abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130087064
Heerlijk was het! En lekker met mijn kleintje tegen me aan!
pi_130087352
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 06:40 schreef LadyBlack het volgende:
Klinkt niet fijn XM, hopelijk wordt dat gauw weer minder.

E 'slaapt door', dwz ze wordt standaard tussen 5 en 6 wakker ongeacht hoe laat de laatste voeding was. Vannacht was het 22-6:30 :o Hartstikke fijn natuurlijk, maar ik word ook een beetje zenuwachtig ervan omdat ik laatst iets las van liever maximaal 6 uur tussen voedingen. Ivm productie dus. Moet ik me nou inderdaad zorgen maken?
Op een gegeven moment moet je toch een beetje gaan uitproberen. Je merkt het snel genoeg als je productie dit niet leuk vindt. Het is nu wel zo dat als er ong zes uur tussen voedingen zit, je lijf een stofje aanmaakt wat de prolactine tegenwerkt en zo kan ook weer je cyclus op gang komen.
pi_130087361
Zaterdag gaan we op zoek naar een goed kolfapparaat. Maar nu zit ik wat op de sites van de prenatal en de babypark te kijken. De 2 grote winkels bij ons in de buurt. En nu is er keuze genoeg. En ook qua prijs is er dan genoeg.

Maar nu vraag ik me af wat hebben de meeste hier? Moet je een dubbele hebben dat je tegelijk kan kolven? Of is 1 ook genoeg. Werkt elektrisch een stuk beter dan handkolven of is dat ook goed te doen?
Qua merken zit ik toch wel een beetje vast aan medela (daar hebben we al een startset van moeten kopen toen we het kolfapparaat huurde).
Want dan kunnen we natuurlijk kiezen uit 1 handkolf voor 65 euro. Of 2 handkolven als dat makkelijker zou zijn voor 130 euro. Maar mocht nou om en om handiger zijn maar wel elektrisch dan kom je uit op 1 elektrisch kolf van 125 euro. Of als je helemaal all the way gaat een dubbele elektrische kolf van 250 euro.
pi_130087420
Elektrisch is vaak effectiever als in meer opbrengst en dubbel kolven is dubbele tijdswinst. Kijk vooral ook op internet naar aanbiedingen, want fysieke babywinkels vragen de hoofdprijs. Ben je het merk Ameda al tegengekomen? Goede elektrische dubbele kolf, helft vd prijs van medela en avent.
pi_130087522
Als je van plan bent om op je werk te gaan kolven en dit nog wel even vol te houden is een (dubbelzijdige) elektrische kolf echt wel fijn :) Ik heb ook een ameda kolf (lactaline) en die bevalt me prima :)
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_130087798
Zo dat scheelt idd nog wel een stuk in prijs ja.

En die is kwalitatief ook net zo goed als een medela kolf?
pi_130088178
Ik kolf al bijna een jaar met een tweedehands Ameda en doet het nog steeds prima :)
(Ik kolf 3x per week op mijn werk)
pi_130088629
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 09:46 schreef Stansfield het volgende:
Zaterdag gaan we op zoek naar een goed kolfapparaat. Maar nu zit ik wat op de sites van de prenatal en de babypark te kijken. De 2 grote winkels bij ons in de buurt. En nu is er keuze genoeg. En ook qua prijs is er dan genoeg.

Maar nu vraag ik me af wat hebben de meeste hier? Moet je een dubbele hebben dat je tegelijk kan kolven? Of is 1 ook genoeg. Werkt elektrisch een stuk beter dan handkolven of is dat ook goed te doen?
Qua merken zit ik toch wel een beetje vast aan medela (daar hebben we al een startset van moeten kopen toen we het kolfapparaat huurde).
Want dan kunnen we natuurlijk kiezen uit 1 handkolf voor 65 euro. Of 2 handkolven als dat makkelijker zou zijn voor 130 euro. Maar mocht nou om en om handiger zijn maar wel elektrisch dan kom je uit op 1 elektrisch kolf van 125 euro. Of als je helemaal all the way gaat een dubbele elektrische kolf van 250 euro.
De startset van medela die ik kreeg voor de symphony, past niet op de swing maxi. De flesjes kan je wel gewoon nog gebruiken, maar de aansluiting is net even anders (lekker handig weer). Ik vind dubbelzijdig elektrisch wel echt heel handig, zeker als je tijdens werktijd 3x aan de slag mag. Scheelt gewoon veel tijd :).

Ik heb ook nog lang gekolfd met de ardo calypso, dubbelzijdig. Die vind ik echt vergelijkbaar met de medela qua prestatie en een stuk goedkoper. Ik ben uiteindelijk overgestapt naar medela omdat ik een nieuwe baan kreeg met meer reistijd en de medela wat lichter en compacter is om mee te nemen. Mijn ardo is nog te koop, mocht je geen bezwaar hebben tegen tweedehands.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_130090243
Lang voeden gaan ze raar van doen..
pi_130091047
:D
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_130091393
:D Faye :D
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_130092404
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 10:47 schreef Phaidra het volgende:

[..]

De startset van medela die ik kreeg voor de symphony, past niet op de swing maxi. De flesjes kan je wel gewoon nog gebruiken, maar de aansluiting is net even anders (lekker handig weer). Ik vind dubbelzijdig elektrisch wel echt heel handig, zeker als je tijdens werktijd 3x aan de slag mag. Scheelt gewoon veel tijd :).

Ik heb ook nog lang gekolfd met de ardo calypso, dubbelzijdig. Die vind ik echt vergelijkbaar met de medela qua prestatie en een stuk goedkoper. Ik ben uiteindelijk overgestapt naar medela omdat ik een nieuwe baan kreeg met meer reistijd en de medela wat lichter en compacter is om mee te nemen. Mijn ardo is nog te koop, mocht je geen bezwaar hebben tegen tweedehands.
Sorry ik koop geen 2e hands ;)
Maar stom dat die aansluitingen dan ook niet werken. Dat was voor ons wel een reden om verder te gaan met medela. Daar hebben we al wat van en dan past alles al op elkaar. Maar dat is dus ook niet zo.

quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 10:47 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Sorry ik ga niet voor 2e hands.

Maar bedankt voor de info. Dus aan die set hebben we eigenlijk niks meer, behalve dat we dan 2 flesjes hebben.

quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 10:28 schreef Marjolijntje het volgende:
Ik kolf al bijna een jaar met een tweedehands Ameda en doet het nog steeds prima :)
(Ik kolf 3x per week op mijn werk)
En moest je daar nog wat dingen bij kopen of is zo'n ameda set voldoende?
pi_130092458
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 09:46 schreef WupWup het volgende:

[..]

Op een gegeven moment moet je toch een beetje gaan uitproberen. Je merkt het snel genoeg als je productie dit niet leuk vindt. Het is nu wel zo dat als er ong zes uur tussen voedingen zit, je lijf een stofje aanmaakt wat de prolactine tegenwerkt en zo kan ook weer je cyclus op gang komen.
Ik zet vannacht weer een wekker! :o :P

Maar goed om te weten. Dan gaan we het toch weer wat anders proberen te timen 's avonds.
pi_130092490
Marjolijntje die foto _O- :D
pi_130092580
Stansfield, ik heb geen idee ;) Ik heb hem dus tweedehands gekocht. Voor mezelf wel de borstschilden, ventieltjes en balgjes nieuw gekocht.
  donderdag 15 augustus 2013 @ 13:09:26 #41
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_130092680
marjolijn, geweldige foto! :D

ik heb ook een foto van mijn mobiel waarop ze precies mijn hand wegschopt. :D
Maar ik gooi hier geen voedingsfoto's online, dus die blijft prive. :)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_130094151
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 09:56 schreef Marjolijntje het volgende:
Als je van plan bent om op je werk te gaan kolven en dit nog wel even vol te houden is een (dubbelzijdige) elektrische kolf echt wel fijn :) Ik heb ook een ameda kolf (lactaline) en die bevalt me prima :)
Nou, dat dus. Met terugwerkende kracht heb ik best wel behoorlijk veel spijt dat ik geen dubbelzijdige elektrische kolf heb gekocht, maar ja, nu ga ik daar niet meer aan beginnen (hij is nu tien maanden en ik kolf 1x per werkdag). Maar ja, iets met beginnen en dan wel zien waar het schip strandt....
Anyhow, met een handkolfje ging het prima, maar voor 4x per week 3x daags (in het begin) kolven was een iets geavanceerder toch het geld en de moeite wel waard geweest. Bij een tweede doe ik dat iig anders.

Stansfield, afhankelijk van jullie plannen zou je kunnen beginnen met een handkolf, dan heb je iig niet zoveel kosten?

Marjolijntje, die foto! _O-
  donderdag 15 augustus 2013 @ 13:56:09 #43
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_130094354
Marjolijntje :D
Ik ben dus niet de enige met een gymnast aan de borst :P
pi_130094397
De tijd van rugbyhouding en madonna etc is hier echt voorbij hoor! En ik ben blij dat mn boobs meegeven soms :D
pi_130094694
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 13:50 schreef Mineola het volgende:

[..]

Nou, dat dus. Met terugwerkende kracht heb ik best wel behoorlijk veel spijt dat ik geen dubbelzijdige elektrische kolf heb gekocht, maar ja, nu ga ik daar niet meer aan beginnen (hij is nu tien maanden en ik kolf 1x per werkdag). Maar ja, iets met beginnen en dan wel zien waar het schip strandt....
Anyhow, met een handkolfje ging het prima, maar voor 4x per week 3x daags (in het begin) kolven was een iets geavanceerder toch het geld en de moeite wel waard geweest. Bij een tweede doe ik dat iig anders.

Stansfield, afhankelijk van jullie plannen zou je kunnen beginnen met een handkolf, dan heb je iig niet zoveel kosten?

+1 Ik kolf inmiddels al ruim een jaar op het werk met een enkelzijdig electrische kolf en een handkolf. Inderdaad ook gestart met het idee we zien wel waar het schip strandt etc. Achteraf was een duurdere dubbelzijdige kolf zijn geld echt dubbel en dwars waard geweest.

Stansfield, ik zou sowieso een handkolf nemen. Die is ook erg handig om 's ochtends mee te kolven als je kindje aan de andere borst drinkt en je nogal stuwing hebt. Ook als je ergens heen gaat en voor de zekerheid een kolf mee wilt nemen is het erg handig, een handkolf is klein en je hebt geen batterijen of stopcontact nodig.

Hier drinkt E overdag ook in allerlei vreemde houdingen. Staand op schoot met één been in de lucht bijvoorbeeld of net zo lang draaien tot hij met zijn rug tegen mijn buik aan zit om te kijken of mama's boobies wel meegeven. :X
  donderdag 15 augustus 2013 @ 14:05:20 #46
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_130094704
quote:
17s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 13:57 schreef Marjolijntje het volgende:
De tijd van rugbyhouding en madonna etc is hier echt voorbij hoor! En ik ben blij dat mn boobs meegeven soms :D
Nu doen we soms wel weer de madonnahouding, maar dan bedekken we bijna de hele bank :D
Meestal zit ze op schoot, dus ;)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_130095145
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 13:01 schreef Stansfield het volgende:

[..]

Sorry ik koop geen 2e hands ;)
Maar stom dat die aansluitingen dan ook niet werken. Dat was voor ons wel een reden om verder te gaan met medela. Daar hebben we al wat van en dan past alles al op elkaar. Maar dat is dus ook niet zo.

[..]

Sorry ik ga niet voor 2e hands.

Maar bedankt voor de info. Dus aan die set hebben we eigenlijk niks meer, behalve dat we dan 2 flesjes hebben.

[..]

En moest je daar nog wat dingen bij kopen of is zo'n ameda set voldoende?
Die aansluiting van de symphony-setjes zijn een beetje driehoekig, toch? Die van de swing zijn helemaal rond in ieder geval. Daar moet je dus even op letten.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_130095215
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 13:50 schreef Mineola het volgende:

[..]

Een handkolf voor erbij had ik trouwens best handig gevonden. Als je onderweg bent ofzo. Of voor nood op het werk, als de adapter het begeeft en je geen batterijen bij de hand hebt (true story :X }:| ).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_130096047
Geweldige foto Marjolijntje! O+

Phaidra.... ai... hoe heb je dat opgelost? Handkolf voor erbij was inderdaad wel handig geweest maar ik ben nog steeds dolblij met mijn Pisa.

Ik heb vandaag trouwens een mooi shirt bij Promiss gekocht dat ideaal is om te voeden: mooie overslag die wel dicht blijft zodat je er geen topje onder hoeft te dragen.
pi_130096851
quote:
17s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 14:44 schreef Kyara het volgende:
Geweldige foto Marjolijntje! O+

Phaidra.... ai... hoe heb je dat opgelost? Handkolf voor erbij was inderdaad wel handig geweest maar ik ben nog steeds dolblij met mijn Pisa.

Ik heb vandaag trouwens een mooi shirt bij Promiss gekocht dat ideaal is om te voeden: mooie overslag die wel dicht blijft zodat je er geen topje onder hoeft te dragen.
Eerst langs een aantal collega's gelopen, maar geen succes. Toen naar de dichtstbijzijnde supermarkt (2 metrohaltes verderop) voor een setje batterijen. 3 kwartier later (en ik had al pijnlijke stuwing toen ik de eerste poging deed :X) kon ik eindelijk...
Venus in pocketformaat
© loveli
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')