abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129889985
Originele OP:

quote:
Op zondag 3 januari 2010 01:17 schreef Quickie_Butt het volgende:
Het viel me op dat er nog geen centraal topic is voor depressies en/of angstklachten. Wel een topic over medicatie bij psychische problemen en een hoe voel je je nu topic, maar die dekken naar mijn mening niet helemaal de lading.

Ik denk dat dit topic wel kan bijdragen in dit subforum. Veel mensen kampen namelijk met depressieve of angstklachten en zo kunnen we een beetje steun bij elkaar zoeken en elkaar van adviezen en tips voorzien :)
Korte omschrijving depressie:

quote:
Depressie
Iemand met een depressie heeft last van een hevige neerslachtigheid.

Die neerslachtigheid klaart niet na een paar dagen vanzelf op, maar duurt minimaal twee weken. Depressie moet niet verward worden met 'gewone' neerslachtigheid die iedereen wel eens heeft. Bij een depressie is deze heviger en tast het dagelijks functioneren aan.

Bron: http://www.trimbos.nl/onderwerpen/psychische-gezondheid/depressie
Korte uitleg van angststoornissen:

quote:
Angststoornissen
Angststoornissen zijn in de psychiatrie de meest voorkomende aandoeningen. Sommige van deze aandoeningen worden fobie genoemd. Het gemeenschappelijke kenmerk van angststoornissen, is dat er sprake is van angst. Mensen kunnen zo angstig zijn dat het hun leven ontregelt.

Wanneer spreken we van een angststoornis?

Angst is een gevoel dat optreedt bij dreigend gevaar. De emotie ontstaat als het welzijn van een persoon direct wordt bedreigd, maar ook als een persoon een situatie als bedreigend ervaart. Als een angst geen reële grond heeft en de betrokken persoon er sociale of beroepsmatige problemen door ondervindt, is er sprake van een stoornis.

In het diagnostisch classificatiesysteem DSM-IV worden de volgende angststoornissen onderscheiden:

Paniekstoornis met of zonder agorafobie
Sociale fobie of angststoornis
Specifieke of enkelvoudige fobie
Obsessief-compulsieve stoornis of dwangstoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis
Hypochondrie
Angststoornis door een lichamelijke aandoening
Acute stressstoornis
Angststoornis door alcohol of drugs

Voor de Multidisciplinaire Richtlijn Angststoornissen is de indeling van de DSM-IV als uitgangspunt genomen. Van de onderscheiden angststoornissen zijn de volgende aandoeningen opgenomen in de richtlijnen:

Paniekstoornis met en zonder agorafobie
Sociale fobie
Specifieke fobie
Obsessief-compulsieve stoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis

Bron: http://www.trimbos.nl/ond(...)stoornissen-algemeen
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_129889996
Wat is er s_e?
Tante minthy!! O+
pi_129890028
Die slaappillen, zegt me niks, maar daarvoor hebben we wikipedia. :D
Touching from a distance ~
pi_129890030
quote:
17s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 02:43 schreef minthy het volgende:
Wat is er s_e?
Same old meuk. Relatief oke naar omstandigheden de dag doorgekomen. Maar dan komt die nacht he..

En dan is het weer mis.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_129890031
Fijn om te weten? :p
pi_129890046
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 02:45 schreef Purplesparks het volgende:
Het is een snelwerkend inslaapmiddel waarvan ik de volgende dag niet duf ben. Ik ben er vaak blij mee, het zorgt ervoor dat ik mezelf niet een hele nacht kapotpieker ^O^
Tante minthy!! O+
pi_129890063
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 02:45 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Same old meuk. Relatief oke naar omstandigheden de dag doorgekomen. Maar dan komt die nacht he..

En dan is het weer mis.
Enigszins herkenbaar... Mag je slaapmiddelen blijven gebruiken nu?
Tante minthy!! O+
pi_129890069
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 02:45 schreef Purplesparks het volgende:
Ach, mirtazepine, diazepam, temazepam, und so weiter.

Ik gebruik alleen de pillen wanneer mijn brein heel snel naar beneden springt en er een stekker uit wil halen.

Voor de rest, is het stuiter, stuiter, dwarrel dwarrel. Wat mij betreft mag die volgende EMDR sessie nu wel komen.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_129890082
ff googlelen al krijg ik met deze sc vast weer een note, maar ik hou ook notes bij van de mods/admins/beheerders. :P
pi_129890089
quote:
13s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 02:47 schreef minthy het volgende:

[..]

Enigszins herkenbaar... Mag je slaapmiddelen blijven gebruiken nu?
Die EMDR tante heeft liever van niet. En dat ik door dit proces zo 'sober' mogelijk ga.

Alleen wanneer mijn hersenpan echt een loopje met mij neemt en het dus gevaarlijk kan worden mag ik ze pakken.
pi_129890110
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 02:48 schreef Purplesparks het volgende:
ff googlelen al krijg ik met deze sc vast weer een note, maar ik hou ook notes bij van de mods/admins/beheerders. :P
Onzin, dat weet je zelf ook wel. D&A is gedurende de nachten vaak genoeg SC.
pi_129890118
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 02:48 schreef Purplesparks het volgende:
Van googelen naar de werking van slaapmedicatie heeft volgens mij nog niemand een note gekregen :P
Tante minthy!! O+
pi_129890140
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 02:49 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Die EMDR tante heeft liever van niet. En dat ik door dit proces zo 'sober' mogelijk ga.

Alleen wanneer mijn hersenpan echt een loopje met mij neemt en het dus gevaarlijk kan worden mag ik ze pakken.
Dat idee had ik al, geen idee waarom.
Tante minthy!! O+
pi_129890151
Ik ben enorm levensmoe, maar zelfs daarvan niet moe genoeg om in slaap te vallen :').
pi_129890167
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 02:50 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Onzin, dat weet je zelf ook wel. D&A is gedurende de nachten vaak genoeg SC.
Ik heb 3 notes, vermoed allemaal van jou al is dat waarschijnlijk dan niet dit topic.
pi_129890183
hallo
pi_129890187
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 02:52 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik ben enorm levensmoe, maar zelfs daarvan niet moe genoeg om in slaap te vallen :').
Het is ook om moe van te worden allemaal. Maar slapen? Ho maar!
Tante minthy!! O+
pi_129890202
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 02:51 schreef minthy het volgende:

[..]

Dat idee had ik al, geen idee waarom.
Ik begrijp het wel. Hoe scherper je bent, hoe meer je de intensiteit van je kut gevoelens kan dempen. Ik heb al zo veel pillen gebruikt dat ik daar mentaal ook wel een klappertje van heb gekregen.

De EMDR tante wil overigens dat ik volledig (na mn laatste sessie) van alle pillen afstap. Dat is al in overleg met de huisarts gegaan. Ik ben slim genoeg om dat blijkbaar met communicatieve therapie, dus gewoon babbelen, op te lossen.
pi_129890203
om een uur of 10 val je vanzelf wel in slaap.. mja dat is wel kut.. word je weer om 6 uur wakker
pi_129890209
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 02:54 schreef arjan1212 het volgende:
hallo
Hoi!
Hoe is het met jou?
Tante minthy!! O+
pi_129890211
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 02:48 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ach, mirtazepine, diazepam, temazepam, und so weiter.

Ik gebruik alleen de pillen wanneer mijn brein heel snel naar beneden springt en er een stekker uit wil halen.

Voor de rest, is het stuiter, stuiter, dwarrel dwarrel. Wat mij betreft mag die volgende EMDR sessie nu wel komen.
Nooit van gehoord denk ik, staat los van Zopiclon?
pi_129890228
Nou best oke.. alleen slaaptijden zijn klote
pi_129890236
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 02:53 schreef Purplesparks het volgende:

[..]

Ik heb 3 notes, vermoed allemaal van jou al is dat waarschijnlijk dan niet dit topic.
R&P is niet mijn pakkie an, ik mod op AEX, alleen de vuige dingen hier geef ik door aan de andere lieve moderators.
pi_129890250
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 02:54 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik begrijp het wel. Hoe scherper je bent, hoe meer je de intensiteit van je kut gevoelens kan dempen. Ik heb al zo veel pillen gebruikt dat ik daar mentaal ook wel een klappertje van heb gekregen.

De EMDR tante wil overigens dat ik volledig (na mn laatste sessie) van alle pillen afstap. Dat is al in overleg met de huisarts gegaan. Ik ben slim genoeg om dat blijkbaar met communicatieve therapie, dus gewoon babbelen, op te lossen.
Dat je die vaardigheid hebt daar twijfel ik niet aan. Ergens lijkt me dat best spannend, niks meer achter de hand hebben.
Tante minthy!! O+
pi_129890260
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 02:55 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

R&P is niet mijn pakkie an, ik mod op AEX, alleen de vuige dingen hier geef ik door aan de andere lieve moderators.
Okee, dan mijn fout. Excuses.
pi_129890262
moderatie daar is bijna niet nodig...
pi_129890266
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 02:55 schreef arjan1212 het volgende:
Nou best oke.. alleen slaaptijden zijn klote
*boks*
Tante minthy!! O+
pi_129890312
quote:
10s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 02:54 schreef minthy het volgende:

[..]

Het is ook om moe van te worden allemaal. Maar slapen? Ho maar!
Ik mieter er ook maar weer een dubbele pam' in. Gaat niet goed zo maar ja, noodzaak is noodzaak.

Heb echt een hekel aan die hersenpan van me, het is niet alsof ik het zelf wil. Want ik wil me namelijk helemaal niet zo voelen. Maar een gevoel van 'controle' ? Ho maar. Ja, het gevoel van stoppen, dat wel, maar ben gelukkig slim genoeg om te beseffen dat dat gevoel er ook niet hoort te zijn.
pi_129890332
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 02:55 schreef Purplesparks het volgende:

[..]

Nooit van gehoord denk ik, staat los van Zopiclon?
Het overgrote deel valt onder de benzodiazepinen (benzo's), volgens mij zijn dat middelen die iets trager en langer werken.
Zopiclon/Zolpidem werken sneller maar zijn ook sneller uitgewerkt. Van benzo's ben ik een dag na innemen nog suffig, bij Zopi/Zolpi heb ik dat niet.
Tante minthy!! O+
pi_129890338
werken die pillen ?
pi_129890347
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 02:59 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik mieter er ook maar weer een dubbele pam' in. Gaat niet goed zo maar ja, noodzaak is noodzaak.

[ afbeelding ]

Heb echt een hekel aan die hersenpan van me, het is niet alsof ik het zelf wil. Want ik wil me namelijk helemaal niet zo voelen. Maar een gevoel van 'controle' ? Ho maar. Ja, het gevoel van stoppen, dat wel, maar ben gelukkig slim genoeg om te beseffen dat dat gevoel er ook niet hoort te zijn.
Snap je half zo een beetje, Wat verduidelijking als je wilt.
pi_129890363
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 02:56 schreef minthy het volgende:

[..]

Dat je die vaardigheid hebt daar twijfel ik niet aan. Ergens lijkt me dat best spannend, niks meer achter de hand hebben.
Het kutte is, Minth, dat toen ik die toko binnen kwam lopen voor mijn 1e sessie het echt voelde alsof, nou jongen, this is it! Laatste red middel, als we het hier niet mee kunnen dempen heb je iig alles geprobeerd (vakantie, werk, vriendin, van alles en nog wat qua therapie en pillen, sociaal, vrienden, blabla de rest). Nu moet ik wel zeggen dat het qua intensiteit minder is, maar m'n hersenpan ligt nog steeds open gezien al die herinneringen weer 'fris en fruitig' voelen *kots*
pi_129890368
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 03:00 schreef minthy het volgende:

[..]

Het overgrote deel valt onder de benzodiazepinen (benzo's), volgens mij zijn dat middelen die iets trager en langer werken.
Zopiclon/Zolpidem werken sneller maar zijn ook sneller uitgewerkt. Van benzo's ben ik een dag na innemen nog suffig, bij Zopi/Zolpi heb ik dat niet.
benzo's komen ook in alle vormen en maten. Valium is nog het meest langdurende volgens mij.
pi_129890376
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 03:00 schreef Purplesparks het volgende:

[..]

Snap je half zo een beetje, Wat verduidelijking als je wilt.
Liever niet :- )
pi_129890388
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 03:02 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Liever niet :- )
Okee, geen probleem.
pi_129890389
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 03:00 schreef arjan1212 het volgende:
werken die pillen ?
1e keer mirtazepine was hemels. De rest 'moah'.
pi_129890395
val je snel in slaap als je valium neemt ?
pi_129890399
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 02:59 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Als jij het idee hebt dat je anders de nacht niet doorkomt (met allerlei mogelijk nare gevolgen van dien), gewoon innemen.
Die controle komt wel een keer terug.
Tante minthy!! O+
pi_129890412
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 03:03 schreef arjan1212 het volgende:
Niet perse, maar de andere benzo's ook niet. Valium werkt het langste door. Van de benzo's die er zijn voorzover ik weet.
pi_129890430
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 03:00 schreef arjan1212 het volgende:
werken die pillen ?
Hier wel, als een tierelier.
Tante minthy!! O+
pi_129890447
Dus nu ben je een vrolijkert ?
pi_129890448
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 03:03 schreef arjan1212 het volgende:
Zoveel moeite dan om in slaap te komen/door te slapen?
pi_129890468
ja. maar lithium is het enige dat helpt denk ik.. en geen zin in
pi_129890484
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 03:01 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Het kutte is, Minth, dat toen ik die toko binnen kwam lopen voor mijn 1e sessie het echt voelde alsof, nou jongen, this is it! Laatste red middel, als we het hier niet mee kunnen dempen heb je iig alles geprobeerd (vakantie, werk, vriendin, van alles en nog wat qua therapie en pillen, sociaal, vrienden, blabla de rest). Nu moet ik wel zeggen dat het qua intensiteit minder is, maar m'n hersenpan ligt nog steeds open gezien al die herinneringen weer 'fris en fruitig' voelen *kots*
Geef het de kans. Je ligt nu in de kreukels en dat is normaal na zo'n sessie. Je rakelt de hele meuk weer op en gaat het herbeleven. Ook dat gaat minder worden ;)
Tante minthy!! O+
pi_129890510
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 03:06 schreef arjan1212 het volgende:
'k zou nog wel iets weten. Maar niet iets wat ik hoor aan te raden, misschien ken je het middel wel. : SeroQuel.
pi_129890520
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 03:03 schreef Purplesparks het volgende:

[..]

Niet perse, maar de andere benzo's ook niet. Valium werkt het langste door. Van de benzo's die er zijn voorzover ik weet.
Valium zit toch in Diazepam?
Zo ja; goede ervaring mee. Een jaar of 10 geleden gekregen om te ontspannen bij aanvallen van clusterhoofdpijn. Werkte hier ook binnen 10 minuten.
Tante minthy!! O+
pi_129890523
nog nooit van gehoord
pi_129890533
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 03:09 schreef minthy het volgende:

[..]

Valium zit toch in Diazepam?
Zo ja; goede ervaring mee. Een jaar of 10 geleden gekregen om te ontspannen bij aanvallen van clusterhoofdpijn. Werkte hier ook binnen 10 minuten.
Valium is diazepam
pi_129890548
hoofdpijn oplossen met valium ? raar hoor
pi_129890560
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 03:05 schreef arjan1212 het volgende:
Dus nu ben je een vrolijkert ?
Dat niet, al ben ik nooit een enorm chagrijnig en depressief stuk vreten :P
Het slapen gaat hierdoor een aantal nachten per week goed, wat m'n stemming over het algemeen goed houdt. Als ik ze niet af en toe inneem dan ben ik meer labiel en komen m'n angsten ineens keihard om de hoek kijken.
Tante minthy!! O+
pi_129890563
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 03:09 schreef arjan1212 het volgende:
nog nooit van gehoord
Is anti-psychotica tijdelijk bijwerkingen vooral in het begin is slaperigheid of hoe je het maar noemen wil. Met gebruik van speed en dan middel ging ik plat. letterlijk op de grond toen ik wakker probeerde te blijven. Maar nogmaals, niet iets wat ik zal aanraden. Maar altijd te overwegen.
pi_129890580
dat is wel heel vreemd.. van speed plat gaan..
pi_129890581
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 03:10 schreef arjan1212 het volgende:
hoofdpijn oplossen met valium ? raar hoor
Clusterhoofdpijn, een vorm van migraine. Valium ontspant.
Tante minthy!! O+
pi_129890619
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 03:12 schreef minthy het volgende:

[..]

Clusterhoofdpijn, een vorm van migraine. Valium ontspant.
jep valium helpt tegen meerdere dingen maar zelf ook goed ervaren dat het tegen hoofdpijn werkt.
pi_129890637
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 03:12 schreef arjan1212 het volgende:
dat is wel heel vreemd.. van speed plat gaan..
Waarom denk je dat?
pi_129890697
Van speed word je toch juist extreem beweeglijk enz
pi_129890730
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 03:20 schreef arjan1212 het volgende:
En de meeste mensen gaan niet dood van een aspirientje. En toch...
pi_129890764
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 03:15 schreef Purplesparks het volgende:

[..]

jep valium helpt tegen meerdere dingen maar zelf ook goed ervaren dat het tegen hoofdpijn werkt.
Destijds vond ik het grandioos spul. Geen pillen maar een rectiool (had er nog nooit van gehoord), mede daarom werkte het zo snel :D
Tante minthy!! O+
pi_129890778
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 03:20 schreef arjan1212 het volgende:
Jep, en toch is de bijwerking van Seroquel, sterker dan het effect van speed. Al hangt het natuurlijk af van dosering etc.
pi_129890838
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 03:26 schreef Purplesparks het volgende:

[..]

Jep, en toch is de bijwerking van Seroquel, sterker dan het effect van speed. Al hangt het natuurlijk af van dosering etc.
Ik ben er zeer nieuwsgierig naar! Ik vermoed dat ik Seroquel voorgeschreven ga krijgen, zie ik standaard bij mensen met dezelfde klachten. Kom maar op met dat spul, lijkt me heerlijk om tijdelijk wat meer rust te ervaren O+
Tante minthy!! O+
pi_129890852
quote:
10s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 03:29 schreef minthy het volgende:

[..]

Ik ben er zeer nieuwsgierig naar! Ik vermoed dat ik Seroquel voorgeschreven ga krijgen, zie ik standaard bij mensen met dezelfde klachten. Kom maar op met dat spul, lijkt me heerlijk om tijdelijk wat meer rust te ervaren O+
Anti-psychotica, maar de eerdere.korte bijwerking(en) is voornamelijk slapen. Al bij een hoge dosis kun je lichte hartkloppingen krijgen.
pi_129890875
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 03:31 schreef Purplesparks het volgende:

[..]

Anti-psychotica, maar de eerdere.korte bijwerking(en) is voornamelijk slapen. Al bij een hoge dosis kun je lichte hartkloppingen krijgen.
Ik zou het krijgen om m'n hersenstormen/gepieker te verminderen en beter te kunnen slapen. Daarnaast schijnt het ook angst en depressie te kunnen dempen. Lijkt me allemaal wel fijn eigenlijk :P
Tante minthy!! O+
pi_129890895
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 03:34 schreef minthy het volgende:

[..]

Ik zou het krijgen om m'n hersenstormen/gepieker te verminderen en beter te kunnen slapen. Daarnaast schijnt het ook angst en depressie te kunnen dempen. Lijkt me allemaal wel fijn eigenlijk :P
Ik ook, maar toen kreeg ik álweer een andere psychiater. 1tje die zich weer aan het 'protocol' houdt lol. Ik ga er vanuit dat je je goed hebt in gelezen betreft dat middel(En alle middelen die je hebt gehad) sowieso altijd mee oppassen. Bij mij komen de problemen altijd wanneer ik probeer te stoppen met een middel, hoever ik het ook afbouw.
pi_129890964
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 03:37 schreef Purplesparks het volgende:

[..]

Ik ook, maar toen kreeg ik álweer een andere psychiater. 1tje die zich weer aan het 'protocol' houdt lol. Ik ga er vanuit dat je je goed hebt in gelezen betreft dat middel(En alle middelen die je hebt gehad) sowieso altijd mee oppassen. Bij mij komen de problemen altijd wanneer ik probeer te stoppen met een middel, hoever ik het ook afbouw.
Mocht je het toen niet door blijven gebruiken dan?

Over een week of 3 heb ik een afspraak met een psychiater om te kijken naar welke medicatie geschikt zou kunnen zijn. Verder nooit medicatie gehad op dat kleine poosje Diazepam (indien nodig) na. Daarna ben ik een jaar overgezet op dagelijks betablockers, pas in april dit jaar weer aanvallen van clusterhoofdpijn gehad. Inlezen doe ik sowieso! Ik slik niet zomaar klakkeloos wat me voorgeschoteld wordt.
Tante minthy!! O+
pi_129890985
Ik ga knockout hier, tot later :W
Tante minthy!! O+
pi_129890996
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 03:44 schreef minthy het volgende:

[..]

Mocht je het toen niet door blijven gebruiken dan?

Over een week of 3 heb ik een afspraak met een psychiater om te kijken naar welke medicatie geschikt zou kunnen zijn. Verder nooit medicatie gehad op dat kleine poosje Diazepam (indien nodig) na. Daarna ben ik een jaar overgezet op dagelijks betablockers, pas in april dit jaar weer aanvallen van clusterhoofdpijn gehad. Inlezen doe ik sowieso! Ik slik niet zomaar klakkeloos wat me voorgeschoteld wordt.
Doen de meeste mensen niet en terecht ook. Seroquel nooit aan toegekomen qua voorschrijven maar op andere manieren genomen. (slecht i know i know.) Maar het mij doen slapen doet het iig wel.:) Qua andere psychotica heb ik wel Risperdal gehad, was totaal niet geschikt voor mij.
pi_129890999
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 03:47 schreef minthy het volgende:
Ik ga knockout hier, tot later :W
En trusten. :)
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 05:59:04 #68
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_129891427
Naar casino geweest, leuke croupier, 70 euto winst gelukkig. Daarna t cafe weer in, wss oke incl nazit. Nu hopelijk slapen ondanks ik niet moe ben.
pi_129891429
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 05:59 schreef Cue_ het volgende:
Naar casino geweest, leuke croupier, 70 euto winst gelukkig. Daarna t cafe weer in, wss oke incl nazit. Nu hopelijk slapen ondanks ik niet moe ben.
lekker koesemoese! (Alweer 't casino? :P )
pi_129891431
Ik merk dat mn oxazepam steeds minder lijkt te doen naarmate ik het langer gebruik...op zich wel verklaarbaar maar jammer :( werd er in het begin altijd heerlijk ontspannen en soezerig van.
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_129891437
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 06:02 schreef Sicstus het volgende:
Ik merk dat mn oxazepam steeds minder lijkt te doen naarmate ik het langer gebruik...op zich wel verklaarbaar maar jammer :( werd er in het begin altijd heerlijk ontspannen en soezerig van.
Sowieso kiezen voor Valium/Diazepam. Werkt langer. Maar duurt ook langer dus verslaafd(ongevoelig) aan te raken.
pi_129891439
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 06:06 schreef Purplesparks het volgende:

[..]

Sowieso kiezen voor Valium/Diazepam. Werkt langer. Maar duurt ook langer dus verslaafd(ongevoelig) aan te raken.
Ik heb weinig te kiezen denk ik, oxazepam werd me voorgeschreven door m'n huisarts. Denk niet dat ik Valium ga krijgen als ik daarom ga bedelen. Dan wil ie me waarschijnlijk ook weer in een therapieprogramma hebben. Oxazepam heb ik nu gewoon op herhaalrecept, lekker makkelijk.
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_129891443
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 06:08 schreef Sicstus het volgende:

[..]

Ik heb weinig te kiezen denk ik, oxazepam werd me voorgeschreven door m'n huisarts. Denk niet dat ik Valium ga krijgen als ik daarom ga bedelen. Dan wil ie me waarschijnlijk ook weer in een therapieprogramma hebben. Oxazepam heb ik nu gewoon op herhaalrecept, lekker makkelijk.
Okee, je kan het natuurlijk altijd een keer aankaarten, weet niet wat voor huisarts je hebt. iid makkelijk herhaalrecept voor oxazepam maar zoals je zelf al begint te merken, begint er al gewenning op te treden. Al zou dat natuurlijk bij diazepam na verloop van tijd ook gebeuren. Hoeveel oxazepam slik je per keer en hoeveel op een dag gemiddeld?
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 06:11:46 #74
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_129891448
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 05:59 schreef Purplesparks het volgende:

[..]

lekker koesemoese! (Alweer 't casino? :P )
Je moet wat he ;)
pi_129891450
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 06:11 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Je moet wat he ;)
Tja, zelf ook tijd gedaan. Blackjacken. Maar ik ben geboren met pech betreft gokken haha, ook al speel ik volgens het boekje. Al tijdje niet meer geweest, maar was hoe dan ook gezellig. Vooral toen je nog gewoon mocht roken overal. :P
pi_129891702
Ik slaap onwijs goed sinds ik anti-psychotica gebruik. Ongeveer twee uur na inname komt er een enorme vermoeidheid over me heen en val ik in slaap.
pi_129893743
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 02:52 schreef sitting_elfling het volgende:
En weet je? Het mag allemaal. Al die zaken van vroeger die opgerateld worden, de levensmoeheid en alle andere problemen, het mag allemaal. Ik ben geen professional, maar ik zou toch graag willen zien dat je wat rust vindt en jezelf weet te stabiliseren. Hulp willen hebben en krijgen is trouwens ook prima :)

Je moet je niet gek laten maken door de onmenselijkheid dat je opgedrongen wordt door de samenleving.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_129897705
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 11:05 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

En weet je? Het mag allemaal. Al die zaken van vroeger die opgerateld worden, de levensmoeheid en alle andere problemen, het mag allemaal. Ik ben geen professional, maar ik zou toch graag willen zien dat je wat rust vindt en jezelf weet te stabiliseren. Hulp willen hebben en krijgen is trouwens ook prima :)

Je moet je niet gek laten maken door de onmenselijkheid dat je opgedrongen wordt door de samenleving.
Dank.

Bout geslapen maar probeer inderdaad die rust te pakken waar je het nu over hebt :). Het mag ook, ik mag me ook kut voelen gezien wat er allemaal gebeurt is en de 'peut zei ook, gezien je verleden en wat je hebt meegemaakt dat je nog zo veel uit je leven hebt gehaald. Nou, dan mag je echt wel even een aantal maanden rust nemen. En wees blij dat er geen kids zijn, geen hypotheek, etc.

1 van de ideetjes is nu dus ook om continu te leven met een plan B in je achterhoofd. Gaan voor A, maar altijd iets "klaar" hebben om te switchen. Weet nou niet of dit zo verstandig is maar toch :).

Bij mijn ex had ik letterlijk alles op haar gezet. Dat was achteraf gezien natuurlijk niet zo verstandig :').
pi_129897739
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 03:01 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

hoe kut dat ook is, kan ik me alsnog voorstellen dat het na een paar sessies
wel minder erg kan zijn allemaal. je bent nog maar net begonnen! heeft je therapeut daar verder nog iets over gezegd, over het verloop? kop op! ooit wordt het echt beter. je moet er helaas weer doorheen en dat is klote natuurlijk ;(

nou hier nog 5 1/2 dagen, dan begint mijn therapie ook weer. is ook wel nodig. ik ben behoorlijk labielo op het moment ;( ben door veel dingen weer gestresst en dan gaat het meestal weer slecht met mij.
pi_129905935
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 08:02 schreef Gewas het volgende:
Ik slaap onwijs goed sinds ik anti-psychotica gebruik. Ongeveer twee uur na inname komt er een enorme vermoeidheid over me heen en val ik in slaap.
Ik voelde me dan de rest van de dag een zombie. Mijn hoofd wilde nog wel maar mijn lijf deed niet meer mee.
Een gevoel alsof je van de bank op wilt staan en iemand duwt je dan weer terug.
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_129906044
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 06:02 schreef Sicstus het volgende:
Gek genoeg lijk ik wel de enige te zijn bij wie de oxazepam zijn werk blijft doen, zonder dat er gewenning optreedt. Als het nodig is gaat de dosis fiks omhoog, maar is de rust weergekeerd, dan is een beetje voor lange tijd weer genoeg.

Ik heb wel een tijd het ver voor het slapen gaan ingenomen, maar realiseerde me dat ik het ging gebruiken als roesmiddel zoals een ander alcohol of een joint. Inclusief enorme vreetkicks.

Nu dus braaf innemen als ik al in bed lig.
pi_129906104
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 03:06 schreef arjan1212 het volgende:
lithium heeft bijna altijd alternatieven. Alleen de zoektocht naar wat werkt is vaak langer.
pi_129906678
quote:
3s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 13:55 schreef rainbowwarrior het volgende:

[..]

hoe kut dat ook is, kan ik me alsnog voorstellen dat het na een paar sessies
wel minder erg kan zijn allemaal. je bent nog maar net begonnen! heeft je therapeut daar verder nog iets over gezegd, over het verloop? kop op! ooit wordt het echt beter. je moet er helaas weer doorheen en dat is klote natuurlijk ;(

nou hier nog 5 1/2 dagen, dan begint mijn therapie ook weer. is ook wel nodig. ik ben behoorlijk labielo op het moment ;( ben door veel dingen weer gestresst en dan gaat het meestal weer slecht met mij.
EMDR is ook niet heel veel meer dan een kloterige kuttige herinnering echt keihard vasthouden in je gedachten en dan je ogen focussen op je vingers die je van links naar rechts gaat bewegen.

Je bent gewoon met je geheugen bezig.

Ja, dit gaat de intensiteit van mijn kuttige gevoelens verlagen. Zeker weten. Maar het zal mijn motortje niet gaan starten, dat besef hakte er gisteren en vandaag wel goed in.

Hoe ga ik mijn motor weer starten?
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 19:08:58 #84
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_129906767
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 19:05 schreef sitting_elfling het volgende:

Misschien iets om later over na te denken?
Daarbij gaf je eerder aan dus ook aan je toekomst te willen werken daar. Eerst je verleden.. dan je heden is misschien wel een goede volgorde.
pi_129907026
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 19:05 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Door je weer goed te voelen :)
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 22:42:13 #86
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_129916038
Ik ga zowaar vanavond weer eens stappen met mn vriendin. Ben benieuwd hoe lang ik het volhoud en leuk vind :')
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 23:18:08 #87
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_129917662
Leuke dag gehad. Straks lekker slapen en dan morgen BBQen ^O^ life is good, sometimes.
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
pi_129917967
Ik heb het meest kloterige schurfterige rotweekend ooit te pakken, yay! Kan niet meer stoppen met janken vanavond, niet tof.
Simpel word ik er van. Iedereen heeft het leuk en ik zit hier maar te zitten in m'n eentje.
Misschien ben ik toch meer depressief dan ik dacht.
Tante minthy!! O+
pi_129918036
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 23:25 schreef minthy het volgende:
Iedereen heeft het leuk
Ohja joh? Ik denk dat dat wel meevalt.
quote:
Wellicht. :)
pi_129918305
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 23:27 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Ohja joh? Ik denk dat dat wel meevalt.

[..]

Wellicht. :)
Dat lees ik overal, zal best een kern van waarheid in zitten. Dat hoop ik tenminste voor ze.
Tante minthy!! O+
pi_129918400
Waar lees je dat dan? Op Facebook ofzo?
pi_129918459
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 23:35 schreef hpeopjes het volgende:
Waar lees je dat dan? Op Facebook ofzo?
WhatsApp, Twitter, Facebook. Maakt dat iets uit? :P
Tante minthy!! O+
pi_129918697
quote:
Ik heb het meest kloterige schurfterige rotweekend ooit te pakken, yay! Kan niet meer stoppen met janken vanavond, niet tof.
Simpel word ik er van. Iedereen heeft het leuk en ik zit hier maar te zitten in m'n eentje.
Dan meld je je toch aan voor een meet? Dan heb je het ook leuk :)
pi_129918706
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 23:36 schreef minthy het volgende:

[..]

WhatsApp, Twitter, Facebook. Maakt dat iets uit? :P
Ja. Op internet heeft iedereen het naar z'n zin. Op internet vindt iedereen alles tof. Internet is voor vrijwel iedereen nu eenmaal een uithangbord voor de positieve knappe interessante vrolijke leuke kanten van jezelf. En niet al die negatieve shit (dit topic uitgezonderd dan).

Ondertussen loopt half Nederland bij het RIAGG en slikt bijna iedereen die ik ken enige vorm van psychoactieve medicatie. Maar oh oh oh wat hebben we het toch leuk met z'n allen. :')
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 23:43:08 #95
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_129918722
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 23:42 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Ja. Op internet heeft iedereen het naar z'n zin. Op internet vindt iedereen alles tof. Internet is voor vrijwel iedereen nu eenmaal een uithangbord voor de positieve knappe interessante vrolijke leuke kanten van jezelf. En niet al die negatieve shit (dit topic uitgezonderd dan).

Ondertussen loopt half Nederland bij het RIAGG en slikt bijna iedereen die ik enige vorm van psychoactieve medicatie. Maar oh oh oh wat hebben we het toch leuk met z'n allen. :')
_O_
Sporten voor Sophia
pi_129918783
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 23:42 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Dan meld je je toch aan voor een meet? Dan heb je het ook leuk :)
Voor nu 10 stappen te ver ;)
Tante minthy!! O+
pi_129918858
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 23:44 schreef minthy het volgende:

[..]

Voor nu 10 stappen te ver ;)
Maar als er nou mensen zitten van wie je weet dat ze toch niks geks met je gaan doen? Scheelt dat niet een aantal stappen?
pi_129918922
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 23:42 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Ondertussen loopt half Nederland bij het RIAGG en slikt bijna iedereen die ik ken enige vorm van psychoactieve medicatie. Maar oh oh oh wat hebben we het toch leuk met z'n allen. :')
Familie/vrienden liegen doorgaans niet tegen me ;)
Daarbij zet ikzelf ook vaak alleen de positieve dingen op social media, waarom een ander lastigvallen met m'n sores? Vanavond iets op Twitter gegooid in een zeer verkorte versie, omdat ik niet weer wilde zaniken in dit topic :')
Tante minthy!! O+
  Moderator zaterdag 10 augustus 2013 @ 23:47:37 #99
9859 crew  Karina
Woman
pi_129918926
quote:
Ik zie dit toevallig voorbijkomen, dikke kus :* Ik kan je niet helpen maar ik leef met je mee.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_129919028
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 23:46 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Maar als er nou mensen zitten van wie je weet dat ze toch niks geks met je gaan doen? Scheelt dat niet een aantal stappen?
Nee, dat scheelt niks. Rationeel weet ik dat er niets geks gebeurt en dat het gezellig is maar voor nu lukt dat gewoon niet. Ik kan plannen dat ik erheen ga maar ik zeg het vlak van tevoren weer af omdat ik of het nut er niet van inzie of ik een ander niet wil vervelen met mijn aanwezigheid.
Tante minthy!! O+
pi_129919081
quote:
99s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 23:47 schreef Karina het volgende:

[..]

Ik zie dit toevallig voorbijkomen, dikke kus :* Ik kan je niet helpen maar ik leef met je mee.
Dank je mop :*
Tante minthy!! O+
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 23:51:38 #102
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_129919137
Minthy :*
Sporten voor Sophia
pi_129919262
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 23:49 schreef minthy het volgende:

[..]

Nee, dat scheelt niks. Rationeel weet ik dat er niets geks gebeurt en dat het gezellig is maar voor nu lukt dat gewoon niet. Ik kan plannen dat ik erheen ga maar ik zeg het vlak van tevoren weer af omdat ik of het nut er niet van inzie of ik een ander niet wil vervelen met mijn aanwezigheid.
Je verveelt mij niet met je aanwezigheid :)
Je verveelt me ook niet door te posten in dit topic ;)
pi_129919285
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 23:47 schreef minthy het volgende:

[..]

Daarbij zet ikzelf ook vaak alleen de positieve dingen op social media, waarom een ander lastigvallen met m'n sores?
Vanavond iets op Twitter gegooid in een zeer verkorte versie, omdat ik niet weer wilde zaniken in dit topic :')
Ik vind niet dat je zanikt. Ik herken heel goed wat je nu voelt.

Maar de realiteit is niet dat iedereen het zo ontzettend naar z'n zin heeft. Het is vooral dat jij het zelf extreem niet naar je zin hebt, waardoor het contrast met de rest zo groot lijkt.
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 23:58:54 #105
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_129919511
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 23:47 schreef minthy het volgende:

[..]

Daarbij zet ikzelf ook vaak alleen de positieve dingen op social media, waarom een ander lastigvallen met m'n sores? Vanavond iets op Twitter gegooid in een zeer verkorte versie, omdat ik niet weer wilde zaniken in dit topic :')
Je zanikt niet :*
pi_129919579
Nou ik ga slapen :)
pi_129919598
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 23:51 schreef Toekito het volgende:
Minthy :*
Toeks *;

quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 23:53 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Je verveelt mij niet met je aanwezigheid :)
Je verveelt me ook niet door te posten in dit topic ;)
Dat hoeft ook niet zo te zijn, dat weet ik. Het voelt gewoon zo. Ik voel me nooit goed genoeg, altijd minder dan de rest. Ik ben bang dat ik verzuip in zo'n groep. Ook dat hoeft niet zo te zijn, maar daar ben ik bang voor.
Eigenlijk ben ik op dit moment overal angstig voor. Best gek omdat het afgelopen week best aardig ging en ik elke dag afspraken had en zelfs naar flink drukke gelegenheden ben geweest.
Tante minthy!! O+
pi_129919801
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 23:54 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Ik vind niet dat je zanikt. Ik herken heel goed wat je nu voelt.

Maar de realiteit is niet dat iedereen het zo ontzettend naar z'n zin heeft. Het is vooral dat jij het zelf extreem niet naar je zin hebt, waardoor het contrast met de rest zo groot lijkt.
Dat geloof ik. Ik wil gewoon zo ontzettend graag weer normaal meedraaien met de rest en baal er gewoon zo ontzettend hartgrondig van dat het me niet meer lukt.
Het gaat me vast wel weer lukken maar het duurt allemaal zo verdomd lang.

quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 23:58 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Je zanikt niet :*
Zo voelt het wel :+ :*
Tante minthy!! O+
pi_129919820
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 00:00 schreef Comp_Lex het volgende:
Nou ik ga slapen :)
Succes, slaap lekker :W
Tante minthy!! O+
  zondag 11 augustus 2013 @ 00:09:07 #110
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_129920076
quote:
1s.gif Op zondag 11 augustus 2013 00:04 schreef minthy het volgende:

[..]

Dat geloof ik. Ik wil gewoon zo ontzettend graag weer normaal meedraaien met de rest en baal er gewoon zo ontzettend hartgrondig van dat het me niet meer lukt.

[..]

Dit topic is bedoelt om het daar over te hebben he.
En anders staat mijn dm/pm altijd voor je open. Spill it out
pi_129920502
quote:
1s.gif Op zondag 11 augustus 2013 00:09 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Dit topic is bedoelt om het daar over te hebben he.
En anders staat mijn dm/pm altijd voor je open. Spill it out
Da's het lastige; ik kan er slecht over praten. Zelfs als ik hier van me af probeer te typen lukt me dat maar deels. Het is dan ook niet zo gek dat collega's me "aan de kop zeuren" met de vraag wanneer ik weer kom werken omdat ze denken dat het wel weer goed gaat :P
Tante minthy!! O+
  zondag 11 augustus 2013 @ 00:22:43 #112
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_129920785
quote:
1s.gif Op zondag 11 augustus 2013 00:16 schreef minthy het volgende:

[..]

Da's het lastige; ik kan er slecht over praten. Zelfs als ik hier van me af probeer te typen lukt me dat maar deels. Het is dan ook niet zo gek dat collega's me "aan de kop zeuren" met de vraag wanneer ik weer kom werken omdat ze denken dat het wel weer goed gaat :P
Voor de buitenwereld wil je je nog steeds sterk houden he, zo heb je het tenslotte altijd gedaan.
pi_129921695
quote:
1s.gif Op zondag 11 augustus 2013 00:22 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Voor de buitenwereld wil je je nog steeds sterk houden he, zo heb je het tenslotte altijd gedaan.
Dat wil ik eigenlijk niet eens, maar het is zo'n automatisme geworden dat ik er niet vanaf kom :')
Tante minthy!! O+
pi_129922276
quote:

[..]

[..]

Klinkt alsof je je overal nog veel tegen verzet (nog). Klopt dat?
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
pi_129922415
quote:
1s.gif Op zondag 11 augustus 2013 00:43 schreef minthy het volgende:

[..]

Dat wil ik eigenlijk niet eens, maar het is zo'n automatisme geworden dat ik er niet vanaf kom :')
Is dat laatste geen denkfout? :P Misschien ervaar je het nu zo, maar als je nou regelmatig bedenkt dat je er ooit wél vanaf komt en dat je je kan laten zien (bij mensen bij wie je dat wil-hoeft natuurlijk ook niet bij iedereen)? Misschien in het begin irritant omdat je het niet gelooft, maar uiteindelijk zal dat toch ergens komen (zo kijk ik er tenminste naar ondertussen...)
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
pi_129922549
quote:
1s.gif Op zondag 11 augustus 2013 00:22 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Iedereen doet dat denk ik wel een beetje. Ik heb echt moeten leren om te zeggen dat het kut gaat all het kut gaat...en dan nog houd ik me vaak toch wel effe in :P
pi_129922602
quote:
1s.gif Op zondag 11 augustus 2013 00:43 schreef minthy het volgende:

[..]

Valt wel te leren hoor ;)

Je moet gewoon een beetje schijt hebben aan wat anderen van je denken, hup! Door de gehaktmolen! :D
pi_129922611
Wat ik vooral irritant vind is dat mensen ook gewoon niks zien, als/dat het niet goed gaat. Er wordt regelmatig tegen me gezegd dat ik er goed uit zie en dan wordt de conclusie getrokken dat het dan ook vast wel goed gaat (en soms ook de vraag of ik al weer aan het werk ben)? Tegenwoordig zeg ik dat dat fijn is dat ze dat zeggen dat ik er goed/beter uitzie, maar ook dat ik me gewoon kut voel (als dat zo is). Een gebroken been lijkt me soms handiger, maar ergens helpt dit me wel om eerlijker te zijn over hoe ik me voel ofzo.
pi_129922814
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 01:02 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Iedereen doet dat denk ik wel een beetje. Ik heb echt moeten leren om te zeggen dat het kut gaat all het kut gaat...en dan nog houd ik me vaak toch wel effe in :P
En je hoeft ook niet bij iedereen helemaal alles neer te leggen toch :). Ik heb tegenwoordig juist wel eens dat ik soms TE open ben naar iedereen :') Ook niet helemaal handig denk ik. Dus probeer wat selectiever te zijn in wat ik aan wie zeg.
Soms is een eenvoudige 'K.*.T.' voldoende, andere keren is het een 'mwoa, niet zo' en weer andere keren vertel ik in geuren en kleuren alle vervelende gedachten, situaties en dingen die langskomen aan mensen die dicht bij me staan.

Bovendien vind ik het sowieso lastig om te benoemen hoe het gaat, speelt vaak zoveel in mijn hoofd... chaos! En dat merken ze dan weer snel genoeg aan mijn geratel :P

Zo maar eens slapen. Trusten allemaal :W
pi_129922926
Mobiele multiquote, nog best lastig!

quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 00:56 schreef myxomatosekonijn het volgende:

[..]

Klinkt alsof je je overal nog veel tegen verzet (nog). Klopt dat?
Zou best kunnen, maar dat gevoel heb ik niet. Niet bewust in ieder geval! Afgelopen week voor het eerst een gesprek met GGZ gehad, dus ik dat opzicht heb ik me aardig overgegeven. Alleen over het al dan niet hebben van een depressie zijn we het nog niet eens :P

quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 00:58 schreef myxomatosekonijn het volgende:

[..]

Is dat laatste geen denkfout? :P Misschien ervaar je het nu zo, maar als je nou regelmatig bedenkt dat je er ooit wél vanaf komt en dat je je kan laten zien (bij mensen bij wie je dat wil-hoeft natuurlijk ook niet bij iedereen)? Misschien in het begin irritant omdat je het niet gelooft, maar uiteindelijk zal dat toch ergens komen (zo kijk ik er tenminste naar ondertussen...)
Zo denk ik nu, normaal gesproken (afgelopen week bijvoorbeeld :P ) ben ik iemand die heel hard roept dat het allemaal goed gaat komen. Daarvan ben ik meestal ook overtuigd maar vandaag zakte het me even weer in de schoenen. Misschien ben ik in de afgelopen week veel te druk geweest op sociaal vlak (allemaal tof maar ontzettend druk) en had ik een paar lastige afspraken. Nu helemaal niets gepland omdat ik rust wilde, denk dat de balans niet helemaal goed is.

quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 01:03 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Valt wel te leren hoor ;)

Je moet gewoon een beetje schijt hebben aan wat anderen van je denken, hup! Door de gehaktmolen! :D
Daar komt één van m'n grootste angsten om de hoek piepen; oordelen van anderen :+
Tante minthy!! O+
pi_129927519
quote:
1s.gif Op zondag 11 augustus 2013 00:00 schreef minthy het volgende:

[..]

Dat hoeft ook niet zo te zijn, dat weet ik. Het voelt gewoon zo. Ik voel me nooit goed genoeg, altijd minder dan de rest. Ik ben bang dat ik verzuip in zo'n groep. Ook dat hoeft niet zo te zijn, maar daar ben ik bang voor.
Eigenlijk ben ik op dit moment overal angstig voor. Best gek omdat het afgelopen week best aardig ging en ik elke dag afspraken had en zelfs naar flink drukke gelegenheden ben geweest.
Hoe voelde je je bij die drukke gelegenheden?
pi_129928704
quote:
1s.gif Op zondag 11 augustus 2013 01:11 schreef minthy het volgende:

[..]

Daar komt één van m'n grootste angsten om de hoek piepen; oordelen van anderen :+
Je hebt dus geen schijt aan anderen :+
Waar ben je dan bang voor? Voor hun meninkje? Dat ze je kop eraf gaan bijten? *HAK!* :+ :P
  zondag 11 augustus 2013 @ 10:28:50 #123
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_129928794
Minth, dat met die balans is heel herkenbaar! Teveel doen, te weinig doen, teveel rekening met anderen houden of te weinig. Ik weet het soms ook allemaal niet.
Afgelopen vrijdag stortte ik ook effe helemaal in. Zaterdag ook nog depri en ben toen maar gezellig de stad in gegaan met toekito. Kadootje voor mezelf gekocht (kookboek veg!) En lekker ongezond patat zitten vreten (ik had trek dus zat echt te schranzen), gebak gegeten en lekker groente en fruit gehaald op de markt. En vandaag gaat het wel beter.

Vrijdag is er trouwens weer een vriendschsp beeindigd/on hold gezet. Daar had ik het laatst mog over hier, zo iemand die mij teveel energie kost. Ik zei tegen diegene dat ik me minder wilde gaan aanpassen voortaan, omdat ik me door dat aanpassen ging ergeren. En toen wilde zij meteen pauze. Ook best, dan weet ik genoeg. Mensen vinden het niet leuk dat ik niet meer over me heen laat lopen. Tsja. Dikke jammer. Maar ja, het doet/deed toch effe pijn.
Vrijdag ook nog in t ziekenhuis geweest bij een vriend. Was ook ff taai. Alles komt goed hoor, zijn vrouw whatsappte me gisteren nog een foto van hoe hij er nu bij zat en dat was al 300% beter! Hij gaat morgen naar huis en t gaat allemaal voorspoedig enzo, jeej!

Of had ik dit eigenlijk allemaal al gezegd hihihi...
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  zondag 11 augustus 2013 @ 10:42:57 #124
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_129929004
Vriendschappen die verkeerde energie kosten moet je zsm vanaf dus dat heb ik gisteren gedaan.

En vriendschappen die je energie opleveren moet je koesteren. Ook dat heb ik gisteren gedaan.

Straks lekker terras hangen en voetbal kijken. Life can be good :Y
Sporten voor Sophia
  zondag 11 augustus 2013 @ 10:45:32 #125
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_129929047
Goed bezig toekje :)
  zondag 11 augustus 2013 @ 10:46:15 #126
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_129929070
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 10:45 schreef Murmeli het volgende:
Goed bezig toekje :)
jij ook :Y
Sporten voor Sophia
  zondag 11 augustus 2013 @ 13:40:17 #127
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_129933676
Hmm. Dat jezelf niet goed genoeg voelen waar Minthy het over heeft herken ik wel.
Eigenlijk is het wel complete BS, maar op momenten dat het even minder gaat dan komt die overtuiging hoe dan ook weer bovendrijven.

Gaat het daarentegen een heel weekend goed met veel plezier, ben je sociaal bezig, dan valt die overtuiging dan ook in geen velden of wegen meer te bekennen. :D.
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
  zondag 11 augustus 2013 @ 13:40:56 #128
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_129933700
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 10:28 schreef Murmeli het volgende:
Minth, dat met die balans is heel herkenbaar! Teveel doen, te weinig doen, teveel rekening met anderen houden of te weinig. Ik weet het soms ook allemaal niet.
Afgelopen vrijdag stortte ik ook effe helemaal in. Zaterdag ook nog depri en ben toen maar gezellig de stad in gegaan met toekito. Kadootje voor mezelf gekocht (kookboek veg!) En lekker ongezond patat zitten vreten (ik had trek dus zat echt te schranzen), gebak gegeten en lekker groente en fruit gehaald op de markt. En vandaag gaat het wel beter.
Heel erg veerkrachtig Murmeli! Goed bezig! ^O^.
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
pi_129934117
quote:
Ik vraag me dan af, door wat wordt zoiets getriggerd?

Waar komt dat omslag punt van? Je ziet anderen plots uitgaan, op stap, en jij zit maar alleen thuis op de zaterdag avond? Ben je jaloers op anderen die blijkbaar wel een leuk sociaal leven hebben? Is dat het overigens wat je wil? Een sociaal leven?

En als je wel wat doet blijkt het in 99 van de 100 keer wel mee te vallen, maar volgens mij is het 'simpel' wat doen op een vrije avond niet de oplossing. Volgens mij zit dat veel dieper bij jou.
pi_129934345
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 01:02 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik kan nu denk ik wel zeggen dat ik het echt heb losgelaten. Weet je ook direct wie je echte vrienden zijn en wie puur op jou success mee willen liften.
pi_129934569
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 01:08 schreef myxomatosekonijn het volgende:

[..]

En je hoeft ook niet bij iedereen helemaal alles neer te leggen toch :). Ik heb tegenwoordig juist wel eens dat ik soms TE open ben naar iedereen :') Ook niet helemaal handig denk ik. Dus probeer wat selectiever te zijn in wat ik aan wie zeg.
Soms is een eenvoudige 'K.*.T.' voldoende, andere keren is het een 'mwoa, niet zo' en weer andere keren vertel ik in geuren en kleuren alle vervelende gedachten, situaties en dingen die langskomen aan mensen die dicht bij me staan.

Bovendien vind ik het sowieso lastig om te benoemen hoe het gaat, speelt vaak zoveel in mijn hoofd... chaos! En dat merken ze dan weer snel genoeg aan mijn geratel :P

Zo maar eens slapen. Trusten allemaal :W
Ik vertel altijd alles. :{ ;(. Ik heb er echt schurft aan. Ik baal daar wel van hoor. Maar of nou de buurvrouw om de hoek of ergens op vakantie iemand (enthousiast) vraagt, jooo! hoe gaat het met je? Dan zeg ik gewoon de waarheid :'). Wat kan het nou aan mijn reet roesten dat weer 1 persoon extra in deze wereld me wel of niet zou mogen? :@
pi_129934881
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 13:40 schreef Detroit het volgende:
Hmm. Dat jezelf niet goed genoeg voelen waar Minthy het over heeft herken ik wel.
Eigenlijk is het wel complete BS, maar op momenten dat het even minder gaat dan komt die overtuiging hoe dan ook weer bovendrijven.

Gaat het daarentegen een heel weekend goed met veel plezier, ben je sociaal bezig, dan valt die overtuiging dan ook in geen velden of wegen meer te bekennen. :D.
Wat is goed met veel plezier?

Wat is goed? En waar heb je echt plezier in? Na mijn ex ben ik non stop 2 weken gaan stappen en flink gaan knallen. Het heeft me een handjevol contacten en een vriendin opgeleverd en iig de bevestiging dat ik sociaal nog mee kan komen.

Gisteravond alleen thuis gezeten. Ik zag dat anderen gingen stappen. Dan vreet het wel dat je alleen thuis zit en voel je je ook weer alleen. Maar het tegenovergestelde, 'iets doen', al is het maar de club of kroeg in. Ja, nou dan kletsen met anderen en ouwehoeren, maar altijd als ik iets teveel doe gaat het plezier er vanaf.

Ik weet (insert 9123x vloekwoorden) bij god na niet wat ik nou echt wil. Ik heb overigens van mijn 'peut gehoord dat het goed is dat ik contact heb verbroken met mijn familie. Maarja, ik heb dus letterlijk alleen nog maar contact met mijn vader en voor de rest helemaal niemand. Daar ik geen broertjes of zusjes heb, voel ik me in dat opzicht wel heel erg alleen. ;(

Kerst/sinterklaas/verjaardagen van de familie? Vergeet het maar...
pi_129935033
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 10:28 schreef Murmeli het volgende:

Vrijdag is er trouwens weer een vriendschsp beeindigd/on hold gezet. Daar had ik het laatst mog over hier, zo iemand die mij teveel energie kost. Ik zei tegen diegene dat ik me minder wilde gaan aanpassen voortaan, omdat ik me door dat aanpassen ging ergeren. En toen wilde zij meteen pauze. Ook best, dan weet ik genoeg. Mensen vinden het niet leuk dat ik niet meer over me heen laat lopen. Tsja. Dikke jammer. Maar ja, het doet/deed toch effe pijn.
Vrijdag ook nog in t ziekenhuis geweest bij een vriend. Was ook ff taai. Alles komt goed hoor, zijn vrouw whatsappte me gisteren nog een foto van hoe hij er nu bij zat en dat was al 300% beter! Hij gaat morgen naar huis en t gaat allemaal voorspoedig enzo, jeej!

Of had ik dit eigenlijk allemaal al gezegd hihihi...
Dit klinkt als een volwassen dame die voor zich zelf kiest (eindelijk?) :). Way to go misses!
pi_129936519
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 13:49 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Waar komt dat omslag punt van? Je ziet anderen plots uitgaan, op stap, en jij zit maar alleen thuis op de zaterdag avond? Ben je jaloers op anderen die blijkbaar wel een leuk sociaal leven hebben? Is dat het overigens wat je wil? Een sociaal leven?

En als je wel wat doet blijkt het in 99 van de 100 keer wel mee te vallen, maar volgens mij is het 'simpel' wat doen op een vrije avond niet de oplossing. Volgens mij zit dat veel dieper bij jou.
Als je het weet mag je het zeggen, ik heb geen flauw idee... Het ging gistermiddag al niet goed, toen ben ik de deur uit gerend. Komende week heb ik het wat rustiger en ik hoop dat het volgende weekend ook wat rustiger wordt, in ieder geval in m'n kop. Die maakt overuren de laatste dagen/nachten.
Tante minthy!! O+
pi_129937372
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 13:53 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik kan nu denk ik wel zeggen dat ik het echt heb losgelaten. Weet je ook direct wie je echte vrienden zijn en wie puur op jou success mee willen liften.
Het is belangrijk om die onderscheid te maken, want anders verzuip je in de shit. Je bent dus goed bezig :)
quote:
1s.gif Op zondag 11 augustus 2013 14:34 schreef minthy het volgende:

[..]

Als je het weet mag je het zeggen, ik heb geen flauw idee... Het ging gistermiddag al niet goed, toen ben ik de deur uit gerend. Komende week heb ik het wat rustiger en ik hoop dat het volgende weekend ook wat rustiger wordt, in ieder geval in m'n kop. Die maakt overuren de laatste dagen/nachten.
En dat mag. Je mag gerust rustiger aan doen. Je moet je niet gek laten maken door anderen.
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 13:49 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ze heeft dezelfde "ziekte" als ik. Daarom zeg ik tegen haar zaken als "er is iemand die niet gek tegen je gaat doen". Ik zeg dat om haar een steuntje in de rug te geven. Ze moet focussen op mensen die haar oprecht mogen en niet op de mensen die vreemd tegen haar doen.
pi_129937417
quote:
1s.gif Op zondag 11 augustus 2013 14:34 schreef minthy het volgende:

[..]

Persoonlijk denk ik er dat er onderhuids toch misschien wel een mate van jaloezie in zit. Dat het bij anderen misschien heel makkelijk lijkt te gaan en dat daar aan de oppervlakte (wat je zelf ziet) je niet het idee hebt dat anderen ook problemen hebben. En dat jij met je borst vooruit aan wil tonen dat je er ook bij hoort maar daar enorm veel moeite mee hebt om dat je innerlijk niet goed in je vel zit en je dan voel je je al snel te veel, niet goed genoeg, etc.

Aan wie meet onze tante Minth zich af? Je buren? Je beste vriend? Een verleden? Meet jij je af aan anderen? Collega's? Mensen waar het seemingly allemaal heel makkelijk mee gaat?

Vandaar dat ik ook niet raar opkijk wanneer je gaat stappen alles 'goed' lijkt te gaan en je direct het idee krijgt, ben ik wel depressief? Heb ik wel angsten? Het was een kei vette avond! Maar die avonden heb je ook gehad voor dat je in die burn out kwam en ik denk dat er onderhuids toch echt wel wat meer scheelt. Ik heb het idee dat jij te weinig om jezelf geeft.

Ik heb het natuurlijk mis en de waarheid zal wel 180 graden anders zijn, maar ik zeg ook maar wat ik denk ;(
pi_129937550
quote:

[..]

[..]

Solly, was pitten dus kon ff niet meer reageren. ;)

Heb je weleens nagedacht over wat je eigenlijk zelf uit het leven zou willen halen, wat je er nu nog niet uithaalt? Zonder ook maar een ogenblik te kijken naar al die anderen met hun zogenaamd perfecte facebookleventjes?
pi_129937613
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 14:57 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Het is belangrijk om die onderscheid te maken, want anders verzuip je in de shit. Je bent dus goed bezig :)

Ik maak geen onderscheid. Ik maak namelijk niks. Ik heb voor mijn gevoel alles laten vallen. Waar men tegen jou zegt als je suicidale trekjes hebt, doe dan dingen waarvan je denken dat het toch geen kwaad kan.

Nou, ik zit helaas al in die fase. Ik doe al dingen omdat het me toch allemaal geen druif meer uitmaakt. Ik vraag me echt af wat voor zin het allemaal nog heeft :r
pi_129938322
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 14:58 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Persoonlijk denk ik er dat er onderhuids toch misschien wel een mate van jaloezie in zit. Dat het bij anderen misschien heel makkelijk lijkt te gaan en dat daar aan de oppervlakte (wat je zelf ziet) je niet het idee hebt dat anderen ook problemen hebben. En dat jij met je borst vooruit aan wil tonen dat je er ook bij hoort maar daar enorm veel moeite mee hebt om dat je innerlijk niet goed in je vel zit en je dan voel je je al snel te veel, niet goed genoeg, etc.

Aan wie meet onze tante Minth zich af? Je buren? Je beste vriend? Een verleden? Meet jij je af aan anderen? Collega's? Mensen waar het seemingly allemaal heel makkelijk mee gaat?

Vandaar dat ik ook niet raar opkijk wanneer je gaat stappen alles 'goed' lijkt te gaan en je direct het idee krijgt, ben ik wel depressief? Heb ik wel angsten? Het was een kei vette avond! Maar die avonden heb je ook gehad voor dat je in die burn out kwam en ik denk dat er onderhuids toch echt wel wat meer scheelt. Ik heb het idee dat jij te weinig om jezelf geeft.

Ik heb het natuurlijk mis en de waarheid zal wel 180 graden anders zijn, maar ik zeg ook maar wat ik denk ;(
Ik denk dat ze, net als ik, gewoon met enig regelmaat uit wil gaan en ze vindt het waarschijnlijk leuk om naar kroegen e.d. te gaan.
pi_129938533
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 15:03 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik maak geen onderscheid. Ik maak namelijk niks. Ik heb voor mijn gevoel alles laten vallen. Waar men tegen jou zegt als je suicidale trekjes hebt, doe dan dingen waarvan je denken dat het toch geen kwaad kan.

Nou, ik zit helaas al in die fase. Ik doe al dingen omdat het me toch allemaal geen druif meer uitmaakt. Ik vraag me echt af wat voor zin het allemaal nog heeft :r
Maar wat is nu hetgeen wat je eigenlijk wilt, onafhankelijk van de mensen waar je mee omgaat / omging, waar je bent, etc.
pi_129938758
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 14:58 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Je slaat het wel aardig op z'n kop denk ik. Voor m'n burnout had ik ook af en toe buien dat ik me niet goed genoeg voelde voor een ander, dit werd af en toe flink versterkt door afwijzing. Met daten ben ik ook een poos gekapt, ik betrok een afwijzing op mezelf en kon niet nuchter naar de situatie kijken. Nu nog geloof ik niet als iemand me zegt dat ik een leuk wijf ben maar dat er vanuit zijn kant geen gevoel was. Dan denk ik "jaja, je wil me gewoon niet kwetsen maar eigenlijk vind je me het meest misselijke mens dat je ooit getroffen hebt en ben ik nu een favoriet gespreksonderwerp omdat ik zo belachelijk deed". Lastig wel want ik ben me er bewust van dat ik daarmee die ander ook kan kwetsen omdat hij helemaal niet zo naar over me hoeft te denken natuurlijk. Sowieso lach ik complimenten weg, wil er niks van horen want ik geloof ze niet.
Typ op mobiel met brakke 3G-verbinding, zal ongetwijfeld wat missen. Zie ook wat dm's, antwoord ik vanavond op ;)
Tante minthy!! O+
pi_129938972
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 15:21 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Ik denk dat ze, net als ik, gewoon met enig regelmaat uit wil gaan en ze vindt het waarschijnlijk leuk om naar kroegen e.d. te gaan.
Maar waarom wil je met enige regelmaat uit? Wat denk je daar mee te kunnen bereiken?

Wat denk jij aan een sociaal leven te hebben? Wat gaat je dat opleveren? Dat je straks een dame kunt spreken? Dan kun je een dame spreken, mooi! Nou, dan krijg je een vriendinnetje, heb je je 1e bedpartner gehad, wie weet kom je dan in een flow en na weet ik wat heb je er een stuk of 5/10/15 whatever gehad.

En dan? Ben je dan anders?

Elke avond een terrasje pakken in het mooie zomerweer en dan een pilsje nemen en over het leven praten? Ik heb wereldweid wel overal terrasjes gepakt. Het niveau gaat vaak niet verder dan die of die geneukt te hebben, dat Jan, Antonio of Pjotr z'n leuter ergens in heeft gehangen, of welke schoenen iemand graag wil of dat ze helemaal gek zijn van 1 of andere artiest. Of dat ze de wereld kunnen veroveren met 1 of ander gaar idee.
pi_129939068
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 15:27 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Maar wat is nu hetgeen wat je eigenlijk wilt, onafhankelijk van de mensen waar je mee omgaat / omging, waar je bent, etc.
1. Die moter intern weer starten, weer passie, een spark, of gevoel voor iets hebben. Weer met een glimlach het bed uitgaan. Weer iets doen waar je echt achter kunt staan. En zo niet, 2. er niet meer zijn.
pi_129939078
Hoi,
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Twiddel
pi_129939090
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 15:02 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Solly, was pitten dus kon ff niet meer reageren. ;)

Heb je weleens nagedacht over wat je eigenlijk zelf uit het leven zou willen halen, wat je er nu nog niet uithaalt? Zonder ook maar een ogenblik te kijken naar al die anderen met hun zogenaamd perfecte facebookleventjes?
Geen sorry, wees blij dat je kan pitten :P
Ik heb werkelijk geen idee. In de afgelopen jaren heb ik veel geleerd (2 opleidingen gedaan, van lts naar post-hbo-niveau gegroeid) en daar veel tijd aan besteed. Dat is nu klaar op een eindgesprek na en ik merk dat ik weinig heb om me op te focussen. Bijna alle vrije tijd ging op aan studie en hobby's heb ik niet meer. Geen idee wat ik leuk vind, op het moment kabbel ik wat door.
Tante minthy!! O+
pi_129939295
quote:
99s.gif Op zondag 11 augustus 2013 15:40 schreef summer2bird het volgende:
Hoi,
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:* Kan die evv'er niet iets aan de nieuwe vertellen? :) Diegene die je er voor in de plaats krijgt?

En je bent niet de enige met issues (ook niet qua ouders). Ik weet wel dat het geen fuck helpt maar toch. :D
pi_129939302
quote:
Hoi,
SPOILER
Sta je er alleen voor?

Sterkte!
pi_129939489
quote:
1s.gif Op zondag 11 augustus 2013 15:40 schreef minthy het volgende:

[..]

Ik heb werkelijk geen idee. In de afgelopen jaren heb ik veel geleerd (2 opleidingen gedaan, van lts naar post-hbo-niveau gegroeid) en daar veel tijd aan besteed. Dat is nu klaar op een eindgesprek na en ik merk dat ik weinig heb om me op te focussen. Bijna alle vrije tijd ging op aan studie en hobby's heb ik niet meer. Geen idee wat ik leuk vind, op het moment kabbel ik wat door.
D'r is een beetje een gat gevallen, zo lijkt het, na je studies. Daar hebben veel mensen last van. Ik ken het zelf ook, maar kan je helaas geen tips geven. Uiteindelijk moet iedereen toch voor zichzelf uit gaan maken wat hij of zij er in de toekomst uit wil halen. :)
pi_129939564
quote:
Hoi,
SPOILER
*;
Tante minthy!! O+
pi_129939665
quote:
1s.gif Op zondag 11 augustus 2013 15:31 schreef minthy het volgende:

[..]

Je slaat het wel aardig op z'n kop denk ik. Voor m'n burnout had ik ook af en toe buien dat ik me niet goed genoeg voelde voor een ander, dit werd af en toe flink versterkt door afwijzing. Met daten ben ik ook een poos gekapt, ik betrok een afwijzing op mezelf en kon niet nuchter naar de situatie kijken. Nu nog geloof ik niet als iemand me zegt dat ik een leuk wijf ben maar dat er vanuit zijn kant geen gevoel was. Dan denk ik "jaja, je wil me gewoon niet kwetsen maar eigenlijk vind je me het meest misselijke mens dat je ooit getroffen hebt en ben ik nu een favoriet gespreksonderwerp omdat ik zo belachelijk deed". Lastig wel want ik ben me er bewust van dat ik daarmee die ander ook kan kwetsen omdat hij helemaal niet zo naar over me hoeft te denken natuurlijk. Sowieso lach ik complimenten weg, wil er niks van horen want ik geloof ze niet.
Typ op mobiel met brakke 3G-verbinding, zal ongetwijfeld wat missen. Zie ook wat dm's, antwoord ik vanavond op ;)
Ik vind jou geen misselijk mens ongeacht of je denkt dat je belachelijk doet of niet :)
pi_129940333
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 15:37 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Maar waarom wil je met enige regelmaat uit? Wat denk je daar mee te kunnen bereiken?

Wat denk jij aan een sociaal leven te hebben? Wat gaat je dat opleveren? Dat je straks een dame kunt spreken? Dan kun je een dame spreken, mooi! Nou, dan krijg je een vriendinnetje, heb je je 1e bedpartner gehad, wie weet kom je dan in een flow en na weet ik wat heb je er een stuk of 5/10/15 whatever gehad.

En dan? Ben je dan anders?

Elke avond een terrasje pakken in het mooie zomerweer en dan een pilsje nemen en over het leven praten? Ik heb wereldweid wel overal terrasjes gepakt. Het niveau gaat vaak niet verder dan die of die geneukt te hebben, dat Jan, Antonio of Pjotr z'n leuter ergens in heeft gehangen, of welke schoenen iemand graag wil of dat ze helemaal gek zijn van 1 of andere artiest. Of dat ze de wereld kunnen veroveren met 1 of ander gaar idee.
Ik wil graag het idee hebben dat ik een leven heb. Ik wil het gevoel krijgen dat ik toch wel normaal ben en dat ik op deze wereld mag zijn. Dat is wat ik wil bereiken.
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 15:40 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

1. Die moter intern weer starten, weer passie, een spark, of gevoel voor iets hebben. Weer met een glimlach het bed uitgaan. Weer iets doen waar je echt achter kunt staan. En zo niet, 2. er niet meer zijn.
Okee
Waar zou je graag achter willen staan?
quote:
1s.gif Op zondag 11 augustus 2013 15:40 schreef minthy het volgende:

[..]

Je moet er achter zien te komen wat je leuk vindt om te doen. Probeer eens gewoon een aantal zaken en kijk eens of je het leuk vindt om ze te doen.
pi_129940762
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 16:04 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Ik wil graag het idee hebben dat ik een leven heb. Ik wil het gevoel krijgen dat ik toch wel normaal ben en dat ik op deze wereld mag zijn. Dat is wat ik wil bereiken.
Voor mijn eigen gevoel heb ik dat al een beetje opgegeven.

quote:
Waar zou je graag achter willen staan?
Klinkt fucked up, maar het leven, deze wereld. De mensheid. Ik vertrouw veel minder mensen, maar het weerhoud me er bijv. niet van om overal toch maar een flapuit te zijn.
  zondag 11 augustus 2013 @ 16:29:11 #153
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_129941772
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 14:01 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Wat is goed met veel plezier?

Wat is goed? En waar heb je echt plezier in? Na mijn ex ben ik non stop 2 weken gaan stappen en flink gaan knallen. Het heeft me een handjevol contacten en een vriendin opgeleverd en iig de bevestiging dat ik sociaal nog mee kan komen.

Gisteravond alleen thuis gezeten. Ik zag dat anderen gingen stappen. Dan vreet het wel dat je alleen thuis zit en voel je je ook weer alleen. Maar het tegenovergestelde, 'iets doen', al is het maar de club of kroeg in. Ja, nou dan kletsen met anderen en ouwehoeren, maar altijd als ik iets teveel doe gaat het plezier er vanaf.

Ik weet (insert 9123x vloekwoorden) bij god na niet wat ik nou echt wil. Ik heb overigens van mijn 'peut gehoord dat het goed is dat ik contact heb verbroken met mijn familie. Maarja, ik heb dus letterlijk alleen nog maar contact met mijn vader en voor de rest helemaal niemand. Daar ik geen broertjes of zusjes heb, voel ik me in dat opzicht wel heel erg alleen. ;(

Kerst/sinterklaas/verjaardagen van de familie? Vergeet het maar...
Wat dan goed is, is dat ik op zo'n moment geen last heb van de overtuiging dat ik minder ben.

Maar dit is bij jou het terugkerende punt dat je niet weet wat je wil. En dat is natuurlijk ook de reden dat jij gigantisch in een motivatiecrisis zit. Want waarom zou je nog doorgaan als alles ontdaan is van enige betekenis?
Wat dat betreft voel ik met je mee. Ik heb in ieder geval nog de momenten dat ik een bakkie koffie ga halen bij een koffietent en daar echt van kan genieten. Of zoals gisteren, flink lam worden op een boot op de Loosdrechtse plassen die ik gehuurd had met vrienden. Of muziek, dat is voor mij ook wel een fijne manier om even van alles te ontsnappen.
Als er dan, zoals bij jou, over alles een grijze wolk hangt wat alles zijn waarde laat verliezen dan wordt het wel erg moeilijk. :(.

In die zin vind ik het wel knap dat jouw therapeute jou van alle pillen af wil. Ik zou zonder in net zo'n situatie als jou aanbelanden.

Ik hoorde inderdaad al van je hoe je met je familie aan het tobben was. Wat dat betreft ben ik ultiem gezegend met mijn familie, zodanig dat ik iedereen hetzelfde gun. Het geeft een bepaalde basis die iedereen zou moeten hebben!
pi_129941898
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 16:12 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

[..]

Klinkt fucked up, maar het leven, deze wereld. De mensheid. Ik vertrouw veel minder mensen, maar het weerhoud me er bijv. niet van om overal toch maar een flapuit te zijn.
Vind je het leuk om over wereldse zaken te praten? (I.p.v. "jantje steekte z'n leuter in miep" oppervlakkige gelul).
pi_129942612
quote:
Je bent normaler dan je denkt.

quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 16:12 schreef sitting_elfling het volgende:
En jij ook. ;)

quote:
Weltschmerz. -O-
pi_129942769
Wat is normaal eigenlijk?
Volgens mij moet je juist wel een beetje gek zijn om normaal te zijn.
pi_129942912
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 15:45 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

:* Kan die evv'er niet iets aan de nieuwe vertellen? :) Diegene die je er voor in de plaats krijgt?

En je bent niet de enige met issues (ook niet qua ouders). Ik weet wel dat het geen fuck helpt maar toch. :D
Die gaat gelukkig alles overdragen, en ik ontmoet de nieuwe volgende maand.
En dankje.
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 15:46 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Sta je er alleen voor?

Sterkte!
Het voelt alsof mijn ouders er niet meer zijn, want ik durf gewoon niks meer aan ze te vertrouwen.
Mijn vader vertelde mij dat ze "leeg" zijn, omdat ik al zo'n 6-7 jaar suicidaal en depressief ben, en het ze niet zoveel meer doet.
Hij denkt ook telkens dat ik dreig als ik mij niet goed voel.
quote:
1s.gif Op zondag 11 augustus 2013 15:51 schreef minthy het volgende:

[..]

*;
O+
Twiddel
pi_129945167
quote:
7s.gif Op zondag 11 augustus 2013 16:44 schreef Gray het volgende:

[..]

Je bent normaler dan je denkt.

[..]

En jij ook. ;)

[..]

Weltschmerz. -O-
Als ik normaal was, dan zat ik nu niet in deze situatie en hadden ze me waarschijnlijk bij het UCP allang weggeschopt.
pi_129948736
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 17:49 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Als ik normaal was, dan zat ik nu niet in deze situatie en hadden ze me waarschijnlijk bij het UCP allang weggeschopt.
Okay, wat jij wil.
pi_129948776
quote:
[quote]1s.gif Op zondag 11 augustus 2013 01:11 schreef minthy het volgende:
Mobiele multiquote, nog best lastig!
Maar wel mooi gelukt :Y :P

quote:
Zou best kunnen, maar dat gevoel heb ik niet. Niet bewust in ieder geval! Afgelopen week voor het eerst een gesprek met GGZ gehad, dus ik dat opzicht heb ik me aardig overgegeven. Alleen over het al dan niet hebben van een depressie zijn we het nog niet eens :P
Waarom ik het vraag: Het klinkt alsof je nog zó enorm je best aan het doen bent... Je wil zo graag weer meedraaien, je baalt enorm omdat het niet meer lukt en dat het zo lang duurt. Dat klinkt als verzet in mijn oren (herkenbaar ook voor mij trouwens :') ), alsof je er nog geen 'vrede' mee hebt dat het nu even zo is. Ben je bang om je er aan over te geven misschien? (of vul ik dan teveel in of projecteer ik dan ;) ) Als ik over mezelf spreek: ik heb ook van die buien nog, maar dan wordt het weer krampachtig vasthouden zoals ik de afgelopen jaren heb gedaan op veel verschillende gebieden, waardoor ik uiteindelijk in deze burnout ben gekomen en dat wil ik niet meer. Het is eng (vind ik althans) om alles te laten komen en het in de ogen te kijken, maar wel goed ofzo. Ik heb het gevoel dat het voor mij weer ruimte zal scheppen. Onze situaties zijn natuurlijk niet hetzelfde, maar kwam gewoon zo in me op. :)

quote:
Zo denk ik nu, normaal gesproken (afgelopen week bijvoorbeeld :P ) ben ik iemand die heel hard roept dat het allemaal goed gaat komen. Daarvan ben ik meestal ook overtuigd maar vandaag zakte het me even weer in de schoenen. Misschien ben ik in de afgelopen week veel te druk geweest op sociaal vlak (allemaal tof maar ontzettend druk) en had ik een paar lastige afspraken. Nu helemaal niets gepland omdat ik rust wilde, denk dat de balans niet helemaal goed is.
Herkenbaar (ook al heb ik dan geen last van de angsten die jij ervaart, al heb ik ook genoeg angsten ;) )... misschien handig om je over te geven aan hoe dat op het moment voelt? Naar zijn dat soort terugval momenten he :{ Ik vergeet dan ook zelfs weer vrij snel hoe naar dat allemaal voelde, die diepe dalen... :r
Ik heb de afgelopen maand nauwelijks mensen gesproken en al helemaal nauwelijks gezien. Totaal geen behoefte aan, dingen die vaag stonden afgezegd en had behoefte om me terug te trekken (misschien wel juist om eindelijk mijn eigen angsten en pijnpunten onder ogen te zien). Uiteindelijk merk je dan dat de wereld niet vergaat (zelfs niet na enorme paniekmomenten/buien, wanneer ik me echt superalleen voelde en dacht dat ik gek werd), hoe ongelooflijk shit en moeilijk ik de afgelopen maand ook heb ervaren. De afgelopen week lijkt die ruimte goed gedaan te hebben en krijg ik ook wel weer zin in wat meer 'reuring', al weet ik dat ik daar ook mee op moet passen omdat het dan weer makkelijk de andere kant op kan schieten in teveel willen... Balans enzo...lastig...

quote:
Jammer is dat wat we onszelf aandoen, maar ook heel herkenbaar... Gisteren ook, toen ik in mijn eentje hier in de kroeg zat (waar ik dus niemand ken, vriendinnen/zus die ik id buurt heb zijn op vakantie), zag ik zo goed hoe ik voor anderen aan het denken was in negatieve zin. Dat ze me vast een sneu geval vonden dat ik hier op zaterdagavond alleen in de kroeg zat, of ik geen vrienden heb, of een date niet op was komen dagen ofzo, etc etc. Uiteindelijk kan die dingen dan allemaal wel omdenken/zetten in mijn hoofd door het terug te koppelen hoe ik daar zat: had ik het nog naar mijn zin met mijn ibook, biertje en kijken naar anderen? Ja. Ok, wie maakt er dan een probleem van dat ik hier alleen zit? Niemand. Of misschien denken ze zelfs wel dat ze dat zelf niet zouden durven oid. Het omdenken lukt meestal wel, en dan nog voelt het niet altijd prettig, maar over het algemeen heb ik er gisteren met een tevreden glimlach gezeten (al kan het soms ook de andere kant op gaan, dat ik me juist in een mensenmassa nog meer alleen ga voelen). Rond middernacht best tevreden naar huis :), maar dat is ook wel eens anders geweest dus. Gaat bij mij allemaal om 'zelfliefde' (stom woord eigenlijk :') ) (daarom ben ik ook zo op zoek naar 'verbinding' met anderen) en ik denk dat dat (zelfliefde) het allereerste basis'ding' is van heel veel problemen van mensen.

Overigens, zie dat ik in bovenstaande veel terugkoppel naar mijn eigen situatie, maar dat is meer om aan te geven hoe ik er naar kijk...Snap ook dat jij iemand anders bent dan ik :) Hoop niet dat dit als ongevraagd advies gezien wordt, daar ik daar zelf een hekel aan heb :') :P.
pi_129949006
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 13:56 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik vertel altijd alles. :{ ;(. Ik heb er echt schurft aan. Ik baal daar wel van hoor. Maar of nou de buurvrouw om de hoek of ergens op vakantie iemand (enthousiast) vraagt, jooo! hoe gaat het met je? Dan zeg ik gewoon de waarheid :'). Wat kan het nou aan mijn reet roesten dat weer 1 persoon extra in deze wereld me wel of niet zou mogen? :@
Het gaat mij er niet om dat mensen me niet zouden mogen o.i.d. Wat ik merk: heel vaak kunnen mensen er gewoon simpelweg niks mee, dan frustreert hun reactie mij alleen maar en dat helpt mij uiteindelijk weer niet. Daarom probeer ik wat selectiever te zijn ;).
  zondag 11 augustus 2013 @ 19:59:52 #162
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_129949871
Heee summertje! Leuk je te zien weer, maar niet leuk dat het zo kut gaat. En zeker niet lief wat je vader heeft gezegd. Ik begrijp heel goed dat je daar een flinke klap van krijgt. Kan je hierovee binnenkort met een psych praten? Misschien kan die het anders in petspectief plaatsen voor je. Ik begrijp ergens wel dat je ouders een muur optrekken omdat de angst en het verdriet om jou, hun kind, moeilijk te hanteren is. Maar ja, zo'n opmerking gaat erg ver.

@se: moeilijk, die gedachten over de wereld. Ik herken ze ook uit mijn depressietijd. De wereld voelt dan hard en gemeen en gevaarlijk (althans, zo voelde ik dat). Ik kijk sindsdien nauwelijks meer naar het journaal, want dan komen die gedachten terug. Ik richt me nu veel meer op mezelf, en op de mensen die dichtbij staan. Het kleine geluk zeg maar. Klinkt zweverig, maar maakt het leven voor mij behapbaar.
En ik denk ook wel aan grotere dingen hoor, ik wil niet helemaal wereldvreemd zijn, maar ik beperk dat dus behoorlijk. Aan veel dingen kan ik toch niks doen, zoals mensen in een ver land die elkaar afslachten oid. Dan doe ik liever mijn best voor de dingen waar ik wel invloed op heb.
Oja, ken jij het boek van stephen covey, de 7 eigenschappen van effectief leiderschap? Daar staat een stukje in over de cirkel van betrokkenheid en de cirkel van invloed. En hoe je, door je binnen je cirkel van invloed ten volste in te zetten, deze cirkel kunt vergroten. En dat je er goed aan doet om je over de dingen binnen je cirkel van betrokkenheid, maar buiten je cirkel van invloed, niet te druk te maken, omdat je daar gewoon geem invloed op hebt. Dus die energie steek je dan in niks, eigenlijk, en dat is demotiverend en deprimerend. Je kunt vast een betere uitleg vinden ergens, maar ik moest er ineens aan denken.

En nu weer ik niet meer op wie ik verder nog wilde reageren, maar dat komt vast wel weer. Oja in ieder geval een dikke :* voor minthy. En ook een voor complex, want ik vind
dat je goed bezig bent :)
  zondag 11 augustus 2013 @ 21:00:41 #163
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_129952496
:W hallo lieve menschen.
Sporten voor Sophia
pi_129952570
quote:
1s.gif Op zondag 11 augustus 2013 21:00 schreef Toekito het volgende:
Toek, verkeerde topic :P
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  zondag 11 augustus 2013 @ 21:03:30 #165
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_129952618
quote:
12s.gif Op zondag 11 augustus 2013 21:02 schreef Miniem het volgende:

[..]

Toek, verkeerde topic :P
nee hoor. Als je goed opgelet had weet je dat ik in een dip zit. En nee in KSC zeg ik er niks over.
Sporten voor Sophia
pi_129952678
quote:
1s.gif Op zondag 11 augustus 2013 21:03 schreef Toekito het volgende:

[..]

nee hoor. Als je goed opgelet had weet je dat ik in een dip zit. En nee in KSC zeg ik er niks over.
I know, heb het gelezen :Y
  zondag 11 augustus 2013 @ 21:06:52 #167
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_129952800
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 21:04 schreef Miniem het volgende:

[..]

I know, heb het gelezen :Y
ok ;)

En met dank aan de vakantie van de HA wordt het er niet beter op. Morgen even ruzie zoeken met de vervanger.
Sporten voor Sophia
  zondag 11 augustus 2013 @ 21:29:25 #168
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_129953891
quote:
1s.gif Op zondag 11 augustus 2013 21:06 schreef Toekito het volgende:

[..]

ok ;)

En met dank aan de vakantie van de HA wordt het er niet beter op. Morgen even ruzie zoeken met de vervanger.
Sterkte!
pi_129954143
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 19:59 schreef Murmeli het volgende:
Heee summertje! Leuk je te zien weer, maar niet leuk dat het zo kut gaat. En zeker niet lief wat je vader heeft gezegd. Ik begrijp heel goed dat je daar een flinke klap van krijgt. Kan je hierovee binnenkort met een psych praten? Misschien kan die het anders in petspectief plaatsen voor je. Ik begrijp ergens wel dat je ouders een muur optrekken omdat de angst en het verdriet om jou, hun kind, moeilijk te hanteren is. Maar ja, zo'n opmerking gaat erg ver.

@se: moeilijk, die gedachten over de wereld. Ik herken ze ook uit mijn depressietijd. De wereld voelt dan hard en gemeen en gevaarlijk (althans, zo voelde ik dat). Ik kijk sindsdien nauwelijks meer naar het journaal, want dan komen die gedachten terug. Ik richt me nu veel meer op mezelf, en op de mensen die dichtbij staan. Het kleine geluk zeg maar. Klinkt zweverig, maar maakt het leven voor mij behapbaar.
En ik denk ook wel aan grotere dingen hoor, ik wil niet helemaal wereldvreemd zijn, maar ik beperk dat dus behoorlijk. Aan veel dingen kan ik toch niks doen, zoals mensen in een ver land die elkaar afslachten oid. Dan doe ik liever mijn best voor de dingen waar ik wel invloed op heb.
Oja, ken jij het boek van stephen covey, de 7 eigenschappen van effectief leiderschap? Daar staat een stukje in over de cirkel van betrokkenheid en de cirkel van invloed. En hoe je, door je binnen je cirkel van invloed ten volste in te zetten, deze cirkel kunt vergroten. En dat je er goed aan doet om je over de dingen binnen je cirkel van betrokkenheid, maar buiten je cirkel van invloed, niet te druk te maken, omdat je daar gewoon geem invloed op hebt. Dus die energie steek je dan in niks, eigenlijk, en dat is demotiverend en deprimerend. Je kunt vast een betere uitleg vinden ergens, maar ik moest er ineens aan denken.

En nu weer ik niet meer op wie ik verder nog wilde reageren, maar dat komt vast wel weer. Oja in ieder geval een dikke :* voor minthy. En ook een voor complex, want ik vind
dat je goed bezig bent :)
:*
quote:
1s.gif Op zondag 11 augustus 2013 21:00 schreef Toekito het volgende:
Hoi lieve Toekito :P
pi_129958176
quote:

Je moet er achter zien te komen wat je leuk vindt om te doen. Probeer eens gewoon een aantal zaken en kijk eens of je het leuk vindt om ze te doen.
Dat probeer ik ook, maar door m'n huidige problemen lukt het me niet om ergens aandacht bij te houden of ik kan de motivatie er niet voor opbrengen. Ik kan me zelfs niet meer herinneren wat ik voor m'n opleidingen deed :P

Komende dinsdag in ieder geval een middag/avond naar de kust om uit te waaien, ik heb een collega mee gevraagd. We zien wel waar we uitkomen en wat we gaan doen, daar heb ik zin in.
Tante minthy!! O+
  zondag 11 augustus 2013 @ 22:43:26 #171
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_129958206
Hoi Lex :W

Hoi Minthy :*
Sporten voor Sophia
pi_129958720
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 19:33 schreef myxomatosekonijn het volgende:

[..]

Maar wel mooi gelukt :Y :P

[..]

Waarom ik het vraag: Het klinkt alsof je nog zó enorm je best aan het doen bent... Je wil zo graag weer meedraaien, je baalt enorm omdat het niet meer lukt en dat het zo lang duurt. Dat klinkt als verzet in mijn oren (herkenbaar ook voor mij trouwens :') ), alsof je er nog geen 'vrede' mee hebt dat het nu even zo is. Ben je bang om je er aan over te geven misschien? (of vul ik dan teveel in of projecteer ik dan ;) ) Als ik over mezelf spreek: ik heb ook van die buien nog, maar dan wordt het weer krampachtig vasthouden zoals ik de afgelopen jaren heb gedaan op veel verschillende gebieden, waardoor ik uiteindelijk in deze burnout ben gekomen en dat wil ik niet meer. Het is eng (vind ik althans) om alles te laten komen en het in de ogen te kijken, maar wel goed ofzo. Ik heb het gevoel dat het voor mij weer ruimte zal scheppen. Onze situaties zijn natuurlijk niet hetzelfde, maar kwam gewoon zo in me op. :)

[..]

Herkenbaar (ook al heb ik dan geen last van de angsten die jij ervaart, al heb ik ook genoeg angsten ;) )... misschien handig om je over te geven aan hoe dat op het moment voelt? Naar zijn dat soort terugval momenten he :{ Ik vergeet dan ook zelfs weer vrij snel hoe naar dat allemaal voelde, die diepe dalen... :r
Ik heb de afgelopen maand nauwelijks mensen gesproken en al helemaal nauwelijks gezien. Totaal geen behoefte aan, dingen die vaag stonden afgezegd en had behoefte om me terug te trekken (misschien wel juist om eindelijk mijn eigen angsten en pijnpunten onder ogen te zien). Uiteindelijk merk je dan dat de wereld niet vergaat (zelfs niet na enorme paniekmomenten/buien, wanneer ik me echt superalleen voelde en dacht dat ik gek werd), hoe ongelooflijk shit en moeilijk ik de afgelopen maand ook heb ervaren. De afgelopen week lijkt die ruimte goed gedaan te hebben en krijg ik ook wel weer zin in wat meer 'reuring', al weet ik dat ik daar ook mee op moet passen omdat het dan weer makkelijk de andere kant op kan schieten in teveel willen... Balans enzo...lastig...

[..]

Jammer is dat wat we onszelf aandoen, maar ook heel herkenbaar... Gisteren ook, toen ik in mijn eentje hier in de kroeg zat (waar ik dus niemand ken, vriendinnen/zus die ik id buurt heb zijn op vakantie), zag ik zo goed hoe ik voor anderen aan het denken was in negatieve zin. Dat ze me vast een sneu geval vonden dat ik hier op zaterdagavond alleen in de kroeg zat, of ik geen vrienden heb, of een date niet op was komen dagen ofzo, etc etc. Uiteindelijk kan die dingen dan allemaal wel omdenken/zetten in mijn hoofd door het terug te koppelen hoe ik daar zat: had ik het nog naar mijn zin met mijn ibook, biertje en kijken naar anderen? Ja. Ok, wie maakt er dan een probleem van dat ik hier alleen zit? Niemand. Of misschien denken ze zelfs wel dat ze dat zelf niet zouden durven oid. Het omdenken lukt meestal wel, en dan nog voelt het niet altijd prettig, maar over het algemeen heb ik er gisteren met een tevreden glimlach gezeten (al kan het soms ook de andere kant op gaan, dat ik me juist in een mensenmassa nog meer alleen ga voelen). Rond middernacht best tevreden naar huis :), maar dat is ook wel eens anders geweest dus. Gaat bij mij allemaal om 'zelfliefde' (stom woord eigenlijk :') ) (daarom ben ik ook zo op zoek naar 'verbinding' met anderen) en ik denk dat dat (zelfliefde) het allereerste basis'ding' is van heel veel problemen van mensen.

Overigens, zie dat ik in bovenstaande veel terugkoppel naar mijn eigen situatie, maar dat is meer om aan te geven hoe ik er naar kijk...Snap ook dat jij iemand anders bent dan ik :) Hoop niet dat dit als ongevraagd advies gezien wordt, daar ik daar zelf een hekel aan heb :') :P.
Ik ben gewend om mezelf te blijven schoppen en mezelf niet te lang mineur te gunnen. Dan sla ik aan het piekeren en daar ga ik me ellendig van voelen. Daar ging het gisteren ook mis. Doordat ik het rustig aan wilde doen gleed ik af, daarin heb ik geen balans. Daarbij sla ik op het moment liever op de vlucht voor dat soort buien dan dat ik eraan toegeef, een paar weekenden terug ben ik thuis gebleven tijdens zo'n bui en kreeg ik gedachten als in "van mij hoeft het op deze manier niet meer". Daar schrok ik van want zo ben ik helemaal niet en zo wil ik ook niet zijn/denken.

Omdenken helpt hier vaak ook, zolang ik maar niet te diep in een dip zit en de boel nog een beetje kan relativeren. Nogmaals; ik vind het knap van je dat je het flikt om alleen naar een kroeg te gaan! :P
Zelfliefde/zelfwaardering/zelfvertrouwen zijn woorden waaraan hier gewerkt moet worden, ik heb ze geen van allen.
Tante minthy!! O+
pi_129958770
quote:
1s.gif Op zondag 11 augustus 2013 22:43 schreef Toekito het volgende:
Hoi Lex :W

Hoi Minthy :*
Hoi Toeks :*
Hoe gaat ie vandaag?
Tante minthy!! O+
pi_129958977
quote:
1s.gif Op zondag 11 augustus 2013 22:52 schreef minthy het volgende:

[..]

Ik ben gewend om mezelf te blijven schoppen en mezelf niet te lang mineur te gunnen. Dan sla ik aan het piekeren en daar ga ik me ellendig van voelen. Daar ging het gisteren ook mis. Doordat ik het rustig aan wilde doen gleed ik af, daarin heb ik geen balans. Daarbij sla ik op het moment liever op de vlucht voor dat soort buien dan dat ik eraan toegeef, een paar weekenden terug ben ik thuis gebleven tijdens zo'n bui en kreeg ik gedachten als in "van mij hoeft het op deze manier niet meer". Daar schrok ik van want zo ben ik helemaal niet en zo wil ik ook niet zijn/denken.

Omdenken helpt hier vaak ook, zolang ik maar niet te diep in een dip zit en de boel nog een beetje kan relativeren. Nogmaals; ik vind het knap van je dat je het flikt om alleen naar een kroeg te gaan! :P
Zelfliefde/zelfwaardering/zelfvertrouwen zijn woorden waaraan hier gewerkt moet worden, ik heb ze geen van allen.
Ook dat klinkt weer heel logisch allemaal... ;)

Grote knuf! :*
pi_129959169
quote:
1s.gif Op zondag 11 augustus 2013 22:42 schreef minthy het volgende:

[..]

Dat probeer ik ook, maar door m'n huidige problemen lukt het me niet om ergens aandacht bij te houden of ik kan de motivatie er niet voor opbrengen. Ik kan me zelfs niet meer herinneren wat ik voor m'n opleidingen deed :P

Komende dinsdag in ieder geval een middag/avond naar de kust om uit te waaien, ik heb een collega mee gevraagd. We zien wel waar we uitkomen en wat we gaan doen, daar heb ik zin in.
Waar ligt het aan dat je daar zin in hebt? Is het het wandelen of het gezelschap, of wandelen met gezelschap? Als dit te ver doorgaat dan moet je het even zeggen :)
pi_129959408
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 22:57 schreef myxomatosekonijn het volgende:

[..]

Ook dat klinkt weer heel logisch allemaal... ;)

Grote knuf! :*
Sommige zaken zullen wel smerig herkenbaar zijn :P

Knuffel terug en succes bij je slaappoging :*
Tante minthy!! O+
pi_129959564
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 23:01 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Waar ligt het aan dat je daar zin in hebt? Is het het wandelen of het gezelschap, of wandelen met gezelschap? Als dit te ver doorgaat dan moet je het even zeggen :)
Oh, ik heb al maanden de behoefte om uit te waaien. Bij voorkeur met stormachtig weer al zal dat er niet in zitten :P
Een aantal jaren terug eens een lang weekend naar Schiermonnikoog geweest, op die ervaring heb ik lang kunnen teren. Rust, ruimte, zee, wandelen O+
Het gezelschap is ook goed, ik werk al lang met haar samen en ze heeft zelf ook een wat onrustige periode. We hoeven het helemaal niet te hebben over problemen, gewoon een middag slap ouwehoeren is ook tof :D
Tante minthy!! O+
pi_129959614
Ik ben bang ;(
  zondag 11 augustus 2013 @ 23:10:12 #179
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_129959615
quote:
1s.gif Op zondag 11 augustus 2013 23:09 schreef minthy het volgende:

[..]

Oh, ik heb al maanden de behoefte om uit te waaien. Bij voorkeur met stormachtig weer al zal dat er niet in zitten :P
Een aantal jaren terug eens een lang weekend naar Schiermonnikoog geweest, op die ervaring heb ik lang kunnen teren. Rust, ruimte, zee, wandelen O+
Het gezelschap is ook goed, ik werk al lang met haar samen en ze heeft zelf ook een wat onrustige periode. We hoeven het helemaal niet te hebben over problemen, gewoon een middag slap ouwehoeren is ook tof :D
zee O+
pi_129959655
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 23:10 schreef Miniem het volgende:
Ik ben bang ;(
*;
Waar ben je angstig voor?
Tante minthy!! O+
pi_129959704
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 23:10 schreef Royco1 het volgende:

[..]

zee O+
Precies. Helaas is het ver weg, maar gelukkig hou ik van autorijden :P
Tante minthy!! O+
pi_129959720
quote:
9s.gif Op zondag 11 augustus 2013 23:11 schreef minthy het volgende:

[..]

*;
Waar ben je angstig voor?
Dat ik mezelf straks weer, jeweetwel :X
  zondag 11 augustus 2013 @ 23:12:35 #183
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_129959729
quote:
14s.gif Op zondag 11 augustus 2013 23:12 schreef minthy het volgende:

[..]

Precies. Helaas is het ver weg, maar gelukkig hou ik van autorijden :P
Ja hier helaas ook.
Ooit koop ik ergens iets aan zee.
  zondag 11 augustus 2013 @ 23:12:36 #184
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_129959730
quote:
17s.gif Op zondag 11 augustus 2013 22:53 schreef minthy het volgende:

[..]

Hoi Toeks :*
Hoe gaat ie vandaag?
bbq met toffe mensen was erg goed voor me. Nieuwe mensen leren kennen. :Y

En nu slapen :W
Sporten voor Sophia
pi_129959754
quote:

[..]

haha
Veel plezier :)
pi_129959980
quote:
1s.gif Op zondag 11 augustus 2013 23:12 schreef Miniem het volgende:

[..]

Dat ik mezelf straks weer, jeweetwel :X
Afleiding zoeken en verder ga ik daar niet op in. Ik hoop dat je dat begrijpt. Heel veel sterkte! :*

quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 23:12 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Ja hier helaas ook.
Ooit koop ik ergens iets aan zee.
Dijken doorsteken, dan komt de zee naar jou :7

quote:
1s.gif Op zondag 11 augustus 2013 23:12 schreef Toekito het volgende:

[..]

bbq met toffe mensen was erg goed voor me. Nieuwe mensen leren kennen. :Y

En nu slapen :W
Klinkt goed, fijn!
Slaap lekker :*

quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 23:13 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

haha
Veel plezier :)
Dank je, het komt vast goed! ;)
Tante minthy!! O+
pi_129959999
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 16:29 schreef Detroit het volgende:

[..]

Wat dan goed is, is dat ik op zo'n moment geen last heb van de overtuiging dat ik minder ben.

Maar dit is bij jou het terugkerende punt dat je niet weet wat je wil. En dat is natuurlijk ook de reden dat jij gigantisch in een motivatiecrisis zit. Want waarom zou je nog doorgaan als alles ontdaan is van enige betekenis?
Juist ja, ik heb geen idee waarom ik er nu niet een eind aan zou maken. Alles voelt zo grijs. Ik vind het leven oprecht geen reet aan.

quote:
Wat dat betreft voel ik met je mee.
Dank! :)

quote:
Ik heb in ieder geval nog de momenten dat ik een bakkie koffie ga halen bij een koffietent en daar echt van kan genieten. Of zoals gisteren, flink lam worden op een boot op de Loosdrechtse plassen die ik gehuurd had met vrienden. Of muziek, dat is voor mij ook wel een fijne manier om even van alles te ontsnappen.
Ik heb dat veel gedaan net op het diepste punt der punten na de uitbraak met mijn ex. Zuipen als een malle in Krakow. Feesten, kroegentocht, met de meest wildvreemde mee en ergens eindigen in een bed waar je denkt, guttegut, waar zijn we nu weer mee bezig. Achteraf was dat gewoon meer een bevestiging zoeken dat het op sociaal vlak wel goed zat en dat ik er wel 'gewoon bij hoor'. Ik heb sowieso wel veel verhalen te vertellen omdat ik al veel heb meegemaakt, maar wat ik daar in 2 week tijd allemaal wel weer niet zag :') _O-

De koffietent, of met vrienden uit. Ik heb het ook wel gedaan, doe het nu ook nog wel sporadisch, maar ik voel er niks bij... Ik denk dan, ik kan nu ook wel gaan stappen, flirten, op iedereen afstappen, maar wat voor zin heeft dat? Overigens hebben beide 'peuten ook notitie gemaakt dat ik nu nog even weer niet aan het werk moet gaan omdat ik iedereen in het harnas zou jagen :+

quote:
In die zin vind ik het wel knap dat jouw therapeute jou van alle pillen af wil. Ik zou zonder in net zo'n situatie als jou aanbelanden.
Volgens de inmiddels 'peuten en mijn eigen huisarts heb ik ze niet nodig. Ik ben mentaal verder een gezonde jongen, goed stel hersens, maar is enorm ongelukkig geweest met zijn eigen opvoeding en mijn ex. Ze wijzen allemaal naar mijn verleden, mijn opvoeding, hoe mijn familie met mij is omgegaan en hoe dat eigenlijk heeft geresulteerd in het feit dat ik alleen nog overweg kan met mijn vader.

quote:
Ik hoorde inderdaad al van je hoe je met je familie aan het tobben was. Wat dat betreft ben ik ultiem gezegend met mijn familie, zodanig dat ik iedereen hetzelfde gun. Het geeft een bepaalde basis die iedereen zou moeten hebben!
Yes, basis. Basis heb ik niet. Als ik iets wil zijn het dingen die niet kunnen. O.a. een familie hebben, ergens langs kunnen gaan met kerst, sinterklaas, whatever. Dat soort typische dingen mis ik echt. ;( Dan ben ik ook gewoon schijt jaloers op dat soort momenten.
pi_129960057
quote:
1s.gif Op zondag 11 augustus 2013 23:18 schreef minthy het volgende:

[..]

Afleiding zoeken en verder ga ik daar niet op in. Ik hoop dat je dat begrijpt. Heel veel sterkte! :*

[..]

[..]

Klinkt goed, fijn!

[..]

Ja :* ik ga zo wel naar bed.
  zondag 11 augustus 2013 @ 23:20:38 #189
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_129960090
quote:
1s.gif Op zondag 11 augustus 2013 23:18 schreef minthy het volgende:

[..]

[..]

[..]

Klinkt goed, fijn!

[..]

wij zitten iets te dicht bij de dijken
pi_129960126
quote:

[..]

Grappig dat je dat zegt, ik doe dat ook vrij veel maar ik teer er misschien een half uur op. Maximaal een uur. Uitwaaien op het strand, heb dat overal wel gedaan op vakantie waar dat mogelijk was.

Soms ook letterlijk tot de late nachtelijke uurtjes gezeten. Soms kom je een bende tieners tegen die stiekem een jointje zitten te roken. Het levert altijd wel een babbel op (ik rook overigens niet). In die zin heb ik best een goed stel hersens/lichaam daar ik nergens aan verslaafd raak. In die zin ook wel weer jammer, daar ik nergens 'echt' op schiet. ;(
pi_129961158
quote:
1s.gif Op zondag 11 augustus 2013 23:19 schreef Miniem het volgende:

[..]

Ja :* ik ga zo wel naar bed.
Gelukkig ;)
Ik hoop dat je lekker slaapt en dat het morgen wat beter gaat :*
Tante minthy!! O+
pi_129961219
quote:
1s.gif Op zondag 11 augustus 2013 23:44 schreef minthy het volgende:

[..]

Gelukkig ;)
Ik hoop dat je lekker slaapt en dat het morgen wat beter gaat :*
Ik ga morgen naar een vriendin O+
pi_129961367
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 19:59 schreef Murmeli het volgende:

Oe ik zie iets wat ik nog niet gedaan heb! :P Bedankt dus voor de tip.

Ik herken wel iets in het betrokken voelen bij alles en iedereen, ik denk dat Minthy zich daar ook wel in kan vinden en dat je op die manier al snel niet meer om je zelf geeft en dat je langzamerhand zo richting een burn out aan het wandelen bent tot het letterlijk zwart voor de ogen zal worden.

Ik kan inderdaad erg slecht tegen negatief nieuws, het kommer en kwel van de samenleving. Met name omdat ik ook mensen van bovenaf heb meegemaakt die letterlijk geen ene fuck om andere geven behalve hun eigen portemoneeeee ... :r Het feit dat ik in dat soort kringen ben geweest geeft wel aan dat ik goed mijn best heb gedaan om de corporate ladder te beklimmen maar ook dat als ik de leiding had gehad ik al die schoften de deur had gewezen om meer mensen met empathie aan te nemen O+.

Al zit ik natuurlijk wel met het gegeven dat alles wat ik doe, zeg en denk is demotiverend. Ik heb geen plezier in dit leven op dit moment. Ik hoor zoveel gezeik en gezeur om me heen dat ik denk, als ik echt voor mezelf zou moeten kiezen trek ik een stekker er uit. Ik leef voor anderen op dit moment, wat mij indirect bezig blijft houden, en hopelijk kom ik mentaal in een beter veld te zitten zo langzamerhand.

Want ja, als iemand me nu vraagt, wat wil je nu echt? Zijn dat echt dingen die niet kunnen. Ivm mijn verleden, familie, ex, etc. Wat nu wel kan is weggaan, maar wat schiet ik daar nu eigenlijk mee op?

Het is om godsgruwelijke moedeloos van te worden. Ik ga uit, stappen, heb een vriendin, ga op vakantie, heb dingen te doen, kan ook rust nemen wanneer ik dat wil, maar ik zit continu tergend te zeiken en zaniken van oh wat is het leven kut :r En dan zou je denken dat al die negatieve gevoelens je wel mentaal moe zouden maken en je dus lekker kunt pitten, ho maar :') :') |:(
pi_129961429
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 23:20 schreef Royco1 het volgende:

[..]

wij zitten iets te dicht bij de dijken
Dat is dan helaas iets minder... Dan maar een pokke-eind rijden :P

quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 23:21 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Grappig dat je dat zegt, ik doe dat ook vrij veel maar ik teer er misschien een half uur op. Maximaal een uur. Uitwaaien op het strand, heb dat overal wel gedaan op vakantie waar dat mogelijk was.

Soms ook letterlijk tot de late nachtelijke uurtjes gezeten. Soms kom je een bende tieners tegen die stiekem een jointje zitten te roken. Het levert altijd wel een babbel op (ik rook overigens niet). In die zin heb ik best een goed stel hersens/lichaam daar ik nergens aan verslaafd raak. In die zin ook wel weer jammer, daar ik nergens 'echt' op schiet. ;(
Ik had tot m'n 15e nog nooit zee gezien, voor mij blijft het een bijzonder iets :P
Op vakantie gaan ken ik ook niet en ik begrijp ook niet waarom m'n bedrijfsarts er zo op hamert dat ik m'n koffers moet pakken voor een paar weken :')

Roken doe ik wel, gezien m'n achtergrond mag het een wonder heten dat ik niet meerdere verslavingen heb.
Tante minthy!! O+
pi_129961469
quote:
1s.gif Op zondag 11 augustus 2013 23:45 schreef Miniem het volgende:

[..]

Wat fijn, dan heb je iets om naar uit te kijken! Gaan jullie iets leuks doen?
Tante minthy!! O+
  zondag 11 augustus 2013 @ 23:51:55 #196
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_129961544
quote:
1s.gif Op zondag 11 augustus 2013 23:45 schreef Miniem het volgende:

[..]

ken ik haar ;)
Sporten voor Sophia
pi_129961550
quote:
14s.gif Op zondag 11 augustus 2013 23:50 schreef minthy het volgende:

[..]

Wat fijn, dan heb je iets om naar uit te kijken! Gaan jullie iets leuks doen?
Ik weet niet wat we gaan doen.
Gewoon iets :+ altijd fijn om haar weer te zien, stiekem vind ik haar gewoon leuk :')
pi_129961561
quote:
1s.gif Op zondag 11 augustus 2013 23:51 schreef Toekito het volgende:

[..]

ken ik haar ;)
Nee :P
  zondag 11 augustus 2013 @ 23:53:20 #199
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_129961619
quote:
1s.gif Op zondag 11 augustus 2013 23:52 schreef Miniem het volgende:

[..]

Nee :P
oh dus je liet me voor lul appen?

Nu echt slapen :W
Sporten voor Sophia
pi_129961700
quote:
1s.gif Op zondag 11 augustus 2013 23:53 schreef Toekito het volgende:

[..]

oh dus je liet me voor lul appen?

Nu echt slapen :W
Nee hoor, ze heeft een vriend ;)

Truste :W
pi_129961734
quote:
1s.gif Op zondag 11 augustus 2013 23:49 schreef minthy het volgende:

Roken doe ik wel, gezien m'n achtergrond mag het een wonder heten dat ik niet meerdere verslavingen heb.
Ik ging bij mezelf nu echt even na, maar ik ben eigenlijk nergens aan verslaafd. Ik denk wel dat als ik 5000x pilletjes valium zou hebben dat het gruwelijk lastig zou worden om me daaraan niet te verlekkeren :9 :9 maar ook dat zou moeten lukken.
pi_129962160
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 23:48 schreef sitting_elfling het volgende:

Ik herken wel iets in het betrokken voelen bij alles en iedereen, ik denk dat Minthy zich daar ook wel in kan vinden en dat je op die manier al snel niet meer om je zelf geeft en dat je langzamerhand zo richting een burn out aan het wandelen bent tot het letterlijk zwart voor de ogen zal worden.

Check ^O^
Tante minthy!! O+
pi_129962219
quote:
1s.gif Op zondag 11 augustus 2013 23:52 schreef Miniem het volgende:

[..]

Ik weet niet wat we gaan doen.
Gewoon iets :+ altijd fijn om haar weer te zien, stiekem vind ik haar gewoon leuk :')
Maar zien wat er gebeurt, ik ben er fan van _O_
Dat ze bezet is maakt het weer een stuk minder...
Tante minthy!! O+
pi_129962535
quote:
10s.gif Op maandag 12 augustus 2013 00:04 schreef minthy het volgende:

[..]

Maar zien wat er gebeurt, ik ben er fan van _O_
Dat ze bezet is maakt het weer een stuk minder...
Waar ben je fan van? :D
pi_129962694
quote:
1s.gif Op maandag 12 augustus 2013 00:11 schreef Miniem het volgende:

[..]

Dingen op z'n beloop laten, niet alles van tevoren plannen :P
Grappig, daarover had ik vanavond ook al een kletsje met iemand anders. Op werk ben ik overgeorganiseerd, privé absoluut niet. Op werk hou ik van chaotische collega's, privé vind ik het heerlijk om georganiseerde mensen om me heen te hebben :D
Tante minthy!! O+
pi_129962708
quote:
1s.gif Op maandag 12 augustus 2013 00:11 schreef Miniem het volgende:

[..]

Ik kan hier soms wel om lachen.

pi_129962949
quote:
1s.gif Op maandag 12 augustus 2013 00:15 schreef minthy het volgende:

[..]

Dingen op z'n beloop laten, niet alles van tevoren plannen :P
Grappig, daarover had ik vanavond ook al een kletsje met iemand anders. Op werk ben ik overgeorganiseerd, privé absoluut niet. Op werk hou ik van chaotische collega's, privé vind ik het heerlijk om georganiseerde mensen om me heen te hebben :D
Ik hou wel van plannen, duidelijkheid. Alleen zulke dingen hoef je toch helemaal niet te plannen, gewoon elkaar weer zien, praten, wat drinken en wat doen.
Spontane dingen hou ik wel erg van. Als iemand me een keer mee vraagt naar iets ofzo, gewoon het onverwachte.
pi_129963359
Hoe zorg je dat je na een paniek aanval weer tot jezelf komt? Ik blijf dan toch in de angst hangen en vind het heel moeilijk om me weer veilig te gaan voelen. Daardoor slaap ik ook al heel lang heel slecht en dat werkt natuurlijk niet bevorderlijk. Maar ik voel dat ik nu constant op scherp sta, in de vlucht stand en ik krijg er ook lichamelijke klachten van.
pi_129963458
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 00:29 schreef Onnozelaar het volgende:
Hoe zorg je dat je na een paniek aanval weer tot jezelf komt? Ik blijf dan toch in de angst hangen en vind het heel moeilijk om me weer veilig te gaan voelen. Daardoor slaap ik ook al heel lang heel slecht en dat werkt natuurlijk niet bevorderlijk. Maar ik voel dat ik nu constant op scherp sta, in de vlucht stand en ik krijg er ook lichamelijke klachten van.
Door te beseffen dat zo'n paniek aanval gore onzin is. Ik heb zelf last gehad van paniekaanvallen, hyperventilatie etc. Maar ben door de medische kliek gegaan en er was fysiek niks mis. Toen ging het belletje in mijn hoofd af, hey, er is niks mis. Dit slaat dus nergens op. Ik voel ze soms nog wel, zo'n hyperventilatie aanval, maar het neemt nooit meer mijn gedachten over.
pi_129963560
quote:
1s.gif Op maandag 12 augustus 2013 00:20 schreef Miniem het volgende:

[..]

Ik hou wel van plannen, duidelijkheid. Alleen zulke dingen hoef je toch helemaal niet te plannen, gewoon elkaar weer zien, praten, wat drinken en wat doen.
Spontane dingen hou ik wel erg van. Als iemand me een keer mee vraagt naar iets ofzo, gewoon het onverwachte.
Meestal ben ik degene die het op de heupen krijgt qua onverwachte dingen, zoals in de nacht ineens het plan krijgen om de volgende ochtend eens naar Luxemburg te rijden. Gewoon zonder doel en zien wat je tegenkomt. Heerlijk! :D
Zal nog wel even duren voordat ik dat soort dingen weer ga doen, al viel het me vanavond op dat ik deze week alweer ruim 500km op de teller had staan :P
Tante minthy!! O+
pi_129963616
quote:
1s.gif Op maandag 12 augustus 2013 00:34 schreef minthy het volgende:

[..]

Meestal ben ik degene die het op de heupen krijgt qua onverwachte dingen, zoals in de nacht ineens het plan krijgen om de volgende ochtend eens naar Luxemburg te rijden. Gewoon zonder doel en zien wat je tegenkomt. Heerlijk! :D
Zal nog wel even duren voordat ik dat soort dingen weer ga doen, al viel het me vanavond op dat ik deze week alweer ruim 500km op de teller had staan :P
Haha, ik zou met je meegaan, heerlijk O+
pi_129963706
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 00:29 schreef Onnozelaar het volgende:
Gelukkig heb ik het slechts een aantal keren gehad, vond het doodeng, vooral de eerste. Volgens mij was het ook één van m'n eerste vragen hier, "help, waar heb ik nu last van?".
Na de eerste aanval ben ik ook angstig gebleven en kwam er van slapen niks meer. De keren erna lukte het om te denken dat het maar een mindfuck is en dat het even later weer af zou zakken, daarvan werd ik rustiger.
Tante minthy!! O+
pi_129963770
quote:
1s.gif Op maandag 12 augustus 2013 00:34 schreef minthy het volgende:

[..]

Daar krijg ik met name last van tijdens kuttige momenten, niet wanneer het heel goed ging ofzo :D. Maar je weet zelf ook dat dit gedrag van je enigszins gejaag is om weg te lopen van je echte issues. (denk ik..) :)
pi_129963776
Sterker nog; m'n eerste paniekaanval was in de nacht voordat ik door m'n werkgever naar huis gestuurd werd, door die nacht was ik ontzettend aan de wiebel geraakt die dag...
Tante minthy!! O+
pi_129963818
quote:
1s.gif Op maandag 12 augustus 2013 00:36 schreef Miniem het volgende:

[..]

Haha, ik zou met je meegaan, heerlijk O+
Ja, echt heerlijk! Helaas zijn er maar weinig mensen voor te porren, m'n ex vond het maar niks :P
Tante minthy!! O+
pi_129963854
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 00:32 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Door te beseffen dat zo'n paniek aanval gore onzin is. Ik heb zelf last gehad van paniekaanvallen, hyperventilatie etc. Maar ben door de medische kliek gegaan en er was fysiek niks mis. Toen ging het belletje in mijn hoofd af, hey, er is niks mis. Dit slaat dus nergens op. Ik voel ze soms nog wel, zo'n hyperventilatie aanval, maar het neemt nooit meer mijn gedachten over.
Bij mij neemt het ook niet echt mijn gedachten over, maar de stress zit in mijn lichaam. En ik merk dat de afgelopen paar maanden daardoor lichamelijk en mentaal heel uitputtend zijn geweest.
Want het is verder niet dat ik allemaal rare dingen zit te denken, of mezelf bang maak. Ik zit gewoon en dan reageert mijn lichaam opeens en ik heb er geen controle over. Maar die constante spanning en dat op scherp staan en dat gevoel van nergens veilig zijn, dat is zo ontzettend vermoeiend. Terwijl ik dus echt wel weet dat er geen reden is om bang te zijn en dat er niets aan de hand is, maar mijn hele lichaam staat gewoon stijf.
pi_129963871
quote:
1s.gif Op maandag 12 augustus 2013 00:40 schreef minthy het volgende:
Sterker nog; m'n eerste paniekaanval was in de nacht voordat ik door m'n werkgever naar huis gestuurd werd, door die nacht was ik ontzettend aan de wiebel geraakt die dag...
Mijn 1e was nadat ik net terug kwam uit een interview, enorm slecht had geslapen. En alleen maar energie drank en espresso's echt wegtankte als water.

En toen ik ging zitten, en men vroeg, wat wil je? Ik zei uiteraard espresso. Dat was direct hoppatah! Weggetankt :') :@. Interview ging fantastisch. Ik de trein weer in en begon toch te stuiteren. De tering :')
pi_129963929
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 00:40 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Daar krijg ik met name last van tijdens kuttige momenten, niet wanneer het heel goed ging ofzo :D. Maar je weet zelf ook dat dit gedrag van je enigszins gejaag is om weg te lopen van je echte issues. (denk ik..) :)
Dat is hier juist andersom, ik flik dat als ik goed in m'n vel hang en weinig last van angst heb :P
Gejaagdheid stop ik in m'n werk en voorheen in m'n studie, niet in roadtripjes. Zou gevaarlijk worden, zo'n wild wief achter het stuur :D
Tante minthy!! O+
pi_129963957
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 00:43 schreef Onnozelaar het volgende:

[..]

Bij mij neemt het ook niet echt mijn gedachten over, maar de stress zit in mijn lichaam. En ik merk dat de afgelopen paar maanden daardoor lichamelijk en mentaal heel uitputtend zijn geweest.
Want het is verder niet dat ik allemaal rare dingen zit te denken, of mezelf bang maak. Ik zit gewoon en dan reageert mijn lichaam opeens en ik heb er geen controle over. Maar die constante spanning en dat op scherp staan en dat gevoel van nergens veilig zijn, dat is zo ontzettend vermoeiend. Terwijl ik dus echt wel weet dat er geen reden is om bang te zijn en dat er niets aan de hand is, maar mijn hele lichaam staat gewoon stijf.
Feest van herkennnnniiiiiiing.

Het 1e wat ik zou zeggen is, laten vallen. Alles wat je om je heen kunt laten vallen. Echt zo veel mogelijk. En zoveel mogelijk kappen met suikers en cafeine en veel slapen.

Dat was direct 99% van al die rare dingen waar jij het nu over hebt kwijt. Het zijn in wezen allemaal psychosomatische klachten. Allemaal!
pi_129964018
quote:
1s.gif Op maandag 12 augustus 2013 00:45 schreef minthy het volgende:

[..]

Dat is hier juist andersom, ik flik dat als ik goed in m'n vel hang en weinig last van angst heb :P
Gejaagdheid stop ik in m'n werk en voorheen in m'n studie, niet in roadtripjes. Zou gevaarlijk worden, zo'n wild wief achter het stuur :D
Mja, maar ik denk dat jij ook wel wat interne sociale angsten hebt, en daar heb ik verder niet zo veel last van. Ik denk dat daar het verschil zit. Vandaar dat ik ook twijfel of je hoofd niet een loopje neemt met je gedachten over het goed voelen :P.

Hoe dan ook, gewoon gekke rare spontane dingen doen. Ik ben er altijd al voor in geweest en doe het wanneer ik dat kan. Komend weekend zit ik in Hannover, Dan is het Florida, en daarna gaan we weer andere gekke rare avonturen doen.
pi_129964114
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 00:43 schreef Onnozelaar het volgende:

[..]

Zorg ervoor dat je die stress kwijtraakt op één of andere manier. Ik had hetzelfde en zit sinds april thuis met een vette burnout. De klachten die je noemt had ik ook, ik overdrijf niet als ik zeg dat ze vertienvoudigd zijn sinds ik thuis ben ;)
Tante minthy!! O+
pi_129964191
quote:
1s.gif Op maandag 12 augustus 2013 00:51 schreef minthy het volgende:

[..]

Zorg ervoor dat je die stress kwijtraakt op één of andere manier. Ik had hetzelfde en zit sinds april thuis met een vette burnout. De klachten die je noemt had ik ook, ik overdrijf niet als ik zeg dat ze vertienvoudigd zijn sinds ik thuis ben ;)
Zeg maar gerust, verhonderdvoudigd.

Ik moest alles loslaten, ik deed dat. En poef, alles ging nog een 100x keer erger :').
pi_129964200
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 00:47 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Mja, maar ik denk dat jij ook wel wat interne sociale angsten hebt, en daar heb ik verder niet zo veel last van. Ik denk dat daar het verschil zit. Vandaar dat ik ook twijfel of je hoofd niet een loopje neemt met je gedachten over het goed voelen :P.

Hoe dan ook, gewoon gekke rare spontane dingen doen. Ik ben er altijd al voor in geweest en doe het wanneer ik dat kan. Komend weekend zit ik in Hannover, Dan is het Florida, en daarna gaan we weer andere gekke rare avonturen doen.
Absoluut dat m'n vaak negatieve gedachten een loopje met me nemen, zeg maar rustig een sprint :P

Jij pakt het iets groter aan dan ik, ik word al blij van een middagje kuieren op het strand :D
Tante minthy!! O+
pi_129964230
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 00:46 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Feest van herkennnnniiiiiiing.

Het 1e wat ik zou zeggen is, laten vallen. Alles wat je om je heen kunt laten vallen. Echt zo veel mogelijk. En zoveel mogelijk kappen met suikers en cafeine en veel slapen.

Dat was direct 99% van al die rare dingen waar jij het nu over hebt kwijt. Het zijn in wezen allemaal psychosomatische klachten. Allemaal!
O ja, die conclusie is er al eerder getrokken. Schouderblessures die niet wilde helen, bleek psychosomatisch. En de laatste tijd sowieso allemaal vreemdsoortige lichamelijk klachten (verschrikkelijke pijn aan de achterkant van mijn heupen, wtf?) waar ik me maar niet druk om maak, omdat ik weet dat het inderdaad een psychische oorsprong heeft.
Ik merk dat ik sowieso al heel lang mijn leven steeds verder aan het versimpelen ben. Sociaal leven staat op een heel laag pitje, relaties wil ik niet eens aan beginnen, werk ben ik kwijt geraakt, maar ik heb ook geaccepteerd dat dat nu even te veel is. Dus dingen laten vallen ben ik volgens mij automatisch al wel mee bezig.
Suiker is ook een goede. Stond er niet eens zo bij stil, maar ik eet veel te veel suiker de laatste tijd.
Wow maar het is zo extreem hoe heftig je lichaam kan reageren op de dingen die je meemaakt.
pi_129964294
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 00:53 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Zeg maar gerust, verhonderdvoudigd.

Ik moest alles loslaten, ik deed dat. En poef, alles ging nog een 100x keer erger :').
Klopt, maar ik wou het weer eens niet te erg maken :+
De spierpijn is sinds gisteren ook weer in alle hevigheid terug. Ik weet niet of het komt van de spanning of van het uitsloven in de tuin. Ik denk het eerste.
Zal me benieuwen hoe het dinsdagavond zal gaan daarmee, na een flink aantal kilometers sjouwen.
Tante minthy!! O+
pi_129964300
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 00:54 schreef Onnozelaar het volgende:

[..]

O ja, die conclusie is er al eerder getrokken. Schouderblessures die niet wilde helen, bleek psychosomatisch. En de laatste tijd sowieso allemaal vreemdsoortige lichamelijk klachten (verschrikkelijke pijn aan de achterkant van mijn heupen, wtf?) waar ik me maar niet druk om maak, omdat ik weet dat het inderdaad een psychische oorsprong heeft.
Ik merk dat ik sowieso al heel lang mijn leven steeds verder aan het versimpelen ben. Sociaal leven staat op een heel laag pitje, relaties wil ik niet eens aan beginnen, werk ben ik kwijt geraakt, maar ik heb ook geaccepteerd dat dat nu even te veel is. Dus dingen laten vallen ben ik volgens mij automatisch al wel mee bezig.
Suiker is ook een goede. Stond er niet eens zo bij stil, maar ik eet veel te veel suiker de laatste tijd.
Wow maar het is zo extreem hoe heftig je lichaam kan reageren op de dingen die je meemaakt.
Moah vind dat wel meevallen hoor.

Ik heb wel eens gekotst omdat ik de trein uit moest in een stad die me aan mijn ex moest denken. Of gewoon nachtmerries en 5 keer kotsen achter elkaar. Of kotsen wanneer je ergens in een supermarkt staat en je als een gek naar huis rent om dat je een nummer hoort van je ex. PTSSer hier :').

Echt, wil je echt van die issues af, ik heb nauwelijks meer psychosomatische klachten behalve als het om mijn ex gaat, komt dat door dat ik echt alles heb laten vallen :)
pi_129964398
quote:
1s.gif Op maandag 12 augustus 2013 00:51 schreef minthy het volgende:

[..]

O ja een burn out heb ook gehad. Daarna ben ik mijn baan ook kwijtgeraakt. Toen kwam ik eerst in een dip, daarna gebeurde er iets heftigs, maar ging het vreemd genoeg beter en nu komt alle stress er weer uit.
Stomme is dat ik dit soort reacties al sinds mijn 18e heb. Elke keer als er dan weer iets gebeurd is krijg ik zo'n stess ontladings periode. Alleen is het nu heel heftig en ligt de oorzaak ook wat moeilijker.
pi_129964496
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 00:56 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Moah vind dat wel meevallen hoor.

Ik heb wel eens gekotst omdat ik de trein uit moest in een stad die me aan mijn ex moest denken. Of gewoon nachtmerries en 5 keer kotsen achter elkaar. Of kotsen wanneer je ergens in een supermarkt staat en je als een gek naar huis rent om dat je een nummer hoort van je ex. PTSSer hier :').

Echt, wil je echt van die issues af, ik heb nauwelijks meer psychosomatische klachten behalve als het om mijn ex gaat, komt dat door dat ik echt alles heb laten vallen :)
Ik heb dat een keer gehad toen ik in de gang de collega tegenkwam die me had aangerand. Terwijl het toen al een tijdje geleden was, maar ik raakte helemaal overstuur. Naar huis gegaan, gekotst en toen was het ook meteen weer beter.
Maar hoe bedoel je dat precies, alles laten vallen?
pi_129964764
Hey jongens dat kotsen klinkt best heftig maar hoe zit dat dan precies? Je bent ergens en door een of andere prikkel of mindtwist moet je ter plekke kotsen of je voelt je zo beroerd maar je kan nog wel een veilige plek zoeken om te kotsen (thuis/wc)? Bizar dat je lijf zo kan reageren op bepaalde dingen.
pi_129964856
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 01:10 schreef MCH het volgende:
Hey jongens dat kotsen klinkt best heftig maar hoe zit dat dan precies? Je bent ergens en door een of andere prikkel of mindtwist moet je ter plekke kotsen of je voelt je zo beroerd maar je kan nog wel een veilige plek zoeken om te kotsen (thuis/wc)? Bizar dat je lijf zo kan reageren op bepaalde dingen.
Yes.

Negatieve associatie met een traumatisch verleden is maag 180 graden ondersteboven. En kotseflots maar! Het is niet aan te raden, voor deze meuk volg ik nu EMDR therapie :)
pi_129964884
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 01:10 schreef MCH het volgende:
Ja ik heb bij mezelf het idee dat de spanning dan zo erg oploopt dat er een reactie in het lichaam ontstaat.
pi_129965005
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 01:12 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Yes.

Negatieve associatie met een traumatisch verleden is maag 180 graden ondersteboven. En kotseflots maar! Het is niet aan te raden, voor deze meuk volg ik nu EMDR therapie :)
Dus je bent daadwerkelijk wel eens in een winkel over je nek gegaan?
pi_129965283
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 01:17 schreef MCH het volgende:

[..]

Dus je bent daadwerkelijk wel eens in een winkel over je nek gegaan?
Het werd de straat :) En dat was inderdaad zelfs nog een goede 2 keer, voordat ik een wc te pakken had :').
pi_129965472
Heftig heftig. :P
pi_129968138
Ik had vorige week voor het eerst in mijn leven een hyperventilatieaanval. Dat vond ik ook vrij heftig en beangstigend. Gelukkig was het vrij snel voorbij doordat ik 10x tegen mezelf heb gezegd dat er niets aan de hand was. Toen werd ik weer rustiger. Daarna nog wel een vette jankbui gehad...

De reden is mij nog niet helemaal duidelijk omdat er geen concrete aanleiding was. In ieder geval was ik die dag al in een rare stemming. Moest over mijn huidige relatie nadenken, over dat het soms zo moeilijk is. En toen begon het dus. Ik denk dat verlatingsangst er aan ten grondslag ligt. Vorig jaar is mijn vorige relatie op een vrij heftige manier uit gegaan. Waarschijnlijk heeft dat toch meer invloed als ik dacht. Verlatingsangst heeft trouwens ook met mijn opvoeding te maken deels.

Naja, dat hyperventileren vond ik echt heftig, maar ben er niet zo heel bang voor omdat ik heb gemerkt dat ik het ook onder controle heb kunnen krijgen.
pi_129971912
Nou, Gray stoeit ook even met z'n zen!
pi_129973046
Ik denk wel eens dat bij overgeven je lijf het te heftig vindt om het te slikken (letterlijk en figuurlijk), dus dan maar kwijt raken door over te geven in alle heftigheid.

Christine Beerlandt heeft een boek geschreven over de achterliggende 'kwalen'/ideeen van ziektes (van pijn aan je grote teen tot bepaalde ziektebeelden; het heet: de sleutel tot zelfbevrijding) en tot nu toe klopt het vaak wel aardig voor mij als ik het terug vertaal naar mijn eigen klachten (heb het zelf niet, maar leen het boek soms even van iemand). Veel mensen zullen het boek te zweverig vinden en ik vind het soms ook wel erg overdreven gebracht en 'geloof' niet alles, maar vind het ook wel weer interessant omdat lichaam en geest zo gekoppeld zijn :P.
  maandag 12 augustus 2013 @ 14:00:17 #238
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_129976735
Blegh.. Ik zit al sinds vanmorgen 8 uu rop m'n werk maar heb zowat nog niets gedaan. Kan me er gewoon niet meer op focussen. Alles is saai, te traag, te ellendig, gewoon niet leuk meer. Ben ook zoals altijd weer fucking moe/lui, dus dat helpt ook niet echt mee. De concentratie is ver te zoeken dus.
Geen idee wat eraan te doen ;(
pi_129978211
quote:
7s.gif Op maandag 12 augustus 2013 14:00 schreef Cue_ het volgende:
Blegh.. Ik zit al sinds vanmorgen 8 uu rop m'n werk maar heb zowat nog niets gedaan. Kan me er gewoon niet meer op focussen. Alles is saai, te traag, te ellendig, gewoon niet leuk meer. Ben ook zoals altijd weer fucking moe/lui, dus dat helpt ook niet echt mee. De concentratie is ver te zoeken dus.
Geen idee wat eraan te doen ;(
toe aan vakantie? Of gewoon te weinig uitdaging in job (remedie: jobhoppen)
  maandag 12 augustus 2013 @ 14:42:37 #240
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_129978241
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 14:41 schreef Wicked-Game het volgende:
toe aan vakantie? Of gewoon te weinig uitdaging in job (remedie: jobhoppen)
Beide denk ik. Heb het gewoon uberhaupt even gehad. Ben veels te moe de laatste tijd. En daarbij is alles maar saai. Dus ben idd wel af en toe aan het kijken naar wat anders.
Enige probleem is dat ik geen idee heb wat ik dan wel precies wil. En dat ik ook het gevoel heb dat ik het kan.
pi_129978324
quote:
7s.gif Op maandag 12 augustus 2013 14:42 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Beide denk ik. Heb het gewoon uberhaupt even gehad. Ben veels te moe de laatste tijd. En daarbij is alles maar saai. Dus ben idd wel af en toe aan het kijken naar wat anders.
Enige probleem is dat ik geen idee heb wat ik dan wel precies wil. En dat ik ook het gevoel heb dat ik het kan.
If beide, dan eerst maar eens vakantie! Heb je in iedergeval even tijd om na te gaan wat je wil, of kan je er uberhaupt over nadenken. Ook wel eens gedacht aan cursussen/trainingen? Want jobs zoeken zonder doel wat jij wilt (draait toch alles om) schiet ook niet op... :D
  maandag 12 augustus 2013 @ 14:48:33 #242
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_129978404
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 14:45 schreef Wicked-Game het volgende:

[..]

If beide, dan eerst maar eens vakantie! Heb je in iedergeval even tijd om na te gaan wat je wil, of kan je er uberhaupt over nadenken. Ook wel eens gedacht aan cursussen/trainingen? Want jobs zoeken zonder doel wat jij wilt (draait toch alles om) schiet ook niet op... :D
Ik heb in oktober 2 weken. Dus dat duurt nog even.
Geen idee wat ik dan zou willen doen. Dat is het grootste probleem .. ik heb gewoon geen idee. Nouja geen idee is misschien wat overdrevent, want het is gewoon in de IT en iets van consultancy of programmeren of combi ofzo zeg maar. Het moet me maar net aanspreken. En als het dat doet, dat ik ook het gevoel heb dat ik het kan. Denk dat in het laatste mijn grootste probleem zit. Er hoeft maar iets tussen te staan waarvan ik denk "WTF?" en dan ga ik al enorm twijfelen.
pi_129978473
quote:
7s.gif Op maandag 12 augustus 2013 14:48 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Geen idee wat ik dan zou willen doen. Dat is het grootste probleem .. ik heb gewoon geen idee. Nouja geen idee is misschien wat overdrevent, want het is gewoon in de IT en iets van consultancy of programmeren of combi ofzo zeg maar. Het moet me maar net aanspreken. En als het dat doet, dat ik ook het gevoel heb dat ik het kan. Denk dat in het laatste mijn grootste probleem zit. Er hoeft maar iets tussen te staan waarvan ik denk "WTF?" en dan ga ik al enorm twijfelen.
Waarom zou uberhaupt het gevoel/idee bij je opkomen dat je het niet zou kunnen? (Gevalletje faalangst?) En consultancy kan ik je genoeg over vertellen, opzich een leuke wereld zolang je het niet erg vind om te reizen, soms wat lange dagen te maken, en je niet echt collega's hebt waar je een band mee opbouwt. Als je dat prima vind dan is consultancy wel iets :)
  maandag 12 augustus 2013 @ 14:53:54 #244
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_129978577
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 14:50 schreef Wicked-Game het volgende:

Waarom zou uberhaupt het gevoel/idee bij je opkomen dat je het niet zou kunnen? (Gevalletje faalangst?) En consultancy kan ik je genoeg over vertellen, opzich een leuke wereld zolang je het niet erg vind om te reizen, soms wat lange dagen te maken, en je niet echt collega's hebt waar je een band mee opbouwt. Als je dat prima vind dan is consultancy wel iets :)
gevalletje onzekerheid, verlegenheid, faalangst etc etc :P
Consultancy is denk ik niet de baan waar ik echt voor wil gaan, maar het is wel iets waar je veel van kan leren.
Het liefst reis ik zo min mogelijk en werk ik bij een bedrijf en voor dat bedrijf. Tenminste, ik denk dat ik dat wil, wantja wat weet ik er nu van :')
pi_129978815
quote:
7s.gif Op maandag 12 augustus 2013 14:53 schreef Cue_ het volgende:

[..]

gevalletje onzekerheid, verlegenheid, faalangst etc etc :P
Consultancy is denk ik niet de baan waar ik echt voor wil gaan, maar het is wel iets waar je veel van kan leren.
Het liefst reis ik zo min mogelijk en werk ik bij een bedrijf en voor dat bedrijf. Tenminste, ik denk dat ik dat wil, wantja wat weet ik er nu van :')
Hmm, zijn wel angsten en eigenschappen die in de consultancy niet echt handig zijn. Je moet best jezelf assertief opstellen, en informatie gaan halen ze komen het helaas niet brengen. Denk dan eerder dat je beter af bent met een job waarin je door een manager of teamleider word voorzien van opdrachten.

Als je zo min mogelijk wilt reizen is consultancy ook niet helemaal mogelijk, tuurlijk er zijn uitzonderingen maar ben al vaak genoeg heel Nederland door geraced vanwege mijn job.

En tja, hoe je erachter komt is lastig, tenzij je ergens een dagje mag meelopen.
  maandag 12 augustus 2013 @ 15:01:10 #246
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_129978870
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 14:59 schreef Wicked-Game het volgende:
Hmm, zijn wel angsten en eigenschappen die in de consultancy niet echt handig zijn. Je moet best jezelf assertief opstellen, en informatie gaan halen ze komen het helaas niet brengen. Denk dan eerder dat je beter af bent met een job waarin je door een manager of teamleider word voorzien van opdrachten.

Als je zo min mogelijk wilt reizen is consultancy ook niet helemaal mogelijk, tuurlijk er zijn uitzonderingen maar ben al vaak genoeg heel Nederland door geraced vanwege mijn job.

En tja, hoe je erachter komt is lastig, tenzij je ergens een dagje mag meelopen.
Als ik goed en zeker van mezelf ben, dan komt het allemaal wel goed. Dus ik denk dat ik het best wel zou kunnen. Zoals gezegd, het zou wel goed zijn als ik zoiets zou gaan doen, maar of ik het echt wil is een tweede.

Binnenkort wss ook een beetje aan de slag voor t bedrijf van m'n pa. Wie weet wat daar allemaal te doen is.
pi_129979082
quote:
7s.gif Op maandag 12 augustus 2013 15:01 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Als ik goed en zeker van mezelf ben, dan komt het allemaal wel goed. Dus ik denk dat ik het best wel zou kunnen. Zoals gezegd, het zou wel goed zijn als ik zoiets zou gaan doen, maar of ik het echt wil is een tweede.

Binnenkort wss ook een beetje aan de slag voor t bedrijf van m'n pa. Wie weet wat daar allemaal te doen is.
Consultancy leer je heel veel van, maar je moet niet bang zijn om op je bek te gaan.
  maandag 12 augustus 2013 @ 15:11:48 #248
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_129979234
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 15:08 schreef Wicked-Game het volgende:

Consultancy leer je heel veel van, maar je moet niet bang zijn om op je bek te gaan.
Maargoed allemaal weer gedoe/vragen etc. Wordt het niet makkelijker op enzo.
pi_129979428
quote:
7s.gif Op maandag 12 augustus 2013 15:11 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Maargoed allemaal weer gedoe/vragen etc. Wordt het niet makkelijker op enzo.
Misschien daarom ook goed eerst jezelf eens de vraag te stellen:
- Wat kan ik?
- Wat wil ik?
- Waar ben ik goed in?
- Waar ben ik slecht in?
- Wat wil ik echt niet?
- Wat vind ik leuk (kan ook hobby zijn)
- Waar word ik blij van
- Interactie met mensen leuk? Ja/Nee?
- Gezag vind ik leuk? Of opereer liever alleen
- Etc etc etc etc...

Genoeg punt om antwoorden op te geven.
  maandag 12 augustus 2013 @ 15:20:41 #250
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_129979717
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 15:15 schreef Wicked-Game het volgende:

[..]

Misschien daarom ook goed eerst jezelf eens de vraag te stellen:
- Wat kan ik? Uhm, een beetje programmeren
- Wat wil ik? Niet fulltime programmeren meer
- Waar ben ik goed in? Niet echt iets speciaals
- Waar ben ik slecht in? van begin tot eind helemaal gemotiveerd zijn
- Wat wil ik echt niet? Tja dat ligt aan wat er is
- Wat vind ik leuk (kan ook hobby zijn) Dat is een goede.. uhm dingen die niet met werk te maken hebben. Lees, ga naar t theater, zit in de kroeg.. :')
- Waar word ik blij van Ook weer zo'n goede. contact met leuke mensen?
- Interactie met mensen leuk? Ja/Nee? Meestal wel, zeer afhankelijk van de persoon
- Gezag vind ik leuk? Of opereer liever alleen Geen probleem met gezag.
pi_129980464
quote:
7s.gif Op maandag 12 augustus 2013 15:20 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Ik zou in de kroeg theater recensies gaan schrijven :P
  maandag 12 augustus 2013 @ 15:39:48 #252
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_129980610
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 15:35 schreef Wicked-Game het volgende:
Ik zou in de kroeg theater recensies gaan schrijven :P
Maargoed, genoeg erover. Tis en blijft kut allemaal.
pi_129980649
quote:
7s.gif Op maandag 12 augustus 2013 15:39 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Maargoed, genoeg erover. Tis en blijft kut allemaal.
Keep your head up! En vakantie is misschien wel prio 1 ;) Al is het overigens toch overal komkommertijd, zit nu ook bij een klant niet zoveel uit te voeren
pi_129980771
quote:
7s.gif Op maandag 12 augustus 2013 15:20 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Zou het kunnen zijn dat je je motivatie terugkrijgt zodra het beter gaat met je sociale leven?
  maandag 12 augustus 2013 @ 15:44:38 #255
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_129980825
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 15:43 schreef Comp_Lex het volgende:
Zou het kunnen zijn dat je je motivatie terugkrijgt zodra het beter gaat met je sociale leven?
Geen idee. Opzich had ik er paar weken terug nog weinig last van. Had toen wel even leuk projectje en werkte ik juist erg veel. Maar alles is weg. Ben alleen nog bezig met spelletjes en dingen voor m'n pa te doen :')
pi_129980934
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 15:43 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Kern van waarheid, maar gezien haar kroeg verhaal en leuke mensen vraag ik mij af of komkommert daar echt last van heeft?
pi_129980939
quote:
7s.gif Op maandag 12 augustus 2013 15:44 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Geen idee. Opzich had ik er paar weken terug nog weinig last van. Had toen wel even leuk projectje en werkte ik juist erg veel. Maar alles is weg. Ben alleen nog bezig met spelletjes en dingen voor m'n pa te doen :')
Mjah, dat is niet leuk. Je moet wel wat leuks zoeken. Was je daar al mee bezig of lukt het niet?
  maandag 12 augustus 2013 @ 15:47:12 #258
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_129980967
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 15:46 schreef Wicked-Game het volgende:

Kern van waarheid, maar gezien haar kroeg verhaal en leuke mensen vraag ik mij af of komkommert daar echt last van heeft?
Absoluut last van. Kroeg is een soort van 'laatste uitweg' zeg maar. Verder is m'n sociale leven weinig aanwezig. .
  maandag 12 augustus 2013 @ 15:47:32 #259
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_129980989
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 15:46 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Mjah, dat is niet leuk. Je moet wel wat leuks zoeken. Was je daar al mee bezig of lukt het niet?
Iets leuks zoeken. Tja wat is leuk is dan de vraag he. Als ik dat wist ging ik het wel doen (denk ik)
pi_129981126
quote:
7s.gif Op maandag 12 augustus 2013 15:47 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Iets leuks zoeken. Tja wat is leuk is dan de vraag he. Als ik dat wist ging ik het wel doen (denk ik)
Je zat toch bij de nieuwe mensen ontmoeten club? (hier op Fok) Is het niet iets om dat weer op te pakken?
pi_129981163
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 15:50 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Je zat toch bij de nieuwe mensen ontmoeten club? (hier op Fok) Is het niet iets om dat weer op te pakken?
Goed idee uberhaupt, anderzijds vrienden/vriendinnen die meegaan of willen naar feestjes, festivals, dagje stad in, strand etc. etc. lijkt me toch niet al te moeilijk.
pi_129981213
quote:
18s.gif Op maandag 12 augustus 2013 11:35 schreef Gray het volgende:
Nou, Gray stoeit ook even met z'n zen!
Whats up brother? ;(

quote:
7s.gif Op maandag 12 augustus 2013 14:48 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Jij kunt programmeren? *boks*, heb het veel moeten doen voor mijn werk. Het was schijt saai.
  maandag 12 augustus 2013 @ 15:52:45 #263
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_129981239
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 15:50 schreef Comp_Lex het volgende:
Ben ik even idd bij geweest kort. Niets voor mij .
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 15:51 schreef Wicked-Game het volgende:
Goed idee uberhaupt, anderzijds vrienden/vriendinnen die meegaan of willen naar feestjes, festivals, dagje stad in, strand etc. etc. lijkt me toch niet al te moeilijk.
Moet je wel mensen kennen die met jou om wlilen gaan / waarmee ik wil omgaan.
Tijdje ging het wel lekker, totdat ik me toch minder relaxed ging voelen en langzaamaan mensen weggeduwd. Dus dan blijft er weinig meer over.
pi_129981261
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 15:46 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Laten we het verhaal omdraaien. Ben jij er mee bezig?
pi_129981469
quote:
7s.gif Op maandag 12 augustus 2013 15:52 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Ben ik even idd bij geweest kort. Niets voor mij .

[..]

Moet je wel mensen kennen die met jou om wlilen gaan / waarmee ik wil omgaan.
Tijdje ging het wel lekker, totdat ik me toch minder relaxed ging voelen en langzaamaan mensen weggeduwd. Dus dan blijft er weinig meer over.
Waarom is het niets voor jou?

Het wegduwen is nooit handig, maar vermoed dat je zoiets doet uit schaamte. Zeker met de gedachten erachter: "Ze hoeven niet te weten hoe ik mij nu voel".
  maandag 12 augustus 2013 @ 16:00:46 #266
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_129981631
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 15:57 schreef Wicked-Game het volgende:
Waarom is het niets voor jou?

Het wegduwen is nooit handig, maar vermoed dat je zoiets doet uit schaamte. Zeker met de gedachten erachter: "Ze hoeven niet te weten hoe ik mij nu voel".
Heb geen klik met de mensen. Leuk om ze een uurtje te spreken, daarna ben ik ze wel weer zat :')

Nouja niet schaamte perse. Kwam meer doordat ik weinig zin meer had in contacten leggen, het gedoe van iedereen wel zat was. Sloot me langzaamaan steeds meer af van iedereen.
pi_129984280

[ Bericht 100% gewijzigd door Comp_Lex op 12-08-2013 17:06:37 ]
pi_129984332
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 15:53 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Laten we het verhaal omdraaien. Ben jij er mee bezig?
Ik ben er mee bezig, maar ik heb nog geen leuk resultaat kunnen halen uit mijn ondernemingen. Het zal wel aan mijn waarschijnlijke stoornissen liggen.
pi_129984373
quote:
7s.gif Op maandag 12 augustus 2013 16:00 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Heb geen klik met de mensen. Leuk om ze een uurtje te spreken, daarna ben ik ze wel weer zat :')

Nouja niet schaamte perse. Kwam meer doordat ik weinig zin meer had in contacten leggen, het gedoe van iedereen wel zat was. Sloot me langzaamaan steeds meer af van iedereen.
Zou je misschien hetzelfde kunnen hebben wat ik waarschijnlijk heb?
  maandag 12 augustus 2013 @ 17:24:06 #270
359872 bouwesuperman
Vrees niet, mens en dier!
pi_129984997
Ik ben ook niet zon mensenmens
Ik ben bouwesuperman en red wat er te redden valt, zoals kuttopics.
  maandag 12 augustus 2013 @ 17:28:54 #271
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_129985200
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 17:07 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Zou je misschien hetzelfde kunnen hebben wat ik waarschijnlijk heb?
dat denk ik niet. Bij mij is t allemaal tijdelijk. Moet gewoon een weg zien te vinden om het positiever in te zien.
Knop omzetten en leuke dingen zien te doen. Ikweet hoe t moet, ik weet dat ik t kan.
pi_129985330
quote:
1s.gif Op maandag 12 augustus 2013 17:28 schreef Cue_ het volgende:

[..]

dat denk ik niet. Bij mij is t allemaal tijdelijk. Moet gewoon een weg zien te vinden om het positiever in te zien.
Knop omzetten en leuke dingen zien te doen. Ikweet hoe t moet, ik weet dat ik t kan.
Dat van mij is misschien ook tijdelijk ;)
  maandag 12 augustus 2013 @ 17:37:58 #273
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_129985492
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 17:32 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Dat van mij is misschien ook tijdelijk ;)
Bedoel meer dat jij naar een nieuwe denkwijze enzo moet gaan. Ik moet weer terug. Is nogal verschilletje ;)
pi_129985511
quote:
1s.gif Op maandag 12 augustus 2013 17:28 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Maar als je daar over na denkt..

Je weet hoe het moet
Je weet dat je het kunt
En het wil niet.

Dat is toch raar? ;(
  maandag 12 augustus 2013 @ 17:42:48 #275
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_129985662
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 17:38 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Maar als je daar over na denkt..

Je weet hoe het moet
Je weet dat je het kunt
En het wil niet.

Dat is toch raar? ;(
Des te frustrerender dat die zogenaamde knop niet om wil. Iets met neergaande spiraal enzo.

De vraag is nu dus... Hoe vind ik de motivatie om mn leven weer op te pakken als al deze ellende nog niet genoeg reden is wat dan wel?
pi_129985687
quote:
1s.gif Op maandag 12 augustus 2013 17:42 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Des te frustrerender dat die zogenaamde knop niet om wil. Iets met neergaande spiraal enzo.

De vraag is nu dus... Hoe vind ik de motivatie om mn leven weer op te pakken als al deze ellende nog niet genoeg reden is wat dan wel?
Dan kom je dus weer terug op wat ik zei :)
Misschien heb je iets wat ik ook heb.
pi_129985710
quote:
1s.gif Op maandag 12 augustus 2013 17:42 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Mijn eigen kijk op dit, is dat jij mentaal zo ver en diep moet zakken dat er een knak punt komt dat je zo diep bent gezonken, dat je echt rock bottom hebt bereikt :)
  maandag 12 augustus 2013 @ 17:53:29 #278
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_129986005
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 17:43 schreef Comp_Lex het volgende:
Dan kom je dus weer terug op wat ik zei :)
Misschien heb je iets wat ik ook heb.
Wie weet.. Maakt me eigenlijk ook niet uit hoe men het gaat noemen. Wil een oplossing
  maandag 12 augustus 2013 @ 17:54:53 #279
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_129986049
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 17:44 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Mijn eigen kijk op dit, is dat jij mentaal zo ver en diep moet zakken dat er een knak punt komt dat je zo diep bent gezonken, dat je echt rock bottom hebt bereikt :)
En waar is rock bottom dan? Werk me nu al geestelijk, lichamelijk en financieel naar de klote. Terwijl het niet nodig is.
Moet het dan zover komen dat ik niet meer voor mezelf kan zorgen? Dat ik echt hulp nodig heb met alles? Dat ik alleen op m'n kamertje zit of verslaving hier of daar krijg/heb?
Dat punt wil ik liever niet bereiken als het even kan. En het erge is juist het besef dat ik het allemaal wel weet. Als ik nu een onwetende was, dan had ik nog hoop op ergens het grote witte licht te zien ofzo :+
  maandag 12 augustus 2013 @ 18:00:55 #280
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_129986223
Cue, vraag eens aan collega's en vrienden waar je goed in bent? Misschien is dat goed voor je zelfvertrouwen en geeft dat je net die schop onder je
kont die je nodig hebt.

Se, ik las dat je het hebben van een familie erg mist. Kan dat misschien een groot deel zijn van de reden dat alles zinloos voelt? En dat je ex de vervanging was van wat wat je zo miste en dat, toen zij wegviel het gat helemaal huge werd?
Want dat familie issue is wel iets dat veel voorkomt en waar ook wel mee valt te leren omgaan. Ik heb er ook last van gehad en das nu stukken beter namelijk. Voel me oa daardoor nu ook veel minder depri.
  maandag 12 augustus 2013 @ 18:07:57 #281
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_129986449
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 18:00 schreef Murmeli het volgende:
Cue, vraag eens aan collega's en vrienden waar je goed in bent? Misschien is dat goed voor je zelfvertrouwen en geeft dat je net die schop onder je
kont die je nodig hebt.

Ik weet dat m'n vrienden denken/weten dat ik niet dom ben en van alles in m'n mars heb. Ik ben het er gewoon niet mee eens. Ze denken te veel van me. Collega's zijn tevreden en m'n baas is altijd positief. Daar ben ik ook neit mee eens, want er zit nog veel meer in mij.. of nou laat ik het anders zeggen eigenlijk. Er zou veel meer in moeten zitten. Ik zou veel beter kunnen en moeten zijn.

Dus die schop kunnen zij me echt niet geven. Het zal toch uit mezelf moeten komen... -O-
  maandag 12 augustus 2013 @ 18:15:48 #282
409682 yulian
Ben je vriend niet!
pi_129986705
Hoi :)
The Art Of Lying
  maandag 12 augustus 2013 @ 18:44:41 #283
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_129987583
quote:
7s.gif Op maandag 12 augustus 2013 18:07 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Ik weet dat m'n vrienden denken/weten dat ik niet dom ben en van alles in m'n mars heb. Ik ben het er gewoon niet mee eens. Ze denken te veel van me. Collega's zijn tevreden en m'n baas is altijd positief. Daar ben ik ook neit mee eens, want er zit nog veel meer in mij.. of nou laat ik het anders zeggen eigenlijk. Er zou veel meer in moeten zitten. Ik zou veel beter kunnen en moeten zijn.

Dus die schop kunnen zij me echt niet geven. Het zal toch uit mezelf moeten komen... -O-
Hahaha maar zo makkelijk kom je niet van mij af ;) vraag ze het te onderbouwen met voorbeelden, en vraag net zo lang door tot je het wel gelooft. Vraag ze om zo specifiek mogelijk te zijn en ga dan zelf als een soort buitenstaander ernaar kijken, en vraag je af wat er goed is aan wat jij deed en wat een ander bijv fout zou kunnen doen in die situatie.
Evt kan je ook nog een soort verkooppraatje proberen voor jezelf in elkaar te draaoem adhv de dingen die je dus goed hebt gedaan.
En probeer nieuwe dingen te doen, die je ws wel kunt, maar waar je je nog wel een beetje mutsig over voelt.
Zo kan je je vertrouwen in jezelf misschien langzaam wat uitbouwen.

En ook goed op jezelf blijven inpraten. Want ergens weet je dat het onzin is hoe je over jezelf denkt, want je zegt zelf ook dat je veel beter zou moeten kunnen.

En zelfvertrouwen is best belangrijk om aan te werken. Ik had het ook totaal niet. Nu stukken meer en god, wat is het leven dan beter en makkelijker. En complimentjes komen dan beter aan en dat is ook fijn!
  maandag 12 augustus 2013 @ 18:44:57 #284
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_129987593
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 18:15 schreef yulian het volgende:
Hoi :)
Hoiiiii!
  maandag 12 augustus 2013 @ 18:53:04 #285
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_129987863
quote:
1s.gif Op maandag 12 augustus 2013 18:44 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Hahaha maar zo makkelijk kom je niet van mij af ;) vraag ze het te onderbouwen met voorbeelden, en vraag net zo lang door tot je het wel gelooft. Vraag ze om zo specifiek mogelijk te zijn en ga dan zelf als een soort buitenstaander ernaar kijken, en vraag je af wat er goed is aan wat jij deed en wat een ander bijv fout zou kunnen doen in die situatie.
Evt kan je ook nog een soort verkooppraatje proberen voor jezelf in elkaar te draaoem adhv de dingen die je dus goed hebt gedaan.
En probeer nieuwe dingen te doen, die je ws wel kunt, maar waar je je nog wel een beetje mutsig over voelt.
Zo kan je je vertrouwen in jezelf misschien langzaam wat uitbouwen.

En ook goed op jezelf blijven inpraten. Want ergens weet je dat het onzin is hoe je over jezelf denkt, want je zegt zelf ook dat je veel beter zou moeten kunnen.

En zelfvertrouwen is best belangrijk om aan te werken. Ik had het ook totaal niet. Nu stukken meer en god, wat is het leven dan beter en makkelijker. En complimentjes komen dan beter aan en dat is ook fijn!
Ik zie mezelf dergelijke dingen niet vragen aan hen. Wie weet ooit.. maar nu niet. Want weet toch wel wat ze ongeveer gaan zeggen. En het gaat er niet om wat zij van mij vinden.. het gaat erom wat ik van mezelf vind. Daardoor dien ik zelf de waarde van iets in te moeten zien.
En dan kom je idd op het vergelijken met anderen terecht. Maar weet niet of dat zo geweldig is :') Ik weet ook wel dat ik niet dom ben, en dat ik goede eigenschappen heb. Des te erger dat het nu zo met me gaat en ik er niet uit lijk te komen.

Ik ben al wel beter geworden in 'dank je ' te zeggen ipv erom te lachen of af te doen als een grap. Het blijft echter een ding van "tja, hij vindt dat, maar ikzelf niet"
pi_129989798
Hmm, beetje rare dag gehad.
Maak me echt veel te druk om bepaalde dingen.
pi_129991249
Wat een shitdag. Overal pijn, onwijs moe, vannacht k*tdroom over werk gehad, bezorgd over iemand in de familie en nog wat andere dingen die ik graag opgelost wil zien. En dit alles trekt mijn stemming ook weer mee tot een volgend dieptepunt. Ik ben het soms zo beu allemaal ;( En vooral omdat ik de dieptepunten gewoon niet aan zie komen... Vandaag is weer zo'n dag die ik op veel fronten gewoon wil vergeten of nog beter: dat ik gewoon ineens niet meer besta ofzo (al voel ik me dan weer schuldig over dat ik dat denk :') ). Ik maak het mezelf helemaal niet moeilijk :') Nu maar in bed liggen om al een slaappoging te doen... :{
pi_129991268
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 19:46 schreef Miniem het volgende:
Hmm, beetje rare dag gehad.
Maak me echt veel te druk om bepaalde dingen.
Raar op wat voor vlak?
  maandag 12 augustus 2013 @ 20:52:58 #289
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_129992927
quote:
7s.gif Op maandag 12 augustus 2013 18:53 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Ik zie mezelf dergelijke dingen niet vragen aan hen. Wie weet ooit.. maar nu niet. Want weet toch wel wat ze ongeveer gaan zeggen. En het gaat er niet om wat zij van mij vinden.. het gaat erom wat ik van mezelf vind. Daardoor dien ik zelf de waarde van iets in te moeten zien.
En dan kom je idd op het vergelijken met anderen terecht. Maar weet niet of dat zo geweldig is :') Ik weet ook wel dat ik niet dom ben, en dat ik goede eigenschappen heb. Des te erger dat het nu zo met me gaat en ik er niet uit lijk te komen.

Ik ben al wel beter geworden in 'dank je ' te zeggen ipv erom te lachen of af te doen als een grap. Het blijft echter een ding van "tja, hij vindt dat, maar ikzelf niet"
Natuurlijk moet je het zelf doen, maar een beetje hulp van anderen kan wel helpen...
pi_129993499
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 20:18 schreef myxomatosekonijn het volgende:

[..]

Raar op wat voor vlak?
Opzich een leuke dag gehad maar dan eindigt het met een paar dompers, dan lukt het me niet om dat van me af te zetten en zit ik weer in het negatieve.
pi_129993839
quote:
1s.gif Op maandag 12 augustus 2013 21:04 schreef Miniem het volgende:

[..]

Opzich een leuke dag gehad maar dan eindigt het met een paar dompers, dan lukt het me niet om dat van me af te zetten en zit ik weer in het negatieve.
-O-

:*
  maandag 12 augustus 2013 @ 21:34:35 #292
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_129995109
quote:
1s.gif Op maandag 12 augustus 2013 20:52 schreef Murmeli het volgende:

Natuurlijk moet je het zelf doen, maar een beetje hulp van anderen kan wel helpen...
Natuurlijk, vandaar ook dat ik bij de psych loop. Hopen dat ze me toch op 1 of andere manier een nieuw inzicht kan geven ofzo. Dat witte licht aan het einde van de tunnel fozo. Het "oeeeh" moment :+
  maandag 12 augustus 2013 @ 21:35:35 #293
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_129995179
quote:
7s.gif Op maandag 12 augustus 2013 21:34 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Natuurlijk, vandaar ook dat ik bij de psych loop. Hopen dat ze me toch op 1 of andere manier een nieuw inzicht kan geven ofzo. Dat witte licht aan het einde van de tunnel fozo. Het "oeeeh" moment :+
:Y ik hoop met je mee!
pi_129996227
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 15:52 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Whats up brother? ;(
Errr, niets eigenlijk. Niet dat ik weet iig. Soms komt het gewoon even opzetten, zij het nu minder vaak dan vroeger. Dan komen weer wat oude gedachten en patronen bovendrijven, zoals hoe treurig de wereld wel niet is en daarmee ik. Het is iets waar ik gewoon mee zal moet mee leren leven; blíjven leren leven.

Een ding verandert echter niet meer, en dat is dat ik het mezelf zie doormaken. M'n ogen blijven open. En dat is relaxt, want daarmee herken ik lesjes en inzichten die langs komen waaien.

Plus dat ik daarmee makkelijker in een heel plezierige bui kan stromen, zoals tijdens de hele leuke dag met m'n moeder, en later m'n broertje. O+

De zen was dus eigenlijk niet weg, maar eerder een zon achter de wolken. ;) En ook weer een les geleerd, ofwel het licht aan het eind van de tunnel gezien. :)
pi_130002144
Net eventjes twintig minuten buiten geweest om vallende sterren te spotten, voelde echt weer als vanouds als een klein geluksmomentje O+
Live for now, forget forever
pi_130002174
Heb je nog wat kunnen zien? Het is hier te bewolkt en misschien ook te licht :(
pi_130003258
quote:
7s.gif Op maandag 12 augustus 2013 21:56 schreef Gray het volgende:

[..]

Errr, niets eigenlijk. Niet dat ik weet iig. Soms komt het gewoon even opzetten, zij het nu minder vaak dan vroeger. Dan komen weer wat oude gedachten en patronen bovendrijven, zoals hoe treurig de wereld wel niet is en daarmee ik. Het is iets waar ik gewoon mee zal moet mee leren leven; blíjven leren leven.

Een ding verandert echter niet meer, en dat is dat ik het mezelf zie doormaken. M'n ogen blijven open. En dat is relaxt, want daarmee herken ik lesjes en inzichten die langs komen waaien.

Plus dat ik daarmee makkelijker in een heel plezierige bui kan stromen, zoals tijdens de hele leuke dag met m'n moeder, en later m'n broertje. O+

De zen was dus eigenlijk niet weg, maar eerder een zon achter de wolken. ;) En ook weer een les geleerd, ofwel het licht aan het eind van de tunnel gezien. :)
Jij kunt het ook echt alleen maar zo beschrijven :) Hulde! :P

Ik heb voor de rest vandaag een maffe dag gehad. Schoonmaak dag, hele dag George Carlin in het huis en alles schoon maken, daarna hard lopen en merkte dat er geen sju in de benen zat. Thuis, bleef ik zweten, hard ging als een dolle te keer. Toen me helemaal vol lopen schranzen en toen kwam de rust weer :P Snap er niks van :- ) Maar dat mag ook wel eens ;)
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 08:14:40 #298
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_130007066
Se, heb je mijn reactie op jou gezien?
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 08:25:09 #299
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_130007203
Mag je ook zonder een verwijzing van een HA zelf een psych benaderen?
Sporten voor Sophia
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 08:28:41 #300
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_130007259
quote:
19s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 08:25 schreef Toekito het volgende:
Mag je ook zonder een verwijzing van een HA zelf een psych benaderen?
Mag altijd, maar of je er ook mee verder komt weet ik niet. Ligt eraan waar. Bij die van mij moest je doorverwijzing hebben.
En je zit natuurlijk met wat wel/niet vergoed wordt door de zorgverzekering
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 08:30:08 #301
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_130007286
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 08:28 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Mag altijd, maar of je er ook mee verder komt weet ik niet. Ligt eraan waar. Bij die van mij moest je doorverwijzing hebben.
En je zit natuurlijk met wat wel/niet vergoed wordt door de zorgverzekering
Dat laatste is sowieso vrij karig de laatste tijd.

Daarom was mijn behandeling vorige x ook "ineens" afgelopen.
Sporten voor Sophia
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')