Arriva Touring heeft ze ook nog in Groningen staan.quote:Op maandag 26 augustus 2013 15:24 schreef NoBody122 het volgende:
Ik zag eergistermiddag op de A9 tussen A'dam Zuid - Badhoevedorp een gelede Cxx Duvedec rijden.. Waarschijnlijk voor pendelvervoer van/naar Mysteryland.
Wel mooi dat ze die dingen nog hebben
quote:Op maandag 26 augustus 2013 20:53 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Arriva Touring heeft ze ook nog in Groningen staan.
De hele vloot van de Walibi express bestaat uit die 2 bussen?quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 08:10 schreef Mr.Jorn. het volgende:
Er rijden er ook nog twee op de Walibi-express tussen Harderwijk en Walibi World
Apeldoorn heeft nog de 7800, 7807, 7813, Zwolle heeft de 7810, 9056, 9063, 9078, Emmeloord heeft nog de 9073, 9077. Alhoewel die indeling nogal eens afwisseld.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 20:05 schreef springer1980 het volgende:
Cxx Tours Apeldoorn heeft er zowiezo ook nog 1 voor het leerlingen vervoer naast een aantal MAN Lion's Regio's (Ex Qliners)
Zaterdag ga ik naar Ground Zero en ik vermoed dat ze daar ook wel de nodige gelede Duvedecs in zullen zetten voor het pendelvervoer. Was vorig jaar iig wel het geval. Die dingen zijn btw van binnen al behoorlijk uitgeleefd...![]()
Weet iemand hier eigenlijk of je aan het interieur kan zien of het een ex Midnet of een ex NZH wagen is???
Die MAN's kom ik regelmatig tegen, af en toe ook een Ex interliner Integro...quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 23:23 schreef _JdM_ het volgende:
[..]
Apeldoorn heeft nog de 7800, 7807, 7813, Zwolle heeft de 7810, 9056, 9063, 9078, Emmeloord heeft nog de 9073, 9077. Alhoewel die indeling nogal eens afwisseld.
Ex-Midnet heeft afwisselend groen/blauw stoffen stoelen, Ex-NZH heeft grijze leren stoelen.
Dagelijkse inzet op de scholierenlijnen van/naar Jacobus Fruytierschool 6XX. (niet de ritten die zijn opgenomen in lijn 104 en 108, die rijden met ex-CXX MAN's.) lijn 163 Lelystad-Dronten-Kampen (1 rit meende ik) en lijn 70 Zwolle-Zwartsluis (In ieder geval de rit van Zwolle V 16.45)
Ik ben wel benieuwd welke dit zijn. Als ze van lijn 315 afkomen hebben ze al behoorlijk wat kilometers onder de wielen doorgehad.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 20:05 schreef springer1980 het volgende:
Cxx Tours .... een aantal MAN Lion's Regio's (Ex Qliners)
Het zijn idd de ex-qliners uit friesland, waaronder de 5787 (volgens google)quote:Op woensdag 28 augustus 2013 21:11 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd welke dit zijn. Als ze van lijn 315 afkomen hebben ze al behoorlijk wat kilometers onder de wielen doorgehad.
quote:Op woensdag 28 augustus 2013 21:55 schreef springer1980 het volgende:
[..]
Het zijn idd de ex-qliners uit friesland, waaronder de 5787 (volgens google)
Overigens rijden 2(?) ex Qbuzz Qliners ook leerlingenvervoer in het wit van Betuwe Tours. Weet even de kentekens / busnummers niet meer...
je bedoelt die Friese MAN's waarvan het leasecontract eind vorig jaar afliep?quote:Op woensdag 28 augustus 2013 21:55 schreef springer1980 het volgende:
[..]
Het zijn idd de ex-qliners uit friesland, waaronder de 5787 (volgens google)
Overigens rijden 2(?) ex Qbuzz Qliners ook leerlingenvervoer in het wit van Betuwe Tours. Weet even de kentekens / busnummers niet meer...
Ja, die bedoel ik, als ik me niet vergis de ex 2043 en 2045. Smit uit Harderwijk heeft er ook 2, nog in de oude kleuren volgens busfoto.nl en volgens mij heeft Gebo ook eentje rond rijden in het wit maar dat weet ik niet helemaal zeker.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 22:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
je bedoelt die Friese MAN's waarvan het leasecontract eind vorig jaar afliep?
dat vraag ik me ook af, mis het nog steeds erg en ontdekte tot dusver geen soortgelijke sitequote:Op woensdag 4 september 2013 12:44 schreef Gnittoo het volgende:
wat is nou eigenlijk de opvolger van openbaarvervoerinboskoop geworden?
Hmm, die lijn 50 zou ik wel eens kunnen zijnquote:Op woensdag 4 september 2013 12:00 schreef Alexxxxx het volgende:
Een blog voor de liefhebbers van grensoverschrijdend OV en bussen in een stad die eigenlijk een tram nodig heeft.
http://alexmiedema.nl/2013/09/04/bussen-in-aken/
[ afbeelding ]
wat ik begrepen heb zouden de bussen wat oranje worden. Zie een draadje hierover op OV in Nederlandquote:Op woensdag 4 september 2013 23:15 schreef Mr.Jorn. het volgende:
Heeft een van jullie meer informatie over de nieuwe bussen die gaan rijden in Groningen-Drenthe? Onder andere capacities. Maar ik heb (oa door het verdwijnen van casfiles/ovib) nog een foto gezien!
Ik was daar vrijdag, maar er reden nog geen nieuwe bussen.quote:Op woensdag 4 september 2013 23:15 schreef Mr.Jorn. het volgende:
Heeft een van jullie meer informatie over de nieuwe bussen die gaan rijden in Groningen-Drenthe? Onder andere capacities. Maar ik heb (oa door het verdwijnen van casfiles/ovib) nog een foto gezien!
16 juni begin van de middagquote:Op woensdag 4 september 2013 20:27 schreef Tha_T het volgende:
[..]
Hmm, die lijn 50 zou ik wel eens kunnen zijn. Wanneer is die foto gemaakt?
wat ben ik dan blij dat we nog de 10m amba hebben.quote:Op zondag 1 september 2013 12:21 schreef Peterselieman het volgende:
VDL komt met een eigen variant van de Optare: http://www.vdlbuscoach.co(...)-Bus.aspx?lang=nl-NL
betekent wel dat de 10,6 meter variant van de Amba er definitief uit lijkt te gaan
Betreft locatie: het googelen van het op de achtergrond zichtbare 'Hansa hotel' bracht mij op Dusseldorf uit, wat strookt met de letter 'D' op het kenteken van de bus.quote:Op zaterdag 7 september 2013 22:56 schreef Alexxxxx het volgende:
[ afbeelding ]
Raad waar die staat. En welke twee verschillende modellen bus op deze foto staan
de locatie is al foutquote:Op zondag 8 september 2013 00:30 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Betreft locatie: het googelen van het op de achtergrond zichtbare 'Hansa hotel' bracht mij op Dusseldorf uit, wat strookt met de letter 'D' op het kenteken van de bus.
Wat betreft modellen: geen idee
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 8 september 2013 01:03 schreef Alexxxxx het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
kleine tipquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Dit mag gewoon zolang het zicht van de bestuurder maar niet beperkt wordt. Vergelijk het maar met een vrachtwagen, SRV wagen of bestelbus.quote:Op zondag 15 september 2013 15:29 schreef Iwanius het volgende:
Ik heb een vraag over die spelersbussen van bijvoorbeeld Ajax of Feyenoord die tegenwoordig helemaal beplakt zijn in 1 kleur waardoor je de ramen niet meer ziet.
[ afbeelding ]
Is dat speciaal getint glas dat zo is aangepast dat je dus deze eenzijdige kleur krijgt want ik kan mij voorstellen dat het raar staat dat men het wel dus voor het voetbal zoiets doet maar als jij of ik als gewone autorijder zijn auto zo zou bedekken, je gelijk een prent zou krijgen.
Dit, plus dat je van binnenuit nog een best hoog percentage lichtdoorlatendheid hebtquote:Op zondag 15 september 2013 22:31 schreef springer1980 het volgende:
[..]
Dit mag gewoon zolang het zicht van de bestuurder maar niet beperkt wordt. Vergelijk het maar met een vrachtwagen, SRV wagen of bestelbus.
Dit is hoogstwaarschijnlijk van die one way vision folie.. Je kunt dus wel gewoon van binnen naar buiten kijken (wel verduisterend)..quote:Op zondag 15 september 2013 15:29 schreef Iwanius het volgende:
Ik heb een vraag over die spelersbussen van bijvoorbeeld Ajax of Feyenoord die tegenwoordig helemaal beplakt zijn in 1 kleur waardoor je de ramen niet meer ziet.
[ afbeelding ]
Is dat speciaal getint glas dat zo is aangepast dat je dus deze eenzijdige kleur krijgt want ik kan mij voorstellen dat het raar staat dat men het wel dus voor het voetbal zoiets doet maar als jij of ik als gewone autorijder zijn auto zo zou bedekken, je gelijk een prent zou krijgen.
quote:Op maandag 16 september 2013 15:31 schreef Peterselieman het volgende:
In Groningen hebben ze stadsgelede 3050 omgebouwd en voorzien van een nieuwe livery en waarschijnlijk ook nieuw interieur:
[ afbeelding ]
Een en ander loopt vooruit op de nieuwe vervoersplannen voor de stad waarbij er voor lijn 15/115 negen Capacity's komen en waarbij er met het stads en streeknet geschoven zal gaan worden. Zo worden de lijnen 316/317 Leek/Roden-Kardinge verder geïntegreerd met de huidige stadslijnen 3 en 6 en zal er met geledes gereden gaan worden ipv standaardbussen. De Qliner naar Annen zal verdwijnen en geïntegreerd worden in P-Citybus 22 die nu nog tussen Haren en Euroborg P3 pendelt. Ook dit wordt een lijn die volledig met geledes gereden zal gaan worden. Voor deze operatie worden een aantal stadsgeledes omgebouwd en komen er enkele nieuwe geledes bij.
Behalve een andere kleurstelling, met een reclame op de ramen die de bussen best donker maakt van binnen, lijkt er nog niks veranderd aan de bussen. Het interieur is nog altijd gelijk als dat van elke andere bus in de stad. Dus nog gewoon de lage kuipstoeltjes in plaats van de stoelen met hoge rugleuning die in de streekbussen staan.quote:Op maandag 16 september 2013 15:31 schreef Peterselieman het volgende:
In Groningen hebben ze stadsgelede 3050 omgebouwd en voorzien van een nieuwe livery en waarschijnlijk ook nieuw interieur:
[ afbeelding ]
Een en ander loopt vooruit op de nieuwe vervoersplannen voor de stad waarbij er voor lijn 15/115 negen Capacity's komen en waarbij er met het stads en streeknet geschoven zal gaan worden. Zo worden de lijnen 316/317 Leek/Roden-Kardinge verder geïntegreerd met de huidige stadslijnen 3 en 6 en zal er met geledes gereden gaan worden ipv standaardbussen. De Qliner naar Annen zal verdwijnen en geïntegreerd worden in P-Citybus 22 die nu nog tussen Haren en Euroborg P3 pendelt. Ook dit wordt een lijn die volledig met geledes gereden zal gaan worden. Voor deze operatie worden een aantal stadsgeledes omgebouwd en komen er enkele nieuwe geledes bij.
dan moet dat nog komen. Ik geloof dat de bussen deels een stadsinterieur krijgen en deels streek.quote:Op zaterdag 21 september 2013 14:10 schreef LtnGeorge het volgende:
[..]
Behalve een andere kleurstelling, met een reclame op de ramen die de bussen best donker maakt van binnen, lijkt er nog niks veranderd aan de bussen. Het interieur is nog altijd gelijk als dat van elke andere bus in de stad. Dus nog gewoon de lage kuipstoeltjes in plaats van de stoelen met hoge rugleuning die in de streekbussen staan.
Ja, knap waardeloos voor de regio bij jullie! Een mannetje of 1500 die op straat komen te staan, die zelf ook allemaal gezinnen hebben die er ook van mee profiteren.quote:Op woensdag 25 september 2013 15:16 schreef dennistd het volgende:
De OAD is faiiliet: http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=171756&cat=1
Zijn er nog streeklijnen van OAD?quote:Op woensdag 25 september 2013 18:44 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Ja, knap waardeloos voor de regio bij jullie! Een mannetje of 1500 die op straat komen te staan, die zelf ook allemaal gezinnen hebben die er ook van mee profiteren.
Ik hoop op een soort van doorstart voor OAD, maar verwacht dit niet, aangezien het faillissement al is uitgesproken.
Voor zover ik weet alleen scholieren lijn(en) in Twente met ex BBA / Veolia Citaro's...quote:Op woensdag 25 september 2013 20:29 schreef dennistd het volgende:
Ergens in Brabant nog volgens mij, en hier in Twente zie ik wel eens OAD-Citaro's op lijn 97
Je zal maar al je voetbalreizen i.c.m. tickets voor de Champions league wedstrijden van Ajax hebben geregeld via hun.quote:Op woensdag 25 september 2013 15:16 schreef dennistd het volgende:
De OAD is faiiliet: http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=171756&cat=1
wie gaat er nog iets bestellen bij een bedrijf dat een naderd faillisement afkondigd? lekker onzinnig.quote:Ik vind toch dat er een wet moet komen die bedrijven verplicht indien een naderend faillissement is potentiële klanten hiervan weken van te voren op de hoogte te brengen
OAD rijdt met 1 citaro op lijn 91 (Holten-Rijssen-Goor-Almelo) en 1 citaro op lijn 92 (Almelo-Neede).quote:Op woensdag 25 september 2013 20:29 schreef dennistd het volgende:
Ergens in Brabant nog volgens mij, en hier in Twente zie ik wel eens OAD-Citaro's op lijn 97
Wat is onzinniger: Een bedrijf dat willens en wetens failliet gaat en dit niet tijdig meldt aan zijn clientèle waardoor zij die dus al geboekt en betaalt hebben als het faillissement daar is, met de gebakken peren blijven zitten of een bedrijf dat tijdig aangeeft dat men weleens failliet zou kunnen gaan en de ellende beperkt blijft tot hen zelf i.p.v. dat zij klanten meesleuren in hun faillissement.quote:Op donderdag 26 september 2013 11:23 schreef Gnittoo het volgende:
wie gaat er nog iets bestellen bij een bedrijf dat een naderd faillisement afkondigd? lekker onzinnig.
Ik vermoed Apeldoorn, foto´s zijn genomen bij de Syntus stalling in Apd en volgens mij heb ik hem daar ook een keer zien staan...quote:Op zondag 6 oktober 2013 13:47 schreef Peterselieman het volgende:
Interessant. Ze hebben een Amba omgebouwd om te rijden op waterstof. Binnenkort zal er ergens eentje op dienst te zien zijn. Ik denk zelf Zwolle of Apeldoorn
http://autobussen.blogspo(...)dor-8197-is-een.html
Niet dat het de eerste is, maar toch
quote:Op woensdag 4 september 2013 12:44 schreef Gnittoo het volgende:
wat is nou eigenlijk de opvolger van openbaarvervoerinboskoop geworden?
Voor busfoto's?quote:Op woensdag 4 september 2013 18:59 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
dat vraag ik me ook af, mis het nog steeds erg en ontdekte tot dusver geen soortgelijke site
ik wist er neit van maar nu denk ik t wel jaquote:Op donderdag 10 oktober 2013 14:28 schreef Mr.Jorn. het volgende:
Arriva Friesland heeft zaterdag een open dag. Gaan er nog mensen heen?
http://www.arriva.nl/nieu(...)rriva-in-leeuwarden/
Een echte opvolger is er niet meer gekomen, hetgeen natuurlijk erg jammer is. Het forum van OVinNederland houdt nog wel enigszins de ontwikkeling in bussenland bij.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 01:23 schreef Pino112 het volgende:
[..]
[..]
Voor busfoto's?
Weet niet precies wat op Boskoop allemaal stond, keek er alleen voor de foto's.
Kwam deze tegen: http://busfoto.net/start_nl.html
een Arriva-bus die rijdt?quote:Op donderdag 10 oktober 2013 21:53 schreef Ou-Tannu het volgende:
http://www.marrennijs.nl/Nieuws/auto-botst-op-bus-arriva
wat klopt daar niet dat artikel? :p
volgens mij staan hier ook nog overblijfselen van een echter Interliner paalquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 12:41 schreef Peterselieman het volgende:
je kunt het hem niet helemaal verwijten, want de sporen van de Interliner zijn na al die jaren nog steeds terug te vinden. Tot voor kort op station Leeuwarden, maar daar zijn de sporen verdwenen. Leeuwarden Klanderij heeft nog de zwaar verwaarloosde overblijfselen staan
het bord voor de gewone streekdiensten (tegen over de BP) is nog wel regelmatig aan.. echter met informatie waar je geen niks aan hebt..quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 21:57 schreef LtnGeorge het volgende:
Dat is wel waar.
Reis elke dag via Joure naar Groningen en tref daar inderdaad elke ochtend het nog de oude interliner zuil met vertrektijden (welke gigantisch rot is), het interliner bushokje (2 maal!) en het connexxion vertrekbord.
Op de ongebruikte zijde staat inderdaad ook nog een interliner zuil met beeldscherm!
De connexxion borden staan inmiddels wel uit geloof ik. Die op station Heerenveen is vorig jaar weggehaald maar de 2 in joure zijn beide blijven staan.
was vanochtend redelijk druk volgens mij. Zag twee pendelbussen rijden en bij de achterzijde van de stallen waren twee gasploffers neergezet. Op het voormalig Brada-terrein, waar xx haar stalling had stond ook nog een bus en kon geparkeerd worden. Voor de rest heb ik er niets van meegekregenquote:Op donderdag 10 oktober 2013 14:28 schreef Mr.Jorn. het volgende:
Arriva Friesland heeft zaterdag een open dag. Gaan er nog mensen heen?
http://www.arriva.nl/nieu(...)rriva-in-leeuwarden/
Ik kom er net vandaan, niemand van hier gezien voor zover ik weet.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 16:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
was vanochtend redelijk druk volgens mij. Zag twee pendelbussen rijden en bij de achterzijde van de stallen waren twee gasploffers neergezet. Op het voormalig Brada-terrein, waar xx haar stalling had stond ook nog een bus en kon geparkeerd worden. Voor de rest heb ik er niets van meegekregen
Jou ook niet gezien maar was er zelf wel tussen pakweg 12 en 13 uur. Veel collega's gesproken dus meer gepraat dan gezienquote:Op zaterdag 12 oktober 2013 16:39 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ik kom er net vandaan, niemand van hier gezien voor zover ik weet.
ik was er rond half twee geloof ik.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 18:44 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Jou ook niet gezien maar was er zelf wel tussen pakweg 12 en 13 uur. Veel collega's gesproken dus meer gepraat dan gezien
Hij was gelukkig al wel voorzien van die oerlelijke ¤3 stickerquote:Op zaterdag 12 oktober 2013 22:03 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
ik was er rond half twee geloof ik.
en die BYD schijnt nog niet eens op Schier gewest te zijn, deuren zitten er net in?
En zo te zien zijn ze een stuk donker blauw op bumper "vergeten"...quote:Op zondag 13 oktober 2013 08:03 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Hij was gelukkig al wel voorzien van die oerlelijke ¤3 sticker![]()
Beetje kopie van het Amsterdamse systeem voor de tramlijnen?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 12:18 schreef Peterselieman het volgende:
Ze hebben in Utrecht vanaf december weer iets nieuws. Kubus neemt het vervoer over van xx en introduceert voor de stadsdienst bestemmingskleuren, niet zoals ze in Groningen al op de stadsdienst hebben.
Daarnaast krijgt ieder bestemmingsgebied een symbool, dus dan heb je bijvoorbeeld Lijn 12 (geel) ☼ (zonnetje) Uithof
bron: http://qbuzz-utrechtcentraal.nl/index.php?id=204
Waardeloos. Waar is de bond?quote:Zit er een draaibare stoel in de chauffeurscabine?
Ja, er zit een draaibare stoel in de chauffeurscabine. Echter is er een beperkte ruimte voor chauffeurs met lange benen. Dit is gedeeltelijk op te lossen met een zitinstructie die meegenomen zal worden in de materiaaltraining voor de stadschauffeurs.
Maar die groene Connexxion bussen en de witte Integro's die in Utrecht rijden, horen die ook bij de consessie die Qbuzz heeft gewonnen of alleen de huidige gele bussen?quote:Op donderdag 31 oktober 2013 21:05 schreef bork het volgende:
Nog wat info Qbuzz Utrecht
Materieel
Wat voor bussen komen er?
De huidige streekbussen blijven rijden en zullen wij omstickeren. Voor de stad komen nieuwe Mercedes Citaro bussen. Daarnaast komen er nieuwe dubbelgelede AGG300 Van Hool bussen en 3 nieuwe elektrische Optare bussen. Voor het kleinschalig vervoer komen nieuwe Sprinter taxibusjes van Mercedes.
Komt er een training voor nieuw materieel?
Alle stadschauffeurs zullen gaan rijden met nieuw materieel en nieuwe telematica. In november zullen er instructietrainingen worden georganiseerd om bekend te worden met dit materieel. Meer informatie volgt zo snel mogelijk via de website.
Zit er een draaibare stoel in de chauffeurscabine?
Ja, er zit een draaibare stoel in de chauffeurscabine. Echter is er een beperkte ruimte voor chauffeurs met lange benen. Dit is gedeeltelijk op te lossen met een zitinstructie die meegenomen zal worden in de materiaaltraining voor de stadschauffeurs.
Is alle materieel op 8 december gereed?
De dubbelgelede bussen zullen niet op 8 december gereed zijn. Vanaf week 7 in 2014 komt er iedere week 1 bus. Voor de tussenliggende periode hebben wij 20 dubbelgelede bussen van Connexxion/GVU overgenomen.
Is de rolstoelplaat op afstand te bedienen?
De rolstoelplaat is niet op afstand te bedienen. De rolstoelplaat zit in de vloer van de bus en is geen losse plank. Wel is een handmatige bediening noodzakelijk.
Dienstregeling
Blijft de streek en stad gescheiden?
In principe blijft de streek en stad gescheiden. Er zijn een paar lijnen waarbij het beter uitkomt als de lijn van de streek naar de stad gaat en andersom.
De streekdienst zal ook rijden op lijn 10 en lijn 30. Deze lijnen rij je van Lunetten via Leidsche Rijn naar de Uithof. Voor de vestiging Nieuwegein zitten er bovendien enkele ritten op lijn 39, van Maarssen naar Utrecht CS en ’s ochtends 1 rit van lijn 127 van Kockengen naar Vleuten in het pakket. De stadsdienst gaat ook rijden op lijn 55 naar Maartensdijk. Dit is de lijn die nu nog 138 is. In het gebroken dienstenrooster van de stadsdienst zitten bovendien enkele ritten van lijn 287 naar Vianen en 252 naar Amersfoort. Informatie over lijninstructie volgt later.
Blijven de nachtbussen?
De nachtbussen uit de BRU concessie blijven (lijn 412, 441, 447, 452, 474, 477 en 495). In Zeist is er nu een vaste groep die deze diensten rijden. Wij zullen dit in principe voortzetten.
alleen de gele rakkers horen erbijquote:Op maandag 11 november 2013 04:06 schreef springer1980 het volgende:
[..]
Maar die groene Connexxion bussen en de witte Integro's die in Utrecht rijden, horen die ook bij de consessie die Qbuzz heeft gewonnen of alleen de huidige gele bussen?
yups van de qbuzz wesite:quote:Op maandag 11 november 2013 11:10 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
alleen de gele rakkers horen erbij
Maar ze rijden nu op bestaande lijnen zoals 29 enzo. Zijn bestaande Syntus Overijssel-bussen die omgespoten zijn oid?quote:Op dinsdag 12 november 2013 15:25 schreef _JdM_ het volgende:
Die rode bussen gaan per december naar de concessie Twente. (4 ambassadors)
Jup waren bestaande Midden-Overijssel bussen. Gaan in december naar Twente.quote:Op dinsdag 12 november 2013 15:53 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Maar ze rijden nu op bestaande lijnen zoals 29 enzo. Zijn bestaande Syntus Overijssel-bussen die omgespoten zijn oid?
Zowel de 3060 als 3057 (waren de ex 1460, ex2160 respectievelijk ex 1457, ex 2157) rijden tot 8 december bij Syntus Veluwe. Na december moeten deze bussen ook in Twente rijdn. In december gaan nog 3 (ze hadden er al 4) optares naar Twente.quote:Op dinsdag 12 november 2013 20:48 schreef springer1980 het volgende:
In Apeldoorn rijdt nu een amba in de orginele Syntus kleuren maar zonder Syntus stickers. Geen idee of het wagenpark nummer er nog wel op staat. Zal waarschijnlijk wel uit de consessie ZHO gekomen zijn...
dank voor deze bijdrage. Zonder OViB mis ik veel van wat er in den lande gebeurt.quote:Op dinsdag 12 november 2013 20:06 schreef Bitlord het volgende:
Vandaag diverse foto's en een filmpje kunnen maken van drie van de nieuwe Qbuzz-bussen voor Utrecht. Zie hier en hier:
http://busfoto.nl/foto/thumbnails.php?album=lastup
[ afbeelding ]
Onder de nieuwe slogan: "niet alleen ter land,maar ook nu te water."quote:Op maandag 11 november 2013 04:07 schreef springer1980 het volgende:
O ja, Connexxion Tours introduceert ook een nieuwe waterbus:
Nee, wel iets anders mijn sns-pasje is door slijtage niet meer rechthoekig maar werkt nog wel, behalve bij geldautomaten van de Postbank die buiten staan die worden na invoer van mijn pasje buiten gebruik gesteldquote:Op donderdag 14 november 2013 12:32 schreef OverRated het volgende:
Net bij het inchecken scande dat apparaat voorin de bus per ongeluk de keycard van m'n auto, ipv mijn ov-chipkaart. Daarna deed die scanner het niet meer, en er was tot ik uitstapte een luide brom te horenDe chauffeur belde nog tijdens de rit naar iemand met de vraag het op te lossen, want hij wist ook niet wat het was.
Iemand wel eens zoiets gehad?
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt eigenlijk. Bedoel je de rechterkant van de bus? Zo ja, dan is die motor/fietser dom om aan de rechterzijde in te halen terwijl de bus weg rijdt. Nog even los van het feit dat de fietser en brommer in de bebouwde kom gewoon moeten wachten.quote:Op donderdag 14 november 2013 14:12 schreef Iwanius het volgende:
Even een vraag tussendoor.
Is de blinde hoek van een buschauffeur zo klein dat hij een fietser/motorrijder niet ziet die bij een halte op een normale weg langs de passagierszijde wil passeren en bijna door de wegdraaiende bus (afslaan ) wordt platgedrukt?
Is zag het dus gebeuren vanmorgen en het vloeken van de bijna geplette rijder was wel duidelijk te horen.
Geen bus van Syntus maar de Setra van Noot...quote:Op vrijdag 15 november 2013 11:15 schreef Fiorano het volgende:
[ afbeelding ]
Syntus Gelderland heeft voorlopig een busje minder.... Gisteren tussen Barneveld en Nijkerk heeft een busje geprobeerd om lijn 87 te koppen. 3 reizigers + buschauffeur licht gewond. Bestuurder van de Bestelbus is met onbekende verwondingen richting het ziekenhuis vervoert.
Anyway, lijn wordt uitgevoerd door Syntus en is ook voorzien van Syntus bestikkering.quote:Op vrijdag 15 november 2013 12:57 schreef springer1980 het volgende:
[..]
Geen bus van Syntus maar de Setra van Noot...
Yup.(passagierskant noem ik dat altijd.quote:Op donderdag 14 november 2013 21:14 schreef Kentekenplaat het volgende:
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt eigenlijk. Bedoel je de rechterkant van de bus?
En toch zie je het (tenminste ik) best wel met vaak gebeuren met alle gevolgen van dien.quote:Zo ja, dan is die motor/fietser dom om aan de rechterzijde in te halen terwijl de bus weg rijdt. Nog even los van het feit dat de fietser en brommer in de bebouwde kom gewoon moeten wachten.
Die wagen rijdt vast bij GVU, wordt volgens mij gebruikt om basisschoolkinderen naar musea te brengen.quote:Op vrijdag 15 november 2013 21:58 schreef NoBody122 het volgende:
Dinsdag stond Connexxion Integro 2722 geparkeerd naast het Diakonessenhuis (ziekenhuis) in Utrecht.
Volgens mij heb ik daar zelf nog in gereden ten tijde van de laatste open dagen v/de luchtmacht in Liwwadden
Dan is er een dikke kans dat de chauffeur hem niet gezien heeft. Ondanks dat een bus een iets kleinere dode hoek heeft dan de gemiddelde vrachtwagen.quote:Op zaterdag 16 november 2013 13:42 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Yup.(passagierskant noem ik dat altijd.
[..]
En toch zie je het (tenminste ik) best wel met vaak gebeuren met alle gevolgen van dien.
Heeft allemaal schijnbaar te maken met haast-haast-haast.
Opmerkelijk dat Syntus redelijke oude bussen (tijdelijk) in gaat zetten in Twente. In Apeldoorn kwam ik vandaag de 2153 tegen, nog geheel in oude / orginele kleurstelling. Jammer dat er binnenkort geen bussen meer rondrijden in die kleuren. Blijf het 1 van de mooiste kleurstellingen vinden...quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:25 schreef _JdM_ het volgende:
[..]
Jup waren bestaande Midden-Overijssel bussen. Gaan in december naar Twente.
[..]
Zowel de 3060 als 3057 (waren de ex 1460, ex2160 respectievelijk ex 1457, ex 2157) rijden tot 8 december bij Syntus Veluwe. Na december moeten deze bussen ook in Twente rijdn. In december gaan nog 3 (ze hadden er al 4) optares naar Twente.
Toekomstig wagenpark van Twente:
3001-3011: Mercedes Sprinter
3047-3048: Citea Hybride (ex Connexxion 3327-3328)
3049-3060: Ambassador, (ex Syntus 2149-2160, exclusief 3055 en 3059)
3061-3072: Ambassador, voor inhuurbedrijven (ex huidige Syntus 3160-3172)
3101-3203: Citea LLE, 3101-3110 rijden al
3247-3250: Ambassador, ex Midden Overijssel 4147-4150. (rijden nu nog in MO).
3255-3256: Ambassador, ex Midden Overijssel 4155-4156, rijden nu al in Twente
3306-3309: Optare, rijden nu al in Twente
3312-3314: Optare, rijden nu op de Veluwe.
3401-3403: Duvedec geleed, voor het spitsvervoer en de pendels Drienerlo-UT bij wedstrijden in de Grolsch Veste.
Bron wagenpark: http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Concessie_Regio_Twente_(2014-2023)
Daar lijkt het inderdaad op (en waarschijnlijk wel naar meer plekken dan alleen musea)quote:Op zaterdag 16 november 2013 14:55 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Die wagen rijdt vast bij GVU, wordt volgens mij gebruikt om basisschoolkinderen naar musea te brengen.
http://www.busfoto.nl/foto/displayimage.php?pos=-28562
Zoals ik eerder zei blijkt dat wel gezien de vloekpartij die de bijna geplette rijder uitte.quote:Op zondag 17 november 2013 12:36 schreef Kentekenplaat het volgende:
Dan is er een dikke kans dat de chauffeur hem niet gezien heeft. Ondanks dat een bus een iets kleinere dode hoek heeft dan de gemiddelde vrachtwagen.
Met name aan de rechterkant. Dat komt omdat de deurruit van de bus helemaal naar beneden doorloopt.quote:Op woensdag 20 november 2013 11:58 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Zoals ik eerder zei blijkt dat wel gezien de vloekpartij die de bijna geplette rijder uitte.
Maar apart dat de dode hoek bij een bus kleiner is dan die van een vrachtwagen.
Weer bedankt.quote:Op donderdag 21 november 2013 18:16 schreef Bitlord het volgende:
Ook van de nieuwe geledes voor Utrecht zijn inmiddels plaatjes:
http://busfoto.nl/foto/thumbnails.php?album=lastup&cat=47
[ afbeelding ]
We call it: Monorailquote:Op donderdag 21 november 2013 22:23 schreef Bitlord het volgende:
Is het een bus, is het een tram? Geen idee. Maar ik vond het er wel apart uitzien afgelopen zomer bij Walt Disney World:
Ik heb in 1987 al in dat ding gezeten in Disneyworld Orlandoquote:Op vrijdag 22 november 2013 10:22 schreef Iwanius het volgende:
En als ik mij goed herinner hebben ze die dingen al jaren. Ook in de 20st eeuw!
Je ziet ze bijvoorbeeld ook bij Universal Studios.
Ik weet niet of het nog zo is,maar toen ik er ooit was hadden alle parkeerplekken Disney namen met bijbehorende afbeeldingen zodat het altijd erg makkelijk was je opstap/parkeerplek te onthouden.
Ik heb het in deze dan over Disney World in Florida natuurlijk.
In bijna ieder strandplaats rijden soortgelijke treintjes, toch?quote:Op vrijdag 22 november 2013 18:09 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Ik heb het uiteraard over de "treintjes" beneden.
Volgens mij volgen ze die blauwe lijn, zijn ze automatisch dat bedoelt hij denk ik. Kan je ook gewoon uitleggen/zeggen hoor Bitlordquote:Op vrijdag 22 november 2013 18:41 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
In bijna ieder strandplaats rijden soortgelijke treintjes, toch?
Ook gewoon hier in Nederland hebben we ze, en wel bij Slagharen:quote:Op vrijdag 22 november 2013 14:06 schreef bork het volgende:
In Rust (Duitsland) heb je er ook 1 (monorail)
yups maar daar gaat het dus klaarblijkelijk niet overquote:Op vrijdag 22 november 2013 22:56 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Ook gewoon hier in Nederland hebben we ze, en wel bij Slagharen:
En de People movers van Connexxion van Rotterdam Kralingsezoom naar bedrijvenpark Rivium (Capelle aan den IJssel)quote:Op zaterdag 23 november 2013 12:15 schreef Alexxxxx het volgende:
zelfrijdende bussen hebben we in NL ook, oa op een parking van Schiphol
Kijk, ook iemand die een early bird is inzake het bezoek aan Disneyworld.quote:Op vrijdag 22 november 2013 10:25 schreef marcel.nl het volgende:
Ik heb in 1987 al in dat ding gezeten in Disneyworld Orlando
quote:Ik weet niet waar ze dit op basseren maar ikzelf heb het idee dat vervoersbedrijven juist vanwege minder passagiers kleinere bussen inzetten zoals de "Fryseker" en de Optare.
die fryskers waren er 113 en dan nog 6 jaar geleden. van de optares rijden er ook maar 40 rond. stelt niks voor t.o.v. de 600 nieuwe bussen per jaar.quote:Per jaar worden er in Nederland zo’n 600 nieuwe bussen aangeschaft, zo staat in een rapport van ING.
Bestond toen 15jaar (was een coca cola blikjes serie met Disney figuren erop tbv 15th anniversary)quote:Op zondag 24 november 2013 09:48 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Kijk, ook iemand die een early bird is inzake het bezoek aan Disneyworld.
(ik= begin '80)
lijn 50 zal meestal een 12m citea zijn, misschien een 10m amba. qbuzz standaard een 18m citaro richting groningen.quote:Welk type bus rijdt er op de Friese lijn naar Lauwersoog?
Lijn 50 rijdt per 15-12-2013 planmatig alleen nog met een 12 meter Citea. Geen 10 meter omloop meer naar Lauwersoog.quote:Op zondag 24 november 2013 11:37 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
lijn 50 zal meestal een 12m citea zijn, misschien een 10m amba. qbuzz standaard een 18m citaro richting groningen.
Ik begrijp wat je bedoelt, de bus die ik er ook verwachtte. Maar ik weet toch bijna zeker een andere grote rode achterlamp/remlicht gezien te hebben van de zijkant, zoiets als bij Man of BYD bussen.quote:Op woensdag 27 november 2013 18:52 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Lijn 50 rijdt per 15-12-2013 planmatig alleen nog met een 12 meter Citea. Geen 10 meter omloop meer naar Lauwersoog.
Ik ken het verder niet, maar het zou ook wel wat zijn voor lijn 15 in Groningen.quote:Op dinsdag 26 november 2013 14:31 schreef bork het volgende:
Lijn 12 (utrecht) rijdt vanaf 8 december tijdens de spits zonder dienstregeling, wat betekent dat de bus vertrekt wanneer hij vol zit. Buiten de spits vertrekt er iedere vijf minuten een bus. De stationschef is in het leven geroepen om er op toe te zien dat de bussen niet overvol raken, en er voor te zorgen dat er een nieuwe bus klaarstaat zodra er een is vertrokken. Er staat ook een ‘versterkingsbus’ klaar bij het Morreelsepark, compleet met buschauffeur en ieder moment inzetbaar.
Is dat al ergens anders geraliseerd? Zonder dienstregeling?
bron: http://www.duic.nl/nieuws(...)-bus-naar-de-uithof/
Ben daanet speciaal van VBG aan de Friesestraatweg door de stad naar de noordoostkant bij Sontweg gereden om te zien of ik al speciale dingen tegen kwam. Maar tot dusver alleen zwart gemaakte citaros die snel en direct zijn.quote:Op zondag 1 december 2013 11:23 schreef LtnGeorge het volgende:
Heeft iemand al iets van die capacities gezien in nederland?
die intocht is al stevig bezig. Bij Evobus in Nijkerk staat een heleboel meuk. Mogelijk ook beschadigd spul, want in Duitsland is een van de nieuwe bussen op zijn voorligger geklaptquote:Op dinsdag 3 december 2013 22:54 schreef NoBody122 het volgende:
Kwam vanochtend op de A12 3 nieuwe Utrecht-gele QBuzz 12m-Citaro's tegen, die richting Utrecht reden. Laat de intocht aanvangen
Met het slopen zijn ze al begonnenquote:Op dinsdag 3 december 2013 22:54 schreef NoBody122 het volgende:
Kwam vanochtend op de A12 3 nieuwe Utrecht-gele QBuzz 12m-Citaro's tegen, die richting Utrecht reden. Laat de intocht aanvangen
Hoe krijgt 'ie het voor elkaar...quote:Op woensdag 4 december 2013 14:13 schreef bork het volgende:
[..]
Met het slopen zijn ze al begonnen![]()
[ afbeelding ]
http://www.rtvutrecht.nl/(...)t-door-de-bocht.html
En terecht. Als buschauffeur zie ik veel te vaak mensen niet inchecken als men achter in kan stappen. Die vrijheid kan men schijnbaar niet aan dus ja dan alleen de voordeuren open. Heeft niks met moraalridderen te maken maar wel een boterham behouden aan het einde van de maand.quote:Op donderdag 5 december 2013 17:03 schreef LtnGeorge het volgende:
Het blijft alleen wel jammer dat er zelfs met dit weer nog moraalridders zijn die alleen het voorste deurtje van een bus open doen terwijl er 300 man staan te wachten... voor een gelede bus!
Dit inderdaad.quote:Op donderdag 5 december 2013 17:31 schreef Tha_T het volgende:
[..]
En terecht. Als buschauffeur zie ik veel te vaak mensen niet inchecken als men achter in kan stappen. Die vrijheid kan men schijnbaar niet aan dus ja dan alleen de voordeuren open. Heeft niks met moraalridderen te maken maar wel een boterham behouden aan het einde van de maand.
Nu ken ik de situatie ter plekke niet maar zo gebeurt het helaas wel bij de hogeschool hier in de buurt.
En nu niet zeggen "Maar met een OV-studentenkaart betaal ik toch niets" want zonder registratie van een ingecheckte OV studentenkaart krijgt de vervoerder alsnog geen geld
En CXX en veolia zijn van dezelfde eigenaar.. niet geheel verwonderlijk dus.quote:Op vrijdag 6 december 2013 15:28 schreef CitroenFrance het volgende:
Sinds wanneer mag Connexxion op lijn 19 Hulst - Breda rijden? Is niet de eerste keer! Vandaag zo gelede gas Man bus gezien.
stoere airco-units. Bedankt voor de foto trouwens.quote:Op zaterdag 7 december 2013 18:20 schreef Drommelsch85 het volgende:
En de nieuwe U-bus lichting.. copy paste
[ afbeelding ]
Nope wel een gloednieuwe gelede bus die niet meer weg kon op de Neude.quote:Op zondag 8 december 2013 13:07 schreef springer1980 het volgende:
Heeft iemand al een ex-GVU dubbel gelede bus gezien? Las op een ander forum dat een soort van excuus sticker krijgen...
welk forum?quote:Op zondag 8 december 2013 13:07 schreef springer1980 het volgende:
Heeft iemand al een ex-GVU dubbel gelede bus gezien? Las op een ander forum dat een soort van excuus sticker krijgen...
De laatste serie originele GVU-bussen (bouwjaar 2007) kan best nog wel een tijdje mee hoor.quote:Op maandag 9 december 2013 13:28 schreef bork het volgende:
Sterkte daar in de regio IJsselmond.
Een deel van het wagenpark van de GVU gaat naar OV Regio IJsselmond.
zou kunnen. Weet wel dat er in Duitsland op weg naar Nederland al een aanrijdinkje plaats heeft gevonden tussen twee bussen.quote:Op maandag 9 december 2013 08:58 schreef bork het volgende:
Zijn er gisteren al 2 nieuwe bussen betrokken geweest bij een botsing bij U-bus? (bron op FB)
Vanaf begin januari in Groningen te bewonderenquote:Op maandag 9 december 2013 14:43 schreef Woods het volgende:
Kijk ik even in dit topic leer ik gelijk dat Mercedes ook 4-assers heeft lopen. Nooit geweten dat je gelede bussen met dubbele assen hebt, maar welke wordt er dan daadwerkelijk aangedreven?
Al foto's PSM? Of van de nieuwe citaro's?quote:Op maandag 9 december 2013 17:26 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Vanaf begin januari in Groningen te bewonderen
neuh en die gaan er van mijn hand ook niet komen. Ben meer van de treinenquote:Op maandag 9 december 2013 18:31 schreef Mr.Jorn. het volgende:
[..]
Al foto's PSM? Of van de nieuwe citaro's?
quote:Op zondag 8 december 2013 13:07 schreef springer1980 het volgende:
Heeft iemand al een ex-GVU dubbel gelede bus gezien? Las op een ander forum dat een soort van excuus sticker krijgen...
Lijn 12s is eigenlijk niet verdwenen maar is alleen die 's' kwijtgeraakt. Die paar extra tussenstops veroorzaken natuurlijk wel weer extra drukte.quote:Op vrijdag 13 december 2013 14:15 schreef Peterselieman het volgende:
Het is een gigantische concessie, waardoor er altijd aanloopproblemen zijn. Op een aantal lijnen zijn er wat zaken die niet lekker lopen, zo ook lijn 12 die nu extra drukte te verwerken krijgt, omdat lijn 11/28 minder druk moet worden en lijnen 12s en 13 verdwenen zijn.
Hoe krijgt 'ie het voor elkaar..quote:Op vrijdag 13 december 2013 15:58 schreef Peterselieman het volgende:
Vind het knap dat je hier een halte kunt missen: http://www.lc.nl/frieslan(...)nt-vast-boven-sloot-
waarschijnlijk heeft de chauffeur de wel naar links genomen ipv mee te gaan naar rechts. En keren was ook niet zijn sterkste punt, want met het fietspad erbij genomen is er genoeg ruimte op dat stuk, al heb je wel te maken met zachte bermen.
http://www.112fryslan.nl/news/9553
grapjas. Ik wist van mij afrijden meer dan 10 jaar geleden nog wel dat er daar een keerlusje zitquote:Op vrijdag 13 december 2013 19:37 schreef NoBody122 het volgende:
Ik heb hier (ventweg) wel eens gekeerd met een 12m Ambassador
Nee, die lag toen helemaal open (als in; afgesloten voor verkeer)... Vandaar dat ik het toen anders moest zien op te lossen.quote:Op vrijdag 13 december 2013 19:40 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
grapjas. Ik wist van mij afrijden meer dan 10 jaar geleden nog wel dat er daar een keerlusje zit
twitter:JoostvanKeulen twitterde op vrijdag 13-12-2013 om 18:39:28Vanaf 5 januari in Stad... Dan met oranje strepen voor de lijn van HS naar Zernike #sneakpreview http://t.co/DmWNACyjdZ reageer retweet
Tja, je kunt rijden of je kunt het niet. Ik heb hier wel eens gekeerd (rondje was achterin geblokkeerd, dus dan maar achteruit naar de halte steken)quote:Op vrijdag 13 december 2013 19:37 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Hoe krijgt 'ie het voor elkaar..
Ik heb hier (ventweg) wel eens gekeerd met een 12m Ambassador
Mooi dat de kleuren ook zijn door getrokken over de harmonica.quote:Op vrijdag 13 december 2013 22:05 schreef Peterselieman het volgende:
daar issie dan:
[ afbeelding ]twitter:JoostvanKeulen twitterde op vrijdag 13-12-2013 om 18:39:28Vanaf 5 januari in Stad... Dan met oranje strepen voor de lijn van HS naar Zernike #sneakpreview http://t.co/DmWNACyjdZ reageer retweet
Is het niet. xx heeft de concessie in Twente verloren aan Syntus en zet de bus nu elders in het land in.quote:Op dinsdag 17 december 2013 16:54 schreef Woods het volgende:
Ik zag net in Amsterdam een Twents gelede bus lijn 197. Best vreemd om helemaal vanuit het oosten een bus te halen.
vroeger, toen je nog moest staan achter het stuur om een bocht in te draaien en je nog met z'n 4en reserve was zodat je kon klaverjasssen?quote:Op dinsdag 17 december 2013 21:07 schreef CitroenFrance het volgende:
Alright, daar heb je een punt! Maar niemand staat te springen op Veolia NL. Nja, spreek veel met chauffeurs dat alles maar weer terug naar de overheid moet. Toen was alles beter, kan iemand dat bevestigen??
En waar je moest klauteren om in de bus te komen.. Maar schijnbaar hebben ze het over de tijd bij BBA.quote:Op dinsdag 17 december 2013 21:34 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
vroeger, toen je nog moest staan achter het stuur om een bocht in te draaien en je nog met z'n 4en reserve was zodat je kon klaverjasssen?
Of het toen beter is geweest, kan ik niet over oordelen, maar in de kern vind ik het wel een aangelegenheid die bij de overheid hoort te liggen. Dat geldt wat mij betreft trouwens voor alle diensten, die voor de bevolking in het algemeen onmisbaar zijn in een maatschappij.quote:Op dinsdag 17 december 2013 21:07 schreef CitroenFrance het volgende:
Alright, daar heb je een punt! Maar niemand staat te springen op Veolia NL. Nja, spreek veel met chauffeurs dat alles maar weer terug naar de overheid moet. Toen was alles beter, kan iemand dat bevestigen??
Is te merken in Utrecht rijdt nu spul uit het noorden van Qbuzz in de stadslijnen (zilver met lelijk rood)quote:Op vrijdag 13 december 2013 20:13 schreef Peterselieman het volgende:
Als het goed is moet vandaag de eerste Capacity voor de stad Groningen Nederland binnengekomen zijn
Ik vind ze wel mooi, zilver met oud-stadsbus-Hainje-rood. Als jullie er daar zo over denken, dan moeten we ze maar snel weer terughalen voor onze mooie bussen gesloopt wordenquote:Op woensdag 18 december 2013 02:41 schreef bork het volgende:
[..]
Is te merken in Utrecht rijdt nu spul uit het noorden van Qbuzz in de stadslijnen (zilver met lelijk rood)rond.
heeft niets met elkaar te maken, maar met nog niet geleverde bussen voor Utrechtquote:Op woensdag 18 december 2013 02:41 schreef bork het volgende:
[..]
Is te merken in Utrecht rijdt nu spul uit het noorden van Qbuzz in de stadslijnen (zilver met lelijk rood)rond.
Zo dan. Komt er eentje binnen! Sjiek en stijlvol heur...quote:Op vrijdag 13 december 2013 22:05 schreef Peterselieman het volgende:
daar issie dan:twitter:JoostvanKeulen twitterde op vrijdag 13-12-2013 om 18:39:28Vanaf 5 januari in Stad... Dan met oranje strepen voor de lijn van HS naar Zernike #sneakpreview http://t.co/DmWNACyjdZ reageer retweet
http://www.veolia-transpo(...)013-wmb_2013_web.pdfquote:Op vrijdag 20 december 2013 17:15 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Weet iemand waar ik gewoon een lijnfolder kan vinden van Veolia Oosterhout. Dus lijn 10 126 en 127. Iets in pdf ofzo.... De website geeft alleen maar half werk....
Whow, hoe ben je daar op gekomen! Dankjewelquote:Op zaterdag 21 december 2013 19:10 schreef CitroenFrance het volgende:
[..]
http://www.veolia-transpo(...)013-wmb_2013_web.pdf
Maar dan heb je wel alle streeklijnen + staddienst Roosendaal en Bergen op Zoom!
Bus 10, 126 en 127 staan hier dus ook in.
Hoe weet jij dat van 11/28 dat deze minder druk moet worden?quote:Op vrijdag 13 december 2013 14:15 schreef Peterselieman het volgende:
Het is een gigantische concessie, waardoor er altijd aanloopproblemen zijn. Op een aantal lijnen zijn er wat zaken die niet lekker lopen, zo ook lijn 12 die nu extra drukte te verwerken krijgt, omdat lijn 11/28 minder druk moet worden en lijnen 12s en 13 verdwenen zijn.
Reisinformatie - Regionale reisinformatie- dan busboekjes! Je moet het maar net weten, site is inderdaad niet zo overzichtelijk.quote:Op zaterdag 21 december 2013 22:42 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Whow, hoe ben je daar op gekomen! Dankjewel
de capaciteit is fors minder dan bij het GVU en ook de opstaphalte ligt verder weg dan die van lijn 12quote:Op zondag 22 december 2013 11:53 schreef bork het volgende:
[..]
Hoe weet jij dat van 11/28 dat deze minder druk moet worden?
Ze zijn er wel goed bezig om deze lijn de nek om te draaien. Niemand stapt meer op bij (Oorsprongpark) 's ochtendsvroeg richting de Uithof, of: er komt geen busof zit vol
Maar waarom doe je zoiets??quote:Op zondag 22 december 2013 16:16 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
de capaciteit is fors minder dan bij het GVU en ook de opstaphalte ligt verder weg dan die van lijn 12
ik denk dat ze die bus echt voor de stedelingen willen hebben en dat de mensen die vanaf het station naar de Uithof moeten allemaal met lijn 12 moeten reizenquote:Op zondag 22 december 2013 17:06 schreef bork het volgende:
[..]
Maar waarom doe je zoiets??![]()
dat is eigenlijk mijn vraag.
In Groningen hebben ze min of meer hetzelfde gedaan door de frequentie van lijn 15 (de snelste bus naar Zernike) te verhogen en tegelijkertijd die van lijn 11 die over de Grote Markt gaat te verlagen. Met wat versterkingsbussen erbij gaat dit behoorlijk.quote:Op zondag 22 december 2013 20:56 schreef ReisT het volgende:
Klopt. Ze hebben ook express gekozen voor lijnnr 28, met het idee dat mensen dan niet "uit gewoonte" in lijn 11 zouden stappen. Raar idee natuurlijk. En eigenlijk te vroeg ingevoerd, als lijn 12 straks wordt vervangen door een tram met meer capaciteit is het een ander verhaal.
Gaat lijn 15 met Capacities rijden? Ik dacht 115.quote:Op zondag 22 december 2013 21:02 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
In Groningen hebben ze min of meer hetzelfde gedaan door de frequentie van lijn 15 (de snelste bus naar Zernike) te verhogen en tegelijkertijd die van lijn 11 die over de Grote Markt gaat te verlagen. Met wat versterkingsbussen erbij gaat dit behoorlijk.
In de nieuwe dienstregeling die in januari ingaat gaan ze nog een stap verder door lijn 11 op het station wat te 'verstoppen' en lijn 15 met Mercedes Capacity's te laten rijden.
Lijn 115 verdwijnt weer en wordt gewoon lijn 15 die in zijn geheel via de ring gaat rijden. Het gat wordt opgevuld door lijn 9 (nu lijn 5) tussen het station en Paddepoel 4x per uur te laten rijden over het traject van de huidige lijn 15. Daarna gaat lijn 9 via een lusje door Paddepoel 2x per uur door naar Zernike, terwijl de andere 2 bussen dat lusje niet maken, maar afbuigen naar Selwerd/Station Noord.quote:Op zondag 22 december 2013 22:18 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Gaat lijn 15 met Capacities rijden? Ik dacht 115.
Eigenlijk zegt de eerste zin al genoeg, het is gewoon een verkapte bezuiniging.quote:Het verminderen van het aantal busbewegingen is voor ons een belangrijk speerpunt en met het beperken van doorgaand verkeer, wat het spitsvervoer naar De Uithof is, leveren we daar een belangrijke bijdrage aan.
(...)
Door het wijzigen van het lijnnummer in 28 en de keuze voor een halteplaats waar je bewust naartoe moet lopen, verbreken we bovendien de routine van mensen die uit gewoonte lijn 11 nemen.
Mocht na de eerste weken blijken dat er structurele problemen optreden in de capaciteit, dan spelen wij daarop in met structuele aanpassingen in de exploitatie-opzet.
(...)
Lijn 28 krijgt een vaste basisfrequentie van acht keer per uur op het totale traject tussen station Vleuten en P+R De Uithof. In de spits verdubbelen we deze frequentie op het drukste traject.
(...)
Dankzij deze frequentieverdeling, die goed aansluit op de vraag en de inzet van geleed materieel, zijn klanten van en naar Rijnsweerd verzekerd van voldoende capaciteit. Vanaf De Uithof naar Utrecht CS en v.v. is het aantrekkelijker om lijn 12 te nemen.
wat deed die doar den?quote:Op maandag 23 december 2013 16:42 schreef Gnittoo het volgende:
Zojuist de ret 375 gespot in Leeuwarden
Worden die duvedecs al gebruikt? Vanmiddag reed er nl. één over de kuipersdijk richting Enschede Centraal. Was helaas te ver weg om het nummertje/kenteken te zien.quote:Op dinsdag 24 december 2013 14:29 schreef dennistd het volgende:
Er is in Twente nu ook een Duvedec gelede rood gestickerd, en vernummerd naar 3401 (ongetwijfeld zullen de 3402 en 3403 ook nog wel volgen):
Ook zag ik er al Syntus-cico's in zitten, dus mogelijk dat ze ook op de gewone dienst gebruikt gaan worden en niet alleen meer voor voetbal?
Uitzendkrachten zijn vogelvrij.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 10:50 schreef AeroxV8 het volgende:
Het gaat goed met EBS in Waterland...
http://www.groot-waterlan(...)ij-ebs-achter-stuur/
Geweldig systeem die hoor met die aanbestedingen, eerst al Syntus en nu EBS. Ik vermoed dat moedermaatschappij Egged geld bij moet leggen of anders is het over en uit!quote:Op zaterdag 4 januari 2014 10:50 schreef AeroxV8 het volgende:
Het gaat goed met EBS in Waterland...
http://www.groot-waterlan(...)ij-ebs-achter-stuur/
http://www.groot-waterlan(...)r-vervoer-waterland/
http://www.groot-waterlan(...)ooi-om-waar-te-zijn/
http://www.groot-waterlan(...)cienter-vervoerplan/
Ben benieuwd of ze het einde van het jaar nog halen, laatste geruchten die ik heb gehoord is dat verkeersleiding die nu nog bij EBS zelf zit, overgaat naar het GVB en dat ook de Support medewerkers overgaan naar het GVB, of terug mogen op de bus.
je ziet ov-bedrijven sowieso al geen nieuwe chauffeurs meer aannemen. enkel wat 0-uren contracters of 65+ersquote:Op zaterdag 4 januari 2014 18:49 schreef klaaskippegaas het volgende:
[..]
Uitzendkrachten zijn vogelvrij.
Het is al te gek voor woorden dat een contract teruggebracht kan worden naar 24 uur maar dat krijg je als bonden en politiek elkaars vriendje zijn.
Bananenrepubliek Nederland met z'n Haagse maffia.
Wel jammer, het had mij wel leuk werk geleken.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 22:30 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
je ziet ov-bedrijven sowieso al geen nieuwe chauffeurs meer aannemen. enkel wat 0-uren contracters of 65+ers
denk ik niet. Genoeg standaardbussen over in Groningen om dat ding te vervangenquote:Op maandag 6 januari 2014 18:38 schreef Ou-Tannu het volgende:
en... zou die qbuzz die een boom ging tikken nog weer opgelap worden?
Stom ook dat Qbuzz nu rond Groningen dezelfde lijnnummers gebruikt als 30kilometer verderop rond Winschoten...quote:Op maandag 6 januari 2014 17:35 schreef Peterselieman het volgende:
Volgens mij is er met het aanpassen van die ledbak iets misgegaan, maar zal het zsm rechtgezet worden.
Lijn 17 (Zernike-Hoogkerk(-Roden)) rijdt met een allegaartje aan bussen: gelede stadsbus, standaard stadsbus en standaard streek.
Op lijn 39 (Groningen - Surhuisterveen) rijden nu ook geledes, terwijl dit eerder alleen maar standaardbussen waren.
ach past wel bij die andere vreemde eenden in de bijtquote:Op maandag 6 januari 2014 18:49 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
denk ik niet. Genoeg standaardbussen over in Groningen om dat ding te vervangen
Que? Lijn 39 Surhuisterveen-Groningen is ouder dan ik ben.. Net als lijn 33 die inmiddels bijna kapot is.. Ze stammen nog van GADO en misschien wel eerder..quote:Op maandag 6 januari 2014 21:07 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Stom ook dat Qbuzz nu rond Groningen dezelfde lijnnummers gebruikt als 30kilometer verderop rond Winschoten...
Zolang twee lijnen met hetzelfde nummer maar niet in één plaats komen moet dat toch goed gaan lijkt mequote:Op maandag 6 januari 2014 21:07 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Stom ook dat Qbuzz nu rond Groningen dezelfde lijnnummers gebruikt als 30kilometer verderop rond Winschoten...
het is op zich niet verwarrend. Intern hebben de lijnen wel andere nummers, zoals de stadslijn 15 die in de systemen lijn 515 heetquote:Op maandag 6 januari 2014 21:07 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Stom ook dat Qbuzz nu rond Groningen dezelfde lijnnummers gebruikt als 30kilometer verderop rond Winschoten...
twitter:rtvoost twitterde op woensdag 08-01-2014 om 19:20:03Buschauffeur Enschede bij de keel gegrepen, belager uit bus gegooid - http://t.co/kNy4qTUvfG #rtvoost reageer retweet
Goed opgetreden door de omstanders (reizigers)quote:Op woensdag 8 januari 2014 19:21 schreef Pino112 het volgende:
twitter:rtvoost twitterde op woensdag 08-01-2014 om 19:20:03Buschauffeur Enschede bij de keel gegrepen, belager uit bus gegooid - http://t.co/kNy4qTUvfG #rtvoost reageer retweet
![]()
Knikbeveiligingquote:Op vrijdag 10 januari 2014 15:39 schreef springer1980 het volgende:
Je zou zeggen dat een chauffeur wel weet hoe hij naar de stalling moet rijden...
http://www.destentor.nl/r(...)rug-zwolle-1.4170482
Sevenum heeft toch een station??quote:Op maandag 13 januari 2014 19:23 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Toverland woedend om verdwijnen buslijn
http://www.looopings.nl/w(...)dwijnen-buslijn.html
Ja maar dat loop je niet ffquote:Op maandag 13 januari 2014 20:26 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Sevenum heeft toch een station??
Omdat ze dan "over" zijn?quote:Op maandag 13 januari 2014 22:12 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Andere vraag, weet iemand waarom lijn 10 Breda - Oosterhout alleen op zaterdag met Brabantliner bussen kart?
quote:Op vrijdag 10 januari 2014 15:39 schreef springer1980 het volgende:
Je zou zeggen dat een chauffeur wel weet hoe hij naar de stalling moet rijden...
http://www.destentor.nl/r(...)rug-zwolle-1.4170482
quote:Op maandag 13 januari 2014 22:12 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Andere vraag, weet iemand waarom lijn 10 Breda - Oosterhout alleen op zaterdag met Brabantliner bussen kart?
Da's raar want ik heb toch echt afgelopen december nog een onbepaalde tijd contract gekregenquote:Op zaterdag 4 januari 2014 22:30 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
je ziet ov-bedrijven sowieso al geen nieuwe chauffeurs meer aannemen. enkel wat 0-uren contracters of 65+ers
In welke regio zit jij dan?quote:Op dinsdag 14 januari 2014 13:50 schreef Tha_T het volgende:
[..]
Da's raar want ik heb toch echt afgelopen december nog een onbepaalde tijd contract gekregen
Nope.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 21:03 schreef NoBody122 het volgende:
Ineens weer een chauffeurstekort in Fryslân?
Sounds goodquote:Op dinsdag 14 januari 2014 13:50 schreef Tha_T het volgende:
[..]
Da's raar want ik heb toch echt afgelopen december nog een onbepaalde tijd contract gekregen
Dan is het daar beter dan in Groningen/Drenthe.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |