abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130092780
Dat gevoel heb ik elke avond als ze op bed liggen :')

Fee-nix, haal dat pennenbakje toch weg! hihi
  donderdag 15 augustus 2013 @ 13:20:27 #77
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_130093087
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 13:12 schreef Troeta het volgende:
Dat gevoel heb ik elke avond als ze op bed liggen :')

Fee-nix, haal dat pennenbakje toch weg! hihi
Ja uhh... het zit in een la waar hij sowieso niet in mag... }:| :P.
pi_130093254
oh, ik heb echt geen zin in zo'n jarenlange strijd over een laatje, alles zit hier op slot of hangen hekjes:D
pi_130093467
Echt? Sluit je alles af voor dreumes? Hier doen we dat niet, en dat gaat wel eens mis, maar over het algemeen best goed eigenlijk. Ik heb soms ook geen zin in strijd, maar ook weer niet om alles dreumesproof te maken, hij moet ook leren dat sommige dingen wel/niet mogen etc.
  donderdag 15 augustus 2013 @ 13:33:22 #80
250838 Fee-nix
pi_130093523
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 13:31 schreef Jipster het volgende:
Echt? Sluit je alles af voor dreumes? Hier doen we dat niet, en dat gaat wel eens mis, maar over het algemeen best goed eigenlijk. Ik heb soms ook geen zin in strijd, maar ook weer niet om alles dreumesproof te maken, hij moet ook leren dat sommige dingen wel/niet mogen etc.
Ja dit :Y . En dan is er hier nog best veel dreumesproof hoor. Maar niet alles.
pi_130093637
Eens met jipster.
Ik heb de afstandsbediening op tafel..lantaarntjes(zonder het glas). Heb op geen 1 kast beveiliging. Wat van "mama" is laat ze staan. Ik leg uit dat ze heel veel spulletjes heeft & dit is van mij. Zo kan ik toch iets op de salontafeltjes hebben...staat anders zo leeg.
We hebben een aparte keuken dat scheelt maar als we in de keuken zijn doet ze de kastjes nooit open. Schoonmaakmiddel enz in een hoge kast in de bijkeuken, vind ik erg prettig.

Vanmorgen had ik een keukendeurtje open laten staan..pakt ze iets uit de kast en loopt ze zo naar de prullenbak..hoppaaa weg :') .. Dus als ze de kans krijgt..
M'n eigen schuld :+ kan daar ook wel om lachen
pi_130093849
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 13:36 schreef Zoë23 het volgende:
Eens met jipster.
Ik heb de afstandsbediening op tafel..lantaarntjes(zonder het glas). Heb op geen 1 kast beveiliging. Wat van "mama" is laat ze staan. Ik leg uit dat ze heel veel spulletjes heeft & dit is van mij. Zo kan ik toch iets op de salontafeltjes hebben...staat anders zo leeg.
We hebben een aparte keuken dat scheelt maar als we in de keuken zijn doet ze de kastjes nooit open. Schoonmaakmiddel enz in een hoge kast in de bijkeuken, vind ik erg prettig.

Vanmorgen had ik een keukendeurtje open laten staan..pakt ze iets uit de kast en loopt ze zo naar de prullenbak..hoppaaa weg :') .. Dus als ze de kans krijgt..
M'n eigen schuld :+ kan daar ook wel om lachen
Precies, schoonmaakmiddel en gevaarlijk spul staat wel hoger, dat is te tricky om risico's mee te nemen en dus dat zetten wij ook weg. Maar we hebben inderdaad ook gewoon afstandbedieningen, telefoons, lantaarntjes staan etc, en er is weleens wat gesneuveld, maar 9-10 keer blijft ie er vanaf. Hij weet heel goed dat het niet mag in elk geval. Keuken is wel open en dus goed bereikbaar, maar hij weet uit welk kastje ie alles mag halen (tupperware bakjes etc.) en meestal beperkt ie zich dan ook tot dat kastje en zijn eigen bordjes/bestek.
pi_130094176
Enige kastje dat hier dichtzit is het gootsteenkastje.
Floris heeft er nooit interesse in gehad, maar zat/zit regelmatig in de keuken te spelen (open keuken). Dat is prima, maar dan wil ik wel ontspannen op de bank kunnen zitten.
Ik heb toentertijd wel een ding met kaarsen van tafel gehaald. Maar die schaal is aardig zwaar, dus wil niet dat hij/zij het op hun tenen kunnen krijgen (en toen hij 1,5 was wilde ik de schaal terugzetten. maar toen werd ik gek van zijn spelletje: de kaarsen aan mama teruggeven. Dus over een klein jaar kunnen ze wel terug ;))

Verder hebben we vrij weinig staan, maar bij de opa's en oma's gaat het gewoon goed.
In de kastjes heeft ie nooit gezeten, alleen de la waar ontbijtspul zit en de kast waar borden liggen (mag allebei, laatste om een bord/bakje voor zichzelf te pakken. Daarboven staan onze borden, maar daar heeft hij nooit aangezeten).
Oh wacht er was nog een andere la waar hij wel eens aanzat en daar legde mn vriend het uit zoals zoe.
  donderdag 15 augustus 2013 @ 13:56:16 #84
250838 Fee-nix
pi_130094360
Nou, ik moet bekennen dat er bij ons helemaal niks (meer) op de vensterbank en salontafel staat. Bij J kon het prima, maar S luistert echt zooooo slecht. Maar ik heb dus wel laatjes waar gewoon dingen in zitten waar hij niet aan mag komen, zoals dat pennenbakje (zitten ook scherpe dingen in namelijk, bijv. een vijl), het fototoestel, tijdschriften etc. En dan moet hij echt leren van me.

Keuken is ook al afgesloten met een hekje.
pi_130094716
oh, er zijn wel laatjes en kastjes open hoor, maar geen laatjes met pennen waar ze mee op de muur kunnen krassen of mee in hun ogen kunnen prikken.
Ik heb echt geen zin om100x per dag hetzelfde op te ruimen.
Pannen kunnen ze ook bij, maar het gootsteenkastje zit dicht. De keuken heb ik een hekje voor, want al dat gedruk op de knopjes van de vaatwasser , wasmachine en droger is niet echt goed en er zitten meestal messen in de vaatwasser.

En elk kind is anders, de ene dreumes pakt alles, de ander niet. geloof niet dat een dreumes op die manier al echt op te voeden is.
pi_130094834
Denk ik ook Troeta, die van mij mag graag klimmen :9 dus daar moet ik weer op letten. Ze zit zomaar op de vensterbank of leuning van de bank ..of waar ze maar bij kan. Elk kind heeft z'n dingetjes :+
  donderdag 15 augustus 2013 @ 14:11:58 #87
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_130094931
Draakje heeft zo d'r momenten dat ze wel in de kastjes zit. Vooral het keukenkastje met de zeef (die houd ze dan voor d'r gezicht zat ze veel in. In de dressoir waar de printer en de administratie in staat en het tv-meubel toont ze geen interesse. Ze heeft een kastje voor zichzelf met speelgoed en daar hebben we nu het deurtje uitgehaald aangezien het net de verkeerde kant uit draaide waardoor ze niet meer tussen het deurtje en de stoel door kon.
Verder alleen een slotje op het gootsteenkastje en geen prullaria op de salontafel.

Hekjes alleen boven (trap is afgesloten met een deur) en in de deur van de garage en de klinken van de deuren van het trappengat en de poort staan omhoog. Voordeur zit consequent op de dievenklauwen en deurketting.
  donderdag 15 augustus 2013 @ 14:12:58 #88
250838 Fee-nix
pi_130094966
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 14:05 schreef Troeta het volgende:
oh, er zijn wel laatjes en kastjes open hoor, maar geen laatjes met pennen waar ze mee op de muur kunnen krassen of mee in hun ogen kunnen prikken.
Ik heb echt geen zin om100x per dag hetzelfde op te ruimen.
Pannen kunnen ze ook bij, maar het gootsteenkastje zit dicht. De keuken heb ik een hekje voor, want al dat gedruk op de knopjes van de vaatwasser , wasmachine en droger is niet echt goed en er zitten meestal messen in de vaatwasser.

En elk kind is anders, de ene dreumes pakt alles, de ander niet. geloof niet dat een dreumes op die manier al echt op te voeden is.
Dank je, nu geloof ik weer wat meer in mijn eigen opvoedkunsten :P. Het ligt gewoon aan S!
Hahaha. Maar het is echt zo. J was veeeeel 'braver'. S luistert gewoon niet. Heel soms zie je hem twijfelen 'zal ik dit keer eens luisteren' en het resultaat is meestal: 'neuh' :P.
  donderdag 15 augustus 2013 @ 14:16:10 #89
348178 NotTheSame
pi_130095067
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 14:12 schreef Fee-nix het volgende:

[..]

Dank je, nu geloof ik weer wat meer in mijn eigen opvoedkunsten :P. Het ligt gewoon aan S!
Hahaha. Maar het is echt zo. J was veeeeel 'braver'. S luistert gewoon niet. Heel soms zie je hem twijfelen 'zal ik dit keer eens luisteren' en het resultaat is meestal: 'neuh' :P.
_O-

Draakje heeft ook de oren alleen maar gekregen om straks oorbellen in te kunnen geloof ik...
pi_130095155
Hun geheugen is ook nog maar zo kortdurend, en bovendien is grenzen opzoeken reuzespannend. Dus nee, het ligt niet aan je opvoedkunsten ;)

Hier is best een hoop weggeborgen, vooral omdat ik niet continu maar op wil letten. Maar ik heb niet het gevoel in een steriel huis te leven. De keuken is gewoon open en bereikbaar, op het gootsteenkastje na. Maar de vaatwasser heeft geen knoppen op de voorkant en het fornuis ook niet. Alle laden zijn beschikbaar maar M trekt standaard dezelfde open. Buffetkast heeft drie deurtjes waarvan de middelste van hem is, de rest blijft hij ook vanaf.

Het is meer gewoonte denk ik dan dat het echt met mijn opvoeding te maken heeft. Ik moest wel lachen toen we bij mijn lief thuis waren, daar begon M meteen alle dvd's en cd's (en dat zijn er véél) uit de kasten te trekken (lief zat zich te verbijten, die heeft alles heel obsessief-compulsief op alfabet gesorteerd :D Een half uur na ons vertrek kreeg ik een opgelucht appje dat alles weer goed stond :+ ). Vervolgens verdween er een telefoon en een stapel puzzelstukjes in de subwoover _O- Toen was ik weer even overtuigd van de geneugten van een dreumesproof huis ;)
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_130095209
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 14:16 schreef NotTheSame het volgende:

[..]

_O-

Draakje heeft ook de oren alleen maar gekregen om straks oorbellen in te kunnen geloof ik...
Mijn zoon krijgt geen oorbellen (mag ik hopen toch :+ ) dus waarvoor hij oren heeft is me een raadsel :D
pi_130095214
Infantiele mensen ken ik eigenlijk niet. Volgens mij ben ik de enige die debiel doet tegen ze :@

Soempie :D _O- Wij spellen tegenwoordig het woord "koekje" om dergelijke vertoningen te voorkomen.

M wil juist buiten lopen (aan het handje dan) en binnen een stuk minder. Maar dat is aan het handje dus waarschijnlijk toch weer anders. Hoewel hij net wel per ongeluk 2 pasjes los liep (hij liet de kast los voordat hij oma's hand vast had).

Hier is alles dreumesproof. Maar goed, ik moet hem ook geregeld alleen laten als ik met de meisjes bezig ben. Hoe ga jij dat straks doen Jipster? Of zit hij ook nergens aan als jij de kamer uit bent?

Wat hier echt niet mag is met speelgoed gooien. Hij heeft al 2x bijna het hoofd van een zusje geraakt :X
pi_130095272
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 14:20 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Mijn zoon krijgt geen oorbellen (mag ik hopen toch :+ ) dus waarvoor hij oren heeft is me een raadsel :D
Om het liedje te zingen over je gezicht!

Dit zijn mijn wangetje en dit is mijn kin
Dit is mijn mondje met tandjes er in.
Dit zijn mijn oren, mijn ogen, mijn haar
Nu nog mijn neusje en dan ben ik klaar!

Zonder de oren loopt het liedje toch een stuk minder lekker :Y
pi_130095304
Oh, dat gesmijt is zo vervelend. Doet M ook. Op vakantie heeft hij mn lief een bloedend ooglid bezorgd }:|

(ik post hier veel meer op mijn werkdagen, dat is me alweer pijnlijk duidelijk... :@ )
  donderdag 15 augustus 2013 @ 14:22:49 #95
348178 NotTheSame
pi_130095334
Oooh... Speelgoed gooien en als het dan (bijv. iets van Duplo) uit elkaar springt keihard KA-POT, MAMA BOOS! roepen...

En woorden spellen is hier ook hard nodig. Vooral b-a-d, d-o-u-c-h-e en k-o-e-k.
pi_130095340
quote:
17s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 14:21 schreef Kyara het volgende:

[..]

Om het liedje te zingen over je gezicht!

Dit zijn mijn wangetje en dit is mijn kin
Dit is mijn mondje met tandjes er in.
Dit zijn mijn oren, mijn ogen, mijn haar
Nu nog mijn neusje en dan ben ik klaar!

Zonder de oren loopt het liedje toch een stuk minder lekker :Y
^O^ Dat zal het zijn! Ik ga het hem maar snel leren.
pi_130095390
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 13:31 schreef Jipster het volgende:
Tot nu toe doet mijnes nog geen laatjes en kastjes open, maar ik ben van plan alleen de dingen te beveiligen die echt kwaad kunnen (kastje met schoonmaakmiddelen, breekbare spullen, etc.). De rest moet hij gewoon leren :Y.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_130095430
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 14:22 schreef NotTheSame het volgende:
Oooh... Speelgoed gooien en als het dan (bijv. iets van Duplo) uit elkaar springt keihard KA-POT, MAMA BOOS! roepen...

En woorden spellen is hier ook hard nodig. Vooral b-a-d, d-o-u-c-h-e en k-o-e-k.
Spellen heeft hier geen zin meer met de peuter. Omschrijven is beter. "schat, zet jij dat ding aan waar dat natte spul uit komt? (douche)
Wat vind jij? Tijd voor een rond ding, die uit dat ene blik?
*poef* nu is het weg
  donderdag 15 augustus 2013 @ 14:26:09 #99
348178 NotTheSame
pi_130095451
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 14:25 schreef kaatjejannie het volgende:

[..]

Spellen heeft hier geen zin meer met de peuter. Omschrijven is beter. "schat, zet jij dat ding aan waar dat natte spul uit komt? (douche)
Wat vind jij? Tijd voor een rond ding, die uit dat ene blik?
Dat word de volgende stap _O- !
pi_130095492
Ja, met een baby erbij dadelijk moet ik het eens zien hoe het dan gaat. Maar ik ben weleens heel kort boven zonder hem, en dan blijft ie ook wel van de kaarsjes etc af. Maar hoe dat straks gaat.. dat moet ik eerst ervaren. Maar wij hebben in de woonkamer eingelijk weinig tierelantijn, prullaria en vrij opgeruimd dus hij kan ook niet zo gek veel aanrichten daar :P Ja, als ie op de stoelen bij tafel klimt staat er genoeg glaswerk van vaasjes etc. Maar eigenlijk gaat dat best goed. We hebben zelfs zon tijdschriftenrek van HEMA wat ie zo kan omtrekken, maar dat gebeurt eigenlijk niet.

Woord "Koekje" spellen, herkenbaar, anders houdt meneer niet meer op :D

En ik moet zo lachen als ik een papiertje van een milky way (voor mezelf) had laten liggen, ziet hij het, zegt ie bah en gooit ie het weg in de prullenbak :D handig zo'n dreumes.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')