abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124251872
En wat kwisted zegt over die handkolf geldt precies zo voor mij. Die medela machine van het ziekenhuis werkte niet voor mij.
pi_124251874
Ik heb trouwens wel eens geprobeerd om te kolven met een grote avent fles eronder gedraaid, maar dan werkte het niet voor mij. Herkent iemand dat? Alleen met het kleine flesje krijg ik vacuum.. Moet dus tussendoor overgieten in een bewaarbakje.
pi_124251918
Ik herken het totaal niet, voor mij maakt niet uit wat er onder hangt VIA beker, klein flesje, groot flesje, moedermelk zakje...vacuum doet de bovenste gedeelte dus het zou niet uit moeten maken
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_124251977
Ik heb trouwens precies hetzelfde kolf alleen elektrisch. Als je hem aanzet dan zuigt ie vacuum.
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  dinsdag 19 maart 2013 @ 16:06:36 #155
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_124254053
zo'n handkolf lijkt me best wel vermoeiend eigenlijk. Ben je dan niet heel lang bezig? Wel ideaal om mee te nemen maar voor bijvoorbeeld op het werk lijkt me dat te lang duren.
pi_124254586
Bij een handkolf kreeg ik er echt wel veel en veel meer uit..
Alleen deed meer pijn dus ik gebruikte het als noodkolf als ik snel veel nodig had.

Maar ik werkte 3 a 4 dagen per week en hij dronk elke opvangdag bijna een liter weg. Dus ik moest wel eens lastminute snel bijkolven }:|
pi_124255710
quote:
17s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 16:06 schreef Kyara het volgende:
zo'n handkolf lijkt me best wel vermoeiend eigenlijk. Ben je dan niet heel lang bezig? Wel ideaal om mee te nemen maar voor bijvoorbeeld op het werk lijkt me dat te lang duren.
De avent kan ook met batterijen
met motortje

super kolf vind ik het..heb af en toe in de auto gekolfd

http://www.babyhuiscasita(...)&utm_content=default
  dinsdag 19 maart 2013 @ 18:05:44 #158
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_124258331
bitterend, hoe lang ben je dan aan het kolven om alles er uit te krijgen?
pi_124259110
Moet even denken, ik heb vaak kwartier per borst gekolfd maar denk dat na 10 minuutjes de straal heel langzaam was en dat er alleen 2-3 straaltjes over waren van de denk 6?
pi_124259566
Ik heb een handkolf van medela, die werkt weer anders. Maar ik krijg er een lamme arm van.
*poef* nu is het weg
  dinsdag 19 maart 2013 @ 20:55:23 #161
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_124267111
Ik denk dat ik toch een elektrische wil. Iemand er toevallig 1 in de verkoop?
  dinsdag 19 maart 2013 @ 21:02:53 #162
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_124267555
Dat is idd een klote ding!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_124268700
quote:
17s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 20:55 schreef Kyara het volgende:
Ik denk dat ik toch een elektrische wil. Iemand er toevallig 1 in de verkoop?
Ja, ik, enkelzijdige Medela Swing.
  dinsdag 19 maart 2013 @ 21:26:16 #164
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_124268783
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 21:24 schreef Cantare het volgende:

[..]

Ja, ik, enkelzijdige Medela Swing.
Ik zit op de iPad en kan niet pm-en. Stuur je morgen even een berichtje, okey?
pi_124274514
ok!
  woensdag 20 maart 2013 @ 07:49:00 #166
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_124281299
Hopelijk kan iemand snel mijn vraag beantwoorden: gisteravond fikse voedselvergiftiging opgelopen. Lijkt zijn weerslag te hebben op mijn productie want na een avond en nacht nog niet eens een klein beetje stuwing. Maar mijn vraag: mag ik nu gewoon mijn baby voeden? Of kan hij daar ook ziek van worden? :@
pi_124281433
Je kan gewoon voeden Spees! Goed voor je productie ook en niet gevaarlijk voor je mini ofzo. Hij wordt er niet ziek van. Je hebt wel kans dat hij vaker wil drinken of heel onrustig drinkt omdat de melk nu niet zo stroomt als anders. Beterschap!
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 20 maart 2013 @ 08:06:12 #168
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_124281468
Bedankt voor je snelle reactie! :)
pi_124285481
Vraagje voor de borstvoedende dames hier...

Ik ben morgen 38w zwanger (eerste kindje) en hoorde afgelopen week dat ik vanwege licht gestoorde glucosewaarden (nuchter 5,4 ipv 5,3) i.c.m. meer vruchtwater dan gemiddeld (P65) 'voor de zekerheid' in het ziekenhuis moet bevallen. Dat betekent helaas ook dat de baby na de geboorte 2 of 3x geprikt moet worden om haar glucose in de gaten te houden en dat als haar glucose dan te laag (<2,6) is, ze bijgevoed moet worden.

Mijn vraag is eigenlijk het volgende, zou ik nu al het één en ander handmatig af kunnen kolven zodat de baby mocht dat nodig zijn gewoon mijn colostrum bijgevoed kan krijgen ipv kunstvoeding? Ik produceer al wel een klein beetje colostrum, maar dat zijn vooralsnog maar een aantal druppels. Als ik nu gewoon 3x per dag met de hand dit af ga proberen te kolven, verhoog ik dan ook een beetje de productie of heeft dat geen nut omdat ik nog bepaalde hormonen mis of zo? En als ik het probeer, hoe kan ik het dan het beste bewaren? Zelf dacht ik de 'opbrengst' gedurende de dag bewaren in een bakje in de koelkast, en dan 's avonds in een ijsblokjeszakje o.i.d. invriezen. Zou dat werken? En hoeveel is er eigenlijk nodig als de baby vlak na de geboorte bijgevoed moet worden? Het lijkt me dat een pasgeborene nog geen grote hoeveelheden weg kan werken toch? Hopelijk hebben de ervaringsdeskundigen hier wat tips :)
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_124285587
Ik ga even zoeken voor je, das makkelijker voor mij dan alles te typen. Moment :P

-edit-
Hier staan al een hoop antwoorden op je vragen:

http://www.borstvoeding.c(...)d/hypoglycaemie.html

Kolven met de hand idd, alle druppeltje opvangen op bv een theelepeltje en ook zo invriezen. Dan verlies je de minste kostbare druppeltjes door overgieten oid.
Productie wordt niet beïnvloed lijkt me, omdat deze pas echt op gang komt als de placenta uit je lichaam is en je andere hormonen aan gaat maken.

Je hebt per keer maar een klein beetje nodig om bij te voeden. Met kunstvoeding kreeg mijn zoon 10 ml, en volgens mij is dat al vrij veel. Maagjes van pasgeborenen zijn erg klein, zoveel drinken ze de eerste dag ook niet uit je borst.

Succes, ik wilde dat ik dat gedaan had :P

[ Bericht 41% gewijzigd door Morretje op 20-03-2013 11:38:14 ]
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_124286987
Thanks Morretje! Heb het artikel meteen doorgelezen, staat een boel nuttige info in. Gelukkig is het ziekenhuis waar ik beval redelijk borstvoedingsvriendelijk, binnen een uur na de geboorte aanleggen is sowieso standaard. En dat ik zoveel en zolang mogelijk huid-op-huidcontact met de baby wil heb ik ook al aangegeven in het geboorteplan gelukkig.

Ik denk dat ik dan vanaf vandaag maar aan de gang ga met theelepeltjes en dan maar kijken wat ik bij elkaar kan sparen. Nou alleen nog een handige manier bedenken om met zo min mogelijk verlies de boel in te vriezen. Losse theelepeltjes met colostrum in de vriezer leggen lijkt me niet zo handig hier in huis :P Misschien invriezen in een heel klein cupje/bakje en dan zodra het bevroren is de bevroren hoeveelheden in een iets groter bakje verzamelen of zo...

Ben benieuwd of en hoe het gaat werken. Hopelijk is het sowieso niet nodig, de baby lijkt vooralsnog niet heel erg groot of klein (P56 bij de echo vorige week) dus wat dat betreft zit het in ieder geval al goed :)
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
pi_124287091
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 11:55 schreef Miss_Isis het volgende:
Thanks Morretje! Heb het artikel meteen doorgelezen, staat een boel nuttige info in. Gelukkig is het ziekenhuis waar ik beval redelijk borstvoedingsvriendelijk, binnen een uur na de geboorte aanleggen is sowieso standaard. En dat ik zoveel en zolang mogelijk huid-op-huidcontact met de baby wil heb ik ook al aangegeven in het geboorteplan gelukkig.

Ik denk dat ik dan vanaf vandaag maar aan de gang ga met theelepeltjes en dan maar kijken wat ik bij elkaar kan sparen. Nou alleen nog een handige manier bedenken om met zo min mogelijk verlies de boel in te vriezen. Losse theelepeltjes met colostrum in de vriezer leggen lijkt me niet zo handig hier in huis :P Misschien invriezen in een heel klein cupje/bakje en dan zodra het bevroren is de bevroren hoeveelheden in een iets groter bakje verzamelen of zo...

Ben benieuwd of en hoe het gaat werken. Hopelijk is het sowieso niet nodig, de baby lijkt vooralsnog niet heel erg groot of klein (P56 bij de echo vorige week) dus wat dat betreft zit het in ieder geval al goed :)
Zakje dr om? Het gaat maar om kleine druppeltjes natuurlijk, dus elke keer dat je overgiet gaat er wat verloren. Eenmaal bevroren bij elkaar in hetzelfde bakje lijkt me geen punt, maar aan de andere kant kun je er dan geen datum op zetten... Stel dat je 3 weken colostrum aan het opvangen bent, dan is het misschien wel het fijnst om het oudste het eerst te geven?
Mocht je langer in het ziekenhuis moeten blijven, vraag meteen om een kolf om de voeding op gang te brengen als je kleintje dat nog niet lukt.

Oh, en zelfs in borstvoedingsvriendelijke ziekenhuizen worden slechte adviezen gegeven, dus vertrouw vooral op jezelf, je eigen kennis en een goede lactatiekundige!
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_124287360
En anders kun je aan donormelk denken, als het kolven niet wil lukken (als je daar voor open staat, natuurlijk)? :)
pi_124287871
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 11:59 schreef Morretje het volgende:

[..]

Zakje dr om? Het gaat maar om kleine druppeltjes natuurlijk, dus elke keer dat je overgiet gaat er wat verloren. Eenmaal bevroren bij elkaar in hetzelfde bakje lijkt me geen punt, maar aan de andere kant kun je er dan geen datum op zetten... Stel dat je 3 weken colostrum aan het opvangen bent, dan is het misschien wel het fijnst om het oudste het eerst te geven?
Mocht je langer in het ziekenhuis moeten blijven, vraag meteen om een kolf om de voeding op gang te brengen als je kleintje dat nog niet lukt.

Oh, en zelfs in borstvoedingsvriendelijke ziekenhuizen worden slechte adviezen gegeven, dus vertrouw vooral op jezelf, je eigen kennis en een goede lactatiekundige!
3 weken opvangen gaat waarschijnlijk sowieso niet (meer) lukken helaas. Morgen ben ik 38w en Het Protocol gebiedt inleiden met stipt 40w, ook al ben ik een 'grensgeval' met mijn glucosewaarden... Ben daar al wel even over in overleg geweest met de gyn (ik voel er zelf meer voor om iets langer af te wachten omdat de meeste eerste kindjes toch een paar dagen later komen) maar ze gaf niet echt een eenduidig antwoord.

Maar misschien is het wel handig om per week samen in te vriezen ipv alles bij elkaar in één bakje. Hangt ook een beetje af van hoeveel het is natuurlijk, ik kan me namelijk niet voorstellen dat ik echt grote hoeveelheden bij elkaar kan sparen. Ben al lang blij als ik één eerste voeding kan sparen voor in het ziekenhuis om haar bloedglucose op te peppen mocht dat nodig zijn. Daarna hoop ik maar gewoon dat de boel verder op natuurlijke wijze op gang gaat komen, zo nodig met hulp van een lk.

@ L-E: donormelk hebben ze volgens mij niet standaard in het ziekenhuis, en vind ik eigenlijk ook een beetje een 'vies' idee :@ Als ik een vriendin had die BV gaf of als mijn schoonzus eerder uitgerekend was van haar 3e kindje (ze is toevallig 2mnd na mij uitgerekend) was dat misschien nog wel een optie geweest. Maar van een vreemde... liever niet eigenlijk :@

edit: de eerste 7 gram (volgens de keukenweegschaal) staat in de vriezer. Voelde me een beetje een melkgeit, maar de opbrengst valt me niet tegen :P

[ Bericht 4% gewijzigd door Miss_Isis op 20-03-2013 13:30:38 ]
pi_124291066
Kan ik eigenlijk ontdooide melk ook mengen met verse melk? Ik vroor 150 cc in, en Luuk drinkt 170 nu
*poef* nu is het weg
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')