quote:
Op woensdag 20 maart 2013 11:59 schreef Morretje het volgende:[..]
Zakje dr om? Het gaat maar om kleine druppeltjes natuurlijk, dus elke keer dat je overgiet gaat er wat verloren. Eenmaal bevroren bij elkaar in hetzelfde bakje lijkt me geen punt, maar aan de andere kant kun je er dan geen datum op zetten... Stel dat je 3 weken colostrum aan het opvangen bent, dan is het misschien wel het fijnst om het oudste het eerst te geven?
Mocht je langer in het ziekenhuis moeten blijven, vraag meteen om een kolf om de voeding op gang te brengen als je kleintje dat nog niet lukt.
Oh, en zelfs in borstvoedingsvriendelijke ziekenhuizen worden slechte adviezen gegeven, dus vertrouw vooral op jezelf, je eigen kennis en een goede lactatiekundige!
3 weken opvangen gaat waarschijnlijk sowieso niet (meer) lukken helaas. Morgen ben ik 38w en Het Protocol gebiedt inleiden met stipt 40w, ook al ben ik een 'grensgeval' met mijn glucosewaarden... Ben daar al wel even over in overleg geweest met de gyn (ik voel er zelf meer voor om iets langer af te wachten omdat de meeste eerste kindjes toch een paar dagen later komen) maar ze gaf niet echt een eenduidig antwoord.
Maar misschien is het wel handig om per week samen in te vriezen ipv alles bij elkaar in één bakje. Hangt ook een beetje af van hoeveel het is natuurlijk, ik kan me namelijk niet voorstellen dat ik echt grote hoeveelheden bij elkaar kan sparen. Ben al lang blij als ik één eerste voeding kan sparen voor in het ziekenhuis om haar bloedglucose op te peppen mocht dat nodig zijn. Daarna hoop ik maar gewoon dat de boel verder op natuurlijke wijze op gang gaat komen, zo nodig met hulp van een lk.
@ L-E: donormelk hebben ze volgens mij niet standaard in het ziekenhuis, en vind ik eigenlijk ook een beetje een 'vies' idee

Als ik een vriendin had die BV gaf of als mijn schoonzus eerder uitgerekend was van haar 3e kindje (ze is toevallig 2mnd na mij uitgerekend) was dat misschien nog wel een optie geweest. Maar van een vreemde... liever niet eigenlijk

edit: de eerste 7 gram (volgens de keukenweegschaal) staat in de vriezer. Voelde me een beetje een melkgeit, maar de opbrengst valt me niet tegen
[ Bericht 4% gewijzigd door Miss_Isis op 20-03-2013 13:30:38 ]
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken
F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!