abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130163108
LOL Fee, dat lijkt me toch niet zo fijn fietsen :D

Kersjes O+
pi_130164596
Kersjes, wat apart zeg.

Ik leg mijn zoontje nu wel uit dat mijn dochter mamamelk krijgt, en hij wilde vanmorgen eigenlijk geen melk drinken, maar mamamelk.
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 20:43:43 #103
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_130174979
Wou hij uit de borst drinken? Of jouw melk uit een bekertje?
Ik heb Lientje in het begin, toen ik nog kolfde iedere dag een of twee keer half mamamelk\half koemelk gegeven. Zo'n drie weken lang ongeveer. Nu kolf ik eigenlijk al wekenlang niet meer dus geef ik het haar ook niet.

Nu de rust is wedergekeerd zou ik natuurlijk wel een keer per dag kunnen kolven, D een flesje geven en wat er dan nog over is aan Lientje geven.

Uit de borst mocht ze van mij ook, maar dat doet ze niet, ze kijkt me dan aan van ''Nee joh, doe niet zo gek'' ze had twee keer enorme intresse in mijn borsten en wou zien dat er melk uit kwam en hoe dat dan ging. Nu is het volkomen normaal, als D huilt roept ze 'mama, baby huilen peentie of mama baby huilen melkje drinken.
pi_130176276
Hij wilde mijn melk uit een bekertje. Ik kolf op dit moment niet, ze drinkt nu uit de borst, en dat is al vermoeiend genoeg soms.

Er zit nog weinig ritme in, dan weer een paar voedingen waar 3 of 4 uur tussen zit, en vanmiddag was het bijna elk uur. Ik bedacht mij ook net dat het dag 9 is, en google vertelde mij dat dag 9/10 meestal regeldagen zijn.

Mijn vriend en ik merkten vannacht eigenlijk pas hoe erg we ons druk hebben gemaakt om de voedingen. De eerste avond/nachtvoedingen, waar ze 3,5 uur tussen liet zijn we allebei meerdere keren overeind geschoten, licht aan gedaan, en ons afgevraagd of we de wekker hadden gemist, en waarom ze dan nog sliep. De rest van de nacht lukte dat niet meer, toen was ze de wekker steeds ruim voor.
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 21:56:50 #105
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_130177682
Ik had vannacht een baby die echt zo'n beetje heel de nacht tegen mijn lijf aan, met het liefst de borst in zijn mond wou slapen....ik was redelijk moe vanochtend.

Overdag hier ook heel wisselend vandaag.
Ltiekje, toen D net thuis was vond ik het ook heel spannend, ook omdat ie toen pas aan de borst ging. Het is dan wel mijn tweede, maar toch is die verantwoordelijkheid weer zo groot en wil je het graag goed doen en zorgen dat je kind goed groeit en voldoende binnenkrijgt. Ik kon dat na de eerste keer wegen, nadat ie anderhalve week thuis was een beetje loslaten, als in, ik maakt hem zelden nog wakker voor een voeding en hield de tijd niet meer zo in de gaten. Maar nu na afgelopen week weer wegen kan ik dat helemaal laten varen,ik let niet op tijden, hoe lang ie drinkt en hoe vaak hij komt.

Met Lientje was ik zoveel meer makkelijk en relaxed.....nu moest dat groeien.
pi_130180055
Laiv, ik hoop dat je het nu wat los kunt laten. Als ik het goed heb regelt jouw kindje het prima.

Kersjes apart, mijn grote (na de geboorte ruim 3) wilde echt niets weten van mama melk. Zeker niet uit de borst maar ook niet uit een beker. Het is voor hem echt een afgesloten iets denk ik.

Juud lijkt me idd best pittig als je kind te vroeg is met dat verplicht groeien enzo. Ik voelde die druk juist bij mijn eerste kind veel meer ondanks dat die niet te vroeg geboren was. Ben toen echt onnodig gek gemaakt door het cb. Nu met de 2e was het hier veel meer relaxt.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  zondag 18 augustus 2013 @ 11:23:52 #107
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_130190714
Ow, maar ik heb geen last van het bureau of kinderartsen oid, die steken alleen maar veren in mijn achterste omdat D het zo bijzonder goed doet. ;) Het is meer mijn eigen hoofd dat moest wennen. :)

Gisteravond kwam D voor een voeding om 18.00 uur en toen ging ie slapen tot 23.00 uur, daarna gingen we allemaal slapen om 23.30 uur. Toen kwam D om 02.50 voor een voeding, daarna kwam ie om 05.20 weer en was toen wakker tot 07.15 uur!! Telkens willen drinken of wakker rondkijken en mopperen.....niet rustig te krijgen.
Gelukkig was ML thuis en kon ik nog een beetje slapen daarna, al hoewel het weer met het nodige drinken was. Het lijkt wel op clusteren in de vroege ochtend wat ie doet.....maar ik heb ook het idee dat ie gewoon liever op zijn buik slaapt, dat doet ie overdag namelijk de hele dag en dan slaapt ie over het algemeen rustig en lang.

Maar ja, in ons bed op zijn buik slapen, ik vind het maar eng, wat zouden jullie doen?
  zondag 18 augustus 2013 @ 11:52:56 #108
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_130191330
Juud, S. was vanaf dag 1 een buikslaper.
Bij voorkeur op mijn buik ;)

De eerste paar weken sliep hij s nachts op mijn borst in ons bed. Ik op m'n rug, hij bovenop me en ik met mijn armen om hem heen. Ging prima, ik heb me nooit onveilig gevoeld. We sliepen wel altijd met een klein lichtje aan zodat ik hem altijd kon zien. Hiermee zijn we pas sinds een paar weken gestopt eigenlijk.

Na een paar weken werd het ook goed om naast me te liggen, dicht tegen me aan. Op z'n buik nog. Tegenwoordig ligt hij nog steeds elke nacht naast me, maar soms ook op z'n zij of rug.
.... met gevoel voor drama....
  zondag 18 augustus 2013 @ 11:53:15 #109
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130191339
Lijkt me lastig Juud. Je wilt natuurlijk dat hij lekker slaapt, maar op zn buik in jullie bed... kan hij zijn hoofdje al goed draaien? Dat zou voor mij wel meewegen in de beslissing.
  zondag 18 augustus 2013 @ 12:13:26 #110
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_130191824
quote:
1s.gif Op zondag 18 augustus 2013 11:52 schreef Kersjes het volgende:
De eerste paar weken sliep hij s nachts op mijn borst in ons bed. Ik op m'n rug, hij bovenop me en ik met mijn armen om hem heen. Ging prima, ik heb me nooit onveilig gevoeld.
Zo heb ik ook met M geslapen de eerste weken O+
  zondag 18 augustus 2013 @ 12:49:01 #111
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_130193030
@Kersjes, ja tegen me aan slapen vind ik op zich ook geen punt, maar hij is daarmee niet diep in slaap te krijgen, dat werkt wel na de eerste nachtvoeding, maar na de tweede (rond 05.30 uur) werkt dat niet.
Op mij slapen heb ik met Lientje ook altijd gedaan de eerste weken, maar D blijft niet liggen, die tilt zijn hoofd op en zwiept zo met hoofd en bovenlichaam opzij en dus heel gemakkelijk van mij af. Ik doe dat wel in de ochtend als ik al wakker ben en nog even in bed lig, maar niet als ik slap, veel te bang dat ie op de grond valt...

@LB, hij kan zijn hoofd sinds kort goed draaien.
  zondag 18 augustus 2013 @ 13:02:30 #112
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_130193499
Waaahhhh ik wals even overal doorheen!
Een slaap ruk van 5 uur!!! Ok daarna cluster uur maar _O_
We zitten nu eigenlijk standaard op 11-12 per 24 uur en hij eet !! Wel heel minimaal maar we hebben vooruitgang door sensorische spelletjes !

Blij O+
Engaging Infinite Improbability Drive..
  zondag 18 augustus 2013 @ 13:06:50 #113
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_130193770
Evenstar *O* *O* *O*
pi_130193946
Goooooooo Oli!!!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_130194368
Juud, ik hoop dat je snel een oplossing vind. Hier wel buikslaper maar niet zo erg met op mij slapen etc.

Evenstar *O*
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_130200300
Evenstar wat goed!! *O* *O*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_130201921
Evenstar wat tof! *O* *O*

Lastig Juud, op de buik en bij jullie in bed zou mijn keuze niet zijn, cosleeper geen optie?
pi_130204522
Evenstar wat fijn!!

Wij hadden vannacht een wekker die niet afliep en toen zat er ineens 6 uur tussen. Ze had gisteravond wel vaak gedronken, maar ik vind het wel lang.

Wat ik wel merk is dat ik zo vol zit dat ze een wat luie drinker dreigt te worden. Aanhappen lukt alleen met.tepelhoedje, en dan loopt de boel steeds over. Zo kom ik niet van dat ding af....
pi_130208948
Juud, hier ging/gaat het net als bij kersjes. En ik vind het fijn hem zo dichtbij te hebben als hij op zijn buik ligt, hij hoeft maar eenmalig iets dieper in te ademen en ik schrik meteen wakker van m.
  zondag 18 augustus 2013 @ 21:04:49 #120
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_130213049
quote:
17s.gif Op zondag 18 augustus 2013 12:13 schreef Kyara het volgende:

[..]

Zo heb ik ook met M geslapen de eerste weken O+
O+

Wonderlijk he, L-E? Zelfs de kleinste verschillen in de ademhaling merk je op, ook als je slaapt.
Ik was de eerste maanden zo gefocust op S en zijn (honger)signalen, dat ik niet eens wakker werd als 1 van de anderen 's nachts huilend onze kamer binnenkwam.
Maar als S begon te smakken... was ik gelijk klaarwakker en ready for service :D
.... met gevoel voor drama....
pi_130213210
Juud als je een deken gebruikt ipv je dekbed, en aan jouw kant van het bed met de cosleeper ernaast? Hoog genoeg wegleggen, maar wel tegen je aan. Volgens mij kan er dan niet zoveel mis gaan toch?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  zondag 18 augustus 2013 @ 22:39:09 #122
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130218260
Ik vind het echt niet fijn slapen met E tussen ons in :N ons bed is niet zo breed, dus ik heb weinig bewegingsvrijheid. En omdat E ook af en toe drinkt, lig ik dus de hele tijd met mn arm 'omhoog', waardoor ik met een half ontwrichte schouder uit bed kom. Plus dat mn heup het niet prettig vindt om de hele tijd het evenwicht te bewaren als ik zo op mn zij lig.
pi_130219783
Ik kan/kon het ook niet LB, om precies dezelfde redenen/klachten.
pi_130226054
Ik vind slapen met de kleine in bed ook te krap. Lichamelijk is het geen probleem. Maar ik ben ook te slaperig om na een nachtelijke voeding weer terug te brengen naar zijn eigen bed dus dan slaapt hij alsnog tussen ons in.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_130226074
Ik ben heel blij met onze cosleeper dit keer. Ze slaapt nog wel eens op mijn borst, maar ik kan haar dan ook wegleggen als het min slaap teveel verstoord.
pi_130226252
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 13:02 schreef _evenstar_ het volgende:
Waaahhhh ik wals even overal doorheen!
Een slaap ruk van 5 uur!!! Ok daarna cluster uur maar _O_
We zitten nu eigenlijk standaard op 11-12 per 24 uur en hij eet !! Wel heel minimaal maar we hebben vooruitgang door sensorische spelletjes !

Blij O+
Wat supergoed! Heerlijk, hopelijk wordt dit de opmaat naar meer! *O* *O* *O*
pi_130226822
Onze dochter heeft nu 3x achter elkaar gespuugd. De eerste keer best wel veel. En vannacht en vanmorgen niet zo veel. Kan dit gewoon iets zijn wat ff niet lekker gevallen is of moeten we ons zorgen gaan maken?
  maandag 19 augustus 2013 @ 10:13:11 #128
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_130228020
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 09:01 schreef Stansfield het volgende:
Onze dochter heeft nu 3x achter elkaar gespuugd. De eerste keer best wel veel. En vannacht en vanmorgen niet zo veel. Kan dit gewoon iets zijn wat ff niet lekker gevallen is of moeten we ons zorgen gaan maken?
Hoe gaat het met de plasluiers?
Alertheid?

Als ze wil, kan ze meteen weer drinken, daarvoor hoef je niet te wachten.

Een paar keer spugen is niet zo'n probleem, lijkt me. Als ze heel veel blijft spugen, moet je goed opletten dat ze niet uitdroogt. Dit kan heel snel gebeuren.
En als je je echt zorgen maakt, kan je natuurlijk altijd even de ha bellen. ;)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_130228165
Spugen hoort erbij, de ene dag is het veel, de andere dag vrijwel niets. Ik heb me er nooit zorgen om gemaakt. Wel af en toe grondig van gebaald als ik voor de zoveelste keer op één dag de volle laag krijg :Y)

Hier ook een co-sleeper waar ik heeeel blij mee ben! Helemaal in de eerst weken en nu ook weer. We zitten vol in een periode met elke nacht om de anderhalf/twee uur voeden. Hoef ik niet elke keer mijn bed uit.

Evenstar: goed zeg! Hopelijk blijft het steeds (kleine) stapjes vooruit gaan!

[ Bericht 23% gewijzigd door Piekie81 op 19-08-2013 10:30:42 ]
R 09-10-2010
M 20-04-2013
pi_130231484
We gaan het in de gaten houden. Dit waren pas haar eerste 3 spuugjes. Dus het valt reuze mee. Even kijken of ze het blijft doen of dat het nu stopt.
  maandag 19 augustus 2013 @ 12:12:47 #131
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_130231613
Ja hij gaat vooruit mini stapjes maar vooruit O+
  maandag 19 augustus 2013 @ 12:18:58 #132
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130231873
Superfijn evenstar! Ook kleine verschillen kunnen veel uitmaken ^O^
  maandag 19 augustus 2013 @ 12:28:34 #133
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_130232262
Een half jaar geleden waren we blij met een eetlepel zo om de paar dagen , nu eet hij naast de bv een kwart rijstwafel of brood ( formaat 2,5 bij 3 cm ) en 6 stukjes ananas of appel of peer en 2 eetlepels soms 3 !! Dankzij sensorische integratie spelletjes :).
We zijn er nog lang niet en zijn curve buigt af en zijn nu qua gewicht toch verder afgezakt op curve maar lengte is wat omhoog en hij is alert actief en ontwikkeling is erg goed. We zitten er boven op en kreeg daar straks een compliment van de HV en deze week belt logopedist op om af te spreken :)
Nog heel veel werk en sonde dreiging hangt nog steeds boven ons hoofd maar hoop toch dat als we zo de vooruitgang blijven houden het niet nodig is.
  maandag 19 augustus 2013 @ 12:30:28 #134
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_130232329
En fijn vind ik dat ze ook erkent nu de HV na zich beter ingelezen te hebben ze een excuus gaf ivm haar verkeerde BV advies en ze heeft veel info op gezocht en we zij nu echt samenwerkend als team . En ze ook in ziet dat oliver het echt echt heel hard nodig heeft nog de BV.
  maandag 19 augustus 2013 @ 12:48:15 #135
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_130232922
evenstar, wat is HV?
En wat is er dan precies met O aan de hand dat er sensorische integratie spelletjes gedaan worden?
Wel fijn om te lezen dat hij vooruit gaat!
pi_130233199
Wat kun je er trouwens aan doen als ze steeds kort drinkt en dan in slaap valt en dan na anderhalf uur of 2 uur weer komt? Moet je haar dan wakker houden dat ze toch zo'n 20 min blijft drinken of valt daar nog iets anders tegen te doen? Anders ben je ook maar de hele tijd aan het voeden.
pi_130233347
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 12:56 schreef Stansfield het volgende:
Wat kun je er trouwens aan doen als ze steeds kort drinkt en dan in slaap valt en dan na anderhalf uur of 2 uur weer komt? Moet je haar dan wakker houden dat ze toch zo'n 20 min blijft drinken of valt daar nog iets anders tegen te doen? Anders ben je ook maar de hele tijd aan het voeden.
Volgens mij is dat regelen of clusteren... Lijkt me niet dat je daar iets aan kunt doen - wakker houden lijkt me lastig :).
Home is where the O+ is...
  maandag 19 augustus 2013 @ 13:04:31 #138
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_130233402
quote:
uitkleden, onder de kin kriebelen, onder de voetjes krieben, afkoppelen en laten boeren, etc.
en in uiterste geval kan je met een lauwig washandje proberen haar een beetje wakkerder te krijgen.

en anders is het gewoon toegeven aan het feit dat je een slaperige baby hebt die vaak komt voor een voeding. :)
Wat trouwens heel normaal is, als je je bedenkt dat ze in de buik non-stop voeding kreeg. Dan is het doseren van voedingen (ook alzijn het er 12 of meer) een beetje afkicken voor de baby.
pi_130233407
Je kindje is nog maar heel klein toch Stansfield?
Op zich is dit prima biologisch gedrag hoor, vaak kleine beetjes drinken.
Clusteren kan ook nog idd.
Vooral aan toe geven, die kleintjes weten vaak wel wat goed voor ze is.

Evenstar *O* Wat ontzettend fijn dat de therapie aanslaat bij O'tje! En opwaarts verder ^O^
  maandag 19 augustus 2013 @ 13:04:42 #140
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_130233408
quote:
Wij hebben op een gegeven moment haar wel wakker gehouden tijdens het drinken ja. Onder het voetje kriebelen, onder het kinnetje kriebelen of in het nekje. Ze viel constant in slaap idd :Y
pi_130233790
Elke anderhalf a twee uur is heel normaal gedrag.
pi_130234118
Ze is vandaag 3 weken.

Tnx voor de adviezen.
  maandag 19 augustus 2013 @ 13:44:29 #143
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_130234836
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 13:25 schreef Stansfield het volgende:
Ze is vandaag 3 weken.

Tnx voor de adviezen.
Regel dagen!
  maandag 19 augustus 2013 @ 14:10:11 #144
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_130235896
Idd, dat klinkt als regeldagen, gewoon veel aanleggen en verder de natuur zijn gang laten gaan, gaat vanzelf weer over.

Hier een goede nacht achter de rug, ik kwam op het idee om het matrasje van de wieg tussen ons in te leggen, bij wijze van proef.
Om 02.30 en 05.00 uur kwam ie voor een voeding, na drinken en boeren op zijn buik op het matrasje gelegd, et voila, het mannetje slaapt weer gewoon....

Dus nu toch maar de wieg naast ons bed gaan zetten en hem in de wieg leggen ipv tussen ons in..... slik... ik geloof niet dat ik er blij mee ben, maar niet slapen is ook rot.
  maandag 19 augustus 2013 @ 14:14:40 #145
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_130236130
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 12:48 schreef DaviniaHR het volgende:
evenstar, wat is HV?
En wat is er dan precies met O aan de hand dat er sensorische integratie spelletjes gedaan worden?
Wel fijn om te lezen dat hij vooruit gaat!
Health visitor :)

En Oliver heeft nooit bijvoeding willen eten gevolgen als hij wel wat binnen kreeg werkte hij het weer naar buiten zelf door te spugen. Al doende toch blijven proberen kwam steeds duidelijk naar voren dat hij bepaalde dingen miniem eet die weg glijden en laf van smaak , hardere en sterkere smaken werden sowieso geweigerd in elke vorm ( zelfs wortel is al te sterk van smaak) Soms proberen we toch en dan was het 1 keer kauwen en spugen en überhaupt niets door slikken. Zo via diëtiste bij HV gekomen en zo kwamen we tot conclusie fat hij echt heel angstig is en we gingen proberen met sensorische foodplay te oefenen zodat hij de controle heeft en voelt. Dat vind hij best moeilijk hij krampt ook echt in elkaar. Maar dat bevestigde dus ook onze gedachten en nu dus verwijzing logopedist die nog intensiever en ook meer fysiek hem zal onderzoeken. En dus ook dadelijk met de mond oefeningen ipv handen etc.
Hij krijgt nog behoorlijk veel BV voor zijn leeftijd en het is onderhand niet meer voldoende en genoeg dat zijn gewicht matigjes is en blijft en nu dus verder afbuigt. Oorzaak ligt bij allergie en daardoor voedselaversie en vorm van infant anorexia en we willen ook toch bespreken met kinderarts eventueel interne oorzaken uitsluiten

Zo heel verhaal :+
  maandag 19 augustus 2013 @ 14:15:07 #146
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130236150
Zie het positieve ervan in Juud; vanavond lig je tussen je 2 mannen in O+
  maandag 19 augustus 2013 @ 14:16:48 #147
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130236231
Jemig evenstar :{

Fijn dat jullie zo begeleid worden!
  maandag 19 augustus 2013 @ 14:16:49 #148
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_130236234
Juud hij is toch nog dichtbij gelukkig :* en wie weet als hij ouder wordt?
  maandag 19 augustus 2013 @ 14:19:46 #149
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_130236341
Mag ik even inbreken met een vraag? In mijn zwangerschapsdagboek stond als tip dat je tijdens de zwangerschap al kunt beginnen met je borsten met koud water douchen, ze met een borstel scrubben en in de buitenlucht laten hangen, zodat ze vast 'gehard' worden voor de BV.
Ik vind het een lichtelijk apart advies, maar wil het wel doen als het nuttig is. Vandaar mijn vraag, is dit nuttig, hebben jullie dit ook gedaan en vanaf wanneer?
KuikenGuppy
  maandag 19 augustus 2013 @ 14:22:23 #150
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_130236471
Volgens mij zijn dat bakerpraatjes :) ik heb het nooit gedaan in elk geval.
De eerste weekjes is het gevoelig maar na poos voel ik er niets meer van :) je moet wennen aan dat gevoel en een schurende handdoek voelt volgens mij heel anders dan een zogend kindje :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')