abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130279255
Wow! Dus die paar dagen zijn geen reden tot zorgen. Volgens mij heeft ze niet meer krampjes als wanneer ze poept, zie haar wel persen en dan alleen een klein scheetje in de luier. Maar dat doet ze normaal, wanneer je niet oplet waarschijnlijk ook, dat persen.
pi_130279633
Kiwisoep, mijn oudste heeft er volgens mij wel eens 2 weken tussen gelaten. En hij leek er weinig/geen last van te hebben.
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 17:10:17 #178
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_130279759
Hier slaat ze soms ook een paar dagen over. Dat mag, zolang kind er geen last van heeft. Indien wel last: beetje lauw water geven (consultatiebureau) of een paar drupjes olijfolie door de melk doen (huisarts). Aangezien ik alles kolf, heb ik laatstgenoemde wel eens gedaan toen mevrouw echt een gespannen buikje had en krampen na 2 poeploze dagen en het werkt als een tierelier. Het consultatiebureau "mocht het advies van de olie niet meer geven", maar de huisarts zei dat het geen punt was.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_130280038
Hier ook ooit gelezen dat een beetje olie niet goed was, geloof omdat dat aan de damwand kan blijven zitten voor een tijdje :?
pi_130281684
Ah thanks! Ik heb haar net wat infacol gegeven. Na mijn post begon ze constant te verkrampen en echt een pijnhuiltje. Straks gewoon wat lauw water, dat lijkt me helemaal geen probleem.
pi_130281822
Kiwi: onze L. laat er wel eens tien dagen tussen zitten.

Duurt even, maar dan heb je ook wat. 8-)
pi_130282359
Drie weken zonder poep was hier het record. Het is geen obstipatie normaal gesproken, borstvoeding wordt gewoon heel effectief verbruikt.
pi_130283552
O dus dit valt echt reuze mee!!
pi_130285273
Kiwisoep, toen ik me echt zorgen maakte heeft de huisarts lactulose(?) voorgeschreven. Daar ging hij wel van poepen.

Net even teruggezocht, maar hij heeft een periode gehad dat er 7-10 dagen tussen de poepluiers zat.
pi_130288074
Dat heb ik inderdaad op mijn werk ook wel gebruikt. Zit er op 7 wkn een sprongetje? Niet te genieten hier... Krampjes lijken weg gelukkig!

Hoe is t nu met jouw meisje laiv?
pi_130288345
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 20:55 schreef Kiwisoep het volgende:
Dat heb ik inderdaad op mijn werk ook wel gebruikt. Zit er op 7 wkn een sprongetje? Niet te genieten hier... Krampjes lijken weg gelukkig!

Goed. Ze meldt zichzelf mooi op tijd, drinkt dan ook wel goed, en mooie plas en poepluiers. De wijkverpleegkundige komt donderdag, en ik denk dat we tot dan wachten met wegen, anders moet het morgenmiddag en dan zitten we krap in de tijd.

Ik blijf het wel spannend vinden, maar ik ga er vanuit dat ze het gewoon goed doet. Soms staan mijn borsten wel zo onder spanning dat ik wat afkolf, anders krijgt ze het niet voor elkaar om aan te happen. In 2 minuten kolf ik dan zo 40 mL..
pi_130288514
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 20:55 schreef Kiwisoep het volgende:

http://www.oeiikgroei.nl/(...)-in-het-eerste-jaar/
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_130289971
Jeetje voor 40cc moet ik toch best even gaan zitten! Fijn dat het nu lekker loopt en ze zichzelf meldt. Die ene dag zal met wegen ook niet uitmaken toch. Succes donderdag. Lijkt mij dat ze groeit als kool op jouw melk!

Dankje bitterend :)
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 22:05:19 #189
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_130292818
Nog even een kolf-ergernis :+ Ik heb het idee dat mijn melkstroom echt een aanlooptijd nodig heeft. Mss is dat ook wel de reden dat Noor niet bij me drinkt. Als ik kolf, heb ik de eerste 10 minuten bijna niks, dan begint het en het hoogste rendement haal ik tussen de 15-30 minuten. Das mooi hoor, maar ik ben dus bijna altijd 20-25 minuten aan het kolven. Zou zo fijn zijn als ik dat om zou kunnen draaien.
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 22:07:45 #190
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130292974
Misschien kun je een keer voorkolven en dan aanleggen? Of had je dat al eens geprobeerd?
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 22:09:09 #191
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130293047
Ik heb trouwens de meeste opbrengst rond 5-7 minuten en daarna voel ik bij 12 minuten wat prikkelen en dan gaat t weer :D

Maargoed, hier nog steeds geen wereldwonderen, meestal zo'n 100 cc per kolfbeurt op mn werk.
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 22:10:10 #192
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_130293092
Ja, kan ik wel eens proberen, maar is eigenlijk ook geen oplossing natuurlijk...
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 22:11:58 #193
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_130293192
Mijn record is 303cc, weliswaar na de nacht, maar toch :7. Ik ben heel benieuwd hoe het op m'n werk gaat met kolven. Heb wel het idee dat het voor de opbrengst niet uitmaakt of ik in de buurt van haar ben of niet.
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 22:12:09 #194
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130293203
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 22:10 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ja, kan ik wel eens proberen, maar is eigenlijk ook geen oplossing natuurlijk...
Weet niet, ik zou er niet teveel hoop op vestigen inderdaad, maar je kunt haar zo misschien wel leren aan de borst te drinken. Als ze het goed door heeft, wil ze er misschien ook wel meer moeite voor doen.
pi_130294520
Wat een hoeveelheden, wat knap! Hier doe ik ook bijna een dansje na 100cc te hebben gekolft.

Afgelopen zaterdag uit nood 1 voeding gemist, daarna wilde ik haar voor de volgende aanleggen maar teveel stuwing om aan te happen. Omdat ik geen kolf had geprobeerd met de hand, kolf ik 100. Huh? Ik wist niet eens dat ik dat kon. Maar altijd fijn om te weten, heb het even geprobeerd en na een kolfsessie haal ik nog 10cc met de hand eruit. Alle kleine beetjes helpen!
pi_130294601
Of dan telkens iets korter voorkolven, net zolang tot het niet meer nodig is?!
pi_130294671
Hier trouwens wel het verschil of ze in de buurt is. Beste resultaat als ik kolf terwijl ze aan de andere kant drinkt. Kan gelijk gebruik maken van de tsr. Normaal duurt het bij mij ook even tot het op gang komt. Ook een min of 5 a 10 denk ik!
pi_130303213
LB fijn, dat je al aan het afbouwen bent en het goed gaat met je productie.

Ik moest lachen om de "naakt lopen" verhalen.

Xcuzme, ik zou voorkolven even proberen. Omdat de drinktechniek van een kind anders is dan kolven kan het toch ook zijn, dat zij er sneller een tsr uit krijgt of niet. Misschien goede vraag voor de experts?

Ik kolfde ook standaard zo een half uur. Bij mij kwam de eerste tsr wel al vrij snel maar na een tijd stopte het en ik had echt een paar tsr nodig om een flesje te kolven. Volgens mij is zo een tijd echt niet zo gek.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_130303578
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 22:05 schreef XcUZ_Me het volgende:
Nog even een kolf-ergernis :+ Ik heb het idee dat mijn melkstroom echt een aanlooptijd nodig heeft. Mss is dat ook wel de reden dat Noor niet bij me drinkt. Als ik kolf, heb ik de eerste 10 minuten bijna niks, dan begint het en het hoogste rendement haal ik tussen de 15-30 minuten. Das mooi hoor, maar ik ben dus bijna altijd 20-25 minuten aan het kolven. Zou zo fijn zijn als ik dat om zou kunnen draaien.
Syntocinon neusspray via je huisarts?
pi_130305967
Crosspost uit Z&G maar past misschien beter hier:

Een vraag, en misschien hebben WupWup en/of Mignonne wel tips of ervaring, weten jullie iets over voor de bevalling al gaan kolven? Kan dat kwaad? Ik las ergens dat sommigen denk t de bevalling opwekt? Ik krijg sowieso een ks, en nu met diabetes en insuline spuiten is kans aardig aanwezig baby bijgevoed moet worden na de geboorte. Vorige ks kwam bv ook langzaam opgang en had ik geen andere keus dan laten bijvoeden met kv maar zou nu het liefst al bv hebben zodat dat gebruikt kan worden.. Is dat een optie?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')