abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130097438
In dit artikel staat ook een klein stukje over kolven met je handen. Voor sommige vrouwen is dat juist weer een ideale methode met de meeste opbrengst.
http://www.borstvoeding.com/kolven/afkolven2.html
pi_130099622
Gaaf die foto marjolijntje!
pi_130101942
Wat een mooie foto Marjolijntje!!

Hier zit ik er even doorheen.
Gisteren en vannacht kwam ze prima, ongeveer 2,5 uur tussen de voedingen, en op het laatst begon ze te rommelen. 3:30, en toen op 4:30 weer, en ze leek flink te tanken. Uiteindelijk om 8 uur met heel veel moeite er wat ingekregen. Toen met haar wezen douchen, en ze leek maar niet weer wakker te worden voor een voeding. Uiteindelijk om 13:30 een paar slokken gedronken, en zo rond 15:15 zat ik er doorheen. Dus ik heb zitten kolven, en ze heeft nog wat aan 1 borst gedronken, en de rest maar via een spuitje aan de borst bijgevoed.

Ik was zo over mijn toeren dat O+ de verloskundige belde voor advies, en nu moesten we maar weer max 3 uur er tussen laten. Ik heb later de laktatiekundige voor advies gebeld, en die gaf ook nog aan dat als voor mijn gevoel de voeding niet goed genoeg ging, ik wel weer moest kolven en dat bijgeven.

Stomme is dat ze wel goede plasluiers heeft, en vanmorgen wel gewoon 50 gram was aangekomen *O*. En dan dit weer. Ik ben er soms heel erg het vertrouwen in kwijt.

Ik ga dus vanavond heel op tijd naar bed, en dan lekker met haar tegen mij aan liggen knuffelen om zo even wat rust te vinden, en er weer wat vertrouwen in te krijgen.

Mijn produktie lijkt wel goed trouwens, ik voel nu echt de boel volschieten elke paar uur.
pi_130102044
L'tiekje, ik kan helaas niet meepraten over dit soort beginperikelen maar ik kan me voorstellen dat je er knap onzeker van wordt. :*
pi_130102299
Ik snap er zelf zo weinig van.
En de laktatiekundige kan er ook niet echt een goede reden/oorzaak voor geven. Dus het blijft een beetje zoeken nu.

Het aankomen is goed, de plasluiers ook, maar waarom ze nu dan overdag zo slecht drinkt is vaag. Of dat ik gewoon haar te snel wil pakken en ze net even een langere ruk maakt op die vele voedingen van 's nachts, of dat het vele drinken 's nachts teveel energie kost en we daar even bij moeten helpen, ik weet het niet.

Afwachten dus.
pi_130102360
Zolang ze groeit en goed plast, hoef je je nog niet direct erge zorgen te maken hoor! En ik heb tot vorige week (!) mijn kind om de 3 à 4 uur gevoed, dus ik zou in jouw geval zeker om de drie uur aanhouden, ook voor je productie :). En groeien kost energie he, dus slapen is dan heel belangrijk. En mijn dochtertje heeft de eerste 2 maand geclusterd: in de avonduren heel kort op elkaar om voeding vragen. Ze is daar rond een dag of 10 mee begonnen. We wisten ons geen raad. De kraam ging weg en 's avonds ging ze ineens constant huilen en wilde ze steeds voeding. Misschien gaat jouw mini dat ook nog doen.

Enne, ze drinkt aan je borst, zover ben ik nooit gekomen, dus wees daar maar heel erg trots op!!!
Mijn uk houdt ook heel erg van slapen en laat nu ook soms hele lange tijden tussen voedingen en dat vind ik ook niet altijd relaxed, maar het komt heus goed :*.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_130102727
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 17:44 schreef laiveneertiekje het volgende:
Ik snap er zelf zo weinig van.
En de laktatiekundige kan er ook niet echt een goede reden/oorzaak voor geven. Dus het blijft een beetje zoeken nu.

Het aankomen is goed, de plasluiers ook, maar waarom ze nu dan overdag zo slecht drinkt is vaag. Of dat ik gewoon haar te snel wil pakken en ze net even een langere ruk maakt op die vele voedingen van 's nachts, of dat het vele drinken 's nachts teveel energie kost en we daar even bij moeten helpen, ik weet het niet.

Afwachten dus.
Op basis van het vetgedrukte: is haar dag en nachtritme niet gewoon omgewisseld? Hoe je dat weer terug krijgt weet ik niet.
Wel shit hoor, je wordt er inderdaad onzeker van zo. Sterkte!
pi_130103215
Laiv, begrijpelijk dat je je zorgen maakt, maar probeer moed te halen uit de goede plasluiers! :*

XM, kijk nou, je kunt iemand anders hier gewoon geruststellen O+ tof toch?
pi_130104937
Ik baal op dit moment geloof ik het meest dat ik me er zo van slag van laat brengen, en gewoon niet durf te vertrouwen op mijn meisje, en dat die wel regelt wat moet. Ik heb net lekker met haar op mijn blote borst gelegen, en op een gegeven moment werd ze wakker en begon te zoeken, 2 uur en drie kwartier na de vorige voeding. Ze heeft bijna een half uur in totaal gedronken, met soms ook wel echt grote teugen. Het geeft wat rust, dus ik ga rustig aan doen tot de volgende voeding.

Mineola, het kan best zijn dat het ritme nog omgedraaid is, komt vanzelf wel weer goed denk ik.

XM, ik heb jouw verhaal grotendeels meegekregen, en ik vond je toen een echte doorzetter! Ik wil het graag doen, maar heb nog een klein jochie rondlopen, en die wil ik ook niet tekort doen.
Ik was net zo blij dat het zo goed leek te gaan.
pi_130107954
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 19:23 schreef laiveneertiekje het volgende:
Ik baal op dit moment geloof ik het meest dat ik me er zo van slag van laat brengen, en gewoon niet durf te vertrouwen op mijn meisje, en dat die wel regelt wat moet. Ik heb net lekker met haar op mijn blote borst gelegen, en op een gegeven moment werd ze wakker en begon te zoeken, 2 uur en drie kwartier na de vorige voeding. Ze heeft bijna een half uur in totaal gedronken, met soms ook wel echt grote teugen. Het geeft wat rust, dus ik ga rustig aan doen tot de volgende voeding.
Ze kan het dus best! ^O^

En logisch dat je van slag bent, je bent nog maar pas bevallen, waarschijnlijk moe, en je wilt gewoon dat je meisje het goed doet! Hou vol, het komt helemaal goed denk ik!
pi_130109899
Wat allen voor mij hebben gezegd laiveneertiekje! Zet hem op, jullie kunnen het samen.
  donderdag 15 augustus 2013 @ 21:34:48 #62
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_130109916
Ltiekje, volgens mij zijn het vooral je hormonen die je nu parten spelen en das heel rot. :*

Het klinkt allemaal gewoon wel goed hoor. Je moet erop gaan vertrouwen dat ze het zelf kan en das lastig in het begin. Goed kijken naar haar luiers, naar hoe alert ze is als ze wakker is, naar haar drinken luisteren, je moet kunnen horen dat ze slokken neemt en je kan dan redelijk bijhouden of ze goed/voldoende drinkt. Als ze zich voltankt, dan kan ze daar natuurlijk gerust een tijdje op slapen. In de nacht vaker komen herken ik wel van hier. Overdag lag ie dan zo 3 uur weg te tukken, om vervolgens te drinken en weer 3 uur te slapen....

Je kan het hoor, het komt wel goed! ;)
pi_130110810
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 21:34 schreef Kiwisoep het volgende:
Wat allen voor mij hebben gezegd laiveneertiekje! Zet hem op, jullie kunnen het samen.
Ohja en jouw bericht klonkt heel goed, fijn!! ^O^
pi_130115079
Zeker! We hopen op net zo'n nacht! Overigens ben ik ook in de dagen wat structuur aan het brengen, en lijkt ze liever op haar buik te slapen. Ze heeft overdag vandaag 2x in haar ledikant (ipv wieg) geslapen. In het ledikant ligt een aerosleep matje en kan ik de beeldbabyfoon beter neerzetten. Wie weer dus gewoon buikslaper!
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 05:17:09 #65
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130120297
Oh dat is wel handig dat je het zp kunt uitproberen!

Hier lag E enigszins op tijd in bed, dus ze heeft iig nog een droomvoeding gehad toen ik naar bed ging. Net was er ineens een huiltje en toen stilte, maar ik heb haar toch uit dr bedje geplukt :Y)
pi_130120326
Groot gelijk. Hier rond 1 uur gaanslapen, denkt vriend haar weg te kunnen leggen om 2 uur. Brullen! O en ik was ook duidelijk geloof ik. Grr. Nu ligt ze weer heerlijk te drinken. Hoe is het met het pijnlijke gevoel trouwens LB?
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 06:19:31 #67
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130120360
Ohja! Dat gaat een stuk beter gelukkig!

En je vriend... sja het is zoeken in het begin. Hier ben ik het vooral die weet wanneer ze naar bed moet en wanneer ze weer wakker is. Toen ze nog bijvoeding moest waren we 's nachts allebei op, nu slaapt mn vriend gewoon lekker verder.
pi_130120977
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 21:34 schreef Juud79 het volgende:
Ltiekje, volgens mij zijn het vooral je hormonen die je nu parten spelen en das heel rot. :*

Het klinkt allemaal gewoon wel goed hoor. Je moet erop gaan vertrouwen dat ze het zelf kan en das lastig in het begin. Goed kijken naar haar luiers, naar hoe alert ze is als ze wakker is, naar haar drinken luisteren, je moet kunnen horen dat ze slokken neemt en je kan dan redelijk bijhouden of ze goed/voldoende drinkt. Als ze zich voltankt, dan kan ze daar natuurlijk gerust een tijdje op slapen. In de nacht vaker komen herken ik wel van hier. Overdag lag ie dan zo 3 uur weg te tukken, om vervolgens te drinken en weer 3 uur te slapen....

Je kan het hoor, het komt wel goed! ;)
Het is gisteravond/vannacht niet veel beter geworden jammergenoeg. Nu eerst maar even de weging afwachten en overleggen. Verloskundige gisteren nog gesproken, die wilde eventueel naar het ziekenhuis om haar na te laten kijken.

Ik trek dit even helemaal niet meer, twijfel nu ook echt om te stoppen, krijg er een afkeer van zo. Ik voel me er zo rot onder.
pi_130121063
Sterkte laiv :*. Ik hoop dat ze gewoon goed is aangekomen. Extra checks kunnen nooit kwaad natuurlijk, maar waarom denkt de vk dat het nodig is? Er zijn best wat kindjes die in het begin wat extra hulp nodig hebben in de vorm van bijvoeding, en ze is afgelopen week toch steeds gegroeid ook?

Maak voor jezelf een goede afweging, zodat je een beslissing kan nemen waar je achter staat. Knuffel!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_130121270
Succces laiv!
Ik heb vriend gezegd dat zolang ik degene ben die de nachten doet, ik haar niet voor niks heb neergelegd waar ze ligt. En na de afgelopen 6 weken vond ik het belangrijker dat ze slaapt, als waar ze slaapt. Maar ik geloof dat ik snachts weinig subtiel reageer en de boodschap aankwam.
pi_130123496
Sterkte Laiv! Ik hoop dat zh niet nodig is. Waarom zei de vk dat?
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_130126980
De verloskundige dacht eraan omdat wij het idee hadden dat ze erg suf was, en niet wakker te krijgen. En dan gewoon voor de zekerheid.

Vanmorgen heb ik eerst even uitgehuild bij de kraamhulp, en toen zijn we voor een voeding gaan wegen. Is mevrouw 60 gram aangekomen *O*. (ze begon op 3490, is afgevallen naar 3140, en ze zat vanmorgen(ze is 1 week oud nu) op 3360 gram!)

Toen heeft ze nog even meegekeken bij een voeding. Ik vond gisteren zelf dat ze niet zo krachtig meer zoog, hoewel ze wel langer dronk, en soms was ze na 1 borst verzadigd.
En nu bleek waarom, mijn produktie is al zo hoog, dat ze na het opwekken van de toeschietreflex niet zoveel meer hoeft te doen. Toen ze even losliet kwam er echt een hele golf melk uitzetten. Het tepelhoedje is nog wel even nodig, de boel staat zo straks dat aanhappen bijna onmogelijk is. Dus wat ik gisteren en vannacht aanzag voor slecht drinken bleek echt wel genoeg te zijn. En dan slaapt ze waarschijnlijk veel omdat ze dus al die voeding moet verstouwen.

Het advies was om er nu max. 4 uur tussen te laten, en ook niet al na 3 uur beginnen met wakker te maken. Het gaat gewoon goed vinden ze, en daar moet ik nu op gaan vertrouwen.

Ik zit nu met 1 redelijk lege borst, en een die echt op knappen staat. Daar ga ik zo eerst maar wat aan doen dus.

Het zijn denk ik wel de hormonen en slaapgebrek waardoor ik er even zo doorheen zat de afgelopen dagen, dus ik ga mijn rust echt weer even goed nemen nu.

Bedankt voor de lieve reacties :*
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 12:44:42 #73
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_130127216
Ltiekje, goed nieuws! Fijn hoor, rust lekker uit en geniet vooral van je meisje. :*
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 13:54:52 #74
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_130129541
laiv, fijn dat je gerust gesteld bent! Hopelijk gaat het vanaf nu alleenmaar beter!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 14:02:02 #75
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_130129773
Laiv fijn dat het nu goed lijkt te gaan! Krijg je extra kraamzorg?
pi_130130024
We hebben het er even over gehad, maar het leek ons niet nodig. Het zou dan alleen om het wegen zijn en om mijn onzekerheid weg te nemen daarover. En dan zou ik maandag in theorie weer zo onzeker kunnen zijn.

Dus ze is nu met duidelijke instructies naar ons toe weggegaan, en we mogen de verloskundige dit weekend nog bellen als we echt twijfelen. Ze is net na iets van 3,5 uur gekomen, heeft mijn ploftiet leeggetankt, en toen nog een toetje aan de andere borst. En nu ligt ze te knorren in de kinderwagenbak, en ik durf er nu al een stuk meer op te vertrouwen dat het gewoon goed zal gaan.

en nu eerst wat slaap in gaan halen...
pi_130130278
Super laiv!! Vertrouwen krijgen is ook echt lastig, dat moet erg groeien is mijn ervaring. Maar jullie komen er wel!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_130135081
Fijn Laiv! Hopelijk krijg je steeds meer vertrouwen :*

Dametjes hebben vandaag weer even samen gedronken. Gaat een stuk beter nu ze wat groter zijn. Alleen slaat de evil sister weer toe (het handje op foto linksboven en rechtsboven hoort bij de andere zus....)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 11% gewijzigd door Kyara op 16-08-2013 21:39:20 (even in spoiler voor lurkers) ]
pi_130135244
Laiveneertiekje wat fijn dat het nu beter gaat! De onzekerheid zal hopelijk snel verdwijnen!

Kyara wat ziet dat er enorm knus uit!! O+
pi_130135443
Kyara wat een mooie foto's! Wel een drukke bedoening voor je boezem, twee van die grote meiden, maar zo gaaf en zo bijzonder O+ lukt het met 100% bv nu trouwens?
pi_130135485
Ohhhhhh wat een bijzondere foto Kyara!!!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_130135852
Haha, dat handje! Wat een fantastische collage Kyara, goud waard O+
pi_130136196
Thanx!

Ik wilde het weer even samen proberen omdat ik toch nog steeds de indruk heb dat D een stuk minder uit de borst haalt dan zou kunnen. Maakt niet uit aan welke borst ze drinkt, ze moet toch bijgevoed worden. Ik heb zelf de indruk dat dat komt doordat J (en de kolf) veel krachtiger drinken dan D. En daardoor genereert zij minder vaak een tsr. En als ze tegelijk drinken dan heeft zij ook profijt van de tsr van J had ik bedacht. (snappen jullie het nog). Maar ja, dan moet ze niet gaan zitten klooien.

(of is wat ik hier schrijf complete bullshit? Want zo niet moet ik misschien toch eens de ha bellen voor een spray of zo?)
pi_130136245
Nee joh helemaal geen bullshit!! ik had altijd als ze een kant dronk dat de andere lekte! Dus je dacht heel goed!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_130136246
Laiv fijn dat ze aangekomen is *O* en je onzekerheid een beetje weg is.

Kyara, wat een prachtige foto's. Welke van de 2 is dan de "evil sister"?
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_130136311
D is de evil sister. Dwz, ze is wat meer op haar zus gericht qua vastgrijpen en zo. En dat is niet altijd handig....

(D dus in het blauw, J in het roze)
pi_130137629
Een wereld van verschil klinkt het laiveneertiekje. Gelukkig nu duidelijke instructies en gerustgesteld. Bizar hoe snel je lichaam van geen naar genoeg melk gaat he!

En wauw kyara. Mooi!
pi_130138136
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 18:01 schreef Kiwisoep het volgende:
Een wereld van verschil klinkt het laiveneertiekje. Gelukkig nu duidelijke instructies en gerustgesteld. Bizar hoe snel je lichaam van geen naar genoeg melk gaat he!

En wauw kyara. Mooi!
Ja, ik vind het heel apart. Ik had er vanmiddag zoveel spanning op dat ik toch maar een minuutje gekolfd heb. En dat leverde al 20 mL op!

De kraamverzorgster zag vanmorgen de plens melk die wegliep toen ze even losliet en riep dat ik genoeg voor een tweeling had.. :)

Ze kwam net na bijna 4 uur weer(ik begon al zenuwachtig te worden), en ze heeft een half uur liggen tanken. Het begin met tepelhoedje, als de ergste druk eraf was zonder. Ik blijf het wel wat spannend vinden, ben benieuwd hoe vannacht gaat.

Maar ze had net ook een hele flinke plas/poepluier, en dat zegt ook wel wat.

Kyara, wat een mooi plaatje!
pi_130138497
Kyara O+

Laiv, klinkt goed!!
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_130140185
Wow, Kyara O+ !
En Laiv ook zo goed bezig!

Hier overdag M iets vaker aan aan het leggen, ik de hoop dat hij 's nachts iets minder komt. Dat lijkt te werken. Overdag om de drie uur en 's avonds elke keer als hij wakker wordt/niet kan slapen aanleggen (en hem ook af en toe overdag wakker moeten maken). Nu komt hij uit zichzelf weer wat vaker, dus wakker maken was gister en vandaag niet meer nodig. En het lijkt te werken, de afgelopen twee nachten kwam hij maar 2 keer.

Ik vind het alleen wel lastig dat we eindelijk in een ritme van om de 4uur zaten overdag (na een fikse periode van om de 2 a 3 uur) en dat we dat nu eigenhandig om zeep heppen. Helemaal omdat het een weekje heel goed ging, overdag om de 4 uur en 's nachts 1 a 2 keer voeden.

Ik gooi het momenteel even op de 4-4,5 maanden sprong en dat het over een paar weken weer beter gaat!
R 09-10-2010
M 20-04-2013
pi_130140784
Kyara wat bijzonder toch! Waardevolle foto's O+. En wat je zegt klinkt logisch!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_130140929
Mooie foto's Kyara! O+
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 21:40:11 #93
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_130145919
Ik post hier nooit mee (want niks te zoeken :P), maar dit kon ik jullie toch niet onthouden :D

O en nu ik hier toch ben: wat een mooie foto's Kyara! En ik vind t zo knap van je!
pi_130146138
:D Marjolijntje, wat een geweldige foto van je kleine acrobaat!

O+ O+ Kyara, wat prachtig! Geweldige foto's om te hebben! En wat een leuk stelletje!

Laiveneertiekje, wat fijn dat het opgang komt en begint te lopen! :*

Fee-nix :D gave foto!

*O* Enorme kolfopbrengst voor L0t! Wat goed van je meisje ook!
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 21:46:45 #95
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_130146176
Kyara wat tof! Hielp het?

Fee :D . Ik ben dol op fietsen maar zie mezelf dit niet doen.
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 22:42:27 #96
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130148775
OMG, dat is wel echt té erg vind ik :X :')

Kyara _O_ _O- D is echt geweldig! :D
Oh en ik snap je gedachtengang wel trouwens :Y maar misschien dat je dan inderdaad eens kunt kijken of D beter drinkt met een oxytocinespray?

Laiv, jemig dat gaat goed zeg! Geen zorgen meer om je meisje dus ^O^ die komt er wel!
pi_130151333
Ik kom hier even spieken naar een evil sister O+
Fee, die foto :X dat is wel een bietje te ver voor mij hoor. Ze zou ook wat meer aan de veiligheid kunnen denken. Beetje krom om wel een helmpje op te zetten maar dan geen voetensteuntjes of gordeltjes.....
pi_130158493
Kyara, je meisjes _O- O+

Hier hebben we sinds n paar dagen soortgelijke capriolen :o
Het begon als grapje toen we vosje aan het spelen waren en S. (babyvosje) bij me wilde drinken. De andere vosjes wilden toen ook proeven. Ik was stomverbaasd, zeker toen ze zeiden dat er wat uit kwam en hel lekker was!
Sindsdien vraagt vooral middelste er af en toe om als zijn broertje drinkt. Meestal zeg ik dat het niet kan (van de week in de volle rijdende Efteling-trein bijvoorbeeld), maar als hij thuis weer even wil proeven dan mag dat.
Echt heel raar om hem voor het eerst sinds jaren weer "aan de borst" te hebben :D

Maar jongste laat zich de kaas dus niet van het brood eten. Hij verdedigt zijn territorium behoorlijk fanatiek _O-
.... met gevoel voor drama....
pi_130162855
Haha kersjes!
Ik denk dat ik ook een meisje heb dat graag terug aan de borst wil. Ik schreef van de week toch dat ik weer melk had? Ze vroeg gelijk of ze weer mocht drinken. Dat voelt voor mij nu niet goed, maar wie weet als de kleine er is. Er zal in elk geval wel eens een beker voor haar afgekolfd worden.
pi_130163051
Kyara O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')