abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131455498
Originele OP:

quote:
Op zondag 3 januari 2010 01:17 schreef Quickie_Butt het volgende:
Het viel me op dat er nog geen centraal topic is voor depressies en/of angstklachten. Wel een topic over medicatie bij psychische problemen en een hoe voel je je nu topic, maar die dekken naar mijn mening niet helemaal de lading.

Ik denk dat dit topic wel kan bijdragen in dit subforum. Veel mensen kampen namelijk met depressieve of angstklachten en zo kunnen we een beetje steun bij elkaar zoeken en elkaar van adviezen en tips voorzien :)
Korte omschrijving depressie:

quote:
Depressie
Iemand met een depressie heeft last van een hevige neerslachtigheid.

Die neerslachtigheid klaart niet na een paar dagen vanzelf op, maar duurt minimaal twee weken. Depressie moet niet verward worden met 'gewone' neerslachtigheid die iedereen wel eens heeft. Bij een depressie is deze heviger en tast het dagelijks functioneren aan.

Bron: http://www.trimbos.nl/onderwerpen/psychische-gezondheid/depressie
Korte uitleg van angststoornissen:

quote:
Angststoornissen
Angststoornissen zijn in de psychiatrie de meest voorkomende aandoeningen. Sommige van deze aandoeningen worden fobie genoemd. Het gemeenschappelijke kenmerk van angststoornissen, is dat er sprake is van angst. Mensen kunnen zo angstig zijn dat het hun leven ontregelt.

Wanneer spreken we van een angststoornis?

Angst is een gevoel dat optreedt bij dreigend gevaar. De emotie ontstaat als het welzijn van een persoon direct wordt bedreigd, maar ook als een persoon een situatie als bedreigend ervaart. Als een angst geen reële grond heeft en de betrokken persoon er sociale of beroepsmatige problemen door ondervindt, is er sprake van een stoornis.

In het diagnostisch classificatiesysteem DSM-IV worden de volgende angststoornissen onderscheiden:

Paniekstoornis met of zonder agorafobie
Sociale fobie of angststoornis
Specifieke of enkelvoudige fobie
Obsessief-compulsieve stoornis of dwangstoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis
Hypochondrie
Angststoornis door een lichamelijke aandoening
Acute stressstoornis
Angststoornis door alcohol of drugs

Voor de Multidisciplinaire Richtlijn Angststoornissen is de indeling van de DSM-IV als uitgangspunt genomen. Van de onderscheiden angststoornissen zijn de volgende aandoeningen opgenomen in de richtlijnen:

Paniekstoornis met en zonder agorafobie
Sociale fobie
Specifieke fobie
Obsessief-compulsieve stoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis

Bron: http://www.trimbos.nl/ond(...)stoornissen-algemeen

En... kamehameha...
pi_131455515
quote:
7s.gif Op zondag 22 september 2013 20:33 schreef Gray het volgende:

[..]

Ah, over 9000? :P
Yup :@

Alleen (zoals ik al eerder beschreef) ga ik mezelf dan totaal voorbij. Moet wel zeggen dat ik dat stukje aan mezelf wel mis nu ik aan de medicatie ben, maar ik krijg nu veel en veel meer voor elkaar!

Het is een ruil zeg maar.
pi_131455541
Haha die TT! :D _O_
pi_131455773
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 20:35 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Yup :@

Alleen (zoals ik al eerder beschreef) ga ik mezelf dan totaal voorbij. Moet wel zeggen dat ik dat stukje aan mezelf wel mis nu ik aan de medicatie ben, maar ik krijg nu veel en veel meer voor elkaar!

Het is een ruil zeg maar.
Ik ken het hoor. :Y Het is een ADHD-trekje van mij om vol ergens in te springen, om langzaam weer weg te dobberen.

quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 20:36 schreef magnetronkoffie het volgende:
Haha die TT! :D _O_
oO<
pi_131463939
Voor wanneer iemand jou en je kwaal niet serieus neemt:
pi_131464290
Oh men.

De zelfhaat gevoelens komen op dit moment weer flink naar boven.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_131464370
quote:
12s.gif Op zondag 22 september 2013 23:06 schreef Gray het volgende:
Voor wanneer iemand jou en je kwaal niet serieus neemt:
[ afbeelding ]
:D
En tóch kunnen juist dat soort types je met een harde opmerking wel weer even in het nu halen.
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_131464432
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 23:14 schreef Miniem het volgende:
Oh men.

*;

Hier idem, zit in een hele slechte dag vandaag. Gelukkig is het weekend weer bijna voorbij en ligt er een hele drukke week voor de deur. Zal komend weekend nog wel gekker worden qua ellende :)
Tante minthy!! O+
  zondag 22 september 2013 @ 23:19:26 #9
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_131464512
quote:
1s.gif Op zondag 22 september 2013 23:17 schreef minthy het volgende:

[..]

*;

Hier idem, zit in een hele slechte dag vandaag. Gelukkig is het weekend weer bijna voorbij en ligt er een hele drukke week voor de deur. Zal komend weekend nog wel gekker worden qua ellende :)
En druk is goed omdat je dan geen tijd hebt om te piekeren?
pi_131464572
quote:
14s.gif Op zondag 22 september 2013 23:15 schreef minthy het volgende:

[..]

:D
En tóch kunnen juist dat soort types je met een harde opmerking wel weer even in het nu halen.
Als in dat het even een ander perspectief biedt; zeker.

Maar tegelijkertijd ondermijnen ze jou en je kwaal, en ontvankelijk als je dan bent, jij jezelf ook. Geestelijke kwalen worden nog steeds onderschat in onze maatschappij, en wellicht is dat wel omdat ze tocht écht een zogeheten 'luxe'kwaal zijn. Maar dat maakt ze niet minder reëel...

Wie weet is de tijd nabij dat algemeen geaccepteerd wordt dat fysieke pijn en mentale pijn lang niet zo ver verwijderd zijn als het soms lijkt. O-)
pi_131464595
quote:
1s.gif Op zondag 22 september 2013 23:17 schreef minthy het volgende:

[..]

*;

Zoveel dat ik nog moet regelen en bespreken hier. En die onzekerheid. Its killing.
pi_131464662
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 23:14 schreef Miniem het volgende:
Oh men.

Laat ze maar drijven. Pluk het niet uit het water om het vast te houden. Alles zinkt vanzelf.
pi_131464683
quote:
1s.gif Op zondag 22 september 2013 23:19 schreef Royco1 het volgende:

[..]

En druk is goed omdat je dan geen tijd hebt om te piekeren?
Het was enigszins sarcastisch, druk is helemaal niet zo goed. Komt toevallig zo uit. Dat gepieker komt toch wel als ik weer alleen ben, na drukte wordt dat alleen maar erger :P
Tante minthy!! O+
pi_131464690
quote:
12s.gif Op zondag 22 september 2013 23:22 schreef Gray het volgende:

[..]

Laat ze maar drijven. Alles zinkt vanzelf.
Incl mezelf :Y
pi_131464756
quote:
1s.gif Op zondag 22 september 2013 23:23 schreef Miniem het volgende:

[..]

Incl mezelf :Y
Jij leeft, als een lotusblad. In de modder gedij je.
pi_131464804
quote:
12s.gif Op zondag 22 september 2013 23:24 schreef Gray het volgende:

[..]

Jij leeft, als een lotusblad. In de modder gedij je.
Wat?
pi_131464862
quote:
7s.gif Op zondag 22 september 2013 23:20 schreef Gray het volgende:

[..]

Als in dat het even een ander perspectief biedt; zeker.

Maar tegelijkertijd ondermijnen ze jou en je kwaal, en ontvankelijk als je dan bent, jij jezelf ook. Geestelijke kwalen worden nog steeds onderschat in onze maatschappij, en wellicht is dat wel omdat ze tocht écht een zogeheten 'luxe'kwaal zijn. Maar dat maakt ze niet minder reëel...

Wie weet is de tijd nabij dat algemeen geaccepteerd wordt dat fysieke pijn en mentale pijn lang niet zo ver verwijderd zijn als het soms lijkt. O-)
Dat eerste bedoelde ik, ja. Soms vind ik het erg fijn om even een spreekwoordelijke schop onder m'n hol te krijgen van iemand die het allemaal juist iets anders ziet. Dat ondermijnen hoeft niet eens zo te zijn, soms werkt een verhelderende rotschop :+
Dat mezelf ondermijnen doe ik zelf wel, daarvoor heb ik de hulp van een ander niet nodig :P
Tante minthy!! O+
  zondag 22 september 2013 @ 23:27:52 #18
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_131464880
quote:
1s.gif Op zondag 22 september 2013 23:23 schreef minthy het volgende:

[..]

Het was enigszins sarcastisch, druk is helemaal niet zo goed. Komt toevallig zo uit. Dat gepieker komt toch wel als ik weer alleen ben, na drukte wordt dat alleen maar erger :P
Ja alleen zijn is dan klote.
pi_131464895
quote:
1s.gif Op zondag 22 september 2013 23:25 schreef Miniem het volgende:

[..]

Wat?
Hahah, en terecht! :P

Het is iets dat je van een lotusbloem kan leren, namelijk dat het leeft in de modder, uit zichzelf gemaakt is om vuil van zich te laten glijden en bloeit als een prachtige bloem.

Directer kan je zeggen dat je juist in het contrast van de treurnis om je heen het moois in jezelf kan herkennen. Dan is het slechts een kwestie van opletten. ;)
pi_131464899
quote:
1s.gif Op zondag 22 september 2013 23:21 schreef Miniem het volgende:

[..]

Zoveel dat ik nog moet regelen en bespreken hier. En die onzekerheid. Its killing.
Een stap tegelijk jong, dan struikel je minder snel.
Tante minthy!! O+
pi_131464957
quote:
1s.gif Op zondag 22 september 2013 23:27 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Ja alleen zijn is dan klote.
Plus dat ik tegenwoordig bij moet komen van alles, te idioot voor woorden...
Tante minthy!! O+
pi_131464996
quote:
1s.gif Op zondag 22 september 2013 23:28 schreef minthy het volgende:

[..]

Een stap tegelijk jong, dan struikel je minder snel.
Mijn grindkop ligt anders flink open na dat gestruikel :X
  zondag 22 september 2013 @ 23:30:46 #23
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_131465000
quote:
1s.gif Op zondag 22 september 2013 23:29 schreef minthy het volgende:

[..]

Plus dat ik tegenwoordig bij moet komen van alles, te idioot voor woorden...
Dat is de leeftijd :p
pi_131465020
quote:
10s.gif Op zondag 22 september 2013 23:28 schreef Gray het volgende:

[..]

Het is iets dat je van een lotusbloem kan leren, namelijk dat het leeft in de modder, uit zichzelf gemaakt is om vuil van zich te laten glijden en bloeit als een prachtige bloem.

Directer kan je zeggen dat je juist in het contrast van de treurnis om je heen het moois in jezelf kan herkennen. Dan is het slechts een kwestie van opletten. ;)
Mooi opzich, maar ik kan dat niet :N
pi_131465062
quote:
10s.gif Op zondag 22 september 2013 23:28 schreef Gray het volgende:

[..]

Om mezelf nog even aan te vullen:

Ons lichaam streeft doorgaans naar homeostase, balans. Na een golf van verdriet en alle biologische stofjes die daarmee gepaard gaan, volgt geregeld een vloed van geluksstofjes. Daarom kan even diep huilen heel erg opluchten. Daarom is vluchten van je pijn vaak onverstandig.. Soms moet je het even omhelzen. Of jezelf omhelzen, net als je zou doen bij iets of iemand waarom je geeft wanneer deze pijn lijdt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')