quote:Op woensdag 14 augustus 2013 14:30 schreef laiveneertiekje het volgende:
Mijn collega zijn zoontje sliep met 2 jaar nog niet door, en die kreeg flesvoeding. Mijn oudste sliep door met bijna 3 maanden.
Hier is de omslag geweest lijkt het. Vanmorgen was ze 20 gram aangekomen, en de verloskundige stelde voor om om de voeding bijvoeding te geven indien nodig, en dan alleen overdag te kolven. Wat ik nu doe is gewoon haar zelf laten komen, en dan maar even doorbikkelen. Ze drinkt prima nu, en laat echt merken wanneer ze honger heeft. Dat is nu dus alleen wel even om de 1,5- 2 uur. Maar dan ben ik in een minuut of 20 weer klaar.
Als ze nou morgen weer aangekomen is dan gaat het dus goed, en daar heb ik alle vertrouwen in. Vanavond belt de laktatiekundige nog weer voor overleg, ben benieuwd wat zij ervan vindt.
Het is van 140(eergisteren) naar 65 (gisteren) gegaan, en ik heb nog in de koelkast staan. Ze heeft nu 3 voedingen geen bijvoeding gehad, en tussen de laatste twee voedingen zat ook maar drie kwartier. Mocht ze straks toch weer onrustig zijn, dan geef ik ook wel weer bij.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 15:06 schreef WupWup het volgende:
Dat gaat echt de goede kant op! Stop niet te rigoureus met de bijvoeding, tenzij je productie ineens een flinke sprong maakt.
ik heb ook weer melk![]()
Nee, ik had het hooguit 2 werkdagen later in huis. 2x besteld en beide keren snel geleverd. Balen zegquote:Op woensdag 14 augustus 2013 14:49 schreef LadyBlack het volgende:
Phaidra, ik heb vorige week maandag (geloof ik) domperidon besteld bij medicijnen.nl, maar ik heb nog niks ontvangen. Duurde dat bij jou ook zo lang
Ik heb er destijds ook veel aan gehad, net het houvast dat ik nodig had als ik alles best wel zwaar vond. Fijn dat er nu weer anderen mee geholpen zijnquote:Op woensdag 14 augustus 2013 16:04 schreef L0t.. het volgende:
Phaidra, goede artikelen waar je naar linkte, vind dat altijd heel waardevol zulke informatie. Sterkt me in mijn eigen gevoel. En
voor je 14 maanden bv!
Laiv, dat gaat goehoed!
Zo, dat is al weer snel WupWup!
Ik merk dat J. echt veel clusterbehoefte heeft als ik een aantal dagen heb gewerkt (en ik ook wel eigenlijk). Doet echt wonderen voor m'n productie, ik kolfde gisteren in 1 sessie 300 cc
![]()
.
Wat raar, ik heb het ook al lang in huis. Vorige week al geloof ik.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 14:49 schreef LadyBlack het volgende:
Phaidra, ik heb vorige week maandag (geloof ik) domperidon besteld bij medicijnen.nl, maar ik heb nog niks ontvangen. Duurde dat bij jou ook zo lang
Wat deed er zeer?quote:Op woensdag 14 augustus 2013 16:30 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik kolf meestal iets van 250 na de nacht. Overdag is het per sessie meestal iets van 160-180cc. Soms meer, soms minder. Vanochtend had ik haast, zat ik tegelijk te voeden en deed het zeer () en toen kolfde ik maar 110.
Tepelhoven. Waren ook vuurrood. Maar ik had zo'n kolfBH aan en zat half voorover om te kunnen voeden, dus het gewicht van de flesjes hing nogal eraan waarschijnlijk. Maar ze zijn sowieso wat gevoelig de laatste tijd.quote:
Vind ik lastig te zeggen in jouw situatie. Je kunt het gewoon aanzien en genieten van je nachtrust (rust is ook belangrijk voor je productie) of je kunt om 4 uur er nog uit gaan om te kolven. E. Wakker maken zou ik niet doen zolang ze haar lijntje blijft volgen.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 06:40 schreef LadyBlack het volgende:
Klinkt niet fijn XM, hopelijk wordt dat gauw weer minder.
E 'slaapt door', dwz ze wordt standaard tussen 5 en 6 wakker ongeacht hoe laat de laatste voeding was. Vannacht was het 22-6:30Hartstikke fijn natuurlijk, maar ik word ook een beetje zenuwachtig ervan omdat ik laatst iets las van liever maximaal 6 uur tussen voedingen. Ivm productie dus. Moet ik me nou inderdaad zorgen maken?
Op een gegeven moment moet je toch een beetje gaan uitproberen. Je merkt het snel genoeg als je productie dit niet leuk vindt. Het is nu wel zo dat als er ong zes uur tussen voedingen zit, je lijf een stofje aanmaakt wat de prolactine tegenwerkt en zo kan ook weer je cyclus op gang komen.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 06:40 schreef LadyBlack het volgende:
Klinkt niet fijn XM, hopelijk wordt dat gauw weer minder.
E 'slaapt door', dwz ze wordt standaard tussen 5 en 6 wakker ongeacht hoe laat de laatste voeding was. Vannacht was het 22-6:30Hartstikke fijn natuurlijk, maar ik word ook een beetje zenuwachtig ervan omdat ik laatst iets las van liever maximaal 6 uur tussen voedingen. Ivm productie dus. Moet ik me nou inderdaad zorgen maken?
De startset van medela die ik kreeg voor de symphony, past niet op de swing maxi. De flesjes kan je wel gewoon nog gebruiken, maar de aansluiting is net even anders (lekker handig weer). Ik vind dubbelzijdig elektrisch wel echt heel handig, zeker als je tijdens werktijd 3x aan de slag mag. Scheelt gewoon veel tijdquote:Op donderdag 15 augustus 2013 09:46 schreef Stansfield het volgende:
Zaterdag gaan we op zoek naar een goed kolfapparaat. Maar nu zit ik wat op de sites van de prenatal en de babypark te kijken. De 2 grote winkels bij ons in de buurt. En nu is er keuze genoeg. En ook qua prijs is er dan genoeg.
Maar nu vraag ik me af wat hebben de meeste hier? Moet je een dubbele hebben dat je tegelijk kan kolven? Of is 1 ook genoeg. Werkt elektrisch een stuk beter dan handkolven of is dat ook goed te doen?
Qua merken zit ik toch wel een beetje vast aan medela (daar hebben we al een startset van moeten kopen toen we het kolfapparaat huurde).
Want dan kunnen we natuurlijk kiezen uit 1 handkolf voor 65 euro. Of 2 handkolven als dat makkelijker zou zijn voor 130 euro. Maar mocht nou om en om handiger zijn maar wel elektrisch dan kom je uit op 1 elektrisch kolf van 125 euro. Of als je helemaal all the way gaat een dubbele elektrische kolf van 250 euro.
Sorry ik koop geen 2e handsquote:Op donderdag 15 augustus 2013 10:47 schreef Phaidra het volgende:
[..]
De startset van medela die ik kreeg voor de symphony, past niet op de swing maxi. De flesjes kan je wel gewoon nog gebruiken, maar de aansluiting is net even anders (lekker handig weer). Ik vind dubbelzijdig elektrisch wel echt heel handig, zeker als je tijdens werktijd 3x aan de slag mag. Scheelt gewoon veel tijd.
Ik heb ook nog lang gekolfd met de ardo calypso, dubbelzijdig. Die vind ik echt vergelijkbaar met de medela qua prestatie en een stuk goedkoper. Ik ben uiteindelijk overgestapt naar medela omdat ik een nieuwe baan kreeg met meer reistijd en de medela wat lichter en compacter is om mee te nemen. Mijn ardo is nog te koop, mocht je geen bezwaar hebben tegen tweedehands.
Sorry ik ga niet voor 2e hands.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 10:47 schreef Phaidra het volgende:
[..]
De startset van medela die ik kreeg voor de symphony, past niet op de swing maxi. De flesjes kan je wel gewoon nog gebruiken, maar de aansluiting is net even anders (lekker handig weer). Ik vind dubbelzijdig elektrisch wel echt heel handig, zeker als je tijdens werktijd 3x aan de slag mag. Scheelt gewoon veel tijd.
Ik heb ook nog lang gekolfd met de ardo calypso, dubbelzijdig. Die vind ik echt vergelijkbaar met de medela qua prestatie en een stuk goedkoper. Ik ben uiteindelijk overgestapt naar medela omdat ik een nieuwe baan kreeg met meer reistijd en de medela wat lichter en compacter is om mee te nemen. Mijn ardo is nog te koop, mocht je geen bezwaar hebben tegen tweedehands.
En moest je daar nog wat dingen bij kopen of is zo'n ameda set voldoende?quote:Op donderdag 15 augustus 2013 10:28 schreef Marjolijntje het volgende:
Ik kolf al bijna een jaar met een tweedehands Ameda en doet het nog steeds prima
(Ik kolf 3x per week op mijn werk)
Ik zet vannacht weer een wekker!quote:Op donderdag 15 augustus 2013 09:46 schreef WupWup het volgende:
[..]
Op een gegeven moment moet je toch een beetje gaan uitproberen. Je merkt het snel genoeg als je productie dit niet leuk vindt. Het is nu wel zo dat als er ong zes uur tussen voedingen zit, je lijf een stofje aanmaakt wat de prolactine tegenwerkt en zo kan ook weer je cyclus op gang komen.
Nou, dat dus. Met terugwerkende kracht heb ik best wel behoorlijk veel spijt dat ik geen dubbelzijdige elektrische kolf heb gekocht, maar ja, nu ga ik daar niet meer aan beginnen (hij is nu tien maanden en ik kolf 1x per werkdag). Maar ja, iets met beginnen en dan wel zien waar het schip strandt....quote:Op donderdag 15 augustus 2013 09:56 schreef Marjolijntje het volgende:
Als je van plan bent om op je werk te gaan kolven en dit nog wel even vol te houden is een (dubbelzijdige) elektrische kolf echt wel fijnIk heb ook een ameda kolf (lactaline) en die bevalt me prima
+1 Ik kolf inmiddels al ruim een jaar op het werk met een enkelzijdig electrische kolf en een handkolf. Inderdaad ook gestart met het idee we zien wel waar het schip strandt etc. Achteraf was een duurdere dubbelzijdige kolf zijn geld echt dubbel en dwars waard geweest.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 13:50 schreef Mineola het volgende:
[..]
Nou, dat dus. Met terugwerkende kracht heb ik best wel behoorlijk veel spijt dat ik geen dubbelzijdige elektrische kolf heb gekocht, maar ja, nu ga ik daar niet meer aan beginnen (hij is nu tien maanden en ik kolf 1x per werkdag). Maar ja, iets met beginnen en dan wel zien waar het schip strandt....
Anyhow, met een handkolfje ging het prima, maar voor 4x per week 3x daags (in het begin) kolven was een iets geavanceerder toch het geld en de moeite wel waard geweest. Bij een tweede doe ik dat iig anders.
Stansfield, afhankelijk van jullie plannen zou je kunnen beginnen met een handkolf, dan heb je iig niet zoveel kosten?
Marjolijntje, die foto!
Nu doen we soms wel weer de madonnahouding, maar dan bedekken we bijna de hele bankquote:Op donderdag 15 augustus 2013 13:57 schreef Marjolijntje het volgende:
De tijd van rugbyhouding en madonna etc is hier echt voorbij hoor! En ik ben blij dat mn boobs meegeven soms
Die aansluiting van de symphony-setjes zijn een beetje driehoekig, toch? Die van de swing zijn helemaal rond in ieder geval. Daar moet je dus even op letten.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 13:01 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Sorry ik koop geen 2e hands
Maar stom dat die aansluitingen dan ook niet werken. Dat was voor ons wel een reden om verder te gaan met medela. Daar hebben we al wat van en dan past alles al op elkaar. Maar dat is dus ook niet zo.
[..]
Sorry ik ga niet voor 2e hands.
Maar bedankt voor de info. Dus aan die set hebben we eigenlijk niks meer, behalve dat we dan 2 flesjes hebben.
[..]
En moest je daar nog wat dingen bij kopen of is zo'n ameda set voldoende?
Een handkolf voor erbij had ik trouwens best handig gevonden. Als je onderweg bent ofzo. Of voor nood op het werk, als de adapter het begeeft en je geen batterijen bij de hand hebt (true storyquote:Op donderdag 15 augustus 2013 13:50 schreef Mineola het volgende:
[..]
Nou, dat dus. Met terugwerkende kracht heb ik best wel behoorlijk veel spijt dat ik geen dubbelzijdige elektrische kolf heb gekocht, maar ja, nu ga ik daar niet meer aan beginnen (hij is nu tien maanden en ik kolf 1x per werkdag). Maar ja, iets met beginnen en dan wel zien waar het schip strandt....
Anyhow, met een handkolfje ging het prima, maar voor 4x per week 3x daags (in het begin) kolven was een iets geavanceerder toch het geld en de moeite wel waard geweest. Bij een tweede doe ik dat iig anders.
Stansfield, afhankelijk van jullie plannen zou je kunnen beginnen met een handkolf, dan heb je iig niet zoveel kosten?
Marjolijntje, die foto!
Eerst langs een aantal collega's gelopen, maar geen succes. Toen naar de dichtstbijzijnde supermarkt (2 metrohaltes verderop) voor een setje batterijen. 3 kwartier later (en ik had al pijnlijke stuwing toen ik de eerste poging deedquote:Op donderdag 15 augustus 2013 14:44 schreef Kyara het volgende:
Geweldige foto Marjolijntje!
Phaidra.... ai... hoe heb je dat opgelost? Handkolf voor erbij was inderdaad wel handig geweest maar ik ben nog steeds dolblij met mijn Pisa.
Ik heb vandaag trouwens een mooi shirt bij Promiss gekocht dat ideaal is om te voeden: mooie overslag die wel dicht blijft zodat je er geen topje onder hoeft te dragen.
Op basis van het vetgedrukte: is haar dag en nachtritme niet gewoon omgewisseld? Hoe je dat weer terug krijgt weet ik niet.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 17:44 schreef laiveneertiekje het volgende:
Ik snap er zelf zo weinig van.
En de laktatiekundige kan er ook niet echt een goede reden/oorzaak voor geven. Dus het blijft een beetje zoeken nu.
Het aankomen is goed, de plasluiers ook, maar waarom ze nu dan overdag zo slecht drinkt is vaag. Of dat ik gewoon haar te snel wil pakken en ze net even een langere ruk maakt op die vele voedingen van 's nachts, of dat het vele drinken 's nachts teveel energie kost en we daar even bij moeten helpen, ik weet het niet.
Afwachten dus.
Ze kan het dus best!quote:Op donderdag 15 augustus 2013 19:23 schreef laiveneertiekje het volgende:
Ik baal op dit moment geloof ik het meest dat ik me er zo van slag van laat brengen, en gewoon niet durf te vertrouwen op mijn meisje, en dat die wel regelt wat moet. Ik heb net lekker met haar op mijn blote borst gelegen, en op een gegeven moment werd ze wakker en begon te zoeken, 2 uur en drie kwartier na de vorige voeding. Ze heeft bijna een half uur in totaal gedronken, met soms ook wel echt grote teugen. Het geeft wat rust, dus ik ga rustig aan doen tot de volgende voeding.
Ohja en jouw bericht klonkt heel goed, fijn!!quote:Op donderdag 15 augustus 2013 21:34 schreef Kiwisoep het volgende:
Wat allen voor mij hebben gezegd laiveneertiekje! Zet hem op, jullie kunnen het samen.
Het is gisteravond/vannacht niet veel beter geworden jammergenoeg. Nu eerst maar even de weging afwachten en overleggen. Verloskundige gisteren nog gesproken, die wilde eventueel naar het ziekenhuis om haar na te laten kijken.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 21:34 schreef Juud79 het volgende:
Ltiekje, volgens mij zijn het vooral je hormonen die je nu parten spelen en das heel rot.![]()
Het klinkt allemaal gewoon wel goed hoor. Je moet erop gaan vertrouwen dat ze het zelf kan en das lastig in het begin. Goed kijken naar haar luiers, naar hoe alert ze is als ze wakker is, naar haar drinken luisteren, je moet kunnen horen dat ze slokken neemt en je kan dan redelijk bijhouden of ze goed/voldoende drinkt. Als ze zich voltankt, dan kan ze daar natuurlijk gerust een tijdje op slapen. In de nacht vaker komen herken ik wel van hier. Overdag lag ie dan zo 3 uur weg te tukken, om vervolgens te drinken en weer 3 uur te slapen....
Je kan het hoor, het komt wel goed!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 11% gewijzigd door Kyara op 16-08-2013 21:39:20 (even in spoiler voor lurkers) ]
Ja, ik vind het heel apart. Ik had er vanmiddag zoveel spanning op dat ik toch maar een minuutje gekolfd heb. En dat leverde al 20 mL op!quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 18:01 schreef Kiwisoep het volgende:
Een wereld van verschil klinkt het laiveneertiekje. Gelukkig nu duidelijke instructies en gerustgesteld. Bizar hoe snel je lichaam van geen naar genoeg melk gaat he!
En wauw kyara. Mooi!
Zo heb ik ook met M geslapen de eerste wekenquote:Op zondag 18 augustus 2013 11:52 schreef Kersjes het volgende:
De eerste paar weken sliep hij s nachts op mijn borst in ons bed. Ik op m'n rug, hij bovenop me en ik met mijn armen om hem heen. Ging prima, ik heb me nooit onveilig gevoeld.
quote:Op zondag 18 augustus 2013 12:13 schreef Kyara het volgende:
[..]
Zo heb ik ook met M geslapen de eerste weken
Wat supergoed! Heerlijk, hopelijk wordt dit de opmaat naar meer!quote:Op zondag 18 augustus 2013 13:02 schreef _evenstar_ het volgende:
Waaahhhh ik wals even overal doorheen!
Een slaap ruk van 5 uur!!! Ok daarna cluster uur maar
We zitten nu eigenlijk standaard op 11-12 per 24 uur en hij eet !! Wel heel minimaal maar we hebben vooruitgang door sensorische spelletjes !
Blij
Hoe gaat het met de plasluiers?quote:Op maandag 19 augustus 2013 09:01 schreef Stansfield het volgende:
Onze dochter heeft nu 3x achter elkaar gespuugd. De eerste keer best wel veel. En vannacht en vanmorgen niet zo veel. Kan dit gewoon iets zijn wat ff niet lekker gevallen is of moeten we ons zorgen gaan maken?
Volgens mij is dat regelen of clusteren... Lijkt me niet dat je daar iets aan kunt doen - wakker houden lijkt me lastigquote:Op maandag 19 augustus 2013 12:56 schreef Stansfield het volgende:
Wat kun je er trouwens aan doen als ze steeds kort drinkt en dan in slaap valt en dan na anderhalf uur of 2 uur weer komt? Moet je haar dan wakker houden dat ze toch zo'n 20 min blijft drinken of valt daar nog iets anders tegen te doen? Anders ben je ook maar de hele tijd aan het voeden.
uitkleden, onder de kin kriebelen, onder de voetjes krieben, afkoppelen en laten boeren, etc.quote:Op maandag 19 augustus 2013 12:56 schreef Stansfield het volgende:
Wat kun je er trouwens aan doen als ze steeds kort drinkt en dan in slaap valt en dan na anderhalf uur of 2 uur weer komt? Moet je haar dan wakker houden dat ze toch zo'n 20 min blijft drinken of valt daar nog iets anders tegen te doen? Anders ben je ook maar de hele tijd aan het voeden.
Wij hebben op een gegeven moment haar wel wakker gehouden tijdens het drinken ja. Onder het voetje kriebelen, onder het kinnetje kriebelen of in het nekje. Ze viel constant in slaap iddquote:Op maandag 19 augustus 2013 12:56 schreef Stansfield het volgende:
Regel dagen!quote:Op maandag 19 augustus 2013 13:25 schreef Stansfield het volgende:
Ze is vandaag 3 weken.
Tnx voor de adviezen.
Health visitorquote:Op maandag 19 augustus 2013 12:48 schreef DaviniaHR het volgende:
evenstar, wat is HV?
En wat is er dan precies met O aan de hand dat er sensorische integratie spelletjes gedaan worden?
Wel fijn om te lezen dat hij vooruit gaat!
ah. Dank voor je antwoord.quote:Op maandag 19 augustus 2013 14:14 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
Health visitor![]()
En Oliver heeft nooit bijvoeding willen eten gevolgen als hij wel wat binnen kreeg werkte hij het weer naar buiten zelf door te spugen. Al doende toch blijven proberen kwam steeds duidelijk naar voren dat hij bepaalde dingen miniem eet die weg glijden en laf van smaak , hardere en sterkere smaken werden sowieso geweigerd in elke vorm ( zelfs wortel is al te sterk van smaak) Soms proberen we toch en dan was het 1 keer kauwen en spugen en überhaupt niets door slikken. Zo via diëtiste bij HV gekomen en zo kwamen we tot conclusie fat hij echt heel angstig is en we gingen proberen met sensorische foodplay te oefenen zodat hij de controle heeft en voelt. Dat vind hij best moeilijk hij krampt ook echt in elkaar. Maar dat bevestigde dus ook onze gedachten en nu dus verwijzing logopedist die nog intensiever en ook meer fysiek hem zal onderzoeken. En dus ook dadelijk met de mond oefeningen ipv handen etc.
Hij krijgt nog behoorlijk veel BV voor zijn leeftijd en het is onderhand niet meer voldoende en genoeg dat zijn gewicht matigjes is en blijft en nu dus verder afbuigt. Oorzaak ligt bij allergie en daardoor voedselaversie en vorm van infant anorexia en we willen ook toch bespreken met kinderarts eventueel interne oorzaken uitsluiten
Zo heel verhaal
Dat zat ik me net ook te bedenken. Lijkt me heel moeilijk om hier een goede weg in te vinden. Maar fijn dat de spelletjes hun vruchten afwerpenquote:Op maandag 19 augustus 2013 15:30 schreef Juud79 het volgende:
het zou natuurlijk enorm fijn zijn als je de sonde kan voorkomen, zeker omdat dat voor nog meer mond/neus trauma zorgt...en dan ben je nog verder van huis, voor zover dat kan.
Dat is inderdaad heel goed... voor je relatiequote:Op maandag 19 augustus 2013 15:09 schreef pessie het volgende:
Wel schijnt het goed te zijn af en toe half naakt rond te lopen, maar goed ook dat heb ik nooit gedaan en ben MN 2de aan het voeden...
Wat fijn!quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 09:15 schreef LadyBlack het volgende:
Pfoeoeoe ik dacht gisteren al dat E niet echt veel dronk, maar dat zit er nu allemaal nog in ofzo!Knaltieten! Het lekte vannacht zelfs enorm terwijl ik daar al een tijd geen last meer van heb.
Wel fijn dat t dus nog steeds goed gaat ondanks het afbouwen van de domperidon.
quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 09:22 schreef WupWup het volgende:
[..]
Dat is inderdaad heel goed... voor je relatie
Goed. Ze meldt zichzelf mooi op tijd, drinkt dan ook wel goed, en mooie plas en poepluiers. De wijkverpleegkundige komt donderdag, en ik denk dat we tot dan wachten met wegen, anders moet het morgenmiddag en dan zitten we krap in de tijd.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 20:55 schreef Kiwisoep het volgende:
Dat heb ik inderdaad op mijn werk ook wel gebruikt. Zit er op 7 wkn een sprongetje? Niet te genieten hier... Krampjes lijken weg gelukkig!
Hoe is t nu met jouw meisje laiv?
http://www.oeiikgroei.nl/(...)-in-het-eerste-jaar/quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 20:55 schreef Kiwisoep het volgende:
Dat heb ik inderdaad op mijn werk ook wel gebruikt. Zit er op 7 wkn een sprongetje? Niet te genieten hier... Krampjes lijken weg gelukkig!
Hoe is t nu met jouw meisje laiv?
Weet niet, ik zou er niet teveel hoop op vestigen inderdaad, maar je kunt haar zo misschien wel leren aan de borst te drinken. Als ze het goed door heeft, wil ze er misschien ook wel meer moeite voor doen.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 22:10 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ja, kan ik wel eens proberen, maar is eigenlijk ook geen oplossing natuurlijk...
Syntocinon neusspray via je huisarts?quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 22:05 schreef XcUZ_Me het volgende:
Nog even een kolf-ergernisIk heb het idee dat mijn melkstroom echt een aanlooptijd nodig heeft. Mss is dat ook wel de reden dat Noor niet bij me drinkt. Als ik kolf, heb ik de eerste 10 minuten bijna niks, dan begint het en het hoogste rendement haal ik tussen de 15-30 minuten. Das mooi hoor, maar ik ben dus bijna altijd 20-25 minuten aan het kolven. Zou zo fijn zijn als ik dat om zou kunnen draaien.
quote:Op woensdag 20 maart 2013 11:18 schreef Morretje het volgende:
Ik ga even zoeken voor je, das makkelijker voor mij dan alles te typen. Moment
-edit-
Hier staan al een hoop antwoorden op je vragen:
http://www.borstvoeding.c(...)d/hypoglycaemie.html
Kolven met de hand idd, alle druppeltje opvangen op bv een theelepeltje en ook zo invriezen. Dan verlies je de minste kostbare druppeltjes door overgieten oid.
Productie wordt niet beïnvloed lijkt me, omdat deze pas echt op gang komt als de placenta uit je lichaam is en je andere hormonen aan gaat maken.
Je hebt per keer maar een klein beetje nodig om bij te voeden. Met kunstvoeding kreeg mijn zoon 10 ml, en volgens mij is dat al vrij veel. Maagjes van pasgeborenen zijn erg klein, zoveel drinken ze de eerste dag ook niet uit je borst.
Succes, ik wilde dat ik dat gedaan had![]()
Ze hebben een nieuw gebouw en de computers werkten niet. Ze weten dus niets, behalve abstracte cijfers.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 20:18 schreef Ticootje het volgende:
Gewoon normaal toch pessie? Als je naar de lengte kijkt is ze nooit gemiddeld geweest. Bij de geboorte zat ze ook al helemaal boven en dat lijntje houdt ze blijkbaar nog aan ook. Ik denk dat haar gewicht prima past ook bij haar lengte. Wat zei het cb?
Dat is niet leuk zeg!quote:Op woensdag 21 augustus 2013 20:24 schreef Ticootje het volgende:
Voeden op vakantie. Zucht! Bram bijt. Heel hard. Tot bloedend toe.
Ik krijg de neiging om er gewoon mee te kappen zo irritant begin ik het te vinden.
Ik vind em leukquote:Op woensdag 21 augustus 2013 21:40 schreef bitterend het volgende:
Zoe overdag niks meer?
Lijntje ja heik zag het op een jumpsuit op FB en toen heeft mijn man een UI voor mij gemaakt ervan
Bram bijt momenteel op alles. Gewoon alles wat in z'n mond gaat gaan de kaken vol gas dicht. Lepels, handen, vingers (behalve z'n eigen natuurlijk), speen, knuffels...quote:Op woensdag 21 augustus 2013 20:32 schreef pessie het volgende:
[..]
Dat is niet leuk zeg!Tandjes? Heb je dentinox meegenomen?
Leyla heeft ook wel eens gebeten maar niet zoals Bram. Het is echt niet grappig. Meneer meent dat alles wat in z'n mond gaat onwijs hard op moet gebeten worden. Maar ow jee als ik iets in z'n mond geef wat niet gepureerd is. Kauwen wilt hij absoluut niet.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 13:30 schreef DaviniaHR het volgende:
bitterend, ik zie geen avatar
tico, wat onwijs naar dat Bram zo bijt! Was Leyla niet ook een bijter?
Ik vind het zo heerlijk om te voeden.Het ene moment ligt ze in de madonnahouding (waarbij haar benen op de bank liggen zomdat ze zo groot is
) supergeconcentreerd te drinken, en een moment later springt ze op om te vertellen dat bijen gele en zwarte sprepen hebben en honing maken.
![]()
En als je hem nou eerst een schijfje komkommer geeft en dan gaat voeden?quote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:43 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Leyla heeft ook wel eens gebeten maar niet zoals Bram. Het is echt niet grappig. Meneer meent dat alles wat in z'n mond gaat onwijs hard op moet gebeten worden. Maar ow jee als ik iets in z'n mond geef wat niet gepureerd is. Kauwen wilt hij absoluut niet.
Had ik ookquote:Op maandag 26 augustus 2013 14:57 schreef Kiwisoep het volgende:
Huuuuuh?!
Fulltime borstvoeding, een net aan 7 weken baby en ongesteld. ONGESTELD???!!
Mijn zoon dipte met vier maanden ook:quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 11:19 schreef Piekie81 het volgende:
Ik wil het inderdaad gewoon even aankijken en wel even gaan proberen of melk met een beetje rijstbloem erdoor met een lepeltje wel goed naar binnen gaat. Dan kunnen ze op het kdv op die manier de intake misschien iets vergroten.
Thuis krijgt hij voorlopig alleen bv.
Ja, hier ook met een week of 7 a 8. En dat met 2 kindjes fulltime aan de borst.quote:Op maandag 26 augustus 2013 14:59 schreef Kiwisoep het volgende:
Meer mensen? Ik dacht namelijk dat je cyclus op gang komt wanneer de voedingen wat minder worden. Dan ehm, is voor 't zingen de kerk uit dus ook vrij spannend.
Dat wisselt per persoon. (heb er eentje gehad)quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:13 schreef LadyBlack het volgende:
Je wordt dan toch heftiger ongesteld Wup? Of wisselt dat ook weer per persoon?
Niemand dus? Ook geen tips?quote:Op maandag 26 augustus 2013 00:49 schreef Shandaly het volgende:
Mijn meisje heeft nog bijna drie weken te gaan voordat ze vier maanden oud is, maar volgens mij is ze al hard op weg om een flinke dip te creëren.
De laatste dagen drinkt ze heel kort en onrustig. Waar ze eerst minstens een kwartier en meestal langer per borst bezig was, laat ze nu al los na amper vijf minuten... Nu weet ik dat als ze ouder worden ze krachtiger en dus korter kunnen drinken, maar ik heb nu echt het gevoel dat er niet veel in komt. Ook de flesjes (gekolfd) kosten veel moeite en komen meestal niet op...
Iemand een idee of dit normaal is en 'gewoon een fase' of moet ik me wel zorgen maken?
Btw, plasluiers zijn prima en ze is even alert en vrolijk als altijd (lees: een lekkere slaapkop die nooit vraagt/zeurt om eten)
Heb je ontsluiting gehad? Dan is het plaatsen idd makkelijker. Qua bloedverlies: ja, dat is de eerste drie cycli meer dan normaal. Maar daar had ik dan weer een fijne cup voor (lekker off topic inmiddelsquote:
Koemelk is net zo goed gekolfde melkquote:Op maandag 26 augustus 2013 22:34 schreef LadyBlack het volgende:
Wat tof kersjes!
Ik viel dit weekend van mijn stoel van verbazing. Een (tamelijk openminded) kennis zei dat ze moeders vaak alle schaamte voorbij vond; dat ze je dan vroegen om bij het oppassen gekolfde melk te geven (van die gele drab!) en voeden in een restaurant of op het terras vond ze ook echt not done
Toen ik aangaf dat ik mijn kind graag overal wil kunnen voeden, maar daarom dus wel speciale discrete voedingskleding draag, kon ze dat dan wel weer waarderen.
En toen ik dit aan mijn twee beste vriendinnen vertelde, gaven ze toe dat zij gekolfde melk eigenlijk ook wel een beetje vies vonden![]()
Dat lag op het puntje van mijn tongquote:Op maandag 26 augustus 2013 22:39 schreef WupWup het volgende:
[..]
Koemelk is net zo goed gekolfde melk
Vies is anders, maar als het al zo'n beetje geschift is, met zo'n dikke laag bovenop, en waterige zooi onderin.. moet zeggen dat ik dat er ook niet echt smakelijk uit vind zien....quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:34 schreef LadyBlack het volgende:
[...] En toen ik dit aan mijn twee beste vriendinnen vertelde, gaven ze toe dat zij gekolfde melk eigenlijk ook wel een beetje vies vonden![]()
Ja, ik ben er ook retetrots op, op die vetklodders aan de randen van de flesjesquote:Op maandag 26 augustus 2013 22:43 schreef Kersjes het volgende:
Ik vond het juist altijd geweldig om die "drab" te zien aan de binnenkant van de deksels van mijn kolfbekertjes
The good stuff
Whoeha, dat zei ik ook tegen de verpleging iddquote:Op maandag 26 augustus 2013 22:42 schreef LadyBlack het volgende:
Nouja, de eerste dagen was het echt wel geel. Ik snapte ineens waar Medela de kleur van de flesjes en kolven op gebaseerd had
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb de implanon sinds juni en ik ben echt tevreden tot nu toe.quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:47 schreef Kyara het volgende:
Kersjes wat mooi!
Wat vaag LB.
De cerazette bevalt mwah. Maar spiraaltje wil ik om persoonljnke redenen echt niet en ik weet niet wat anders. Condooms schiet ook niet echt op.
Ja, hier ook rond die tijd heel onrustig drinken. Snel afgeleid en hij liet dan los zodra de melkstroom ook maar iets afnam na de tsr. Het hielp om in een prikkelarme omgeving te voeden, in zijn kamertje of liggend op de bank. Wat hij overdag miste, haalde hij 's nachts in (kwam dan 4/5x), dus groei bleef gewoon goed.quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:26 schreef Shandaly het volgende:
[..]
Niemand dus? Ook geen tips?
Donderdag maar weer het weeguurtje afwachten dan...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |