quote:Over the Belgian Grand Prix weekend rumours spread around the paddock that BMW is taking another serious look at Formula One. Apparently, it is considering whether to return as an engine supplier in 2016 and this should not come as a surprise to regular Pitpass readers.
In May Pitpass' business editor Christian Sylt revealed that F1's boss Bernie Ecclestone believes BMW will return to the sport. "I would be surprised if we don't see BMW again," he said. BMW quit F1 at the end of 2009 selling its team back to Peter Sauber who originally sold it to the German manufacturer in 2005.
It explained that its exit was down to reasons of "sustainability and environmental compatibility" and it came soon after Honda sold its F1 team. However, Honda has been tempted to return and will come back in 2015 as an engine supplier to McLaren. The driving force is the change in the engine regulations next year to hybrid 1.6-litre turbocharged V6s which will have high-tech energy recovery systems. This will (hopefully) level the playing field and increase the chance of victory for a new manufacturer.
BMW spent an estimated £505m on its previous F1 campaign and only won one race. "I think they could come in. The amount of money they spent was not significant in the grand scheme of things. It makes sense for them to return," said Ecclestone.
Someone else who might influence the BMW board is Steven Althaus. He arrived in January as the company's new director of brand management but before joining BMW he worked for insurance company Allianz where he was heavily involved with its F1 partnership. As its head of global brand management and strategic partnerships he worked directly with Ecclestone and became well-acquainted with the benefits F1 can bring.
Ecclestone admits that the new engine regulations are an attraction to new manufacturers but he says that doesn't mean they will be good for F1. The new engines are expected to lose the high-pitched screaming noise which F1 has become famous for and Ecclestone believes that this could put fans off visiting races. However, he says it is too late to change them.
"The engines are fixed now like it or not. We have got what we have got so we have to keep our fingers' crossed," says Ecclestone. Despite this vote of confidence, there are still question marks over the plan.
As recently as May, a report in a UK F1 magazine suggested that a dispute between Renault and F1's commercial rightsholder could force the French manufacturer out of the sport. It claimed if that happens then Mercedes, Ferrari and Cosworth will have to "step into the breach until Honda arrives on the scene in 2015." It then quoted an unnamed team principal saying this could mean that in 2014 "it's back to V8s." Time will tell whether that happens.
Denk eerder aan een Williams waar ze dan in gaan stappen, mocht Williams niet voor Honda kiezen en de BMW-geruchten waar blijken te zijn. Andere kandidaat zou Lotus F1 zijn, zeker nu beide Red Bull-teams met Renault gaan rijdenquote:Op woensdag 4 september 2013 10:45 schreef Tarado het volgende:
[..]
Zou mooi zijn, te hopen dat ze Sauber redden uit handen van die Ruskies
Zou ik wel vreemd vinden, gezien het feit dat er nog zoveel BMW mensen bij Sauber rondlopen, kunnen ze niet maken.quote:Op woensdag 4 september 2013 10:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Denk eerder aan een Williams waar ze dan in gaan stappen, mocht Williams niet voor Honda kiezen en de BMW-geruchten waar blijken te zijn. Andere kandidaat zou Lotus F1 zijn, zeker nu beide Red Bull-teams met Renault gaan rijden
Williams gaat rijden met Mercedes motoren en Lotus wil juist meer betrokkenheid van Renault en Renault wil meer naamsbekendheid. Dus die zie ik Lotus nog wel een keer weer overnemen.quote:Op woensdag 4 september 2013 10:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Denk eerder aan een Williams waar ze dan in gaan stappen, mocht Williams niet voor Honda kiezen en de BMW-geruchten waar blijken te zijn. Andere kandidaat zou Lotus F1 zijn, zeker nu beide Red Bull-teams met Renault gaan rijden
mja, een te sterke Russische greep op Sauber kan BMW er juist van weerhouden om bij Sauber in te stappen.quote:Op woensdag 4 september 2013 11:01 schreef Tarado het volgende:
[..]
Zou ik wel vreemd vinden, gezien het feit dat er nog zoveel BMW mensen bij Sauber rondlopen, kunnen ze niet maken.
klopt, maar het gaat om 2016 en dus kan er nog veel gebeurenquote:Op woensdag 4 september 2013 11:02 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Williams gaat rijden met Mercedes motoren
ik heb er mijn twijfels over, aangezien Tavares weg is bij de sportafdeling van Renault en er bij het Franse merk mogelijk een andere koers uitgezet zal gaan wordenquote:en Lotus wil juist meer betrokkenheid van Renault en Renault wil meer naamsbekendheid. Dus die zie ik Lotus nog wel een keer weer overnemen.
Dat laatste kan er zelfs voor zorgen dat er volgend jaar helemaal niet met Renault motoren gereden gaat worden, wat ook in het bericht over BMW staat. Dat zou kunnen betekenen dat de turbo motoren worden opgeschoven naar 2015 en er volgend jaar nog met V8''s gereden gaat worden.quote:Op woensdag 4 september 2013 11:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, een te sterke Russische greep op Sauber kan BMW er juist van weerhouden om bij Sauber in te stappen.
[..]
klopt, maar het gaat om 2016 en dus kan er nog veel gebeuren
[..]
ik heb er mijn twijfels over, aangezien Tavares weg is bij de sportafdeling van Renault en er bij het Franse merk mogelijk een andere koers uitgezet zal gaan worden
http://www.motorsport.com(...)formula-one-reports/
Doe deze baas dan ook maarquote:Op woensdag 4 september 2013 11:09 schreef Geralt het volgende:
BMW terug in de Formule 1?
Prima.
Deze baas ook terug aub:
[ afbeelding ]
Graag ja!quote:Op woensdag 4 september 2013 11:10 schreef Tarado het volgende:
[..]
Doe deze baas dan ook maar
[ afbeelding ]
Veel meer, die hadden sowieso het grootste budget toen ze meededenquote:Op woensdag 4 september 2013 11:12 schreef Geralt het volgende:
Overigens valt het me op dat BMW "slechts" 505 miljoen in zn F1 project gestoken had. Dat leverde 1 overwinning op.
Hoeveel heeft Toyota erin gestoken in die jaren? Iemand die dat weet toevallig?
Zeker. Laatst won ie nog in Duitsland in de WRC2-klasse en werd hij daar zesde algemeen ofzoquote:Op woensdag 4 september 2013 11:11 schreef Geralt het volgende:
[..]
Graag ja!
Tijdje al niks meer over gehoord. Nog steeds rally's aan het winnen?
Volgens mij was dat ca 450 miljoen per jaar, dat ze aan budget hadden.quote:Op woensdag 4 september 2013 11:12 schreef Geralt het volgende:
Overigens valt het me op dat BMW "slechts" 505 miljoen in zn F1 project gestoken had. Dat leverde 1 overwinning op.
Hoeveel heeft Toyota erin gestoken in die jaren? Iemand die dat weet toevallig?
Staat aan de leiding van het WRC2 kampioenschap met o.a. 3 overwinningen.quote:Op woensdag 4 september 2013 11:11 schreef Geralt het volgende:
[..]
Graag ja!
Tijdje al niks meer over gehoord. Nog steeds rally's aan het winnen?
Ach, als hij er niet uitgeknald was, hadden we wellicht geen Kimi gehad bij Lotusquote:Op woensdag 4 september 2013 11:11 schreef Geralt het volgende:
[..]
Graag ja!
Tijdje al niks meer over gehoord. Nog steeds rally's aan het winnen?
Of allebeiquote:Op woensdag 4 september 2013 11:26 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Ach, als hij er niet uitgeknald was, hadden we wellicht geen Kimi gehad bij Lotus
quote:Op woensdag 4 september 2013 19:47 schreef alwaysonhold het volgende:
Robin Frijns gedumpt door Sauber. Wat had Doornbos het toch juist. Sukkeltje:
Sauber won't retain F1 reserve driver Robin Frijns for 2014
Sauber has told its Formula 1 reserve driver Robin Frijns that he will not be retained for next year.
The reigning Formula Renault 3.5 champion was signed up as the team's third driver last winter, but with Sauber's option on his contract expiring this month the Swiss outfit has decided not to keep him as part of their setup.
Frijns, who has scored one win in a bit-part GP2 campaign this year, is not racing at Monza this weekend and will not attend the race with Sauber.
"I don't know what happens now," the 22-year-old told AUTOSPORT. "All I know is I'm sitting at home and everybody is in Monza.
"I'm a free agent. I don't blame Sauber, they have to keep themselves alive as a team and I understand that.
"Of course they have a great history with young drivers and giving them a chance in Formula 1.
"But they also have a financial situation that everyone knows about, and that is something that is out of my hands."
TOUGH YEAR
Frijns, who won three junior single seater championships in succession (Formula BMW, Formula Renault Eurocup, Formula Renault 3.5) prior to this season, said his 2013 has been very hard to deal with.
"I've had a lot of downs this year," he added. "It's annoying but there is nothing I can do about it.
Robin Frijns 2013
"I helped Hilmer Motorsport get their first GP2 win which is a big achievement that I'm proud of.
"But other than that it has been a terrible year.
"Right now, we don't have a plan. The most important thing now is I'm free and I can do what I want.
"Hopefully someone gives me a chance to show what I can do."
With Sauber being one of the few F1 teams without the use of a simulator, Frijns's seat time as reserve driver has been limited to running at Silverstone's young driver test.
The outfit is also now in the process of preparing Russian FR3.5 racer Sergey Sirotkin for a graduation to F1, potentially as early as 2014 following a deal struck with a group of Russian investors.
Bron: Autosport.com
En niet eens meer de GP2 rijden in Monza. Nederlands beste coureur van dit moment zit thuis op een leeftijd waarin hij niet te lang thuis mag zitten, 22 is toch al een aardige leeftijd tegenwoordig...quote:Op woensdag 4 september 2013 20:09 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nu maar hopen dat hij volgend jaar bij de gp2 bij een team vooraan kan instappen en zich zo bij de andere teams de aandacht trekken.
Ik ben anders wel tot mijn 27ste thuis geblevenquote:Op woensdag 4 september 2013 20:11 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
En niet eens meer de GP2 rijden in Monza. Nederlands beste coureur van dit moment zit thuis op een leeftijd waarin hij niet te lang thuis mag zitten, 22 is toch al een aardige leeftijd tegenwoordig...
Kortom, Frijns carriere moet heel wat geluk nodig hebben wil het nog wat wordenquote:Op woensdag 4 september 2013 20:14 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Ik ben anders wel tot mijn 27ste thuis gebleven![]()
![]()
Maar wel bagger voor Frijns miljaarMaar was wel te verwachten na al die negatieve berichten de laatste aantal weken. En ik ben bang dat ie een ritje volgend jaar in de GP2 ook kan vergeten, tenzij die alsnog een fatsoenlijke sponsor kan vinden gedurende de winter.......
Ik denk eerder een fatsoenlijk management. Ik heb de indruk dat die Werner Heinz denkt dat Robin zijn resultaten wel voor zich spreken, en dat de sponsoren daarom wel naar hem zullen komen.quote:Op woensdag 4 september 2013 20:16 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Kortom, Frijns carriere moet heel wat geluk nodig hebben wil het nog wat worden![]()
Helaas kon hij weinig aan die resultaten doen.quote:Op woensdag 4 september 2013 20:22 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Ik denk eerder een fatsoenlijk management. Ik heb de indruk dat die Werner Heinz denkt dat Robin zijn resultaten wel voor zich spreken, en dat de sponsoren daarom wel naar hem zullen komen.
Maar een reputatie is rap gebroken, en dan hebben de behaalde resultaten in de GP2 ook niet echt meer meegeholpen de laatste paar races....
Daar hebben ze al een GP2 kampioen in de wacht staan. Die zal denk ik de voorkeur krijgen boven Frijns als er een plek vrijkomt.quote:Op woensdag 4 september 2013 21:05 schreef Breaker.Faker het volgende:
Ik hoop dat Sergey Sirotkin er niks van bakt. Ik denk dat hij de nieuwe Chanoch Nissany wordt.
Robin Frijns naar Lotus volgend jaar de vervanger van Romain Grosjean??????
Wat moet hij nog meer doen dan 3 opeenvolgende titels winnen en in zijn tweede GP2 weekend de hoofdrace winnen met een nieuw team. Hij is GOED!quote:Op woensdag 4 september 2013 21:32 schreef kepler het volgende:
Als hij nu echt zo goed is, wordt hij dan niet vanzelf opgepikt? Of denken we dat alleen maar omdat hij de beste Nederlander is, maar eigenlijk net wast te kort komt? (Behalve sponsors)
Doornbos had het dus idd juist, optie is niet gelicht.quote:Op woensdag 4 september 2013 19:47 schreef alwaysonhold het volgende:
Robin Frijns gedumpt door Sauber. Wat had Doornbos het toch juist. Sukkeltje:
Sauber won't retain F1 reserve driver Robin Frijns for 2014
Sauber has told its Formula 1 reserve driver Robin Frijns that he will not be retained for next year.
The reigning Formula Renault 3.5 champion was signed up as the team's third driver last winter, but with Sauber's option on his contract expiring this month the Swiss outfit has decided not to keep him as part of their setup.
Frijns, who has scored one win in a bit-part GP2 campaign this year, is not racing at Monza this weekend and will not attend the race with Sauber.
"I don't know what happens now," the 22-year-old told AUTOSPORT. "All I know is I'm sitting at home and everybody is in Monza.
"I'm a free agent. I don't blame Sauber, they have to keep themselves alive as a team and I understand that.
"Of course they have a great history with young drivers and giving them a chance in Formula 1.
"But they also have a financial situation that everyone knows about, and that is something that is out of my hands."
TOUGH YEAR
Frijns, who won three junior single seater championships in succession (Formula BMW, Formula Renault Eurocup, Formula Renault 3.5) prior to this season, said his 2013 has been very hard to deal with.
"I've had a lot of downs this year," he added. "It's annoying but there is nothing I can do about it.
Robin Frijns 2013
"I helped Hilmer Motorsport get their first GP2 win which is a big achievement that I'm proud of.
"But other than that it has been a terrible year.
"Right now, we don't have a plan. The most important thing now is I'm free and I can do what I want.
"Hopefully someone gives me a chance to show what I can do."
With Sauber being one of the few F1 teams without the use of a simulator, Frijns's seat time as reserve driver has been limited to running at Silverstone's young driver test.
The outfit is also now in the process of preparing Russian FR3.5 racer Sergey Sirotkin for a graduation to F1, potentially as early as 2014 following a deal struck with a group of Russian investors.
Bron: Autosport.com
Ja, maar als hij ECHT goed is, dan moet hij toch vanzelf door een ander team opgepikt worden. Al is het als testrijder, net als bij Sauber.quote:Op woensdag 4 september 2013 21:35 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Wat moet hij nog meer doen dan 3 opeenvolgende titels winnen en in zijn tweede GP2 weekend de hoofdrace winnen met een nieuw team. Hij is GOED!
Dat hij veel pech had in de GP2 doet daar niets aan af.
Het probleem is dat de topteams (Ferrari, McLaren, Red Bull, Renault) een eigen opleidingsprogramma hebben met goede coureurs waar Frijns niet bij zit. Het is niet logisch om daarvoor Frijns te kiezen, want dan geven ze toe dat hun opleidingsprogramma niet deugt. Bij de mindere teams kom je alleen maar als je geld hebt. Dus zelfs al ben je goed, moet je als Nederlander of bij zo'n opleidingsteam zitten (zoals Nyck de Vries (McLaren) en Beitske Visser (Red Bull)) of heb je geld nodig om in de F1 te komen.quote:Op woensdag 4 september 2013 21:48 schreef kepler het volgende:
[..]
Ja, maar als hij ECHT goed is, dan moet hij toch vanzelf door een ander team opgepikt worden. Al is het als testrijder, net als bij Sauber.
dat weet ik, en de meeste in dit topic, ook wel. Maar zien renstallen dat ook zo. De recenste resultaten blijft de meesten, waaronder potentiële sponsoren, bij....quote:Op woensdag 4 september 2013 20:47 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Helaas kon hij weinig aan die resultaten doen.
Dat vind ik toch weer onzin, het verbaast me soms eigenlijk juist hoe vaak een Nl´er in de F1 heeft gereden. Sterker, in 2005 reden er zelfs 2 (!) op een gegeven moment en had volgens mij Pastorelli een testrol... En dat voor zo´n klein landje. Ik vind het niet slecht. En nu zit er ook al 1 in natuurlijk.quote:Op woensdag 4 september 2013 22:09 schreef twiFight het volgende:
Ik denk dat Frijns gewoon tegen heeft dat hij Nederlander is. Wat heeft Nederland te bieden, op internationale schaal? Er zijn een paar zeer succesvolle Nederlandse bedrijven, maar die lijken weinig interesse te hebben in de autosport. Er zijn vast genoeg managers en sponsors die Frijns wel zien zitten, maar die mensen zijn ook niet dom. Een (voorbeeld) Spaans bedrijf kan wel een Nederlander de sport in trekken, maar daar verdienen ze niets mee. Een paar miljoen mensen (hooguit) die je sponsoring zien op die Nederlandse overall en misschien wat procentjes meer winst op de verkoop in Nederland. Maar als ze een spanjaard in de auto laten zetten zien vele miljoenen mensen jouw product regelmatig en heb je die procenten extra winst over een veel grotere omzet.
F1 is geld en financieel gezien is Nederland nog niet eens een paar kruimels.
Is dat bevestigd dan? Meestal komt het nieuws op donderdag opeens naar vooren.quote:Op woensdag 4 september 2013 20:11 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
En niet eens meer de GP2 rijden in Monza. Nederlands beste coureur van dit moment zit thuis op een leeftijd waarin hij niet te lang thuis mag zitten, 22 is toch al een aardige leeftijd tegenwoordig...
Ik zag hem zondag nog bij Circuit Zandvoort (Historic grand prix), net toen hij weg was dacht ik van shit, ik had het gewoon even moeten vragen of hij nu in Monza zou rijden.quote:Op woensdag 4 september 2013 22:15 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Is dat bevestigd dan? Meestal komt het nieuws op donderdag opeens naar vooren.
Voor Spa werd hij op donderdagochtend pas gevraagd, hij had het vast nog niet geweten zondagquote:Op woensdag 4 september 2013 22:19 schreef Marks het volgende:
[..]
Ik zag hem zondag nog bij Circuit Zandvoort (Historic grand prix), net toen hij weg was dacht ik van shit, ik had het gewoon even moeten vragen of hij nu in Monza zou rijden.
Hij zei net op de radio dat hij zondag thuis voor de tv zit.quote:Op woensdag 4 september 2013 22:15 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Is dat bevestigd dan? Meestal komt het nieuws op donderdag opeens naar vooren.
Wat heeft Hilmer met Sauber te maken?quote:Op woensdag 4 september 2013 22:55 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Hij zei net op de radio dat hij zondag thuis voor de tv zit.
Is al bevestigd. John Lancaster vervangt hem weer. Zie Twitter John Lancaster.quote:Op woensdag 4 september 2013 22:15 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Is dat bevestigd dan? Meestal komt het nieuws op donderdag opeens naar vooren.
Beter staan ze bij Hilmer weer helemaal achteraan dit weekend...quote:Op woensdag 4 september 2013 23:13 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Is al bevestigd. John Lancaster vervangt hem weer. Zie Twitter John Lancaster.
Volgens mij is het al jaren zo dat je geld mee moet nemen om in de F1 te komen.quote:Op woensdag 4 september 2013 21:32 schreef kepler het volgende:
Als hij nu echt zo goed is, wordt hij dan niet vanzelf opgepikt? Of denken we dat alleen maar omdat hij de beste Nederlander is, maar eigenlijk net wast te kort komt? (Maar vooral sponsors)
Aan het begin van zijn carrière niet, dat ze sinds zijn eerste wereldtitel in de rij staan is wat anders.quote:Op donderdag 5 september 2013 08:27 schreef Rossdale het volgende:
Alonso heeft Santander natuurlijk, een giga-sponsor. Naast het feit dat het een topcoureur is, brengt hij ook nog een hoop knaken mee.
Ik maak me zorgen over de kansen die grote talenten nog kunnen krijgen. Hulkenberg heeft het ook heel moeilijk gehad.quote:Op woensdag 4 september 2013 21:37 schreef Beach het volgende:
Weet je, ik geef helemaal niks om die Frijns. Waar maakt iedereen zich zo druk over?
50+ leerlingen en nr 2 stroomt komend jaar pas door.quote:Op donderdag 5 september 2013 10:07 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik maak me zorgen over de kansen die grote talenten nog kunnen krijgen. Hulkenberg heeft het ook heel moeilijk gehad.
Frijns had gewoon lekker bij het RB opleidingsprogramma moeten gaan toen ie de kans had. Knurft.
Hij is niet minder dan zo'n Vergne.quote:Op donderdag 5 september 2013 10:17 schreef Geralt het volgende:
[..]
50+ leerlingen en nr 2 stroomt komend jaar pas door.
Nou Frijns, geen VJ eens een belletje zou ik zeggenquote:Vijay Mallya verkiest talent boven dollars
Het team van Force India kiest haar rijdersbezetting op basis van het beschikbare talent en niet op basis van de hoeveelheid sponsorgeld die een coureur mee kan nemen naar het team, bezweerde Vijay Mallya waarvan al geruime tijd wordt gesuggereerd dat hij fananciële problemen zou hebben.
De teameigenaar verklaarde dat hij afgelopen seizoen tot de keuze voor Adrain Sutil kwam op basis van adviezen van zijn technische staf. De zakenman laat zich ruimschoots door zijn mensen adviseren over de beste keuze en gaat daarbij niet uit van de financiële kant. De coureur die beschikbaar is en het meeste talent heeft krijgt een kans van de Indiër, zo verklaarde hij.
Hij refereerde hierbij ook aan de vrijdagtesters die het team de Formule 1 binnen haalde. Jules Bianchi kreeg bij Force India de kans om aan de F1 te wennen en op vrijdag tijdens de vrije trainingen mee te draaien als coureur. Ook Paul di Resta bewandelde die weg om uiteindelijk als Grand Prix coureur voor Force India uit te komen. Afgelopen dagen bevestigde Mallya dat James Calado na een succesvolle Young Driver test op Silverstone afgelopen juli nu ook tijdens vrije trainingen op vrijdag zal gaan rijden.
Had ie wel GP2 gereden dit jaar en kunnen laten zien dat ie goed genoeg was voor STR.quote:Op donderdag 5 september 2013 10:17 schreef Geralt het volgende:
[..]
50+ leerlingen en nr 2 stroomt komend jaar pas door.
Nouja ik vind het gewoon kut dat een Bianchi wel de kans krijgt terwijl dat een brokkenpiloot eerste klas is.quote:Op donderdag 5 september 2013 10:20 schreef nils7 het volgende:
Had ie wel GP2 gereden dit jaar en kunnen laten zien dat ie goed genoeg was voor STR.
Bianchi heeft steun van Ferrari en ik vind dat hij het dit jaar in de F1 helemaal zo slecht nog niet doet. In de lagere klasses heeft hij bijna iedereen wel een keer van de baan gereden, maar dit seizoen laat hij wel prima dingen zienquote:Op donderdag 5 september 2013 10:24 schreef Geralt het volgende:
[..]
Nouja ik vind het gewoon kut dat een Bianchi wel de kans krijgt terwijl dat een brokkenpiloot eerste klas is.
Grosjean heeft die titel volkomen onterecht.quote:Op donderdag 5 september 2013 10:26 schreef Meike26 het volgende:
Grosjean heeft nog steeds de eer hoog te houden tot crash koning van 2013.
Jamaar waarom krijgt iemand die elk weekend mensen consequent van de baan kegelt wel een kans en een potentieel groot talent niet?quote:Op donderdag 5 september 2013 10:27 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Bianchi heeft steun van Ferrari en ik vind dat hij het dit jaar in de F1 helemaal zo slecht nog niet doet. In de lagere klasses heeft hij bijna iedereen wel een keer van de baan gereden, maar dit seizoen laat hij wel prima dingen zien
Bianchi zit gewoon heel slim in het opleidingsprogramma van Ferrari, anders was het ook voor hem heel lastig geworden om in de Formule 1 te gaan racen.quote:Op donderdag 5 september 2013 10:28 schreef Geralt het volgende:
[..]
Jamaar waarom krijgt iemand die elk weekend mensen consequent van de baan kegelt wel een kans en een potentieel groot talent niet?
Laten we eerlijk zijn, Frijns is in de basis de betere van die 2 en niet zo een beetje ook.
je hebt af en toe een nogal uitgesproken meningquote:Op donderdag 5 september 2013 10:31 schreef Geralt het volgende:
Ja dat weet ik, maar dat wil niet zeggen dat ik het er dan maar mee eens moet zijn he
De laatste jaren vooral heel mildquote:Op donderdag 5 september 2013 10:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
je hebt af en toe een nogal uitgesproken mening
Er is een onderzoek geweest dat mensen met pech of onheil dat aan lijken te trekken.quote:Op donderdag 5 september 2013 10:27 schreef Geralt het volgende:
[..]
Grosjean heeft die titel volkomen onterecht.
Bij veel van zijn ongevallen was de ander net zo hard schuld; alleen lag hij onder een vergrootglas omdat hij een paar keer zelf schuld was geweest en kreeg zo ook onterecht de zwarte piet toegespeeld.
Er zijn een hoop situaties geweest waarbij hij gewoon domme pech had en een ander hem geen ruimte liet of een gat in dook wat er niet was en dan kreeg hij de schuld weer.quote:Op donderdag 5 september 2013 10:35 schreef nils7 het volgende:
[..]
Er is een onderzoek geweest dat mensen met pech of onheil dat aan lijken te trekken.
Maar dat is geen toeval (lijkt zo wel) maar is gewoon de manier waarop sommige mensen met bepaalde situaties om gaan.
Je kan nu wel zeggen dat het aan die andere auto's lag in de buurt van Grosjean maar het feit blijft wel dat het altijd Grosjean en een ander was.
Hetzelfde geldt voor MalleDonna... altijd is hij die bovenop een ander ligt of auto's kust enzo...
Toeval?
Jepquote:
Ik heb net even de geluidsfragment gehoord. Wat een kut naai streek zeg van Sauber.quote:Op donderdag 5 september 2013 10:44 schreef alwaysonhold het volgende:
Hier nog wat audio over Robin Frijns zijn vertrek bij Sauber en zijn reactie: http://nos.nl/audio/547857-testrijder-frijns-weg-bij-sauber.html Wat een profi reactie!!
Ja, en dat oude A1 ring was vroeger Zeltweg... Kunnen ze het niet weer gewoon Zeltweg noemen? Is veel makkelijker, want dat dorpje ligt er ook gewoon nog naast.quote:
Ach, geldt dat ook niet voor Silverstone?quote:Op donderdag 5 september 2013 20:22 schreef Rossdale het volgende:
Sochi is ook echt een knakenbaan zeg...continue lange stukken gevolgd door een haakse bocht... zielloos circuit
Dat valt wel mee toch?quote:Op donderdag 5 september 2013 22:24 schreef k_man het volgende:
[..]
Ach, geldt dat ook niet voor Silverstone?
Hij koos er bewust voor om het niet te doen. Hij koos voor een team dat het jaar ervoor succes had en niet voor een nieuw team en wat mij betreft was dat op het moment een goede keuze, omdat de Arden in het begin niet vooruit te branden was en dat Lewis Williamson zijn plek gekost heeft. Als Frijns er toen gezeten had, had hij dat kunnen zijn.quote:Op donderdag 5 september 2013 10:07 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik maak me zorgen over de kansen die grote talenten nog kunnen krijgen. Hulkenberg heeft het ook heel moeilijk gehad.
Frijns had gewoon lekker bij het RB opleidingsprogramma moeten gaan toen ie de kans had. Knurft.
gpupdate.nlquote:Sergey Sirotkin stapt later deze maand voor het eerst in een Formule 1-auto. De Rus gaat testen met de C30, die door Sauber tijdens het seizoen 2011 werd gebruikt.
Vervolgens zal de 18-jarige coureur, die volgend jaar zijn Grand Prix-debuut maakt bij het team, op 27 september een Formule 1-demonstratie verzorgen in Sochi, ter promotie van de eerste Russische Grand Prix in 2014. Sirotkin is dit weekend voor het eerst namens Sauber bij een Grote Prijs aanwezig. "Ik zal veel met de engineers spreken", zei hij. "Volgens mij is er voldoende tijd om er op het juiste moment klaar voor te zijn."
Sauber nam deze week afscheid van derde coureur Robin Frijns.
Meer Korea gevoel heb ik er bij...quote:Op donderdag 5 september 2013 22:16 schreef Meike26 het volgende:
Sochi is het nieuwe Valencia ben ik bang. Op zich geen verkeerde omgeving, maa vooral grauw en kleurloos. Denk niet dat er veel GP's georganiseerd gaan worden.
Maar wat voor F1 leven? 4 races RBR, twee jaar Torro Rosso, een jaar niks, 1,5 jaar Force India (waarvan hij in zijn volledige jaar 2x zo weinig punten haalde als z'n teamgenoot) en een jaar hopeloos achteraan in de HRT.quote:Op donderdag 5 september 2013 10:20 schreef nils7 het volgende:
[..]
Had ie wel GP2 gereden dit jaar en kunnen laten zien dat ie goed genoeg was voor STR.
Als ie dan wat laat zien in die STR wordt ie echt wel opgepikt door anderen (zie Liuzzi dat er ook F1 leven is na Red Bull).
Maar hij heeft wel zn gezicht kunnen laten zien in de F1.quote:Op vrijdag 6 september 2013 14:38 schreef Bluurgh het volgende:
[..]
Maar wat voor F1 leven? 4 races RBR, twee jaar Torro Rosso, een jaar niks, 1,5 jaar Force India (waarvan hij in zijn volledige jaar 2x zo weinig punten haalde als z'n teamgenoot) en een jaar hopeloos achteraan in de HRT.
Als je in dat oogpunt je F1 carriere gaat beginnen dan ben je bij voorbaat al veldvulling. Ja, je hebt F1 gereden, maar niemand die je over 10 jaar gaat herinneren behalve een paar Nederlanders. Dan kan je nog beter de weg nemen die vd Garde genomen heeft, dan ben je denk ik toch minder afhankelijk dan als je bij die energiedrankfabrikant zit.
Buiten Vettel is er niemand van het RB/TR programma geweest die een succesvolle carriere in de F1 heeft gemaakt en nu Webber weggaat kozen ze zelfs nog bijna voor een andere coureur. Daar zijn ze dan vanaf gestapt maar dan kiezen ze alsnog de 2e rijder van STR.
En als Webber al niet eens dezelfde aandacht krijgt als Vettel (zie bv. het aantal problemen met zijn auto tegenover die van Webber), laat staan dat je dat gaat krijgen als je eigenlijk een 3e of 4e keus bent
Het gerucht gaat dat ze voor Ricciardo gekozen hebben is juist omdat hij de 2de STR coureur is omdat ze bij Red Bull bang zijn dat Vergne Vettel te veel op zijn huid zal zitten. Vergne wordt achter de hand gehouden om op termijn misschien Vettel te vervangen.quote:Op vrijdag 6 september 2013 14:38 schreef Bluurgh het volgende:
[..]
Maar wat voor F1 leven? 4 races RBR, twee jaar Torro Rosso, een jaar niks, 1,5 jaar Force India (waarvan hij in zijn volledige jaar 2x zo weinig punten haalde als z'n teamgenoot) en een jaar hopeloos achteraan in de HRT.
Als je in dat oogpunt je F1 carriere gaat beginnen dan ben je bij voorbaat al veldvulling. Ja, je hebt F1 gereden, maar niemand die je over 10 jaar gaat herinneren behalve een paar Nederlanders. Dan kan je nog beter de weg nemen die vd Garde genomen heeft, dan ben je denk ik toch minder afhankelijk dan als je bij die energiedrankfabrikant zit.
Buiten Vettel is er niemand van het RB/TR programma geweest die een succesvolle carriere in de F1 heeft gemaakt en nu Webber weggaat kozen ze zelfs nog bijna voor een andere coureur. Daar zijn ze dan vanaf gestapt maar dan kiezen ze alsnog de 2e rijder van STR.
En als Webber al niet eens dezelfde aandacht krijgt als Vettel (zie bv. het aantal problemen met zijn auto tegenover die van Webber), laat staan dat je dat gaat krijgen als je eigenlijk een 3e of 4e keus bent
quote:Christian Horner says that the choice is logical but the results of the last two years clearly suggest that this is not the case, as in 2012 and thus far in 2013 Ricciardo’s team-mate at Scuderia Toro Rosso, Jean-Eric Vergne, has outscored Ricciardo, despite being less experienced. One can try to construct an argument based on luck, or on the fact that Daniel qualifies better than JEV, but the only logic that fits for some is that Ricciardo will be less of a threat to Vettel than Vergne and the Austrian company is saving Jean-Eric for the future when Vettel departs…
http://www.l1.nl/sport/22(...)port%29#.UinmTvlQCFMquote:Frijns hoopt op nieuwe kans
Autocoureur Robin Frijns gaat een onzekere winter tegemoet.
De Maastrichtenaar werd deze week aan de kant gezet door het Formule-1 team van Sauber. "Ik zag dat wel aankomen. Toen ze een Russische sponsor kregen, wilde die natuurlijk een Russische coureur. Maar het blijft heel vervelend. Mijn seizoen zit er nu al op en het was een pechjaar", blikt Frijns terug.
Het racetalent blijft echter hopen op een nieuwe kans in de Formule 1. "Ik heb veel contact met Michiel Mol, die een belang heeft in de Formule-1 stal van Force India. Dat zou een geweldige kans zijn, maar het blijft een kwestie van afwachten en dat is heel moeilijk voor me."
Frijns heeft een aanbod om dit seizoen in de GP2 nog twee races te rijden, voorlopig afgeslagen. "Dat is bij een kleiner team, de kans dat ik daarmee grote uitslagen kan rijden is niet groot. Dat kan mijn carrière beschadigen. Ik heb nu nog een goed CV, hopelijk valt dat iemand op."
Staat niet bij dat het Hilmer is. Ik denk eerder dat een ander team (Trident? Waar nu Campano rijdt) hem een aanbod heeft gedaan nadat hij bij Hilmer (vanwege gebrek aan geld, zoals de teambaas van Hilmer zelf ook heeft aangegeven) aan de kant is gezet.quote:Op vrijdag 6 september 2013 16:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
http://www.l1.nl/sport/22(...)port%29#.UinmTvlQCFM
Zelf dus uitgestapt bij Hilmer... FI zou mooi zijn
Dat wilde hij ook niet. Hij had al meerdere (vier?) teams afgewezen, maar onder druk van Sauber is hij bij Hilmer ingestapt.quote:Op vrijdag 6 september 2013 16:47 schreef nils7 het volgende:
Dan snap ik niet waarom die ooit bij Hilmer is ingestapt als ik lees wat ie nu roept.
Alsof dat t beste team was... reden vorig jaar ook niet echt vooraan mee (toen nog Ocean geloof ik?)
Er staat niet in dat ie uitgestapt. Het is ''voorlopig afgeslagen'', dus de kans dat ie alsnog gaat rijden is er wel. Had ik eerlijk gezegd niet verwacht dat ie überhaupt nog aan de bak zou komen.quote:Op vrijdag 6 september 2013 16:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
http://www.l1.nl/sport/22(...)port%29#.UinmTvlQCFM
Zelf dus uitgestapt bij Hilmer... FI zou mooi zijn
Je kunt er uit opmaken wat je wiltquote:Op vrijdag 6 september 2013 19:39 schreef Nober het volgende:
Frijns naar Force India, dat zegt Mallya toch overduidelijk hier?
"It sends a very wrong signal to the team to take pay drivers," Mallya told AUTOSPORT.
"I've not gone with pay drivers, I've gone with drivers of talent and that policy will stay."
Als ik dat bedoelde had ik dat wel gezegd.quote:Op vrijdag 6 september 2013 08:31 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Eeh bedoel je Singapore ipv Silverstone?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |