vroeger, toen je nog moest staan achter het stuur om een bocht in te draaien en je nog met z'n 4en reserve was zodat je kon klaverjasssen?quote:Op dinsdag 17 december 2013 21:07 schreef CitroenFrance het volgende:
Alright, daar heb je een punt! Maar niemand staat te springen op Veolia NL. Nja, spreek veel met chauffeurs dat alles maar weer terug naar de overheid moet. Toen was alles beter, kan iemand dat bevestigen??
En waar je moest klauteren om in de bus te komen.. Maar schijnbaar hebben ze het over de tijd bij BBA.quote:Op dinsdag 17 december 2013 21:34 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
vroeger, toen je nog moest staan achter het stuur om een bocht in te draaien en je nog met z'n 4en reserve was zodat je kon klaverjasssen?
Of het toen beter is geweest, kan ik niet over oordelen, maar in de kern vind ik het wel een aangelegenheid die bij de overheid hoort te liggen. Dat geldt wat mij betreft trouwens voor alle diensten, die voor de bevolking in het algemeen onmisbaar zijn in een maatschappij.quote:Op dinsdag 17 december 2013 21:07 schreef CitroenFrance het volgende:
Alright, daar heb je een punt! Maar niemand staat te springen op Veolia NL. Nja, spreek veel met chauffeurs dat alles maar weer terug naar de overheid moet. Toen was alles beter, kan iemand dat bevestigen??
Is te merken in Utrecht rijdt nu spul uit het noorden van Qbuzz in de stadslijnen (zilver met lelijk rood)quote:Op vrijdag 13 december 2013 20:13 schreef Peterselieman het volgende:
Als het goed is moet vandaag de eerste Capacity voor de stad Groningen Nederland binnengekomen zijn
Ik vind ze wel mooi, zilver met oud-stadsbus-Hainje-rood. Als jullie er daar zo over denken, dan moeten we ze maar snel weer terughalen voor onze mooie bussen gesloopt wordenquote:Op woensdag 18 december 2013 02:41 schreef bork het volgende:
[..]
Is te merken in Utrecht rijdt nu spul uit het noorden van Qbuzz in de stadslijnen (zilver met lelijk rood)rond.
heeft niets met elkaar te maken, maar met nog niet geleverde bussen voor Utrechtquote:Op woensdag 18 december 2013 02:41 schreef bork het volgende:
[..]
Is te merken in Utrecht rijdt nu spul uit het noorden van Qbuzz in de stadslijnen (zilver met lelijk rood)rond.
Zo dan. Komt er eentje binnen! Sjiek en stijlvol heur...quote:Op vrijdag 13 december 2013 22:05 schreef Peterselieman het volgende:
daar issie dan:twitter:JoostvanKeulen twitterde op vrijdag 13-12-2013 om 18:39:28Vanaf 5 januari in Stad... Dan met oranje strepen voor de lijn van HS naar Zernike #sneakpreview http://t.co/DmWNACyjdZ reageer retweet
http://www.veolia-transpo(...)013-wmb_2013_web.pdfquote:Op vrijdag 20 december 2013 17:15 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Weet iemand waar ik gewoon een lijnfolder kan vinden van Veolia Oosterhout. Dus lijn 10 126 en 127. Iets in pdf ofzo.... De website geeft alleen maar half werk....
Whow, hoe ben je daar op gekomen! Dankjewelquote:Op zaterdag 21 december 2013 19:10 schreef CitroenFrance het volgende:
[..]
http://www.veolia-transpo(...)013-wmb_2013_web.pdf
Maar dan heb je wel alle streeklijnen + staddienst Roosendaal en Bergen op Zoom!
Bus 10, 126 en 127 staan hier dus ook in.
Hoe weet jij dat van 11/28 dat deze minder druk moet worden?quote:Op vrijdag 13 december 2013 14:15 schreef Peterselieman het volgende:
Het is een gigantische concessie, waardoor er altijd aanloopproblemen zijn. Op een aantal lijnen zijn er wat zaken die niet lekker lopen, zo ook lijn 12 die nu extra drukte te verwerken krijgt, omdat lijn 11/28 minder druk moet worden en lijnen 12s en 13 verdwenen zijn.
Reisinformatie - Regionale reisinformatie- dan busboekjes! Je moet het maar net weten, site is inderdaad niet zo overzichtelijk.quote:Op zaterdag 21 december 2013 22:42 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Whow, hoe ben je daar op gekomen! Dankjewel
de capaciteit is fors minder dan bij het GVU en ook de opstaphalte ligt verder weg dan die van lijn 12quote:Op zondag 22 december 2013 11:53 schreef bork het volgende:
[..]
Hoe weet jij dat van 11/28 dat deze minder druk moet worden?
Ze zijn er wel goed bezig om deze lijn de nek om te draaien. Niemand stapt meer op bij (Oorsprongpark) 's ochtendsvroeg richting de Uithof, of: er komt geen busof zit vol
Maar waarom doe je zoiets??quote:Op zondag 22 december 2013 16:16 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
de capaciteit is fors minder dan bij het GVU en ook de opstaphalte ligt verder weg dan die van lijn 12
ik denk dat ze die bus echt voor de stedelingen willen hebben en dat de mensen die vanaf het station naar de Uithof moeten allemaal met lijn 12 moeten reizenquote:Op zondag 22 december 2013 17:06 schreef bork het volgende:
[..]
Maar waarom doe je zoiets??![]()
dat is eigenlijk mijn vraag.
In Groningen hebben ze min of meer hetzelfde gedaan door de frequentie van lijn 15 (de snelste bus naar Zernike) te verhogen en tegelijkertijd die van lijn 11 die over de Grote Markt gaat te verlagen. Met wat versterkingsbussen erbij gaat dit behoorlijk.quote:Op zondag 22 december 2013 20:56 schreef ReisT het volgende:
Klopt. Ze hebben ook express gekozen voor lijnnr 28, met het idee dat mensen dan niet "uit gewoonte" in lijn 11 zouden stappen. Raar idee natuurlijk. En eigenlijk te vroeg ingevoerd, als lijn 12 straks wordt vervangen door een tram met meer capaciteit is het een ander verhaal.
Gaat lijn 15 met Capacities rijden? Ik dacht 115.quote:Op zondag 22 december 2013 21:02 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
In Groningen hebben ze min of meer hetzelfde gedaan door de frequentie van lijn 15 (de snelste bus naar Zernike) te verhogen en tegelijkertijd die van lijn 11 die over de Grote Markt gaat te verlagen. Met wat versterkingsbussen erbij gaat dit behoorlijk.
In de nieuwe dienstregeling die in januari ingaat gaan ze nog een stap verder door lijn 11 op het station wat te 'verstoppen' en lijn 15 met Mercedes Capacity's te laten rijden.
Lijn 115 verdwijnt weer en wordt gewoon lijn 15 die in zijn geheel via de ring gaat rijden. Het gat wordt opgevuld door lijn 9 (nu lijn 5) tussen het station en Paddepoel 4x per uur te laten rijden over het traject van de huidige lijn 15. Daarna gaat lijn 9 via een lusje door Paddepoel 2x per uur door naar Zernike, terwijl de andere 2 bussen dat lusje niet maken, maar afbuigen naar Selwerd/Station Noord.quote:Op zondag 22 december 2013 22:18 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Gaat lijn 15 met Capacities rijden? Ik dacht 115.
Eigenlijk zegt de eerste zin al genoeg, het is gewoon een verkapte bezuiniging.quote:Het verminderen van het aantal busbewegingen is voor ons een belangrijk speerpunt en met het beperken van doorgaand verkeer, wat het spitsvervoer naar De Uithof is, leveren we daar een belangrijke bijdrage aan.
(...)
Door het wijzigen van het lijnnummer in 28 en de keuze voor een halteplaats waar je bewust naartoe moet lopen, verbreken we bovendien de routine van mensen die uit gewoonte lijn 11 nemen.
Mocht na de eerste weken blijken dat er structurele problemen optreden in de capaciteit, dan spelen wij daarop in met structuele aanpassingen in de exploitatie-opzet.
(...)
Lijn 28 krijgt een vaste basisfrequentie van acht keer per uur op het totale traject tussen station Vleuten en P+R De Uithof. In de spits verdubbelen we deze frequentie op het drukste traject.
(...)
Dankzij deze frequentieverdeling, die goed aansluit op de vraag en de inzet van geleed materieel, zijn klanten van en naar Rijnsweerd verzekerd van voldoende capaciteit. Vanaf De Uithof naar Utrecht CS en v.v. is het aantrekkelijker om lijn 12 te nemen.
wat deed die doar den?quote:Op maandag 23 december 2013 16:42 schreef Gnittoo het volgende:
Zojuist de ret 375 gespot in Leeuwarden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |