De avent kan ook met batterijenquote:Op dinsdag 19 maart 2013 16:06 schreef Kyara het volgende:
zo'n handkolf lijkt me best wel vermoeiend eigenlijk. Ben je dan niet heel lang bezig? Wel ideaal om mee te nemen maar voor bijvoorbeeld op het werk lijkt me dat te lang duren.
Ja, ik, enkelzijdige Medela Swing.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 20:55 schreef Kyara het volgende:
Ik denk dat ik toch een elektrische wil. Iemand er toevallig 1 in de verkoop?
Zakje dr om? Het gaat maar om kleine druppeltjes natuurlijk, dus elke keer dat je overgiet gaat er wat verloren. Eenmaal bevroren bij elkaar in hetzelfde bakje lijkt me geen punt, maar aan de andere kant kun je er dan geen datum op zetten... Stel dat je 3 weken colostrum aan het opvangen bent, dan is het misschien wel het fijnst om het oudste het eerst te geven?quote:Op woensdag 20 maart 2013 11:55 schreef Miss_Isis het volgende:
Thanks Morretje! Heb het artikel meteen doorgelezen, staat een boel nuttige info in. Gelukkig is het ziekenhuis waar ik beval redelijk borstvoedingsvriendelijk, binnen een uur na de geboorte aanleggen is sowieso standaard. En dat ik zoveel en zolang mogelijk huid-op-huidcontact met de baby wil heb ik ook al aangegeven in het geboorteplan gelukkig.
Ik denk dat ik dan vanaf vandaag maar aan de gang ga met theelepeltjes en dan maar kijken wat ik bij elkaar kan sparen. Nou alleen nog een handige manier bedenken om met zo min mogelijk verlies de boel in te vriezen. Losse theelepeltjes met colostrum in de vriezer leggen lijkt me niet zo handig hier in huisMisschien invriezen in een heel klein cupje/bakje en dan zodra het bevroren is de bevroren hoeveelheden in een iets groter bakje verzamelen of zo...
Ben benieuwd of en hoe het gaat werken. Hopelijk is het sowieso niet nodig, de baby lijkt vooralsnog niet heel erg groot of klein (P56 bij de echo vorige week) dus wat dat betreft zit het in ieder geval al goed
3 weken opvangen gaat waarschijnlijk sowieso niet (meer) lukken helaas. Morgen ben ik 38w en Het Protocol gebiedt inleiden met stipt 40w, ook al ben ik een 'grensgeval' met mijn glucosewaarden... Ben daar al wel even over in overleg geweest met de gyn (ik voel er zelf meer voor om iets langer af te wachten omdat de meeste eerste kindjes toch een paar dagen later komen) maar ze gaf niet echt een eenduidig antwoord.quote:Op woensdag 20 maart 2013 11:59 schreef Morretje het volgende:
[..]
Zakje dr om? Het gaat maar om kleine druppeltjes natuurlijk, dus elke keer dat je overgiet gaat er wat verloren. Eenmaal bevroren bij elkaar in hetzelfde bakje lijkt me geen punt, maar aan de andere kant kun je er dan geen datum op zetten... Stel dat je 3 weken colostrum aan het opvangen bent, dan is het misschien wel het fijnst om het oudste het eerst te geven?
Mocht je langer in het ziekenhuis moeten blijven, vraag meteen om een kolf om de voeding op gang te brengen als je kleintje dat nog niet lukt.
Oh, en zelfs in borstvoedingsvriendelijke ziekenhuizen worden slechte adviezen gegeven, dus vertrouw vooral op jezelf, je eigen kennis en een goede lactatiekundige!
Tuurlijk. Mits zelfde temp en niet daarna weer bewaren.quote:Op woensdag 20 maart 2013 13:52 schreef kaatjejannie het volgende:
Kan ik eigenlijk ontdooide melk ook mengen met verse melk? Ik vroor 150 cc in, en Luuk drinkt 170 nu
Dus eerst ontdooien, en in de koelkast, en dan koelkast melk erbij?quote:Op woensdag 20 maart 2013 13:55 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Tuurlijk. Mits zelfde temp en niet daarna weer bewaren.
Ik twijfel er verder ook niet aan dat als mijn baby een te lage suikerspiegel heeft er bijgevoed moet worden hoorquote:Op woensdag 20 maart 2013 13:59 schreef Ticootje het volgende:
Oh en ik had echt zwangerschapssuiker. Bram is ook geprikt na geboorte en zat idd onder die 2,6. Ik heb geen moment getwijfeld aan het feit dag er gewoon melk in het kind moest. Hij had net bij mij gedronken, en we praten hier over 7cc bijvoeding die hij heeft gehad. Alle andere waarden waren goed.
Merkte je ook aan hem dat hij zo'n lage bloedsuiker had direct na de geboorte? Was hij ook slapjes of zo (zal wel niet misschien als hij direct kon drinken)? Wel heel fijn dat jullie zo snel naar huis mochten en dat zijn bloedsuiker snel reageerde op de voedingquote:Op woensdag 20 maart 2013 17:09 schreef Ticootje het volgende:
Er is 4x geprikt. Een uur na geboorte. Die was te laag, dat kon het apparaat niet aan. Toen moest het lab komen om bloed af te nemen en toen was het 2,6. Toen had hij al gedronken en was er al een cupje aangeboden die hij weigerde.die 2,6 was voor de arts prima, de volgende 2 X prikken moest dan wel goed zijn. En dat was het ook, Bram was om 2 uur geboren en om 22 uur mochten we naar huis.
Als je suiker echt steeds te hoog is zullen ze dat gaan zien aan je kindje. Die groeit op glucose. Bram was 4285 bij 38,5 week zwangerschap. Ik ben dan ook ingeleid omdat hij te zwaar werd. Ik had normaal vruchtwater en verder geen hele dikke buik.
Je kan vragen of je een dagcurve mag prikken of dat ze een glucose test doen. Dan weet je het zeker.
Jep, gewoon Nederland. Wel het oosten des lands, misschien dat dat verschil maakt? Jij bent vk toch, hanteren jullie andere protocollen/grenswaarden?quote:
quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |