quote:Op donderdag 17 oktober 2013 11:33 schreef Ulx het volgende:
[..]
Geef maar eens bewijs over dat racisme dan. En kom nou niet aan met plaatjes uit een prentenboek ui 1850, maar over de huidige Pieten.
quote:Op donderdag 17 oktober 2013 11:33 schreef sp3c het volgende:
[..]
nou misschien iets eerder maar in de huidige kindvriendelijke vorm zie ik er niets racistisch in
Oké. Stapje bij stapje komen wij er.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 11:37 schreef sp3c het volgende:
ja zwarte piet is een neger, zo ver waren we al
hoe is dat racistischer dan 'sint is een blanke'
ik heb een zwarte donkere huidskleur en je mag het mij uitlegen want ik zie het nietquote:Op donderdag 17 oktober 2013 11:39 schreef Ryon het volgende:
[..]
Oké. Stapje bij stapje komen wij er.
Nu wij erover eens zijn dat zwarte piet dus echt bedoeld is om een neger voor te stellen, dan mag jezelf bedenken waarom mensen (met een zwarte huiskleur) daar eventueel aanstoot aan zouden kunnen nemen.
Om heel eerlijk te zijn: gek veel inlevingsvermogen heb je er niet voor nodig. Beetje gezond verstand wel.
Mij ook. Het is mijn ouders ook verteld. In de jaren veertig en begin vijftig. Het hele negergezwam is iets van de laatste tien, vijftien jaar.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 11:40 schreef sp3c het volgende:
mij is overigens altijd verteld dat het toch echt van de schoorsteen kwam trouwens
geloofde pa en ma direct, ik had mijn ogen moeten openen
Hebben wij hem weer: honden hebben bazen, mensen hebben werkgevers. Als jouw werk bestaat uit blaffen en aan de ketting liggen snap ik wel dat je geen probleem hebt met het zwarte pietenfenomeen.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 11:41 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik heb een zwarte donkere huidskleur en je mag het mij uitlegen want ik zie het niet
een vrolijke zwarte werkt voor een blanke ... w00ptiefuckingd00da, mijn baas ziet dat iedere dag
Dit quote ik maar per direct.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 11:40 schreef rechtsom het volgende:
De vraag is of dat Zwarte Piet racistisch is of dat bepaalde mensen zichzelf gediscrimineerd VOELEN. Want als je de slachtofferrol aanneemt, dan voelt alles racistisch, ook heeft het niets met afkomst te maken (maar met gedrag bijvoorbeeld)
blaft Sinterklaas tegen zijn Pieten?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 11:43 schreef Ryon het volgende:
[..]
Hebben wij hem weer: honden hebben bazen, mensen hebben werkgevers. Als jouw werk bestaat uit blaffen en aan de ketting liggen snap ik wel dat je geen probleem hebt met het zwarte pietenfenomeen.
Je doet niet eens moeite meer om op de inhoud te gaan.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 11:43 schreef Ryon het volgende:
[..]
Hebben wij hem weer: honden hebben bazen, mensen hebben werkgevers. Als jouw werk bestaat uit blaffen en aan de ketting liggen snap ik wel dat je geen probleem hebt met het zwarte pietenfenomeen.
Dat is niet zo moeilijk, maar om daar nu dit hele feest voor te veranderen of zelfs af te schaffen gaat nergens over.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 11:39 schreef Ryon het volgende:
[..]
Oké. Stapje bij stapje komen wij er.
Nu wij erover eens zijn dat zwarte piet dus echt bedoeld is om een neger voor te stellen, dan mag jezelf bedenken waarom mensen (met een zwarte huiskleur) daar eventueel aanstoot aan zouden kunnen nemen.
Om heel eerlijk te zijn: gek veel inlevingsvermogen heb je er niet voor nodig. Beetje gezond verstand wel.
Misschien gelooft de tekenaar het gelul van die Quincy wel.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 11:37 schreef Ryon het volgende:
[..]
[..]
[ afbeelding ]
Een doorsnee tekening van een Zwarte Piet anno 2013 en niet anno 1850.
ik vind het als gekleurde medelander nogal lastigquote:Op donderdag 17 oktober 2013 11:44 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat is niet zo moeilijk, maar om daar nu dit hele feest voor te veranderen of zelfs af te schaffen gaat nergens over.
Het is geen kinderfeest maar een volksfeest. Dat een deel van de festiviteiten zich richt op kinderen betekent niet dat het daarom geen feest meer is voor alle Nederlanders.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 11:43 schreef koffiegast het volgende:
[..]
Dit quote ik maar per direct.
Overal heeft men het over de discussie 'because my feelings', 'it is racism', etcetera.
Het is een kinderfeest! En tenzij het kutouders zijn krijgt elk kind mee dat pieten hele gave mensen zijn en worden ze door menig kind als helden beschouwd.
Welnee.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 11:45 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik vind het als gekleurde medelander nogal lastig
toch welquote:
Dat mag.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 11:47 schreef sp3c het volgende:
[..]
toch wel
ik zie er niets aanstootgevends in
Sinterklaasje kom maar binnen met je werknemer.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 11:43 schreef Ryon het volgende:
[..]
waarom zegt iedereen dat toch steedsquote:
Door blauwe schmink te gebruiken i.p.v zwarte schmink schaf je nou niet direct een heel feest af.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 11:44 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat is niet zo moeilijk, maar om daar nu dit hele feest voor te veranderen of zelfs af te schaffen gaat nergens over.
Mocro's poepen in hun broek voor Chiuahua's, nuf saidquote:Op donderdag 17 oktober 2013 11:43 schreef Ryon het volgende:
[..]
Honden hebben zijn bazen, mensen hebben werkgevers.
Dat mag ook.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 11:48 schreef sp3c het volgende:
[..]
waarom zegt iedereen dat toch steeds
ik snap dat het mag en ik vroeg je geen toestemming voor het hebben van een eigen mening
I knowquote:
iedereen is al tevreden, al god weet hoe langquote:Op donderdag 17 oktober 2013 11:48 schreef Ryon het volgende:
[..]
Door blauwe schmink te gebruiken i.p.v zwarte schmink schaf je nou niet direct een heel feest af.
Of sterker nog: door gewoon roet te gebruiken (over de blanke zwarte gezichtjes heen) in plaats van de hele mikmak van nu verandert er (volgens de voorstanders van zwarte piet) wezenlijk niets, maar is toch iedereen tevreden.
Blauwe schmink is ook kwetsend voor bepaalde mensen (volgens mij is er zo,n ziekte die zorgt dat je een blauwe kleur krijgt).quote:Op donderdag 17 oktober 2013 11:48 schreef Ryon het volgende:
[..]
Door blauwe schmink te gebruiken i.p.v zwarte schmink schaf je nou niet direct een heel feest af.
Of sterker nog: door gewoon roet te gebruiken (over de blanke zwarte gezichtjes heen) in plaats van de hele mikmak van nu verandert er (volgens de voorstanders van zwarte piet) wezenlijk niets, maar is toch iedereen tevreden.
Behalve als je die roet weer van je porum wil krijgen. Dat is een kutwerk. Probeer het maar met een stuk kurk dat je aan hebt gestoken.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 11:48 schreef Ryon het volgende:
[..]
Jaquote:Op donderdag 17 oktober 2013 11:49 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Blauwe schmink is ook kwetsend voor bepaalde mensen (volgens mij is er zo,n ziekte die zorgt dat je een blauwe kleur krijgt).
Cyanose.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 11:49 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Blauwe schmink is ook kwetsend voor bepaalde mensen (volgens mij is er zo,n ziekte die zorgt dat je een blauwe kleur krijgt).
Iedereen is tevreden maar het onderwerp domineert het nieuws nu al dagen en is een jaarlijks terugkerend thema? Daar gaat dan iets mis.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 11:49 schreef sp3c het volgende:
[..]
iedereen is al tevreden, al god weet hoe lang
waarom zouden we het veranderen omdat een paar beroepsactivisten doen alsof ze gediscrimineerd worden?
Och, 6 december is iedereen dat weer vergeten.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 11:51 schreef Ryon het volgende:
[..]
Iedereen is tevreden maar het onderwerp domineert het nieuws nu al dagen en is een jaarlijks terugkerend thema? Daar gaat dan iets mis.
ja we zouden ons minder aan moeten trekken van dit soort gezeur om het zeurenquote:Op donderdag 17 oktober 2013 11:51 schreef Ryon het volgende:
[..]
Iedereen is tevreden maar het onderwerp domineert het nieuws nu al dagen en is een jaarlijks terugkerend thema? Daar gaat dan iets mis.
Wen er maar vast aan.quote:
Terwijl het dan pas zijn verjaardag is.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 11:52 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Och, 6 december is iedereen dat weer vergeten.
quote:Op donderdag 17 oktober 2013 11:57 schreef Ulx het volgende:
[ afbeelding ]
Om eerlijk te zijn vind ik dit ook best lijken op een neger. Wel een uit Dawn of the Dead, maar toch.
Recent overleden. Heb er nog een topic over geopend. Dronk veel ijzer-extracten.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 11:52 schreef Ulx het volgende:
[ afbeelding ]
Okay, blauw kan niet, dat is tenslotte spotten met zieke mensen.
Genieten dit.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 11:58 schreef Karina het volgende:
Ondertussen in Amsterdam ....
Livestream van de hoorzitting.
İk zit me echt op te vrrrreten van ergernis...quote:Op donderdag 17 oktober 2013 11:58 schreef Karina het volgende:
Ondertussen in Amsterdam ....
Livestream van de hoorzitting.
das toch heel wat anders dan Sinterklaas een pedofiel noee?quote:
Rapport van commissie Deetman niet gelezen? Het gaat wereldwijd om vele honderdduizenden kinderen al dan niet miljoenen. Die ook wel alleen iets meer dan aangerand zijn door mannen in sinterklaaskostuums.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 12:03 schreef sp3c het volgende:
hoezo is dat nu weer terecht
hoeveel kindertjes zijn er aangerand door mannen in Sinterklaaskostuum?
sereus gek
Nederland soms
ja hoorquote:Op donderdag 17 oktober 2013 12:05 schreef Ryon het volgende:
[..]
Rapport van commissie Deetman niet gelezen? Het gaat wereldwijd om vele honderdduizenden kinderen al dan niet miljoenen. Die ook wel alleen iets meer dan aangerand zijn door mannen in sinterklaaskostuums.
Sinterklaaskostuum = zo ongeveer een bisschopkostuum?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 12:05 schreef sp3c het volgende:
[..]
das toch heel wat anders dan Sinterklaas een pedofiel noee?
het komt dichterbij dan zwarte piet zijn gelijkenis met plantageslaven iig!quote:Op donderdag 17 oktober 2013 12:07 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Sinterklaaskostuum = zo ongeveer een bisschopkostuum?
En dan nog. Het stereotyperen van de een groep is nu niet het sterkste argument om stereotyperen van een andere groep te bestrijden.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 12:07 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Sinterklaaskostuum = zo ongeveer een bisschopkostuum?
Maar goed, ik vind het een argument van niets, want er worden nog veel meer kinderen aangerand door mensen die maar in gewone kleren gekleed gaan.
quote:dat evenals onder meer Spaans máscara ‘zwartsel, roet; masker’ en Portugees mascara ‘vlek’ misschien een afleiding is van middeleeuws Latijn masca ‘masker’, eerder ook al ‘geestverschijning’, van onduidelijke herkomst, wellicht een verkorting van een ouder bn.*mascaro ‘zwart, besmeerd met roet’ (Rey, TLF); het element ‘zwartsel, roet’ zou dan te maken hebben met het feit dat potsenmakers en toneelspelers in het verleden geen maskers droegen, maar het gezicht met roet besmeerden. Wrsch. is deze groep woorden ontleend aan Arabisch masḵara ‘potsenmaker, potsenmakerij, voorwerp van spot’, dat behoort bij het werkwoord saḵira ‘lachen, schofferen, bespotten’, maar het is niet duidelijk waar en in welk stadium. FvW vermoedt dat er zowel in de Romaanse als in de Germaanse talen ook invloed is geweest van een Germaans woord *maskōn- ‘demonisch wezen, heks’,
ik schaam me helemaal niet voor mijn huidskleur, waar heb je die onzin nu weer vandaan?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 12:13 schreef Magistic het volgende:
Het enige wat deze discussie kinderen leert is dat een zwarte huidskleur wordt gezien als iets heel ergs. Waarom schaamt de zwarte medemens zich altijd voor hun huidskleur? Ze zouden toch ook gewoon trots kunnen zijn?
ja ... vanaf nu heb je een mooi excuusquote:Maar goed, als ze het willen dan zien we de zwarte huidskleur voortaan wel als iets negatiefs.
Jullie maken er zelf iets negatiefs van.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 12:15 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik schaam me helemaal niet voor mijn huidskleur, waar heb je die onzin nu weer vandaan?
[..]
ja ... vanaf nu heb je een mooi excuus
Dat excuus had ik al sinds ik jou heb leren kennenquote:Op donderdag 17 oktober 2013 12:15 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik schaam me helemaal niet voor mijn huidskleur, waar heb je die onzin nu weer vandaan?
[..]
ja ... vanaf nu heb je een mooi excuus
nee dat maak jij ervanquote:Op donderdag 17 oktober 2013 12:17 schreef Magistic het volgende:
[..]
Jullie maken er zelf iets negatiefs van.
jij mag datquote:Op donderdag 17 oktober 2013 12:17 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat excuus had ik al sinds ik jou heb leren kennen.
vuige zwartequote:Op donderdag 17 oktober 2013 12:20 schreef Magistic het volgende:
"The only way to stop racism is to stop talking about it." - Morgan Freeman
Nee, het is jammer dat bepaalde groepen in de samenleving het sinterklaasfeest misbruiken om hun latent racistische gevoelens te botvieren op hun medemens.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 12:17 schreef Magistic het volgende:
[..]
Jullie maken er zelf iets negatiefs van.
Nu al legendarische tv.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 12:21 schreef Ulx het volgende:
Dit is gewoon hilarisch. En diep diep diep triest.
baasquote:Op donderdag 17 oktober 2013 12:24 schreef Stink-ui het volgende:
laat ze maar even razen, ik sta gewoon als piet in amsterdam! en nu?
jamoet ik nog doenquote:Op donderdag 17 oktober 2013 12:24 schreef sp3c het volgende:
[..]
baas
scoor ook zo'n bazenjas van de zeeman
ik ook, hoop dat ze er nog zijn!quote:
ditquote:Op donderdag 17 oktober 2013 12:26 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik ook, hoop dat ze er nog zijn!
veel belangrijker vraagstuk lijkt me
Ik dacht dat we het EK niet wonnen doordat Frank de Boer het wereldrecord penalty's missen verbrak.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 12:26 schreef tong80 het volgende:
Haalt ie Obama en de Jodenster erbij.
Nog steeds geen zwarte scheidsrechter.
Door Rijkaard wonnen we het EK-2000 niet.
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!quote:Op donderdag 17 oktober 2013 12:26 schreef tong80 het volgende:
Nog steeds geen zwarte scheidsrechter.
En Kluivert miste hem in de reguliere speeltijd.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 12:28 schreef stalybridge het volgende:
[..]
Ik dacht dat we het EK niet wonnen doordat Frank de Boer het wereldrecord penalty's missen verbrak.
das nu juist het punt hierquote:Op donderdag 17 oktober 2013 12:29 schreef tong80 het volgende:
Veel zwarten in het publiek.
Lijkt me ook logisch. Die werken niet.
Precies. Die hoort in de tweede ronde. Anders kijk ik nooit meer naar Idols.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 12:30 schreef Stink-ui het volgende:
als sinterklaas hierdoor niet doorgaat
dan is het echt schande
De Boer ook. Plus die in de penaltyseriequote:Op donderdag 17 oktober 2013 12:29 schreef tong80 het volgende:
[..]
En Kluivert miste hem in de reguliere speeltijd.
Stam schoot hem het stadion uit. Terwijl het dak dicht was.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 12:32 schreef stalybridge het volgende:
[..]
De Boer ook. Plus die in de penaltyserie
ik heb een donkere huid!!!!quote:Op donderdag 17 oktober 2013 12:32 schreef Snowballed het volgende:
Mocht het niet doorgaan...
Ik heb een boot.......
LOLquote:Op donderdag 17 oktober 2013 12:33 schreef tong80 het volgende:
[..]
Stam schoot hem het stadion uit. Terwijl het dak dicht was.
Ik ga alvast het dek schrobben...quote:Op donderdag 17 oktober 2013 12:34 schreef sp3c het volgende:
serieus hoor
als het niet doorgaat, fok!sinterklaasintochtmeet @ Amsterdam
ik ben Piet
sowieso!quote:Op donderdag 17 oktober 2013 12:35 schreef MrGuma het volgende:
[..]
Betekent dat we dan volgend jaar weer dit gezeik weer kunnen krijgen.
En dan Jos Verstappen het laten zoeken in één of andere hoek.quote:
Nee, Lewis Hamilton natuurlijk.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 12:36 schreef tong80 het volgende:
[..]
En dan Jos Verstappen het laten zoeken in één of andere hoek.
hoop hetquote:Op donderdag 17 oktober 2013 12:36 schreef HeatWave het volgende:
Ik neem aan dat deze uitspraak ook gewoon definitief is?
Hoger beroep dan Sinterklaas kan niet.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 12:36 schreef HeatWave het volgende:
Tuurlijk niet... het gaat niet over sinterklaas...quote:Op donderdag 17 oktober 2013 12:36 schreef HeatWave het volgende:
Geen gezeur, traditiequote:Op donderdag 17 oktober 2013 12:38 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Tuurlijk niet... het gaat niet over sinterklaas...
Mensen willen zichzelf uiten, maar weten niet precies hoe...
Dus word het ieder jaar gezeur...
Tot het stotteren stopt.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 12:39 schreef anonymoussie het volgende:
Tot hoelaat duurt duurt deze hoorzitting?
Zwarte Piet Paulusma.quote:
Fijn de donkere mensen uitsluiten van deelname...quote:
Dit moet op de nationale omroep helemaal worden uitgezonden.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 12:51 schreef Ulx het volgende:
Geweldig, mocht ik ooit in Zomergasten komen laat ik het zeker zien.
goed ideequote:
Gaat het om wraak nemen?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 12:54 schreef Ryon het volgende:
Zwarte Sint met witte Pieten. Ik ben voor. Waarom ook niet?
Maar echte tuinbroekdragende butch-dykes met korte pittige kapsels zijn uiteraard weer uitgesloten.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 12:54 schreef Aardappeltaart het volgende:
Twee Sinten naar elkaar? Zwart en wit? Lijkt me goed voor de homo-emancipatie, alsmede relaties tussen rassen. Motie aangenomen. Kan deze jaarlijkse traditie dan naar de ijskast?
Waarom niet? Is geen probleem toch?quote:
Zei m'n vrouw vannacht ook.quote:
Dit.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 12:46 schreef poemojn het volgende:
Dit kan toch alleen maar verliezers kennen, wat de uitkomst ook is.
ja. Laat mensen in hun eigen omgeving gewoon zelf invullen hoe ze het willen vieren. Zo veranderen tradities. Niet van bovenaf.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 12:54 schreef Ryon het volgende:
Zwarte Sint met witte Pieten. Ik ben voor. Waarom ook niet?
Oké.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:01 schreef tong80 het volgende:
Hij wilde institutionalisering zeggen.
Hoezo moet dat? Wraak nemen is een beetje vreemde reden. Jullie discrimineren ons nou discrimineren wij jullie. Als een Witte Sint met Zwarte Pieten racistisch is, is een Zwarte Sint met Witte Pieten dat ook.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 12:59 schreef Ryon het volgende:
[..]
Waarom niet? Is geen probleem toch?
Ik dacht dat je getrouwd was met FOK!quote:Op donderdag 17 oktober 2013 12:59 schreef tong80 het volgende:
[..]
Zei m'n vrouw vannacht ook.
Flauwe grap, ik weet het.
Heeft niets met 'wraak' te maken. Gewoon met een oude vergeetachtige zwarte man die door zijn wijze blanke knechten geholpen wordt om de pakjes rond te brengen.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:01 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hoezo moet dat? Wraak nemen is een beetje vreemde reden. Jullie discrimineren ons nou discrimineren wij jullie. Als een Witte Sint met Zwarte Pieten racistisch is, is een Zwarte Sint met Witte Pieten dat ook.
En dat is niet racistisch? Waarom omgekeerd dan wel?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:04 schreef Ryon het volgende:
[..]
Heeft niets met 'wraak' te maken. Gewoon met een oude vergeetachtige zwarte man die door zijn wijze blanke knechten geholpen wordt om de pakjes rond te brengen.
Haile Selassiequote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:05 schreef anonymoussie het volgende:
Die rasta is echt een sukkel, wie is die eikel??
ow als de sint Zwart is dan is het ineens een oude vergeetachtige man die geholpen moet wordenquote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:04 schreef Ryon het volgende:
[..]
Heeft niets met 'wraak' te maken. Gewoon met een oude vergeetachtige zwarte man die door zijn wijze blanke knechten geholpen wordt om de pakjes rond te brengen.
So much voor het argument dat het slaven zijn.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:04 schreef tong80 het volgende:
'De Pieten worden goed betaald om Piet te spelen.'
Woehaaaa
Veel viswijfen die jaloers zijn.quote:
Neuh, dat is volgens de meeste Nederlanders helemaal niet racistisch. Maar zelfs heel nobel. Het clowspakje waar de blanken in gehesen worden is juist heel eerbaar! Moet dus gewoon kunnen. Ben bang dat veel Nederlanders er dan opeens heel anders overdenkt.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:04 schreef Ulx het volgende:
[..]
En dat is niet racistisch? Waarom omgekeerd dan wel?
Dat vroeg ik niet.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:07 schreef Ryon het volgende:
[..]
Neuh, dat is volgens de meeste Nederlanders helemaal niet racistisch. Maar zelfs heel nobel. Het clowspakje waar de blanken in gehesen worden is juist heel eerbaar! Moet dus gewoon kunnen. Ben bang dat veel Nederlanders er dan opeens heel anders overdenkt.
quote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:07 schreef Ryon het volgende:
[..]
Neuh, dat is volgens de meeste Nederlanders helemaal niet racistisch. Maar zelfs heel nobel. Het clowspakje waar de blanken in gehesen worden is juist heel eerbaar! Moet dus gewoon kunnen. Ben bang dat veel Nederlanders er dan opeens heel anders overdenkt.
gewoon je dek schrobben en de boot klaarmaken om naar Amsterdam op te stomenquote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:08 schreef Snowballed het volgende:
Help.... Wat moet ik nu in vredesnaam doen......??
Je reinste fallacy.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:08 schreef Ulx het volgende:
"350.000 mensen vinden het leuk dus de rest niet."
Wat een kul argument.
Ohja....quote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:09 schreef sp3c het volgende:
[..]
gewoon je dek schrobben en de boot klaarmaken om naar Amsterdam op te stomen
* sp3c neemt een vrije dag
At5 is net gestopt met uitzenden.quote:
Dat moet eerst getoetst worden....quote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:10 schreef sp3c het volgende:
of moet ik het dek schrobben?
mag ik dat nog?
* sp3c is in de war
800.000 Nederlanders kijken naar Ik Hou Van Holland.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:08 schreef Ulx het volgende:
"350.000 mensen vinden het leuk dus de rest niet."
Wat een kul argument.
anders zonder bootquote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:10 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Ohja....![]()
Nou dan ga ik vast... want het is wel een eindje varen...
Hoeveel negers hebben er trouwens een woonboot ?quote:
absurd vind ik hetquote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:12 schreef penny-wise het volgende:
Is er nou echt een hoorzitting over de intocht?
Gvd zeg....
niet veel denk ik, negers houden niet zo van waterquote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:13 schreef tong80 het volgende:
[..]
Hoeveel negers hebben er trouwens een woonboot ?
Hij komt met een stoomboot.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:13 schreef tong80 het volgende:
[..]
Hoeveel negers hebben er trouwens een woonboot ?
dit, wat een afgangquote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:14 schreef Scorpie het volgende:
Maar jongens, als dit het niveau van bezwaar voeren is, dan hebben we de eerstkomende 150 jaar niks te vrezen.
Ik weet het nog niet zo.. Ze zijn in Nederland nogal gevoelig voor de woorden racisme en dat soort dingen.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:14 schreef Scorpie het volgende:
Maar jongens, als dit het niveau van bezwaar voeren is, dan hebben we de eerstkomende 150 jaar niks te vrezen.
Wat zei men dan: 'Iek viend Zoewarte Piet raciesties', zoiets?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:14 schreef Scorpie het volgende:
Ja dit vergelijken of in 1 zin zeggen met de joden en jodenster..quote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:16 schreef sp3c het volgende:
nee maar wel iets met jodensterren enzo
Passende analogie.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:16 schreef sp3c het volgende:
nee maar wel iets met jodensterren enzo
Mag ook niet meer. Is een karikatuur. Net alsof de Sint en zijn Pieten nooit verder zijn gekomen dan de stoommachine. Ze worden daarmee weggezet als een stel technologisch achterlijken.quote:
mij doet het pijn dat ik me schaam voor dit soort "nederlanders"quote:
klopt, om te kotsen die vergelijking en die dikke wijven maar klappen, ze verstaan het niet eensquote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:19 schreef Ulx het volgende:
Toen de voorzitter ingreep nadat die dikke kerel de vergelijking tussen het vieren van Sinterklaas en het vieren van de Shoah, Anne Frank met Gronings Aardgas maakte was het wel duidelijk. .
Nee, er is een hoorgesprek geweest over het bezwaar. Alle mensen die een bezwaar indienen tegen de overheid hebben recht op een hoorgesprek.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:12 schreef penny-wise het volgende:
Is er nou echt een hoorzitting over de intocht?
Gvd zeg....
hoop het niet.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:21 schreef anonymoussie het volgende:
Zouden ze volgend jaar dan toch voor die middenweg, die handreiking gaan?
Ach welnee. Er is geen enkele spreker aan het woord geweest die überhaupt op een normale manier heeft kunnen onderbouwen waarom het racistisch zou zijn. Om nog maar niet te spreken over Zwarte Piet proberen aan te pakken op Juridische wijze.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:15 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ik weet het nog niet zo.. Ze zijn in Nederland nogal gevoelig voor de woorden racisme en dat soort dingen.
Ik hoop het niet. Dan zouden ze toegeven dat ze probeerden een feest te verstieren.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:21 schreef anonymoussie het volgende:
Zouden ze volgend jaar dan toch voor die middenweg, die handreiking gaan?
Ja maar het is toch algemeen dat er in Nederland een hoop slappe zakken rondlopen die veel te snel toegeven.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:23 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ach welnee. Er is geen enkele spreker aan het woord geweest die überhaupt op een normale manier heeft kunnen onderbouwen waarom het racistisch zou zijn. Om nog maar niet te spreken over Zwarte Piet proberen aan te pakken op Juridische wijze.
Waarom? Men deed al een handreiking. Daar kreeg men de vinger op. Waarom zou je nou nog rekening houden met zo'n clubje?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:24 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ja maar het is toch algemeen dat er in Nederland een hoop slappe zakken rondlopen die veel te snel toegeven.
gelukkig hebben ze juridisch geen poot om op te staanquote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:23 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ach welnee. Er is geen enkele spreker aan het woord geweest die überhaupt op een normale manier heeft kunnen onderbouwen waarom het racistisch zou zijn. Om nog maar niet te spreken over Zwarte Piet proberen aan te pakken op Juridische wijze.
Precies. Dat vond ik nog wel het mooiste stukje, even iemand op zijn plek wijzen met zijn gebral.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:25 schreef Stink-ui het volgende:
[..]
gelukkig hebben ze juridisch geen poot om op te staan
valar morghulis broquote:
Ach, net zoals deze mensen overdrijven met hun vergelijkingen en klachten. Overdrijven ook de mensen die zo halsstarrig vasthouden aan; Zwarte Piet moet. Cultuur is geen stils staand water.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:23 schreef sp3c het volgende:
lijkt me een beetje onzin om voor een fringegroepje de middenweg op te zoeken want die ligt helemaal niet in het midden als je die zeurpieten hun zin geeft
nou het moet niet per sequote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:28 schreef stalybridge het volgende:
[..]
Ach, net zoals deze mensen overdrijven met hun vergelijkingen en klachten. Overdrijven ook de mensen die zo halsstarrig vasthouden aan; Zwarte Piet moet. Cultuur is geen stils staand water.
Wat mij betreft kunnen er best wijzigingen aangebracht worden.
Niet om dat soort mensen te pleasen. Dan krijg je volgend jaar een discussie waarom sinterklaas altijd blank is.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:28 schreef stalybridge het volgende:
[..]
Ach, net zoals deze mensen overdrijven met hun vergelijkingen en klachten. Overdrijven ook de mensen die zo halsstarrig vasthouden aan; Zwarte Piet moet. Cultuur is geen stils staand water.
Wat mij betreft kunnen er best wijzigingen aangebracht worden.
Geen probleemquote:
Dat wist men van te voren al. Dat de gemeente de ruimte gegeven heeft om iedereen het woord te laten doen (strikt juridisch gezien had niet gehoeven, zoals de commissie ook al aangaf is niet iedereen belanghebbende in de zin van de awb) is echter wel een teken dat de gemeente opzoek is naar een inhoudelijke invulling of oplossing van het probleem. En terecht.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:25 schreef Stink-ui het volgende:
[..]
gelukkig hebben ze juridisch geen poot om op te staan
We ? Nou ik niet hoor. En als we op die toer gaan dan zijn we nog wel even bezig denk ikquote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:29 schreef sp3c het volgende:
[..]
nou het moet niet per se
het moet alleen niet veranderen omdat we vroeger in slaven handelden
Er werd al gezegd dat de sint terug moest naar wie hij van oorsprong is.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:29 schreef Morendo het volgende:
[..]
Niet om dat soort mensen te pleasen. Dan krijg je volgend jaar een discussie waarom sinterklaas altijd blank is.
we als in Nederlandersquote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:33 schreef JaqenHghar het volgende:
[..]
We ? Nou ik niet hoor. En als we op die toer gaan dan zijn we nog wel even bezig denk ik
in 1 van de vorige delen plaatste iemand een oud plaatje waarin de sint een stout kindje over de knie nam terwijl pa en ma de krant lazen oidquote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:33 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Er werd al gezegd dat de sint terug moest naar wie hij van oorsprong is.
Pedagogische tik zou zo nu en dan geen kwaad kunnen.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:34 schreef sp3c het volgende:
[..]
in 1 van de vorige delen plaatste iemand een oud plaatje waarin de sint een stout kindje over de knie nam terwijl pa en ma de krant lazen oid
weet niet of dat nog zo pedagogisch correct is vandaag de dag
De gemeente wil uiteraard luisteren. Maar zegt ook dat er geen onderbouwing is dat Zwarte Piet racistisch is. Dus tot je een rechter gaat vinden die iemand veroordeelt wegens het dragen van een Zwarte Pieten pak met daarbij het dragen van zwarte schmink is er net vast te stellen of Pieterbaas racistisch is. En pas dan is het mogelijk om eventueel wat te doen.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:30 schreef Ryon het volgende:
[..]
Dat wist men van te voren al. Dat de gemeente de ruimte gegeven heeft om iedereen het woord te laten doen (strikt juridisch gezien had niet gehoeven, zoals de commissie ook al aangaf is niet iedereen belanghebbende in de zin van de awb) is echter wel een teken dat de gemeente opzoek is naar een inhoudelijke invulling of oplossing van het probleem. En terecht.
Ik vond dit net op AT5 heel erg amusant.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:37 schreef sp3c het volgende:
gewoon laten wat het is
zo bizar veel volksvermaak hebben we nu ook weer niet
Nou, daar is nu net deze zitting bijgekomenquote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:37 schreef sp3c het volgende:
gewoon laten wat het is
zo bizar veel volksvermaak hebben we nu ook weer niet
true enoughquote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:37 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik vond dit net op AT5 heel erg amusant.
Dat hoeft niet. De figuur Zwarte Piet kan ook vanuit een beleidsmatig standpunt door het bestuur als racistisch of onwenselijk beschouwd worden. Daar komt geen veroordeling aan te pas dan.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:37 schreef Ulx het volgende:
[..]
De gemeente wil uiteraard luisteren. Maar zegt ook dat er geen onderbouwing is dat Zwarte Piet racistisch is. Dus tot je een rechter gaat vinden die iemand veroordeelt wegens het dragen van een Zwarte Pieten pak met daarbij het dragen van zwarte schmink is er net vast te stellen of Pieterbaas racistisch is. En pas dan is het mogelijk om eventueel wat te doen.
Dus mag men eerst naar de rechter en daar een uitspraak halen.
Nou, veel succes.
Waarom zou men zwarte piet als unerwünscht beschouwen vanuit het bestuur?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:39 schreef Ryon het volgende:
[..]
Dat hoeft niet. De figuur Zwarte Piet kan ook vanuit een beleidsmatig standpunt door het bestuur als racistisch of onwenselijk beschouwd worden. Daar komt geen veroordeling aan te pas dan.
gewoon, omdat ze zwart zijn!quote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:40 schreef Ulx het volgende:
[..]
Waarom zou men zwarte piet als unerwünscht beschouwen vanuit het bestuur?
en vrolijk!quote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:41 schreef stalybridge het volgende:
[..]
gewoon, omdat ze zwart zijn!
Das een mooi excuus.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 12:13 schreef Magistic het volgende:
Het enige wat deze discussie kinderen leert is dat een zwarte huidskleur wordt gezien als iets heel ergs. Waarom schaamt de zwarte medemens zich altijd voor hun huidskleur? Ze zouden toch ook gewoon trots kunnen zijn?
Maar goed, als ze het willen dan zien we de zwarte huidskleur voortaan wel als iets negatiefs.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |