Wow heb jij tijdreizen uitgevondenquote:Op donderdag 15 augustus 2013 11:41 schreef zerokil het volgende:
Waarom sta ik nog steeds niet in het lijstje.31aug. geslaagd!!11
Trouwens het omschakelen van een Diesel naar een Benzine is wel wennen zeg.
Ben gewoon heel zeke van mijn zaak. (heb het al aangepast.)quote:Op donderdag 15 augustus 2013 11:41 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Wow heb jij tijdreizen uitgevonden?
En klopt, maar eigenlijk is het heel simpel: meer gas geven![]()
Bam.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 11:41 schreef zerokil het volgende:
Waarom sta ik nog steeds niet in het lijstje.31 Juli. geslaagd!!11
Trouwens het omschakelen van een Diesel naar een Benzine is wel wennen zeg.
Het aanknopingspunt, waarop de auto dus puur op de koppeling weg rijdt, zit wat anders. Gewoon wat proberen op puur de koppeling weg te rijden, dan gewoon gas bij en je bent weg. Als je die goed onder de knie hebt, moet je hem niet meer af laten slaan en gaat de rest vanzelf.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 11:43 schreef zerokil het volgende:
[..]
Ben gewoon heel zeke van mijn zaak. (heb het al aangepast.)
Maaruh, dus gewoon koppeling oplaten komen met wat extra gas? Het gaat nu wel beter maar soms nog steeds fout..
Wat is daar leuk aan. Is juist een ramp met al dat 10x kijken wat rij-instructeurs willen.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 11:28 schreef Susteren het volgende:
Rijles ging heerlijk, rotondes vind ik nog wel het leukste
Bij mij gaat het primaquote:Op donderdag 15 augustus 2013 12:06 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Wat is daar leuk aan. Is juist een ramp met al dat 10x kijken wat rij-instructeurs willen.
Een id kaart moet je nog altijd hebben hoor, een rijbewijs is niet geldig voor ALLES.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 12:15 schreef mister.bucket het volgende:
Hé, ik wil ook in het lijstje, dat was de voornaamste reden om mijn rijbewijs te halen(naast dat mijn id-kaart kapot is en een rijbewijs bij de gemeentewinkel goedkoper is).
Hee ik ookquote:Op donderdag 15 augustus 2013 12:19 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Een id kaart moet je nog altijd hebben hoor, een rijbewijs is niet geldig voor ALLES.
Ennuh, de eer van het lijstje is maar kort, volgend jaar ben je wegen ik was geslaagd in november
Ach ja dat vind ik dus irritant. Zit het liefste op de snelweg eigenlijk met keihard de muziek aanquote:Op donderdag 15 augustus 2013 12:08 schreef Susteren het volgende:
[..]
Bij mij gaat het prima
(bij naar links gaan) gewoon spiegels, richting links, spiegels tijdens afslaan, spiegels, richting naar rechts, voet/fietspad checken, en gas geven bij het uitrijden en nacontrole. Voelt heerlijk
Daar verlang ik wel naar als ik straks geslaagd ben. Die muziek kneiterhard aan. En niet skyradio aka instructeurFM.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 12:21 schreef Paxcon het volgende:
[..]
[..]
Ach ja dat vind ik dus irritant. Zit het liefste op de snelweg eigenlijk met keihard de muziek aan
Zo werkt het toch juist bij een Benzine auto..?quote:Op donderdag 15 augustus 2013 12:03 schreef HansVaak het volgende:
[..]
Het aanknopingspunt, waarop de auto dus puur op de koppeling weg rijdt, zit wat anders. Gewoon wat proberen op puur de koppeling weg te rijden, dan gewoon gas bij en je bent weg. Als je die goed onder de knie hebt, moet je hem niet meer af laten slaan en gaat de rest vanzelf.
Op tijd scannen is eigenlijk de beste tip die ik je kan geven. Weet gewoon op ieder moment wat er om je auto heen gebeurt. Zo zit dat al in je hoofd, kun je de situatie beter beoordelen en handelen.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 13:20 schreef mizzaardbei het volgende:
Zo ik kom ook eens hier even buurten...![]()
Ik ben op 16 februari begonnen met rijlessen bij de ANWB. Het kost wat, maar ik heb hier beter, rustiger en zekerder leren rijden. (De eerste paar rijlessen stond het zweet op mn rug) Ik heb steeds lessen in blokken van 2 uur gehad. Ik heb inmiddels 22 lessen gehad en 13 september heb ik mn TTT. Ze stelden voor om gelijk af te rijden, maar toch zou ik eerst willen weten waar ik aan kan werken.
Voor al het kijken! Kijken, kijken en nog eens kijken. Maar ook het waarnemen en beslissen moet beter gaan. Maar ik betrap mijzelf er soms ook nog steeds op dat als ik ga 'scannen' (vooruit kijken, achterspiegel, zijspiegel, dode hoek) dat ik dat bliksemsnel doe. Ik probeer rustiger achter het stuur te zitten.
Mn theorie examen heb ik tot twee keer toe in 1 keer behaald. Een paar jaar geleden toen ik aan het rijlessen was en onlangs nog in april ben ik weer opgegaan voor mn theorie en heb ik het weer in 1 keer behaald. Het zou fijn zijn als ik mn rijbewijs ook in 1 keer kan behalen. I hope![]()
Hebben jullie tips voor mij voor wat betreft mijn zwakke punten? (kijken, waarnemen-beslissen-handelen, scannen)
Zo werkt het bij een benzine en diesel, maar hij zit op een ander punt, daarom is het even opnieuw proberen en aanvoelen. Binnen de kortste keren moet je dat gewoon onder de knie hebben hoor.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 13:17 schreef zerokil het volgende:
[..]
Zo werkt het toch juist bij een Benzine auto..?
Vooral die laatste, pfff, ik hoop dat ze daar niet al te streng op zijn, want wie toetert nou soms niet even als degene voor je het groene licht niet ziet oid?quote:De boete voor het door rood rijden bij een verkeerslicht kost je in 2013:
¤ 220
De boete voor parkeren op een invalidenparkeerplaats kost je in 2013 niet minder dan:
¤ 360
De boete voor niet handsfree bellen achter het stuur kost je in 2013:
¤ 220
Het negeren van een rood licht of de spoorbomen bij een overwegen en spoorwegovergangen en toch het spoor oversteken kan je in 2013 een bekeuring opleveren van:
¤ 220
De bekeuring voor onnodig toeteren bedraagt in 2013:
¤ 360
Dan is het toch ook niet onnodig?quote:Op donderdag 15 augustus 2013 13:38 schreef delano.888 het volgende:
Ik zat voor de lol even wat boete's te bekijken, dat is echt niet grappig meer tegenwoordig
[..]
Vooral die laatste, pfff, ik hoop dat ze daar niet al te streng op zijn, want wie toetert nou soms niet even als degene voor je het groene licht niet ziet oid?
Als je zo ver bent gekomen ga je toch niet stoppen? Dan verpest je alleen de voortgang die je gemaakt hebt en kun je later weer opnieuw beginnen. Als je nu ergens geld vandaan tovert en je haalt het dan is het geld dat je eerder uitgegeven hebt ook meteen niet meer weggegooid.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 15:43 schreef Xetran het volgende:
Zelf gezakt. Had goed gereden en alles goed uitgevoerd. Ik zou alleen niet lang genoeg zijwegen in hebben gekeken en er soms te hard langs rijden dat het gevaarlijk zou kunnen zijn. Vind het maar raar, want ik heb verder gewoon iedereen voorrang verleend wanneer nodig. Daarnaast zou ik op grote punten het overzicht niet hebben van de situatie.
Toch een grote domper, want voor de rest had ik alles gezien en netjes gereden. Het geld is ook nog 'ns op dus dat wordt op een oudere leeftijd maar weer proberen.
Je bent gewoon gezakt, omdat je net niet genoeg aandacht had voor de omgeving en de straatjes.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 15:43 schreef Xetran het volgende:
Zelf gezakt. Had goed gereden en alles goed uitgevoerd. Ik zou alleen niet lang genoeg zijwegen in hebben gekeken en er soms te hard langs rijden dat het gevaarlijk zou kunnen zijn. Vind het maar raar, want ik heb verder gewoon iedereen voorrang verleend wanneer nodig. Daarnaast zou ik op grote punten het overzicht niet hebben van de situatie.
Toch een grote domper, want voor de rest had ik alles gezien en netjes gereden. Het geld is ook nog 'ns op dus dat wordt op een oudere leeftijd maar weer proberen.
Toen ik begon hadden wij nog wel wat te besten, nu ik zo lang bezig ben geweest is dat dus totaal anders.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 15:50 schreef mister.bucket het volgende:
[..]
Als je zo ver bent gekomen ga je toch niet stoppen? Dan verpest je alleen de voortgang die je gemaakt hebt en kun je later weer opnieuw beginnen. Als je nu ergens geld vandaan tovert en je haalt het dan is het geld dat je eerder uitgegeven hebt ook meteen niet meer weggegooid.
En je pakket had niet toevallig een slagingsgarantie? Ik had 2 instructeurs waar ik het gelukkig heel goed mee kon vinden.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 16:03 schreef Xetran het volgende:
[..]
Toen ik begon hadden wij nog wel wat te besten, nu ik zo lang bezig ben geweest is dat dus totaal anders.![]()
Het is gewoon balen dat ik een pakket genomen heb, want mijn instructeur en ik hebben nooit echt geklikt met elkaar. Na het examen heeft hij ook geen enkel woord tegen mij uitgesproken, terwijl ik toch redelijk aangeslagen was gezien mijn achtergrond.
Ik niet. Geduld hebben en op tijd vertrekken scheelt zoveel. (Maar ik zal wel de enige zijn)quote:Op donderdag 15 augustus 2013 13:38 schreef delano.888 het volgende:
Ik zat voor de lol even wat boete's te bekijken, dat is echt niet grappig meer tegenwoordig
[..]
Vooral die laatste, pfff, ik hoop dat ze daar niet al te streng op zijn, want wie toetert nou soms niet even als degene voor je het groene licht niet ziet oid?
Vraag me toch nog steed af hoe ze dat doen, je van te voren een datum geven om af te rijden..quote:Op donderdag 15 augustus 2013 16:23 schreef terrorsjaak het volgende:
Over 2 weken eerste rijles maar ik heb mijn theorie nog niet. Ik weet het nog wel van scooter een beetje met de voorrang etc maar auto is wel heel anders. Als het goed is in januari afrijden.
Ik heb al beetje gereden met vade dus word leuk!
Ze plannen je gewoon in op het maximum of gemiddelde en als je minder nodig hebt dan schrappen ze een aantal lessen.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 17:12 schreef Downstar het volgende:
[..]
Vraag me toch nog steed af hoe ze dat doen, je van te voren een datum geven om af te rijden..
wie zegt hoeveel lessen je nou nodig hebt dan? zeker als ze je nog nooit hebben zien rijden?
Theorie is opzich niet zo heel groot probleem als je scootertheorie hebt behaald ( althans dat vond ik zelf) je moet wat meer dingen leren als hoelang mag de lading zijn hier, hoeveel profiel op de band dit.. zulk soort vragen.. maar scooter en auto is vrijwel overal gelijk qua voorrang..
ja en dan zit je dus straks op een aantal lessen, zodat je grote gaten krijgt, of heel weinig lest in de week.. niet erg handig naar mijn meningquote:Op donderdag 15 augustus 2013 17:20 schreef mister.bucket het volgende:
[..]
Ze plannen je gewoon in op het maximum of gemiddelde en als je minder nodig hebt dan schrappen ze een aantal lessen.
Nice, maar wat is je methode?quote:Op zondag 18 augustus 2013 00:31 schreef LompeWorst het volgende:
Theorie oefenen gaat me goed af, mijn methode werkt
[ afbeelding ]
Willekeurig examen aanklikken, helemaal doorklikken naar het eind.quote:Op zondag 18 augustus 2013 01:37 schreef waaromniet1988 het volgende:
[..]
Nice, maar wat is je methode?
Dus je leert de examenvragen en niet de stof?quote:Op zondag 18 augustus 2013 02:12 schreef LompeWorst het volgende:
[..]
Willekeurig examen aanklikken, helemaal doorklikken naar het eind.
Dan gaan ze per vraag uitleggen welk bord, welke regel en waarom dat antwoord het antwoord is.
Kost ongeveer 20 minuten per examen, en als je snel stof opneemt, ga je razendsnel door de stof
De situatie wordt uitgelegd en de betekenissen van alle tekens en bijpassende regels ook.quote:Op zondag 18 augustus 2013 15:22 schreef mister.bucket het volgende:
[..]
Dus je leert de examenvragen en niet de stof?
Maar de stof uit de oefenexamens zijn niet alles. Die oefenexamens zijn net zo willekeurig als de echte, dus de kans dat andere vragen gesteld worden is vrij groot.quote:Op zondag 18 augustus 2013 17:57 schreef LompeWorst het volgende:
[..]
De situatie wordt uitgelegd en de betekenissen van alle tekens en bijpassende regels ook.
Dus je leert dan ook de stof hoor
Het is niet zo dat ik zodra ik geslaagd ben voor een theorieexamen stop hoor, en met een groot aantal examens zal het wel helpen.quote:Op zondag 18 augustus 2013 19:12 schreef mister.bucket het volgende:
[..]
Maar de stof uit de oefenexamens zijn niet alles. Die oefenexamens zijn net zo willekeurig als de echte, dus de kans dat andere vragen gesteld worden is vrij groot.
Daarbij zie jij het aantal fouten als maatstaf voor jouw kennis van de stof, je leert óók de daadwerkelijke stof maar bij jouw huidige aantal fouten speelt jouw kennis van deze specifieke vragen een groot deel.
Nee ik bedoel, dat op die cd's niet alle vragen staan die er bestaan en je dus nog voor een flinke verrassing kan komen te staan.quote:Op zondag 18 augustus 2013 20:19 schreef LompeWorst het volgende:
[..]
Het is niet zo dat ik zodra ik geslaagd ben voor een theorieexamen stop hoor, en met een groot aantal examens zal het wel helpen.
Godverdomme wat domquote:Op zondag 18 augustus 2013 02:12 schreef LompeWorst het volgende:
[..]
Willekeurig examen aanklikken, helemaal doorklikken naar het eind.
Dan gaan ze per vraag uitleggen welk bord, welke regel en waarom dat antwoord het antwoord is.
Kost ongeveer 20 minuten per examen, en als je snel stof opneemt, ga je razendsnel door de stof
Maar het is toch niet bepaald een prestatie om te slagen voor een oefenexamen, als je eerst de antwoorden hebt doorgelezen? of verwacht je dat je bij het echte examen ook eerst een antwoordblaadje krijgt voor je de vragen ziet?quote:Op zondag 18 augustus 2013 20:19 schreef LompeWorst het volgende:
[..]
Het is niet zo dat ik zodra ik geslaagd ben voor een theorieexamen stop hoor, en met een groot aantal examens zal het wel helpen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |