Marks | dinsdag 3 september 2013 @ 08:51 |
![]() De kalender voor het jaar 2013 inclusief tabel met betrekking tot live-uitzendingen: ![]() Teams: - Ferrari - Force India - Lotus F1 Team - McLaren - Mercedes AMG - Red Bull Racing - Sauber - Scuderia Toro Rosso - Caterham F1 Team - Marussia F1 Team - Williams Wie staan er in 2013 aan de start: ![]() WCC 2012 Chassis/Motor: RB9 - Renault RS27-2013 KERS: Ja 01. Sebastian Vettel WDC 2010/11/12 02. Mark Webber ![]() Chassis/Motor: Ferrari F138 - Ferrari V8 Type 056 KERS: Ja 03. Fernando Alonso WDC 2005/06 04. Felipe Massa ![]() Chassis/Motor: McLaren MP4-28 - Mercedes-Benz FO 108F KERS: Ja 05. Jenson Button WDC 2009 06. Sergio Perez ![]() Chassis/Motor: Lotus E21 - Renault RS27-2013 KERS: Ja 07. Kimi Räikkönen WDC 2007 08. Romain Grosjean ![]() Chassis/Motor: Mercedes F1 W04 - Mercedes-Benz FO 108F KERS: Ja 09. Nico Rosberg 10. Lewis Hamilton WDC 2008 ![]() Chassis/Motor: Sauber C32 - Ferrari V8 Type 056 KERS: Ja 11. Nico Hulkenberg 12. Esteban Gutiérrez ![]() Chassis/Motor: Force India VJM06 - Mercedes-Benz FO 108F KERS: Ja 14. Paul di Resta 15. Adrian Sutil ![]() Chassis/Motor: Williams FW35 - Renault RS27-2013 KERS: Ja 16. Pastor Maldonado 17. Valteri Bottas ![]() Chassis/Motor: Toro Rosso STR8 - Ferrari V8 Type 056 KERS: Ja 18. Jean-Éric Vergne 19. Daniel Ricciardo ![]() Chassis/Motor: Caterham CT03 - Renault RS27-2013 KERS: Ja 20. Charles Pic 21. Giedo van der Garde ![]() Chassis/Motor: Marussia MR-02 - Cosworth CA2013 KERS: Ja 22. Jules Bianchi 23. Max Chilton Voor meer info zie het [F1] Silly season 2012-topic. F1 nieuws portal: - FOK!sport, Formule 1-gedeelte - NewsNow - NewsNow NL - Formule1.nl - F1 Racing - F1 Today - Autosport.com - Blog James Allen - Auto Motor und Sport - BBC F1 (Aankomende) Nederlandse coureurs: - Ho-Pin Tung - Beitske Visser - Giedo van der Garde - Nigel Melker - Robin Frijns - Max & Jos Verstappen - Nyck de Vries - Jeroen Slaghekke - Kelvin Snoeks - Daniël de Jong Zie verder het topic over Nederlandse Talenten. Official F1 Sites: - The Official Formula 1 Site - FIA - Live Timing (F1.com) Sporting & Technical Regulations + gerelateerden (o.a. apendices) Regulations pagina van FIA Testschema 2013 ![]() Informatie omtrent samenvattingen en rechtstreekse verslaggeving: ![]() Uitzendingen van BBC: Tv-gids voor BBC One. Overzicht van Upcoming Formula 1 Events. Denk aan het uur verschil met Engeland! Op het open net gaat BBC alle Formule 1-races in samenvatting uitzenden. De GP's die live worden uitgezonden door de BBC: CHINA 14 April SPAIN 12 May CANADA 9 June BRITAIN 30 June TBA* 21 July BELGIUM 25 August ITALY 8 September JAPAN 13 October INDIA 27 October BRAZIL 24 November ![]() (Live-)Uitzendingen van Veronica: De Formule 1 krijgt in Nederland een constructie die vrijwel gelijk is aan die in het Verenigd Koninkrijk. Op het open net gaat Veronica alle Formule 1-races in samenvatting uitzenden. De Grand Prixs van Canada, Brazilië en Amerika zullen rechtstreeks op Veronica worden uitgezonden. 9 juni 2013 , Canada, Montreal 17 november 2013, Verenigde Staten, Circuit of the Americas 24 november 2013, Brazilië, Interlagos ![]() Live-uitzendingen op RTL Deutschland: Alle races die op de kalender staan worden door RTL Deutschland rechtstreeks uitgezonden. ![]() Live-uitzendingen op Sport1: Alle Formule 1-races zijn de komende drie jaar achter de decoder bij betaalzender Sport1 te bekijken. De betaalzender meldt dat er een definitieve overeenkomst met rechtenhouder FOM over de uitzendrechten is. Het abonnement kan maandelijks opgezegd worden bij de meeste aanbieders. ![]() FOK!sport F1-gedeelte FOK! Formule 1-manager 2013 De OP is hier te vinden Zeer interesante uitleg over de werking van coanda-uitlaten in F1: ![]() ![]() | |
Marks | dinsdag 3 september 2013 @ 08:56 |
En in navolging van het filmpje van Spa http://www.dailymotion.co(...)estyle?search_algo=2 ook een flimpje van Monza over de historie. Dat het filmpje iets van 10 jaar oud is, is helaas te zien aan de kwaliteit. Toch blijven ze erg mooi en een nieuwe versie zou eigenlijk eens gemaakt moeten worden. Monza history 1996 - 2001 http://www.dailymotion.co(...)_sport?search_algo=2 1998 is voor mij het mooiste fragment... Vanaf 4.20 ![]() | |
twiFight | dinsdag 3 september 2013 @ 23:37 |
Genieten dat filmpje ![]() | |
sasquatsch | woensdag 4 september 2013 @ 10:37 |
BMW terug in F1?
| |
Tarado | woensdag 4 september 2013 @ 10:45 |
Zou mooi zijn, te hopen dat ze Sauber redden uit handen van die Ruskies | |
Peterselieman | woensdag 4 september 2013 @ 10:58 |
Denk eerder aan een Williams waar ze dan in gaan stappen, mocht Williams niet voor Honda kiezen en de BMW-geruchten waar blijken te zijn. Andere kandidaat zou Lotus F1 zijn, zeker nu beide Red Bull-teams met Renault gaan rijden | |
Tarado | woensdag 4 september 2013 @ 11:01 |
Zou ik wel vreemd vinden, gezien het feit dat er nog zoveel BMW mensen bij Sauber rondlopen, kunnen ze niet maken. | |
sasquatsch | woensdag 4 september 2013 @ 11:02 |
Williams gaat rijden met Mercedes motoren en Lotus wil juist meer betrokkenheid van Renault en Renault wil meer naamsbekendheid. Dus die zie ik Lotus nog wel een keer weer overnemen. | |
Peterselieman | woensdag 4 september 2013 @ 11:05 |
mja, een te sterke Russische greep op Sauber kan BMW er juist van weerhouden om bij Sauber in te stappen. klopt, maar het gaat om 2016 en dus kan er nog veel gebeuren ik heb er mijn twijfels over, aangezien Tavares weg is bij de sportafdeling van Renault en er bij het Franse merk mogelijk een andere koers uitgezet zal gaan worden http://www.motorsport.com(...)formula-one-reports/ | |
Geralt | woensdag 4 september 2013 @ 11:09 |
BMW terug in de Formule 1? Prima. Deze baas ook terug aub: ![]() ![]() | |
sasquatsch | woensdag 4 september 2013 @ 11:09 |
Dat laatste kan er zelfs voor zorgen dat er volgend jaar helemaal niet met Renault motoren gereden gaat worden, wat ook in het bericht over BMW staat. Dat zou kunnen betekenen dat de turbo motoren worden opgeschoven naar 2015 en er volgend jaar nog met V8''s gereden gaat worden. | |
Tarado | woensdag 4 september 2013 @ 11:10 |
Doe deze baas dan ook maar | |
Geralt | woensdag 4 september 2013 @ 11:11 |
Graag ja! Tijdje al niks meer over gehoord. Nog steeds rally's aan het winnen? ![]() | |
Geralt | woensdag 4 september 2013 @ 11:12 |
Overigens valt het me op dat BMW "slechts" 505 miljoen in zn F1 project gestoken had. Dat leverde 1 overwinning op. Hoeveel heeft Toyota erin gestoken in die jaren? Iemand die dat weet toevallig? ![]() | |
Tarado | woensdag 4 september 2013 @ 11:13 |
Veel meer, die hadden sowieso het grootste budget toen ze meededen | |
Peterselieman | woensdag 4 september 2013 @ 11:13 |
Zeker. Laatst won ie nog in Duitsland in de WRC2-klasse en werd hij daar zesde algemeen ofzo | |
sasquatsch | woensdag 4 september 2013 @ 11:23 |
Volgens mij was dat ca 450 miljoen per jaar, dat ze aan budget hadden. Staat aan de leiding van het WRC2 kampioenschap met o.a. 3 overwinningen. | |
JohnB52 | woensdag 4 september 2013 @ 11:26 |
Ach, als hij er niet uitgeknald was, hadden we wellicht geen Kimi gehad bij Lotus | |
Geralt | woensdag 4 september 2013 @ 11:27 |
Of allebei ![]() | |
JohnB52 | woensdag 4 september 2013 @ 11:32 |
Dat kost te duur Geralt | |
alwaysonhold | woensdag 4 september 2013 @ 19:47 |
Robin Frijns gedumpt door Sauber. Wat had Doornbos het toch juist. Sukkeltje: Sauber won't retain F1 reserve driver Robin Frijns for 2014 Sauber has told its Formula 1 reserve driver Robin Frijns that he will not be retained for next year. The reigning Formula Renault 3.5 champion was signed up as the team's third driver last winter, but with Sauber's option on his contract expiring this month the Swiss outfit has decided not to keep him as part of their setup. Frijns, who has scored one win in a bit-part GP2 campaign this year, is not racing at Monza this weekend and will not attend the race with Sauber. "I don't know what happens now," the 22-year-old told AUTOSPORT. "All I know is I'm sitting at home and everybody is in Monza. "I'm a free agent. I don't blame Sauber, they have to keep themselves alive as a team and I understand that. "Of course they have a great history with young drivers and giving them a chance in Formula 1. "But they also have a financial situation that everyone knows about, and that is something that is out of my hands." TOUGH YEAR Frijns, who won three junior single seater championships in succession (Formula BMW, Formula Renault Eurocup, Formula Renault 3.5) prior to this season, said his 2013 has been very hard to deal with. "I've had a lot of downs this year," he added. "It's annoying but there is nothing I can do about it. Robin Frijns 2013 "I helped Hilmer Motorsport get their first GP2 win which is a big achievement that I'm proud of. "But other than that it has been a terrible year. "Right now, we don't have a plan. The most important thing now is I'm free and I can do what I want. "Hopefully someone gives me a chance to show what I can do." With Sauber being one of the few F1 teams without the use of a simulator, Frijns's seat time as reserve driver has been limited to running at Silverstone's young driver test. The outfit is also now in the process of preparing Russian FR3.5 racer Sergey Sirotkin for a graduation to F1, potentially as early as 2014 following a deal struck with a group of Russian investors. Bron: Autosport.com | |
Nattekat | woensdag 4 september 2013 @ 20:09 |
![]() Nu maar hopen dat hij volgend jaar bij de gp2 bij een team vooraan kan instappen en zich zo bij de andere teams de aandacht trekken. | |
alwaysonhold | woensdag 4 september 2013 @ 20:11 |
En niet eens meer de GP2 rijden in Monza. Nederlands beste coureur van dit moment zit thuis op een leeftijd waarin hij niet te lang thuis mag zitten, 22 is toch al een aardige leeftijd tegenwoordig... | |
Sinister-D- | woensdag 4 september 2013 @ 20:14 |
Ik ben anders wel tot mijn 27ste thuis gebleven ![]() ![]() Maar wel bagger voor Frijns miljaar ![]() | |
alwaysonhold | woensdag 4 september 2013 @ 20:16 |
Kortom, Frijns carriere moet heel wat geluk nodig hebben wil het nog wat worden ![]() ![]() | |
Sinister-D- | woensdag 4 september 2013 @ 20:22 |
Ik denk eerder een fatsoenlijk management. Ik heb de indruk dat die Werner Heinz denkt dat Robin zijn resultaten wel voor zich spreken, en dat de sponsoren daarom wel naar hem zullen komen. Maar een reputatie is rap gebroken, en dan hebben de behaalde resultaten in de GP2 ook niet echt meer meegeholpen de laatste paar races.... | |
sasquatsch | woensdag 4 september 2013 @ 20:47 |
Helaas kon hij weinig aan die resultaten doen. | |
Breaker.Faker | woensdag 4 september 2013 @ 21:05 |
Ik hoop dat Sergey Sirotkin er niks van bakt. Ik denk dat hij de nieuwe Chanoch Nissany wordt. Robin Frijns naar Lotus volgend jaar de vervanger van Romain Grosjean?????? | |
sasquatsch | woensdag 4 september 2013 @ 21:24 |
Daar hebben ze al een GP2 kampioen in de wacht staan. Die zal denk ik de voorkeur krijgen boven Frijns als er een plek vrijkomt. | |
kepler | woensdag 4 september 2013 @ 21:32 |
Als hij nu echt zo goed is, wordt hij dan niet vanzelf opgepikt? Of denken we dat alleen maar omdat hij de beste Nederlander is, maar eigenlijk net wast te kort komt? (Maar vooral sponsors) [ Bericht 3% gewijzigd door kepler op 04-09-2013 21:43:37 ] | |
sasquatsch | woensdag 4 september 2013 @ 21:35 |
Wat moet hij nog meer doen dan 3 opeenvolgende titels winnen en in zijn tweede GP2 weekend de hoofdrace winnen met een nieuw team. Hij is GOED! Dat hij veel pech had in de GP2 doet daar niets aan af. | |
Beach | woensdag 4 september 2013 @ 21:37 |
Weet je, ik geef helemaal niks om die Frijns. Waar maakt iedereen zich zo druk over? | |
M.Melandri | woensdag 4 september 2013 @ 21:41 |
Doornbos had het dus idd juist, optie is niet gelicht. | |
kepler | woensdag 4 september 2013 @ 21:48 |
Ja, maar als hij ECHT goed is, dan moet hij toch vanzelf door een ander team opgepikt worden. Al is het als testrijder, net als bij Sauber. | |
sasquatsch | woensdag 4 september 2013 @ 21:53 |
Het probleem is dat de topteams (Ferrari, McLaren, Red Bull, Renault) een eigen opleidingsprogramma hebben met goede coureurs waar Frijns niet bij zit. Het is niet logisch om daarvoor Frijns te kiezen, want dan geven ze toe dat hun opleidingsprogramma niet deugt. Bij de mindere teams kom je alleen maar als je geld hebt. Dus zelfs al ben je goed, moet je als Nederlander of bij zo'n opleidingsteam zitten (zoals Nyck de Vries (McLaren) en Beitske Visser (Red Bull)) of heb je geld nodig om in de F1 te komen. | |
Sinister-D- | woensdag 4 september 2013 @ 21:56 |
dat weet ik, en de meeste in dit topic, ook wel. Maar zien renstallen dat ook zo. De recenste resultaten blijft de meesten, waaronder potentiële sponsoren, bij.... | |
twiFight | woensdag 4 september 2013 @ 22:09 |
Ik denk dat Frijns gewoon tegen heeft dat hij Nederlander is. Wat heeft Nederland te bieden, op internationale schaal? Er zijn een paar zeer succesvolle Nederlandse bedrijven, maar die lijken weinig interesse te hebben in de autosport. Er zijn vast genoeg managers en sponsors die Frijns wel zien zitten, maar die mensen zijn ook niet dom. Een (voorbeeld) Spaans bedrijf kan wel een Nederlander de sport in trekken, maar daar verdienen ze niets mee. Een paar miljoen mensen (hooguit) die je sponsoring zien op die Nederlandse overall en misschien wat procentjes meer winst op de verkoop in Nederland. Maar als ze een spanjaard in de auto laten zetten zien vele miljoenen mensen jouw product regelmatig en heb je die procenten extra winst over een veel grotere omzet. F1 is geld en financieel gezien is Nederland nog niet eens een paar kruimels. | |
twiFight | woensdag 4 september 2013 @ 22:12 |
En om de reacties over "ja maar een renstal wil ook races winnen" voor te zijn: klopt, maar als je geluk hebt is er een kans dat je wat races wint en zo meer verdient. Als je een flinke pay driver binnenhaalt heb je dat seizoen gegarandeerd tientallen miljoenen (afhankelijk van de sponsor/pay driver natuurlijk). De F1 zit in crisis net zoals de rest van de wereld en dan kiest zo'n renstal toch voor 'gegarandeerd geld'. | |
Marks | woensdag 4 september 2013 @ 22:12 |
Dat vind ik toch weer onzin, het verbaast me soms eigenlijk juist hoe vaak een Nl´er in de F1 heeft gereden. Sterker, in 2005 reden er zelfs 2 (!) op een gegeven moment en had volgens mij Pastorelli een testrol... En dat voor zo´n klein landje. Ik vind het niet slecht. En nu zit er ook al 1 in natuurlijk. ![]() | |
Nattekat | woensdag 4 september 2013 @ 22:15 |
Is dat bevestigd dan? Meestal komt het nieuws op donderdag opeens naar vooren. | |
Marks | woensdag 4 september 2013 @ 22:19 |
Ik zag hem zondag nog bij Circuit Zandvoort (Historic grand prix), net toen hij weg was dacht ik van shit, ik had het gewoon even moeten vragen of hij nu in Monza zou rijden. ![]() Wel apart trouwens om al die bekenden te zien: van Lennep, Lammers, Luyendijk, Ben Huisman, vd Garde, Coronel, Rob Wiedenhoff, de baas van de formule1.nl, Frank Williams.... Zat zelfs bij van Lennep in het hotel ![]() | |
Nattekat | woensdag 4 september 2013 @ 22:20 |
Voor Spa werd hij op donderdagochtend pas gevraagd, hij had het vast nog niet geweten zondag ![]() | |
Nieuwschierig | woensdag 4 september 2013 @ 22:55 |
Hij zei net op de radio dat hij zondag thuis voor de tv zit. | |
Nattekat | woensdag 4 september 2013 @ 22:56 |
Wat heeft Hilmer met Sauber te maken? ![]() | |
alwaysonhold | woensdag 4 september 2013 @ 23:13 |
Is al bevestigd. John Lancaster vervangt hem weer. Zie Twitter John Lancaster. | |
Nattekat | woensdag 4 september 2013 @ 23:18 |
Beter staan ze bij Hilmer weer helemaal achteraan dit weekend... Gewoon hopen voor sponsors nu... | |
#ANONIEM | donderdag 5 september 2013 @ 07:57 |
Volgens mij is het al jaren zo dat je geld mee moet nemen om in de F1 te komen. Ook Alonso en Senna brachten volgens mij gewoon sponsors mee voor hun stoeltje toen ze in de F1 kwamen. Alleen de rijders uit de opleidingsprogramma's hoeven dat niet meer, tegenwoordig. | |
Rossdale | donderdag 5 september 2013 @ 08:27 |
Alonso heeft Santander natuurlijk, een giga-sponsor. Naast het feit dat het een topcoureur is, brengt hij ook nog een hoop knaken mee. | |
Tarado | donderdag 5 september 2013 @ 09:07 |
Aan het begin van zijn carrière niet, dat ze sinds zijn eerste wereldtitel in de rij staan is wat anders. | |
staticdata | donderdag 5 september 2013 @ 09:50 |
Philips & Randstand Sponsoren nu Williams toch? Misschie dat die achter Frijns kunnen gaan staan. Mcgregor kan natuurlijk roet in het eten gooien voor Frijns als Van der Garde naar Williams gaat met een extra bak centen. | |
Mexicanobakker | donderdag 5 september 2013 @ 10:07 |
Ik maak me zorgen over de kansen die grote talenten nog kunnen krijgen. Hulkenberg heeft het ook heel moeilijk gehad. Frijns had gewoon lekker bij het RB opleidingsprogramma moeten gaan toen ie de kans had. Knurft. | |
Geralt | donderdag 5 september 2013 @ 10:17 |
50+ leerlingen en nr 2 stroomt komend jaar pas door. ![]() | |
Mexicanobakker | donderdag 5 september 2013 @ 10:20 |
Hij is niet minder dan zo'n Vergne. Maar als je denkt dat dit succes heeft.. tsja. Ik snap het in ieder geval niet. | |
Geralt | donderdag 5 september 2013 @ 10:20 |
Nou Frijns, geen VJ eens een belletje zou ik zeggen ![]() | |
nils7 | donderdag 5 september 2013 @ 10:20 |
Had ie wel GP2 gereden dit jaar en kunnen laten zien dat ie goed genoeg was voor STR. Als ie dan wat laat zien in die STR wordt ie echt wel opgepikt door anderen (zie Liuzzi dat er ook F1 leven is na Red Bull). | |
Geralt | donderdag 5 september 2013 @ 10:24 |
Nouja ik vind het gewoon kut dat een Bianchi wel de kans krijgt terwijl dat een brokkenpiloot eerste klas is. ![]() | |
Meike26 | donderdag 5 september 2013 @ 10:26 |
Eerlijk gezegd valt Bianchi mij tot nu toe erg mee in de F1. Grosjean heeft nog steeds de eer hoog te houden tot crash koning van 2013. | |
Peterselieman | donderdag 5 september 2013 @ 10:27 |
Bianchi heeft steun van Ferrari en ik vind dat hij het dit jaar in de F1 helemaal zo slecht nog niet doet. In de lagere klasses heeft hij bijna iedereen wel een keer van de baan gereden, maar dit seizoen laat hij wel prima dingen zien | |
Geralt | donderdag 5 september 2013 @ 10:27 |
Grosjean heeft die titel volkomen onterecht. Bij veel van zijn ongevallen was de ander net zo hard schuld; alleen lag hij onder een vergrootglas omdat hij een paar keer zelf schuld was geweest en kreeg zo ook onterecht de zwarte piet toegespeeld. | |
Geralt | donderdag 5 september 2013 @ 10:28 |
Jamaar waarom krijgt iemand die elk weekend mensen consequent van de baan kegelt wel een kans en een potentieel groot talent niet? Laten we eerlijk zijn, Frijns is in de basis de betere van die 2 en niet zo een beetje ook. | |
Peterselieman | donderdag 5 september 2013 @ 10:30 |
Bianchi zit gewoon heel slim in het opleidingsprogramma van Ferrari, anders was het ook voor hem heel lastig geworden om in de Formule 1 te gaan racen. | |
Geralt | donderdag 5 september 2013 @ 10:31 |
Ja dat weet ik, maar dat wil niet zeggen dat ik het er dan maar mee eens moet zijn he ![]() Verstappen ook weer gewonnen overigens afgelopen week. Die blijft aan de weg timmeren. Nog 1 jaartje karts en dan de formule auto's in. ![]() | |
Peterselieman | donderdag 5 september 2013 @ 10:32 |
je hebt af en toe een nogal uitgesproken mening ![]() | |
Geralt | donderdag 5 september 2013 @ 10:34 |
De laatste jaren vooral heel mild ![]() | |
nils7 | donderdag 5 september 2013 @ 10:35 |
Er is een onderzoek geweest dat mensen met pech of onheil dat aan lijken te trekken. Maar dat is geen toeval (lijkt zo wel) maar is gewoon de manier waarop sommige mensen met bepaalde situaties om gaan. Je kan nu wel zeggen dat het aan die andere auto's lag in de buurt van Grosjean maar het feit blijft wel dat het altijd Grosjean en een ander was. Hetzelfde geldt voor MalleDonna... altijd is hij die bovenop een ander ligt of auto's kust enzo... Toeval? | |
Geralt | donderdag 5 september 2013 @ 10:36 |
Er zijn een hoop situaties geweest waarbij hij gewoon domme pech had en een ander hem geen ruimte liet of een gat in dook wat er niet was en dan kreeg hij de schuld weer. Zeker veel ongelukken gemaakt, maar lang niet allemaal zelf schuld. | |
Mexicanobakker | donderdag 5 september 2013 @ 10:44 |
Op F1Rejects vinden ze het ook belachelijk dat Frijns' rol lijkt uitgespeeld. Dus hij heeft ook in het buitenland wel enige naam. | |
alwaysonhold | donderdag 5 september 2013 @ 10:44 |
Hier nog wat audio over Robin Frijns zijn vertrek bij Sauber en zijn reactie: http://nos.nl/audio/547857-testrijder-frijns-weg-bij-sauber.html Wat een profi reactie!! | |
Breaker.Faker | donderdag 5 september 2013 @ 12:20 |
Frijns rijd dit weekend ook geen GP2. Hoeveel pech kan je wel niet hebben. Ik hoop dat Robin Frijns een goede sponsor vindt ik hoop op Randstad of Philips zodat Frijns kan instappen bij Williams. Misschien dat Ferrari wel wat voor hem heeft als Massa naar Sauber gaat is een goede ruil. | |
Peterselieman | donderdag 5 september 2013 @ 12:51 |
De voorlopige kalender voor het seizoen 2014 is inmiddels bekend. Er staan enkele verrassingen op '21 races in 2014, Mexico op de kalender' | |
Fiorano | donderdag 5 september 2013 @ 14:14 |
Is Spielberg dat oude A1 ring? | |
Rossdale | donderdag 5 september 2013 @ 14:19 |
Canada is raar gepland. De twee races ervoor zijn in europa, dan de halve wereld overvliegen en daarna weer naar europa. Beetje onhandig lijkt me maargoed.Jep | |
Meike26 | donderdag 5 september 2013 @ 14:27 |
Ik zie er niets raars aan. Ook in voorgaande jaren eerst Spanje en Monaco (2 races Europa) en dan Canada en dan weer Engeland. Nu zit er voor het eerst dan Oostenrijk tussen. Wat ik vreemder vind is dat we straks naar Zuid Korea gaan eind September en in April alweer Zuid Korea.. Beetje een "oh we zijn wat vergeten mee te nemen GP' | |
Breaker.Faker | donderdag 5 september 2013 @ 16:58 |
Ik heb net even de geluidsfragment gehoord. Wat een kut naai streek zeg van Sauber. Hij moest gewoon doorvragen aan de telefoon en zo is hij er achter gekomen zo ga je toch niet met personeel om. Zo te horen heeft hij wel een aantal gesprekken met een aantal teams. | |
WheeledWarrior | donderdag 5 september 2013 @ 17:07 |
Mexico onder voorbehoud terug op de kalender. Zou mooi zijn. Liever extra races in Zuid-/Midden-Amerika dan in Azië waar geen hond komt kijken. | |
TagForce | donderdag 5 september 2013 @ 18:48 |
Ja, en dat oude A1 ring was vroeger Zeltweg... Kunnen ze het niet weer gewoon Zeltweg noemen? Is veel makkelijker, want dat dorpje ligt er ook gewoon nog naast. | |
Bluurgh | donderdag 5 september 2013 @ 18:54 |
Hopelijk huren ze in Mexico niet Tilke in zodat we weer een gezwel op de kalender hebben maar houden ze de layout hetzelfde ![]() | |
Rossdale | donderdag 5 september 2013 @ 20:22 |
Sochi is ook echt een knakenbaan zeg...continue lange stukken gevolgd door een haakse bocht... zielloos circuit | |
Meike26 | donderdag 5 september 2013 @ 22:16 |
Sochi is het nieuwe Valencia ben ik bang. Op zich geen verkeerde omgeving, maa vooral grauw en kleurloos. Denk niet dat er veel GP's georganiseerd gaan worden. | |
#ANONIEM | donderdag 5 september 2013 @ 22:24 |
Ach, geldt dat ook niet voor Silverstone? | |
Rossdale | vrijdag 6 september 2013 @ 08:04 |
Dat valt wel mee toch? | |
Gebraden_Wombat | vrijdag 6 september 2013 @ 08:31 |
Eeh bedoel je Singapore ipv Silverstone? | |
#ANONIEM | vrijdag 6 september 2013 @ 08:44 |
Of het oude Silverstone. | |
sasquatsch | vrijdag 6 september 2013 @ 09:49 |
Hij koos er bewust voor om het niet te doen. Hij koos voor een team dat het jaar ervoor succes had en niet voor een nieuw team en wat mij betreft was dat op het moment een goede keuze, omdat de Arden in het begin niet vooruit te branden was en dat Lewis Williamson zijn plek gekost heeft. Als Frijns er toen gezeten had, had hij dat kunnen zijn. | |
Breaker.Faker | vrijdag 6 september 2013 @ 10:59 |
gpupdate.nl Ik denk dat Sauber hier spijt van krijgt om hem volgende jaar te laten racen. Dit hebben we gezien met Alex Yoong,Ricardo Rosset, Yuji Ide en Nissany. Allemaal veel geld mee nemen maar racen konden ze niet. | |
nils7 | vrijdag 6 september 2013 @ 14:15 |
Meer Korea gevoel heb ik er bij... | |
Bluurgh | vrijdag 6 september 2013 @ 14:38 |
Maar wat voor F1 leven? 4 races RBR, twee jaar Torro Rosso, een jaar niks, 1,5 jaar Force India (waarvan hij in zijn volledige jaar 2x zo weinig punten haalde als z'n teamgenoot) en een jaar hopeloos achteraan in de HRT. Als je in dat oogpunt je F1 carriere gaat beginnen dan ben je bij voorbaat al veldvulling. Ja, je hebt F1 gereden, maar niemand die je over 10 jaar gaat herinneren behalve een paar Nederlanders. Dan kan je nog beter de weg nemen die vd Garde genomen heeft, dan ben je denk ik toch minder afhankelijk dan als je bij die energiedrankfabrikant zit. Buiten Vettel is er niemand van het RB/TR programma geweest die een succesvolle carriere in de F1 heeft gemaakt en nu Webber weggaat kozen ze zelfs nog bijna voor een andere coureur. Daar zijn ze dan vanaf gestapt maar dan kiezen ze alsnog de 2e rijder van STR. En als Webber al niet eens dezelfde aandacht krijgt als Vettel (zie bv. het aantal problemen met zijn auto tegenover die van Webber), laat staan dat je dat gaat krijgen als je eigenlijk een 3e of 4e keus bent ![]() | |
nils7 | vrijdag 6 september 2013 @ 14:51 |
Maar hij heeft wel zn gezicht kunnen laten zien in de F1. Als Frijns zo'n super talent is wordt ie wel opgepikt hoor als er geen plek is bij RBR. Dus als het dat is of de situatie zoals nu dan wist ik t wel... Snel een Excuus belletje naar Helmut en je aanmelden. | |
sasquatsch | vrijdag 6 september 2013 @ 14:58 |
Het gerucht gaat dat ze voor Ricciardo gekozen hebben is juist omdat hij de 2de STR coureur is omdat ze bij Red Bull bang zijn dat Vergne Vettel te veel op zijn huid zal zitten. Vergne wordt achter de hand gehouden om op termijn misschien Vettel te vervangen.
| |
Nattekat | vrijdag 6 september 2013 @ 16:35 |
http://www.l1.nl/sport/22(...)port%29#.UinmTvlQCFM Zelf dus uitgestapt bij Hilmer... FI zou mooi zijn ![]() | |
sasquatsch | vrijdag 6 september 2013 @ 16:45 |
Staat niet bij dat het Hilmer is. Ik denk eerder dat een ander team (Trident? Waar nu Campano rijdt) hem een aanbod heeft gedaan nadat hij bij Hilmer (vanwege gebrek aan geld, zoals de teambaas van Hilmer zelf ook heeft aangegeven) aan de kant is gezet. | |
nils7 | vrijdag 6 september 2013 @ 16:47 |
Dan snap ik niet waarom die ooit bij Hilmer is ingestapt als ik lees wat ie nu roept. Alsof dat t beste team was... reden vorig jaar ook niet echt vooraan mee (toen nog Ocean geloof ik?) | |
Peterselieman | vrijdag 6 september 2013 @ 16:53 |
vooral voor de ervaring lijkt me | |
sasquatsch | vrijdag 6 september 2013 @ 16:58 |
Dat wilde hij ook niet. Hij had al meerdere (vier?) teams afgewezen, maar onder druk van Sauber is hij bij Hilmer ingestapt. | |
nils7 | vrijdag 6 september 2013 @ 17:00 |
Dus als ik dit zo lees... is zn enige hoop Force India nog. Als ik hem was (als dat niet concreet wordt volgend jaar, alhoewel Vijay wel gezegd heeft naar talent te kijken) zou ik dan naar de states gaan... | |
Sinister-D- | vrijdag 6 september 2013 @ 17:40 |
Er staat niet in dat ie uitgestapt. Het is ''voorlopig afgeslagen'', dus de kans dat ie alsnog gaat rijden is er wel. Had ik eerlijk gezegd niet verwacht dat ie überhaupt nog aan de bak zou komen. En daar komt ie nu pas mee aanzetten dat er contacten zijn met Mol ![]() ![]() | |
Nober | vrijdag 6 september 2013 @ 19:39 |
Frijns naar Force India, dat zegt Mallya toch overduidelijk hier? "It sends a very wrong signal to the team to take pay drivers," Mallya told AUTOSPORT. "I've not gone with pay drivers, I've gone with drivers of talent and that policy will stay." | |
Sinister-D- | vrijdag 6 september 2013 @ 19:49 |
Je kunt er uit opmaken wat je wilt ![]() Maar als er al iemand kans maakt zal dat eerder James Calado zijn, waar de contacten sinds de YDT tussen hem en FI goed te noemen zijn. Aangezien die sinds dit weekend officieel aangesteld is als testrijder. | |
Rossdale | vrijdag 6 september 2013 @ 20:26 |
Calado heeft vandaag toch ook de eerste meters gemaakt voor het team? | |
#ANONIEM | vrijdag 6 september 2013 @ 22:15 |
Als ik dat bedoelde had ik dat wel gezegd. ![]() | |
sasquatsch | vrijdag 6 september 2013 @ 22:32 |
Het lag in ieder geval niet aan zijn talent, dat hij weg is bij Sauber.
| |
Sinister-D- | zaterdag 7 september 2013 @ 09:13 |
Eerste meters tijdens een weekend. Heeft ook al de YDT gereden op Silverstone. | |
Geralt | zaterdag 7 september 2013 @ 10:42 |
Ja daar koop je natuurlijk weinig voor ![]() | |
M.Melandri | zaterdag 7 september 2013 @ 10:57 |
Geloof je het zelf ![]() ![]() | |
Geralt | zaterdag 7 september 2013 @ 11:10 |
En toch blijf ik het raar vinden dat ze kiezen voor degene die voor het 2de seizoen op rij langzamer is (in de race dan toch) dan zijn teamgenoot. Vorig jaar Vergne 16 punten en ricardo 10, dit jaar staat ricardo ook lager dan vergne. | |
M.Melandri | zaterdag 7 september 2013 @ 11:14 |
Teambazen kijken gewoon naar pure snelheid, Vergne heeft dit jaar niet nog geen een keer Q3 weten te halen. Het is voor RBR ook handiger om een snelle nummer 2 te hebben, dan kun je soms een buffertje hebben voor Vettel. | |
sasquatsch | zaterdag 7 september 2013 @ 12:14 |
Pure snelheid is niet genoeg. Je moet het ook in een race in resultaten kunnen omzetten. En dat kan Vergne beter dan Ricciardo. Net zoals Webber in kwalificatie laat zien wel over de snelheid te beschikken, maar in de race vaak tekort komt. | |
M.Melandri | zaterdag 7 september 2013 @ 12:38 |
Om WK te worden moet je idd beide hebben, maar teambazen prefereren absolute snelheid nog altijd boven constant rijden. Vergne laat gewoon niet zien dat hij snel genoeg is daarom kiezen ze voor Ricciardo. Je denkt toch niet dat iemand die 0,3s langzamer is dan Ricciardo een bedreiging gaat vormen voor Vettel ![]() Ik weet overigens niet hoe het in het raceduel zit, punten zeggen niet zoveel bij teams als STR, dan heb je maar een paar uitschieters nodig. | |
Tarado | zondag 8 september 2013 @ 12:52 |
| |
THEFXR | zondag 8 september 2013 @ 15:36 |
Zou het kunnen zijn dat Ferrari de hele line up veranderd? | |
Peterselieman | zondag 8 september 2013 @ 15:55 |
het zou kunnen. In ieder geval is duidelijk dat Räikkönen komt | |
JohnB52 | zondag 8 september 2013 @ 15:59 |
Ze zeggen van wel ja... | |
THEFXR | zondag 8 september 2013 @ 16:03 |
dus Kimi en Hulkie | |
Peterselieman | zondag 8 september 2013 @ 16:05 |
nah, dat zou misschien wel weer een te grote verandering zijn | |
Beach | zondag 8 september 2013 @ 16:09 |
Kimi en Massa | |
Tarado | zondag 8 september 2013 @ 16:26 |
Denk het niet | |
Geralt | zondag 8 september 2013 @ 16:28 |
Denk eerder proberen Alonso nog een jaartje minimaal te houden, volgend jaar met de nieuwe regels maar eens kijken en dan na volgend jaar Massa eruit en Hulkenberg erin. En wat Alonso dan doet kunnen ze dan nog wel bekijken. Feit blijft dat Massa daar eigenlijk al lang weg had moeten zijn. Volgende feit is dat als hij nog een paar mooie results neerzet dit jaar zoals vandaag dat hij volgend jaar gewoon weer bij Ferrari rijdt lijkt me. ![]() | |
Tarado | zondag 8 september 2013 @ 16:32 |
Hij haalt te weinig punten voor een 2e rijder maar schikt zich wel goed in die rol, als Alonso blijft (wat ik verwacht) is het maar afwachten wat zijn nieuwe teammaat zal doen, dus het zal me niet verbazen als hij ook blijft. | |
Geralt | zondag 8 september 2013 @ 16:34 |
Dat zeg ik. Zeker als ie de rest van het seizoen gewoon doet (zoals vandaag) wat ie moet doen. Alonso voorbij laten en goeie punten oppakken. De P4 kon hij vrij weinig aan doen; Webber haalde hem in tijdens die 3,6 pit waar Webber 2,7 stilstond. Solide race van Massa in elk geval. En dat heeft ie nodig. ![]() | |
Meike26 | zondag 8 september 2013 @ 16:38 |
IK weet het niet hoor. Ik begin Massa behoorlijk zat te worden.. Kan wel presteren onder druk, maar rijd continu totaal onzichtbare races. Deze race was een uitzondering. Terwijl onzichtbare races juist zeldzaam moeten zijn voor coureurs bij een topteam. Zelf zie ik het nog steeds wel zitten om diResta daar te zien bij Ferrari, maar daar zal ik wel de enige in zijn. Bianchi is nog te jong en onervaren. Dan toch maar Hulkenberg ![]() | |
Tarado | zondag 8 september 2013 @ 16:42 |
Hulkenberg lijkt me ook wel leuk daar | |
Geralt | zondag 8 september 2013 @ 16:42 |
Nouja onzichtbaar. Laatste races niet heel slecht imo. Vorige GP, Alonso 2, Massa 7, race daarvoor Alonso 5, Massa 8, race daarvoor Alonso 4, Massa spin, daarvoor Alonso 3 Massa 6. Hij pakt wel punten bijna elke race. Of dat nou onzichtbaar is of niet, heel slecht doet ie het niet voor een nr2 rijder. Hij heeft pas 3 races geen punten gepakt. Sterker nog, alleen Rosberg en Webber halen meer punten op als de nummer 2. | |
Tarado | zondag 8 september 2013 @ 16:48 |
Ze zullen het wel zo laten dan, op het moment dat Alonso plaats maakt voor Vettel is het ook einde verhaal Massa | |
Geralt | zondag 8 september 2013 @ 16:52 |
Ferrari zou deze komende week de line-up bekend gaan maken dacht ik. Als ze slim zijn wachten ze de volgende GP af en als Massa daar weer binnen 2 plaatsen van Alonso eindigt dan moeten ze hem gewoon nog een jaartje laten rijden. Hulkenberg staat klaarblijkelijk ook op de shortlist en di Resta ook. Nou heeft Hulkenberg een dijk van een race gereden, maar di Resta maakt geen reclame voor zichzelf. Laat die jongens allebei nog maar een jaartje bij een ander team zou ik zeggen; acties als di Resta vandaag kan je niet maken eigenlijk in een Ferrari imo en Hulkenberg heeft toch ook zo zn kutweekenden al gehad hoor. Gewoon Massa nog 1 jaartje door, in 2015 Hulkenberg naast Alonso, in 2016 of 17 Vettel in en Alonso stopt en dan maar eens zien. Zoiets gok ik dat het gaat worden. ![]() | |
Beach | zondag 8 september 2013 @ 17:01 |
Vosss waarom deze account | |
Geralt | zondag 8 september 2013 @ 17:02 |
Postcount geneuzel ![]() vosss | |
THEFXR | zondag 8 september 2013 @ 18:06 |
Alonso zit toch op de schopstoel met zijn uitspraken en acties? | |
Peterselieman | zondag 8 september 2013 @ 18:14 |
misschien probeert hij een breuk te forceren, wie weet | |
twiFight | zondag 8 september 2013 @ 18:14 |
Je bent niet de enige voor DiResta hoor. Een aantal races buiten beeld, een aantal met pech uitgevallen. Maar al met al scoort hij wél de punten die je van 'm kan verwachten. Helaas was het deze keer een domme fout. Het is voor hem te hopen dat die fout qua timing niet alles verpest voor hem. Hulkenberg houd ik eigenlijk niet goed in de gaten. Massa is niet slecht als tweede rijder, maar Ferrari weet wat ze van 'm kunnen verwachten en beter dan dit wordt het ook nooit. Dan toch liever een nieuwe rijder er in, die later misschien uit kan groeien tot meer. | |
twiFight | zondag 8 september 2013 @ 18:18 |
Pure speculatie van mijn kant natuurlijk, maar ik denk dat hij weet dat hij niet naar RB kan (in ieder geval niet zolang Seb daar zit) en het hem frustreert dat hij niet in een auto terecht kan waarmee hij écht mee kan doen om het kampioenschap. Alonso is ook niet de jongste meer en hij kan niet nog jarenlang wachten tot de Ferrari weer eens dominant wordt. Hij wil ongetwijfeld nog eens kampioen worden, maar i.p.v. dichterbij komen ziet hij het elk jaar weer uit zijn handen glippen. En dat maalt in zijn hoofd en veroorzaakt zijn boze uitspattingen. Nou ja, dat is zo ongeveer mijn theorie ![]() | |
sasquatsch | zondag 8 september 2013 @ 18:21 |
Vind ik niet genoeg. De tweede coureur moet vlak achter de nummer 1 eindigen. Deze race was op zich wel ok, maar Massa moet gewoon dichter op Alonso zitten en zo punten voor het constructeurs kampioenschap pakken en wegpakken bij de concurrenten. | |
Geralt | zondag 8 september 2013 @ 18:24 |
Er zijn maar 2 nr 2's die dat beter doen ![]() | |
twiFight | zondag 8 september 2013 @ 18:29 |
Dat klopt aan de ene kant wel omdat ze (zeggen ze..) in hetzelfde materieel rijden. Aan de andere kant, als ze verwachten dat de skills nagenoeg gelijk zijn aan de eerste rijder, dan moeten ze niet een 1e en 2e rijder constructie aanhouden. Met andere woorden, als je iemand bewust 2e rijder maakt, dan moet je ook niet raar opkijken dat die minder punten haalt. Hoevéél punten achterstand redelijk is, dat is aan elk team zelf. En uiteraard speelt salaris ook mee. Als ze verwachten dat iemand voor 5 miljoen euro minder aan punten scoort (incl. alle sponsorgelden daarin verrekend), maar 10 miljoen euro minder salaris kost, dan kan zo'n rekensommetje ook snel gemaakt zijn. | |
sasquatsch | zondag 8 september 2013 @ 18:31 |
Daarom ben ik voor twee eerste rijders, die gewoon 1 en 2 worden in wat voor volgorde dan ook. Laat ze het maar op de baan uitvechten, zonder elkaar er vanaf te rijden. Is niks mis mee. | |
ElmarO | zondag 8 september 2013 @ 19:17 |
Als we AMuS mogen geloven Raikkonen naar Ferrari en de Hulk naar Lotus. http://www.auto-motor-und(...)ferrari-7693815.html | |
Peterselieman | zondag 8 september 2013 @ 19:20 |
als dat waar is dan gaat Massa naar Sauber en is de cirkel weer rond. Op die manier kan Sauber dan voor een jaartje de Ferrari-motoren goedkoper krijgen | |
Sinister-D- | zondag 8 september 2013 @ 19:45 |
Heel mooi als dat waar is. Sterkste duo op de grid dan imho ![]() Als dat dan maar geen Senna/Prost praktijken gaat opleveren, al houd ik ook wel van dat soort drama ![]() | |
ElmarO | zondag 8 september 2013 @ 20:35 |
Er zijn op het moment steeds meer bronnen die hinten op een terugkeer van Kimi bij Ferrari, dus het zou me nu gaan verbazen mocht het niet zo zijn. | |
sasquatsch | zondag 8 september 2013 @ 21:34 |
Of Alonso/Hamilton of Piquet/Mansell. ![]() Eindelijk weer spektakel op en naast de baan. | |
Tarado | maandag 9 september 2013 @ 07:58 |
| |
Mexicanobakker | maandag 9 september 2013 @ 08:26 |
Waarom dat? | |
Peterselieman | maandag 9 september 2013 @ 09:10 |
ik had er kan gaan neer moeten zetten ![]() maar goed, ik zie het nog wel gebeuren dat Ferrari het salaris van Massa nog een jaartje doorbetaalt en Sauber zit te springen om de motoren goedkoper te krijgen, vandaar dat het zou kunnen dat Massa weer bij Sauber terugkeert | |
Mexicanobakker | maandag 9 september 2013 @ 09:11 |
Zouden ze dan niet beter Bianchi daar neerzetten? | |
Peterselieman | maandag 9 september 2013 @ 09:17 |
Sauber wil een echte ervaren coureur en dat is Bianchi nog niet imo. Ik denk dat ze Bianchi bij Force India stallen. Zoiets kan ook weer handig zijn, omdat ze zo meer info over de Mercedesmotor kunnen krijgen. maar goed, dat is allemaal nog speculaas en we zien vanzelf hoe het zich zal gaan ontvouwen | |
nils7 | maandag 9 september 2013 @ 19:53 |
Ik wist niet dat t bestond: Qualcomm gaat draadloze oplaadtechnologie aanbieden in Formula E
![]() Formula E official website Launch of the series in 13 hours ![]() Ondanks dat het electrisch juich ik dit initiatief toch toe. | |
sasquatsch | maandag 9 september 2013 @ 20:07 |
Draadloos opladen via inductie is al jaren bekend. Zo werkt het opladen van een elektrische tandenborstel ook. Nieuw is alleen dat het nu op wat grotere schaal toegepast gaat worden. | |
nils7 | maandag 9 september 2013 @ 20:08 |
Ik doelde op de hele serie iig hahah | |
sasquatsch | maandag 9 september 2013 @ 20:11 |
De Formule E? Ook dat is al een tijdje bekend. Er doen zelfs reguliere raceteams aan mee, zoals Andretti Autosport uit de IndyCars. En daar waar de F1 er niet in slaagt om voet aan de grond te krijgen (zoals London) zijn deze steden wel bereid om de Formule E toe te laten omdat het veel minder (geluids)overlast en vervuiling met zich mee brengt. | |
Peterselieman | maandag 9 september 2013 @ 20:11 |
Dit is nog maar een voorproefje, want het gaat in de toekomst ook op de wegen uitgerold worden. En waar wordt de energie vandaan gehaald? Uit de weg zelf die in potentie namelijk veel energie op kan wekken | |
Geralt | maandag 9 september 2013 @ 22:14 |
Nou Kimi maakt morgen of uiterlijk overmorgen bekend wat ie gaat doen. Inmiddels zouden er zowel van Lotus als van Ferrari kant en klare contracten op tafel liggen die slechts nog ondertekend hoeven te worden door Kimi. Ik ben alvast benieuwd ![]() | |
Marks | maandag 9 september 2013 @ 22:20 |
Jezus... Vorige week bij de Historic Grand Prix.... Zo´n startveld van 22 v8 Cosworths uit de jaren 70 en 80 wat tegelijkertijd volgas aan de race begint. DAT kippevelmoment is iets wat je NOOIT bij de electrische races kan krijgen. Ik snap ook niet dat men dat wil, je gaat een rockband toch ook geen britney spears liedjes laten zingen. Zo ook hier, er zijn andere manieren om het milieu te verbeteren in plaats van de racerij te besmetten. ![]() En zon raceklasse met electrische motoren op Assen... Ze werden letterlijk uitgelachen. Je kunt dat niet serieus nemen. En dat ga ik nooit doen ook. | |
Bluurgh | maandag 9 september 2013 @ 22:21 |
Dat was zo kneiterhard op de tribune ![]() | |
Marks | maandag 9 september 2013 @ 22:23 |
Yup. Dan voel je gewoon de kracht van die beesten door de grond heen, no way dat dit met electrische vervoermiddelen ook kan gebeuren. ![]() | |
DutchTrain | maandag 9 september 2013 @ 22:29 |
Electrisch karten is overigen ook wel apart. Kan nu bij de Uithof in Den Haag. Heel vreemd om alleen de bandjes en de rijwind te horen en sneller te gaan dan de benzinekarts die ze er eerder hadden. / offtopic Laten ze het in de hogere raceklasses maar voorlopig houden op terugwinnen van remenergie en een knopje voor wat extra electrische pk's ![]() [ Bericht 6% gewijzigd door DutchTrain op 09-09-2013 22:50:59 ] | |
Sinister-D- | maandag 9 september 2013 @ 22:48 |
Trigger Finger met die Follow rivers cover ![]() Of verder niet bekend met Trigger Finger? | |
kepler | maandag 9 september 2013 @ 22:55 |
En toch zou een electrische motor een stuk sneller kunnen zijn, gaat het daar niet om in de racerij? (ik ben het wel met je eens trouwens ![]() | |
Nieuwschierig | maandag 9 september 2013 @ 23:35 |
De half elektrische Audi's zijn zonder oordopjes te bekijken en tevens onverslaanbaar![]() | |
sasquatsch | dinsdag 10 september 2013 @ 08:31 |
Racen gaat om de snelste coureurs in de snelste auto's. Het geluid is bijzaak. Dus wat.dat betreft neem ik het wel degelijk serieus. Al zal het nog wel een tijd duren voordat het gemeengoed wordt. | |
Meike26 | dinsdag 10 september 2013 @ 09:12 |
Tegen de tijd dat de F1 electrisch word is er al een Vroombox ontwikkeld + ultralight audio voorzieningen (speakers in uitlaatvorm), waarbij we weer kunnen genieten van de V12 en V10 motoren.![]() | |
sasquatsch | dinsdag 10 september 2013 @ 10:35 |
Dat hebben ze nu al in de BMW M5, waarin het geluid van de oude M5 wordt nagebootst in de nieuwe M5. ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 10 september 2013 @ 10:39 |
ik blijf zoiets nogal nep vinden | |
JohnB52 | dinsdag 10 september 2013 @ 10:57 |
http://www.formula1.com/news/headlines/2006/9/4933.html 10 september: Raikkonen en Massa bevestigd bij Ferrari! ![]() | |
sasquatsch | dinsdag 10 september 2013 @ 10:58 |
![]() | |
Rossdale | dinsdag 10 september 2013 @ 11:04 |
Klopt wel inderdaad ![]() | |
Mexicanobakker | dinsdag 10 september 2013 @ 11:20 |
![]() | |
Meike26 | dinsdag 10 september 2013 @ 11:28 |
Hij is leuk !! Ik heb het grapje stiekem gekaapt en op Twitter gezet ![]() | |
nils7 | dinsdag 10 september 2013 @ 11:42 |
Gast het is ernaast... net zoals Britney en Rockbands bestaan. | |
Marks | dinsdag 10 september 2013 @ 11:47 |
Misschien moet er dan ook een electrisch rijden forum NAAST de echte racefora worden gemaakt ![]() | |
Mexicanobakker | dinsdag 10 september 2013 @ 11:49 |
Er is in MUZ ook geen forum voor kutmuziek en een forum voor goeie muziek. | |
nils7 | dinsdag 10 september 2013 @ 12:40 |
Qua technologie loopt de ALMS prototypes wel voor op de F1 vind ik. Dat mag wel wat bij getrokken worden of meer vrij gelaten. Ze zijn op Spa maar 4 sec langzamer dan de traagste F1 auto. | |
Peterselieman | dinsdag 10 september 2013 @ 13:19 |
gehehehe. Morgen zal de echte line-up bekend worden gemaakt. Di Montezemolo heeft dan nog een gesprek met Massa, waarna de weg vrij is om Räikkönen te presenteren. De inkt onder het contract is inmiddels droog, maar de officiële bevestiging is er nog niet. | |
THEFXR | dinsdag 10 september 2013 @ 13:36 |
| |
THEFXR | dinsdag 10 september 2013 @ 13:37 |
heeft Peach het toch nog goed. | |
Peterselieman | dinsdag 10 september 2013 @ 13:41 |
je trapt er nog in ook ![]() | |
Beach | dinsdag 10 september 2013 @ 13:53 |
Nu nog mijn picks. | |
dery1990 | dinsdag 10 september 2013 @ 16:30 |
Volgens Duitse pers heeft Kimi gister voor middernacht getekend bij Ferrari. | |
Nieuwschierig | dinsdag 10 september 2013 @ 17:05 |
Volop F1 berichten in de Duitse pers ![]() | |
THEFXR | dinsdag 10 september 2013 @ 17:51 |
en dan gaat hij tweede viool spelen voor Alonso? | |
THEFXR | dinsdag 10 september 2013 @ 17:52 |
ooh, jij hebt zojuist het internet gewonnen ![]() | |
Rossdale | dinsdag 10 september 2013 @ 17:58 |
Ik denk dat kimi en alonso van plek ruilen en massa wordt ingewisseld voor de hulk. | |
THEFXR | dinsdag 10 september 2013 @ 18:23 |
ik zei ook al Kimi en hulkie, maar dat is teveel verandering in een keer, volgens de fans Veder moet Alonso een te grote pay cut accepteren. | |
Geralt | dinsdag 10 september 2013 @ 18:58 |
Dat laatste weten we helemaal niet. Goeie kans dat Renault meer in wilt stappen en die hebben geld zat lijkt me zo. Zou wel een giller zijn als Massa dan alsnog gewoon aanblijft naast Kimi ![]() ![]() ![]() | |
THEFXR | dinsdag 10 september 2013 @ 19:02 |
Dat was toch Kimi zijn punt, Lotus kon niet genoeg geld garanderen om de auto gedurende het seizoen mee te ontwikkelen? | |
Geralt | dinsdag 10 september 2013 @ 19:06 |
Daar heeft Kimi noch Renault noch Lotus iets over gezegd. Kimi wilde duidelijkheid over de financiële toekomst en daar heeft niemand van de betrokkenen iets over losgelaten in de pers. Vandaar dat ik zei dat we dat niet weten. | |
JohnB52 | dinsdag 10 september 2013 @ 19:07 |
Bedankt, spuit 11 ![]() | |
Gramulanion | dinsdag 10 september 2013 @ 20:53 |
| |
alwaysonhold | dinsdag 10 september 2013 @ 20:53 |
Felipe Massa rijdt niet meer voor Ferrari in 2014. Dus Raikkonen of Hulkenberg morgen confirmed voor Ferrari. Bron: Massa zelf op twitter | |
Geralt | dinsdag 10 september 2013 @ 20:55 |
Ow dear. Ik dacht het stiekem ook al op te vangen in zijn woorden afgelopen weekend dat hij al meer wist. | |
Gebraden_Wombat | dinsdag 10 september 2013 @ 20:56 |
Ik moest lachen ![]() | |
Geralt | dinsdag 10 september 2013 @ 20:57 |
Nouja je kan wel lachen, maar als het winnen van races en de titel niet meer je doel is dan kun je beter stoppen. Lijkt mij dan toch. | |
alwaysonhold | dinsdag 10 september 2013 @ 21:01 |
Ik ook, enige waar die naartoe kan is Sauber of Lotus.... | |
sasquatsch | dinsdag 10 september 2013 @ 21:06 |
Lotus is waarschijnlijk het meest competitief van de teams waar hij heen zou kunnen. Al denk ik niet dat hij daar heen gaat. Meeste kans geef ik Sauber. | |
alwaysonhold | dinsdag 10 september 2013 @ 21:06 |
Of Force India, zou ook nog kunnen....die 3 teams ![]() | |
Geralt | dinsdag 10 september 2013 @ 21:07 |
Lijkt me ook. Als Kimi naar Ferrari gaat dan gaat Hulkenberg naar Lotus denk ik. Als Hulkenberg naar Ferrari gaat dan blijft Kimi bij Lotus. Of hij moet stoppen; anders is er geen plek daar voor Massa denk ik. | |
sasquatsch | dinsdag 10 september 2013 @ 21:08 |
Dat klopt. Maar Lotus is het meest competitief en ik verwacht hem bij Sauber. | |
Scrutinizer | dinsdag 10 september 2013 @ 21:10 |
Ik denk dat Massa wel klaar is in de F1. Ik denk niet dat Sauber zit te wachten op zijn komst. | |
alwaysonhold | dinsdag 10 september 2013 @ 21:12 |
Williams misschien??? | |
Gebraden_Wombat | dinsdag 10 september 2013 @ 21:13 |
Misschien doet ie een Kovalainen. Maar eigenlijk moet ie gewoon lekker in een andere raceklasse gaan rijden. | |
alwaysonhold | dinsdag 10 september 2013 @ 21:15 |
Gewoon Indycar gaan racen. Ovals... | |
sasquatsch | dinsdag 10 september 2013 @ 21:17 |
Als mentor voor Sirotkin? | |
Scrutinizer | dinsdag 10 september 2013 @ 21:24 |
Denk eerder dat ze daar iemand naast de wagen voor nemen dan de directe teamgenoot. | |
Sinister-D- | dinsdag 10 september 2013 @ 22:53 |
jup, ik zei het ook al direct na het interview met Lee McKenzie. hij zei iets in de trand van: ik wil mijn best nog doen voor Ferrari, en andere teams laten zien wat ik waard ben. Die wist genoeg op dat moment ![]() | |
Geralt | dinsdag 10 september 2013 @ 22:56 |
Dat moment inderdaad. Massa wist het dit weekend al ![]() | |
opreis | dinsdag 10 september 2013 @ 23:05 |
Kimi blijft sowieso niet bij lotus, ben benieuwd of alonso bij ferrari blijft en of het scheelt dat hij niet iemand heeft die in dienst van hem wil rijden | |
JohnB52 | dinsdag 10 september 2013 @ 23:06 |
Is kimi en Alonso niet te duur voor Ferrari? | |
opreis | dinsdag 10 september 2013 @ 23:07 |
volgens deze lijst verdient massa meer dan Raikonen http://www.rtl.nl/%28/spo(...)ssen_F1_coureurs.xml | |
zoem | dinsdag 10 september 2013 @ 23:07 |
Alonso wordt betaald door Santander. | |
Peterselieman | dinsdag 10 september 2013 @ 23:07 |
Neuh. Santander betaalt Alonso en met hoofdsponsor Marlboro kan Ferrari de ijsjes die Kimi moet krijgen wel betalen | |
THEFXR | dinsdag 10 september 2013 @ 23:10 |
hoe zit het met red bull, wie vervangt Mark? | |
Peterselieman | dinsdag 10 september 2013 @ 23:11 |
Daniel Ricciardo. Is vorige week al bekend geworden | |
THEFXR | dinsdag 10 september 2013 @ 23:13 |
zie je wel, ik loop helemaal achter | |
Peterselieman | woensdag 11 september 2013 @ 00:58 |
Voor de liefhebbers van de sport heb ik een klein stukje over McLaren in elkaar geknutseld http://sport.fok.nl/speci(...)-rijke-historie.html | |
SiGNe | woensdag 11 september 2013 @ 03:27 |
Kan een goede leraar zijn voor opkomend talent (of jochies die een rijke papa met veel invloed hebben (Sirotkin)) | |
SiGNe | woensdag 11 september 2013 @ 03:37 |
Misschien dat Zandvoort dan ook weer haalbaar is, die heeft al te weinig "lawaaidagen" waardoor F1 al af valt. | |
Nattekat | woensdag 11 september 2013 @ 08:34 |
Raikkonen naar Ferrari
| |
Schunckelstar | woensdag 11 september 2013 @ 08:35 |
Kimi naar ferrari... wat een domper ![]() | |
Rossdale | woensdag 11 september 2013 @ 08:48 |
Nog steeds speculatie, zowel Ferrari als Kimi hebben nog niets aangekondigd. De media roept dit alleen omdat Massa nu zeker gaat wieberen. Ik denk nog steeds dat Alonso ook vertrekt eigenlijk | |
Tarado | woensdag 11 september 2013 @ 09:05 |
Alles kan maar lijkt me toch stug | |
opreis | woensdag 11 september 2013 @ 09:17 |
Als het goed is heeft ferrari het om 9:00 bekend gemaakt. | |
Peterselieman | woensdag 11 september 2013 @ 09:32 |
er staat nog niets op de Ferrari-site ![]() | |
Gramulanion | woensdag 11 september 2013 @ 14:06 |
| |
IkWilbert | woensdag 11 september 2013 @ 14:14 |
Full story http://www1.skysports.com(...)tner-fernando-alonso | |
Dos37 | woensdag 11 september 2013 @ 14:21 |
![]() | |
nils7 | woensdag 11 september 2013 @ 14:28 |
Nico naar Lotus en dan Massa en die Rus bij Sauber.... Is t weer rond | |
Tarado | woensdag 11 september 2013 @ 14:29 |
Massa moet gewoon stoppen | |
Dos37 | woensdag 11 september 2013 @ 14:31 |
Stop de tijd | |
Peterselieman | woensdag 11 september 2013 @ 14:37 |
zoals ik al zei ![]() alleen is het afwachten of het echt zal gaan gebeuren | |
Tarado | woensdag 11 september 2013 @ 14:45 |
![]() | |
SiGNe | woensdag 11 september 2013 @ 14:48 |
Raikkonen is er ook een jaartje tussenuit geweest (doorbetaald door Ferrari zodat ze Alonso konden aannemen) en Alonso heeft de afgelopen jaren natuurlijk ook hulp gehad van Massa. | |
Tarado | woensdag 11 september 2013 @ 14:55 |
Snelle conclusie, heeft Raikkonen nooit hulp gehad? | |
sasquatsch | woensdag 11 september 2013 @ 15:01 |
Alonso is er ook een jaar tussenuit geweest! En wat de hulp van Massa betreft zijn het misschien een paar overwinningen. Daarnaast reden ze voor verschillende teams. Maar het wordt gewoon een mooi gevecht (hoop ik) tussen die twee. | |
Tarado | woensdag 11 september 2013 @ 15:14 |
Als ze maar een auto hebben om RBR te verslaan, die auto mag wat mij betreft ook van Mercedes, McLaren of wie dan ook komen | |
dery1990 | woensdag 11 september 2013 @ 15:37 |
Heb zin in 2014 ![]() | |
SiGNe | woensdag 11 september 2013 @ 15:43 |
Vettel jaren achterelkaar kampioen is ook niet leuk inderdaad, zeker niet als de strijd halverwege het jaar al redelijk gestreden is. Eigenlijk is het 't mooiste als het kampioenschap pas in de laatste wedstrijd gestreden is zoals in 2008 (en toen was er ook slechts 1 punt verschil tussen Hamilton en Massa) | |
Bluurgh | woensdag 11 september 2013 @ 15:59 |
Eerder pech, door de McLarens die zichzelf steeds opbliezen ![]() En verder: Kimi is 2 jaar afwezig geweest (2010/2011), Alonso 1 jaar (2002). In 2002 behaalde Kimi geen overwinning (beide coureurs behaalden hun eerste overwinning in 2003), in 2010 en 2011 behaalde Alonso 6 overwinningen. Wil je een directe vergelijking, alleen de jaren dat ze beiden meededen (dus Kimi zonder 2002 en Alonso zonder 2010/11): Kimi / Alonso Races: 172 / 184 Wins: 20 / 26 Podiums: 72 / 80 WC: 1 / 2 | |
Sinister-D- | woensdag 11 september 2013 @ 17:20 |
Had me dat een maand geleden gezegd gehad, en ik had ze vierkant uitgelachen en ze voor gek verklaard ![]() Maar aangezien de geruchten toch wel heel sterk waren het afgelopen weekend komt dit niet meer als een verrassing. Zoals ik al eerder heb gezegd: wat mij betreft het sterkste duo op de grid volgend jaar ![]() | |
Tarado | woensdag 11 september 2013 @ 18:07 |
Nu nog een Ferrari ipv een Iveco en het wordt misschien nog wat | |
Sinister-D- | woensdag 11 september 2013 @ 18:27 |
Ben trouwens benieuwd of Rob Smedley Kimi's engineer gaat worden. Dat gaat een gouden duo worden dan wat betreft communicatie ![]() | |
Earl_J_Hickey | woensdag 11 september 2013 @ 18:41 |
Zeer fijne combi, Fernando en Kimi. Ben benieuwd wat dat gaat opleveren! Een van de sterkste line-ups van Ferrari in zeer lange tijd! | |
THEFXR | woensdag 11 september 2013 @ 18:46 |
Alonso is niet blij, nu zijn bitch weggaat. | |
HerrFritz | woensdag 11 september 2013 @ 18:50 |
hahah dit hoop ik wel | |
Tarado | woensdag 11 september 2013 @ 18:51 |
Vraag ik me af, zoveel heb je niet aan een teammaat die vaak te ver van je af zit | |
JohnB52 | woensdag 11 september 2013 @ 18:53 |
Is Alonso al bevestigd bij Ferrari? | |
opreis | woensdag 11 september 2013 @ 18:55 |
dit dus, iedereen al voorbaring over een duo. Zou natuurlijk leuke zijn die 2 in 1 team, kijken wie het beter doet, maar dan nog moeten ze vettel verslaan. | |
Geralt | woensdag 11 september 2013 @ 18:57 |
Precies als Ron Dennis hem toen gewoon een auto kon leveren die heel bleef en waar niet spontaan wielen of vleugels vanaf braken dan had Kimi reeds 2 titels op zak en waarschijnlijk zelfs 3. Maargoed, als je het zo bekijkt ontloopt het elkaar niet heel veel. Alonso 12 races meer en 6 wins meer en 8 podiums meer en 1 WC meer. Dat had net zo goed andersom kunnen zijn. Ik heb alvast zin in komend jaar en hoop van harte dat Ferrari een puike bolide op de grid gezet weet te krijgen die serieus kans maakt op de titel. Met 2 van zulke coureurs kan dat niet anders dan vuurwerk opleveren en gezien het temperament van Alonso denk ik dat die gillend gek wordt van die stoïcijnse Fin ![]() | |
Tarado | woensdag 11 september 2013 @ 18:58 |
Lijkt me niet voorbarig want het is al bevestigd | |
Geralt | woensdag 11 september 2013 @ 18:58 |
Alonso heeft een doorlopend contract nog op zak. Overigens: http://formula1.ferrari.com/news/alonso-thanks-feli
![]() | |
WEST | woensdag 11 september 2013 @ 19:37 |
in 2008 werd het in de laatste bocht van de laatste race beslist..., das nog mooier. | |
Geralt | woensdag 11 september 2013 @ 20:30 |
Een paar bochten voor het eind was dat; niet de laatste bocht. Toch? Overigens won Kimi vandaag 8 jaar geleden op Spa ![]() | |
ColtZ40 | woensdag 11 september 2013 @ 20:33 |
Een race op woensdag? ![]() | |
Geralt | woensdag 11 september 2013 @ 20:36 |
11 september valt elk jaar op een woensdag? ![]() | |
ColtZ40 | woensdag 11 september 2013 @ 20:56 |
![]() | |
WEST | woensdag 11 september 2013 @ 21:26 |
Laatste bocht bij het opkomen van het gedeelte start/finish. Dat noem ik wel de laatste bocht | |
Geralt | woensdag 11 september 2013 @ 21:28 |
Volgens mij ging Lewis Glock al iets eerder voorbij dan de laatste bocht. | |
Geralt | woensdag 11 september 2013 @ 21:29 |
Geralt | woensdag 11 september 2013 @ 21:32 |
Bij uitkomen bocht 12 volgens mij zo te zien. ![]() | |
Marks | woensdag 11 september 2013 @ 22:20 |
En nog even dit hersenspinseltje van mij: kunnen ze de oude pirelli banden niet terugnemen? Want het viel me op dat de laatste races nu niet echt spannend waren ![]() | |
sasquatsch | woensdag 11 september 2013 @ 22:22 |
Nee, want de ploffende banden op Silverstone waren de reden dat ze deze banden hebben. | |
Peterselieman | woensdag 11 september 2013 @ 22:23 |
Volgende race gaat Hamilton winnen, let maar op. Spa en Monza zijn wat standaloneraces op de kalender omdat het twee echte hogesnelheidscircuits zijn. Daar heb je deels een apart pakket voor nodig. Red Bull had dat perfect voor elkaar, de rest minder. Nu komt Singapore en daar zullen de verhoudingen weer anders liggen. | |
Marks | woensdag 11 september 2013 @ 22:25 |
Maar, het waren de teams die over de grens van de banden gingen als ik het me goed herinner. Niet dat Pirelli inferieur rubber leverde. | |
Marks | woensdag 11 september 2013 @ 22:26 |
Ik vind het wel tof dat ondanks enige overmacht van Vettel, je toch NIET kan zeggen ''oh, die wint ook Singapore wel even''. Het is daarmee toch anders dan de overmacht van Schumi een kleine 10 jaar terug. | |
H_T | woensdag 11 september 2013 @ 22:29 |
Een paar teams hadden ontdekt dat de banden beter presteerden wanneer ze verkeerd geplaatst werden, maar daar konden de sloffen niet zo goed tegen | |
Geralt | woensdag 11 september 2013 @ 23:31 |
Kubica weer gecrashed, zelf en bijrijder wel ok. Zo jammer dat zn F1 avontuur vroegtijdig ten einde is gekomen ![]() | |
SiGNe | donderdag 12 september 2013 @ 04:01 |
Zeker jammer maar ik denk niet dat ie in de F1 nog op de volle 100% kan rijden en af en toe over het randje kan gaan (net zoals Massa na zijn ongeluk). 't heeft niet alleen lichamelijk een impact. | |
sasquatsch | donderdag 12 september 2013 @ 04:16 |
Ik vraag me alleen af waarom hij zoveel crasht. Omdat hij te vaak over de rand gaat? Dat is natuurlijk ook niet goed. | |
Mexicanobakker | donderdag 12 september 2013 @ 10:05 |
In 2001, toch een dominant jaar van Schumacher, konden we dat ook niet zeggen. Ondanks z'n 5 wereldtitels achter elkaar zijn er slechts fasen waarin hij extreem dominant is geweest. 2000 eind van het seizoen, 2002 vroege midden van het seizoen, 2004 1e helft van het seizoen. | |
Tarado | donderdag 12 september 2013 @ 10:51 |
Als ik het voor het zeggen had bij de competitie zou ik echt alles al op volgend jaar gooien, als Vettel SIN niet wint dan wordt hij 2e of 3e, m.a.w. niet meer in te halen. | |
Peterselieman | donderdag 12 september 2013 @ 10:54 |
zou je zeggen, maar het werkt wel tweeledig. Als ze dat allemaal doen dan gaat Red Bull Racing dat ook doen en heb je kans dat er aan de krachtsverhoudingen niets verandert. Is er een team dat Red Bull nog dwingt tot het produceren van updates dan hebben andere renstallen juist kans om voor komend seizoen naderbij te komen | |
Tarado | donderdag 12 september 2013 @ 11:06 |
Ik denk dat ze bij Red Bull geen updates meer nodig hebben, die hebben het heel goed gedaan op de circuits waar ze normaal zwakker zijn en gaan nu weer naar de circuits waar ze normaliter sterker zijn, daar moet de rest maar weer eens aan zien te komen. Verder racen ze keer op keer tegen een andere concurrent, met damage control zijn ze er al. | |
Breaker.Faker | donderdag 12 september 2013 @ 17:35 |
2013 Mobility Conference Week: Delegates enjoyed an exciting vision of the future of motoring at yesterday’s iMobility Challenge with Nico Rosberg, Giedo van der Garde, Robin Frijns and Kevin Abbring. Full story on: http://www.fia.com/news/racing-future-mobility — met Nico Rosberg, Robin Frijns, Giedo van der Garde en Kevin Abbring in Valkenburg. ![]() | |
Nattekat | donderdag 12 september 2013 @ 17:56 |
Waarom was dit niet bekend van tevoren? Ik woon op slechts 10km van die plek ![]() | |
Sinister-D- | donderdag 12 september 2013 @ 18:27 |
Een Valkenburg wat niet in Zuid-Limburg ligt is géén Valkenburg, maar een plaats met een verkeerd gekozen naam ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Sinister-D- op 12-09-2013 18:34:03 ] | |
Nattekat | donderdag 12 september 2013 @ 18:29 |
Eigenlijk (stiekem) is het katwijk ![]() | |
Breaker.Faker | donderdag 12 september 2013 @ 20:20 |
Ik zag dit ook pas vandaag op de Facebook van de FIA en vandaag is dit gepost. | |
sasquatsch | vrijdag 13 september 2013 @ 11:14 |
Nee dus. 'Smedley ook weg bij Ferrari', misschien naar Williams
| |
Weltschmerz | vrijdag 13 september 2013 @ 11:57 |
Nu krijgt hij een nieuwe. Ferrari is wijzer geworden na de vorige keer toen Raikkonen nogal tegenviel. Ze nemen hem als tweede rijder, de vorige keer had hij 1e rijder moeten worden door wezenlijk sneller te zijn dan Massa, maar dat zit nou eenmaal niet in hem. Ik vind 4 laat staan 5 titels op rij ook wel wat teveel eer voor Vettel. Maar ja, zowel Kimi als Hamilton als Alonso hebben de afgelopen jaren vaak genoeg een betere auto gehad dan Vettel, alleen is Kimi gewoon niet snel genoeg, zoals volgend seizoen nog maar weer eens zal blijken, is labiele Lewis niet in staat om dat om te zetten in punten, en heeft Alonso het al 2 keer op cruciale fases in het kampioenschap af laten weten. | |
Tarado | vrijdag 13 september 2013 @ 12:18 |
Dat laatste ben ik niet zo met je eens over vaak genoeg een betere auto, dat is eerder af en toe gebleken en dan ook nog eens verdeeld over die 3 teams. | |
Weltschmerz | vrijdag 13 september 2013 @ 13:04 |
Als McLaren in de 2e seizoenshelft zegt dat ze de beste auto hebben, en Hamilton zegt dat het aan auto ligt terwijl hij niet loskomt van Button, dan staat los van wat de uitkomst van de strijd zou zijn wel vast dat Hamilton niet maximaliseert, en dat is dan het verschil met Vettel. Als de Lotus wordt bestuurd door een coureur die wel sneller is dan de categorie Massa, dan staat die auto er ook al veel beter op. Als Alonso in de cruciale races wel optimaal presteert ipv het tempo van Massa te volgen, dan had die 2 keer WK kunnen worden. Vettel is namelijk niet van een andere orde tov de rest zoals Schumacher, hij is slechts een van de toppers alleen wel de enige die de mentale hardheid heeft om consistent er alles uit te halen en te pieken wanneer het nodig is. Dat is jammer want op die manier wil het maar geen echte twee- of driestrijd worden. | |
Marks | vrijdag 13 september 2013 @ 13:32 |
Misschien is Vettel wel van een andere orde door zijn mentale hardheid... Ik blijf altijd dromen van een rouleersysteem van de coureurs, waarbij alle rijders dus in alle auto's hebben gereden tijdens een seizoen. Pas dan zullen veel vragen beantwoord worden. | |
sasquatsch | vrijdag 13 september 2013 @ 14:11 |
Ferrari heeft er zin in. Naast Raikkonen en Allison die al van Lotus overkwamen, hebben ze ook Lotus hoofd aerodynamica Derk de Beer overgenomen
| |
sasquatsch | zaterdag 14 september 2013 @ 12:59 |
Nu live op YT Goodwood Festival of Speed Met dank aan Desunoto | |
SiGNe | zaterdag 14 september 2013 @ 14:09 |
Nu moeten ze alleen die windtunnel nog in orde krijgen... Ik vraag me alleen af of het inderdaad aan de windtunnel lag, hoe lang zouden die problemen nu al spelen, anderhalf jaar? Lijkt mij dat zoiets wel sneller gefixed kan worden aangezien de tunnel eerst wel normaal werkte. Daarbij hebben ze dat ding niet alleen nodig voor de ontwikkeling van F1 wagens, ook de consumentenFerrari wordt er in getest. Hoe kan men wel een snelle wagen maken als de LaFerrari als die tunnel niet goed werkt? | |
Sinister-D- | zaterdag 14 september 2013 @ 14:30 |
Probleem van Ferrari hun windtunnel is, is dat ze dat ding nooit gebruikte tot aan de in-season testban. Daarvoor reden ze altijd rondjes op Fiorano met een testteam. Daardoor hebben ze een enorme achterstand met die tunnel. | |
SiGNe | zaterdag 14 september 2013 @ 14:31 |
ah, dus het ligt niet aan de tunnel zelf maar aan gebruikservaring en tekort aan technisch personeel.. | |
Sinister-D- | zaterdag 14 september 2013 @ 14:32 |
Beknopt gezegd wel ja. | |
Geralt | zaterdag 14 september 2013 @ 16:42 |
Persoonlijk voorspel ik dat Alonso degene is die finaal door de mand gaat vallen en niet Kimi. Die kutspanjool gaat gillend gek worden van die stoïcijnse Fin ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 14 september 2013 @ 17:09 |
daar kwam nog even bij dat ze de tunnel ook nog eens aangepast hebben om met een 60% schaalmodel te kunnen testen. Dat heeft ze nog eens teruggeworpen. | |
kepler | zaterdag 14 september 2013 @ 17:28 |
Lijkt me niet zo moeilijk om ervaren (windtunnel)personeel aan te nemen bij Ferrari. Ik kan me juist iets herinneren dat er technische problemen waren met de tunnel (verkeerd design oid) en dat ze daar pas laat achter kwamen... | |
Sinister-D- | zaterdag 14 september 2013 @ 17:45 |
Klopt, dat is een uitleg die er destijds aan gegeven werd. Maar dat soort zaken hangen weer vast aan onervarenheid met de windtunnel lijkt me dan. Je kunt wel personeel aannemen die meer ervaring hebben met windtunnels, maar er zal geen enkele windtunnel hetzelfde zijn (op de basis na dan, tunneltje en wat wind ![]() Maar mij lijkt toch als er al vanaf het begin een ontwerpfout zit in dat ding, dat ze dan terug moeten gaan naar de basis lijkt me. En dan creëer je uiteindelijk weer een achterstand tov van andere teams, vandaar ook dat Ferrari al 3 jaar(?) gebruikt maakt van de Toyota windtunnel in Keulen. | |
Tarado | dinsdag 17 september 2013 @ 09:13 |
Montezemolo says Raikkonen could beat Alonso to the championshiphttp://www.jamesallenonf1(...)to-the-championship/ | |
MoriniStylr | dinsdag 17 september 2013 @ 13:45 |
Misschien die opmerking van Montezemelo in het verkeerde keelgat van Massa geschoten? | |
Nattekat | dinsdag 17 september 2013 @ 13:51 |
Dat had hij eerder moeten doen dit jaar. Hij rijdt al jaren in dienst van Alonso, waar het team zelf voor zorgde en nu heeft Montezemelo er spijt van om hem te houden? ![]() | |
Tarado | dinsdag 17 september 2013 @ 15:38 |
alsof hij zich in heeft moeten houden | |
SiGNe | dinsdag 17 september 2013 @ 18:22 |
Ik vraag me af of dat wel slim was van Massa om te zeggen, het team kan natuurlijk erg makkelijk de auto wat minder goed afstellen zodat Alsonso niet in gevaar komt. Het was natuurlijk te verwachten dat Massa weg zou gaan bij Ferrari maar de manier waarop is erg lullig. Ferrari doet alsof het aan Massa ligt dat ie geen punten binnenhaalt maar ondertussen heeft ie een wagen waar Alonso ook niet tevreden over is en moet ook nog eens bumper voor Alonso spelen. Ze mogen Massa wel meer dankbaar zijn dat ie ondanks alles toch z'n best heeft gedaan en een goede teamplayer was. Zonder Massa was Alonso ook minder hoog geëindigd de afgelopen jaren. | |
sasquatsch | dinsdag 17 september 2013 @ 18:27 |
Misschien niet dit jaar, maar in 2010 heeft hij Alonso wel voorbij moeten laten, terwijl hij een race kon winnen. "Fernando is faster than you. Confirm!" | |
SiGNe | dinsdag 17 september 2013 @ 18:41 |
Zodra Alonso in z'n spiegels komt gaat Massa al opzij, bij elke race... | |
THEFXR | dinsdag 17 september 2013 @ 19:24 |
Dus Massa heeft nog geen 2014 stoeltje | |
twiFight | dinsdag 17 september 2013 @ 20:36 |
Die koeien ![]() Joh. Kijk ff op wie je reageert. Dat scheelt weer een zinloze discussie. | |
Marks | dinsdag 17 september 2013 @ 22:09 |
Ben trouwens wel onder de indruk van deze trailer Die ga ik wel kijken in de bios ![]() | |
twiFight | dinsdag 17 september 2013 @ 22:12 |
Ik vrees toch veel te veel hollywood prefab drama om nog een leuke film te zijn voor de racefans. | |
sasquatsch | dinsdag 17 september 2013 @ 22:14 |
Wat ik lees aan reviews van racefans, journalisten, etc. lijkt dat wel mee te vallen. |