Zat jij niet te haten op mensen die lang over bepaalde dingen deden?quote:Op dinsdag 23 juli 2013 18:50 schreef Braddie het volgende:
Heel fijn..
Morgen voor de 3e x m`n theorie..
En ik leer dagelijks 5 examens, en neem elke dag even m`n kladje door waar ik de belangrijke dingen uit m`n boek heb opgeschreven.
Maar er blijft NIKS hangen.... gewoon 0, wat ik ook doe, wat ik ook probeer... er blijft niets hangen..
Word het nou wel zat, fucking de 3e x....
Iemand nog tips? Wat mag wel, wat mag niet, wat is belangrijk.. etc..
Hoe erg gezakt ben je die eerste twee keer? Met de hakken over de sloot, of echt 'prutswerk'?quote:Op dinsdag 23 juli 2013 18:50 schreef Braddie het volgende:
Heel fijn..
Morgen voor de 3e x m`n theorie..
En ik leer dagelijks 5 examens, en neem elke dag even m`n kladje door waar ik de belangrijke dingen uit m`n boek heb opgeschreven.
Maar er blijft NIKS hangen.... gewoon 0, wat ik ook doe, wat ik ook probeer... er blijft niets hangen..
Word het nou wel zat, fucking de 3e x....
Iemand nog tips? Wat mag wel, wat mag niet, wat is belangrijk.. etc..
Ja, dat was ik inderdaad... maar ik besef me nu wel dat ik dat niet had moeten doenquote:Op dinsdag 23 juli 2013 18:51 schreef Pastapipos het volgende:
[..]
Zat jij niet te haten op mensen die lang over bepaalde dingen deden?
Gezakt met 3 fout teveel....quote:Op dinsdag 23 juli 2013 18:56 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Hoe erg gezakt ben je die eerste twee keer? Met de hakken over de sloot, of echt 'prutswerk'?
En op welke onderwerpen maakte je dan vooral de fouten? Dat kun je als het goed is gewoon terugvinden op het uitslagformulier. Dat zijn blijkbaar de onderwerpen waar je nog extra aandacht aan moet besteden.
Succes morgen![]()
Ik heb gisteren m'n theorie gedaan voor de eerste keer, en meteen geslaagd. Nu lekker lessen en op voor de praktijk!
Daar staan letter-coderingen bij welk onderwerp je fouten bij maakt, met uitleg van de letters op de achterkant!quote:Op dinsdag 23 juli 2013 18:57 schreef Braddie het volgende:
[..]
Gezakt met 3 fout teveel....
En bij Kennis
Zo veel mogelijk oefenexamens maken en eruit pikken waar je fouten zaten vorige keren.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 18:50 schreef Braddie het volgende:
Heel fijn..
Morgen voor de 3e x m`n theorie..
En ik leer dagelijks 5 examens, en neem elke dag even m`n kladje door waar ik de belangrijke dingen uit m`n boek heb opgeschreven.
Maar er blijft NIKS hangen.... gewoon 0, wat ik ook doe, wat ik ook probeer... er blijft niets hangen..
Word het nou wel zat, fucking de 3e x....
Iemand nog tips? Wat mag wel, wat mag niet, wat is belangrijk.. etc..
Dat wil ik ook gaan doen..quote:Op dinsdag 23 juli 2013 19:13 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Zo veel mogelijk oefenexamens maken en eruit pikken waar je fouten zaten vorige keren.
Hoe gaan de oefenexamens?quote:Op dinsdag 23 juli 2013 19:17 schreef Braddie het volgende:
[..]
Dat wil ik ook gaan doen..
Wil om 8 uur beginnen, en dan alleen maar examens maken, tot... 1-2 uur.
Hopelijk komt het dan goed..
Mwa....quote:
Ook niet als je denkt aan het feit dat je zonder dit niet lekker kan gaan touren?quote:Op dinsdag 23 juli 2013 19:44 schreef Braddie het volgende:
[..]
Mwa....
Gemiddeld nog 8 fouten elke keer___!
Ik ben een hele slechte leerling, kan de discipline niet opbrengen..
Ik zit juist alleeeeen maaaarr met dát in m`n hoofd. Ik wil lekker tourenquote:Op dinsdag 23 juli 2013 19:46 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ook niet als je denkt aan het feit dat je zonder dit niet lekker kan gaan touren?
Ja dat is niet zo verstandigquote:Op dinsdag 23 juli 2013 19:49 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ik zit juist alleeeeen maaaarr met dát in m`n hoofd. Ik wil lekker touren
Maar, ik ben totaal niet gedisciplineerd, ik maak 2-3 examens, en dan ga ik weer op Fok of zo... en zijn we 4 uur verder.
Mja...quote:Op dinsdag 23 juli 2013 20:25 schreef Louboutin het volgende:
[..]
Als je vandaag en morgen nog even doorzet dan ben je er van af
Dat kan niet... Iedere fout is er een teveel, maar je mag er met 6 en 13 door.quote:
Dit.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 21:52 schreef Xetran het volgende:
Ik zou je maar gaan afvragen of je wel veilig kan autorijden en je examen ooit wel kan halen als alleen de theorie en verkeersregels al zo moeilijk zijn..
Tja, na 4 examens dan ken je de vragen ook wel. Daar ging het me meer om, een auto besturen zelf is niet zo ingewikkeld..quote:Op dinsdag 23 juli 2013 22:16 schreef Pastapipos het volgende:
[..]
Dit.
"Om 8 uur ga ik leren!!!" En dan vervolgens om half 9 nog posten
Gast, krijg wat discipline. Zo kom je nooit ergens, niet met werk en ook niet in een sportschool of wat dan ook.
6 en 13?quote:Op dinsdag 23 juli 2013 21:40 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dat kan niet... Iedere fout is er een teveel, maar je mag er met 6 en 13 door.
Vandaag... dus ik ga er zo nog ff een paar uur voor zitten.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 22:53 schreef Jiang153 het volgende:
hij heeft morgen toch z'n theorie pas of is die nu alweer gezakt?
Ja man.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 21:52 schreef Xetran het volgende:
Ik zou je maar gaan afvragen of je wel veilig kan autorijden en je examen ooit wel kan halen als alleen de theorie en verkeersregels al zo moeilijk zijn..
Je beseft je dat de theorie eigenlijk doodeenvoudig is, en je die theorie in de praktijk toe moet kunnen passen? Als jij niet weet wat de verkeersborden of voorrangsregels zijn heb je m.i. vrij weinig op de openbare weg te zoeken.quote:Op woensdag 24 juli 2013 05:51 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ja man.
Want autorijden zelf is namelijk zó ongelovelijk moeilijk__! Het autorijden gaat al aardig.
Als ik het nu niet haal dan ga ik op zo`n cursus, jammer dan dat ik er 4x over doe, gaat er om dat het pasje in m`n bezit komt.
Ik weet prima wat verkeersborden/vorrangsregels zijnquote:Op woensdag 24 juli 2013 06:43 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Je beseft je dat de theorie eigenlijk doodeenvoudig is, en je die theorie in de praktijk toe moet kunnen passen? Als jij niet weet wat de verkeersborden of voorrangsregels zijn heb je m.i. vrij weinig op de openbare weg te zoeken.
Dat eerst is gewoon simpel stampwerk. Maar voorrangsregels zijn juist niet zo moeilijk en gewoon het volgen van een paar richtlijnen, als dat niet lukt twijfel ik aan je verkeersinzicht en is het niet handig om ooit achter het stuur te kruipen.quote:Op woensdag 24 juli 2013 06:48 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ik weet prima wat verkeersborden/vorrangsregels zijn
Maar ik heb af en toe nog moeite met dingen als " Mag u rijden met uw aanhanger als de lading zo en zoveel CM uitsteekt" Dat breekt me af en toe nog een beetje, en dingen als "U komt bij een bruggetje, de voetgangers lopen door, de auto ook.. wie is er fout? " (En dan staat er zo`n bord met 1 rood pijltje voor tegemoetkomend, en 1 voor degene die komt aanrijden)
Dan zou ik zeggen dat de voetgangers fout zijn (Die lopen door terwijl ze moeten stoppen)
Maar nee, ik moet stoppen, omdat voetgangers geen bestuurders zijnDat soort kleine dingetjes...
En vragen over voorrang met TramsDus ik heb net 2 examens gemaakt, en ga straks de laatste 5 examens nog doen, dan nog even snel alle valkuilen doornemen, en om half 12 het examen doen
Maar voor dat onderdeel wat je als laatste noemt mag je dan ook 12 uit 25 fout hebben. Niet zoveel aandacht daaraan besteden zou ik zeggen.quote:Op woensdag 24 juli 2013 09:35 schreef HansVaak het volgende:
[..]
Dat eerst is gewoon simpel stampwerk. Maar voorrangsregels zijn juist niet zo moeilijk en gewoon het volgen van een paar richtlijnen, als dat niet lukt twijfel ik aan je verkeersinzicht en is het niet handig om ooit achter het stuur te kruipen.
Het vervelende van dat theorie examen zijn de niks doen, gas los of remmen vragen, waar het in de praktijk vaak een combinatie is van gas los en remmen. En dat het 9 van de 10 keer gewoon niet duidelijk staat afgebeeld, tenzij er een bal op de weg ligt.
Maar succes!
4x over je theorie doen.quote:Op woensdag 24 juli 2013 05:51 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ja man.
Want autorijden zelf is namelijk zó ongelovelijk moeilijk__! Het autorijden gaat al aardig.
Als ik het nu niet haal dan ga ik op zo`n cursus, jammer dan dat ik er 4x over doe, gaat er om dat het pasje in m`n bezit komt.
Dat weet ik, het heeft me alleen flink wat frustratie opgeleverd. Moeten ze ook aanpassen, maarja, wie ben ik?quote:Op woensdag 24 juli 2013 09:42 schreef Keukendrol het volgende:
[..]
Maar voor dat onderdeel wat je als laatste noemt mag je dan ook 12 uit 25 fout hebben. Niet zoveel aandacht daaraan besteden zou ik zeggen.
Ben vanaf half 7 flink aan het stampen, en ben nu bezig met de voorrangs regels m.b.t trams, splitsingen etc etc.quote:Op woensdag 24 juli 2013 09:35 schreef HansVaak het volgende:
[..]
Dat eerst is gewoon simpel stampwerk. Maar voorrangsregels zijn juist niet zo moeilijk en gewoon het volgen van een paar richtlijnen, als dat niet lukt twijfel ik aan je verkeersinzicht en is het niet handig om ooit achter het stuur te kruipen.
Het vervelende van dat theorie examen zijn de niks doen, gas los of remmen vragen, waar het in de praktijk vaak een combinatie is van gas los en remmen. En dat het 9 van de 10 keer gewoon niet duidelijk staat afgebeeld, tenzij er een bal op de weg ligt.
Maar succes!
Had je dan niet wat eerder moeten beginnen? En misschien niet op Fok zitten? Zeker met dingen als voorrangsregels vind ik het een kwalijke zaak als je die alleen in je korte termijn geheugen zet. En blijkbaar zat het er eerst niet in, want anders had je geen vier keer nodig gehad voor je theorie...quote:Op woensdag 24 juli 2013 09:58 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ben vanaf half 7 flink aan het stampen, en ben nu bezig met de voorrangs regels m.b.t trams, splitsingen etc etc.
Ja, ik heb de hele week geleerd.. boek gelezen, examens gemaakt.quote:Op woensdag 24 juli 2013 10:01 schreef HansVaak het volgende:
[..]
Had je dan niet wat eerder moeten beginnen? En misschien niet op Fok zitten? Zeker met dingen als voorrangsregels vind ik het een kwalijke zaak als je die alleen in je korte termijn geheugen zet. En blijkbaar zat het er eerst niet in, want anders had je geen vier keer nodig gehad voor je theorie...
Ik ken een meisje die daar al 5x op is gezaktquote:Op woensdag 24 juli 2013 09:42 schreef Keukendrol het volgende:
[..]
Maar voor dat onderdeel wat je als laatste noemt mag je dan ook 12 uit 25 fout hebben. Niet zoveel aandacht daaraan besteden zou ik zeggen.
Serieus?quote:Op woensdag 24 juli 2013 10:05 schreef Louboutin het volgende:
[..]
Ik ken een meisje die daar al 5x op is gezakt
Haal nou eerst je theorie maar voor je commentaar op anderen levert.quote:Op woensdag 24 juli 2013 10:06 schreef Braddie het volgende:
[..]
Serieus?__!! Zakken op gevaarherkenning, dan mag je ècht niet in het verkeer.
Persoonlijk vind ik zo vaak zakken op het andere onderdeel ernstiger hoor, bij gevaarherkenning ligt het voor een groot deel ook aan die vage plaatjes, als je dat in een echte situatie mee zou maken zou je wel weten hoe je moet handelen.quote:Op woensdag 24 juli 2013 10:06 schreef Braddie het volgende:
[..]
Serieus?__!! Zakken op gevaarherkenning, dan mag je ècht niet in het verkeer.
Zorg eerst dat je het zelf haalt man!quote:Op woensdag 24 juli 2013 10:06 schreef Braddie het volgende:
[..]
Serieus?__!! Zakken op gevaarherkenning, dan mag je ècht niet in het verkeer.
Eens met HansVaak. Hoewel ik de theorie al half mei heb gehaald, merk ik dat er binnen korte tijd heel veel wegvalt en dit komt mijn rijlessen ook niet ten goede. Op dit moment ben ik voor mijzelf het theorieboek nog een keer aan het doornemen om de kennis weer op peil te brengen. Het lijkt mij niet verstandig om je theorie op korte-termijn geheugen te halen, dit ga je denk ik nog wel merken in het verkeer.quote:Op woensdag 24 juli 2013 10:01 schreef HansVaak het volgende:
[..]
Had je dan niet wat eerder moeten beginnen? En misschien niet op Fok zitten? Zeker met dingen als voorrangsregels vind ik het een kwalijke zaak als je die alleen in je korte termijn geheugen zet. En blijkbaar zat het er eerst niet in, want anders had je geen vier keer nodig gehad voor je theorie...
Altijd kritiek op anderen om voor jezelf te compenserenquote:Op woensdag 24 juli 2013 10:06 schreef Braddie het volgende:
[..]
Serieus?__!! Zakken op gevaarherkenning, dan mag je ècht niet in het verkeer.
Het is toch zo? Het zijn 25 vragen, als je er daarvan 12 fout hebt (of meer) dan heb je 0,0 inzicht.quote:Op woensdag 24 juli 2013 12:44 schreef Pastapipos het volgende:
[..]
Altijd kritiek op anderen om voor jezelf te compenserenGa eerst jezelf eens verbeteren.
Waarom voel je de noodzaak om diegene naar beneden te halen dan? Zie ik je vaak doen. Je moet je eigen onzekerheid niet op anderen reflecterenquote:Op woensdag 24 juli 2013 12:48 schreef Braddie het volgende:
[..]
Het is toch zo? Het zijn 25 vragen, als je er daarvan 12 fout hebt (of meer) dan heb je 0,0 inzicht.
quote:
quote:
Vijf keer zakken voor je theorie, hoe krijg je dat voor elkaar? Op welk onderdeel ben je gezakt? Ik hoop niet voor je dat het opquote:Op woensdag 24 juli 2013 12:48 schreef Braddie het volgende:
Ik ben overigens weer gezakt. Kan mezelf wel ophangen, echt waar..
Ben nu aan het kijken voor Theorie Cursussen in de buurt.
Neem maar een abonnement op de bus.quote:Op woensdag 24 juli 2013 10:06 schreef Braddie het volgende:
Zakken op gevaarherkenning, dan mag je ècht niet in het verkeer.
vijf keer? Waar haal je dat vandaan?quote:Op woensdag 24 juli 2013 12:53 schreef HansVaak het volgende:
[..]
Vijf keer zakken voor je theorie, hoe krijg je dat voor elkaar? Op welk onderdeel ben je gezakt? Ik hoop niet voor je dat het op
[..]
Neem maar een abonnement op de bus.
quote:Op woensdag 24 juli 2013 12:54 schreef Braddie het volgende:
[..]
vijf keer? Waar haal je dat vandaan?
Dit is m`n 3e keer (maakt het niet minder erg natuurlijk)
Ben niet gezakt op Gevaarherkenning.
En je weet trouwens dat zo'n cursus gericht is op het halen van het examen, in plaats van het je aanleren van de regels. Niet ideaal op de weg.quote:Op woensdag 24 juli 2013 05:51 schreef Braddie het volgende:
Als ik het nu niet haal dan ga ik op zo`n cursus, jammer dan dat ik er 4x over doe, gaat er om dat het pasje in m`n bezit komt.
Ik had het over het toepassen van de regeltjes in het autorijden. Als je die al niet op papier goed te zetten, hoe wil je ze dan ooit toepassen? Volgens mij is dat wel een relevante vraag, hoor.quote:Op woensdag 24 juli 2013 05:51 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ja man.
Want autorijden zelf is namelijk zó ongelovelijk moeilijk__! Het autorijden gaat al aardig.
Als ik het nu niet haal dan ga ik op zo`n cursus, jammer dan dat ik er 4x over doe, gaat er om dat het pasje in m`n bezit komt.
Eerste examen had ik heel veel geleerd, maar er bleef weinig hangen.quote:Op woensdag 24 juli 2013 17:49 schreef Jiang153 het volgende:
ik deed 2x over me theorie. Eerste keer leerde ik niet eens, want had geen boek, dus toen ging ik alleen examens op internet maken
. 35 euro weggegooid
je maakt je gewoon veelste veel zorgenquote:Op woensdag 24 juli 2013 17:59 schreef Braddie het volgende:
[..]
Eerste examen had ik heel veel geleerd, maar er bleef weinig hangen.
2e x had ik niet geleerd omdat ik niet wist wanneer het examen was (totdat ik een paar dagen van te voren een reminder kreeg, dat het die en die dag was)
3e x heb ik 10 dagen lang elke dag 1 - 2 uur geleerd en heb vanochtend van half 6 tot 10 uur zitten leren.
(En tocht ben ik met 3 vragen fout méér gezakt dan de 1e en 2e x___! )
ja, misschien is dat ook wel zo.. dat ik hem gewooon te graag wil en daarom zak.quote:Op woensdag 24 juli 2013 18:13 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
je maakt je gewoon veelste veel zorgen. Als je dat pasje heb dan vergeet je het toch weer
. Net zoals dat niet meer zo intensief kijken, ben ik blij dat ik daar vanaf ben
Nouja het geeft natuurlijk wel te denken maar als je een voldoende haalt snap je het blijkbaar voldoende dus in principe maakt het niet uit inderdaad.quote:Op woensdag 24 juli 2013 18:39 schreef Braddie het volgende:
[..]
ja, misschien is dat ook wel zo.. dat ik hem gewooon te graag wil en daarom zak.
Maargoed, er word een theoriecursus aangeboden in de buurt, 2 dagen lang van 9 tot 4___! Maar het maakt niet uit hoe lang je er over doet, als je hem uiteindelijk maar haalt, toch?
heey ik heb geen oneindig budget hequote:Op woensdag 24 juli 2013 18:39 schreef Braddie het volgende:
[..]
ja, misschien is dat ook wel zo.. dat ik hem gewooon te graag wil en daarom zak.
Maargoed, er word een theoriecursus aangeboden in de buurt, 2 dagen lang van 9 tot 4___! Maar het maakt niet uit hoe lang je er over doet, als je hem uiteindelijk maar haalt, toch?
Nee ok, maar alsnog. Rijbewijs is wel belangrijk vind ikquote:Op woensdag 24 juli 2013 19:35 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
heey ik heb geen oneindig budget he
klopt heb je heel je leven wat aan, blij dat ik hem al hebquote:Op woensdag 24 juli 2013 19:35 schreef Braddie het volgende:
[..]
Nee ok, maar alsnog. Rijbewijs is wel belangrijk vind ik
Hoe kan je in fucksnaam moeite hebben met de voorrangsregels voor Trams?quote:Op woensdag 24 juli 2013 06:48 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ik weet prima wat verkeersborden/vorrangsregels zijn
Maar ik heb af en toe nog moeite met dingen als " Mag u rijden met uw aanhanger als de lading zo en zoveel CM uitsteekt" Dat breekt me af en toe nog een beetje, en dingen als "U komt bij een bruggetje, de voetgangers lopen door, de auto ook.. wie is er fout? " (En dan staat er zo`n bord met 1 rood pijltje voor tegemoetkomend, en 1 voor degene die komt aanrijden)
Dan zou ik zeggen dat de voetgangers fout zijn (Die lopen door terwijl ze moeten stoppen)
Maar nee, ik moet stoppen, omdat voetgangers geen bestuurders zijnDat soort kleine dingetjes...
En vragen over voorrang met TramsDus ik heb net 2 examens gemaakt, en ga straks de laatste 5 examens nog doen, dan nog even snel alle valkuilen doornemen, en om half 12 het examen doen
Tenzij de voorrang geregeld is dmv verkeerstekens. Haaientanden bijv.quote:Op donderdag 25 juli 2013 10:37 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
Hoe kan je in fucksnaam moeite hebben met de voorrangsregels voor Trams?
Een Tram heeft altijd voorrang. Punt.
Op gelijkwaardige kruispunten.quote:Op donderdag 25 juli 2013 10:37 schreef Nagelschaartje het volgende:
Een Tram heeft altijd voorrang. Punt.
Ooit haaientanden voor een tram gezien?quote:Op donderdag 25 juli 2013 10:47 schreef mister.bucket het volgende:
[..]
Tenzij de voorrang geregeld is dmv verkeerstekens. Haaientanden bijv.
Heb er zat gezien bij het oefenen van het theorie examen, ik zie ze er dan ook best voor aan om het ook bij het examen te vragen, en laat dit nou net hetgeen zijn waarvoor Braddie het moet weten.quote:Op donderdag 25 juli 2013 12:03 schreef Nagelschaartje het volgende:
Volgens het officiële theorieboek heeft een tram alleen voorrang op een gelijkwaardig kruispunt en als het niet geregeld is met verkeerstekens enz. Maar in de praktijk heb ik nog nooit een situatie gezien waarin een tram voorrang moet verlenen door verkeerstekens. Als iemand me zo'n situatie kan aanwijzen hoor ik het graag en heb je bij voorbaat al mijn excuses. Vaak is zelfs de zebra onderbroken op de tramrails.
Enige situaties die ik ken waar een tram moet wachten voor ander verkeer, is als er verkeerslichten staan. Dat lijkt me ook vrij logisch. Net als dat een tram voortuigen met zwaailichten voor moet laten gaan, lijkt me ook logisch.
Voor de rest hou ik aan dat een tram altijd voorrang heeft op alles. Ook op het theorie-examen. Nog nooit gemerkt dat het niet klopte.
Maar een tram moet toch juist stoppen voor voetgangers, of heb ik dat verkeerd? Sorry, provinciaaltje hier.quote:Op donderdag 25 juli 2013 12:03 schreef Nagelschaartje het volgende:
Volgens het officiële theorieboek heeft een tram alleen voorrang op een gelijkwaardig kruispunt en als het niet geregeld is met verkeerstekens enz. Maar in de praktijk heb ik nog nooit een situatie gezien waarin een tram voorrang moet verlenen door verkeerstekens. Als iemand me zo'n situatie kan aanwijzen hoor ik het graag en heb je bij voorbaat al mijn excuses. Vaak is zelfs de zebra onderbroken op de tramrails.
Enige situaties die ik ken waar een tram moet wachten voor ander verkeer, is als er verkeerslichten staan. Dat lijkt me ook vrij logisch. Net als dat een tram voortuigen met zwaailichten voor moet laten gaan, lijkt me ook logisch.
Voor de rest hou ik aan dat een tram altijd voorrang heeft op alles. Ook op het theorie-examen. Nog nooit gemerkt dat het niet klopte.
Ga zonder je instructeur misschien ben je dan minder zenuwachtigquote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:51 schreef zerokil het volgende:
Nu weer thuis van vakantie.
Morgen nog 2 uur rijles.
En dan dinsdag voor de eerste keer op.
Hoop echt dat ik het in een keer haal..
Iemand nog tips?..
Bij mijn TTT ging mijn instructeur juist praten met de examinator, dat helpt al veel.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 01:15 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Ga zonder je instructeur misschien ben je dan minder zenuwachtig. Probeer dan een lang gesprek te voeren met de examinator misschien ziet die sommige fouten niet of laat die het gaan
Knap!quote:Op vrijdag 26 juli 2013 01:45 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
Vanmorgen mijn theorie gehaald.Score: 0 van de 40 fout bij verkeersinzicht en -regels, 7 van de 25 bij gevaarherkenning. En dat zonder echt te leren.
Ja mijn examinator zat zoveel shit te lullen dat die steeds veelste laat zegt wat ik moet doen. Hierdoor maakte ik één fout en raakte ik in paniek omdat ik denk dat ik al gezakt ben en doe dan nog meer fout, dus ja ik heb liever dat alleen ik met die examinator zitquote:Op vrijdag 26 juli 2013 01:20 schreef zerokil het volgende:
[..]
Bij mijn TTT ging mijn instructeur juist praten met de examinator, dat helpt al veel.
Hij weet dat ik me dan een stuk fijner voel dus dat gaat hij sowieso weer ''proberen''
Zelden. Vaak is de zebra namelijk onderbroken als er een trambaan tussen ligt.quote:Op donderdag 25 juli 2013 19:07 schreef Xetran het volgende:
[..]
Maar een tram moet toch juist stoppen voor voetgangers, of heb ik dat verkeerd? Sorry, provinciaaltje hier.
Vind ik niet. Ik vond het heel fijn dat mijn instructeur mee was. Als je dan zakt, kan je namelijk makkelijker werken aan wat er fout ging. En mijn examinator vroeg ook nog wat dingen na bij mijn instructeur, om te checken of bepaald rijgedrag door de zenuwen kwam.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 01:15 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Ga zonder je instructeur misschien ben je dan minder zenuwachtig. Probeer dan een lang gesprek te voeren met de examinator misschien ziet die sommige fouten niet of laat die het gaan
't Makkelijkste is als instructeur en examinator beginnen te ouwehoeren.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 09:20 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
Vind ik niet. Ik vond het heel fijn dat mijn instructeur mee was. Als je dan zakt, kan je namelijk makkelijker werken aan wat er fout ging. En mijn examinator vroeg ook nog wat dingen na bij mijn instructeur, om te checken of bepaald rijgedrag door de zenuwen kwam.
Vergis je niet, het zijn net vrouwen. Ze kunnen multitasken, letten stiekem op alles wat je doet en laten je altijd achteraf zien wat je fout deed...quote:Op zaterdag 27 juli 2013 14:42 schreef Amoeba het volgende:
[..]
't Makkelijkste is als instructeur en examinator beginnen te ouwehoeren.
Het ergste: Het zijn soms ook vrouwen...quote:Op zaterdag 27 juli 2013 16:01 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Vergis je niet, het zijn net vrouwen. Ze kunnen multitasken, letten stiekem op alles wat je doet en laten je altijd achteraf zien wat je fout deed...
Ik heb morgen mijn TTT. Niet echt gevoel dat ik er klaar voor ben... Dus dat wordt een interessant ritjequote:
Je moet het écht hard verkloten wil je geen vrijstelling krijgenquote:Op zondag 28 juli 2013 19:15 schreef SugarEvans het volgende:
[..]
Ik heb morgen mijn TTT. Niet echt gevoel dat ik er klaar voor ben... Dus dat wordt een interessant ritjeMijn bijzondere verrichtingen (waar je dus vrijstelling voor kan gaan krijgen) zijn enorm wisselvallig. De ene keer perfect de andere keer niet terwijl ik voor mijn gevoel niet wezenlijk iets anders doe. Daarnaast heb ik om de een of andere reden mijn TTT in een ander gebied dan ik normaal rijd. Volgens mij had het te maken met dat er dan daar eerste plek was, het kwam vaker voor werd me verteld. Het zal me benieuwen, maargoed het is maar een ttt..
Ik had ook een vrouw als examinator, geweldig toch juist?quote:Op zondag 28 juli 2013 13:18 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Het ergste: Het zijn soms ook vrouwen...
Ik had toen ik mijn auto deed een kerel. Mijn instructeur was zo'n kerel uit het dorp die het toen al iets van 30 jaar deed, dus die kende iedere examinator en iedere route zo'n beetje. Strikte instructies over waar je op moest letten bij die man, had wel succes en hij begon uit zichzelf te praten (was niet zo'n prater).quote:Op zondag 28 juli 2013 21:36 schreef practics het volgende:
Met vrachtwagen had ik een kerel, dat is pas kut. Zo'n grote brombeer![]()
Gemerktquote:Op zondag 28 juli 2013 19:36 schreef jordyqwerty het volgende:
[..]
Je moet het écht hard verkloten wil je geen vrijstelling krijgen
Geef eens t nummerbord? Zoeken we het even opquote:Op maandag 29 juli 2013 16:37 schreef Jiang153 het volgende:
wat ik me afvraag he. Ik heb hier een Opel Astra G uit 1999, maar ik vind dat hij best traag optrekt. Doe ik het verkeerd of is het gewoon zo bij deze auto?
1155 kg, 75PK, 1.6L geen turbo.quote:
ja wil gewoon op normale snelheid van een stoplicht vertrekken en niet met een achterstand van 100mquote:Op maandag 29 juli 2013 17:28 schreef delano.888 het volgende:
[..]
1155 kg, 75PK, 1.6L geen turbo.
Ja helaas daar ga je geen sprintjes mee winnen![]()
Nee dat is begrijpelijk. Misschien laat je de koppeling te vroeg op komen / te weinig gas?quote:Op maandag 29 juli 2013 17:44 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
ja wil gewoon op normale snelheid van een stoplicht vertrekken en niet met een achterstand van 100m
Natuurlijk. Het interesseert zo'n examinator echt niet als jij na het behalen van je rijbewijs een uur bezig bent om je auto netjes in te parkeren. Zolang je hem maar hebt laten zien dat je goed blijft kijken en opletten.quote:Op maandag 29 juli 2013 13:38 schreef SugarEvans het volgende:
[..]
GemerktWilde steken in een veel te smal straatje dus moest vaker dan gepland.. toch de vrijstelling gekregen.
quote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:36 schreef Knevelt het volgende:
Theorie in één keer gehaald.
Gevaarherkenning: 15/25 goed. ( had ik wel verwacht)
Rest: 37/40 goed.
Dankje!quote:
Gefeliciteerdquote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:36 schreef Knevelt het volgende:
Theorie in één keer gehaald.
Gevaarherkenning: 15/25 goed. ( had ik wel verwacht)
Rest: 37/40 goed.
quote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:30 schreef Gruisman het volgende:
[..]
Gefeliciteerd![]()
Weet je al wanneer je je praktijk hebt?
Zit in mijn pakket. Dusja.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 15:33 schreef padlarf het volgende:
[..]
Zonde van je tijd en geld. Naar mijn bescheiden mening dan
Maar ik heb er ook wel over nagedacht.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 15:34 schreef padlarf het volgende:
[..]
Oh, ja dan zou ik het inderdaad ook doen.
Ik denk dat je daar precies de belangrijkste afweging in kaart hebt gebracht.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 15:37 schreef Knevelt het volgende:
[..]
Maar ik heb er ook wel over nagedacht.
Enerzijds hoor ik veel mensen zeggen dat TTT handig is omdat je die bijzondere verrichtingen dan niet meer op je uiteindelijke praktijkexamen hoeft te doen. De druk ligt dan lager.
Anderzijds kan ik me ook voorstellen dat het juist fijner is als je op het praktijkexamen alles nog moet doen. Bij parkeren en omkeren kun je immers weinig écht fout doen. Het kan bijvoorbeeld dat je drie keer opnieuw moet steken, maar zo lang je niemand hindert en goed blijft kijken zul je daar niet op zakken. Bovendien heb je dan alweer tijd opgevuld waarin je geen lastige situaties tegen kunt komen.
Hoe kijken jullie er tegenaan?
quote:Op dinsdag 30 juli 2013 15:40 schreef padlarf het volgende:
[..]
Ik denk dat je daar precies de belangrijkste afweging in kaart hebt gebracht.
Misschien door de invoering van gevaarherkenning? Ik heb meer dan een jaar geleden theorieexamen gedaan en toen was het ook al 40+25.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:51 schreef KYC het volgende:
Even gecopy paste van een site:
Waaruit bestaat het theorie-examen bij het CBR?
Het theorie-examen bestaat uit drie onderdelen:
Gevaarherkenning 25 vragen;
Verkeersregels 30 vragen;
Verkeersinzicht 10 vragen.
ik wist niet dat het auto theorie examen nu 65 vragen is geworden? was toch eerst altijd 50 vragen?
Hoe lang ben je bezig met parkeren, ook al moet je 3x opnieuw steken? Langer dan 3 minuten toch niet, dat maakt op 35 minuten niet veel uit. En als je het expres gaat zitten rekken zul je alleen maar minpunten krijgen.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 15:37 schreef Knevelt het volgende:
Anderzijds kan ik me ook voorstellen dat het juist fijner is als je op het praktijkexamen alles nog moet doen. Bij parkeren en omkeren kun je immers weinig écht fout doen. Het kan bijvoorbeeld dat je drie keer opnieuw moet steken, maar zo lang je niemand hindert en goed blijft kijken zul je daar niet op zakken. Bovendien heb je dan alweer tijd opgevuld waarin je geen lastige situaties tegen kunt komen.
Tja, het is maar hoe je het ziet. Dankzij mijn TTT examinator heb ik nu een medische aantekening die ik anders niet zou hebben gehad. Maar over het algemeen ligt het er aan wie je treft. Feedback van een examinator is natuurlijk altijd fijn om te hebben. Je weet hoe je ervoor staat en waar je nog op moet oefenen. Maar het is maar net wie je treft, want ik kreeg op mijn a4tje met aanwijzingen slechts het woordje 'concentratie'.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 15:37 schreef Knevelt het volgende:
[..]
Maar ik heb er ook wel over nagedacht.
Enerzijds hoor ik veel mensen zeggen dat TTT handig is omdat je die bijzondere verrichtingen dan niet meer op je uiteindelijke praktijkexamen hoeft te doen. De druk ligt dan lager.
Anderzijds kan ik me ook voorstellen dat het juist fijner is als je op het praktijkexamen alles nog moet doen. Bij parkeren en omkeren kun je immers weinig écht fout doen. Het kan bijvoorbeeld dat je drie keer opnieuw moet steken, maar zo lang je niemand hindert en goed blijft kijken zul je daar niet op zakken. Bovendien heb je dan alweer tijd opgevuld waarin je geen lastige situaties tegen kunt komen.
Hoe kijken jullie er tegenaan?
Wat bedoel je precies met medische aantekening?quote:Op dinsdag 30 juli 2013 16:16 schreef Xetran het volgende:
[..]
Tja, het is maar hoe je het ziet. Dankzij mijn TTT examinator heb ik nu een medische aantekening die ik anders niet zou hebben gehad. Maar over het algemeen ligt het er aan wie je treft. Feedback van een examinator is natuurlijk altijd fijn om te hebben. Je weet hoe je ervoor staat en waar je nog op moet oefenen. Maar het is maar net wie je treft, want ik kreeg op mijn a4tje met aanwijzingen slechts het woordje 'concentratie'.
De ontheffing bij de TTT is natuurlijk wel altijd fijn om te hebben, dan is je examen (en dus stressperiode) ook weer korter.
Edit: oh dubbelop, ach ja.
Dat de examinator blijkbaar heeft ingefluisterd bij iets of iemand dat ik iets mankeer waardoor ik niet normaal zou kunnen rijden of examen doen. Tot op heden heb ik geen idee wat het is dat ik 'mankeer' want ik ben kerngezond en mijn TTT heb ik vlekkeloos afgerond. Idk of dat vaker voorkomt of ik gewoon bad luck heb of er een miscommunicatie ergens is ontstaan in het CBR.. Maar je moet sowieso je mondje niet voorbij praten mocht je last hebben van je ogen, medicatie neemt of iets anders wat je liever wil verzwijgen op je EV, want dan krijg je natuurlijk problemen.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 16:17 schreef Knevelt het volgende:
[..]
Wat bedoel je precies met medische aantekening?
Ik zou over ttt zeggen: 100% doen. Gister ttt gehad. Je krijgt het hele idee "examen" voorgeschoteld. De fouten die ik tijdens de ttt maakte vergeet ik niet en zal ik dus minder snel nog eens maken. Daarnaast kan je de vrijstelling krijgen, die volgens mij alléén voor het eerste examen geldt (dus hopelijk meteen halenquote:Op dinsdag 30 juli 2013 15:37 schreef Knevelt het volgende:
[..]
Maar ik heb er ook wel over nagedacht.
Enerzijds hoor ik veel mensen zeggen dat TTT handig is omdat je die bijzondere verrichtingen dan niet meer op je uiteindelijke praktijkexamen hoeft te doen. De druk ligt dan lager.
Anderzijds kan ik me ook voorstellen dat het juist fijner is als je op het praktijkexamen alles nog moet doen. Bij parkeren en omkeren kun je immers weinig écht fout doen. Het kan bijvoorbeeld dat je drie keer opnieuw moet steken, maar zo lang je niemand hindert en goed blijft kijken zul je daar niet op zakken. Bovendien heb je dan alweer tijd opgevuld waarin je geen lastige situaties tegen kunt komen.
Hoe kijken jullie er tegenaan?
Valt mee. Het is net als fietsen. Misschien ga je een keer op je bek, maar na een kwartier is het of je nooit anders hebt gedaan.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 18:32 schreef Braddie het volgende:
Over 2 weken weer op voor m`n Theorie, waarschijnlijk een cursus.
Daarna pas weer rijles, heb ik gewoon 1 maand en 3 weken niet gereden, gaat nog leuk worden___!
Vreemde bedoeling, heb je het cbr al gebeld om te vragen wat je volgens examinator mankeert?quote:Op dinsdag 30 juli 2013 16:21 schreef Xetran het volgende:
[..]
Dat de examinator blijkbaar heeft ingefluisterd bij iets of iemand dat ik iets mankeer waardoor ik niet normaal zou kunnen rijden of examen doen. Tot op heden heb ik geen idee wat het is dat ik 'mankeer' want ik ben kerngezond en mijn TTT heb ik vlekkeloos afgerond. Idk of dat vaker voorkomt of ik gewoon bad luck heb of er een miscommunicatie ergens is ontstaan in het CBR.. Maar je moet sowieso je mondje niet voorbij praten mocht je last hebben van je ogen, medicatie neemt of iets anders wat je liever wil verzwijgen op je EV, want dan krijg je natuurlijk problemen.
N.a.v. een medische aantekening komt er altijd een onderzoek door een arts van hun uit, en dat kan dus gevolgen hebben. Bijvoorbeeld dat je elk jaar moet verlengen of dat je bijvoorbeeld verplicht een bril moet dragen. Hopelijk snap je het een beetje, het gaat met wat ik wilde zeggen vooral om de laatste zin van de 1e alinea.
bedoening. Xetran heeft zijn situatie eerder beschreven, en het doet allemaal nogal kafkaësk aanquote:Op dinsdag 30 juli 2013 19:01 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Vreemde bedoeling, heb je het cbr al gebeld om te vragen wat je volgens examinator mankeert?
Tja, je moet zelf weten wat je wil. Ik zeg gewoon hoe het voor mij is gegaan, en dat je op z'n minst met wat je zegt beter kan opletten.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 19:03 schreef padlarf het volgende:
[..]
bedoening. Xetran heeft zijn situatie eerder beschreven, en het doet allemaal nogal kafkaësk aan
Ja, weet niemand. Maar ik val in herhaling, het ging vooral om bovenstaande^quote:Op dinsdag 30 juli 2013 19:01 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Vreemde bedoeling, heb je het cbr al gebeld om te vragen wat je volgens examinator mankeert?
Ik moest googlen naar 'kafkaësk', maar je hebt gelijk. Desalniettemin vind ik het een goed recht om te vragen wat ze in hun wijsheid heeft doen besluiten een kruisje achter zijn naam te planten.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 19:03 schreef padlarf het volgende:
[..]
bedoening. Xetran heeft zijn situatie eerder beschreven, en het doet allemaal nogal kafkaësk aan
Het ging er om dat jij al hebt geprobeerd achter de reden van die aantekening te komen en je volgens mij tegen een bureaucratische muur opliepquote:Op dinsdag 30 juli 2013 19:09 schreef Xetran het volgende:
[..]
Tja, je moet zelf weten wat je wil. Ik zeg gewoon hoe het voor mij is gegaan, en dat je op z'n minst met wat je zegt beter kan opletten.
Oh sorry, het was niet als commentaar bedoeld. Ik verwacht uiteraard niet dat je alle topics van van a tot z hebt gelezen en/of uit je hoofd kentquote:Op dinsdag 30 juli 2013 19:11 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik moest googlen naar 'kafkaësk', maar je hebt gelijk. Desalniettemin vind ik het een goed recht om te vragen wat ze in hun wijsheid heeft doen besluiten een kruisje achter zijn naam te planten.
Ahh.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 18:58 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Valt mee. Het is net als fietsen. Misschien ga je een keer op je bek, maar na een kwartier is het of je nooit anders hebt gedaan.
maakt niet uit. Ik heb ook net pasquote:Op dinsdag 30 juli 2013 19:13 schreef padlarf het volgende:
[..]
Oh sorry, het was niet als commentaar bedoeld. Ik verwacht uiteraard niet dat je alle topics van van a tot z hebt gelezen en/of uit je hoofd kentAchteraf gezien had ik de vraag beter gewoon aan Xetran over kunnen laten.
Niet te veel zorgen over maken, vaak staan de spiegels van dat soort autotjes wel wat anders, zodat de dode hoek wat kleiner wordt. Verder moet je je er niet te veel zorgen over maken, want het valt best wel mee. Desnoods gewoon iets langer in je spiegel turen, even gas geven en dan gaan, dan weet je ook zeker dat er niemand zit. Succes!quote:Op woensdag 31 juli 2013 09:45 schreef -Dries- het volgende:
Al een tijdje mijn rijbewijs gehaald, maar nog niet extreem veel gereden. Wat ik reed was voornamelijk alleen binnen de bebouwde kom. Nu heb ik vandaag te horen gekregen dat ik de komende tijd (vanavond al) met de auto van de baas naar mn werk moet. Echter, dit is een Peugot Partner dat geen achter-zijruiten heeft. Alleen twee ramen voorin zeg maar. Nu maak ik mij een beetje zorgen om de dode hoek, omdat je nu niet meer over je schouder kan kijken. Vooral op de snelweg lijkt me dit niet fijn. Heeft een andere beginnende bestuurder hier ook ervaring mee? Andere tips en pointers zijn ook zeer graag welko
Blijven kijken. Zorg dat je niet verrast wordt en blijf het verkeer in de gaten houden dat achter/naast je rijdt.quote:Op woensdag 31 juli 2013 09:45 schreef -Dries- het volgende:
Hallo allemaal
Al een tijdje mijn rijbewijs gehaald, maar nog niet extreem veel gereden. Wat ik reed was voornamelijk alleen binnen de bebouwde kom. Nu heb ik vandaag te horen gekregen dat ik de komende tijd (vanavond al) met de auto van de baas naar mn werk moet. Echter, dit is een Peugot Partner dat geen achter-zijruiten heeft. Alleen twee ramen voorin zeg maar. Nu maak ik mij een beetje zorgen om de dode hoek, omdat je nu niet meer over je schouder kan kijken. Vooral op de snelweg lijkt me dit niet fijn. Heeft een andere beginnende bestuurder hier ook ervaring mee? Andere tips en pointers zijn ook zeer graag welkom
Je kan toch gewoon over je schouder kijken door je normale zijramen? En wat achter je zit voornamelijk met je zijspiegels. Ik kijk sowieso nooit echt door de achterramenquote:Op woensdag 31 juli 2013 09:45 schreef -Dries- het volgende:
Hallo allemaal
Al een tijdje mijn rijbewijs gehaald, maar nog niet extreem veel gereden. Wat ik reed was voornamelijk alleen binnen de bebouwde kom. Nu heb ik vandaag te horen gekregen dat ik de komende tijd (vanavond al) met de auto van de baas naar mn werk moet. Echter, dit is een Peugot Partner dat geen achter-zijruiten heeft. Alleen twee ramen voorin zeg maar. Nu maak ik mij een beetje zorgen om de dode hoek, omdat je nu niet meer over je schouder kan kijken. Vooral op de snelweg lijkt me dit niet fijn. Heeft een andere beginnende bestuurder hier ook ervaring mee? Andere tips en pointers zijn ook zeer graag welkom
Netjesquote:Op woensdag 31 juli 2013 12:43 schreef zerokil het volgende:
Bam geslaagd voor de 1ste keer!!!
Morgen naar het gemeentehuis.
Top!quote:Op woensdag 31 juli 2013 12:43 schreef zerokil het volgende:
Bam geslaagd voor de 1ste keer!!!
Morgen naar het gemeentehuis.
de eerste keer slagen is altijd het lastigst. Na twee-drie keer raak je er wel aan gewendquote:Op woensdag 31 juli 2013 12:43 schreef zerokil het volgende:
Bam geslaagd voor de 1ste keer!!!
Morgen naar het gemeentehuis.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
gefeliciteerdquote:Op donderdag 1 augustus 2013 20:18 schreef Kartmans het volgende:
Gisteren mijn rijbewijs gehaald! Jeeeeeeuj
Misschien kun je een dodehoekspiegeltje monteren, net als deze? http://mcvjournaal.punt.n(...)dehoekspiegel-03.jpgquote:Op woensdag 31 juli 2013 09:45 schreef -Dries- het volgende:
Hallo allemaal
Al een tijdje mijn rijbewijs gehaald, maar nog niet extreem veel gereden. Wat ik reed was voornamelijk alleen binnen de bebouwde kom. Nu heb ik vandaag te horen gekregen dat ik de komende tijd (vanavond al) met de auto van de baas naar mn werk moet. Echter, dit is een Peugot Partner dat geen achter-zijruiten heeft. Alleen twee ramen voorin zeg maar. Nu maak ik mij een beetje zorgen om de dode hoek, omdat je nu niet meer over je schouder kan kijken. Vooral op de snelweg lijkt me dit niet fijn. Heeft een andere beginnende bestuurder hier ook ervaring mee? Andere tips en pointers zijn ook zeer graag welkom
Thanks!quote:
Spiegels in busjes zijn over het algemeen wat boller, is mijn ervaring. Of, bijv. bij een Master, zit er al een dode hoek spiegel onder (reuze handig trouwens met het achteruit wegsteken van een aanhanger, kan je zien hoe dicht je bij de stoep zit). En gewoon over je schouder kijken om te kijken wat je ziet. Het gaat eigenlijk vooral om wat naast je zit met je dode hoek. Aan rechts vooral wachten totdat het voertuig in je spiegel goed te zien is.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 20:31 schreef Kartmans het volgende:
[..]
Misschien kun je een dodehoekspiegeltje monteren, net als deze? http://mcvjournaal.punt.n(...)dehoekspiegel-03.jpg
Werkt prima op mijn opa's auto haha.
[..]
Thanks!
oh my ik durf niet eens te zeggen hoeveel het mij heeft gekostquote:Op woensdag 24 juli 2013 19:44 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
klopt heb je heel je leven wat aan, blij dat ik hem al heb. Kostte mij helaas wel 17xx omdat ik alles 2x moest doen
Gefeliciteerd!quote:
Hoe dan. Na 15 lessen, wtfffffquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 00:52 schreef Braddie het volgende:
Mijn rijbewijs kost me nu al... 2200+ En ik zit pas op les 15___! En ik moet nogsteeds m`n theorie halen.
Maargoed, al kost het me 3000 euro, als ik hem eenmaal heb hoor je mij niet klagen
Pakket, dat was .... 1650 ongeveer, heb toen nog 3 lessen a 41,50 gehad los.... en ik heb 1x m`n theorie betaald a 56 euro, plus m`n intake a 40,00quote:
Mijn *eerste* auto was gratisquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 00:53 schreef delano.888 het volgende:
En wat koste jullie eerste auto? Haha mijne 1100 dus ongeveer de helft van mijn rijbewijs, ook niet logisch eigenlijk..
Hmmm pittig, maarja. Zie het als een investering! Ik ben uiteindelijk iets van ¤2600 kwijt geweest, maar dat heb je op een gegeven moment geen eens meer door als je per les betaald zoals ik deed.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 00:55 schreef Braddie het volgende:
[..]
Pakket, dat was .... 1650 ongeveer, heb toen nog 3 lessen a 41,50 gehad los.... en ik heb 1x m`n theorie betaald a 56 euro, plus m`n intake a 40,00
hmm, ongeveer 1900 euro dus...
Alsnog veel geld.
Precies.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 00:57 schreef Kartmans het volgende:
[..]
Hmmm pittig, maarja. Zie het als een investering! Ik ben uiteindelijk iets van ¤2600 kwijt geweest, maar dat heb je op een gegeven moment geen eens meer door als je per les betaald zoals ik deed.
Moet ik bij zeggen dat ik theorie en praktijk beide 2 keer heb moeten doen, helaas. Maarja, dat boeit me nu allemaal nul meer haha.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 01:00 schreef Braddie het volgende:
[..]
Precies.
Ik schat de kosten van mijn rijbewijs zo rond de 2500 voordat ik ben afgereden. Maar het is een investering inderdaad.
Kan toch niet zo erg zijn?quote:Op donderdag 1 augustus 2013 22:18 schreef Marrije het volgende:
[..]
oh my ik durf niet eens te zeggen hoeveel het mij heeft gekost
Ik moet voor de 4e x op voor m`n theorie eind deze maandquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 01:05 schreef Kartmans het volgende:
[..]
Moet ik bij zeggen dat ik theorie en praktijk beide 2 keer heb moeten doen, helaas. Maarja, dat boeit me nu allemaal nul meer haha.
Ja, en hier zie je dus weer waarom je gewoon het aantal uren moet noemen, en niet les 15 terwijl je iets van 30 uur les hebt gehad. Want als je na 15 lessen op 2200 euro zou zitten zou het wel een erg dure rijschool zijn hequote:Op vrijdag 2 augustus 2013 00:52 schreef Braddie het volgende:
Mijn rijbewijs kost me nu al... 2200+ En ik zit pas op les 15___! En ik moet nogsteeds m`n theorie halen.
Maargoed, al kost het me 3000 euro, als ik hem eenmaal heb hoor je mij niet klagen
Nou, als ie niet meer door de apk komt zul je er niet zoveel kilometers meer in maken vrees ik, gezien je nu je theorie nog niet hebt en het al augustus isquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 00:56 schreef Braddie het volgende:
[..]
Mijn *eerste* auto was gratis(Handig, een moeder die al meld.. Ja, je gaat in dit karretje veel kilometers maken als jij je rijbewijs hebt... ondanks dat hij niet meer door de APK komt in Oktober)
Jezus, dat is veel. Straks kennen ze je naam al bij de bali.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 04:26 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ik moet voor de 4e x op voor m`n theorie eind deze maand____!
En maar brullen, 2 maanden terug, over mensen die ergens langer dan gemiddeld voor nodig hebbenquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 05:53 schreef LuciferRising het volgende:
[..]
Jezus, dat is veel. Straks kennen ze je naam al bij de bali.
jawel.quote:
Ik hoop m`n rijbewijs toch wel midden oktober te hebben.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 05:47 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Nou, als ie niet meer door de apk komt zul je er niet zoveel kilometers meer in maken vrees ik, gezien je nu je theorie nog niet hebt en het al augustus is
Ja, maar als ie niet meer door de apk komt in oktober kun je er dus niet erg veel gebruik meer van maken.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 12:11 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ik hoop m`n rijbewijs toch wel midden oktober te hebben.
Hij word 16 Oktober weer APK gekeurd, althans.. dat was de planning.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 14:19 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Ja, maar als ie niet meer door de apk komt in oktober kun je er dus niet erg veel gebruik meer van maken.
Ook voor mij, 31 juli! Zet maar in de OP haha.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 13:06 schreef zerokil het volgende:
Waarom sta ik nog niet in de op?
Geslaagd 31 Juli, een datum on niet meer te vergeten.
Als je hem voor die tijd hebt dan. Je hebt immers eerst nog je theorie, die moet je eerst halen voordat de ttt aangevraagd kan worden, wachttijd van zo'n 3 weken, vervolgens 3 weken wachttijd of zo voor het echte examen, en dan moet je hem dus wel in 1 keer halen anders lukt het sowieso niet voor de 15e denk ikquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 14:24 schreef Braddie het volgende:
[..]
Hij word 16 Oktober weer APK gekeurd, althans.. dat was de planning.
Dus er mag nog mee gereden worden tot de 16e
En aangezien ik 15 oktober naar een concert in Amsterdam ga, kan ik er mooi nog een kleine 50 km mee rijden haha.
Klopt..quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 14:27 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Als je hem voor die tijd hebt dan. Je hebt immers eerst nog je theorie, die moet je eerst halen voordat de ttt aangevraagd kan worden, wachttijd van zo'n 3 weken, vervolgens 3 weken wachttijd of zo voor het echte examen, en dan moet je hem dus wel in 1 keer halen anders lukt het sowieso niet voor de 15e denk ik
Het is gemiddeld 3 weken ja, rond de vakanties is het langer dan 3 weken.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 14:33 schreef Braddie het volgende:
[..]
Klopt..
Zit er zo`n lange wachttijd voor de echte examen?
Zal wel mee vallen toch? Het is dan immers September..
Kon je je theorie niet sneller doen? Want lees dat je dat eind deze maand doet, dus tegen de tijd dat je dan je ttt kan doen is het al half september, en tegen de tijd dat je je echte examen kan doen is het dan al oktober. En dat is dan nog in het meest gunstige geval, als je je theorie nu wel haalt.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 14:33 schreef Braddie het volgende:
[..]
Klopt..
Zit er zo`n lange wachttijd voor de echte examen?
Zal wel mee vallen toch? Het is dan immers September..
laat het een troost zijn, ik heb zojuist vernomen dat de kleindochter van mijn buurvrouw voor de 5de maal is gezakt voor haar Theorie..quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 04:26 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ik moet voor de 4e x op voor m`n theorie eind deze maand____!
Jammer genoeg heb ik mijn praktijk pas de derde keer gehaald en dat lukte ook maar net. Moet wel bij zeggen dat de beschikbare data allemaal 6 weken verder lagen, maar af en toe komen er nieuwe bij. Uiteindelijk ben ik maandag opgebeld met de vraag of ik donderdag wou afrijden. 😃 Het kan dus wel.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 14:27 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Als je hem voor die tijd hebt dan. Je hebt immers eerst nog je theorie, die moet je eerst halen voordat de ttt aangevraagd kan worden, wachttijd van zo'n 3 weken, vervolgens 3 weken wachttijd of zo voor het echte examen, en dan moet je hem dus wel in 1 keer halen anders lukt het sowieso niet voor de 15e denk ik
De eerste x dat ik m`n theorie wilde doen vroegen ze "Kan je over 3 dagen? "quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 15:02 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Kon je je theorie niet sneller doen? Want lees dat je dat eind deze maand doet, dus tegen de tijd dat je dan je ttt kan doen is het al half september, en tegen de tijd dat je je echte examen kan doen is het dan al oktober. En dat is dan nog in het meest gunstige geval, als je je theorie nu wel haalt.
Braddietje, kerel, hoe the fuck kun je 3x je theorie falen.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 17:08 schreef Braddie het volgende:
[..]
De eerste x dat ik m`n theorie wilde doen vroegen ze "Kan je over 3 dagen? "
Ik doe hem pas eind van de maand omdat ik dan weer geld heb () En zodat ik nog even 3 weken keihard kan gaan leren...
Omdat ik geen geweldige leerling ben, en ik heb wat concentratie problemen... dus dan krijg je dat.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 17:11 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Braddietje, kerel, hoe the fuck kun je 3x je theorie falen.
Ga gewoon zitten en geef de juiste antwoorden. Zo moeilijk is het toch nietquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 17:13 schreef Braddie het volgende:
[..]
Omdat ik geen geweldige leerling ben, en ik heb wat concentratie problemen... dus dan krijg je dat.
Tel daar lichte faalangst bij op, en dan krijg je dit.
quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 17:15 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Ga gewoon zitten en geef de juiste antwoorden. Zo moeilijk is het toch niet
Jazeker. Ik vind dat je lijdt aan overmatig zelfmedelijden.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 17:21 schreef Braddie het volgende:
[..]___! Uberhaupt mijn reactie gelezen?
Ik niet.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 17:23 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Jazeker. Ik vind dat je lijdt aan overmatig zelfmedelijden.
Maar in je andere post zei je dat je niet eens, dan wel te laat, begon met leren wegens gebrek aan discipline?quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 17:24 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ik niet.
Heel eenvoudig, leren is gewoon altijd al een zwak punt bij mij geweest.
Precies.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 17:29 schreef Xetran het volgende:
[..]
Maar in je andere post zei je dat je niet eens, dan wel te laat, begon met leren wegens gebrek aan discipline?
Ik heb het al eerder genoemd, maar je moet mij toch echt nog eens uitleggen hoe je de voorrangsregels voor trams niet kan begrijpen, Een tram heeft op een gelijkwaardige kruising altijd voorrang. Simpeler dan dat kan toch bijna niet?quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 17:34 schreef Braddie het volgende:
[..]
Precies.
Ik heb wel geleerd, voor m`n eerste theorie examen heb ik dat boek 2-3x doorgenomen en examens gemaakt. Toen ik zakte werd ik heel lax, en heb ik de laatste 4 dagen maar wat geleerd, en voor m`n 3e examen ben ik wel hard aan de slag gegaan (elke dag 2 hoofdstukken uit het boek lezen + 1 week lang alleen maar exameens maken.. 3 per dag)
Maar dat was blijkbaar niet genoeg.
Heb nu een 88pagina tellende PDF van het ministerie van infrastructuur en milieu gedownload, en daar staat ook zo`n beetje alles in (inclusief gedetaileerde dingen waar ik op zakte, trams, en stoptekens van agenten etc)
Gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 22:19 schreef Nagelschaartje het volgende:
Ik had een pakket met rijbewijsgarantie en verdorie, ik ben in 1 keer geslaagd.
Dus ik was een aardig bedrag kwijt voor m'n aantal lessen. 2400 euro ofzo.
En toch zou ik het zo weer doen, want het feit dat het financieel niet uitmaakte of ik zakte of niet maakte een heel groot verschil. Plus ik wist zeker dat m'n instructeur en ik aan hetzelfde doel werkte, ik hoefde me geen zorgen te maken of hij me te veel of te weinig liet lessen. Dat gaf ook heel veel rust.
Ik heb hem al 1, 5 jaarquote:Op zaterdag 3 augustus 2013 14:56 schreef Knevelt het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!Hoeveel lessen heb je uiteindelijk gehad?
Hoe kan je daar nou op zakken?quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 17:34 schreef Braddie het volgende:
(inclusief gedetaileerde dingen waar ik op zakte, trams, en stoptekens van agenten etc)
Succes! Gewoon verstand op nul en je niks van die vent/vrouw naast je aantrekken. Als je (een beetje) kan rijden moet het gewoon goed komen.quote:Op zondag 4 augustus 2013 22:15 schreef Mars_Rotterdam het volgende:
Morgen afrijden. Nog niet echt heel zenuwachtigZal morgen wel komen denk ik.
Dat probleem keerde bij mij ook een aantal keren terug. Ik schakelde dan en liet de koppeling opkomen zonder gas bij te geven. Pas als de koppeling omhoog was, gaf ik weer gas. Wat hielp was meer gas te geven (zodat hij 'n beetje gaat grommen) en dan pas de koppeling geleidelijk laten opkomen.quote:Op maandag 5 augustus 2013 14:54 schreef HenkBenzinetank het volgende:
Alweer een tijdje aan het lessen, maar na 20 lessen schakel ik nog steeds veel te lomp. Ik laat de koppeling te snel opkomen waardoor ik niet of schokkerig weg kom bij verkeerslichten, de motor slaat nog steeds een enkele keer af en vloeiend bochten maken in nauwe woonwijken is daarom ook nog te slordig.
1) Meestal laat ik de koppeling langzaam opkomen, maar niet ver genoeg
2) Als de koppeling dan niet aangrijpt, laat ik m verder opkomen, maar vaak te snel
3) En dan is het kwaad al geschied, want dan is alle vaart er uit...
Wie heeft er voor mij tips om beter met dat klote pedaal om te gaan? Ik heb trouwens les in een diesel.
Jammer pik.quote:
Dan zegt m'n instructeur weer dat ik te veel gas geefquote:Op maandag 5 augustus 2013 15:00 schreef Knevelt het volgende:
[..]
Dat probleem keerde bij mij ook een aantal keren terug. Ik schakelde dan en liet de koppeling opkomen zonder gas bij te geven. Pas als de koppeling omhoog was, gaf ik weer gas. Wat hielp was meer gas te geven (zodat hij 'n beetje gaat grommen) en dan pas de koppeling geleidelijk laten opkomen.
Gewoon je koppeling rustig laten opkomen totdat je wegrijdt. Zo moet je ook je bijzondere manoeuvres doen, dus dat aanknopingspunt moet je wel weten te vinden. Daar een beetje gas bij geven en weg ben je. Probeer ook rustig te blijven voor een stoplicht en je niks aan te trekken van het overige verkeer, want dan gaat het des te sneller fout. Succes.quote:Op maandag 5 augustus 2013 15:05 schreef HenkBenzinetank het volgende:
[..]
Dan zegt m'n instructeur weer dat ik te veel gas geef. In theorie moet het me ook lukken om zonder gas weg te rijden (diesel rijdt 20 in z'n 2 zonder gas), maar de praktijk blijkt wat lastiger...
Dan moet je die overweging precies zoals je die nu omschrijft eens aan je instructeur overbrengen.quote:Op maandag 5 augustus 2013 15:05 schreef HenkBenzinetank het volgende:
[..]
Dan zegt m'n instructeur weer dat ik te veel gas geef. In theorie moet het me ook lukken om zonder gas weg te rijden (diesel rijdt 20 in z'n 2 zonder gas), maar de praktijk blijkt wat lastiger...
Snelweg. Reed te lang naast een vrachtwagen en bij het uitvoegen te laat richting gegeven met een motor achter me.quote:
Bij mij waren dat zes lessen, dus dat is ongeveer 4-5 weken geweest denk ik. Is wel fijn om dan nog wat lessen te hebben, omdat je dan niet meer hoeft te parkeren en dus gewoon een volledig uur kan doorrijden.quote:Op maandag 5 augustus 2013 15:02 schreef Knevelt het volgende:
Ik heb btw halverweg september TTT. Hoeveel tijd zat er bij jullie tussen TTT en eindexamen?
Jammer man. Wanneer is het eigenlijk op tijd om je knipperlicht voor uitvoegen te geven? Tussen 600m en 200m bord ofzo?quote:Op maandag 5 augustus 2013 15:25 schreef Mars_Rotterdam het volgende:
[..]
Snelweg. Reed te lang naast een vrachtwagen en bij het uitvoegen te laat richting gegeven met een motor achter me.
Binnen de bebouwde kom ging het goed.
300m voor de afslag. Dat is meestal het laatste bord.quote:Op maandag 5 augustus 2013 15:34 schreef Knevelt het volgende:
[..]
Jammer man. Wanneer is het eigenlijk op tijd om je knipperlicht voor uitvoegen te geven? Tussen 600m en 200m bord ofzo?
Okee.quote:Op maandag 5 augustus 2013 15:39 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
300m voor de afslag. Dat is meestal het laatste bord.
En als je het algemene beeld op de snelweg volgt, doen alleen lesauto's dat.
Dat is nou 1 van de rijlesdingen die ik niet meer doe, zie er het nut ook niet van in. Gewoon richting aangeven even voor de afslag is vroeg genoeg imho
Volgens mijn examinator nietquote:Op maandag 5 augustus 2013 15:39 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
300m voor de afslag. Dat is meestal het laatste bord.
En als je het algemene beeld op de snelweg volgt, doen alleen lesauto's dat.
Dat is nou 1 van de rijlesdingen die ik niet meer doe, zie er het nut ook niet van in. Gewoon richting aangeven even voor de afslag is vroeg genoeg imho
Wat, 300 meter was niet genoeg?quote:Op maandag 5 augustus 2013 16:11 schreef Mars_Rotterdam het volgende:
[..]
Volgens mijn examinator niet
Heb van mijn instructeur geleerd om de richting gewoon net voor de afslag aan te zetten(dus net voordat de rijstrook begint). Wanneer had jij hem aangezet?quote:Op maandag 5 augustus 2013 16:11 schreef Mars_Rotterdam het volgende:
[..]
Volgens mijn examinator niet
Ik zie er het nut wel van inquote:Op maandag 5 augustus 2013 15:39 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
300m voor de afslag. Dat is meestal het laatste bord.
En als je het algemene beeld op de snelweg volgt, doen alleen lesauto's dat.
Dat is nou 1 van de rijlesdingen die ik niet meer doe, zie er het nut ook niet van in. Gewoon richting aangeven even voor de afslag is vroeg genoeg imho
Na hoeveel lessen heb je die TTT gedaan?quote:Op maandag 5 augustus 2013 18:01 schreef mister.bucket het volgende:
Zo, TTT moet je inderdaad flink verknallen om geen vrijstelling te krijgen. Was redelijk gespannen maar hij zit iig in de pocket. Nu heel de week lessen en vrijdag op voor t echie.
Heb mn TTT en examen allebei om8 uur dus 6u opstaan, moet nu vertrekken op de tijd dat ik normaal opsta....als ik er "vroeg" uit moet.
Gelukkig zijn al mijn lessen deze week rond 8 en 10u dus houdt ik tenminste enigszins systeem in vroeg opstaan. Ben zelfs om 8u opgestaan op zondag om de klap minder te maken vanochtend.
ah oke, beetje zelfde zoals mijn instructeur het dus graag wou zien..quote:Op maandag 5 augustus 2013 20:15 schreef mister.bucket het volgende:
Ik heb nu 15 lessen van 2uur gehad en nog drie voor het examen.
Ja 300m wel, maar ik deed het nog laterquote:Op maandag 5 augustus 2013 17:10 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
Wat, 300 meter was niet genoeg?
Balen, dat mag pas als je je papiertje al hebtquote:Op maandag 5 augustus 2013 22:38 schreef Mars_Rotterdam het volgende:
[..]
Ja 300m wel, maar ik deed het nog later
Dan hoef je je nergens zorgen over te maken, dat blijft toch het moeilijkste. Snelweg is appeltje eitje, maar als je dan op zulke dingen wordt afgerekend blijft het toch balen.quote:Op maandag 5 augustus 2013 22:40 schreef Mars_Rotterdam het volgende:
Binnen de bebouwde kom ging het wel prima zei die
Ik doe het wel ivm motorrijders die ineens rechts naast je kunnen opduiken.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 13:17 schreef Keukendrol het volgende:
Mij is niet helemaal duidelijk bij het afslaan of je en tweede keer moet scannen.
Rechts afslaan: Allereerst natuurlijk binnenspiegel, rechterbuitenspiegel, schouder. -> richting -> voorsorteren -> dan nader je het kruispunt (bijv.)-> kruispunt overkijken -> (Moet je dan nog een keer: lbinnenspiegel, rechterbuitenspiegel, schouder) -> afslaan
In principe moet dat niet kunnen als je goed voorgesorteerd hebt.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 13:18 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ik doe het wel ivm motorrijders die ineens rechts naast je kunnen opduiken.
Ik moet dit:quote:Op donderdag 8 augustus 2013 13:17 schreef Keukendrol het volgende:
Mij is niet helemaal duidelijk bij het afslaan of je en tweede keer moet scannen.
Rechts afslaan: Allereerst natuurlijk binnenspiegel, rechterbuitenspiegel, schouder. -> richting -> voorsorteren -> dan nader je het kruispunt (bijv.)-> kruispunt overkijken -> (Moet je dan nog een keer: lbinnenspiegel, rechterbuitenspiegel, schouder) -> afslaan
Het moet dan ook voordat je voorsorteert/afslaat. Dan kan er nog iemand inhalen bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 13:22 schreef Keukendrol het volgende:
[..]
In principe moet dat niet kunnen als je goed voorgesorteerd hebt.
Valt wel mee toch? Meeste is volgens mij common sense.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 20:12 schreef pietkanarie het volgende:
Nog een weekje tot mijn theorie-examen. Ben al hard aan het leren. Maar wat veel informatie
Klopt, maar het deel ehbo, technische aspecten, milieu-aspecten enz. minder. Misschien heb ik ook een uitgebreid boek? Meer dan 300 pagina's.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 20:22 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Valt wel mee toch? Meeste is volgens mij common sense.
Ik iets meer dan 200quote:Op donderdag 8 augustus 2013 20:25 schreef pietkanarie het volgende:
[..]
Klopt, maar het deel ehbo, technische aspecten, milieu-aspecten enz. minder. Misschien heb ik ook een uitgebreid boek? Meer dan 300 pagina's.
EHBO? Ik heb een geldig en volledig EHBO diploma, maar wat moet ik mij daar in de auto theorie bij voorstellen?quote:Op donderdag 8 augustus 2013 20:25 schreef pietkanarie het volgende:
[..]
Klopt, maar het deel ehbo, technische aspecten, milieu-aspecten enz. minder. Misschien heb ik ook een uitgebreid boek? Meer dan 300 pagina's.
Voorbeeld?quote:Op donderdag 8 augustus 2013 20:38 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Dat stukje over EHBO wat in het ANWB theorieboek staat is echt om te huilen. Een samenvatting van twee pagina's, geschreven door iemand die zelf echt z'n EHBO-diploma niet heeft.
Maar gelukkig ook weer niet zo belangrijk voor je theorie-examen!
Precies, ik heb geen ANWB boek maar alle stappen van de stabiele zijligging lezen/kennen is gewoon irritant. Zoiets moet ik toch echt zien. Zo droog op papier leeft het niet echt.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 20:38 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Dat stukje over EHBO wat in het ANWB theorieboek staat is echt om te huilen. Een samenvatting van twee pagina's, geschreven door iemand die zelf echt z'n EHBO-diploma niet heeft.
Maar gelukkig ook weer niet zo belangrijk voor je theorie-examen!
Inderdaad, stabiele zijligging moet je meermaals oefenen om hem te kunnen.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 20:51 schreef pietkanarie het volgende:
[..]
Precies, ik heb geen ANWB boek maar alle stappen van de stabiele zijligging lezen/kennen is gewoon irritant. Zoiets moet ik toch echt zien. Zo droog op papier leeft het niet echt.
quote:
Dat is net zoiets als zeggen:quote:Op donderdag 8 augustus 2013 20:59 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Dat is alles over hartmassage. Geen aanwijzingen over hoe snel, hoe diep, waar je op moet letten... Ja, de info klopt wel, maar is niet de meest nuttige samenvatting
Ja, dat is toch genoeg info? Meer heb je niet nodig!quote:Op donderdag 8 augustus 2013 21:01 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dat is net zoiets als zeggen:
In een schakelauto heeft men 3 pedalen.
1 hiervan is de koppeling, 1 is het rempedaal en 1 is het gaspedaal.
Als men wilt schakelen, zal men eerst moeten ontkoppelen en daarom dus het gas los laten.
Dat is ook wel een mooi voorbeeld van een stuk tekst waarbij je denkt: dat had anders gekund. Doe er dan een dvd bij met instructiefilmpjes ofzo.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 20:59 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Hartmassage
Enkele aanwijzingen voor het geven van hartmassage zijn:
- De verhouding tussen hartmassage en beademing is 30 : 2.
- Het zo snel mogelijk uitvoeren van hartmassage heeft voorrang boven beademen.
- Als men niet in staat is te beademen of hier grote weerzin tegen heeft, dan kan de eerstehulpverlener volstaan met alleen het geven van hartmassage.
- Als het slachtoffer bewusteloos en rustig ademend op de grond ligt moet u het slachtoffer laten liggen en onmiddellijk de hulpdiensten alarmeren door 112 te bellen.
Dat is alles over hartmassage. Geen aanwijzingen over hoe snel, hoe diep, waar je op moet letten... Ja, de info klopt wel, maar is niet de meest nuttige samenvatting
Doe het op zijn Oostenrijks, iedereen verplicht EHBO bij zijn rijbewijs.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 21:05 schreef pietkanarie het volgende:
[..]
Dat is ook wel een mooi voorbeeld van een stuk tekst waarbij je denkt: dat had anders gekund. Doe er dan een dvd bij met instructiefilmpjes ofzo.
Nog beter! Zo heeft een heel groot deel van de bevolking meteen zijn EHBO. Vind het helemaal geen slecht idee.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 21:05 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Doe het op zijn Oostenrijks, iedereen verplicht EHBO bij zijn rijbewijs.
En bij iedere verlenging verplichte hercursus.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 22:02 schreef pietkanarie het volgende:
[..]
Nog beter! Zo heeft een heel groot deel van de bevolking meteen zijn EHBO. Vind het helemaal geen slecht idee.
Is in Duitsland ook zo, btw.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 21:05 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Doe het op zijn Oostenrijks, iedereen verplicht EHBO bij zijn rijbewijs.
Kinderen EHBO geven is hetzelfde als een volwassene veteretriklessen gevenquote:Op vrijdag 9 augustus 2013 00:37 schreef HansVaak het volgende:
Heeft niet iedereen een EHBO gehad op zijn basisschool? Of ben ik daar te jong voor/naar een aparte school gegaan?
Zou overigens wel een goede ontwikkeling zijn, maar zoiets hoort standaard te zijn...
Ik heb EHBO gehad op de basisschool en ben sinds enkele jaren lid van de lokale EHBO vereniging. Enkele puntjes:quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 00:37 schreef HansVaak het volgende:
Heeft niet iedereen een EHBO gehad op zijn basisschool? Of ben ik daar te jong voor/naar een aparte school gegaan?
quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 09:45 schreef mister.bucket het volgende:
Zo, Nederland is weer een gevaar op de weg rijker. In 1maand alles gehaald, jammer dat die trollen van de gemeentewinkel pas maandag klaar zijn met koffie drinken.
Ik vind sowieso iets als een navigatieding bedienen bij het praktijkexamen (is dat nog een verplicht ding?) wel erg onnodig. Beter dat het CBR een EHBO-cursus aan vast plakt. Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat het verrekte handig is. Het maakt het verschil tussen paniek en handelen.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 07:35 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ik heb EHBO gehad op de basisschool en ben sinds enkele jaren lid van de lokale EHBO vereniging. Enkele puntjes:
- EHBO Jeugd is bij lange na niet compleet (zit niets van beademen en reanimeren in).
- EHBO inzichten en daarmee instructies veranderen iedere paar jaar gedeeltelijk door betere onderzoeken en vernieuwde behandeling in de gezondheidszorg.
- Parate EHBO kennis is heel belangrijk en dat zakt weg. Niet voor niets is er een minimum gesteld aan het aantal herhalingen dat je moet volgen, wil je je EHBO diploma geldig houden.
Gefeliciteerd! Veel veilige kilometers gewenst.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 09:45 schreef mister.bucket het volgende:
Zo, Nederland is weer een gevaar op de weg rijker. In 1maand alles gehaald, jammer dat die trollen van de gemeentewinkel pas maandag klaar zijn met koffie drinken.
Ik snap dat het lang niet genoeg is om serieus hulp te bieden, maar ondanks dat het al flink is weggezakt, zou het zeker niet nadelig hoeven zijn als ik een keer zoiets nodig heb.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 07:35 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ik heb EHBO gehad op de basisschool en ben sinds enkele jaren lid van de lokale EHBO vereniging. Enkele puntjes:
- EHBO Jeugd is bij lange na niet compleet (zit niets van beademen en reanimeren in).
- EHBO inzichten en daarmee instructies veranderen iedere paar jaar gedeeltelijk door betere onderzoeken en vernieuwde behandeling in de gezondheidszorg.
- Parate EHBO kennis is heel belangrijk en dat zakt weg. Niet voor niets is er een minimum gesteld aan het aantal herhalingen dat je moet volgen, wil je je EHBO diploma geldig houden.
Bedankt! Ben 17 dus er zal altijd wel een van m'n ouders naast moeten zitten. We kijken wel naar een autotje voor mijn broers en ik.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 14:04 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! Veel veilige kilometers gewenst.
En? Al een eigen auto? Of wordt het voorlopig lenen van anderen?
Nou ja, altijd...je blijft niet altijd 17 natuurlijk.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 14:25 schreef mister.bucket het volgende:
[..]
Bedankt! Ben 17 dus er zal altijd wel een van m'n ouders naast moeten zitten. We kijken wel naar een autotje voor mijn broers en ik.
Nee maar bedoel dat een eigen auto nu nog weinig nut heeft.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 14:47 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Nou ja, altijd...je blijft niet altijd 17 natuurlijk.
Gefeliciteerd!
Inderdaadquote:Op vrijdag 9 augustus 2013 15:17 schreef mister.bucket het volgende:
[..]
Nee maar bedoel dat een eigen auto nu nog weinig nut heeft.
Juniquote:Op vrijdag 9 augustus 2013 16:11 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Inderdaad
wanneer word je 18 dan?
Al het serieuze, levensreddende handelen leer je niet bij jeugd EHBO, op heimlich en stabiele zijligging na.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 14:14 schreef HansVaak het volgende:
[..]
Ik snap dat het lang niet genoeg is om serieus hulp te bieden, maar ondanks dat het al flink is weggezakt, zou het zeker niet nadelig hoeven zijn als ik een keer zoiets nodig heb.
Er zijn wel meer dingen waarvan ik mij het nut afvraag. Van mij zou er best een verplichte slipcursus in mogen komen, met aspecten als wat te doen bij een klapband, slippen of 2 wielen in de berm. Dingen als wat is beter voor het milieu is leuk, maar nuttiger is het om mensen te "leren" bij onverwachte stilstand langs de snelweg het stuur naar de berm te draaien, om maar iets te noemen.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 14:02 schreef Ridocar het volgende:
Misschien ook handig om wat kleine technische dingen te oefenen. Niet alleen onder de motorkap onderdelen aanwijzen, maar ook weten hoe je bijvoorbeeld het olie peilt. Of een wiel wisselen. Erg handig, want ik weet zeker dat het merendeel van de geslaagden hier nog nooit een krik vast heeft gehouden.
Nice, ik heb donderdag ook TTTquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 17:53 schreef Keukendrol het volgende:
Donderdag TTT. Rete veel zin in godverdomme.![]()
Bovendien is dit een ordinaire kick.
Even je rijinstructeur vragen, de mijne zei geloof ik dat het niet nodig was en/of dat hij hem voor me had.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 18:24 schreef waaromniet1988 het volgende:
Morgen heb ik praktijkexamen, maar ik zie nu dat ik ook een zogenaamde reserveringsbevestiging (oproepkaart) moet meenemen.
Dit heb ik echter nooit ontvangen. Is dit normaal?
Ik hoop het. Overigens reageert hij niet op mijn berichtenquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 18:40 schreef Xetran het volgende:
[..]
Even je rijinstructeur vragen, de mijne zei geloof ik dat het niet nodig was en/of dat hij hem voor me had.
Voor zoiets bel je toch? Ga je toch niet appen of smsen?quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 18:41 schreef waaromniet1988 het volgende:
[..]
Ik hoop het. Overigens reageert hij niet op mijn berichten![]()
Je hebt gelijkquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 18:42 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Voor zoiets bel je toch? Ga je toch niet appen of smsen?
Nee, alleen op je ID kaart.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 19:07 schreef waaromniet1988 het volgende:
Moet je ook een pasfoto meenemen naar het praktijkexamen?
ok thanksquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 19:09 schreef mister.bucket het volgende:
[..]
Nee, alleen op je ID kaart.
quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 19:09 schreef mister.bucket het volgende:
[..]
Nee, alleen op je ID kaart.
Paspoort of rijbewijs (van je scooter bv) is ook goed hoor.quote:
Nice, succes kearll!quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 18:31 schreef Downstar het volgende:
[..]
Nice, ik heb donderdag ook TTT
kheb dr ook wel zin in!
Succes. En gedraag je als een baas wanneer je kennismaakt met je examinator he. Ferme handdruk enzulks. Dat geeft een goede indruk. Maat van mij is daar niet zo bekwaam in, komt een beetje als een slaplul over. Hij is dan ook al 4x gezakt..quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 18:24 schreef waaromniet1988 het volgende:
Morgen heb ik praktijkexamen, maar ik zie nu dat ik ook een zogenaamde reserveringsbevestiging (oproepkaart) moet meenemen.
Dit heb ik echter nooit ontvangen. Is dit normaal?
Jaquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 22:10 schreef Keukendrol het volgende:
[..]
Nice, succes kearll!
Moet je trouwens je ID meenemen voor TTT? Lijkt me wel he?
Klopt.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 22:10 schreef Keukendrol het volgende:
[..]
Nice, succes kearll!
Moet je trouwens je ID meenemen voor TTT? Lijkt me wel he?
Dank je, zal ik zeker doenquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 22:14 schreef Keukendrol het volgende:
[..]
Succes. En gedraag je als een baas wanneer je kennismaakt met je examinator he. Ferme handdruk enzulks. Dat geeft een goede indruk. Maat van mij is daar niet zo bekwaam in, komt een beetje als een slaplul over. Hij is dan ook al 4x gezakt..
Mijn instructrice zei dat ik mijn idkaart, theorieuitslag en het reflectieformulier mee moet nemen.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 22:24 schreef Downstar het volgende:
[..]
Klopt.
Das ook het enige wat je mee moest nemen geloof ik
ter plaatse moet je dan formuliertjes invullen of jij vind dat je milieubewust kan rijden enzo..
Dat reflectieformulier krijg ik volgens mij pas bij het TTT..quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 22:44 schreef Louboutin het volgende:
[..]
Mijn instructrice zei dat ik mijn idkaart, theorieuitslag en het reflectieformulier mee moet nemen.
Het reflectieformulier geeft ze volgende week aan mij, de week erna heb ik mijn ttt..
Dat formulier moet je vooraf invullen ja, dan nemen ze het met je door en zeggen ze wat ze zelf vinden.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 23:47 schreef Downstar het volgende:
[..]
Dat reflectieformulier krijg ik volgens mij pas bij het TTT..
waarvoor zal je theorie uitslag mee moeten nemen? ik meen dat je een TTT ook zonder theorie gewoon kan doen?
update:
een wettelijk toegestaan, geldig identiteitsbewijs;
geslaagd voor het theorie-examen B of een geldig rijbewijs B-automaat,
het ingevulde formulier Zelfreflectie;
een voor dit examen geschikt motorvoertuig;
de reserveringsbevestiging.
bron: http://www.cbr.nl/4333.pp
Ik weet het niet maar ze zei het, dus ik neem het gewoon meequote:Op dinsdag 13 augustus 2013 23:47 schreef Downstar het volgende:
[..]
Dat reflectieformulier krijg ik volgens mij pas bij het TTT..
waarvoor zal je theorie uitslag mee moeten nemen? ik meen dat je een TTT ook zonder theorie gewoon kan doen?
update:
een wettelijk toegestaan, geldig identiteitsbewijs;
geslaagd voor het theorie-examen B of een geldig rijbewijs B-automaat,
het ingevulde formulier Zelfreflectie;
een voor dit examen geschikt motorvoertuig;
de reserveringsbevestiging.
bron: http://www.cbr.nl/4333.pp
ah zonde man..quote:Op woensdag 14 augustus 2013 12:09 schreef waaromniet1988 het volgende:
Gezakt met mijn praktijkexamen.
Wat had ik klote gereden zeg![]()
Ik was veel te zenuwachtig waardoor ik haastig te werk ging.
Kan niemand een pilletje aanraden waardoor ik enigszins mijn zenuwen ondere controle houd.
Tijdens de rijlessen ging het heel goed en mijn instructeur was dan ook geschrokken en heel verbaasd vanochtend .
Balen.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 13:48 schreef Moiae het volgende:
Jup, ik ben vanochtend ook gezakt.
Alles ging goed, totdat ik een auto compleet over het hoofd zag op een voorrangsweg en toen was het klaar. Ik dacht zelfs even nog dat ik geslaagd was toen we terug waren bij het CBR, maar eenmaal binnen werd me verteld dat er dus blijkbaar een zwarte auto van rechts kwam
Nee, daarom dacht ik ook dat het goed was gegaan toen we terug waren bij het CBR en vertelde ik bij een situatiebevraging vlak erna doodleuk dat links en rechts vrij warenquote:Op woensdag 14 augustus 2013 14:21 schreef waaromniet1988 het volgende:
[..]
Balen.
Werd er ook ingegrepen in de situatie met de zwarte auto?
Valeriaanquote:Op woensdag 14 augustus 2013 12:09 schreef waaromniet1988 het volgende:
Kan niemand een pilletje aanraden waardoor ik enigszins mijn zenuwen ondere controle houd.
Thanks, dat ga ik proberenquote:
Heb zelf beta blokkers. Gaan mij prima af.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 12:09 schreef waaromniet1988 het volgende:
Gezakt met mijn praktijkexamen.
Wat had ik klote gereden zeg![]()
Ik was veel te zenuwachtig waardoor ik haastig te werk ging.
Kan niemand een pilletje aanraden waardoor ik enigszins mijn zenuwen ondere controle houd.
Tijdens de rijlessen ging het heel goed en mijn instructeur was dan ook geschrokken en heel verbaasd vanochtend .
omdat zonder stress je gewoon goed rijdt. In mijn geval danquote:Op woensdag 14 augustus 2013 22:42 schreef Jiang153 het volgende:
Hoezo drugs gebruiken. Gewoon puur natuur rijden
Die moet je wel op recept krijgen of niet?quote:Op woensdag 14 augustus 2013 21:55 schreef Xetran het volgende:
[..]
Heb zelf beta blokkers. Gaan mij prima af.
ga lijm snuivenquote:Op woensdag 14 augustus 2013 23:10 schreef waaromniet1988 het volgende:
[..]
omdat zonder stress je gewoon goed rijdt. In mijn geval dan
Dat wel. Maar ja, ik had ze al omdat ik toen niet fatsoenlijk achter de kassa kon werken.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 23:10 schreef waaromniet1988 het volgende:
[..]
Die moet je wel op recept krijgen of niet?
Maar beïnvloedt het ook het rijgedrag?quote:Op woensdag 14 augustus 2013 23:39 schreef Xetran het volgende:
[..]
Dat wel. Maar ja, ik had ze al omdat ik toen niet fatsoenlijk achter de kassa kon werken.
Ik heb propanolol, die niet. (had er speciaal navraag naar gedaan bij een arts) Van de andere beta's weet ik niet. Anders moet je even googlen, er zijn vrij weinig bijwerkingen.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 00:54 schreef waaromniet1988 het volgende:
[..]
Maar beïnvloedt het ook het rijgedrag?
Ik ga het uitzoeken. Bedankt voor de tip in ieder gevalquote:Op donderdag 15 augustus 2013 01:25 schreef Xetran het volgende:
[..]
Ik heb propanolol, die niet. (had er speciaal navraag naar gedaan bij een arts) Van de andere beta's weet ik niet. Anders moet je even googlen, er zijn vrij weinig bijwerkingen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |