wat ik begrepen heb zouden de bussen wat oranje worden. Zie een draadje hierover op OV in Nederlandquote:Op woensdag 4 september 2013 23:15 schreef Mr.Jorn. het volgende:
Heeft een van jullie meer informatie over de nieuwe bussen die gaan rijden in Groningen-Drenthe? Onder andere capacities. Maar ik heb (oa door het verdwijnen van casfiles/ovib) nog een foto gezien!
Ik was daar vrijdag, maar er reden nog geen nieuwe bussen.quote:Op woensdag 4 september 2013 23:15 schreef Mr.Jorn. het volgende:
Heeft een van jullie meer informatie over de nieuwe bussen die gaan rijden in Groningen-Drenthe? Onder andere capacities. Maar ik heb (oa door het verdwijnen van casfiles/ovib) nog een foto gezien!
16 juni begin van de middagquote:Op woensdag 4 september 2013 20:27 schreef Tha_T het volgende:
[..]
Hmm, die lijn 50 zou ik wel eens kunnen zijn. Wanneer is die foto gemaakt?
wat ben ik dan blij dat we nog de 10m amba hebben.quote:Op zondag 1 september 2013 12:21 schreef Peterselieman het volgende:
VDL komt met een eigen variant van de Optare: http://www.vdlbuscoach.co(...)-Bus.aspx?lang=nl-NL
betekent wel dat de 10,6 meter variant van de Amba er definitief uit lijkt te gaan
Betreft locatie: het googelen van het op de achtergrond zichtbare 'Hansa hotel' bracht mij op Dusseldorf uit, wat strookt met de letter 'D' op het kenteken van de bus.quote:Op zaterdag 7 september 2013 22:56 schreef Alexxxxx het volgende:
[ afbeelding ]
Raad waar die staat. En welke twee verschillende modellen bus op deze foto staan
de locatie is al foutquote:Op zondag 8 september 2013 00:30 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Betreft locatie: het googelen van het op de achtergrond zichtbare 'Hansa hotel' bracht mij op Dusseldorf uit, wat strookt met de letter 'D' op het kenteken van de bus.
Wat betreft modellen: geen idee
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 8 september 2013 01:03 schreef Alexxxxx het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
kleine tipquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Dit mag gewoon zolang het zicht van de bestuurder maar niet beperkt wordt. Vergelijk het maar met een vrachtwagen, SRV wagen of bestelbus.quote:Op zondag 15 september 2013 15:29 schreef Iwanius het volgende:
Ik heb een vraag over die spelersbussen van bijvoorbeeld Ajax of Feyenoord die tegenwoordig helemaal beplakt zijn in 1 kleur waardoor je de ramen niet meer ziet.
[ afbeelding ]
Is dat speciaal getint glas dat zo is aangepast dat je dus deze eenzijdige kleur krijgt want ik kan mij voorstellen dat het raar staat dat men het wel dus voor het voetbal zoiets doet maar als jij of ik als gewone autorijder zijn auto zo zou bedekken, je gelijk een prent zou krijgen.
Dit, plus dat je van binnenuit nog een best hoog percentage lichtdoorlatendheid hebtquote:Op zondag 15 september 2013 22:31 schreef springer1980 het volgende:
[..]
Dit mag gewoon zolang het zicht van de bestuurder maar niet beperkt wordt. Vergelijk het maar met een vrachtwagen, SRV wagen of bestelbus.
Dit is hoogstwaarschijnlijk van die one way vision folie.. Je kunt dus wel gewoon van binnen naar buiten kijken (wel verduisterend)..quote:Op zondag 15 september 2013 15:29 schreef Iwanius het volgende:
Ik heb een vraag over die spelersbussen van bijvoorbeeld Ajax of Feyenoord die tegenwoordig helemaal beplakt zijn in 1 kleur waardoor je de ramen niet meer ziet.
[ afbeelding ]
Is dat speciaal getint glas dat zo is aangepast dat je dus deze eenzijdige kleur krijgt want ik kan mij voorstellen dat het raar staat dat men het wel dus voor het voetbal zoiets doet maar als jij of ik als gewone autorijder zijn auto zo zou bedekken, je gelijk een prent zou krijgen.
quote:Op maandag 16 september 2013 15:31 schreef Peterselieman het volgende:
In Groningen hebben ze stadsgelede 3050 omgebouwd en voorzien van een nieuwe livery en waarschijnlijk ook nieuw interieur:
[ afbeelding ]
Een en ander loopt vooruit op de nieuwe vervoersplannen voor de stad waarbij er voor lijn 15/115 negen Capacity's komen en waarbij er met het stads en streeknet geschoven zal gaan worden. Zo worden de lijnen 316/317 Leek/Roden-Kardinge verder geïntegreerd met de huidige stadslijnen 3 en 6 en zal er met geledes gereden gaan worden ipv standaardbussen. De Qliner naar Annen zal verdwijnen en geïntegreerd worden in P-Citybus 22 die nu nog tussen Haren en Euroborg P3 pendelt. Ook dit wordt een lijn die volledig met geledes gereden zal gaan worden. Voor deze operatie worden een aantal stadsgeledes omgebouwd en komen er enkele nieuwe geledes bij.
Behalve een andere kleurstelling, met een reclame op de ramen die de bussen best donker maakt van binnen, lijkt er nog niks veranderd aan de bussen. Het interieur is nog altijd gelijk als dat van elke andere bus in de stad. Dus nog gewoon de lage kuipstoeltjes in plaats van de stoelen met hoge rugleuning die in de streekbussen staan.quote:Op maandag 16 september 2013 15:31 schreef Peterselieman het volgende:
In Groningen hebben ze stadsgelede 3050 omgebouwd en voorzien van een nieuwe livery en waarschijnlijk ook nieuw interieur:
[ afbeelding ]
Een en ander loopt vooruit op de nieuwe vervoersplannen voor de stad waarbij er voor lijn 15/115 negen Capacity's komen en waarbij er met het stads en streeknet geschoven zal gaan worden. Zo worden de lijnen 316/317 Leek/Roden-Kardinge verder geïntegreerd met de huidige stadslijnen 3 en 6 en zal er met geledes gereden gaan worden ipv standaardbussen. De Qliner naar Annen zal verdwijnen en geïntegreerd worden in P-Citybus 22 die nu nog tussen Haren en Euroborg P3 pendelt. Ook dit wordt een lijn die volledig met geledes gereden zal gaan worden. Voor deze operatie worden een aantal stadsgeledes omgebouwd en komen er enkele nieuwe geledes bij.
dan moet dat nog komen. Ik geloof dat de bussen deels een stadsinterieur krijgen en deels streek.quote:Op zaterdag 21 september 2013 14:10 schreef LtnGeorge het volgende:
[..]
Behalve een andere kleurstelling, met een reclame op de ramen die de bussen best donker maakt van binnen, lijkt er nog niks veranderd aan de bussen. Het interieur is nog altijd gelijk als dat van elke andere bus in de stad. Dus nog gewoon de lage kuipstoeltjes in plaats van de stoelen met hoge rugleuning die in de streekbussen staan.
Ja, knap waardeloos voor de regio bij jullie! Een mannetje of 1500 die op straat komen te staan, die zelf ook allemaal gezinnen hebben die er ook van mee profiteren.quote:Op woensdag 25 september 2013 15:16 schreef dennistd het volgende:
De OAD is faiiliet: http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=171756&cat=1
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |