abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129619635
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 17:08 schreef Braddie het volgende:

[..]

De eerste x dat ik m`n theorie wilde doen vroegen ze "Kan je over 3 dagen? "
Ik doe hem pas eind van de maand omdat ik dan weer geld heb ( :') ) En zodat ik nog even 3 weken keihard kan gaan leren...
Braddietje, kerel, hoe the fuck kun je 3x je theorie falen. :')
pi_129619683
quote:
2s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 17:11 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Braddietje, kerel, hoe the fuck kun je 3x je theorie falen. :')
Omdat ik geen geweldige leerling ben, en ik heb wat concentratie problemen... dus dan krijg je dat.
Tel daar lichte faalangst bij op, en dan krijg je dit.
pi_129619765
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 17:13 schreef Braddie het volgende:

[..]

Omdat ik geen geweldige leerling ben, en ik heb wat concentratie problemen... dus dan krijg je dat.
Tel daar lichte faalangst bij op, en dan krijg je dit.
Ga gewoon zitten en geef de juiste antwoorden. Zo moeilijk is het toch niet
pi_129619956
quote:
2s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 17:15 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Ga gewoon zitten en geef de juiste antwoorden. Zo moeilijk is het toch niet
:')___! Uberhaupt mijn reactie gelezen?
pi_129620037
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 17:21 schreef Braddie het volgende:

[..]

:')___! Uberhaupt mijn reactie gelezen?
Jazeker. Ik vind dat je lijdt aan overmatig zelfmedelijden.
pi_129620062
quote:
15s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 17:23 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Jazeker. Ik vind dat je lijdt aan overmatig zelfmedelijden.
Ik niet.
Heel eenvoudig, leren is gewoon altijd al een zwak punt bij mij geweest.
pi_129620215
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 17:24 schreef Braddie het volgende:

[..]

Ik niet.
Heel eenvoudig, leren is gewoon altijd al een zwak punt bij mij geweest.
Maar in je andere post zei je dat je niet eens, dan wel te laat, begon met leren wegens gebrek aan discipline?
pi_129620361
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 17:29 schreef Xetran het volgende:

[..]

Maar in je andere post zei je dat je niet eens, dan wel te laat, begon met leren wegens gebrek aan discipline?
Precies.
Ik heb wel geleerd, voor m`n eerste theorie examen heb ik dat boek 2-3x doorgenomen en examens gemaakt. Toen ik zakte werd ik heel lax, en heb ik de laatste 4 dagen maar wat geleerd, en voor m`n 3e examen ben ik wel hard aan de slag gegaan (elke dag 2 hoofdstukken uit het boek lezen + 1 week lang alleen maar exameens maken.. 3 per dag)

Maar dat was blijkbaar niet genoeg.

Heb nu een 88pagina tellende PDF van het ministerie van infrastructuur en milieu gedownload, en daar staat ook zo`n beetje alles in (inclusief gedetaileerde dingen waar ik op zakte, trams, en stoptekens van agenten etc)
pi_129630603
Ik had een pakket met rijbewijsgarantie en verdorie, ik ben in 1 keer geslaagd :P.
Dus ik was een aardig bedrag kwijt voor m'n aantal lessen. 2400 euro ofzo.
En toch zou ik het zo weer doen, want het feit dat het financieel niet uitmaakte of ik zakte of niet maakte een heel groot verschil. Plus ik wist zeker dat m'n instructeur en ik aan hetzelfde doel werkte, ik hoefde me geen zorgen te maken of hij me te veel of te weinig liet lessen. Dat gaf ook heel veel rust.

M'n eerste en huidige auto kostte 2000 euro. En 4 maanden na het halen van m'n rijbewijs kreeg ik een baan waarvoor een rijbewijs en auto noodzakelijk waren :). Dus het heeft zich direct terugbetaald in die zin.

Ik heb trouwens gezorgd dat ik alle financiėle middelen had voor ik begon. Ik heb te vaak van mensen gehoord dat ze een paar keer zakte en toen eigenlijk het geld niet meer hadden. Zelfs mensen die daarom zonder rijbewijs weg moesten lopen nadat ze er al zoveel geld in hadden gestoken. Doodzonde.
Schnitzel, friet, erwten en worteltjes, GENIET!
Ik heb keiveel verstand van alles.
pi_129630701
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 17:34 schreef Braddie het volgende:

[..]

Precies.
Ik heb wel geleerd, voor m`n eerste theorie examen heb ik dat boek 2-3x doorgenomen en examens gemaakt. Toen ik zakte werd ik heel lax, en heb ik de laatste 4 dagen maar wat geleerd, en voor m`n 3e examen ben ik wel hard aan de slag gegaan (elke dag 2 hoofdstukken uit het boek lezen + 1 week lang alleen maar exameens maken.. 3 per dag)

Maar dat was blijkbaar niet genoeg.

Heb nu een 88pagina tellende PDF van het ministerie van infrastructuur en milieu gedownload, en daar staat ook zo`n beetje alles in (inclusief gedetaileerde dingen waar ik op zakte, trams, en stoptekens van agenten etc)
Ik heb het al eerder genoemd, maar je moet mij toch echt nog eens uitleggen hoe je de voorrangsregels voor trams niet kan begrijpen, Een tram heeft op een gelijkwaardige kruising altijd voorrang. Simpeler dan dat kan toch bijna niet?
  zaterdag 3 augustus 2013 @ 14:56:44 #186
197338 Knevelt
Een lekkere boy met brains
pi_129647077
quote:
3s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 22:19 schreef Nagelschaartje het volgende:
Ik had een pakket met rijbewijsgarantie en verdorie, ik ben in 1 keer geslaagd :P.
Dus ik was een aardig bedrag kwijt voor m'n aantal lessen. 2400 euro ofzo.
En toch zou ik het zo weer doen, want het feit dat het financieel niet uitmaakte of ik zakte of niet maakte een heel groot verschil. Plus ik wist zeker dat m'n instructeur en ik aan hetzelfde doel werkte, ik hoefde me geen zorgen te maken of hij me te veel of te weinig liet lessen. Dat gaf ook heel veel rust.

Gefeliciteerd! :D Hoeveel lessen heb je uiteindelijk gehad?
Op woensdag 29 september 2010 14:34 schreef Nikmans het volgende:
TS [Knevelt] is een van die zeldzame posters die de grens tussen trollen en serieus posten uitgegumd heeft _O_
pi_129655702
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 14:56 schreef Knevelt het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! :D Hoeveel lessen heb je uiteindelijk gehad?
Ik heb hem al 1, 5 jaar ;)
Ik ging alleen even in op de vraag hoeveel je rijbewijs gekost had.

43 lessen trouwens :)
pi_129695284
Morgen afrijden. Nog niet echt heel zenuwachtig :P Zal morgen wel komen denk ik.
pi_129706919
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 17:34 schreef Braddie het volgende:
(inclusief gedetaileerde dingen waar ik op zakte, trams, en stoptekens van agenten etc)
Hoe kan je daar nou op zakken? :') Vraag me echt serieus af of jij wel geschikt bent voor een rijbewijs. En zeker met faalangst, er zijn al genoeg angsthazen in het verkeer en dat is zo verschrikkelijk gevaarlijk. In het verkeer moet je direct je besluit nemen en daar ook adequaat naar handelen, niet gaan zitten twijfelen wat je nou eigenlijk het beste kan doen. Want dan is het al te laat.

Ja het is een excuus waarom je zo vaak over je theorie doet, maar ook een reden om je nooit de weg op te laten gaan.
pi_129706944
quote:
6s.gif Op zondag 4 augustus 2013 22:15 schreef Mars_Rotterdam het volgende:
Morgen afrijden. Nog niet echt heel zenuwachtig :P Zal morgen wel komen denk ik.
Succes! Gewoon verstand op nul en je niks van die vent/vrouw naast je aantrekken. Als je (een beetje) kan rijden moet het gewoon goed komen.
pi_129715771
Heb een her-examen ingepland en ik kan de 23 augustus al opnieuw op :) Al over +/- 2 1/2 week. Wel pas om 15:50, is dat een beetje een fijne tijd? Ben bang dat ik dan midden in de spits zit :P Naja in de tussentijd nog een paar lessen en hopelijk zijn dat dan ook meteen de laatste :)
  maandag 5 augustus 2013 @ 14:54:39 #192
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_129715909
Alweer een tijdje aan het lessen, maar na 20 lessen schakel ik nog steeds veel te lomp. Ik laat de koppeling te snel opkomen waardoor ik niet of schokkerig weg kom bij verkeerslichten, de motor slaat nog steeds een enkele keer af en vloeiend bochten maken in nauwe woonwijken is daarom ook nog te slordig.

1) Meestal laat ik de koppeling langzaam opkomen, maar niet ver genoeg
2) Als de koppeling dan niet aangrijpt, laat ik m verder opkomen, maar vaak te snel
3) En dan is het kwaad al geschied, want dan is alle vaart er uit...

Wie heeft er voor mij tips om beter met dat klote pedaal om te gaan? Ik heb trouwens les in een diesel.
pi_129716070
Yo gezakt :'(
  maandag 5 augustus 2013 @ 15:00:54 #194
197338 Knevelt
pi_129716103
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 14:54 schreef HenkBenzinetank het volgende:
Alweer een tijdje aan het lessen, maar na 20 lessen schakel ik nog steeds veel te lomp. Ik laat de koppeling te snel opkomen waardoor ik niet of schokkerig weg kom bij verkeerslichten, de motor slaat nog steeds een enkele keer af en vloeiend bochten maken in nauwe woonwijken is daarom ook nog te slordig.

1) Meestal laat ik de koppeling langzaam opkomen, maar niet ver genoeg
2) Als de koppeling dan niet aangrijpt, laat ik m verder opkomen, maar vaak te snel
3) En dan is het kwaad al geschied, want dan is alle vaart er uit...

Wie heeft er voor mij tips om beter met dat klote pedaal om te gaan? Ik heb trouwens les in een diesel.
Dat probleem keerde bij mij ook een aantal keren terug. Ik schakelde dan en liet de koppeling opkomen zonder gas bij te geven. Pas als de koppeling omhoog was, gaf ik weer gas. Wat hielp was meer gas te geven (zodat hij 'n beetje gaat grommen) en dan pas de koppeling geleidelijk laten opkomen.
TS [Knevelt] is een van die zeldzame posters die de grens tussen trollen en serieus posten uitgegumd heeft _O_
  maandag 5 augustus 2013 @ 15:02:19 #195
197338 Knevelt
pi_129716151
quote:
15s.gif Op maandag 5 augustus 2013 14:59 schreef Mars_Rotterdam het volgende:
Yo gezakt :'(
Jammer pik. :(

Wat was er misgegaan?
  maandag 5 augustus 2013 @ 15:02:45 #196
197338 Knevelt
pi_129716158
Ik heb btw halverweg september TTT. Hoeveel tijd zat er bij jullie tussen TTT en eindexamen?
  maandag 5 augustus 2013 @ 15:05:36 #197
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_129716248
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 15:00 schreef Knevelt het volgende:

[..]

Dat probleem keerde bij mij ook een aantal keren terug. Ik schakelde dan en liet de koppeling opkomen zonder gas bij te geven. Pas als de koppeling omhoog was, gaf ik weer gas. Wat hielp was meer gas te geven (zodat hij 'n beetje gaat grommen) en dan pas de koppeling geleidelijk laten opkomen.
Dan zegt m'n instructeur weer dat ik te veel gas geef :{. In theorie moet het me ook lukken om zonder gas weg te rijden (diesel rijdt 20 in z'n 2 zonder gas), maar de praktijk blijkt wat lastiger...
pi_129716345
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 15:05 schreef HenkBenzinetank het volgende:

[..]

Dan zegt m'n instructeur weer dat ik te veel gas geef :{. In theorie moet het me ook lukken om zonder gas weg te rijden (diesel rijdt 20 in z'n 2 zonder gas), maar de praktijk blijkt wat lastiger...
Gewoon je koppeling rustig laten opkomen totdat je wegrijdt. Zo moet je ook je bijzondere manoeuvres doen, dus dat aanknopingspunt moet je wel weten te vinden. Daar een beetje gas bij geven en weg ben je. Probeer ook rustig te blijven voor een stoplicht en je niks aan te trekken van het overige verkeer, want dan gaat het des te sneller fout. Succes.
  maandag 5 augustus 2013 @ 15:09:23 #199
197338 Knevelt
pi_129716352
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 15:05 schreef HenkBenzinetank het volgende:

[..]

Dan moet je die overweging precies zoals je die nu omschrijft eens aan je instructeur overbrengen.

'Instructeur ik wil graag schakelen zonder stokken. Zonder gas bijgeven lukt me dat niet, maar met gas bijgeven is niet zo goed volgens u. Hoe kan ik het dan het beste doen?' :s)
pi_129716846
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 15:02 schreef Knevelt het volgende:

[..]

Jammer pik. :(

Wat was er misgegaan?
Snelweg. Reed te lang naast een vrachtwagen en bij het uitvoegen te laat richting gegeven met een motor achter me.

Binnen de bebouwde kom ging het goed.

[ Bericht 3% gewijzigd door Mars_Rotterdam op 05-08-2013 15:33:09 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')