Dan is er een dikke kans dat de chauffeur hem niet gezien heeft. Ondanks dat een bus een iets kleinere dode hoek heeft dan de gemiddelde vrachtwagen.quote:Op zaterdag 16 november 2013 13:42 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Yup.(passagierskant noem ik dat altijd.
[..]
En toch zie je het (tenminste ik) best wel met vaak gebeuren met alle gevolgen van dien.
Heeft allemaal schijnbaar te maken met haast-haast-haast.
Opmerkelijk dat Syntus redelijke oude bussen (tijdelijk) in gaat zetten in Twente. In Apeldoorn kwam ik vandaag de 2153 tegen, nog geheel in oude / orginele kleurstelling. Jammer dat er binnenkort geen bussen meer rondrijden in die kleuren. Blijf het 1 van de mooiste kleurstellingen vinden...quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:25 schreef _JdM_ het volgende:
[..]
Jup waren bestaande Midden-Overijssel bussen. Gaan in december naar Twente.
[..]
Zowel de 3060 als 3057 (waren de ex 1460, ex2160 respectievelijk ex 1457, ex 2157) rijden tot 8 december bij Syntus Veluwe. Na december moeten deze bussen ook in Twente rijdn. In december gaan nog 3 (ze hadden er al 4) optares naar Twente.
Toekomstig wagenpark van Twente:
3001-3011: Mercedes Sprinter
3047-3048: Citea Hybride (ex Connexxion 3327-3328)
3049-3060: Ambassador, (ex Syntus 2149-2160, exclusief 3055 en 3059)
3061-3072: Ambassador, voor inhuurbedrijven (ex huidige Syntus 3160-3172)
3101-3203: Citea LLE, 3101-3110 rijden al
3247-3250: Ambassador, ex Midden Overijssel 4147-4150. (rijden nu nog in MO).
3255-3256: Ambassador, ex Midden Overijssel 4155-4156, rijden nu al in Twente
3306-3309: Optare, rijden nu al in Twente
3312-3314: Optare, rijden nu op de Veluwe.
3401-3403: Duvedec geleed, voor het spitsvervoer en de pendels Drienerlo-UT bij wedstrijden in de Grolsch Veste.
Bron wagenpark: http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Concessie_Regio_Twente_(2014-2023)
Daar lijkt het inderdaad op (en waarschijnlijk wel naar meer plekken dan alleen musea)quote:Op zaterdag 16 november 2013 14:55 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Die wagen rijdt vast bij GVU, wordt volgens mij gebruikt om basisschoolkinderen naar musea te brengen.
http://www.busfoto.nl/foto/displayimage.php?pos=-28562
Zoals ik eerder zei blijkt dat wel gezien de vloekpartij die de bijna geplette rijder uitte.quote:Op zondag 17 november 2013 12:36 schreef Kentekenplaat het volgende:
Dan is er een dikke kans dat de chauffeur hem niet gezien heeft. Ondanks dat een bus een iets kleinere dode hoek heeft dan de gemiddelde vrachtwagen.
Met name aan de rechterkant. Dat komt omdat de deurruit van de bus helemaal naar beneden doorloopt.quote:Op woensdag 20 november 2013 11:58 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Zoals ik eerder zei blijkt dat wel gezien de vloekpartij die de bijna geplette rijder uitte.
Maar apart dat de dode hoek bij een bus kleiner is dan die van een vrachtwagen.
Weer bedankt.quote:Op donderdag 21 november 2013 18:16 schreef Bitlord het volgende:
Ook van de nieuwe geledes voor Utrecht zijn inmiddels plaatjes:
http://busfoto.nl/foto/thumbnails.php?album=lastup&cat=47
[ afbeelding ]
We call it: Monorailquote:Op donderdag 21 november 2013 22:23 schreef Bitlord het volgende:
Is het een bus, is het een tram? Geen idee. Maar ik vond het er wel apart uitzien afgelopen zomer bij Walt Disney World:
Ik heb in 1987 al in dat ding gezeten in Disneyworld Orlandoquote:Op vrijdag 22 november 2013 10:22 schreef Iwanius het volgende:
En als ik mij goed herinner hebben ze die dingen al jaren. Ook in de 20st eeuw!
Je ziet ze bijvoorbeeld ook bij Universal Studios.
Ik weet niet of het nog zo is,maar toen ik er ooit was hadden alle parkeerplekken Disney namen met bijbehorende afbeeldingen zodat het altijd erg makkelijk was je opstap/parkeerplek te onthouden.
Ik heb het in deze dan over Disney World in Florida natuurlijk.
In bijna ieder strandplaats rijden soortgelijke treintjes, toch?quote:Op vrijdag 22 november 2013 18:09 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Ik heb het uiteraard over de "treintjes" beneden.
Volgens mij volgen ze die blauwe lijn, zijn ze automatisch dat bedoelt hij denk ik. Kan je ook gewoon uitleggen/zeggen hoor Bitlordquote:Op vrijdag 22 november 2013 18:41 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
In bijna ieder strandplaats rijden soortgelijke treintjes, toch?
Ook gewoon hier in Nederland hebben we ze, en wel bij Slagharen:quote:Op vrijdag 22 november 2013 14:06 schreef bork het volgende:
In Rust (Duitsland) heb je er ook 1 (monorail)
yups maar daar gaat het dus klaarblijkelijk niet overquote:Op vrijdag 22 november 2013 22:56 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Ook gewoon hier in Nederland hebben we ze, en wel bij Slagharen:
En de People movers van Connexxion van Rotterdam Kralingsezoom naar bedrijvenpark Rivium (Capelle aan den IJssel)quote:Op zaterdag 23 november 2013 12:15 schreef Alexxxxx het volgende:
zelfrijdende bussen hebben we in NL ook, oa op een parking van Schiphol
Kijk, ook iemand die een early bird is inzake het bezoek aan Disneyworld.quote:Op vrijdag 22 november 2013 10:25 schreef marcel.nl het volgende:
Ik heb in 1987 al in dat ding gezeten in Disneyworld Orlando
quote:Ik weet niet waar ze dit op basseren maar ikzelf heb het idee dat vervoersbedrijven juist vanwege minder passagiers kleinere bussen inzetten zoals de "Fryseker" en de Optare.
die fryskers waren er 113 en dan nog 6 jaar geleden. van de optares rijden er ook maar 40 rond. stelt niks voor t.o.v. de 600 nieuwe bussen per jaar.quote:Per jaar worden er in Nederland zo’n 600 nieuwe bussen aangeschaft, zo staat in een rapport van ING.
Bestond toen 15jaar (was een coca cola blikjes serie met Disney figuren erop tbv 15th anniversary)quote:Op zondag 24 november 2013 09:48 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Kijk, ook iemand die een early bird is inzake het bezoek aan Disneyworld.
(ik= begin '80)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |