abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124291132
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 13:52 schreef kaatjejannie het volgende:
Kan ik eigenlijk ontdooide melk ook mengen met verse melk? Ik vroor 150 cc in, en Luuk drinkt 170 nu
Tuurlijk. Mits zelfde temp en niet daarna weer bewaren.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_124291186
Oh en donor melk vies vinden en dat van een koe niet. Dat is raar. Per liter koeienmelk zit er een eierdop pus in de melk, en kunstvoeding is gewoon koeienmelk.
pi_124291287
Oh en ik had echt zwangerschapssuiker. Bram is ook geprikt na geboorte en zat idd onder die 2,6. Ik heb geen moment getwijfeld aan het feit dag er gewoon melk in het kind moest. Hij had net bij mij gedronken, en we praten hier over 7cc bijvoeding die hij heeft gehad. Alle andere waarden waren goed.
pi_124291682
quote:
1s.gif Op woensdag 20 maart 2013 13:55 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Tuurlijk. Mits zelfde temp en niet daarna weer bewaren.
Dus eerst ontdooien, en in de koelkast, en dan koelkast melk erbij?
Fijn zeg!
*poef* nu is het weg
pi_124295274
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 13:59 schreef Ticootje het volgende:
Oh en ik had echt zwangerschapssuiker. Bram is ook geprikt na geboorte en zat idd onder die 2,6. Ik heb geen moment getwijfeld aan het feit dag er gewoon melk in het kind moest. Hij had net bij mij gedronken, en we praten hier over 7cc bijvoeding die hij heeft gehad. Alle andere waarden waren goed.
Ik twijfel er verder ook niet aan dat als mijn baby een te lage suikerspiegel heeft er bijgevoed moet worden hoor :) Maar als ik kan kiezen dan heb ik liever dat ze mijn eigen colostrum krijgt dan kunstvoeding (of donormelk).

Hoe vaak moest Bram worden geprikt? Ik hoorde van de gyn namelijk dat dat twee keer moet (1u en 4u na geboorte) maar de verpleegkundige van de kraamafdeling had het over drie keer prikken (1u, 4u en 7u na de geboorte). Wanneer kreeg Bram eigenlijk de bijvoeding, na 1 uur of na 4 uur (of 7 uur)? En weet je nog wat zijn glucosewaarden toen waren?

Ik hoop dat mijn baby er geen last van zal hebben omdat mijn waarden maar heel licht gestoord waren, maar ik heb eerlijk gezegd geen idee of dat ook echt zo werkt. En ik heb ook geen idee hoe mijn waarden nu met aangepast eetpatroon (ik heb geen echt dieet, geen diëtist, geen medicatie en ik hoef ook niet te prikken) precies zijn en wat dat gaat betekenen voor de baby.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_124299207
Er is 4x geprikt. Een uur na geboorte. Die was te laag, dat kon het apparaat niet aan. Toen moest het lab komen om bloed af te nemen en toen was het 2,6. Toen had hij al gedronken en was er al een cupje aangeboden die hij weigerde. :D die 2,6 was voor de arts prima, de volgende 2 X prikken moest dan wel goed zijn. En dat was het ook, Bram was om 2 uur geboren en om 22 uur mochten we naar huis.

Als je suiker echt steeds te hoog is zullen ze dat gaan zien aan je kindje. Die groeit op glucose. Bram was 4285 bij 38,5 week zwangerschap. Ik ben dan ook ingeleid omdat hij te zwaar werd. Ik had normaal vruchtwater en verder geen hele dikke buik.
Je kan vragen of je een dagcurve mag prikken of dat ze een glucose test doen. Dan weet je het zeker.
pi_124305671
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 17:09 schreef Ticootje het volgende:
Er is 4x geprikt. Een uur na geboorte. Die was te laag, dat kon het apparaat niet aan. Toen moest het lab komen om bloed af te nemen en toen was het 2,6. Toen had hij al gedronken en was er al een cupje aangeboden die hij weigerde. :D die 2,6 was voor de arts prima, de volgende 2 X prikken moest dan wel goed zijn. En dat was het ook, Bram was om 2 uur geboren en om 22 uur mochten we naar huis.

Als je suiker echt steeds te hoog is zullen ze dat gaan zien aan je kindje. Die groeit op glucose. Bram was 4285 bij 38,5 week zwangerschap. Ik ben dan ook ingeleid omdat hij te zwaar werd. Ik had normaal vruchtwater en verder geen hele dikke buik.
Je kan vragen of je een dagcurve mag prikken of dat ze een glucose test doen. Dan weet je het zeker.
Merkte je ook aan hem dat hij zo'n lage bloedsuiker had direct na de geboorte? Was hij ook slapjes of zo (zal wel niet misschien als hij direct kon drinken)? Wel heel fijn dat jullie zo snel naar huis mochten en dat zijn bloedsuiker snel reageerde op de voeding ^O^ Mocht het bij ons zo zijn dan hoop ik dat ze er net zo snel bovenop is als Bram.

Mijn bloedsuiker was echt op het randje, nuchter 5,4 ipv 5,3 en 2u na de maaltijd 6,5. Bepaald niet schokkend hoog dus, en de baby zat met 37 weken op P56 (3100 gram ongeveer) dus ook niet enorm. De kans dat ze er in 3 weken nog een ruime kilo bijgroeit lijkt me niet heel groot, maar ik heb volgende week met 38w6d weer opnieuw een groeiecho voor de zekerheid. Mijn vruchtwater was wel wat meer dan gemiddeld (P65) dus dat in combinatie met die grenswaarden van m'n glucose zorgen er voor dat ik in 't ziekenhuis moet bevallen. Glucosetests doen ze hier trouwens niet in het ziekenhuis, en opnieuw een dagcurve laten prikken heeft denk ik weinig nut meer omdat ik nog maar 2 weken moet. Mijn buik is verder ook niet extreem dik, ben ook maar 5,5 kilo aangekomen tot nu toe. Hoop (en verwacht stiekem ook) dat het prikken bij de baby meer voor de zekerheid is en dat er niets schokkends uitkomt :)
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
pi_124305773
Miss-Isis, ik heb geen ervaring met glucose prikken enzo. Ik wens je succes en dat bijvoeding niet nodig zal zijn.

De vergaderkamers, die ik gebruikte om te kolven, hebben glazen deuren gekregen. Daar zou nog verduistering voor komen, maar nu heeft een slimme facilitair manager bedacht, dat dat niet gaat gebeuren omdat er een echte kolfkamer komt. Helaas moet daarvoor eerst een doucheruimte verbouwd worden. Gelukkig maakt mijn collega van onze office zich sterk voor kolvende moeders. Ze zij, dat als er geen verduistering komt, wel nu een oplossing moet komen voor het kolven.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_124307096
Dat zijn eigenlijk gewoon prima waarden. Ze beginnen pas zenuwachtig te worden van waarden boven de 7,8. Ik zat na het eten vaak boven de 10.
Pas bij 36 weken was het echt vastgesteld, en uiteindelijk hebben ze me toch nog 10 dagen insuline laten spuiten. Hoe stabieler je waarde voor de bevalling, hoe minder landt je kindje heeft. Bram was helemaal niet suf. Uiteindelijk was de waarde van het lab prima en achteraf had er niet bijgevoed hoeven te worden. Maar dat risico neem je gewoon niet op dat moment.

Ik was toch weer 25 kilo aangekomen.
pi_124307328
Is dat in Nederland Miss-Isis?
pi_124310627
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 20:17 schreef WupWup het volgende:
Is dat in Nederland Miss-Isis?
Jep, gewoon Nederland. Wel het oosten des lands, misschien dat dat verschil maakt? Jij bent vk toch, hanteren jullie andere protocollen/grenswaarden?

@Ticootje: Kan me voorstellen dat je het risico niet wilt nemen, altijd beter om het zekere voor het onzekere nemen als het om zo'n kleintje gaat. Alleen toch een beetje 'jammer' als later blijkt dat er eigenlijk onnodig is bijgevoed. Ik hoop in ieder geval dat het voor mijn baby straks net als voor Bram meevalt. En volgens mij zijn mijn waarden wel vrij stabiel, ze zijn in ieder geval niet stelselmatig (te) hoog, aangezien mijn Gly.HB steeds 35/36 was (komt als ik het goed begrijp overeen met een gemiddelde bloedglucosewaarde in de laatste 6 tot 8 weken van 6,2 of zo).

OT: eerste keer handmatig afkolven vanmiddag leverde 7 gram op (en een beetje beurse tepels :') ), ga vanavond nog een poging wagen en dan zo 2x per dag om alvast een heel klein voorraadje aan te leggen. Altijd handig lijkt me, ook als baby straks niet bijgevoed hoeft te worden :)
pi_124312761
Hoi, kom ook wat vragen :@ ik denk dat mijn mini nu dan echt een tandje krijgt. (Kan het niet goed zien, ze zit er steeds met haar tong voor) voeden doet links ook wat onrustig en 'pijn'... Maar rechts nergens last van, is dat niet gek. Als het door veranderde zuurtegraad zou komen moet ik toch bij beiden last hebben :?
pi_124314277
Wij hanteren idd andere waarden, ik vind wat jij beschrijft behoorlijk agressief beleid. Maar ik weet natuurlijk niet of er meer meespeelt. Overigens hulde dat je gewoon voor de bevalling kolft om te kunnen bijvoeden met moedermelk! 7 gram is veeeeeeel! Misschien kun je morgen wat 1 / 5 / 10cc spuitjes halen bij de apotheek om de melk in op te zuigen en in te vriezen.
pi_124349989
hallo borstontsteking deel 2 :(
pi_124350710
-O- Arme jij :*
pi_124351333
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 20:51 schreef Kwisted het volgende:
hallo borstontsteking deel 2 :(
-O- Getsie. Heb je overproductie? Ik krijg voornamelijk last van verstoppingen bij overproductie namelijk. Sterkte!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_124351390
Nee dat niet. Lage weerstand denk ik.. Gelukkig was ik er 2 weken geleden met ab kuur binnen een dag vanaf, althans van de koorts.
  donderdag 21 maart 2013 @ 21:27:40 #193
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_124351870
Ik wil ook van te voren proberen wat melk te verzamelen, mits mijn boobs tegen die tijd weer weten hoe het moet. ;)
Lijkt me fijn om zelf bijvoeding te kunnen geven als het nodig is ipv kunstvoeding, de vorige keer wist ik niet dat dat kon, anders had ik het toen ook gedaan. Die spuitjes ervoor halen is in ieder geval een wereldtip, hendig!

@Tico, heb jij eigenlijj nog controle gehad na de bevalling op suikerziekte? Ik vroeg me dat af, mijn nichtje had het namelijk ook zwangerschapssuiker en geen controle na afloop. En een ander fam lid had blijvende suikerziekte na haar eerste zwangerschap.

Wupwup, kan jij vertellen waarom ze zoiets wel/niet controleren na de zwangerschap?
pi_124352219
Ja ik moest waardes blijven meten. Een week na bevalling telefonisch contact met diabetesverpleegkundige om te bespreken en na 6 weken bij de gyn gewoon het nagesprek.
pi_124352225
Miss_Isis, wat goed, 7 gram al. Petje af dat jij al kolf voor je bevalling. Gaan met bv gevulde spuitjes niet kapot als je ze invriest. Vloeistoffen in gesloten ruimtes kunnen uitrekken meen ik me te herinneren.

Ah nee niet alweer Kwisted. Beterschap!

Ik hoop dat mijn productie niet terugloopt nu met mijn ineens doorslapende uk. Vandaag wat minder gekolft, maar ben ook ziek en kan ook einde van de week vermoeidheid zijn. Gelukkig morgen lekker thuis met baby.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_124352277
Ik moet nu ook elk jaar een keer een curve prikken om te zien wat de waardes doen. Ik heb verhoogde kans om diabetes te krijgen. Dat had ik toch al, familiekwaal.
  donderdag 21 maart 2013 @ 22:21:56 #197
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_124354717
Beterschap kwisted!

Wow, al voor de bevalling kolven :op
Zou echt niet in mij hoofd opkomen.... Maar goed, ik natuurlijk sowieso niet zo anti kv. M heeft het immers ook een jaar gehad.
pi_124360993
Het is wel de bedoeling dat dat gecontroleerd wordt idd. Bij ons is een nacontrole zes weken na bevalling bij zowel gynaecoloog danwel medisch vlk als bij de internist gewoonte, waarbij een dag voorafgaand een dagcurve moet worden geprikt. Juud, ik weet niet hoe je contact met je nichtje is, maar als het helemaal niet is of wordt opgevolgd, is het wel slim als ze eens naar de huisarts gaat ervoor.
pi_124363952
6 maanden bv!! Joepie!! Op naar een jaar :)
pi_124364019
*O* Kwisted mooie mijlpaal!!!
Venus in pocketformaat
© loveli
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')