Ik had het over het toepassen van de regeltjes in het autorijden. Als je die al niet op papier goed te zetten, hoe wil je ze dan ooit toepassen? Volgens mij is dat wel een relevante vraag, hoor.quote:Op woensdag 24 juli 2013 05:51 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ja man.
Want autorijden zelf is namelijk zó ongelovelijk moeilijk__! Het autorijden gaat al aardig.
Als ik het nu niet haal dan ga ik op zo`n cursus, jammer dan dat ik er 4x over doe, gaat er om dat het pasje in m`n bezit komt.
Eerste examen had ik heel veel geleerd, maar er bleef weinig hangen.quote:Op woensdag 24 juli 2013 17:49 schreef Jiang153 het volgende:
ik deed 2x over me theorie. Eerste keer leerde ik niet eens, want had geen boek, dus toen ging ik alleen examens op internet maken
. 35 euro weggegooid
je maakt je gewoon veelste veel zorgenquote:Op woensdag 24 juli 2013 17:59 schreef Braddie het volgende:
[..]
Eerste examen had ik heel veel geleerd, maar er bleef weinig hangen.
2e x had ik niet geleerd omdat ik niet wist wanneer het examen was (totdat ik een paar dagen van te voren een reminder kreeg, dat het die en die dag was)
3e x heb ik 10 dagen lang elke dag 1 - 2 uur geleerd en heb vanochtend van half 6 tot 10 uur zitten leren.
(En tocht ben ik met 3 vragen fout méér gezakt dan de 1e en 2e x___! )
ja, misschien is dat ook wel zo.. dat ik hem gewooon te graag wil en daarom zak.quote:Op woensdag 24 juli 2013 18:13 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
je maakt je gewoon veelste veel zorgen. Als je dat pasje heb dan vergeet je het toch weer
. Net zoals dat niet meer zo intensief kijken, ben ik blij dat ik daar vanaf ben
Nouja het geeft natuurlijk wel te denken maar als je een voldoende haalt snap je het blijkbaar voldoende dus in principe maakt het niet uit inderdaad.quote:Op woensdag 24 juli 2013 18:39 schreef Braddie het volgende:
[..]
ja, misschien is dat ook wel zo.. dat ik hem gewooon te graag wil en daarom zak.
Maargoed, er word een theoriecursus aangeboden in de buurt, 2 dagen lang van 9 tot 4___! Maar het maakt niet uit hoe lang je er over doet, als je hem uiteindelijk maar haalt, toch?
heey ik heb geen oneindig budget hequote:Op woensdag 24 juli 2013 18:39 schreef Braddie het volgende:
[..]
ja, misschien is dat ook wel zo.. dat ik hem gewooon te graag wil en daarom zak.
Maargoed, er word een theoriecursus aangeboden in de buurt, 2 dagen lang van 9 tot 4___! Maar het maakt niet uit hoe lang je er over doet, als je hem uiteindelijk maar haalt, toch?
Nee ok, maar alsnog. Rijbewijs is wel belangrijk vind ikquote:Op woensdag 24 juli 2013 19:35 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
heey ik heb geen oneindig budget he
klopt heb je heel je leven wat aan, blij dat ik hem al hebquote:Op woensdag 24 juli 2013 19:35 schreef Braddie het volgende:
[..]
Nee ok, maar alsnog. Rijbewijs is wel belangrijk vind ik
Hoe kan je in fucksnaam moeite hebben met de voorrangsregels voor Trams?quote:Op woensdag 24 juli 2013 06:48 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ik weet prima wat verkeersborden/vorrangsregels zijn
Maar ik heb af en toe nog moeite met dingen als " Mag u rijden met uw aanhanger als de lading zo en zoveel CM uitsteekt" Dat breekt me af en toe nog een beetje, en dingen als "U komt bij een bruggetje, de voetgangers lopen door, de auto ook.. wie is er fout? " (En dan staat er zo`n bord met 1 rood pijltje voor tegemoetkomend, en 1 voor degene die komt aanrijden)
Dan zou ik zeggen dat de voetgangers fout zijn (Die lopen door terwijl ze moeten stoppen)
Maar nee, ik moet stoppen, omdat voetgangers geen bestuurders zijnDat soort kleine dingetjes...
En vragen over voorrang met TramsDus ik heb net 2 examens gemaakt, en ga straks de laatste 5 examens nog doen, dan nog even snel alle valkuilen doornemen, en om half 12 het examen doen
Tenzij de voorrang geregeld is dmv verkeerstekens. Haaientanden bijv.quote:Op donderdag 25 juli 2013 10:37 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
Hoe kan je in fucksnaam moeite hebben met de voorrangsregels voor Trams?
Een Tram heeft altijd voorrang. Punt.
Op gelijkwaardige kruispunten.quote:Op donderdag 25 juli 2013 10:37 schreef Nagelschaartje het volgende:
Een Tram heeft altijd voorrang. Punt.
Ooit haaientanden voor een tram gezien?quote:Op donderdag 25 juli 2013 10:47 schreef mister.bucket het volgende:
[..]
Tenzij de voorrang geregeld is dmv verkeerstekens. Haaientanden bijv.
Heb er zat gezien bij het oefenen van het theorie examen, ik zie ze er dan ook best voor aan om het ook bij het examen te vragen, en laat dit nou net hetgeen zijn waarvoor Braddie het moet weten.quote:Op donderdag 25 juli 2013 12:03 schreef Nagelschaartje het volgende:
Volgens het officiële theorieboek heeft een tram alleen voorrang op een gelijkwaardig kruispunt en als het niet geregeld is met verkeerstekens enz. Maar in de praktijk heb ik nog nooit een situatie gezien waarin een tram voorrang moet verlenen door verkeerstekens. Als iemand me zo'n situatie kan aanwijzen hoor ik het graag en heb je bij voorbaat al mijn excuses. Vaak is zelfs de zebra onderbroken op de tramrails.
Enige situaties die ik ken waar een tram moet wachten voor ander verkeer, is als er verkeerslichten staan. Dat lijkt me ook vrij logisch. Net als dat een tram voortuigen met zwaailichten voor moet laten gaan, lijkt me ook logisch.
Voor de rest hou ik aan dat een tram altijd voorrang heeft op alles. Ook op het theorie-examen. Nog nooit gemerkt dat het niet klopte.
Maar een tram moet toch juist stoppen voor voetgangers, of heb ik dat verkeerd? Sorry, provinciaaltje hier.quote:Op donderdag 25 juli 2013 12:03 schreef Nagelschaartje het volgende:
Volgens het officiële theorieboek heeft een tram alleen voorrang op een gelijkwaardig kruispunt en als het niet geregeld is met verkeerstekens enz. Maar in de praktijk heb ik nog nooit een situatie gezien waarin een tram voorrang moet verlenen door verkeerstekens. Als iemand me zo'n situatie kan aanwijzen hoor ik het graag en heb je bij voorbaat al mijn excuses. Vaak is zelfs de zebra onderbroken op de tramrails.
Enige situaties die ik ken waar een tram moet wachten voor ander verkeer, is als er verkeerslichten staan. Dat lijkt me ook vrij logisch. Net als dat een tram voortuigen met zwaailichten voor moet laten gaan, lijkt me ook logisch.
Voor de rest hou ik aan dat een tram altijd voorrang heeft op alles. Ook op het theorie-examen. Nog nooit gemerkt dat het niet klopte.
Ga zonder je instructeur misschien ben je dan minder zenuwachtigquote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:51 schreef zerokil het volgende:
Nu weer thuis van vakantie.
Morgen nog 2 uur rijles.
En dan dinsdag voor de eerste keer op.
Hoop echt dat ik het in een keer haal..
Iemand nog tips?..
Bij mijn TTT ging mijn instructeur juist praten met de examinator, dat helpt al veel.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 01:15 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Ga zonder je instructeur misschien ben je dan minder zenuwachtig. Probeer dan een lang gesprek te voeren met de examinator misschien ziet die sommige fouten niet of laat die het gaan
Knap!quote:Op vrijdag 26 juli 2013 01:45 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
Vanmorgen mijn theorie gehaald.Score: 0 van de 40 fout bij verkeersinzicht en -regels, 7 van de 25 bij gevaarherkenning. En dat zonder echt te leren.
Ja mijn examinator zat zoveel shit te lullen dat die steeds veelste laat zegt wat ik moet doen. Hierdoor maakte ik één fout en raakte ik in paniek omdat ik denk dat ik al gezakt ben en doe dan nog meer fout, dus ja ik heb liever dat alleen ik met die examinator zitquote:Op vrijdag 26 juli 2013 01:20 schreef zerokil het volgende:
[..]
Bij mijn TTT ging mijn instructeur juist praten met de examinator, dat helpt al veel.
Hij weet dat ik me dan een stuk fijner voel dus dat gaat hij sowieso weer ''proberen''
Zelden. Vaak is de zebra namelijk onderbroken als er een trambaan tussen ligt.quote:Op donderdag 25 juli 2013 19:07 schreef Xetran het volgende:
[..]
Maar een tram moet toch juist stoppen voor voetgangers, of heb ik dat verkeerd? Sorry, provinciaaltje hier.
Vind ik niet. Ik vond het heel fijn dat mijn instructeur mee was. Als je dan zakt, kan je namelijk makkelijker werken aan wat er fout ging. En mijn examinator vroeg ook nog wat dingen na bij mijn instructeur, om te checken of bepaald rijgedrag door de zenuwen kwam.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 01:15 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Ga zonder je instructeur misschien ben je dan minder zenuwachtig. Probeer dan een lang gesprek te voeren met de examinator misschien ziet die sommige fouten niet of laat die het gaan
't Makkelijkste is als instructeur en examinator beginnen te ouwehoeren.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 09:20 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
Vind ik niet. Ik vond het heel fijn dat mijn instructeur mee was. Als je dan zakt, kan je namelijk makkelijker werken aan wat er fout ging. En mijn examinator vroeg ook nog wat dingen na bij mijn instructeur, om te checken of bepaald rijgedrag door de zenuwen kwam.
Vergis je niet, het zijn net vrouwen. Ze kunnen multitasken, letten stiekem op alles wat je doet en laten je altijd achteraf zien wat je fout deed...quote:Op zaterdag 27 juli 2013 14:42 schreef Amoeba het volgende:
[..]
't Makkelijkste is als instructeur en examinator beginnen te ouwehoeren.
Het ergste: Het zijn soms ook vrouwen...quote:Op zaterdag 27 juli 2013 16:01 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Vergis je niet, het zijn net vrouwen. Ze kunnen multitasken, letten stiekem op alles wat je doet en laten je altijd achteraf zien wat je fout deed...
Ik heb morgen mijn TTT. Niet echt gevoel dat ik er klaar voor ben... Dus dat wordt een interessant ritjequote:
Je moet het écht hard verkloten wil je geen vrijstelling krijgenquote:Op zondag 28 juli 2013 19:15 schreef SugarEvans het volgende:
[..]
Ik heb morgen mijn TTT. Niet echt gevoel dat ik er klaar voor ben... Dus dat wordt een interessant ritjeMijn bijzondere verrichtingen (waar je dus vrijstelling voor kan gaan krijgen) zijn enorm wisselvallig. De ene keer perfect de andere keer niet terwijl ik voor mijn gevoel niet wezenlijk iets anders doe. Daarnaast heb ik om de een of andere reden mijn TTT in een ander gebied dan ik normaal rijd. Volgens mij had het te maken met dat er dan daar eerste plek was, het kwam vaker voor werd me verteld. Het zal me benieuwen, maargoed het is maar een ttt..
Ik had ook een vrouw als examinator, geweldig toch juist?quote:Op zondag 28 juli 2013 13:18 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Het ergste: Het zijn soms ook vrouwen...
Ik had toen ik mijn auto deed een kerel. Mijn instructeur was zo'n kerel uit het dorp die het toen al iets van 30 jaar deed, dus die kende iedere examinator en iedere route zo'n beetje. Strikte instructies over waar je op moest letten bij die man, had wel succes en hij begon uit zichzelf te praten (was niet zo'n prater).quote:Op zondag 28 juli 2013 21:36 schreef practics het volgende:
Met vrachtwagen had ik een kerel, dat is pas kut. Zo'n grote brombeer![]()
Gemerktquote:Op zondag 28 juli 2013 19:36 schreef jordyqwerty het volgende:
[..]
Je moet het écht hard verkloten wil je geen vrijstelling krijgen
Geef eens t nummerbord? Zoeken we het even opquote:Op maandag 29 juli 2013 16:37 schreef Jiang153 het volgende:
wat ik me afvraag he. Ik heb hier een Opel Astra G uit 1999, maar ik vind dat hij best traag optrekt. Doe ik het verkeerd of is het gewoon zo bij deze auto?
1155 kg, 75PK, 1.6L geen turbo.quote:
ja wil gewoon op normale snelheid van een stoplicht vertrekken en niet met een achterstand van 100mquote:Op maandag 29 juli 2013 17:28 schreef delano.888 het volgende:
[..]
1155 kg, 75PK, 1.6L geen turbo.
Ja helaas daar ga je geen sprintjes mee winnen![]()
Nee dat is begrijpelijk. Misschien laat je de koppeling te vroeg op komen / te weinig gas?quote:Op maandag 29 juli 2013 17:44 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
ja wil gewoon op normale snelheid van een stoplicht vertrekken en niet met een achterstand van 100m
Natuurlijk. Het interesseert zo'n examinator echt niet als jij na het behalen van je rijbewijs een uur bezig bent om je auto netjes in te parkeren. Zolang je hem maar hebt laten zien dat je goed blijft kijken en opletten.quote:Op maandag 29 juli 2013 13:38 schreef SugarEvans het volgende:
[..]
GemerktWilde steken in een veel te smal straatje dus moest vaker dan gepland.. toch de vrijstelling gekregen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |