nou het moet niet per sequote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:28 schreef stalybridge het volgende:
[..]
Ach, net zoals deze mensen overdrijven met hun vergelijkingen en klachten. Overdrijven ook de mensen die zo halsstarrig vasthouden aan; Zwarte Piet moet. Cultuur is geen stils staand water.
Wat mij betreft kunnen er best wijzigingen aangebracht worden.
Niet om dat soort mensen te pleasen. Dan krijg je volgend jaar een discussie waarom sinterklaas altijd blank is.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:28 schreef stalybridge het volgende:
[..]
Ach, net zoals deze mensen overdrijven met hun vergelijkingen en klachten. Overdrijven ook de mensen die zo halsstarrig vasthouden aan; Zwarte Piet moet. Cultuur is geen stils staand water.
Wat mij betreft kunnen er best wijzigingen aangebracht worden.
Geen probleemquote:
Dat wist men van te voren al. Dat de gemeente de ruimte gegeven heeft om iedereen het woord te laten doen (strikt juridisch gezien had niet gehoeven, zoals de commissie ook al aangaf is niet iedereen belanghebbende in de zin van de awb) is echter wel een teken dat de gemeente opzoek is naar een inhoudelijke invulling of oplossing van het probleem. En terecht.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:25 schreef Stink-ui het volgende:
[..]
gelukkig hebben ze juridisch geen poot om op te staan
We ? Nou ik niet hoor. En als we op die toer gaan dan zijn we nog wel even bezig denk ikquote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:29 schreef sp3c het volgende:
[..]
nou het moet niet per se
het moet alleen niet veranderen omdat we vroeger in slaven handelden
Er werd al gezegd dat de sint terug moest naar wie hij van oorsprong is.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:29 schreef Morendo het volgende:
[..]
Niet om dat soort mensen te pleasen. Dan krijg je volgend jaar een discussie waarom sinterklaas altijd blank is.
we als in Nederlandersquote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:33 schreef JaqenHghar het volgende:
[..]
We ? Nou ik niet hoor. En als we op die toer gaan dan zijn we nog wel even bezig denk ik
in 1 van de vorige delen plaatste iemand een oud plaatje waarin de sint een stout kindje over de knie nam terwijl pa en ma de krant lazen oidquote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:33 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Er werd al gezegd dat de sint terug moest naar wie hij van oorsprong is.
Pedagogische tik zou zo nu en dan geen kwaad kunnen.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:34 schreef sp3c het volgende:
[..]
in 1 van de vorige delen plaatste iemand een oud plaatje waarin de sint een stout kindje over de knie nam terwijl pa en ma de krant lazen oid
weet niet of dat nog zo pedagogisch correct is vandaag de dag
De gemeente wil uiteraard luisteren. Maar zegt ook dat er geen onderbouwing is dat Zwarte Piet racistisch is. Dus tot je een rechter gaat vinden die iemand veroordeelt wegens het dragen van een Zwarte Pieten pak met daarbij het dragen van zwarte schmink is er net vast te stellen of Pieterbaas racistisch is. En pas dan is het mogelijk om eventueel wat te doen.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:30 schreef Ryon het volgende:
[..]
Dat wist men van te voren al. Dat de gemeente de ruimte gegeven heeft om iedereen het woord te laten doen (strikt juridisch gezien had niet gehoeven, zoals de commissie ook al aangaf is niet iedereen belanghebbende in de zin van de awb) is echter wel een teken dat de gemeente opzoek is naar een inhoudelijke invulling of oplossing van het probleem. En terecht.
Ik vond dit net op AT5 heel erg amusant.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:37 schreef sp3c het volgende:
gewoon laten wat het is
zo bizar veel volksvermaak hebben we nu ook weer niet
Nou, daar is nu net deze zitting bijgekomenquote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:37 schreef sp3c het volgende:
gewoon laten wat het is
zo bizar veel volksvermaak hebben we nu ook weer niet
true enoughquote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:37 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik vond dit net op AT5 heel erg amusant.
Dat hoeft niet. De figuur Zwarte Piet kan ook vanuit een beleidsmatig standpunt door het bestuur als racistisch of onwenselijk beschouwd worden. Daar komt geen veroordeling aan te pas dan.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:37 schreef Ulx het volgende:
[..]
De gemeente wil uiteraard luisteren. Maar zegt ook dat er geen onderbouwing is dat Zwarte Piet racistisch is. Dus tot je een rechter gaat vinden die iemand veroordeelt wegens het dragen van een Zwarte Pieten pak met daarbij het dragen van zwarte schmink is er net vast te stellen of Pieterbaas racistisch is. En pas dan is het mogelijk om eventueel wat te doen.
Dus mag men eerst naar de rechter en daar een uitspraak halen.
Nou, veel succes.
Waarom zou men zwarte piet als unerwünscht beschouwen vanuit het bestuur?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:39 schreef Ryon het volgende:
[..]
Dat hoeft niet. De figuur Zwarte Piet kan ook vanuit een beleidsmatig standpunt door het bestuur als racistisch of onwenselijk beschouwd worden. Daar komt geen veroordeling aan te pas dan.
gewoon, omdat ze zwart zijn!quote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:40 schreef Ulx het volgende:
[..]
Waarom zou men zwarte piet als unerwünscht beschouwen vanuit het bestuur?
en vrolijk!quote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:41 schreef stalybridge het volgende:
[..]
gewoon, omdat ze zwart zijn!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |