Waardeloos. Waar is de bond?quote:Zit er een draaibare stoel in de chauffeurscabine?
Ja, er zit een draaibare stoel in de chauffeurscabine. Echter is er een beperkte ruimte voor chauffeurs met lange benen. Dit is gedeeltelijk op te lossen met een zitinstructie die meegenomen zal worden in de materiaaltraining voor de stadschauffeurs.
Maar die groene Connexxion bussen en de witte Integro's die in Utrecht rijden, horen die ook bij de consessie die Qbuzz heeft gewonnen of alleen de huidige gele bussen?quote:Op donderdag 31 oktober 2013 21:05 schreef bork het volgende:
Nog wat info Qbuzz Utrecht
Materieel
Wat voor bussen komen er?
De huidige streekbussen blijven rijden en zullen wij omstickeren. Voor de stad komen nieuwe Mercedes Citaro bussen. Daarnaast komen er nieuwe dubbelgelede AGG300 Van Hool bussen en 3 nieuwe elektrische Optare bussen. Voor het kleinschalig vervoer komen nieuwe Sprinter taxibusjes van Mercedes.
Komt er een training voor nieuw materieel?
Alle stadschauffeurs zullen gaan rijden met nieuw materieel en nieuwe telematica. In november zullen er instructietrainingen worden georganiseerd om bekend te worden met dit materieel. Meer informatie volgt zo snel mogelijk via de website.
Zit er een draaibare stoel in de chauffeurscabine?
Ja, er zit een draaibare stoel in de chauffeurscabine. Echter is er een beperkte ruimte voor chauffeurs met lange benen. Dit is gedeeltelijk op te lossen met een zitinstructie die meegenomen zal worden in de materiaaltraining voor de stadschauffeurs.
Is alle materieel op 8 december gereed?
De dubbelgelede bussen zullen niet op 8 december gereed zijn. Vanaf week 7 in 2014 komt er iedere week 1 bus. Voor de tussenliggende periode hebben wij 20 dubbelgelede bussen van Connexxion/GVU overgenomen.
Is de rolstoelplaat op afstand te bedienen?
De rolstoelplaat is niet op afstand te bedienen. De rolstoelplaat zit in de vloer van de bus en is geen losse plank. Wel is een handmatige bediening noodzakelijk.
Dienstregeling
Blijft de streek en stad gescheiden?
In principe blijft de streek en stad gescheiden. Er zijn een paar lijnen waarbij het beter uitkomt als de lijn van de streek naar de stad gaat en andersom.
De streekdienst zal ook rijden op lijn 10 en lijn 30. Deze lijnen rij je van Lunetten via Leidsche Rijn naar de Uithof. Voor de vestiging Nieuwegein zitten er bovendien enkele ritten op lijn 39, van Maarssen naar Utrecht CS en ’s ochtends 1 rit van lijn 127 van Kockengen naar Vleuten in het pakket. De stadsdienst gaat ook rijden op lijn 55 naar Maartensdijk. Dit is de lijn die nu nog 138 is. In het gebroken dienstenrooster van de stadsdienst zitten bovendien enkele ritten van lijn 287 naar Vianen en 252 naar Amersfoort. Informatie over lijninstructie volgt later.
Blijven de nachtbussen?
De nachtbussen uit de BRU concessie blijven (lijn 412, 441, 447, 452, 474, 477 en 495). In Zeist is er nu een vaste groep die deze diensten rijden. Wij zullen dit in principe voortzetten.
alleen de gele rakkers horen erbijquote:Op maandag 11 november 2013 04:06 schreef springer1980 het volgende:
[..]
Maar die groene Connexxion bussen en de witte Integro's die in Utrecht rijden, horen die ook bij de consessie die Qbuzz heeft gewonnen of alleen de huidige gele bussen?
yups van de qbuzz wesite:quote:Op maandag 11 november 2013 11:10 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
alleen de gele rakkers horen erbij
Maar ze rijden nu op bestaande lijnen zoals 29 enzo. Zijn bestaande Syntus Overijssel-bussen die omgespoten zijn oid?quote:Op dinsdag 12 november 2013 15:25 schreef _JdM_ het volgende:
Die rode bussen gaan per december naar de concessie Twente. (4 ambassadors)
Jup waren bestaande Midden-Overijssel bussen. Gaan in december naar Twente.quote:Op dinsdag 12 november 2013 15:53 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Maar ze rijden nu op bestaande lijnen zoals 29 enzo. Zijn bestaande Syntus Overijssel-bussen die omgespoten zijn oid?
Zowel de 3060 als 3057 (waren de ex 1460, ex2160 respectievelijk ex 1457, ex 2157) rijden tot 8 december bij Syntus Veluwe. Na december moeten deze bussen ook in Twente rijdn. In december gaan nog 3 (ze hadden er al 4) optares naar Twente.quote:Op dinsdag 12 november 2013 20:48 schreef springer1980 het volgende:
In Apeldoorn rijdt nu een amba in de orginele Syntus kleuren maar zonder Syntus stickers. Geen idee of het wagenpark nummer er nog wel op staat. Zal waarschijnlijk wel uit de consessie ZHO gekomen zijn...
dank voor deze bijdrage. Zonder OViB mis ik veel van wat er in den lande gebeurt.quote:Op dinsdag 12 november 2013 20:06 schreef Bitlord het volgende:
Vandaag diverse foto's en een filmpje kunnen maken van drie van de nieuwe Qbuzz-bussen voor Utrecht. Zie hier en hier:
http://busfoto.nl/foto/thumbnails.php?album=lastup
[ afbeelding ]
Onder de nieuwe slogan: "niet alleen ter land,maar ook nu te water."quote:Op maandag 11 november 2013 04:07 schreef springer1980 het volgende:
O ja, Connexxion Tours introduceert ook een nieuwe waterbus:
Nee, wel iets anders mijn sns-pasje is door slijtage niet meer rechthoekig maar werkt nog wel, behalve bij geldautomaten van de Postbank die buiten staan die worden na invoer van mijn pasje buiten gebruik gesteldquote:Op donderdag 14 november 2013 12:32 schreef OverRated het volgende:
Net bij het inchecken scande dat apparaat voorin de bus per ongeluk de keycard van m'n auto, ipv mijn ov-chipkaart. Daarna deed die scanner het niet meer, en er was tot ik uitstapte een luide brom te horenDe chauffeur belde nog tijdens de rit naar iemand met de vraag het op te lossen, want hij wist ook niet wat het was.
Iemand wel eens zoiets gehad?
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt eigenlijk. Bedoel je de rechterkant van de bus? Zo ja, dan is die motor/fietser dom om aan de rechterzijde in te halen terwijl de bus weg rijdt. Nog even los van het feit dat de fietser en brommer in de bebouwde kom gewoon moeten wachten.quote:Op donderdag 14 november 2013 14:12 schreef Iwanius het volgende:
Even een vraag tussendoor.
Is de blinde hoek van een buschauffeur zo klein dat hij een fietser/motorrijder niet ziet die bij een halte op een normale weg langs de passagierszijde wil passeren en bijna door de wegdraaiende bus (afslaan ) wordt platgedrukt?
Is zag het dus gebeuren vanmorgen en het vloeken van de bijna geplette rijder was wel duidelijk te horen.
Geen bus van Syntus maar de Setra van Noot...quote:Op vrijdag 15 november 2013 11:15 schreef Fiorano het volgende:
[ afbeelding ]
Syntus Gelderland heeft voorlopig een busje minder.... Gisteren tussen Barneveld en Nijkerk heeft een busje geprobeerd om lijn 87 te koppen. 3 reizigers + buschauffeur licht gewond. Bestuurder van de Bestelbus is met onbekende verwondingen richting het ziekenhuis vervoert.
Anyway, lijn wordt uitgevoerd door Syntus en is ook voorzien van Syntus bestikkering.quote:Op vrijdag 15 november 2013 12:57 schreef springer1980 het volgende:
[..]
Geen bus van Syntus maar de Setra van Noot...
Yup.(passagierskant noem ik dat altijd.quote:Op donderdag 14 november 2013 21:14 schreef Kentekenplaat het volgende:
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt eigenlijk. Bedoel je de rechterkant van de bus?
En toch zie je het (tenminste ik) best wel met vaak gebeuren met alle gevolgen van dien.quote:Zo ja, dan is die motor/fietser dom om aan de rechterzijde in te halen terwijl de bus weg rijdt. Nog even los van het feit dat de fietser en brommer in de bebouwde kom gewoon moeten wachten.
Die wagen rijdt vast bij GVU, wordt volgens mij gebruikt om basisschoolkinderen naar musea te brengen.quote:Op vrijdag 15 november 2013 21:58 schreef NoBody122 het volgende:
Dinsdag stond Connexxion Integro 2722 geparkeerd naast het Diakonessenhuis (ziekenhuis) in Utrecht.
Volgens mij heb ik daar zelf nog in gereden ten tijde van de laatste open dagen v/de luchtmacht in Liwwadden
Dan is er een dikke kans dat de chauffeur hem niet gezien heeft. Ondanks dat een bus een iets kleinere dode hoek heeft dan de gemiddelde vrachtwagen.quote:Op zaterdag 16 november 2013 13:42 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Yup.(passagierskant noem ik dat altijd.
[..]
En toch zie je het (tenminste ik) best wel met vaak gebeuren met alle gevolgen van dien.
Heeft allemaal schijnbaar te maken met haast-haast-haast.
Opmerkelijk dat Syntus redelijke oude bussen (tijdelijk) in gaat zetten in Twente. In Apeldoorn kwam ik vandaag de 2153 tegen, nog geheel in oude / orginele kleurstelling. Jammer dat er binnenkort geen bussen meer rondrijden in die kleuren. Blijf het 1 van de mooiste kleurstellingen vinden...quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:25 schreef _JdM_ het volgende:
[..]
Jup waren bestaande Midden-Overijssel bussen. Gaan in december naar Twente.
[..]
Zowel de 3060 als 3057 (waren de ex 1460, ex2160 respectievelijk ex 1457, ex 2157) rijden tot 8 december bij Syntus Veluwe. Na december moeten deze bussen ook in Twente rijdn. In december gaan nog 3 (ze hadden er al 4) optares naar Twente.
Toekomstig wagenpark van Twente:
3001-3011: Mercedes Sprinter
3047-3048: Citea Hybride (ex Connexxion 3327-3328)
3049-3060: Ambassador, (ex Syntus 2149-2160, exclusief 3055 en 3059)
3061-3072: Ambassador, voor inhuurbedrijven (ex huidige Syntus 3160-3172)
3101-3203: Citea LLE, 3101-3110 rijden al
3247-3250: Ambassador, ex Midden Overijssel 4147-4150. (rijden nu nog in MO).
3255-3256: Ambassador, ex Midden Overijssel 4155-4156, rijden nu al in Twente
3306-3309: Optare, rijden nu al in Twente
3312-3314: Optare, rijden nu op de Veluwe.
3401-3403: Duvedec geleed, voor het spitsvervoer en de pendels Drienerlo-UT bij wedstrijden in de Grolsch Veste.
Bron wagenpark: http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Concessie_Regio_Twente_(2014-2023)
Daar lijkt het inderdaad op (en waarschijnlijk wel naar meer plekken dan alleen musea)quote:Op zaterdag 16 november 2013 14:55 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Die wagen rijdt vast bij GVU, wordt volgens mij gebruikt om basisschoolkinderen naar musea te brengen.
http://www.busfoto.nl/foto/displayimage.php?pos=-28562
Zoals ik eerder zei blijkt dat wel gezien de vloekpartij die de bijna geplette rijder uitte.quote:Op zondag 17 november 2013 12:36 schreef Kentekenplaat het volgende:
Dan is er een dikke kans dat de chauffeur hem niet gezien heeft. Ondanks dat een bus een iets kleinere dode hoek heeft dan de gemiddelde vrachtwagen.
Met name aan de rechterkant. Dat komt omdat de deurruit van de bus helemaal naar beneden doorloopt.quote:Op woensdag 20 november 2013 11:58 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Zoals ik eerder zei blijkt dat wel gezien de vloekpartij die de bijna geplette rijder uitte.
Maar apart dat de dode hoek bij een bus kleiner is dan die van een vrachtwagen.
Weer bedankt.quote:Op donderdag 21 november 2013 18:16 schreef Bitlord het volgende:
Ook van de nieuwe geledes voor Utrecht zijn inmiddels plaatjes:
http://busfoto.nl/foto/thumbnails.php?album=lastup&cat=47
[ afbeelding ]
We call it: Monorailquote:Op donderdag 21 november 2013 22:23 schreef Bitlord het volgende:
Is het een bus, is het een tram? Geen idee. Maar ik vond het er wel apart uitzien afgelopen zomer bij Walt Disney World:
Ik heb in 1987 al in dat ding gezeten in Disneyworld Orlandoquote:Op vrijdag 22 november 2013 10:22 schreef Iwanius het volgende:
En als ik mij goed herinner hebben ze die dingen al jaren. Ook in de 20st eeuw!
Je ziet ze bijvoorbeeld ook bij Universal Studios.
Ik weet niet of het nog zo is,maar toen ik er ooit was hadden alle parkeerplekken Disney namen met bijbehorende afbeeldingen zodat het altijd erg makkelijk was je opstap/parkeerplek te onthouden.
Ik heb het in deze dan over Disney World in Florida natuurlijk.
In bijna ieder strandplaats rijden soortgelijke treintjes, toch?quote:Op vrijdag 22 november 2013 18:09 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Ik heb het uiteraard over de "treintjes" beneden.
Volgens mij volgen ze die blauwe lijn, zijn ze automatisch dat bedoelt hij denk ik. Kan je ook gewoon uitleggen/zeggen hoor Bitlordquote:Op vrijdag 22 november 2013 18:41 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
In bijna ieder strandplaats rijden soortgelijke treintjes, toch?
Ook gewoon hier in Nederland hebben we ze, en wel bij Slagharen:quote:Op vrijdag 22 november 2013 14:06 schreef bork het volgende:
In Rust (Duitsland) heb je er ook 1 (monorail)
yups maar daar gaat het dus klaarblijkelijk niet overquote:Op vrijdag 22 november 2013 22:56 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Ook gewoon hier in Nederland hebben we ze, en wel bij Slagharen:
En de People movers van Connexxion van Rotterdam Kralingsezoom naar bedrijvenpark Rivium (Capelle aan den IJssel)quote:Op zaterdag 23 november 2013 12:15 schreef Alexxxxx het volgende:
zelfrijdende bussen hebben we in NL ook, oa op een parking van Schiphol
Kijk, ook iemand die een early bird is inzake het bezoek aan Disneyworld.quote:Op vrijdag 22 november 2013 10:25 schreef marcel.nl het volgende:
Ik heb in 1987 al in dat ding gezeten in Disneyworld Orlando
quote:Ik weet niet waar ze dit op basseren maar ikzelf heb het idee dat vervoersbedrijven juist vanwege minder passagiers kleinere bussen inzetten zoals de "Fryseker" en de Optare.
die fryskers waren er 113 en dan nog 6 jaar geleden. van de optares rijden er ook maar 40 rond. stelt niks voor t.o.v. de 600 nieuwe bussen per jaar.quote:Per jaar worden er in Nederland zo’n 600 nieuwe bussen aangeschaft, zo staat in een rapport van ING.
Bestond toen 15jaar (was een coca cola blikjes serie met Disney figuren erop tbv 15th anniversary)quote:Op zondag 24 november 2013 09:48 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Kijk, ook iemand die een early bird is inzake het bezoek aan Disneyworld.
(ik= begin '80)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |