Achterin het CB boekje staan curves die lopen tot 18 (of zelfs nog verder?) jaar. Als ik dan zijn huidige lijntje doortrek, kom ik rond de 1.70 uit.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 13:32 schreef Tinuviel het volgende:
Phaidra, hoe weet je dat hoe groot hij later wordt?
De url is veranderd: http://groeiweb.pgdata.nl/groeiweb_ouder/calculator.aspquote:Op woensdag 14 augustus 2013 14:21 schreef Deepfreeze het volgende:
Groeicurve kun je ook bij TNO bekijken, dan krijg je ook een schatting van de lengte. Www.tno.nl/Groeicurve
Chris begin heel hoog in de curve, maar hij zit nu precies in het midden. Daan zit net onder het midden, maar die lijkt niet zo te zakken, dus dan komen ze op hetzelfde uit. Babygroei zegt niet alles..
Tandenpoetsen hier een keer per dag. Daan wil ook wel graag, dus dat scheelt. De tandarts zei dat je max 1 keer per dag met tandpasta hoeft te poetsen tot 2 jaar, omdat ze ander teveel fluoride inslikken. Dan tot het wisselen met peutertandpasta 2 keer per dag, tijdens en erna grote kinder/volwassen tandpasta..
Een tweede keer poetsen mag wel met water, maar een slokje water na het eten kan ook.
Zoé, balen dat er niks aan gedaan kan worden. Hopelijk is het van korte duur.
quote:De te verwachten eindlengte op basis van de lengte van de ouders is 174,3 cm.
Uw kind is nu 74 cm. lang. Dit is 5 cm. onder het gemiddelde van jongens van ca. 1 jaar.
4% is korter en 96% is langer.
De te verwachten eindlengte op basis van de huidige meting is 175 cm.
Het trekt vast bij als die korte pootjes van hem eens in verhouding komenquote:De te verwachten eindlengte op basis van de lengte van de ouders is 186 cm.
Uw kind is nu 82 cm. lang. Dit is 0 cm. onder het gemiddelde van jongens van ca. 1 jaar.
46% is korter en 54% is langer.
De te verwachten eindlengte op basis van de huidige meting is 183 cm.
quote:De te verwachten eindlengte op basis van de lengte van de ouders is 180,5 cm.
Uw kind is nu 85 cm. lang. Dit is 2 cm. boven het gemiddelde van jongens van ca. 2 jaar.
76% is korter en 24% is langer.
De te verwachten eindlengte op basis van de huidige meting is 188 cm.
Verveel me ook niet, logo voor mezelf maken! Vrijdag naar kvkquote:"De te verwachten eindlengte op basis van de lengte van de ouders is 164 cm.
Uw kind is nu 73 cm. lang. Dit is 1 cm. onder het gemiddelde van meisjes van ca. 1 jaar.
38% is korter en 62% is langer. De te verwachten eindlengte op basis van de huidige meting is 170 cm."
Wel vervelend dat je geen overdracht gehad hebt.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 19:18 schreef Tinuviel het volgende:
Ik was nog vergeten te zeggen dat je ook schuim puzzeltjes hebt voor in bad of douche van Nijntje, die zijn ook tof.
Dank voor die tips voor groeiberekening.
Wat naar Zoe. Fijn dat het slapen goed ging.
Cs klinkt heerlijk.
Kyara tof dat hij nu juist in bad wil. Hier waterratjes, zijn niet weg te slaan uit water.
Susie fijn van het nieuwe meubel. Waar zijn de foto's?
SE wat ga je precies doen?
Vandaag geen overdracht op de opvang. Een andere papa ging daarover in discussie, mijn man ging gewoon weg. Ik weet alleen, dat hij maar 5 kwartier heeft geslapen. Dat leverde een record vroeg naar bed gaans tijd op: 19.15 uur aan de borst in slaap gevallen. Nu nog in bed leggen.
quote:De te verwachten eindlengte op basis van de lengte van de ouders is 181,8 cm.
Uw kind is nu 90 cm. lang. Dit is 2 cm. boven het gemiddelde van jongens van ca. 2 jaar.
73% is korter en 27% is langer.
De te verwachten eindlengte op basis van de huidige meting is 187 cm.
Haha, maar wel stoer dat je het hebt gedaan! Ben ook benieuwd naar het resultaatquote:Op woensdag 14 augustus 2013 21:13 schreef Susie het volgende:
Ik maak van dit soort projecten ook niet mijn hobby Fee
^^ Dat probeerde ik te zeggen ja.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 21:34 schreef Phaidra het volgende:
Ik hecht eigenlijk niet zo erg aan de overdracht. Vraag soms naar het slapen, maar meestal is het alleen: Hij heeft een leuk dagje gehad. Soms nog een anekdote over wat ze gedaan hebben die dag. Toen hij kleiner was wel meer info over wat hij gedronken had. Als er iets geks / vreemds is voorgevallen, melden ze dat wel, maar geen nieuws is goed nieuws denk ik dan maar.
Oei.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 23:23 schreef Troeta het volgende:
Herkenbaar soempie![]()
Ruby en Max hebben ook een aflevering waar Max 300 x ijsco zegt...en Dora en Umizoomis hebben ook een aflevering over ijsjes.
En maak dan je kind van net 2 maar wijs dat je om 7 uur in de ochtend nog geen ijs mag eten
Voorbeeld?quote:Op woensdag 14 augustus 2013 23:39 schreef kleinzusje het volgende:
En nu even over "bezoek/mensen" :
My god, ben echt met stomheid geslagen hoe veel mensen stom reageren op kinderen. Het is net een soort projectie/spiegel effect.
Kan 100 voorbeelden noemen.
Mensen worden raar met kinderen. Zelfs mensen waar ik het totaal niet van had verwacht
Ja hoor en vaak doen ze dat ook wel en ik vind het ook niet altijd nodig als het gewoon 'standaard' is. Maar ooit komt het wel eens voor dat de leidster net met een andere ouder in gesprek is of bezig is een kindje te verschonen en dan vraag ik gewoon kort hoe hij het gedaan heeft. En als hij het goed gedaan heeft en een leuke dag heeft gehad vind ik het allicht goed. Toen hij wat kleiner was vond ik het wel fijn te weten bijv hoe laat hij precies z'n laatste flesje had gehad ofzo en meestal werd dat ook wel besproken/bekeken, maar als het dan eens niet was dan is get. Wel een fijn systeem om het na te kunnen kijken vind ik.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 23:33 schreef kleinzusje het volgende:
Hillie: Dus alles wordt op het KDV in de pc vastgelegd ? En dat kunnen de “overdrachters” dan toch ook even lezen ??? Ik ben echt een leek.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |