Nog een voorbeeld van manipulatie wat recentelijk in het nieuws is geweest:quote:"54-40 or fight. What does that mean?...Remember the Maine...Tippecanoe and Tyler, too...They're war slogans, Mr. Motss. We remember the slogans, we can't even remember the fucking wars. Y'know why? Cause it's show business. That's why I'm here. Naked girl, covered in Napalm. Five marines raising the flag, Mount Suribachi. V for Victory, Y'remember the picture, fifty years from now, they'll have forgotten the war. Gulf War? Smart bomb, falling down a chimney. Twenty-five-hundred missions a day, 100 days, one video of one bomb, Mr. Motss. The American people bought that war."
-Conrad 'Connie' Brean (played by Robert De Niro) from the movie Wag the Dog
Voor meer info over de Reuters foto fraud: http://zombietime.com/reuters_photo_fraud/quote:The recent discovery that the Reuters news agency released a digitally manipulated photograph as an authentic image of the bombing in Beirut has drawn attention to the important topic of bias in the media. But lost in the frenzy over one particular image is an even more devastating fact: that over the last week Reuters has been caught red-handed in an astonishing variety of journalistic frauds in the photo coverage of the war in Lebanon.
It's important to understand that there is not just a single fraudulent Reuters photograph, nor even only one kind of fraudulent photograph. There are in fact dozens of photographs whose authenticity has been questioned, and they fall into four distinct categories.
The four types of photographic fraud perpetrated by Reuters photographers and editors are:
1. Digitally manipulating images after the photographs have been taken.
2. Photographing scenes staged by Hezbollah and presenting the images as if they were of authentic spontaneous news events.
3. Photographers themselves staging scenes or moving objects, and presenting photos of the set-ups as if they were naturally occurring.
4. Giving false or misleading captions to otherwise real photos that were taken at a different time or place.
Nog een leuke:quote:Let us take just one example of how current technologies could be used for strategic-level information warfare. If, say, the capabilities of already well-known Hollywood technologies to simulate reality were added to our arsenal, a genuinely revolutionary new form of warfare would become possible. Today, the techniques of combining live actors with computer-generated video graphics can easily create a "virtual" news conference, summit meeting, or perhaps even a battle that would exist in "effect" though not in physical fact. Stored video images can be recombined or "morphed" endlessly to produce any effect chosen. This moves well beyond traditional military deception, and now, perhaps, "pictures" will be worth a thousand tanks. Imagine the effect of a nationwide broadcast in banditland of the meeting between the "digitized" maximum leader and a "digitized" Jimmy Carter in which all loyal soldiers are told to cease fighting and return to their homes. The targets of information warfare, remember, are the decisions in the opponent's mind, and the battlespace of the human mind is also the zone of illusion.
Bron: http://www.iwar.org.uk/iwar/resources/airchronicles/stein.htm
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als jij een willekeurige term roept om op te zoeken verwacht ik dat wat ik opzoek enige correlatie heeft met waar jij op reageert. Wellicht doe je er goed aan om zelf nog eens de wikipedia door te lezen.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 00:21 schreef Gray het volgende:
En dát is waarom je niet zo slim bent als dat je jezelf wil voordoen, dms.Als pot moet je niet zo ketelen.
Deze wiki?quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 00:41 schreef ems. het volgende:
[..]
Als jij een willekeurige term roept om op te zoeken verwacht ik dat wat ik opzoek enige correlatie heeft met waar jij op reageert. Wellicht doe je er goed aan om zelf nog eens de wikipedia door te lezen.
En:quote:The uncanny valley is a hypothesis in the field of human aesthetics which holds that when human features look and move almost, but not exactly, like natural human beings, it causes a response of revulsion among human observers. Examples can be found in the fields of robotics,[1] 3D computer animation,[2][3]
Hm?quote:Viewer perception of facial expression and speech and the uncanny valley in realistic, human-like characters intended for video games and film is being investigated by Tinwell et al., 2011. Consideration is also given by Tinwell et al. (2010) as to how the uncanny may be exaggerated for antipathetic characters in survival horror games.
Dat jij schreef als reactie op:quote:Op maandag 30 september 2013 13:21 schreef ems. het volgende:
Vriend van je praat onzin natuurlijk, maar dat kan je zelf ook wel begrijpen toch?
Het Engelse woord voor onwetend pas wellicht beter bij je: ignorant.quote:Op maandag 30 september 2013 13:11 schreef Tingo het volgende:
Vriend van me heeft me vertelt niet zo lang terug dat CGI in computer games kan nog realistischer zijn maar veel gamers wilde dat niet want ze vonden het 'te eng'.
Graag gedaan.quote:ig·no·rant
/ˈignərənt/
Adjective
• Lacking knowledge or awareness in general; uneducated or unsophisticated.
• Lacking knowledge, information, or awareness about something in particular: "ignorant of astronomy".
Ja - dat had ie over - The Uncanny Valley.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 02:30 schreef Gray het volgende:
[..]
Deze wiki?
Waarin staat:
[..]
En:
[..]
Hm?
En dat in "enige correlatie met":
[..]
Dat jij schreef als reactie op:
[..]
Het Engelse woord voor onwetend pas wellicht beter bij je: ignorant.
Waarvoor ik speciaal voor een geval als jij de uitleg bij zal geven:
[..]
Graag gedaan.
Of in het Duits 'Das Unheimliche' .. een freudiaanse professor psychologie heeft dat begin 20e eeuw beschreven in een essay, welke zelf weer refereert naar een boek van Nietzsche over Moraal uit 1887.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 09:52 schreef Tingo het volgende:
[..]
Ja - dat had ie over - The Uncanny Valley.
Thanks.
Tussen dit soort partijenquote:CBS blocks Time Warner Cable customers from accessing content online
Time Warner Cable customers in several major U.S. cities, including New York, Los Angeles and Dallas, have been without CBS programming since Friday, when negotiations over retransmission fees broke down. And now, thanks to a decision by CBS, those viewers and customers will feel squeezed out online: The network has decided to block them from accessing programming that would normally be available on the Internet, as well.
[..]
http://www.today.com/ente(...)nt-online-6C10838308
quote:Time Warner is the largest media conglomerate in the world, with holdings including: CNN, the CW (a joint venture with CBS)
[..]
CBS Corporation owns the CBS Television Network, CBS Television Distribution Group, the CW ([b]a joint venture with Time Warner)
Goed, er zijn dus mensen die games eng vinden. Wooptiedoo. Op de Super Nintendo vond ik destijds Castlevania 4 al eng. Toen op de psx Resident Evil. Op de PC alone in the dark. etc etc. Uiteraard wordt het steeds enger met games als amnesia en outlast gezien de graphics vooruit gaan, maar what of it? Ik vind het juist prachtig. Ik kan niet wachten om nog realistischere games te spelen op de occulus rift. Dat er bepaalde bange mensen zijn die enge games niet willen spelen kan. Er zijn ook bepaalde mensen die niet durven fietsen. Die vorm van angst is een heel ander verhaal dan het uncanny valley gedoe.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 02:30 schreef Gray het volgende:
[..]
Deze wiki?
Waarin staat:
[..]
En:
[..]
Hm?
En dat in "enige correlatie met":
[..]
Dat jij schreef als reactie op:
Je kan eigenlijk wel voorzichtig concluderen dat uncanny valley een gevolg is van beperkte technologie. Zodra dat beter wordt en de films/games realistischer is het uncanny gevoel iets van het verleden. Tenzij het expres wordt toegepast in horrorgames juist om dat uncanny gevoel te bereiken, natuurlijk. Zoals ik al zei: Ik wil de games graag zo uncanny als ze komen.quote:the 2011 The Adventures of Tintin, was praised by reviewers for avoiding the uncanny valley despite its animated characters' realism. Critic Dana Stevens wrote, "With the possible exception of the title character, the animated cast of Tintin narrowly escapes entrapment in the so-called 'uncanny valley.'"[40] Wired Magazine editor Kevin Kelly wrote of the film, "we have passed beyond the uncanny valley into the plains of hyperreality.
Je klinkt een beetje zoals ik toen ik 11 was. Schattigquote:Het Engelse woord voor onwetend pas wellicht beter bij je: ignorant.
Waarvoor ik speciaal voor een geval als jij de uitleg bij zal geven:
[..]
Graag gedaan.
Errr, nee. Dat is zelfs te lezen in de quote die je uit de wiki haalt over Kuifje. Bovendien hebben ze daar juist elementen toegepast zodat het surrealisme duidelijk beleef, ondanks de mate van realisme. Vandaar de tekst "despite its animated characters' realism".quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 13:20 schreef ems. het volgende:
Dat hele uncanny verhaal bevestigd dat als de, in dit geval graphics, van een game dichterbij realisme komt, het uncanny 'gevoel' juist niet verschijnt.
Wat jij zegt staat er simpelweg niet. Ze wisten ondanks het realisme het uncanny te vermijden. Dat geeft toch duidelijk aan dat uncanny-ness vrijwel een keuze is. Dat heeft niets te maken met het realisme an sich, maar des te meer met de manier waarop de CGI is opgebouwd. Iets kan vele malen realistischer eruit zien dan kuifje en toch niet uncanny zijn.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 14:59 schreef Gray het volgende:
[..]
Errr, nee. Dat is zelfs te lezen in de quote die je uit de wiki haalt over Kuifje. Bovendien hebben ze daar juist elementen toegepast zodat het surrealisme duidelijk beleef, ondanks de mate van realisme. Vandaar de tekst "despite its animated characters' realism".
Nutteloze toevoeging.quote:Zie voor de balans tussen realisme en surrealisme bijvoorbeeld:
[ afbeelding ]
Kijk Kuifje! Iemand die er bijzonder weinig van snapt!
? Er zijn nog maar weinig (geen, voor zover ik weet) horrorgames die qua graphics de andere genres overtreffen. Dat is niet omdat ze anders te 'eng' worden, maar omdat het een genre is waarin minder budget omgaat en ze dus veelal afhankelijk zijn van andermans engines en niet de tijd/het geld hebben om iets helemaal van de grond af aan op te bouwen. Naarmate horrorgames populairder worden (wat momenteel aan het gebeuren is dankzij games als Amnesia en Outlast) zal dat zich wel langzaam rechttrekken.quote:In het voorbeeld van de horrorgames hebben ze het realisme juist overdreven, zodat de mate van realisme in de uncanny valley valt.
Jij zei iets over ergens bijzonder weinig van snappen?quote:Je zei iets over begrijpend lezen?
Dankje wel voor je input Gray.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 14:59 schreef Gray het volgende:
[..]
Errr, nee. Dat is zelfs te lezen in de quote die je uit de wiki haalt over Kuifje. Bovendien hebben ze daar juist elementen toegepast zodat het surrealisme duidelijk beleef, ondanks de mate van realisme. Vandaar de tekst "despite its animated characters' realism".
Zie voor de balans tussen realisme en surrealisme bijvoorbeeld:
[ afbeelding ]
Kijk Kuifje! Iemand die er bijzonder weinig van snapt!
In het voorbeeld van de horrorgames hebben ze het realisme juist overdreven, zodat de mate van realisme in de uncanny valley valt.
Je zei iets over begrijpend lezen?
Net als alle andere bronnen die iets zeggen dat niet in jouw beperkte wereldbeeld past. En dan anderen betichten van dat ze niet open staan voor nieuwe inzichtenquote:Op dinsdag 1 oktober 2013 15:34 schreef Tingo het volgende:
[..]
Ik wil reageren op EMS maar hij staat op m'n negeer lijst...
Het fenomeen uncanny valley komt ook in andere kunstvormen tot uiting, maar ook in andere technologieen. Zie bijvoorbeeld de androids van tegenwoordig:quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 15:28 schreef ems. het volgende:
[..]
Wat jij zegt staat er simpelweg niet. Ze wisten ondanks het realisme het uncanny te vermijden. Dat geeft toch duidelijk aan dat uncanny-ness vrijwel een keuze is. Dat heeft niets te maken met het realisme an sich, maar des te meer met de manier waarop de CGI is opgebouwd. Iets kan vele malen realistischer eruit zien dan kuifje en toch niet uncanny zijn.
Pakken we de grafiek erbij, waar de naam van is afgeleid.quote:Ergo, het hele verhaal dat realisme uiteindelijk leidt tot uncanny valley is een foute aanname. Met de juiste technieken en kennis kan je een fotorealistische game maken waar 'uncanny' helemaal niet van toepassing is. Pas als de techniek beperkt is of 'slecht' wordt toegepast kom je tot dat effect.
Maar toepasselijk.quote:[..]
Nutteloze toevoeging.
Dit kan je natuurlijk allemaal onderbouwen? Of komt dit uit je dikkequote:[..]
? Er zijn nog maar weinig (geen, voor zover ik weet) horrorgames die qua graphics de andere genres overtreffen. Dat is niet omdat ze anders te 'eng' worden, maar omdat het een genre is waarin minder budget omgaat en ze dus veelal afhankelijk zijn van andermans engines en niet de tijd/het geld hebben om iets helemaal van de grond af aan op te bouwen. Naarmate horrorgames populairder worden (wat momenteel aan het gebeuren is dankzij games als Amnesia en Outlast) zal dat zich wel langzaam rechttrekken.
Je ziet toch hoop ik wel dat je jezelf tegenspreekt, ondanks dat je me een aanname toeschrijft die ik nooit gemaakt heb?quote:Uncanny valley is gevolg van beperkte techniek en kennis of iets dat expres is ingebouwd om een bepaald effect te bereiken. Jij maakt de foute aanname dat het een automatisch gevolg is van modernisering van CGI technieken. Het tegendeel is dus waar; hoe dichter iets bij de realiteit komt, hoe minder uncanny iets is. Het is voornamelijk iets waar we met de huidige realistisch-maar-net-niet-realistisch-genoeg-technologie tegenop hikken.
The uncanny valley maakt juist oncomfortabel. Zie nogmaals de wiki:quote:[..]
Los daarvan, de hele discussie begon omdat iemand zei dat games te 'eng' zouden worden. Uncanney valley heeft helemaal niets met 'eng' te maken
Revulsion:quote:The uncanny valley is a hypothesis in the field of human aesthetics which holds that when human features look and move almost, but not exactly, like natural human beings, it causes a response of revulsion among human observers.
Ofwel afgrijswekkend, of eng, in het Nederlands.quote:re·vul·sion
/riˈvəlSHən/
Noun
A sense of disgust.
Synonyms
repulsion - disgust - repugnance - nausea
Blijkbaar houdt men zich bij de ontwikkeling van animaties rekening hiermee. Realisme en nieuwe technieken daarvoor zijn dus niet altijd op hun plek.quote:en gaat dan ook geen enkel effect hebben om de vooruitgang van graphics.
Het blijft blijkbaar moeilijk voor je.quote:Jij zei iets over ergens bijzonder weinig van snappen?
Want? Iemand die wikileaks leaked doet zoiets niet?quote:Op maandag 18 augustus 2014 08:53 schreef El_Matador het volgende:
Die Assange is een bloedirritant mannetje maar verkrachting is gewoon een dom en overduidelijk opzetje natuurlijk.
Lach je nu om je eigen stroman?quote:Op maandag 18 augustus 2014 09:14 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Want? Iemand die wikileaks leaked doet zoiets niet?
Yup.quote:
Sja, ik verbaas me met jou over het amateurisme van de BNW-plotters maar dat geeft alleen maar hun stuitende psychopate arrogantie aan.quote:Op maandag 18 augustus 2014 09:31 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Yup.Was wel een goeie toch?
Maar serieus, waarom is het zo duidelijk dom en vooropgezet? Bovendien als dat het was, waarom dan op zo'n domme manier?
De hele wereld heeft 'ruzie' met Assange en dit is waar ze mee komen? Dan is het inderdaad dom.
quote:Op maandag 18 augustus 2014 09:38 schreef El_Matador het volgende:
DPK, 9/11, de klimaathoax. Het is zo fucking obvious, maar de halve wereld trapt erin.
Voor hen die ziende blind zijn niet nee.quote:Op maandag 18 augustus 2014 10:15 schreef KoosVogels het volgende:
[..]![]()
Ja, het is echt overduidelijk dat 9/11 een vooropgezet plan was van de Amerikaanse regering.
x1000
Het is bijzonder verstandig om een raket in het Pentagon te knallen. Niemand die dat merkt, inderdaad.quote:Op maandag 18 augustus 2014 10:17 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Voor hen die ziende blind zijn niet nee.
Probeer eens een vliegtuig met een spanwijdte van 48 m door een gaatje van 5 meter te proppen zonder vleugels, staartstukken en andere shit op een puntgaaf gazon achter te laten.
Succes Koos. Veel succes.
twitter:YourAnonCentral twitterde op maandag 18-08-2014 om 11:13:40It wouldn't be far fetched to assume a portion of the racial division in the #Ferguson hashtag is perhaps fabricated. http://t.co/deYrx2AxlD reageer retweet
twitter:
quote:
Je redeneert de verkeerde kant op. "zou zijn", "zou men", etc.quote:Op maandag 18 augustus 2014 10:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is bijzonder verstandig om een raket in het Pentagon te knallen. Niemand die dat merkt, inderdaad.
Als ze de regering echt verantwoordelijk zou zijn, dan zou men toch echt een zekere voor het onzekere nemen en hun evil scheme toch meer zorgvuldig uitvoeren, lijkt mij.
Ja, een paar stukjes, hendig neergelegd. Niet zoals een vliegtuig dat een gebouw raakt. Die enorme vleugels en staartstukken, koffers, lijken, motoren, landingsgestel, etc. .etc. zouden in het geval van een vliegtuig allemaal voor de facade van het Pentagon op het gazon moeten liggen. Niet een paar brokjes verspreid over het terrein en een prachtig gazon niet door de enorme brand verwoest die moet zijn uitgebroken.quote:Overigens lagen er brokstukken van een vliegtuig verspreid op het gazon van het Pentagon. Die beelden zijn zonder al te veel moeite te vinden. Het is allemaal niet zo ingewikkeld, Matador.
Dus iemand is direct na de inslag naar buiten gerend en heeft diverse brokstukken op het gazon gelegd en niemand die dat vreemd vond, dat terwijl alle blikken op die plek waren gericht en de hulpdiensten binnen een paar minuten ter plekke waren?quote:Op maandag 18 augustus 2014 21:41 schreef El_Matador het volgende:
Ja, een paar stukjes, hendig neergelegd. Niet zoals een vliegtuig dat een gebouw raakt. Die enorme vleugels en staartstukken, koffers, lijken, motoren, landingsgestel, etc. .etc. zouden in het geval van een vliegtuig allemaal voor de facade van het Pentagon op het gazon moeten liggen. Niet een paar brokjes verspreid over het terrein en een prachtig gazon niet door de enorme brand verwoest die moet zijn uitgebroken.
Van de 100en camera's rond het Pentagon is maar 1 camerabeeld vrijgegeven. En ook daarop is geen vliegtuig duidelijk herkenbaar. Vreemd, niet? Het zwaarstbewaakte gebouw ter wereld.
Ja die is grappig, jij redeneert vanuit de meest onlogische oorzaak en probeert vanuit dat standpunt "bewijs" of onduidelijkheden in het officiele verhaal te vinden wat jouw verhaal ondersteunt maar dan is Koos degene die de verkeerde kant op redeneert.quote:Op maandag 18 augustus 2014 21:41 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Je redeneert de verkeerde kant op. "zou zijn", "zou men", etc.
Nee.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 15:13 schreef Chewie het volgende:
[..]
Ja die is grappig, jij redeneert vanuit de meest onlogische oorzaak en probeert vanuit dat standpunt "bewijs" of onduidelijkheden in het officiele verhaal te vinden wat jouw verhaal ondersteunt maar dan is Koos degene die de verkeerde kant op redeneert.
uncut *kuchquote:Op woensdag 20 augustus 2014 12:05 schreef J0kkebr0k het volgende:
Oh en de onthoofding van journalist James Foley vind ik ook maar dubieus. IS dat nu wel ineens censuur kent?
Ik wil de uncut raw footage zien.
quote:
Precies wat hij dus al zegt. Wel brokstukken, maar alles klein en te tillen. Als je nog steeds in het officiële 911 verhaal geloofd valt er weinig te discussiëren over al wat daarna kwam.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 18:53 schreef KoosVogels het volgende:
Lees dit artikel op je gemak door, Matador. Alles wat jij hier noemt komt aan bod en wordt ondersteund met beeld en bronnen.
Niet dat dit artikel ook maar enig effect zal hebben op jouw kijk op 9/11, maar goed.
Veel mensen geloven nog steeds VS regering lezing.quote:Op zondag 31 augustus 2014 11:33 schreef waxmask het volgende:
[..]
Precies wat hij dus al zegt. Wel brokstukken, maar alles klein en te tillen. Als je nog steeds in het officiële 911 verhaal geloofd valt er weinig te discussiëren over al wat daarna kwam.
Zit nu alweer met open mond in dit FP topic. Overduidelijk propaganda, maar weinigen die het niet (willen?) zien.quote:Op dinsdag 2 september 2014 12:27 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
Veel mensen geloven nog steeds VS regering lezing.
Of ik dat nieuwsbericht vertrouw is één ding, maar als je zo overtuigd bent van dat het leugens zijn heb je daar ongetwijfeld ook bewijs voor?quote:Op dinsdag 2 september 2014 12:28 schreef waxmask het volgende:
[..]
Zit nu alweer met open mond in dit FP topic. Overduidelijk propaganda, maar weinigen die het niet (willen?) zien.
Poetin: Kiev in twee weken in te nemen
Omdat 1 iemand ( Barosso) het zegt. Hij weet welke lading zo'n uitspraak heeft, toch komt hij niet met bewijs omdat hij weet dat velen het als zoete koek slikken en het past in de heersende Putin haat.quote:Op dinsdag 2 september 2014 12:51 schreef ems. het volgende:
[..]
Of ik dat nieuwsbericht vertrouw is één ding, maar als je zo overtuigd bent van dat het leugens zijn heb je daar ongetwijfeld ook bewijs voor?
Het is in een telefoongesprek gebeurt. Zoals ik al zei, of ik dat geloof is een tweede en zelfs als hij het heeft gezegd zou ik daar niet wakker van liggen.quote:Op dinsdag 2 september 2014 12:54 schreef waxmask het volgende:
[..]
Omdat 1 iemand ( Barosso) het zegt. Hij weet welke lading zo'n uitspraak heeft, toch komt hij niet met bewijs omdat hij weet dat velen het als zoete koek slikken en het past in de heersende Putin haat.
Dus je hebt geen bewijs dat hij liegt? Ik vind het niet zo'n spannende uitspraak verder en het zou me niets verbazen als Putin zoiets heeft gezegd. Maakt me verder niet meer pro of anti-Putin.quote:Je moet de bewijslast niet omdraaien, hij moet bewijzen dat Putin dat gezegd heeft, en zo ja, in welke context. Nu is het dus een (halve) leugen. En derhalve gevaarlijke propaganda.
Nee, hij heeft geen bewijs dat het gezegd is. Dus is het, wat mij betreft, niet gezegd, of uit zijn context gehaald.quote:Op dinsdag 2 september 2014 12:57 schreef ems. het volgende:
[..]
Het is in een telefoongesprek gebeurt. Zoals ik al zei, of ik dat geloof is een tweede en zelfs als hij het heeft gezegd zou ik daar niet wakker van liggen.
[..]
Dus je hebt geen bewijs dat hij liegt? Ik vind het niet zo'n spannende uitspraak verder en het zou me niets verbazen als Putin zoiets heeft gezegd. Maakt me verder niet meer pro of anti-Putin.
Dat vind ik een vreemde gedachtengang maar ieder z'n ding. Of hij het wel of niet gezegd heeft kunnen wij niets zinnigs over zeggen, je kan het hoogstens wantrouwen.quote:Op dinsdag 2 september 2014 13:00 schreef waxmask het volgende:
[..]
Nee, hij heeft geen bewijs dat het gezegd is. Dus is het, wat mij betreft, niet gezegd, of uit zijn context gehaald.
Het is de wereld in geholpen om Putin nog slechter te maken, dan hij al was. Jij wantrouwt het, ik wantrouw alles wat er gezegd wordt, van beide kanten. Bijna alles wat er naar buitenkomt, is achteraf een leugen gebleken. Maar de woede die naar buiten komt op het moment van het "nieuws" is echt.quote:Op dinsdag 2 september 2014 13:04 schreef ems. het volgende:
[..]
Dat vind ik een vreemde gedachtengang maar ieder z'n ding. Of hij het wel of niet gezegd heeft kunnen wij niets zinnigs over zeggen, je kan het hoogstens wantrouwen.
quote:
quote:There is no question as to how immensely successful the Block the Boat protest at the Port of Oakland, led by Arab Resource and Organizing Center (AROC) and arranged with the help of countless organizations, was. Unless you are a supporter of Israel or a journalist at the Oakland Tribune. Thousands of protesters, including an estimated 5,000 who marched on the Port of Oakland on August 16, prevented the Zim Piraeus from unloading by keeping workers from crossing their picket line to enter the port for a historic four days, making it “the longest blockade of an Israeli ship” according to AROC.
The Oakland Tribune, Haaretz, and a number of other outlets, reported that the Israeli-owned Zim Piraeus unloaded its cargo after “delays” but after speaking to a number of distributors whose cargo was being transported by Zim Piraeus I found this to be unmistakably false and misleading.
quote:Esteson Co., a direct food and beverage importer and distributor in California, posted on their Facebook page that their “garlic is now rotting on its way to Russia to be offloaded unto (sic) another vessel,” and when contacted for comment it was mentioned that a container of Zeos beer never arrived due to the Port action. All in all, Esteson Co. has not received any of their products as of September 3.
Good Stuff Distributors, located in San Francisco, California, told Al-Akhbar English that not only did they not receive their shipment of Zadona cucumber pickles as of September 3 they do not know where the cargo is and are still waiting to hear from Zadona as to where the items are. A spokesperson for Good Stuff Distributors informed Al-Akhbar English that not only were they unaware of Zim’s ties to Israel they have made it clear to Zadona, of Sinokrot Food Company, that they are to “find another vessel” as Good Stuff Distributors will no longer be using Zim.
Alfa Omega Co., which has trading partners in France, Spain and Greece, disclosed to Al-Akhbar English that their business was “greatly affected”, as they did not receive any of their products, including olives. The spokesperson was clearly unhappy, stating that the targeting of Zim by the Block the Boat protesters, specifically, is the reason that they will now look for another vessel to use for their products, despite having worked with Zim “for years”.
The sales and marketing manager at Carmichael International Service, a customs broker and freight forwarder with laminated glass aboard Zim Piraeus, told Al-Akhbar English that customers did not receive their products as of September 3, but it was due to “delays” and “port congestion,” which is undoubtedly a brazen spin on what transpired at the Port of Oakland. When examining the vessel schedule for the Zim Piraeus, dating back to July and after August 20, we find that there are no analogous delays as there was in Oakland as the vessels usually left the same day or a day after, unlike at the Port of Oakland where the “delay” was at least four days long.
Cynara Worldwide Sourcing Inc., located in Fresno, California, said that all products on the Zim Piraeus were not only never unloaded but that they were sent to Shanghai and they wouldn’t receive them until at least the end of the month. As a result of Block the Boat, the spokesperson told Al-Akhbar English that they have put an immediate halt to “everything on Zim” and will now be looking for other vessels they can use.
The most curious case in regards to Block the Boat is that of American Metals and Chemicals, located in Hollywood, Florida. A representative told Al-Akhbar English that they did not receive their shipment of alkyl sulfonic acid, and that the cargo was diverted to Russia. When asked who they were contacted by the representative stated that a letter was delivered from an attorney’s office, though they could not find the letter at the time of the phonecall so as to disclose which office. The letter stated, in part, that their shipment was “turned away because of the strike” at the Port of Oakland. There was also a follow up telephone call from the same office, letting them know that their products were being diverted.
Die IIluminati (of het systeem, machthebbers, heersers) wil duidelijk dat je tegen hen in strijd komt, in beweging komt, want dan kan er op een dag een anti-illuminati beweging in de bevolking ontstaan.quote:
Wie gaat die mensen in de schilderswijk vertellen dat de ISIS net zoiets is al sinterklaas..quote:Op zaterdag 6 september 2014 18:35 schreef Lavenderr het volgende:
http://joostniemoller.nl/(...)o-voor-fakefilmpjes/
Joost Niemöllers kijk op ISIS. Allemaal propaganda volgens hem. ISIS bestaat niet.
Over de Schilderswijk gesproken https://twitter.com/regio15/status/508309406103396352quote:Op zaterdag 6 september 2014 20:06 schreef theguyver het volgende:
[..]
Wie gaat die mensen in de schilderswijk vertellen dat de ISIS net zoiets is al sinterklaas..
Gaat lekker daar, knaapje zal vast wel wat hebben uitgevreten anders duiken er geen 2 agenten er bovenop.quote:Op zaterdag 6 september 2014 20:17 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Over de Schilderswijk gesproken https://twitter.com/regio15/status/508309406103396352
Misschien moet Joost daar eens gaan kijken.
Waarom word die vraag alleen gesteld bij isis en nooit bij alle andere propaganda die we jarenlang over ons heen krijgenquote:Op zondag 7 september 2014 10:53 schreef Lavenderr het volgende:
Stuk over propaganda van ISIS in de Volkskrant:
http://www.volkskrant.nl/(...)uctureel-weren.dhtml
Dat wordt al jarenlang gedaan. Wel opletten.quote:Op zondag 7 september 2014 11:11 schreef Summers het volgende:
[..]
Waarom word die vraag alleen gesteld bij isis en nooit bij alle andere propaganda die we jarenlang over ons heen krijgen
Dat weet je nu nog steeds niet. Het enige wat je kan is speculeren.quote:Ik ben blij dat ik niet meedeed met het lulverhaal dat je isis steunt door naar het onthoofdingsfilmpje te kijken omdat ik anders nooit had geweten dat het nep was .
En dit stuk is net zo goed propaganda om de indruk te wekken dat het filmpje nep is. Opvallend dat je zo hypocriet kan zijn in één zin zonder het door te hebben.quote:Dit stuk is net zo goed propaganda om de indruk te wekken dat het filmpje echt is en de lezer beschermd word tegen heftige beelden .
Die kunnen we in ieder geval niet van jou verwachten, blijkbaar.quote:Waar zijn de kritische vragen over het fake filmpje ?
Niet half zo'n troep als wat jij hier allemaal brabbelt.quote:Waarom meedoen en meelullen ? De msm heeft alle respect verloren en geloofwaardigheid en is gewoon troep .
Dan moet je beter opletten. Denk je dat mijn nekharen niet overeind gaan staan als de ex-topman van Shell bij buitenhof bezwaren murmelt tegen sancties tegen Rusland?quote:Op zondag 7 september 2014 11:11 schreef Summers het volgende:
[..]
Waarom word die vraag alleen gesteld bij isis en nooit bij alle andere propaganda die we jarenlang over ons heen krijgen![]()
niet waar , het is tenenkrommend hoeveel propaganda we over ons heen krijgen waarbij alles braaf word gekopieerd van America zonder kritische vragen door o.a de main stream in Europa , Australie en England .quote:Op zondag 7 september 2014 11:19 schreef ems. het volgende:
[..]
Dat wordt al jarenlang gedaan. Wel opletten.
Zonder een spatje bloed is het nep , alleen poppen bloeden nietquote:[..]
Dat weet je nu nog steeds niet. Het enige wat je kan is speculeren.
Weet je wat het is ? Mensen houden graag vast aan het oude of het nou waardeloos is of niet .quote:[..]
En dit stuk is net zo goed propaganda om de indruk te wekken dat het filmpje nep is. Opvallend dat je zo hypocriet kan zijn in één zin zonder het door te hebben.
De meeste mensen zijn te druk bezig hun huidige wereldbeeld in stand te houden of het nou waar is of niet , het zal een grote pil zijn om te slikken dat je zo goedkoop en doorzichtig voor de gek word gehouden elke dag van je leven .quote:[..]
Die kunnen we in ieder geval niet van jou verwachten, blijkbaar.
Je hebt jezelf ermee als je propaganda voor waar aanneemt op zo'n grote schaal , jammer dat je het niet ziet of niet wilt zien .quote:[..]
Niet half zo'n troep als wat jij hier allemaal brabbelt.
quote:
Kijk je wel eens naar het NOS Journaal?quote:Op zondag 7 september 2014 11:46 schreef Summers het volgende:
[..]
niet waar , het is tenenkrommend hoeveel propaganda we over ons heen krijgen waarbij alles braaf word gekopieerd van America zonder kritische vragen door o.a de main stream in Europa , Australie en England .
[..]
Zonder een spatje bloed is het nep , alleen poppen bloeden niet
[..]
Weet je wat het is ? Mensen houden graag vast aan het oude of het nou waardeloos is of niet .
[..]
De meeste mensen zijn te druk bezig hun huidige wereldbeeld in stand te houden of het nou waar is of niet , het zal een grote pil zijn om te slikken dat je zo goedkoop en doorzichtig voor de gek word gehouden elke dag van je leven .
[..]
Je hebt jezelf ermee als je propaganda voor waar aanneemt op zo'n grote schaal , jammer dat je het niet ziet of niet wilt zien .
[..]
quote:Exclusive: Israel's Video Justifying Destruction of a Gaza Hospital Was From 2009
A video distributed by the Israeli military in July suggesting that Palestinian fighters had fired from the Al Wafa Rehabilitation and Geriatric Hospital in Gaza City was not shot during the recent Israeli attack on Gaza, and both audio and video clips were manipulated to cover up the fact that they were from entirely different incidents, a Truthout investigation has revealed.
The video, released by the Israel Defense Forces (IDF) on July 23, the same day Israeli airstrikes destroyed Al Wafa, was widely reported by pro-Israeli publications and websites as proving that the hospital was destroyed because Hamas had turned the hospital into a military facility. But the video clip showing apparent firing from an annex to the hospital was actually shot during Israel's 2008-09 "Operation Cast Lead," and the audio clip accompanying it was from an incident unrelated to Al Wafa.
The misleading video was only the last in a series of IDF dissimulations about Al Wafa hospital that included false claims that Hamas rockets had been launched from the hospital grounds, or very near it, and that the hospital had been damaged by an attack on the launching site.
The IDF began to prepare the ground for the destruction of Al Wafa hospital well before Israeli ground troops entered Gaza on July 17. On July 11, the IDF fired four warning rockets on the fourth floor of Al Wafa, making a large hole in the ceiling - the standard IDF signal that a building was going to be destroyed by an airstrike.
On July 17, the hospital was hit by a total of 15 rockets, according to Dr. Basman Alashi, Al Wafa's director. After the first few rockets, a phone call from the IDF "asked how much time do you need to evacuate?" he told Truthout. After the second and third floors were largely destroyed, the patients' rooms were filled with smoke and the hospital lost electricity, he gave the order to evacuate the hospital.
An IDF spokesman told Allison Deger of Mondoweiss that Hamas rocket launches had come "from exactly near the hospital, 100 meters near." A slide show released by the IDF August 19 includes an aerial view of Al Wafa Hospital with two alleged rocket launching sites marked that are clearly much farther from the hospital than the 100 meters.
Even if that IDF claim of 100 meters were accurate, however, it was more than sufficient to allow the IDF to hit the launch site with precision-guided munitions without damaging the hospital. Israeli air to ground missiles, especially those fired from drones, are known to be able to hit small targets without causing collateral damage to nearby buildings. An IDF video posted on August 9, for example, shows a missile destroying what is said to be a hidden rocket launch site without harming a mosque only a few meters away from the explosion.
IDF spokesman Captain Eytan Buchman nevertheless blandly suggested that it was collateral damage from striking the launch site. He said the IDF was "left with no choice" but to "target the launcher with the most precise munitions capable of ensuring its destruction."
On July 21, the IDF Spokesman's Office pushed its propaganda line linking Al Wafa and rocket launching sites even further, claiming in a tweet and on its blog, "Hamas fires rockets from Wafa hospital in the Gaza neighborhood of Shujaiya." Under that headline was an aerial photo enhanced to highlight what was said to be Al Wafa Hospital, along with a red dot representing an M-75 rocket launch site that was not on the hospital grounds, but appeared to be a few meters away.
But the building shown in the aerial photo was not Al Wafa hospital, as Dr. Alashi quickly pointed out. A Google map of Al Wafa hospital shows none of the buildings resemble the one the IDF identified as Al Wafa. The building in the IDF image belongs to the Right to Life Society.
After that prevarication had been revealed, the IDF added a new claim that "the hospital grounds" had been used by Hamas and the Palestinian Islamic Jihad as "a post enabling terrorists to open fire at soldiers."
The IDF said that Hamas had "fired at Israel and at IDF forces from the hospital" despite warnings from the IDF, and the IDF had been forced to attack targets on the hospital site.
The statement was accompanied by a video purporting to document the firing at Israeli troops. Based on the camera angle and altitude, the video was taken by an Israeli drone, according to a former US intelligence officer, with experience in interpreting military-related images, who analyzed the video for Truthout.
The first segment of the video is a grainy, black-and-white aerial shot of a building that starts with the legend, "Terrorists Threaten IDF from inside Wafa Hospital." The building shown is not Al Wafa hospital, however, but an annex to the hospital that had been empty, both Dr. Alashi and Charlie Andeasson, a Swedish activist who was in the hospital when it was attacked on July 16, told Truthout.
The eight-second video shows what could be two brief bursts of fire from one of the windows on the third floor and then a third flash in a fourth story window. The former US intelligence officer confirmed that the footage of the building was selected from two different times of day. After the first three seconds of the video, the camera angle and the amount of light both change perceptibly. Nevertheless an exchange between the two voices on the audiotape accompanying the video continues as though the scene were continuous during the entire eight seconds.
The first voice heard on the audio recording says, in Hebrew, "Do you see this firing? Have spotted fires from within the house." The English subtitles accompanying the audio add "hospital" in parentheses after the word "house," but Seattle-based blogger on Israeli affairs Richard Silverstein, who speaks Hebrew, confirmed to Truthout after listening to the audio clip that the speaker uses the word "bayit," which can only mean "house."
A second voice then says, according to the subtitles, "Positive, fire from within the house." But the speaker actually uses the term "small house" ("bayit ha katan hazeh"), according to Silverstein.
Those references to firing from a small house indicate that the audio clip was taken from an entirely different incident at another location. That device was obviously used because there was no audio of an incident involving firing from the hospital.
Dr. Alashi said he believes the eight-second video clip portrays firing from the annex that occurred in the 2008-09 Israeli attack on Gaza. "People confirmed to me that there was firing from the building then," he told Truthout. That building was, in fact, attacked on January 16, 2009, by Israeli tanks only 70 meters away from the hospital, damaging the third and fourth floors of the building - the very floors from which the flashes are shown in the video - as the UN Fact-Finding Mission noted in its September 2009 report.
The last segment of the video showing the bombing of the Al Wafa hospital, bears the legend "secondary explosion" - meaning explosions of weapons - as each building is shown being destroyed, in line with the Israeli argument throughout the operation that Hamas stored rockets and other weapons in hospitals, schools and mosques.
The video fist shows the hospital itself being blown up, followed by heavy billowing smoke covering the entire hospital and then another flash of fire. But the former intelligence official who viewed the video said that flash indicated another Israeli missile strike on the target rather than a secondary explosion.
The clip then cuts to the destruction of the annex, again with the "secondary explosion" legend. The billowing smoke from the initial bomb explosion covers the building, and then two or three small puffs of darker smoke appear. Those puffs of smoke would suggest a secondary explosion, according to the former US intelligence officer. But he also observed that a hospital would have flammable materials other than hidden weapons that could cause the darker smoke to appear.
Given the existence of Hamas' complex network of tunnels, which provided plenty of storage space for its rockets and other weaponry, it would have made no sense for Hamas to store rockets in a hospital that it knew had already been targeted by the IDF.
In its final seconds, the video focuses in to show a square which the legend describes as a “tunnel opening near Al Wafa.” But Dr. Alashi told Truthout that it is actually a water well.
The IDF real reason for the destruction of Al Wafa hospital appears to be related to the determination to raise the cost to the civilian population of Gaza for Palestinian resistance, in line with the approach represented by its "Dahiya doctrine," named after the Beirut suburb dominated by Hezbollah, much of which the Israeli Air Force reduced to rubble in the 2006 war.
That strategy, recognized as a violation of the international laws of war, was pursued most obviously in the complete destruction of every house in several square blocks in three separate areas of the Shujaiya district of Gaza City July 19-20. But it was also evident in IDF attacks on Al Wafa and in the series of mortar and artillery attacks on six different UN shelters from July 21 though August 3. Those attacks killed a total of 47 civilians and wounded 341, according to a survey of the incidents by The Guardian.
In none of the six cases where UN shelters were hit by IDF mortar shells was the military able to offer a plausible explanation, and in three cases, it offered no explanation whatever.
Yep maar puur om te kijken wat de westerse propaganda is en om te kijken wat ze niet vertellen omdat dat ook informatief is maar niet om de realiteit voor mij te weerspiegelen. Het lijkt potverdorie wel alsof het dagelijks publiek uit 3 jarigen bestaat die je alles wijs kan maken . Wat een schandalige zwarte bladzijde in de geschiedenis zal deze tijd zijn .quote:Op zondag 7 september 2014 13:49 schreef theguyver het volgende:
[..]
Kijk je wel eens naar het NOS Journaal?
Zo ja luister je wel goed genoeg hoe zijn het nieuws brengen?
Was het maar waar dat het af en toe was , de afgelopen jaren is het alleen maar erger geworden en als iedereen het blijft geloven en alles goedpraten word het alleen maar erger .quote:Tuurlijk komt er wel eens iets naar voren wat niet volledig juist is maar als je goed luisterd melden ze het er ook bij, bijvoorbeeld dit zijn de vermoedelijke beelden!
Zoals in het geval van de vliegtuig ramp MH17 wat ik wel een mooi voorbeeld vond, Ze meleden er bij dat het niet zeker is maar ze zenden het alsnog uit, hierbij heb ik het over de beelden van een neerstortend vliegtuig wat naderhand een neerstortende spionage vliegtuig betrof.
Meestal ervaren mensen alles tenenkrommend wat van de main stream afwijkt maar niet door de inhoud maar doordat ze hebben aangeleerd alles af te wijzen en slecht te vinden wat afwijkt . En de reden dat wat hun ervan maken niet overeen komt is omdat het geen msm propaganda is !! Het is niet de microfoon van de status quo . Het word niet langdurig herhaald elke dag als weerspiegeling van de realiteit . Gelukkig worden steeds meer mensen wakker voor de leugenachtige illusie waar we met z'n allen in leven en doorzien alle propaganda .quote:Teenkrommend vind ik echter de manier waarop sites als Niburu NIEUWS naar buiten word gebracht, als je een stukje goed leest is dat 10X zo erg.
Onderaan staat 9 op de 10 keer wel een bron waar ze hun verhaal vandaan hebben gehaald, Het oorspronkelijke verhaal en Wat hun er van maken komt totaal niet overheen, het meeste wat er staat komt namelijk gewoon uit de grote duim van de schrijver!
Degene die met nieuws komt waar ik van op de hoogte wil zijn en blijven en de vragen stelt die ik mezelf ook zou afvragen is voor mij de betere bron . Elke nieuwsbron en elke politicus die op dit moment meedoet met ordinaire laag bij de grondse 20ste eeuwse oorlogspropaganda neem ik nooit meer serieus .quote:Ik kan er met mijn hersenpan niet bij dat je dat dan serieuzer op pakt dan een MSM nieuws bericht.
Je weet dat de ergste propaganda uit de hoeken komt van NIburu Xsandernieuws etc en dergelijke he, bedoel hun maken namelijk het verhaal totaal anders dan uit de bron komt, Of de schrijver verzint het gewoon ter plekke, Dan kan je nog zo'n afkeer hebben tegen de MSM maar compleet je eigen verhaal er van maken noem ik geen nieuws maar leugens!quote:Op zondag 7 september 2014 22:49 schreef Summers het volgende:
[..]
Yep maar puur om te kijken wat de westerse propaganda is en om te kijken wat ze niet vertellen omdat dat ook informatief is maar niet om de realiteit voor mij te weerspiegelen. Het lijkt potverdorie wel alsof het dagelijks publiek uit 3 jarigen bestaat die je alles wijs kan maken . Wat een schandalige zwarte bladzijde in de geschiedenis zal deze tijd zijn .
[..]
Was het maar waar dat het af en toe was , de afgelopen jaren is het alleen maar erger geworden en als iedereen het blijft geloven en alles goedpraten word het alleen maar erger .
[..]
Meestal ervaren mensen alles tenenkrommend wat van de main stream afwijkt maar niet door de inhoud maar doordat ze hebben aangeleerd alles af te wijzen en slecht te vinden wat afwijkt . En de reden dat wat hun ervan maken niet overeen komt is omdat het geen msm propaganda is !! Het is niet de microfoon van de status quo . Het word niet langdurig herhaald elke dag als weerspiegeling van de realiteit . Gelukkig worden steeds meer mensen wakker voor de leugenachtige illusie waar we met z'n allen in leven en doorzien alle propaganda .
[..]
Degene die met nieuws komt waar ik van op de hoogte wil zijn en blijven en de vragen stelt die ik mezelf ook zou afvragen is voor mij de betere bron . Elke nieuwsbron en elke politicus die op dit moment meedoet met ordinaire laag bij de grondse 20ste eeuwse oorlogspropaganda neem ik nooit meer serieus .
Die andere miljoen zijn natuurlijk illegaal!quote:Op zondag 7 september 2014 23:37 schreef theguyver het volgende:
[..]
Je weet dat de ergste propaganda uit de hoeken komt van NIburu Xsandernieuws etc en dergelijke he, bedoel hun maken namelijk het verhaal totaal anders dan uit de bron komt, Of de schrijver verzint het gewoon ter plekke, Dan kan je nog zo'n afkeer hebben tegen de MSM maar compleet je eigen verhaal er van maken noem ik geen nieuws maar leugens!
voorbeeld
http://xandernieuws.punt.(...)tal-moslims-gesteund
Radicalisme en Sharia-voorstanders geen splintergroep, maar mainstream – Tijdbom: Alleen al in Frankrijk 4,64 miljoen moslims die achter IS staan
Dit bijvoorbeeld in frankrijk wonen maar 3.6 miljoen moslims... dus echt giga onzin hoe die lui nou bij 4.6 miljoen komen.. is mij een compleet raadsel!
Niks stijgt wat mij betreft uit boven oorlogspropaganda waar er naar toe word gewerkt dat jij en je kinderen een dure oorlog betalen en fungeren als kannonnenvlees , ik zou me niet zo druk maken om niburu of andere alternatieve sites .quote:Op zondag 7 september 2014 23:37 schreef theguyver het volgende:
[..]
Je weet dat de ergste propaganda uit de hoeken komt van NIburu Xsandernieuws etc en dergelijke he, bedoel hun maken namelijk het verhaal totaal anders dan uit de bron komt, Of de schrijver verzint het gewoon ter plekke, Dan kan je nog zo'n afkeer hebben tegen de MSM maar compleet je eigen verhaal er van maken noem ik geen nieuws maar leugens!
voorbeeld
http://xandernieuws.punt.(...)tal-moslims-gesteund
Radicalisme en Sharia-voorstanders geen splintergroep, maar mainstream – Tijdbom: Alleen al in Frankrijk 4,64 miljoen moslims die achter IS staan
Dit bijvoorbeeld in frankrijk wonen maar 3.6 miljoen moslims... dus echt giga onzin hoe die lui nou bij 4.6 miljoen komen.. is mij een compleet raadsel!
De meeste legers werken uit het huurleger princiepe dus je kan er voor kiezen of je die baan wil,quote:Op dinsdag 9 september 2014 11:14 schreef Summers het volgende:
[..]
Niks stijgt wat mij betreft uit boven oorlogspropaganda waar er naar toe word gewerkt dat jij en je kinderen een dure oorlog betalen en fungeren als kannonnenvlees , ik zou me niet zo druk maken om niburu of andere alternatieve sites .
In Frankrijk wonen er bijna 6 miljoen moslims volgens wiki maar 3,6 miljoen moslims die achter isis staan lijkt me ook bull shit en die doorzien de westerse propaganda beter dan westerlingen is mijn indruk .
Bron: http://www.geenstijl.nl/m(...)rige_leugenaars.htmlquote:Kameraden! Wat u nu gaat zien, is een sterk staaltje anti-Russische propaganda van de Nederlandse Staatsomroep. De video hierboven is een montage van twee fragmenten. Allereerst een stuk uit het NPO NOS NPO Journaal van gisterenavond, 8 september. We zien het logo van de Russische agitpropzender Russia Today, en we horen de voice-over van de NOS vertellen dat Poetin een vraag van een Britse journalist over Russische betrokkenheid bij de situatie in de Oekraïne 'zo goed als negeert'. We horen John Sweeney van de BBC zijn vraag stellen, maar in de NOS-montage zien we Poetin weglopen, ogenschijnlijk zonder de vraag te beantwoorden. Dan het tweede fragment, van RT zelf. Dat stamt al van een week geleden, op 1 september, en daarin zien we hetzelfde tafereel: Sweeney die zijn vraag aan Poetin stelt. Alleen: in werkelijkheid blijkt dat Poetin maar liefst twee volle minuten de tijd nam om antwoord te geven. De NOS wíst dat, want ze gebruiken zelf de beelden van RT, zoals het logo linksonder bewijst. Dat we in Nederland goeie redenen hebben om Poetin niet zo'n leuke vent te vinden, daar kunnen we het allemaal wel redelijk over eens zijn. Maar mogen we dan godverdomme wel de waarheid als basis om een eigen mening op te formuleren, en geen gore leugens? Misschien wil Esther van Waard van de afdeling Productie van 'de grootste onafhankelijke nieuwsgaarder van Nederland' (lol) even uitleggen hoe de NOS deze kwaadaardige hoax om haar kijkers mee te belazeren praktisch voor elkaar gekregen heeft.
Tja schrijver tegenover wereldwijde msm en oorlogszuchtige gekken met een leger en macht , ik weet wel waar ik me drukker om maak .quote:Op dinsdag 9 september 2014 11:22 schreef theguyver het volgende:
[..]
De meeste legers werken uit het huurleger princiepe dus je kan er voor kiezen of je die baan wil,
Heb je bron daarvan ik kan er nergens iets over vinden, plus het feit dat hoe weten hun in vredesnaam dat ze allemaal pro ISIS zijn, ik kan ook nergens een PRO ISIS optocht weer vinden die bestaat uit 10 man in Frankrijk, dus wat noem je nou propaganda ik noem dit gewoon een groep moslims over de kam sneren en er op gaan haten!
DAT IS PROPAGANDA!!!
Maar goed zo zie ik dat continu, jij noemt het nieuws ik noem het een verhaaltje uit de grote duim van de schrijver!
Maak je je hier ook druk om? Of blijf je je selectief druk maken.quote:Op dinsdag 9 september 2014 22:46 schreef Summers het volgende:
[..]
Tja schrijver tegenover wereldwijde msm en oorlogszuchtige gekken met een leger en macht , ik weet wel waar ik me drukker om maak .
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_landen_naar_aantal_moslims
Het is wel het onderwerp hier BNW / ''NOS faalt en liegt'' dus misschien dat filmpje ook even daar zetten?quote:Op woensdag 10 september 2014 16:10 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Is dit pareltje al voorbijgekomen
Iedereen maakt zich selectief druk maar dat is toch al oud nieuws ? Dat jij je er toevallig vandaag druk om maakt wil niet zeggen dat iedereen zich daar vandaag druk om moet maken .quote:Op woensdag 10 september 2014 16:05 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Maak je je hier ook druk om? Of blijf je je selectief druk maken.
'Chloorgas systematisch gebruikt in Syrië'
In het noorden van Syrië is begin dit jaar herhaaldelijk en systematisch gebruikgemaakt van chloorgas.
Dit heeft een onderzoeksmissie van de Organisatie voor het Verbod van Chemische Wapens (OPCW) geconcludeerd.
De OPCW meldde woensdag dat haar 'fact-finding mission' (FFM) informatie heeft verzameld die bevestigt dat het chemische wapen bij aanvallen op drie dorpen is gebruikt.
De FFM gelooft op basis van de verschijnselen die ook bij patiënten zijn waargenomen, dat er een vorm van chloorgas is gebruikt.
http://www.nu.nl/buitenla(...)bruikt-in-syrie.html
Ik kan het hele artikel hier plakken, maar de titel zegt genoeg.quote:
auteursrechten ... je dikke moeder bv.. WTF!!!quote:Op woensdag 10 september 2014 16:10 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Is dit pareltje al voorbijgekomen
quote:In het overgrote deel van de EU wordt het algemeen inzicht in de werkelijkheid sinds het gruwelijk einde van de mensen aan boord van het toestel van Malaysia Airlines vorm gegeven door de mainstream kranten en tv-zenders. Die hebben de aanpak van de Anglo-Amerikaanse media gekopieerd. Zij hebben 'nieuws' gepresenteerd waarin insinuatie en verdachtmaking in de plaats komen van echte berichtgeving.
Gerespecteerde publicaties zoals de Britse Financial Times en het Nederlandse NRC Handelsblad, waar ik zestien jaar heb gewerkt als correspondent voor het Verre Oosten, hebben deze corrupte journalistieke aanpak niet alleen gevolgd maar ook mee begeleid naar zijn krankzinnige conclusies.
De opinies van zelfverklaarde media-experten en de editorialen die hieruit zijn ontstaan, gaan verder dan alle vroegere voorbeelden van mediahysterie voor politieke doeleinden die ik me kan herinneren. Het meest flagrante voorbeeld dat ik vond, was een anti-Poetin hoofdartikel in de Economist Magazine van 26 juli 2014. Het had de toon van Shakespeare's Henry V, terwijl hij zijn troepen opjut voor de Slag van Agincourt wanneer hij Frankrijk binnenvalt.
Van wie hebben ze dat geleerd:quote:Op vrijdag 12 september 2014 16:34 schreef Lavenderr het volgende:
Over propaganda gesproken
http://www.independent.co(...)renades-9711082.html
Er is toch geen wet aangenomen die dat bepaalt? Volgens mij is zoiets wel betwistbaar, want in strijd met regels omtrent nieuwsgaring.quote:Op maandag 15 september 2014 14:23 schreef Lavenderr het volgende:
Overheidscensuur in Nederland: Politici bepalen wat er wel of niet wordt uitgezonden
Wanneer journalisten een politicus aanspreken met draaiende opname-apparatuur, lopen ze het risico het beeld en geluid te moeten wissen. Dat heeft Kamervoorzitter Anouchka van Miltenburg bij aanvang van het nieuwe politieke seizoen bepaald.
“Als een Kamerlid aangeeft niet te willen meewerken, worden de opnames gestopt en wordt het opgenomen materiaal niet gebruikt,” schreef Van Miltenburg. Rond het Binnenhof wordt gesproken van censuur. Bram Schilham van de NOS noemt het een ‘rare regel’. Frits Wester van RTL Nieuws vindt het absurd als dergelijke opnames verboden worden.
“Dit zou dus betekenen dat de politicus altijd bepaalt wat er wel of niet wordt uitgezonden. Dat doen ze in Noord-Korea maar,” voegde Jan Roos van Powned toe.
De nieuwe regel geldt alleen voor audiovisuele media. Als een bewindspersoon zich voor de camera verspreekt, kunnen journalisten dat nog via Twitter of in de krant vermelden, maar het mag niet op televisie komen.
Onder het nieuwe gebod staat opvallend genoeg niet alleen de naam van Van Miltenburg, maar ook die van journalist Jos Heymans. Hij is verslaggever voor RTL Nieuws en voorzitter van de parlementaire persvereniging voor journalisten die rond het Binnenhof werken. Volgens sommige journalisten wil vooral Anouchka Miltenburg zelf niet met draaiende camera’s worden aangesproken.
De Nederlandse Vereniging van Journalisten (NVJ) vindt de regel onacceptabel en roept de Kamer op om de nieuwe regel te schrappen. “Een politicus mag dus zeggen dat de journalist stopt met filmen en mag ook het bandje opeisen. Dat is van de gekke,” aldus NVJ-voorzitter Max van Weezel. “De NVJ heeft begrip voor gedragsregels, maar er kan geen sprake van zijn dat politici eisen dat het interview wordt gestopt als het hen niet bevalt of als het gesprek een vervelende wending neemt.”
http://www.ninefornews.nl(...)t-wordt-uitgezonden/
http://zaplog.nl/zaplog/a(...)stische_journalistenquote:De grote Poetin-horror-show werkt niet zo goed en schijnbaar wordt het nu tijd voor "noodmaatregelen". De EU heeft daarom klaarblijkelijk al een beleidspapier opgesteld om bij een eventuele volgende ronde strafmaatregelen tegen Rusland meteen Russische journalisten (of wordt het ietsje breder getrokken?) op een zwarte lijst te zetten.
Om niet de indrukt te wekken de vrijheid van meningsuiting te willen beperken moet Brussel eerst een klein trucje opvoeren. Journalisten zijn geen journalisten meer maar worden aangeduid als "propagandisten" (Ah, omnoemen en verkopen, zie terreur(TM)). Voorstanders van het voorstel zouden de Baltische Staten, Polen, Zweden, UK en Roemenië zijn. Schijnbaar had een vertegenwoordiger van Estland al verkondigt dat "de propaganda uit Rusland onverdragelijk is en beter werkt als in Sovjet tijden".
Tot nu toe staat alleen Russia Today chef Dimitri Kiseljov op de sancties lijst (wat al erg genoeg is) maar er zou sprake zijn van "het verzwaren van berichtgeving over deelname van fascisten in de Oekraïnese regering". Waarmee gelijk een "feit" schijnbaar moet worden weggepoetst. Gezellige vrijetijds-battalions als "Asow", "Donbass" en "Donezk" zijn campinggasten met een passie voor vlaggenzwaaien in Oost Oekraïne. De neonazi-partij Svoboda is marginaal (houdt alleen ministersposten voor Binnenland en Defensie) en bovendien tot democratie bekeerd. Wie iets anders beweert, krijgt klop-klop-op-de-deur van een EU-ambtenaar?
Grappig hoe je je vastklampt aan statistische gegevens voortgebracht door de massamedia terwijl je iets eerder gepleit hebt hier niet in te geloven (maar de harde feiten van niburu wél)....quote:Op dinsdag 9 september 2014 22:46 schreef Summers het volgende:
[..]
Tja schrijver tegenover wereldwijde msm en oorlogszuchtige gekken met een leger en macht , ik weet wel waar ik me drukker om maak .
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_landen_naar_aantal_moslims
quote:Er kon haast geen beter moment zijn om de effecten van politieke propaganda in wat tot voor kort ‘de vrije wereld’ genoemd werd te onderzoeken dan nu. We leven te midden van een voorbeeld van propaganda dat zich duidelijk aftekent. Het voorziet in een gemeenschappelijke behoefte.
Wtf ik ben nu echt de weg kwijt.quote:Op donderdag 18 september 2014 20:43 schreef Lavenderr het volgende:
Propaganda?
En voor wie?
http://www.nu.nl/buitenla(...)k-gijzelaar-van.html
En gaat Putin nu zitten en onderhandelen?quote:Op zaterdag 20 september 2014 15:37 schreef Lavenderr het volgende:
OPINION: Say ‘No’ to War and Media Propaganda
By Mairead Maguire
In this column, Mairead Maguire, peace activist from Northern Ireland and Nobel Peace Laureate 1976, condemns NATO’s recent decision to create a new rapid reaction force for initial deployment in the Baltics, arguing that what the world needs is not more weapons but cool heads and people of wisdom.
BELFAST, Sep 12 2014 (IPS) - While the United States, United Kingdom and NATO are pushing for war with Russia, it behoves people and their governments around the world to take a clear stand for peace and against violence and war, no matter where it comes from.We are at a dangerous point in our history of the human family and it would be the greatest of tragedies for ourselves and our children if we simply allowed the war profiteers to take us into a third world war, resulting in the death of untold millions of people.
NATO’s decision at its summit in Wales (September 4-5) to create a new 4,000 strong rapid reaction force for initial deployment in the Baltics is a dangerous path for us all to be forced down, and could well lead to a third world war if not stopped. What is needed now are cool heads and people of wisdom and not more guns, more weapons, more war.
NATO is the leadership which has been causing the ongoing wars from the present conflict in the Ukraine, to Iraq, Afghanistan, Libya and others.
NATO’s latest move commits its 28 member states to spend two percent of their gross domestic product on the military, and to establish a series of three to five bases in Eastern Europe where equipment and supplies will be pre-positioned to help speed deployments, among other measures.
“We are at a dangerous point in our history of the human family and it would be the greatest of tragedies for ourselves and our children if we simply allowed the war profiteers to take us into a third world war, resulting in the death of untold millions of people”
The old consciousness is dysfunctional and a new consciousness based on an ethic of non-killing and respect and cooperation is spreading. It is time for NATO to recognise that its violent policies are counterproductive. The Ukraine crisis, groups such as the Islamic State, etc., will not be solved with guns, but with justice and through dialogue.
Above all, the world needs hope. It needs inspirational political leadership and this could be given if President Barack Obama and President Putin sat down together to solve the Ukraine conflict through dialogue and negotiation and in a non-violent way.
We live in dangerous times, but all things are possible, all things are changing … and peace is possible.
Hele column hier te lezen: http://www.ipsnews.net/20(...)nd-media-propaganda/
Njetquote:Op zaterdag 20 september 2014 17:37 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
En gaat Putin nu zitten en onderhandelen?
Precies. Deze eenzijdige vorm van kritiek smaakt enigszins propagandistisch.quote:
Ja eens, daarom postte ik het ook.quote:Op zaterdag 20 september 2014 18:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Precies. Deze eenzijdige vorm van kritiek smaakt enigszins propagandistisch.
MSMquote:Op vrijdag 12 september 2014 19:32 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Van wie hebben ze dat geleerd:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:
Wereldwijd word gediscussieerd over het reguleren/legaliseren van drugs. Dus met een actie tegen drugs alleen krijg je de handen steeds minder op elkaar. Hier worden drugs gekoppeld aan mensenhandel.quote:Bij de diverse acties werd in totaal 599 kilo cocaïne in beslag genomen, naast 200 kilo heroïne en 1500 kilo cannabis. Dertig Roemeense kinderen konden worden gered uit de handen van mensenhandelaren.
quote:Denver area students walk out of school in protest
ARVADA, Colo. (AP) — Hundreds of students walked out of classrooms around suburban Denver on Tuesday in protest over a conservative-led school board proposal to focus history education on topics that promote citizenship, patriotism and respect for authority, providing a show of civil disobedience that the new standards would aim to downplay.
The youth protest in the state’s second-largest school district follows a sick-out from teachers that shut down two high schools in the politically and economically diverse area that has become a key political battleground.
Student participants said their demonstration was organized by word of mouth and social media. Many waived American flags and carried signs, including messages that read “There is nothing more patriotic than protest.”
“I don’t think my education should be censored. We should be able to know what happened in our past,” said Tori Leu, a 17-year-old student who protested at Ralston Valley High School in Arvada.
The school board proposal that triggered the walkout calls of instructional materials that present positive aspects of the nation and its heritage. It would establish a committee to regularly review texts and course plans, starting with Advanced Placement history, to make sure materials “promote citizenship, patriotism, essentials and benefits of the free-market system, respect for authority and respect for individual rights” and don’t “encourage or condone civil disorder, social strike or disregard of the law.”
The proposal from Julie Williams, part of the board’s conservative majority, has not been voted on and was put on hold last week. She didn’t return a call from The Associated Press seeking comment Tuesday, but previously told Chalkbeat Colorado, a school news website, that she recognizes there are negative events that are part of U.S. history that need to be taught.
“There are things we may not be proud of as Americans,” she said. “But we shouldn’t be encouraging our kids to think that America is a bad place.”
A student demonstrator, Tyrone G. Parks, a senior at Arvada High School, said Tuesday that the nation’s foundation was built on civil protest, “and everything that we’ve done is what allowed us to be at this point today. And if you take that from us, you take away everything that America was built off of.”
The proposal comes from an elected board with three conservative members who took office in November. The other two board members were elected in 2011 and oppose the new plan, which was drafted in response to a national framework for teaching history that supporters say encourages discussion and critical thinking. Detractors, however, fear it could put an outsize emphasis on the nation’s problems.
Tension over high school education has cropped up recently in Texas, where conservative school board officials are facing criticism over new textbooks. Meanwhile, in South Carolina, conservatives have called on an education oversight committee to ask the College Board, which oversees Advanced Placement courses, to rewrite their framework to make sure there is no ideological bias.
Participating students were not punished, school district spokeswoman Lynn Setzer said. They will receive unexcused absences unless their parents call to relay permission for missed classes, Setzer said.
Superintendent Dan McMinimee has met with some of the students and renewed his offer to continue discussions on the issue. “I respect the right of our students to express their opinions in a peaceful manner,” he said. “I do, however, prefer that our students stay in class.”
Goed van ze , zowiezo triest dat je in 2014 voor de waarheid moet protesteren alsof we achteruit gaan omdat de dommigheid regeert ipv vooruit te gaan .quote:Op woensdag 24 september 2014 18:35 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Propaganda in Amerikaanse scholen:
[..]
De dommigheid word gekocht door oligarchen.quote:Op woensdag 24 september 2014 21:00 schreef Summers het volgende:
[..]
Goed van ze , zowiezo triest dat je in 2014 voor de waarheid moet protesteren alsof we achteruit gaan omdat de dommigheid regeert ipv vooruit te gaan .
Door de illegaliteit van drugs klopt dat ook wel, dus zie hier de deceptie niet zo.quote:Op woensdag 24 september 2014 13:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Hier worden drugs gekoppeld aan mensenhandel.
Als ze alleen drugsdealers aanpakken word de operatie onderdeel van de sinds kort wereldwijde drugsdiscussie. Op deze manier proberen ze kritiek op de War on Drugs te voorkomen.quote:Op donderdag 25 september 2014 10:03 schreef Chewie het volgende:
[..]
Door de illegaliteit van drugs klopt dat ook wel, dus zie hier de deceptie niet zo.
Het probleem is dat het niet alleen drugsdealers zijn maar ook mensenhandelaren/orgaanhandelaren/handelaren in beschermde diersoorten enz.quote:Op donderdag 25 september 2014 12:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als ze alleen drugsdealers aanpakken word de operatie onderdeel van de sinds kort wereldwijde drugsdiscussie. Op deze manier proberen ze kritiek op de War on Drugs te voorkomen.
Ik ben het niet met je eens. Ik denk dat ze e.e.a. welbewust door elkaar laten lopen.quote:Op donderdag 25 september 2014 13:03 schreef Chewie het volgende:
[..]
Het probleem is dat het niet alleen drugsdealers zijn maar ook mensenhandelaren/orgaanhandelaren/handelaren in beschermde diersoorten enz.
Kritiek op de war on drugs is er toch wel en ook in de msm. Juist door de illegaliteit van drugs kun je dit linken met mensenhandel, deceptie is hier dus niet aan de orde het is gewoon een correcte weergave van de situatie en ik zie het dan ook juist als argument om drugs te legaliseren.
De criminele organisaties zeker ja, waarom zou je je beperken tot 1 terein en als je een goed werkend mensensmokkelaarsnetwerk hebt is het transporteren van drugs ook makkelijk mee te nemen.quote:Op donderdag 25 september 2014 13:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik ben het niet met je eens. Ik denk dat ze e.e.a. welbewust door elkaar laten lopen.
Nee, ik heb het over de politiek.quote:
Snap ik maar ik vind het voor drugs en mensenhandel geen rare koppeling gezien de illegale status van drugs.quote:Op donderdag 25 september 2014 13:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee, ik heb het over de politiek.
Net zoals christen fundamentalisten alle prostitutie proberen te koppelen aan dwang en mensenhandel.
Dat is een cirkelredenatie. De illegale status van drugs staat juist ter discussie.quote:Op donderdag 25 september 2014 13:36 schreef Chewie het volgende:
[..]
Snap ik maar ik vind het voor drugs en mensenhandel geen rare koppeling gezien de illegale status van drugs.
Klopt maar dat criminelen zich bezighouden met drugshandel (wat nog steeds illegaal is) en mensenhandel (+ nog wel meer handeltjes) is gewoon een feit. De koppeling die de media dus maakt is terecht en geen vorm van deceptie.quote:Op donderdag 25 september 2014 13:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat is een cirkelredenatie. De illegale status van drugs staat juist ter discussie.
Het artikel gaat verder.quote:As Heroin Use And Teenage Pot Smoking Fall, Alarm About Them Rises
Survey data released last week by the federal government cast doubt on a couple of widely accepted beliefs about drug use trends: 1) that the nation is in the midst of an escalating “heroin epidemic” and 2) that loosening marijuana prohibition encourages teenagers to smoke pot.
In the National Survey on Drug Use and Health (NSDUH), the number of respondents who reported using heroin in the previous month fell by 14 percent last year, despite ever-rising concern about a new “heroin epidemic.” While NSDUH probably misses a substantial number of heavy users (exactly how many is unclear), the trends identified by the survey still should indicate whether heroin consumption is on the rise or on the wane (as both government officials and journalists tend to assume). Hence it is instructive to compare past-month heroin use measured by NSDUH (in thousands of users) with mentions of a “heroin epidemic” in the newspaper and wire service articles collected by Nexis:
On the face of it, there is no clear relationship between the level of heroin use and the level of press attention to it. Notice that the spike in 2006, when the number of past-month users was higher than it has been in any year since then, seems to have prompted no journalistic response whatsoever. The more gradual increase seen after 2009, by comparison, coincided with an initial drop in “heroin epidemic” mentions, followed by a slight increase. Then the number of mentions skyrocketed, rising from 82 in 2011 to 273 in 2012 and 633 in 2013. So far this year there have been more than 2,300 references to a “heroin epidemic” in these news sources, reflecting the tremendous attention attracted by the actor Philip Seymour Hoffman’s death on February 2 (which was caused by “mixed drug intoxication” but generally attributed to heroin alone). That single incident seems to have generated more talk of a “heroin epidemic” than everything else that happened in the previous 12 years. In any case, coverage of the putative epidemic really took off around the time when heroin use started to fall.
Werd je er bang van?quote:Op zaterdag 27 september 2014 09:08 schreef controlaltdelete het volgende:
Iemand de enge speech van David Cameron al eens goed beluisterd?
Mocht je willen vreemde vraag ook weer. Maar nee hoor. Bang ben ik allang niet meer.quote:
Bizar , hoe doorzichtig dat hij over 9/11 en 7/7 begint alsof dat iets met isis te maken heeftquote:Op zaterdag 27 september 2014 09:08 schreef controlaltdelete het volgende:
Weleens gehoord van voorbeelden?quote:Op zaterdag 27 september 2014 12:17 schreef Summers het volgende:
[..]
Bizar , hoe doorzichtig dat hij over 9/11 en 7/7 begint alsof dat iets met isis te maken heeft
Hij heeft het over extremisme en noemt conspiracy theoristen die bijv in 9/11 en 7/7 in dezelfde lijn met isis . Is gewoon een goedkope truc om mensen die officiele verhalen van leugenaars aan het licht brengen te demoniseren . Conspiracy theoristen zijn geen gevaar voor de samenleving maar voor de machtspositie van leiders . Die zullen zich ongetwijfeld storen aan de grote hoeveelheid mensen op internet die het westen en hun politiek aanwijzen als veroorzaker van de ellende op de wereld en erge aanslagen . Alleen mensen die vrijheid van meningsuiting willen beperken hebben iets te verbergen .quote:Op zaterdag 27 september 2014 13:00 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Weleens gehoord van voorbeelden?
Right on. Als je durft te geloven dat 9.11 & 7.7 een inside job waren dan hoor je bij de terroristen dat vindt meneer Cameron ervanquote:Op zaterdag 27 september 2014 13:21 schreef Summers het volgende:
[..]
Hij heeft het over extremisme en noemt conspiracy theoristen die bijv in 9/11 en 7/7 in dezelfde lijn met isis . Is gewoon een goedkope truc om mensen die officiele verhalen van leugenaars aan het licht brengen te demoniseren . Conspiracy theoristen zijn geen gevaar voor de samenleving maar voor de machtspositie van leiders . Die zullen zich ongetwijfeld storen aan de grote hoeveelheid mensen op internet die het westen en hun politiek aanwijzen als veroorzaker van de ellende op de wereld en erge aanslagen . Alleen mensen die vrijheid van meningsuiting willen beperken hebben iets te verbergen .
quote:
quote:The war on drugs would have been impossible for the government to wage for the last 40 plus years without support from the media. The drug war is horrific. Earlier this month, a DEA agent shot a grandmother reaching for her child during a raid that found no drugs. In the summer, a SWAT team in Georgia threw a flashbang into a baby's crib, critically injuring it. There are more than 150 such raids each day in America, so there are a lot of horrifying stories that come out of that, on a regular basis. Rarely, if ever, do such stories break out of the local news and into the national news cycle. There is no equivalent of the Ferguson story when it comes to the drug war. But these stories are just as frightening and outrageous.
quote:The twisted way in which the media distorts the particulars of the drug war—sanitizing its destruction and hyperbolizing the dangers of its targets—has always perplexed me. Before coming to Reason I spent several years working at NBC and Fox News, and worked with people who had been all around the business for years and even decades. And there's a lot of drug use in journalism. A government study in 2007 found about 13 percent of employees in media admitting to using drugs in the previous month, in the top five professions for drug use. So how do so many members of the media get the drug war so wrong? I suppose for the same reason staffers in DC all seem to smoke pot but their bosses are mostly against legalizing the thing.
That's starting to change. Just like the politicians—the new first estate—are slowly catching up with the public and easing their positions against drugs, so the fourth estate will as well. In neither case will it be because politicians or journalists suddenly found religion. It will be because public opinion has shifted despite their best attempts to control it, because of the proliferation of media sources and viewpoints that make it increasingly more difficult for the powers that be to define the terms not just of the drug war debate but of the acknowledged realities of the drug war.
quote:
quote:As the Obama Administration prepared to bomb Syria without congressional or U.N. authorization, it faced two problems. The first was the difficulty of sustaining public support for a new years-long war against ISIS, a group that clearly posed no imminent threat to the “homeland.” A second was the lack of legal justification for launching a new bombing campaign with no viable claim of self-defense or U.N. approval.
The solution to both problems was found in the wholesale concoction of a brand new terror threat that was branded “The Khorasan Group.” After spending weeks depicting ISIS as an unprecedented threat — too radical even for Al Qaeda! — administration officials suddenly began spoon-feeding their favorite media organizations and national security journalists tales of a secret group that was even scarier and more threatening than ISIS, one that posed a direct and immediate threat to the American Homeland. Seemingly out of nowhere, a new terror group was created in media lore.
quote:But once it served its purpose of justifying the start of the bombing campaign in Syria, the Khorasan narrative simply evaporated as quickly as it materialized. Foreign Policy‘s Shane Harris, with two other writers, was one of the first to question whether the “threat” was anywhere near what it had been depicted to be:
quote:Even more remarkable, it turns out the very existence of an actual “Khorasan Group” was to some degree an invention of the American government. NBC’s Engel, the day after he reported on the U.S. government’s claims about the group for Nightly News, seemed to have serious second thoughts about the group’s existence, tweeting:
quote:In steeds meer landen wordt de Iraanse satellietzender Press TV verboden. Nadat eerder een verbod in Europa Press TV trof, hebben nu ook Amerika en Canada de zender in de ban gedaan.
Press TV omstreden
Press TV is vooral door zijn uitlatingen en vertoonde beelden omstreden in veel landen. Daarbij moeten vooral Amerika, het Verenigd Koninkrijk en Israël het ontgelden. Press TV noemt het verbannen van de tv-zender het falen van de democratie en mediavrijheid in Westerse landen.
Bizar hoe slecht je kennelijk weer luistert.quote:Op zaterdag 27 september 2014 12:17 schreef Summers het volgende:
Bizar , hoe doorzichtig dat hij over 9/11 en 7/7 begint alsof dat iets met isis te maken heeft
Ik verwachtte een parodie; maar het mens is serieus!?! (Of heel goed)quote:Op dinsdag 30 september 2014 12:40 schreef ems. het volgende:
Deze is ook wel interessant. Hoe de overheid ons probeert te spelen met regenboogjes.
euh ik kan me goed herinneren dat ik als kind de regenboog wel eens gezien heb in een sproeier.. dat is zo ongeveer 20 jaar geleden... Ik kan me trouwens niet herinneren dat ik het recent gezien hebquote:Op dinsdag 30 september 2014 12:40 schreef ems. het volgende:
Deze is ook wel interessant. Hoe de overheid ons probeert te spelen met regenboogjes.
welke speech was dit, ik kijk liever even een filmpje zonder 4 minuten gezwam en iemand die door de speech heen blaat..quote:Op zaterdag 27 september 2014 09:08 schreef controlaltdelete het volgende:
En er ook gewoon bij blijven staan...tsssk domme madam..quote:Op dinsdag 30 september 2014 12:40 schreef ems. het volgende:
Leuk om die weer eens te zien. De rainbow-chemtrailsquote:Op dinsdag 30 september 2014 12:40 schreef ems. het volgende:
Bizar hoe mensen alles goedpraten alsof de realiteit dan inene anders word en politici inene waarheidssprekende ridders zijn die het beste met de burger voor heeft .quote:Op dinsdag 30 september 2014 12:17 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Bizar hoe slecht je kennelijk weer luistert.![]()
Hij heeft het over de achtergrond van mensen, veroordeelt voor 'terrorist offenses'. It is clear that many of them, were influenced by preachers (radicaal Islamitische predikers).
Verder geeft hij deze predikers het voordeel van de twijfel; hij zegt dat ze niet direct gewelddadigheid preken, maar dat het wereldbeeld wat ze meegeven, dit (gewelddadigheid) zou kunnen verantwoorden. Hij geeft daarbij de voorbeelden dat:
a) Als een (haat) prediker zegt dat 9-11 een zionistisch/ Israelisch plot was.
b) Als 7-7 gestaged was (om moslims in een kwaad daglicht te zetten?).
Hij heeft het hier specifiek over predikers die dit soort gebeurtenissen dus gebruiken om extremisten op te ruien.
Hij heeft het niet over BNW'ers met (kennelijk) grootheidswaanzin en een grote interpretatielust.
De enige met grootheidswaanzin is een Cameron die het een gevaarlijk wereldbeeld noemt als mensen geloven dat 7/7 gestaged is en dat als voorbeeld geeft van een gevaarlijk wereldbeeld die bestreden moeten worden om isis extremisme in de wereld aan te pakken .quote:Islamic extremisme on the other hand believes in using the most brutal force of terrorism to force people to accept their worldview and to believe in a mid eavel state .
To defeat isil and organisations like it , we must defeat this ideology in all its forms . As evidence emergences about the backgrounds of these terrorist offences , it is clear that many of them were initially formed by preachers . Not to encourage violence but his worldview can be used as a justification for it . We know this worldview , the peddling of lies that 9/11 was a jewish plot or that the 7/7 london attack was staged .
http://empirestrikesblack(...)rought-him-to-power/quote:Op dinsdag 30 september 2014 17:57 schreef Summers het volgende:
[..]
Bizar hoe mensen alles goedpraten alsof de realiteit dan inene anders word en politici inene waarheidssprekende ridders zijn die het beste met de burger voor heeft .
Ik zal Cameron hieronder letterlijk quoten en dan kunnen mensen zelf uitmaken wat hij bedoeld , die paar die hier alles goedpraten staan niet in verhouding tot al die mensen in verschillende landen die de boodschap hebben begrepen als een aanval op vrijheid van meningsuiting .
[..]
De enige met grootheidswaanzin is een Cameron die het een gevaarlijk wereldbeeld noemt als mensen geloven dat 7/7 gestaged is en dat als voorbeeld geeft van een gevaarlijk wereldbeeld die bestreden moeten worden om isis extremisme in de wereld aan te pakken .
Gelukkig dat hij de clown van social media is geworden en word uitgekotst door deze uitspraken . Zijn we zo simpel in 2014 dat we 13 jaar na the war of terror waar alleen maar leugens dood en verderf voorbijkwamen nog in truukjes trappen van leugenaars ? Gaan we nog steeds trappen in het voeden van moslimhaat ?
Als Cameron ECHT zo bang is voor extremistische wereldbeelden en hij vrijheid en democratie wilt en rechtvaardigheid waarom praat hij bijv dan niet over het arresteren van Bush en Blair ? Wat voor signaal geeft hij af aan de wereld door zijn mond te houden ? Oorlogsmisdaden zijn prima als het door het westen word gepleegd ? Hij is mooie woorden in een leeg omhulsel en na deze uitspraken weten mensen meteen dat er alleen nog maar hypocriete bull shit uit zal komen om juist het omgekeerde te doen dan zijn woorden . Vrijheden afnemen ipv vrijheden promoten . Dood en verderf zaaien ipv onschuldige levens redden . Oorlog voeren ipv werken aan vrede . Democratisch gekozen regeringen afzetten ipv democratie " brengen " .
Wat wil je hier mee impliceren?quote:Op dinsdag 30 september 2014 18:16 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
http://empirestrikesblack(...)rought-him-to-power/
http://www.telegraph.co.u(...)ewish-ancestors.html
shalom!
zal het jou even vragen ... heb je voor mij het complete stukje van cameron? wanneer was deze speech dan pak ik de hele er even bij..quote:
Laat maar zitten , als je mij niet serieus kan nemen dan waarom zou ik jou serieus nemen . Zoek het zelf maar uit .quote:Op dinsdag 30 september 2014 18:28 schreef theguyver het volgende:
[..]
zal het jou even vragen ... heb je voor mij het complete stukje van cameron? wanneer was deze speech dan pak ik de hele er even bij..
Ik stel gewoon een vraag over die speech ik wil het graag even helemaal bekijken zonder dat iemand er door heen blaat.quote:Op dinsdag 30 september 2014 18:32 schreef Summers het volgende:
[..]
Laat maar zitten , als je mij niet serieus kan nemen dan waarom zou ik jou serieus nemen . Zoek het zelf maar uit .
Die kun je zo op YT vinden hoor. -edit-quote:Op dinsdag 30 september 2014 18:37 schreef theguyver het volgende:
[..]
Ik stel gewoon een vraag over die speech ik wil het graag even helemaal bekijken zonder dat iemand er door heen blaat.
Ik vind dat behoorlijk serieus, ow en btw Ik heb geen haat jegens uberhaupt een geloof dat moet iedereen zelf weten, ik wil weten waar de hele speech over gaat..
Wat is daar niet serieus aan!
Uit het filmpje hierboven en propaganda roepen en dat was het is een boeiende conclusie die je of wel of niet kan geloven . Bedankt voor de opheldering , ik ben omquote:Op dinsdag 30 september 2014 18:37 schreef theguyver het volgende:
[..]
Ik stel gewoon een vraag over die speech ik wil het graag even helemaal bekijken zonder dat iemand er door heen blaat.
Ik vind dat behoorlijk serieus, ow en btw Ik heb geen haat jegens uberhaupt een geloof dat moet iedereen zelf weten, ik wil weten waar de hele speech over gaat..
Wat is daar niet serieus aan!
Op die manier kun je alles natuurlijk als propaganda opvatten..quote:Op dinsdag 30 september 2014 18:43 schreef theguyver het volgende:
ow en btw, Summers je spamt zelf joden en vs haat dus daarom noem ik het propaganda, alleen de andere kant op ..
Ik heb geen haat, zie het nut helemaal niet in om maar te gaan haten op alles en iedereen.
Ja ik ben eerder een fucking Hippie!!
Oke weet je hoeveel deze permier voor de buis is, ik vraag om een DATUM, van die speech..quote:Op dinsdag 30 september 2014 18:40 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Die kun je zo op YT vinden hoor.
quote:Op dinsdag 30 september 2014 18:44 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Op die manier kun je alles natuurlijk als propaganda opvatten..
Maar dat is (tot op een zekere hoogte) logisch. Iedereen wil gezichtsverlies voorkomen, of het nu gaat om een individu of om een grote groep.quote:
Tjonge jonge dacht dat jullie zo goed in research waren en dan een UN speech van DC niet kunnen vindenquote:Op dinsdag 30 september 2014 18:45 schreef theguyver het volgende:
[..]
Oke weet je hoeveel deze permier voor de buis is, ik vraag om een DATUM, van die speech..
helpt met zoeken, meer vraag ik niet.
Niks onnozel aan.!
Tja regeringen op de wereld zijn nou eenmaal niet de mooie woorden die ze verspreiden . Joden en vs haat verzin je zelf en DAT is juist de propaganda . Of internationale regels worden nageleefd en wie zich daar niet aan houd word daarop aangesproken en afgerekend ongeacht wie dat is of we hebben helemaal niks . Het heeft niks met haat te maken of met een ras maar met rechtvaardigheid en met regeringen die over de scheef gaan en mensenrechten niet respecteren . Hoe diep is de wereldbevolking gezonken in bewustzijn dat het uitspreken van rechtvaardigheid en verantwoordelijk zijn voor je daden als haat word gezien ?quote:Op dinsdag 30 september 2014 18:43 schreef theguyver het volgende:
ow en btw, Summers je spamt zelf joden en vs haat dus daarom noem ik het propaganda, alleen de andere kant op ..
Ik heb geen haat, zie het nut helemaal niet in om maar te gaan haten op alles en iedereen.
Ja ik ben eerder een fucking Hippie!!
quote:Op dinsdag 30 september 2014 18:50 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
alsjeblieft sorry dat ik zo stug deed![]()
astu
nvmquote:Op dinsdag 30 september 2014 18:56 schreef Summers het volgende:
[..]
Tja regeringen op de wereld zijn nou eenmaal niet de mooie woorden die ze verspreiden . Joden en vs haat verzin je zelf en DAT is juist de propaganda . Of internationale regels worden nageleefd en wie zich daar niet aan houd word daarop aangesproken en afgerekend ongeacht wie dat is of we hebben helemaal niks . Het heeft niks met haat te maken of met een ras maar met rechtvaardigheid en met regeringen die over de scheef gaan en mensenrechten niet respecteren . Hoe diep is de wereldbevolking gezonken in bewustzijn dat het uitspreken van rechtvaardigheid en verantwoordelijk zijn voor je daden als haat word gezien ?
Dat is de wereld op zijn kop . Wat voor wereld houd je in stand voor het nageslacht en in wat voor wereld leef je zelf .
Vrijheid van meningsuiting en haat zaaien gaat juist hand in hand.quote:Op dinsdag 30 september 2014 19:16 schreef theguyver het volgende:
Nou heb even het hele stuk geluisterd en in het begin gaat het alleen over het uitbannen van extremisme, niet alleen in het midden oosten maar ook andere landen.
Daarna merk je wel dat hij vel tegen Assad is, wat ik niet anders had verwacht, dat vond ik wel wat minder hij had dat wel iets beter kunnen brengen.
Vijheid van menings uiting meld hij ook nog even maar moet niet verward worden met haat zaaien, dat is een verschil, al is dat een dunne lijn, we hebben hier in nederland een expert op dat gebied, Wilders kan daar heel goed over heen lopen.
Artikel gaat verder op Firstlook.orgquote:The Fake Terror Threat Used To Justify Bombing Syria
By Glenn Greenwald and Murtaza Hussain
As the Obama Administration prepared to bomb Syria without congressional or U.N. authorization, it faced two problems. The first was the difficulty of sustaining public support for a new years-long war against ISIS, a group that clearly posed no imminent threat to the “homeland.” A second was the lack of legal justification for launching a new bombing campaign with no viable claim of self-defense or U.N. approval.
The solution to both problems was found in the wholesale concoction of a brand new terror threat that was branded “The Khorasan Group.” After spending weeks depicting ISIS as an unprecedented threat — too radical even for Al Qaeda! — administration officials suddenly began spoon-feeding their favorite media organizations and national security journalists tales of a secret group that was even scarier and more threatening than ISIS, one that posed a direct and immediate threat to the American Homeland. Seemingly out of nowhere, a new terror group was created in media lore.
Ik praat niet alles goedquote:Op dinsdag 30 september 2014 17:57 schreef Summers het volgende:
Bizar hoe mensen alles goedpraten alsof de realiteit dan inene anders word en politici inene waarheidssprekende ridders zijn die het beste met de burger voor heeft .
Die boodschap begrijpen, daar gaat het mij nu juist om. Zoals ik keer op keer redelijk gemakkelijk aantoon is het vaak het selecteren van handige quotes, het uit de context rukken van zinnen en het zelf aanvullen van ontbrekende dingen door de schrijvers van de meeste artikelen die 'de boodschap' zo weten om te buigen dat het precies voor hun karretje te spannen is.quote:Ik zal Cameron hieronder letterlijk quoten en dan kunnen mensen zelf uitmaken wat hij bedoeld , die paar die hier alles goedpraten staan niet in verhouding tot al die mensen in verschillende landen die de boodschap hebben begrepen als een aanval op vrijheid van meningsuiting .
Dat zegt hij dus niet. Dat is weer dat selectief conclusies trekken. Dat 'tussen de regels doorlezen' om alles in jouw straatje te passen.quote:De enige met grootheidswaanzin is een Cameron die het een gevaarlijk wereldbeeld noemt als mensen geloven dat 7/7 gestaged is en dat als voorbeeld geeft van een gevaarlijk wereldbeeld die bestreden moeten worden om isis extremisme in de wereld aan te pakken .
Gelukkig alleen door een bepaalde groep mensen, en als dat is hoe je het wil noemen, dan ja!quote:Gelukkig dat hij de clown van social media is geworden en word uitgekotst door deze uitspraken . Zijn we zo simpel in 2014 dat we 13 jaar na the war of terror waar alleen maar leugens dood en verderf voorbijkwamen nog in truukjes trappen van leugenaars ? Gaan we nog steeds trappen in het voeden van moslimhaat ?
Als dat (de enige) dingen zijn die voor jou, vrijheid, rechtvaardigheid en democratie betekenen, dan komen wij hier nooit uit!quote:Als Cameron ECHT zo bang is voor extremistische wereldbeelden en hij vrijheid en democratie wilt en rechtvaardigheid waarom praat hij bijv dan niet over het arresteren van Bush en Blair ?
Hij houdt zijn mond niet. Hij/ Ze pakken juist ISIL aan, als jij er van overtuigd bent dat ISIL niet bestaat... dan kunnen we beter ophouden.quote:Wat voor signaal geeft hij af aan de wereld door zijn mond te houden ? Oorlogsmisdaden zijn prima als het door het westen word gepleegd ? Hij is mooie woorden in een leeg omhulsel en na deze uitspraken weten mensen meteen dat er alleen nog maar hypocriete bull shit uit zal komen om juist het omgekeerde te doen dan zijn woorden . Vrijheden afnemen ipv vrijheden promoten . Dood en verderf zaaien ipv onschuldige levens redden . Oorlog voeren ipv werken aan vrede . Democratisch gekozen regeringen afzetten ipv democratie " brengen " .
Vrijheid van meningsuiting past in ons straatje , we hebben er geen baat bij om vergeleken te worden met terroristen als isis . Cameron en Obama willen graag oorlog en moeten daarvoor de publieke opinie beinvloeden , het is heus niet toevallig dat 9/11 en 7/7 worden genoemd waarvan gezegt word dat die door de overheid zijn gestaged van America en England . Die hebben er baat bij om truthers te demoniseren en toekomstige tegengeluiden .quote:Op woensdag 1 oktober 2014 12:14 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Ik praat niet alles goedik zeg ook niet dat politici inene waarheidssprekende ridders zijn
ik zeg ook niet dat alle politici het beste met de burger voor hebben.
[..]
Die boodschap begrijpen, daar gaat het mij nu juist om. Zoals ik keer op keer redelijk gemakkelijk aantoon is het vaak het selecteren van handige quotes, het uit de context rukken van zinnen en het zelf aanvullen van ontbrekende dingen door de schrijvers van de meeste artikelen die 'de boodschap' zo weten om te buigen dat het precies voor hun karretje te spannen is.
Vrijheid van meningsuiting past ook in de mijne!quote:Op woensdag 1 oktober 2014 21:36 schreef Summers het volgende:
Vrijheid van meningsuiting past in ons straatje , we hebben er geen baat bij om vergeleken te worden met terroristen als isis . Cameron en Obama willen graag oorlog en moeten daarvoor de publieke opinie beinvloeden , het is heus niet toevallig dat 9/11 en 7/7 worden genoemd waarvan gezegt word dat die door de overheid zijn gestaged van America en England . Die hebben er baat bij om truthers te demoniseren en toekomstige tegengeluiden .
Welke belangen?quote:Bedenk jij zelf maar welke belangen vele malen groter zijn en wie graag mensen voor hun karretje willen spannen wegens eigenbelang .
Ik ga voor de conspiracy truthers. Vage claims en grootse complotten die nooit uitkomen/ uitgesteld worden/ anders zijn dan je denkt. Er wordt door truthers meer gedraaid dan de turbopoliep op Awakenings.quote:Vraag jezelf af wie nou eigenlijk een conspiracy aan het verzinnen is die niet strookt met de werkelijkheid .
Die is nieuw voor mij, maar dat het westen geen vriendjes is met Assad is toch al wel een tijdje duidelijk? Dat ze hem (zijn leger) actief aan gaan vallen heb ik nog niks over gelezen.quote:Vraag jezelf ook af waarom Assad als doel genoemd word een paar dagen na de eerste luchtaanval op isis en Syrische rebellen ( die ze eerst zelf hebben bewapend om Assad van zijn troon te stoten ) terwijl hij niks met isis te maken heeft en democratisch gekozen is .
De anti-kanker medicijnen/ BadPharma lobby. De FEMA-camp-theorie supporters. De Lizard-people gelovers. De Illuminatie waarschuwers. De NWO/ depopulatie kraaiers. Etc.quote:Wie is er aan het draaien en boodschappen om aan het buigen ? Een burger op een forum en de grootste oorlogszuchtige leugenaars bedoelen het goed ?
Tragisch.quote:Hilarisch .
Cameron zegt, The enemy of mij enemy is not my friend.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 08:33 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Vrijheid van meningsuiting past ook in de mijne!Je/ jullie deelt/ delen een aantal wereldbeelden met terroristen als ISIS. Als die daarop aangesproken worden, dan voel jij je ook aangesproken. Ligt niet helemaal aan die 'leugenachtige' politici, wel?
Ik ben niet van mening dat ze van harte in deze oorlog zijn gestapt en het is inderdaad niet toevallig dat 9/11 en 7/7 genoemd worden. Dat zijn de 2 grootste voorbeelden van terroristische aanslagen op Amerikaanse en Britse bodem. (Sidenote: Bestaat de IRA ook niet?)
Ik denk dat jullie (truthers) jezelf veel belangrijker en invloedrijker achten dan dat de politiek dat doet.Jullie 'invloed' is marginaal en ik denk niet dat er serieus gedemoniseerd wordt, ik kan me niet voorstellen dat daar politiek belang bij is.
[..]
Welke belangen?En iedereen wil wel mensen voor hun karretje spannen
[..]
Ik ga voor de conspiracy truthers. Vage claims en grootse complotten die nooit uitkomen/ uitgesteld worden/ anders zijn dan je denkt. Er wordt door truthers meer gedraaid dan de turbopoliep op Awakenings.
[..]
Die is nieuw voor mij, maar dat het westen geen vriendjes is met Assad is toch al wel een tijdje duidelijk? Dat ze hem (zijn leger) actief aan gaan vallen heb ik nog niks over gelezen.
[..]
De anti-kanker medicijnen/ BadPharma lobby. De FEMA-camp-theorie supporters. De Lizard-people gelovers. De Illuminatie waarschuwers. De NWO/ depopulatie kraaiers. Etc.
[..]
Tragisch.
Dat is wat anders dan:quote:Op donderdag 2 oktober 2014 09:13 schreef theguyver het volgende:
Cameron zegt, The enemy of mij enemy is not my friend.
Hij geeft daarna aan dat het doel van de opstand in Syrie zou moeten zijn vrije verkiezingen.
Vrije verkiezingen zijn het doel. En Summers; als we het dan toch over liegende politici hebben die niet te vertrouwen zijn...quote:Vraag jezelf ook af waarom Assad als doel genoemd word een paar dagen na de eerste luchtaanval op isis en Syrische rebellen ( die ze eerst zelf hebben bewapend om Assad van zijn troon te stoten ) terwijl hij niks met isis te maken heeft en democratisch gekozen is .
Precies, maar het heeft geen zin om dit keer op keer te blijven uit leggen. Laat ze maar lekker geloven dat er niets aan de hand is. Dat regeringen geen bloed aan hun handen hebben, dat ze geen landverraders en criminelen zijn die zelfs hun eigen volk opofferen voor grotere belangen en dat alle aanslagen echt zijn door boze moslims gepleegd, dat big pharma het alleen maar goed met je voor heeft en niet bewust ziekten in stand houdt en geen money-machine is. Their loss.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 21:36 schreef Summers het volgende:
[..]
Vrijheid van meningsuiting past in ons straatje , we hebben er geen baat bij om vergeleken te worden met terroristen als isis . Cameron en Obama willen graag oorlog en moeten daarvoor de publieke opinie beinvloeden , het is heus niet toevallig dat 9/11 en 7/7 worden genoemd waarvan gezegt word dat die door de overheid zijn gestaged van America en England . Die hebben er baat bij om truthers te demoniseren en toekomstige tegengeluiden .
Bedenk jij zelf maar welke belangen vele malen groter zijn en wie graag mensen voor hun karretje willen spannen wegens eigenbelang . Vraag jezelf af wie nou eigenlijk een conspiracy aan het verzinnen is die niet strookt met de werkelijkheid . Vraag jezelf ook af waarom Assad als doel genoemd word een paar dagen na de eerste luchtaanval op isis en Syrische rebellen ( die ze eerst zelf hebben bewapend om Assad van zijn troon te stoten ) terwijl hij niks met isis te maken heeft en democratisch gekozen is . Wie is er aan het draaien en boodschappen om aan het buigen ? Een burger op een forum en de grootste oorlogszuchtige leugenaars bedoelen het goed ?
Hilarisch .
Dan doe je dat toch?quote:Op donderdag 2 oktober 2014 09:39 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Precies, maar het heeft geen zin om dit keer op keer te blijven uit leggen. Laat ze maar lekker geloven dat er niets aan de hand is. Dat regeringen geen bloed aan hun handen hebben, dat ze geen landverraders en criminelen zijn die zelfs hun eigen volk opofferen voor grotere belangen en dat alle aanslagen echt zijn door boze moslims gepleegd, dat big pharma het alleen maar goed met je voor heeft en niet bewust ziekten in stand houdt en geen money-machine is. Their loss.
Jammere aan dit forum is dat de mogelijkheid totaal niet aanwezig is om met mensen die dit ook inzien (en die groep groeit alleen maar) om hier van gedachten over te wisselen zonder dat de horde op je afkomt. Verloren zaak met die mensen en absoluut geen BNW want je kan net zo goed in NWS gaan zitten.
Je doet het nu?quote:Op donderdag 2 oktober 2014 09:39 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Precies, maar het heeft geen zin om dit keer op keer te blijven uit leggen. Laat ze maar lekker geloven dat er niets aan de hand is. Dat regeringen geen bloed aan hun handen hebben, dat ze geen landverraders en criminelen zijn die zelfs hun eigen volk opofferen voor grotere belangen en dat alle aanslagen echt zijn door boze moslims gepleegd, dat big pharma het alleen maar goed met je voor heeft en niet bewust ziekten in stand houdt en geen money-machine is. Their loss.
Jammere aan dit forum is dat de mogelijkheid totaal niet aanwezig is om met mensen die dit ook inzien (en die groep groeit alleen maar) om hier van gedachten over te wisselen zonder dat de horde op je afkomt. Verloren zaak met die mensen en absoluut geen BNW want je kan net zo goed in NWS gaan zitten.
Dat gaat er niet om en dat verwacht ik ook niet maar het stelselmatig demoniseren van deze mensen waardoor de mogelijkheid om hier van gedachten over te wisselen wordt daardoor ontnomen. Ik wil wel graag meer weten over dingen die Lambiekje of anderen posten maar door het constante gebash en getrol van de kliek die hier niet in meegaan is dit helaas onmogelijk.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 09:55 schreef theguyver het volgende:
[..]
Je doet het nu?
Als je een forum met ja knikkers wil, dan zit je hier verkeerd, Niet iedereen is het met elkaar eens.
Tja gebash of in context plaatsen, als je je wilt verdiepen in de zaken die lambiekje aanhaalt hoef je alleen maar zijn linkjes te lezen (en de rest die op sites staan die hij linkt) want iets zelf bedenken doet hij eigenlijk nooit, en onderbouwen al helemaal niet.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 10:02 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Dat gaat er niet om en dat verwacht ik ook niet maar het stelselmatig demoniseren van deze mensen waardoor de mogelijkheid om hier van gedachten over te wisselen wordt daardoor ontnomen. Ik wil wel graag meer weten over dingen die Lambiekje of anderen posten maar door het constante gebash en getrol van de kliek die hier niet in meegaan is dit helaas onmogelijk.
Wie wordt er hier gedemoniseerd?quote:Op donderdag 2 oktober 2014 10:02 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Dat gaat er niet om en dat verwacht ik ook niet maar het stelselmatig demoniseren van deze mensen waardoor de mogelijkheid om hier van gedachten over te wisselen wordt daardoor ontnomen. Ik wil wel graag meer weten over dingen die Lambiekje of anderen posten maar door het constante gebash en getrol van de kliek die hier niet in meegaan is dit helaas onmogelijk.
Dat is wel een beetje het mode woord van 2002quote:Op donderdag 2 oktober 2014 10:11 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Wie wordt er hier gedemoniseerd?
He leuk. Ff lezenquote:Op donderdag 2 oktober 2014 10:14 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dat is wel een beetje het mode woord van 2002![]()
SC / demoniseren moet je leren
Die is helemaal grappig, dus je wil alleen maar "ja-knikkers" en totaal geen kritisch weerwoord. Is dat niet iets waar de illuminatie/NWO/Powers that be juist voor staan, geen kritisch nadenkende massa maar volgzame slaafse schapen?quote:Op donderdag 2 oktober 2014 09:39 schreef controlaltdelete het volgende:
Stel je er niets van voor SC was het baggerforum van toenquote:
Dus cameron zegt iets wat totaal uit de lucht is gegrepen en jij praat hem na alsof het een feit is terwijl je vast niks meer van isis weet dan dat ze mensen onthoofden en een islamitische staat zeggen te willen , zo ziet men hoe blind vertrouwen werkt als een leider iets zegt .quote:Op donderdag 2 oktober 2014 08:33 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Vrijheid van meningsuiting past ook in de mijne!Je/ jullie deelt/ delen een aantal wereldbeelden met terroristen als ISIS. Als die daarop aangesproken worden, dan voel jij je ook aangesproken. Ligt niet helemaal aan die 'leugenachtige' politici, wel?
Anderhalf miljoen doden in een oorlog die op leugens is gebaseerd is net zo goed terreur , vandaar die veroordelingen van Bush en Blair .quote:Ik ben niet van mening dat ze van harte in deze oorlog zijn gestapt en het is inderdaad niet toevallig dat 9/11 en 7/7 genoemd worden. Dat zijn de 2 grootste voorbeelden van terroristische aanslagen op Amerikaanse en Britse bodem. (Sidenote: Bestaat de IRA ook niet?)
Welnee ze zijn bang voor truthers omdat die voor zichzelf nadenken en alles behalve volgzaam zijn en ze zien zoals ze zijn , een stelletje gekken die risk spelen met echte mensen anders had hij ze helemaal niet genoemd . Steeds meer mensen worden wakker en social media begint belangrijker te worden dan msm dus hij mag zich terecht zorgen maken want de grootste macht op deze wereld is het volk .quote:Ik denk dat jullie (truthers) jezelf veel belangrijker en invloedrijker achten dan dat de politiek dat doet.Jullie 'invloed' is marginaal en ik denk niet dat er serieus gedemoniseerd wordt, ik kan me niet voorstellen dat daar politiek belang bij is.
Dat was hij al van plan idd en in wat voor zieke wereld leven we dat je met militairen een land mag binnenvallen en onschuldige burgers en kinderen mag bombaderen als iemand je " vriendje" niet is . Zijn dat de normen en waarden die normale mensen meegeven aan hun kinderen ? Ik dacht het niet .quote:[..]
Welke belangen?En iedereen wil wel mensen voor hun karretje spannen
[..]
Ik ga voor de conspiracy truthers. Vage claims en grootse complotten die nooit uitkomen/ uitgesteld worden/ anders zijn dan je denkt. Er wordt door truthers meer gedraaid dan de turbopoliep op Awakenings.
[..]
Die is nieuw voor mij, maar dat het westen geen vriendjes is met Assad is toch al wel een tijdje duidelijk? Dat ze hem (zijn leger) actief aan gaan vallen heb ik nog niks over gelezen.
Je bedoeld mensen die wakker geworden zijn uit de illusie en leugens van the matrix waar we in leven , dat is juist geweldigquote:[..]
De anti-kanker medicijnen/ BadPharma lobby. De FEMA-camp-theorie supporters. De Lizard-people gelovers. De Illuminatie waarschuwers. De NWO/ depopulatie kraaiers. Etc.
[..]
Tragisch.
het is een discussie forum, en gebash, tja als lambiekje gewoon een keer antwoord geeft op vragen die hem meerdere keren gesteld werd, ipv gelijk overscwitchen naar een ander onderwerp had hij dit niet gehad, maar als er een probleem is, is daar de feedback voor.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 10:02 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Ik praat niemand na.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 11:37 schreef Summers het volgende:
Dus cameron zegt iets wat totaal uit de lucht is gegrepen en jij praat hem na alsof het een feit is terwijl je vast niks meer van isis weet dan dat ze mensen onthoofden en een islamitische staat zeggen te willen , zo ziet men hoe blind vertrouwen werkt als een leider iets zegt .
Was het maar zo zwart wit, dat zou de wereld lekker simpel maken.quote:Anderhalf miljoen doden in een oorlog die op leugens is gebaseerd is net zo goed terreur , vandaar die veroordelingen van Bush en Blair .
Welnee ze zijn absoluut niet bang voor truthers, want hoewel ze 'voor zichzelf' zeggen na te denken zijn het vaak een stel papegaaien die dat eigenlijk helemaal niet doen. En 'hij' (Cameron) heeft 'de truthers' niet genoemd, tenzij je nu wilt stellen dat jullie 'truthers' inderdaad bezig zijn om terroristen op te leiden met jullie wereldbeeld?quote:Welnee ze zijn bang voor truthers omdat die voor zichzelf nadenken en alles behalve volgzaam zijn en ze zien zoals ze zijn , een stelletje gekken die risk spelen met echte mensen anders had hij ze helemaal niet genoemd . Steeds meer mensen worden wakker en social media begint belangrijker te worden dan msm dus hij mag zich terecht zorgen maken want de grootste macht op deze wereld is het volk .
Dat was hij al van plan? Ben je nou alweer in aan het vullen? Want het blijkt nergens uit. Om nog maar te zwijgen over de verdeeldheid die er heerst over het wel of niet 'rechtvaardig' bombarderen van IS in Syrië. Als het allemaal zo bar en boos was als je stelt, dan werd er minder moeilijk gedaan over die kwestie, dunkt mij?quote:Dat was hij al van plan idd en in wat voor zieke wereld leven we dat je met militairen een land mag binnenvallen en onschuldige burgers en kinderen mag bombaderen als iemand je " vriendje" niet is . Zijn dat de normen en waarden die normale mensen meegeven aan hun kinderen ? Ik dacht het niet .
Feit en fictie blijft lastig? Of is het een metafoor?quote:Je bedoeld mensen die wakker geworden zijn uit de illusie en leugens van the matrix waar we in leven , dat is juist geweldighet worden er steeds meer . DAAROM gaat alles veranderen en Daarom nemen mensen leiders als Cameron en obomba niet meer serieus omdat ze de illusie doorzien .
quote:Welnee ze zijn bang voor truthers omdat die voor zichzelf nadenken en alles behalve volgzaam zijn
Toch wel leuk om even terug te lezen Bbquote:Op donderdag 2 oktober 2014 10:22 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Stel je er niets van voor SC was het baggerforum van toen
obomba ?quote:Op donderdag 2 oktober 2014 11:37 schreef Summers het volgende:
[..]
Dus cameron zegt iets wat totaal uit de lucht is gegrepen en jij praat hem na alsof het een feit is terwijl je vast niks meer van isis weet dan dat ze mensen onthoofden en een islamitische staat zeggen te willen , zo ziet men hoe blind vertrouwen werkt als een leider iets zegt .
[..]
Anderhalf miljoen doden in een oorlog die op leugens is gebaseerd is net zo goed terreur , vandaar die veroordelingen van Bush en Blair .
[..]
Welnee ze zijn bang voor truthers omdat die voor zichzelf nadenken en alles behalve volgzaam zijn en ze zien zoals ze zijn , een stelletje gekken die risk spelen met echte mensen anders had hij ze helemaal niet genoemd . Steeds meer mensen worden wakker en social media begint belangrijker te worden dan msm dus hij mag zich terecht zorgen maken want de grootste macht op deze wereld is het volk .
[..]
Dat was hij al van plan idd en in wat voor zieke wereld leven we dat je met militairen een land mag binnenvallen en onschuldige burgers en kinderen mag bombaderen als iemand je " vriendje" niet is . Zijn dat de normen en waarden die normale mensen meegeven aan hun kinderen ? Ik dacht het niet .
[..]
Je bedoeld mensen die wakker geworden zijn uit de illusie en leugens van the matrix waar we in leven , dat is juist geweldighet worden er steeds meer . DAAROM gaat alles veranderen en Daarom nemen mensen leiders als Cameron en obomba niet meer serieus omdat ze de illusie doorzien .
quote:Conservative Americans distrust most news that isn't Fox News, survey finds
Pew study on media preferences also finds liberal Americans are willing to cut ties with friends who don’t share political views
quote:Conservatives and liberals not only have different political views, they diverge sharply on what news sources they rely upon and trust, a survey has found.
Liberals favor CNN, MSNBC, National Public Radio and the New York Times, but none of those sources more dramatically than another. Conservatives have an overwhelming favorite: Fox News Channel, according to a study of media habits released Tuesday by the Pew Research Center.
Conservatives are more likely to distrust news sources that don’t reflect their point of view, the study said.
Niet iedereen heeft de energie om elke dag maar weer in discussie te gaan, zeker niet met mensen die hier alleen zitten om het spelletje discussieren te spelen.quote:
Wat een onzin. Een beetje tegengas en kritische vragen en daar hebben we dan 'geen zin in'.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 20:19 schreef Japie77 het volgende:
Niet iedereen heeft de energie om elke dag maar weer in discussie te gaan, zeker niet met mensen die hier alleen zitten om het spelletje discussieren te spelen.
Dus wat je eigenlijk wil is dat je hier alleen met gelijkgestemden praat? Enige kritiek wordt gezien als een spelletje discussiëren spelen? Ik snap niet zo goed wat je hiermee wil zeggen.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 20:19 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Niet iedereen heeft de energie om elke dag maar weer in discussie te gaan, zeker niet met mensen die hier alleen zitten om het spelletje discussieren te spelen.
Ik zeg alleen dat het nogal vermoeiend is om telkens te discussieren met iemand die gewoon het spelletje wil winnen en die geen jota om de waarheid geeft. Je ontkent dat niet dus het gaat je blijkbaar ook helemaal niet om "de waarheid" (of hetgeen daar het dichts bij in de buurt komt). Waarom zou ik mijn energie daar dan in steken?quote:Op woensdag 22 oktober 2014 08:03 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Wat een onzin. Een beetje tegengas en kritische vragen en daar hebben we dan 'geen zin in'.Waarom zou je niet even nadenken, 'wakker worden' zo jullie willen, en kritisch naar je eigen verhaal en uitspraken kijken.
Als ik echt zo fout zit, dan moet het een eitje zijn. Bovendien zijn mijn vragen nou niet heel ingewikkeld...
Ik geef alles om 'de waarheid'. Ik probeer mensen hier een spiegel voor te houden. En daar wordt nooit op gereageerd. Steevast wordt een opmerking waarop je de dubbele tong van een BNW'er benoemd overgeslagen. Dan heeft men 'er geen zin meer in'. Ik vind dat kwalijk.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 10:58 schreef Japie77 het volgende:
Ik zeg alleen dat het nogal vermoeiend is om telkens te discussieren met iemand die gewoon het spelletje wil winnen en die geen jota om de waarheid geeft. Je ontkent dat niet dus het gaat je blijkbaar ook helemaal niet om "de waarheid" (of hetgeen daar het dichts bij in de buurt komt). Waarom zou ik mijn energie daar dan in steken?
De BNW-er? Lijkt me niet dat je die in een hokje kan plaatsen. En vind het wel apart dat je juist mensen op BNW een spiegel voor wil houden en niet mensen op andere subfora. Dan heb je toch wel een vooroordeel over BNW-ers lijkt me.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 11:33 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Ik geef alles om 'de waarheid'. Ik probeer mensen hier een spiegel voor te houden. En daar wordt nooit op gereageerd. Steevast wordt een opmerking waarop je de dubbele tong van een BNW'er benoemd overgeslagen. Dan heeft men 'er geen zin meer in'. Ik vind dat kwalijk.
Dan ben je namelijk niet 'voor de waarheid', maar staar je je blind op die van jezelf. Dan ben je niet wakker. Dan ben je niet open minded. Dan ben je net zo selectief en blind als waar je 'de sheeple' van beticht.
Dat klopt; ik vind het sheeplequote:Op woensdag 22 oktober 2014 11:51 schreef Japie77 het volgende:
De BNW-er? Lijkt me niet dat je die in een hokje kan plaatsen. En vind het wel apart dat je juist mensen op BNW een spiegel voor wil houden en niet mensen op andere subfora. Dan heb je toch wel een vooroordeel over BNW-ers lijkt me.
Je praat jezelf mooi tegen hier. Maar goed, veel plezier met je missie dan.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 11:57 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Dat klopt; ik vind het sheepleBovendien doe je hier exact hetzelfde door een 'mensen op andere subfora'-hokje te maken
Lijkt mij dus dat je (soms) mensen prima in hokjes kunt plaatsen.
Wie zegt er bovendien dat ik mensen op andere subfora geen spiegel voor wil houden?
En ik vind het helemaal niet zo apart dat ik mensen op BNW een spiegel voor wil houden. Die claimen namelijk allemaal dat ze wakker zijn, beter en kritischer dan 'de (vreselijke) massa'. Ik ben het daar niet mee eens.
Leg eens uit?quote:
Dat heb ik zekerquote:Maar goed, veel plezier met je missie dan.![]()
Maar jouw (jullie) mening is de inhoudquote:Dan weet ik dat het voor mij niet zoveel zin heeft om met jou te discussieren aangezien ik graag discussier met mensen die hier om de inhoud willen discussieren en niet alleen om gaten te schieten in andermans mening.![]()
![]()
![]()
Tja dat is jouw mening, dat de alternatieve media nog erger is dan de MSM. Maar je vergeet 1 belangrijk punt en dat is dat de elite de MSM beheerst en de alternatieve media zal voor een deel ook zeker misinformatie zijn maar het komt voor het grootste gedeelte uit een puur hart. Namelijk mensen die alle leugens van de MSM zat zijn en daarom zelf een nieuwssite beginnen. Dus zal ik altijd veel meer waarde hechten aan alternatief nieuws dan MSM aangezien MSM sowieso voor het grootste deel propaganda en misinformatie is.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 12:55 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Leg eens uit?
[..]
Dat heb ik zeker![]()
[..]
Maar jouw (jullie) mening is de inhoudIk probeer gaten te schieten in een mening, door aan te geven dat de inhoud waarop je die mening baseert van geen kanten klopt
En dat je/ jullie in (dezelfde) propaganda trappen; alleen niet van de massa media, maar die van de niche BNW media
Die (propaganda) nog erger is dan de massa media
Die mening probeer ik er juist uit te halen door niet te zeggen: 'Je bron is stom', maar door te zeggen: 'Je bron is stom, want wat hier staat klopt niet.'quote:Op woensdag 22 oktober 2014 13:03 schreef Japie77 het volgende:
Tja dat is jouw mening, dat de alternatieve media nog erger is dan de MSM.
Dat laatste is ook enorme quatsch. Dat het komt uit 'een puur hart'. 9 van 10 BNW schrijvers verpatsen boeken, seminars en (bijvoorbeeld) fluoride filters voor je water. Die maken je eerst bang, en verkopen je daarna het hele verhaal. Daar heeft een puur hart niets mee te maken.quote:Maar je vergeet 1 belangrijk punt en dat is dat de elite de MSM beheerst en de alternatieve media zal voor een deel ook zeker misinformatie zijn maar het komt voor het grootste gedeelte uit een puur hart.
Daar durf ik wel aan te twijfelen.quote:Namelijk mensen die alle leugens van de MSM zat zijn en daarom zelf een nieuwssite beginnen.
Dat wil ik in sommige gevallen nog wel erkennen, maar door het zo af te serveren ontneem je eigenlijk alle goede grond voor je eigen argumenten. Je gooit je eigen glazen in.quote:Dus zal ik altijd veel meer waarde hechten aan alternatief nieuws dan MSM aangezien MSM sowieso voor het grootste deel propaganda en misinformatie is.
Dat komt omdat ik de meeste van die verhalen al ken en er dus een mening over gevormd heb.quote:En by the way het gaat erom dat jij dus gaten schiet om het gaten schieten en niet (zoals het hoort te zijn) eerst naar de inhoud kijkt en daarna pas je mening vormt. Jij hebt je mening al klaar staan.
Mensen komen niet om van hun bnw visie af te komen en te bekeren naar de msm kant maar om zich er juist meer in te verdiepen . Terecht dus dat daar niet op word gereageerd . Dat gaat nooit om de inhoud maar een wellus nietus over een bepaald wereldbeeld . Dat is dan jouw spelletje en niet boeiend voor de ander die zich juist wel wilt verdiepen .quote:Op woensdag 22 oktober 2014 11:33 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Ik geef alles om 'de waarheid'. Ik probeer mensen hier een spiegel voor te houden. En daar wordt nooit op gereageerd. Steevast wordt een opmerking waarop je de dubbele tong van een BNW'er benoemd overgeslagen. Dan heeft men 'er geen zin meer in'. Ik vind dat kwalijk.
Dan ben je namelijk niet 'voor de waarheid', maar staar je je blind op die van jezelf. Dan ben je niet wakker. Dan ben je niet open minded. Dan ben je net zo selectief en blind als waar je 'de sheeple' van beticht.
Zie je niet hoe dom dat is?quote:Op woensdag 22 oktober 2014 13:16 schreef Summers het volgende:
Mensen komen niet om van hun bnw visie af te komen en te bekeren naar de msm kant maar om zich er juist meer in te verdiepen . Terecht dus dat daar niet op word gereageerd . Dat gaat nooit om de inhoud maar een wellus nietus over een bepaald wereldbeeld . Dat is dan jouw spelletje en niet boeiend voor de ander die zich juist wel wilt verdiepen .
Duidelijk. Ik ga hier geen energie meer in stoppen. Meeste van die verhalen al ken.....Wat een onzin, komen constant nieuwe dingen boven tafel. En de meeste westerse leiders zijn ook niet te vertrouwens aangezien ze geen reet doen voor het volk. Ze werken voor banken en Big Business, dat is de laatste jaren wel duidelijk geworden lijkt mij. Banken worden overeind gehouden en burgers mogen krom liggen voor de bezuinigingen. Dat is dus meer een feit dat een mening.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 13:12 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Die mening probeer ik er juist uit te halen door niet te zeggen: 'Je bron is stom', maar door te zeggen: 'Je bron is stom, want wat hier staat klopt niet.'![]()
Of als Summers zegt: Al die Westerse ministers/ leiders zijn niet te vertrouwen, maar dan in hetzelfde verhaal aanhaalt dat Assad met rust gelaten moet worden omdat hij 'gewoon eerlijk en democratisch gekozen is'.
Dan stel ik dat soort uitspraken aan de kaak. Dan is het geen mening meer
[..]
Dat laatste is ook enorme quatsch. Dat het komt uit 'een puur hart'. 9 van 10 BNW schrijvers verpatsen boeken, seminars en (bijvoorbeeld) fluoride filters voor je water. Die maken je eerst bang, en verkopen je daarna het hele verhaal. Daar heeft een puur hart niets mee te maken.
Maar als ik daar wat van zeg dan 'ben ik de boodschapper aan het aanvallen' en dat is niet eerlijk.Terwijl nummer 1 argument van BNW tegen de boodschapper (de elite) gericht is.
[..]
Daar durf ik wel aan te twijfelen.
[..]
Dat wil ik in sommige gevallen nog wel erkennen, maar door het zo af te serveren ontneem je eigenlijk alle goede grond voor je eigen argumenten. Je gooit je eigen glazen in.
[..]
Dat komt omdat ik de meeste van die verhalen al ken en er dus een mening over gevormd heb.![]()
Bij een mooi nieuw verhaal lees ik me zeker eerst wel even in hoor.
Jij ziet niet dat wij eerst net als jou waren. Wij geloofden ook al die bullshit van de MSM en lachten om UFO's en complottheorieeen. Tot je bewustzijn een bepaald punt bereikt dat je door de leugens heen begint te zien. Dat is het hele verhaal van wakker worden.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 13:21 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Zie je niet hoe dom dat is?![]()
Want wat ik mensen wel vaak zie doen is anderen oproepen om 'wakker te worden' of 'hun ogen te openen'. Als ik dan zeg: 'Joh, heb je wel eens goed gekeken naar wat jij gelooft, zou je je daar niet eens in verdiepen?'
Dan hou je je ogen dicht en oren dicht, roep je 'tralalala' en ga je weer verder zoeken naar gelijkgestemde meningen.
Geef dan toe dat je niet 'kritisch' bent, maar dat je graag je mening bevestigd wil zien en in je eigen matrix door wilt leven.
Je komt alleen tot een bnw visie als je juist goed gekeken hebt naar wat je zelf altijd geloofde van kleins af aan hoe de wereld in elkaar stak . Jij hebt het te druk met tegen zijn om naar jezelf te kijken en gaten te schieten in je eigen wereldbeeld . Op die manier ga je het nooit zien maar dat is je eigen keuze .quote:Op woensdag 22 oktober 2014 13:21 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Zie je niet hoe dom dat is?![]()
Want wat ik mensen wel vaak zie doen is anderen oproepen om 'wakker te worden' of 'hun ogen te openen'. Als ik dan zeg: 'Joh, heb je wel eens goed gekeken naar wat jij gelooft, zou je je daar niet eens in verdiepen?'
Tja iedereen zoekt naar gelijkgestemden , dat is ieders goed recht .quote:Dan hou je je ogen dicht en oren dicht, roep je 'tralalala' en ga je weer verder zoeken naar gelijkgestemde meningen.
Ik wil graag in mijn eigen matrix doorleven net als ieder ander of mijn buurman daar nou wel of niet in gelooft en het nou wel of niet ziet . Ik kies bewust voor mijn wereldbeeld die niet van kleins af aan is geindoctrineerd .quote:Geef dan toe dat je niet 'kritisch' bent, maar dat je graag je mening bevestigd wil zien en in je eigen matrix door wilt leven.
De daad bij het woord voegen is ook al lastig?quote:Op woensdag 22 oktober 2014 13:21 schreef Japie77 het volgende:
Duidelijk. Ik ga hier geen energie meer in stoppen.
Dat is een beetje het gevaar. Dat is zeker geen feit. Het is oversimplificering van een heel ingewikkeld verhaal. Zo kort door de bocht is het (meestal ook) niet. Het komt dus zeer zeker wel dichter bij een mening.quote:Meeste van die verhalen al ken.....Wat een onzin, komen constant nieuwe dingen boven tafel. En de meeste westerse leiders zijn ook niet te vertrouwens aangezien ze geen reet doen voor het volk. Ze werken voor banken en Big Business, dat is de laatste jaren wel duidelijk geworden lijkt mij. Banken worden overeind gehouden en burgers mogen krom liggen voor de bezuinigingen. Dat is dus meer een feit dat een mening.
Ik vergelijk het verkopen van boeken en seminars over een (zelf verzonnen) 'gevaar' absoluut niet met Big Pharma.quote:Dat er in de BNW wereld geld word gevraag voor iemand die een boek schrijft lijkt mij vrij logisch. Mensen moeten ook brood op de plank zien te krijgen. Maar je gaat dit toch serieus niet vergelijken met het geld dat word verdiend door bv Big Pharma? Of de banken? Of de energiesector?
Doe ik ook!quote:Nee leuke missie van je maar totaal misplaatst helaas. Je kunt je tijd en energie beter steken in de leugens van de MSM aangezien dat door veel meer mensen voor 100% word geloofd.
Bewustzijn? We gaan hier toch niet new age lopen doen hè?quote:Op woensdag 22 oktober 2014 13:25 schreef Japie77 het volgende:
Jij ziet niet dat wij eerst net als jou waren. Wij geloofden ook al die bullshit van de MSM en lachten om UFO's en complottheorieeen. Tot je bewustzijn een bepaald punt bereikt dat je door de leugens heen begint te zien. Dat is het hele verhaal van wakker worden.
Ik snap het verschil. Ik begrijp alleen niet wat je er mee wil zeggen.quote:Mensen komen hier op BNW om oa met anderen van gedachten te wisselen die datzelfde gedachtegoed hebben omdat de meeste mensen IRL dit allemaal onzin vindt. Jij kunt (met jouw mening) IRL je mening overal verkondigen omdat die vaak gedeeld word door anderen. Snap je het verschil?
Ik ben nog niet tot 'de BNW visie' gekomen, dus misschien hebben jullie gelijk. Wat je nu dus zegt is dat ik op moet houden met 'tegen zijn' omdat ik 'het' anders nooit ga zien.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 13:45 schreef Summers het volgende:
Je komt alleen tot een bnw visie als je juist goed gekeken hebt naar wat je zelf altijd geloofde van kleins af aan hoe de wereld in elkaar stak . Jij hebt het te druk met tegen zijn om naar jezelf te kijken en gaten te schieten in je eigen wereldbeeld . Op die manier ga je het nooit zien maar dat is je eigen keuze .
Snap ik en dat mag. Stadions vol. Gezellig. Maar geef jezelf dan geen 'ik ben echt kritisch' schouderklopje.quote:Tja iedereen zoekt naar gelijkgestemden , dat is ieders goed recht .
Geef dan niet af op mensen die dat ook kiezen te doen.quote:Ik wil graag in mijn eigen matrix doorleven net als ieder ander of mijn buurman daar nou wel of niet in gelooft en het nou wel of niet ziet . Ik kies bewust voor mijn wereldbeeld die niet van kleins af aan is geindoctrineerd .
Maar je moet niet gaan zeiken als mensen je bekritiseren op een publiek forum.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 13:25 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Jij ziet niet dat wij eerst net als jou waren. Wij geloofden ook al die bullshit van de MSM en lachten om UFO's en complottheorieeen. Tot je bewustzijn een bepaald punt bereikt dat je door de leugens heen begint te zien. Dat is het hele verhaal van wakker worden.
Mensen komen hier op BNW om oa met anderen van gedachten te wisselen die datzelfde gedachtegoed hebben omdat de meeste mensen IRL dit allemaal onzin vindt. Jij kunt (met jouw mening) IRL je mening overal verkondigen omdat die vaak gedeeld word door anderen. Snap je het verschil?
Ik was ook eerst als jullie. Trots dat ik eindelijk een niet-MSM mening kon overnemen en daar dan stoer over doen tegen anderen. Beetje de leugens uit zeitgeist napraten enzo. Dan wordt je wat volwassener en leer je ook door de leugens van anderen heen te kijken en dus kritisch om te gaan met -alle- informatie in plaats van selectief bepaalde dingen af te kraken omdat je daardoor "anders" en "wakker" bent.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 13:25 schreef Japie77 het volgende:
[..]
mainstreammediaquote:Op woensdag 22 oktober 2014 18:03 schreef Konijntjuh het volgende:
Even een hele rare vraag waar staat de afkorting MSM voor ? Oké domme vraag dus massamedia
En misschien moet je nog wel vaker wakker worden.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 14:25 schreef ems. het volgende:
[..]
Ik was ook eerst als jullie. Trots dat ik eindelijk een niet-MSM mening kon overnemen en daar dan stoer over doen tegen anderen. Beetje de leugens uit zeitgeist napraten enzo. Dan wordt je wat volwassener en leer je ook door de leugens van anderen heen te kijken en dus kritisch om te gaan met -alle- informatie in plaats van selectief bepaalde dingen af te kraken omdat je daardoor "anders" en "wakker" bent.
Dus je moet nog één keertje wakker worden, dan zit je ongeveer op het gemiddelde niveau.
Is de beste man nog steeds goudhandelaar?quote:Op maandag 27 oktober 2014 23:23 schreef Japie77 het volgende:
De meest spraakmakende presentatie van Willem Middelkoop ooit..?!
x
Patronen van Bedrog – ‘Niets is wat het lijkt’
Voor het werkelijke verhaal voert Middelkoop ons langs allesbepalende momenten in de wereldgeschiedenis. Van de ondekking van Amerika door de Chinezen 100 jaar voor Columbus, tot waarom de VS op 11 september 2001 een ‘New Pearl Harbour’ nodig hadden om oorlogen te rechtvaardigen die voornamelijk om olie gaan. Hoe geld uit het niets wordt gecreëerd om alleen de bankiers nog rijker te maken.
Hoe vrijwel alle grote oorlogen met zogenaamde ‘false flags’ worden gestart, en hoe de Oekraine en MH17 in dat plaatje kunnen passen. Ook onthult hij de achtergronden van het Amerikaanse Ebola-patent. Grote bedrijven blijken achter de schermen de wereld te regeren in plaats van ‘democratisch’ gekozen regeringen. Willem Middelkoop, oud-beurscommentator en bekend van zijn juiste voorspellingen over de crisis en economie bij DWDD en Pauw&Witteman, zal aantonen dat veel van de echt belangrijke verhalen verborgen blijven. Door het gebruik van veel videofragmenten belooft dit een bijzondere spannende avond te worden voor iedereen met interesse in geld, olie, macht en controle.
Gaat onze gezondheidszorg dezelfde weg op als in de VS? Blind door poen, kan veel door de beugel..?
Blind vertrouwen in waarde-loos papier..? Een ongezonde situatie die alleen maar kan exploderen… ?
Willem Middelkoop was de man, die jarenlang bij RTL-Z de doemscenario’s preekte en regelmatig door zijn collega’s werd gehekeld, doordat hij het allemaal zo somber in zag.. Maar hij was wel, de man die al ver voordat de kredietcrisis in volle hevigheid losbarstte, in 2008, had gewaarschuwd dat het huidige financiële systeem volledig op instorten stond.. Naast zijn journalistieke loopbaan, is Middelkoop ook altijd bezig boeken te schrijven over zijn vakgebied.
In 2007 schreef Willem Middelkoop het succesvolle boek ‘Als de dollar valt’. Daarin kwam duidelijk zijn keiharde visie naar voren: het is niet de vraag was óf ons financiële systeem gaat instorten, maar wanneer. En dat bleken -zoals gezegd- profetische woorden. Eind 2008 waren we slechts een paar uur verwijderd van de complete ineenstorting van ons wereldwijde kredietkaartenhuis..!
In een van zijn nieuwere boeken (2012) ‘Goud en het geheim van geld’, beschrijft Middelkoop de geschiedenis en kenmerken van ons huidige financiële systeem en toont hij ons de werkelijke waarde en achtergrond van geld. Goud blijkt als enige valuta in duizenden jaren nooit aan koopkracht te hebben verloren te hebben en is het dus dan ook niet verwonderlijk, dat goud in economisch barre tijden als vluchthaven wordt gezien. Zeker nu een groot aantal landen in een valutaoorlog is verwikkeld.
De lezing bij de Technische Universiteit Delft heeft gratis toegang en aanmelden is niet nodig. Deur open om 19.30 uur.
http://www.wanttoknow.nl/(...)patronen-van-bedrog/
Maakt niet uit of het terecht of onterecht als veilige haven word gezien, het is al sinds mensenheugnis een veilige haven. Als de euro echt zou vallen (verwacht het niet meer) dan heb je aan papiergeld niks meer en aan goud zeker wel.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 00:06 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Is de beste man nog steeds goudhandelaar?
Koop bij hem een voorraad gouden munten, dan wil ik wel een brood geven voor 20 goudstukken als ons euro muntje gevallen is![]()
Je kunt natuurlijk ook zelf een brood bakken als je je geld uitgeeft aan meel en enzo...
Goud is natuurlijk geen valuta maar een waardevol metaal vanwege de eigenschappen, niet waardevast dus onterecht gezien als veilige haven in economische barre tijden.
Ow die valt wel hoor over paar jaar hebben we wel weer een nieuwe munt.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 00:11 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Maakt niet uit of het terecht of onterecht als veilige haven word gezien, het is al sinds mensenheugnis een veilige haven. Als de euro echt zou vallen (verwacht het niet meer) dan heb je aan papiergeld niks meer en aan goud zeker wel.
Hi Japie.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 00:20 schreef Japie77 het volgende:
Russel Brand maakt gehakt (alweer) van de BBC.![]()
Echt een held die man.
Hey Tingo, goed je te zien. Geloof er helemaal niks van dat die man controlled opposition is. Maar ieder zo zijn eigen mening.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 12:00 schreef Tingo het volgende:
[..]
Hi Japie.
Ik ben niet met je eens - ik vind die gast 'n vervelende,arrogante lul.
Controlled opposition.
Misschien gaat Brand zo ver mogelijk als ie kan,zonder negatief indruk op z'n carriere.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 12:15 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Hey Tingo, goed je te zien. Geloof er helemaal niks van dat die man controlled opposition is. Maar ieder zo zijn eigen mening.
Dankje wel maar ik vrees dat 't situatie veel erger is re:media fakery.quote:Op zondag 2 november 2014 23:26 schreef J0kkebr0k het volgende:
BBC en CNN belazeren de boel:
http://bbcpanoramasavingsyriaschildren.wordpress.com/
quote:Ministerie probeerde Joop van Rijn uit de krant te houden
Dagblad AD is door het ministerie van Volksgezondheid onder druk gezet om het interview met Joop van Rijn niet te publiceren. De vader van de staatssecretaris van Volksgezondheid beklaagde zich dinsdag in het AD in een interview samen met een vriend over de zorg voor hun dementerende echtgenotes in een Haags verpleeghuis.
Toen het AD niet boog voor de druk, is hoofdredacteur Christiaan Ruesink indringend gevraagd niet te vermelden dat het om de vader van de staatssecretaris ging. 'Dat stond er oorspronkelijk wel bij', zegt Ruesink. De familieband werd geschrapt in de verwachting dat Martin van Rijn de volgende dag een interview aan de krant zou geven over de zorg voor zijn moeder.
Het ministerie van VWS wil niet uitgebreid op het relaas van Ruesink reageren. Stephan Koole, oud-AD-redacteur en nu directeur voorlichting van het ministerie: 'Ons is om commentaar gevraagd. Toen heb ik de hoofdredacteur gebeld en gevraagd of om privacyredenen bezwaar gemaakt tegen de vermelding dat het om de vader van de staatssecretaris gaat. Daar had de hoofdredacteur begrip voor. Er zijn geen verwachtingen gewekt over een interview.' De klacht van vader Van Rijn over de zorg voor zijn dementerende vrouw is politiek saillant omdat Martin van Rijn politiek verantwoordelijk is voor de ouderenzorg.
Ruesink heeft nu spijt van zijn keuze. 'Maandagavond om negen uur stonden we voor de afweging. We hadden een mooi, menselijk interview met twee mannen die een maatschappelijke kwestie aan de kaak stellen. Een echt AD-verhaal. Het verhaal helemaal uit de krant houden, was geen optie. We konden het brengen met vermelding van de familieband, of zonder die vermelding en de dag erop een interview met Martin. Ik koos optie twee. Met de wijsheid van nu had ik voor de eerste optie moeten kiezen.' Het beoogde AD-interview met zoon en staatssecretaris Van Rijn kwam er uiteindelijk niet. Ruesink: 'VWS liet weten dat Van Rijn niet wilde.'
Dinsdagmiddag werd via andere kanalen alsnog duidelijk dat de anonieme Joop van Rijn niet zomaar een Hagenaar is, maar de vader van de staatssecretaris. Plots doken alle media op vader en zoon. TV-talkshow Pauw meldde dat vader en zijn kompaan aan zouden schuiven om hun verhaal te doen. Begin van de avond werd de aankondiging gewijzigd: 'Joop van Rijn is de vader van staatssecretaris van Volksgezondheid Martin Van Rijn en durft niet te komen uit angst voor represailles van de zorginstelling'. Wie wel aanschoof: Martin van Rijn. Ruesink: 'Toen ik dat hoorde ben ik ontploft', zegt Ruesink.
quote:Perceptions are not reality: Things the world gets wrong
Ipsos MORI’s new global survey, building on work in the UK last year for the Royal Statistical Society, highlights how wrong the public across 14 countries are about the basic make-up of their populations and the scale of key social issues.
quote:Bobby Duffy, Managing Director of Ipsos MORI Social Research Institute, said:
. “These misperceptions present clear issues for informed public debate and policy-making. For example, public priorities may well be different if we had a clearer view of the scale of immigration and the real incidence of teenage mothers. People also under-estimate “positive” behaviours like voting, which may be important if people think it is more “normal” not to vote than it actually is.
. “This is the first international study to look at these misperceptions across a range of issues and countries – and it shows the British are far from alone in being wrong. In fact we’re among the better informed countries – but there are still huge gaps between perceptions and reality on a number of key issues in Britain.”
Mis ik nou NL of kijk ik gewoon niet goed.quote:
Nee, we staan er niet tussen.quote:Op zaterdag 15 november 2014 18:05 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Mis ik nou NL of kijk ik gewoon niet goed.
2. Wat een klootzak is Opstelten:quote:Strengere regels voor inzage bel- en internetgegevens
Er komen strengere regels voor opsporingsdiensten als het gaat om het inzien van bel- en internetgegevens van burgers. Minister Opstelten van Veiligheid en Justitie wil op die manier de persoonlijke levenssfeer van individuen beter beschermen. Dat heeft de minister vandaag aan de Tweede Kamer geschreven.
De bewaarplicht voor telecommunicatiegegevens is echter 'onmisbaar voor de opsporing en vervolging van ernstige strafbare feiten', oordeelt de minister, en deze blijft dus van kracht.
Opstelten komt met de aanpassing van de bestaande regelgeving naar aanleiding van een uitspraak van het Europees Hof van Justitie, dat afgelopen voorjaar en streep zette door een Europese richtlijn voor de opslag van persoonsgegevens om zware misdaad te kunnen aanpakken. Volgens Opstelten betekent dat niet dat de Nederlandse regels opeens ongeldig zijn, maar wijzigingen zijn wel nodig. De plicht voor providers om telecommunicatiegegevens op te slaan, blijft overeind, maar de inzagetermijn verandert.
Twaalf maanden
Zo moeten belgegevens twaalf maanden worden opgeslagen, maar mogen ze alleen die hele periode worden geraadpleegd tijdens een opsporingsonderzoek als op het misdrijf een straf van acht jaar of meer bestaat. Als het gaat om misdrijven waarop minder dan acht jaar cel staat, wordt de toegang tot de gegevens gehalveerd naar zes maanden. Voor opgeslagen internetgegevens blijft dat op zes maanden. Overigens mogen de opgeslagen telecommunicatiegegevens pas worden ingezien als de rechter-commissaris daarvoor toestemming geeft, aldus Opstelten. Ook komt er beter toezicht op de naleving van de regels en de beveiliging van de bewaarde data.
De minister benadrukt dat de bewaarplicht belangrijk is om zware misdrijven zoals mensenhandel, kinderporno, jihadisme en moord te kunnen bestrijden.
quote:Bewaarplicht telecom blijft van kracht ondanks Europese uitspraak
Het kabinet houdt de bewaarplicht voor telecommunicatiegegevens in stand, maar toetst aanvragen bij de rechter. Het Europese Hof van Justitie verklaarde de wet eerder ongeldig.
Onder de nieuwe regelgeving moeten opsporingsdiensten zich aan strengere regels houden om bewaarde bel- en internetgegevens van burgers in te kijken. Dat maakt het kabinet maandagavond bekend.
Het kabinet wil opgeslagen data beter beveiligen ter bescherming van de persoonlijke levenssfeer van mensen, meldt minister Opstelten van Veiligheid en Justitie in een brief aan de Tweede Kamer. Door de nieuwe regels zijn de bewaarde gegevens van burgers pas na toetsing van een rechter in te zien.
Bewaarplicht
Aanleiding voor de aanpassing is een uitspraak van het Europees Hof van Justitie dat dit voorjaar een streep zette door een Europese richtlijn voor de opslag van persoonsgegevens om zware misdaad te kunnen aanpakken. Volgens Opstelten betekent dat niet dat de Nederlandse regels opeens ongeldig zijn, maar wijzigingen zijn wel nodig.
De bewaarplicht zorgt ervoor dat providers zogenoemde metadata over internet- en telefoonverkeer moeten bewaren. Dat is het gros van de data die geen betrekking op de inhoud van gesprekken of bijvoorbeeld verstuurde berichten heeft.
Volgens het Europese Hof van Justitie is die mate van persoonlijke dataopslag in stijd met het Europese Handvest van de grondrechten, en zouden minder gegevens bewaard moeten worden.
Mensenrechten
Digitale burgerrechtenbeweging Bits of Freedom noemt de instandhouding van de wet ondanks de aanscherping een "onbegrijpelijke inbreuk op mensenrechten". "Staatssecretaris Teeven stapt lichtzinnig over de kritiek van de Europese rechters heen", aldus Rejo Zenger van Bits of Freedom. "De regering moet juist per direct de handhaving van de wet opschorten en alles in het werk stellen om de wet zo snel mogelijk ongedaan te maken. Nu moet het parlement de staatssecretaris dwingen dat te doen."
Volgens het kabinet is het instandhouden van de bewaarplicht van groot belang voor de bestrijding van zware misdrijven. "Zonder telecommunicatiegegevens komt de aanpak van bijvoorbeeld jihadisten, kinderpornografie, roofovervallen, moord en doodslag in gevaar of wordt zelfs onmogelijk", aldus minister Opstelten in zijn brief aan de Kamer.
De bewaartermijnen die al golden, blijven van kracht. Dat betekent een bewaartermijn van zes maanden voor internetgegevens en twaalf maanden voor telecomgegevens. De zwaarte van misdrijven is doorslaggevend voor hoe lang opsporingsdiensten mogen terugkijken in gegevens. Bij lichte misdrijven mogen telecomgegevens daarom straks nog maar zes maanden worden teruggegekeken.
Raad van State
D66 zegt fel tegenstander te zijn van het in stand houden van de bewaarplicht. De partij wijst naar het advies van de Raad van State, dat de minister van Veiligheid en Justitie op 17 juli 2014 al een brief stuurde.
De Raad van State gaf de minister toen de aanbeveling de bewaarplicht in te trekken. "De uitspraak van het Hof wierp al de vraag op of de ongeldigheid ook zou gelden voor de Nederlandse bewaarplicht", reageert D66-Tweede Kamerlid Gerard Schouw. "De Raad is helder in zijn uitspraak; dat is het geval. Ik ga er vanuit dat staatssecretaris Teeven per direct de bewaarplicht intrekt. Het kan niet zo zijn dat Nederland na de Europese en Nederlandse uitspraken door blijft gaan met opslag van deze gegevens."
D66 noemt het opmerkelijk dat het Ministerie van Veiligheid en Justitie pas zo lang na het advies van de Raad van State met een wijziging op het gebied van de bewaarplicht komt.
quote:When conspiracy theories enter the mainstream, it’s time to worry
Secret oil fields in the North Sea, ‘powerful forces’ conspiring against Ed Miliband, the EU to blame for Russia pouring arms into Ukraine. Enough already
There was a time when conspiracy theories were confined to the lunatic fringes of British politics. But like any form of erosion, they are making their way towards the centre – the grounded sanity of normal democratic politics is at increasing risk of subsidence.
Take a few examples. Alex Salmond has regularly encouraged the SNP myth that the British government kept oil fields secret from the Scottish people to discourage independence – most recently in his valedictory speech at his party’s conference. Troublingly, at the height of the referendum debate YouGov found that 26% of Scots believed MI5 was trying to prevent a yes vote. The SNP’s former deputy leader, Jim Sillars, publicly supported the idea. Disgracefully, Salmond himself gave a nod-and-a-wink response. “I haven’t met them thus far … as far as I know,” he said. This was a supposedly serious leader indulging in the politics of the tin foil hat.
In the aftermath of the referendum itself, out-of-context clips that wrongly purported to show vote-fixing in the count spread like wildfire – encouraged by a Russian observer and Sillars once again.
The virus isn’t just spreading among the Scottish nationalists. Ed Miliband sounded like a bit-player from the X-Files when he recently warned of “powerful forces” who wanted to keep him out of power. Leaving aside the most powerful force who want to do so, the electorate, his audience made clear who they thought he meant as they proceeded to heckle and abuse journalists who dared to ask challenging questions.
Scratch the surface and it’s disturbing how common it is in Labour circles to believe that Britain’s newspaper editors gather in darkened rooms to plot the publication of Miliband’s many gaffes. Some, it seems, simply cannot accept that maybe their leader’s poor reputation is of his own making.
That’s only one element of the left’s journey down the rabbit hole. Hatred of America, capitalism and the west in general has driven some to ever more disgusting acts of contortion to accommodate its enemies. Chomskyite moral relativism has devolved further into blatantly denying the true nature of tyrants around the world – why bother examining the possibility that local cultures excuse brutality and oppression when you can simply claim it is all made up?
Pussy Riot – no CIA stooges or members of the Vast Right Wing Conspiracy – recently spoke out to warn the British left against swallowing the “Kremlin propaganda” pumped out by Russia Today. Understandably, they’re concerned to see supposed progressives backing the tyrant whose gay-bashing, journalist-oppressing regime threw them in jail.
Sadly, Putin apologism isn’t confined to the left. Not only did Nigel Farage admire the former KGB man as “an operator”, also his party is convinced that Moscow is the victim of an imperialist Brussels. Apparently unconcerned by Kremlin-backed rebels shooting down a plane carrying British citizens, it routinely alleges that it is the EU’s fault that Russian arms, tanks and men have been pouring into eastern Ukraine.
Nor is the coalition government entirely immune. It beggars belief that until recently we had a Home Office minister, Norman Baker, who had written a book peddling the conspiracy theory that the security services murdered David Kelly.
The waves of effluent continue to lap at our political life from every side – fans of Julian Assange who think the Swedish judiciary is an outpost of the Pentagon, Labour MPs who genuinely believe cackling ministers are handing over ownership of the NHS to donors, Russell Brand telling Evan Davis on Newsnight that he was “open-minded” about the idea 9/11 was perpetrated by the American government.
This is not merely ridiculous, it’s dangerous. Rather than deal with the real dangers of the world, some people demonise the relatively free, democratic west because it suits their dogma to do so. Thinking themselves sceptics, they adopt a position of total gullibility.
When such self-deceiving practices were confined to the fringe they were a source of amusement. But now they creep closer to the mainstream they are a cause for concern. If a democracy’s people refuse to accept the outcome of elections, or its politicians prefer comfortable excuses to hard truths, every liberty we enjoy is at risk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |