abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132474910
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 14:57 schreef Danny het volgende:

[..]

Als je het tegen MIJ zegt is dat prima. Beweer je in het openbaar dat ik racist ben is dat een ander vehaal. En nee, smaad en laster (die en die is een pedofiel, want ik heb gezien dat hij kleine kinderen neukte) is wat anders dan belediging (je verkleden als zwarte piet).
Smaad en laster gaat niet alleen over pedofilie. Je dochters onderdrukken is ook een misdaad.
We live at a time when emotions and feelings count more than truth, and there is a vast ignorance of science. - James Lovelock
  Admin woensdag 23 oktober 2013 @ 14:58:28 #277
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_132474927
quote:
10s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 14:56 schreef eight het volgende:

[..]

Dit moét wel een grap zijn
want?
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  Admin woensdag 23 oktober 2013 @ 14:58:54 #278
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_132474939
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 14:57 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dit is gewoon een nette manier om te zeggen dat iemand maar moet opkankeren als het hem of haar niet aanstaat :')
Alleen als je te dom bent om begrijpelijk te lezen :)
  woensdag 23 oktober 2013 @ 14:59:20 #279
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_132474956
quote:
15s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 14:55 schreef De_Coulance het volgende:

[..]

Dit land is niet alleen van 'jullie'. Tijd dat je daar eens aan went. Iedereen met een Nederlandse nationaliteit is een Nederlander ook als ze ander kleurtje hebben.
Ik denk dat hij probeert te zeggen is dat er veel mensen hier naar Nederland naar toe zijn gekomen en die nu gaan zeggen dit en dat is racistisch blah blah , terwijl het gewoon traditie is.
Ik heb trouwens nog nergens gelezen waarom zwarte Piet racistisch zou zijn en waarom het doet denken aan de slavernij. (nee knechten zijn geen slaven , ik heb Sinterklaas nog nooit met een zweep zien lopen en ik zwarte Piet nog nooit katoen zien plukken)
Ik ben inmiddels overleden
pi_132474957
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 14:57 schreef De_Coulance het volgende:

[..]

Misschien moet je dan niet zeuren over dat mensen je in je eigen land voor racist zouden uitmaken. Het is ook het eigen land van de mensen die erover klagen en dat zijn echt niet alleen mensen met buitenlandse roots.
Ik laat me toch niet door een of andere huilneger uit Jamaica en een wietrokende Quincy uitmaken voor racist alleen omdat ik gezellig Sinterklaas vier... en de meerderheid is gewoon voor ZWARTE piet, lees je dat ? ik zei ZWARTE.... oeh eng he ?
"You can call me Susan if it makes you happy"
  Admin woensdag 23 oktober 2013 @ 14:59:45 #281
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_132474966
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 14:58 schreef De_Coulance het volgende:

[..]

Smaad en laster gaat niet alleen over pedofilie. Je dochters onderdrukken is ook een misdaad.
Wat heeft dat met smaad en laster te maken? Zoek de termen eens op.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 15:00:12 #282
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_132474977
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 14:52 schreef Xaryna het volgende:

[..]

Dat maakt ze wel uit. In 2006 zijn er regenboogpieten geweest en de kinderen vonden dat niks.
En hoe weet jij dat deze kinderen niet zijn beïnvloed door ouders die continu zeiden: "nou, ik vind het maar niks hoor die gekleurde Pieten". En van hoeveel kinderen heb jij de mening gevraagd, en waarom vonden ze het naar eigen zeggen niks?
Krekker is de bom!
pi_132474978
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 14:58 schreef Danny het volgende:

[..]

Alleen als je te dom bent om begrijpelijk te lezen :)
Ja, dat zal het zijn :')

Hoe dan ook, ik vind het altijd beetje bullshit om te roepen dat daar het gat is van de deur als iets je niet aanstaat. Beetje schrale manier om discussies uit de weg te gaan.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_132474991
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 14:54 schreef Danny het volgende:

[..]

nog één keer dan; ten eerste zei ik dat niet, ik zei dat je beter naar een plek kunt gaan waar je je WEL thuisvoelt. Ten tweede is dat EEN MENING, die ik dus MAG HEBBEN. Met het hebben van die mening beperk ik NIEMAND in het hebben van een andere mening.
Een mening hebben en uiten staat niet gelijk aan het uitvoeren van beleid of handelen. Ik snap dat je iq hoger moet zijn dan dat van een pinda om dat te snappen, maar probeer het. Lees het nog eens en doe een poging.
Je beperkt wel degelijk mensen in het hebben van een mening .... althans, iemand mag wel een mening hebben, maar niet als Nederlands burger, want hij moet dan maar ergens anders gaan wonen. Dat komt bij mij over als het niet mogen hebben van een bepaalde mening in een land, want je mag die mening alleen hebben wanneer je emigreert, dus dat maakt het al niet relevant meer natuurlijk.
  Admin woensdag 23 oktober 2013 @ 15:01:07 #285
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_132475006
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:00 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ja, dat zal het zijn :')

Hoe dan ook, ik vind het altijd beetje bullshit om te roepen dat daar het gat is van de deur als iets je niet aanstaat. Beetje schrale manier om discussies uit de weg te gaan.
Dus een vrije mening uiten mag zolang JIJ die mening maar geen bullshit vindt? Duidelijk.
pi_132475016
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 14:53 schreef TLC het volgende:
Ik vind het sowieso waanzinnig voor woorden om in ons eigen land te worden uitgemaakt voor racisten, dat ze allemaal een end opflikkeren.
"ons eigen land", je praat als een boer of een opa man.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 15:01:24 #287
259569 ZodiaX
..:: 0-Day all the way ::..
pi_132475018
Pietitie bijna 1 miljoen likes! *O*
┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
pi_132475019
quote:
2s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 14:47 schreef De_Coulance het volgende:

[..]

Dit is ook geen racisme. Racisme bestaat niet in Nederland. Het zijn alleen huilende negers en moslims.
Je kunt ook gewoon met deftige argumenten komen waarom zwarte piet racisme zou zijn.

Dat heb ik je nog niet zien doen.
pi_132475065
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:01 schreef Danny het volgende:

[..]

Dus een vrije mening uiten mag zolang JIJ die mening maar geen bullshit vindt? Duidelijk.
Wie moet er nou leren lezen?

Nee, ik zeg juist dat je de discussie met andersdenkenden aan moet gaan, in plaats van roepen dat daar het gat van deur is als de situatie hen niet bevalt.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 23 oktober 2013 @ 15:03:13 #290
261030 Heufd
schouders, knie en teen.
pi_132475082
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:01 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Je kunt ook gewoon met deftige argumenten komen waarom zwarte piet racisme zou zijn.

Dat heb ik je nog niet zien doen.
quote:
Zwarte Piet heeft alle uiterlijke kenmerken van een ouderwetse Moorse slaaf, en Nederland heeft op z'n zachtst gezegd een problematisch verleden in de verspreiding en instandhouding van de slavernij. Zwarte Piet appelleert aan een tijd dat het normaal was om zwarte mensen te zien als middel, als productiebron die naar believen verhandeld, verscheept, verkracht en vermoord mocht worden.
http://www.joop.nl/opinie(...)ritische_pepernoten/
pi_132475103
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 14:52 schreef Xaryna het volgende:

[..]

Dat maakt ze wel uit. In 2006 zijn er regenboogpieten geweest en de kinderen vonden dat niks.
Nee, het waren toen vooral volwassenen die klaagden. Voor de kinderen maakte het niets uit. Overigens waren er toen bij het Sinterklaasjournaal ook gewonn Zwarte Pieten en volgens mij werden de gekleurde pieten toen als 'afwijkend' en 'niet normaal' beschouwd in het programma.
pi_132475115
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:01 schreef _dodecahedron_ het volgende:

[..]

"ons eigen land", je praat als een boer of een opa man.
ok en nu
  Admin woensdag 23 oktober 2013 @ 15:04:20 #293
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_132475119
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:00 schreef _dodecahedron_ het volgende:

[..]

Je beperkt wel degelijk mensen in het hebben van een mening ...
Tof, alle mensen die tegen piet waren hebben nu opeens die mening niet meer. w00t!

quote:
. althans, iemand mag wel een mening hebben, maar niet als Nederlands burger, want hij moet dan maar ergens anders gaan wonen.
Newsflash; ik heb daar niets over te zeggen. Ik VIND dat je voor jezelf beter ergens anders kunt gaan wonen als de plek waar je woont wordt overspoeld met mensen die jou een kutgevoel geven. Daarmee ben je nog niet opeens het land uit en kun je dus gewoon je tegenmening ventileren. Een vrije mening betekent dat mensen ook een andere mening kunnen hebben dan de jouwe. Er zullen zat mensen zijn die willen dat ik mijn muil dicht houd. Die mening mogen ze hebben. Dat ik vertik daar gehoor aan te geven is dan weer MIJN recht, net zoals mensen die tegen zwarte piet zijn gewoon in Nederland mogen blijven, ook al vind ik dat ze beter ergens anders zouden kunnen gaan wonen.

quote:
Dat komt bij mij over als het niet mogen hebben van een bepaalde mening in een land, want je mag die mening alleen hebben wanneer je emigreert, dus dat maakt het al niet relevant meer natuurlijk.
Je beseft dat ik niet de baas van de wereld ben? Want het lijkt alsof je dat wel denkt en dat ik de macht heb iedereen die jankt over zwarte piet het land uit te zetten. Die macht heb ik niet (en wil ik niet eens).
pi_132475132
quote:
Waarom zou je zwarte piet moeten linken met de slavernij?

Waarom zijn sommige mensen niet gewoon instaat om het te zien als een onschuldig kinderfeest?
  woensdag 23 oktober 2013 @ 15:05:37 #295
261030 Heufd
schouders, knie en teen.
pi_132475161
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:04 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Waarom zijn sommige mensen niet gewoon instaat om het te zien als een onschuldig kinderfeest?
Die link is er. Het is geen onschuldig kinderfeest.
pi_132475171
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:04 schreef theunderdog het volgende:

[..]

minderwaardigheidscomplex misschien ?
pi_132475186
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:05 schreef Heufd het volgende:

[..]

Mens ga parachutlessen nemen in Belgie
pi_132475204
quote:

[..]

Nee, want door Sinterklaas wil ik niets liever dan negers aan mijn zweep rijgen. Of zo. :')
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  woensdag 23 oktober 2013 @ 15:06:44 #299
261030 Heufd
schouders, knie en teen.
pi_132475216
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:06 schreef TLC het volgende:

[..]

Mens ga parachutlessen nemen in Belgie
Niveautje hoor.
pi_132475223
quote:

[..]

Die link is er helemaal niet.

In dat artikel staat alleen maar dat Nederland nogal met slavernij te maken heeft gehad. Maar wat heeft dat nu met dit feest te maken?

Degene die de link leggen zijn de racisten niet degene die dit zien als een onschuldig kinderfeest.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')