http://nos.nl/artikel/557(...)olkert-vd-graaf.htmlquote:Proefverlof voor Volkert vd Graaf
Toegevoegd: woensdag 2 okt 2013, 10:01
Volkert van der Graaf, de moordenaar van Pim Fortuyn, mag met proefverlof. Dat heeft de Raad voor Strafrechtstoepassing besloten, bevestigen bronnen aan de NOS.
Staatssecretaris Teeven van Justitie zei eerder nog dat Van der Graaf niet met proefverlof mag, omdat dat onrust in de maatschappij zou veroorzaken. Ook zou meespelen dat de veiligheid van Van der Graaf niet gegarandeerd kan worden omdat hij meermalen is bedreigd.
Van der Graaf werd in 2003 tot achttien jaar cel veroordeeld voor de moord op Fortuyn, een jaar eerder, op het Mediapark in Hilversum. Als hij tweederde van zijn straf heeft uitgezeten, kan hij vervroegd vrijkomen. Dat is in mei 2014.
Ik verwacht een klopjacht op de Volksvijand no. 1. De pers wil alles van hem weten en er zijn zat mensen die hem iets duidelijk willen maken.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 10:06 schreef Schurkenstaat het volgende:
Nu is het de vraag of Van der Graaf daar ook werkelijk mee geholpen is. Ik kan me namelijk voorstellen dat er mensen zijn die hier al een tijdje op zitten te wachten en een rekening willen vereffenen.
Ach joh, hij heeft slechts een bekende politicus afgeknald. Dan moet je gewoon een tweede kans krijgen in dit mooie landje.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 10:09 schreef Re het volgende:
dat ze die vent geen levenslang hebben gegeven is me nog steeds niet duidelijk, ook met dit soort praktijken van represailles etc....
Strafvermindering heeft te maken met de seksuele geaardheid van het slachtoffer.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 10:10 schreef waht het volgende:
[..]
Ach joh, hij heeft slechts een bekende politicus afgeknald. Dan moet je gewoon een tweede kans krijgen in dit mooie landje.
Welnee, dat soort dingen roepen mensen altijd heel dapper. Maar als het dan zover is gebeurd er niks.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 10:06 schreef Schurkenstaat het volgende:
Nu is het de vraag of Van der Graaf daar ook werkelijk mee geholpen is. Ik kan me namelijk voorstellen dat er mensen zijn die hier al een tijdje op zitten te wachten en een rekening willen vereffenen.
Daar is wat voor te zeggen.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 10:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Strafvermindering heeft te maken met de seksuele geaardheid van het slachtoffer.
En hoeveel van die mensen ken je persoonlijk?quote:Op woensdag 2 oktober 2013 10:10 schreef Oldie57 het volgende:
[..]
Ik verwacht een klopjacht op de Volksvijand no. 1. De pers wil alles van hem weten en er zijn zat mensen die hem iets duidelijk willen maken.
Hij zal allicht krijgen wat hij verdient. De uitvoering laat ik over aan de onbeschaafden onder ons. Wellicht dat die dezelfde praktijken hanteren als Van der Graaf zelf gedaan heeft. In dat geval zal hij niet lang meer onder ons zijn.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 10:10 schreef Oldie57 het volgende:
[..]
Ik verwacht een klopjacht op de Volksvijand no. 1. De pers wil alles van hem weten en er zijn zat mensen die hem iets duidelijk willen maken.
quote:Op woensdag 2 oktober 2013 10:06 schreef Schurkenstaat het volgende:
Tuurlijk niet, Nederlanders schreeuwen altijd dat ze dit soort dingetjes wel even gaan doen maar doen het nimmer. Volkert kan gewoon een rustig leven gaan leiden, daar ben ik van overtuigd.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 10:10 schreef Oldie57 het volgende:
[..]
Dat zou ik niet te hard roepen in dit specifieke geval. Ik denk dat er wat traumatische/PTSS typetjes zitten onder de Fortuynisten. En die zijn natuurlijk tot alles in staat.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 10:19 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
[..]
Tuurlijk niet, Nederlanders schreeuwen altijd dat ze dit soort dingetjes wel even gaan doen maar doen het nimmer. Volkert kan gewoon een rustig leven gaan leiden, daar ben ik van overtuigd.
Dat inderdaad. Echter we hebben het nu over Fortuyn aanhangers en die zijn niet allemaal evengoed aangepast aan onze samenleving...quote:Op woensdag 2 oktober 2013 10:15 schreef GroningseGast het volgende:
[..]
Welnee, dat soort dingen roepen mensen altijd heel dapper. Maar als het dan zover is gebeurd er niks.
Mwah, ik vind SP'ers en PVV'ers nog dommere mensen.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 10:25 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Dat inderdaad. Echter we hebben het nu over Fortuyn aanhangers en die zijn niet allemaal evengoed aangepast aan onze samenleving...
Je kunt natuurlijk iemand inhuren ......quote:Op woensdag 2 oktober 2013 10:19 schreef Pizzakoppo het volgende:
Tuurlijk niet, Nederlanders schreeuwen altijd dat ze dit soort dingetjes wel even gaan doen maar doen het nimmer. Volkert kan gewoon een rustig leven gaan leiden, daar ben ik van overtuigd.
't is geen film natuurlijk maar een verhuizing naar het buitenland lijkt me wel een optiequote:Op woensdag 2 oktober 2013 10:31 schreef remlof het volgende:
Ik denk dat Volkert onder een andere naam en een compleet ander uiterlijk weer deel uit gaat maken van onze samenleving.
Huhquote:Op woensdag 2 oktober 2013 10:13 schreef KoosVogels het volgende:
Strafvermindering heeft te maken met de seksuele geaardheid van het slachtoffer.
Dat zou ook goed kunnen inderdaad, denk niet dat ie makkelijk op te sporen zal zijn in ieder geval.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 10:32 schreef Re het volgende:
[..]
't is geen film natuurlijk maar een verhuizing naar het buitenland lijkt me wel een optie
Zal niet gebeuren, een hoop geblaat en weinig wol.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 10:06 schreef Schurkenstaat het volgende:
Dat snap ik ook niet..quote:Op woensdag 2 oktober 2013 10:09 schreef Re het volgende:
dat ze die vent geen levenslang hebben gegeven is me nog steeds niet duidelijk, ook met dit soort praktijken van represailles etc....
Je hebt teveel films gezien.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 10:31 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Je kunt natuurlijk iemand inhuren ......
De LPF had genoeg vastgoedconnecties, die weer goede connecties hebben in de onderwereld.
Ik geef Volkert 3 weken
Hij gaat zich vermommen als Samir A.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 10:31 schreef remlof het volgende:
Ik denk dat Volkert onder een andere naam en een compleet ander uiterlijk weer deel uit gaat maken van onze samenleving.
Werd* aangeboden. Sinds...2009 geloof ik veranderd.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 10:34 schreef Kowloon het volgende:
Slechte zaak blijf ik het vinden dat er bij normaal gedrag standaard strafvermindering wordt aangeboden.
Dat is inmiddels al aangepast.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 10:34 schreef Kowloon het volgende:
Slechte zaak blijf ik het vinden dat er bij normaal gedrag standaard strafvermindering wordt aangeboden.
Domme mensen vinden ideeen van slimme mensen wel vaker dom hoor.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 10:27 schreef Oldie57 het volgende:
[..]
Mwah, ik vind SP'ers en PVV'ers nog dommere mensen.
Maar dom en bereid zijn iemand overhoop te knallen zijn toch twee verschillende dingen...quote:Op woensdag 2 oktober 2013 10:27 schreef Oldie57 het volgende:
[..]
Mwah, ik vind SP'ers en PVV'ers nog dommere mensen.
quote:
Aha, waarom wordt het in dit geval dan toch toegepast?quote:Op woensdag 2 oktober 2013 10:35 schreef Fides het volgende:
Werd* aangeboden. Sinds...2009 geloof ik veranderd.
Omdat Van der G. is veroordeeld vóór die wetswijziging denk ik.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 10:40 schreef Kowloon het volgende:
[..]
[..]
Aha, waarom wordt het in dit geval dan toch toegepast?
Hij had een homo doodgeschoten.quote:
Omdat hij al voor 2009 is veroordeeld.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 10:40 schreef Kowloon het volgende:
[..]
[..]
Omdat Volkert dan de pros en cons van zijn daad anders had gewogen?quote:Op woensdag 2 oktober 2013 10:40 schreef Kowloon het volgende:
[..]
[..]
Oh ja natuurlijk dan is het goed, vooruitlopend op de Sharia wetgevingquote:
Dat er mensen zijn die wraak willen nemen is toch geen reden voor een zwaardere straf?quote:Op woensdag 2 oktober 2013 10:09 schreef Re het volgende:
quote:Op woensdag 2 oktober 2013 10:41 schreef remlof het volgende:
Omdat Van der G. is veroordeeld vóór die wetswijziging denk ik.
Dat zou vreemd zijn naar mijn idee. De hoogte van de straf die iemand opgelegd krijg is gerelateerd aan de strafwet die hij/zij heeft overtreden. Zowel aan de hoogte van de straf als aan de inhoud van de strafwet is niks veranderd. Ik zou hem vasthouden als ik Minister van Justitie zou zijn, laat ze maar procederen.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 10:43 schreef Fides het volgende:
[..]
Omdat hij al voor 2009 is veroordeeld.
Het zou vreemder zijn als je straf nog werd veranderd na de uitspraak, dan weet straks niemand meer waar ie aan toe is.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 10:47 schreef Kowloon het volgende:
[..]
[..]
Dat zou vreemd zijn naar mijn idee. De hoogte van de straf die iemand opgelegd krijg is gerelateerd aan de strafwet die hij/zij heeft overtreden. Zowel aan de hoogte van de straf als aan de inhoud van de strafwet is niks veranderd. Ik zou hem vasthouden als ik Minister van Justitie zou zijn, laat ze maar procederen.
op zich niet, in deze zaak speelt natuurlijk wel meer, de maatschappelijke impact van deze zaak overtreft alle gewone zaken... maar sec gezien misschien dan weer nietquote:Op woensdag 2 oktober 2013 10:46 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Dat er mensen zijn die wraak willen nemen is toch geen reden voor een zwaardere straf?
Ja, ga maar eens met houders van kinderdagverblijven of zonnepaneelbezitters praten. Die hebben pas ervaring met een wispulturige overheid.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 10:45 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Omdat Volkert dan de pros en cons van zijn daad anders had gewogen?
De wet is dus wel veranderd hè.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 10:47 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Dat zou vreemd zijn naar mijn idee. De hoogte van de straf die iemand opgelegd krijg is gerelateerd aan de strafwet die hij/zij heeft overtreden. Zowel aan de hoogte van de straf als aan de inhoud van de strafwet is niks veranderd. Ik zou hem vasthouden als ik Minister van Justitie zou zijn, laat ze maar procederen.
De straf wordt niet veranderd.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 10:49 schreef remlof het volgende:
[..]
Het zou vreemder zijn als je straf nog werd veranderd na de uitspraak, dan weet straks niemand meer waar ie aan toe is.
Zou dat de reden voor vervroegde vrijlating zijn ?quote:Op woensdag 2 oktober 2013 10:37 schreef Waaghals het volgende:
Bij het verlaten van de gevangenis krijgt hij een foto van Wilders en een "veel succes" mee.
Neequote:Op woensdag 2 oktober 2013 10:50 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Zou dat de reden voor vervroegde vrijlating zijn ?
Neequote:Op woensdag 2 oktober 2013 10:50 schreef Oud_student het volgende:
[..]
als er nu verkiezingen worden gehouden dan maakt Wilders idd kans om MP te worden.
De straf en de omschrijving van dat wat strafbaar is zijn niet veranderd. Dat is waar dat beginsel op slaat volgens mij. Als dat niet het geval kunnen er inderdaad problemen met rechtszekerheid ontstaan. Dan zou dus de regel voor vervroegde vrijlaten wetgeving moeten zijn in de strafwetgeving.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 10:49 schreef Fides het volgende:
De wet is dus wel veranderd hè.
Een aangezien de Wet algemene bepalingen stelt dat: De wet verbindt alleen voor het toekomende en heeft geen terugwerkende kracht. Kan je niet iets uit 2009 toepassen op 'n zaak van jaren eerder. +
Nederlands Wetboek van Strafrecht: Artikel 1.
Lid 1: "Geen feit is strafbaar dan uit kracht van een daaraan voorafgegane wettelijke strafbepaling".
Lid 2: "Bij verandering in de wetgeving na het tijdstip waarop het feit is begaan, worden de voor de verdachte gunstigste bepalingen toegepast".
Dat ben ik niet met je eens. De uitvoering verandert niet, hij komt alleen niet meer automatisch vrij bij normaal gedrag.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 10:50 schreef remlof het volgende:
[..]
Maar de uitvoering wel. De straf is gebaseerd op hoe het destijds in de praktijk werkte.
Dan verandert de uitvoering dusquote:Op woensdag 2 oktober 2013 10:56 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Dat ben ik niet met je eens. De uitvoering verandert niet, hij komt alleen niet meer automatisch vrij bij normaal gedrag.
Dat was het ook. De vervroegde vrijlating was in art. 15 geregeld.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 10:55 schreef Kowloon het volgende:
[..]
De straf en de omschrijving van dat wat strafbaar is zijn niet veranderd. Dat is waar dat beginsel op slaat volgens mij. Als dat niet het geval kunnen er inderdaad problemen met rechtszekerheid ontstaan. Dan zou dus de regel voor vervroegde vrijlaten wetgeving moeten zijn in de strafwetgeving.
Levenslang wordt in Nederland niet opgelegd voor enkelvoudige moord.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 10:09 schreef Re het volgende:
Onzin. Gebeurd ook weleens. Mohammed B. bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 11:02 schreef Tchock het volgende:
[..]
Levenslang wordt in Nederland niet opgelegd voor enkelvoudige moord.
Mohammed B.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 11:02 schreef Tchock het volgende:
[..]
Levenslang wordt in Nederland niet opgelegd voor enkelvoudige moord.
Nee, je beslist alleen anders, waar je hem eerst wel vrij zou laten, laat je hem nu niet vrij. Beide opties hoorden van begin af aan tot de mogelijkheden dus er is niks veranderd aan de uitvoering/straf.quote:
Dude, vervroegde vrijlating was in de wet geregeld. Het was dus een recht om na 2/3 van je straf vrij te komen. Punt.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 11:03 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Nee, je beslist alleen anders, waar je hem eerst wel vrij zou laten, laat je hem nu niet vrij. Beide optie hoorden van begin af aan tot de mogelijkheden dus er is niks veranderd aan de uitvoering/straf.
Dat hebben ze dan knap stom geregeld.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 11:01 schreef Fides het volgende:
[..]
Dat was het ook. De vervroegde vrijlating was in art. 15 geregeld.
En dat is nu omgezet in voorwaardelijke vrijlating, zodat er eventueel voorwaarden aan de vervroegde vrijlating verbonden kunnen worden. Is deze wetswijziging in zijn geheel niet toepasbaar op oudere gevallen (zoals Van der G.), of geldt er een of andere overgangsregeling?quote:Op woensdag 2 oktober 2013 11:04 schreef Fides het volgende:
[..]
Dude, vervroegde vrijlating was in de wet geregeld. Het was dus een recht om na 2/3 van je straf vrij te komen. Punt.
Tja, blame de regering in 1987 ofzo.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 11:08 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Dat hebben ze dan knap stom geregeld.
http://www.wetboek-online.nl/wet/Sr/1.htmlquote:Op woensdag 2 oktober 2013 11:09 schreef freako het volgende:
En dat is nu omgezet in voorwaardelijke vrijlating, zodat er eventueel voorwaarden aan de vervroegde vrijlating verbonden kunnen worden. Is deze wetswijziging in zijn geheel niet toepasbaar op oudere gevallen (zoals Van der G.), of geldt er een of andere overgangsregeling?
De vrijlating was vroeger niet voorwaardelijk?quote:Op woensdag 2 oktober 2013 11:09 schreef freako het volgende:
En dat is nu omgezet in voorwaardelijke vrijlating, zodat er eventueel voorwaarden aan de vervroegde vrijlating verbonden kunnen worden.
Die werd niet veroordeeld voor enkelvoudige moord maar moord, poging tot moord, zware mishandeling, lidmaatschap van een criminele organisatie en nog een berg andere feiten.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 11:02 schreef Fides het volgende:
[..]
Onzin. Gebeurd ook weleens. Mohammed B. bijvoorbeeld.
Ach, Van der G heeft ook niet alles conform de staatsinrichting gedaan.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 11:12 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Tegenwoordig zie je wel vaker dat politici zich met het strafrecht bemoeien. Is dat een trend ofzo?
Waarom zou een staatssecretaris op de stoel van de rechter willen gaan zitten? Dat is toch in strijd met de trias politica?
Tja, het was nog steeds een 'enkelvoudige' moord hoor. 1 moord.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 11:12 schreef Tchock het volgende:
[..]
Die werd niet veroordeeld voor enkelvoudige moord maar moord, poging tot doodslag, zware mishandeling, lidmaatschap van een terroristische organisatie en nog een berg andere feiten.
quote:Op woensdag 2 oktober 2013 11:10 schreef Fides het volgende:
[..]
http://www.wetboek-online.nl/wet/Sr/1.html
Inwerkingtreding van de wet is 1 juli 2008.quote:Artikel VI
1.
Deze wet heeft geen gevolgen voor veroordelingen tot vrijheidsstraf die voor de inwerkingtreding van deze wet zijn uitgesproken. De artikelen 15 tot en met 15d van het Wetboek van Strafrecht, zoals deze luidden voor de inwerkingtreding van deze wet, blijven in deze van toepassing.
2.
Het eerste lid is niet van toepassing op veroordelingen tot vrijheidsstraf, uitgesproken voor de inwerkingtreding van deze wet, indien de tenuitvoerlegging vijf jaar na inwerkingtreding van deze wet nog gaande is.
3.
Indien een veroordeelde zowel een vrijheidsstraf heeft te ondergaan die is uitgesproken voor de inwerkingtreding van deze wet, als een vrijheidsstraf die is uitgesproken na de inwerkingtreding van deze wet, is artikel 15, vijfde lid, tweede volzin, niet van toepassing.
Jij je zin.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 11:16 schreef Fides het volgende:
[..]
Tja, het was nog steeds een 'enkelvoudige' moord hoor. 1 moord.
Bron?quote:Op woensdag 2 oktober 2013 11:18 schreef Tchock het volgende:
[..]
Jij je zin.In dat geval wordt levenslang niet opgelegd voor enkelvoudige moord met B. als enige uitzondering.
quote:Volkert van der G., de moordenaar van Pim Fortuyn, mag met proefverlof. Dat heeft de Raad voor Strafrechttoepassing en Jeugdbescherming (RSJ) besloten. Het is nu aan staatssecretaris Teeven van Veiligheid en Justitie om een beslissing te nemen over het verlof van Van der G.
Proefverlof en de vervroegde invrijheidstelling zijn natuurlijk niet hetzelfde.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 11:23 schreef Kowloon het volgende:
Hier staat dat Teeven wel mag beslissen:
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)mag-met-proefverlof/
[..]
Dit.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 10:06 schreef Schurkenstaat het volgende:
Lijfwacht van Geert W ?quote:Op woensdag 2 oktober 2013 10:31 schreef remlof het volgende:
Van de (uit mijn hoofd) +-55 levenslang veroordeelden is Mohammed B. de enige die niet meerdere moorden gepleegd heeft, en die had een enorme waslijst aan andere misdrijven gepleegd. Bron is de praktijk.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 11:22 schreef Fides het volgende:
[..]
Bron?
Ook bij de moord op Jesse Dingemans legde het Hof levenslang op (daarna door tussenkomt van HR wel weer teruggezonden, en later veroordeeld tot een kortere straf). En vast wel nog meer zaken die me niet te binnen schieten. Tuurlijk zal men het doorgaans niet doen, maar volgens mij komt het heus wel voor
Owh.. De gekkies die denken dat er een of ander complot achter zit, zitten hier ook. Leuk..quote:
Teeven gaat helemaal niet op de stoel van de rechter zitten nu. Hij kan als eindverantwoordelijke van Justitie verloven toekennen en intrekken, daar komt geen rechter aan te pas. Alleen de Raad voor Strafrechtstoepassing brengt zwaarwegend advies uit.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 11:12 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Tegenwoordig zie je wel vaker dat politici zich met het strafrecht bemoeien. Is dat een trend ofzo?
Waarom zou een staatssecretaris op de stoel van de rechter willen gaan zitten? Dat is toch in strijd met de trias politica?
Waarom is dit in strijd met de scheiding? En waarom zou er een belangenverstrengeling zijn?quote:Op woensdag 2 oktober 2013 11:27 schreef kingmob het volgende:
Een beetje raar dat Teeven hierover mag beslissen. Niet alleen gezien het feit dat er een bepaalde scheiding dient te zijn, maar ook omdat het in dit geval totale belangenverstrengeling is.
Die gaat onder een volledig andere naam met andere haarkleur aan de andere kant van het land (of daarbuiten) wonen, in het begin waarschijnlijk zelfs onder bewaking. Ik denk niet dat hij veel te vrezen heeft.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 10:06 schreef Schurkenstaat het volgende:
De commentaren onder het telegraafartikel zijn weer smullen.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 11:29 schreef ThePlaneteer het volgende:
De PVV stemmers gaan inmiddels al uit van een Teeven conspiracy, heerlijk.
Dat eerste is een principekwestie. Ik vind dat in alle gevallen politiek niet over individuele gevallen zou mogen gaan (dus ook niet bij asielgevallen e.d.). Als iets je niet bevalt als politicus moet je de wet aanpassen. De uitvoering dient gescheiden te zijn.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 11:42 schreef Tchock het volgende:
[..]
Waarom is dit in strijd met de scheiding? En waarom zou er een belangenverstrengeling zijn?
De uitvoering ís ook gescheiden. Teeven is geen wetgever, maar uitvoerende macht.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 11:46 schreef kingmob het volgende:
[..]
Dat eerste is een principekwestie. Ik vind dat in alle gevallen politiek niet over individuele gevallen zou mogen gaan (dus ook niet bij asielgevallen e.d.). Als iets je niet bevalt als politicus moet je de wet aanpassen. De uitvoering dient gescheiden te zijn.
Op basis waarvan is hij 'verstrengeld in het Fortuyn-wereldje'? Afgezien van dat ze beide politici zijn?quote:En dan kom je ook bij punt 2, het is enorm makkelijk een politicus te 'gijzelen' en zo te dwingen tot een bepaalde beslissing. Teeven is ook nog eens zo verstrengeld in het Fortuyn wereldje, het is praktisch onmogelijk dat daar een weloverwogen, niet politiek beïnvloedde, beslissing uitkomt.
Tsja, de dagelijkse portie stupiditeit en onnozelheid.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 11:43 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
De commentaren onder het telegraafartikel zijn weer smullen.
Dat is het hele punt, dat ben ik niet met je eens. Een minister of staatssecretaris moet beleidsverandering afdwingen in de kamer. Hij is er om dat beleid uit te voeren, voor de grote lijnen, om op het budget te letten, dat soort zaken. niet om de zaak te runnen alsof hij een soort CEO is. Een politicus is een veel te groot risico met individuele gevallen.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 11:49 schreef Tchock het volgende:
[..]
De uitvoering ís ook gescheiden. Teeven is geen wetgever, maar uitvoerende macht.
Teeven's Leefbaar avontuur vergeten?quote:Op basis waarvan is hij 'verstrengeld in het Fortuyn-wereldje'? Afgezien van dat ze beide politici zijn?
er is ook iemand die al sinds 1956 vast zit omdat ie zijn buurmeisje had betast; als ie dat in 2003 ofzo had gedaan had ie 3 jaar gekregenquote:Op woensdag 2 oktober 2013 11:30 schreef Tchock het volgende:
[..]
Van de (uit mijn hoofd) +-55 levenslang veroordeelden is Mohammed B. de enige die niet meerdere moorden gepleegd heeft, en die had een enorme waslijst aan andere misdrijven gepleegd. Bron is de praktijk.
Levenslang voor aanranding, jaja. Er zal wel meer aan de hand geweest zijn.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 13:20 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
er is ook iemand die al sinds 1956 vast zit omdat ie zijn buurmeisje had betast; als ie dat in 2003 ofzo had gedaan had ie 3 jaar gekregen
Ik zou hem gewoon buiten de gevangenis zetten en dan zoekt hij het maar uit via het normale traject. Als hij voldoet aan de voorwaarden voor vervroegde vrijlating moet je hem gewoon vrijlaten maar maak zijn probleem (veiligheid) geen probleem/kostenpost van de samenleving.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 11:42 schreef Tchock het volgende:
Die gaat onder een volledig andere naam met andere haarkleur aan de andere kant van het land (of daarbuiten) wonen, in het begin waarschijnlijk zelfs onder bewaking. Ik denk niet dat hij veel te vrezen heeft.
Je doelt op Theo H. Dat was een TBS'er van 1960 tot 2011, en die zit tegenwoordig in een GGZ-instelling. Dat ie zolang in TBS zat, kwam ook omdat hij bij proefverloven tot twee keer toe weer in de fout ging.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 13:20 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
er is ook iemand die al sinds 1956 vast zit omdat ie zijn buurmeisje had betast; als ie dat in 2003 ofzo had gedaan had ie 3 jaar gekregen
Longstay TBS en deze zaak is heel raar.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 13:22 schreef remlof het volgende:
[..]
Levenslang voor aanranding, jaja. Er zal wel meer aan de hand geweest zijn.
Zo werkt dat dus niet. De overheid moet zich aan de mensenrechten houden. Je burgers niet vermoorden, bijvoorbeeld, maar ook je burgers beschermen tegen gevaar van elkaar en buitenstaanders.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 13:24 schreef SteveBudin het volgende:
[..]
Ik zou hem gewoon buiten de gevangenis zetten en dan zoekt hij het maar uit via het normale traject. Als hij voldoet aan de voorwaarden voor vervroegde vrijlating moet je hem gewoon vrijlaten maar maak zijn probleem (veiligheid) geen probleem/kostenpost van de samenleving.
Bouyeri verdedigde zich niet. Dan geeft de rechter natuurlijk gewoon de straf die het OM eist.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 11:30 schreef Tchock het volgende:
[..]
Van de (uit mijn hoofd) +-55 levenslang veroordeelden is Mohammed B. de enige die niet meerdere moorden gepleegd heeft, en die had een enorme waslijst aan andere misdrijven gepleegd. Bron is de praktijk.
Vrijwillige opsluiting is ook een vorm van beschermingquote:Op woensdag 2 oktober 2013 13:38 schreef Tchock het volgende:
[..]
Zo werkt dat dus niet. De overheid moet zich aan de mensenrechten houden. Je burgers niet vermoorden, bijvoorbeeld, maar ook je burgers beschermen tegen gevaar van elkaar en buitenstaanders.
Als een Nederlander bedreigd wordt moet hij bescherming kunnen vinden bij de overheid. Nu zullen veel mensen roepen dat een moordenaar geen mensenrechten verdient, ook al heeft hij de straf opgelegd al ondergaan, maar dat is niet serieus te nemen.
Ik heb me toch een parel gevonden:quote:Op woensdag 2 oktober 2013 11:43 schreef Lord_Vetinari het volgende:
De commentaren onder het telegraafartikel zijn weer smullen.
quote:Dat rechters wettelijk gebonden zijn, is de grootste blunder in onze wetgeving.
In tokkiewijken mogen ze ook computers hebbenquote:Op woensdag 2 oktober 2013 14:41 schreef Berkery het volgende:
[..]
Ik heb me toch een parel gevonden:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |