abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131473607
En tot zover mijn Egypt campaign. Schaam me diep maar zelfs op easy kan ik het niet winnen.

Te veel vijanden tegelijk, ik kan gewoonweg niet alles verdedigen.

Eerst was ik naar links gaan uitbreiden, ging goed. Ik heb twee legers die kant op gestuurd om alle afrikaanse stammen op te ruimen. Hiermee hoopte ik Carthago te redden. Ging aardig goed, totdat cyprus aangevallen werd door de Seleucids. Ik had ze nooit moeten helpen, ze gingen toch wel dood.

Dus een hoop oorlog ineens, en vervolgens willen verschillende andere landen ook de oorlog verklaren!

Ik heb 5 legers en een vloot. Mijn vloot was bij carthago om te helpen, niet gelukt want er zijn te veel vijanden. Moet ik dus nog terugsturen naar egypte en dat duurt wel even.

twee legers in afrika onder de landen van Lybië. Moet nog een provincie van een stam die een palmboom als symbool heeft maar ze hebben veel troepen. Met mijn twee legers kan het niet tenzij ze mij eerst aanvallen en dat doen ze niet. Daar sta ik dus even vast.

Twee legers bij Jerusalem, nog niet op volle kracht maar daar werk ik aan sinds Seleucids de oorlog verklaard hebben. Seleucids hebben nog niets gedaan maar ik zie hun legers wel.

Mijn vijfde leger is bij Alexandria en is een soort van back up leger, ook niet op volle kracht en daar werk ik aan.

Vervolgens valt Pergamum in een beurt twee steden aan links van Alexandrië via de zee en verlies ik de grootste. De kleinere weet ik nog maar net vast te houden. Mijn leger in Alexandrië was ik dus aan het trainen om de stad weer in te nemen. Pergamum kwam met een groot leger.

Vervolgens wordt ik net onder Memphis aangevallen door een ander groot leger via zee, van een stam die mij ook de oorlog verklaard heeft. Ik had al een leger vanuit jerusalem naar petra verplaatst voor de zekerheid.

Momenteel zijn mijn inkomsten al flink gekelderd aangezien ik nu geen een provincie meer compleet heb en ik een flinke legermacht moet trainen.

Zit nu echt te overwegen om gewoon opnieuw te beginnen of met een ander land aangezien ik hier niet echt een uitweg voor zie. Ik wordt van alle kanten aangevallen en heb alle legers nodig om mijzelf te verdedigen. Knossos is mijn vriend, en ze hebben aangeboden om te vechten tegen Pergamum in ruil voor 7000 goudstukken. Heb ik maar aangenomen aangezien hun positie er ideaal voor is om ze via zee tegen te houden.

Ik moet echt nog erg wennen aan hoe anders het allemaal speelt vergeleken vorige delen. Ik ben helemaal niet gewend dat ze zo veel via zee aanvallen, beperkt te zijn in het aantal legers en niet je eigen garrisons te kunnen plaatsen in een stad.
Durf kritiek te geven en te discusseren, maar doe het altijd met respect.
  maandag 23 september 2013 @ 13:00:17 #227
386792 Dressers
Luctor et ejaculator
pi_131475424
Is hij goed speelbaar en zijn de bugs er grotendeels uit inmiddels?
pi_131476608
Nog niet alles is eruit maar het speelt een stuk beter. De AI is wat beter, maar het is nog steeds te makkelijk.
pi_131507725
De battlemap AI is nog steeds matig in city battles. Als de AI aanvalt hebben ze nog steeds de neiging om eerst massaal naar het capturepoint te rushen voordat ze gaan vechten. Als de AI een stad verdedigd gaat het al wat beter. De AI valt nu eerder aan als je ze vanaf een afstand met slingers af probeert te slachten. Wat de campaign map betreft zie ik meer fullstacks en makkelijker trade agreements en non-agression packts.

Mijn Egypt campaign zit nu rond beurt 30. Vanuit Persie rukken Parthava en Persia op door mijn bufferstaten aan te vallen. Ma'in rukte op vanuit het Arabische schiereiland. Door een blunder van mijn kant had ik twee steden verloren aan Ma'in. Na mijn succesvolle oorlog tegen de Selucids en Medina heb ik Ma'in onderschat. Ik dacht dat ik ze wel even met een fullstack army onder de voet kon lopen nadat ik ze een zware Nederlaag had toegebracht bij de herrovering van een van mijn steden. (1 fullstack army van hun volledig vernietigd).

Ik trok 1 leger terug om het om te trainen naar betere units in Alexandria terwijl een ander fullstack leger optrok naar de laatste stad van Ma'in. Mijn leger bestond uit voornamelijk Egyptian pikemen, Numidian Spearmen en slingers. Twee beurten later was mijn leger volledig in de pan gehakt. Eerste beurt kon ik nog terug trekken, tweede beurt een fullstack leger vernietigd XD

Nu bezig met een nieuw leger formeren in Alexandria met betere units. Het wordt echt tijd dat ik de Egyptian pikemen en swordmen uitfaseer en overstap naar Thorax pikes :D

Op het Afrikaanse continent ben ik omringd door landen waarmee ik non-agression packts heb en in Turkije ook. Allied met Pergamon. Non-agression packts met Rhodes, Cyprus, Pontus. Op het Arabische schiereiland had ik tot voor kort een bufferstaat Nabatea. Helaas zijn zij dus onder de voet gelopen door een combinatie van Parthava, Persia, Ma'in en een paar ander ex Selucid satrapies.
  dinsdag 24 september 2013 @ 18:46:58 #230
403254 Kutmanager
hallo met wie?
pi_131521793
Mijn god, net een civil war getriggerd. :') Shit just hit the fan, heel Italië in 2 turns verdwenen en mijn dichtsbijzijnde legioen is Legio VII Cisalpina, die moeten verdedigen tegen de Carnuten.

Needless to say dat Legio I Italica niet meer bestaat. :') :')
Hier schreef PierreTT het volgende: Ik viel meteen op die kale bats van je O+
Hier schreef UnicornFarts het volgende: Ik ga je misbruiken.
  dinsdag 24 september 2013 @ 19:05:50 #231
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_131522531
Beta patch 3 zuigt.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_131522838
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 september 2013 19:05 schreef Smoofie het volgende:
Beta patch 3 zuigt.
Wat zuigt eraan? Vind vooral die extra health voor units een grote plus.

quote:
9s.gif Op dinsdag 24 september 2013 18:46 schreef Kutmanager het volgende:
Mijn god, net een civil war getriggerd. :') Shit just hit the fan, heel Italië in 2 turns verdwenen en mijn dichtsbijzijnde legioen is Legio VII Cisalpina, die moeten verdedigen tegen de Carnuten.

Needless to say dat Legio I Italica niet meer bestaat. :') :')
:D Nog niet meegemaakt. pic?
Chickens evolved from dinosaurs, and they were huge, bro. So eat lots of chicken
  dinsdag 24 september 2013 @ 19:13:45 #233
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_131522896
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 19:12 schreef Curlbrah het volgende:

[..]

[..]

Unit cohesion en formations zijn nu helemaal gebugged.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_131523257
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 september 2013 19:13 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Unit cohesion en formations zijn nu helemaal gebugged.
Oh, heb juist het idee dat het beter is. :P
Chickens evolved from dinosaurs, and they were huge, bro. So eat lots of chicken
  dinsdag 24 september 2013 @ 19:31:10 #235
403254 Kutmanager
hallo met wie?
pi_131523627
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 19:12 schreef Curlbrah het volgende:

[..]

[..]

Nee sorry, heb 'm direct afgezet.
pi_131523642
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 september 2013 19:31 schreef Kutmanager het volgende:

[..]

Nee sorry, heb 'm direct afgezet.
tableflip momentje?
  dinsdag 24 september 2013 @ 19:33:46 #237
403254 Kutmanager
hallo met wie?
pi_131523728
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 september 2013 19:31 schreef Curlbrah het volgende:

[..]

tableflip momentje?
Meer pak je gloednieuwe pc, aangeschaft voor Rome II op en gooi hem van 3 hoog door het raam.
pi_131523849
quote:
9s.gif Op dinsdag 24 september 2013 19:33 schreef Kutmanager het volgende:

[..]

Meer pak je gloednieuwe pc, aangeschaft voor Rome II op en gooi hem van 3 hoog door het raam.
Maar wat gebeurd er dan precies? Wat voor soort legers verschijnen er dan?
  dinsdag 24 september 2013 @ 21:05:46 #239
403254 Kutmanager
hallo met wie?
pi_131528096
Wat ik kon zien ervan, max stacks voor je empire. In mijn geval dus 12 full stacks aangezien ik radious mod gebruik en een noteworthy empire heb (ik kan dus zelf potentieel 12 legioenen hebben), die qua compositie een combo zijn van je eigen legioenen. Oftewel in mijn geval, de helft ongeveer gevuld met 4 equites, general, 6 praetorians, 4 veteran legionairs en 2 ballistas. De andere helft een oudere compositie van me, zeg maar pre-praetorians. Die waren ongeveer hetzelfde, maar dan ipv 6 praetorians en 4 veteran legionairs zitten daarin 4 legionairs, 2 veteran legionairs en 4 gladiator units (2 sword, 2 spear).

Daarnaast zag ik 2 of 3 legioenen met mercenary cretan archers, die verdomd veel leken op Legio IV Graecia, qua compositie.

De rebellen hebben dus ongeveer 8 stacks met 6 praetorian cohorts erin. Dat is goed kut kan ik je vertellen. :')
  woensdag 25 september 2013 @ 12:33:52 #240
386792 Dressers
Luctor et ejaculator
pi_131548070
Toch nog wel aanrader om te halen? PU is er vrij lovend over, maar met deze berichten word ik wat sceptisch.
pi_131549780
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 12:33 schreef Dressers het volgende:
Toch nog wel aanrader om te halen? PU is er vrij lovend over, maar met deze berichten word ik wat sceptisch.
Dit spel heeft echt ontzettende potentie, maar het moet er nog uitkomen. Wss over een maandje of 1 of 2 is het fantastisch.
  woensdag 25 september 2013 @ 13:40:58 #242
386792 Dressers
Luctor et ejaculator
pi_131550020
quote:
6s.gif Op woensdag 25 september 2013 13:33 schreef Kutmanager het volgende:

[..]

Dit spel heeft echt ontzettende potentie, maar het moet er nog uitkomen. Wss over een maandje of 1 of 2 is het fantastisch.
Dan wacht ik nog even, bedankt! Super avatar trouwens, Kerstens man! :)
pi_131551179
quote:
Zeker halen _O_
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_131555520
quote:
Ik zou wachten. Anno nu zou ik reviews niet vertrouwen.
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
pi_131557485

Dit soort battles krijg je dan bij een civil war. Het is episch en dankzij de mod die ik heb geïnstalleerd duren ze echt een half uur ofzo en slachten die legioenen elkaar helemaal af. _O_

Mooiste was nog wel dat de AI zoveel units had (er mogen er maar 40 per leger op de map) dat die hele vloot die ze hadden liggen niet meer mee mocht doen. Anders was het waarschijnlijk nog wel een stukje moeilijker geweest. _O-
pi_131557619
quote:
Bij de PU zijn ze hun ballen al jaren geleden kwijtgeraakt, vandaag de dag durven ze niet meer kritiek te geven op grote titels.

Vroeger hadden ze daar het lef nog wel voor, en dat was goed voor de betrouwbaarheid.
Durf kritiek te geven en te discusseren, maar doe het altijd met respect.
pi_131557681
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 17:21 schreef Rhalius het volgende:

[..]

Bij de PU zijn ze hun ballen al jaren geleden kwijtgeraakt, vandaag de dag durven ze niet meer kritiek te geven op grote titels.

Vroeger hadden ze daar het lef nog wel voor, en dat was goed voor de betrouwbaarheid.
Eens. De afhankelijkheid van gamestudio's druipt er vanaf.
Dit, dus.
pi_131559625
quote:
Bekijk de angry Joe review voor een objectievere kijk dan de pu.
Grzegorz Brzęczyszczykiewicz - Chrząszczyżewoszyce powiat Łękołody
  donderdag 26 september 2013 @ 08:15:37 #249
386792 Dressers
Luctor et ejaculator
pi_131577464
quote:
2s.gif Op woensdag 25 september 2013 18:28 schreef Polacco het volgende:

[..]

Bekijk de angry Joe review voor een objectievere kijk dan de pu.
Top! Bedankt ^O^
  vrijdag 27 september 2013 @ 16:50:54 #250
403254 Kutmanager
hallo met wie?
pi_131621986

Leuke bug. :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')