abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131730020
Hier weer verder. Deeltje 2: BNW / Propaganda en deceptie in de massamedia #2

De laatste tijd wordt het mij steeds duidelijker dat de massamedia een zeer grote rol spelen in bepaalde (politieke) zaken die wereldwijd plaatsvinden, dus ik dacht... laat ik hier eens een apart topic aan wijden. Misschien dat dit wel een interessante discussie op kan gaan leveren.

Het is een feit dat de media zich in veel gevallen schuldig maakt aan valse berichtgeving rondom zaken die actueel zijn. Dit is niet nieuw ofzo. Zo ben ik er van overtuigd dat de media regelmatig meewerken aan "psychological operations" (PSYOP) om een bepaald publiek in binnen en/of buitenland (overheden, organisaties, bevolking, groeperingen, idividuen etc.) te voorzien van selectieve informatie om zodoende hun emoties, motieven en objectief redeneren ten gunste van hun eigen doelen te beïnvloeden.

Het kan hierbij gaan om relatief kleine gevallen van valse berichtgeving omtrent bepaalde gebeurtenissen, maar het kan ook goed gaan om grootschalig en veelvuldige valse berichtgeving om bijvoorbeeld goodwill voor bepaalde oorlogen bij het publiek te kweken. Hierbij kan men simpelweg gebruik maken van alle middelen die men ter beschikking heeft, zoals bijvoorbeel het toepassen van Photoshop op foto's, het manipuleren van televisiebeelden, verslag doen van valse gebeurtenissen etc.

Voornamelijk de Amerikaanse media maken zich duidelijk regelmatig schuldig aan dergelijke propaganda. Opzich niet gek als je weet welke 6 grote bedrijven de touwtjes van de massa media grotendeels in handen hebben. Uiteraard is het niet tot de Amerikaanse media beperkt.

Wie hebben in de V.S. de media in handen:


2009 revenues: $157 billion
General Electric media-related holdings include television networks NBC and Telemundo, Universal Pictures, Focus Features, 26 television stations in the United States and cable networks MSNBC, Bravo and the Sci Fi Channel. GE also owns 80 percent of NBC Universal.


2009 revenues: $36.1 billion
The Walt Disney Company owns the ABC Television Network, cable networks including ESPN, the Disney Channel, SOAPnet, A&E and Lifetime, 277 radio stations, music and book publishing companies, production companies Touchstone, Miramax and Walt Disney Pictures, Pixar Animation Studios, the cellular service Disney Mobile, and theme parks around the world.


2009 revenues: $30.4 billion
News Corporation’s media holdings include: the Fox Broadcasting Company; television and cable networks such as Fox, Fox Business Channel, National Geographic and FX; print publications including the Wall Street Journal, the New York Post and TVGuide; the magazines Barron’s and SmartMoney; book publisher HarperCollins; film production companies 20th Century Fox, Fox Searchlight Pictures and Blue Sky Studios; numerous websites including MarketWatch.com; and non-media holdings including the National Rugby League.


2009 revenues: $25.8 billion
Time Warner is the largest media conglomerate in the world, with holdings including: CNN, the CW (a joint venture with CBS), HBO, Cinemax, Cartoon Network, TBS, TNT, America Online, MapQuest, Moviefone, Warner Bros. Pictures, Castle Rock and New Line Cinema, and more than 150 magazines including Time, Sports Illustrated, Fortune, Marie Claire and People.


2009 revenues: $13.6 billion
Viacom holdings include: MTV, Nickelodeon/Nick-at-Nite, VH1, BET, Comedy Central, Paramount Pictures, Paramount Home Entertainment, Atom Entertainment, and music game developer Harmonix. Viacom 18 is a joint venture with the Indian media company Global Broadcast news.


2009 revenues: $13 billion
CBS Corporation owns the CBS Television Network, CBS Television Distribution Group, the CW (a joint venture with Time Warner), Showtime, book publisher Simon & Schuster, 30 television stations, and CBS Radio, Inc, which has 130 stations. CBS is now the leading supplier of video to Google’s new Video Marketplace.

Bron: http://www.freepress.net/ownership/chart/main

Hieronder een uitgelekte video die al een tijdje op het internet rond circuleert. Hierin is goed te zien hoe de CNN reporter Charles Jaco in 1991!!! verslag doet van de golfoorlog waarbij CNN je wil doen geloven dat hij er LIVE bij is, maar hij staat in werkelijkheid in een studio een belachelijk toneelstukje op te voeren:


De film WAG THE DOG (1997) kan ook nogal een eyeopener zijn.




quote:
"54-40 or fight. What does that mean?...Remember the Maine...Tippecanoe and Tyler, too...They're war slogans, Mr. Motss. We remember the slogans, we can't even remember the fucking wars. Y'know why? Cause it's show business. That's why I'm here. Naked girl, covered in Napalm. Five marines raising the flag, Mount Suribachi. V for Victory, Y'remember the picture, fifty years from now, they'll have forgotten the war. Gulf War? Smart bomb, falling down a chimney. Twenty-five-hundred missions a day, 100 days, one video of one bomb, Mr. Motss. The American people bought that war."

-Conrad 'Connie' Brean (played by Robert De Niro) from the movie Wag the Dog
Nog een voorbeeld van manipulatie wat recentelijk in het nieuws is geweest:





Zoals je ziet is Mubarak netjes geknipt en op de voorgrond geplakt.

In 2006 is aan het licht gekomen dat Reuters zich ook op grote schaal schuldig heeft gemaakt aan beeldmanipulatie:

quote:
The recent discovery that the Reuters news agency released a digitally manipulated photograph as an authentic image of the bombing in Beirut has drawn attention to the important topic of bias in the media. But lost in the frenzy over one particular image is an even more devastating fact: that over the last week Reuters has been caught red-handed in an astonishing variety of journalistic frauds in the photo coverage of the war in Lebanon.

It's important to understand that there is not just a single fraudulent Reuters photograph, nor even only one kind of fraudulent photograph. There are in fact dozens of photographs whose authenticity has been questioned, and they fall into four distinct categories.

The four types of photographic fraud perpetrated by Reuters photographers and editors are:

1. Digitally manipulating images after the photographs have been taken.

2. Photographing scenes staged by Hezbollah and presenting the images as if they were of authentic spontaneous news events.

3. Photographers themselves staging scenes or moving objects, and presenting photos of the set-ups as if they were naturally occurring.

4. Giving false or misleading captions to otherwise real photos that were taken at a different time or place.
Voor meer info over de Reuters foto fraud: http://zombietime.com/reuters_photo_fraud/

De technische ontwikkelingen bieden tegenwoordig oneindige mogelijkheden om "Information warfare" op strategische basis toe toe te passen. Het is alleen niet de vraag of dit gebeurt, maar eerder de vraag op welke schaal.

Stukje tekst uit "Information warfare" van professor George J. Stein:

quote:
Let us take just one example of how current technologies could be used for strategic-level information warfare. If, say, the capabilities of already well-known Hollywood technologies to simulate reality were added to our arsenal, a genuinely revolutionary new form of warfare would become possible. Today, the techniques of combining live actors with computer-generated video graphics can easily create a "virtual" news conference, summit meeting, or perhaps even a battle that would exist in "effect" though not in physical fact. Stored video images can be recombined or "morphed" endlessly to produce any effect chosen. This moves well beyond traditional military deception, and now, perhaps, "pictures" will be worth a thousand tanks. Imagine the effect of a nationwide broadcast in banditland of the meeting between the "digitized" maximum leader and a "digitized" Jimmy Carter in which all loyal soldiers are told to cease fighting and return to their homes. The targets of information warfare, remember, are the decisions in the opponent's mind, and the battlespace of the human mind is also the zone of illusion.

Bron: http://www.iwar.org.uk/iwar/resources/airchronicles/stein.htm
Nog een leuke:

1990: Irakese soldaten zouden baby's uit Koeweitse couveuses gehaald hebben om de couveuses als oorlogsbuit naar Irak te sturen. Gestoffeerd met getuigenissen en een officieuze ?hearing? in het Huis van Afvaardiging werd het verhaal door velen - zelfs door Amnesty International - voor waar gehouden en bleek het voor Amerikaanse afgevaardigden en senatoren zelfs een doorslaggevende factor voor hun fiat om een oorlog tegen Irak te beginnen. Uiteindelijk bleek het verhaal een slag in de propagandaoorlog waarbij een aantal Koeweitse hoge functionarissen een groot public relations bureau had ingehuurd om de Amerikaanse publieke opinie naar hun kant te laten overhellen


Kortom: Wat nou babymoorden? :?

Goed, ik heb nu niet heel veel tijd om er echt een uitgebreide en goede startpost van te maken, maar ik hoop dat duidelijk is waar ik heen wil. Het is wat mij betreft een zeer gevaarlijke ontwikkeling. De tijd dat het verschil tussen realiteit en fictie duidelijk zichtbaar is, is wat dat betreft gewoon voorbij. Ik zou het dan ook leuk vinden als hier een levendige discussie ontstaat.

:)
pi_131730099
See what I did there? 8-)


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 00:21:42 #3
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_131730110
Illuminati
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_131730525
quote:
6s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 00:21 schreef Gray het volgende:

En dát is waarom je niet zo slim bent als dat je jezelf wil voordoen, dms. oO< Als pot moet je niet zo ketelen.
Als jij een willekeurige term roept om op te zoeken verwacht ik dat wat ik opzoek enige correlatie heeft met waar jij op reageert. Wellicht doe je er goed aan om zelf nog eens de wikipedia door te lezen.
Conscience do cost.
pi_131731860
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 00:41 schreef ems. het volgende:

[..]

Als jij een willekeurige term roept om op te zoeken verwacht ik dat wat ik opzoek enige correlatie heeft met waar jij op reageert. Wellicht doe je er goed aan om zelf nog eens de wikipedia door te lezen.
Deze wiki?
Waarin staat:
quote:
The uncanny valley is a hypothesis in the field of human aesthetics which holds that when human features look and move almost, but not exactly, like natural human beings, it causes a response of revulsion among human observers. Examples can be found in the fields of robotics,[1] 3D computer animation,[2][3]
En:
quote:
Viewer perception of facial expression and speech and the uncanny valley in realistic, human-like characters intended for video games and film is being investigated by Tinwell et al., 2011. Consideration is also given by Tinwell et al. (2010) as to how the uncanny may be exaggerated for antipathetic characters in survival horror games.
Hm?

En dat in "enige correlatie met":
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 13:21 schreef ems. het volgende:
Vriend van je praat onzin natuurlijk, maar dat kan je zelf ook wel begrijpen toch?
Dat jij schreef als reactie op:
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 13:11 schreef Tingo het volgende:
Vriend van me heeft me vertelt niet zo lang terug dat CGI in computer games kan nog realistischer zijn maar veel gamers wilde dat niet want ze vonden het 'te eng'.
Het Engelse woord voor onwetend pas wellicht beter bij je: ignorant.

Waarvoor ik speciaal voor een geval als jij de uitleg bij zal geven:
quote:
ig·no·rant
/ˈignərənt/
Adjective

• Lacking knowledge or awareness in general; uneducated or unsophisticated.

• Lacking knowledge, information, or awareness about something in particular: "ignorant of astronomy".
Graag gedaan. *)
pi_131733975
quote:
3s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 02:30 schreef Gray het volgende:

[..]

Deze wiki?
Waarin staat:

[..]

En:

[..]

Hm?

En dat in "enige correlatie met":

[..]

Dat jij schreef als reactie op:

[..]

Het Engelse woord voor onwetend pas wellicht beter bij je: ignorant.

Waarvoor ik speciaal voor een geval als jij de uitleg bij zal geven:

[..]

Graag gedaan. *)
Ja - dat had ie over - The Uncanny Valley.
Thanks.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_131736413
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 09:52 schreef Tingo het volgende:

[..]

Ja - dat had ie over - The Uncanny Valley.
Thanks.
Of in het Duits 'Das Unheimliche' .. een freudiaanse professor psychologie heeft dat begin 20e eeuw beschreven in een essay, welke zelf weer refereert naar een boek van Nietzsche over Moraal uit 1887.

het heeft te maken met een Filosofisch begrip (gevoel) van Goed en Kwaad en hoe wij dit kunnen herkennen als Mens en in welke mate we ons laten leiden in beslissingen door impressies en beinvloeding van buitenaf...
Soms ook onze 'ervarng' van de buitenwereld omstellen om beter te passen bij onze handelingen en omgang ermee.

het 'Unheimliche' is het gegeven dat een totaal 'normale' en herkenbare situatie of omgeving juist vanwege dit 'bekende' een gevoel van angst kan opwekken en afkeer, en tegelijkertijd ook aantrekkend kan werken (Cognitieve dissonantie).

Hoe mensen vervolgens hiermee omgaan is een erg typerend iets... sommigen zullen de 'unheimliche' zaken ignoreren, hun ogen ervoor sluiten en een eventuele bedreiging niet _willen_ zien..
anderen passen hun mening aan, vinden opeens dat een bepaalde vijandelijke iets opeens 'niet zo erg is' (het 'Benjamin Franklin' Effect ... Franklin beschreef ooit dat iemand die ooit een ander een gunst gaf, meer geneigd is deze ook als 'medestander te gaan zien en mogelijk nog meer gunsten geven, dan iemand die enkel iets 'ontvangt')


(Zoals je ziet een veel breder en filosofischer iets dan enkel het engels/japanse begrip 'Uncanny Valley' uit de robotics welke zich bezighoud met de omgang van mensen met robots of virtuele werkelijkheden)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 13:19:27 #8
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_131739521
Wat betreft "Wie hebben in de V.S. de media in handen", die partijen zijn lijken nou niet echt 'vriendjes' van elkaar te zijn maar proberen elkaar (hard) te beconcurreren.

Al wat ouder nieuws wat ik nog in mijn overvolle mail inbox heb staan en volgens mij nog niet aan bod was gekomen:

quote:
CBS blocks Time Warner Cable customers from accessing content online

Time Warner Cable customers in several major U.S. cities, including New York, Los Angeles and Dallas, have been without CBS programming since Friday, when negotiations over retransmission fees broke down. And now, thanks to a decision by CBS, those viewers and customers will feel squeezed out online: The network has decided to block them from accessing programming that would normally be available on the Internet, as well.

[..]

http://www.today.com/ente(...)nt-online-6C10838308
Tussen dit soort partijen

En dat ondanks onderstaande (copy/paste uit OP):

quote:
Time Warner is the largest media conglomerate in the world, with holdings including: CNN, the CW (a joint venture with CBS)

[..]

CBS Corporation owns the CBS Television Network, CBS Television Distribution Group, the CW ([b]a joint venture with Time Warner)
pi_131739571
quote:
3s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 02:30 schreef Gray het volgende:

[..]

Deze wiki?
Waarin staat:

[..]

En:

[..]

Hm?

En dat in "enige correlatie met":

[..]

Dat jij schreef als reactie op:
Goed, er zijn dus mensen die games eng vinden. Wooptiedoo. Op de Super Nintendo vond ik destijds Castlevania 4 al eng. Toen op de psx Resident Evil. Op de PC alone in the dark. etc etc. Uiteraard wordt het steeds enger met games als amnesia en outlast gezien de graphics vooruit gaan, maar what of it? Ik vind het juist prachtig. Ik kan niet wachten om nog realistischere games te spelen op de occulus rift. Dat er bepaalde bange mensen zijn die enge games niet willen spelen kan. Er zijn ook bepaalde mensen die niet durven fietsen. Die vorm van angst is een heel ander verhaal dan het uncanny valley gedoe.

Je zit er simpelweg naast. Wat niet geheel onbegrijpelijk is gezien je kennis wat betreft begrijpend lezen. Dat hele uncanny verhaal bevestigd dat als de, in dit geval graphics, van een game dichterbij realisme komt, het uncanny 'gevoel' juist niet verschijnt. In de wiki kan je lezen dat het juist veroorzaakt wordt door imperfecties. Dus hoe beter de graphics/technologie, hoe makkelijker je dat uncanny gevoel in je plassertje vermijdt. Ironisch genoeg precies het tegenovergestelde van wat jij denkt dat het betekent :D Op die wiki noemen ze zelfs al diverse voorbeelden van CGI films waarin het uncanny valley complex vermeden werd. Niet door het 'minder realistisch' te maken, maar door het juist zo realistisch mogelijk te doen.

quote:
the 2011 The Adventures of Tintin, was praised by reviewers for avoiding the uncanny valley despite its animated characters' realism. Critic Dana Stevens wrote, "With the possible exception of the title character, the animated cast of Tintin narrowly escapes entrapment in the so-called 'uncanny valley.'"[40] Wired Magazine editor Kevin Kelly wrote of the film, "we have passed beyond the uncanny valley into the plains of hyperreality.
Je kan eigenlijk wel voorzichtig concluderen dat uncanny valley een gevolg is van beperkte technologie. Zodra dat beter wordt en de films/games realistischer is het uncanny gevoel iets van het verleden. Tenzij het expres wordt toegepast in horrorgames juist om dat uncanny gevoel te bereiken, natuurlijk. Zoals ik al zei: Ik wil de games graag zo uncanny als ze komen.

quote:
Het Engelse woord voor onwetend pas wellicht beter bij je: ignorant.

Waarvoor ik speciaal voor een geval als jij de uitleg bij zal geven:

[..]

Graag gedaan. *)
Je klinkt een beetje zoals ik toen ik 11 was. Schattig :)
Conscience do cost.
pi_131742334
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 13:20 schreef ems. het volgende:
Dat hele uncanny verhaal bevestigd dat als de, in dit geval graphics, van een game dichterbij realisme komt, het uncanny 'gevoel' juist niet verschijnt.
Errr, nee. Dat is zelfs te lezen in de quote die je uit de wiki haalt over Kuifje. Bovendien hebben ze daar juist elementen toegepast zodat het surrealisme duidelijk beleef, ondanks de mate van realisme. Vandaar de tekst "despite its animated characters' realism".

Zie voor de balans tussen realisme en surrealisme bijvoorbeeld:

Kijk Kuifje! Iemand die er bijzonder weinig van snapt!

In het voorbeeld van de horrorgames hebben ze het realisme juist overdreven, zodat de mate van realisme in de uncanny valley valt.

Je zei iets over begrijpend lezen? _O-
pi_131743147
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 14:59 schreef Gray het volgende:

[..]

Errr, nee. Dat is zelfs te lezen in de quote die je uit de wiki haalt over Kuifje. Bovendien hebben ze daar juist elementen toegepast zodat het surrealisme duidelijk beleef, ondanks de mate van realisme. Vandaar de tekst "despite its animated characters' realism".
Wat jij zegt staat er simpelweg niet. Ze wisten ondanks het realisme het uncanny te vermijden. Dat geeft toch duidelijk aan dat uncanny-ness vrijwel een keuze is. Dat heeft niets te maken met het realisme an sich, maar des te meer met de manier waarop de CGI is opgebouwd. Iets kan vele malen realistischer eruit zien dan kuifje en toch niet uncanny zijn.

Ergo, het hele verhaal dat realisme uiteindelijk leidt tot uncanny valley is een foute aanname. Met de juiste technieken en kennis kan je een fotorealistische game maken waar 'uncanny' helemaal niet van toepassing is. Pas als de techniek beperkt is of 'slecht' wordt toegepast kom je tot dat effect.
quote:
Zie voor de balans tussen realisme en surrealisme bijvoorbeeld:
[ afbeelding ]
Kijk Kuifje! Iemand die er bijzonder weinig van snapt!
Nutteloze toevoeging.
quote:
In het voorbeeld van de horrorgames hebben ze het realisme juist overdreven, zodat de mate van realisme in de uncanny valley valt.
? Er zijn nog maar weinig (geen, voor zover ik weet) horrorgames die qua graphics de andere genres overtreffen. Dat is niet omdat ze anders te 'eng' worden, maar omdat het een genre is waarin minder budget omgaat en ze dus veelal afhankelijk zijn van andermans engines en niet de tijd/het geld hebben om iets helemaal van de grond af aan op te bouwen. Naarmate horrorgames populairder worden (wat momenteel aan het gebeuren is dankzij games als Amnesia en Outlast) zal dat zich wel langzaam rechttrekken.

Uncanny valley is gevolg van beperkte techniek en kennis of iets dat expres is ingebouwd om een bepaald effect te bereiken. Jij maakt de foute aanname dat het een automatisch gevolg is van modernisering van CGI technieken. Het tegendeel is dus waar; hoe dichter iets bij de realiteit komt, hoe minder uncanny iets is. Het is voornamelijk iets waar we met de huidige realistisch-maar-net-niet-realistisch-genoeg-technologie tegenop hikken.
quote:
Je zei iets over begrijpend lezen? _O-
Jij zei iets over ergens bijzonder weinig van snappen? :D

Los daarvan, de hele discussie begon omdat iemand zei dat games te 'eng' zouden worden. Uncanney valley heeft helemaal niets met 'eng' te maken en gaat dan ook geen enkel effect hebben om de vooruitgang van graphics.
Conscience do cost.
pi_131743307
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 14:59 schreef Gray het volgende:

[..]

Errr, nee. Dat is zelfs te lezen in de quote die je uit de wiki haalt over Kuifje. Bovendien hebben ze daar juist elementen toegepast zodat het surrealisme duidelijk beleef, ondanks de mate van realisme. Vandaar de tekst "despite its animated characters' realism".

Zie voor de balans tussen realisme en surrealisme bijvoorbeeld:
[ afbeelding ]
Kijk Kuifje! Iemand die er bijzonder weinig van snapt!

In het voorbeeld van de horrorgames hebben ze het realisme juist overdreven, zodat de mate van realisme in de uncanny valley valt.

Je zei iets over begrijpend lezen? _O-
Dankje wel voor je input Gray.
Ik wil reageren op EMS maar hij staat op m'n negeer lijst... :)
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
  Moderator dinsdag 1 oktober 2013 @ 16:02:09 #13
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_131744167
Wat ik wel een behoorlijk vervelende vorm van propaganda vond was het grote nieuws van het NKI recentelijk waarin werd aangegeven dat kanker binnen 10 jaar een chronische ziekte zou worden. Daarbij houden ze zich punt één niet aan de definitie van chronisch ziek, aan de andere kant worden bijna alle claims te rooskleurig ingekleurd, en ging het ook nog eens samen met het 100 jarig bestaan van het NKI.

Het kwalijkst eraan vind ik de pretence die gegeven werd dat het een kwestie was nog even veel geld erin pompen en dat het dan klaar was... dit heeft volgensmij totaal gebackfired want mensen hebben nu juist gedacht dat er geen extra geld nodig is waardoor veel mensen nu zoiets hebben van we verzinnen wel een ander doel voor ons geld dan kanker want dat is inmiddels over 10 jaar chronisch.

Kortom een rare media-uiting die weinig tot niets te maken heeft met de huidige stand van zaken binnen het kanker onderzoek.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_131748735
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 15:34 schreef Tingo het volgende:

[..]

Ik wil reageren op EMS maar hij staat op m'n negeer lijst... :)
Net als alle andere bronnen die iets zeggen dat niet in jouw beperkte wereldbeeld past. En dan anderen betichten van dat ze niet open staan voor nieuwe inzichten :D
Conscience do cost.
pi_131751090
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 15:28 schreef ems. het volgende:

[..]

Wat jij zegt staat er simpelweg niet. Ze wisten ondanks het realisme het uncanny te vermijden. Dat geeft toch duidelijk aan dat uncanny-ness vrijwel een keuze is. Dat heeft niets te maken met het realisme an sich, maar des te meer met de manier waarop de CGI is opgebouwd. Iets kan vele malen realistischer eruit zien dan kuifje en toch niet uncanny zijn.
Het fenomeen uncanny valley komt ook in andere kunstvormen tot uiting, maar ook in andere technologieen. Zie bijvoorbeeld de androids van tegenwoordig:


Dat het niet uncanny hoeft te zijn bij een zekere mate van realisme is duidelijk. Dat kan óf door het realisme dusdanig op te schroeven dat het niet meer 'nep' lijkt, óf door karikaturen te gebruiken zoals in Kuifje. En er zullen vast nog meer trucs voor zijn.
Maar dat maakt niet dat mijn punt onjuist is, namelijk dat realisme en the uncanny verband hebben op het gebied van menselijke esthetica, integendeel.

quote:
Ergo, het hele verhaal dat realisme uiteindelijk leidt tot uncanny valley is een foute aanname. Met de juiste technieken en kennis kan je een fotorealistische game maken waar 'uncanny' helemaal niet van toepassing is. Pas als de techniek beperkt is of 'slecht' wordt toegepast kom je tot dat effect.
Pakken we de grafiek erbij, waar de naam van is afgeleid.

Het idee is dat de uncanny valley optreedt wanneer menselijke vormen gebruikt worden in beeldmateriaal. Hoe meer het lijkt op menselijke vormen, of wel realistischer wordt, hoe dichter in het gebied van the uncanny valley het komt. Zodra het niet meer van echt te onderscheiden is, dan valt the uncanny valley weg. Dit heb ik persoonlijk ervaren bij beelden van Heavy Rain, stilstaande dan wel.

quote:
[..]

Nutteloze toevoeging.
Maar toepasselijk. *)

quote:
[..]

? Er zijn nog maar weinig (geen, voor zover ik weet) horrorgames die qua graphics de andere genres overtreffen. Dat is niet omdat ze anders te 'eng' worden, maar omdat het een genre is waarin minder budget omgaat en ze dus veelal afhankelijk zijn van andermans engines en niet de tijd/het geld hebben om iets helemaal van de grond af aan op te bouwen. Naarmate horrorgames populairder worden (wat momenteel aan het gebeuren is dankzij games als Amnesia en Outlast) zal dat zich wel langzaam rechttrekken.
Dit kan je natuurlijk allemaal onderbouwen? Of komt dit uit je dikke 14.gif?

quote:
Uncanny valley is gevolg van beperkte techniek en kennis of iets dat expres is ingebouwd om een bepaald effect te bereiken. Jij maakt de foute aanname dat het een automatisch gevolg is van modernisering van CGI technieken. Het tegendeel is dus waar; hoe dichter iets bij de realiteit komt, hoe minder uncanny iets is. Het is voornamelijk iets waar we met de huidige realistisch-maar-net-niet-realistisch-genoeg-technologie tegenop hikken.
Je ziet toch hoop ik wel dat je jezelf tegenspreekt, ondanks dat je me een aanname toeschrijft die ik nooit gemaakt heb?

quote:
[..]

Los daarvan, de hele discussie begon omdat iemand zei dat games te 'eng' zouden worden. Uncanney valley heeft helemaal niets met 'eng' te maken
The uncanny valley maakt juist oncomfortabel. Zie nogmaals de wiki:
quote:
The uncanny valley is a hypothesis in the field of human aesthetics which holds that when human features look and move almost, but not exactly, like natural human beings, it causes a response of revulsion among human observers.
Revulsion:
quote:
re·vul·sion
/riˈvəlSHən/
Noun
A sense of disgust.
Synonyms
repulsion - disgust - repugnance - nausea
Ofwel afgrijswekkend, of eng, in het Nederlands.

quote:
en gaat dan ook geen enkel effect hebben om de vooruitgang van graphics.
Blijkbaar houdt men zich bij de ontwikkeling van animaties rekening hiermee. Realisme en nieuwe technieken daarvoor zijn dus niet altijd op hun plek.

quote:
Jij zei iets over ergens bijzonder weinig van snappen? :D
Het blijft blijkbaar moeilijk voor je. :')

Kortom, menselijke vormen, of menselijke esthetiek in een zekere mate van realisme wekken weerzin op in de beleving van de mens. Bij onder andere videogames wordt hier rekening mee gehouden, door het te stimuleren, of te verminderen.

De vriend van Tingo sprak dus geen onzin.


Tot dusver deze collegereeks over The Uncanny Valley. (8>
pi_143543192
kickje want:

Julian Assange kondigt persconferentie aan

WikiLeaks-oprichter Julian Assange geeft maandagochtend om 10.00 uur (Nederlandse tijd) in de ambassade van Ecuador in Londen een persconferentie.

De minister van Buitenlandse Zaken van Ecuador is daar ook bij, twittert zijn ministerie.

Verschillende media speculeren dat Assange zich gaat overgeven omdat hij ziek zou zijn. Hij zit al twee jaar in de ambassade van Ecuador in Londen.

Assange vroeg daar politiek asiel aan om te ontkomen aan een mogelijke uitlevering aan Zweden. Daar wordt hij beschuldigd van seksueel misbruik.

http://www.nu.nl/buitenla(...)persconferentie.html
pi_143543389
Die Assange is een bloedirritant mannetje maar verkrachting is gewoon een dom en overduidelijk opzetje natuurlijk.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  maandag 18 augustus 2014 @ 09:14:41 #18
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_143543636
quote:
11s.gif Op maandag 18 augustus 2014 08:53 schreef El_Matador het volgende:
Die Assange is een bloedirritant mannetje maar verkrachting is gewoon een dom en overduidelijk opzetje natuurlijk.
Want? Iemand die wikileaks leaked doet zoiets niet? :D
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_143543689
quote:
3s.gif Op maandag 18 augustus 2014 09:14 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Want? Iemand die wikileaks leaked doet zoiets niet? :D
Lach je nu om je eigen stroman?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  maandag 18 augustus 2014 @ 09:31:07 #20
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_143543858
quote:
10s.gif Op maandag 18 augustus 2014 09:19 schreef El_Matador het volgende:
Lach je nu om je eigen stroman?
Yup. :7 Was wel een goeie toch? :D

Maar serieus, waarom is het zo duidelijk dom en vooropgezet? Bovendien als dat het was, waarom dan op zo'n domme manier?

De hele wereld heeft 'ruzie' met Assange en dit is waar ze mee komen? Dan is het inderdaad dom. ;)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_143543988
quote:
14s.gif Op maandag 18 augustus 2014 09:31 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Yup. :7 Was wel een goeie toch? :D

Maar serieus, waarom is het zo duidelijk dom en vooropgezet? Bovendien als dat het was, waarom dan op zo'n domme manier?

De hele wereld heeft 'ruzie' met Assange en dit is waar ze mee komen? Dan is het inderdaad dom. ;)
Sja, ik verbaas me met jou over het amateurisme van de BNW-plotters maar dat geeft alleen maar hun stuitende psychopate arrogantie aan.

DPK, 9/11, de klimaathoax. Het is zo fucking obvious, maar de halve wereld trapt erin.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143544712
quote:
1s.gif Op maandag 18 augustus 2014 09:38 schreef El_Matador het volgende:
DPK, 9/11, de klimaathoax. Het is zo fucking obvious, maar de halve wereld trapt erin.
:')

Ja, het is echt overduidelijk dat 9/11 een vooropgezet plan was van de Amerikaanse regering.

:') x1000
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_143544765
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 10:15 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

:')

Ja, het is echt overduidelijk dat 9/11 een vooropgezet plan was van de Amerikaanse regering.

:') x1000
Voor hen die ziende blind zijn niet nee.

Probeer eens een vliegtuig met een spanwijdte van 48 m door een gaatje van 5 meter te proppen zonder vleugels, staartstukken en andere shit op een puntgaaf gazon achter te laten.

Succes Koos. Veel succes.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143544903
quote:
1s.gif Op maandag 18 augustus 2014 10:17 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Voor hen die ziende blind zijn niet nee.

Probeer eens een vliegtuig met een spanwijdte van 48 m door een gaatje van 5 meter te proppen zonder vleugels, staartstukken en andere shit op een puntgaaf gazon achter te laten.

Succes Koos. Veel succes.
Het is bijzonder verstandig om een raket in het Pentagon te knallen. Niemand die dat merkt, inderdaad.

Als ze de regering echt verantwoordelijk zou zijn, dan zou men toch echt een zekere voor het onzekere nemen en hun evil scheme toch meer zorgvuldig uitvoeren, lijkt mij.

Overigens lagen er brokstukken van een vliegtuig verspreid op het gazon van het Pentagon. Die beelden zijn zonder al te veel moeite te vinden. Het is allemaal niet zo ingewikkeld, Matador.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 18 augustus 2014 @ 11:29:32 #25
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_143546524
YourAnonCentral twitterde op maandag 18-08-2014 om 11:13:40 It wouldn't be far fetched to assume a portion of the racial division in the #Ferguson hashtag is perhaps fabricated. http://t.co/deYrx2AxlD reageer retweet
YourAnonCentral twitterde op maandag 18-08-2014 om 11:23:40 It's the same troll formula we saw in #Gaza, #Occupy, #WL, #Egypt, #Syria, #Bahrain, now we see it in #Ferguson. reageer retweet
quote:
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')