Ik ging bij mezelf nu echt even na, maar ik ben eigenlijk nergens aan verslaafd. Ik denk wel dat als ik 5000x pilletjes valium zou hebben dat het gruwelijk lastig zou worden om me daaraan niet te verlekkerenquote:Op zondag 11 augustus 2013 23:49 schreef minthy het volgende:
Roken doe ik wel, gezien m'n achtergrond mag het een wonder heten dat ik niet meerdere verslavingen heb.
Checkquote:Op zondag 11 augustus 2013 23:48 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik herken wel iets in het betrokken voelen bij alles en iedereen, ik denk dat Minthy zich daar ook wel in kan vinden en dat je op die manier al snel niet meer om je zelf geeft en dat je langzamerhand zo richting een burn out aan het wandelen bent tot het letterlijk zwart voor de ogen zal worden.
Maar zien wat er gebeurt, ik ben er fan vanquote:Op zondag 11 augustus 2013 23:52 schreef Miniem het volgende:
[..]
Ik weet niet wat we gaan doen.
Gewoon ietsaltijd fijn om haar weer te zien, stiekem vind ik haar gewoon leuk
Waar ben je fan van?quote:Op maandag 12 augustus 2013 00:04 schreef minthy het volgende:
[..]
Maar zien wat er gebeurt, ik ben er fan van![]()
Dat ze bezet is maakt het weer een stuk minder...
Dingen op z'n beloop laten, niet alles van tevoren plannenquote:
Ik kan hier soms wel om lachen.quote:
Ik hou wel van plannen, duidelijkheid. Alleen zulke dingen hoef je toch helemaal niet te plannen, gewoon elkaar weer zien, praten, wat drinken en wat doen.quote:Op maandag 12 augustus 2013 00:15 schreef minthy het volgende:
[..]
Dingen op z'n beloop laten, niet alles van tevoren plannen![]()
Grappig, daarover had ik vanavond ook al een kletsje met iemand anders. Op werk ben ik overgeorganiseerd, privé absoluut niet. Op werk hou ik van chaotische collega's, privé vind ik het heerlijk om georganiseerde mensen om me heen te hebben
Door te beseffen dat zo'n paniek aanval gore onzin is. Ik heb zelf last gehad van paniekaanvallen, hyperventilatie etc. Maar ben door de medische kliek gegaan en er was fysiek niks mis. Toen ging het belletje in mijn hoofd af, hey, er is niks mis. Dit slaat dus nergens op. Ik voel ze soms nog wel, zo'n hyperventilatie aanval, maar het neemt nooit meer mijn gedachten over.quote:Op maandag 12 augustus 2013 00:29 schreef Onnozelaar het volgende:
Hoe zorg je dat je na een paniek aanval weer tot jezelf komt? Ik blijf dan toch in de angst hangen en vind het heel moeilijk om me weer veilig te gaan voelen. Daardoor slaap ik ook al heel lang heel slecht en dat werkt natuurlijk niet bevorderlijk. Maar ik voel dat ik nu constant op scherp sta, in de vlucht stand en ik krijg er ook lichamelijke klachten van.
Meestal ben ik degene die het op de heupen krijgt qua onverwachte dingen, zoals in de nacht ineens het plan krijgen om de volgende ochtend eens naar Luxemburg te rijden. Gewoon zonder doel en zien wat je tegenkomt. Heerlijk!quote:Op maandag 12 augustus 2013 00:20 schreef Miniem het volgende:
[..]
Ik hou wel van plannen, duidelijkheid. Alleen zulke dingen hoef je toch helemaal niet te plannen, gewoon elkaar weer zien, praten, wat drinken en wat doen.
Spontane dingen hou ik wel erg van. Als iemand me een keer mee vraagt naar iets ofzo, gewoon het onverwachte.
Haha, ik zou met je meegaan, heerlijkquote:Op maandag 12 augustus 2013 00:34 schreef minthy het volgende:
[..]
Meestal ben ik degene die het op de heupen krijgt qua onverwachte dingen, zoals in de nacht ineens het plan krijgen om de volgende ochtend eens naar Luxemburg te rijden. Gewoon zonder doel en zien wat je tegenkomt. Heerlijk!
Zal nog wel even duren voordat ik dat soort dingen weer ga doen, al viel het me vanavond op dat ik deze week alweer ruim 500km op de teller had staan
Gelukkig heb ik het slechts een aantal keren gehad, vond het doodeng, vooral de eerste. Volgens mij was het ook één van m'n eerste vragen hier, "help, waar heb ik nu last van?".quote:Op maandag 12 augustus 2013 00:29 schreef Onnozelaar het volgende:
Hoe zorg je dat je na een paniek aanval weer tot jezelf komt? Ik blijf dan toch in de angst hangen en vind het heel moeilijk om me weer veilig te gaan voelen. Daardoor slaap ik ook al heel lang heel slecht en dat werkt natuurlijk niet bevorderlijk. Maar ik voel dat ik nu constant op scherp sta, in de vlucht stand en ik krijg er ook lichamelijke klachten van.
Daar krijg ik met name last van tijdens kuttige momenten, niet wanneer het heel goed ging ofzoquote:Op maandag 12 augustus 2013 00:34 schreef minthy het volgende:
[..]
Meestal ben ik degene die het op de heupen krijgt qua onverwachte dingen, zoals in de nacht ineens het plan krijgen om de volgende ochtend eens naar Luxemburg te rijden. Gewoon zonder doel en zien wat je tegenkomt. Heerlijk!
Zal nog wel even duren voordat ik dat soort dingen weer ga doen, al viel het me vanavond op dat ik deze week alweer ruim 500km op de teller had staan
Ja, echt heerlijk! Helaas zijn er maar weinig mensen voor te porren, m'n ex vond het maar niksquote:Op maandag 12 augustus 2013 00:36 schreef Miniem het volgende:
[..]
Haha, ik zou met je meegaan, heerlijk
Bij mij neemt het ook niet echt mijn gedachten over, maar de stress zit in mijn lichaam. En ik merk dat de afgelopen paar maanden daardoor lichamelijk en mentaal heel uitputtend zijn geweest.quote:Op maandag 12 augustus 2013 00:32 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Door te beseffen dat zo'n paniek aanval gore onzin is. Ik heb zelf last gehad van paniekaanvallen, hyperventilatie etc. Maar ben door de medische kliek gegaan en er was fysiek niks mis. Toen ging het belletje in mijn hoofd af, hey, er is niks mis. Dit slaat dus nergens op. Ik voel ze soms nog wel, zo'n hyperventilatie aanval, maar het neemt nooit meer mijn gedachten over.
Mijn 1e was nadat ik net terug kwam uit een interview, enorm slecht had geslapen. En alleen maar energie drank en espresso's echt wegtankte als water.quote:Op maandag 12 augustus 2013 00:40 schreef minthy het volgende:
Sterker nog; m'n eerste paniekaanval was in de nacht voordat ik door m'n werkgever naar huis gestuurd werd, door die nacht was ik ontzettend aan de wiebel geraakt die dag...
Dat is hier juist andersom, ik flik dat als ik goed in m'n vel hang en weinig last van angst hebquote:Op maandag 12 augustus 2013 00:40 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Daar krijg ik met name last van tijdens kuttige momenten, niet wanneer het heel goed ging ofzo. Maar je weet zelf ook dat dit gedrag van je enigszins gejaag is om weg te lopen van je echte issues. (denk ik..)
Feest van herkennnnniiiiiiing.quote:Op maandag 12 augustus 2013 00:43 schreef Onnozelaar het volgende:
[..]
Bij mij neemt het ook niet echt mijn gedachten over, maar de stress zit in mijn lichaam. En ik merk dat de afgelopen paar maanden daardoor lichamelijk en mentaal heel uitputtend zijn geweest.
Want het is verder niet dat ik allemaal rare dingen zit te denken, of mezelf bang maak. Ik zit gewoon en dan reageert mijn lichaam opeens en ik heb er geen controle over. Maar die constante spanning en dat op scherp staan en dat gevoel van nergens veilig zijn, dat is zo ontzettend vermoeiend. Terwijl ik dus echt wel weet dat er geen reden is om bang te zijn en dat er niets aan de hand is, maar mijn hele lichaam staat gewoon stijf.
Mja, maar ik denk dat jij ook wel wat interne sociale angsten hebt, en daar heb ik verder niet zo veel last van. Ik denk dat daar het verschil zit. Vandaar dat ik ook twijfel of je hoofd niet een loopje neemt met je gedachten over het goed voelenquote:Op maandag 12 augustus 2013 00:45 schreef minthy het volgende:
[..]
Dat is hier juist andersom, ik flik dat als ik goed in m'n vel hang en weinig last van angst heb![]()
Gejaagdheid stop ik in m'n werk en voorheen in m'n studie, niet in roadtripjes. Zou gevaarlijk worden, zo'n wild wief achter het stuur
Zorg ervoor dat je die stress kwijtraakt op één of andere manier. Ik had hetzelfde en zit sinds april thuis met een vette burnout. De klachten die je noemt had ik ook, ik overdrijf niet als ik zeg dat ze vertienvoudigd zijn sinds ik thuis benquote:Op maandag 12 augustus 2013 00:43 schreef Onnozelaar het volgende:
[..]
Bij mij neemt het ook niet echt mijn gedachten over, maar de stress zit in mijn lichaam. En ik merk dat de afgelopen paar maanden daardoor lichamelijk en mentaal heel uitputtend zijn geweest.
Want het is verder niet dat ik allemaal rare dingen zit te denken, of mezelf bang maak. Ik zit gewoon en dan reageert mijn lichaam opeens en ik heb er geen controle over. Maar die constante spanning en dat op scherp staan en dat gevoel van nergens veilig zijn, dat is zo ontzettend vermoeiend. Terwijl ik dus echt wel weet dat er geen reden is om bang te zijn en dat er niets aan de hand is, maar mijn hele lichaam staat gewoon stijf.
Zeg maar gerust, verhonderdvoudigd.quote:Op maandag 12 augustus 2013 00:51 schreef minthy het volgende:
[..]
Zorg ervoor dat je die stress kwijtraakt op één of andere manier. Ik had hetzelfde en zit sinds april thuis met een vette burnout. De klachten die je noemt had ik ook, ik overdrijf niet als ik zeg dat ze vertienvoudigd zijn sinds ik thuis ben
Absoluut dat m'n vaak negatieve gedachten een loopje met me nemen, zeg maar rustig een sprintquote:Op maandag 12 augustus 2013 00:47 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Mja, maar ik denk dat jij ook wel wat interne sociale angsten hebt, en daar heb ik verder niet zo veel last van. Ik denk dat daar het verschil zit. Vandaar dat ik ook twijfel of je hoofd niet een loopje neemt met je gedachten over het goed voelen.
Hoe dan ook, gewoon gekke rare spontane dingen doen. Ik ben er altijd al voor in geweest en doe het wanneer ik dat kan. Komend weekend zit ik in Hannover, Dan is het Florida, en daarna gaan we weer andere gekke rare avonturen doen.
O ja, die conclusie is er al eerder getrokken. Schouderblessures die niet wilde helen, bleek psychosomatisch. En de laatste tijd sowieso allemaal vreemdsoortige lichamelijk klachten (verschrikkelijke pijn aan de achterkant van mijn heupen, wtf?) waar ik me maar niet druk om maak, omdat ik weet dat het inderdaad een psychische oorsprong heeft.quote:Op maandag 12 augustus 2013 00:46 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Feest van herkennnnniiiiiiing.
Het 1e wat ik zou zeggen is, laten vallen. Alles wat je om je heen kunt laten vallen. Echt zo veel mogelijk. En zoveel mogelijk kappen met suikers en cafeine en veel slapen.
Dat was direct 99% van al die rare dingen waar jij het nu over hebt kwijt. Het zijn in wezen allemaal psychosomatische klachten. Allemaal!
Klopt, maar ik wou het weer eens niet te erg makenquote:Op maandag 12 augustus 2013 00:53 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Zeg maar gerust, verhonderdvoudigd.
Ik moest alles loslaten, ik deed dat. En poef, alles ging nog een 100x keer erger.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |