Korte omschrijving depressie:quote:Op zondag 3 januari 2010 01:17 schreef Quickie_Butt het volgende:
Het viel me op dat er nog geen centraal topic is voor depressies en/of angstklachten. Wel een topic over medicatie bij psychische problemen en een hoe voel je je nu topic, maar die dekken naar mijn mening niet helemaal de lading.
Ik denk dat dit topic wel kan bijdragen in dit subforum. Veel mensen kampen namelijk met depressieve of angstklachten en zo kunnen we een beetje steun bij elkaar zoeken en elkaar van adviezen en tips voorzien
Korte uitleg van angststoornissen:quote:Depressie
Iemand met een depressie heeft last van een hevige neerslachtigheid.
Die neerslachtigheid klaart niet na een paar dagen vanzelf op, maar duurt minimaal twee weken. Depressie moet niet verward worden met 'gewone' neerslachtigheid die iedereen wel eens heeft. Bij een depressie is deze heviger en tast het dagelijks functioneren aan.
Bron: http://www.trimbos.nl/onderwerpen/psychische-gezondheid/depressie
quote:Angststoornissen
Angststoornissen zijn in de psychiatrie de meest voorkomende aandoeningen. Sommige van deze aandoeningen worden fobie genoemd. Het gemeenschappelijke kenmerk van angststoornissen, is dat er sprake is van angst. Mensen kunnen zo angstig zijn dat het hun leven ontregelt.
Wanneer spreken we van een angststoornis?
Angst is een gevoel dat optreedt bij dreigend gevaar. De emotie ontstaat als het welzijn van een persoon direct wordt bedreigd, maar ook als een persoon een situatie als bedreigend ervaart. Als een angst geen reële grond heeft en de betrokken persoon er sociale of beroepsmatige problemen door ondervindt, is er sprake van een stoornis.
In het diagnostisch classificatiesysteem DSM-IV worden de volgende angststoornissen onderscheiden:
Paniekstoornis met of zonder agorafobie
Sociale fobie of angststoornis
Specifieke of enkelvoudige fobie
Obsessief-compulsieve stoornis of dwangstoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis
Hypochondrie
Angststoornis door een lichamelijke aandoening
Acute stressstoornis
Angststoornis door alcohol of drugs
Voor de Multidisciplinaire Richtlijn Angststoornissen is de indeling van de DSM-IV als uitgangspunt genomen. Van de onderscheiden angststoornissen zijn de volgende aandoeningen opgenomen in de richtlijnen:
Paniekstoornis met en zonder agorafobie
Sociale fobie
Specifieke fobie
Obsessief-compulsieve stoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis
Bron: http://www.trimbos.nl/ond(...)stoornissen-algemeen
Yupquote:
Ik ken het hoor.quote:Op zondag 22 september 2013 20:35 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Yup
Alleen (zoals ik al eerder beschreef) ga ik mezelf dan totaal voorbij. Moet wel zeggen dat ik dat stukje aan mezelf wel mis nu ik aan de medicatie ben, maar ik krijg nu veel en veel meer voor elkaar!
Het is een ruil zeg maar.
quote:
quote:Op zondag 22 september 2013 23:06 schreef Gray het volgende:
Voor wanneer iemand jou en je kwaal niet serieus neemt:
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 22 september 2013 23:14 schreef Miniem het volgende:
Oh men.
De zelfhaat gevoelens komen op dit moment weer flink naar boven.
En druk is goed omdat je dan geen tijd hebt om te piekeren?quote:Op zondag 22 september 2013 23:17 schreef minthy het volgende:
[..]![]()
Hier idem, zit in een hele slechte dag vandaag. Gelukkig is het weekend weer bijna voorbij en ligt er een hele drukke week voor de deur. Zal komend weekend nog wel gekker worden qua ellende
Als in dat het even een ander perspectief biedt; zeker.quote:Op zondag 22 september 2013 23:15 schreef minthy het volgende:
[..]![]()
En tóch kunnen juist dat soort types je met een harde opmerking wel weer even in het nu halen.
Zoveel dat ik nog moet regelen en bespreken hier. En die onzekerheid. Its killing.quote:Op zondag 22 september 2013 23:17 schreef minthy het volgende:
[..]![]()
Hier idem, zit in een hele slechte dag vandaag. Gelukkig is het weekend weer bijna voorbij en ligt er een hele drukke week voor de deur. Zal komend weekend nog wel gekker worden qua ellende
Laat ze maar drijven. Pluk het niet uit het water om het vast te houden. Alles zinkt vanzelf.quote:Op zondag 22 september 2013 23:14 schreef Miniem het volgende:
Oh men.
De zelfhaat gevoelens komen op dit moment weer flink naar boven.
Het was enigszins sarcastisch, druk is helemaal niet zo goed. Komt toevallig zo uit. Dat gepieker komt toch wel als ik weer alleen ben, na drukte wordt dat alleen maar ergerquote:Op zondag 22 september 2013 23:19 schreef Royco1 het volgende:
[..]
En druk is goed omdat je dan geen tijd hebt om te piekeren?
Incl mezelfquote:Op zondag 22 september 2013 23:22 schreef Gray het volgende:
[..]
Laat ze maar drijven. Alles zinkt vanzelf.
Wat?quote:Op zondag 22 september 2013 23:24 schreef Gray het volgende:
[..]
Jij leeft, als een lotusblad. In de modder gedij je.
Dat eerste bedoelde ik, ja. Soms vind ik het erg fijn om even een spreekwoordelijke schop onder m'n hol te krijgen van iemand die het allemaal juist iets anders ziet. Dat ondermijnen hoeft niet eens zo te zijn, soms werkt een verhelderende rotschopquote:Op zondag 22 september 2013 23:20 schreef Gray het volgende:
[..]
Als in dat het even een ander perspectief biedt; zeker.
Maar tegelijkertijd ondermijnen ze jou en je kwaal, en ontvankelijk als je dan bent, jij jezelf ook. Geestelijke kwalen worden nog steeds onderschat in onze maatschappij, en wellicht is dat wel omdat ze tocht écht een zogeheten 'luxe'kwaal zijn. Maar dat maakt ze niet minder reëel...
Wie weet is de tijd nabij dat algemeen geaccepteerd wordt dat fysieke pijn en mentale pijn lang niet zo ver verwijderd zijn als het soms lijkt.
Ja alleen zijn is dan klote.quote:Op zondag 22 september 2013 23:23 schreef minthy het volgende:
[..]
Het was enigszins sarcastisch, druk is helemaal niet zo goed. Komt toevallig zo uit. Dat gepieker komt toch wel als ik weer alleen ben, na drukte wordt dat alleen maar erger
Hahah, en terecht!quote:
Een stap tegelijk jong, dan struikel je minder snel.quote:Op zondag 22 september 2013 23:21 schreef Miniem het volgende:
[..]
Zoveel dat ik nog moet regelen en bespreken hier. En die onzekerheid. Its killing.
Plus dat ik tegenwoordig bij moet komen van alles, te idioot voor woorden...quote:
Mijn grindkop ligt anders flink open na dat gestruikelquote:Op zondag 22 september 2013 23:28 schreef minthy het volgende:
[..]
Een stap tegelijk jong, dan struikel je minder snel.
Dat is de leeftijd :pquote:Op zondag 22 september 2013 23:29 schreef minthy het volgende:
[..]
Plus dat ik tegenwoordig bij moet komen van alles, te idioot voor woorden...
Mooi opzich, maar ik kan dat nietquote:Op zondag 22 september 2013 23:28 schreef Gray het volgende:
[..]
Hahah, en terecht!
Het is iets dat je van een lotusbloem kan leren, namelijk dat het leeft in de modder, uit zichzelf gemaakt is om vuil van zich te laten glijden en bloeit als een prachtige bloem.
Directer kan je zeggen dat je juist in het contrast van de treurnis om je heen het moois in jezelf kan herkennen. Dan is het slechts een kwestie van opletten.
Om mezelf nog even aan te vullen:quote:Op zondag 22 september 2013 23:28 schreef Gray het volgende:
[..]
Hahah, en terecht!
Het is iets dat je van een lotusbloem kan leren, namelijk dat het leeft in de modder, uit zichzelf gemaakt is om vuil van zich te laten glijden en bloeit als een prachtige bloem.
Directer kan je zeggen dat je juist in het contrast van de treurnis om je heen het moois in jezelf kan herkennen. Dan is het slechts een kwestie van opletten.
Die vooralquote:Op zondag 22 september 2013 23:35 schreef Miniem het volgende:
I'm tired of trying, sick of crying, I know I've been smiling, but inside I'm dying.
Het was even stil, dus geen nieuws is goed nieuws zullen we maar zeggen.quote:Op zondag 22 september 2013 23:34 schreef Comp_Lex het volgende:
Maar hoe gaat het met jullie? Gaat het wat beter of slechter?
Het wisselt, ik kan niet zeggen dat het in de laatste weken erg veel beter is geworden hier. Er zijn wel wat puzzelstukjes op hun plaats gevallen na een gesprek met een psychiater en later met m'n psycholoog én de prognose is gewoon prima maar qua gepieker en zelfgruwel is het nog net zo ellendig.quote:Op zondag 22 september 2013 23:34 schreef Comp_Lex het volgende:
Je hoeft niet te kruipen hoor, ik legde de bal voor open doel...quote:Op zondag 22 september 2013 23:34 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Sorry
Kan ik het ooit nog goedmaken?
quote:
Ik heb niks te luchten. Of eigenlijk niemand waar ik dat kan.quote:Op zondag 22 september 2013 23:36 schreef Gray het volgende:
[..]
Het was even stil, dus geen nieuws is goed nieuws zullen we maar zeggen.
Al lijkt Miniem het even zwaar te hebben.![]()
![]()
Miniem, wil je je hart even luchten?
Ik verplicht mezelf minder op Fok te hangen, dat zal ook bijdragenquote:Op zondag 22 september 2013 23:36 schreef Gray het volgende:
[..]
Het was even stil, dus geen nieuws is goed nieuws zullen we maar zeggen.
Dat was ik ook niet van plan.quote:Op zondag 22 september 2013 23:38 schreef minthy het volgende:
[..]
Je hoeft niet te kruipen hoor, ik legde de bal voor open doel...
Je kan het hier doen?quote:Op zondag 22 september 2013 23:40 schreef Miniem het volgende:
[..]
Ik heb niks te luchten. Of eigenlijk niemand waar ik dat kan.
Ik heb echt een enorme hekel aan mezelf.
Het kan op FOK! soms wel even deprimeren met al die harde uitlatingen van mensen. Maar dat zijn alsnog uitingen die ze in het openbaar inhouden, vaak.quote:Op zondag 22 september 2013 23:40 schreef minthy het volgende:
[..]
Ik verplicht mezelf minder op Fok te hangen, dat zal ook bijdragen
Nee, niet openbaar.quote:Op zondag 22 september 2013 23:42 schreef Gray het volgende:
[..]
Je kan het hier doen?
[..]
Het kan op FOK! soms wel even deprimeren met al die harde uitlatingen van mensen. Maar dat zijn alsnog uitingen die ze in het openbaar inhouden, vaak.
Je hebt ruggengraat gekweekt, wat goed!quote:Op zondag 22 september 2013 23:41 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Dat was ik ook niet van plan.
Maar om een serieus antwoord te geven, toen ik een burnout had heeft het heel lang geduurd voor ik me weer fit voelde, moest na een drukke dag ook echt bij komen.
Het is meer dat ik de tijd die ik hier rondhing zie als niet nuttig ingevulde tijd. Af en toe heb ik een avondje de geest maar vaak heb ik er ook helemaal geen zin meer inquote:Op zondag 22 september 2013 23:42 schreef Gray het volgende:
Het kan op FOK! soms wel even deprimeren met al die harde uitlatingen van mensen. Maar dat zijn alsnog uitingen die ze in het openbaar inhouden, vaak.
Schrijf het dan even voor jezelf op. In een schrift, een tekstdocument. Lees het morgen nog eens door en verbrandt het, prullenbak het. Of lijst het in, print het uit en stop het in een schoenendoos. Laat het niet in jezelf branden, brul het uit. Hoe je ook dunkt.quote:
Haha, die was er al hoor. Alleen voor sommige mensen wil ik nog wel eens een beetje kruipen. Of in ieder geval wat meer door de knieen zakken.quote:Op zondag 22 september 2013 23:44 schreef minthy het volgende:
[..]
Je hebt ruggengraat gekweekt, wat goed!![]()
Nou, echt. Je voelt je echt een oud wijf, het slaat nergens op. Daarbij al m'n andere mankementen nog waardoor een paar activiteiten al zorgen voor het predikaat "drukke dag". Slaat nergens op
Soms heb ik er ook even de kracht niet voor. En weet je wat? Dan doe ik het ook even niet. Dan kies ik voor mezelf en schommel ik daar even in.quote:Op zondag 22 september 2013 23:47 schreef minthy het volgende:
[..]
Het is meer dat ik de tijd die ik hier rondhing zie als niet nuttig ingevulde tijd. Af en toe heb ik een avondje de geest maar vaak heb ik er ook helemaal geen zin meer in![]()
Blijkbaar is dat dan heel normaal.quote:In het echt hadden de meeste mensen idd een veel minder grote bek (al zal ik dat zelf misschien ook wel hebben).
Nou, vooruit dan. For this time I'll see it trough my fingers...quote:Op zondag 22 september 2013 23:47 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Haha, die was er al hoor. Alleen voor sommige mensen wil ik nog wel eens een beetje kruipen. Of in ieder geval wat meer door de knieen zakken.
quote:Sadness to me is the happiest time,
When a shining city rises from the ruins of my drunken mind.
Those times when I’m silent and still as the earth,
The thunder of my roar is heard across the universe.
- Rumi
Wil je daar wat over kwijt?quote:Op zondag 22 september 2013 23:37 schreef minthy het volgende:
[..]
Het wisselt, ik kan niet zeggen dat het in de laatste weken erg veel beter is geworden hier. Er zijn wel wat puzzelstukjes op hun plaats gevallen na een gesprek met een psychiater en later met m'n psycholoog én de prognose is gewoon prima maar qua gepieker en zelfgruwel is het nog net zo ellendig.
Nee toch? Kan je hier niet een klein beetje vertellen zonder in details te treden?quote:Op zondag 22 september 2013 23:40 schreef Miniem het volgende:
[..]
Ik heb niks te luchten. Of eigenlijk niemand waar ik dat kan.
Ik heb echt een enorme hekel aan mezelf.
Voel me wel goed.quote:Op zondag 22 september 2013 23:51 schreef minthy het volgende:
[..]
Nou, vooruit dan. For this time I'll see it trough my fingers...
Hoe gaat 'ie daar nu?
Overal een beetje meelezen vind ik vaak ook wel voldoende, als je ergens reageert dan krijg je weer reactie en dan moet je daar weer iets mee. Soms lukt me dat nietquote:Op zondag 22 september 2013 23:49 schreef Gray het volgende:
[..]
Soms heb ik er ook even de kracht niet voor. En weet je wat? Dan doe ik het ook even niet. Dan kies ik voor mezelf en schommel ik daar even in.
[..]
Blijkbaar is dat dan heel normaal.
Haha!quote:Op zondag 22 september 2013 23:54 schreef minthy het volgende:
[..]
Overal een beetje meelezen vind ik vaak ook wel voldoende, als je ergens reageert dan krijg je weer reactie en dan moet je daar weer iets mee. Soms lukt me dat niet![]()
Het zal vast een normaal fenomeen zijn, ja. Hoezee, toch nog iets normaals hier
Neu, dan wordt het een herhaling van een herhaling en daarin heb ik geen zin.quote:
Dat klinkt goed, goed bezig man!quote:Op zondag 22 september 2013 23:53 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Voel me wel goed.
aardig rustig in mijn hoofd
Je bent voor de buitenwereld veel normaler dan je denktquote:Op zondag 22 september 2013 23:54 schreef minthy het volgende:
[..]
Overal een beetje meelezen vind ik vaak ook wel voldoende, als je ergens reageert dan krijg je weer reactie en dan moet je daar weer iets mee. Soms lukt me dat niet![]()
Het zal vast een normaal fenomeen zijn, ja. Hoezee, toch nog iets normaals hier
Ok dat is primaquote:Op zondag 22 september 2013 23:56 schreef minthy het volgende:
[..]
Neu, dan wordt het een herhaling van een herhaling en daarin heb ik geen zin.
Excuses aan iedereen die meelurkt
Mijn denken gaat toch iets anders, vrees ikquote:Op zondag 22 september 2013 23:55 schreef Gray het volgende:
[..]
Haha!Als je er genoeg over nadenkt, dan blijken ook de gekste dingen onderdeel van de norm.
Nee hoor. Jouw denken is echt niet veel anders dan dat van anderen. Ik ben er ook geweest.quote:Op zondag 22 september 2013 23:58 schreef minthy het volgende:
[..]
Mijn denken gaat toch iets anders, vrees ik
Dat denk ik niet. Je wil niet weten hoe vaag ik aangekeken word als ik probeer uit te leggen waarover ik allemaal moet nadenken voordat ik iets doequote:Op zondag 22 september 2013 23:57 schreef Comp_Lex het volgende:
Je bent voor de buitenwereld veel normaler dan je denkt
Ik weet het niet. M'n psych vertelde dat m'n kop overuren draait en dat mijn denken/overdenken vele malen hoger ligt dan bij het gemiddelde. Ik weet niet of dat ook daadwerkelijk klopt, gelukkig kan je niet bij een ander in het hoofd kijlen om te vergelijkenquote:Op maandag 23 september 2013 00:00 schreef Gray het volgende:
[..]
Nee hoor. Jouw denken is echt niet veel anders dan dat van anderen. Ik ben er ook geweest.
Alleen bij jezelf.quote:Op maandag 23 september 2013 00:05 schreef minthy het volgende:
[..]
Ik weet het niet. M'n psych vertelde dat m'n kop overuren draait en dat mijn denken/overdenken vele malen hoger ligt dan bij het gemiddelde. Ik weet niet of dat ook daadwerkelijk klopt, gelukkig kan je niet bij een ander in het hoofd kijlen om te vergelijken
Ik ben niet anders gewend! Aan anderen merk ik wel dat ze veel minder nadenken voordat ze iets gaan doen. Het vage is dat spontane activiteiten (dus niet bij voorbaat al scenario's uit kunnen denken) ook gewoon goed gaan, maar dan komt dat peinzen achteraf.quote:Op maandag 23 september 2013 00:07 schreef Gray het volgende:
[..]
Alleen bij jezelf.
En zeg eens zelf, is dat zo?
Door wie word je vaag aangekeken?quote:Op maandag 23 september 2013 00:02 schreef minthy het volgende:
[..]
Dat denk ik niet. Je wil niet weten hoe vaag ik aangekeken word als ik probeer uit te leggen waarover ik allemaal moet nadenken voordat ik iets doe
Nee toch? Welkom bij de groepquote:Op maandag 23 september 2013 00:08 schreef Faeroer het volgende:
Dit topic begint meer te lijken op een groepssessie dan op iets openbaars en uitnodigend voor 'nieuwe' mensen. Zucht.
Dat is helemaal niet raar. Dat heb ik ookquote:Op maandag 23 september 2013 00:13 schreef minthy het volgende:
[..]
Ik ben niet anders gewend! Aan anderen merk ik wel dat ze veel minder nadenken voordat ze iets gaan doen. Het vage is dat spontane activiteiten (dus niet bij voorbaat al scenario's uit kunnen denken) ook gewoon goed gaan, maar dan komt dat peinzen achteraf.
Concreter voorbeeld; als iemand snauwt, trek ik me terug. Waar ik een week later (of bijv een maand later als ik diegene lang niet zie) nog enorm in piekermodus kan zitten (diegene heeft een hekel aan me, komt nooit meer goed, wat ben ik dom geweest) kan diegene zich het voorval meestal niet eens meer herinneren en blijkt er niks aan de hand. Enorm vaak gehad.
Knal je ellende erin!quote:Op maandag 23 september 2013 00:08 schreef Faeroer het volgende:
Dit topic begint meer te lijken op een groepssessie dan op iets openbaars en uitnodigend voor 'nieuwe' mensen. Zucht.
Die zal vast wel weer eens binnen komen stuivenquote:Op maandag 23 september 2013 00:22 schreef Comp_Lex het volgende:
Hoe gaat het met S_E eigenlijk? Heeft iemand nog contact met hem?
Niet naar jou gericht.quote:Op maandag 23 september 2013 00:25 schreef minthy het volgende:
[..]
Knal je ellende erin!
Ik weet niet of je op mij doelt, maar ik hoef niet eens zo nodig in de belangstelling te staan. Ook niet in dit topic, ook daarom blijf ik vaak wat langer weg. Aan groepssessies heb ik ook geen behoefte maar af en toe vind ik het erg prettig om hier wat te kletsen. Die zucht is onnodig...
Zie post #34.quote:Op maandag 23 september 2013 00:14 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Nee toch? Welkom bij de groep
Hoe gaat het met je?
Neem de spreekstoel en kom erbij! Dit topic is voor iedereen met angst en depressie-problemen. Je bent van harte welkom.quote:Op maandag 23 september 2013 00:08 schreef Faeroer het volgende:
Leer van die observaties, bij jezelf en anderen! Zie dat je eigen gedachten niet altijd overeenkomen met de realiteit, en neem ze met een korrel zout.quote:Op maandag 23 september 2013 00:13 schreef minthy het volgende:
[..]
Ik ben niet anders gewend! Aan anderen merk ik wel dat ze veel minder nadenken voordat ze iets gaan doen. Het vage is dat spontane activiteiten (dus niet bij voorbaat al scenario's uit kunnen denken) ook gewoon goed gaan, maar dan komt dat peinzen achteraf.
Concreter voorbeeld; als iemand snauwt, trek ik me terug. Waar ik een week later (of bijv een maand later als ik diegene lang niet zie) nog enorm in piekermodus kan zitten (diegene heeft een hekel aan me, komt nooit meer goed, wat ben ik dom geweest) kan diegene zich het voorval meestal niet eens meer herinneren en blijkt er niks aan de hand. Enorm vaak gehad.
Loop je bij GGZ? Probeer een burnout te voorkomen, dan ben je verder van huis.quote:
En dát lukt me nog niet. Ik ben een ezel met zware hoofdpijn van dat bonken tegen die steen.quote:Op maandag 23 september 2013 00:52 schreef Gray het volgende:
Leer van die observaties, bij jezelf en anderen! Zie dat je eigen gedachten niet altijd overeenkomen met de realiteit, en neem ze met een korrel zout.
Nee, zou niet weten waartussen ik dat zou moeten plannen, tenzij ze avonddienst hebben.quote:Op maandag 23 september 2013 00:55 schreef minthy het volgende:
[..]
Loop je bij GGZ? Probeer een burnout te voorkomen, dan ben je verder van huis.
Niet iets afschieten voordat je het hebt geprobeerdquote:Op maandag 23 september 2013 01:22 schreef Faeroer het volgende:
[..]
Nee, zou niet weten waartussen ik dat zou moeten plannen, tenzij ze avonddienst hebben.Denk ook niet dat zoiets helpt voor mij.
Crappier, mijn huidige dame vertrekt morgen, eindelijk, elke dag ruzie, elke dag gezeik, god wat een drama. Spuugziek. Zit nu met maagklachten achter FOK wat thee weg te drinken. Slapen? Ho maar, je snapt soms mensen echt niet hoe ze zich zo kunnen klampen aan iets. En je zou zeggen dat ik juist moet weten hoe het zit qua het klampen aan iets wat niet goed is...quote:Op zondag 22 september 2013 23:34 schreef Comp_Lex het volgende:
Het is lastig om goede tips te geven. Misschien moet je een sportschoolavond vervangen door een vriendenavond.quote:Op maandag 23 september 2013 00:50 schreef Faeroer het volgende:
[..]
Niet naar jou gericht.
[..]
Zie post #34.
Burn-out in the making.
Dat lijkt me verstandig als je toch een keuze hebt.quote:Op maandag 23 september 2013 03:18 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Crappier, mijn huidige dame vertrekt morgen, eindelijk, elke dag ruzie, elke dag gezeik, god wat een drama. Spuugziek. Zit nu met maagklachten achter FOK wat thee weg te drinken. Slapen? Ho maar, je snapt soms mensen echt niet hoe ze zich zo kunnen klampen aan iets. En je zou zeggen dat ik juist moet weten hoe het zit qua het klampen aan iets wat niet goed is...
Been spuugziek van deze dame. Echt spuug en spuugziek. Je denkt het 1 binnen te halen, krijg je het ander er voor terug, zit je er plots aan vast. Ik blijf hierna lekker een poos single.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is ook al een ding. Zo snel zal het niet gaan. Maar uiteindelijk helemaal crashen lost ook niets op.quote:Op maandag 23 september 2013 09:31 schreef Cue_ het volgende:
Hoe snel denk je een andere baan te kunnen vinden dan?
In eerste instantie dien je natuurlijk aan jezelf te denken. Simple as that. Maar evt stress etc die je zou krijgen omdat je zonder werk zit is ook niet echt aan te raden natuurlijk.quote:Op maandag 23 september 2013 09:42 schreef Detroit het volgende:
Dat is ook al een ding. Zo snel zal het niet gaan. Maar uiteindelijk helemaal crashen lost ook niets op..
Even aankijken, stoppen kan altijd nog.quote:Op maandag 23 september 2013 09:14 schreef Detroit het volgende:
Ik baal! Ik zit sinds augustus dit jaar bij een nieuwe werkgever (meer salaris, weer vooruit kunnen) en ik heb er nu alweer zo genoeg van.
Ik zit er echt aan te denken om in mijn proeftijd (daar zit ik nu nog in) de handdoek in de ring te gooien en met deze baan te stoppen. Ik voel lichamelijke klachten die mij enigszins aan paniek-/angstaanvallen doen denken. De meditatie/medicatie is er eigenlijk nu de reden van dat ik niet helemaal crash.
Echt aan het twijfelen wat ik moet doen... Er moet toch brood op de plank komen e.d...
Is het 'twerken'?quote:Op maandag 23 september 2013 09:45 schreef Detroit het volgende:
Zo, mijn lichaam is echt aan het flippen nu..
Je kunt misschien heel snel nieuwe mensen leren kennen door je aan te melden bij clubs. Zo niet, dan lijkt het me verstandig om eerst wat aan je sociale problematiek te gaan doen.quote:Op maandag 23 september 2013 13:24 schreef Cue_ het volgende:
Pfff.. net even rondgekeken naar woningen. Hoezo allemaal fucking duur en ken der niets qua buurt, dus weet ook niet wat handig/verstandig/leuk is![]()
Zo gaat de lol er wel vanaf
Het gaat niet om het sociaal zijn/mensen leren kennen. Het gaat om een plekje te vinden waar ik wil/kan wonenquote:Op maandag 23 september 2013 13:27 schreef Comp_Lex het volgende:
Je kunt misschien heel snel nieuwe mensen leren kennen door je aan te melden bij clubs. Zo niet, dan lijkt het me verstandig om eerst wat aan je sociale problematiek te gaan doen.
Mja, woningen, huur, whatever in Nederland is echt fucked up. Ik ben blij dat ik een ruime studio heb kunnen vinden via kamernet.nlquote:Op maandag 23 september 2013 13:24 schreef Cue_ het volgende:
Pfff.. net even rondgekeken naar woningen. Hoezo allemaal fucking duur en ken der niets qua buurt, dus weet ook niet wat handig/verstandig/leuk is![]()
Hier in enschede valt het allemaal wel mee, qua prijs, qua mogelijkheden, qua ruimte.. maarja, dat is het oostenquote:Op maandag 23 september 2013 13:28 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Mja, woningen, huur, whatever in Nederland is echt fucked up. Ik ben blij dat ik een ruime studio heb kunnen vinden via kamernet.nl. Via een particuliere huurder. Dat scheelde bemiddelingskosten, contractkosten, etc, al die bullshit.
Dude!quote:Op maandag 23 september 2013 13:28 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Mja, woningen, huur, whatever in Nederland is echt fucked up. Ik ben blij dat ik een ruime studio heb kunnen vinden via kamernet.nl. Via een particuliere huurder. Dat scheelde bemiddelingskosten, contractkosten, etc, al die bullshit.
Ik ben ook aan het rondkijken maar er is inderdaad geen lol aan.quote:Op maandag 23 september 2013 13:24 schreef Cue_ het volgende:
Ik ben die prijzen ook niet gewend joh. Dat is denk ik het ergste eraan. Ja ik wist altijd wel dat het er duur is, maar nu komt het wel heel dichtbij en vraag ik me af waar ik het allemaal van moet gaan betalenquote:Op maandag 23 september 2013 13:32 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Ik ben ook aan het rondkijken maar er is inderdaad geen lol aan.
De markt is echt fucked up qua prijzen.
Maar waar je dus heen moet gaan is het niet zo goed gesteld qua prijs en waarde?quote:Op maandag 23 september 2013 13:29 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Hier in enschede valt het allemaal wel mee, qua prijs, qua mogelijkheden, qua ruimte.. maarja, dat is het oosten
Oequote:
Wil het liefst naar Utrecht toe, dus dan weet je het welquote:Op maandag 23 september 2013 14:07 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Maar waar je dus heen moet gaan is het niet zo goed gesteld qua prijs en waarde?
Ik heb mazzel gehad. Ik ben maar gaan zoeken via kamernet op particuliere huur. Kwam daar een leuke studio tegen 40m2 voor een maand of 4 moet dat lukken. Mocht zelf het contract in elkaar zetten
Via al die huisjesmelkers, domica, nederwoon etc. wordt je echt kotsmisselijk. Je betaald zoveel vies geld.
Afhankelijk van je leeftijd en opleiding, zoiezo wegwezen uit NL. Wordt alleen maar erger en Nederlanders zijn te dom om er tegenin te gaan.quote:Op maandag 23 september 2013 14:07 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Maar waar je dus heen moet gaan is het niet zo goed gesteld qua prijs en waarde?
Ik heb mazzel gehad. Ik ben maar gaan zoeken via kamernet op particuliere huur. Kwam daar een leuke studio tegen 40m2 voor een maand of 4 moet dat lukken. Mocht zelf het contract in elkaar zetten
Via al die huisjesmelkers, domica, nederwoon etc. wordt je echt kotsmisselijk. Je betaald zoveel vies geld.
whehe. Was het maar zo. Nee, zweterige klamme handen, hartkloppingen, het gevoel een station voor blinde paniek te zijn.quote:
Ik heb 1 jaar op 23m2 gewoond, dat was prima. Nu heb ik 40m2 en dat is net te doen. Wel alles nieuw dus das wel lekker.quote:Op maandag 23 september 2013 14:09 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Wil het liefst naar Utrecht toe, dus dan weet je het wel
Zit ook al op diverse sites te kijken, maar het is gewoon prijzig allemaal. En daarbij lijkt alles zo klein.. heb zelf nu zo'n 60m2. Dus dan klinkt 30 al gewoon zo klein. Tis kleiner dan m'n woonkamer momenteel.
Dus moet daar gewoon even aan wennen
Ik ben straks weg uit Nederland. Ben al aan het solliciteren in het buitenland. Dit is mijn laatste kerst hier in NLquote:Op maandag 23 september 2013 14:09 schreef Faeroer het volgende:
[..]
Afhankelijk van je leeftijd en opleiding, zoiezo wegwezen uit NL. Wordt alleen maar erger en Nederlanders zijn te dom om er tegenin te gaan.
Ik heb daar de laatste tijd ook wat last van gehad door issues met mijn huidige dame. Ik merk dat je dan een soort 'mother of all' panic attacks aan het opbouwen bent. Hoe 'detox' jij hier op? Want vroeger, ging ik maar door tot die enorme paniek kwam en daarna kakte ik enorm in elkaar. Nu probeer ik wanneer het gevoel komt al te 'remmen'.quote:Op maandag 23 september 2013 14:24 schreef Detroit het volgende:
[..]
whehe. Was het maar zo. Nee, zweterige klamme handen, hartkloppingen, het gevoel een station voor blinde paniek te zijn.
Gelukkig met wat mensen gepraat en het gaat nu weer even beter, maar leuk was het niet.
Hulde. Ik zit hier nog drie jaar en dan wegwezen. Twee drukke shitjaren en 1 jaar sparen.quote:Op maandag 23 september 2013 14:37 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik ben straks weg uit Nederland. Ben al aan het solliciteren in het buitenland. Dit is mijn laatste kerst hier in NLEn misschien zelfs dat al niet meer!
Met ingeschreven staan ga je het vrees ik niet redden. Wat zoek je precies?quote:Op maandag 23 september 2013 14:28 schreef Gewas het volgende:
Hoe dat in NL gaat met huurwoningen vind ik echt schandalig... Ik sta al een paar jaar ingeschreven, maar ik vrees dat het echt nog een probleem gaat worden om een betaalbare woning te vinden.
Waarom nu al niet sparen? En waar wil je heen? En denk je dat te bereiken?quote:Op maandag 23 september 2013 14:38 schreef Faeroer het volgende:
[..]
Hulde. Ik zit hier nog drie jaar en dan wegwezen. Twee drukke shitjaren en 1 jaar sparen.
Het enige wat ik zoek is een woning die ik kan betalen en dat een beetje in de buurt zit met waar ik nu woon (zelfde wijk). Ik heb alleen wajong en dan zijn de meeste woningen al niet te betalen.quote:Op maandag 23 september 2013 14:38 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Met ingeschreven staan ga je het vrees ik niet redden. Wat zoek je precies?
Ik moet nog twee jaar studeren, voordat ik een MSc. in bezit heb (elke vrijdag uni) terwijl ik vier dagen werk. Zit nu in een huurwoning (vrije sector), dus kan niet echt veel doen financieel gezien. Verder weiger ik te bezuinigen op eten, en dat tikt nogal wat aan als je veel sport.quote:Op maandag 23 september 2013 14:41 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Waarom nu al niet sparen? En waar wil je heen? En denk je dat te bereiken?
Ik weet niet wát ik nou precies gedaan heb. Misschien dat ik juist iets nagelaten heb... Ik heb dat extreem nerveuze gevoel in mijn lichaam plus die paniek over mij heen proberen te laten komen. Het te accepteren in plaats van het weg te stoppen.quote:Op maandag 23 september 2013 14:38 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik heb daar de laatste tijd ook wat last van gehad door issues met mijn huidige dame. Ik merk dat je dan een soort 'mother of all' panic attacks aan het opbouwen bent. Hoe 'detox' jij hier op? Want vroeger, ging ik maar door tot die enorme paniek kwam en daarna kakte ik enorm in elkaar. Nu probeer ik wanneer het gevoel komt al te 'remmen'.
Bitches be crazy, huh?quote:Op maandag 23 september 2013 14:09 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
OeDat zorgde voor een smile
Naar omstandigheden aardig. Zit nu in een kleine studio, veel gezeik met de huidige dame die ik om 7 uur op het vliegveld afzet. Daarna is het rammen voor mijn project en nachten doorhalen.
We moeten sowieso weer eens pilsen.
Is pittig ja.quote:Op maandag 23 september 2013 14:24 schreef Detroit het volgende:
[..]
whehe. Was het maar zo. Nee, zweterige klamme handen, hartkloppingen, het gevoel een station voor blinde paniek te zijn.
Gelukkig met wat mensen gepraat en het gaat nu weer even beter, maar leuk was het niet.
Uiteindelijk is dat de últieme manier ja, het op een geïnteresseerde manier bekijken in plaats van mee te gaan in de angst in een positie waarmee je er beduidend minder goed mee kunt copen.quote:Op maandag 23 september 2013 14:57 schreef Gray het volgende:
Is pittig ja.Heb er gelukkig zelf maar een keer of twee kort last van gehad. Ik ben dan ook zo'n mafferd die het interessant en dus leuk vindt (bij zichzelf), dus dan ben je er zo doorheen. Heb het verder nog een enkele keer langs zien komen, maar drukte ik het de kop in voor het doorzette.
Kwestie van oefenen.quote:Op maandag 23 september 2013 15:10 schreef Detroit het volgende:
[..]
Uiteindelijk is dat de últieme manier ja, het op een geïnteresseerde manier bekijken in plaats van mee te gaan in de angst in een positie waarmee je er beduidend minder goed mee kunt copen.
Of ik zover als jij ben dat ik het als interessant en grappig kan zien? Nou ja, mooi toekomstbeeld..
Ik verwachtte die vraag al, en stelde die ook aan mezelf, maar vooralsnog kan ik alleen zeggen het soort van vanzelf gaat. Ik zie het opkomen, en dan kijk ik ernaar en zakt het vanzelf weer weg. Een beetje als een ontdeugende pup, met als verschil dat ik het niet erg vind wanneer de aanval ontdeugend komt doen. Het voelt ook niet als vluchten, maar eerder als versnellen van het proces. Het begint en floep!, vrijwel direct door naar het einde.quote:Maar "het de kop indrukken": hoe doe je dat dan? Het klinkt mij (correct me if I'm wrong) als het negeren soort van.
In wezen snap ik wat je wilt zeggen. Je drukt het op een goede manier de kop in, en geeft die pup geen rotschop zogauw hij zijn hoofd omhoog steekt.quote:Op maandag 23 september 2013 15:26 schreef Gray het volgende:
[..]
Kwestie van oefenen.
[..]
Ik verwachtte die vraag al, en stelde die ook aan mezelf, maar vooralsnog kan ik alleen zeggen het soort van vanzelf gaat. Ik zie het opkomen, en dan kijk ik ernaar en zakt het vanzelf weer weg. Een beetje als een ontdeugende pup, met als verschil dat ik het niet erg vind wanneer de aanval ontdeugend komt doen. Het voelt ook niet als vluchten, maar eerder als versnellen van het proces. Het begint en floep!, vrijwel direct door naar het einde.
Beter kan ik het even niet uitleggen, sorry. Zodra ik er meer van geleerd heb, laat ik het weten. Okay?
Ha, ik denk dat dat een mooie omschrijving is.quote:Op maandag 23 september 2013 15:32 schreef Detroit het volgende:
[..]
In wezen snap ik wat je wilt zeggen. Je drukt het op een goede manier de kop in, en geeft die pup geen rotschop zogauw hij zijn hoofd omhoog steekt..
Vooral niet in gevecht gaan met een pup, zeker als het een golden retriever is, je verliest het dan toch van zijn niet aflatende enthousiasme..
Kan ik begrijpenquote:Op maandag 23 september 2013 20:32 schreef Miniem het volgende:
Vind ik te persoonlijk om hier neer te zetten.
Ik wil je wel DM'en
quote:Op maandag 23 september 2013 17:36 schreef Murmeli het volgende:
Heftig Detroit! En knap dat je het hebt kunnen verminderen.
Qua werk: wat zit je dwars aan je baan? En waarom? Kan je deze dingen zelf, evt mbv collega's aanpassen zodat ermee te dealen is? Is het een 'tekortkoming' aan de baan zelf of iets binnen jezelf?
Misschien helpt het stellen en beantwoorden van deze vragen voor jezelf, om een keuze te maken.
Die laatste vraag stel ik omdat het bij mij een hele belangrijke was toen ik baalde van mijn werk. De tekortkoming zat duidelijk bij mezelf en ik ben toen dus bewust bij mijn baan gebleven en heb het nu naar mijn zin. En dat terwijl veel mensen vonden dat ik ander werk moest gaan zoeken.
Jouw positivisme soms is enorm lekker om te lezenquote:Op maandag 23 september 2013 14:57 schreef Gray het volgende:
[..]
Bitches be crazy, huh?En die studio is geen probleem, een dak boven je hoofd is fantastisch. En je kan het altijd nog verlaten voor een ander, zij het nu even niet. Ff shinen met je project en basta. Hello world!
Biertje? Yes, please.
[..]
Is pittig ja.Heb er gelukkig zelf maar een keer of twee kort last van gehad. Ik ben dan ook zo'n mafferd die het interessant en dus leuk vindt (bij zichzelf), dus dan ben je er zo doorheen. Heb het verder nog een enkele keer langs zien komen, maar drukte ik het de kop in voor het doorzette.
Dit klinkt misschien gek, en wat "Gray-iaans", maar ik probeer het soms ook wel te omarmen. Ik voel kut gevoelens opkomen, echt enorme paniekerige angstige kut gevoelens, zweten, klamme handen binnen seconden, en dan denk ik ...quote:Op maandag 23 september 2013 15:10 schreef Detroit het volgende:
Maar "het de kop indrukken": hoe doe je dat dan? Het klinkt mij (correct me if I'm wrong) als het negeren soort van.
Dit is mij laatst voor het eerst gebeurt ..quote:Op maandag 23 september 2013 21:22 schreef rednailpolish het volgende:
Vraagje aan jullie naar aanleiding van die negatieve persoon waar ik het over had: hoe dealen jullie met mensen die energie opzuigen/het slechtste in je boven halen? Ik kan helaas niet alle banden verbreken, dus ik zal er mee om moeten gaan, maar voel me af en toe wel flink vernederd
Ontploffen op een rationele manier? Hoe?quote:Op maandag 23 september 2013 21:30 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Dit is mij laatst voor het eerst gebeurt ..
Ik kon het op een gegeven moment niet meer aan en ik ontplofte letterlijk .. maar op een rationale manier.
Heb je het er wel eens over met die personen?quote:Op maandag 23 september 2013 21:22 schreef rednailpolish het volgende:
Vraagje aan jullie naar aanleiding van die negatieve persoon waar ik het over had: hoe dealen jullie met mensen die energie opzuigen/het slechtste in je boven halen? Ik kan helaas niet alle banden verbreken, dus ik zal er mee om moeten gaan, maar voel me af en toe wel flink vernederd
Rationeel als in, weeg de feiten. En dan diegene confronteren met de pijn die er wordt veroorzaakt zodat je wel 'eerlijk' blijft zonder emotioneel te worden en je 512315x dingen gaat zeggen waar je spijt van zou krijgen.quote:Op maandag 23 september 2013 21:37 schreef rednailpolish het volgende:
[..]
Ontploffen op een rationele manier? Hoe?
Ik merk dat ik redelijk obsessief word over deze persoon. Ik hou me erg veel bezig met wat ze heeft gezegd, wat ze doet, hoe ze wel niet over mij zal denken. Laatste dagen is dat wat minder, maar er borrelt nog steeds wat ergens.
Is dat niet gewoon hetzelfde als toelaten van de emotie?quote:Op maandag 23 september 2013 15:26 schreef Gray het volgende:
[..]
Kwestie van oefenen.
[..]
Ik verwachtte die vraag al, en stelde die ook aan mezelf, maar vooralsnog kan ik alleen zeggen het soort van vanzelf gaat. Ik zie het opkomen, en dan kijk ik ernaar en zakt het vanzelf weer weg. Een beetje als een ontdeugende pup, met als verschil dat ik het niet erg vind wanneer de aanval ontdeugend komt doen. Het voelt ook niet als vluchten, maar eerder als versnellen van het proces. Het begint en floep!, vrijwel direct door naar het einde.
Beter kan ik het even niet uitleggen, sorry. Zodra ik er meer van geleerd heb, laat ik het weten. Okay?
Heb ik ook, een enorme narcistische klootzak die mij zonder duidelijke reden het licht in de ogen niet gunt. Mezelf afgewezen voelen is echt de kracht achter mijn hele depressie lijkt het welquote:Op maandag 23 september 2013 21:22 schreef rednailpolish het volgende:
Ik heb afgelopen week een enorme dip gehad en ik denk dat dat komt door citalopram opbouwen. Suicidale gedachtes en absolute zelfhaat. Wat niet hielp is dat er iemand in mijn omgeving is die het nodig lijkt te vinden mij naar beneden te halen, en me constant te 'one-uppen'. Vermoeiend, en ik word er onzeker van.
Tsja, ik zou dus met zo'n persoon gewoon alle banden breken, maar aangezien dat blijkbaar niet gaat bij jou, zou ik plan-B volgen: Zoveel mogelijk proberen niks te doen, gewoon geen contact opnemen, alles van die persoon laten komen, oftewel het een beetje dood laten bloeden totdat die persoon vanzelf ophoudt.quote:Op maandag 23 september 2013 21:22 schreef rednailpolish het volgende:
Heb ik ook indd. Heb eens een hele terugreis gedacht aan hoe erg ik me aan hem erger en wat ik tegen hem zou zeggen en hoe ik hem eesn goed op z'n plaats wil zetten. Nutteloze gedachten. Ik realiseerde me pas n 1.5 uur dat ik al mijn aandacht aan hem gaf terwijl ik hem dat echt niet gunquote:Op maandag 23 september 2013 21:37 schreef rednailpolish het volgende:
[..]
Ontploffen op een rationele manier? Hoe?
Ik merk dat ik redelijk obsessief word over deze persoon. Ik hou me erg veel bezig met wat ze heeft gezegd, wat ze doet, hoe ze wel niet over mij zal denken. Laatste dagen is dat wat minder, maar er borrelt nog steeds wat ergens.
Kun jij bewust(!?) iets dood laten bloeden? Ik kan dat echt niet (!). Het blijft altijd vreten aan me : (quote:Op maandag 23 september 2013 22:08 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Tsja, ik zou dus met zo'n persoon gewoon alle banden breken, maar aangezien dat blijkbaar niet gaat bij jou, zou ik plan-B volgen: Zoveel mogelijk proberen niks te doen, gewoon geen contact opnemen, alles van die persoon laten komen, oftewel het een beetje dood laten bloeden totdat die persoon vanzelf ophoudt.
Wat ook nog eens wil werken (kost alleen meer energie) is proberen die persoon af te troefen. Zoek die persoons zwakke plek (iedereen heeft er wel 1tje, meestal meerdere) en ga zelf in de aanval. Het hoeft niet groot te zijn, vele kleine steekjes werken uiteindelijk veel beter dan die nuke proberen te vinden.
Maar nogmaals, die laatste methode is meestal af te raden.
Op het moment dat ik bepaald heb dat een persoon mij de moeite niet waard is, zal ik zo snel mogelijk al mijn inzet in deze "relatie" (een kennisrelatie zie ik ook als een soort relatie) minimaliseren. Simpelweg alle energie vanuit die ander laten komen en reageren wanneer ik dat zelf wil (en niet wanneer ik me rot ga voelen door die persoon, let op! das een heel verschil!).quote:Op maandag 23 september 2013 22:10 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Kun jij bewust(!?) iets dood laten bloeden? Ik kan dat echt niet (!). Het blijft altijd vreten aan me : (
Het is moeilijk het erover te hebben. Gesprekken gaan voornamelijk over haar, bij wat diepere onderwerpen klapt ze dicht. Ik heb verder ook geen behoefte aan een vriendschap (dat had ik eerst wel, maar dat is door haar gedrag erg veranderd). Wel heb ik haar laatst aangesproken op iets wat ze zei terwijl er veel anderen bij waren, een zogenaamd onschuldig grapje, en daar schrok ze erg van. Ik hoorde later ook dat ze daar toch wel mee zat, dit ook met anderen besproken heeft. Daar voelde ik me iets beter over, ze leek er niet op uit me (in ieder geval op dat moment) neer te halen.quote:Op maandag 23 september 2013 21:42 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Heb je het er wel eens over met die personen?
Zelf heb ik ervaren dat m'n beste vriendin mij af en toe meesleept. Zelf het contact op sommige fronten drastisch verminderd, maar ook aangegeven waar ik mee zat. Niet perse dat zij ook een aandeel heeft, maar wel dat bekend is hoe ik mij voel en dat ik daardoor gewoon m'n afstand bewaar.
Zodat als we contact hebben dit vaak meer positief is dan negatief.
Werkt dat bij jou?quote:Op maandag 23 september 2013 22:08 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Tsja, ik zou dus met zo'n persoon gewoon alle banden breken, maar aangezien dat blijkbaar niet gaat bij jou, zou ik plan-B volgen: Zoveel mogelijk proberen niks te doen, gewoon geen contact opnemen, alles van die persoon laten komen, oftewel het een beetje dood laten bloeden totdat die persoon vanzelf ophoudt.
Wat ook nog eens wil werken (kost alleen meer energie) is proberen die persoon af te troefen. Zoek die persoons zwakke plek (iedereen heeft er wel 1tje, meestal meerdere) en ga zelf in de aanval. Het hoeft niet groot te zijn, vele kleine steekjes werken uiteindelijk veel beter dan die nuke proberen te vinden.
Maar nogmaals, die laatste methode is meestal af te raden.
Precies, daar word ik ZO moe vanquote:Op maandag 23 september 2013 22:09 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Heb ik ook indd. Heb eens een hele terugreis gedacht aan hoe erg ik me aan hem erger en wat ik tegen hem zou zeggen en hoe ik hem eesn goed op z'n plaats wil zetten. Nutteloze gedachten. Ik realiseerde me pas n 1.5 uur dat ik al mijn aandacht aan hem gaf terwijl ik hem dat echt niet gun
Is dat onzekerheid?quote:Op maandag 23 september 2013 22:16 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Op het moment dat ik bepaald heb dat een persoon mij de moeite niet waard is, zal ik zo snel mogelijk al mijn inzet in deze "relatie" (een kennisrelatie zie ik ook als een soort relatie) minimaliseren. Simpelweg alle energie vanuit die ander laten komen en reageren wanneer ik dat zelf wil (en niet wanneer ik me rot ga voelen door die persoon, let op! das een heel verschil!).
Sommigen bijvoorbeeld kicken erop jou te laten reageren op hun eigen opmerkingen. Dan kan het de truuk zijn de helft van de keren te reageren met helemaal niks (doen alsof ik oostindisch doof ben) en de helft van de keren door wel wat te zeggen dat "lijkt" op een reactie, maar in werkelijkheid probeer ik dan hun zwakke plek te vinden. Daarbij heb ik geen haast, ik kan wachten (al is het dagen) en dat alles tesamen geeft me de kalmte om een goeie winning strategy te laten groeien. Het gaat op gegeven moment vanzelf.
Ik had op de laatste plekken waar ik kwam en waar veel mensen kwamen dan ook alleen maar af en toe last van zo'n alfamannetje of vrouwtje.
Edit: of eigenlijk een alfa-wannabe. Vaak zijn dat mensen die niks anders meer hebben dan anderen de grond in te boren...wat dan gelijk hun zwakke plek is.
Ik zie mezelf dan een beetje als een soort amoebe, ik ga dwars door de muren heen die anderen om mij heen bouwen. Dat was vroeger 1 van mijn survival strategies
Hoe doe je dat? Wegduwen of accepteren?quote:Op maandag 23 september 2013 22:42 schreef rednailpolish het volgende:
Gelukkig kan ik het steeds iets meer van me afzetten
Dan wordt het toch langzaam het contact laten verwateren, als aanspreken niet mogelijk is.quote:Op maandag 23 september 2013 22:41 schreef rednailpolish het volgende:
Het is moeilijk het erover te hebben. Gesprekken gaan voornamelijk over haar, bij wat diepere onderwerpen klapt ze dicht. Ik heb verder ook geen behoefte aan een vriendschap (dat had ik eerst wel, maar dat is door haar gedrag erg veranderd). Wel heb ik haar laatst aangesproken op iets wat ze zei terwijl er veel anderen bij waren, een zogenaamd onschuldig grapje, en daar schrok ze erg van. Ik hoorde later ook dat ze daar toch wel mee zat, dit ook met anderen besproken heeft. Daar voelde ik me iets beter over, ze leek er niet op uit me (in ieder geval op dat moment) neer te halen.
Zou best iets met onzekerheid te maken kunnen hebben, -maar- op het moment dat ik iemand als lastig ervaar, kan het me niet zoveel schelen waarom iemand zo doetquote:Op maandag 23 september 2013 22:43 schreef rednailpolish het volgende:
[..]
Is dat onzekerheid?
Ik ken nog zo iemand, die zegt om de 5 minuten dat ze toch zo ontzettend slim is. Ik ben dat hiervoor nooit tegengekomen, vind het ook absurd om dat zo over jezelf te zeggen.
Nou eerlijk gezegd ben ik er achter gekomen dat ze laatst blijkbaar best wat aardige dingen over mij heeft gezegd. Dat maakte het wat minder erg, geeft aan dat ze waarschijnlijk gewoon erg met haarzelf in de knoop zit en het misschien niet zo bedoelt.quote:Op maandag 23 september 2013 22:44 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Hoe doe je dat? Wegduwen of accepteren?
Ze haalt een slechte kant van jou naar boven? Hoe bedoel je dat?quote:Op maandag 23 september 2013 22:52 schreef rednailpolish het volgende:
[..]
Nou eerlijk gezegd ben ik er achter gekomen dat ze laatst blijkbaar best wat aardige dingen over mij heeft gezegd. Dat maakte het wat minder erg, geeft aan dat ze waarschijnlijk gewoon erg met haarzelf in de knoop zit en het misschien niet zo bedoelt.
Verder probeer ik me gewoon met andere dingen bezig te houden, helemaal niet makkelijk, maar ik word het echt spuugzat om steeds die overweldigende negativiteit letterlijk in mijn buik te voelen. Ik vind niet dat ik dat verdien, en doe dit soort personen af als 'a waste of time' en ik stel mezelf gerust door te zeggen dat ik nooit zo ben geweest tegen andere mensen en ook nooit zo wil worden. En ik merkte dat zij een hele slechte kant van mezelf boven bracht, en ik wil dat niet, dus ze is er nog wel, maar ik kan haar niet meer op die manier toelaten want dat vind ik gevaarlijk. Klinkt dramatisch, maar ik ben de afgelopen maanden mentaal niet zo stabiel en wil dat soort dingen er gewoon niet bij
En toch kan ik het wel apprecieren van gasten die anderen de verdrukking in duwen omdat ze gewoon echt niks anders hebben en dat als hun overlevingsdrang zien. Maar dan wel de mensen die hier bewust van zijn en niet de gestoorde flippo's die dit voor de lol doen en geen idee hebben wat ze anderen aan doen.quote:Op maandag 23 september 2013 22:16 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Op het moment dat ik bepaald heb dat een persoon mij de moeite niet waard is, zal ik zo snel mogelijk al mijn inzet in deze "relatie" (een kennisrelatie zie ik ook als een soort relatie) minimaliseren. Simpelweg alle energie vanuit die ander laten komen en reageren wanneer ik dat zelf wil (en niet wanneer ik me rot ga voelen door die persoon, let op! das een heel verschil!).
Sommigen bijvoorbeeld kicken erop jou te laten reageren op hun eigen opmerkingen. Dan kan het de truuk zijn de helft van de keren te reageren met helemaal niks (doen alsof ik oostindisch doof ben) en de helft van de keren door wel wat te zeggen dat "lijkt" op een reactie, maar in werkelijkheid probeer ik dan hun zwakke plek te vinden. Daarbij heb ik geen haast, ik kan wachten (al is het dagen) en dat alles tesamen geeft me de kalmte om een goeie winning strategy te laten groeien. Het gaat op gegeven moment vanzelf.
Ik had op de laatste plekken waar ik kwam en waar veel mensen kwamen dan ook alleen maar af en toe last van zo'n alfamannetje of vrouwtje.
Edit: of eigenlijk een alfa-wannabe. Vaak zijn dat mensen die niks anders meer hebben dan anderen de grond in te boren...wat dan gelijk hun zwakke plek is.
Ik zie mezelf dan een beetje als een soort amoebe, ik ga dwars door de muren heen die anderen om mij heen bouwen. Dat was vroeger 1 van mijn survival strategies
Dat obsessieve bezig zijn met haar, maar doordat ze me zo onzeker maakte ook met mezelf, dingen die ik zou moeten doen, die ik niet kan, mezelf daardoor een failure vinden. Ik vergelijk mezelf sowieso al veel met anderen, dus als iemand de hele tijd opschept over wat hij/zij allemaal doet...dan vind ik dat ik tekortschiet, en daar word ik nog depressiever van dan ik al ben.quote:Op maandag 23 september 2013 22:53 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ze haalt een slechte kant van jou naar boven? Hoe bedoel je dat?
Minder social media'en/facebooken/linkedin'en/tv/serie kijken/uitgaan helpt qua minder vergelijkingen met anderen doen.quote:Op maandag 23 september 2013 22:59 schreef rednailpolish het volgende:
[..]
Dat obsessieve bezig zijn met haar, maar doordat ze me zo onzeker maakte ook met mezelf, dingen die ik zou moeten doen, die ik niet kan, mezelf daardoor een failure vinden. Ik vergelijk mezelf sowieso al veel met anderen, dus als iemand de hele tijd opschept over wat hij/zij allemaal doet...dan vind ik dat ik tekortschiet, en daar word ik nog depressiever van dan ik al ben.
Nog een keer zeggen eerst? Anders met grof geschut (muziek).quote:Op maandag 23 september 2013 23:00 schreef sitting_elfling het volgende:
Wat doen jullie eigenlijk met irritante buren?Keihard de muziek aan om 04.00? Porno afdraaien om zondag ochtend 07.00? Feestjes houden in je eigen toko? De grijze afvalbak volgieten? Rotte vis in hun groene container gooien?
Dit uiteraard nadat je netjes hebt gezegd dat je je rot aan het ergeren bent aan het lawaai.
Zeker, Facebook staat al 2 weken uit, rest doe ik niet zo aan...geeft een stuk meer rust!quote:Op maandag 23 september 2013 23:01 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Minder social media'en/facebooken/linkedin'en/tv/serie kijken/uitgaan helpt qua minder vergelijkingen met anderen doen.
Het is een extra drijfveer om hard aan het werk te blijven zodat ik hier weg kan.quote:
Naja, wat ik dus deed was die mensen een soort spiegel voorhouden. Dan komen ze zichzelf snel tegen (spiegel enzoquote:Op maandag 23 september 2013 22:58 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
En toch kan ik het wel apprecieren van gasten die anderen de verdrukking in duwen omdat ze gewoon echt niks anders hebben en dat als hun overlevingsdrang zien. Maar dan wel de mensen die hier bewust van zijn en niet de gestoorde flippo's die dit voor de lol doen en geen idee hebben wat ze anderen aan doen.
Eerlijk gezegd kan ik niet echt begrijpen hoe iemand anders jou nou onzeker kan maken???quote:Op maandag 23 september 2013 22:59 schreef rednailpolish het volgende:
[..]
Dat obsessieve bezig zijn met haar, maar doordat ze me zo onzeker maakte ook met mezelf, dingen die ik zou moeten doen, die ik niet kan, mezelf daardoor een failure vinden. Ik vergelijk mezelf sowieso al veel met anderen, dus als iemand de hele tijd opschept over wat hij/zij allemaal doet...dan vind ik dat ik tekortschiet, en daar word ik nog depressiever van dan ik al ben.
Wat voor lawaai is er hier sprake van??quote:Op maandag 23 september 2013 23:00 schreef sitting_elfling het volgende:
Wat doen jullie eigenlijk met irritante buren?Keihard de muziek aan om 04.00? Porno afdraaien om zondag ochtend 07.00? Feestjes houden in je eigen toko? De grijze afvalbak volgieten? Rotte vis in hun groene container gooien?
Dit uiteraard nadat je netjes hebt gezegd dat je je rot aan het ergeren bent aan het lawaai.
Hoezo niet? Is dat zo raar dan, dat iemand een ander persoon onzeker maakt? Ik weet dat het niet zou moeten kunnen, maar het gebeurt wel.quote:Op maandag 23 september 2013 23:07 schreef magnetronkoffie het volgende:
Eerlijk gezegd kan ik niet echt begrijpen hoe iemand anders jou nou onzeker kan maken???
Ik kan me er gewoon niks bij voorstellen. Heb je misschien een voorbeeldje?quote:Op maandag 23 september 2013 23:17 schreef rednailpolish het volgende:
[..]
Hoezo niet? Is dat zo raar dan, dat iemand een ander persoon onzeker maakt? Ik weet dat het niet zou moeten kunnen, maar het gebeurt wel.
Gelukkig geen last van. Wel jaren terug van kinderen die irritant mijn naam gingen schreeuwen op straat. Op een keer merkte ik dat een van hen een sneeuwbal naar me gooie en pakte ik hem vast bij zijn arm (vriendjes rende al weg) en sprak hem streng toe. Hij schrok zich dood en sindsdien was het niet zo vaak meer en nu helemaal niet meer.quote:Op maandag 23 september 2013 23:00 schreef sitting_elfling het volgende:
Van kinderen heb ik ook een keer last van gehad, maar gelukkig verwaterde dat weer na een tijdje (was de schuld van een vriend van mij die dacht grappig te zijnquote:Op maandag 23 september 2013 23:19 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Gelukkig geen last van. Wel jaren terug van kinderen die irritant mijn naam gingen schreeuwen op straat. Op een keer merkte ik dat een van hen een sneeuwbal naar me gooie en pakte ik hem vast bij zijn arm (vriendjes rende al weg) en sprak hem streng toe. Hij schrok zich dood en sindsdien was het niet zo vaak meer en nu helemaal niet meer.
Het was vervelend. Ik was in mijn buurt altijd al 'de rare' en die nieuwe generatie vond het nodig om mij daar telkens aan te herinneren. Nu heb ik het gevoel weer in m'n nieuwe klas. Ik heb hele andere interesses dan de meeste van m'n klasgenotenquote:Op maandag 23 september 2013 23:20 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Van kinderen heb ik ook een keer last van gehad, maar gelukkig verwaterde dat weer na een tijdje (was de schuld van een vriend van mij die dacht grappig te zijn).
Nou gewoon, iemand die constant zichzelf ophemelt, daar krijg ik het gevoel van dat diegene denkt dat ik minder ben. Als iemand 10x in een gesprek zegt: 'ja want ik ben heel slim', of constant zegt 'ik word door anderen vaak mooi genoemd' dan snap ik niet zo goed waarom diegene dit steeds moet zeggen en mijn scumbag brain vertaalt dit naar onzekerheid, 'oh hij/zij zal dit vast zeggen om mij te overtroeven of te laten zien dat hij/zij beter is'. Niet herkenbaar?quote:Op maandag 23 september 2013 23:19 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik kan me er gewoon niks bij voorstellen. Heb je misschien een voorbeeldje?
Ik denk namelijk dat ik gewoon niet snap wat je nou precies bedoelt.
Nee, echt totaal niet. Als iemand steeds zulke dingen over zichzelf zou zeggen, dan zou ik me er op den duur aan kunnen gaan storen, maar die persoon moet het gewoon zelf weten. En bovendien, als iemand van zichzelf zegt dat ie zo slim is terwijl dat nergens uit blijkt, dan is het deste grappiger als diegene op z'n gezicht gaat!quote:Op maandag 23 september 2013 23:33 schreef rednailpolish het volgende:
[..]
Nou gewoon, iemand die constant zichzelf ophemelt, daar krijg ik het gevoel van dat diegene denkt dat ik minder ben. Als iemand 10x in een gesprek zegt: 'ja want ik ben heel slim', of constant zegt 'ik word door anderen vaak mooi genoemd' dan snap ik niet zo goed waarom diegene dit steeds moet zeggen en mijn scumbag brain vertaalt dit naar onzekerheid, 'oh hij/zij zal dit vast zeggen om mij te overtroeven of te laten zien dat hij/zij beter is'. Niet herkenbaar?
Ik herken het wel hoor. Maar dan niet per se met mensen die zichzelf ophemelen maar bij mensen waarbij het lijkt dat ze alles zo maar op orde hebben. Waarvan het leven zo makkelijk lijkt. Ik denk ook heel vaak dat ik nutteloos bezig ben of dat ik dingen doe die niet goed zijn oftewel dat die andere mensen een beter leven hebbenquote:Op maandag 23 september 2013 23:33 schreef rednailpolish het volgende:
[..]
Nou gewoon, iemand die constant zichzelf ophemelt, daar krijg ik het gevoel van dat diegene denkt dat ik minder ben. Als iemand 10x in een gesprek zegt: 'ja want ik ben heel slim', of constant zegt 'ik word door anderen vaak mooi genoemd' dan snap ik niet zo goed waarom diegene dit steeds moet zeggen en mijn scumbag brain vertaalt dit naar onzekerheid, 'oh hij/zij zal dit vast zeggen om mij te overtroeven of te laten zien dat hij/zij beter is'. Niet herkenbaar?
Asperger toch?quote:Op maandag 23 september 2013 23:40 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Nee, echt totaal niet. Als iemand steeds zulke dingen over zichzelf zou zeggen, dan zou ik me er op den duur aan kunnen gaan storen, maar die persoon moet het gewoon zelf weten. En bovendien, als iemand van zichzelf zegt dat ie zo slim is terwijl dat nergens uit blijkt, dan is het deste grappiger als diegene op z'n gezicht gaat!![]()
ik kan het dan niet laten er een opmerking over te maken
Trouwens, dat ik daar niet zo vatbaar voor ben, zou best wel met mijn autisme te maken kunnen hebben. Ik ben simpelweg wat ongevoeliger voor dit soort dingen. Dat heeft veel nadelen, maar gelukkig ook wat voordelen.
Dat in combinatie dat het aan mij niet echt te merken is dat ik autistisch ben (oftewel ze hebben dat niet door en gaan hele andere dingen denken (== afleiding)), dan lijkt het erop alsof ik er heel goed mee kan omgaan ofzo, maar in werkelijkheid heb ik het gewoon niet door![]()
Sorry, ik ratel een beetje door
Asperger ja, maar tegenwoordig hebben ze ze allemaal op 1 grote hoop gegooid en heet het gewoon autismespectrumstoornisquote:Op maandag 23 september 2013 23:44 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Asperger toch?
Heeft inderdaad voordelen en nadelen
Dat zou een goede verklaring kunnen zijn. Wat dat betreft zitten er aan autisme inderdaad wel enige voordelenquote:Op maandag 23 september 2013 23:40 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Nee, echt totaal niet. Als iemand steeds zulke dingen over zichzelf zou zeggen, dan zou ik me er op den duur aan kunnen gaan storen, maar die persoon moet het gewoon zelf weten. En bovendien, als iemand van zichzelf zegt dat ie zo slim is terwijl dat nergens uit blijkt, dan is het deste grappiger als diegene op z'n gezicht gaat!![]()
ik kan het dan niet laten er een opmerking over te maken
Trouwens, dat ik daar niet zo vatbaar voor ben, zou best wel met mijn autisme te maken kunnen hebben. Ik ben simpelweg wat ongevoeliger voor dit soort dingen. Dat heeft veel nadelen, maar gelukkig ook wat voordelen.
Dat in combinatie dat het aan mij niet echt te merken is dat ik autistisch ben (oftewel ze hebben dat niet door en gaan hele andere dingen denken (== afleiding)), dan lijkt het erop alsof ik er heel goed mee kan omgaan ofzo, maar in werkelijkheid heb ik het gewoon niet door![]()
Sorry, ik ratel een beetje door
Ja, het lijkt inderdaad vaak zo, maar volgens mij weten de meeste mensen sowieso niet echt waar zou nou mee bezig zijn. Dat besefte ik me laatst, dus heb het dus wat meer kunnen laten rusten.quote:Op maandag 23 september 2013 23:40 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Ik herken het wel hoor. Maar dan niet per se met mensen die zichzelf ophemelen maar bij mensen waarbij het lijkt dat ze alles zo maar op orde hebben. Waarvan het leven zo makkelijk lijkt. Ik denk ook heel vaak dat ik nutteloos bezig ben of dat ik dingen doe die niet goed zijn oftewel dat die andere mensen een beter leven hebben
Serieus?quote:Op maandag 23 september 2013 23:45 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Asperger ja, maar tegenwoordig hebben ze ze allemaal op 1 grote hoop gegooid en heet het gewoon autismespectrumstoornis
Ja het meest gehoorde commentaar op dit soort bloedzuigers is "Het zegt iets over henzelf". Ik kan dat wel snappen maar vind het toch raar. Bij die mensen lijkt het alsof ze het meeste zelfvertrouwen hebben en het is toch echt niet zo dat het in elk geval zo is dat het een muur/masker is en dat daarachter een huilend mannetje staatquote:Op maandag 23 september 2013 23:46 schreef rednailpolish het volgende:
[..]
[..]
Ja, het lijkt inderdaad vaak zo, maar volgens mij weten de meeste mensen sowieso niet echt waar zou nou mee bezig zijn. Dat besefte ik me laatst, dus heb het dus wat meer kunnen laten rusten.
Je ziet het ook bij high-functioning borderliners.quote:Op maandag 23 september 2013 23:49 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
het in elk geval zo is dat het een muur/masker is en dat daarachter een huilend mannetje staat
Trap/muziek/geklets en zo nu en dan irritante kinderen.quote:Op maandag 23 september 2013 23:07 schreef magnetronkoffie het volgende:
Wat voor lawaai is er hier sprake van??
Asperger was een soort van PDD_NOS, maar dan voor mensen die verbaal wel redelijk tot goed konden meekomen geloof ikquote:Op maandag 23 september 2013 23:47 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Serieus?
DSM V schijnt minder aan hokjes te doen hoorde ik wel. Maar asperger is toch wel een heel herkenbare vorm van autisme??
Nee, wel als ik bijvoorbeeld met een bezigheid stop en dan ineens komt het weer terug!quote:Op maandag 23 september 2013 23:54 schreef sitting_elfling het volgende:
Hebben jullie ook wel eens het gevoel dat wanneer je met iets bezig bent, je soms zo maar murw wordt geslagen door kut gevoelens? Die je niet zag aankomen?
Is je huis dan niet gewoon gehorig?quote:Op maandag 23 september 2013 23:53 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Trap/muziek/geklets en zo nu en dan irritante kinderen.
Nog nooit?quote:Op maandag 23 september 2013 23:56 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Asperger was een soort van PDD_NOS, maar dan voor mensen die verbaal wel redelijk tot goed konden meekomen geloof ik![]()
[..]
Nee, wel als ik bijvoorbeeld met een bezigheid stop en dan ineens komt het weer terug!
Nee misschien niet altijd, maar ik heb met zo iemand samengewoond en kwam erachter dat zijn leven helemaal niet zo perfect was als hij deed vermoeden. Hij had een toffe baan waar je inderdaad hersenen voor moet hebben, maar zijn relaties met mensen gingen niet zo soepel, en ik moest hem een keer troosten toen hij huilend op de bank zat en ergens onzeker over was en vond dat hij het slecht deed. Moest er later stiekem ook wel een beetje om lachen, dat ik hem aan het troosten was na al dat boastenquote:Op maandag 23 september 2013 23:49 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Ja het meest gehoorde commentaar op dit soort bloedzuigers is "Het zegt iets over henzelf". Ik kan dat wel snappen maar vind het toch raar. Bij die mensen lijkt het alsof ze het meeste zelfvertrouwen hebben en het is toch echt niet zo dat het in elk geval zo is dat het een muur/masker is en dat daarachter een huilend mannetje staat
Niet ineens, het borrelt soms wel langzaam op. Heb je daar nu last van?quote:Op maandag 23 september 2013 23:57 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Nog nooit?Ik heb het eigenlijk best vaak gehad in mijn leven.
Je bent met iets bezig, school, studie, werk, eten, eten kopen, schoonmaken, iets. En plots voel je je opeens kut. *Poef*. Zwaarmoedige gevoelens..
Het is ook gewoon gehorigquote:Op maandag 23 september 2013 23:57 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Is je huis dan niet gewoon gehorig?
Ik heb de mazzel dat ik nu woon met 2 heerlijke buren waar ik nooit last van heb, maar op m'n wc hoor ik de tv van de buurman en ik hoor de buurvrouw de trap oplopen.
De buurman hoort op zijn beurt weer wanneer ik de kraan opendraai vertelde ie mij![]()
Yes, bij mij borrelt het niet langzaam op. Ik zie het ook niet aankomen. Ik kan iets kijken, aflevering ofzo en dan binnen seconden, zwaarmoedigheidquote:Op maandag 23 september 2013 23:58 schreef rednailpolish het volgende:
[..]
Niet ineens, het borrelt soms wel langzaam op. Heb je daar nu last van?
Verbaal uitstekend toch? Een goede maat van me is het prototype asperge en die gebruikt heel veel moeilijke woorden in zijn normale taalgebruik en heeft dat altijd gedaan. Niet om interessant te doen maar hij doet dat gewoon. Het grootste nadeel bij hem was het niet inzien van sociale blunders. Hij herkende emoties in mensen hun gezicht niet en snapte vaak niet wat een opmerking bij iemand deed. Ook heel moeilijk over gevoelens kunnen praten.quote:Op maandag 23 september 2013 23:56 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Asperger was een soort van PDD_NOS, maar dan voor mensen die verbaal wel redelijk tot goed konden meekomen geloof ik![]()
Ik kan me dat niet meer herinneren in elk geval.quote:Op maandag 23 september 2013 23:57 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Nog nooit?Ik heb het eigenlijk best vaak gehad in mijn leven.
Je bent met iets bezig, school, studie, werk, eten, eten kopen, schoonmaken, iets. En plots voel je je opeens kut. *Poef*. Zwaarmoedige gevoelens..
Sterker nog, ik herken de meeste gevoelens van mezelf niet eens.quote:Op dinsdag 24 september 2013 00:01 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Verbaal uitstekend toch? Een goede maat van me is het prototype asperge en die gebruikt heel veel moeilijke woorden in zijn normale taalgebruik en heeft dat altijd gedaan. Niet om interessant te doen maar hij doet dat gewoon. Het grootste nadeel bij hem was het niet inzien van sociale blunders. Hij herkende emoties in mensen hun gezicht niet en snapte vaak niet wat een opmerking bij iemand deed. Ook heel moeilijk over gevoelens kunnen praten.
Dat kon ik ook wel hoor. Zelfs toen ik 14 was en tot 4 uur in de ochtend LAN parties hield of CS zat te spelen in de nachtelijke uren kon dit vreemde gevoel me maar zo plotseling overvallen. *poef*quote:Op dinsdag 24 september 2013 00:01 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik kan me dat niet meer herinneren in elk geval.
Het ding is, ik kan zo erg verdwijnen in mijjn wereldje als ik met iets bezig ben dat ik totaal afgesloten ben van de buitenwereld
Ha! Dat heb ik wel eens met gevoel van dorstquote:Op dinsdag 24 september 2013 00:02 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Sterker nog, ik herken de meeste gevoelens van mezelf niet eens.
Zelfs gevoelens van honger hebben verwar ik nogal eens met iets anders. Erg lastig ook omdat er niks aan te doen is.
Perfect middennacht postquote:Op dinsdag 24 september 2013 00:00 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Het is ook gewoon gehorigMaar toch, wie gaat er nu om 4 uur in de ochtend als een gek van de trap lopen. *bonk bonk bonk..* ? Wetende dat er dus een dun muurtje tussen zit en de rest van de buren allemaal mee mogen luisteren.
Dat lijkt me zo gek, kan me echt niet voorstellen. Waarmee verwar je een hongergevoel nou mee?quote:Op dinsdag 24 september 2013 00:02 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Sterker nog, ik herken de meeste gevoelens van mezelf niet eens.
Zelfs gevoelens van honger hebben verwar ik nogal eens met iets anders. Erg lastig ook omdat er niks aan te doen is.
Voor mij lijkt honger hebben op verliefdheid, of gewoon zin hebben in een peuk of zoietsquote:Op dinsdag 24 september 2013 00:05 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Dat lijkt me zo gek, kan me echt niet voorstellen. Waarmee verwar je een hongergevoel nou mee?
Kan zijn dat je ma jou iets verwijt waar ze zelf last van heeft. Ik troostte me tenminste altijd met die gedachtequote:Op dinsdag 24 september 2013 00:04 schreef minthy het volgende:
Deze week een drukke week, vandaag zou ik het eens rustig aan doen. Het begon vanochtend al goed met een knallende ruzie met m'n ma (en dan ben ik 37 maar nog steeds op zoek naar bevestiging waarvan ik weet dat ik het nooit ga krijgen). Met onwetendheid kan ik prima overweg maar er werd me nu verweten dat ik een lui kreng ben en dat ik maar weer eens aan het werk moet. Want "wat moet "men" wel niet denken?". Daar kwam het in grote lijnen op neer. Gewoon maar weer eens normaal doen oid.
Tevens zwaar onder druk gezet om vanavond mee te gaan naar een verjaardag, dusdanig dat ik voor mijn gevoel niet kon weigeren. Dat heeft ze haarfijn in de vingers. Vervolgens de hele dag druk geweest met voorbereidingen voor morgen (dagje toeristen) en die verjaardag vanavond. Veel drukte, prikkels als geroezemoes komen hard binnen sinds die burnout. Dat vertelde ik gewoon, kreeg ik vervolgens nogmaals een bak met stront over me heen. Het was geen topdag, ben kapot ook
Nu pieker ik me weer suf, want heeft ze misschien gelijk en stel ik me vierkant aan? Zou iedereen er zo over denken? Het houdt me weer fijn bezig allemaal. En dan moet de rest van de week er nog achteraan, het wordt een pittige...![]()
/dagboek
En als dat gebeurt, wat doe je daar dan mee?quote:Op dinsdag 24 september 2013 00:02 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Dat kon ik ook wel hoor. Zelfs toen ik 14 was en tot 4 uur in de ochtend LAN parties hield of CS zat te spelen in de nachtelijke uren kon dit vreemde gevoel me maar zo plotseling overvallen. *poef*
Dat hoor ik ontzettend vaak! Of dat er geen dorst-prikkel komt. Soms plannen we dat gewoon in met een piepje op een mobiele telefoon, werkt als een tierelierquote:Op dinsdag 24 september 2013 00:06 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Voor mij lijkt honger hebben op verliefdheid, of gewoon zin hebben in een peuk of zoiets
In het begin, paniek! En dan oe wtf wtf wtf is er nu aan het gebeuren? Dit kon resulteren in een aantal week 24/7 hartkloppingen bijv.quote:Op dinsdag 24 september 2013 00:09 schreef rednailpolish het volgende:
[..]
En als dat gebeurt, wat doe je daar dan mee?
Ik en plannen?quote:Op dinsdag 24 september 2013 00:10 schreef minthy het volgende:
[..]
Dat hoor ik ontzettend vaak! Of dat er geen dorst-prikkel komt. Soms plannen we dat gewoon in met een piepje op een mobiele telefoon, werkt als een tierelier
Hai lekker bakkiequote:Op dinsdag 24 september 2013 00:08 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Kan zijn dat je ma jou iets verwijt waar ze zelf last van heeft. Ik troostte me tenminste altijd met die gedachte
Hoi Minth
Dat is wel vermoeiend hoor! Maar wellicht wel de beste aanpakquote:Op dinsdag 24 september 2013 00:10 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
In het begin, paniek! En dan oe wtf wtf wtf is er nu aan het gebeuren? Dit kon resulteren in een aantal week 24/7 hartkloppingen bijv.
Nu denk ik een aantal seconden, kutver. Ik omarm de emoties, loop niet weg, adem in adem uit, en ga weer verder. Maar het gebeurt me nog dagelijks :- (
Vergeet niet dat de helft van Nederland een IQ heeft van <= 100. Tuurlijk 'stel je je aan', objectief gezien. Maar dat is nou juist het punt van depressie, dat onlogische gedachtes het doen en laten beïnvloeden. Daarentegen is het niet echt respectvol om je kinderen in de put te praten, zeker niet als zij in (mentale) moeilijkheden verkeren. Dit laat in mijn optiek alleen maar haar eigen onkunde zien, maar ik ken je ouders verder niet.quote:Op dinsdag 24 september 2013 00:04 schreef minthy het volgende:
Deze week een drukke week, vandaag zou ik het eens rustig aan doen. Het begon vanochtend al goed met een knallende ruzie met m'n ma (en dan ben ik 37 maar nog steeds op zoek naar bevestiging waarvan ik weet dat ik het nooit ga krijgen). Met onwetendheid kan ik prima overweg maar er werd me nu verweten dat ik een lui kreng ben en dat ik maar weer eens aan het werk moet. Want "wat moet "men" wel niet denken?". Daar kwam het in grote lijnen op neer. Gewoon maar weer eens normaal doen oid.
Tevens zwaar onder druk gezet om vanavond mee te gaan naar een verjaardag, dusdanig dat ik voor mijn gevoel niet kon weigeren. Dat heeft ze haarfijn in de vingers. Vervolgens de hele dag druk geweest met voorbereidingen voor morgen (dagje toeristen) en die verjaardag vanavond. Veel drukte, prikkels als geroezemoes komen hard binnen sinds die burnout. Dat vertelde ik gewoon, kreeg ik vervolgens nogmaals een bak met stront over me heen. Het was geen topdag, ben kapot ook
Nu pieker ik me weer suf, want heeft ze misschien gelijk en stel ik me vierkant aan? Zou iedereen er zo over denken? Het houdt me weer fijn bezig allemaal. En dan moet de rest van de week er nog achteraan, het wordt een pittige...![]()
/dagboek
Als het een hulpvraag van je is, kan het een optie zijn. Als wij die vraag krijgen of constateren dat iemand niet of alleen van de snackbar eet dan starten we kookondersteuning of een check op/inquote:Op dinsdag 24 september 2013 00:11 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik en plannen?
Gaat em niet worden!
Ik drink wel genoeg water (heb vaak last van een droge mond, altijd al last van gehad. Ook droge ogen enzo, geen idee waarom).
Jaquote:Op dinsdag 24 september 2013 00:06 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Voor mij lijkt honger hebben op verliefdheid, of gewoon zin hebben in een peuk of zoiets
Dat 'omarmen' is afschuwelijk moeilijk maar echt het beste vooral bij een opkomende paniekaanval. De emoties kunnen veel harder en ruwer aankomen omdat je er geen verzet tegen zet. Maar dat verzet is juist het gene wat er energie aangeeft waardoor het in sluimerstand gaat. Bij opkomende paniek is het echt het beste. Bij vermoeidheid en neerslachtigheid op sluimerstand werkt het bij mij eigenlijk niet of nauwlijks. Ik kan dan wel ontspannen zijn en niet in de macht van mijn eigen gedachtes maar die gevoelens zijn er nog steeds. Dat zal iets neurologisch zijn denk ik. Stofjeshuishouding. Tenminste dat zou ik een geruststellende conclusie vinden maar ik durf het niet te zeggen.quote:Op dinsdag 24 september 2013 00:10 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
In het begin, paniek! En dan oe wtf wtf wtf is er nu aan het gebeuren? Dit kon resulteren in een aantal week 24/7 hartkloppingen bijv.
Nu denk ik een aantal seconden, kutver. Ik omarm de emoties, loop niet weg, adem in adem uit, en ga weer verder. Maar het gebeurt me nog dagelijks :- (
Hebben we al geprobeerd met schema's en een whiteboard, maar dat is hem niet echt voor mij ofzoquote:Op dinsdag 24 september 2013 00:15 schreef minthy het volgende:
[..]
Als het een hulpvraag van je is, kan het een optie zijn. Als wij die vraag krijgen of constateren dat iemand niet of alleen van de snackbar eet dan starten we kookondersteuning of een check op/in
Roken helpt natuurlijk niet tegen de stress. Wat bij mij bijvoorbeeld wel werkt is een benzo (maar die gebruik ik altijd zo min mogelijk natuurlijkquote:Op dinsdag 24 september 2013 00:17 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Ja
Over peuken gesproken in deze fase rook ik mezelf echt suf. Telkens weer een sjekkie draaien 'tegen de stress'. Even moment van 'afleiding'. Terwijl ik bij eerdere dips juist helemaal niet meer rookte voor een of twee weken.
Het is niet eens zozeer de depressie waar ik op het moment last van heb, meer de angststoornis en de ontwijkende variant. M'n ma heeft zelf ook het nodige aan psychische problemen in haar rugzak maar heeft hiervoor nooit hulp gezocht. Het is gewoon een bikkelharde en verwacht dat ook van haar onderdanen. Mij wordt door anderen ook vaak verweten dat ik bikkelhard ben voor mezelf, zou best kunnen dat dat ook bij haar wegkomt.quote:Op dinsdag 24 september 2013 00:12 schreef Faeroer het volgende:
[..]
Vergeet niet dat de helft van Nederland een IQ heeft van <= 100. Tuurlijk 'stel je je aan', objectief gezien. Maar dat is nou juist het punt van depressie, dat onlogische gedachtes het doen en laten beïnvloeden. Daarentegen is het niet echt respectvol om je kinderen in de put te praten, zeker niet als zij in (mentale) moeilijkheden verkeren. Dit laat in mijn optiek alleen maar haar eigen onkunde zien, maar ik ken je ouders verder niet.
Schema's en weekplanningen werken vaak ook niet. Ze zijn bij ons het eerste half jaar verplicht (om in een ritme te komen en zodat wij kunnen zien of men zich aan afspraken houdt), daarna worden ze razendsnel overboord gegooid.quote:Op dinsdag 24 september 2013 00:21 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Hebben we al geprobeerd met schema's en een whiteboard, maar dat is hem niet echt voor mij ofzo
Maar wat is dan plan B?quote:Op dinsdag 24 september 2013 00:29 schreef minthy het volgende:
[..]
Schema's en weekplanningen werken vaak ook niet. Ze zijn bij ons het eerste half jaar verplicht (om in een ritme te komen en zodat wij kunnen zien of men zich aan afspraken houdt), daarna worden ze razendsnel overboord gegooid.
Knap wat je doet, ik zou er in gaan zitten denk ik. Alleen apart dat dat zo iedere dag gebeurt, alhoewel niemand zich natuurlijk de hele dag door happy voelt.quote:Op dinsdag 24 september 2013 00:10 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik heb het vaak weggeduwd. Toen kreeg ik de mother of all panic fucking attacks incluis hyperventilatie aanval dat het letterlijk zo duizelig werd voor mijn ogen dat ik middennacht destijds bij mijn ouders de slaapkamer ben binnengelopen en rustig zei, volgens mij krijg ik een hartaanval. Ik kon niet meer normaal lopen, spieren waren verslapt. Alles was slow motion, het werd zwart voor de ogen en mijn hartslag duikelde onder vriespunt. Dus nu embrace ik het idd voordat ik weer zoiets opbouwquote:Op dinsdag 24 september 2013 00:38 schreef rednailpolish het volgende:
[..]
Knap wat je doet, ik zou er in gaan zitten denk ik. Alleen apart dat dat zo iedere dag gebeurt, alhoewel niemand zich natuurlijk de hele dag door happy voelt.
Heel gemeen; iemand op z'n bek laten gaan en laten ervaren dat elke dag patat en pizza ervoor zorgt dat je fors kan aankomen of voor constante maag/darmklachten kan zorgen. Of dat je gelazer krijgt op je werk als je je niet houdt aan je werktijden doordat je de hele nacht zit te gamen en het daardoor niet lukt om op 7u op te staan.quote:
Daar moest ik om lachenquote:Op dinsdag 24 september 2013 00:01 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Verbaal uitstekend toch? Een goede maat van me is het prototype asperge en die gebruikt heel veel moeilijke woorden in zijn normale taalgebruik en heeft dat altijd gedaan. Niet om interessant te doen maar hij doet dat gewoon. Het grootste nadeel bij hem was het niet inzien van sociale blunders. Hij herkende emoties in mensen hun gezicht niet en snapte vaak niet wat een opmerking bij iemand deed. Ook heel moeilijk over gevoelens kunnen praten.
Dat klinkt logisch. De motivatie zal er niet echt zijn als iemand voor ze gaat bepalen dat iets moet. Ze moeten het zelf inzien. Lijkt me een goede tactiek, zo worden ze zelfstandig.quote:Op dinsdag 24 september 2013 00:46 schreef minthy het volgende:
[..]
Heel gemeen; iemand op z'n bek laten gaan en laten ervaren dat elke dag patat en pizza ervoor zorgt dat je fors kan aankomen of voor constante maag/darmklachten kan zorgen. Of dat je gelazer krijgt op je werk als je je niet houdt aan je werktijden doordat je de hele nacht zit te gamen en het daardoor niet lukt om op 7u op te staan.
Dat klinkt lullig maar dan heeft iemand vaak meer motivatie dan wanneer wij zeggen dat het verstandig is om gevarieerder te gaan eten of het advies geven om je pc rond 23u uit te zetten.
Wanneer blijkt dat iemand geen afspraken kan nakomen of er moedwillig met de pet naar gooit dan volgt uitplaatsing (dan hebben we meer dan een jaar geprobeerd). Dat gebeurt niet vaak, de meeste mensen willen graag doorgroeien naar zelfstandig wonen en halen daaruit hun motivatie.
Het is vaak dat ze zelf bepalen dat we ze bijv elke ochtend om 7u wekken zodat ze op tijd naar het werk vertrekken. Motivatie lijkt dan wel aanwezig te zijn maar als het erop aankomt in de ochtend dan ben je een klerewijf en moet je vooral niet gaan zeiken over opstaan. Bij m'n eigen cliënten (dan ben je een soort van evv'er) ben ik vanaf het begin dat ze bij ons wonen vrij duidelijk; ik ben niet je wekker, als je je verslaapt dan ben je daar zelf verantwoordelijk voor en bel je zelf maar naar je werkgever om te melden dat je je verslapen hebt.quote:Op dinsdag 24 september 2013 00:55 schreef kuolema het volgende:
[..]
Dat klinkt logisch. De motivatie zal er niet echt zijn als iemand voor ze gaat bepalen dat iets moet. Ze moeten het zelf inzien. Lijkt me een goede tactiek, zo worden ze zelfstandig.
Ik moet gewoon later werk vinden dat in de avond isquote:Op dinsdag 24 september 2013 00:46 schreef minthy het volgende:
[..]
Heel gemeen; iemand op z'n bek laten gaan en laten ervaren dat elke dag patat en pizza ervoor zorgt dat je fors kan aankomen of voor constante maag/darmklachten kan zorgen. Of dat je gelazer krijgt op je werk als je je niet houdt aan je werktijden doordat je de hele nacht zit te gamen en het daardoor niet lukt om op 7u op te staan.
Dat klinkt lullig maar dan heeft iemand vaak meer motivatie dan wanneer wij zeggen dat het verstandig is om gevarieerder te gaan eten of het advies geven om je pc rond 23u uit te zetten.
Wanneer blijkt dat iemand geen afspraken kan nakomen of er moedwillig met de pet naar gooit dan volgt uitplaatsing (dan hebben we meer dan een jaar geprobeerd). Dat gebeurt niet vaak, de meeste mensen willen graag doorgroeien naar zelfstandig wonen en halen daaruit hun motivatie.
Dat zie ik als een compliment!quote:Op dinsdag 24 september 2013 00:49 schreef kuolema het volgende:
[..]
Magnetronkoffie, als ik van jou niet had geweten dat je autisme hebt, zou ik daar nooit op zijn gekomen. Niks van te merken hier op het forum, of dat ligt aan mij. Het is ook zo'n verschrikkelijk breed spectrum. Zegt vrij weinig. Dat geldt voor bijna alle DSM-diagnoses.
Daarom ben ik ook blij met m'n baan, veelal van 14 tot 22uquote:Op dinsdag 24 september 2013 01:06 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik moet gewoon later werk vinden dat in de avond is
Op school kwam ik heel vaak te laat, om allerlei kutredenen ook (verslapen of bijvoorbeeld te laat vertrokken). Pas toen ik in de avond een bijbaantje had en vlak daarvoor in de avond school, toen kwam ik dus nooit meer te laat!
Zij bepalen hoe laat jullie ze wekken en vervolgens worden ze boos als je ze wekt?quote:Op dinsdag 24 september 2013 01:06 schreef minthy het volgende:
[..]
Het is vaak dat ze zelf bepalen dat we ze bijv elke ochtend om 7u wekken zodat ze op tijd naar het werk vertrekken. Motivatie lijkt dan wel aanwezig te zijn maar als het erop aankomt in de ochtend dan ben je een klerewijf en moet je vooral niet gaan zeiken over opstaan. Bij m'n eigen cliënten (dan ben je een soort van evv'er) ben ik vanaf het begin dat ze bij ons wonen vrij duidelijk; ik ben niet je wekker, als je je verslaapt dan ben je daar zelf verantwoordelijk voor en bel je zelf maar naar je werkgever om te melden dat je je verslapen hebt.
Mocht iemand echt moeite hebben met opstaan dan help ik daar met alle plezier bij maar ik moet niet het idee hebben genaaid te worden
quote:Op dinsdag 24 september 2013 01:08 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Dat zie ik als een compliment!![]()
Jup. De wens om op tijd op te staan is er vaak wel (want leuk werk oid) maar vaak zijn de avonden/nachten meer interessant. Veelal tussen de 18 en 25, vaak een verlate puberteit. Zo kan je rond een uur of 23 in bed liggen maar als je gebeld wordt door je maten voor een stapavondje dan snap ik wel dat je dan snel de deur uit sneaktquote:Op dinsdag 24 september 2013 01:17 schreef kuolema het volgende:
[..]
Zij bepalen hoe laat jullie ze wekken en vervolgens worden ze boos als je ze wekt?
Ja kan ik me ook wel voorstellen. Die mensen wonen ook niet voor niets begeleid.quote:Op dinsdag 24 september 2013 01:24 schreef minthy het volgende:
[..]
Jup. De wens om op tijd op te staan is er vaak wel (want leuk werk oid) maar vaak zijn de avonden/nachten meer interessant. Veelal tussen de 18 en 25, vaak een verlate puberteit. Zo kan je rond een uur of 23 in bed liggen maar als je gebeld wordt door je maten voor een stapavondje dan snap ik wel dat je dan snel de deur uit sneakt![]()
Om er in de ochtend ontzettend van te balen dat het je niet gelukt is om nee te zeggen tegen je maten, zeker als er dan ook nog een begeleider aan je deur staat je drammen. Vaak is het puur balen omdat iets niet lukt, dat boos worden is dan afreageren. Dat pak ik nooit persoonlijk op.
Precies. Bij ons is het om verder te komen in het leven, ik ben van mening dat je dan die kans ook moet grijpen. Er staan belachelijk veel mensen op de wachtlijst die wel gemotiveerd zijn, dat vind ik soms wel lastig.quote:Op dinsdag 24 september 2013 01:25 schreef kuolema het volgende:
[..]
Ja kan ik me ook wel voorstellen. Die mensen wonen ook niet voor niets begeleid.
Maar die mensen worden toch ook niet zomaar toegelaten? Als ze totaal geen motivatie hebben gaan ze daar toch ook niet aan beginnen neem ik aan. Dat van die wachtlijsten en mensen die meer zouden hebben aan hulp is helaas overal zo...quote:Op dinsdag 24 september 2013 01:38 schreef minthy het volgende:
[..]
Precies. Bij ons is het om verder te komen in het leven, ik ben van mening dat je dan die kans ook moet grijpen. Er staan belachelijk veel mensen op de wachtlijst die wel gemotiveerd zijn, dat vind ik soms wel lastig.
Slaappil ingenomen, ben veel teveel aan het malen over vandaag en de week die nog volgt. Niet fijn. Hopen dat ik alsnog in een licht-comateuze toestand knal
quote:Op dinsdag 24 september 2013 07:55 schreef sitting_elfling het volgende:
Nachtmerie bpd ex, check [ afbeelding ]
Wat kan je anders doen? Je kiest niet (bewust) voor de paniek, dus (bewust) kiezen om niet te panieken, zit er waarschijnlijk ook niet in.quote:Op maandag 23 september 2013 21:27 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Dit klinkt misschien gek, en wat "Gray-iaans", maar ik probeer het soms ook wel te omarmen. Ik voel kut gevoelens opkomen, echt enorme paniekerige angstige kut gevoelens, zweten, klamme handen binnen seconden, en dan denk ik ...
koommmamaaaaaaaarr...
En dan 5 minuten later is dat gevoel ook weer weg..
Je weet dat als je lang opblijft, je lichaam >extra< moeite moet doen om met de huidige energie 'rond te komen'? Daar kan je tegenaan slapen wat je wilt, maar twee keer rem slaap is niet voldoende om je uitgeputte lichaam weer volledig op te laden als je jezelf volledig naar de klote helpt qua laat opblijven. Vitamine D pillen of extra naar buiten gaan, desnoods ergens in het gras liggen kan ook helpen met energie (buiten slaap om).quote:Op dinsdag 24 september 2013 14:40 schreef kuolema het volgende:
[..]![]()
![]()
Ik ging vannacht om 3 uur naar bed en werd een half uur geleden wakker van mijn wekker...als ik nergens heen had gehoeven was ik lekker blijven liggen. Zo gaat het al een paar weken, 11-12 uur slaap en dan ben ik nog lang niet uitgeslapen. Zal wel met het weer te maken hebben of zo. Ik wil alleen maar slapen...
De spv zei dat 11 oktober de crisisvaardigheidstraining begint maar ik heb nog steeds geen brief ontvangen. Beetje frustrerend.
Wat dacht je van minderen met afspraken, maar wel blijven doen en een ritme opbouwen? Dan ontwen je het niet, maar werk je tegelijk aan je extroverte zelf.quote:Op dinsdag 24 september 2013 14:45 schreef kuolema het volgende:
Het voelt voor mij als een combinatie van die twee maar ik weet dus niet wat het juiste is om te doen: geen afspraken meer maken, wat voor mezelf prettiger is, of gewoon gaan en me over dingen heen zetten. Ik wil het eerste, maar dan komen dus de schuldgevoelens. Wat vinden jullie?
Vertel wat meer Lex alsjeblieftquote:
Ik ken dit zo goed. Ik moet nu opnieuw beginnen met mijn leven en ik heb eerlijk gezegd 9/10 keer ook niet echt zo'n zin om wat te gaan doen. Gelukkig heb ik net op tijd wat vrienden gemaakt die me meeslepen. Het 'juiste' advies (voor veruit de meeste mensen - denk ik) is in ieder geval om je erover heen te zetten, en te gaan. Het went (hoop ik - ook voor mezelf) vanzelfquote:Op dinsdag 24 september 2013 14:45 schreef kuolema het volgende:
Ik merk dat ik te vaak sociale afspraken maak tegen mijn zin in.
Mensen die ik minder goed ken willen afspreken en dan doe ik dat maar gewoon, terwijl ik me op zo'n moment daar al helemaal niet lekker bij voel en er tegen op ga zien. Ik wil ook gewoon normaal doen en mensen niet teleurstellen. Maar ik word gespannen van zulke dingen omdat ik helemaal niet wil.
Nu is er vrijdag een feestje van iemand, ik vind dat ik moet gaan omdat ik geen goeie reden heb om niet te gaan, maar ik wil echt niet...heb al eerder een afspraak afgezegd met die jongen omdat ik het huis niet uit wilde, en nu voel ik me zo schuldig. Ik heb hem gezegd dat ik nog niet wist of ik zou komen.
Het probleem is dat ik niet weet of dit voortkomt uit het feit dat ik het prettiger vind om alleen te zijn, niet uit huis te hoeven, geen verplichtingen te hebben en gewoon geen behoefte heb aan contact of dat het sociale angst is, wat betekent dat het beter zou zijn om wel te gaan want ik moet mezelf trainen en over dingen heen zetten.
Het voelt voor mij als een combinatie van die twee maar ik weet dus niet wat het juiste is om te doen: geen afspraken meer maken, wat voor mezelf prettiger is, of gewoon gaan en me over dingen heen zetten. Ik wil het eerste, maar dan komen dus de schuldgevoelens. Wat vinden jullie?
Ja hoor, was een verlammende onzekerheid. Dacht echt dat ik niks kon, maar ergens wist ik dat ik wel wat kon. Kreeg daardoor natuurlijk geen enkele erkenning op mijn werk waardoor ik me nog nuttelozer voelde maar ook boos, omdat ze mijn potentie niet zagen.quote:Op maandag 23 september 2013 21:19 schreef Detroit het volgende:
[..]. Dankje Murm! Hier ga ik nog eens goed over nadenken.
.
Wat was die tekortkoming bij jou dan? Wil je dat vertellen?.
quote:Op dinsdag 24 september 2013 20:09 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Geleficiteerd?![]()
Naja, in elk geval weet je waar je aan toe bent
Ik heb het gedaan. Ik heb alles gedaan. Het bestaat allemaal op één plek. In mijn hoofd. Het is alleen ik en altijd ik. Ik ben echt anders. Ik heb het allemaal op me afgeroepen met mijn eigen afwijkende gedrag. Ik ben anders en daarom moet ik kapot.quote:Op dinsdag 24 september 2013 20:29 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Vertel wat meer Lex alsjeblieftWe hebben je verhalen hier al maanden/jaren gevolgd, we zijn nu wel benieuwd of er wat meer is verteld. Ben je officieel schizoid?
Godver gast, kop op! Altijd! Ik lees teveel zelf medelijden in je post!quote:Op dinsdag 24 september 2013 21:38 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
[..]
Ik heb het gedaan. Ik heb alles gedaan. Het bestaat allemaal op één plek. In mijn hoofd. Het is alleen ik en altijd ik. Ik ben echt anders. Ik heb het allemaal op me afgeroepen met mijn eigen afwijkende gedrag. Ik ben anders en daarom moet ik kapot.
Ik wil zo graag mijn leven op de rails hebben, maar ik vind het zo verschrikkelijk moeilijk![]()
Ik ga morgenavond en vrijdagavond iets leuks doen met andere mensen. Hopelijk beurt me dat wat op. Ik merk wel dat het helpt als ik bij bepaalde mensen ben, maar ik moet altijd alles uit de kast halen om het een beetje leuk te hebben en anderen het idee te geven dat ik een leuk persoon ben om mee om te gaan.
Ik begin binnenkort ook met SoVa. Hopelijk leer ik daar wat van.
Liedje voor deze post:
Hij wordt soms een ander persoon. Hopelijk word ik in de nabije toekomst ook een ander persoon. Hopelijk word ik iemand die beter met mensen om kan gaan dan nu.
Een ander persoon worden is lastig. Het beste wat je kan worden is jezelf.quote:Op dinsdag 24 september 2013 21:38 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
[..]
Ik heb het gedaan. Ik heb alles gedaan. Het bestaat allemaal op één plek. In mijn hoofd. Het is alleen ik en altijd ik. Ik ben echt anders. Ik heb het allemaal op me afgeroepen met mijn eigen afwijkende gedrag. Ik ben anders en daarom moet ik kapot.
Ik wil zo graag mijn leven op de rails hebben, maar ik vind het zo verschrikkelijk moeilijk![]()
Ik ga morgenavond en vrijdagavond iets leuks doen met andere mensen. Hopelijk beurt me dat wat op. Ik merk wel dat het helpt als ik bij bepaalde mensen ben, maar ik moet altijd alles uit de kast halen om het een beetje leuk te hebben en anderen het idee te geven dat ik een leuk persoon ben om mee om te gaan.
Ik begin binnenkort ook met SoVa. Hopelijk leer ik daar wat van.
Liedje voor deze post:
Hij wordt soms een ander persoon. Hopelijk word ik in de nabije toekomst ook een ander persoon. Hopelijk word ik iemand die beter met mensen om kan gaan dan nu.
quote:Op dinsdag 24 september 2013 22:46 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Godver gast, kop op! Altijd! Ik lees teveel zelf medelijden in je post!
Ik probeer nu kleine dingen te doen, af en toe een activiteit. Ik probeer een beetje onder de mensen te zijn zonder dat het me opbreekt. Dat is voor mij al een hele veranderingquote:Op dinsdag 24 september 2013 23:05 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Een ander persoon worden is lastig. Het beste wat je kan worden is jezelf.
Das iets wat ik al jaren probeer, maar het resultaat beviel mij ook niet zo. Maar een persoon kan wel degelijk veranderen. Zolang je het je maar eigen maakt.
En een goeie verandering ook, daar zijn we het vast ook wel over eens!quote:Op dinsdag 24 september 2013 23:08 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
[..]
Ik probeer nu kleine dingen te doen, af en toe een activiteit. Ik probeer een beetje onder de mensen te zijn zonder dat het me opbreekt. Dat is voor mij al een hele verandering
Is autisme niet iets wat al vanaf 0 jaar erin zit?quote:Op dinsdag 24 september 2013 23:25 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
En een goeie verandering ook, daar zijn we het vast ook wel over eens!
Ik herken je verhaal wel hoor, ik wou mezelf vroeger ook veranderen. Alleen kreeg ik er ook een complicatie (autisme) bij
Ben er heilig van overtuigd dat mensen zich wel kunnen veranderen.quote:Op dinsdag 24 september 2013 23:25 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
En een goeie verandering ook, daar zijn we het vast ook wel over eens!
Ik herken je verhaal wel hoor, ik wou mezelf vroeger ook veranderen. Alleen kreeg ik er ook een complicatie (autisme) bij
Jawel, maar toen ik op dat ene punt belandde, was ik daar nog niet van op de hoogtequote:Op dinsdag 24 september 2013 23:28 schreef Faeroer het volgende:
[..]
Is autisme niet iets wat al vanaf 0 jaar erin zit?
Dat kan zeker! Alleen wordt met autisme het mogelijke kader waarbinnen ik kan veranderen, wel een behoorlijk stuk kleiner. Er is wel ruimte om te manoevreren, maar veel minder dan bij anderen (maar er is tenminste wel ruimtequote:Op dinsdag 24 september 2013 23:31 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ben er heilig van overtuigd dat mensen zich wel kunnen veranderen.
Jij bent er alleen wel HEEL erg bewust van. Dat is toch al heel erg mooi en goed? Of lul ik vierkant in de rondte?quote:Op dinsdag 24 september 2013 23:43 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Dat kan zeker! Alleen wordt met autisme het mogelijke kader waarbinnen ik kan veranderen, wel een behoorlijk stuk kleiner. Er is wel ruimte om te manoevreren, maar veel minder dan bij anderen (maar er is tenminste wel ruimte).
Bij mijn huidige werkgever lopen er een flink aantal autisten rond, maar die zijn juist door hun autisme uitstekend om in bepaalde beroepen te laten werken. Heb liever wat sociaal onhandige autisten als collega's dan een zooitje import IT'ers uit India, die zelfs na 5 tolken er geen reet van snappen. Autisten zorgen zover ik het heb meegemaakt alleen maar voor efficiëntie en innovatie op de werkvloer.quote:Op dinsdag 24 september 2013 23:43 schreef magnetronkoffie het volgende:
Dat kan zeker! Alleen wordt met autisme het mogelijke kader waarbinnen ik kan veranderen, wel een behoorlijk stuk kleiner. Er is wel ruimte om te manoevreren, maar veel minder dan bij anderen (maar er is tenminste wel ruimte).
Ik moet je helaas ongelijk geven in de sector waar ik met name in zit (financiele sector). Daar is de mix autist/werk niet goed.quote:Op dinsdag 24 september 2013 23:58 schreef Faeroer het volgende:
[..]
Bij mijn huidige werkgever lopen er een flink aantal autisten rond, maar die zijn juist door hun autisme uitstekend om in bepaalde beroepen te laten werken. Heb liever wat sociaal onhandige autisten als collega's dan een zooitje import IT'ers uit India, die zelfs na 5 tolken er geen reet van snappen. Autisten zorgen zover ik het heb meegemaakt alleen maar voor efficiëntie en innovatie op de werkvloer.
Een autist daten is een ander verhaal, maar goed.
Financial- en IT audit hiero. Gaat prima. Ons halve kennis-centre (Big Four kantoor) is autistisch en praktisch de meeste IT auditors.quote:Op woensdag 25 september 2013 00:10 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik moet je helaas ongelijk geven in de sector waar ik met name in zit (financiele sector). Daar is de mix autist/werk niet goed.
Mja, maar dat zie je niet zo snel bij de bulge bracket toko's. Niet negatief bedoeld, maar die komen er misschien wel in bij een big4, maar bij een BB gaat dat niet lukken.quote:Op woensdag 25 september 2013 00:14 schreef Faeroer het volgende:
[..]
Financial- en IT audit hiero. Gaat prima. Ons halve kennis-centre (Big Four kantoor) is autistisch en praktisch de meeste IT auditors.
Ik moet wel toekennen, dat het wel voornamelijk hoogfunctionerende asperger autisten zijn. Maar ik geloof dat deze benaming onjuist is geworden sinds DSM-V?
Dit is mijn ritme, dus ik krijg zeker niet te weinig slaap. Het laat naar bed gaan ben ik gewend want ik krijg meestal 's avonds pas energie. Maar normaal gesproken sta ik niet pas om 2 uur op.quote:Op dinsdag 24 september 2013 15:31 schreef Faeroer het volgende:
[..]
Je weet dat als je lang opblijft, je lichaam >extra< moeite moet doen om met de huidige energie 'rond te komen'? Daar kan je tegenaan slapen wat je wilt, maar twee keer rem slaap is niet voldoende om je uitgeputte lichaam weer volledig op te laden als je jezelf volledig naar de klote helpt qua laat opblijven. Vitamine D pillen of extra naar buiten gaan, desnoods ergens in het gras liggen kan ook helpen met energie (buiten slaap om).
De middenweg lijkt me een goed idee, maar hoe bepaal ik dan welke dingen ik wel doe en welke niet? Ik vind het vaak wel leuk om met goede vrienden af te spreken, het liefst met 1 tegelijk, maar dan vind ik één of twee keer per maand voldoende. Verder heb ik gewoon geen behoefte aan contact. Een week op vakantie met vrienden ervaar ik ook als zwaar op een of andere manier.quote:[..]
Wat dacht je van minderen met afspraken, maar wel blijven doen en een ritme opbouwen? Dan ontwen je het niet, maar werk je tegelijk aan je extroverte zelf.
Voor mij geldt dat het niet helemaal went. Ja, het wordt nog lastiger als je niet regelmaat sociale dingen doet, en ja, het is gemakkelijker als je ervaringen hebt, vooral als die positief zijn.quote:Op dinsdag 24 september 2013 20:57 schreef Greye het volgende:
[..]
Ik ken dit zo goed. Ik moet nu opnieuw beginnen met mijn leven en ik heb eerlijk gezegd 9/10 keer ook niet echt zo'n zin om wat te gaan doen. Gelukkig heb ik net op tijd wat vrienden gemaakt die me meeslepen. Het 'juiste' advies (voor veruit de meeste mensen - denk ik) is in ieder geval om je erover heen te zetten, en te gaan. Het went (hoop ik - ook voor mezelf) vanzelf
Maar wat als je niet weet wat dat inhoudt? Hoe kom je daarachter? Het is iets waar ik best wel mee zit. Zal wel bij mijn leeftijd horen, hoewel ik al 21 ben. Maar ik vind het stomquote:Op dinsdag 24 september 2013 23:05 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Een ander persoon worden is lastig. Het beste wat je kan worden is jezelf.
Dat wat je zegt over 's'avonds' krijg ik pas energie.quote:
Daar heb ik inderdaad al eens over nagedacht en ik denk dat het wel een rol speelt. Het is zo stil buiten, bijna iedereen slaapt, ik voel me alleen op de wereld en dat vind ik fijnquote:Op woensdag 25 september 2013 00:36 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Dat wat je zegt over 's'avonds' krijg ik pas energie.
Is dat echt zo? Of is het meer omdat je (on)bewust weet dat er dan geen sociale verplichtingen zijn. 95% van de NL bevolking slaapt en jij je niet zo op je tenen voelt aangekeken? En dat je je daarom beter voelt?
Lees je berichten is nog een keer. Het heeft vrij weinig te maken met een 'rooster' of een 'bioritme' etc. Liever de nacht in zombieën dan onder de mensen. Ik kan het goed begrijpen, maar weglopen heeft weinig nut om de problemen aan te pakken denk ik.quote:Op woensdag 25 september 2013 00:39 schreef kuolema het volgende:
[..]
Daar heb ik inderdaad al eens over nagedacht en ik denk dat het wel een rol speelt. Het is zo stil buiten, bijna iedereen slaapt, ik voel me alleen op de wereld en dat vind ik fijnVind het ook heerlijk om 's nachts buiten rond te lopen als de straten helemaal leeg zijn, terwijl ik overdag liever veilig binnen blijf.
Ik heb er in de jaren sinds ik gediagnostiseerd ben, aardig wat bijgeleerd over mijn mogelijkheden en onmogelijkheden.quote:Op dinsdag 24 september 2013 23:54 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Jij bent er alleen wel HEEL erg bewust van. Dat is toch al heel erg mooi en goed? Of lul ik vierkant in de rondte?
Dat laatste!quote:Op dinsdag 24 september 2013 23:58 schreef Faeroer het volgende:
[..]
Bij mijn huidige werkgever lopen er een flink aantal autisten rond, maar die zijn juist door hun autisme uitstekend om in bepaalde beroepen te laten werken. Heb liever wat sociaal onhandige autisten als collega's dan een zooitje import IT'ers uit India, die zelfs na 5 tolken er geen reet van snappen. Autisten zorgen zover ik het heb meegemaakt alleen maar voor efficiëntie en innovatie op de werkvloer.
Een autist daten is een ander verhaal, maar goed.
Ik weet ook nog niet echt wat dat inhoudt, daar probeer ik dan ook langzaamaan achter te komen en op het moment doe ik dat door mijn medicatie (die ik alweer bijna 2 jaar gebruik zoiets?) weer af te bouwen, om te kijken hoe het dan gaat en omdat ik vergeten ben hoe het was voor ik aan die medicatie begonquote:Op woensdag 25 september 2013 00:33 schreef kuolema het volgende:
[..]
Maar wat als je niet weet wat dat inhoudt? Hoe kom je daarachter? Het is iets waar ik best wel mee zit. Zal wel bij mijn leeftijd horen, hoewel ik al 21 ben. Maar ik vind het stom
Ik weet niet of ik ooit nog van dat ritme af zal komen. Ik ben nooit echt een ochtendmens geweest. Vroeg naar school was altijd een ramp en daar is in de 8 jaar dat ik middelbare deed, nooit verbetering in gekomen (ja, pas toen ik in de avond ging lessenquote:Op woensdag 25 september 2013 01:50 schreef Senor__Chang het volgende:
Die voorliefde voor de nacht is erg herkenbaar, maar pas op dat je er niet te veel in blijft hangen. Vorig jaar zou ik rond deze tijd net een paar uurtjes wakker zijnWachten totdat de zon weer opkwam om te gaan slapen. En ik kan je zeggen dat dat niet bevorderlijk is voor je (mentale) gezondheid. Ondanks dit alles geeft het wel een enorm lekker gevoel. Iedereen slaapt, het is lekker rustig en je hebt alle tijd. Ik mis het wel soms, die tijd
Ik heb iets van 10 jaar terug een jaar lang door Amsterdam gefietst 's nachts. Vraag me niet waarom, maar ik had er wel m'n redenen voor. Hele nachten was ik onderweg! En op straat....NIETS behalve heel af en toe een snel overstekende kat en hier en daar een te hard rijdende taxi. En dan dat rode licht overal, echt unreal!quote:Op woensdag 25 september 2013 00:39 schreef kuolema het volgende:
[..]
Daar heb ik inderdaad al eens over nagedacht en ik denk dat het wel een rol speelt. Het is zo stil buiten, bijna iedereen slaapt, ik voel me alleen op de wereld en dat vind ik fijnVind het ook heerlijk om 's nachts buiten rond te lopen als de straten helemaal leeg zijn, terwijl ik overdag liever veilig binnen blijf.
Al 21? Pas 21!quote:Op woensdag 25 september 2013 00:33 schreef kuolema het volgende:
Maar wat als je niet weet wat dat inhoudt? Hoe kom je daarachter? Het is iets waar ik best wel mee zit. Zal wel bij mijn leeftijd horen, hoewel ik al 21 ben. Maar ik vind het stom![]()
Ik vond het ook altijd het meest heerlijk aan vroeg werken dat het nog stil was op straat. Meditatief wel.quote:Op woensdag 25 september 2013 01:50 schreef Senor__Chang het volgende:
Die voorliefde voor de nacht is erg herkenbaar, maar pas op dat je er niet te veel in blijft hangen. Vorig jaar zou ik rond deze tijd net een paar uurtjes wakker zijnWachten totdat de zon weer opkwam om te gaan slapen. En ik kan je zeggen dat dat niet bevorderlijk is voor je (mentale) gezondheid. Ondanks dit alles geeft het wel een enorm lekker gevoel. Iedereen slaapt, het is lekker rustig en je hebt alle tijd. Ik mis het wel soms, die tijd
Amsterdam bij nacht is mooi.quote:Op woensdag 25 september 2013 02:28 schreef magnetronkoffie het volgende:
Ik heb iets van 10 jaar terug een jaar lang door Amsterdam gefietst 's nachts. Vraag me niet waarom, maar ik had er wel m'n redenen voor. Hele nachten was ik onderweg! En op straat....NIETS behalve heel af en toe een snel overstekende kat en hier en daar een te hard rijdende taxi. En dan dat rode licht overal, echt unreal!
Cue begint nog een echte eindbaas hier te wordenquote:Op woensdag 25 september 2013 08:17 schreef Cue_ het volgende:
Al een uur in de trein onderweg naar Utrecht voor mn assesment. Nog niet zozeer zemuwachtig gelukkig, straka vast wel.
Eerder deze week uberhaupt in de stress hoe het allemaal zal uitpakken de komende maanden.
Voor de rest in een redelijk stabiele mood. Morgen feestje van mn oude werk. Waar ik veel zin in heb. Alleen moeten we in wit... en dt heb ik totaal niet, dus dat gaat zwart worden
Afgelopen vr*jdag feestje van mn huidige werk (solex rijden en scootmobielracen)
Dus gaat wel oke hier
Eens, nachtelijk gedoe is ongezond voor je mentale gezondheid. Vanochtend om 5 uur wakker geworden, koortsig, toilet, overgeven, thee en weer slapen. Nu? Voel ik me weer prima.quote:Op woensdag 25 september 2013 01:50 schreef Senor__Chang het volgende:
Je bent net gekapt met school? Wat voor soort werk heb je in gedachten? Is school net niet 3 week geleden begonnen?quote:Op woensdag 25 september 2013 13:27 schreef Miniem het volgende:
lekker aan het bouwen en stappen maken voor de toekomst.
Gekapt met school, GGZ hulp wordt in gang gezet, morgen sollicitatiegesprek.
Klopt. Ik heb een bijbaan en dan hopelijk straks nog 1quote:Op woensdag 25 september 2013 13:32 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Je bent net gekapt met school? Wat voor soort werk heb je in gedachten? Is school net niet 3 week geleden begonnen?
Waarom dan toch gestopt : (? Je zult helaas in deze maatschappij waarschijnlijk nog wel een keer dat papiertje moeten halen.quote:Op woensdag 25 september 2013 13:37 schreef Miniem het volgende:
[..]
Klopt. Ik heb een bijbaan en dan hopelijk straks nog 1. En klopt ook.
Papiertje heb ik al.quote:Op woensdag 25 september 2013 13:39 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Waarom dan toch gestopt : (? Je zult helaas in deze maatschappij waarschijnlijk nog wel een keer dat papiertje moeten halen.
Ontzettend goed bezig, jong!quote:Op woensdag 25 september 2013 13:27 schreef Miniem het volgende:
lekker aan het bouwen en stappen maken voor de toekomst.
Gekapt met school, GGZ hulp wordt in gang gezet, morgen sollicitatiegesprek.
Tja, goeie vragen. Ik snap wel wat je bedoeld als je je eigen situatie beschrijft maar voor mij zit het wat anders. Ik ben typisch introvert; niet verlegen (ik spreek rustig vreemden aan, ben vrij goed met public speaking etc) maar drukke sociale situaties zijn gewoon erg vermoeiend, en met enige regelmaat ontduik ik expres mijn klasgenoten die met dezelfde trein naar huis gaan zodat ik 'alleen' de terugreis kan maken. Ik heb binnen die sociale situaties dan wel weer het idee dat ik een deel van mezelf tot uitdrukking kan laten. Een heel ander deel dan ik alleen thuis (waar ik me overigens ook prima mee vermaak - graag zelfs, een paar dagen per week), maar wel iets wat echt onderdeel van mijn 'ik' is.quote:Op woensdag 25 september 2013 00:33 schreef kuolema het volgende:
Voor mij geldt dat het niet helemaal went. Ja, het wordt nog lastiger als je niet regelmaat sociale dingen doet, en ja, het is gemakkelijker als je ervaringen hebt, vooral als die positief zijn.
Als ik regelmatig iets onderneem ben ik in elk geval minder gespannen vooraf. Maar ik blijf bij mensen altijd het gevoel houden dat ik op mijn hoede moet zijn, ben gespannen, onzeker, heb soms het gevoel dat ik in de gaten word gehouden, gewoon echt niet chill. Het kost veel energie, ook omdat ik soort van aan het acteren ben, het voelt gewoon niet natuurlijk. Hoewel ik het alsnog best gezellig kan vinden.
Ik voel me vaak slechter als ik van een sociale gebeurtenis kom. Niet altijd gelukkig. Toen ik in de zomervakantie een week alleen thuis was voelde ik me opperbest (behalve als ik uit huis moest om naar de supermarkt te gaan), maar toen ik op vakantie was met een groep leuke vrienden schommelde mijn stemming nogal en dat ging niet zo goed.
Ik denk dat in mijn geval ook geldt dat ik soms 'nee' moet zeggen, want dat vind ik vaak moeilijk.
Hoe zit dat bij jou? Voel jij je beter wanneer je toch bent gegaan?
Fijn dat je vrienden hebt gemaakt, dan ben je sowieso al sociaal bezig. Waarom moet je opnieuw beginnen met je leven?
Hier is juist de plek waar dat wel kan, in tegenstelling tot bv. R&Pquote:Op woensdag 25 september 2013 16:19 schreef Greye het volgende:
Ik wil het wel eens helemaal uitschrijven, maar ja, hier krijg je denk ik toch 50% negatieve reacties en daar zit ik niet zo op te wachten.
Misschien doe ik het nog wel eens. Ik voel me nu ok en heb niet zo'n zin een negatief verhaal op te hangen xDquote:Op woensdag 25 september 2013 16:28 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Hier is juist de plek waar dat wel kan, in tegenstelling tot bv. R&P
Ja klote is dat. Ik heb ook vaak dat ik net in een wat betere fase zit als ik de afspraak met de psych heb. Dan is het moeilijker om je verhaal te doen en dan heb je ook meer zin om te genieten van het feit dat het goed gaat...quote:Op woensdag 25 september 2013 16:29 schreef Greye het volgende:
[..]
Misschien doe ik het nog wel eens. Ik voel me nu ok en heb niet zo'n zin een negatief verhaal op te hangen xD
Tja... Heb regelmatig (gisterochtend nog) dat ik weer onwijs terug val in dat gat en dan kan ik aan mezelf urenlang het hele verhaal opratelen. Ik word er zo moe van weer iets naar boven te moeten klimmen elke dag, om op hetzelfde punt uit te komen. Gelukkig nog geen psych nodig gehad.quote:Op woensdag 25 september 2013 16:30 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Ja klote is dat. Ik heb ook vaak dat ik net in een wat betere fase zit als ik de afspraak met de psych heb. Dan is het moeilijker om je verhaal te doen en dan heb je ook meer zin om te genieten van het feit dat het goed gaat...
Ik had dit geschreven kunnen hebbenquote:Op woensdag 25 september 2013 17:00 schreef Senor__Chang het volgende:
De laatste weken voelt het alsof ik het leven niet meer bewust meemaak. Ik voel me zo.. anders. Iedereen lijkt plezier te hebben of in ieder geval enthousiasme, motivatie, noem maar op. En ik laat het allemaal maar aan me voorbij gaan. De studie is niet moeilijk, contact maken is niet moeilijk. Ik weet ook niet echt wat het probleem is behalve dat ik het allemaal niet lijk te willen. En dat is vermoeiend. Het liefst verdwijn ik rustig zonder dat iemand me mist of dat ik slechts een toeschouwer wordt op deze wereld. Maar dat kan niet, dus moet ik door. Alleen vraag ik me enorm af hoe dat zal gaan.
Weet je wat zo irritant is? Het voelt allemaal aan als gezeik. Het is zo niet-concreet dat gevoel en zo eentonig dat je er helemaal niks mee kan. Ja, ik voel me kut. En ja, de week daarop ook en de maand daarop ook. En dan? En dan niks, behalve hetzelfde. Geen wonderpillen, geen gips, geen operatie, alleen dat kutgevoel. Heeft het nog wel zin?
Gaat moeizaam de laatste tijd hier. De afgelopen maanden hebben de gesprekken met de psych me echt geholpen om bepaalde dingen over mezelf beter te begrijpen en daardoor voel ik me wat minder paniekerig. Dat is positief, maar dat ene blijft nog wel altijd hangen. Dat gevoel..quote:Op woensdag 25 september 2013 17:02 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik had dit geschreven kunnen hebbenWhat' up bro? Ik herken het gevoel volledig.
Ik kan me nog herinneren dat wij een gesprek hadden over welke studie je zou moeten doen. De studie die je nu doet, ik wil niet lullig doen, gewoon niet moeilijk. Dat issie echt niet. Je bent intelligent genoeg om dat door te hebbenquote:Op woensdag 25 september 2013 18:17 schreef Senor__Chang het volgende:
Gaat moeizaam de laatste tijd hier. De afgelopen maanden hebben de gesprekken met de psych me echt geholpen om bepaalde dingen over mezelf beter te begrijpen en daardoor voel ik me wat minder paniekerig. Dat is positief, maar dat ene blijft nog wel altijd hangen. Dat gevoel..
Qua studie gaat het redelijk. Ik heb het niveau van de uni best wel overschat. De vorige studies was ik er helemaal niet bij, ging niet naar lessen en dan leek het alsof het allemaal veel voorstelt, maar nu blijkt dat allemaal wel mee te vallen. Dat is ook wel positief, want dat maakt het makkelijker om voort te slepen.
Hoe gaat het met jou? Hoe lang loop je nog bij een psych?
Moeite met het herkennen van je eigen gevoelens toevallig?quote:Op woensdag 25 september 2013 19:00 schreef Catnip het volgende:
Nou hier weer even een berichtje.
School gaat heel erg slecht, ik kom niet tot huiswerk toe..en ik schijn verder erg in de war te zijn. Dat snap ik niet, want ik ben helemaal niet in de war..Volgens mij. Af en toe is het wel een warboel in mijn hoofd ja..
Geen idee..quote:Op woensdag 25 september 2013 19:09 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Moeite met het herkennen van je eigen gevoelens toevallig?
Hoe zit dat bij jou? Ik heb geen moeite met het herkennen van mijn eigen gevoelens. Ik zie ze ook aankomen. Ik kan het helaas niet opwekken, dat is wel iets wat ik graag zou wilen.quote:Op woensdag 25 september 2013 19:09 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Moeite met het herkennen van je eigen gevoelens toevallig?
Ik wel. Schijnt een vaker voorkomend iets te zijn bij autisme.quote:Op woensdag 25 september 2013 19:17 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Hoe zit dat bij jou? Ik heb geen moeite met het herkennen van mijn eigen gevoelens. Ik zie ze ook aankomen. Ik kan het helaas niet opwekken, dat is wel iets wat ik graag zou wilen.
Volgens mij heb ik dat ook wel ja..quote:Op woensdag 25 september 2013 19:19 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik wel. Schijnt een vaker voorkomend iets te zijn bij autisme.
Ik merk dus bijvoorbeeld niet wanneer ik stressig ben met als gevolg een lange periode van overspannenheid, up and down, up and down, als in een golfbeweging.
Ik heb dingen niet door enzo daardoor
Godverquote:Op woensdag 25 september 2013 19:19 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik wel. Schijnt een vaker voorkomend iets te zijn bij autisme.
Ik merk dus bijvoorbeeld niet wanneer ik stressig ben met als gevolg een lange periode van overspannenheid, up and down, up and down, als in een golfbeweging.
Ik heb dingen niet door enzo daardoor
Niks om jaloers op te zijn hoor. Ik heb namelijk dezelfde gevoelens die jij hebt, maar ik herken ze niet als goed, euforisch, manisch, kut of wat dan ook. Ik weet soms niet eens -dat- ik me anders voel, laat staan -wat- ik voelquote:Op woensdag 25 september 2013 19:25 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
GodverJaloers in die zin. Ik herken elk gevoel punctueel toppie ... maar ik lijk er maar geen controle over te hebben wanneer een gevoel (goed, euforie, manie, depressie, kut gevoelens, etc) naar boven komt. Ik kan dus een film gaan kijken en voel me tijdens die film enorm kut terwijl ik dat van te voren niet had ingepland of die gevoelens had verwacht. Maar ik herken het direct.
Not sure if that made sense.
quote:Op woensdag 25 september 2013 19:25 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
GodverJaloers in die zin. Ik herken elk gevoel punctueel toppie ... maar ik lijk er maar geen controle over te hebben wanneer een gevoel (goed, euforie, manie, depressie, kut gevoelens, etc) naar boven komt. Ik kan dus een film gaan kijken en voel me tijdens die film enorm kut terwijl ik dat van te voren niet had ingepland of die gevoelens had verwacht. Maar ik herken het direct.
Not sure if that made sense.
Ik heb dat ook een beetje en ik weet nooit goed of het normaal is of niet. Nu heb ik laatst een rush gehad en nu weet ik niet wat ik daaraan moet koppelen. Vond ik die mensen nou zo geweldig, ben ik nou verliefd, etc.quote:Op woensdag 25 september 2013 19:28 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Niks om jaloers op te zijn hoor. Ik heb namelijk dezelfde gevoelens die jij hebt, maar ik herken ze niet als goed, euforisch, manisch, kut of wat dan ook. Ik weet soms niet eens -dat- ik me anders voel, laat staan -wat- ik voel
Je kunt het vergelijken met iemand met die aandoening waardoor je geen pijn meer voelt: Je merkt het niet op, maar je kunt evengoed nog je been breken.
Zo ook bij mij. Ik merk het niet op, maar ik kan evengoed nog depressief worden.
Die herinner ik me ook nog ja. Studie is inderdaad niet moeilijk, maar daar kies ik dan ook voor aangezien mijn motivatie erg laag is. En op deze manier kan ik in ieder geval een paar jaar van mijn leven vullen. Wie weet, misschien dat ik ooit wat anders ga doen, wat moeilijker, maar dat is op dit moment niet aan de orde.quote:Op woensdag 25 september 2013 19:07 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik kan me nog herinneren dat wij een gesprek hadden over welke studie je zou moeten doen. De studie die je nu doet, ik wil niet lullig doen, gewoon niet moeilijk. Dat issie echt niet. Je bent intelligent genoeg om dat door te hebben.
Enthousiaste momenten? Nee en dat vind ik best wel eng aangezien ik weet van mijzelf hoe snel ik kan omslaan in bepaalde gedachten. Ik kan me de laatste gesprek die ik ook wou voeren, waar ik ook wou vertellen en luisteren niet herinneren. Het is alleen maar functioneel nu. Even wat vragen over schoolwerk, verplicht wat vertellen over hoe het gaat aan familie en verplicht sociaal doen.. Dat laatste lukt me maar tot een bepaald punt voordat ik my brains eruit wil blowen.quote:Ik herken enorm veel in je verhaal. Alsof je een beetje passief meegaat met het leven maar niks echt meemaakt. Heb je ook veel enthousiaste momenten? Nu je in een volgend traject zit denk je natuurlijk na over de toekomst.
Klopt ja. Dat is ook waarom ik toch aan het studeren ben.quote:Veel studenten met mentale problemen gaan een jaar of 5/6/7/8 een studie doen, hoppen van de 1 naar de ander en finishen eigenlijk niks omdat de vervolg stap, studie droppen en verder gaan met het leven (werk/kids/whatever) ook niet het antwoord is wat je zoekt (helaas). Toch is het wel belangrijk (met het oog op de toekomst) dat je dat papiertje wel gaat halen.
Ik ben blij dat je de psych nog genoeg ziet, want dat lijk je soms toch nodig te hebben afgaande op je berichten hier.quote:Met mij gaat het aan de ene kant goed, aan de andere kant wordt ik nog enorm tegen gehouden door anderen. Ik heb veel issues gehad met mijn huidige dame na mijn ex die toch wel flinke attachment issues had (met mij) en ik niet van haar los kon komen. Toen kwamen er veel PTSD vlaggetjes naar boven en merkte ik dat ik weer enorm snel aan het zinken was (dagen niks doen, ritme verneukt). Nu is ze weg en doe ik weer meer. De psycholoog vond dat ik nog verre van fit ben, dus hebben we de frequentie om hoog gegooid, 1 keer in de 1.5 week.
Het leven dat je had voordat je problemen met de BPD ex begonnen zag er inderdaad wel goed uit en als je dat terug kan krijgen zou ik dat zeker doen. Plus, je bent nu een enorme ervaring rijker en dat gaat je zeker ooit nog eens van pas komen. Bijvoorbeeld om geen BPD meer als vriendin te zoekenquote:Ik loop nog tot en met kerst bij een psycholoog. Daarna wil ik dit land verlaten, alles afgewerkt, centen gespaard en met letterlijks niks anders dan een fitness tas met wat broodnodige dingen een nieuw leven starten. Dat zal 1 van de financiele districten worden in de wereld, de vraag is een beetje welke
Ik voel me zelf erg numb, veel dagelijkse gevechten met psychologische numbness. Ik merk toch wel dat gewoon de 'lul zijn' en lekker rammen voor 'corporate success' eigenlijk het beste bij me past. Qua sociaal en professioneel leven. Je hebt een goed sociaal leven, je bent continu bezig, en genoeg centen voor gekke vakanties. Daar moet ik echt weer naar terug. Wat staat er in de weg? Dat project waar ik alle motivatie wel zon beetje voor heb verloren (want ben met dat project begonnen met mijn BPD ex .. ) Ik kan dat nog steeds niet loslaten. Een paar week van nu zit ik officieel een 12 maand in therapie
Je gaat je propedeuse halen Chang?quote:Op woensdag 25 september 2013 20:24 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Die herinner ik me ook nog ja. Studie is inderdaad niet moeilijk, maar daar kies ik dan ook voor aangezien mijn motivatie erg laag is. En op deze manier kan ik in ieder geval een paar jaar van mijn leven vullen. Wie weet, misschien dat ik ooit wat anders ga doen, wat moeilijker, maar dat is op dit moment niet aan de orde.
Dit mis ik ook enorm. Mijn huidige dame kon hier ook niet tegen. Ik heb bizar weinig enthousiasme. Eigenlijk niet. Ik fake het. Ik kan me wel herinneren hoor wanneer ik voor het laatst het gevoel had dat ik het leven onder controle had, dat ik plezier had, en me goed voelde. Dat was Sept. 2011 in Londenquote:Enthousiaste momenten? Nee en dat vind ik best wel eng aangezien ik weet van mijzelf hoe snel ik kan omslaan in bepaalde gedachten. Ik kan me de laatste gesprek die ik ook wou voeren, waar ik ook wou vertellen en luisteren niet herinneren. Het is alleen maar functioneel nu. Even wat vragen over schoolwerk, verplicht wat vertellen over hoe het gaat aan familie en verplicht sociaal doen.. Dat laatste lukt me maar tot een bepaald punt voordat ik my brains eruit wil blowen.
Het zag er enorm goed uit zelfs. Nu moet ik dat echt weer terugvindenquote:Het leven dat je had voordat je problemen met de BPD ex begonnen zag er inderdaad wel goed uit en als je dat terug kan krijgen zou ik dat zeker doen. Plus, je bent nu een enorme ervaring rijker en dat gaat je zeker ooit nog eens van pas komen. Bijvoorbeeld om geen BPD meer als vriendin te zoeken![]()
Ik blijf het toch wel een rare gedachte vinden dan. Een bankier ergens in Hong Kong of New York die dit allemaal heeft meegemaakt en dan op een forum als fok zit. Het geeft me het gevoel dat de wereld een stuk kleiner is dan je vaak denkt.
Maar als jij het niet zo voelt, ervaar je toch ook geen depressieve pijn? Toch? Suicidale gevoelens etc? Je geeft het idee dat je mentaal een beetje murw bent geslagen en eigenlijk numb een beetje de wereld aan het aflopen bent?quote:Op woensdag 25 september 2013 19:28 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Niks om jaloers op te zijn hoor. Ik heb namelijk dezelfde gevoelens die jij hebt, maar ik herken ze niet als goed, euforisch, manisch, kut of wat dan ook. Ik weet soms niet eens -dat- ik me anders voel, laat staan -wat- ik voel
Je kunt het vergelijken met iemand met die aandoening waardoor je geen pijn meer voelt: Je merkt het niet op, maar je kunt evengoed nog je been breken.
Zo ook bij mij. Ik merk het niet op, maar ik kan evengoed nog depressief worden.
En toch vind ik dit wel progressie. Het geeft aan dat je nog meer gas terug moet geven. Leuke dingen doen is helaas geen oplossing voor een burn out. Ja, je verdoet tijd, je bent weer een dag verder. Maar eigenlijk is het niks anders dan weglopen voor emoties. Dat bijt zich weer terug in fysieke pijn. Het feit dat je er weer last van hebt geeft toch wel een bevestiging dat je een burn out hebtquote:Op woensdag 25 september 2013 21:15 schreef minthy het volgende:
Ik krijg steeds meer het idee dat ik (lichamelijk) gestraft wordt als ik iets leuks gedaan heb. Gister de hele dag op pad geweest en best veel schik gehad en vandaag weer compleet in mineur en naar de klote. Enorm veel spierpijn, slecht geslapen en het idee dat ik nóg meer gas terug moet nemen. Niet fijn, voor m'n gevoel heb ik al zoveel ingeleverd, bah.
/klaagzang
Herkenbaar hier en niet fijn inderdaadquote:Op woensdag 25 september 2013 21:15 schreef minthy het volgende:
Ik krijg steeds meer het idee dat ik (lichamelijk) gestraft wordt als ik iets leuks gedaan heb. Gister de hele dag op pad geweest en best veel schik gehad en vandaag weer compleet in mineur en naar de klote. Enorm veel spierpijn, slecht geslapen en het idee dat ik nóg meer gas terug moet nemen. Niet fijn, voor m'n gevoel heb ik al zoveel ingeleverd, bah.
/klaagzang
In mijn beleving klopt dit idd.quote:Op woensdag 25 september 2013 21:24 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
En toch vind ik dit wel progressie. Het geeft aan dat je nog meer gas terug moet geven. Leuke dingen doen is helaas geen oplossing voor een burn out. Ja, je verdoet tijd, je bent weer een dag verder. Maar eigenlijk is het niks anders dan weglopen voor emoties. Dat bijt zich weer terug in fysieke pijn. Het feit dat je er weer last van hebt geeft toch wel een bevestiging dat je een burn out hebt
Ik ervaar wel suicidale gevoelens/ideeen, vooral omdat dat een gedachte is die dan bij me opkomt. De gedachten die vanuit mijn gevoelens komen, herken ik gelukkig wel. Alleen waar bepaalde gedachtes vandaan komen, -dat- is dus mijn handicap!quote:Op woensdag 25 september 2013 21:12 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Maar als jij het niet zo voelt, ervaar je toch ook geen depressieve pijn? Toch? Suicidale gevoelens etc? Je geeft het idee dat je mentaal een beetje murw bent geslagen en eigenlijk numb een beetje de wereld aan het aflopen bent?
I guess. Al weet ik niet echt wat je daar allemaal mee kan. Niet veel lijkt me.quote:Op woensdag 25 september 2013 21:11 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Je gaat je propedeuse halen Chang?
Frustrerend toch? Hoe harder de ander trekt, des te frustrerender het wordt. Ik vraag me echt af of ik hierin kan veranderen. Het moet eigenlijk wel als ik verder ga leven, maar kan het?quote:[..]
Dit mis ik ook enorm. Mijn huidige dame kon hier ook niet tegen. Ik heb bizar weinig enthousiasme. Eigenlijk niet. Ik fake het. Ik kan me wel herinneren hoor wanneer ik voor het laatst het gevoel had dat ik het leven onder controle had, dat ik plezier had, en me goed voelde. Dat was Sept. 2011 in Londen. (En dat is godver al weer 2 jaar!!
).
Ik besef heel goed wanneer ik enthousiast zou moeten zijn. Zou moeten zijn ja, maar dat gebeurt dus niet. Ik vind het leven zo zinloos, blergh <kots>.
Je gaat het wel halenquote:Het zag er enorm goed uit zelfs. Nu moet ik dat echt weer terugvinden. Eigenlijk wil ik best wel weer 24/7 aan het werk. Gewoon corporate wereldje weer oppakken, maar wel in een andere omgeving. Stel ik haal mijn huidige project niet, gaat dat lastig worden. Stel ik haal mijn project wel is die kans gewoon enorm reeel. En als ik daar soms over nadenk krijg ik wel van die korte motivatie bursts. Ben erg benieuwd hoe ik hier in de komende jaren op terug ga kijken. Zoals ik al eerder zei, ik ga niet jaren lang in hetzelfde schuitje zitten. Niet, gebeurt echt niet. Het probleem is een beetje dat de motivatie burst echt zon moment is. Van een paar uur
.
Ik laat het je weten wanneer ik het weer bereikt heb! En dit is alleen maar positieve motivatie voor mequote:Op woensdag 25 september 2013 21:43 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
I guess. Al weet ik niet echt wat je daar allemaal mee kan. Niet veel lijkt me.
[..]
Frustrerend toch? Hoe harder de ander trekt, des te frustrerender het wordt. Ik vraag me echt af of ik hierin kan veranderen. Het moet eigenlijk wel als ik verder ga leven, maar kan het?
[..]
[..]
Je gaat het wel halenJe bent al zo ver gekomen en het laatste stukje is zo dichtbij, het moet gewoon.
Mensen die zeggen tegen iemand met een depressie of een burn out.quote:Op woensdag 25 september 2013 21:36 schreef myxomatosekonijn het volgende:
Dat terwijl ik van alles en iedereen (incl. leidinggevenden en arbo) vooral te horen krijg: je moet leuke dingen doenAlsof die leuke dingen dan ook echt leuk zijn
![]()
Dat is alsof je een dorstig iemand een lepel zout aanbiedt.quote:Op woensdag 25 september 2013 22:27 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Mensen die zeggen tegen iemand met een depressie of een burn out.
Ga er op uit, ga leuke dingen doen, ga weer aan het werk. Hup koppie er voor! Die hebben geen idee waar ze het over hebben helaas.
Dat is zoals ik ernaar zou moeten kijken maar op het moment voelt het aan als falen.quote:Op woensdag 25 september 2013 21:24 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
En toch vind ik dit wel progressie. Het geeft aan dat je nog meer gas terug moet geven. Leuke dingen doen is helaas geen oplossing voor een burn out. Ja, je verdoet tijd, je bent weer een dag verder. Maar eigenlijk is het niks anders dan weglopen voor emoties. Dat bijt zich weer terug in fysieke pijn. Het feit dat je er weer last van hebt geeft toch wel een bevestiging dat je een burn out hebt
Echt hey... De tips die ik gehad heb om te gaan doen omdat het zou kunnen ontspannen, en dat van professionals (huisarts, arbo). Een simpel boodschapje halen kan al veel moeite kosten op het moment, hoe zie je me in vredesnaam "leuk een dagje naar de Efteling!!" gaan? Juist dat soort dingen/opmerkingen zorgen ervoor dat ik m'n grenzen weer ga oprekken (want er wordt van me verwacht dat ik vooral leuk ga doen) om vervolgens weer helemaal stuk op de bank te liggen.quote:Op woensdag 25 september 2013 21:36 schreef myxomatosekonijn het volgende:
[..]
Herkenbaar hier en niet fijn inderdaad
[..]
In mijn beleving klopt dit idd.
Dat terwijl ik van alles en iedereen (incl. leidinggevenden en arbo) vooral te horen krijg: je moet leuke dingen doenAlsof die leuke dingen dan ook echt leuk zijn
![]()
Ot: morgen weer een arbogesprek sinds een aardige tijd. Sinds ik de afspraak weet (vorige week), gaat mijn lijf meteen weer 'fijn' in verzet terwijl ik er niet eens zo bewust mee bezig ben. Het onbewuste is toch maar een krachtig ding... blijkt ook wel uit al mijn dromen...vermoeiend, hoe grappig ze soms ook zijn...
En die pijnVandaag naar de sauna in een poging wat meer te ontspannen, warm op te warmen (september, dus Hello Cold Feet
...letterlijk dan
) en pijn enigszins te verlichten. Jammer dat het met de innerlijke onrust niet zo heel veel doet...gepoogd het vandaag in de ogen te kijken, het toe te laten en te blijven ademen...niet makkelijk. Hopelijk schept het gesprek morgen zelf weer wat rust en ziet meneer flapdrol 1
ook dat het nog niet lekker gaat en nog meer: kan ik dat ook gewoon zelf toegeven...vooral dat laatste wordt nog leuk
![]()
Knap dat je jezelf dan toch weet te dwingen iets te ondernemen!quote:Op woensdag 25 september 2013 23:31 schreef rainbowwarrior het volgende:
Pff, ik herken weer eens veel van wat hier wordt geschreven. Ik ben op dit moment niet superdepressief in de zin van dat ik me ontzettend kut voel en amper mijn bed uit kan komen, maar ik merk gewoon dat op dit moment de dingen die ik doe (leuke dingen) geen plezier doen. Het doet me allemaal niets / bijna niets. En ik ervaar sinds een paar weken elke dag als een gevecht om niet nog depressiever te worden en proberen door te gaan. Dus probeer ik er toch op uit te gaan en iets te doen, onder de mensen te zijn want helemaal niets doen en alleen in bed kunnen liggen is nog erger. Weet niet of ik het juiste doe op dit moment, ach ja. Morgen weer een dag (met 2x therapie...).
Jeutje...quote:Op woensdag 25 september 2013 23:36 schreef Cue_ het volgende:
Over leuke dingen gesproken.. ik moet voor het gesprek morgen met de psych 15 dingen opschrijven die ik leuk vind/vond of leuk denk te vinden. VIJFTIEN! men.. das best veel. En dan zeg maar hobbydingen, dus dingen met vrienden ofzo tellen dan niet.
Oi, dat is kut...quote:Op woensdag 25 september 2013 23:38 schreef Koen66 het volgende:
@#!@#$#%%$#%&^ heb ik het net een beetje op een rijtje, ik wil voorlopig ipv direct aan de pillen eerst een Psych-optie proberen, wordt mijn vrouw ontslagen (OAD)
Ja dat was mijn reactie ookquote:Op woensdag 25 september 2013 23:39 schreef minthy het volgende:
[..]
Jeutje...![]()
Dat is bezopen veel, zou ik niet kunnen verzinnen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |