abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 30 juli 2013 @ 11:36:17 #101
197338 Knevelt
Een lekkere boy met brains
pi_129499868
Theorie in één keer gehaald. :D

Gevaarherkenning: 15/25 goed. ( had ik wel verwacht :') )
Rest: 37/40 goed.
Op woensdag 29 september 2010 14:34 schreef Nikmans het volgende:
TS [Knevelt] is een van die zeldzame posters die de grens tussen trollen en serieus posten uitgegumd heeft _O_
  dinsdag 30 juli 2013 @ 11:40:48 #102
209721 Downstar
Moeimaker
pi_129500014
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 11:36 schreef Knevelt het volgende:
Theorie in één keer gehaald. :D

Gevaarherkenning: 15/25 goed. ( had ik wel verwacht :') )
Rest: 37/40 goed.
^O^ , gefeliciteerd!
  dinsdag 30 juli 2013 @ 11:41:13 #103
197338 Knevelt
Een lekkere boy met brains
pi_129500029
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 11:40 schreef Downstar het volgende:

[..]

^O^ , gefeliciteerd!
Dankje! :D
Op woensdag 29 september 2010 14:34 schreef Nikmans het volgende:
TS [Knevelt] is een van die zeldzame posters die de grens tussen trollen en serieus posten uitgegumd heeft _O_
pi_129500340
Even gecopy paste van een site:

Waaruit bestaat het theorie-examen bij het CBR?
Het theorie-examen bestaat uit drie onderdelen:
Gevaarherkenning 25 vragen;
Verkeersregels 30 vragen;
Verkeersinzicht 10 vragen.

ik wist niet dat het auto theorie examen nu 65 vragen is geworden? was toch eerst altijd 50 vragen?
pi_129501644
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 11:36 schreef Knevelt het volgende:
Theorie in één keer gehaald. :D

Gevaarherkenning: 15/25 goed. ( had ik wel verwacht :') )
Rest: 37/40 goed.
Gefeliciteerd *O*
Weet je al wanneer je je praktijk hebt?
  dinsdag 30 juli 2013 @ 13:38:32 #106
197338 Knevelt
Een lekkere boy met brains
pi_129503710
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 12:30 schreef Gruisman het volgende:

[..]

Gefeliciteerd *O*
Weet je al wanneer je je praktijk hebt?
:D
Nope nog niet. Eerst nog TTT, maar die zal morgen bij mijn rijles wel gepland worden.
Op woensdag 29 september 2010 14:34 schreef Nikmans het volgende:
TS [Knevelt] is een van die zeldzame posters die de grens tussen trollen en serieus posten uitgegumd heeft _O_
  dinsdag 30 juli 2013 @ 15:33:04 #107
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_129507905
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 13:38 schreef Knevelt het volgende:

[..]

:D
Nope nog niet. Eerst nog TTT,
Zonde van je tijd en geld. Naar mijn bescheiden mening dan ;)
Ok stelletje hokboeren
  dinsdag 30 juli 2013 @ 15:33:25 #108
197338 Knevelt
Een lekkere boy met brains
pi_129507918
quote:
10s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 15:33 schreef padlarf het volgende:

[..]

Zonde van je tijd en geld. Naar mijn bescheiden mening dan ;)
Zit in mijn pakket. Dusja.
Op woensdag 29 september 2010 14:34 schreef Nikmans het volgende:
TS [Knevelt] is een van die zeldzame posters die de grens tussen trollen en serieus posten uitgegumd heeft _O_
  dinsdag 30 juli 2013 @ 15:34:17 #109
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_129507948
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 15:33 schreef Knevelt het volgende:

[..]

Zit in mijn pakket. Dusja.
Oh, ja dan zou ik het inderdaad ook doen. :)
Ok stelletje hokboeren
  dinsdag 30 juli 2013 @ 15:37:06 #110
197338 Knevelt
Een lekkere boy met brains
pi_129508021
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 15:34 schreef padlarf het volgende:

[..]

Oh, ja dan zou ik het inderdaad ook doen. :)
Maar ik heb er ook wel over nagedacht.

Enerzijds hoor ik veel mensen zeggen dat TTT handig is omdat je die bijzondere verrichtingen dan niet meer op je uiteindelijke praktijkexamen hoeft te doen. De druk ligt dan lager.

Anderzijds kan ik me ook voorstellen dat het juist fijner is als je op het praktijkexamen alles nog moet doen. Bij parkeren en omkeren kun je immers weinig écht fout doen. Het kan bijvoorbeeld dat je drie keer opnieuw moet steken, maar zo lang je niemand hindert en goed blijft kijken zul je daar niet op zakken. Bovendien heb je dan alweer tijd opgevuld waarin je geen lastige situaties tegen kunt komen.

Hoe kijken jullie er tegenaan?
Op woensdag 29 september 2010 14:34 schreef Nikmans het volgende:
TS [Knevelt] is een van die zeldzame posters die de grens tussen trollen en serieus posten uitgegumd heeft _O_
  dinsdag 30 juli 2013 @ 15:40:37 #111
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_129508153
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 15:37 schreef Knevelt het volgende:

[..]

Maar ik heb er ook wel over nagedacht.

Enerzijds hoor ik veel mensen zeggen dat TTT handig is omdat je die bijzondere verrichtingen dan niet meer op je uiteindelijke praktijkexamen hoeft te doen. De druk ligt dan lager.

Anderzijds kan ik me ook voorstellen dat het juist fijner is als je op het praktijkexamen alles nog moet doen. Bij parkeren en omkeren kun je immers weinig écht fout doen. Het kan bijvoorbeeld dat je drie keer opnieuw moet steken, maar zo lang je niemand hindert en goed blijft kijken zul je daar niet op zakken. Bovendien heb je dan alweer tijd opgevuld waarin je geen lastige situaties tegen kunt komen.

Hoe kijken jullie er tegenaan?
Ik denk dat je daar precies de belangrijkste afweging in kaart hebt gebracht. ^O^
Ok stelletje hokboeren
  dinsdag 30 juli 2013 @ 15:44:39 #112
197338 Knevelt
Een lekkere boy met brains
pi_129508343
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 15:40 schreef padlarf het volgende:

[..]

Ik denk dat je daar precies de belangrijkste afweging in kaart hebt gebracht. ^O^
:D

Van de andere kant denk ik ook weer als tegenwerping op de tweede redenering (alles in één praktijkexamen): Je moet gewoon alles wat je tegenkomt aankunnen. Dus ook die lastige situaties. Beter tijdens examen en zakken, dan dat je door het examen komt maar in het echt in de fout gaat.
Op woensdag 29 september 2010 14:34 schreef Nikmans het volgende:
TS [Knevelt] is een van die zeldzame posters die de grens tussen trollen en serieus posten uitgegumd heeft _O_
  dinsdag 30 juli 2013 @ 15:46:43 #113
331250 tuut-chips
Koning redstone
pi_129508419
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 11:51 schreef KYC het volgende:
Even gecopy paste van een site:

Waaruit bestaat het theorie-examen bij het CBR?
Het theorie-examen bestaat uit drie onderdelen:
Gevaarherkenning 25 vragen;
Verkeersregels 30 vragen;
Verkeersinzicht 10 vragen.

ik wist niet dat het auto theorie examen nu 65 vragen is geworden? was toch eerst altijd 50 vragen?
Misschien door de invoering van gevaarherkenning? Ik heb meer dan een jaar geleden theorieexamen gedaan en toen was het ook al 40+25.
pi_129509182
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 15:37 schreef Knevelt het volgende:

Anderzijds kan ik me ook voorstellen dat het juist fijner is als je op het praktijkexamen alles nog moet doen. Bij parkeren en omkeren kun je immers weinig écht fout doen. Het kan bijvoorbeeld dat je drie keer opnieuw moet steken, maar zo lang je niemand hindert en goed blijft kijken zul je daar niet op zakken. Bovendien heb je dan alweer tijd opgevuld waarin je geen lastige situaties tegen kunt komen.

Hoe lang ben je bezig met parkeren, ook al moet je 3x opnieuw steken? Langer dan 3 minuten toch niet, dat maakt op 35 minuten niet veel uit. En als je het expres gaat zitten rekken zul je alleen maar minpunten krijgen.
"Make money. Make more money. Make other people produce so as to make more money."
Hubbard Communications Office Policy Letter (9 March 1972)
pi_129509565
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 15:37 schreef Knevelt het volgende:

[..]

Maar ik heb er ook wel over nagedacht.

Enerzijds hoor ik veel mensen zeggen dat TTT handig is omdat je die bijzondere verrichtingen dan niet meer op je uiteindelijke praktijkexamen hoeft te doen. De druk ligt dan lager.

Anderzijds kan ik me ook voorstellen dat het juist fijner is als je op het praktijkexamen alles nog moet doen. Bij parkeren en omkeren kun je immers weinig écht fout doen. Het kan bijvoorbeeld dat je drie keer opnieuw moet steken, maar zo lang je niemand hindert en goed blijft kijken zul je daar niet op zakken. Bovendien heb je dan alweer tijd opgevuld waarin je geen lastige situaties tegen kunt komen.

Hoe kijken jullie er tegenaan?
Tja, het is maar hoe je het ziet. Dankzij mijn TTT examinator heb ik nu een medische aantekening die ik anders niet zou hebben gehad. Maar over het algemeen ligt het er aan wie je treft. Feedback van een examinator is natuurlijk altijd fijn om te hebben. Je weet hoe je ervoor staat en waar je nog op moet oefenen. Maar het is maar net wie je treft, want ik kreeg op mijn a4tje met aanwijzingen slechts het woordje 'concentratie'.

De ontheffing bij de TTT is natuurlijk wel altijd fijn om te hebben, dan is je examen (en dus stressperiode) ook weer korter.

Edit: oh dubbelop, ach ja.
  dinsdag 30 juli 2013 @ 16:17:35 #116
197338 Knevelt
Een lekkere boy met brains
pi_129509606
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 16:16 schreef Xetran het volgende:

[..]

Tja, het is maar hoe je het ziet. Dankzij mijn TTT examinator heb ik nu een medische aantekening die ik anders niet zou hebben gehad. Maar over het algemeen ligt het er aan wie je treft. Feedback van een examinator is natuurlijk altijd fijn om te hebben. Je weet hoe je ervoor staat en waar je nog op moet oefenen. Maar het is maar net wie je treft, want ik kreeg op mijn a4tje met aanwijzingen slechts het woordje 'concentratie'.

De ontheffing bij de TTT is natuurlijk wel altijd fijn om te hebben, dan is je examen (en dus stressperiode) ook weer korter.

Edit: oh dubbelop, ach ja.
Wat bedoel je precies met medische aantekening?
Op woensdag 29 september 2010 14:34 schreef Nikmans het volgende:
TS [Knevelt] is een van die zeldzame posters die de grens tussen trollen en serieus posten uitgegumd heeft _O_
pi_129509757
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 16:17 schreef Knevelt het volgende:

[..]

Wat bedoel je precies met medische aantekening?
Dat de examinator blijkbaar heeft ingefluisterd bij iets of iemand dat ik iets mankeer waardoor ik niet normaal zou kunnen rijden of examen doen. Tot op heden heb ik geen idee wat het is dat ik 'mankeer' want ik ben kerngezond en mijn TTT heb ik vlekkeloos afgerond. Idk of dat vaker voorkomt of ik gewoon bad luck heb of er een miscommunicatie ergens is ontstaan in het CBR.. Maar je moet sowieso je mondje niet voorbij praten mocht je last hebben van je ogen, medicatie neemt of iets anders wat je liever wil verzwijgen op je EV, want dan krijg je natuurlijk problemen.

N.a.v. een medische aantekening komt er altijd een onderzoek door een arts van hun uit, en dat kan dus gevolgen hebben. Bijvoorbeeld dat je elk jaar moet verlengen of dat je bijvoorbeeld verplicht een bril moet dragen. Hopelijk snap je het een beetje, het gaat met wat ik wilde zeggen vooral om de laatste zin van de 1e alinea.
pi_129514175
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 15:37 schreef Knevelt het volgende:

[..]

Maar ik heb er ook wel over nagedacht.

Enerzijds hoor ik veel mensen zeggen dat TTT handig is omdat je die bijzondere verrichtingen dan niet meer op je uiteindelijke praktijkexamen hoeft te doen. De druk ligt dan lager.

Anderzijds kan ik me ook voorstellen dat het juist fijner is als je op het praktijkexamen alles nog moet doen. Bij parkeren en omkeren kun je immers weinig écht fout doen. Het kan bijvoorbeeld dat je drie keer opnieuw moet steken, maar zo lang je niemand hindert en goed blijft kijken zul je daar niet op zakken. Bovendien heb je dan alweer tijd opgevuld waarin je geen lastige situaties tegen kunt komen.

Hoe kijken jullie er tegenaan?
Ik zou over ttt zeggen: 100% doen. Gister ttt gehad. Je krijgt het hele idee "examen" voorgeschoteld. De fouten die ik tijdens de ttt maakte vergeet ik niet en zal ik dus minder snel nog eens maken. Daarnaast kan je de vrijstelling krijgen, die volgens mij alléén voor het eerste examen geldt (dus hopelijk meteen halen :+). Dat is toch wel lekker want als je een beetje pech hebt krijg je tijdens je uiteindelijke examen een of ander kut straatje om te parkeren/draaien... dan ligt het er aan hoe koel je bent om het goed te doen. Ik heb nu iig wel stress minder omdat ik weet dat ik dat niet hoef te doen over een paar weken.. alleen goed m'n rondje rijden!!

Het is gewoon een goede ervaring in het geheel zo'n oefentoets. Van begin tot eind. Je weet echt precies waar je nog aan moet gaan werken.
pi_129514215
Over 2 weken weer op voor m`n Theorie, waarschijnlijk een cursus.
Daarna pas weer rijles, heb ik gewoon 1 maand en 3 weken niet gereden, gaat nog leuk worden :')___!
  dinsdag 30 juli 2013 @ 18:51:06 #120
273383 Nagelschaartje
Lijken wassen!
pi_129514831
Wat TTT betreft heb ik mijn ervaring al vaker verteld:
Ik had een pakket met rijbewijs-garantie. Ik betaalde dus een vast bedrag en mocht daarvoor lessen en examens doen tot ik m'n rijbewijs had.
Mijn instructeur had er dus baat bij om mij dat papiertje zo goedkoop mogelijk te laten halen, want alles wat hij bespaarde was pure winst.
In dat pakket zat standaard een TTT. Als het volledig nutteloos zou zijn, waarom zou die rijinstructeur het dan gebruiken? Kost hem alleen maar geld.

Ik vond het zelf ook wel prettig om TTT te doen, omdat we daarna heel gericht aan bepaalde punten konden werken die ik nog niet goed beheerste. En die vrijstelling voor bijzondere verrichtingen was ook wel lekker, hoefde ik me geen zorgen meer over te maken.
Schnitzel, friet, erwten en worteltjes, GENIET!
Ik heb keiveel verstand van alles.
pi_129515072
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 18:32 schreef Braddie het volgende:
Over 2 weken weer op voor m`n Theorie, waarschijnlijk een cursus.
Daarna pas weer rijles, heb ik gewoon 1 maand en 3 weken niet gereden, gaat nog leuk worden :')___!
Valt mee. Het is net als fietsen. Misschien ga je een keer op je bek, maar na een kwartier is het of je nooit anders hebt gedaan.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_129515140
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 16:21 schreef Xetran het volgende:

[..]

Dat de examinator blijkbaar heeft ingefluisterd bij iets of iemand dat ik iets mankeer waardoor ik niet normaal zou kunnen rijden of examen doen. Tot op heden heb ik geen idee wat het is dat ik 'mankeer' want ik ben kerngezond en mijn TTT heb ik vlekkeloos afgerond. Idk of dat vaker voorkomt of ik gewoon bad luck heb of er een miscommunicatie ergens is ontstaan in het CBR.. Maar je moet sowieso je mondje niet voorbij praten mocht je last hebben van je ogen, medicatie neemt of iets anders wat je liever wil verzwijgen op je EV, want dan krijg je natuurlijk problemen.

N.a.v. een medische aantekening komt er altijd een onderzoek door een arts van hun uit, en dat kan dus gevolgen hebben. Bijvoorbeeld dat je elk jaar moet verlengen of dat je bijvoorbeeld verplicht een bril moet dragen. Hopelijk snap je het een beetje, het gaat met wat ik wilde zeggen vooral om de laatste zin van de 1e alinea.
Vreemde bedoeling, heb je het cbr al gebeld om te vragen wat je volgens examinator mankeert?
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  dinsdag 30 juli 2013 @ 19:03:41 #123
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_129515225
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 19:01 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Vreemde bedoeling, heb je het cbr al gebeld om te vragen wat je volgens examinator mankeert?
bedoening. Xetran heeft zijn situatie eerder beschreven, en het doet allemaal nogal kafkaësk aan :')
Ok stelletje hokboeren
pi_129515422
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 19:03 schreef padlarf het volgende:

[..]

bedoening. Xetran heeft zijn situatie eerder beschreven, en het doet allemaal nogal kafkaësk aan :')
Tja, je moet zelf weten wat je wil. Ik zeg gewoon hoe het voor mij is gegaan, en dat je op z'n minst met wat je zegt beter kan opletten.
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 19:01 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Vreemde bedoeling, heb je het cbr al gebeld om te vragen wat je volgens examinator mankeert?
Ja, weet niemand. Maar ik val in herhaling, het ging vooral om bovenstaande^
pi_129515498
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 19:03 schreef padlarf het volgende:

[..]

bedoening. Xetran heeft zijn situatie eerder beschreven, en het doet allemaal nogal kafkaësk aan :')
Ik moest googlen naar 'kafkaësk', maar je hebt gelijk. Desalniettemin vind ik het een goed recht om te vragen wat ze in hun wijsheid heeft doen besluiten een kruisje achter zijn naam te planten.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  dinsdag 30 juli 2013 @ 19:12:16 #126
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_129515518
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 19:09 schreef Xetran het volgende:

[..]

Tja, je moet zelf weten wat je wil. Ik zeg gewoon hoe het voor mij is gegaan, en dat je op z'n minst met wat je zegt beter kan opletten.

Het ging er om dat jij al hebt geprobeerd achter de reden van die aantekening te komen en je volgens mij tegen een bureaucratische muur opliep
Ok stelletje hokboeren
  dinsdag 30 juli 2013 @ 19:13:53 #127
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_129515578
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 19:11 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Ik moest googlen naar 'kafkaësk', maar je hebt gelijk. Desalniettemin vind ik het een goed recht om te vragen wat ze in hun wijsheid heeft doen besluiten een kruisje achter zijn naam te planten.
Oh sorry, het was niet als commentaar bedoeld. Ik verwacht uiteraard niet dat je alle topics van van a tot z hebt gelezen en/of uit je hoofd kent :) Achteraf gezien had ik de vraag beter gewoon aan Xetran over kunnen laten.
Ok stelletje hokboeren
pi_129515603
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 18:58 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Valt mee. Het is net als fietsen. Misschien ga je een keer op je bek, maar na een kwartier is het of je nooit anders hebt gedaan.
Ahh.
Toen ik net 2 lessen had gedaan zei m`n instructeur doodleuk "Ja, ik ga 2,5 week op vakantie"
Daarna moest ik echt een rijles weer ff inkomen, dus vraag me af hoe het nu na 15 lessen is :P
pi_129515793
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 19:13 schreef padlarf het volgende:

[..]

Oh sorry, het was niet als commentaar bedoeld. Ik verwacht uiteraard niet dat je alle topics van van a tot z hebt gelezen en/of uit je hoofd kent :) Achteraf gezien had ik de vraag beter gewoon aan Xetran over kunnen laten.
maakt niet uit. Ik heb ook net pas :@ alles terug gelezen. Als Xetran echt niets aan zijn ogen mankeert zou een ogentest daarover uitsluitsel moeten bieden. De kosten daarvan is een ander verhaal. Misschien kun je bij een positieve uitslag de rekening naar Rijswijk sturen. (Althans, dat zou ik doen >:) )
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_129535108
Hallo allemaal :)

Al een tijdje mijn rijbewijs gehaald, maar nog niet extreem veel gereden. Wat ik reed was voornamelijk alleen binnen de bebouwde kom. Nu heb ik vandaag te horen gekregen dat ik de komende tijd (vanavond al) met de auto van de baas naar mn werk moet. Echter, dit is een Peugot Partner dat geen achter-zijruiten heeft. Alleen twee ramen voorin zeg maar. Nu maak ik mij een beetje zorgen om de dode hoek, omdat je nu niet meer over je schouder kan kijken. Vooral op de snelweg lijkt me dit niet fijn. Heeft een andere beginnende bestuurder hier ook ervaring mee? Andere tips en pointers zijn ook zeer graag welkom :)
pi_129535852
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 09:45 schreef -Dries- het volgende:
Al een tijdje mijn rijbewijs gehaald, maar nog niet extreem veel gereden. Wat ik reed was voornamelijk alleen binnen de bebouwde kom. Nu heb ik vandaag te horen gekregen dat ik de komende tijd (vanavond al) met de auto van de baas naar mn werk moet. Echter, dit is een Peugot Partner dat geen achter-zijruiten heeft. Alleen twee ramen voorin zeg maar. Nu maak ik mij een beetje zorgen om de dode hoek, omdat je nu niet meer over je schouder kan kijken. Vooral op de snelweg lijkt me dit niet fijn. Heeft een andere beginnende bestuurder hier ook ervaring mee? Andere tips en pointers zijn ook zeer graag welko
Niet te veel zorgen over maken, vaak staan de spiegels van dat soort autotjes wel wat anders, zodat de dode hoek wat kleiner wordt. Verder moet je je er niet te veel zorgen over maken, want het valt best wel mee. Desnoods gewoon iets langer in je spiegel turen, even gas geven en dan gaan, dan weet je ook zeker dat er niemand zit. Succes!
pi_129539180
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 09:45 schreef -Dries- het volgende:
Hallo allemaal :)

Al een tijdje mijn rijbewijs gehaald, maar nog niet extreem veel gereden. Wat ik reed was voornamelijk alleen binnen de bebouwde kom. Nu heb ik vandaag te horen gekregen dat ik de komende tijd (vanavond al) met de auto van de baas naar mn werk moet. Echter, dit is een Peugot Partner dat geen achter-zijruiten heeft. Alleen twee ramen voorin zeg maar. Nu maak ik mij een beetje zorgen om de dode hoek, omdat je nu niet meer over je schouder kan kijken. Vooral op de snelweg lijkt me dit niet fijn. Heeft een andere beginnende bestuurder hier ook ervaring mee? Andere tips en pointers zijn ook zeer graag welkom :)
Blijven kijken. Zorg dat je niet verrast wordt en blijf het verkeer in de gaten houden dat achter/naast je rijdt.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_129540321
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 09:45 schreef -Dries- het volgende:
Hallo allemaal :)

Al een tijdje mijn rijbewijs gehaald, maar nog niet extreem veel gereden. Wat ik reed was voornamelijk alleen binnen de bebouwde kom. Nu heb ik vandaag te horen gekregen dat ik de komende tijd (vanavond al) met de auto van de baas naar mn werk moet. Echter, dit is een Peugot Partner dat geen achter-zijruiten heeft. Alleen twee ramen voorin zeg maar. Nu maak ik mij een beetje zorgen om de dode hoek, omdat je nu niet meer over je schouder kan kijken. Vooral op de snelweg lijkt me dit niet fijn. Heeft een andere beginnende bestuurder hier ook ervaring mee? Andere tips en pointers zijn ook zeer graag welkom :)
Je kan toch gewoon over je schouder kijken door je normale zijramen? En wat achter je zit voornamelijk met je zijspiegels. Ik kijk sowieso nooit echt door de achterramen :P
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  woensdag 31 juli 2013 @ 12:43:36 #134
306371 zerokil
psvunited
pi_129540454
Bam geslaagd voor de 1ste keer!!!

Morgen naar het gemeentehuis.
  woensdag 31 juli 2013 @ 12:44:32 #135
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_129540482
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 12:43 schreef zerokil het volgende:
Bam geslaagd voor de 1ste keer!!!

Morgen naar het gemeentehuis.
Netjes
Ok stelletje hokboeren
pi_129541009
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 12:43 schreef zerokil het volgende:
Bam geslaagd voor de 1ste keer!!!

Morgen naar het gemeentehuis.
Top!
  woensdag 31 juli 2013 @ 13:08:57 #137
331250 tuut-chips
Koning redstone
pi_129541156
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 12:43 schreef zerokil het volgende:
Bam geslaagd voor de 1ste keer!!!

Morgen naar het gemeentehuis.
de eerste keer slagen is altijd het lastigst. Na twee-drie keer raak je er wel aan gewend

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_129586943
Vandaag ook voor het eerst rijexamen gehad en gezakt :( Ging niet heel erg slecht, maar ik had wel een ingreep. Welke wel een beetje terecht was denk ik, ik stond voor een stoplicht, en ik wilde linksaf. Tegenover stond ook een auto voor het stoplicht die rechtsaf ging (dezelfde richting die ik opwilde dus) Beide stoplichten gingen tegelijk op groen, en wij kwamen beide uit op een tweebaans weg, ik wilde de linker rijstrook pakken, want hij ging de rechter rijstrook op. Maar ik moest de auto voor laten gaan omdat de kans er was dat hij misschien wel de linker rijstrook op ging, en omdat hij de korte bocht had. Dus wel een beetje terecht, maar nog steeds klote natuurlijk.

Voor de rest ging het wel goed op zich. De bijzondere verrichtingen (ik moest inparkeren en een omkeer opdracht doen) gingen wel redelijk (zei hij ook) Alleen bij het inparkeren had ik iets te vroeg teruggedraaid waardoor ik een klein stukje op de weg stond. Daarnaast kreeg ik nog een stel clusteropdrachten, sommige gingen wel, maar bij sommige was ik het weer vergeten :P Dus dan ben ik aan het denken of het nou links of rechts was, en dan zit ik weer op de verkeerde rijstrook :P

Maar de examinator zei bij het afronding gesprek wel dat ik al een heel eind was, alleen nog een paar kleine dingen. Had eigenlijk wel verwacht dat ik ging slagen, omdat de les die ik de dag ervoor had, heel erg goed ging. Had toen misschien 2x wat te laat terug geschakeld, maar voor de rest ging het super.

Achja, heb ook wel een beetje geluk. Mijn rij-instructeur wil nu dus een nieuw examen inplannen (ga maandag even langs bij de rijschool om in te plannen) En omdat ik altijd netjes op tijd betaalde voor de lessen, had hij het voorstel dat ik 4 lessen gratis krijg, als ik mijn rijexamen alvast vooruit betaal. Netjes hoor!

Hoop wel dat ik nog voordat school begint nog een herexamen te kunnen doen. De wachttijd is als het goed is 3 weken zag ik op de CBR site, dus als ik geluk heb haal ik het net :) Anders zal ik het nog een weekje of 2/3 moeten uitstellen omdat ik met een nieuwe opleiding ga beginnen, en om nou meteen de eerste week weer vrij te vragen is ook weer zo iets :P

[ Bericht 0% gewijzigd door bjorntju op 01-08-2013 19:13:05 ]
pi_129587351
Ik moet zeggen, het is natuurlijk erg klote voor de mensen die zakken, maar aan de andere kant ben ik ook wel blij dat het CBR (tegenwoordig) zo streng is. Er zijn zoveel idioten op de weg, maar hopelijk word dat vanzelf minder aangezien ze niet altijd zo streng waren volgens mij.

Disclaimer: deze comment is tegen niemand in dit topic gericht maar een algemene opmerking ;)
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_129589043
Gisteren mijn rijbewijs gehaald! Jeeeeeeuj
  Moderator donderdag 1 augustus 2013 @ 20:28:37 #141
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_129589300
quote:
10s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 20:18 schreef Kartmans het volgende:
Gisteren mijn rijbewijs gehaald! Jeeeeeeuj
gefeliciteerd
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_129589382
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 09:45 schreef -Dries- het volgende:
Hallo allemaal :)

Al een tijdje mijn rijbewijs gehaald, maar nog niet extreem veel gereden. Wat ik reed was voornamelijk alleen binnen de bebouwde kom. Nu heb ik vandaag te horen gekregen dat ik de komende tijd (vanavond al) met de auto van de baas naar mn werk moet. Echter, dit is een Peugot Partner dat geen achter-zijruiten heeft. Alleen twee ramen voorin zeg maar. Nu maak ik mij een beetje zorgen om de dode hoek, omdat je nu niet meer over je schouder kan kijken. Vooral op de snelweg lijkt me dit niet fijn. Heeft een andere beginnende bestuurder hier ook ervaring mee? Andere tips en pointers zijn ook zeer graag welkom :)
Misschien kun je een dodehoekspiegeltje monteren, net als deze? http://mcvjournaal.punt.n(...)dehoekspiegel-03.jpg

Werkt prima op mijn opa's auto haha.

quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 20:28 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

gefeliciteerd
Thanks!
  FOK!fotograaf donderdag 1 augustus 2013 @ 21:52:51 #143
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_129592462
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 20:31 schreef Kartmans het volgende:

[..]

Misschien kun je een dodehoekspiegeltje monteren, net als deze? http://mcvjournaal.punt.n(...)dehoekspiegel-03.jpg

Werkt prima op mijn opa's auto haha.

[..]

Thanks!
Spiegels in busjes zijn over het algemeen wat boller, is mijn ervaring. Of, bijv. bij een Master, zit er al een dode hoek spiegel onder (reuze handig trouwens met het achteruit wegsteken van een aanhanger, kan je zien hoe dicht je bij de stoep zit). En gewoon over je schouder kijken om te kijken wat je ziet. Het gaat eigenlijk vooral om wat naast je zit met je dode hoek. Aan rechts vooral wachten totdat het voertuig in je spiegel goed te zien is.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  donderdag 1 augustus 2013 @ 22:18:17 #144
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_129593337
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 19:44 schreef Jiang153 het volgende:

[..]

klopt heb je heel je leven wat aan, blij dat ik hem al heb ^O^ . Kostte mij helaas wel 17xx omdat ik alles 2x moest doen :'(
oh my ik durf niet eens te zeggen hoeveel het mij heeft gekost :X
pi_129593396
Ik ben op een gegeven moment maar gestopt met bijhouden maar ik weer wel dat het 2000+ was ;(
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  donderdag 1 augustus 2013 @ 23:18:01 #146
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_129595822
:Y
pi_129596184
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 20:28 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

gefeliciteerd
Gefeliciteerd! *O*

Ik kwam uit op zo'n ¤2700.. slik :X

Deze week voor het eerst op de Duitse autobahn gereden.. daarna voelt de Nederlandse snelweg alsof je file rijdt :')
Life isn't about waiting for the storm to pass.. It's about learning to dance in the rain
pi_129599064
Mijn rijbewijs kost me nu al... 2200+ En ik zit pas op les 15 :')___! En ik moet nogsteeds m`n theorie halen.

Maargoed, al kost het me 3000 euro, als ik hem eenmaal heb hoor je mij niet klagen :D
pi_129599091
En wat koste jullie eerste auto? Haha mijne 1100 dus ongeveer de helft van mijn rijbewijs, ook niet logisch eigenlijk..
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_129599093
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 00:52 schreef Braddie het volgende:
Mijn rijbewijs kost me nu al... 2200+ En ik zit pas op les 15 :')___! En ik moet nogsteeds m`n theorie halen.

Maargoed, al kost het me 3000 euro, als ik hem eenmaal heb hoor je mij niet klagen :D
Hoe dan. Na 15 lessen, wtfffff
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')