Ah, echt?quote:Op maandag 16 september 2013 17:12 schreef Polacco het volgende:
[..]
Die de ai nooit accepteert. Of je moet ze met tonnen omkopen waarna ze je toch verraden.
Deden ze dat maar, werd het spel er minder passief op.quote:Op maandag 16 september 2013 17:12 schreef Polacco het volgende:
[..]
Of je moet ze met tonnen omkopen waarna ze je toch verraden.
Nu je het over Egypte hebt ... mijn broer was een campagne begonnen als Egypte. Minder dan 50 beurten verder in het spel en hij heeft oorlog met heel Noord-Afrika ten westen van hem, Syracusae, de Seleuciden + vazalstaten en het hele Midden-Oosten. Ze verklaarden hem allen de oorlog en hij speelt op normal. Was wel frappant.quote:Op maandag 16 september 2013 17:29 schreef Rhalius het volgende:
Speel momenteel nog op easy dus het valt wel mee. Aangezien er zo veel verandert is wil ik eerst nog goed wennen aan alle spel mechanismen zodat ik het allemaal goed begrijp voordat ik echt uitdagingen ga opzoeken.
Vandaag een campaign begonnen met Egypte, en ik heb best veel trade agreements. Iets van 10-12 denk ik wel, koste soms wel wat geld maar nooit al te veel. Soms vroegen anderen zelf om een trade agreement, en er zijn er ook die non aggression pacts en defensive alliances aanvroegen.
Mijn linkerbuurman is al zo goed als verslagen, alle steden ingenomen en nu nog de restanten opruimen. Heb alleen mijn legers in de steden nodig totdat public order stabiliseerd.
Deze buurman werd steeds wanhopiger overigens, eerst vragen om vrede, later mij geld aanbieden in ruil voor vrede, en later nog wat meer geld. Helaas wilden ze geen client state worden, dus er kwam geen vrede. Beter om ze maar op te ruimen.
Het plan is nu om nog wat verder te veroveren richting Libië, vriendschap sluiten met Carthage en vervolgens mijn aandacht gaan richten op het midden oosten. Daar kunnen vele vijanden van allerlei kanten komen dus het leek me handiger om eerst links het een en ander te veroveren om een sterk inkomen op te bouwen.
Denk dat het wel zal meevallen, op easy doet de AI bar weinig.quote:Op maandag 16 september 2013 19:30 schreef Rhalius het volgende:
Benieuwd wat me dan op easy nog te wachten staat, denk dat ik iets van 20 beurten hooguit bezig ben geweest.
Hopen dat ze zich in het oosten rustig houden, momenteel heb ik daar wel wat troepen maar niet zo veel.
Verbeterdquote:Op dinsdag 17 september 2013 06:10 schreef plesner het volgende:
[..]
Denk dat het wel zal meevallen, op easy doet de AI doet bar weinig.
Ik weet niet, ik vind die optionele objectives eigenlijk wel leuk om te doen ... Meestal dan.quote:Op vrijdag 20 september 2013 09:49 schreef Hugo862 het volgende:
Maar omdat de falende AI het nog niet makkelijk genoeg maakt krijg ik ook nog gratis geld door random objectives die ik al gehaald had voordat ik ze toegewezen kreeg. Hej even 9000 en 7500 twee beurten achter elkaar gekregen omdat ik al meer dan 60 units en 11 territories heb.
Ik heb op zich ook niks tegen de objectives. Ik kreeg ze alleen pas toegewezen toen ik ze al gehaald had. Ik had dus al over de 60 units voordat ik het objective toegewezen kreeg om 60 units te hebben. Ik had al meer dan 11 steden voordat ik het objective toegewezen kreeg om 11 steden te hebben.quote:Op vrijdag 20 september 2013 10:23 schreef AthCom het volgende:
Gisteren de Suebi uitgespeeld op normal.
Ik zie trouwens het uiterlijke verschil niet tussen spear levy, spear brothers en wodanaz spears.
[..]
Ik weet niet, ik vind die optionele objectives eigenlijk wel leuk om te doen ... Meestal dan.
Dat ben ik met je eens, heb ik ook wel gehad.quote:Op vrijdag 20 september 2013 10:28 schreef Hugo862 het volgende:
[..]
Ik heb op zich ook niks tegen de objectives. Ik kreeg ze alleen pas toegewezen toen ik ze al gehaald had. Ik had dus al over de 60 units voordat ik het objective toegewezen kreeg om 60 units te hebben. Ik had al meer dan 11 steden voordat ik het objective toegewezen kreeg om 11 steden te hebben.
Op het moment dat ik het objective kreeg, kreeg ik ook al gelijk de reward. Het is een beetje jammer dat de game de objectives blijkbaar niet aanpast aan de stand van je rijk. Dus als je al 60 units hebt, dat je dan geen objective krijgt om 60 units te hebben.
Dus toen je al 60 units had, kreeg je pas de objective om 60 units te halen? ;-)quote:Op vrijdag 20 september 2013 10:28 schreef Hugo862 het volgende:
[..]
Ik heb op zich ook niks tegen de objectives. Ik kreeg ze alleen pas toegewezen toen ik ze al gehaald had. Ik had dus al over de 60 units voordat ik het objective toegewezen kreeg om 60 units te hebben. Ik had al meer dan 11 steden voordat ik het objective toegewezen kreeg om 11 steden te hebben.
Op het moment dat ik het objective kreeg, kreeg ik ook al gelijk de reward. Het is een beetje jammer dat de game de objectives blijkbaar niet aanpast aan de stand van je rijk. Dus als je al 60 units hebt, dat je dan geen objective krijgt om 60 units te hebben.
I.p.v. de gewone barakken 'auxiliary' gebouwen neerplempen. Zo kon ik bijv. Egyptian archers maken etc. Geldt bijvoorbeeld ook voor olifanten en nog meer zooi.quote:Op zaterdag 21 september 2013 11:32 schreef over_hedge het volgende:
Hoe krijg je boogschutters met rome?? Ik ben al weet ik veel hoeveel turns in het spel. Heb heel afrika al en stukje van europa etc Maar kan nog steeds geen boogschutters maken. Wat doe ik foutZie ook niet welke research ik er voor nodig heb.
Tnxs!quote:Op zaterdag 21 september 2013 12:00 schreef AthCom het volgende:
[..]
I.p.v. de gewone barakken 'auxiliary' gebouwen neerplempen. Zo kon ik bijv. Egyptian archers maken etc. Geldt bijvoorbeeld ook voor olifanten en nog meer zooi.
Inderdaad. De beurt daarop had ik excact de zelfde situatie met het objective om 11 steden te bezetten. (zat toen al op 13).quote:Op zaterdag 21 september 2013 11:13 schreef Thrilled het volgende:
een pas toegewezen toen ik ze al gehaald had. Ik had dus al over de 60 units voordat ik het objective toegewezen kreeg om 60 units te hebben. Ik had al meer dan 11 steden voordat ik het objective toegewezen kreeg om 11 steden te hebben.
Dus toen je al 60 units had, kreeg je pas de objective om 60 units te halen? ;-)
Onlangs een campagne begonnen met Carthage op normal. Niet normaal hoe snel de situatie vertieft: elke Noord-Afrikaanse stam behalve Cyrenaica (en Egypte dan) verklaart je vazalstaten de oorlog binnen een paar beurten, sommige Iberische facties doen gezellig mee en dan komen Syracusae en Rome nog even buurten.quote:Op maandag 23 september 2013 09:33 schreef Rhalius het volgende:
Momenteel toch nog best wel veel vijanden in mijn Egypt campaign op easy.
Seleucids vielen Cyprus aan, dus nu heb ik oorlog met de Seleucids en al hun client states. Had ook vriendschap gesloten met Carthage en had een vloot daar liggen om ze te helpen tegen hun vijanden, proberen ze in leven te houden maar dat was onmogelijk.
Het is echt niet normaal hoe agressief alle landen zijn tegen Carthage. Ze lijken echt alles wat ze hebben in de strijd te gooien om Carthage te vernietigen, en aangezien Carthage uitgestrekt is zitten er veel landen omheen.
Als Carthage de gebieden had die ze historisch hadden, dan hadden ze wel een kans gemaakt. Het is belachelijk dat Carthage zo gruwelijk klein gehouden wordt aan het begin van de campaign, ze kunnen zo nooit overleven.
Carthago heeft redelijk wat geld in het begin, niet dat ik drie fullstacklegers op de been zou kunnen houden, maar wel drie redelijk effectieve legertjes.quote:Op maandag 23 september 2013 10:49 schreef Rhalius het volgende:
Probleem zit er erg in dat hun land erg uitgespreid is, en aan het begin heb je het geld niet om zo snel 3 legers en 2 vloten volledig te hebben. Ook al zou je het kunnen hebben dan is het denk ik nog niet genoeg om zoveel vijanden tegen te houden aangezien die legers nog erg verspreid zouden zijn.
Wat zuigt eraan? Vind vooral die extra health voor units een grote plus.quote:
quote:Op dinsdag 24 september 2013 18:46 schreef Kutmanager het volgende:
Mijn god, net een civil war getriggerd.Shit just hit the fan, heel Italië in 2 turns verdwenen en mijn dichtsbijzijnde legioen is Legio VII Cisalpina, die moeten verdedigen tegen de Carnuten.
Needless to say dat Legio I Italica niet meer bestaat.![]()
![]()
Unit cohesion en formations zijn nu helemaal gebugged.quote:Op dinsdag 24 september 2013 19:12 schreef Curlbrah het volgende:
[..]
Wat zuigt eraan? Vind vooral die extra health voor units een grote plus.
[..]Nog niet meegemaakt. pic?
Oh, heb juist het idee dat het beter is.quote:Op dinsdag 24 september 2013 19:13 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Unit cohesion en formations zijn nu helemaal gebugged.
Nee sorry, heb 'm direct afgezet.quote:Op dinsdag 24 september 2013 19:12 schreef Curlbrah het volgende:
[..]
Wat zuigt eraan? Vind vooral die extra health voor units een grote plus.
[..]Nog niet meegemaakt. pic?
tableflip momentje?quote:Op dinsdag 24 september 2013 19:31 schreef Kutmanager het volgende:
[..]
Nee sorry, heb 'm direct afgezet.
Maar wat gebeurd er dan precies? Wat voor soort legers verschijnen er dan?quote:Op dinsdag 24 september 2013 19:33 schreef Kutmanager het volgende:
[..]
Meer pak je gloednieuwe pc, aangeschaft voor Rome II op en gooi hem van 3 hoog door het raam.
Dit spel heeft echt ontzettende potentie, maar het moet er nog uitkomen. Wss over een maandje of 1 of 2 is het fantastisch.quote:Op woensdag 25 september 2013 12:33 schreef Dressers het volgende:
Toch nog wel aanrader om te halen? PU is er vrij lovend over, maar met deze berichten word ik wat sceptisch.
Dan wacht ik nog even, bedankt! Super avatar trouwens, Kerstens man!quote:Op woensdag 25 september 2013 13:33 schreef Kutmanager het volgende:
[..]
Dit spel heeft echt ontzettende potentie, maar het moet er nog uitkomen. Wss over een maandje of 1 of 2 is het fantastisch.
Zeker halenquote:Op woensdag 25 september 2013 12:33 schreef Dressers het volgende:
Toch nog wel aanrader om te halen? PU is er vrij lovend over, maar met deze berichten word ik wat sceptisch.
Ik zou wachten. Anno nu zou ik reviews niet vertrouwen.quote:Op woensdag 25 september 2013 12:33 schreef Dressers het volgende:
Bij de PU zijn ze hun ballen al jaren geleden kwijtgeraakt, vandaag de dag durven ze niet meer kritiek te geven op grote titels.quote:Op woensdag 25 september 2013 12:33 schreef Dressers het volgende:
Eens. De afhankelijkheid van gamestudio's druipt er vanaf.quote:Op woensdag 25 september 2013 17:21 schreef Rhalius het volgende:
[..]
Bij de PU zijn ze hun ballen al jaren geleden kwijtgeraakt, vandaag de dag durven ze niet meer kritiek te geven op grote titels.
Vroeger hadden ze daar het lef nog wel voor, en dat was goed voor de betrouwbaarheid.
Bekijk de angry Joe review voor een objectievere kijk dan de pu.quote:Op woensdag 25 september 2013 12:33 schreef Dressers het volgende:
Top! Bedanktquote:Op woensdag 25 september 2013 18:28 schreef Polacco het volgende:
[..]
Bekijk de angry Joe review voor een objectievere kijk dan de pu.
Ik kreeg het idee bij het lezen van die review dat de PU het amper gespeeld heeft.quote:Op woensdag 25 september 2013 12:33 schreef Dressers het volgende:
Onagers zijn echt geweldig leuk. Beetje stenen op mensen keilen.quote:Op vrijdag 27 september 2013 16:52 schreef Kutmanager het volgende:
Trouwens mensen, gebruik onagers en ballistae. Tegen elite Infantry en cavalry je beste vriend.![]()
![]()
Vind het nu al erg leuk, maar nog 2/3 patches en hij is nog een stuk beter. Koop het met kerstquote:Op woensdag 25 september 2013 13:40 schreef Dressers het volgende:
[..]
Dan wacht ik nog even, bedankt! Super avatar trouwens, Kerstens man!
Oke, dan zet ik deze nog even op een zijspoor. Assasins Creed: Black flag wordt dan de volgendequote:Op dinsdag 1 oktober 2013 11:29 schreef H.FR het volgende:
[..]
Vind het nu al erg leuk, maar nog 2/3 patches en hij is nog een stuk beter. Koop het met kerst
offtopic maareh: komt de PC versie dan tegelijk uit met de console versies?quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 11:31 schreef Dressers het volgende:
[..]
Oke, dan zet ik deze nog even op een zijspoor. Assasins Creed: Black flag wordt dan de volgende
http://www.pcgamer.com/game/assassins-creed-iv-black-flag/quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 12:01 schreef Curlbrah het volgende:
[..]
offtopic maareh: komt de PC versie dan tegelijk uit met de console versies?
Hoop het ook, die onzin dat ze een half jaar later kwamen vanwege piracy was echt een steek in de rug. (voor iemand die elke game nog gekocht had voor de pc)quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 12:04 schreef Dressers het volgende:
[..]
http://www.pcgamer.com/game/assassins-creed-iv-black-flag/
http://www.pcgamer.com/20(...)on-pc-shores-nov-19/
Ik ga er van uit tenminste
Wel ironisch, piracy en black flag.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 12:07 schreef Curlbrah het volgende:
[..]
Hoop het ook, die onzin dat ze een half jaar later kwamen vanwege piracy was echt een steek in de rug. (voor iemand die elke game nog gekocht had voor de pc)
Ze zijn nu bijna pre alpha daarmee.quote:
hmmquote:Op woensdag 2 oktober 2013 01:37 schreef Polacco het volgende:
[..]
Ze zijn nu bijna pre alpha daarmee.
Ik vind het echt heel chill. Terecht ook.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 17:36 schreef Dientje12 het volgende:
Als je leger in forced march is en word aangevallen is het nu een ambush battle..
Leuke verassing
Ja, aan een kan wel.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 18:18 schreef Kutmanager het volgende:
[..]
Ik vind het echt heel chill. Terecht ook.
Je moet die gele bar vol krijgen, ik weet ff niet hoe het heet in NL taalquote:Op donderdag 3 oktober 2013 20:52 schreef valek het volgende:
Ik heb al redelijk wat landen veroverd, maar kan nog steeds maar maximaal 6 legers bouwen. Hoeveel landen moet ik veroveren wil ik meer legers kunnen bouwen?
Balk?quote:Op donderdag 3 oktober 2013 21:32 schreef Dientje12 het volgende:
[..]
Je moet die gele bar vol krijgen, ik weet ff niet hoe het heet in NL taallol
Nee, het werkt. Wel oppassen want je komt echt gigantisch in de problemen met je food, aangezien je ineens dubbel zo veel armies kan hebben en daar natuurlijk helemaal de farms al voor hebt gebouwd.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 21:32 schreef Dientje12 het volgende:
[..]
Je moet die gele bar vol krijgen, ik weet ff niet hoe het heet in NL taallol
Als je je faction icoon aanklikt zie je zo'n gele bar als het goed is moet je die vol krijgen.
Zo kan je steeds meer legers maken.
Mischien is het wel bugged..
radious total war. Check TWC hosted mods forum.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 09:37 schreef Augustus_Thijs het volgende:
Afgelopen week gekocht, baalde dat ik op vakantie was tijdens de release en dus pas een maand later kan spelen. Maar als ik alle fora zo bekijk is dat misschien maar goed ook.
Moet zelf na een uurtje spelen nog erg wennen aan die zogenaamde superpowers en vooral het slecht luisteren/niet in formatie blijven van mijn units. Wat is er gebeurd met mijn goed getrainde romeinen![]()
Ook lijk je een stuk minder ver uit te kunnen zoomen met de camera tijdens battles. Ook op de campaign map, maar daar heb ik geen haast om overzicht te krijgen.
Zijn er al mods die je zeker weten moet draaien, of gokt iedereen nog op de komende patches?
Ja wordt zeker een uitdaging. Ik speel zelf ook als Rome. Je ligt heel centraal dus iedereen wil je land hebben, dat ga je weten ook.quote:Op maandag 7 oktober 2013 12:17 schreef Augustus_Thijs het volgende:
Speel nu met die radious mod, lijkt wel iets beter/logischer te werken.
Liep alleen eerst tig keer vast, had even over het hoofd gezien dat je echt de laatste patch (dus beta versie) moet hebben.
Vind Rome alleen bij het begin van de campaign al wat overdreven sterk? Je begint meteen met zo ongeveer de hele laars van Italië. Speel maar meteen op very hard, hopen dat het een uitdaging wordt als alle buren ruzie gaan zoeken.
Ik vond ze sowieso al vrij goed tenzij de vijand super heavy units hadquote:
Ja, maar nu zijn ze nog sterker, ook tegen oathsworn..quote:Op maandag 7 oktober 2013 19:05 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Ik vond ze sowieso al vrij goed tenzij de vijand super heavy units had
Historisch ook correct.quote:Op maandag 7 oktober 2013 19:50 schreef Dientje12 het volgende:
[..]
Ja, maar nu zijn ze nog sterker, ook tegen oathsworn..
Ze zijn sterker dan archers
Meer richting het oosten of het noorden gaan.quote:Op maandag 7 oktober 2013 19:52 schreef valek het volgende:
Ik ben nog geen archers tegengekomen. Alleen maar stenengooiers. Wanneer komen de archers in het spel?
Ja, maar nu een beetje te.quote:
Civil war.... bij mij ook opeens uit het nietsquote:Op donderdag 10 oktober 2013 18:33 schreef Polacco het volgende:
Civil war getriggerd, wat een klote zooi is het nu aan het worden. Mijn rijk wordt nu aan alle kanten opgegeten...
Ik heb de civil war nu gewonnen en ik heb Griekenland weer terug maar Thrace en heel het Turkse schiereiland ben ik kwijt. Kan weer helemaal overnieuw beginnen.quote:Op zondag 13 oktober 2013 20:31 schreef Dientje12 het volgende:
[..]
Civil war.... bij mij ook opeens uit het niets
[ afbeelding ]
Dus al die legers die daar staan zijn bereid om mijn rijk over te nemen?quote:Op zondag 13 oktober 2013 20:44 schreef Polacco het volgende:
[..]
Ik heb de civil war nu gewonnen en ik heb Griekenland weer terug maar Thrace en heel het Turkse schiereiland ben ik kwijt. Kan weer helemaal overnieuw beginnen.
Yup. Ze verschenen bij mij hoofdstad Athene en veroverden mijn onverdedigde achterland. Ik wist ze bij Pella tot staan te brengen en terug te dringen. Ik moest wel alle legers terug halen uit Turkije en Thrace wat door de andere factions werd opgegeten.quote:Op zondag 13 oktober 2013 21:13 schreef Dientje12 het volgende:
[..]
Dus al die legers die daar staan zijn bereid om mijn rijk over te nemen?
Ja, ze verspreiden zich nu, heb mijn legers vanuit italie en marokko naar noord afrika moeten sturen en weer nieuwe legers daar recruteren..quote:Op zondag 13 oktober 2013 22:14 schreef Polacco het volgende:
[..]
Yup. Ze verschenen bij mij hoofdstad Athene en veroverden mijn onverdedigde achterland. Ik wist ze bij Pella tot staan te brengen en terug te dringen. Ik moest wel alle legers terug halen uit Turkije en Thrace wat door de andere factions werd opgegeten.
Vrij early game ook al.quote:Op zondag 13 oktober 2013 20:31 schreef Dientje12 het volgende:
[..]
Civil war.... bij mij ook opeens uit het niets
[ afbeelding ]
Heeft je faction veel of weinig invloed? Ik had 51% van mijn citizens toen ik de civil war kreeg.quote:Op zondag 13 oktober 2013 23:28 schreef Dientje12 het volgende:
[..]
Yep, ik weet niet wat ik fout heb gedaan.
Heeft denk ik iets met die families te maken
Oh niet eens in de gaten gehouden, dit is de campaing vanaf het begin dat de game uitkwam weer mee verder gegaan.quote:Op zondag 13 oktober 2013 23:36 schreef Polacco het volgende:
[..]
Heeft je faction veel of weinig invloed? Ik had 51% van mijn citizens toen ik de civil war kreeg.
En hoeveel invloed heb je nu?quote:Op zondag 13 oktober 2013 23:43 schreef Dientje12 het volgende:
[..]
Oh niet eens in de gaten gehouden, dit is de campaing vanaf het begin dat de game uitkwam weer mee verder gegaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |