abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131730020
Hier weer verder. Deeltje 2: BNW / Propaganda en deceptie in de massamedia #2

De laatste tijd wordt het mij steeds duidelijker dat de massamedia een zeer grote rol spelen in bepaalde (politieke) zaken die wereldwijd plaatsvinden, dus ik dacht... laat ik hier eens een apart topic aan wijden. Misschien dat dit wel een interessante discussie op kan gaan leveren.

Het is een feit dat de media zich in veel gevallen schuldig maakt aan valse berichtgeving rondom zaken die actueel zijn. Dit is niet nieuw ofzo. Zo ben ik er van overtuigd dat de media regelmatig meewerken aan "psychological operations" (PSYOP) om een bepaald publiek in binnen en/of buitenland (overheden, organisaties, bevolking, groeperingen, idividuen etc.) te voorzien van selectieve informatie om zodoende hun emoties, motieven en objectief redeneren ten gunste van hun eigen doelen te beïnvloeden.

Het kan hierbij gaan om relatief kleine gevallen van valse berichtgeving omtrent bepaalde gebeurtenissen, maar het kan ook goed gaan om grootschalig en veelvuldige valse berichtgeving om bijvoorbeeld goodwill voor bepaalde oorlogen bij het publiek te kweken. Hierbij kan men simpelweg gebruik maken van alle middelen die men ter beschikking heeft, zoals bijvoorbeel het toepassen van Photoshop op foto's, het manipuleren van televisiebeelden, verslag doen van valse gebeurtenissen etc.

Voornamelijk de Amerikaanse media maken zich duidelijk regelmatig schuldig aan dergelijke propaganda. Opzich niet gek als je weet welke 6 grote bedrijven de touwtjes van de massa media grotendeels in handen hebben. Uiteraard is het niet tot de Amerikaanse media beperkt.

Wie hebben in de V.S. de media in handen:

2009 revenues: $157 billion
General Electric media-related holdings include television networks NBC and Telemundo, Universal Pictures, Focus Features, 26 television stations in the United States and cable networks MSNBC, Bravo and the Sci Fi Channel. GE also owns 80 percent of NBC Universal.

2009 revenues: $36.1 billion
The Walt Disney Company owns the ABC Television Network, cable networks including ESPN, the Disney Channel, SOAPnet, A&E and Lifetime, 277 radio stations, music and book publishing companies, production companies Touchstone, Miramax and Walt Disney Pictures, Pixar Animation Studios, the cellular service Disney Mobile, and theme parks around the world.

2009 revenues: $30.4 billion
News Corporation’s media holdings include: the Fox Broadcasting Company; television and cable networks such as Fox, Fox Business Channel, National Geographic and FX; print publications including the Wall Street Journal, the New York Post and TVGuide; the magazines Barron’s and SmartMoney; book publisher HarperCollins; film production companies 20th Century Fox, Fox Searchlight Pictures and Blue Sky Studios; numerous websites including MarketWatch.com; and non-media holdings including the National Rugby League.

2009 revenues: $25.8 billion
Time Warner is the largest media conglomerate in the world, with holdings including: CNN, the CW (a joint venture with CBS), HBO, Cinemax, Cartoon Network, TBS, TNT, America Online, MapQuest, Moviefone, Warner Bros. Pictures, Castle Rock and New Line Cinema, and more than 150 magazines including Time, Sports Illustrated, Fortune, Marie Claire and People.

2009 revenues: $13.6 billion
Viacom holdings include: MTV, Nickelodeon/Nick-at-Nite, VH1, BET, Comedy Central, Paramount Pictures, Paramount Home Entertainment, Atom Entertainment, and music game developer Harmonix. Viacom 18 is a joint venture with the Indian media company Global Broadcast news.

2009 revenues: $13 billion
CBS Corporation owns the CBS Television Network, CBS Television Distribution Group, the CW (a joint venture with Time Warner), Showtime, book publisher Simon & Schuster, 30 television stations, and CBS Radio, Inc, which has 130 stations. CBS is now the leading supplier of video to Google’s new Video Marketplace.

Bron: http://www.freepress.net/ownership/chart/main

Hieronder een uitgelekte video die al een tijdje op het internet rond circuleert. Hierin is goed te zien hoe de CNN reporter Charles Jaco in 1991!!! verslag doet van de golfoorlog waarbij CNN je wil doen geloven dat hij er LIVE bij is, maar hij staat in werkelijkheid in een studio een belachelijk toneelstukje op te voeren:

De film WAG THE DOG (1997) kan ook nogal een eyeopener zijn.

quote:
"54-40 or fight. What does that mean?...Remember the Maine...Tippecanoe and Tyler, too...They're war slogans, Mr. Motss. We remember the slogans, we can't even remember the fucking wars. Y'know why? Cause it's show business. That's why I'm here. Naked girl, covered in Napalm. Five marines raising the flag, Mount Suribachi. V for Victory, Y'remember the picture, fifty years from now, they'll have forgotten the war. Gulf War? Smart bomb, falling down a chimney. Twenty-five-hundred missions a day, 100 days, one video of one bomb, Mr. Motss. The American people bought that war."

-Conrad 'Connie' Brean (played by Robert De Niro) from the movie Wag the Dog
Nog een voorbeeld van manipulatie wat recentelijk in het nieuws is geweest:

Zoals je ziet is Mubarak netjes geknipt en op de voorgrond geplakt.

In 2006 is aan het licht gekomen dat Reuters zich ook op grote schaal schuldig heeft gemaakt aan beeldmanipulatie:

quote:
The recent discovery that the Reuters news agency released a digitally manipulated photograph as an authentic image of the bombing in Beirut has drawn attention to the important topic of bias in the media. But lost in the frenzy over one particular image is an even more devastating fact: that over the last week Reuters has been caught red-handed in an astonishing variety of journalistic frauds in the photo coverage of the war in Lebanon.

It's important to understand that there is not just a single fraudulent Reuters photograph, nor even only one kind of fraudulent photograph. There are in fact dozens of photographs whose authenticity has been questioned, and they fall into four distinct categories.

The four types of photographic fraud perpetrated by Reuters photographers and editors are:

1. Digitally manipulating images after the photographs have been taken.

2. Photographing scenes staged by Hezbollah and presenting the images as if they were of authentic spontaneous news events.

3. Photographers themselves staging scenes or moving objects, and presenting photos of the set-ups as if they were naturally occurring.

4. Giving false or misleading captions to otherwise real photos that were taken at a different time or place.
Voor meer info over de Reuters foto fraud: http://zombietime.com/reuters_photo_fraud/

De technische ontwikkelingen bieden tegenwoordig oneindige mogelijkheden om "Information warfare" op strategische basis toe toe te passen. Het is alleen niet de vraag of dit gebeurt, maar eerder de vraag op welke schaal.

Stukje tekst uit "Information warfare" van professor George J. Stein:

quote:
Let us take just one example of how current technologies could be used for strategic-level information warfare. If, say, the capabilities of already well-known Hollywood technologies to simulate reality were added to our arsenal, a genuinely revolutionary new form of warfare would become possible. Today, the techniques of combining live actors with computer-generated video graphics can easily create a "virtual" news conference, summit meeting, or perhaps even a battle that would exist in "effect" though not in physical fact. Stored video images can be recombined or "morphed" endlessly to produce any effect chosen. This moves well beyond traditional military deception, and now, perhaps, "pictures" will be worth a thousand tanks. Imagine the effect of a nationwide broadcast in banditland of the meeting between the "digitized" maximum leader and a "digitized" Jimmy Carter in which all loyal soldiers are told to cease fighting and return to their homes. The targets of information warfare, remember, are the decisions in the opponent's mind, and the battlespace of the human mind is also the zone of illusion.

Bron: http://www.iwar.org.uk/iwar/resources/airchronicles/stein.htm
Nog een leuke:

1990: Irakese soldaten zouden baby's uit Koeweitse couveuses gehaald hebben om de couveuses als oorlogsbuit naar Irak te sturen. Gestoffeerd met getuigenissen en een officieuze ?hearing? in het Huis van Afvaardiging werd het verhaal door velen - zelfs door Amnesty International - voor waar gehouden en bleek het voor Amerikaanse afgevaardigden en senatoren zelfs een doorslaggevende factor voor hun fiat om een oorlog tegen Irak te beginnen. Uiteindelijk bleek het verhaal een slag in de propagandaoorlog waarbij een aantal Koeweitse hoge functionarissen een groot public relations bureau had ingehuurd om de Amerikaanse publieke opinie naar hun kant te laten overhellen

Kortom: Wat nou babymoorden? :?

Goed, ik heb nu niet heel veel tijd om er echt een uitgebreide en goede startpost van te maken, maar ik hoop dat duidelijk is waar ik heen wil. Het is wat mij betreft een zeer gevaarlijke ontwikkeling. De tijd dat het verschil tussen realiteit en fictie duidelijk zichtbaar is, is wat dat betreft gewoon voorbij. Ik zou het dan ook leuk vinden als hier een levendige discussie ontstaat.

:)
pi_131730099
See what I did there? 8-)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 00:21:42 #3
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_131730110
Illuminati
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_131730525
quote:
6s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 00:21 schreef Gray het volgende:

En dát is waarom je niet zo slim bent als dat je jezelf wil voordoen, dms. oO< Als pot moet je niet zo ketelen.
Als jij een willekeurige term roept om op te zoeken verwacht ik dat wat ik opzoek enige correlatie heeft met waar jij op reageert. Wellicht doe je er goed aan om zelf nog eens de wikipedia door te lezen.
Conscience do cost.
pi_131731860
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 00:41 schreef ems. het volgende:

[..]

Als jij een willekeurige term roept om op te zoeken verwacht ik dat wat ik opzoek enige correlatie heeft met waar jij op reageert. Wellicht doe je er goed aan om zelf nog eens de wikipedia door te lezen.
Deze wiki?
Waarin staat:
quote:
The uncanny valley is a hypothesis in the field of human aesthetics which holds that when human features look and move almost, but not exactly, like natural human beings, it causes a response of revulsion among human observers. Examples can be found in the fields of robotics,[1] 3D computer animation,[2][3]
En:
quote:
Viewer perception of facial expression and speech and the uncanny valley in realistic, human-like characters intended for video games and film is being investigated by Tinwell et al., 2011. Consideration is also given by Tinwell et al. (2010) as to how the uncanny may be exaggerated for antipathetic characters in survival horror games.
Hm?

En dat in "enige correlatie met":
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 13:21 schreef ems. het volgende:
Vriend van je praat onzin natuurlijk, maar dat kan je zelf ook wel begrijpen toch?
Dat jij schreef als reactie op:
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 13:11 schreef Tingo het volgende:
Vriend van me heeft me vertelt niet zo lang terug dat CGI in computer games kan nog realistischer zijn maar veel gamers wilde dat niet want ze vonden het 'te eng'.
Het Engelse woord voor onwetend pas wellicht beter bij je: ignorant.

Waarvoor ik speciaal voor een geval als jij de uitleg bij zal geven:
quote:
ig·no·rant
/ˈignərənt/
Adjective

• Lacking knowledge or awareness in general; uneducated or unsophisticated.

• Lacking knowledge, information, or awareness about something in particular: "ignorant of astronomy".
Graag gedaan. *)
pi_131733975
quote:
3s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 02:30 schreef Gray het volgende:

[..]

Deze wiki?
Waarin staat:

[..]

En:

[..]

Hm?

[..]

[..]

[..]

Graag gedaan. *)
Ja - dat had ie over - The Uncanny Valley.
Thanks.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_131736413
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 09:52 schreef Tingo het volgende:

[..]

Ja - dat had ie over - The Uncanny Valley.
Thanks.
Of in het Duits 'Das Unheimliche' .. een freudiaanse professor psychologie heeft dat begin 20e eeuw beschreven in een essay, welke zelf weer refereert naar een boek van Nietzsche over Moraal uit 1887.

het heeft te maken met een Filosofisch begrip (gevoel) van Goed en Kwaad en hoe wij dit kunnen herkennen als Mens en in welke mate we ons laten leiden in beslissingen door impressies en beinvloeding van buitenaf...
Soms ook onze 'ervarng' van de buitenwereld omstellen om beter te passen bij onze handelingen en omgang ermee.

het 'Unheimliche' is het gegeven dat een totaal 'normale' en herkenbare situatie of omgeving juist vanwege dit 'bekende' een gevoel van angst kan opwekken en afkeer, en tegelijkertijd ook aantrekkend kan werken (Cognitieve dissonantie).

Hoe mensen vervolgens hiermee omgaan is een erg typerend iets... sommigen zullen de 'unheimliche' zaken ignoreren, hun ogen ervoor sluiten en een eventuele bedreiging niet _willen_ zien..
anderen passen hun mening aan, vinden opeens dat een bepaalde vijandelijke iets opeens 'niet zo erg is' (het 'Benjamin Franklin' Effect ... Franklin beschreef ooit dat iemand die ooit een ander een gunst gaf, meer geneigd is deze ook als 'medestander te gaan zien en mogelijk nog meer gunsten geven, dan iemand die enkel iets 'ontvangt')

(Zoals je ziet een veel breder en filosofischer iets dan enkel het engels/japanse begrip 'Uncanny Valley' uit de robotics welke zich bezighoud met de omgang van mensen met robots of virtuele werkelijkheden)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 13:19:27 #8
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_131739521
Wat betreft "Wie hebben in de V.S. de media in handen", die partijen zijn lijken nou niet echt 'vriendjes' van elkaar te zijn maar proberen elkaar (hard) te beconcurreren.

Al wat ouder nieuws wat ik nog in mijn overvolle mail inbox heb staan en volgens mij nog niet aan bod was gekomen:

quote:
CBS blocks Time Warner Cable customers from accessing content online

Time Warner Cable customers in several major U.S. cities, including New York, Los Angeles and Dallas, have been without CBS programming since Friday, when negotiations over retransmission fees broke down. And now, thanks to a decision by CBS, those viewers and customers will feel squeezed out online: The network has decided to block them from accessing programming that would normally be available on the Internet, as well.

[..]

http://www.today.com/ente(...)nt-online-6C10838308
Tussen dit soort partijen

En dat ondanks onderstaande (copy/paste uit OP):

quote:
Time Warner is the largest media conglomerate in the world, with holdings including: CNN, the CW (a joint venture with CBS)

[..]

CBS Corporation owns the CBS Television Network, CBS Television Distribution Group, the CW ([b]a joint venture with Time Warner)
pi_131739571
quote:
3s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 02:30 schreef Gray het volgende:

[..]

Deze wiki?
Waarin staat:

[..]

En:

[..]

Hm?

[..]

Goed, er zijn dus mensen die games eng vinden. Wooptiedoo. Op de Super Nintendo vond ik destijds Castlevania 4 al eng. Toen op de psx Resident Evil. Op de PC alone in the dark. etc etc. Uiteraard wordt het steeds enger met games als amnesia en outlast gezien de graphics vooruit gaan, maar what of it? Ik vind het juist prachtig. Ik kan niet wachten om nog realistischere games te spelen op de occulus rift. Dat er bepaalde bange mensen zijn die enge games niet willen spelen kan. Er zijn ook bepaalde mensen die niet durven fietsen. Die vorm van angst is een heel ander verhaal dan het uncanny valley gedoe.

Je zit er simpelweg naast. Wat niet geheel onbegrijpelijk is gezien je kennis wat betreft begrijpend lezen. Dat hele uncanny verhaal bevestigd dat als de, in dit geval graphics, van een game dichterbij realisme komt, het uncanny 'gevoel' juist niet verschijnt. In de wiki kan je lezen dat het juist veroorzaakt wordt door imperfecties. Dus hoe beter de graphics/technologie, hoe makkelijker je dat uncanny gevoel in je plassertje vermijdt. Ironisch genoeg precies het tegenovergestelde van wat jij denkt dat het betekent :D Op die wiki noemen ze zelfs al diverse voorbeelden van CGI films waarin het uncanny valley complex vermeden werd. Niet door het 'minder realistisch' te maken, maar door het juist zo realistisch mogelijk te doen.

quote:
the 2011 The Adventures of Tintin, was praised by reviewers for avoiding the uncanny valley despite its animated characters' realism. Critic Dana Stevens wrote, "With the possible exception of the title character, the animated cast of Tintin narrowly escapes entrapment in the so-called 'uncanny valley.'"[40] Wired Magazine editor Kevin Kelly wrote of the film, "we have passed beyond the uncanny valley into the plains of hyperreality.
Je kan eigenlijk wel voorzichtig concluderen dat uncanny valley een gevolg is van beperkte technologie. Zodra dat beter wordt en de films/games realistischer is het uncanny gevoel iets van het verleden. Tenzij het expres wordt toegepast in horrorgames juist om dat uncanny gevoel te bereiken, natuurlijk. Zoals ik al zei: Ik wil de games graag zo uncanny als ze komen.

quote:

[..]

Graag gedaan. *)
Je klinkt een beetje zoals ik toen ik 11 was. Schattig :)
Conscience do cost.
pi_131742334
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 13:20 schreef ems. het volgende:
Dat hele uncanny verhaal bevestigd dat als de, in dit geval graphics, van een game dichterbij realisme komt, het uncanny 'gevoel' juist niet verschijnt.
Errr, nee. Dat is zelfs te lezen in de quote die je uit de wiki haalt over Kuifje. Bovendien hebben ze daar juist elementen toegepast zodat het surrealisme duidelijk beleef, ondanks de mate van realisme. Vandaar de tekst "despite its animated characters' realism".

Zie voor de balans tussen realisme en surrealisme bijvoorbeeld:

Kijk Kuifje! Iemand die er bijzonder weinig van snapt!

In het voorbeeld van de horrorgames hebben ze het realisme juist overdreven, zodat de mate van realisme in de uncanny valley valt.

Je zei iets over begrijpend lezen? _O-
pi_131743147
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 14:59 schreef Gray het volgende:

[..]

Errr, nee. Dat is zelfs te lezen in de quote die je uit de wiki haalt over Kuifje. Bovendien hebben ze daar juist elementen toegepast zodat het surrealisme duidelijk beleef, ondanks de mate van realisme. Vandaar de tekst "despite its animated characters' realism".
Wat jij zegt staat er simpelweg niet. Ze wisten ondanks het realisme het uncanny te vermijden. Dat geeft toch duidelijk aan dat uncanny-ness vrijwel een keuze is. Dat heeft niets te maken met het realisme an sich, maar des te meer met de manier waarop de CGI is opgebouwd. Iets kan vele malen realistischer eruit zien dan kuifje en toch niet uncanny zijn.

Ergo, het hele verhaal dat realisme uiteindelijk leidt tot uncanny valley is een foute aanname. Met de juiste technieken en kennis kan je een fotorealistische game maken waar 'uncanny' helemaal niet van toepassing is. Pas als de techniek beperkt is of 'slecht' wordt toegepast kom je tot dat effect.
quote:
[ afbeelding ]
Nutteloze toevoeging.
quote:
In het voorbeeld van de horrorgames hebben ze het realisme juist overdreven, zodat de mate van realisme in de uncanny valley valt.
? Er zijn nog maar weinig (geen, voor zover ik weet) horrorgames die qua graphics de andere genres overtreffen. Dat is niet omdat ze anders te 'eng' worden, maar omdat het een genre is waarin minder budget omgaat en ze dus veelal afhankelijk zijn van andermans engines en niet de tijd/het geld hebben om iets helemaal van de grond af aan op te bouwen. Naarmate horrorgames populairder worden (wat momenteel aan het gebeuren is dankzij games als Amnesia en Outlast) zal dat zich wel langzaam rechttrekken.

Uncanny valley is gevolg van beperkte techniek en kennis of iets dat expres is ingebouwd om een bepaald effect te bereiken. Jij maakt de foute aanname dat het een automatisch gevolg is van modernisering van CGI technieken. Het tegendeel is dus waar; hoe dichter iets bij de realiteit komt, hoe minder uncanny iets is. Het is voornamelijk iets waar we met de huidige realistisch-maar-net-niet-realistisch-genoeg-technologie tegenop hikken.
quote:
Jij zei iets over ergens bijzonder weinig van snappen? :D

Los daarvan, de hele discussie begon omdat iemand zei dat games te 'eng' zouden worden. Uncanney valley heeft helemaal niets met 'eng' te maken en gaat dan ook geen enkel effect hebben om de vooruitgang van graphics.
Conscience do cost.
pi_131743307
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 14:59 schreef Gray het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Dankje wel voor je input Gray.
Ik wil reageren op EMS maar hij staat op m'n negeer lijst... :)
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
  Moderator dinsdag 1 oktober 2013 @ 16:02:09 #13
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_131744167
Wat ik wel een behoorlijk vervelende vorm van propaganda vond was het grote nieuws van het NKI recentelijk waarin werd aangegeven dat kanker binnen 10 jaar een chronische ziekte zou worden. Daarbij houden ze zich punt één niet aan de definitie van chronisch ziek, aan de andere kant worden bijna alle claims te rooskleurig ingekleurd, en ging het ook nog eens samen met het 100 jarig bestaan van het NKI.

Het kwalijkst eraan vind ik de pretence die gegeven werd dat het een kwestie was nog even veel geld erin pompen en dat het dan klaar was... dit heeft volgensmij totaal gebackfired want mensen hebben nu juist gedacht dat er geen extra geld nodig is waardoor veel mensen nu zoiets hebben van we verzinnen wel een ander doel voor ons geld dan kanker want dat is inmiddels over 10 jaar chronisch.

Kortom een rare media-uiting die weinig tot niets te maken heeft met de huidige stand van zaken binnen het kanker onderzoek.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_131748735
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 15:34 schreef Tingo het volgende:

[..]

Ik wil reageren op EMS maar hij staat op m'n negeer lijst... :)
Net als alle andere bronnen die iets zeggen dat niet in jouw beperkte wereldbeeld past. En dan anderen betichten van dat ze niet open staan voor nieuwe inzichten :D
Conscience do cost.
pi_131751090
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 15:28 schreef ems. het volgende:

[..]

Wat jij zegt staat er simpelweg niet. Ze wisten ondanks het realisme het uncanny te vermijden. Dat geeft toch duidelijk aan dat uncanny-ness vrijwel een keuze is. Dat heeft niets te maken met het realisme an sich, maar des te meer met de manier waarop de CGI is opgebouwd. Iets kan vele malen realistischer eruit zien dan kuifje en toch niet uncanny zijn.
Het fenomeen uncanny valley komt ook in andere kunstvormen tot uiting, maar ook in andere technologieen. Zie bijvoorbeeld de androids van tegenwoordig:

Dat het niet uncanny hoeft te zijn bij een zekere mate van realisme is duidelijk. Dat kan óf door het realisme dusdanig op te schroeven dat het niet meer 'nep' lijkt, óf door karikaturen te gebruiken zoals in Kuifje. En er zullen vast nog meer trucs voor zijn.
Maar dat maakt niet dat mijn punt onjuist is, namelijk dat realisme en the uncanny verband hebben op het gebied van menselijke esthetica, integendeel.

quote:
Ergo, het hele verhaal dat realisme uiteindelijk leidt tot uncanny valley is een foute aanname. Met de juiste technieken en kennis kan je een fotorealistische game maken waar 'uncanny' helemaal niet van toepassing is. Pas als de techniek beperkt is of 'slecht' wordt toegepast kom je tot dat effect.
Pakken we de grafiek erbij, waar de naam van is afgeleid.

Het idee is dat de uncanny valley optreedt wanneer menselijke vormen gebruikt worden in beeldmateriaal. Hoe meer het lijkt op menselijke vormen, of wel realistischer wordt, hoe dichter in het gebied van the uncanny valley het komt. Zodra het niet meer van echt te onderscheiden is, dan valt the uncanny valley weg. Dit heb ik persoonlijk ervaren bij beelden van Heavy Rain, stilstaande dan wel.

quote:
[..]

Nutteloze toevoeging.
Maar toepasselijk. *)

quote:
[..]

? Er zijn nog maar weinig (geen, voor zover ik weet) horrorgames die qua graphics de andere genres overtreffen. Dat is niet omdat ze anders te 'eng' worden, maar omdat het een genre is waarin minder budget omgaat en ze dus veelal afhankelijk zijn van andermans engines en niet de tijd/het geld hebben om iets helemaal van de grond af aan op te bouwen. Naarmate horrorgames populairder worden (wat momenteel aan het gebeuren is dankzij games als Amnesia en Outlast) zal dat zich wel langzaam rechttrekken.
Dit kan je natuurlijk allemaal onderbouwen? Of komt dit uit je dikke 14.gif?

quote:
Uncanny valley is gevolg van beperkte techniek en kennis of iets dat expres is ingebouwd om een bepaald effect te bereiken. Jij maakt de foute aanname dat het een automatisch gevolg is van modernisering van CGI technieken. Het tegendeel is dus waar; hoe dichter iets bij de realiteit komt, hoe minder uncanny iets is. Het is voornamelijk iets waar we met de huidige realistisch-maar-net-niet-realistisch-genoeg-technologie tegenop hikken.
Je ziet toch hoop ik wel dat je jezelf tegenspreekt, ondanks dat je me een aanname toeschrijft die ik nooit gemaakt heb?

quote:
[..]

Los daarvan, de hele discussie begon omdat iemand zei dat games te 'eng' zouden worden. Uncanney valley heeft helemaal niets met 'eng' te maken
The uncanny valley maakt juist oncomfortabel. Zie nogmaals de wiki:
quote:
The uncanny valley is a hypothesis in the field of human aesthetics which holds that when human features look and move almost, but not exactly, like natural human beings, it causes a response of revulsion among human observers.
Revulsion:
quote:
re·vul·sion
/riˈvəlSHən/
Noun
A sense of disgust.
Synonyms
repulsion - disgust - repugnance - nausea
Ofwel afgrijswekkend, of eng, in het Nederlands.

quote:
en gaat dan ook geen enkel effect hebben om de vooruitgang van graphics.
Blijkbaar houdt men zich bij de ontwikkeling van animaties rekening hiermee. Realisme en nieuwe technieken daarvoor zijn dus niet altijd op hun plek.

quote:
Jij zei iets over ergens bijzonder weinig van snappen? :D
Het blijft blijkbaar moeilijk voor je. :')

Kortom, menselijke vormen, of menselijke esthetiek in een zekere mate van realisme wekken weerzin op in de beleving van de mens. Bij onder andere videogames wordt hier rekening mee gehouden, door het te stimuleren, of te verminderen.

De vriend van Tingo sprak dus geen onzin.

Tot dusver deze collegereeks over The Uncanny Valley. (8>
pi_143543192
kickje want:

Julian Assange kondigt persconferentie aan

WikiLeaks-oprichter Julian Assange geeft maandagochtend om 10.00 uur (Nederlandse tijd) in de ambassade van Ecuador in Londen een persconferentie.

De minister van Buitenlandse Zaken van Ecuador is daar ook bij, twittert zijn ministerie.

Verschillende media speculeren dat Assange zich gaat overgeven omdat hij ziek zou zijn. Hij zit al twee jaar in de ambassade van Ecuador in Londen.

Assange vroeg daar politiek asiel aan om te ontkomen aan een mogelijke uitlevering aan Zweden. Daar wordt hij beschuldigd van seksueel misbruik.

http://www.nu.nl/buitenla(...)persconferentie.html
pi_143543389
Die Assange is een bloedirritant mannetje maar verkrachting is gewoon een dom en overduidelijk opzetje natuurlijk.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  maandag 18 augustus 2014 @ 09:14:41 #18
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_143543636
quote:
11s.gif Op maandag 18 augustus 2014 08:53 schreef El_Matador het volgende:
Die Assange is een bloedirritant mannetje maar verkrachting is gewoon een dom en overduidelijk opzetje natuurlijk.
Want? Iemand die wikileaks leaked doet zoiets niet? :D
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_143543689
quote:
3s.gif Op maandag 18 augustus 2014 09:14 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Want? Iemand die wikileaks leaked doet zoiets niet? :D
Lach je nu om je eigen stroman?
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

maandag 18 augustus 2014 @ 09:31:07 #20
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_143543858
quote:
10s.gif Op maandag 18 augustus 2014 09:19 schreef El_Matador het volgende:
Lach je nu om je eigen stroman?
Yup. :7 Was wel een goeie toch? :D

Maar serieus, waarom is het zo duidelijk dom en vooropgezet? Bovendien als dat het was, waarom dan op zo'n domme manier?

De hele wereld heeft 'ruzie' met Assange en dit is waar ze mee komen? Dan is het inderdaad dom. ;)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_143543988
quote:
14s.gif Op maandag 18 augustus 2014 09:31 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Yup. :7 Was wel een goeie toch? :D

Maar serieus, waarom is het zo duidelijk dom en vooropgezet? Bovendien als dat het was, waarom dan op zo'n domme manier?

De hele wereld heeft 'ruzie' met Assange en dit is waar ze mee komen? Dan is het inderdaad dom. ;)
Sja, ik verbaas me met jou over het amateurisme van de BNW-plotters maar dat geeft alleen maar hun stuitende psychopate arrogantie aan.

DPK, 9/11, de klimaathoax. Het is zo fucking obvious, maar de halve wereld trapt erin.

pi_143544712
quote:
1s.gif Op maandag 18 augustus 2014 09:38 schreef El_Matador het volgende:
DPK, 9/11, de klimaathoax. Het is zo fucking obvious, maar de halve wereld trapt erin.
:')

Ja, het is echt overduidelijk dat 9/11 een vooropgezet plan was van de Amerikaanse regering.

:') x1000
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_143544765
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 10:15 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ja, het is echt overduidelijk dat 9/11 een vooropgezet plan was van de Amerikaanse regering.

:') x1000
Voor hen die ziende blind zijn niet nee.

Probeer eens een vliegtuig met een spanwijdte van 48 m door een gaatje van 5 meter te proppen zonder vleugels, staartstukken en andere shit op een puntgaaf gazon achter te laten.

Succes Koos. Veel succes.

pi_143544903
quote:
1s.gif Op maandag 18 augustus 2014 10:17 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Voor hen die ziende blind zijn niet nee.

Probeer eens een vliegtuig met een spanwijdte van 48 m door een gaatje van 5 meter te proppen zonder vleugels, staartstukken en andere shit op een puntgaaf gazon achter te laten.

Succes Koos. Veel succes.
Het is bijzonder verstandig om een raket in het Pentagon te knallen. Niemand die dat merkt, inderdaad.

Als ze de regering echt verantwoordelijk zou zijn, dan zou men toch echt een zekere voor het onzekere nemen en hun evil scheme toch meer zorgvuldig uitvoeren, lijkt mij.

Overigens lagen er brokstukken van een vliegtuig verspreid op het gazon van het Pentagon. Die beelden zijn zonder al te veel moeite te vinden. Het is allemaal niet zo ingewikkeld, Matador.
  maandag 18 augustus 2014 @ 11:29:32 #25
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_143546524
YourAnonCentral twitterde op maandag 18-08-2014 om 11:13:40 It wouldn't be far fetched to assume a portion of the racial division in the #Ferguson hashtag is perhaps fabricated. http://t.co/deYrx2AxlD reageer retweet
YourAnonCentral twitterde op maandag 18-08-2014 om 11:23:40 It's the same troll formula we saw in #Gaza, #Occupy, #WL, #Egypt, #Syria, #Bahrain, now we see it in #Ferguson. reageer retweet
quote:
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_143549876
Julian Assange gaat ambassade Ecuador verlaten .

"Ik verlaat binnenkort de ambassade, maar niet om de redenen die de Murdoch-pers en Sky News melden", zei de Australiër, over de zender en kranten van de Australische mediamagnaat Rupert Murdoch.

Sky News meldde maandag dat de Wikileaks-oprichter zich vanwege gezondheidsproblemen zou overgeven.

Volgens een woordvoerder van Wikileaks zal Assange de ambassade verlaten als de Britse overheid haar verplichtingen nakomt. Welke verplichtingen de woordvoerder bedoelt is onduidelijk.

Assange zegt hulp te hebben van mensenrechtenorganisaties.

Gezondheid

Zijn gezondheid lijdt wel onder het langdurige verblijf in de ambassade, vertelde Assange verder. Hij komt nooit buiten en krijgt weinig lichaamsbeweging.

"Hoe is het mogelijk dat iemand zo lang vastgehouden wordt. Europa zou een plek moeten zijn waar de basisrechten van iemand gerespecteerd worden. Dit is een situatie waarin dat niet gebeurt", stelde Assange.

Assange zit al twee jaar in de ambassade van Ecuador in Londen. Zodra hij een stap buiten het gebouw zet, pakt de Britse politie hem op.

Assange vroeg bij de ambassade van Ecuador politiek asiel aan om te ontkomen aan een mogelijke uitlevering aan Zweden, waar hij wordt beschuldigd van seksueel misbruik. Assange benadrukte dat hij (nog steeds) niet is aangeklaagd in Groot-Brittanië of in Zweden.

Geheime documenten

De Wikileaks-oprichter ontkent de aantijgingen, maar hij wil niet naar Zweden, omdat hij vreest dat hij vervolgens aan de Verenigde Staten wordt uitgeleverd.

Dat land wil hem oppakken omdat hij allerlei geheime documenten van de Amerikaanse overheid heeft gepubliceerd.

Assange, geflankeerd door de Ecuadoraanse minister van buitenlandse zaken, ging tijdens de persconferentie in op een reeks wetshervormingen die onlangs in Groot-Brittannië zijn doorgevoerd.

Hij zei dat de Britten een uitleveringsverzoek van Zweden zouden hebben afgewezen als de nieuwe wetten twee jaar geleden van kracht waren geweest.

Minister Ricardo Patino zei dat zijn regering de recente wetshervorming gaat bestuderen. Hij benadrukte dat Assange veel te lang in de ambassade zit. "Twee jaar is simpelweg te lang. Het is tijd om Assange te bevrijden. Het is tijd om zijn mensenrechten te respecteren."

http://www.nu.nl/buitenla(...)cuador-verlaten.html
pi_143570677
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 10:23 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het is bijzonder verstandig om een raket in het Pentagon te knallen. Niemand die dat merkt, inderdaad.

Als ze de regering echt verantwoordelijk zou zijn, dan zou men toch echt een zekere voor het onzekere nemen en hun evil scheme toch meer zorgvuldig uitvoeren, lijkt mij.
Je redeneert de verkeerde kant op. "zou zijn", "zou men", etc.

Ja, natuurlijk is het op dat vlak amateuristisch uitgevoerd, maar je ziet dat het helemaal niet uitmaakt. Grootschalige mediacampagnes, beschuldigingen aan mensen die het betwijfelen en zelfs dreigen met rechtsvervolging, werken goed genoeg om de totaal niet-kritische meerderheid van de bevolking te overtuigen.

quote:
Overigens lagen er brokstukken van een vliegtuig verspreid op het gazon van het Pentagon. Die beelden zijn zonder al te veel moeite te vinden. Het is allemaal niet zo ingewikkeld, Matador.
Ja, een paar stukjes, hendig neergelegd. Niet zoals een vliegtuig dat een gebouw raakt. Die enorme vleugels en staartstukken, koffers, lijken, motoren, landingsgestel, etc. .etc. zouden in het geval van een vliegtuig allemaal voor de facade van het Pentagon op het gazon moeten liggen. Niet een paar brokjes verspreid over het terrein en een prachtig gazon niet door de enorme brand verwoest die moet zijn uitgebroken.

Van de 100en camera's rond het Pentagon is maar 1 camerabeeld vrijgegeven. En ook daarop is geen vliegtuig duidelijk herkenbaar. Vreemd, niet? Het zwaarstbewaakte gebouw ter wereld.

pi_143583047
quote:
19s.gif Op maandag 18 augustus 2014 21:41 schreef El_Matador het volgende:
Ja, een paar stukjes, hendig neergelegd. Niet zoals een vliegtuig dat een gebouw raakt. Die enorme vleugels en staartstukken, koffers, lijken, motoren, landingsgestel, etc. .etc. zouden in het geval van een vliegtuig allemaal voor de facade van het Pentagon op het gazon moeten liggen. Niet een paar brokjes verspreid over het terrein en een prachtig gazon niet door de enorme brand verwoest die moet zijn uitgebroken.

Van de 100en camera's rond het Pentagon is maar 1 camerabeeld vrijgegeven. En ook daarop is geen vliegtuig duidelijk herkenbaar. Vreemd, niet? Het zwaarstbewaakte gebouw ter wereld.
Dus iemand is direct na de inslag naar buiten gerend en heeft diverse brokstukken op het gazon gelegd en niemand die dat vreemd vond, dat terwijl alle blikken op die plek waren gericht en de hulpdiensten binnen een paar minuten ter plekke waren?

Dat vind jij een voor de hand liggende verklaring?
pi_143591290
Denk dat dit hier ook wel past.

don't blame the messenger, i just found it on the interwebs.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_143592628
quote:
19s.gif Op maandag 18 augustus 2014 21:41 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Je redeneert de verkeerde kant op. "zou zijn", "zou men", etc.

Ja die is grappig, jij redeneert vanuit de meest onlogische oorzaak en probeert vanuit dat standpunt "bewijs" of onduidelijkheden in het officiele verhaal te vinden wat jouw verhaal ondersteunt maar dan is Koos degene die de verkeerde kant op redeneert.
pi_143598458
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 15:13 schreef Chewie het volgende:

[..]

Ja die is grappig, jij redeneert vanuit de meest onlogische oorzaak en probeert vanuit dat standpunt "bewijs" of onduidelijkheden in het officiele verhaal te vinden wat jouw verhaal ondersteunt maar dan is Koos degene die de verkeerde kant op redeneert.
Nee.

Het officiele verhaal kán niet kloppen, en met name bij het Pentagon. Namelijk al die enorme delen van het vliegtuig zouden voor de facade moeten liggen. Daar is niets van gebleken.

Dan moet er dus een andere verklaring zijn. Er zijn inderdaad enkele foto's met brokstukjes (schoon!) van hooguit 2 m2. Niet de enorme vleugels in stukken, niet de onverwoestbare vliegtuigmotoren, geen koffers, geen lijken, geen stoelen, geen landingsgestel, niets.

Het is het zwaarstbewaakte gebouw ter wereld. Waardoor het dus onmogelijk zou zijn dat er geen foto's of videobeelden van het inslaande vliegtuig zouden zijn. Wat is vrijgegeven is 1 camerastandpunt, zeer hendig vanachter een soort slagboom/muurtje waardoor je precies niet ziet wat er nou in het Pentagon vliegt.

Als het werkelijk een vliegtuig zou zijn, en de VSAmerikaanse neocons zouden daadwerkelijk willen bewijzen dat er een vliegtuig ingevlogen is, zou men ontegenzeggelijk overduidelijk bewijs tonen. Dus het vliegtuig vanuit meerdere standpunten op beeld vrijgeven.

Dat wordt en werd niet gedaan; men focust zich op de propaganda, de mediahyping, de enorme shock ("in plain sight").

Het uitmelken van zo'n zaak kan je in ieder geval wel aan de VSAmerikanen overlaten, en helemaal door de grootsheid van de "aanslagen".

Je ziet ook dat het heel goed werkt. Ik en anderen die 9/11 bekritiseren/betwijfelen worden blijvend geridiculiseerd. Dat die ridiculisatie "nodig" is, geeft al aan dat er blijkbaar geen echte tegenargumenten zijn, maar dat de weg van de "minste weerstand" gekozen moet worden. Als je namelijk serieus bent in je standpunt dat alles echt zo gebeurd is, als "de officiele verhalen" vertellen, dan heb je dat niet nodig. Dan kun je namelijk rustig, zonder je tegenstander belachelijk te maken met bewijzen komen om het tegenverhaal te debunken.

En zo is het met al die onderwerpen.

Toon "ons":
- ontegenzeggelijke beelden van een vliegtuig dat het Pentagon invliegt
- haarscherpe, onweerlegbare beelden van de maanlanders die "nog" op het maanoppervlak staan (dus geen witte blobjes, maar haarscherpe foto's die de kwaliteit van 2009 (toen de LRO langsvloog) weerspiegelen)
- onweerlegbare bewijzen dat het inderdaad Adam Lanza was die Sandy Hook binnenging en daar met een precisie van zo'n 96% 24 doden kon veroorzaken)
- niet te missen bewijzen dat de gebroeders Tsarnaev radicale VS-hatende moslims waren geworden en niet meer de "perfect geintegreerde" (dixit hun eigen vrienden) studenten waren

pi_143599651
Lees dit artikel op je gemak door, Matador. Alles wat jij hier noemt komt aan bod en wordt ondersteund met beeld en bronnen.

Niet dat dit artikel ook maar enig effect zal hebben op jouw kijk op 9/11, maar goed.
pi_143623492
Amerikaanse overheid gebruikt duizenden fake accounts op Twitter.

Edit: achteraf gezien kun je niet met zekerheid zeggen dat de overheid hier achter zit. Voorbarig van mij ;)

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 20-08-2014 14:45:26 ]
pi_143623548
Oh en de onthoofding van journalist James Foley vind ik ook maar dubieus. IS dat nu wel ineens censuur kent? :?

Ik wil de uncut raw footage zien.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 20-08-2014 12:05:59 ]
pi_143625027
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 12:05 schreef J0kkebr0k het volgende:
Oh en de onthoofding van journalist James Foley vind ik ook maar dubieus. IS dat nu wel ineens censuur kent? :?

Ik wil de uncut raw footage zien.
uncut *kuch
pi_143625069
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 12:52 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

uncut *kuch

pi_143625076
quote:

[..]

uncut *kuch
*padum psssssj*

Ja doei.
pi_143625328
quote:

[..]

uncut *kuch
:D
pi_144016152
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 18:53 schreef KoosVogels het volgende:
Lees dit artikel op je gemak door, Matador. Alles wat jij hier noemt komt aan bod en wordt ondersteund met beeld en bronnen.

Niet dat dit artikel ook maar enig effect zal hebben op jouw kijk op 9/11, maar goed.
Precies wat hij dus al zegt. Wel brokstukken, maar alles klein en te tillen. Als je nog steeds in het officiële 911 verhaal geloofd valt er weinig te discussiëren over al wat daarna kwam.
pi_144094813

quote:
2s.gif Op zondag 31 augustus 2014 11:33 schreef waxmask het volgende:

[..]

Precies wat hij dus al zegt. Wel brokstukken, maar alles klein en te tillen. Als je nog steeds in het officiële 911 verhaal geloofd valt er weinig te discussiëren over al wat daarna kwam.
Veel mensen geloven nog steeds VS regering lezing. :')
pi_144094862
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 12:27 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Veel mensen geloven nog steeds VS regering lezing. :')
Zit nu alweer met open mond in dit FP topic. Overduidelijk propaganda, maar weinigen die het niet (willen?) zien.
Poetin: Kiev in twee weken in te nemen
pi_144095598
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 september 2014 12:28 schreef waxmask het volgende:

[..]

Zit nu alweer met open mond in dit FP topic. Overduidelijk propaganda, maar weinigen die het niet (willen?) zien.
Poetin: Kiev in twee weken in te nemen
Of ik dat nieuwsbericht vertrouw is één ding, maar als je zo overtuigd bent van dat het leugens zijn heb je daar ongetwijfeld ook bewijs voor?
Conscience do cost.
pi_144095699
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 12:51 schreef ems. het volgende:

[..]

Of ik dat nieuwsbericht vertrouw is één ding, maar als je zo overtuigd bent van dat het leugens zijn heb je daar ongetwijfeld ook bewijs voor?
Omdat 1 iemand ( Barosso) het zegt. Hij weet welke lading zo'n uitspraak heeft, toch komt hij niet met bewijs omdat hij weet dat velen het als zoete koek slikken en het past in de heersende Putin haat.

Je moet de bewijslast niet omdraaien, hij moet bewijzen dat Putin dat gezegd heeft, en zo ja, in welke context. Nu is het dus een (halve) leugen. En derhalve gevaarlijke propaganda.
pi_144095801
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 september 2014 12:54 schreef waxmask het volgende:

[..]

Omdat 1 iemand ( Barosso) het zegt. Hij weet welke lading zo'n uitspraak heeft, toch komt hij niet met bewijs omdat hij weet dat velen het als zoete koek slikken en het past in de heersende Putin haat.
Het is in een telefoongesprek gebeurt. Zoals ik al zei, of ik dat geloof is een tweede en zelfs als hij het heeft gezegd zou ik daar niet wakker van liggen.
quote:
Je moet de bewijslast niet omdraaien, hij moet bewijzen dat Putin dat gezegd heeft, en zo ja, in welke context. Nu is het dus een (halve) leugen. En derhalve gevaarlijke propaganda.
Dus je hebt geen bewijs dat hij liegt? Ik vind het niet zo'n spannende uitspraak verder en het zou me niets verbazen als Putin zoiets heeft gezegd. Maakt me verder niet meer pro of anti-Putin.
Conscience do cost.
pi_144095867
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 12:57 schreef ems. het volgende:

[..]

Het is in een telefoongesprek gebeurt. Zoals ik al zei, of ik dat geloof is een tweede en zelfs als hij het heeft gezegd zou ik daar niet wakker van liggen.

[..]

Dus je hebt geen bewijs dat hij liegt? Ik vind het niet zo'n spannende uitspraak verder en het zou me niets verbazen als Putin zoiets heeft gezegd. Maakt me verder niet meer pro of anti-Putin.
Nee, hij heeft geen bewijs dat het gezegd is. Dus is het, wat mij betreft, niet gezegd, of uit zijn context gehaald.
pi_144095985
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 september 2014 13:00 schreef waxmask het volgende:

[..]

Nee, hij heeft geen bewijs dat het gezegd is. Dus is het, wat mij betreft, niet gezegd, of uit zijn context gehaald.
Dat vind ik een vreemde gedachtengang maar ieder z'n ding. Of hij het wel of niet gezegd heeft kunnen wij niets zinnigs over zeggen, je kan het hoogstens wantrouwen.
Conscience do cost.
pi_144096241
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 13:04 schreef ems. het volgende:

[..]

Dat vind ik een vreemde gedachtengang maar ieder z'n ding. Of hij het wel of niet gezegd heeft kunnen wij niets zinnigs over zeggen, je kan het hoogstens wantrouwen.
Het is de wereld in geholpen om Putin nog slechter te maken, dan hij al was. Jij wantrouwt het, ik wantrouw alles wat er gezegd wordt, van beide kanten. Bijna alles wat er naar buitenkomt, is achteraf een leugen gebleken. Maar de woede die naar buiten komt op het moment van het "nieuws" is echt.

- Trouwring (MH17)
- Beertje (MH17)
- Convooi aanval
- Kiev die alles bijelkaar liegt. (http://www.telegraaf.nl/b(...)telt_leugens___.html)
- Rusland die alles bij elkaar liegt en loog over de Krim

Zoals je ziet trek ik geen partij, ja de mens, maar geen land of politieke leider. Wij, het voetvolk, worden tegen elkaar uitgespeeld. De waarheid is kwijt!
  vrijdag 5 september 2014 @ 13:42:22 #50
pi_144200986
quote:
quote:
There is no question as to how immensely successful the Block the Boat protest at the Port of Oakland, led by Arab Resource and Organizing Center (AROC) and arranged with the help of countless organizations, was. Unless you are a supporter of Israel or a journalist at the Oakland Tribune. Thousands of protesters, including an estimated 5,000 who marched on the Port of Oakland on August 16, prevented the Zim Piraeus from unloading by keeping workers from crossing their picket line to enter the port for a historic four days, making it “the longest blockade of an Israeli ship” according to AROC.

The Oakland Tribune, Haaretz, and a number of other outlets, reported that the Israeli-owned Zim Piraeus unloaded its cargo after “delays” but after speaking to a number of distributors whose cargo was being transported by Zim Piraeus I found this to be unmistakably false and misleading.
quote:
Esteson Co., a direct food and beverage importer and distributor in California, posted on their Facebook page that their “garlic is now rotting on its way to Russia to be offloaded unto (sic) another vessel,” and when contacted for comment it was mentioned that a container of Zeos beer never arrived due to the Port action. All in all, Esteson Co. has not received any of their products as of September 3.

Good Stuff Distributors, located in San Francisco, California, told Al-Akhbar English that not only did they not receive their shipment of Zadona cucumber pickles as of September 3 they do not know where the cargo is and are still waiting to hear from Zadona as to where the items are. A spokesperson for Good Stuff Distributors informed Al-Akhbar English that not only were they unaware of Zim’s ties to Israel they have made it clear to Zadona, of Sinokrot Food Company, that they are to “find another vessel” as Good Stuff Distributors will no longer be using Zim.

Alfa Omega Co., which has trading partners in France, Spain and Greece, disclosed to Al-Akhbar English that their business was “greatly affected”, as they did not receive any of their products, including olives. The spokesperson was clearly unhappy, stating that the targeting of Zim by the Block the Boat protesters, specifically, is the reason that they will now look for another vessel to use for their products, despite having worked with Zim “for years”.

The sales and marketing manager at Carmichael International Service, a customs broker and freight forwarder with laminated glass aboard Zim Piraeus, told Al-Akhbar English that customers did not receive their products as of September 3, but it was due to “delays” and “port congestion,” which is undoubtedly a brazen spin on what transpired at the Port of Oakland. When examining the vessel schedule for the Zim Piraeus, dating back to July and after August 20, we find that there are no analogous delays as there was in Oakland as the vessels usually left the same day or a day after, unlike at the Port of Oakland where the “delay” was at least four days long.

Cynara Worldwide Sourcing Inc., located in Fresno, California, said that all products on the Zim Piraeus were not only never unloaded but that they were sent to Shanghai and they wouldn’t receive them until at least the end of the month. As a result of Block the Boat, the spokesperson told Al-Akhbar English that they have put an immediate halt to “everything on Zim” and will now be looking for other vessels they can use.

The most curious case in regards to Block the Boat is that of American Metals and Chemicals, located in Hollywood, Florida. A representative told Al-Akhbar English that they did not receive their shipment of alkyl sulfonic acid, and that the cargo was diverted to Russia. When asked who they were contacted by the representative stated that a letter was delivered from an attorney’s office, though they could not find the letter at the time of the phonecall so as to disclose which office. The letter stated, in part, that their shipment was “turned away because of the strike” at the Port of Oakland. There was also a follow up telephone call from the same office, letting them know that their products were being diverted.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_144216365
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 00:21 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Illuminati
Die IIluminati (of het systeem, machthebbers, heersers) wil duidelijk dat je tegen hen in strijd komt, in beweging komt, want dan kan er op een dag een anti-illuminati beweging in de bevolking ontstaan.
Vandaar dat men je probeert wakker te schudden van het feit dat de massamedia je misleidt en propageert.

Zelfde taktiek wordt duidelijk gedaan door je wakker te schudden na jarenlang hebben geprobeert je in beweging te krijgen op vele manieren, het gevolg is dat je in beweging komt als je daarvan doordrongen raakt, dus ervan ontwaakt.

Het moet deze revolutionaire volgorde zijn die men toepast: Beweging (door propaganda en evenementen) -> je daarvan ontwaken (forceren) -> dan kom je in beweging (in verzet of in strijd) tegen het systeem.
Het is een zo groot mogelijke beweging waar men op uit is, het liefst collectief (een meerderheid bevolking) Tirannie, propaganda en ontwaking zorgen voor woede, beweging, strijd en verzet.

Wat gebeurt er als je het niet in strijd of verzet komt komt door de propaganda en massa-misleiding? Niets, want dan ontstaat er geen pro-, anti- of verzets-beweging ('leger') in een bevolking.

Het meeste volk is vanuit de natuur gezien een 'soldaat' (een krijger, een verdediger) (dus onbewust)
Heersers hebben manieren gevonden om de massa te dirigeren, onder controle te krijgen, dus stiekem te organiseren.
pi_144246864
http://joostniemoller.nl/(...)o-voor-fakefilmpjes/

Joost Niemöllers kijk op ISIS. Allemaal propaganda volgens hem. ISIS bestaat niet.
  zaterdag 6 september 2014 @ 20:06:05 #53
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_144249685
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 18:35 schreef Lavenderr het volgende:
http://joostniemoller.nl/(...)o-voor-fakefilmpjes/

Joost Niemöllers kijk op ISIS. Allemaal propaganda volgens hem. ISIS bestaat niet.
Wie gaat die mensen in de schilderswijk vertellen dat de ISIS net zoiets is al sinterklaas..
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_144250303
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 20:06 schreef theguyver het volgende:

[..]

Wie gaat die mensen in de schilderswijk vertellen dat de ISIS net zoiets is al sinterklaas..
Over de Schilderswijk gesproken https://twitter.com/regio15/status/508309406103396352
Misschien moet Joost daar eens gaan kijken.
  zaterdag 6 september 2014 @ 20:27:13 #55
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_144250805
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 20:17 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Over de Schilderswijk gesproken https://twitter.com/regio15/status/508309406103396352
Misschien moet Joost daar eens gaan kijken.
Gaat lekker daar, knaapje zal vast wel wat hebben uitgevreten anders duiken er geen 2 agenten er bovenop.
pi_144265967
Stuk over propaganda van ISIS in de Volkskrant:

http://www.volkskrant.nl/(...)uctureel-weren.dhtml
  zondag 7 september 2014 @ 11:11:35 #57
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_144266261
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 10:53 schreef Lavenderr het volgende:
Stuk over propaganda van ISIS in de Volkskrant:

http://www.volkskrant.nl/(...)uctureel-weren.dhtml
Waarom word die vraag alleen gesteld bij isis en nooit bij alle andere propaganda die we jarenlang over ons heen krijgen :? Ik ben blij dat ik niet meedeed met het lulverhaal dat je isis steunt door naar het onthoofdingsfilmpje te kijken omdat ik anders nooit had geweten dat het nep was . Dit stuk is net zo goed propaganda om de indruk te wekken dat het filmpje echt is en de lezer beschermd word tegen heftige beelden . Waar zijn de kritische vragen over het fake filmpje ? Waarom meedoen en meelullen ? De msm heeft alle respect verloren en geloofwaardigheid en is gewoon troep . :r
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_144266384
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 11:11 schreef Summers het volgende:

[..]

Waarom word die vraag alleen gesteld bij isis en nooit bij alle andere propaganda die we jarenlang over ons heen krijgen :?
Dat wordt al jarenlang gedaan. Wel opletten.
quote:
Ik ben blij dat ik niet meedeed met het lulverhaal dat je isis steunt door naar het onthoofdingsfilmpje te kijken omdat ik anders nooit had geweten dat het nep was .
Dat weet je nu nog steeds niet. Het enige wat je kan is speculeren.
quote:
Dit stuk is net zo goed propaganda om de indruk te wekken dat het filmpje echt is en de lezer beschermd word tegen heftige beelden .
En dit stuk is net zo goed propaganda om de indruk te wekken dat het filmpje nep is. Opvallend dat je zo hypocriet kan zijn in één zin zonder het door te hebben.
quote:
Waar zijn de kritische vragen over het fake filmpje ?
Die kunnen we in ieder geval niet van jou verwachten, blijkbaar.
quote:
Waarom meedoen en meelullen ? De msm heeft alle respect verloren en geloofwaardigheid en is gewoon troep . :r
Niet half zo'n troep als wat jij hier allemaal brabbelt.
Conscience do cost.
  zondag 7 september 2014 @ 11:42:16 #59
pi_144266812
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 11:11 schreef Summers het volgende:

[..]

Waarom word die vraag alleen gesteld bij isis en nooit bij alle andere propaganda die we jarenlang over ons heen krijgen :?
Dan moet je beter opletten. Denk je dat mijn nekharen niet overeind gaan staan als de ex-topman van Shell bij buitenhof bezwaren murmelt tegen sancties tegen Rusland?
  zondag 7 september 2014 @ 11:46:11 #60
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_144266884
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 11:19 schreef ems. het volgende:

[..]

Dat wordt al jarenlang gedaan. Wel opletten.
niet waar , het is tenenkrommend hoeveel propaganda we over ons heen krijgen waarbij alles braaf word gekopieerd van America zonder kritische vragen door o.a de main stream in Europa , Australie en England .
quote:
[..]

Dat weet je nu nog steeds niet. Het enige wat je kan is speculeren.
Zonder een spatje bloed is het nep , alleen poppen bloeden niet
quote:
[..]

En dit stuk is net zo goed propaganda om de indruk te wekken dat het filmpje nep is. Opvallend dat je zo hypocriet kan zijn in één zin zonder het door te hebben.
Weet je wat het is ? Mensen houden graag vast aan het oude of het nou waardeloos is of niet .
quote:
[..]

Die kunnen we in ieder geval niet van jou verwachten, blijkbaar.
De meeste mensen zijn te druk bezig hun huidige wereldbeeld in stand te houden of het nou waar is of niet , het zal een grote pil zijn om te slikken dat je zo goedkoop en doorzichtig voor de gek word gehouden elke dag van je leven .
quote:
[..]

Niet half zo'n troep als wat jij hier allemaal brabbelt.
Je hebt jezelf ermee als je propaganda voor waar aanneemt op zo'n grote schaal , jammer dat je het niet ziet of niet wilt zien .
quote:
  zondag 7 september 2014 @ 13:49:36 #61
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_144270030
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 11:46 schreef Summers het volgende:

[..]

niet waar , het is tenenkrommend hoeveel propaganda we over ons heen krijgen waarbij alles braaf word gekopieerd van America zonder kritische vragen door o.a de main stream in Europa , Australie en England .

[..]

Zonder een spatje bloed is het nep , alleen poppen bloeden niet

[..]

Weet je wat het is ? Mensen houden graag vast aan het oude of het nou waardeloos is of niet .

[..]

De meeste mensen zijn te druk bezig hun huidige wereldbeeld in stand te houden of het nou waar is of niet , het zal een grote pil zijn om te slikken dat je zo goedkoop en doorzichtig voor de gek word gehouden elke dag van je leven .

[..]

Je hebt jezelf ermee als je propaganda voor waar aanneemt op zo'n grote schaal , jammer dat je het niet ziet of niet wilt zien .

[..]

Kijk je wel eens naar het NOS Journaal?
Zo ja luister je wel goed genoeg hoe zijn het nieuws brengen?

Tuurlijk komt er wel eens iets naar voren wat niet volledig juist is maar als je goed luisterd melden ze het er ook bij, bijvoorbeeld dit zijn de vermoedelijke beelden!
Zoals in het geval van de vliegtuig ramp MH17 wat ik wel een mooi voorbeeld vond, Ze meleden er bij dat het niet zeker is maar ze zenden het alsnog uit, hierbij heb ik het over de beelden van een neerstortend vliegtuig wat naderhand een neerstortende spionage vliegtuig betrof.

Teenkrommend vind ik echter de manier waarop sites als Niburu NIEUWS naar buiten word gebracht, als je een stukje goed leest is dat 10X zo erg.
Onderaan staat 9 op de 10 keer wel een bron waar ze hun verhaal vandaan hebben gehaald, Het oorspronkelijke verhaal en Wat hun er van maken komt totaal niet overheen, het meeste wat er staat komt namelijk gewoon uit de grote duim van de schrijver!

Ik kan er met mijn hersenpan niet bij dat je dat dan serieuzer op pakt dan een MSM nieuws bericht.
  zondag 7 september 2014 @ 14:45:16 #62
pi_144271803
quote:
Exclusive: Israel's Video Justifying Destruction of a Gaza Hospital Was From 2009

A video distributed by the Israeli military in July suggesting that Palestinian fighters had fired from the Al Wafa Rehabilitation and Geriatric Hospital in Gaza City was not shot during the recent Israeli attack on Gaza, and both audio and video clips were manipulated to cover up the fact that they were from entirely different incidents, a Truthout investigation has revealed.

The video, released by the Israel Defense Forces (IDF) on July 23, the same day Israeli airstrikes destroyed Al Wafa, was widely reported by pro-Israeli publications and websites as proving that the hospital was destroyed because Hamas had turned the hospital into a military facility. But the video clip showing apparent firing from an annex to the hospital was actually shot during Israel's 2008-09 "Operation Cast Lead," and the audio clip accompanying it was from an incident unrelated to Al Wafa.

The misleading video was only the last in a series of IDF dissimulations about Al Wafa hospital that included false claims that Hamas rockets had been launched from the hospital grounds, or very near it, and that the hospital had been damaged by an attack on the launching site.

The IDF began to prepare the ground for the destruction of Al Wafa hospital well before Israeli ground troops entered Gaza on July 17. On July 11, the IDF fired four warning rockets on the fourth floor of Al Wafa, making a large hole in the ceiling - the standard IDF signal that a building was going to be destroyed by an airstrike.

On July 17, the hospital was hit by a total of 15 rockets, according to Dr. Basman Alashi, Al Wafa's director. After the first few rockets, a phone call from the IDF "asked how much time do you need to evacuate?" he told Truthout. After the second and third floors were largely destroyed, the patients' rooms were filled with smoke and the hospital lost electricity, he gave the order to evacuate the hospital.

An IDF spokesman told Allison Deger of Mondoweiss that Hamas rocket launches had come "from exactly near the hospital, 100 meters near." A slide show released by the IDF August 19 includes an aerial view of Al Wafa Hospital with two alleged rocket launching sites marked that are clearly much farther from the hospital than the 100 meters.

Even if that IDF claim of 100 meters were accurate, however, it was more than sufficient to allow the IDF to hit the launch site with precision-guided munitions without damaging the hospital. Israeli air to ground missiles, especially those fired from drones, are known to be able to hit small targets without causing collateral damage to nearby buildings. An IDF video posted on August 9, for example, shows a missile destroying what is said to be a hidden rocket launch site without harming a mosque only a few meters away from the explosion.

IDF spokesman Captain Eytan Buchman nevertheless blandly suggested that it was collateral damage from striking the launch site. He said the IDF was "left with no choice" but to "target the launcher with the most precise munitions capable of ensuring its destruction."

On July 21, the IDF Spokesman's Office pushed its propaganda line linking Al Wafa and rocket launching sites even further, claiming in a tweet and on its blog, "Hamas fires rockets from Wafa hospital in the Gaza neighborhood of Shujaiya." Under that headline was an aerial photo enhanced to highlight what was said to be Al Wafa Hospital, along with a red dot representing an M-75 rocket launch site that was not on the hospital grounds, but appeared to be a few meters away.

But the building shown in the aerial photo was not Al Wafa hospital, as Dr. Alashi quickly pointed out. A Google map of Al Wafa hospital shows none of the buildings resemble the one the IDF identified as Al Wafa. The building in the IDF image belongs to the Right to Life Society.

After that prevarication had been revealed, the IDF added a new claim that "the hospital grounds" had been used by Hamas and the Palestinian Islamic Jihad as "a post enabling terrorists to open fire at soldiers."

The IDF said that Hamas had "fired at Israel and at IDF forces from the hospital" despite warnings from the IDF, and the IDF had been forced to attack targets on the hospital site.

The statement was accompanied by a video purporting to document the firing at Israeli troops. Based on the camera angle and altitude, the video was taken by an Israeli drone, according to a former US intelligence officer, with experience in interpreting military-related images, who analyzed the video for Truthout.

The first segment of the video is a grainy, black-and-white aerial shot of a building that starts with the legend, "Terrorists Threaten IDF from inside Wafa Hospital." The building shown is not Al Wafa hospital, however, but an annex to the hospital that had been empty, both Dr. Alashi and Charlie Andeasson, a Swedish activist who was in the hospital when it was attacked on July 16, told Truthout.

The eight-second video shows what could be two brief bursts of fire from one of the windows on the third floor and then a third flash in a fourth story window. The former US intelligence officer confirmed that the footage of the building was selected from two different times of day. After the first three seconds of the video, the camera angle and the amount of light both change perceptibly. Nevertheless an exchange between the two voices on the audiotape accompanying the video continues as though the scene were continuous during the entire eight seconds.

The first voice heard on the audio recording says, in Hebrew, "Do you see this firing? Have spotted fires from within the house." The English subtitles accompanying the audio add "hospital" in parentheses after the word "house," but Seattle-based blogger on Israeli affairs Richard Silverstein, who speaks Hebrew, confirmed to Truthout after listening to the audio clip that the speaker uses the word "bayit," which can only mean "house."

A second voice then says, according to the subtitles, "Positive, fire from within the house." But the speaker actually uses the term "small house" ("bayit ha katan hazeh"), according to Silverstein.

Those references to firing from a small house indicate that the audio clip was taken from an entirely different incident at another location. That device was obviously used because there was no audio of an incident involving firing from the hospital.

Dr. Alashi said he believes the eight-second video clip portrays firing from the annex that occurred in the 2008-09 Israeli attack on Gaza. "People confirmed to me that there was firing from the building then," he told Truthout. That building was, in fact, attacked on January 16, 2009, by Israeli tanks only 70 meters away from the hospital, damaging the third and fourth floors of the building - the very floors from which the flashes are shown in the video - as the UN Fact-Finding Mission noted in its September 2009 report.

The last segment of the video showing the bombing of the Al Wafa hospital, bears the legend "secondary explosion" - meaning explosions of weapons - as each building is shown being destroyed, in line with the Israeli argument throughout the operation that Hamas stored rockets and other weapons in hospitals, schools and mosques.

The video fist shows the hospital itself being blown up, followed by heavy billowing smoke covering the entire hospital and then another flash of fire. But the former intelligence official who viewed the video said that flash indicated another Israeli missile strike on the target rather than a secondary explosion.

The clip then cuts to the destruction of the annex, again with the "secondary explosion" legend. The billowing smoke from the initial bomb explosion covers the building, and then two or three small puffs of darker smoke appear. Those puffs of smoke would suggest a secondary explosion, according to the former US intelligence officer. But he also observed that a hospital would have flammable materials other than hidden weapons that could cause the darker smoke to appear.

Given the existence of Hamas' complex network of tunnels, which provided plenty of storage space for its rockets and other weaponry, it would have made no sense for Hamas to store rockets in a hospital that it knew had already been targeted by the IDF.

In its final seconds, the video focuses in to show a square which the legend describes as a “tunnel opening near Al Wafa.” But Dr. Alashi told Truthout that it is actually a water well.

The IDF real reason for the destruction of Al Wafa hospital appears to be related to the determination to raise the cost to the civilian population of Gaza for Palestinian resistance, in line with the approach represented by its "Dahiya doctrine," named after the Beirut suburb dominated by Hezbollah, much of which the Israeli Air Force reduced to rubble in the 2006 war.

That strategy, recognized as a violation of the international laws of war, was pursued most obviously in the complete destruction of every house in several square blocks in three separate areas of the Shujaiya district of Gaza City July 19-20. But it was also evident in IDF attacks on Al Wafa and in the series of mortar and artillery attacks on six different UN shelters from July 21 though August 3. Those attacks killed a total of 47 civilians and wounded 341, according to a survey of the incidents by The Guardian.

In none of the six cases where UN shelters were hit by IDF mortar shells was the military able to offer a plausible explanation, and in three cases, it offered no explanation whatever.
  zondag 7 september 2014 @ 22:49:09 #63
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_144295359
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 13:49 schreef theguyver het volgende:

[..]

Kijk je wel eens naar het NOS Journaal?
Zo ja luister je wel goed genoeg hoe zijn het nieuws brengen?
Yep maar puur om te kijken wat de westerse propaganda is en om te kijken wat ze niet vertellen omdat dat ook informatief is maar niet om de realiteit voor mij te weerspiegelen. Het lijkt potverdorie wel alsof het dagelijks publiek uit 3 jarigen bestaat die je alles wijs kan maken . Wat een schandalige zwarte bladzijde in de geschiedenis zal deze tijd zijn .
quote:
Tuurlijk komt er wel eens iets naar voren wat niet volledig juist is maar als je goed luisterd melden ze het er ook bij, bijvoorbeeld dit zijn de vermoedelijke beelden!
Zoals in het geval van de vliegtuig ramp MH17 wat ik wel een mooi voorbeeld vond, Ze meleden er bij dat het niet zeker is maar ze zenden het alsnog uit, hierbij heb ik het over de beelden van een neerstortend vliegtuig wat naderhand een neerstortende spionage vliegtuig betrof.
Was het maar waar dat het af en toe was , de afgelopen jaren is het alleen maar erger geworden en als iedereen het blijft geloven en alles goedpraten word het alleen maar erger .
quote:
Teenkrommend vind ik echter de manier waarop sites als Niburu NIEUWS naar buiten word gebracht, als je een stukje goed leest is dat 10X zo erg.
Onderaan staat 9 op de 10 keer wel een bron waar ze hun verhaal vandaan hebben gehaald, Het oorspronkelijke verhaal en Wat hun er van maken komt totaal niet overheen, het meeste wat er staat komt namelijk gewoon uit de grote duim van de schrijver!
Meestal ervaren mensen alles tenenkrommend wat van de main stream afwijkt maar niet door de inhoud maar doordat ze hebben aangeleerd alles af te wijzen en slecht te vinden wat afwijkt . En de reden dat wat hun ervan maken niet overeen komt is omdat het geen msm propaganda is !! Het is niet de microfoon van de status quo . Het word niet langdurig herhaald elke dag als weerspiegeling van de realiteit . Gelukkig worden steeds meer mensen wakker voor de leugenachtige illusie waar we met z'n allen in leven en doorzien alle propaganda .
quote:
Ik kan er met mijn hersenpan niet bij dat je dat dan serieuzer op pakt dan een MSM nieuws bericht.
Degene die met nieuws komt waar ik van op de hoogte wil zijn en blijven en de vragen stelt die ik mezelf ook zou afvragen is voor mij de betere bron . Elke nieuwsbron en elke politicus die op dit moment meedoet met ordinaire laag bij de grondse 20ste eeuwse oorlogspropaganda neem ik nooit meer serieus .
  zondag 7 september 2014 @ 23:37:44 #64
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_144297593
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 22:49 schreef Summers het volgende:

[..]

Yep maar puur om te kijken wat de westerse propaganda is en om te kijken wat ze niet vertellen omdat dat ook informatief is maar niet om de realiteit voor mij te weerspiegelen. Het lijkt potverdorie wel alsof het dagelijks publiek uit 3 jarigen bestaat die je alles wijs kan maken . Wat een schandalige zwarte bladzijde in de geschiedenis zal deze tijd zijn .

[..]

Was het maar waar dat het af en toe was , de afgelopen jaren is het alleen maar erger geworden en als iedereen het blijft geloven en alles goedpraten word het alleen maar erger .

[..]

Meestal ervaren mensen alles tenenkrommend wat van de main stream afwijkt maar niet door de inhoud maar doordat ze hebben aangeleerd alles af te wijzen en slecht te vinden wat afwijkt . En de reden dat wat hun ervan maken niet overeen komt is omdat het geen msm propaganda is !! Het is niet de microfoon van de status quo . Het word niet langdurig herhaald elke dag als weerspiegeling van de realiteit . Gelukkig worden steeds meer mensen wakker voor de leugenachtige illusie waar we met z'n allen in leven en doorzien alle propaganda .

[..]

Degene die met nieuws komt waar ik van op de hoogte wil zijn en blijven en de vragen stelt die ik mezelf ook zou afvragen is voor mij de betere bron . Elke nieuwsbron en elke politicus die op dit moment meedoet met ordinaire laag bij de grondse 20ste eeuwse oorlogspropaganda neem ik nooit meer serieus .
Je weet dat de ergste propaganda uit de hoeken komt van NIburu Xsandernieuws etc en dergelijke he, bedoel hun maken namelijk het verhaal totaal anders dan uit de bron komt, Of de schrijver verzint het gewoon ter plekke, Dan kan je nog zo'n afkeer hebben tegen de MSM maar compleet je eigen verhaal er van maken noem ik geen nieuws maar leugens!

voorbeeld
http://xandernieuws.punt.(...)tal-moslims-gesteund

Radicalisme en Sharia-voorstanders geen splintergroep, maar mainstream – Tijdbom: Alleen al in Frankrijk 4,64 miljoen moslims die achter IS staan

Dit bijvoorbeeld in frankrijk wonen maar 3.6 miljoen moslims... dus echt giga onzin hoe die lui nou bij 4.6 miljoen komen.. is mij een compleet raadsel!
  maandag 8 september 2014 @ 01:54:40 #65
pi_144301297
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 23:37 schreef theguyver het volgende:

[..]

Je weet dat de ergste propaganda uit de hoeken komt van NIburu Xsandernieuws etc en dergelijke he, bedoel hun maken namelijk het verhaal totaal anders dan uit de bron komt, Of de schrijver verzint het gewoon ter plekke, Dan kan je nog zo'n afkeer hebben tegen de MSM maar compleet je eigen verhaal er van maken noem ik geen nieuws maar leugens!

voorbeeld

Radicalisme en Sharia-voorstanders geen splintergroep, maar mainstream – Tijdbom: Alleen al in Frankrijk 4,64 miljoen moslims die achter IS staan

Dit bijvoorbeeld in frankrijk wonen maar 3.6 miljoen moslims... dus echt giga onzin hoe die lui nou bij 4.6 miljoen komen.. is mij een compleet raadsel!
Die andere miljoen zijn natuurlijk illegaal! :D
  dinsdag 9 september 2014 @ 11:14:13 #66
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_144343397
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 23:37 schreef theguyver het volgende:

[..]

voorbeeld

Niks stijgt wat mij betreft uit boven oorlogspropaganda waar er naar toe word gewerkt dat jij en je kinderen een dure oorlog betalen en fungeren als kannonnenvlees , ik zou me niet zo druk maken om niburu of andere alternatieve sites .
In Frankrijk wonen er bijna 6 miljoen moslims volgens wiki maar 3,6 miljoen moslims die achter isis staan lijkt me ook bull shit en die doorzien de westerse propaganda beter dan westerlingen is mijn indruk .
  dinsdag 9 september 2014 @ 11:22:02 #67
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_144343587
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 11:14 schreef Summers het volgende:

[..]

Niks stijgt wat mij betreft uit boven oorlogspropaganda waar er naar toe word gewerkt dat jij en je kinderen een dure oorlog betalen en fungeren als kannonnenvlees , ik zou me niet zo druk maken om niburu of andere alternatieve sites .
In Frankrijk wonen er bijna 6 miljoen moslims volgens wiki maar 3,6 miljoen moslims die achter isis staan lijkt me ook bull shit en die doorzien de westerse propaganda beter dan westerlingen is mijn indruk .
De meeste legers werken uit het huurleger princiepe dus je kan er voor kiezen of je die baan wil,

Heb je bron daarvan ik kan er nergens iets over vinden, plus het feit dat hoe weten hun in vredesnaam dat ze allemaal pro ISIS zijn, ik kan ook nergens een PRO ISIS optocht weer vinden die bestaat uit 10 man in Frankrijk, dus wat noem je nou propaganda ik noem dit gewoon een groep moslims over de kam sneren en er op gaan haten!
DAT IS PROPAGANDA!!!
Maar goed zo zie ik dat continu, jij noemt het nieuws ik noem het een verhaaltje uit de grote duim van de schrijver!
pi_144349448
quote:
Kameraden! Wat u nu gaat zien, is een sterk staaltje anti-Russische propaganda van de Nederlandse Staatsomroep. De video hierboven is een montage van twee fragmenten. Allereerst een stuk uit het NPO NOS NPO Journaal van gisterenavond, 8 september. We zien het logo van de Russische agitpropzender Russia Today, en we horen de voice-over van de NOS vertellen dat Poetin een vraag van een Britse journalist over Russische betrokkenheid bij de situatie in de Oekraïne 'zo goed als negeert'. We horen John Sweeney van de BBC zijn vraag stellen, maar in de NOS-montage zien we Poetin weglopen, ogenschijnlijk zonder de vraag te beantwoorden. Dan het tweede fragment, van RT zelf. Dat stamt al van een week geleden, op 1 september, en daarin zien we hetzelfde tafereel: Sweeney die zijn vraag aan Poetin stelt. Alleen: in werkelijkheid blijkt dat Poetin maar liefst twee volle minuten de tijd nam om antwoord te geven. De NOS wíst dat, want ze gebruiken zelf de beelden van RT, zoals het logo linksonder bewijst. Dat we in Nederland goeie redenen hebben om Poetin niet zo'n leuke vent te vinden, daar kunnen we het allemaal wel redelijk over eens zijn. Maar mogen we dan godverdomme wel de waarheid als basis om een eigen mening op te formuleren, en geen gore leugens? Misschien wil Esther van Waard van de afdeling Productie van 'de grootste onafhankelijke nieuwsgaarder van Nederland' (lol) even uitleggen hoe de NOS deze kwaadaardige hoax om haar kijkers mee te belazeren praktisch voor elkaar gekregen heeft.
Bron: http://www.geenstijl.nl/m(...)rige_leugenaars.html

NOS :')
  dinsdag 9 september 2014 @ 22:46:10 #69
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_144373166
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 11:22 schreef theguyver het volgende:

[..]

De meeste legers werken uit het huurleger princiepe dus je kan er voor kiezen of je die baan wil,

Heb je bron daarvan ik kan er nergens iets over vinden, plus het feit dat hoe weten hun in vredesnaam dat ze allemaal pro ISIS zijn, ik kan ook nergens een PRO ISIS optocht weer vinden die bestaat uit 10 man in Frankrijk, dus wat noem je nou propaganda ik noem dit gewoon een groep moslims over de kam sneren en er op gaan haten!
DAT IS PROPAGANDA!!!
Maar goed zo zie ik dat continu, jij noemt het nieuws ik noem het een verhaaltje uit de grote duim van de schrijver!
Tja schrijver tegenover wereldwijde msm en oorlogszuchtige gekken met een leger en macht , ik weet wel waar ik me drukker om maak .
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_landen_naar_aantal_moslims
pi_144391271
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 22:46 schreef Summers het volgende:

[..]

Tja schrijver tegenover wereldwijde msm en oorlogszuchtige gekken met een leger en macht , ik weet wel waar ik me drukker om maak .
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_landen_naar_aantal_moslims
Maak je je hier ook druk om? Of blijf je je selectief druk maken.

'Chloorgas systematisch gebruikt in Syrië'

In het noorden van Syrië is begin dit jaar herhaaldelijk en systematisch gebruikgemaakt van chloorgas.

Dit heeft een onderzoeksmissie van de Organisatie voor het Verbod van Chemische Wapens (OPCW) geconcludeerd.

De OPCW meldde woensdag dat haar 'fact-finding mission' (FFM) informatie heeft verzameld die bevestigt dat het chemische wapen bij aanvallen op drie dorpen is gebruikt.

De FFM gelooft op basis van de verschijnselen die ook bij patiënten zijn waargenomen, dat er een vorm van chloorgas is gebruikt.

http://www.nu.nl/buitenla(...)bruikt-in-syrie.html
  woensdag 10 september 2014 @ 16:10:09 #71
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_144391393
Is dit pareltje al voorbijgekomen :D
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_144391996
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 16:10 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Het is wel het onderwerp hier BNW / ''NOS faalt en liegt'' dus misschien dat filmpje ook even daar zetten?
  woensdag 10 september 2014 @ 16:35:59 #73
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_144392251
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 16:05 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Maak je je hier ook druk om? Of blijf je je selectief druk maken.

'Chloorgas systematisch gebruikt in Syrië'

In het noorden van Syrië is begin dit jaar herhaaldelijk en systematisch gebruikgemaakt van chloorgas.

Dit heeft een onderzoeksmissie van de Organisatie voor het Verbod van Chemische Wapens (OPCW) geconcludeerd.

De OPCW meldde woensdag dat haar 'fact-finding mission' (FFM) informatie heeft verzameld die bevestigt dat het chemische wapen bij aanvallen op drie dorpen is gebruikt.

De FFM gelooft op basis van de verschijnselen die ook bij patiënten zijn waargenomen, dat er een vorm van chloorgas is gebruikt.

http://www.nu.nl/buitenla(...)bruikt-in-syrie.html
Iedereen maakt zich selectief druk maar dat is toch al oud nieuws ? Dat jij je er toevallig vandaag druk om maakt wil niet zeggen dat iedereen zich daar vandaag druk om moet maken .
  woensdag 10 september 2014 @ 17:42:38 #74
pi_144394237
quote:
Ik kan het hele artikel hier plakken, maar de titel zegt genoeg.
  donderdag 11 september 2014 @ 11:08:01 #75
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_144415265
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 16:10 schreef SgtPorkbeans het volgende:
auteursrechten ... je dikke moeder bv.. WTF!!! :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties