Wow heb jij tijdreizen uitgevondenquote:Op donderdag 15 augustus 2013 11:41 schreef zerokil het volgende:
Waarom sta ik nog steeds niet in het lijstje.31aug. geslaagd!!11
Trouwens het omschakelen van een Diesel naar een Benzine is wel wennen zeg.
Ben gewoon heel zeke van mijn zaak. (heb het al aangepast.)quote:Op donderdag 15 augustus 2013 11:41 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Wow heb jij tijdreizen uitgevonden?
En klopt, maar eigenlijk is het heel simpel: meer gas geven![]()
Bam.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 11:41 schreef zerokil het volgende:
Waarom sta ik nog steeds niet in het lijstje.31 Juli. geslaagd!!11
Trouwens het omschakelen van een Diesel naar een Benzine is wel wennen zeg.
Het aanknopingspunt, waarop de auto dus puur op de koppeling weg rijdt, zit wat anders. Gewoon wat proberen op puur de koppeling weg te rijden, dan gewoon gas bij en je bent weg. Als je die goed onder de knie hebt, moet je hem niet meer af laten slaan en gaat de rest vanzelf.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 11:43 schreef zerokil het volgende:
[..]
Ben gewoon heel zeke van mijn zaak. (heb het al aangepast.)
Maaruh, dus gewoon koppeling oplaten komen met wat extra gas? Het gaat nu wel beter maar soms nog steeds fout..
Wat is daar leuk aan. Is juist een ramp met al dat 10x kijken wat rij-instructeurs willen.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 11:28 schreef Susteren het volgende:
Rijles ging heerlijk, rotondes vind ik nog wel het leukste
Bij mij gaat het primaquote:Op donderdag 15 augustus 2013 12:06 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Wat is daar leuk aan. Is juist een ramp met al dat 10x kijken wat rij-instructeurs willen.
Een id kaart moet je nog altijd hebben hoor, een rijbewijs is niet geldig voor ALLES.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 12:15 schreef mister.bucket het volgende:
Hé, ik wil ook in het lijstje, dat was de voornaamste reden om mijn rijbewijs te halen(naast dat mijn id-kaart kapot is en een rijbewijs bij de gemeentewinkel goedkoper is).
Hee ik ookquote:Op donderdag 15 augustus 2013 12:19 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Een id kaart moet je nog altijd hebben hoor, een rijbewijs is niet geldig voor ALLES.
Ennuh, de eer van het lijstje is maar kort, volgend jaar ben je wegen ik was geslaagd in november
Ach ja dat vind ik dus irritant. Zit het liefste op de snelweg eigenlijk met keihard de muziek aanquote:Op donderdag 15 augustus 2013 12:08 schreef Susteren het volgende:
[..]
Bij mij gaat het prima
(bij naar links gaan) gewoon spiegels, richting links, spiegels tijdens afslaan, spiegels, richting naar rechts, voet/fietspad checken, en gas geven bij het uitrijden en nacontrole. Voelt heerlijk
Daar verlang ik wel naar als ik straks geslaagd ben. Die muziek kneiterhard aan. En niet skyradio aka instructeurFM.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 12:21 schreef Paxcon het volgende:
[..]
[..]
Ach ja dat vind ik dus irritant. Zit het liefste op de snelweg eigenlijk met keihard de muziek aan
Zo werkt het toch juist bij een Benzine auto..?quote:Op donderdag 15 augustus 2013 12:03 schreef HansVaak het volgende:
[..]
Het aanknopingspunt, waarop de auto dus puur op de koppeling weg rijdt, zit wat anders. Gewoon wat proberen op puur de koppeling weg te rijden, dan gewoon gas bij en je bent weg. Als je die goed onder de knie hebt, moet je hem niet meer af laten slaan en gaat de rest vanzelf.
Op tijd scannen is eigenlijk de beste tip die ik je kan geven. Weet gewoon op ieder moment wat er om je auto heen gebeurt. Zo zit dat al in je hoofd, kun je de situatie beter beoordelen en handelen.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 13:20 schreef mizzaardbei het volgende:
Zo ik kom ook eens hier even buurten...![]()
Ik ben op 16 februari begonnen met rijlessen bij de ANWB. Het kost wat, maar ik heb hier beter, rustiger en zekerder leren rijden. (De eerste paar rijlessen stond het zweet op mn rug) Ik heb steeds lessen in blokken van 2 uur gehad. Ik heb inmiddels 22 lessen gehad en 13 september heb ik mn TTT. Ze stelden voor om gelijk af te rijden, maar toch zou ik eerst willen weten waar ik aan kan werken.
Voor al het kijken! Kijken, kijken en nog eens kijken. Maar ook het waarnemen en beslissen moet beter gaan. Maar ik betrap mijzelf er soms ook nog steeds op dat als ik ga 'scannen' (vooruit kijken, achterspiegel, zijspiegel, dode hoek) dat ik dat bliksemsnel doe. Ik probeer rustiger achter het stuur te zitten.
Mn theorie examen heb ik tot twee keer toe in 1 keer behaald. Een paar jaar geleden toen ik aan het rijlessen was en onlangs nog in april ben ik weer opgegaan voor mn theorie en heb ik het weer in 1 keer behaald. Het zou fijn zijn als ik mn rijbewijs ook in 1 keer kan behalen. I hope![]()
Hebben jullie tips voor mij voor wat betreft mijn zwakke punten? (kijken, waarnemen-beslissen-handelen, scannen)
Zo werkt het bij een benzine en diesel, maar hij zit op een ander punt, daarom is het even opnieuw proberen en aanvoelen. Binnen de kortste keren moet je dat gewoon onder de knie hebben hoor.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 13:17 schreef zerokil het volgende:
[..]
Zo werkt het toch juist bij een Benzine auto..?
Vooral die laatste, pfff, ik hoop dat ze daar niet al te streng op zijn, want wie toetert nou soms niet even als degene voor je het groene licht niet ziet oid?quote:De boete voor het door rood rijden bij een verkeerslicht kost je in 2013:
¤ 220
De boete voor parkeren op een invalidenparkeerplaats kost je in 2013 niet minder dan:
¤ 360
De boete voor niet handsfree bellen achter het stuur kost je in 2013:
¤ 220
Het negeren van een rood licht of de spoorbomen bij een overwegen en spoorwegovergangen en toch het spoor oversteken kan je in 2013 een bekeuring opleveren van:
¤ 220
De bekeuring voor onnodig toeteren bedraagt in 2013:
¤ 360
Dan is het toch ook niet onnodig?quote:Op donderdag 15 augustus 2013 13:38 schreef delano.888 het volgende:
Ik zat voor de lol even wat boete's te bekijken, dat is echt niet grappig meer tegenwoordig
[..]
Vooral die laatste, pfff, ik hoop dat ze daar niet al te streng op zijn, want wie toetert nou soms niet even als degene voor je het groene licht niet ziet oid?
Als je zo ver bent gekomen ga je toch niet stoppen? Dan verpest je alleen de voortgang die je gemaakt hebt en kun je later weer opnieuw beginnen. Als je nu ergens geld vandaan tovert en je haalt het dan is het geld dat je eerder uitgegeven hebt ook meteen niet meer weggegooid.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 15:43 schreef Xetran het volgende:
Zelf gezakt. Had goed gereden en alles goed uitgevoerd. Ik zou alleen niet lang genoeg zijwegen in hebben gekeken en er soms te hard langs rijden dat het gevaarlijk zou kunnen zijn. Vind het maar raar, want ik heb verder gewoon iedereen voorrang verleend wanneer nodig. Daarnaast zou ik op grote punten het overzicht niet hebben van de situatie.
Toch een grote domper, want voor de rest had ik alles gezien en netjes gereden. Het geld is ook nog 'ns op dus dat wordt op een oudere leeftijd maar weer proberen.
Je bent gewoon gezakt, omdat je net niet genoeg aandacht had voor de omgeving en de straatjes.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 15:43 schreef Xetran het volgende:
Zelf gezakt. Had goed gereden en alles goed uitgevoerd. Ik zou alleen niet lang genoeg zijwegen in hebben gekeken en er soms te hard langs rijden dat het gevaarlijk zou kunnen zijn. Vind het maar raar, want ik heb verder gewoon iedereen voorrang verleend wanneer nodig. Daarnaast zou ik op grote punten het overzicht niet hebben van de situatie.
Toch een grote domper, want voor de rest had ik alles gezien en netjes gereden. Het geld is ook nog 'ns op dus dat wordt op een oudere leeftijd maar weer proberen.
Toen ik begon hadden wij nog wel wat te besten, nu ik zo lang bezig ben geweest is dat dus totaal anders.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 15:50 schreef mister.bucket het volgende:
[..]
Als je zo ver bent gekomen ga je toch niet stoppen? Dan verpest je alleen de voortgang die je gemaakt hebt en kun je later weer opnieuw beginnen. Als je nu ergens geld vandaan tovert en je haalt het dan is het geld dat je eerder uitgegeven hebt ook meteen niet meer weggegooid.
En je pakket had niet toevallig een slagingsgarantie? Ik had 2 instructeurs waar ik het gelukkig heel goed mee kon vinden.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 16:03 schreef Xetran het volgende:
[..]
Toen ik begon hadden wij nog wel wat te besten, nu ik zo lang bezig ben geweest is dat dus totaal anders.![]()
Het is gewoon balen dat ik een pakket genomen heb, want mijn instructeur en ik hebben nooit echt geklikt met elkaar. Na het examen heeft hij ook geen enkel woord tegen mij uitgesproken, terwijl ik toch redelijk aangeslagen was gezien mijn achtergrond.
Ik niet. Geduld hebben en op tijd vertrekken scheelt zoveel. (Maar ik zal wel de enige zijn)quote:Op donderdag 15 augustus 2013 13:38 schreef delano.888 het volgende:
Ik zat voor de lol even wat boete's te bekijken, dat is echt niet grappig meer tegenwoordig
[..]
Vooral die laatste, pfff, ik hoop dat ze daar niet al te streng op zijn, want wie toetert nou soms niet even als degene voor je het groene licht niet ziet oid?
Vraag me toch nog steed af hoe ze dat doen, je van te voren een datum geven om af te rijden..quote:Op donderdag 15 augustus 2013 16:23 schreef terrorsjaak het volgende:
Over 2 weken eerste rijles maar ik heb mijn theorie nog niet. Ik weet het nog wel van scooter een beetje met de voorrang etc maar auto is wel heel anders. Als het goed is in januari afrijden.
Ik heb al beetje gereden met vade dus word leuk!
Ze plannen je gewoon in op het maximum of gemiddelde en als je minder nodig hebt dan schrappen ze een aantal lessen.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 17:12 schreef Downstar het volgende:
[..]
Vraag me toch nog steed af hoe ze dat doen, je van te voren een datum geven om af te rijden..
wie zegt hoeveel lessen je nou nodig hebt dan? zeker als ze je nog nooit hebben zien rijden?
Theorie is opzich niet zo heel groot probleem als je scootertheorie hebt behaald ( althans dat vond ik zelf) je moet wat meer dingen leren als hoelang mag de lading zijn hier, hoeveel profiel op de band dit.. zulk soort vragen.. maar scooter en auto is vrijwel overal gelijk qua voorrang..
ja en dan zit je dus straks op een aantal lessen, zodat je grote gaten krijgt, of heel weinig lest in de week.. niet erg handig naar mijn meningquote:Op donderdag 15 augustus 2013 17:20 schreef mister.bucket het volgende:
[..]
Ze plannen je gewoon in op het maximum of gemiddelde en als je minder nodig hebt dan schrappen ze een aantal lessen.
Nice, maar wat is je methode?quote:Op zondag 18 augustus 2013 00:31 schreef LompeWorst het volgende:
Theorie oefenen gaat me goed af, mijn methode werkt
[ afbeelding ]
Willekeurig examen aanklikken, helemaal doorklikken naar het eind.quote:Op zondag 18 augustus 2013 01:37 schreef waaromniet1988 het volgende:
[..]
Nice, maar wat is je methode?
Dus je leert de examenvragen en niet de stof?quote:Op zondag 18 augustus 2013 02:12 schreef LompeWorst het volgende:
[..]
Willekeurig examen aanklikken, helemaal doorklikken naar het eind.
Dan gaan ze per vraag uitleggen welk bord, welke regel en waarom dat antwoord het antwoord is.
Kost ongeveer 20 minuten per examen, en als je snel stof opneemt, ga je razendsnel door de stof
De situatie wordt uitgelegd en de betekenissen van alle tekens en bijpassende regels ook.quote:Op zondag 18 augustus 2013 15:22 schreef mister.bucket het volgende:
[..]
Dus je leert de examenvragen en niet de stof?
Maar de stof uit de oefenexamens zijn niet alles. Die oefenexamens zijn net zo willekeurig als de echte, dus de kans dat andere vragen gesteld worden is vrij groot.quote:Op zondag 18 augustus 2013 17:57 schreef LompeWorst het volgende:
[..]
De situatie wordt uitgelegd en de betekenissen van alle tekens en bijpassende regels ook.
Dus je leert dan ook de stof hoor
Het is niet zo dat ik zodra ik geslaagd ben voor een theorieexamen stop hoor, en met een groot aantal examens zal het wel helpen.quote:Op zondag 18 augustus 2013 19:12 schreef mister.bucket het volgende:
[..]
Maar de stof uit de oefenexamens zijn niet alles. Die oefenexamens zijn net zo willekeurig als de echte, dus de kans dat andere vragen gesteld worden is vrij groot.
Daarbij zie jij het aantal fouten als maatstaf voor jouw kennis van de stof, je leert óók de daadwerkelijke stof maar bij jouw huidige aantal fouten speelt jouw kennis van deze specifieke vragen een groot deel.
Nee ik bedoel, dat op die cd's niet alle vragen staan die er bestaan en je dus nog voor een flinke verrassing kan komen te staan.quote:Op zondag 18 augustus 2013 20:19 schreef LompeWorst het volgende:
[..]
Het is niet zo dat ik zodra ik geslaagd ben voor een theorieexamen stop hoor, en met een groot aantal examens zal het wel helpen.
Godverdomme wat domquote:Op zondag 18 augustus 2013 02:12 schreef LompeWorst het volgende:
[..]
Willekeurig examen aanklikken, helemaal doorklikken naar het eind.
Dan gaan ze per vraag uitleggen welk bord, welke regel en waarom dat antwoord het antwoord is.
Kost ongeveer 20 minuten per examen, en als je snel stof opneemt, ga je razendsnel door de stof
Maar het is toch niet bepaald een prestatie om te slagen voor een oefenexamen, als je eerst de antwoorden hebt doorgelezen? of verwacht je dat je bij het echte examen ook eerst een antwoordblaadje krijgt voor je de vragen ziet?quote:Op zondag 18 augustus 2013 20:19 schreef LompeWorst het volgende:
[..]
Het is niet zo dat ik zodra ik geslaagd ben voor een theorieexamen stop hoor, en met een groot aantal examens zal het wel helpen.
Praktijkexamens kun je niet verzetten of annulerenquote:Op maandag 19 augustus 2013 19:55 schreef Keukendrol het volgende:
Iemand een idee of je een examen kan annuleren? Duurt nog 6 weken tot het examen... Maar ik kan die dag echt niet.![]()
quote:Op zondag 18 augustus 2013 20:25 schreef mister.bucket het volgende:
[..]
Nee ik bedoel, dat op die cd's niet alle vragen staan die er bestaan en je dus nog voor een flinke verrassing kan komen te staan.
Ik heb voor mijn theorieexamen eigenlijk alleen maar oefenexamens gemaakt en heb het boekje een keer voor de televisie doorgelezen. Ben met vlag en wimpel geslaagd, dus je kunt best slagen met alleen maar oefenexamens.quote:Op maandag 19 augustus 2013 12:47 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Godverdomme wat dom
Van alle theorie examens die ik op internet heb gemaakt, heb ik niet 1 vraag in het examen gekregen. Het examen ga je echt niet halen op oefenexamens alleen, als je de stof niet leert ga je keihard onderuit. Maar laat maar weten hier.
Oh crap.quote:Op maandag 19 augustus 2013 20:01 schreef Hinder het volgende:
[..]
Praktijkexamens kun je niet verzetten of annuleren.
vreemd, een tussentijdsetoets, vrijwel gelijk aan een praktijk examen kan gewoon worden verzet door de rijschool. Mijne was namelijk eerst verkeerd gereserveerd, maar kreeg gewoon later een mailtje via cbr dat de datum was gewijzigd.quote:Op maandag 19 augustus 2013 20:01 schreef Hinder het volgende:
[..]
Praktijkexamens kun je niet verzetten of annuleren.
quote:Geachte xxxx,
Op 07-08-2013 heeft rijopleider Verkeersschool XXXX. (CBR rijschoolnummer XXX) te XXXX uw reservering omgewisseld. De nieuwe reserveringsgegevens zijn:
Reservering voor : Personenauto TTT
CBR-locatie : XXX
Examendatum : 15-08-2013
Starttijd : 11:40
Met vriendelijke groet,
CBR
Deze e-mail is automatisch gegenereerd door een mailserver. Beantwoordingen verzonden aan dit e-mailadres kunnen door het CBR niet worden verwerkt.
er vanuitgaand dat het examen langer dan een dag gepland staatquote:Op maandag 19 augustus 2013 20:03 schreef Keukendrol het volgende:
[..]
Oh crap.Hopelijk kan een andere leerling die examen doet ruilen.
Heb je een bron trouwens?
http://www.cbr.nl/11278.pp (kan zo gauw geen directe link vinden, maar die vraag bestaat binnen de vragenbank).quote:Kan mijn rijschool de reservering voor mijn praktijkexamen nog annuleren?
Dat is mogelijk als de reservering binnen de afgelopen 24 uur is gemaakt en de examendatum minimaal 14 dagen in de toekomst ligt. U kunt uw vragen over de reservering van uw praktijkexamen voorleggen aan uw rijschool.
Ik kan hierover bij geval van een TTT niets vinden. Waarschijnlijk wordt daarbij hetzelfde aangehouden. Dit was niet binnen 24 uur begrijp ik?quote:Op maandag 19 augustus 2013 20:07 schreef Downstar het volgende:
[..]
vreemd, een tussentijdsetoets, vrijwel gelijk aan een praktijk examen kan gewoon worden verzet door de rijschool. Mijne was namelijk eerst verkeerd gereserveerd, maar kreeg gewoon later een mailtje via cbr dat de datum was gewijzigd.
[..]
Gelukkig! Dat is wel een van de voordelen van een wat grotere rijschool.quote:Op maandag 19 augustus 2013 20:52 schreef Keukendrol het volgende:
Gebeld met rijschool. Annuleren/verzetten was niet mogelijk. Ruilen daarentegen wel, wat uiteindelijk gebeurd is. Een andere leerling heeft nu mijn examendatum en ik de hare. Case closed.
Inderdaad, dit bespaart me zo'n 200 pietermannen.quote:Op maandag 19 augustus 2013 20:57 schreef tuut-chips het volgende:
[..]
Gelukkig! Dat is wel een van de voordelen van een wat grotere rijschool.
Good luckquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 18:18 schreef Hinder het volgende:
Morgen dus mijn herkansing.. ben erg benieuwd. De afgelopen weken heb ik wat losse lessen genomen om er weer in te komen en nog wat aan zwakke punten te werken. De laatste les gisteren ging zo goed als vlekkeloos, inclusief fileparkeren, bocht achteruit, achteruit in een vak en hellingproef. Telkens goed gekeken, en tijdens het rijden continu blijven scannen etc. Op de 'grote fout' na was het kijken volgens de examinator het probleem, dus nu hopenzorgen dat ik het er morgen net zo goed vanaf breng als tijdens de laatste lessen.
Dank!quote:
Ja, klopt, dat was de eerste keer ook een aandachtspunt.. De eerste keer fileparkeren kwam ik niet helemaal goed uit, dus ik vroeg of het over kon doen, en dat mocht. Voordat ik weer naar achteren ging, kreeg ik de opmerking of ik niet nog even zou wachten op de auto die aan kwam rijden. Die had ik dus niet gezien. Moet er wel bij zeggen dat die auto nog een eind weg was (begin van de straat: +- 100 meter), maar volgens de examinator dus te dichtbij (om 'm mogelijk te kunnen hinderen?). Nou ja het is wel leerzaam, want nu kijk ik wel beter of er ook niet iets nog een stukje verderop aan komt rijden.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 20:05 schreef Paxcon het volgende:
Denk er ook om dat het netjes parkeren en keren op zichzelf niet eens zo belangrijk is, als je maar goed kijkt en het dus veilig gebeurt. Daar letten ze op.
De 1e hahaquote:Op woensdag 21 augustus 2013 12:35 schreef M712 het volgende:
Gister mijn 7de rijles gehad en nog steeds ben ik de snelweg niet op geweest
Bij hoeveel lessen gingen jullie de snelweg op?
Maak je niet druk, snelweg is appeltje eitje. Beetje spiegelen en je stuur recht houden. Alleen het rijden van 100 vond ik tien seconde leuk, daarna was het spannende eraf. Zorg er eerst maar voor dat je de rest goed onder de knie hebt.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 12:35 schreef M712 het volgende:
Gister mijn 7de rijles gehad en nog steeds ben ik de snelweg niet op geweest
Bij hoeveel lessen gingen jullie de snelweg op?
Oh ik ook niet gelijk. Bij ons was het zo dat wanneer je je theorie hebt je ging lessen in de plaats waar het CBR zit. Bij mij was het na 8 uur ofzo.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 12:35 schreef M712 het volgende:
Gister mijn 7de rijles gehad en nog steeds ben ik de snelweg niet op geweest
Bij hoeveel lessen gingen jullie de snelweg op?
Gefeliciteerd kerel!quote:
Gefeliciteerd. Vertel meer, hoe ging het?quote:
quote:
Dankjulliewel!quote:Op woensdag 21 augustus 2013 15:11 schreef waaromniet1988 het volgende:
[..]
Gefeliciteerd. Vertel meer, hoe ging het?
En nu lekker veel oefenen.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 15:54 schreef Hinder het volgende:
[..]
[..]
Dankjulliewel!
Het ging best goed. Ik moest onder andere nabij/door het centrum van Dordrecht rijden, en daar reden we tijdens de lessen al vaak, dus ik ken het daar best wel goed. Dat helpt natuurlijk wel. Eén ding was wel nieuw voor mij: keren in dit straatje ():
https://maps.google.nl/?ll=51.811082,4.675992&spn=0.00534,0.016512&t=h&layer=c&cbll=51.811307,4.675526&panoid=BdmUpUYRMSccudCAPPTjAQ&cbp=12,125.68,,0,2.58&z=17
't Keren ging wel gewoon goed, maar het was even zoeken naar het beste/makkelijkste plekje. Ik bleek uiteindelijk zelfs de moeilijkste manier gekozen te hebben: een paar keer steken via één van de uitritten. Hierdoor hoefde ik wel slechts één bijzondere verrichting te laten zien, omdat de examinator hierdoor direct al gezien had dat ik het voertuig wel onder controle heb.
Verder kreeg ik na afloop nog de opmerking dat ik te rustig reed. En ik gaf soms voorrang aan fietsers die nog wel 'een eindje' weg (zeg 20m?) waren. Volgens de examinator kon het wel wat vlotter en kon ik nog wel de weg op rijden, nog voor die fietsers langs. Ik ben het er wel mee eens, ik reed wat voorzichtiger, in de eerste plaats doordat ik natuurlijk niet opnieuw wilde falen. Vorige keer had ik dus een auto op 100m afstand niet voorgelaten voor het fileparkeren, en werd daar op aangesproken, en nu kon ik nog wel voor een paar fietsers op 20m afstand de weg op rijden. Hier speelt natuurlijk ook persoonlijke voorkeur van de examinator.. M'n instructrice zei na afloop dat als ik een andere had gehad die wat meer van het rustigere rijden is, dat de rit als zo goed als perfect zou zijn beoordeeld.
Tja, mijn examinator was meer van het vlottere rijden, en ik stelde 'm daardoor buiten de bebouwde kom pas eigenlijk tevreden. Op de snelweg invoegen ging meteen goed, al reed ik wel achter een vrachtwagen. Voordat ik de snelweg op draaide, hield ik daardoor iets meer afstand, waardoor ik meer snelheid had kunnen maken als dat nodig was. De weg achter me was echter nog een stuk vrij, dus ik kon gemakkelijk invoegen. De vrachtwagen voor me sukkelde met zo'n 75km/h over de rechterrijstrook, dus koos ik ervoor om deze in te halen via de linkerrijstrook. Hierdoor moest ik vanaf deze linkerrijstrook een klein stukje verderop wel weer invoegen op de hoofdrijbaan (de linkerrijstrook verdwijnt: https://maps.google.nl/?ll=51.795558,4.648933&spn=0.042945,0.132093&t=h&z=14&layer=c&cbll=51.795729,4.648916&panoid=DZpPkyg0StziW6F0hEjaow&cbp=12,206.26,,0,17.84), maar dit wist ik van tevoren al, en het was niet zo druk.
Een stukje verder moest ik A16 weer af om de N3 richting Papendrecht te gaan volgen. Op de N3 was ongeveer dezelfde situatie: een auto van Rijkswaterstaat reed met ongeveer 80km/h op het deel waar je 100km/h mag (direct na de stoplichten). Deze auto plus enkele andere haalde ik dus ook in met een snelheid ietsjes boven de maximumsnelheid. Het laatste stukje was binnendoor terug richting het CBR.
Door dit laatste 'vlottere rijden'/initiatief nemen ben ik volgens de examinator geslaagd. Eerder genoemde opmerkingen/verbeterpunten kreeg ik als advies mee. Ik geef 'm dus geen ongelijk, maar ik vind het wel wat subjectief. Maar dat heb je natuurlijk altijd. Hij is in ieder geval binnen.
Jazeker, rijbewijs is al aangevraagdquote:Op woensdag 21 augustus 2013 16:34 schreef waaromniet1988 het volgende:
[..]
En nu lekker veel oefenen.
Ik zou 3 steken hebben gedaan bij die omkeeropdracht. Volgens mij mag je niet privéterrein gebruiken bij het omkeren ook al is dat makkelijker.
Gefeliciteerd met je rijbewijsquote:Op woensdag 21 augustus 2013 16:56 schreef Hinder het volgende:
[..]
Jazeker, rijbewijs is al aangevraagd.
Drie keer steken leek mij met de Mini Cooper Countryman vrijwel onmogelijk met al die bomen en paaltjes.. En het was niet zo dat ik die uitrit echt op reed, ik maakte vooral gebruik van de verlaagde stoep daar.
suc6 morgenquote:Op woensdag 21 augustus 2013 18:15 schreef OudeBok het volgende:
HOI.
Ik meld me even hier. Begin vrijdag met lessen!
Succes kerel.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 18:15 schreef OudeBok het volgende:
HOI.
Ik meld me even hier. Begin vrijdag met lessen!
quote:
Bedankt beiden!quote:
godverdomme jaquote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:29 schreef Keukendrol het volgende:
Offtopic: ik erger me echt de tering aan mensen of facebook die op statussen als: 'straks eerste rijles. Spannend. ' reageren met dingen als:
"Nou, dan blijf ik veilig binnen hahah."
Herkenbaar anyone?
Ohja dit zie ik ook altijd langskomenquote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:29 schreef Keukendrol het volgende:
Offtopic: ik erger me echt de tering aan mensen of facebook die op statussen als: 'straks eerste rijles. Spannend. ' reageren met dingen als:
"Nou, dan blijf ik veilig binnen hahah."
Herkenbaar anyone?
Ja, dat zei echt iedereenquote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:29 schreef Keukendrol het volgende:
Offtopic: ik erger me echt de tering aan mensen of facebook die op statussen als: 'straks eerste rijles. Spannend. ' reageren met dingen als:
"Nou, dan blijf ik veilig binnen hahah."
Herkenbaar anyone?
Jup.. werd bij mij gezegd toen ik geslaagd was voor praktijkexamenquote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:29 schreef Keukendrol het volgende:
Offtopic: ik erger me echt de tering aan mensen of facebook die op statussen als: 'straks eerste rijles. Spannend. ' reageren met dingen als:
"Nou, dan blijf ik veilig binnen hahah."
Herkenbaar anyone?
quote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:29 schreef Keukendrol het volgende:
Offtopic: ik erger me echt de tering aan mensen of facebook die op statussen als: 'straks eerste rijles. Spannend. ' reageren met dingen als:
"Nou, dan blijf ik veilig binnen hahah."
Herkenbaar anyone?
Ja, hier bij mij nu ook (tijdens het lessen ook al, overigens)quote:Op donderdag 22 augustus 2013 23:08 schreef princess-a het volgende:
[..]
Jup.. werd bij mij gezegd toen ik geslaagd was voor praktijkexamen
Had ik de eerste keer ook. Erger me er niet aan of zo.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:29 schreef Keukendrol het volgende:
Offtopic: ik erger me echt de tering aan mensen of facebook die op statussen als: 'straks eerste rijles. Spannend. ' reageren met dingen als:
"Nou, dan blijf ik veilig binnen hahah."
Herkenbaar anyone?
Nog leuker zijn de reacties als je geslaagd bent.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:29 schreef Keukendrol het volgende:
Offtopic: ik erger me echt de tering aan mensen of facebook die op statussen als: 'straks eerste rijles. Spannend. ' reageren met dingen als:
"Nou, dan blijf ik veilig binnen hahah."
Herkenbaar anyone?
Ga de eerstvolgende les verder in een schakelbak, je moet je gelijk beginnen met schakelen zodat je het er goed in krijgt. Anders wen je eraan om niet te hoeven schakelen en als je dan later begint gaat dit extra moeite kosten. Er zit een stukje multitasken bij, maar dat is best te doen, kost alleen een beetje tijd en moeite. Anders lukt het dalijk niet meteen en switch je weer terug naar een automaat, waardoor je een flinke beperking op je rijbewijs (en rijvaardigheid) hebt.quote:Op maandag 26 augustus 2013 14:53 schreef OudeBok het volgende:
M'n eerste rijles was echt supertof!
Voor voertuigcontrole in de automaat begonnen. Gelijk geleerd hoe in te parkeren, hoe te fileparkeren en dat gelijk uitgevoerd. Daarna andere leerling door Amsterdam-Centrum naar huis brengen, met de nodige luchtige opmerkingen van m'n instructeur over alle vrouwtjes zonder BH en met korte rokjes.
Eentje d'r rok woei op, waarop hij me vroeg of ik er even naartoe kon rijden en naast ze kon stoppen zodat hij kon zeggen dat hij HUN BILLEN GEFILMD HAD, WIJ VAN DE TELEVISIE ZIJN EN MET EEN CANDID CAMERA RONDRIJDEN.
Daarna zelfstandig terug gereden over de snelweg en via de stad naar A'dam - Noord ivm file op de snelweg.
Morgen mag ik zelfstandig navigeren naar de Leeuw van Vlaanderenstraat in Amsterdam-West.
Betaal 1150 euro voor 30 uur les + TTT + Praktijkexamen. Valt alleszins mee, toch?
Wat een baas die instructeur.quote:Op maandag 26 augustus 2013 14:53 schreef OudeBok het volgende:
M'n eerste rijles was echt supertof!
Voor voertuigcontrole in de automaat begonnen. Gelijk geleerd hoe in te parkeren, hoe te fileparkeren en dat gelijk uitgevoerd. Daarna andere leerling door Amsterdam-Centrum naar huis brengen, met de nodige luchtige opmerkingen van m'n instructeur over alle vrouwtjes zonder BH en met korte rokjes.
Eentje d'r rok woei op, waarop hij me vroeg of ik er even naartoe kon rijden en naast ze kon stoppen zodat hij kon zeggen dat hij HUN BILLEN GEFILMD HAD, WIJ VAN DE TELEVISIE ZIJN EN MET EEN CANDID CAMERA RONDRIJDEN.
Daarna zelfstandig terug gereden over de snelweg en via de stad naar A'dam - Noord ivm file op de snelweg.
Morgen mag ik zelfstandig navigeren naar de Leeuw van Vlaanderenstraat in Amsterdam-West.
Betaal 1150 euro voor 30 uur les + TTT + Praktijkexamen. Valt alleszins mee, toch?
je hoeft niks mee te nemen als het goed isquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 15:34 schreef 4XM het volgende:
Vandaag tweede keer praktijkexamen gedaan en geslaagd.
Weet iemand hoe het zit met de eigen verklaring? Moet ik die aanvragen en meenemen naar de gemeente als ik mijn rijbewijs ga ophalen?
Uit de email van de gemeente Deventer hier maak ik op dat ik alleen m'n paspoort en een pasfoto mee hoef te nemen. De rest hebben ze al digitaal van het CBR gekregen.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 15:34 schreef 4XM het volgende:
Vandaag tweede keer praktijkexamen gedaan en geslaagd.
Weet iemand hoe het zit met de eigen verklaring? Moet ik die aanvragen en meenemen naar de gemeente als ik mijn rijbewijs ga ophalen?
quote:Meenemen
Voor Rijbewijs aanvraag dient u het volgende mee te nemen:
• Een goedgelijkende kleuren pasfoto. Op de website www.paspoortinformatie.nl leest u aan welke voorwaarden uw pasfoto moet voldoen;
• Uw huidige rijbewijs;
• Als u geen huidig rijbewijs heeft: uw geldige paspoort of identiteitskaart;
• Als uw rijbewijs vermist is: een proces-verbaal van de Nederlandse politie met daarin de gegevens van het vermiste rijbewijs. Een aangifte uit het buitenland is niet voldoende;
• Indien van toepassing: een Verklaring van Geschiktheid van het Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen (CBR). Dit geldt alleen voor personen die een (nieuw) rijbewijs met categorie C of D willen aanvragen, voor personen van 70 jaar en ouder, voor personen met een rijbewijs dat geldig is tot hun 70e verjaardag en voor personen met een medische indicatie.
Niet teveel over piekeren! Dat is heel normaal dat je op een gegeven moment even een terugval moment hebt.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 10:35 schreef Knevelt het volgende:
Vorige rijles was bijna foutloos, nu ineens de ene fout naar de andere.![]()
Hebben jullie ook wel eens zulke terugslagen?![]()
Waar het aan ligt weet ik eigenlijk niet. De vorige les was in de namiddag terwijl deze vroeg in de ochtend was. Misschien niet helemaal wakker.
quote:Op woensdag 28 augustus 2013 11:01 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Niet teveel over piekeren! Dat is heel normaal dat je op een gegeven moment even een terugval moment hebt.
Wat je zegt over 's ochtends vroeg versus 's middags lessen, dat herken ik wel, ik had er ook veel meer moeite mee om me 's ochtends te concentreren. Was leuk, met examen om 8:55 uur, maar het is goed gegaan
Inderdaad een goeie tijd, de meeste mensen zijn niet meer onderweg naar hun werk en bijna niemand gaat rond die tijd boodschappen doen oid. Moet je wel rekening houden met dat de examinator meer op andere dingen kan letten.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 11:07 schreef Keukendrol het volgende:
Over aantal weken examen om 9:50. Lijkt me de beste tijd die je kan hebben.
Je hebt altijd pieken en dalen. Ik had een dal de dag voor ik geslaagd ben dus het zegt niks. Gewoon volgende keer beter.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 10:35 schreef Knevelt het volgende:
Vorige rijles was bijna foutloos, nu ineens de ene fout naar de andere.![]()
Hebben jullie ook wel eens zulke terugslagen?![]()
Waar het aan ligt weet ik eigenlijk niet. De vorige les was in de namiddag terwijl deze vroeg in de ochtend was. Misschien niet helemaal wakker.
Maak je geen zorgen, stelt niks voor. Net mijn TTT gehad, hoefde alleen 1x te parkeren en 1x omkeren. E dat ging niet vlekkeloos maar wel vrijstelling.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 13:40 schreef Louboutin het volgende:
Morgenvroeg ttt, ik ben nu al zenuwachtig
Je bedoelt hij lag achter op zijn target van gezaktenquote:Op donderdag 29 augustus 2013 13:45 schreef padlarf het volgende:
Gister voor de tweede keer niet gehaaldGeen fouten gemaakt, maar hij vond me te onrustig en dacht dat ik af en toe niet genoeg keek.
Ik denk dat de bijzondere verrichtingen wel goed gaan, ben alleen bang dat ik stomme foutjes ga maken door de zenuwenquote:Op donderdag 29 augustus 2013 13:43 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
[..]
Maak je geen zorgen, stelt niks voor. Net mijn TTT gehad, hoefde alleen 1x te parkeren en 1x omkeren. E dat ging niet vlekkeloos maar wel vrijstelling.
Je zou het bijna denken. Maar goed, ik reed minder goed dan in de lessen, en mijn instructeur die erbij zat zei dat het volgens hem twee kanten op had gekund. Dus zit er weinig anders op dan bij de derde poging gewoon beter rijdenquote:Op donderdag 29 augustus 2013 13:48 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Je bedoelt hij lag achter op zijn target van gezakten
Dat heeft zarGon mooi samen gevat:quote:Op donderdag 29 augustus 2013 13:52 schreef Louboutin het volgende:
Hoe is het eigenlijk met Braddie?
quote:
quote:Op dinsdag 18 juni 2013 22:15 schreef Braddie het volgende:
[..]
Dat is m`n theorie.
M`n instructeur zegt dat hij er 100% zeker van is dat ik in Augustus met vlag en wimpel slaag.
Maak geen fouten meer, geen ingrepen meer, rij nagenoeg goed
M`n 2e x theorie haal ik hem gewoon. Hell, ik ken mensen die 4-5x over hun Theorie hebben gedaan, Als het nou hun praktijk was, dan had ik nog wel begrepen dat ze een gevaar op de weg zijn.. Maar je theorie.
Het gaat om voortuig beheersing/besturing, dan is je theorie inprincipe niet echt van belang.
Tuurlijk, je moet hem hebben, maar je gaat door het halen van je theorie opeens niet rijden als Schumacher of Barichello
quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 04:26 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ik moet voor de 4e x op voor m`n theorie eind deze maand____!
quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 12:11 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ik hoop m`n rijbewijs toch wel midden oktober te hebben.
Braddie..quote:Op donderdag 29 augustus 2013 13:52 schreef Louboutin het volgende:
Hoe is het eigenlijk met Braddie?
Rechtdoorgaand verkeer op dezelfde weg heeft voorrang boven afslaand verkeer.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 15:53 schreef Mark031 het volgende:
Hier heeft de voetganger (die rechtdoor gaat) GEEN voorrang:
[ afbeelding ]
Hier heeft de voetganger (die rechtdoor gaat) WEL voorrang:
[ afbeelding ]
Wie kan me dit uitleggen?Want er is nergens een zebrapad, dus dan ben je niet verplicht om te stoppen voor een voetganger?
Dus als er geen haaietanden waren op het 1ste plaatje, dan moest je die voetganger wel voorrang geven?quote:Op donderdag 29 augustus 2013 15:54 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Rechtdoorgaand verkeer op dezelfde weg heeft voorrang boven afslaand verkeer.
Let op het woordje 'verkeer': daar staat niet 'bestuurders', en daarom horen voetgangers daar ook bij.
De haaietanden op de weg zeggen dat je voorrang moet geven aan alle bestuurders op de weg die je kruist, daar tellen voetgangers dus niet bij mee.
Nee, want dan hebben bestuurders van rechts voorrang: vanuit de voetganger gezien ben jij dat.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 15:57 schreef Mark031 het volgende:
[..]
Dus als er geen haaietanden waren op het 1ste plaatje, dan moest je die voetganger wel voorrang geven?
Hierbij geldt de nek/bek-regel ook.. zie je een voetganger op zn nek/bek dan moet je hem voorlaten. Zie je hem op zn oor dan ga jij voorquote:Op donderdag 29 augustus 2013 15:53 schreef Mark031 het volgende:
Hier heeft de voetganger (die rechtdoor gaat) GEEN voorrang:
[ afbeelding ]
Hier heeft de voetganger (die rechtdoor gaat) WEL voorrang:
[ afbeelding ]
Wie kan me dit uitleggen?Want er is nergens een zebrapad, dus dan ben je niet verplicht om te stoppen voor een voetganger?
Eind augustus zou je toch je theorie opnieuw doen? Heb je hem weer niet gehaald of gewoon verplaatst?quote:Op maandag 2 september 2013 09:33 schreef Braddie het volgende:
Hallo daar.
Heb nu al bijna 3 maanden niet gereden.. heb m`n theorie nog niet, 14 september ga ik een cursus doen, dus halverwege oktober heb ik hem waarschijnlijk nog niet, word eerder halverwege september..
Zou eind augustus worden inderdaad, maar ik had nog geen geld dus het is 14 september geworden...quote:Op maandag 2 september 2013 10:01 schreef exelletor het volgende:
[..]
Eind augustus zou je toch je theorie opnieuw doen? Heb je hem weer niet gehaald of gewoon verplaatst?
Maar waarom heb je nu al 3 maanden niet meer gereden dan? Dat lijkt me niet erg verstandig, je kunt toch nog wel gewoon in ieder geval 1 les per week doen om het een beetje bij te houden, totdat je eindelijk je theorie hebt?quote:Op maandag 2 september 2013 10:03 schreef Braddie het volgende:
[..]
Zou eind augustus worden inderdaad, maar ik had nog geen geld dus het is 14 september geworden...
Baal wel als een stekker, die Compactopleiding duurt normaal gesproken 3 maanden (althans, gemiddeld) en ik heb net 2 maanden gereden, en 2x 2 weken vakantie van de instructeur gehad, en nu ook nog eens 2 maanden niks i.v.m niet hebben van m`n theorie...
Mja.. het hele probleem is dat ik nog maar 10 uur heb staan, dus dan ga ik alleen maar meer betalen..quote:Op maandag 2 september 2013 10:19 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Maar waarom heb je nu al 3 maanden niet meer gereden dan? Dat lijkt me niet erg verstandig, je kunt toch nog wel gewoon in ieder geval 1 les per week doen om het een beetje bij te houden, totdat je eindelijk je theorie hebt?
Zou je niet gewoon als een debiel aan je theorie gaan zitten?quote:Op maandag 2 september 2013 10:33 schreef Braddie het volgende:
[..]
Mja.. het hele probleem is dat ik nog maar 10 uur heb staan, dus dan ga ik alleen maar meer betalen..
Wil deze week wel 1 lesje doen om het weer even op te pikken.
Dat ben ik ook aan het doen, maar aangezien ik een cursus ga doen, ga ik niet té veel leren. Lijkt me overbodig.quote:Op maandag 2 september 2013 11:20 schreef HansVaak het volgende:
[..]
Zou je niet gewoon als een debiel aan je theorie gaan zitten?
Heb je nu zowel de cursus als het theorie-examen op dezelfde dag?quote:Op maandag 2 september 2013 10:03 schreef Braddie het volgende:
[..]
Zou eind augustus worden inderdaad, maar ik had nog geen geld dus het is 14 september geworden...
Baal wel als een stekker, die Compactopleiding duurt normaal gesproken 3 maanden (althans, gemiddeld) en ik heb net 2 maanden gereden, en 2x 2 weken vakantie van de instructeur gehad, en nu ook nog eens 2 maanden niks i.v.m niet hebben van m`n theorie...
Zaterdag theorie cursus, zondag rust dag (Dan ga ik thuis bikkelen) en maandag de theorie cursus én direct het examen.quote:Op maandag 2 september 2013 12:00 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Heb je nu zowel de cursus als het theorie-examen op dezelfde dag?
Ahaquote:Op maandag 2 september 2013 12:03 schreef Braddie het volgende:
[..]
Zaterdag theorie cursus, zondag rust dag (Dan ga ik thuis bikkelen) en maandag de theorie cursus én direct het examen.
Al een nieuwe voorspelling voor wanneer je je rijbewijs hebt?quote:Op maandag 2 september 2013 12:03 schreef Braddie het volgende:
[..]
Zaterdag theorie cursus, zondag rust dag (Dan ga ik thuis bikkelen) en maandag de theorie cursus én direct het examen.
Liever te veel dan te weinig toch?quote:Op maandag 2 september 2013 11:23 schreef Braddie het volgende:
[..]
Dat ben ik ook aan het doen, maar aangezien ik een cursus ga doen, ga ik niet té veel leren. Lijkt me overbodig.
Ik zou 'm proberen te halen voor 17 september kerel.quote:Op maandag 2 september 2013 19:04 schreef ChevyCaprice het volgende:
Vandaag gezakt voor theorie, 6 fout te veel voor wet en inzicht
Wat dan?quote:Op maandag 2 september 2013 19:06 schreef Keukendrol het volgende:
[..]
Ik zou 'm proberen te halen voor 17 september kerel.
Pffooee, áls ik de 1e keer m`n theorie had reed ik nu al een paar weken rond schat ik (Dan zou ik in Augustus zijn afgereden)quote:Op maandag 2 september 2013 18:49 schreef HansVaak het volgende:
[..]
Al een nieuwe voorspelling voor wanneer je je rijbewijs hebt?
Als...quote:Op maandag 2 september 2013 19:11 schreef Braddie het volgende:
[..]
Pffooee, áls ik de 1e keer m`n theorie had reed ik nu al een paar weken rond schat ik (Dan zou ik in Augustus zijn afgereden)
Maar... ik hoop toch wel ergens in November. (Ik wil NIET afrijden met vrieskou)
Nee, je bent een ongedisciplineerde blaaskaak die nu flink op zijn bek aan het gaan is.quote:Op maandag 2 september 2013 19:31 schreef Braddie het volgende:
[..]
JA, ik ben nogal een slechte leerling...
Dat is nog maar de vraag natuurlijk, of je dan al een paar weken had rond gereden. Wie weet hoe vaak je zakt voor je praktijkexamen.quote:Op maandag 2 september 2013 19:11 schreef Braddie het volgende:
[..]
Pffooee, áls ik de 1e keer m`n theorie had reed ik nu al een paar weken rond schat ik (Dan zou ik in Augustus zijn afgereden)
Maar... ik hoop toch wel ergens in November. (Ik wil NIET afrijden met vrieskou)
Dat zal denk ik wel meevallen. Ik rij volgens m`n instructeur al zelfverzekerd. alleen op de snelweg nog niet echt, maargoed.. ik heb TTT, dat scheelt ook.quote:Op maandag 2 september 2013 21:16 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Dat is nog maar de vraag natuurlijk, of je dan al een paar weken had rond gereden. Wie weet hoe vaak je zakt voor je praktijkexamen.
maar je dacht ook je theorie zo te hebben. Dat viel behoorlijk tegen. Dus ik zou er niet te makkelijk over denken. Een rijles is nog altijd heel wat anders dan een rijexamenquote:Op maandag 2 september 2013 22:01 schreef Braddie het volgende:
[..]
Dat zal denk ik wel meevallen. Ik rij volgens m`n instructeur al zelfverzekerd. alleen op de snelweg nog niet echt, maargoed.. ik heb TTT, dat scheelt ook.
Snap je nu gewoon de ballen van verkeer ofwat.quote:Op maandag 2 september 2013 11:23 schreef Braddie het volgende:
[..]
Dat ben ik ook aan het doen, maar aangezien ik een cursus ga doen, ga ik niet té veel leren. Lijkt me overbodig.
Dat is waar...quote:Op maandag 2 september 2013 22:02 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
maar je dacht ook je theorie zo te hebben. Dat viel behoorlijk tegen. Dus ik zou er niet te makkelijk over denken. Een rijles is nog altijd heel wat anders dan een rijexamen
Ja, vind ik ook.. het word weleens tijd, word er zelf ook schijt ziek van maarja..quote:Op maandag 2 september 2013 22:03 schreef IrCute het volgende:
Braddie, jezus heb je nou nog steeds geen rijbewijs? Wordt wel eens tijd, triest zeg.
Maar dat is geen motivatie voor je.. ?quote:Op maandag 2 september 2013 22:45 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ja, vind ik ook.. het word weleens tijd, word er zelf ook schijt ziek van maarja..
Jawel, heel erg zelfs. Maar zodra ik ga leren hoe ik dat 30-45 minuten vol, dan vind ik het wel weer mooi geweest... M`n discipline is gewoon weg zodra ik dat theorie boek zit..quote:Op dinsdag 3 september 2013 01:48 schreef HansVaak het volgende:
[..]
Maar dat is geen motivatie voor je.. ?
Ik heb hetzelfde, voor mij is 30 min al veel. Maar ik heb 't toch voor elkaar gekregen mn theorie in twee keer te halen. En ik doe ook niet allemaal rare voorspellingen over wanneer ik m zou gaan halen en loop al helemaal niet andere belachelijk te maken dat ze het niet snappen terwijl ik het zelf overduidelijk niet snap. Grow some balls!quote:Op dinsdag 3 september 2013 01:57 schreef Braddie het volgende:
[..]
Jawel, heel erg zelfs. Maar zodra ik ga leren hoe ik dat 30-45 minuten vol, dan vind ik het wel weer mooi geweest... M`n discipline is gewoon weg zodra ik dat theorie boek zit..
Sukkel. Je zou toch wel eventjes makkelijk in augustus je rijbewijs halen?quote:Op maandag 2 september 2013 19:11 schreef Braddie het volgende:
[..]
Pffooee, áls ik de 1e keer m`n theorie had reed ik nu al een paar weken rond schat ik (Dan zou ik in Augustus zijn afgereden)
Maar... ik hoop toch wel ergens in November. (Ik wil NIET afrijden met vrieskou)
quote:Op dinsdag 3 september 2013 11:39 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Ik moet mijn theorie nog halen.
Ik zal geen voorspellingen doen wanneer ik mijn rijbewijs en theorie zal halen.
Je hebt nog nooit gereden, dan verwacht men ook niet dat je instapt, start en fluitend een rondje gaat rijden. Zelfs iemand die 30 lessen heeft gehad, doet dit nog niet (al denken ze vaak van wel).quote:Op dinsdag 3 september 2013 11:39 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Dit lijkt me wel normaal voor iemand die voor de eerste keer achter het stuur stapt.
Ik ben nog bezig, 4e x over 2 weken..quote:Op dinsdag 3 september 2013 18:04 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Ik wilde nog een vraag stellen. Hoeveel tijd hadden jullie nodig om jullie theorie-examen te halen?
Mja, ik heb nu 15 lessen gehad, en ik rij volgens m`n instructeur hartstikke zelfverzekerd al, alleen bij snelweg stukjes wil het af en toe nog wel eens mis gaan. Althans, dan ga ik "zoeken" hou m`n stuur niet recht, ik kijk dan niet ver genoeg vooruit..quote:Op dinsdag 3 september 2013 13:16 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Je hebt nog nooit gereden, dan verwacht men ook niet dat je instapt, start en fluitend een rondje gaat rijden. Zelfs iemand die 30 lessen heeft gehad, doet dit nog niet (al denken ze vaak van wel).
Ik heb ongeveer een week lang elke dag geleerd en oefenexamens gemaakt.quote:Op dinsdag 3 september 2013 18:04 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Ik wilde nog een vraag stellen. Hoeveel tijd hadden jullie nodig om jullie theorie-examen te halen?
Is het geen idee om een theoriecursus te doen? Je weet wel, met een leraar die vertelt hoe het zit, en waar je achteraf vragen kunt stellen...quote:Op dinsdag 3 september 2013 01:57 schreef Braddie het volgende:
[..]
Jawel, heel erg zelfs. Maar zodra ik ga leren hoe ik dat 30-45 minuten vol, dan vind ik het wel weer mooi geweest... M`n discipline is gewoon weg zodra ik dat theorie boek zit..
Ga ik ook doen. De 14e en 16e.quote:Op dinsdag 3 september 2013 18:41 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Is het geen idee om een theoriecursus te doen? Je weet wel, met een leraar die vertelt hoe het zit, en waar je achteraf vragen kunt stellen...
De tering dat meen je niet...quote:Op dinsdag 3 september 2013 18:14 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ik ben nog bezig, 4e x over 2 weken..
Hoeveel uur heb je al gelest?quote:Op dinsdag 3 september 2013 18:14 schreef Braddie het volgende:
[..]
Mja, ik heb nu 15 lessen gehad, en ik rij volgens m`n instructeur hartstikke zelfverzekerd al, alleen bij snelweg stukjes wil het af en toe nog wel eens mis gaan. Althans, dan ga ik "zoeken" hou m`n stuur niet recht, ik kijk dan niet ver genoeg vooruit..
Oh, wist ik niet, zover had ik nog niet teruggelezen.quote:
Ik moest een keer 's ochtends een oefenterrein ijsvrij maken voor een examen bijzondere manoevres met de motor. Met een stok de ijsplaten van het asfalt bikken. En daarna een strooiwagen die zoveel zout strooide dat het weer glad werd. het parcours was overigens daarna goedgekeurd door de examinator, dus afgereden. Met -6 op de thermometer...quote:Op maandag 2 september 2013 19:11 schreef Braddie het volgende:
[..]
Maar... ik hoop toch wel ergens in November. (Ik wil NIET afrijden met vrieskou)
Ikequote:Op dinsdag 3 september 2013 11:39 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Door opgelopen studievertraging heb ik maar besloten om een stap te zetten om mijn rijbewijs te halen. Ik vond het eerder niet nodig omdat het openbaar vervoer in mijn ogen goed genoeg was voor de dingen die ik deed. Ik had gisteren mijn proefrijles en het niveau was nog niet echt om over naar huis te schrijven. Dit lijkt me wel normaal voor iemand die voor de eerste keer achter het stuur stapt.
Ik moet mijn theorie nog halen. Ik zal geen voorspellingen doen wanneer ik mijn rijbewijs en theorie zal halen.
Even zodat we allemaal op 1 lijn zittenquote:Op dinsdag 3 september 2013 18:56 schreef Braddie het volgende:
[..]
15 lessen van 2 uur, 30 lesuur ja.
Waarom heb je voor lessen van 2 uur gekozen voordat jij je theorie had?quote:Op dinsdag 3 september 2013 18:56 schreef Braddie het volgende:
[..]
15 lessen van 2 uur, 30 lesuur ja.
Hij verwachtte het waarschijnlijk in de eerste keer te halenquote:Op dinsdag 3 september 2013 19:00 schreef Louboutin het volgende:
[..]
Waarom heb je voor lessen van 2 uur gekozen voordat jij je theorie had?
Nu heeft het je heel veel uren gekost..
Omdat ik verwachtte (Wat al gezegd werd) het de eerste keer te halen.quote:Op dinsdag 3 september 2013 19:00 schreef Louboutin het volgende:
[..]
Waarom heb je voor lessen van 2 uur gekozen voordat jij je theorie had?
Nu heeft het je heel veel uren gekost..
Ja okee, maar dan kon je nadat je was gezakt toch ook voor lessen van een uur kiezen?quote:Op dinsdag 3 september 2013 19:02 schreef Braddie het volgende:
[..]
Omdat ik verwachtte (Wat al gezegd werd) het de eerste keer te halen.
Want ik had gehoopt dat ik nu al zelfstandig zou rondrijden, maargoed.. we weten allemaal dat dit niet het geval is..
Klopt, maar mijn instructeur is van het typequote:Op dinsdag 3 september 2013 19:03 schreef Louboutin het volgende:
[..]
Ja okee, maar dan kon je nadat je was gezakt toch ook voor lessen van een uur kiezen?
Ah okee.quote:Op dinsdag 3 september 2013 19:05 schreef Braddie het volgende:
[..]
Klopt, maar mijn instructeur is van het type
" Ik wil je best lessen van 1 uur laten rijden, maar dan zijn het net taxi ritjes, dan moet je iemand wegbrengen, kan je een klein stukje snelweg rijden, en dan moet je alweer naar huis, dan zijn lessen van 2 uur beter, omdat we dan meer tijd hebben voor eventuele uitgebreide bijzondere verrichtingen"
Ik wil volgende week weer 1 lesje van 2 uur rijden, en daarna wil ik (Als ik m`n theorie haalquote:Op dinsdag 3 september 2013 19:06 schreef Louboutin het volgende:
[..]
Ah okee.
Wanneer begin je weer met lessen?
Het is een van de grotere van Nederland, dus pauper zou het wel niet zijn.quote:Op dinsdag 3 september 2013 19:05 schreef Paxcon het volgende:
Wat een pauperrijscholen dat je anderen moet thuisbrengen/ophalen
Dat doet elke rijschool hierquote:Op dinsdag 3 september 2013 19:05 schreef Paxcon het volgende:
Wat een pauperrijscholen dat je anderen moet thuisbrengen/ophalen
Okee, succesquote:Op dinsdag 3 september 2013 19:06 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ik wil volgende week weer 1 lesje van 2 uur rijden, en daarna wil ik (Als ik m`n theorie haal) echt dagelijks wel een les.
Niet geheel ongewoon. Ook in mijn tijd ('opa spreekt' whehe) moest ik al een andere leering ophalen. Die achterbank zit er dan niet voor niets in.quote:Op dinsdag 3 september 2013 19:05 schreef Paxcon het volgende:
Wat een pauperrijscholen dat je anderen moet thuisbrengen/ophalen
quote:Op dinsdag 3 september 2013 19:05 schreef Paxcon het volgende:
Wat een pauperrijscholen dat je anderen moet thuisbrengen/ophalen
Wat Rido zegt.quote:Op dinsdag 3 september 2013 19:18 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Niet geheel ongewoon. Ook in mijn tijd ('opa spreekt' whehe) moest ik al een andere leering ophalen. Die achterbank zit er dan niet voor niets in.
jij haalt je examen zeker welquote:
ey braddo hoeveel uren heb je nu al gedaan?quote:Op dinsdag 3 september 2013 19:06 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ik wil volgende week weer 1 lesje van 2 uur rijden, en daarna wil ik (Als ik m`n theorie haal) echt dagelijks wel een les.
Dagelijks een les? Dat kan toch niet ivm je pakket en de aanvraagtijd van een praktijkexamenquote:Op dinsdag 3 september 2013 19:06 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ik wil volgende week weer 1 lesje van 2 uur rijden, en daarna wil ik (Als ik m`n theorie haal) echt dagelijks wel een les.
Dat is vrij normaal tochquote:Op dinsdag 3 september 2013 19:05 schreef Paxcon het volgende:
Wat een pauperrijscholen dat je anderen moet thuisbrengen/ophalen
quote:Op dinsdag 3 september 2013 22:08 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
jij haalt je examen zeker wel
[..]
ey braddo hoeveel uren heb je nu al gedaan?
Je kan niet falenquote:Op dinsdag 3 september 2013 22:22 schreef Louboutin het volgende:
[..]Ik hoop het!
Ik heb nog 12 uur les dus dat moet wel goedkomen.
Het is gewoon efficiënter dan doelloos rondjes rijden in de stad.quote:Op dinsdag 3 september 2013 22:19 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Dat het veel voorkomt wil nog niet zeggen dat het geen geldwolven zijn.
Nouja blijkbaar, maar het geeft niet echt het gevoel dat je rij-instructeur 100% met jou bezig is als hij alweer met z'n hoofd bij de volgende leerling zit.quote:
mijnes ging zelfs koffie halen thuis of sigarettenquote:Op dinsdag 3 september 2013 22:26 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Nouja blijkbaar, maar het geeft niet echt het gevoel dat je rij-instructeur 100% met jou bezig is als hij alweer met z'n hoofd bij de volgende leerling zit.
Rij-instructeurs verdienen maar minimum loon of zo, en ze krijgen alleen de tijd betaald dat ze ook daadwerkelijk een leerling hebben, dus als ze het thuisbrengen/ophalen zelf moeten doen/in eigen tijd moeten doen blijft er helemaal weinig loon over.quote:Op dinsdag 3 september 2013 22:26 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Nouja blijkbaar, maar het geeft niet echt het gevoel dat je rij-instructeur 100% met jou bezig is als hij alweer met z'n hoofd bij de volgende leerling zit.
Nouja van de andere kant je komt wel weer op plekken waar je normaal niet komt, dus het komt ook je rijles ten goede in dat opzicht. Zeker als je wat verder met je rij-opleiding bent heb je ook niet meer nodig dat de instructeur alles voor je dubbel checkt, althans dat lijkt mij.quote:Op dinsdag 3 september 2013 22:26 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Nouja blijkbaar, maar het geeft niet echt het gevoel dat je rij-instructeur 100% met jou bezig is als hij alweer met z'n hoofd bij de volgende leerling zit.
Waarom zou je jezelf minimumloon betalen als je een eigen bedrijf hebt en je jezelf meer kan betalen,en veel rijscholen zijn gewoon eenpitters.quote:Op dinsdag 3 september 2013 22:29 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Rij-instructeurs verdienen maar minimum loon of zo, en ze krijgen alleen de tijd betaald dat ze ook daadwerkelijk een leerling hebben, dus als ze het thuisbrengen/ophalen zelf moeten doen/in eigen tijd moeten doen blijft er helemaal weinig loon over.
ik heb het natuurlijk niet over de rijschoolhouder zelf, maar lang niet alle instructeurs zijn zelf rijschoolhouder.quote:Op dinsdag 3 september 2013 22:31 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Waarom zou je jezelf minimumloon betalen als je een eigen bedrijf hebt en je jezelf meer kan betalen,en veel rijscholen zijn gewoon eenpitters.
Nouja, als je hier rond kijkt bestaat het merendeel van de rijscholen gewoon uit eenmanszaken met gewoon de rijschoolhouder zelf als instructeur.quote:Op dinsdag 3 september 2013 22:32 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
ik heb het natuurlijk niet over de rijschoolhouder zelf, maar lang niet alle instructeurs zijn zelf rijschoolhouder.
oh, als ik hier rondkijk is dat niet het gevalquote:Op dinsdag 3 september 2013 22:35 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Nouja, als je hier rond kijkt bestaat het merendeel van de rijscholen gewoon uit eenmanszaken met gewoon de rijschoolhouder zelf als instructeur.
Wellicht verschilt het per geografisch gebied.quote:Op dinsdag 3 september 2013 22:37 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
oh, als ik hier rondkijk is dat niet het geval
Precies.quote:Op dinsdag 3 september 2013 22:30 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Nouja van de andere kant je komt wel weer op plekken waar je normaal niet komt, dus het komt ook je rijles ten goede in dat opzicht. Zeker als je wat verder met je rij-opleiding bent heb je ook niet meer nodig dat de instructeur alles voor je dubbel checkt, althans dat lijkt mij.
Dat vind ik lastig te zeggen, ik zit niet bij je in de auto namelijk. Maar als je geen ingrepen hebt moet je wel heel erg wazig rijden wil je er echt niks van kunnen.quote:Op woensdag 4 september 2013 01:55 schreef LompeWorst het volgende:
Is het normaal dat ik met ongeveer 20 lessen nog steeds af en toe denk dat ik het nooit ga leren? Ook al heb ik al een aantal lessen geen ingrepen meer gehad?
Daar heeft iedere instructeur zo zijn eigen ideeën over. Volgende les gewoon vragen aan hem.quote:Op woensdag 4 september 2013 07:47 schreef Susteren het volgende:
Vanaf hoeveel lessen eig autosnelweg? Na 14 lessen nog steeds niet erop geweest, terwijl rijden + kijktechniek prima gaat.
Snelweg leer je in 1 a 2 lessen. Zo boeiend is het niet.quote:Op woensdag 4 september 2013 07:47 schreef Susteren het volgende:
Vanaf hoeveel lessen eig autosnelweg? Na 14 lessen nog steeds niet erop geweest, terwijl rijden + kijktechniek prima gaat.
Ik zou me eens afvragen waarom dat dan komt? Ben je onzeker? is je instructeur te kritisch? Maak je overtredingen? Gaat het schakele lastig.quote:Op woensdag 4 september 2013 01:55 schreef LompeWorst het volgende:
Is het normaal dat ik met ongeveer 20 lessen nog steeds af en toe denk dat ik het nooit ga leren? Ook al heb ik al een aantal lessen geen ingrepen meer gehad?
Gefeliciteerdquote:Op woensdag 4 september 2013 10:27 schreef pietkanarie het volgende:
Zo, mijn autotheorie is binnen. Tot mijn eigen verbazing... ik had goed geleerd maar maakte met oefenen veel 'domme' fouten. Blijkbaar van geleerd want tijdens het examen maakte ik geen onnodige fouten. Of, bijna niet. Eén vraag net te laat gecorrigeerd, waardoor het telt als: geen antwoord gegeven.
Dank je! Ja, het praktijkexamen... die is naar, denk ik. Zo'n momentopname waarbij je in een half uurtje moet laten zien wat je kan, terwijl je letterlijk op je vingers wordt gekeken. Maar als je die eenmaal gehaald hebt, heb je ook wel iets moois. Vrijheid qua vervoer, kan niet wachtenquote:Op woensdag 4 september 2013 11:19 schreef Downstar het volgende:
[..]
Gefeliciteerd, nu je praktijkexamen nog
!
Dat verschilt, ik zat bij m`n 10e les nogsteeds af en toe van "Ja, ik ga nooit kunnen rijden Jan, doe mij maar een automaat "quote:Op woensdag 4 september 2013 01:55 schreef LompeWorst het volgende:
Is het normaal dat ik met ongeveer 20 lessen nog steeds af en toe denk dat ik het nooit ga leren? Ook al heb ik al een aantal lessen geen ingrepen meer gehad?
Zelfverzekerd rijden is iets anders dan goed rijden. Feit is dat je na je rij examen een basiskennis voertuigbeheersing hebt, evenals enige kennis van wat er in het verkeer kan gebeuren en je een kennis van de verkeersregels, tekens, borden en aanwijzingen hebt. Rijervaring doe je pas op in de jaren erna, zo nu en dan met vallen en opstaan. En ja, zelfverzekerd rijden is zeker van belang met bijvoorbeeld invoegen of oversteken, dus dat is alleen maar een pluspunt, zo lang je niet te zelfverzekerd bent.quote:Op woensdag 4 september 2013 13:18 schreef Braddie het volgende:
En sinds m`n 15e les krijg ik steeds complimentjes dat ik heel zelfverzekerd rij, ondanks dat ik op de snelweg soms niet ver genoeg vooruit kijk.
Toen ik me theorie nog niet had nadat ik voor de eerste keer gefaald had ging ik maar 1X uurtje per week zodat ik het niet verleerdequote:Op woensdag 4 september 2013 16:14 schreef Braddie het volgende:
Morgen om 1 uur een rijles tot 10 voor 2, dus een krappe 50 minutenMaar het is iets, dat scheelt.
En volgende week 1 les van 2 uur. Toch maar weer ff wat lessen, veelste bang dat ik het verleer.
Ligt eraan hoe lang de invoegstrook is, hoe druk het is en hoe hard ze rijden. Als ik wat ruimte heb nog op de invoeger wil ik hem er vaak wel voorbij zetten, omdat ik toch altijd doorrijd. En ja, dat mag gewoon, rechts van de blokmarkering mag je voertuigen die links rijden voorbij gaan.quote:Op woensdag 4 september 2013 17:14 schreef SugarEvans het volgende:
Deze invoegstroken hadden ook niet heel goed zicht dus ik kon het niet heel goed uitmikken. Wat doen jullie dan meestal? Één maal ging een auto voor mij een baan opzij, dat was wel ideaal daardoor kon ik meteen invoegen. De andere keer gaf ik wat gas bij en ging ik dus ervoor invoegen (geen idee of dit eigenlijk gewoon mag.. neem aan van wel had weinig keus).
Idd een mooi voorbeeld dat je constant moet anticiperen op wat er zou kunnen gebeurenquote:Op woensdag 4 september 2013 17:29 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ligt eraan hoe lang de invoegstrook is, hoe druk het is en hoe hard ze rijden. Als ik wat ruimte heb nog op de invoeger wil ik hem er vaak wel voorbij zetten, omdat ik toch altijd doorrijd. En ja, dat mag gewoon, rechts van de blokmarkering mag je voertuigen die links rijden voorbij gaan.
Dat een auto voor jou op zij ging is soms heel fijn, maar het kan ook heel irritant zijn: ik heb regelmatig, als ik zo'n 130/140 rijd waar je 130 mag, dat ik vol in de remmen kan omdat er iemand die rechts rijdt met 100 naar links komt om een invoeger de ruimte te geven. Gevolg daarop is dat je ziet dat veel mensen met 60 bij het eerste blokje al naar links komen.
Het is echt niet erg om met invoegen die motor even een keertje op zijn donder te geven. Trek maar door naar 3000 tot 3500 toeren, gaat ie echt niet stuk van, zeker niet als je niet de eerste bent die moet rijden, want dan is die diesel toch al warm.
Van niet op snelheid invoegen krijg je dit soort dingen, niet mijn filmpje overigens:
Let ook even op de auto die links nog voorbij komt: die rijdt al deels op rijstrook 1 omdat degene die uitwijkt voor de invoeger op rijstrook 2 en 3 rijdt (rijstroken tel je vanaf de middenberm). Hier zie je ook meteen het nut van constant spiegelen, de chauffeur in dit filmpje weet dus dat er een auto zich schuin achter hem bevindt. Had hij dat niet geweten en hem klakkeloos naar links gegooid, dan had er een aanrijding gevolgd en was hij de schuldige geweest, want de invoeger merkt hier niets van en zal ook doodleuk doorrijden.
Zou je denken? Veel mensen snappen, denk ik, niet helemaal waar die glimmertjes bij de voorportieren voor zijn. Nog een voorbeeldje, geen echte invoeger, maar een voorsorteerder die het fout doet en iemand flink hindert:quote:Op woensdag 4 september 2013 17:41 schreef SugarEvans het volgende:
Maar als je opzij gaat voor iemand die in moet voegen, neem ik aan dat je inderdaad wel al weet dat er niet iemand met behoorlijke snelheid op de linker baan aankomt.
Vraag me toch af wat in deze nou de situatie was. Ben het met je eens hoor, dat je met 100 km p/uur niet altijd kan uitwijken voor iemand die komt invoegen, waardoor je iemand die harder rijdt hindert omdat je zo nodig 'een heer in het verkeer' wilt zijn ofzoquote:Op woensdag 4 september 2013 17:29 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ligt eraan hoe lang de invoegstrook is, hoe druk het is en hoe hard ze rijden. Als ik wat ruimte heb nog op de invoeger wil ik hem er vaak wel voorbij zetten, omdat ik toch altijd doorrijd. En ja, dat mag gewoon, rechts van de blokmarkering mag je voertuigen die links rijden voorbij gaan.
Dat een auto voor jou op zij ging is soms heel fijn, maar het kan ook heel irritant zijn: ik heb regelmatig, als ik zo'n 130/140 rijd waar je 130 mag, dat ik vol in de remmen kan omdat er iemand die rechts rijdt met 100 naar links komt om een invoeger de ruimte te geven. Gevolg daarop is dat je ziet dat veel mensen met 60 bij het eerste blokje al naar links komen.
Het is echt niet erg om met invoegen die motor even een keertje op zijn donder te geven. Trek maar door naar 3000 tot 3500 toeren, gaat ie echt niet stuk van, zeker niet als je niet de eerste bent die moet rijden, want dan is die diesel toch al warm.
Van niet op snelheid invoegen krijg je dit soort dingen, niet mijn filmpje overigens:
Let ook even op de auto die links nog voorbij komt: die rijdt al deels op rijstrook 1 omdat degene die uitwijkt voor de invoeger op rijstrook 2 en 3 rijdt (rijstroken tel je vanaf de middenberm). Hier zie je ook meteen het nut van constant spiegelen, de chauffeur in dit filmpje weet dus dat er een auto zich schuin achter hem bevindt. Had hij dat niet geweten en hem klakkeloos naar links gegooid, dan had er een aanrijding gevolgd en was hij de schuldige geweest, want de invoeger merkt hier niets van en zal ook doodleuk doorrijden.
Je omschrijft hier dus precies de situatie. De invoeger kijkt niet (of wel, maar heeft er schijt aan) en gaat gewoon, maar de filmauto zit klem tussen de invoeger rechtsvoor en een achterop komend voertuig linksachter.quote:Op woensdag 4 september 2013 18:41 schreef princess-a het volgende:
Maar bij dat filmpje krijg ik meer het idee dat de invoeger de chauffeur in dit filmpje opzij dwingt. Hij rijdt langzaam, dwingt door zijn knipperlicht aan te zetten wat betekent dat je nú gaat, bevindt zich op een stuk waar hij helemaal nog niet in mág voegen en als ik de ruimte zo zie tussen de chauffeur en de invoeger lijkt die me ook niet heel ruim (iig niet de ruimte die je zou geven als je iemand rustig in laat voegen). De invoeger zit dus ook behoorlijk fout
Ooh pardon! omdat je zei dat het soms irritant is als een auto voor je aan de kant gaat, dacht ik dat je dit als voorbeeld daarvan bedoelde.. terwijl ik meer het gevoel had dat de chauffeur niet echt anders kon. Maar we zijn het dus eensquote:Op woensdag 4 september 2013 19:41 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Je omschrijft hier dus precies de situatie. De invoeger kijkt niet (of wel, maar heeft er schijt aan) en gaat gewoon, maar de filmauto zit klem tussen de invoeger rechtsvoor en een achterop komend voertuig linksachter.
Wat had hij moeten doen dan? Er zitten twee secondes tussen het richting aangooien en gaan van de invoeger, dus remmen had die nooit op tijd kunnen doen. Een rijstrook opzij schuiven is niet verplicht(wel aan te raden als je op een lege snelweg bevindt, vlot doorrijdt en hierdoor aardig wat snelheidsverschil met de invoegende auto's is), maar er zat een (inhalende) auto links van hem, dus dat was ook geen mogelijkheid. De invoeger had veel beter de snelheid van de auto moeten inschatten(goed, 's avonds heb ik nog steeds wat moeite mee) en gewoon op de invoegstrook moeten blijven totdat de auto voorbij was.quote:Op woensdag 4 september 2013 19:46 schreef Harde_Mepper het volgende:
Bestuurder van die auto waaruit het opgenomen is heeft het lesje anticiperen ook nog niet gehad.
gast, ben je ongesteld ofzoquote:Op woensdag 4 september 2013 18:09 schreef Pizza_Boom het volgende:
Verder, zeg eens rijstrook? Een rijbaan heeft meerdere rijstroken.
Bestuurder van de invoegende auto heeft de volgende lesjes nog niet gehad:quote:Op woensdag 4 september 2013 19:46 schreef Harde_Mepper het volgende:
Bestuurder van die auto waaruit het opgenomen is heeft het lesje anticiperen ook nog niet gehad.
Neehoor, maar gewoon een stukje basiskennis dat ook als je ooit een ongeval moet doorgeven, het een en ander stukken makkelijker maakt. Je hebt namelijk de rijbaan links en de rijbaan rechts. De ene rijbaan gaat de ene kant op en de andere rijbaan gaat de andere kant op. Sta jij dus op rijbaan rechts op de meest linker rijstrook en je zegt aan de telefoon met bijv. Rijkswaterstaat dat je op de linker rijbaan staat, dan kunnen ze, als ze niet doorvragen of alvast gaan doorschakelen, dus de andere rijbaan laten afkruizen.quote:
Het zou helemaal niet lastig worden, ware het niet dat de invoegende auto besluit om vol over de dubbele doorgetrokken streep te gaan. Had deze gewoon zijn gas ingedrukt en was die met een km of 100 per uur een stukje verderop ingevoegd, was de filmauto al lang en breed voorbij geweest. Damn, ik zeg het niet vaak, maar ik hoop jou niet tegen te komen in het wild.quote:Op woensdag 4 september 2013 20:45 schreef Harde_Mepper het volgende:
Je zag die auto op de invoegstrook al lange tijd aankomen. Als je beetje snelheid van de auto en van jezelf kunt inschatten kon je al langere tijd zien dat het lastig zou worden. Gewoon tijd van te voren auto een baan naar links schuiven, de auto erachter ziet dat ook en schuift er ook eentje op (om dat moment zat de auto er nog niet langs).
Eventueel iets gas los en het was ook gelukt...
Ok, natuurlijk niet verplicht de invoeger de ruimte te geven, maar door nu domweg rechtdoor te blijven rijden maakt hij het de andere 2 auto's allemaal maar gevaarlijker.
Snelweg is juist het simpelste wat er is... Als jij op de snelweg niet ver genoeg vooruit kijkt, doe je dat dus ook niet binnen de bebouwde kom. En laten daar nou net voetgangers, fietsers en andere personen zijn die je veel sneller over het hoofd ziet. Je rijdt zeker niet in een grote stad met lessen? Want dan zou je zelfverzekerdheid snel afnemen als er een keer een voetganger oversteekt zonder dat jij dat zag.quote:Op woensdag 4 september 2013 13:18 schreef Braddie het volgende:
[..]
Dat verschilt, ik zat bij m`n 10e les nogsteeds af en toe van "Ja, ik ga nooit kunnen rijden Jan, doe mij maar een automaat "
En sinds m`n 15e les krijg ik steeds complimentjes dat ik heel zelfverzekerd rij, ondanks dat ik op de snelweg soms niet ver genoeg vooruit kijk.
Ik kijk in de bebouwde kom heel goed vooruit, ik zie volgens m`n instructeur altijd alles keurig op tijd, alleen op de snelweg niet.quote:Op donderdag 5 september 2013 16:34 schreef Kartmans het volgende:
[..]
Snelweg is juist het simpelste wat er is... Als jij op de snelweg niet ver genoeg vooruit kijkt, doe je dat dus ook niet binnen de bebouwde kom. En laten daar nou net voetgangers, fietsers en andere personen zijn die je veel sneller over het hoofd ziet. Je rijdt zeker niet in een grote stad met lessen? Want dan zou je zelfverzekerdheid snel afnemen als er een keer een voetganger oversteekt zonder dat jij dat zag.
Gewenningquote:Op donderdag 5 september 2013 17:06 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ik kijk in de bebouwde kom heel goed vooruit, ik zie volgens m`n instructeur altijd alles keurig op tijd, alleen op de snelweg niet.
De eerste 2-3 lessen vond ik het ook eng om op 80km wegen te rijden en deed ik eigenlijk hetzelfde als op de snelweg (niet ver genoeg vooruit kijken en eigenlijk net voor m`n motorkap kijken) en dat gaat nu ook super.
Dus het zal een kwestie van gewenning zijn.
Is het tegenwoordig nieuw dat mensen niet kunnen lezen? Ik heb het zeker al 4x gemeld in dit topic.quote:Op donderdag 5 september 2013 18:06 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Gewenning
Maar braddo op hoeveel lessen zit je nu?
OKE< MAAR NIET IEDEREEN LEEST HET HELE TOPIC DOOR OMDAT NIET IEDEREEN EEN NEUK GEEFT OM JE SORES.quote:Op donderdag 5 september 2013 18:08 schreef Braddie het volgende:
[..]
Is het tegenwoordig nieuw dat mensen niet kunnen lezen? Ik heb het zeker al 4x gemeld in dit topic.
IK. ZIT. OP. 30 LESUREN, 15 LESSEN VAN 2 UUR.
Zeg dan ook gewoon meteen 30 uur les ipv 15 lessen, want 15 lessen zegt natuurlijk niks. Dat klinkt dan als heel weinig, terwijl je er eigenlijk al 30 gehad hebt.quote:Op donderdag 5 september 2013 18:08 schreef Braddie het volgende:
[..]
Is het tegenwoordig nieuw dat mensen niet kunnen lezen? Ik heb het zeker al 4x gemeld in dit topic.
IK. ZIT. OP. 30 LESUREN, 15 LESSEN VAN 2 UUR.
Als je 30/50 rijdt en rustig ver vooruit zit te kijken, maar als je de 100 aan tikt vlak voor je auto gaat koekeloeren, heb je er geen kaas van gegeten.quote:Op donderdag 5 september 2013 17:06 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ik kijk in de bebouwde kom heel goed vooruit, ik zie volgens m`n instructeur altijd alles keurig op tijd, alleen op de snelweg niet.
De eerste 2-3 lessen vond ik het ook eng om op 80km wegen te rijden en deed ik eigenlijk hetzelfde als op de snelweg (niet ver genoeg vooruit kijken en eigenlijk net voor m`n motorkap kijken) en dat gaat nu ook super.
Dus het zal een kwestie van gewenning zijn.
Die auto die invoegt:quote:Op woensdag 4 september 2013 20:45 schreef Harde_Mepper het volgende:
Je zag die auto op de invoegstrook al lange tijd aankomen. Als je beetje snelheid van de auto en van jezelf kunt inschatten kon je al langere tijd zien dat het lastig zou worden. Gewoon tijd van te voren auto een baan naar links schuiven, de auto erachter ziet dat ook en schuift er ook eentje op (om dat moment zat de auto er nog niet langs).
Eventueel iets gas los en het was ook gelukt...
Ok, natuurlijk niet verplicht de invoeger de ruimte te geven, maar door nu domweg rechtdoor te blijven rijden maakt hij het de andere 2 auto's allemaal maar gevaarlijker.
True, hij kan er geen reed aan doen dus. Tenzij het veilig is om op de snelweg op je rem te gaan trappenquote:Op vrijdag 6 september 2013 10:44 schreef delano.888 het volgende:
De filmauto kon niet eens naar links, daar kwam een inhalende auto aan.
Als je wat deukjes ofzo hebt zo rondom rechts, autotje schampen ofzo. Gratis schade gefixed.quote:Op vrijdag 6 september 2013 10:56 schreef xzaz het volgende:
[..]
True, hij kan er geen reed aan doen dus. Tenzij het veilig is om op de snelweg op je rem te gaan trappen
Dit, helemaal gelijk. Filmer denkt voorrang te kunnen nemen. Als 'ie echt ballen had, was 'ie gewoon door blijven rijden met dezelfde snelheid. Maar ja, alles op het laatste moment he? Dan kun je lekker toeteren en de ander het naar het hiernamaals wensen.quote:Op woensdag 4 september 2013 20:45 schreef Harde_Mepper het volgende:
Je zag die auto op de invoegstrook al lange tijd aankomen. Als je beetje snelheid van de auto en van jezelf kunt inschatten kon je al langere tijd zien dat het lastig zou worden. Gewoon tijd van te voren auto een baan naar links schuiven, de auto erachter ziet dat ook en schuift er ook eentje op (om dat moment zat de auto er nog niet langs).
Eventueel iets gas los en het was ook gelukt...
Ok, natuurlijk niet verplicht de invoeger de ruimte te geven, maar door nu domweg rechtdoor te blijven rijden maakt hij het de andere 2 auto's allemaal maar gevaarlijker.
Of je kijkt gewoon voor je uit.quote:Op vrijdag 6 september 2013 10:56 schreef xzaz het volgende:
[..]
True, hij kan er geen reed aan doen dus. Tenzij het veilig is om op de snelweg op je rem te gaan trappen
quote:
Gefeliciteerd enzulks!!quote:Op dinsdag 10 september 2013 15:27 schreef xzaz het volgende:
Zeau blij, eindelijk; had het vandaag helemaal; alles ging goed
Snelweg is het makkelijkst van alles.quote:Op dinsdag 10 september 2013 20:42 schreef M712 het volgende:
Morgen les nummer 10 en het gaat best lekker voor mijn gevoel. Mocht bij les 9 pas de snelweg op maar dat is bij mijn rij instructeur vrij normaal. Maar nu heb ik tenminste weer het idee dat er vooruitgang in zit.
Ik krijg toch iedere keer bij het lessen weer klamme handjes bij het zien van weefvakken en korte invoegstroken op tweebaans snelwegen met hele karavanen aan vrachtverkeer waar je tussenin moet komen...quote:Op dinsdag 10 september 2013 21:20 schreef xzaz het volgende:
[..]
Snelweg is het makkelijkst van alles.
Dat had ik op m'n examen, en een lesauto voor me die niet fatsoenlijk naar de 80 doortrok, was interessant invoegenquote:Op dinsdag 10 september 2013 21:41 schreef Perunage het volgende:
[..]
Ik krijg toch iedere keer bij het lessen weer klamme handjes bij het zien van weefvakken en korte invoegstroken op tweebaans snelwegen met hele karavanen aan vrachtverkeer waar je tussenin moet komen...
Gefeliciteerd trouwens xzaz!
De meeste snelwegen hebben 2 rijbanen, wat is daarmee het probleem? Bij een vrachtwagen een gat zoeken, knipper aan en gaan. En gewoon die auto op zijn donder geven, 3000 toeren gaat je motor echt niet dood van, 4000 ook niet (tenzij ijskoud, dan kan het je je koppakking kosten).quote:Op dinsdag 10 september 2013 21:41 schreef Perunage het volgende:
Ik krijg toch iedere keer bij het lessen weer klamme handjes bij het zien van weefvakken en korte invoegstroken op tweebaans snelwegen met hele karavanen aan vrachtverkeer waar je tussenin moet komen...
Waar reed je?quote:Op dinsdag 10 september 2013 22:12 schreef no1uknow het volgende:
Yay m'n eerste boete binnen, 139 waar ik 130 mocht, 5 km/u correctie eraf, 4 km/u te hard dus ala 30 euro
Inlijsten!
Moet erbij staan als het goed is, de hectometerpaal en de datum. En dan kan je bij bijv. flitsservice in het archief opzoeken of het een mobiele flitser was.quote:
Gewoon snel naar de snelheid die er gereden wordt. Gelijk in je linkerspiegel kijken wat er komt en daarop anticiperen. 50km/h wegen vindt ik echt nog steeds minder prettig. Het rijdt gewoon voor geen meter, veel afremmen loslaten kijken enz. Als je op de snelweg zit is het alleen maar om je heen blijven kijken en weten wat er speelt en goed borden kijken. Bij 50 en 30km/h wegen moet je veel meer doen.quote:Op dinsdag 10 september 2013 21:47 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Dat had ik op m'n examen, en een lesauto voor me die niet fatsoenlijk naar de 80 doortrok, was interessant invoegenWas trouwens wel een hele lange invoegstrook.
Kreeg een foto van een deel van de brief gewhatsappt van m'n ouders want auto van hen. Er staat 'de autosnelweg A-12 links' verder niks qua lokatie, voor zover ik op de foto kan zien dan.quote:Op dinsdag 10 september 2013 22:15 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Moet erbij staan als het goed is, de hectometerpaal en de datum. En dan kan je bij bijv. flitsservice in het archief opzoeken of het een mobiele flitser was.
Prima, dan weet je waar je aan moet werkenquote:Op vrijdag 13 september 2013 13:18 schreef Knevelt het volgende:
TTT gehad. 'Het ging niet goed, en dan druk ik me nog voorzichtig uit.'Ik kijk veel te weinig in de dode hoek en ik kijk te weinig vooruit (gevaarherkenning). Wel vrijstelling gekregen voor de bijzondere verrichtingen.
Beter een hele slechte TTT en dan je echte examen halen omdat je weet waar je verbeterpunten liggen, dan dat je een lucky shot hebt met de TTT en daardoor je examen niet haalt.quote:Op vrijdag 13 september 2013 13:18 schreef Knevelt het volgende:
TTT gehad. 'Het ging niet goed, en dan druk ik me nog voorzichtig uit.'Ik kijk veel te weinig in de dode hoek en ik kijk te weinig vooruit (gevaarherkenning). Wel vrijstelling gekregen voor de bijzondere verrichtingen.
Waarheid.quote:Op vrijdag 13 september 2013 22:12 schreef Kartmans het volgende:
[..]
Beter een hele slechte TTT en dan je echte examen halen omdat je weet waar je verbeterpunten liggen, dan dat je een lucky shot hebt met de TTT en daardoor je examen niet haalt.
Gefelciteerd!quote:Op maandag 16 september 2013 10:34 schreef PAAC het volgende:
Oef, met voordeel van de twijfel geslaagd voor praktijk examen![]()
Gefeli! Wat zei die dan?quote:Op maandag 16 september 2013 10:34 schreef PAAC het volgende:
Oef, met voordeel van de twijfel geslaagd voor praktijk examen![]()
Voornamelijk dat ik niet teveel op mezelf moet mopperen (ik praat vaak in mezelf als iets mis gaat).quote:
quote:Op maandag 16 september 2013 12:02 schreef Nielsch het volgende:
Wie vindt de TTT ook voor mietjes en heeft zijn examen als een baas gedaan mét bijzondere verrichtingen?
Hier ook, voel me gigantisch bazig. En nog de eerste keer geslaagd voor theorie EN praktijk ook!quote:Op maandag 16 september 2013 12:02 schreef Nielsch het volgende:
Wie vindt de TTT ook voor mietjes en heeft zijn examen als een baas gedaan mét bijzondere verrichtingen?
Hier ook geen TTT gedaan.quote:Op maandag 16 september 2013 12:02 schreef Nielsch het volgende:
Wie vindt de TTT ook voor mietjes en heeft zijn examen als een baas gedaan mét bijzondere verrichtingen?
Dat is toch ook zo?quote:Op maandag 16 september 2013 13:47 schreef xzaz het volgende:
TTT was interessant als hij zo was ingedeeld dat wanneer je hem haalde hem nooit meer hoefde te doen.
Ik heb het wel gedaan en ik deed het ook niet voor de bijzondere verrichtingen.quote:Op maandag 16 september 2013 13:45 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Hier ook geen TTT gedaan.
Bijzondere verrichtingen waren nou niet hetgeen waar ik tegenop zag, dus weinig zinvol om dat los van het echte examen te doen. Alleen maar een grotere kans om met andere dingen de fout in te gaan!
Nee vrijstelling geld voor 1 examen.quote:
Ik heb niks tegen TTT, maar wel voor ¤180 als het ook voor een lesuur kan.quote:Op maandag 16 september 2013 14:56 schreef Nagelschaartje het volgende:
Ben ik nou de enige die moe word van die TTT-discussie waarbij iedereen z'n mening als feit presenteert?
De ene persoon is er blij mee, de andere niet. Ga dan niet een ander zitten veroordelen op zijn/haar keuze. Iedereen moet het zelf weten.
Ik ben blij dat ik een ttt heb gehad en ik vind het prima dat anderen het voor zichzelf niet nodig vinden
Ik. Alles in 1 keer gehaald en dat met iets van 35 uur les.quote:Op maandag 16 september 2013 12:02 schreef Nielsch het volgende:
Wie vindt de TTT ook voor mietjes en heeft zijn examen als een baas gedaan mét bijzondere verrichtingen?
35 uur les...... Niet zo wijs doen, dat is belachelijk veelquote:Ik. Alles in 1 keer gehaald en dat met iets van 35 uur les.
Volgens mij is dat gemiddeld..quote:Op maandag 16 september 2013 16:18 schreef Betuwenaar het volgende:
TTT zat bij in het pakket, dus ja altijd goud.
[..]
35 uur les...... Niet zo wijs doen, dat is belachelijk veel
Doe zelf niet wijs, dat is gemiddeld.quote:Op maandag 16 september 2013 16:18 schreef Betuwenaar het volgende:
TTT zat bij in het pakket, dus ja altijd goud.
[..]
35 uur les...... Niet zo wijs doen, dat is belachelijk veel
Dit. De verrichtingen zelf stellen inderdaad niets voor.quote:Op maandag 16 september 2013 16:21 schreef Keukendrol het volgende:
Ik ben wel blij dat ik mijn TTT heb gedaan, niet zozeer om de verrichtingen die iedere boerenlul met een gemiddelde motoriek kan. Maar meer om eens de 'setting' mee te maken van een instructeur naast je, de spanning voordat je naar het instructeurstafeltje loopt etc.
Klinkt bekendquote:Op dinsdag 17 september 2013 10:36 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
Geslaagd! Wat een simpel en kort rondje. Weg bij CBR, drie straatjes in de bebouwde kom, stukje 80 weg, snelweg met klaverblad rond en weer terug. Na 25 minuten al klaar.
CBR, Hout-Blerick, Baarlosestraat/Napoleonsbaan, A73, Zaarderheiken rond, terug naar CBR. Zelden zo'n makkelijk rondje (en rustig!) gereden.quote:Op dinsdag 17 september 2013 10:50 schreef MPG het volgende:
[..]
Klinkt bekend.
Oude Staaij -> binnendoor naar Eindhovenseweg -> Snelweg op -> Zuiderbrug over -> keren en terug naar de Staaij. Was toen ook iets van 25 min.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |