Zijn er nog streeklijnen van OAD?quote:Op woensdag 25 september 2013 18:44 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Ja, knap waardeloos voor de regio bij jullie! Een mannetje of 1500 die op straat komen te staan, die zelf ook allemaal gezinnen hebben die er ook van mee profiteren.
Ik hoop op een soort van doorstart voor OAD, maar verwacht dit niet, aangezien het faillissement al is uitgesproken.
Voor zover ik weet alleen scholieren lijn(en) in Twente met ex BBA / Veolia Citaro's...quote:Op woensdag 25 september 2013 20:29 schreef dennistd het volgende:
Ergens in Brabant nog volgens mij, en hier in Twente zie ik wel eens OAD-Citaro's op lijn 97
Je zal maar al je voetbalreizen i.c.m. tickets voor de Champions league wedstrijden van Ajax hebben geregeld via hun.quote:Op woensdag 25 september 2013 15:16 schreef dennistd het volgende:
De OAD is faiiliet: http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=171756&cat=1
wie gaat er nog iets bestellen bij een bedrijf dat een naderd faillisement afkondigd? lekker onzinnig.quote:Ik vind toch dat er een wet moet komen die bedrijven verplicht indien een naderend faillissement is potentiële klanten hiervan weken van te voren op de hoogte te brengen
OAD rijdt met 1 citaro op lijn 91 (Holten-Rijssen-Goor-Almelo) en 1 citaro op lijn 92 (Almelo-Neede).quote:Op woensdag 25 september 2013 20:29 schreef dennistd het volgende:
Ergens in Brabant nog volgens mij, en hier in Twente zie ik wel eens OAD-Citaro's op lijn 97
Wat is onzinniger: Een bedrijf dat willens en wetens failliet gaat en dit niet tijdig meldt aan zijn clientèle waardoor zij die dus al geboekt en betaalt hebben als het faillissement daar is, met de gebakken peren blijven zitten of een bedrijf dat tijdig aangeeft dat men weleens failliet zou kunnen gaan en de ellende beperkt blijft tot hen zelf i.p.v. dat zij klanten meesleuren in hun faillissement.quote:Op donderdag 26 september 2013 11:23 schreef Gnittoo het volgende:
wie gaat er nog iets bestellen bij een bedrijf dat een naderd faillisement afkondigd? lekker onzinnig.
Ik vermoed Apeldoorn, foto´s zijn genomen bij de Syntus stalling in Apd en volgens mij heb ik hem daar ook een keer zien staan...quote:Op zondag 6 oktober 2013 13:47 schreef Peterselieman het volgende:
Interessant. Ze hebben een Amba omgebouwd om te rijden op waterstof. Binnenkort zal er ergens eentje op dienst te zien zijn. Ik denk zelf Zwolle of Apeldoorn
http://autobussen.blogspo(...)dor-8197-is-een.html
Niet dat het de eerste is, maar toch
quote:Op woensdag 4 september 2013 12:44 schreef Gnittoo het volgende:
wat is nou eigenlijk de opvolger van openbaarvervoerinboskoop geworden?
Voor busfoto's?quote:Op woensdag 4 september 2013 18:59 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
dat vraag ik me ook af, mis het nog steeds erg en ontdekte tot dusver geen soortgelijke site
ik wist er neit van maar nu denk ik t wel jaquote:Op donderdag 10 oktober 2013 14:28 schreef Mr.Jorn. het volgende:
Arriva Friesland heeft zaterdag een open dag. Gaan er nog mensen heen?
http://www.arriva.nl/nieu(...)rriva-in-leeuwarden/
Een echte opvolger is er niet meer gekomen, hetgeen natuurlijk erg jammer is. Het forum van OVinNederland houdt nog wel enigszins de ontwikkeling in bussenland bij.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 01:23 schreef Pino112 het volgende:
[..]
[..]
Voor busfoto's?
Weet niet precies wat op Boskoop allemaal stond, keek er alleen voor de foto's.
Kwam deze tegen: http://busfoto.net/start_nl.html
een Arriva-bus die rijdt?quote:Op donderdag 10 oktober 2013 21:53 schreef Ou-Tannu het volgende:
http://www.marrennijs.nl/Nieuws/auto-botst-op-bus-arriva
wat klopt daar niet dat artikel? :p
volgens mij staan hier ook nog overblijfselen van een echter Interliner paalquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 12:41 schreef Peterselieman het volgende:
je kunt het hem niet helemaal verwijten, want de sporen van de Interliner zijn na al die jaren nog steeds terug te vinden. Tot voor kort op station Leeuwarden, maar daar zijn de sporen verdwenen. Leeuwarden Klanderij heeft nog de zwaar verwaarloosde overblijfselen staan
het bord voor de gewone streekdiensten (tegen over de BP) is nog wel regelmatig aan.. echter met informatie waar je geen niks aan hebt..quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 21:57 schreef LtnGeorge het volgende:
Dat is wel waar.
Reis elke dag via Joure naar Groningen en tref daar inderdaad elke ochtend het nog de oude interliner zuil met vertrektijden (welke gigantisch rot is), het interliner bushokje (2 maal!) en het connexxion vertrekbord.
Op de ongebruikte zijde staat inderdaad ook nog een interliner zuil met beeldscherm!
De connexxion borden staan inmiddels wel uit geloof ik. Die op station Heerenveen is vorig jaar weggehaald maar de 2 in joure zijn beide blijven staan.
was vanochtend redelijk druk volgens mij. Zag twee pendelbussen rijden en bij de achterzijde van de stallen waren twee gasploffers neergezet. Op het voormalig Brada-terrein, waar xx haar stalling had stond ook nog een bus en kon geparkeerd worden. Voor de rest heb ik er niets van meegekregenquote:Op donderdag 10 oktober 2013 14:28 schreef Mr.Jorn. het volgende:
Arriva Friesland heeft zaterdag een open dag. Gaan er nog mensen heen?
http://www.arriva.nl/nieu(...)rriva-in-leeuwarden/
Ik kom er net vandaan, niemand van hier gezien voor zover ik weet.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 16:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
was vanochtend redelijk druk volgens mij. Zag twee pendelbussen rijden en bij de achterzijde van de stallen waren twee gasploffers neergezet. Op het voormalig Brada-terrein, waar xx haar stalling had stond ook nog een bus en kon geparkeerd worden. Voor de rest heb ik er niets van meegekregen
Jou ook niet gezien maar was er zelf wel tussen pakweg 12 en 13 uur. Veel collega's gesproken dus meer gepraat dan gezienquote:Op zaterdag 12 oktober 2013 16:39 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ik kom er net vandaan, niemand van hier gezien voor zover ik weet.
ik was er rond half twee geloof ik.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 18:44 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Jou ook niet gezien maar was er zelf wel tussen pakweg 12 en 13 uur. Veel collega's gesproken dus meer gepraat dan gezien
Hij was gelukkig al wel voorzien van die oerlelijke ¤3 stickerquote:Op zaterdag 12 oktober 2013 22:03 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
ik was er rond half twee geloof ik.
en die BYD schijnt nog niet eens op Schier gewest te zijn, deuren zitten er net in?
En zo te zien zijn ze een stuk donker blauw op bumper "vergeten"...quote:Op zondag 13 oktober 2013 08:03 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Hij was gelukkig al wel voorzien van die oerlelijke ¤3 sticker![]()
Beetje kopie van het Amsterdamse systeem voor de tramlijnen?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 12:18 schreef Peterselieman het volgende:
Ze hebben in Utrecht vanaf december weer iets nieuws. Kubus neemt het vervoer over van xx en introduceert voor de stadsdienst bestemmingskleuren, niet zoals ze in Groningen al op de stadsdienst hebben.
Daarnaast krijgt ieder bestemmingsgebied een symbool, dus dan heb je bijvoorbeeld Lijn 12 (geel) ☼ (zonnetje) Uithof
bron: http://qbuzz-utrechtcentraal.nl/index.php?id=204
Waardeloos. Waar is de bond?quote:Zit er een draaibare stoel in de chauffeurscabine?
Ja, er zit een draaibare stoel in de chauffeurscabine. Echter is er een beperkte ruimte voor chauffeurs met lange benen. Dit is gedeeltelijk op te lossen met een zitinstructie die meegenomen zal worden in de materiaaltraining voor de stadschauffeurs.
Maar die groene Connexxion bussen en de witte Integro's die in Utrecht rijden, horen die ook bij de consessie die Qbuzz heeft gewonnen of alleen de huidige gele bussen?quote:Op donderdag 31 oktober 2013 21:05 schreef bork het volgende:
Nog wat info Qbuzz Utrecht
Materieel
Wat voor bussen komen er?
De huidige streekbussen blijven rijden en zullen wij omstickeren. Voor de stad komen nieuwe Mercedes Citaro bussen. Daarnaast komen er nieuwe dubbelgelede AGG300 Van Hool bussen en 3 nieuwe elektrische Optare bussen. Voor het kleinschalig vervoer komen nieuwe Sprinter taxibusjes van Mercedes.
Komt er een training voor nieuw materieel?
Alle stadschauffeurs zullen gaan rijden met nieuw materieel en nieuwe telematica. In november zullen er instructietrainingen worden georganiseerd om bekend te worden met dit materieel. Meer informatie volgt zo snel mogelijk via de website.
Zit er een draaibare stoel in de chauffeurscabine?
Ja, er zit een draaibare stoel in de chauffeurscabine. Echter is er een beperkte ruimte voor chauffeurs met lange benen. Dit is gedeeltelijk op te lossen met een zitinstructie die meegenomen zal worden in de materiaaltraining voor de stadschauffeurs.
Is alle materieel op 8 december gereed?
De dubbelgelede bussen zullen niet op 8 december gereed zijn. Vanaf week 7 in 2014 komt er iedere week 1 bus. Voor de tussenliggende periode hebben wij 20 dubbelgelede bussen van Connexxion/GVU overgenomen.
Is de rolstoelplaat op afstand te bedienen?
De rolstoelplaat is niet op afstand te bedienen. De rolstoelplaat zit in de vloer van de bus en is geen losse plank. Wel is een handmatige bediening noodzakelijk.
Dienstregeling
Blijft de streek en stad gescheiden?
In principe blijft de streek en stad gescheiden. Er zijn een paar lijnen waarbij het beter uitkomt als de lijn van de streek naar de stad gaat en andersom.
De streekdienst zal ook rijden op lijn 10 en lijn 30. Deze lijnen rij je van Lunetten via Leidsche Rijn naar de Uithof. Voor de vestiging Nieuwegein zitten er bovendien enkele ritten op lijn 39, van Maarssen naar Utrecht CS en ’s ochtends 1 rit van lijn 127 van Kockengen naar Vleuten in het pakket. De stadsdienst gaat ook rijden op lijn 55 naar Maartensdijk. Dit is de lijn die nu nog 138 is. In het gebroken dienstenrooster van de stadsdienst zitten bovendien enkele ritten van lijn 287 naar Vianen en 252 naar Amersfoort. Informatie over lijninstructie volgt later.
Blijven de nachtbussen?
De nachtbussen uit de BRU concessie blijven (lijn 412, 441, 447, 452, 474, 477 en 495). In Zeist is er nu een vaste groep die deze diensten rijden. Wij zullen dit in principe voortzetten.
alleen de gele rakkers horen erbijquote:Op maandag 11 november 2013 04:06 schreef springer1980 het volgende:
[..]
Maar die groene Connexxion bussen en de witte Integro's die in Utrecht rijden, horen die ook bij de consessie die Qbuzz heeft gewonnen of alleen de huidige gele bussen?
yups van de qbuzz wesite:quote:Op maandag 11 november 2013 11:10 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
alleen de gele rakkers horen erbij
Maar ze rijden nu op bestaande lijnen zoals 29 enzo. Zijn bestaande Syntus Overijssel-bussen die omgespoten zijn oid?quote:Op dinsdag 12 november 2013 15:25 schreef _JdM_ het volgende:
Die rode bussen gaan per december naar de concessie Twente. (4 ambassadors)
Jup waren bestaande Midden-Overijssel bussen. Gaan in december naar Twente.quote:Op dinsdag 12 november 2013 15:53 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Maar ze rijden nu op bestaande lijnen zoals 29 enzo. Zijn bestaande Syntus Overijssel-bussen die omgespoten zijn oid?
Zowel de 3060 als 3057 (waren de ex 1460, ex2160 respectievelijk ex 1457, ex 2157) rijden tot 8 december bij Syntus Veluwe. Na december moeten deze bussen ook in Twente rijdn. In december gaan nog 3 (ze hadden er al 4) optares naar Twente.quote:Op dinsdag 12 november 2013 20:48 schreef springer1980 het volgende:
In Apeldoorn rijdt nu een amba in de orginele Syntus kleuren maar zonder Syntus stickers. Geen idee of het wagenpark nummer er nog wel op staat. Zal waarschijnlijk wel uit de consessie ZHO gekomen zijn...
dank voor deze bijdrage. Zonder OViB mis ik veel van wat er in den lande gebeurt.quote:Op dinsdag 12 november 2013 20:06 schreef Bitlord het volgende:
Vandaag diverse foto's en een filmpje kunnen maken van drie van de nieuwe Qbuzz-bussen voor Utrecht. Zie hier en hier:
http://busfoto.nl/foto/thumbnails.php?album=lastup
[ afbeelding ]
Onder de nieuwe slogan: "niet alleen ter land,maar ook nu te water."quote:Op maandag 11 november 2013 04:07 schreef springer1980 het volgende:
O ja, Connexxion Tours introduceert ook een nieuwe waterbus:
Nee, wel iets anders mijn sns-pasje is door slijtage niet meer rechthoekig maar werkt nog wel, behalve bij geldautomaten van de Postbank die buiten staan die worden na invoer van mijn pasje buiten gebruik gesteldquote:Op donderdag 14 november 2013 12:32 schreef OverRated het volgende:
Net bij het inchecken scande dat apparaat voorin de bus per ongeluk de keycard van m'n auto, ipv mijn ov-chipkaart. Daarna deed die scanner het niet meer, en er was tot ik uitstapte een luide brom te horenDe chauffeur belde nog tijdens de rit naar iemand met de vraag het op te lossen, want hij wist ook niet wat het was.
Iemand wel eens zoiets gehad?
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt eigenlijk. Bedoel je de rechterkant van de bus? Zo ja, dan is die motor/fietser dom om aan de rechterzijde in te halen terwijl de bus weg rijdt. Nog even los van het feit dat de fietser en brommer in de bebouwde kom gewoon moeten wachten.quote:Op donderdag 14 november 2013 14:12 schreef Iwanius het volgende:
Even een vraag tussendoor.
Is de blinde hoek van een buschauffeur zo klein dat hij een fietser/motorrijder niet ziet die bij een halte op een normale weg langs de passagierszijde wil passeren en bijna door de wegdraaiende bus (afslaan ) wordt platgedrukt?
Is zag het dus gebeuren vanmorgen en het vloeken van de bijna geplette rijder was wel duidelijk te horen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |