quote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:36 schreef Knevelt het volgende:
Theorie in één keer gehaald.
Gevaarherkenning: 15/25 goed. ( had ik wel verwacht)
Rest: 37/40 goed.
Dankje!quote:
Gefeliciteerdquote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:36 schreef Knevelt het volgende:
Theorie in één keer gehaald.
Gevaarherkenning: 15/25 goed. ( had ik wel verwacht)
Rest: 37/40 goed.
quote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:30 schreef Gruisman het volgende:
[..]
Gefeliciteerd![]()
Weet je al wanneer je je praktijk hebt?
Zit in mijn pakket. Dusja.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 15:33 schreef padlarf het volgende:
[..]
Zonde van je tijd en geld. Naar mijn bescheiden mening dan
Maar ik heb er ook wel over nagedacht.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 15:34 schreef padlarf het volgende:
[..]
Oh, ja dan zou ik het inderdaad ook doen.
Ik denk dat je daar precies de belangrijkste afweging in kaart hebt gebracht.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 15:37 schreef Knevelt het volgende:
[..]
Maar ik heb er ook wel over nagedacht.
Enerzijds hoor ik veel mensen zeggen dat TTT handig is omdat je die bijzondere verrichtingen dan niet meer op je uiteindelijke praktijkexamen hoeft te doen. De druk ligt dan lager.
Anderzijds kan ik me ook voorstellen dat het juist fijner is als je op het praktijkexamen alles nog moet doen. Bij parkeren en omkeren kun je immers weinig écht fout doen. Het kan bijvoorbeeld dat je drie keer opnieuw moet steken, maar zo lang je niemand hindert en goed blijft kijken zul je daar niet op zakken. Bovendien heb je dan alweer tijd opgevuld waarin je geen lastige situaties tegen kunt komen.
Hoe kijken jullie er tegenaan?
quote:Op dinsdag 30 juli 2013 15:40 schreef padlarf het volgende:
[..]
Ik denk dat je daar precies de belangrijkste afweging in kaart hebt gebracht.
Misschien door de invoering van gevaarherkenning? Ik heb meer dan een jaar geleden theorieexamen gedaan en toen was het ook al 40+25.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:51 schreef KYC het volgende:
Even gecopy paste van een site:
Waaruit bestaat het theorie-examen bij het CBR?
Het theorie-examen bestaat uit drie onderdelen:
Gevaarherkenning 25 vragen;
Verkeersregels 30 vragen;
Verkeersinzicht 10 vragen.
ik wist niet dat het auto theorie examen nu 65 vragen is geworden? was toch eerst altijd 50 vragen?
Hoe lang ben je bezig met parkeren, ook al moet je 3x opnieuw steken? Langer dan 3 minuten toch niet, dat maakt op 35 minuten niet veel uit. En als je het expres gaat zitten rekken zul je alleen maar minpunten krijgen.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 15:37 schreef Knevelt het volgende:
Anderzijds kan ik me ook voorstellen dat het juist fijner is als je op het praktijkexamen alles nog moet doen. Bij parkeren en omkeren kun je immers weinig écht fout doen. Het kan bijvoorbeeld dat je drie keer opnieuw moet steken, maar zo lang je niemand hindert en goed blijft kijken zul je daar niet op zakken. Bovendien heb je dan alweer tijd opgevuld waarin je geen lastige situaties tegen kunt komen.
Tja, het is maar hoe je het ziet. Dankzij mijn TTT examinator heb ik nu een medische aantekening die ik anders niet zou hebben gehad. Maar over het algemeen ligt het er aan wie je treft. Feedback van een examinator is natuurlijk altijd fijn om te hebben. Je weet hoe je ervoor staat en waar je nog op moet oefenen. Maar het is maar net wie je treft, want ik kreeg op mijn a4tje met aanwijzingen slechts het woordje 'concentratie'.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 15:37 schreef Knevelt het volgende:
[..]
Maar ik heb er ook wel over nagedacht.
Enerzijds hoor ik veel mensen zeggen dat TTT handig is omdat je die bijzondere verrichtingen dan niet meer op je uiteindelijke praktijkexamen hoeft te doen. De druk ligt dan lager.
Anderzijds kan ik me ook voorstellen dat het juist fijner is als je op het praktijkexamen alles nog moet doen. Bij parkeren en omkeren kun je immers weinig écht fout doen. Het kan bijvoorbeeld dat je drie keer opnieuw moet steken, maar zo lang je niemand hindert en goed blijft kijken zul je daar niet op zakken. Bovendien heb je dan alweer tijd opgevuld waarin je geen lastige situaties tegen kunt komen.
Hoe kijken jullie er tegenaan?
Wat bedoel je precies met medische aantekening?quote:Op dinsdag 30 juli 2013 16:16 schreef Xetran het volgende:
[..]
Tja, het is maar hoe je het ziet. Dankzij mijn TTT examinator heb ik nu een medische aantekening die ik anders niet zou hebben gehad. Maar over het algemeen ligt het er aan wie je treft. Feedback van een examinator is natuurlijk altijd fijn om te hebben. Je weet hoe je ervoor staat en waar je nog op moet oefenen. Maar het is maar net wie je treft, want ik kreeg op mijn a4tje met aanwijzingen slechts het woordje 'concentratie'.
De ontheffing bij de TTT is natuurlijk wel altijd fijn om te hebben, dan is je examen (en dus stressperiode) ook weer korter.
Edit: oh dubbelop, ach ja.
Dat de examinator blijkbaar heeft ingefluisterd bij iets of iemand dat ik iets mankeer waardoor ik niet normaal zou kunnen rijden of examen doen. Tot op heden heb ik geen idee wat het is dat ik 'mankeer' want ik ben kerngezond en mijn TTT heb ik vlekkeloos afgerond. Idk of dat vaker voorkomt of ik gewoon bad luck heb of er een miscommunicatie ergens is ontstaan in het CBR.. Maar je moet sowieso je mondje niet voorbij praten mocht je last hebben van je ogen, medicatie neemt of iets anders wat je liever wil verzwijgen op je EV, want dan krijg je natuurlijk problemen.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 16:17 schreef Knevelt het volgende:
[..]
Wat bedoel je precies met medische aantekening?
Ik zou over ttt zeggen: 100% doen. Gister ttt gehad. Je krijgt het hele idee "examen" voorgeschoteld. De fouten die ik tijdens de ttt maakte vergeet ik niet en zal ik dus minder snel nog eens maken. Daarnaast kan je de vrijstelling krijgen, die volgens mij alléén voor het eerste examen geldt (dus hopelijk meteen halenquote:Op dinsdag 30 juli 2013 15:37 schreef Knevelt het volgende:
[..]
Maar ik heb er ook wel over nagedacht.
Enerzijds hoor ik veel mensen zeggen dat TTT handig is omdat je die bijzondere verrichtingen dan niet meer op je uiteindelijke praktijkexamen hoeft te doen. De druk ligt dan lager.
Anderzijds kan ik me ook voorstellen dat het juist fijner is als je op het praktijkexamen alles nog moet doen. Bij parkeren en omkeren kun je immers weinig écht fout doen. Het kan bijvoorbeeld dat je drie keer opnieuw moet steken, maar zo lang je niemand hindert en goed blijft kijken zul je daar niet op zakken. Bovendien heb je dan alweer tijd opgevuld waarin je geen lastige situaties tegen kunt komen.
Hoe kijken jullie er tegenaan?
Valt mee. Het is net als fietsen. Misschien ga je een keer op je bek, maar na een kwartier is het of je nooit anders hebt gedaan.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 18:32 schreef Braddie het volgende:
Over 2 weken weer op voor m`n Theorie, waarschijnlijk een cursus.
Daarna pas weer rijles, heb ik gewoon 1 maand en 3 weken niet gereden, gaat nog leuk worden___!
Vreemde bedoeling, heb je het cbr al gebeld om te vragen wat je volgens examinator mankeert?quote:Op dinsdag 30 juli 2013 16:21 schreef Xetran het volgende:
[..]
Dat de examinator blijkbaar heeft ingefluisterd bij iets of iemand dat ik iets mankeer waardoor ik niet normaal zou kunnen rijden of examen doen. Tot op heden heb ik geen idee wat het is dat ik 'mankeer' want ik ben kerngezond en mijn TTT heb ik vlekkeloos afgerond. Idk of dat vaker voorkomt of ik gewoon bad luck heb of er een miscommunicatie ergens is ontstaan in het CBR.. Maar je moet sowieso je mondje niet voorbij praten mocht je last hebben van je ogen, medicatie neemt of iets anders wat je liever wil verzwijgen op je EV, want dan krijg je natuurlijk problemen.
N.a.v. een medische aantekening komt er altijd een onderzoek door een arts van hun uit, en dat kan dus gevolgen hebben. Bijvoorbeeld dat je elk jaar moet verlengen of dat je bijvoorbeeld verplicht een bril moet dragen. Hopelijk snap je het een beetje, het gaat met wat ik wilde zeggen vooral om de laatste zin van de 1e alinea.
bedoening. Xetran heeft zijn situatie eerder beschreven, en het doet allemaal nogal kafkaësk aanquote:Op dinsdag 30 juli 2013 19:01 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Vreemde bedoeling, heb je het cbr al gebeld om te vragen wat je volgens examinator mankeert?
Tja, je moet zelf weten wat je wil. Ik zeg gewoon hoe het voor mij is gegaan, en dat je op z'n minst met wat je zegt beter kan opletten.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 19:03 schreef padlarf het volgende:
[..]
bedoening. Xetran heeft zijn situatie eerder beschreven, en het doet allemaal nogal kafkaësk aan
Ja, weet niemand. Maar ik val in herhaling, het ging vooral om bovenstaande^quote:Op dinsdag 30 juli 2013 19:01 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Vreemde bedoeling, heb je het cbr al gebeld om te vragen wat je volgens examinator mankeert?
Ik moest googlen naar 'kafkaësk', maar je hebt gelijk. Desalniettemin vind ik het een goed recht om te vragen wat ze in hun wijsheid heeft doen besluiten een kruisje achter zijn naam te planten.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 19:03 schreef padlarf het volgende:
[..]
bedoening. Xetran heeft zijn situatie eerder beschreven, en het doet allemaal nogal kafkaësk aan
Het ging er om dat jij al hebt geprobeerd achter de reden van die aantekening te komen en je volgens mij tegen een bureaucratische muur opliepquote:Op dinsdag 30 juli 2013 19:09 schreef Xetran het volgende:
[..]
Tja, je moet zelf weten wat je wil. Ik zeg gewoon hoe het voor mij is gegaan, en dat je op z'n minst met wat je zegt beter kan opletten.
Oh sorry, het was niet als commentaar bedoeld. Ik verwacht uiteraard niet dat je alle topics van van a tot z hebt gelezen en/of uit je hoofd kentquote:Op dinsdag 30 juli 2013 19:11 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik moest googlen naar 'kafkaësk', maar je hebt gelijk. Desalniettemin vind ik het een goed recht om te vragen wat ze in hun wijsheid heeft doen besluiten een kruisje achter zijn naam te planten.
Ahh.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 18:58 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Valt mee. Het is net als fietsen. Misschien ga je een keer op je bek, maar na een kwartier is het of je nooit anders hebt gedaan.
maakt niet uit. Ik heb ook net pasquote:Op dinsdag 30 juli 2013 19:13 schreef padlarf het volgende:
[..]
Oh sorry, het was niet als commentaar bedoeld. Ik verwacht uiteraard niet dat je alle topics van van a tot z hebt gelezen en/of uit je hoofd kentAchteraf gezien had ik de vraag beter gewoon aan Xetran over kunnen laten.
Niet te veel zorgen over maken, vaak staan de spiegels van dat soort autotjes wel wat anders, zodat de dode hoek wat kleiner wordt. Verder moet je je er niet te veel zorgen over maken, want het valt best wel mee. Desnoods gewoon iets langer in je spiegel turen, even gas geven en dan gaan, dan weet je ook zeker dat er niemand zit. Succes!quote:Op woensdag 31 juli 2013 09:45 schreef -Dries- het volgende:
Al een tijdje mijn rijbewijs gehaald, maar nog niet extreem veel gereden. Wat ik reed was voornamelijk alleen binnen de bebouwde kom. Nu heb ik vandaag te horen gekregen dat ik de komende tijd (vanavond al) met de auto van de baas naar mn werk moet. Echter, dit is een Peugot Partner dat geen achter-zijruiten heeft. Alleen twee ramen voorin zeg maar. Nu maak ik mij een beetje zorgen om de dode hoek, omdat je nu niet meer over je schouder kan kijken. Vooral op de snelweg lijkt me dit niet fijn. Heeft een andere beginnende bestuurder hier ook ervaring mee? Andere tips en pointers zijn ook zeer graag welko
Blijven kijken. Zorg dat je niet verrast wordt en blijf het verkeer in de gaten houden dat achter/naast je rijdt.quote:Op woensdag 31 juli 2013 09:45 schreef -Dries- het volgende:
Hallo allemaal
Al een tijdje mijn rijbewijs gehaald, maar nog niet extreem veel gereden. Wat ik reed was voornamelijk alleen binnen de bebouwde kom. Nu heb ik vandaag te horen gekregen dat ik de komende tijd (vanavond al) met de auto van de baas naar mn werk moet. Echter, dit is een Peugot Partner dat geen achter-zijruiten heeft. Alleen twee ramen voorin zeg maar. Nu maak ik mij een beetje zorgen om de dode hoek, omdat je nu niet meer over je schouder kan kijken. Vooral op de snelweg lijkt me dit niet fijn. Heeft een andere beginnende bestuurder hier ook ervaring mee? Andere tips en pointers zijn ook zeer graag welkom
Je kan toch gewoon over je schouder kijken door je normale zijramen? En wat achter je zit voornamelijk met je zijspiegels. Ik kijk sowieso nooit echt door de achterramenquote:Op woensdag 31 juli 2013 09:45 schreef -Dries- het volgende:
Hallo allemaal
Al een tijdje mijn rijbewijs gehaald, maar nog niet extreem veel gereden. Wat ik reed was voornamelijk alleen binnen de bebouwde kom. Nu heb ik vandaag te horen gekregen dat ik de komende tijd (vanavond al) met de auto van de baas naar mn werk moet. Echter, dit is een Peugot Partner dat geen achter-zijruiten heeft. Alleen twee ramen voorin zeg maar. Nu maak ik mij een beetje zorgen om de dode hoek, omdat je nu niet meer over je schouder kan kijken. Vooral op de snelweg lijkt me dit niet fijn. Heeft een andere beginnende bestuurder hier ook ervaring mee? Andere tips en pointers zijn ook zeer graag welkom
Netjesquote:Op woensdag 31 juli 2013 12:43 schreef zerokil het volgende:
Bam geslaagd voor de 1ste keer!!!
Morgen naar het gemeentehuis.
Top!quote:Op woensdag 31 juli 2013 12:43 schreef zerokil het volgende:
Bam geslaagd voor de 1ste keer!!!
Morgen naar het gemeentehuis.
de eerste keer slagen is altijd het lastigst. Na twee-drie keer raak je er wel aan gewendquote:Op woensdag 31 juli 2013 12:43 schreef zerokil het volgende:
Bam geslaagd voor de 1ste keer!!!
Morgen naar het gemeentehuis.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
gefeliciteerdquote:Op donderdag 1 augustus 2013 20:18 schreef Kartmans het volgende:
Gisteren mijn rijbewijs gehaald! Jeeeeeeuj
Misschien kun je een dodehoekspiegeltje monteren, net als deze? http://mcvjournaal.punt.n(...)dehoekspiegel-03.jpgquote:Op woensdag 31 juli 2013 09:45 schreef -Dries- het volgende:
Hallo allemaal
Al een tijdje mijn rijbewijs gehaald, maar nog niet extreem veel gereden. Wat ik reed was voornamelijk alleen binnen de bebouwde kom. Nu heb ik vandaag te horen gekregen dat ik de komende tijd (vanavond al) met de auto van de baas naar mn werk moet. Echter, dit is een Peugot Partner dat geen achter-zijruiten heeft. Alleen twee ramen voorin zeg maar. Nu maak ik mij een beetje zorgen om de dode hoek, omdat je nu niet meer over je schouder kan kijken. Vooral op de snelweg lijkt me dit niet fijn. Heeft een andere beginnende bestuurder hier ook ervaring mee? Andere tips en pointers zijn ook zeer graag welkom
Thanks!quote:
Spiegels in busjes zijn over het algemeen wat boller, is mijn ervaring. Of, bijv. bij een Master, zit er al een dode hoek spiegel onder (reuze handig trouwens met het achteruit wegsteken van een aanhanger, kan je zien hoe dicht je bij de stoep zit). En gewoon over je schouder kijken om te kijken wat je ziet. Het gaat eigenlijk vooral om wat naast je zit met je dode hoek. Aan rechts vooral wachten totdat het voertuig in je spiegel goed te zien is.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 20:31 schreef Kartmans het volgende:
[..]
Misschien kun je een dodehoekspiegeltje monteren, net als deze? http://mcvjournaal.punt.n(...)dehoekspiegel-03.jpg
Werkt prima op mijn opa's auto haha.
[..]
Thanks!
oh my ik durf niet eens te zeggen hoeveel het mij heeft gekostquote:Op woensdag 24 juli 2013 19:44 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
klopt heb je heel je leven wat aan, blij dat ik hem al heb. Kostte mij helaas wel 17xx omdat ik alles 2x moest doen
Gefeliciteerd!quote:
Hoe dan. Na 15 lessen, wtfffffquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 00:52 schreef Braddie het volgende:
Mijn rijbewijs kost me nu al... 2200+ En ik zit pas op les 15___! En ik moet nogsteeds m`n theorie halen.
Maargoed, al kost het me 3000 euro, als ik hem eenmaal heb hoor je mij niet klagen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |