Nouja van de andere kant je komt wel weer op plekken waar je normaal niet komt, dus het komt ook je rijles ten goede in dat opzicht. Zeker als je wat verder met je rij-opleiding bent heb je ook niet meer nodig dat de instructeur alles voor je dubbel checkt, althans dat lijkt mij.quote:Op dinsdag 3 september 2013 22:26 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Nouja blijkbaar, maar het geeft niet echt het gevoel dat je rij-instructeur 100% met jou bezig is als hij alweer met z'n hoofd bij de volgende leerling zit.
Waarom zou je jezelf minimumloon betalen als je een eigen bedrijf hebt en je jezelf meer kan betalen,en veel rijscholen zijn gewoon eenpitters.quote:Op dinsdag 3 september 2013 22:29 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Rij-instructeurs verdienen maar minimum loon of zo, en ze krijgen alleen de tijd betaald dat ze ook daadwerkelijk een leerling hebben, dus als ze het thuisbrengen/ophalen zelf moeten doen/in eigen tijd moeten doen blijft er helemaal weinig loon over.
ik heb het natuurlijk niet over de rijschoolhouder zelf, maar lang niet alle instructeurs zijn zelf rijschoolhouder.quote:Op dinsdag 3 september 2013 22:31 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Waarom zou je jezelf minimumloon betalen als je een eigen bedrijf hebt en je jezelf meer kan betalen,en veel rijscholen zijn gewoon eenpitters.
Nouja, als je hier rond kijkt bestaat het merendeel van de rijscholen gewoon uit eenmanszaken met gewoon de rijschoolhouder zelf als instructeur.quote:Op dinsdag 3 september 2013 22:32 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
ik heb het natuurlijk niet over de rijschoolhouder zelf, maar lang niet alle instructeurs zijn zelf rijschoolhouder.
oh, als ik hier rondkijk is dat niet het gevalquote:Op dinsdag 3 september 2013 22:35 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Nouja, als je hier rond kijkt bestaat het merendeel van de rijscholen gewoon uit eenmanszaken met gewoon de rijschoolhouder zelf als instructeur.
Wellicht verschilt het per geografisch gebied.quote:Op dinsdag 3 september 2013 22:37 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
oh, als ik hier rondkijk is dat niet het geval
Precies.quote:Op dinsdag 3 september 2013 22:30 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Nouja van de andere kant je komt wel weer op plekken waar je normaal niet komt, dus het komt ook je rijles ten goede in dat opzicht. Zeker als je wat verder met je rij-opleiding bent heb je ook niet meer nodig dat de instructeur alles voor je dubbel checkt, althans dat lijkt mij.
Dat vind ik lastig te zeggen, ik zit niet bij je in de auto namelijk. Maar als je geen ingrepen hebt moet je wel heel erg wazig rijden wil je er echt niks van kunnen.quote:Op woensdag 4 september 2013 01:55 schreef LompeWorst het volgende:
Is het normaal dat ik met ongeveer 20 lessen nog steeds af en toe denk dat ik het nooit ga leren? Ook al heb ik al een aantal lessen geen ingrepen meer gehad?
Daar heeft iedere instructeur zo zijn eigen ideeën over. Volgende les gewoon vragen aan hem.quote:Op woensdag 4 september 2013 07:47 schreef Susteren het volgende:
Vanaf hoeveel lessen eig autosnelweg? Na 14 lessen nog steeds niet erop geweest, terwijl rijden + kijktechniek prima gaat.
Snelweg leer je in 1 a 2 lessen. Zo boeiend is het niet.quote:Op woensdag 4 september 2013 07:47 schreef Susteren het volgende:
Vanaf hoeveel lessen eig autosnelweg? Na 14 lessen nog steeds niet erop geweest, terwijl rijden + kijktechniek prima gaat.
Ik zou me eens afvragen waarom dat dan komt? Ben je onzeker? is je instructeur te kritisch? Maak je overtredingen? Gaat het schakele lastig.quote:Op woensdag 4 september 2013 01:55 schreef LompeWorst het volgende:
Is het normaal dat ik met ongeveer 20 lessen nog steeds af en toe denk dat ik het nooit ga leren? Ook al heb ik al een aantal lessen geen ingrepen meer gehad?
Gefeliciteerdquote:Op woensdag 4 september 2013 10:27 schreef pietkanarie het volgende:
Zo, mijn autotheorie is binnen. Tot mijn eigen verbazing... ik had goed geleerd maar maakte met oefenen veel 'domme' fouten. Blijkbaar van geleerd want tijdens het examen maakte ik geen onnodige fouten. Of, bijna niet. Eén vraag net te laat gecorrigeerd, waardoor het telt als: geen antwoord gegeven.
Dank je! Ja, het praktijkexamen... die is naar, denk ik. Zo'n momentopname waarbij je in een half uurtje moet laten zien wat je kan, terwijl je letterlijk op je vingers wordt gekeken. Maar als je die eenmaal gehaald hebt, heb je ook wel iets moois. Vrijheid qua vervoer, kan niet wachtenquote:Op woensdag 4 september 2013 11:19 schreef Downstar het volgende:
[..]
Gefeliciteerd, nu je praktijkexamen nog
!
Dat verschilt, ik zat bij m`n 10e les nogsteeds af en toe van "Ja, ik ga nooit kunnen rijden Jan, doe mij maar een automaat "quote:Op woensdag 4 september 2013 01:55 schreef LompeWorst het volgende:
Zelfverzekerd rijden is iets anders dan goed rijden. Feit is dat je na je rij examen een basiskennis voertuigbeheersing hebt, evenals enige kennis van wat er in het verkeer kan gebeuren en je een kennis van de verkeersregels, tekens, borden en aanwijzingen hebt. Rijervaring doe je pas op in de jaren erna, zo nu en dan met vallen en opstaan. En ja, zelfverzekerd rijden is zeker van belang met bijvoorbeeld invoegen of oversteken, dus dat is alleen maar een pluspunt, zo lang je niet te zelfverzekerd bent.quote:Op woensdag 4 september 2013 13:18 schreef Braddie het volgende:
En sinds m`n 15e les krijg ik steeds complimentjes dat ik heel zelfverzekerd rij, ondanks dat ik op de snelweg soms niet ver genoeg vooruit kijk.
Toen ik me theorie nog niet had nadat ik voor de eerste keer gefaald had ging ik maar 1X uurtje per week zodat ik het niet verleerdequote:Op woensdag 4 september 2013 16:14 schreef Braddie het volgende:
Morgen om 1 uur een rijles tot 10 voor 2, dus een krappe 50 minutenMaar het is iets, dat scheelt.
En volgende week 1 les van 2 uur. Toch maar weer ff wat lessen, veelste bang dat ik het verleer.
Ligt eraan hoe lang de invoegstrook is, hoe druk het is en hoe hard ze rijden. Als ik wat ruimte heb nog op de invoeger wil ik hem er vaak wel voorbij zetten, omdat ik toch altijd doorrijd. En ja, dat mag gewoon, rechts van de blokmarkering mag je voertuigen die links rijden voorbij gaan.quote:Op woensdag 4 september 2013 17:14 schreef SugarEvans het volgende:
Deze invoegstroken hadden ook niet heel goed zicht dus ik kon het niet heel goed uitmikken. Wat doen jullie dan meestal? Één maal ging een auto voor mij een baan opzij, dat was wel ideaal daardoor kon ik meteen invoegen. De andere keer gaf ik wat gas bij en ging ik dus ervoor invoegen (geen idee of dit eigenlijk gewoon mag.. neem aan van wel had weinig keus).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |