Arriva Touring heeft ze ook nog in Groningen staan.quote:Op maandag 26 augustus 2013 15:24 schreef NoBody122 het volgende:
Ik zag eergistermiddag op de A9 tussen A'dam Zuid - Badhoevedorp een gelede Cxx Duvedec rijden.. Waarschijnlijk voor pendelvervoer van/naar Mysteryland.
Wel mooi dat ze die dingen nog hebben
quote:Op maandag 26 augustus 2013 20:53 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Arriva Touring heeft ze ook nog in Groningen staan.
De hele vloot van de Walibi express bestaat uit die 2 bussen?quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 08:10 schreef Mr.Jorn. het volgende:
Er rijden er ook nog twee op de Walibi-express tussen Harderwijk en Walibi World
Apeldoorn heeft nog de 7800, 7807, 7813, Zwolle heeft de 7810, 9056, 9063, 9078, Emmeloord heeft nog de 9073, 9077. Alhoewel die indeling nogal eens afwisseld.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 20:05 schreef springer1980 het volgende:
Cxx Tours Apeldoorn heeft er zowiezo ook nog 1 voor het leerlingen vervoer naast een aantal MAN Lion's Regio's (Ex Qliners)
Zaterdag ga ik naar Ground Zero en ik vermoed dat ze daar ook wel de nodige gelede Duvedecs in zullen zetten voor het pendelvervoer. Was vorig jaar iig wel het geval. Die dingen zijn btw van binnen al behoorlijk uitgeleefd...![]()
Weet iemand hier eigenlijk of je aan het interieur kan zien of het een ex Midnet of een ex NZH wagen is???
Die MAN's kom ik regelmatig tegen, af en toe ook een Ex interliner Integro...quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 23:23 schreef _JdM_ het volgende:
[..]
Apeldoorn heeft nog de 7800, 7807, 7813, Zwolle heeft de 7810, 9056, 9063, 9078, Emmeloord heeft nog de 9073, 9077. Alhoewel die indeling nogal eens afwisseld.
Ex-Midnet heeft afwisselend groen/blauw stoffen stoelen, Ex-NZH heeft grijze leren stoelen.
Dagelijkse inzet op de scholierenlijnen van/naar Jacobus Fruytierschool 6XX. (niet de ritten die zijn opgenomen in lijn 104 en 108, die rijden met ex-CXX MAN's.) lijn 163 Lelystad-Dronten-Kampen (1 rit meende ik) en lijn 70 Zwolle-Zwartsluis (In ieder geval de rit van Zwolle V 16.45)
Ik ben wel benieuwd welke dit zijn. Als ze van lijn 315 afkomen hebben ze al behoorlijk wat kilometers onder de wielen doorgehad.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 20:05 schreef springer1980 het volgende:
Cxx Tours .... een aantal MAN Lion's Regio's (Ex Qliners)
Het zijn idd de ex-qliners uit friesland, waaronder de 5787 (volgens google)quote:Op woensdag 28 augustus 2013 21:11 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd welke dit zijn. Als ze van lijn 315 afkomen hebben ze al behoorlijk wat kilometers onder de wielen doorgehad.
quote:Op woensdag 28 augustus 2013 21:55 schreef springer1980 het volgende:
[..]
Het zijn idd de ex-qliners uit friesland, waaronder de 5787 (volgens google)
Overigens rijden 2(?) ex Qbuzz Qliners ook leerlingenvervoer in het wit van Betuwe Tours. Weet even de kentekens / busnummers niet meer...
je bedoelt die Friese MAN's waarvan het leasecontract eind vorig jaar afliep?quote:Op woensdag 28 augustus 2013 21:55 schreef springer1980 het volgende:
[..]
Het zijn idd de ex-qliners uit friesland, waaronder de 5787 (volgens google)
Overigens rijden 2(?) ex Qbuzz Qliners ook leerlingenvervoer in het wit van Betuwe Tours. Weet even de kentekens / busnummers niet meer...
Ja, die bedoel ik, als ik me niet vergis de ex 2043 en 2045. Smit uit Harderwijk heeft er ook 2, nog in de oude kleuren volgens busfoto.nl en volgens mij heeft Gebo ook eentje rond rijden in het wit maar dat weet ik niet helemaal zeker.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 22:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
je bedoelt die Friese MAN's waarvan het leasecontract eind vorig jaar afliep?
dat vraag ik me ook af, mis het nog steeds erg en ontdekte tot dusver geen soortgelijke sitequote:Op woensdag 4 september 2013 12:44 schreef Gnittoo het volgende:
wat is nou eigenlijk de opvolger van openbaarvervoerinboskoop geworden?
Hmm, die lijn 50 zou ik wel eens kunnen zijnquote:Op woensdag 4 september 2013 12:00 schreef Alexxxxx het volgende:
Een blog voor de liefhebbers van grensoverschrijdend OV en bussen in een stad die eigenlijk een tram nodig heeft.
http://alexmiedema.nl/2013/09/04/bussen-in-aken/
[ afbeelding ]
wat ik begrepen heb zouden de bussen wat oranje worden. Zie een draadje hierover op OV in Nederlandquote:Op woensdag 4 september 2013 23:15 schreef Mr.Jorn. het volgende:
Heeft een van jullie meer informatie over de nieuwe bussen die gaan rijden in Groningen-Drenthe? Onder andere capacities. Maar ik heb (oa door het verdwijnen van casfiles/ovib) nog een foto gezien!
Ik was daar vrijdag, maar er reden nog geen nieuwe bussen.quote:Op woensdag 4 september 2013 23:15 schreef Mr.Jorn. het volgende:
Heeft een van jullie meer informatie over de nieuwe bussen die gaan rijden in Groningen-Drenthe? Onder andere capacities. Maar ik heb (oa door het verdwijnen van casfiles/ovib) nog een foto gezien!
16 juni begin van de middagquote:Op woensdag 4 september 2013 20:27 schreef Tha_T het volgende:
[..]
Hmm, die lijn 50 zou ik wel eens kunnen zijn. Wanneer is die foto gemaakt?
wat ben ik dan blij dat we nog de 10m amba hebben.quote:Op zondag 1 september 2013 12:21 schreef Peterselieman het volgende:
VDL komt met een eigen variant van de Optare: http://www.vdlbuscoach.co(...)-Bus.aspx?lang=nl-NL
betekent wel dat de 10,6 meter variant van de Amba er definitief uit lijkt te gaan
Betreft locatie: het googelen van het op de achtergrond zichtbare 'Hansa hotel' bracht mij op Dusseldorf uit, wat strookt met de letter 'D' op het kenteken van de bus.quote:Op zaterdag 7 september 2013 22:56 schreef Alexxxxx het volgende:
[ afbeelding ]
Raad waar die staat. En welke twee verschillende modellen bus op deze foto staan
de locatie is al foutquote:Op zondag 8 september 2013 00:30 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Betreft locatie: het googelen van het op de achtergrond zichtbare 'Hansa hotel' bracht mij op Dusseldorf uit, wat strookt met de letter 'D' op het kenteken van de bus.
Wat betreft modellen: geen idee
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 8 september 2013 01:03 schreef Alexxxxx het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
kleine tipquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Dit mag gewoon zolang het zicht van de bestuurder maar niet beperkt wordt. Vergelijk het maar met een vrachtwagen, SRV wagen of bestelbus.quote:Op zondag 15 september 2013 15:29 schreef Iwanius het volgende:
Ik heb een vraag over die spelersbussen van bijvoorbeeld Ajax of Feyenoord die tegenwoordig helemaal beplakt zijn in 1 kleur waardoor je de ramen niet meer ziet.
[ afbeelding ]
Is dat speciaal getint glas dat zo is aangepast dat je dus deze eenzijdige kleur krijgt want ik kan mij voorstellen dat het raar staat dat men het wel dus voor het voetbal zoiets doet maar als jij of ik als gewone autorijder zijn auto zo zou bedekken, je gelijk een prent zou krijgen.
Dit, plus dat je van binnenuit nog een best hoog percentage lichtdoorlatendheid hebtquote:Op zondag 15 september 2013 22:31 schreef springer1980 het volgende:
[..]
Dit mag gewoon zolang het zicht van de bestuurder maar niet beperkt wordt. Vergelijk het maar met een vrachtwagen, SRV wagen of bestelbus.
Dit is hoogstwaarschijnlijk van die one way vision folie.. Je kunt dus wel gewoon van binnen naar buiten kijken (wel verduisterend)..quote:Op zondag 15 september 2013 15:29 schreef Iwanius het volgende:
Ik heb een vraag over die spelersbussen van bijvoorbeeld Ajax of Feyenoord die tegenwoordig helemaal beplakt zijn in 1 kleur waardoor je de ramen niet meer ziet.
[ afbeelding ]
Is dat speciaal getint glas dat zo is aangepast dat je dus deze eenzijdige kleur krijgt want ik kan mij voorstellen dat het raar staat dat men het wel dus voor het voetbal zoiets doet maar als jij of ik als gewone autorijder zijn auto zo zou bedekken, je gelijk een prent zou krijgen.
quote:Op maandag 16 september 2013 15:31 schreef Peterselieman het volgende:
In Groningen hebben ze stadsgelede 3050 omgebouwd en voorzien van een nieuwe livery en waarschijnlijk ook nieuw interieur:
[ afbeelding ]
Een en ander loopt vooruit op de nieuwe vervoersplannen voor de stad waarbij er voor lijn 15/115 negen Capacity's komen en waarbij er met het stads en streeknet geschoven zal gaan worden. Zo worden de lijnen 316/317 Leek/Roden-Kardinge verder geïntegreerd met de huidige stadslijnen 3 en 6 en zal er met geledes gereden gaan worden ipv standaardbussen. De Qliner naar Annen zal verdwijnen en geïntegreerd worden in P-Citybus 22 die nu nog tussen Haren en Euroborg P3 pendelt. Ook dit wordt een lijn die volledig met geledes gereden zal gaan worden. Voor deze operatie worden een aantal stadsgeledes omgebouwd en komen er enkele nieuwe geledes bij.
Behalve een andere kleurstelling, met een reclame op de ramen die de bussen best donker maakt van binnen, lijkt er nog niks veranderd aan de bussen. Het interieur is nog altijd gelijk als dat van elke andere bus in de stad. Dus nog gewoon de lage kuipstoeltjes in plaats van de stoelen met hoge rugleuning die in de streekbussen staan.quote:Op maandag 16 september 2013 15:31 schreef Peterselieman het volgende:
In Groningen hebben ze stadsgelede 3050 omgebouwd en voorzien van een nieuwe livery en waarschijnlijk ook nieuw interieur:
[ afbeelding ]
Een en ander loopt vooruit op de nieuwe vervoersplannen voor de stad waarbij er voor lijn 15/115 negen Capacity's komen en waarbij er met het stads en streeknet geschoven zal gaan worden. Zo worden de lijnen 316/317 Leek/Roden-Kardinge verder geïntegreerd met de huidige stadslijnen 3 en 6 en zal er met geledes gereden gaan worden ipv standaardbussen. De Qliner naar Annen zal verdwijnen en geïntegreerd worden in P-Citybus 22 die nu nog tussen Haren en Euroborg P3 pendelt. Ook dit wordt een lijn die volledig met geledes gereden zal gaan worden. Voor deze operatie worden een aantal stadsgeledes omgebouwd en komen er enkele nieuwe geledes bij.
dan moet dat nog komen. Ik geloof dat de bussen deels een stadsinterieur krijgen en deels streek.quote:Op zaterdag 21 september 2013 14:10 schreef LtnGeorge het volgende:
[..]
Behalve een andere kleurstelling, met een reclame op de ramen die de bussen best donker maakt van binnen, lijkt er nog niks veranderd aan de bussen. Het interieur is nog altijd gelijk als dat van elke andere bus in de stad. Dus nog gewoon de lage kuipstoeltjes in plaats van de stoelen met hoge rugleuning die in de streekbussen staan.
Ja, knap waardeloos voor de regio bij jullie! Een mannetje of 1500 die op straat komen te staan, die zelf ook allemaal gezinnen hebben die er ook van mee profiteren.quote:Op woensdag 25 september 2013 15:16 schreef dennistd het volgende:
De OAD is faiiliet: http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=171756&cat=1
Zijn er nog streeklijnen van OAD?quote:Op woensdag 25 september 2013 18:44 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Ja, knap waardeloos voor de regio bij jullie! Een mannetje of 1500 die op straat komen te staan, die zelf ook allemaal gezinnen hebben die er ook van mee profiteren.
Ik hoop op een soort van doorstart voor OAD, maar verwacht dit niet, aangezien het faillissement al is uitgesproken.
Voor zover ik weet alleen scholieren lijn(en) in Twente met ex BBA / Veolia Citaro's...quote:Op woensdag 25 september 2013 20:29 schreef dennistd het volgende:
Ergens in Brabant nog volgens mij, en hier in Twente zie ik wel eens OAD-Citaro's op lijn 97
Je zal maar al je voetbalreizen i.c.m. tickets voor de Champions league wedstrijden van Ajax hebben geregeld via hun.quote:Op woensdag 25 september 2013 15:16 schreef dennistd het volgende:
De OAD is faiiliet: http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=171756&cat=1
wie gaat er nog iets bestellen bij een bedrijf dat een naderd faillisement afkondigd? lekker onzinnig.quote:Ik vind toch dat er een wet moet komen die bedrijven verplicht indien een naderend faillissement is potentiële klanten hiervan weken van te voren op de hoogte te brengen
OAD rijdt met 1 citaro op lijn 91 (Holten-Rijssen-Goor-Almelo) en 1 citaro op lijn 92 (Almelo-Neede).quote:Op woensdag 25 september 2013 20:29 schreef dennistd het volgende:
Ergens in Brabant nog volgens mij, en hier in Twente zie ik wel eens OAD-Citaro's op lijn 97
Wat is onzinniger: Een bedrijf dat willens en wetens failliet gaat en dit niet tijdig meldt aan zijn clientèle waardoor zij die dus al geboekt en betaalt hebben als het faillissement daar is, met de gebakken peren blijven zitten of een bedrijf dat tijdig aangeeft dat men weleens failliet zou kunnen gaan en de ellende beperkt blijft tot hen zelf i.p.v. dat zij klanten meesleuren in hun faillissement.quote:Op donderdag 26 september 2013 11:23 schreef Gnittoo het volgende:
wie gaat er nog iets bestellen bij een bedrijf dat een naderd faillisement afkondigd? lekker onzinnig.
Ik vermoed Apeldoorn, foto´s zijn genomen bij de Syntus stalling in Apd en volgens mij heb ik hem daar ook een keer zien staan...quote:Op zondag 6 oktober 2013 13:47 schreef Peterselieman het volgende:
Interessant. Ze hebben een Amba omgebouwd om te rijden op waterstof. Binnenkort zal er ergens eentje op dienst te zien zijn. Ik denk zelf Zwolle of Apeldoorn
http://autobussen.blogspo(...)dor-8197-is-een.html
Niet dat het de eerste is, maar toch
quote:Op woensdag 4 september 2013 12:44 schreef Gnittoo het volgende:
wat is nou eigenlijk de opvolger van openbaarvervoerinboskoop geworden?
Voor busfoto's?quote:Op woensdag 4 september 2013 18:59 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
dat vraag ik me ook af, mis het nog steeds erg en ontdekte tot dusver geen soortgelijke site
ik wist er neit van maar nu denk ik t wel jaquote:Op donderdag 10 oktober 2013 14:28 schreef Mr.Jorn. het volgende:
Arriva Friesland heeft zaterdag een open dag. Gaan er nog mensen heen?
http://www.arriva.nl/nieu(...)rriva-in-leeuwarden/
Een echte opvolger is er niet meer gekomen, hetgeen natuurlijk erg jammer is. Het forum van OVinNederland houdt nog wel enigszins de ontwikkeling in bussenland bij.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 01:23 schreef Pino112 het volgende:
[..]
[..]
Voor busfoto's?
Weet niet precies wat op Boskoop allemaal stond, keek er alleen voor de foto's.
Kwam deze tegen: http://busfoto.net/start_nl.html
een Arriva-bus die rijdt?quote:Op donderdag 10 oktober 2013 21:53 schreef Ou-Tannu het volgende:
http://www.marrennijs.nl/Nieuws/auto-botst-op-bus-arriva
wat klopt daar niet dat artikel? :p
volgens mij staan hier ook nog overblijfselen van een echter Interliner paalquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 12:41 schreef Peterselieman het volgende:
je kunt het hem niet helemaal verwijten, want de sporen van de Interliner zijn na al die jaren nog steeds terug te vinden. Tot voor kort op station Leeuwarden, maar daar zijn de sporen verdwenen. Leeuwarden Klanderij heeft nog de zwaar verwaarloosde overblijfselen staan
het bord voor de gewone streekdiensten (tegen over de BP) is nog wel regelmatig aan.. echter met informatie waar je geen niks aan hebt..quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 21:57 schreef LtnGeorge het volgende:
Dat is wel waar.
Reis elke dag via Joure naar Groningen en tref daar inderdaad elke ochtend het nog de oude interliner zuil met vertrektijden (welke gigantisch rot is), het interliner bushokje (2 maal!) en het connexxion vertrekbord.
Op de ongebruikte zijde staat inderdaad ook nog een interliner zuil met beeldscherm!
De connexxion borden staan inmiddels wel uit geloof ik. Die op station Heerenveen is vorig jaar weggehaald maar de 2 in joure zijn beide blijven staan.
was vanochtend redelijk druk volgens mij. Zag twee pendelbussen rijden en bij de achterzijde van de stallen waren twee gasploffers neergezet. Op het voormalig Brada-terrein, waar xx haar stalling had stond ook nog een bus en kon geparkeerd worden. Voor de rest heb ik er niets van meegekregenquote:Op donderdag 10 oktober 2013 14:28 schreef Mr.Jorn. het volgende:
Arriva Friesland heeft zaterdag een open dag. Gaan er nog mensen heen?
http://www.arriva.nl/nieu(...)rriva-in-leeuwarden/
Ik kom er net vandaan, niemand van hier gezien voor zover ik weet.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 16:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
was vanochtend redelijk druk volgens mij. Zag twee pendelbussen rijden en bij de achterzijde van de stallen waren twee gasploffers neergezet. Op het voormalig Brada-terrein, waar xx haar stalling had stond ook nog een bus en kon geparkeerd worden. Voor de rest heb ik er niets van meegekregen
Jou ook niet gezien maar was er zelf wel tussen pakweg 12 en 13 uur. Veel collega's gesproken dus meer gepraat dan gezienquote:Op zaterdag 12 oktober 2013 16:39 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ik kom er net vandaan, niemand van hier gezien voor zover ik weet.
ik was er rond half twee geloof ik.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 18:44 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Jou ook niet gezien maar was er zelf wel tussen pakweg 12 en 13 uur. Veel collega's gesproken dus meer gepraat dan gezien
Hij was gelukkig al wel voorzien van die oerlelijke ¤3 stickerquote:Op zaterdag 12 oktober 2013 22:03 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
ik was er rond half twee geloof ik.
en die BYD schijnt nog niet eens op Schier gewest te zijn, deuren zitten er net in?
En zo te zien zijn ze een stuk donker blauw op bumper "vergeten"...quote:Op zondag 13 oktober 2013 08:03 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Hij was gelukkig al wel voorzien van die oerlelijke ¤3 sticker![]()
Beetje kopie van het Amsterdamse systeem voor de tramlijnen?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 12:18 schreef Peterselieman het volgende:
Ze hebben in Utrecht vanaf december weer iets nieuws. Kubus neemt het vervoer over van xx en introduceert voor de stadsdienst bestemmingskleuren, niet zoals ze in Groningen al op de stadsdienst hebben.
Daarnaast krijgt ieder bestemmingsgebied een symbool, dus dan heb je bijvoorbeeld Lijn 12 (geel) ☼ (zonnetje) Uithof
bron: http://qbuzz-utrechtcentraal.nl/index.php?id=204
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |