abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 24 september 2013 @ 21:13:30 #226
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_131528536
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 21:19 schreef Detroit het volgende:

[..]

:*. Dankje Murm! Hier ga ik nog eens goed over nadenken. :).

Wat was die tekortkoming bij jou dan? Wil je dat vertellen? :).
Ja hoor, was een verlammende onzekerheid. Dacht echt dat ik niks kon, maar ergens wist ik dat ik wel wat kon. Kreeg daardoor natuurlijk geen enkele erkenning op mijn werk waardoor ik me nog nuttelozer voelde maar ook boos, omdat ze mijn potentie niet zagen.
Maar dat konden ze ook niet zien want ik flipte echt bij elke verantwoordelijkheid die ik kreeg.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_131530024
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 20:09 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Geleficiteerd? -O-

Naja, in elk geval weet je waar je aan toe bent
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 20:29 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Vertel wat meer Lex alsjeblieft :) We hebben je verhalen hier al maanden/jaren gevolgd, we zijn nu wel benieuwd of er wat meer is verteld. Ben je officieel schizoid?
Ik heb het gedaan. Ik heb alles gedaan. Het bestaat allemaal op één plek. In mijn hoofd. Het is alleen ik en altijd ik. Ik ben echt anders. Ik heb het allemaal op me afgeroepen met mijn eigen afwijkende gedrag. Ik ben anders en daarom moet ik kapot.

Ik wil zo graag mijn leven op de rails hebben, maar ik vind het zo verschrikkelijk moeilijk ;(

Ik ga morgenavond en vrijdagavond iets leuks doen met andere mensen. Hopelijk beurt me dat wat op. Ik merk wel dat het helpt als ik bij bepaalde mensen ben, maar ik moet altijd alles uit de kast halen om het een beetje leuk te hebben en anderen het idee te geven dat ik een leuk persoon ben om mee om te gaan.

Ik begin binnenkort ook met SoVa. Hopelijk leer ik daar wat van.

Liedje voor deze post:

Hij wordt soms een ander persoon. Hopelijk word ik in de nabije toekomst ook een ander persoon. Hopelijk word ik iemand die beter met mensen om kan gaan dan nu.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  dinsdag 24 september 2013 @ 22:18:16 #228
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_131532771
Comp: :(
En niet op jezelf afreageren! Ben dan in ieder geval zelf lief voor jezelf
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_131534489
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 21:38 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

[..]

Ik heb het gedaan. Ik heb alles gedaan. Het bestaat allemaal op één plek. In mijn hoofd. Het is alleen ik en altijd ik. Ik ben echt anders. Ik heb het allemaal op me afgeroepen met mijn eigen afwijkende gedrag. Ik ben anders en daarom moet ik kapot.

Ik wil zo graag mijn leven op de rails hebben, maar ik vind het zo verschrikkelijk moeilijk ;(

Ik ga morgenavond en vrijdagavond iets leuks doen met andere mensen. Hopelijk beurt me dat wat op. Ik merk wel dat het helpt als ik bij bepaalde mensen ben, maar ik moet altijd alles uit de kast halen om het een beetje leuk te hebben en anderen het idee te geven dat ik een leuk persoon ben om mee om te gaan.

Liedje voor deze post:

Hij wordt soms een ander persoon. Hopelijk word ik in de nabije toekomst ook een ander persoon. Hopelijk word ik iemand die beter met mensen om kan gaan dan nu.
Godver gast, kop op! Altijd! Ik lees teveel zelf medelijden in je post!
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_131535465
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 21:38 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

[..]

Liedje voor deze post:

Een ander persoon worden is lastig. Het beste wat je kan worden is jezelf.

Das iets wat ik al jaren probeer, maar het resultaat beviel mij ook niet zo. Maar een persoon kan wel degelijk veranderen. Zolang je het je maar eigen maakt.
pi_131535637
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 22:46 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Godver gast, kop op! Altijd! Ik lees teveel zelf medelijden in je post!
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 23:05 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Das iets wat ik al jaren probeer, maar het resultaat beviel mij ook niet zo. Maar een persoon kan wel degelijk veranderen. Zolang je het je maar eigen maakt.
Ik probeer nu kleine dingen te doen, af en toe een activiteit. Ik probeer een beetje onder de mensen te zijn zonder dat het me opbreekt. Dat is voor mij al een hele verandering :)
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_131536471
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 23:08 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

[..]

Ik probeer nu kleine dingen te doen, af en toe een activiteit. Ik probeer een beetje onder de mensen te zijn zonder dat het me opbreekt. Dat is voor mij al een hele verandering :)
En een goeie verandering ook, daar zijn we het vast ook wel over eens! :)

Ik herken je verhaal wel hoor, ik wou mezelf vroeger ook veranderen. Alleen kreeg ik er ook een complicatie (autisme) bij :P
pi_131536563
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 23:25 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik herken je verhaal wel hoor, ik wou mezelf vroeger ook veranderen. Alleen kreeg ik er ook een complicatie (autisme) bij :P
Is autisme niet iets wat al vanaf 0 jaar erin zit?
pi_131536702
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 23:25 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ben er heilig van overtuigd dat mensen zich wel kunnen veranderen.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_131537116
Er hebben serieus 2 mensen in 1 week gezegd dat ik er goed uit zie.

Terwijl ik me echt een wrak voel :')
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_131537157
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 23:28 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Is autisme niet iets wat al vanaf 0 jaar erin zit?
Jawel, maar toen ik op dat ene punt belandde, was ik daar nog niet van op de hoogte :P
pi_131537194
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 23:31 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ben er heilig van overtuigd dat mensen zich wel kunnen veranderen.
Dat kan zeker! Alleen wordt met autisme het mogelijke kader waarbinnen ik kan veranderen, wel een behoorlijk stuk kleiner. Er is wel ruimte om te manoevreren, maar veel minder dan bij anderen (maar er is tenminste wel ruimte :P ).
pi_131537739
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 23:43 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Dat kan zeker! Alleen wordt met autisme het mogelijke kader waarbinnen ik kan veranderen, wel een behoorlijk stuk kleiner. Er is wel ruimte om te manoevreren, maar veel minder dan bij anderen (maar er is tenminste wel ruimte :P ).
Jij bent er alleen wel HEEL erg bewust van. Dat is toch al heel erg mooi en goed? Of lul ik vierkant in de rondte?
pi_131537953
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 23:43 schreef magnetronkoffie het volgende:
Bij mijn huidige werkgever lopen er een flink aantal autisten rond, maar die zijn juist door hun autisme uitstekend om in bepaalde beroepen te laten werken. Heb liever wat sociaal onhandige autisten als collega's dan een zooitje import IT'ers uit India, die zelfs na 5 tolken er geen reet van snappen. Autisten zorgen zover ik het heb meegemaakt alleen maar voor efficiëntie en innovatie op de werkvloer.

Een autist daten is een ander verhaal, maar goed.

[ Bericht 0% gewijzigd door Faeroer op 25-09-2013 00:09:03 ]
pi_131538420
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 23:58 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Bij mijn huidige werkgever lopen er een flink aantal autisten rond, maar die zijn juist door hun autisme uitstekend om in bepaalde beroepen te laten werken. Heb liever wat sociaal onhandige autisten als collega's dan een zooitje import IT'ers uit India, die zelfs na 5 tolken er geen reet van snappen. Autisten zorgen zover ik het heb meegemaakt alleen maar voor efficiëntie en innovatie op de werkvloer.

Ik moet je helaas ongelijk geven in de sector waar ik met name in zit (financiele sector). Daar is de mix autist/werk niet goed.
pi_131538531
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 00:10 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik moet je helaas ongelijk geven in de sector waar ik met name in zit (financiele sector). Daar is de mix autist/werk niet goed.
Financial- en IT audit hiero. Gaat prima. Ons halve kennis-centre (Big Four kantoor) is autistisch en praktisch de meeste IT auditors. :D

Ik moet wel toekennen, dat het wel voornamelijk hoogfunctionerende asperger autisten zijn. Maar ik geloof dat deze benaming onjuist is geworden sinds DSM-V?
pi_131538802
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 00:14 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Financial- en IT audit hiero. Gaat prima. Ons halve kennis-centre (Big Four kantoor) is autistisch en praktisch de meeste IT auditors. :D

Ik moet wel toekennen, dat het wel voornamelijk hoogfunctionerende asperger autisten zijn. Maar ik geloof dat deze benaming onjuist is geworden sinds DSM-V?
Mja, maar dat zie je niet zo snel bij de bulge bracket toko's. Niet negatief bedoeld, maar die komen er misschien wel in bij een big4, maar bij een BB gaat dat niet lukken.
pi_131539099
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 15:31 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Je weet dat als je lang opblijft, je lichaam >extra< moeite moet doen om met de huidige energie 'rond te komen'? Daar kan je tegenaan slapen wat je wilt, maar twee keer rem slaap is niet voldoende om je uitgeputte lichaam weer volledig op te laden als je jezelf volledig naar de klote helpt qua laat opblijven. Vitamine D pillen of extra naar buiten gaan, desnoods ergens in het gras liggen kan ook helpen met energie (buiten slaap om).
Dit is mijn ritme, dus ik krijg zeker niet te weinig slaap. Het laat naar bed gaan ben ik gewend want ik krijg meestal 's avonds pas energie. Maar normaal gesproken sta ik niet pas om 2 uur op.
Ik ben van plan vitamine D en voedingssupplementen te gaan slikken want heb wat gelezen over de rol van voeding bij depressie. Eens zien of het verschil maakt. Beetje jammer alleen dat het zo duur is, ik weet eigenlijk niet of ik het geld ervoor over heb.
Trouwens, een kwartiertje direct zonlicht op je handen en gezicht schijnt al genoeg te zijn voor je dagelijkse dosis vitamine D. :Y
quote:
[..]

Wat dacht je van minderen met afspraken, maar wel blijven doen en een ritme opbouwen? Dan ontwen je het niet, maar werk je tegelijk aan je extroverte zelf.
De middenweg lijkt me een goed idee, maar hoe bepaal ik dan welke dingen ik wel doe en welke niet? Ik vind het vaak wel leuk om met goede vrienden af te spreken, het liefst met 1 tegelijk, maar dan vind ik één of twee keer per maand voldoende. Verder heb ik gewoon geen behoefte aan contact. Een week op vakantie met vrienden ervaar ik ook als zwaar op een of andere manier.
Het lijkt me inderdaad wel dat hoe meer je vermijdt, hoe moeilijker het wordt. Dat is het lastige, want er zullen momenten komen waarop ik echt zal moeten.

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 20:57 schreef Greye het volgende:

[..]

Ik ken dit zo goed. Ik moet nu opnieuw beginnen met mijn leven en ik heb eerlijk gezegd 9/10 keer ook niet echt zo'n zin om wat te gaan doen. Gelukkig heb ik net op tijd wat vrienden gemaakt die me meeslepen. Het 'juiste' advies (voor veruit de meeste mensen - denk ik) is in ieder geval om je erover heen te zetten, en te gaan. Het went (hoop ik - ook voor mezelf) vanzelf
Voor mij geldt dat het niet helemaal went. Ja, het wordt nog lastiger als je niet regelmaat sociale dingen doet, en ja, het is gemakkelijker als je ervaringen hebt, vooral als die positief zijn.
Als ik regelmatig iets onderneem ben ik in elk geval minder gespannen vooraf. Maar ik blijf bij mensen altijd het gevoel houden dat ik op mijn hoede moet zijn, ben gespannen, onzeker, heb soms het gevoel dat ik in de gaten word gehouden, gewoon echt niet chill. Het kost veel energie, ook omdat ik soort van aan het acteren ben, het voelt gewoon niet natuurlijk. Hoewel ik het alsnog best gezellig kan vinden.
Ik voel me vaak slechter als ik van een sociale gebeurtenis kom. Niet altijd gelukkig. Toen ik in de zomervakantie een week alleen thuis was voelde ik me opperbest (behalve als ik uit huis moest om naar de supermarkt te gaan :') ), maar toen ik op vakantie was met een groep leuke vrienden schommelde mijn stemming nogal en dat ging niet zo goed.
Ik denk dat in mijn geval ook geldt dat ik soms 'nee' moet zeggen, want dat vind ik vaak moeilijk.

Hoe zit dat bij jou? Voel jij je beter wanneer je toch bent gegaan?
Fijn dat je vrienden hebt gemaakt, dan ben je sowieso al sociaal bezig. Waarom moet je opnieuw beginnen met je leven?

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 23:05 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Maar wat als je niet weet wat dat inhoudt? Hoe kom je daarachter? Het is iets waar ik best wel mee zit. Zal wel bij mijn leeftijd horen, hoewel ik al 21 ben. Maar ik vind het stom :(

Zo, lekker lange post weer met gelul over mezelf :P
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_131539153
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 00:33 schreef kuolema het volgende:

verhaal
Dat wat je zegt over 's'avonds' krijg ik pas energie.

Is dat echt zo? Of is het meer omdat je (on)bewust weet dat er dan geen sociale verplichtingen zijn. 95% van de NL bevolking slaapt en jij je niet zo op je tenen voelt aangekeken? En dat je je daarom beter voelt?
pi_131539217
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 00:36 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Dat wat je zegt over 's'avonds' krijg ik pas energie.

Is dat echt zo? Of is het meer omdat je (on)bewust weet dat er dan geen sociale verplichtingen zijn. 95% van de NL bevolking slaapt en jij je niet zo op je tenen voelt aangekeken? En dat je je daarom beter voelt?
Daar heb ik inderdaad al eens over nagedacht en ik denk dat het wel een rol speelt. Het is zo stil buiten, bijna iedereen slaapt, ik voel me alleen op de wereld en dat vind ik fijn :) Vind het ook heerlijk om 's nachts buiten rond te lopen als de straten helemaal leeg zijn, terwijl ik overdag liever veilig binnen blijf.
pi_131539315
Soms ben ik overdag ook bang om gebeld of ge-sms't te worden of dat er iemand aanbelt, want dan moet ik misschien wel iets doen en ik voel me altijd verplicht te reageren want als ik dat niet doe word ik ook onrustig... Dat heb je dus ook niet 's nachts.
Nu ik dit zo typ begrijp ik wel waarom ze bij de GGZ dachten aan sociale fobie, en deze kleine dingen heb ik niet eens verteld...maar ik heb het toen tegengesproken.
pi_131539793
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 00:39 schreef kuolema het volgende:

[..]

Daar heb ik inderdaad al eens over nagedacht en ik denk dat het wel een rol speelt. Het is zo stil buiten, bijna iedereen slaapt, ik voel me alleen op de wereld en dat vind ik fijn :) Vind het ook heerlijk om 's nachts buiten rond te lopen als de straten helemaal leeg zijn, terwijl ik overdag liever veilig binnen blijf.
Lees je berichten is nog een keer. Het heeft vrij weinig te maken met een 'rooster' of een 'bioritme' etc. Liever de nacht in zombieën dan onder de mensen. Ik kan het goed begrijpen, maar weglopen heeft weinig nut om de problemen aan te pakken denk ik.
  woensdag 25 september 2013 @ 01:50:49 #248
358102 Senor__Chang
Consider yourself changed.
pi_131540209
Die voorliefde voor de nacht is erg herkenbaar, maar pas op dat je er niet te veel in blijft hangen. Vorig jaar zou ik rond deze tijd net een paar uurtjes wakker zijn :') Wachten totdat de zon weer opkwam om te gaan slapen. En ik kan je zeggen dat dat niet bevorderlijk is voor je (mentale) gezondheid. Ondanks dit alles geeft het wel een enorm lekker gevoel. Iedereen slaapt, het is lekker rustig en je hebt alle tijd. Ik mis het wel soms, die tijd ;(
Guilty as changed.
The Best of Señor Chang --- Part II
pi_131540450
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 23:54 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Jij bent er alleen wel HEEL erg bewust van. Dat is toch al heel erg mooi en goed? Of lul ik vierkant in de rondte?
Ik heb er in de jaren sinds ik gediagnostiseerd ben, aardig wat bijgeleerd over mijn mogelijkheden en onmogelijkheden.

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 23:58 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Dat laatste! :D _O-

Naja, de ene autist is de andere niet. Zat autisten die niet de problemen hebben (of zelfs nooit de problemen hebben gehad) waar ik mee gekampt heb.
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 00:33 schreef kuolema het volgende:

[..]

Maar wat als je niet weet wat dat inhoudt? Hoe kom je daarachter? Het is iets waar ik best wel mee zit. Zal wel bij mijn leeftijd horen, hoewel ik al 21 ben. Maar ik vind het stom :(
Ik weet ook nog niet echt wat dat inhoudt, daar probeer ik dan ook langzaamaan achter te komen en op het moment doe ik dat door mijn medicatie (die ik alweer bijna 2 jaar gebruik zoiets?) weer af te bouwen, om te kijken hoe het dan gaat en omdat ik vergeten ben hoe het was voor ik aan die medicatie begon :P
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 01:50 schreef Senor__Chang het volgende:
Die voorliefde voor de nacht is erg herkenbaar, maar pas op dat je er niet te veel in blijft hangen. Vorig jaar zou ik rond deze tijd net een paar uurtjes wakker zijn :') Wachten totdat de zon weer opkwam om te gaan slapen. En ik kan je zeggen dat dat niet bevorderlijk is voor je (mentale) gezondheid. Ondanks dit alles geeft het wel een enorm lekker gevoel. Iedereen slaapt, het is lekker rustig en je hebt alle tijd. Ik mis het wel soms, die tijd ;(
Ik weet niet of ik ooit nog van dat ritme af zal komen. Ik ben nooit echt een ochtendmens geweest. Vroeg naar school was altijd een ramp en daar is in de 8 jaar dat ik middelbare deed, nooit verbetering in gekomen (ja, pas toen ik in de avond ging lessen :P ).
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 00:39 schreef kuolema het volgende:

[..]

Ik heb iets van 10 jaar terug een jaar lang door Amsterdam gefietst 's nachts. Vraag me niet waarom, maar ik had er wel m'n redenen voor. Hele nachten was ik onderweg! En op straat....NIETS behalve heel af en toe een snel overstekende kat en hier en daar een te hard rijdende taxi. En dan dat rode licht overal, echt unreal!

Ik heb toen ook een keer een discussie gehad met een zwerver en zo nog wel andere maffe dingen. En goed dat m'n conditie was! :P

Maar goed, ik was een beetje geflipt in die tijd geloof ik :P
  woensdag 25 september 2013 @ 08:17:15 #250
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_131541652
Al een uur in de trein onderweg naar Utrecht voor mn assesment. Nog niet zozeer zemuwachtig gelukkig, straka vast wel.
Eerder deze week uberhaupt in de stress hoe het allemaal zal uitpakken de komende maanden.

Voor de rest in een redelijk stabiele mood. Morgen feestje van mn oude werk. Waar ik veel zin in heb. Alleen moeten we in wit... en dt heb ik totaal niet, dus dat gaat zwart worden :')
Afgelopen vr*jdag feestje van mn huidige werk (solex rijden en scootmobielracen)
Dus gaat wel oke hier :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')