Achterin het CB boekje staan curves die lopen tot 18 (of zelfs nog verder?) jaar. Als ik dan zijn huidige lijntje doortrek, kom ik rond de 1.70 uit.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 13:32 schreef Tinuviel het volgende:
Phaidra, hoe weet je dat hoe groot hij later wordt?
De url is veranderd: http://groeiweb.pgdata.nl/groeiweb_ouder/calculator.aspquote:Op woensdag 14 augustus 2013 14:21 schreef Deepfreeze het volgende:
Groeicurve kun je ook bij TNO bekijken, dan krijg je ook een schatting van de lengte. Www.tno.nl/Groeicurve
Chris begin heel hoog in de curve, maar hij zit nu precies in het midden. Daan zit net onder het midden, maar die lijkt niet zo te zakken, dus dan komen ze op hetzelfde uit. Babygroei zegt niet alles..
Tandenpoetsen hier een keer per dag. Daan wil ook wel graag, dus dat scheelt. De tandarts zei dat je max 1 keer per dag met tandpasta hoeft te poetsen tot 2 jaar, omdat ze ander teveel fluoride inslikken. Dan tot het wisselen met peutertandpasta 2 keer per dag, tijdens en erna grote kinder/volwassen tandpasta..
Een tweede keer poetsen mag wel met water, maar een slokje water na het eten kan ook.
Zoé, balen dat er niks aan gedaan kan worden. Hopelijk is het van korte duur.
quote:De te verwachten eindlengte op basis van de lengte van de ouders is 174,3 cm.
Uw kind is nu 74 cm. lang. Dit is 5 cm. onder het gemiddelde van jongens van ca. 1 jaar.
4% is korter en 96% is langer.
De te verwachten eindlengte op basis van de huidige meting is 175 cm.
Het trekt vast bij als die korte pootjes van hem eens in verhouding komenquote:De te verwachten eindlengte op basis van de lengte van de ouders is 186 cm.
Uw kind is nu 82 cm. lang. Dit is 0 cm. onder het gemiddelde van jongens van ca. 1 jaar.
46% is korter en 54% is langer.
De te verwachten eindlengte op basis van de huidige meting is 183 cm.
quote:De te verwachten eindlengte op basis van de lengte van de ouders is 180,5 cm.
Uw kind is nu 85 cm. lang. Dit is 2 cm. boven het gemiddelde van jongens van ca. 2 jaar.
76% is korter en 24% is langer.
De te verwachten eindlengte op basis van de huidige meting is 188 cm.
Verveel me ook niet, logo voor mezelf maken! Vrijdag naar kvkquote:"De te verwachten eindlengte op basis van de lengte van de ouders is 164 cm.
Uw kind is nu 73 cm. lang. Dit is 1 cm. onder het gemiddelde van meisjes van ca. 1 jaar.
38% is korter en 62% is langer. De te verwachten eindlengte op basis van de huidige meting is 170 cm."
Wel vervelend dat je geen overdracht gehad hebt.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 19:18 schreef Tinuviel het volgende:
Ik was nog vergeten te zeggen dat je ook schuim puzzeltjes hebt voor in bad of douche van Nijntje, die zijn ook tof.
Dank voor die tips voor groeiberekening.
Wat naar Zoe. Fijn dat het slapen goed ging.
Cs klinkt heerlijk.
Kyara tof dat hij nu juist in bad wil. Hier waterratjes, zijn niet weg te slaan uit water.
Susie fijn van het nieuwe meubel. Waar zijn de foto's?
SE wat ga je precies doen?
Vandaag geen overdracht op de opvang. Een andere papa ging daarover in discussie, mijn man ging gewoon weg. Ik weet alleen, dat hij maar 5 kwartier heeft geslapen. Dat leverde een record vroeg naar bed gaans tijd op: 19.15 uur aan de borst in slaap gevallen. Nu nog in bed leggen.
quote:De te verwachten eindlengte op basis van de lengte van de ouders is 181,8 cm.
Uw kind is nu 90 cm. lang. Dit is 2 cm. boven het gemiddelde van jongens van ca. 2 jaar.
73% is korter en 27% is langer.
De te verwachten eindlengte op basis van de huidige meting is 187 cm.
Haha, maar wel stoer dat je het hebt gedaan! Ben ook benieuwd naar het resultaatquote:Op woensdag 14 augustus 2013 21:13 schreef Susie het volgende:
Ik maak van dit soort projecten ook niet mijn hobby Fee
^^ Dat probeerde ik te zeggen ja.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 21:34 schreef Phaidra het volgende:
Ik hecht eigenlijk niet zo erg aan de overdracht. Vraag soms naar het slapen, maar meestal is het alleen: Hij heeft een leuk dagje gehad. Soms nog een anekdote over wat ze gedaan hebben die dag. Toen hij kleiner was wel meer info over wat hij gedronken had. Als er iets geks / vreemds is voorgevallen, melden ze dat wel, maar geen nieuws is goed nieuws denk ik dan maar.
Oei.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 23:23 schreef Troeta het volgende:
Herkenbaar soempie![]()
Ruby en Max hebben ook een aflevering waar Max 300 x ijsco zegt...en Dora en Umizoomis hebben ook een aflevering over ijsjes.
En maak dan je kind van net 2 maar wijs dat je om 7 uur in de ochtend nog geen ijs mag eten
Voorbeeld?quote:Op woensdag 14 augustus 2013 23:39 schreef kleinzusje het volgende:
En nu even over "bezoek/mensen" :
My god, ben echt met stomheid geslagen hoe veel mensen stom reageren op kinderen. Het is net een soort projectie/spiegel effect.
Kan 100 voorbeelden noemen.
Mensen worden raar met kinderen. Zelfs mensen waar ik het totaal niet van had verwacht
Ja hoor en vaak doen ze dat ook wel en ik vind het ook niet altijd nodig als het gewoon 'standaard' is. Maar ooit komt het wel eens voor dat de leidster net met een andere ouder in gesprek is of bezig is een kindje te verschonen en dan vraag ik gewoon kort hoe hij het gedaan heeft. En als hij het goed gedaan heeft en een leuke dag heeft gehad vind ik het allicht goed. Toen hij wat kleiner was vond ik het wel fijn te weten bijv hoe laat hij precies z'n laatste flesje had gehad ofzo en meestal werd dat ook wel besproken/bekeken, maar als het dan eens niet was dan is get. Wel een fijn systeem om het na te kunnen kijken vind ik.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 23:33 schreef kleinzusje het volgende:
Hillie: Dus alles wordt op het KDV in de pc vastgelegd ? En dat kunnen de “overdrachters” dan toch ook even lezen ??? Ik ben echt een leek.![]()
Klinkt goedquote:Op woensdag 14 augustus 2013 23:55 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Ja hoor en vaak doen ze dat ook wel en ik vind het ook niet altijd nodig als het gewoon 'standaard' is. Maar ooit komt het wel eens voor dat de leidster net met een andere ouder in gesprek is of bezig is een kindje te verschonen en dan vraag ik gewoon kort hoe hij het gedaan heeft. En als hij het goed gedaan heeft en een leuke dag heeft gehad vind ik het allicht goed. Toen hij wat kleiner was vond ik het wel fijn te weten bijv hoe laat hij precies z'n laatste flesje had gehad ofzo en meestal werd dat ook wel besproken/bekeken, maar als het dan eens niet was dan is get. Wel een fijn systeem om het na te kunnen kijken vind ik.
Ach gosquote:Op woensdag 14 augustus 2013 23:19 schreef Soempie het volgende:
Herkenbare verhalen hier.![]()
![]()
Tinu, rot van de tanden. Ik dacht er hier heel lang klaar mee te zijn, maar blijkbaar komen er weer kiezen aan. Met ongeveer 2 jaar zijn ze er allemaal, toch?
SE, spannend allemaal!![]()
Maken jullie kindjes ook van die grappige fouten als ze naar een -volwassen- gesprek luisteren? Hier had M. bijvoorbeeld vorige week een hapje ijs gehad van z'n papa. Gister zaten we elkaar wat te plagen en toen zei m'n man tegen me: 'ga je nu eisen stellen?!'. Vervolgens kwam er een enthousiaste M. aangerend, springend voor onze neus: 'IJS! *knikt*ijs, ijs, IJS, IJIJIJSSS!' en hij rent met uitgestrekt armpje, wijzend, vast naar de vriezer...
Fijn voor jullie ook!quote:Op donderdag 15 augustus 2013 08:02 schreef Zoë23 het volgende:
Soempieijs haha
Fijn Phaidra!
S sinds zondag ook weerik zei tegen vriend dat ik (als hij weer ging werken) echt niet van plan was 30-45min naast dr bed te zitten (hij heeft veel geduld) maar ik vind het ook niet nodig.en ivm vakantie bracht hij haar op bed omdat ik dat het afgelopen jaar elke dag had gedaan.
Dus liep hij gewoon weg toen ze in bed lag, en ging ze gewoon slapen
& verder leuk om alle verhalen te lezen.
S vraagt regelmatig: die?! (lamp etc) of als ze iets wil hebben: die!!!duidelijk
Kz
Pff irritant ja. Dat koetsjiekoe-gedoe snap ik nooit zo goed
Knap van I! Ik wilde niet dat S een speen kreeg maar soms had ik daar wel spijt vanquote:Op donderdag 15 augustus 2013 08:17 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Fijn voor jullie ook!Ja wij zaten vaak ook 30-45 min naast hem. Want als we de kamer uit gingen, ging hij direct staan en huilen. Maar op het KDV ging het wel altijd gewoon goed, dus toen zijn we toch vaker gaan proberen. Eigenlijk steeds zonder succes, tot het kort geleden opeens meteen goed was. Bleef liggen en klaar. Gister zelfs zonder speentje, want toen hij aan het kletsen was, hoorde ik hem op de grond vallen. Ik merk sowieso dat hij veel minder behoefte heeft aan de speen in bed (enige plek waar hij de speen krijgt).
Ik merk eigenlijk weinig raar gedrag van volwassenen tegen I. Of het valt me gewoon niet op. Hooguit mijn moeder die hem aan de koekjes en ranja wilde krijgen (toen hij nog kleiner was: ach mag hij geen stukje? Is dat niet zielig? Nee, hij weet niet beter en taalt er niet naar).
quote:Op woensdag 14 augustus 2013 23:19 schreef Soempie het volgende:
Vervolgens kwam er een enthousiaste M. aangerend, springend voor onze neus: 'IJS! *knikt*ijs, ijs, IJS, IJIJIJSSS!' en hij rent met uitgestrekt armpje, wijzend, vast naar de vriezer...
Precies dat ja! Inclusief de "meeeeeeer auto" en moeite met het verschil tussen motor en brommer. Hoewel hij er niet boos van wordt, maar dan heel gewichtig zegt "bomme"quote:Op woensdag 14 augustus 2013 23:46 schreef hilliebillie het volgende:
Hier ook een autogek. Auto auto auto en op de snelweg was het meer meer meer auto![]()
Dus toe zijn we hem maar automerken gaan leren, vind ie helemaal leuk en maakt het voor mij wat minder eentonig![]()
Maar hij is ook erg geïnteresseerd in alle andere soort voertuigen. Alleen brommer en motor zijn moeilijk (ook als het overduidelijk een snorfiets is) en dan kan ie zo lekker boos worden als ik hem verbeter
Feequote:Op donderdag 15 augustus 2013 10:20 schreef kleinzusje het volgende:
Fee:Live verslag idd ! Nog geen herkenning, maar zie het voor me.
Soesa: Herkenbaar. Ze loopt hier binnen steeds meer. Echt elke dag valt het me op. Het kruipen wordt minder. Maar buiten is het nog eng/anders. Wel bij een stukje speeltuin als ik met haar alleen ben en het rustig is. Ook als ze moe is gaat ze meer kruipen. Die van jou gaat rap zeg !
Ze loopt binnen ook rondjesOf met dingen in dr hand
Zo lief !
Dat infantiele herkennen de meesten dus. Het gaat me ook om de snelheid waarmee bezoek op die kleintjes afstormen. Binnen het uur moet ze al haar kunsten vertonen ofzo ? Geef haar even de tijd zeg.........pffffttttt.
Phaidra: Ik vind het erg als ze dan zeggen tegen de mini: "wat is mamma streng he ?". Dat trek ik dus niet.
Maar dat is ook echt een rotstreek.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 10:20 schreef kleinzusje het volgende:
Fee:Live verslag idd ! Nog geen herkenning, maar zie het voor me.
Soesa: Herkenbaar. Ze loopt hier binnen steeds meer. Echt elke dag valt het me op. Het kruipen wordt minder. Maar buiten is het nog eng/anders. Wel bij een stukje speeltuin als ik met haar alleen ben en het rustig is. Ook als ze moe is gaat ze meer kruipen. Die van jou gaat rap zeg !
Ze loopt binnen ook rondjesOf met dingen in dr hand
Zo lief !
Dat infantiele herkennen de meesten dus. Het gaat me ook om de snelheid waarmee bezoek op die kleintjes afstormen. Binnen het uur moet ze al haar kunsten vertonen ofzo ? Geef haar even de tijd zeg.........pffffttttt.
Phaidra: Ik vind het erg als ze dan zeggen tegen de mini: "wat is mamma streng he ?". Dat trek ik dus niet.
Haha ja, kan dat bij jullie soms ook zo'n momentje zijn van 'pfffff hehe!'quote:Op donderdag 15 augustus 2013 10:56 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Fee, klinkt als mijn ochtend afgelopen dinsdag. Ik was ook heel blij toen het tijd was om hem naar bed te brengen.
jaquote:Op donderdag 15 augustus 2013 11:49 schreef Fee-nix het volgende:
Marjolijntje, klimgeit. En ik vind die kleertjes van Faye altijd zo lief!
[..]
Haha ja, kan dat bij jullie soms ook zo'n momentje zijn van 'pfffff hehe!'![]()
M'n man en ik liepen laatst met de kids in de fietskar te wandelen en toen waren ze ook al de hele tijd na het eten strontvervelend en zelfs in de fietskar (waar ze normaal heel lief in zitten) zaten ze elkaar de hele tijd dwars. Toen zei mijn man van 'zouden andere ouders dat nou ook hebben, dat ze opgelucht zijn als ze in bed liggen?' Ik dacht van wel...
Ja hoor, dat denk ik geregeldquote:Op donderdag 15 augustus 2013 11:49 schreef Fee-nix het volgende:
Marjolijntje, klimgeit. En ik vind die kleertjes van Faye altijd zo lief!
[..]
Haha ja, kan dat bij jullie soms ook zo'n momentje zijn van 'pfffff hehe!'![]()
M'n man en ik liepen laatst met de kids in de fietskar te wandelen en toen waren ze ook al de hele tijd na het eten strontvervelend en zelfs in de fietskar (waar ze normaal heel lief in zitten) zaten ze elkaar de hele tijd dwars. Toen zei mijn man van 'zouden andere ouders dat nou ook hebben, dat ze opgelucht zijn als ze in bed liggen?' Ik dacht van wel...
Ja uhh... het zit in een la waar hij sowieso niet in mag...quote:Op donderdag 15 augustus 2013 13:12 schreef Troeta het volgende:
Dat gevoel heb ik elke avond als ze op bed liggen![]()
Fee-nix, haal dat pennenbakje toch weg! hihi
Ja ditquote:Op donderdag 15 augustus 2013 13:31 schreef Jipster het volgende:
Echt? Sluit je alles af voor dreumes? Hier doen we dat niet, en dat gaat wel eens mis, maar over het algemeen best goed eigenlijk. Ik heb soms ook geen zin in strijd, maar ook weer niet om alles dreumesproof te maken, hij moet ook leren dat sommige dingen wel/niet mogen etc.
Precies, schoonmaakmiddel en gevaarlijk spul staat wel hoger, dat is te tricky om risico's mee te nemen en dus dat zetten wij ook weg. Maar we hebben inderdaad ook gewoon afstandbedieningen, telefoons, lantaarntjes staan etc, en er is weleens wat gesneuveld, maar 9-10 keer blijft ie er vanaf. Hij weet heel goed dat het niet mag in elk geval. Keuken is wel open en dus goed bereikbaar, maar hij weet uit welk kastje ie alles mag halen (tupperware bakjes etc.) en meestal beperkt ie zich dan ook tot dat kastje en zijn eigen bordjes/bestek.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 13:36 schreef Zoë23 het volgende:
Eens met jipster.
Ik heb de afstandsbediening op tafel..lantaarntjes(zonder het glas). Heb op geen 1 kast beveiliging. Wat van "mama" is laat ze staan. Ik leg uit dat ze heel veel spulletjes heeft & dit is van mij. Zo kan ik toch iets op de salontafeltjes hebben...staat anders zo leeg.
We hebben een aparte keuken dat scheelt maar als we in de keuken zijn doet ze de kastjes nooit open. Schoonmaakmiddel enz in een hoge kast in de bijkeuken, vind ik erg prettig.
Vanmorgen had ik een keukendeurtje open laten staan..pakt ze iets uit de kast en loopt ze zo naar de prullenbak..hoppaaa weg.. Dus als ze de kans krijgt..
M'n eigen schuldkan daar ook wel om lachen
Dank je, nu geloof ik weer wat meer in mijn eigen opvoedkunstenquote:Op donderdag 15 augustus 2013 14:05 schreef Troeta het volgende:
oh, er zijn wel laatjes en kastjes open hoor, maar geen laatjes met pennen waar ze mee op de muur kunnen krassen of mee in hun ogen kunnen prikken.
Ik heb echt geen zin om100x per dag hetzelfde op te ruimen.
Pannen kunnen ze ook bij, maar het gootsteenkastje zit dicht. De keuken heb ik een hekje voor, want al dat gedruk op de knopjes van de vaatwasser , wasmachine en droger is niet echt goed en er zitten meestal messen in de vaatwasser.
En elk kind is anders, de ene dreumes pakt alles, de ander niet. geloof niet dat een dreumes op die manier al echt op te voeden is.
quote:Op donderdag 15 augustus 2013 14:12 schreef Fee-nix het volgende:
[..]
Dank je, nu geloof ik weer wat meer in mijn eigen opvoedkunsten. Het ligt gewoon aan S!
Hahaha. Maar het is echt zo. J was veeeeel 'braver'. S luistert gewoon niet. Heel soms zie je hem twijfelen 'zal ik dit keer eens luisteren' en het resultaat is meestal: 'neuh'.
Mijn zoon krijgt geen oorbellen (mag ik hopen tochquote:Op donderdag 15 augustus 2013 14:16 schreef NotTheSame het volgende:
[..]![]()
Draakje heeft ook de oren alleen maar gekregen om straks oorbellen in te kunnen geloof ik...
Om het liedje te zingen over je gezicht!quote:Op donderdag 15 augustus 2013 14:20 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Mijn zoon krijgt geen oorbellen (mag ik hopen toch) dus waarvoor hij oren heeft is me een raadsel
quote:Op donderdag 15 augustus 2013 14:21 schreef Kyara het volgende:
[..]
Om het liedje te zingen over je gezicht!
Dit zijn mijn wangetje en dit is mijn kin
Dit is mijn mondje met tandjes er in.
Dit zijn mijn oren, mijn ogen, mijn haar
Nu nog mijn neusje en dan ben ik klaar!
Zonder de oren loopt het liedje toch een stuk minder lekker
Tot nu toe doet mijnes nog geen laatjes en kastjes open, maar ik ben van plan alleen de dingen te beveiligen die echt kwaad kunnen (kastje met schoonmaakmiddelen, breekbare spullen, etc.). De rest moet hij gewoon lerenquote:Op donderdag 15 augustus 2013 13:31 schreef Jipster het volgende:
Echt? Sluit je alles af voor dreumes? Hier doen we dat niet, en dat gaat wel eens mis, maar over het algemeen best goed eigenlijk. Ik heb soms ook geen zin in strijd, maar ook weer niet om alles dreumesproof te maken, hij moet ook leren dat sommige dingen wel/niet mogen etc.
Spellen heeft hier geen zin meer met de peuter. Omschrijven is beter. "schat, zet jij dat ding aan waar dat natte spul uit komt? (douche)quote:Op donderdag 15 augustus 2013 14:22 schreef NotTheSame het volgende:
Oooh... Speelgoed gooien en als het dan (bijv. iets van Duplo) uit elkaar springt keihard KA-POT, MAMA BOOS! roepen...
En woorden spellen is hier ook hard nodig. Vooral b-a-d, d-o-u-c-h-e en k-o-e-k.
Dat word de volgende stapquote:Op donderdag 15 augustus 2013 14:25 schreef kaatjejannie het volgende:
[..]
Spellen heeft hier geen zin meer met de peuter. Omschrijven is beter. "schat, zet jij dat ding aan waar dat natte spul uit komt? (douche)
Wat vind jij? Tijd voor een rond ding, die uit dat ene blik?
+1quote:Op donderdag 15 augustus 2013 14:24 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Tot nu toe doet mijnes nog geen laatjes en kastjes open, maar ik ben van plan alleen de dingen te beveiligen die echt kwaad kunnen (kastje met schoonmaakmiddelen, breekbare spullen, etc.). De rest moet hij gewoon leren.
Dat is ook wel heel herkenbaar!! Het enige wat we met veel herhalen bereikt hebben, is dat hij niet meer op de open trap in de woonkamer klimt. Kort 'nee' zeggen en er verder geen aandacht aan besteden, werk daar (terwijl het wekenlang het eerste was wat hij deed zodra hij 'los' was in de woonkamer. We zetten steeds zijn kinderstoel ervoor, maar dat hoeft nu niet meerquote:Op donderdag 15 augustus 2013 14:12 schreef Fee-nix het volgende:
[..]
Dank je, nu geloof ik weer wat meer in mijn eigen opvoedkunsten. Het ligt gewoon aan S!
Hahaha. Maar het is echt zo. J was veeeeel 'braver'. S luistert gewoon niet. Heel soms zie je hem twijfelen 'zal ik dit keer eens luisteren' en het resultaat is meestal: 'neuh'.
quote:Op donderdag 15 augustus 2013 14:38 schreef Deepfreeze het volgende:
PE, En als je het dan niet aanpakt het half in je oog te duwen, zodat je geen keuze meer hebt..
Ha, dat is iets universeels dusquote:Op donderdag 15 augustus 2013 14:38 schreef Deepfreeze het volgende:
PE, En als je het dan niet aanpakt het half in je oog te duwen, zodat je geen keuze meer hebt..
quote:Op donderdag 15 augustus 2013 14:16 schreef NotTheSame het volgende:
[..]![]()
Draakje heeft ook de oren alleen maar gekregen om straks oorbellen in te kunnen geloof ik...
quote:Op donderdag 15 augustus 2013 14:34 schreef Deepfreeze het volgende:
Daan heeft wel oren, en gebruikt ze ook wel. Alleen de standaard reactie is "nee".. En als dat niet werkt komen no, stop en klaar ook nog voorbij..
Fijn dat je je rust ook kunt pakken. Jammer he, dat je dan zelf zo weinig kunt ondernemen met hem. Maar echt de laatste loodjes nu..... Ben zo benieuwd hoe hij het vindt!quote:Op donderdag 15 augustus 2013 20:23 schreef hilliebillie het volgende:
Oeh tinu dat is inderdaad wel schrikken, zeker omdat je er zelf dan niet bent om hem in de gaten te houden hoe het gaat, lijkt me moeilijk.
Kyara hier is het nog wel te doen hoor zwanger zijn icm dreumes, maar ik hoef dan huishoudelijk ook niet veel te doen op het moment.daar ben ik wel blij mee en Jelle slaapt s middags nog drie uur ofzo, dus dan kan ik ook even uitrusten of iets voor me zelf doen. Mis het alleen wel om echt iets met hem te gaan doen zwemmen/speeltuin maar dat is gewoon te veel achter hem aan rennen of actief mee doen. Dus dan vraag ik soms iemand mee zodat hij toch goed kan uitkuren. Hoop dat man morgen tijd heeft om mee te gaan naar de kinderboerderij met grote speeltuin, maar hij is op z'n vrije dag ook nog veel bezig met spullen weer opruimen na onze verbouwing.
Maar komt ook wel goed, zoals ik al zei ik hoef zelf niet veel te doen in het huishouden dus de tijd die ik heb met Jelle is ook wel quality time. En plan hem ook nog in op het dagverblijf zodat ik wat tijd voor me zelf heb en hij daar lekker kan spelen!
Slapen vind ik echt een heel ingewikkeld gepuzzel nog !quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 11:13 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
In de wagen slaapt ze niet (en onze wagen is stuk)... En in de auto slaapt ze -tot nu toe- niet meer sinds ze in de 'grote' autostoel zit
. Ik denk er nog steeds over na hoor en misschien gok ik het er gewoon op dat jullie kindjes haar wel voldoende afleiden
Wauw wat knap!quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 09:23 schreef Kyara het volgende:
Oh ja, en ben ik weer met mijn "ik ben zo trots op mijn kind" / "kijk eens wat mijn kind kan" in de categorie blokjes bouwen:
3 torens op 1 blokje
[ link | afbeelding ]
tuurlijkquote:Op vrijdag 16 augustus 2013 12:06 schreef Zoë23 het volgende:
ik heb een vraag over zw.schap / menstru enz mag ik die vraag aan jullie stellen? Vind ik prettiger dan in bijv 2streepjes waar ik niet post omdat ik niet bezig ben met zwanger worden
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 12:51 schreef Fee-nix het volgende:
ZoëSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 12:56 schreef Zoë23 het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 13:03 schreef Fee-nix het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En dreumes zaken.. Ze wil niet slapen en klimt via de leuning vd bank op mijn hoofdklimgeit. Ze deed net een koprol trouwens
![]()
quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 14:12 schreef Kyara het volgende:
ZoeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vreemd Sam. Lastig als je lijf zo doet.
Ik had de foto gezienquote:Op vrijdag 16 augustus 2013 15:13 schreef Sonnetje85 het volgende:
Herkenbaar Soesa (dat niet trekken als ze tot zo laat wakker zijn). Ik hecht best wel aan mn avonden eigenlijk![]()
En vervelend van je chagrijnige dreumes!
Hier heb ik een behangplakpeuter (wilde niet slapen ook, dreumeszus sliep 3 uur).
Gelukkig was ie vanochtend beter te doenmaar 7 uur ligt ie
![]()
En mijn dreumes heeft een staartje
Mag ze ( van hem) aan zijn auto's komen ?quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 16:24 schreef Sonnetje85 het volgende:
Sterkte Tinu!
Ik heb peuter achter de tv gezet en de uk zit naast me op de bank zijn auto's in de bak te doen (en eruit te halen en erin te doen enz)
Jawel, maar hij heeft er ook veelquote:Op vrijdag 16 augustus 2013 16:26 schreef kleinzusje het volgende:
[..]
Mag ze ( van hem) aan zijn auto's komen ?
Bitterend heb net de reden ontdekt. Aan de andere kant komt ook een kies door. Arm kereltje: teller staat nu op 5 ofzo; 2 kiezen en ik denk zeker 3 hoektanden.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 17:17 schreef bitterend het volgende:
Tinuhier ook zo eentje..sliep 45 minuten in de buggy om 11 uur en sindsdien erg moe..maar ik denk dat de 4 laatste kiezen nu onderweg zijn! dus hopelijk beetje meer slaap straks op vakantie
Son wat een snoepje zo![]()
Zoe spannend!!
Ik ben echt moe de laatste dagen..ze slaapt rond half 9 pas en wakker al om 5-6 uur..en smiddags ben ik blij als ze andere half uur heeft geslapen
+ 1quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 17:34 schreef NotTheSame het volgende:
Die van mij lust dus gewoon geen ijs hè... En van snoep is ze ook al geen fan haha!
Lekker makkelijk dus
quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 20:16 schreef Susie het volgende:
Hihihi, behangplakdreumes! Die moeten we indienen voor de Van Dale!
quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 10:23 schreef Kyara het volgende:
Mijnes kan wel een staartje maar dat zie er zo stom uit.
Leuk Zoe!
Je moet de slaap ook niet vangen, dat is hartstikke moeilijk en van al die inspanning kun je dan niet slapenquote:Op zaterdag 17 augustus 2013 09:10 schreef Sam1993 het volgende:
Goedenmorgen.
Kon de slaap niet vangen dus heb het half 3 zien worden en om kwart na 6 was lisa klaar wakker. Wat een verschil met kwart voor 9..
Gelukkig is ze wel lief aan het spelen
quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 12:10 schreef Nirak het volgende:
Je moet de slaap ook niet vangen, dat is hartstikke moeilijk en van al die inspanning kun je dan niet slapen
Je moet jezelf laten vangen door de slaap
quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 13:14 schreef Kyara het volgende:
Ik ben naar een speciale kinderkapper geweest: stoelen in de vorm van auto's en zo met een stuur en een tv aan de muur en verder geen spiegels of zo. M vond het heel leuk, tot ze begon te knippen, toen was het alsnog drama.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
Er stond ook: "its a boy!" opquote:Op zaterdag 17 augustus 2013 14:50 schreef Kyara het volgende:
Beter blauw voor een meisje dan roze voor een jongetje vind ik. Hier dragen de meisjes ook gewoon blauwe rompers.
Dat is ook vreemd. Foutje bedankt, misschien hadden ze zich vergist?quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 16:51 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
Er stond ook: "its a boy!" opdus echt bedoelt voor een jongen....
En dat doe ik S niet aan.. Vind het raar dat je iemand een jongens-iets geeft als kraamcadeau voor een meisje
Ja, dan wordt het een ander verhaal. Dat is gewoon stom. Ik dacht dat je alleen de kleur bedoelde.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 16:51 schreef Zo�23 het volgende:
Er stond ook: "its a boy!" op dus echt bedoelt voor een jongen....
En dat doe ik S niet aan.. Vind het raar dat je iemand een jongens-iets geeft als kraamcadeau voor een meisje
Ja kweenie.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 17:01 schreef Nirak het volgende:
[..]
Dat is ook vreemd. Foutje bedankt, misschien hadden ze zich vergist?
Op schoentjes ?quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 21:12 schreef Tante_Soesa het volgende:
Gefeliciteerd BJ! Leuke foto's en mooie meid(en) heb je!
Zoë, wat leuk! S als bruidsmeisje? Lastig wel, van het niet willen slapen. Ik zou toch wel ernstig m'n avond missen
Hier een meisje dat niet helemaal fit is/lekker in haar vel zit. Heel driftig en tegelijk heel aanhankelijk. We hebben haar vanmiddag maar in de Bondolino meegenomen. Dat leek ze wel weer eens heel erg fijn te vinden. Ook heeft ze vandaag buiten gelopen
!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
Dat is ook waarquote:Op zondag 18 augustus 2013 23:41 schreef kleinzusje het volgende:
Maar als je dat gaat filmen stopt het meestal![]()
Klinkt super leuk !
Troeta: wat spannend dat logeren
Sam: Wat gezellig heeft ze het !
Leuk die boefjes verhalen
Ja hier ook...ik kreeg een sms van papa (was midden in een les op de sportschool) dat ze hard aan het huilen was..dus heel snel naar huis gefietst..gelukkig is het op nog geen 5 minuten van hier!quote:Op maandag 19 augustus 2013 21:45 schreef Tinuviel het volgende:
Hier weer tandjesleed dus slapen gaan duurde wat langer.
Dat is ook wel zo. Dit soort reisjes kan inderdaad ook heel leuk zijn. Maar met kinderen is het ineens dan toch anders he. En met je melk in de hotelbarquote:Op maandag 19 augustus 2013 21:45 schreef Tinuviel het volgende:
Kyara aan de ene kant baal ik ervan mijn kindjes zo lang niet te zien, maar aan de andere kant ook leuk om weleens zonder te zijn. We gaan deze keer waarschijnlijk ook met mijn collega en ons contactpersoon bij de klant nog wel leuk wat drinken na werk. En het weerzien is altijd heel fijn als je elkaar even niet hebt gezien. Dat is ook al wel na een dag werken zo.
Hier ook. Echt rekken met een badje iedere dag maar werkt wel fijner. Hier word ze dan nog wel wakker rond half 11 voor een fles.quote:Op maandag 19 augustus 2013 21:59 schreef kleinzusje het volgende:
Vandaag weer gelukt met 1 slaapje ! Van 11.00 tot 14.00 uur![]()
1 slaapje maakt wel dat ze eind van de dag jengeliger is en moe tijdens het eten. Maar wel slaapt om 19.30. Dus tsja ?
Eigenlijk iedere dag van 12 tot half 4 maar soms maar een uur of minder dan gaat ze nog voor een tweede slaapje maar maken we er optijd wakker voor voldoende ruimte tot het avondslapen. Meestal gaan we dan naar buiten boodschappe ofzo doen en dan rekken met een langer bad etc tot 7 uur half 8 :-)quote:Op maandag 19 augustus 2013 22:16 schreef kleinzusje het volgende:
Troeta: Dat woord zocht ik ja![]()
![]()
Wat fijn dat jullie nu tijd maken voor elkaar !![]()
Sam: Hier is het echt nog per dag verschillend. 3 uur slapen is uniek. Als ze 1 uurtje pakt of als we afspraken hebben gaat het weer anders. Slaapt de jouwe elke dag 3 uur ? Op een vast tijdstip ?
Trouwens sinds deze week een nieuw ritueel ingevoerd. Na het eten even dansen/spelen met muziek. Daarna badderen/lezen/bed.![]()
Wij ? Of jullie met haar ?quote:Op maandag 19 augustus 2013 22:19 schreef bitterend het volgende:
Fijn van het slaapje KZ!!
Volgens mij hebben we sinds ze 5-6 maanden is hetzelfde bed ritueel![]()
Laatst, op vakantie hebben we op een hond gepastquote:Op maandag 19 augustus 2013 22:26 schreef Phaidra het volgende:
KZ leert haar meisje apporterenTof dat het lopen zo snel beter gaat. En super, op 1 slaapje van 3!! uur. De middag is dan lang idd, maar misschien verschuift het slaapje straks echt naar de middag (na de lunch op bed), dan scheelt dat weer.
Sneu, al dat tandjesleedSterkte!
Tinu, het lijkt me lastig hoor, een nacht van huis. Knap dat je het kan!
quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 11:47 schreef Zoë23 het volgende:
Soesa
Fijn dat ze zo lekker slaapt! Zondag sliep S van 20 tot 6en toen lagen vriend en ik vanaf 4u wakker
te kijken naar de webcam haha.
S heeft de laatste tijd meer last van opkomend zuur en ook doorkomende tanden/kies dus vind het opzich niet gek dat ze een slechte nacht had maar vind het wel lastig als ik weinig voor dr kan doen. Extra medicatie en paracetamol deden ook weinig.
Nouja hoop op een betere nacht vannacht.
Minder die verhalen over vroeger.. vind het zelf jammer dat het cb boekje niet ingevuld is. Kan ik niet veel vergelijken en met 5kids haalt mijn moeder natuurlijk ook dingen door elkaar (wanneer voor het eerst lopen enzo)
Voor S heb ik alles ingevuld en een uitgebreid fotoboek
Haha ja idd.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 12:00 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]dat wakker liggen hadden wij idd in het begin ook
. We waren toen zo gewend aan een nachtvoeding rond 3 dat we daar ook standaard voor wakker werden. Dan bleef ik (mijn man lag al snel weer te slapen) ook een beetje halfwakker liggen wachten want 'ze zou zo wel komen'. Wel fijn, zo'n goede nacht tussendoor. Sneu dat ze blijft lasthouden van maagzuur/overgeven, Zoë
. Ik heb 't niet helemaal gevolgd maar wat kunnen jullie nu nog doen voor haar? Andere medicatie? Zeker lastig als je niks voor haar kunt doen. Hoop ook op een betere nacht voor jullie
In mijn CB boekje is alleen lengte + gewicht ingevuld en ook dat ik met 4 maanden (geloof ik) nog maar 4 flessen mocht. Mijn moeder heeft ook echt vertekende herinneringen, ik was in haar hoofd echt een perfecte baby. Huilde nooit, at altijd goed, sliep meteen door, liep al los met 9 mnd, kon uuuuuren zelf spelen etc. Ik kan dat gewoon niet zo goed geloven eigenlijk. Loslopen misschien wel maar iedere baby huilt. En ik las ook in het CB boekje dat ik op een gegeven moment flessen ging weigeren. Dat weet ze dan gewoon na 27 jaar niet meer en dat kan ik me ook wel voorstellen.
Ik heb ook een heleboel opgeschreven maar ook dingen niet. Soms vind ik het ook zo lastig wanneer ze 'iets' precies deed. Zoals papa zeggen, dat ging steeds duidelijker en gerichter maar zo geleidelijk aan dat ik 't gewoon niet meer echt weet. Gelukkig heb ik hier veel opgeschreven dus ik ga binnenkort maar eens al m'n posts doorspitten...
Phaidra, als ze zou huilen zou ik er ook meteen naar toe gaan. Ik laat E. nooit huilen (tenzij driftbui
) en al helemaal niet in haar bedje. Maar als ze zou willen spelen zou ik er niet heen gaan.
Dankje NTSquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 13:24 schreef NotTheSame het volgende:
Zoë, je zult inmiddels al adviezen genoeg hebben, maar wat ik op zo'n moment doe is haar even uit bed halen, troosten, zeggen dat iedereen al slaapt (en dan ook iedereen benoemen die ze gezien had die dag incl. knuffels. Dan zet ik haar weer in bed en blijf ik bij haar zitten tot ze slaapt. Ik maak op dat moment geen contact meer met haar, ook al vraagt ze erom (mits ze overstuur is dan herhaal ik het verhaal weer).
Oohh ze heeft een peuterbedje, dat wist ik niet. Ja dan is mijn aanpak idd wel een stuk lastiger helaas.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 13:35 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
Dankje NTS
Vind het lastig om S te negeren als ze wil spelen bijv. Ze gaat over de rand hangen en ze kan ook uit haar bedje komen. Dat is het mindere van een peuterbedjeNaar mijn idee ging ze echt niet slapen ze was echt wakker en über vrolijk (en huilen als we weg waren)
gelukkig komt het niet vaak voor. Zijn lastige momenten snachts
quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 14:29 schreef bitterend het volgende:
Soesa ik snapte jou spoiler niet..maar ik ken het verhaal ook niet dus dat is niet zo gek
![]()
Phaidra hier was het tot zeker 18 maanden 2 nachtvoedingen hoor. En nu soms 1 soms geen en soms veel![]()
Sonwat een schatje
![]()
Troetasliep ze altijd zo licht?? lijkt me echt lastig!
Ideaal ding echt waar!quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 20:02 schreef TimeJumper het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met het meenemen van een vouwkinderbedje in het vliegtuig. Wordt het gewicht bij de bagage gerekend? Of hoe zit dit?
Iemand ervaring hiermee? Ik vind het nogal een pakket eigenlijk om mee te nemen.
Iemand ervaring met zo'n deryan babytentje? Ligt dat een beetje comfortabel? Het lijkt me zo dun, zo'n matrasje..
Heeft dat bedje een dikkere matras dan een camping bedje?quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 20:07 schreef laziness het volgende:
[..]
Ideaal ding echt waar!
Ik kom in vakantiehuisjes trouwens wel campingbedjes tegen met net zo dunne matrasjes.
Wij leggen altijd de slaapzak er als een soort hoeslaken bovenop voor extra comfort en dan een los lakentje over hem heen.
Wij hebben de peuter variant en hij gaat ook bij een laat avondje bij vrienden etc altijd mee.
Hebben jullie vantevoren ook geoefend met daarin te slapen? Mijn ventje is nogal van gewoontes denk ik, ben bang dat hij in een bedje "met een andere vorm" lastiger slaapt.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 20:07 schreef laziness het volgende:
[..]
Ideaal ding echt waar!
Ik kom in vakantiehuisjes trouwens wel campingbedjes tegen met net zo dunne matrasjes.
Wij leggen altijd de slaapzak er als een soort hoeslaken bovenop voor extra comfort en dan een los lakentje over hem heen.
Wij hebben de peuter variant en hij gaat ook bij een laat avondje bij vrienden etc altijd mee.
Ohw kijk daar heb je het alquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 20:41 schreef kleinzusje het volgende:
Ik heb zo'n tentje gekocht maar ze wil dr niet in
We zijn op vakantie geweest toen ze daar mee begon. In mei. Sinds dien niet meer weg geweest. Toen hadden we het tentje en een campingbedje mee. Alleen in het bedje sliep ze en dus de 2e week bij ons. Heel jammer ! dat entje leek me echt ideaal. Heb het thuis nog een keer geprobeerd, maar het lukt me niet.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 20:44 schreef bitterend het volgende:
Slaapt ze op vakantie niet in jullie bed kz?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |