Ja uhh... het zit in een la waar hij sowieso niet in mag...quote:Op donderdag 15 augustus 2013 13:12 schreef Troeta het volgende:
Dat gevoel heb ik elke avond als ze op bed liggen![]()
Fee-nix, haal dat pennenbakje toch weg! hihi
Ja ditquote:Op donderdag 15 augustus 2013 13:31 schreef Jipster het volgende:
Echt? Sluit je alles af voor dreumes? Hier doen we dat niet, en dat gaat wel eens mis, maar over het algemeen best goed eigenlijk. Ik heb soms ook geen zin in strijd, maar ook weer niet om alles dreumesproof te maken, hij moet ook leren dat sommige dingen wel/niet mogen etc.
Precies, schoonmaakmiddel en gevaarlijk spul staat wel hoger, dat is te tricky om risico's mee te nemen en dus dat zetten wij ook weg. Maar we hebben inderdaad ook gewoon afstandbedieningen, telefoons, lantaarntjes staan etc, en er is weleens wat gesneuveld, maar 9-10 keer blijft ie er vanaf. Hij weet heel goed dat het niet mag in elk geval. Keuken is wel open en dus goed bereikbaar, maar hij weet uit welk kastje ie alles mag halen (tupperware bakjes etc.) en meestal beperkt ie zich dan ook tot dat kastje en zijn eigen bordjes/bestek.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 13:36 schreef Zoë23 het volgende:
Eens met jipster.
Ik heb de afstandsbediening op tafel..lantaarntjes(zonder het glas). Heb op geen 1 kast beveiliging. Wat van "mama" is laat ze staan. Ik leg uit dat ze heel veel spulletjes heeft & dit is van mij. Zo kan ik toch iets op de salontafeltjes hebben...staat anders zo leeg.
We hebben een aparte keuken dat scheelt maar als we in de keuken zijn doet ze de kastjes nooit open. Schoonmaakmiddel enz in een hoge kast in de bijkeuken, vind ik erg prettig.
Vanmorgen had ik een keukendeurtje open laten staan..pakt ze iets uit de kast en loopt ze zo naar de prullenbak..hoppaaa weg.. Dus als ze de kans krijgt..
M'n eigen schuldkan daar ook wel om lachen
Dank je, nu geloof ik weer wat meer in mijn eigen opvoedkunstenquote:Op donderdag 15 augustus 2013 14:05 schreef Troeta het volgende:
oh, er zijn wel laatjes en kastjes open hoor, maar geen laatjes met pennen waar ze mee op de muur kunnen krassen of mee in hun ogen kunnen prikken.
Ik heb echt geen zin om100x per dag hetzelfde op te ruimen.
Pannen kunnen ze ook bij, maar het gootsteenkastje zit dicht. De keuken heb ik een hekje voor, want al dat gedruk op de knopjes van de vaatwasser , wasmachine en droger is niet echt goed en er zitten meestal messen in de vaatwasser.
En elk kind is anders, de ene dreumes pakt alles, de ander niet. geloof niet dat een dreumes op die manier al echt op te voeden is.
quote:Op donderdag 15 augustus 2013 14:12 schreef Fee-nix het volgende:
[..]
Dank je, nu geloof ik weer wat meer in mijn eigen opvoedkunsten. Het ligt gewoon aan S!
Hahaha. Maar het is echt zo. J was veeeeel 'braver'. S luistert gewoon niet. Heel soms zie je hem twijfelen 'zal ik dit keer eens luisteren' en het resultaat is meestal: 'neuh'.
Mijn zoon krijgt geen oorbellen (mag ik hopen tochquote:Op donderdag 15 augustus 2013 14:16 schreef NotTheSame het volgende:
[..]![]()
Draakje heeft ook de oren alleen maar gekregen om straks oorbellen in te kunnen geloof ik...
Om het liedje te zingen over je gezicht!quote:Op donderdag 15 augustus 2013 14:20 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Mijn zoon krijgt geen oorbellen (mag ik hopen toch) dus waarvoor hij oren heeft is me een raadsel
quote:Op donderdag 15 augustus 2013 14:21 schreef Kyara het volgende:
[..]
Om het liedje te zingen over je gezicht!
Dit zijn mijn wangetje en dit is mijn kin
Dit is mijn mondje met tandjes er in.
Dit zijn mijn oren, mijn ogen, mijn haar
Nu nog mijn neusje en dan ben ik klaar!
Zonder de oren loopt het liedje toch een stuk minder lekker
Tot nu toe doet mijnes nog geen laatjes en kastjes open, maar ik ben van plan alleen de dingen te beveiligen die echt kwaad kunnen (kastje met schoonmaakmiddelen, breekbare spullen, etc.). De rest moet hij gewoon lerenquote:Op donderdag 15 augustus 2013 13:31 schreef Jipster het volgende:
Echt? Sluit je alles af voor dreumes? Hier doen we dat niet, en dat gaat wel eens mis, maar over het algemeen best goed eigenlijk. Ik heb soms ook geen zin in strijd, maar ook weer niet om alles dreumesproof te maken, hij moet ook leren dat sommige dingen wel/niet mogen etc.
Spellen heeft hier geen zin meer met de peuter. Omschrijven is beter. "schat, zet jij dat ding aan waar dat natte spul uit komt? (douche)quote:Op donderdag 15 augustus 2013 14:22 schreef NotTheSame het volgende:
Oooh... Speelgoed gooien en als het dan (bijv. iets van Duplo) uit elkaar springt keihard KA-POT, MAMA BOOS! roepen...
En woorden spellen is hier ook hard nodig. Vooral b-a-d, d-o-u-c-h-e en k-o-e-k.
Dat word de volgende stapquote:Op donderdag 15 augustus 2013 14:25 schreef kaatjejannie het volgende:
[..]
Spellen heeft hier geen zin meer met de peuter. Omschrijven is beter. "schat, zet jij dat ding aan waar dat natte spul uit komt? (douche)
Wat vind jij? Tijd voor een rond ding, die uit dat ene blik?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |