abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131564222
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 18:44 schreef Bitlord het volgende:

[..]

Ja, knap waardeloos voor de regio bij jullie! Een mannetje of 1500 die op straat komen te staan, die zelf ook allemaal gezinnen hebben die er ook van mee profiteren.

Ik hoop op een soort van doorstart voor OAD, maar verwacht dit niet, aangezien het faillissement al is uitgesproken.
Zijn er nog streeklijnen van OAD?
  Redactie Sport woensdag 25 september 2013 @ 20:29:13 #62
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_131564490
Ergens in Brabant nog volgens mij, en hier in Twente zie ik wel eens OAD-Citaro's op lijn 97
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_131567622
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 20:29 schreef dennistd het volgende:
Ergens in Brabant nog volgens mij, en hier in Twente zie ik wel eens OAD-Citaro's op lijn 97
Voor zover ik weet alleen scholieren lijn(en) in Twente met ex BBA / Veolia Citaro's...
pi_131579161
quote:
Je zal maar al je voetbalreizen i.c.m. tickets voor de Champions league wedstrijden van Ajax hebben geregeld via hun. }:|

Ik vind toch dat er een wet moet komen die bedrijven verplicht indien een naderend faillissement is potentiële klanten hiervan weken van te voren op de hoogte te brengen, want nu is het weer " mostert na de maaltijd" en zitten de klanten met de gebakken peren inzake hun betalingen en boekingen.

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 26-09-2013 10:06:20 ]
  donderdag 26 september 2013 @ 11:23:25 #65
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_131581041
quote:
Ik vind toch dat er een wet moet komen die bedrijven verplicht indien een naderend faillissement is potentiële klanten hiervan weken van te voren op de hoogte te brengen
wie gaat er nog iets bestellen bij een bedrijf dat een naderd faillisement afkondigd? lekker onzinnig.
pi_131584327
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 20:29 schreef dennistd het volgende:
OAD rijdt met 1 citaro op lijn 91 (Holten-Rijssen-Goor-Almelo) en 1 citaro op lijn 92 (Almelo-Neede).
Lijn 97 (in Goor gekoppeld aan lijn 95) rijdt als het goed is met een optare, 2 mercedes sprinters en een 18 persoonsbusje van TGVia.
Bij twijfel: gebruik beton.
pi_131736319
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 11:23 schreef Gnittoo het volgende:

wie gaat er nog iets bestellen bij een bedrijf dat een naderd faillisement afkondigd? lekker onzinnig.
Wat is onzinniger: Een bedrijf dat willens en wetens failliet gaat en dit niet tijdig meldt aan zijn clientèle waardoor zij die dus al geboekt en betaalt hebben als het faillissement daar is, met de gebakken peren blijven zitten of een bedrijf dat tijdig aangeeft dat men weleens failliet zou kunnen gaan en de ellende beperkt blijft tot hen zelf i.p.v. dat zij klanten meesleuren in hun faillissement.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 6 oktober 2013 @ 13:47:26 #68
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131898373
Interessant. Ze hebben een Amba omgebouwd om te rijden op waterstof. Binnenkort zal er ergens eentje op dienst te zien zijn. Ik denk zelf Zwolle of Apeldoorn

http://autobussen.blogspo(...)dor-8197-is-een.html

Niet dat het de eerste is, maar toch :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131971749
quote:
14s.gif Op zondag 6 oktober 2013 13:47 schreef Peterselieman het volgende:
Interessant. Ze hebben een Amba omgebouwd om te rijden op waterstof. Binnenkort zal er ergens eentje op dienst te zien zijn. Ik denk zelf Zwolle of Apeldoorn

http://autobussen.blogspo(...)dor-8197-is-een.html

Niet dat het de eerste is, maar toch :P
Ik vermoed Apeldoorn, foto´s zijn genomen bij de Syntus stalling in Apd en volgens mij heb ik hem daar ook een keer zien staan...
  Redactie Sport / Supervogel donderdag 10 oktober 2013 @ 01:23:45 #70
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_132028318
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 12:44 schreef Gnittoo het volgende:
wat is nou eigenlijk de opvolger van openbaarvervoerinboskoop geworden?
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 18:59 schreef marcel.nl het volgende:

[..]

dat vraag ik me ook af, mis het nog steeds erg en ontdekte tot dusver geen soortgelijke site
Voor busfoto's?
Weet niet precies wat op Boskoop allemaal stond, keek er alleen voor de foto's.

Kwam deze tegen: http://busfoto.net/start_nl.html
pi_132038521
Arriva Friesland heeft zaterdag een open dag. Gaan er nog mensen heen?

http://www.arriva.nl/nieu(...)rriva-in-leeuwarden/
If i could have my wasted Fok!days back, would i use them to get back on track?
pi_132041781
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 14:28 schreef Mr.Jorn. het volgende:

ik wist er neit van maar nu denk ik t wel ja :P
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 10 oktober 2013 @ 17:55:13 #73
Maffe Fries
pi_132042577
zaterdag werken, dus hooguit even langsrijden, meer niet
pi_132044484
quote:
14s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 01:23 schreef Pino112 het volgende:

[..]

[..]

Voor busfoto's?
Weet niet precies wat op Boskoop allemaal stond, keek er alleen voor de foto's.

Kwam deze tegen: http://busfoto.net/start_nl.html
Een echte opvolger is er niet meer gekomen, hetgeen natuurlijk erg jammer is. Het forum van OVinNederland houdt nog wel enigszins de ontwikkeling in bussenland bij.

Qua grote fotosite heb je
busfoto.net
en
busfoto.nl (die is van mij)
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 10 oktober 2013 @ 22:16:06 #76
Maffe Fries
pi_132052528
quote:
een Arriva-bus die rijdt? :P
pi_132059420
quote:
12s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 22:16 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

een Arriva-bus die rijdt? :P
nee.. Hints: Interliner? Citea?
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 12:15:39 #78
391173 LtnGeorge
Architectuur & OV liefhebb
pi_132064236
De reporters van marrennijs gaan wel vaker de mist in.

Al is het ergens te verklaren:
- Schrijver is in de 30, was jong in de tijd dat er interliners door Joure reden.
- Bus rijdt over de snelweg, is dus interliner.

Hierbij wordt dan wel even vergeten dat:
- Interliner hier inmiddels Q-liner heet en van arriva is.
- Ook de normale streekbussen daar over de snelweg rijden.

Het grootste deel van de lezers zal het verschil overigens niet opmerken.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 11 oktober 2013 @ 12:41:58 #79
Maffe Fries
pi_132064999
je kunt het hem niet helemaal verwijten, want de sporen van de Interliner zijn na al die jaren nog steeds terug te vinden. Tot voor kort op station Leeuwarden, maar daar zijn de sporen verdwenen. Leeuwarden Klanderij heeft nog de zwaar verwaarloosde overblijfselen staan
pi_132070766
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 12:41 schreef Peterselieman het volgende:
je kunt het hem niet helemaal verwijten, want de sporen van de Interliner zijn na al die jaren nog steeds terug te vinden. Tot voor kort op station Leeuwarden, maar daar zijn de sporen verdwenen. Leeuwarden Klanderij heeft nog de zwaar verwaarloosde overblijfselen staan
volgens mij staan hier ook nog overblijfselen van een echter Interliner paal ;)

dat die nog niet door gerot is...

en dat er nog steeds een bord van connexxion staat waar in het verleden de vertrektijden op stonden... echter die nu continu de zelfde tekst toont, buiten gebruik zie halte vertrekstaat..

lekkere verkwisting.. sluit dan de stroom af.. of verkoop dat ding aan Arriva en laat er weer nuttige informatie op gooien!!
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 21:57:13 #81
391173 LtnGeorge
Architectuur & OV liefhebb
pi_132083963
Dat is wel waar.
Reis elke dag via Joure naar Groningen en tref daar inderdaad elke ochtend het nog de oude interliner zuil met vertrektijden (welke gigantisch rot is), het interliner bushokje (2 maal!) en het connexxion vertrekbord.

Op de ongebruikte zijde staat inderdaad ook nog een interliner zuil met beeldscherm!

De connexxion borden staan inmiddels wel uit geloof ik. Die op station Heerenveen is vorig jaar weggehaald maar de 2 in joure zijn beide blijven staan.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 11 oktober 2013 @ 22:00:57 #82
Maffe Fries
pi_132084199
dat bord in Leeuwarden is inmiddels ook weg. In Veenwouden stond het xx-bord er begin deze zomer volgens mij nog
pi_132088465
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 21:57 schreef LtnGeorge het volgende:
Dat is wel waar.
Reis elke dag via Joure naar Groningen en tref daar inderdaad elke ochtend het nog de oude interliner zuil met vertrektijden (welke gigantisch rot is), het interliner bushokje (2 maal!) en het connexxion vertrekbord.

Op de ongebruikte zijde staat inderdaad ook nog een interliner zuil met beeldscherm!

De connexxion borden staan inmiddels wel uit geloof ik. Die op station Heerenveen is vorig jaar weggehaald maar de 2 in joure zijn beide blijven staan.
het bord voor de gewone streekdiensten (tegen over de BP) is nog wel regelmatig aan.. echter met informatie waar je geen niks aan hebt..

de ongebruikte interliner halte was vroeger voor de Q/Interliner 310 naar bolsward, echter nu wordt die halte volgens mij nog maar 3x per dag gebruikt door lijn 198.. en dat zuiltje met beeldscherm is een Route-o-matic en bevat geen apparatuur meer zo ver ik weet.. waarom het nog nooit is weggehaald net als die enorm roestige interliner paal is mij niet duidelijk..

maar goed in 2016 is dat spul wel opgeruimt :+
pi_132096954
Zijn er hier nog mensen die foto's hebben van de OUDE VAD stalling in Apeldoorn die vroeger aan het Kanaal heeft gestaan? Ben bezig om die stalling na te bouwen in de schaal 1:87, maar op internet is vrij weinig beeldmateriaal te vinden. Wel van de oude stalling in Ermelo maar dus niet van Apeldoorn. :'(
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 12 oktober 2013 @ 16:34:36 #85
Maffe Fries
pi_132101928
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 14:28 schreef Mr.Jorn. het volgende:

was vanochtend redelijk druk volgens mij. Zag twee pendelbussen rijden en bij de achterzijde van de stallen waren twee gasploffers neergezet. Op het voormalig Brada-terrein, waar xx haar stalling had stond ook nog een bus en kon geparkeerd worden. Voor de rest heb ik er niets van meegekregen :+
pi_132102020
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 16:34 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

was vanochtend redelijk druk volgens mij. Zag twee pendelbussen rijden en bij de achterzijde van de stallen waren twee gasploffers neergezet. Op het voormalig Brada-terrein, waar xx haar stalling had stond ook nog een bus en kon geparkeerd worden. Voor de rest heb ik er niets van meegekregen :+
Ik kom er net vandaan, niemand van hier gezien voor zover ik weet.
pi_132104419
Mooie foto's Alex! Heeft iemand al foto's (gespot/gemaakt) van een in aanbouw zijnde Capacity of nieuwe Citaro voor Groningen?
If i could have my wasted Fok!days back, would i use them to get back on track?
pi_132104500
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 16:39 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Ik kom er net vandaan, niemand van hier gezien voor zover ik weet.
Jou ook niet gezien maar was er zelf wel tussen pakweg 12 en 13 uur. Veel collega's gesproken dus meer gepraat dan gezien :)
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 12 oktober 2013 @ 20:00:30 #90
Maffe Fries
pi_132106349
ze hebben er zo te zien werk van gemaakt om er iets moois van te maken :)
  zaterdag 12 oktober 2013 @ 20:49:49 #91
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_132107545
damn heb ik die byd gemist, die stond er voor aanvang van mijn dienst nog niet.
pi_132109477
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 18:44 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Jou ook niet gezien maar was er zelf wel tussen pakweg 12 en 13 uur. Veel collega's gesproken dus meer gepraat dan gezien :)
ik was er rond half twee geloof ik.

en die BYD schijnt nog niet eens op Schier gewest te zijn, deuren zitten er net in?
pi_132116362
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 22:03 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

ik was er rond half twee geloof ik.

en die BYD schijnt nog niet eens op Schier gewest te zijn, deuren zitten er net in?
Hij was gelukkig al wel voorzien van die oerlelijke ¤3 sticker :X :N
pi_132117578
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 08:03 schreef marcel.nl het volgende:

[..]

Hij was gelukkig al wel voorzien van die oerlelijke ¤3 sticker :X :N
En zo te zien zijn ze een stuk donker blauw op bumper "vergeten"...
  donderdag 17 oktober 2013 @ 16:35:33 #95
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_132265440
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 23 oktober 2013 @ 12:18:10 #96
Maffe Fries
pi_132469298
Ze hebben in Utrecht vanaf december weer iets nieuws. Kubus neemt het vervoer over van xx en introduceert voor de stadsdienst bestemmingskleuren, niet zoals ze in Groningen al op de stadsdienst hebben.

Daarnaast krijgt ieder bestemmingsgebied een symbool, dus dan heb je bijvoorbeeld Lijn 12 (geel) ☼ (zonnetje) Uithof

bron: http://qbuzz-utrechtcentraal.nl/index.php?id=204
pi_132469391
quote:
10s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 12:18 schreef Peterselieman het volgende:
Ze hebben in Utrecht vanaf december weer iets nieuws. Kubus neemt het vervoer over van xx en introduceert voor de stadsdienst bestemmingskleuren, niet zoals ze in Groningen al op de stadsdienst hebben.

Daarnaast krijgt ieder bestemmingsgebied een symbool, dus dan heb je bijvoorbeeld Lijn 12 (geel) ☼ (zonnetje) Uithof

bron: http://qbuzz-utrechtcentraal.nl/index.php?id=204
Beetje kopie van het Amsterdamse systeem voor de tramlijnen?
dag
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 23 oktober 2013 @ 12:25:51 #98
Maffe Fries
pi_132469549
beetje. Ze doen het voor de kleurenblinden onder ons
  donderdag 31 oktober 2013 @ 09:46:47 #99
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_132751421
Ik ben niet van de bussen maar ik kwam dit vandaag tegen:

Dit zijn de nieuwe bussen die in de regio Utrecht komen te rijden:
- 66 standaardbussen Mercedes Citaro C2 Euro VI, 12 meter lengte
- 72 gelede bussen Mercedes Citaro G C2 Euro VI, 18 meter
- 3 elektrische bussen Optare Solo EV, 10 meter
- 10 achtpersoons minibussen Sprinter EEV (gaan rijden tussen 8 en 20 december 2013)
- 17 dubbelgelede bussen Van Hool AGG Euro VI, 24 meter (gaan rijden week 7 tot en met week 23).
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_132764279
Dinsdag reed er een SNELLLLLLLLLLLLLLLLLLLL!!!! bus op de 140 door Appingedam
  donderdag 31 oktober 2013 @ 21:05:45 #101
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_132773783
Nog wat info Qbuzz Utrecht

Materieel

Wat voor bussen komen er?
De huidige streekbussen blijven rijden en zullen wij omstickeren. Voor de stad komen nieuwe Mercedes Citaro bussen. Daarnaast komen er nieuwe dubbelgelede AGG300 Van Hool bussen en 3 nieuwe elektrische Optare bussen. Voor het kleinschalig vervoer komen nieuwe Sprinter taxibusjes van Mercedes.

Komt er een training voor nieuw materieel?
Alle stadschauffeurs zullen gaan rijden met nieuw materieel en nieuwe telematica. In november zullen er instructietrainingen worden georganiseerd om bekend te worden met dit materieel. Meer informatie volgt zo snel mogelijk via de website.

Zit er een draaibare stoel in de chauffeurscabine?
Ja, er zit een draaibare stoel in de chauffeurscabine. Echter is er een beperkte ruimte voor chauffeurs met lange benen. Dit is gedeeltelijk op te lossen met een zitinstructie die meegenomen zal worden in de materiaaltraining voor de stadschauffeurs.

Is alle materieel op 8 december gereed?
De dubbelgelede bussen zullen niet op 8 december gereed zijn. Vanaf week 7 in 2014 komt er iedere week 1 bus. Voor de tussenliggende periode hebben wij 20 dubbelgelede bussen van Connexxion/GVU overgenomen.

Is de rolstoelplaat op afstand te bedienen?
De rolstoelplaat is niet op afstand te bedienen. De rolstoelplaat zit in de vloer van de bus en is geen losse plank. Wel is een handmatige bediening noodzakelijk.
Dienstregeling

Blijft de streek en stad gescheiden?
In principe blijft de streek en stad gescheiden. Er zijn een paar lijnen waarbij het beter uitkomt als de lijn van de streek naar de stad gaat en andersom.
De streekdienst zal ook rijden op lijn 10 en lijn 30. Deze lijnen rij je van Lunetten via Leidsche Rijn naar de Uithof. Voor de vestiging Nieuwegein zitten er bovendien enkele ritten op lijn 39, van Maarssen naar Utrecht CS en ’s ochtends 1 rit van lijn 127 van Kockengen naar Vleuten in het pakket. De stadsdienst gaat ook rijden op lijn 55 naar Maartensdijk. Dit is de lijn die nu nog 138 is. In het gebroken dienstenrooster van de stadsdienst zitten bovendien enkele ritten van lijn 287 naar Vianen en 252 naar Amersfoort. Informatie over lijninstructie volgt later.

Blijven de nachtbussen?
De nachtbussen uit de BRU concessie blijven (lijn 412, 441, 447, 452, 474, 477 en 495). In Zeist is er nu een vaste groep die deze diensten rijden. Wij zullen dit in principe voortzetten.
pi_132793441
quote:
Ja, er zit een draaibare stoel in de chauffeurscabine. Echter is er een beperkte ruimte voor chauffeurs met lange benen. Dit is gedeeltelijk op te lossen met een zitinstructie die meegenomen zal worden in de materiaaltraining voor de stadschauffeurs.
Waardeloos. Waar is de bond?
pi_132800542
Vandaag voor het eerst met de Zuidtangent gereden. Ik had iets als de Phileas verwacht maar het is juist veel beter dan de Phileas qua infrastructuur! Wat zien die bushaltes en de viaducen er mooi uit (met name Spaarnwoude Ziekenhuis). Je zou haast denken dat je in een sneltram/trein zit.

[ Bericht 15% gewijzigd door Erasmus op 01-11-2013 18:44:20 ]
pi_133138192
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 21:05 schreef bork het volgende:
Nog wat info Qbuzz Utrecht

Materieel

Wat voor bussen komen er?
De huidige streekbussen blijven rijden en zullen wij omstickeren. Voor de stad komen nieuwe Mercedes Citaro bussen. Daarnaast komen er nieuwe dubbelgelede AGG300 Van Hool bussen en 3 nieuwe elektrische Optare bussen. Voor het kleinschalig vervoer komen nieuwe Sprinter taxibusjes van Mercedes.

Komt er een training voor nieuw materieel?
Alle stadschauffeurs zullen gaan rijden met nieuw materieel en nieuwe telematica. In november zullen er instructietrainingen worden georganiseerd om bekend te worden met dit materieel. Meer informatie volgt zo snel mogelijk via de website.

Is alle materieel op 8 december gereed?
De dubbelgelede bussen zullen niet op 8 december gereed zijn. Vanaf week 7 in 2014 komt er iedere week 1 bus. Voor de tussenliggende periode hebben wij 20 dubbelgelede bussen van Connexxion/GVU overgenomen.

Is de rolstoelplaat op afstand te bedienen?
De rolstoelplaat is niet op afstand te bedienen. De rolstoelplaat zit in de vloer van de bus en is geen losse plank. Wel is een handmatige bediening noodzakelijk.
Dienstregeling

Blijft de streek en stad gescheiden?
In principe blijft de streek en stad gescheiden. Er zijn een paar lijnen waarbij het beter uitkomt als de lijn van de streek naar de stad gaat en andersom.
De streekdienst zal ook rijden op lijn 10 en lijn 30. Deze lijnen rij je van Lunetten via Leidsche Rijn naar de Uithof. Voor de vestiging Nieuwegein zitten er bovendien enkele ritten op lijn 39, van Maarssen naar Utrecht CS en ’s ochtends 1 rit van lijn 127 van Kockengen naar Vleuten in het pakket. De stadsdienst gaat ook rijden op lijn 55 naar Maartensdijk. Dit is de lijn die nu nog 138 is. In het gebroken dienstenrooster van de stadsdienst zitten bovendien enkele ritten van lijn 287 naar Vianen en 252 naar Amersfoort. Informatie over lijninstructie volgt later.

Blijven de nachtbussen?
De nachtbussen uit de BRU concessie blijven (lijn 412, 441, 447, 452, 474, 477 en 495). In Zeist is er nu een vaste groep die deze diensten rijden. Wij zullen dit in principe voortzetten.
Maar die groene Connexxion bussen en de witte Integro's die in Utrecht rijden, horen die ook bij de consessie die Qbuzz heeft gewonnen of alleen de huidige gele bussen?
pi_133138193
O ja, Connexxion Tours introduceert ook een nieuwe waterbus:
  Redactie Frontpage / Sport maandag 11 november 2013 @ 11:10:38 #106
Maffe Fries
pi_133141927
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 04:06 schreef springer1980 het volgende:

[..]

Maar die groene Connexxion bussen en de witte Integro's die in Utrecht rijden, horen die ook bij de consessie die Qbuzz heeft gewonnen of alleen de huidige gele bussen?
alleen de gele rakkers horen erbij
  maandag 11 november 2013 @ 13:04:23 #107
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_133144742
quote:
14s.gif Op maandag 11 november 2013 11:10 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

alleen de gele rakkers horen erbij
yups van de qbuzz wesite:

Daarnaast bestaande gele bussen uit 2009
De 142 bestaande gele bussen in het streekvervoer worden door ons overgenomen. Deze bussen werden in 2009 in de regio geïntroduceerd en voldoen ruimschoots aan de bestaande Euro V-normen. Vanaf 8 december rijden deze bussen op de zeer schone brandstof GTL (gas-to-liquid). GTL is een nieuwe vloeibare brandstof van Shell die afgeleid is van aardgas. De brandstof wordt in plaats van diesel getankt in deze bestaande bussen, wat direct een substantiële bijdrage levert aan het verder verminderen van de uitstoot.
Voor de volledigheid, rijden wij in de regio Utrecht natuurlijk ook met 26 geheel gereviseerde trams op groene stroom.
  Redactie Sport / Supervogel dinsdag 12 november 2013 @ 15:04:27 #108
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_133184438
Iemand enig idee waarom er in Zwolle en omgeving een aantal donkerrode Syntusbussen rijden (met wit/blauw dak) ipv de gewone blauwe?
pi_133185077
Die rode bussen gaan per december naar de concessie Twente. (4 ambassadors)
  Redactie Sport / Supervogel dinsdag 12 november 2013 @ 15:53:38 #110
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_133186021
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 15:25 schreef _JdM_ het volgende:
Die rode bussen gaan per december naar de concessie Twente. (4 ambassadors)
Maar ze rijden nu op bestaande lijnen zoals 29 enzo. Zijn bestaande Syntus Overijssel-bussen die omgespoten zijn oid?
pi_133194748
Vandaag diverse foto's en een filmpje kunnen maken van drie van de nieuwe Qbuzz-bussen voor Utrecht. Zie hier:
http://busfoto.nl/foto/thumbnails.php?album=lastup

[ Bericht 35% gewijzigd door Bitlord op 13-11-2013 14:25:15 ]
pi_133196514
In Apeldoorn rijdt nu een amba in de orginele Syntus kleuren maar zonder Syntus stickers. Geen idee of het wagenpark nummer er nog wel op staat. Zal waarschijnlijk wel uit de consessie ZHO gekomen zijn...
pi_133197982
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 november 2013 15:53 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Maar ze rijden nu op bestaande lijnen zoals 29 enzo. Zijn bestaande Syntus Overijssel-bussen die omgespoten zijn oid?
Jup waren bestaande Midden-Overijssel bussen. Gaan in december naar Twente.
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 20:48 schreef springer1980 het volgende:
In Apeldoorn rijdt nu een amba in de orginele Syntus kleuren maar zonder Syntus stickers. Geen idee of het wagenpark nummer er nog wel op staat. Zal waarschijnlijk wel uit de consessie ZHO gekomen zijn...
Zowel de 3060 als 3057 (waren de ex 1460, ex2160 respectievelijk ex 1457, ex 2157) rijden tot 8 december bij Syntus Veluwe. Na december moeten deze bussen ook in Twente rijdn. In december gaan nog 3 (ze hadden er al 4) optares naar Twente.

Toekomstig wagenpark van Twente:
3001-3011: Mercedes Sprinter
3047-3048: Citea Hybride (ex Connexxion 3327-3328)
3049-3060: Ambassador, (ex Syntus 2149-2160, exclusief 3055 en 3059)
3061-3072: Ambassador, voor inhuurbedrijven (ex huidige Syntus 3160-3172)
3101-3203: Citea LLE, 3101-3110 rijden al
3247-3250: Ambassador, ex Midden Overijssel 4147-4150. (rijden nu nog in MO).
3255-3256: Ambassador, ex Midden Overijssel 4155-4156, rijden nu al in Twente
3306-3309: Optare, rijden nu al in Twente
3312-3314: Optare, rijden nu op de Veluwe.
3401-3403: Duvedec geleed, voor het spitsvervoer en de pendels Drienerlo-UT bij wedstrijden in de Grolsch Veste.

Bron wagenpark: http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Concessie_Regio_Twente_(2014-2023)
pi_133207973
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 20:06 schreef Bitlord het volgende:
Vandaag diverse foto's en een filmpje kunnen maken van drie van de nieuwe Qbuzz-bussen voor Utrecht. Zie hier en hier:
http://busfoto.nl/foto/thumbnails.php?album=lastup

[ afbeelding ]
dank voor deze bijdrage. Zonder OViB mis ik veel van wat er in den lande gebeurt.
pi_133214082
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 04:07 schreef springer1980 het volgende:
O ja, Connexxion Tours introduceert ook een nieuwe waterbus:

Onder de nieuwe slogan: "niet alleen ter land,maar ook nu te water." ;)
pi_133248163
Net bij het inchecken scande dat apparaat voorin de bus per ongeluk de keycard van m'n auto, ipv mijn ov-chipkaart. Daarna deed die scanner het niet meer, en er was tot ik uitstapte een luide brom te horen :') De chauffeur belde nog tijdens de rit naar iemand met de vraag het op te lossen, want hij wist ook niet wat het was.

Iemand wel eens zoiets gehad?
  donderdag 14 november 2013 @ 13:14:36 #117
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_133249528
quote:
5s.gif Op donderdag 14 november 2013 12:32 schreef OverRated het volgende:
Net bij het inchecken scande dat apparaat voorin de bus per ongeluk de keycard van m'n auto, ipv mijn ov-chipkaart. Daarna deed die scanner het niet meer, en er was tot ik uitstapte een luide brom te horen :') De chauffeur belde nog tijdens de rit naar iemand met de vraag het op te lossen, want hij wist ook niet wat het was.

Iemand wel eens zoiets gehad?
Nee, wel iets anders mijn sns-pasje is door slijtage niet meer rechthoekig maar werkt nog wel, behalve bij geldautomaten van de Postbank die buiten staan die worden na invoer van mijn pasje buiten gebruik gesteld :o
pi_133251569
Even een vraag tussendoor.

Is de blinde hoek van een buschauffeur zo klein dat hij een fietser/motorrijder niet ziet die bij een halte op een normale weg langs de passagierszijde wil passeren en bijna door de wegdraaiende bus (afslaan ) wordt platgedrukt?

Is zag het dus gebeuren vanmorgen en het vloeken van de bijna geplette rijder was wel duidelijk te horen.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 14-11-2013 14:13:56 ]
pi_133265758
quote:
2s.gif Op donderdag 14 november 2013 14:12 schreef Iwanius het volgende:
Even een vraag tussendoor.

Is de blinde hoek van een buschauffeur zo klein dat hij een fietser/motorrijder niet ziet die bij een halte op een normale weg langs de passagierszijde wil passeren en bijna door de wegdraaiende bus (afslaan ) wordt platgedrukt?

Is zag het dus gebeuren vanmorgen en het vloeken van de bijna geplette rijder was wel duidelijk te horen.
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt eigenlijk. Bedoel je de rechterkant van de bus? Zo ja, dan is die motor/fietser dom om aan de rechterzijde in te halen terwijl de bus weg rijdt. Nog even los van het feit dat de fietser en brommer in de bebouwde kom gewoon moeten wachten.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  vrijdag 15 november 2013 @ 11:15:19 #120
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_133279248

Syntus Gelderland heeft voorlopig een busje minder.... Gisteren tussen Barneveld en Nijkerk heeft een busje geprobeerd om lijn 87 te koppen. 3 reizigers + buschauffeur licht gewond. Bestuurder van de Bestelbus is met onbekende verwondingen richting het ziekenhuis vervoert.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')