abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129879994
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_129880010
Het ging over muggen, shopping in Duitsland en driftbuien!
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_129880222
Het valt me op dat mijn meisje " zo stil/rustig" is in gezelschap. Ze heeft echt tijd nodig om te wennen en los te komen. Als ze alleen met ons is is ze veel meer aan het lachen, brabbelen etc. Ook op haar verjaardag merkte ik dat. Ze is dan een beetje " in haar eigen wereldje" . Herkenning ?
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
pi_129880311
:Y
In gezelschap hangt mijn meisje veel aan mij, ze komt constant naar me terug (veilige haven) en kijkt naar mij. Het duurt wel even voor dat ze helemaal ontdooit!
pi_129880362
Fijn die herkenning ! :*
pi_129881486
Ja hoor kz, zo'n meisje heb ik ook.

Marjo, wat een heerlijke foto's in het vorige deel! En fijn dat het slapen beter gaat. En driftbuien, check, hier soms ook al!
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
pi_129881595
Oh clauwheee, er zijn er meer dus O+
Ik zelf was vroeger meer een " stoer jochie" . ( hoor je het ? Net uit de kast en nu al ....VROEGER !!!! hahahah) .

Fijn Soesa: dat het wennen bij schoonma is gelukt ! ^O^
pi_129882375
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 22:00 schreef kleinzusje het volgende:
Het valt me op dat mijn meisje " zo stil/rustig" is in gezelschap. Ze heeft echt tijd nodig om te wennen en los te komen. Als ze alleen met ons is is ze veel meer aan het lachen, brabbelen etc. Ook op haar verjaardag merkte ik dat. Ze is dan een beetje " in haar eigen wereldje" . Herkenning ?
Ja hoor. Als jullie M op de meeting zien geloven jullie nooit dat hij überhaupt praat. Als jullie hem überhaupt zien en hij niet met zijn handen voor zijn ogen zit. :)

Steeds bewuster van de omgeving.
pi_129882519
Die tip van CS over het bakkertje moet ik even om lachen. Die hebben nl ook filialen in NL waarvan 1 in het winkelcentrum waar ik mijn boodschapjes doe :D

Kinderkoekjes ga ik ook naar kijken. Net als drogisterijartikelen, hoewel ik die zelf bij de action koop.
pi_129882725
Oh, dat wist ik niet :@ Ik ga er wel eens op zondagochtend ontbijten als ik bij mijn zusje ben, ik word heel blij van zo'n kneuterig Duits ontbijtbuffet :@

Mijn M is of heel verlegen en kijkt enorm de kat uit de boom, of hij stuitert met open armen op mensen af, zegt hoi en gaat met ze spelen. Ik ben er nog niet uit wat welke reactie triggert :D

[ Bericht 15% gewijzigd door Clubsoda op 09-08-2013 23:23:00 ]
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_129882818
Ze hebben ook alleen filialen in Arnhem en Nijmegen hoor. Is meer toevallig. Wel lekkere broodjes trouwens :9
pi_129882972
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 21:33 schreef Clubsoda het volgende:

Hij is enorm vooruitgegaan ook, hij praat in tweewoordszinnen nu en sporadisch ook drie. Heel veel nieuwe woorden en ook wat moeilijkere concepten zoals 'heet' bij zijn eten en 'nat' als het geregend heeft. Hij gebruikt ook heel veel 'ook' nu. En hij kan feilloos vrachtwagens, bussen, motoren, tractors, auto's en fietsen benoemen. En hij is duidelijk in een soort genitale fase beland. Als ik zijn luier omdoe, roept hij steevast 'doei piemol!' :')

Ik lees dit nu pas, maar wat praat hij al goed zeg!! Hoe oud is hij??

Heel normaal gedrag hoor kleinzusje!! Lekker juist als ze zo bij je blijven, anders blijf je er achter aan hobbelen:D
pi_129883041
18 maanden is hij nu, Troeta. Hij is heel hard gegaan de afgelopen weken.

Ik krijg trouwens de hele dag whatsappjes van zijn papa die verbaasd en vertederd is wat M allemaal geleerd tijdens onze vakantie "M rent rondjes door de tuin en roept 'henne, henne'" :D Lief vind ik dat, hoe hij zijn trots op M deelt.
pi_129883168
echt heel knap! En je vakantie klinkt heel gezellig!
Grappig dat die ontwikkelingen altijd zo hard gaan op vakanties.
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 23:35:48 #15
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_129883334
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 23:28 schreef Clubsoda het volgende:
18 maanden is hij nu, Troeta. Hij is heel hard gegaan de afgelopen weken.

Ik krijg trouwens de hele dag whatsappjes van zijn papa die verbaasd en vertederd is wat M allemaal geleerd tijdens onze vakantie "M rent rondjes door de tuin en roept 'henne, henne'" :D Lief vind ik dat, hoe hij zijn trots op M deelt.
Ik vind dat jullie vooral trots mogen zijn hoe goed jullie contact onderling is _O_
Ik heb je lief mijn hele leven
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 09:24:47 #16
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_129892254
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 23:35 schreef laziness het volgende:

[..]

Ik vind dat jullie vooral trots mogen zijn hoe goed jullie contact onderling is _O_
+1!

Susie, hoe is t nu met Anoukje? Beetje goed de nacht doorgekomen nog?

KZ, ik had t gemist: met wie had je nou een minimeet? Nieuwsgierig :P.

Soesa wat goed dat het oppas-oefenen bij je schoonmoeder goed ging! Is toch weer een zorg minder ;). En wat eet jouw kleine!! Drie bordjes :o .

Muggen... zo'n ontzettende hekel aan! Wij hebben ook in elke slaapkamer hier een hor. Werkt geweldig. (Alleen op zolder hebben we ze niet, dus als daar de ramen open hebben gestaan, kan er nog weleens een verdwaalde mug rondvliegen }:| . Horren op zolder komen er ook nog wel.)

In gezelschap is mijn mannetje ook verlegen. Normaal heeft hij veel praatjes, maar dat zou je dan absoluut niet zeggen. Eerst stilletjes en met grote ogen kijken en later komt hij pas wat los. (Mijn oudste daarentegen is weer te vrij met vreemden. Die kruipt meteen bij mensen op schoot of loopt met ze mee :{ .)

Kermis is vandaag in town! Ff kijken of we er vanmiddag nog overheen gaan. Eendjes hengelen O+ enzo.
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 10:21:20 #17
250838 Fee-nix
pi_129892983
Lig weer in een deuk net om S. Ik vertelde laatst al dat moedervlekken verhaal... Nu had hij er weer eentje op m'n buik ontdekt (ik lag op m'n rug op de bank). Hij pakt z'n slab en begint er hard op te poetsen, ondertussen roepend 'kak!' 'bahhhhhh!' _O- .
pi_129893220
Fijn Soesa dat het goed ging bij oma! Gaat ze dan een dag minder naar het kdv?
En wat eet ze goed zeg! Leren lopen kost ook een hoop energie!

Cs, idd wat laziness zegt! Fijn dat het zo kan! En leuk en knap dat praten van je mannetje O+

Kz, hier ook herkenbaar hoor. Bij allebei, denk dat dat ook alleen maar.goed is. Dat ze eerst even bekijken of het goed volk is.

Leuk fee naar de kermis! Hier is ook kermis, kan ik wel met Floris naartoe vandaag. Goed idee :D

Elise is bang voor.een boekje en dat vind ik wel schattig :P
Het is zo'n boekje met ogen waar je je vingers in kan doen. Moest ik gisteren voorlezen van Floris. En zij was de hele tijd aan het miepen tijdens het voorlezen. Op gegeven moment deed ik die.ogen een beetje richting haar deinsde ze echt naar achteren.
En nu iedere keer als ze dat boekje ziet gaat ze huilen.
pi_129893974
Boekje met ogen Son?? wat is dat voor iets? klinkt tof :D sneu dat ze er bang voor is!

CS ja wat goed dat jullie zo goed met elkaar kunnen opschieten dat hoor je niet vaak na scheidingen!

Fee :D en lekker naar de kermis! veel plezier!

Ik heb een leuke stapelblokken spel gekocht bij de Lidl:

https://www.dropbox.com/s(...)08-10%2011.07.37.jpg
pi_129894417
Deze! Hij is ook echt leuk, alleen vindt de dame.van niet ;)

Die blokken zijn tof zeg!
pi_129895973
Morning dames c_/

Ah meer van jullie herkennen dat dus. Fijn ! ook om te lezen dat het juist wel gezond is. ^O^

Fijn CS dat dat bij jullie zo gaat met z’n vader. O+

Fee: We hadden gisteren een mini meet met Phaidra + haar zoontje en Tinu met haar 2 jongens. In het Amsterdamse bos bij de Geitenboerderij. Was leuk ! :)
Moedervlek is kak , hahaha. :D

Son herkenning ! Hier is ze ook bang voor een boekje. Zal zo even een foto posten. Ze gaat helemaal trillen als ze het ziet.

bitterend: Leuk zeg die blokken !
pi_129898747

Hier is ze bang voor
pi_129899136
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 22:00 schreef kleinzusje het volgende:
:Y S ook.

Hier geen last van muggen en driftbuien (gelukkig)

Feenix :D kak

Sonnetje/kz
Ook wel weer schattig dat ze er bang voor zijn. S schrok vanmorgen van de kat :')

We zijn vanmorgen bij een binnen/buitenspeeltuin geweest. Echt superleuk.
Voor herhaling vatbaar.
pi_129899691
Hier een dreumes die compleet in paniek raakte op visite van een elektrisch bestuurbaar autootje.. Dat geluid en het vanzelf bewegen..

Leuke blokken Bitterend!

Hier kan dreumes indd ook verlegen worden, maar gisteren gingen we onze nieuwe auto ophalen en toen ging ie bij hun twee jongetjes in het speelhuisje kijken, nadat ie eerst aan mijn hand er heen ging. Vond k ook knap en gedurfd!
pi_129901645
Zoe: Klinkt leuk !
Jipster: "het vanzelf bewegen " doet dat rare ding aan dat boek ook :D
( wat nou wiebelend, echt niet............ soort stofzuigerslang idee)
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 16:29:05 #26
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_129901966
Dingen die uit zichzelf bewegen zijn natuurlijk ook eng! Wij hebben zo'n hondje, die blaft en gaat ook lopen, toen ze die voor het eerst zag wist ze niet hoe snel ze weg moest wezen! Stofzuiger is hier nog steeds eng! :D en nee, die beweegt niet zelf, dat moet ik helaas zelf doen :P

De nacht was niet fijn, rond 1 wakker en toen wilde ze om 4 uur niet meer slapen, dit weten te rekken tot 6.45, met iedere keer gepiep en gebrabbel wanneer ik net weer bijna sliep meestal pas weer na 20 minuten) maar de koorts is weer weg! Hoe, wat en waarom dat nou was, geen idee.

Die blokken zijn leuk ja!

En verder sluit ik mij aan bij laziness; tof hoe jullie met elkaar omgaan CS ^O^
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_129906026
Vervelend Susie, gelukkig is de koorts weg

Cs
+1 :Y

-O- S huilt weer snachts en ik hoor weer voedingen omhoog komen. Vannacht begon ze weer te kokhalzen.. Overdag ook als ze iets in dr mond heeft wat haar niet bevalt (nog een klein stukje brood of vlees ofzo)
Krijg er echt nare gevoelens van, doet me weer denken aan S die zo ziek was. Heb de hoeveelheid medicatie berekend nu ze wat zwaarder is ( ..ml per kg) maar dat is geen groot verschil (0,3 bij de 6ml die ze al krijgt)
Als het zo blijft gaan dan maar weer naar de ka. Had gehoopt dat het beter zou gaan ( Reflux moet toch beter worden als kindjes ouder worden)
pi_129906132
quote:
3s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 14:30 schreef kleinzusje het volgende:
[ afbeelding ]
Hier is ze bang voor
Zelfde idee als elise dr angst boekje dus :D
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 20:38:12 #29
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_129910195
Wat naar Zoë. Ik heb verder gen ervaring met reflux, ik zou denk ik ook weer contact opnemen met de ka.

Verklaring hoge koorts; vriend zag iets van een kies doorkomen bij het tanden poetsen? Weet niet wanneer de volgende serie kiezen kunnen komen? Dacht dat dat nog wel even zou duren?
pi_129910402
Geen idee Susie! gelukkig is de koorts weg! wat een nacht...
Er was vandaag weer vieze kak dus het kan zijn dat de tanden zijn nog niet klaar met doorkomen hier ook

Zoe wat sneu -O- hoe kan dat dat ze ineens weer last heeft? als je niks hebt veranderd aan de medicijn?
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 20:49:48 #31
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_129910702
Anouk had hier gisteren juist een keiharde keutel! _O- :P zegt dus ook niets en kwijlen doet ze ook alweer een hele poos.....volgens mij is dat sinds haar geboorte nog nooit gestopt! :D Geen pijl op te trekken volgens mij.
pi_129910719
Wat naar Zoe. Inderdaad ook contact opnemen met de ka.

Susie, geen idee wat betreft kiezen. Fijn dat ze nu wat beter is, hoop op een betere nacht.

Dagje Duitsland was leuk. Dat dierentuintje is echt leuk O+
pi_129911811
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 23:35 schreef laziness het volgende:

[..]

O+ Lief van je! En van de rest ook, doet me goed :* Ik ben ook heel dankbaar voor hoe we het doen zo. Het is natuurlijk heel jammer dat onze relatie het niet gered heeft, maar we hebben wel het leukste jongetje van de wereld samen (toevallig :+ ) en ben heel blij dat het ons allebei lukt om niet uit het oog te verliezen dat het daarom gaat.

Bitterend, dankje, nu moest ik naar de Lidl om die blokken ook te kopen }:| ;)

Fee, hoe was de kermis? Ik moest lachen om je poetslustige zoon :D

Fijn dat het leuk was Kyara, waren jullie met z'n allen? Ik ga de dierentuin onthouden voor als M eens bij zijn tante logeert!

Arme Elise, bang voor het boekje. En wat naar Zoe dat ze zich niet goed voelt. En Susie's nacht was niet zo denderend, hopelijk slaapt ze vannacht beter.

Ik heb een dreumesvrij weekend, dus ik heb allemaal dingen gedaan die anders niet kunnen (uitslapen, met laptopje ontbijten in bed, speelgoed opruimen, de tuin doen, eten met vriendinnen, beetje werken) maar nu ben ik er wel weer klaar mee en mag mijn ventje snel terugkomen. Morgenavond weer *O*

[ Bericht 6% gewijzigd door Clubsoda op 10-08-2013 21:26:50 ]
pi_129912436
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 20:49 schreef Susie het volgende:
Anouk had hier gisteren juist een keiharde keutel! _O- :P zegt dus ook niets en kwijlen doet ze ook alweer een hele poos.....volgens mij is dat sinds haar geboorte nog nooit gestopt! :D Geen pijl op te trekken volgens mij.
Hier kwijlt ze sinds ze 6 maanden is niet meer lol en inderdaad geen pijl op te trekken!

CS :D heb je ze gevonden? leuk zijn ze he! kind is de hele avond zoet mee geweest! in en uit elkaar, erop zitten, op dr hoofd zetten, opstappellen, knuffels erin!
Klinkt als een ontspannen weekend :Y

Kyara leuk! nog wat leuks gekocht?
pi_129913403
Zoé, Daan spuugde niet echt veel, maar we in fases meer/minder. Laatste keer was toen hij een maand of 15/16 was. Net even een dag of 2 aan het eind van een sprong met veel onrust. Misschien bij jullie ook een fase die overgaat?

Susie, dacht dat die kiezen pas na de 2e verjaardag kwamen. Maar er zit nogal wat variatie in. Kan ook met anderhalf of met 3..

Kz Bij Chris was dat op schoot hangen veel sterker dan bij Daan. Die is eerder los. Hij kijkt even rond, maar die kan ik wel op de grond zetten. Chris hing echt minuten aan ons, of kwam er niet eens af bij een bezoek. Blijkbaar had hij die behoefte heel erg, en wie ben ik dan om het niet te geven. Daan is wat dapperder. De is alleen bang voor het opblazen van ballonnen/strandballen/zwembandjes.. En ballonnen even, tot hij merkt dat ze niks doen en dan is het net zo leuk als een bal, of leuker omdat ze makkelijker gooien..
Chris heeft het steeds sterker gehad van anderhalf, toppunt rond de 2,5-3 jaar, en daarna steeds beter. Nu hij 6 is, is het echt wel weer goed..
pi_129914422
Bitterend
:o die blokken lijken me echt leuk.

Susie
Kiezen lijken me erg pijnlijk voor ze :( S krijgt er 1 linksonder.

DF
Dat herken ik ook bij S, dat het in fases meer/minder is. Maar sinds de ranitidine vanaf 12mnd is het eigenlijk helemaal niet meer voorgekomen (alleen na het eten van fruit, wat ik zo af en toe probeer)

Voel me echt ellendig als ze zo huilt en kokhalst snachts. Herinnert me aan de tijd voor de medicatie :(

Bitterend
Als ze zwaarder wordt moet ze ook meer medicatie. Van de ka mocht ik het zelf berekenen (is een formule voor) moest kijken wat het beste werkt voor S. Maar dat kleine beetje maakt niet zoveel verschil.
Dus moet ik kijken naar voeding, misschien krijgt ze iets waar ze last van krijgt.
Eigenlijk moet ze worden geopereerd maar dat doet hij liever niet omdat ze daar later weer last van kan krijgen. Hij vertelde eerder dat we gewoon moeten wachten tot het over gaat. Maar dat is makkelijk zeggen.. Als je kind zo huilt ga je echt niet zitten afwachten. Je blijft toch kijken naar de best mogelijke oplossingen
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 22:16:19 #37
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_129914774
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 21:49 schreef Deepfreeze het volgende:
Zoé, Daan spuugde niet echt veel, maar we in fases meer/minder. Laatste keer was toen hij een maand of 15/16 was. Net even een dag of 2 aan het eind van een sprong met veel onrust. Misschien bij jullie ook een fase die overgaat?

Susie, dacht dat die kiezen pas na de 2e verjaardag kwamen. Maar er zit nogal wat variatie in. Kan ook met anderhalf of met 3..

Kz Bij Chris was dat op schoot hangen veel sterker dan bij Daan. Die is eerder los. Hij kijkt even rond, maar die kan ik wel op de grond zetten. Chris hing echt minuten aan ons, of kwam er niet eens af bij een bezoek. Blijkbaar had hij die behoefte heel erg, en wie ben ik dan om het niet te geven. Daan is wat dapperder. De is alleen bang voor het opblazen van ballonnen/strandballen/zwembandjes.. En ballonnen even, tot hij merkt dat ze niks doen en dan is het net zo leuk als een bal, of leuker omdat ze makkelijker gooien..
Chris heeft het steeds sterker gehad van anderhalf, toppunt rond de 2,5-3 jaar, en daarna steeds beter. Nu hij 6 is, is het echt wel weer goed..
Nu ja, Miep heeft heel lang met maar 2 ondertanden gelopen (die zijn afgelopen maand er pas bijgekomen), dus deze dan maar eerder?
Maar goed, lief zegt het gezien te hebben hè? ;)
pi_129915459
Bitterend, heb ze gevonden ja! Ze zagen er erg leuk uit, ik druk ze morgen bij thuiskomst direct in M's handen ;)
pi_129916176
Susie: Stofzuiger is hier niet eng ! Ze gaat er achter kruipen/lopen als een Marlin Monroe (luchtstroom)
Naar die nacht ! Fijn dat de koorts weg is. Oh kies ! Tsja kiezen is hier echt nog ver weg
Kwijlen doet ze hier sinds 3 maanden, maar nog niks ;)

Zoe: Wat naar joh ! :{ Klinkt misschien stom, maar is het misschien een emo reactie op iets ? ( naast lichamelijke oorzaak) ?

Son: Zelfde dus. De term “wiebelende” WTF ! :D

bitterend: In “Oei ik groei” wordt de link stinkende poep en tandjes juist niet erkend. Vreemd he ? :)

Kyara: Leuk Duitsland ! Nog goed ingeslagen ? Was het dierentuintje groter dan Artis ? Heb wel een jaarkaart, maar vind het toch zielig. :@

CS: Heb gescheiden ouders sinds erg jong, dus je postings lees ik op die manier. Heeft je ex ook een nieuwe relatie ? En ziet hij de kleine man vaak ? O+

DF: Mijn kleintje hangt niet echt aan me, alleen als ze erg moe is. Maar zit/staat ergens in een ruimte en observeert. Heel lief en bijzonder. Maak me geen zorgen, maar zie hoe gevoelig ze is. Ze gaat wel naar anderen toe hoor, maar neemt de tijd. :*
pi_129916733
Nena had 40.2 graden koorts vandaag, heel duf en pieperig. Na een zetpil was het 39 graden en speelde ze wel weer een beetje.
Gister had ze 39,2 zonder zetpil.
Ze eet en drinkt goed verder, maar het is gewoon de zoveelste keer dat ze koorts heeft zonder dat ik weet waar het vandaan komt, das toch niet goed?
Vorige keren alles laten checken, oren,keel,urine, maar was allemaal goed.
Ze heeft wel een beetje buikpijn en vieze poep nu en weer luieruitslag/schimmel.

De dokter kijkt wel steeds alles na en zegt dan als het over een paar dagen nog is terugkomen, maar dan knapt ze toch wel weer op.

Iemand hier ook wel eens gehad met een kindje toevallig? Mex was niet zo vaak ziek en als hij ziek was, was het echt duidelijk waar het door kwam.
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 22:57:06 #41
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_129916744
wordt nog leuk straks op de meet; allemaal dreumesen die de kat uit de boom kijken :P
pi_129916772
Mijn ouders zijn ook gescheiden toen ik nog een peuter was KZ. Ik bekijk mijn eigen situatie ook wel vaak op die manier ja. Hoe oud was je?

[ Bericht 56% gewijzigd door Clubsoda op 11-08-2013 10:20:01 ]
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 23:01:06 #43
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_129916908
Ik zou het niet weten Troeta, ik had er gisteren dus 1 met 40 graden koorts. Wij hebben het vermoeden door een kies, maar zeker weten doen we het natuurlijk ook niet. En hier was het maar 1 dagje.
Nu schijnt er op het moment wel weer wat buik-griep-achtigs rond te waren, dus misschien daarmee te maken?
Toevallig een vriendin van die op een kdv werkt en een dochter van een vriendin van mij.
pi_129916950
Hoe zit het dan bij jullie Clubsoda? Als je geen antwoord wil geven, geen probleem hoor! Maar wist niet dat je niet meer met de vader was.

Thanks Susie, ik dacht eerst ook aan tandjes, ik voel 4 bobbels bovenin, maar 40,2 vond ik zo hoog! Of is dat niet zo hoog boven de 1 jaar?
pi_129917313
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 21:16 schreef Clubsoda het volgende:
Fijn dat het leuk was Kyara, waren jullie met z'n allen? Ik ga de dierentuin onthouden voor als M eens bij zijn tante logeert!

Ja, moet je zeker doen. Het is heel kleinschalig, niet echt hele grote beestjes of zo maar wel lekker dichtbij de beestjes. En goedkoop (entree is ¤ 3,50 voor volwassenen). Ik was met mijn moeder en D. J was bij papa thuis. We gingen ook echt voor M en D moest mee ivm de borstvoeding.

quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 21:28 schreef bitterend het volgende:
Kyara leuk! nog wat leuks gekocht?
luiers, billendoekjes, toiletspulletjes, 2 broeken voor de meisjes, broek, trui en Bob de Bouwer shirt voor M (hij vindt Bob de Bouwer erg leuk en deze was maar 2 euro en ik vond de Duitse tekst erbij hilarisch.... normaal ben ik niet zo van dit soort merchandise).

quote:
17s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 22:45 schreef kleinzusje het volgende:
Kyara: Leuk Duitsland ! Nog goed ingeslagen ? Was het dierentuintje groter dan Artis ? Heb wel een jaarkaart, maar vind het toch zielig.
Zie hierboven ;) Nee, echt stukken kleiner.

Troeta, beterschap voor Nena!
pi_129917478
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 23:01 schreef Troeta het volgende:
Hoe zit het dan bij jullie Clubsoda? Als je geen antwoord wil geven, geen probleem hoor! Maar wist niet dat je niet meer met de vader was.

Thanks Susie, ik dacht eerst ook aan tandjes, ik voel 4 bobbels bovenin, maar 40,2 vond ik zo hoog! Of is dat niet zo hoog boven de 1 jaar?
Beterschap voor je meisje! 40.2 is wel fors ja, maar nog niet zorgwekkend wat mij betreft. M heeft het ook wel eens, zo haast zonder aanleiding lijkt het dan.

Klinkt goed Kyara, fijne prijs ook! Ik vind het heerlijk hoe pragmatisch je bent met je meenemen-voor-de-bv :D

[ Bericht 12% gewijzigd door Clubsoda op 11-08-2013 10:20:22 ]
pi_129917649
Ja, een kolf meenemen is niet handig dus moet er een baby mee. En na ineminemutte werd dat D.

Fotootje:

Lastig te zien maar bij de kangoeroes kon je er gewoon doorheen lopen en bij het voederen van de zeeleeuwen maakten ze er echt een show van. En de stokstaartjes waren precies op ooghoogte O+
pi_129917753
Troeta: geen ervaring mee. Koorts staat meestal voor groei ! Mijn meisje is (bijna) nooit ziek. ( niet te hard zeggen) .
Het kan per kind verschillen. Koorts wordt dus ook als goed ervaren. Maken ze antistoffen aan, groeien ze en is er vooruitgang. O+

Susie: Zetten we muziek op en dan komen ze allen los ! Of is dat te therapeutisch ? hahahaha :D

CS: Ik was 4 ! Maar das een verhaal voor de meet Maar het speelde al veel langer. VROEGER !!!!!! :D

Kyara: Nog kleiner ? Damn ! Wat stond er bij bob ? "Dankzij Bob staat Rotterdam weer op de kaart ? " :@
pi_129917914
Oh, fijn, verhalen over vroeger voor bij de meet *O* :@

Wat een leuke foto's Kyara! Meesterlijk hoe M in zijn wagen zit en alle dieren aankijkt met een relaxte "hey, jij ook hier?" blik :D
pi_129917939
De laatste keer dat ik in Artis was is een jaar of 25 geleden :@
Ik ben dierentuinen als Burger's Zoo, Ouwehands en Amersfoort gewend dus vergeleek het daarbij...

LOL, iets van jetz geht team of zo iets (shirt niet bij de hand)
pi_129917992
Dat is wel een positieve uitleg kleinzusje! Zou best kunnen!
Maar moet ze dat nou steeds doen op mijn stapavondjes? -O-
Ik kan het echt niet, weggaan als een van mijn kindjes ziek is.

Ziet er leuk uit kyara! Ik was een keer in Ouwehands Dierenpark, Mex zag al die dieren niet eens, zo ver zaten ze. Op zich niet erg, als die dieren het maar goed hebben, maar zijn toch dingen die goed zijn om te weten met kleine kindjes.

Dapper dat je weg bent gegaan clubsoda en fijn dat je een nieuwe liefde hebt gevonden! Veel geluk voor jullie allemaal!
pi_129918065
Dank Troeta :*

Wat zonde van je avond!

[ Bericht 24% gewijzigd door Clubsoda op 11-08-2013 10:19:25 ]
  zondag 11 augustus 2013 @ 00:44:51 #53
250838 Fee-nix
pi_129921767
Even snel bijlezen en reageren. Zo naar bed :O . (lekker een avondje met m'n zusje film gekeken en gekletst)

Sonnetje nog over de kermis geweest?

Dreumessen die bang zijn voor boekjes :D. Die van mij is bang voor een pratende stofzuiger die we hebben. Die mag niet aan.

Speeltuin is altijd goed he, Zoë :). Maar ach, wat naar dat het nu weer wat minder lijkt te gaan met de reflux. Hoop dat het snel weer de goede kant op gaat. :* .

Leuke blokken zijn dat, Bitterend!

Kyara een leuk dagje Duitsland! ^O^ Leuke collage ook :).

CS kermis was wel leuk :). J was erg onder de indruk. Vond t allemaal wat eng. S zat bij mij in de Wompat en vond het wel leuk. Ook nog met hem in de draaimolen geweest. Vond hij maar raar!
Zo'n dreumesvrij weekend lijkt me af en toe wel fijn, maar kan me helemaal voorstellen dat je hem weer wilt zien!

Troeta wat naar die koorts. Volgens mij is het bij kleintjes heel snel heel hoog. Beterschap!

Zo, hoop dat ik nu in de gauwigheid niemand vergeten ben :* .

Nu gauw naar bed. Alweer veeeeeel te laat. Trusten!
pi_129927140
Kermis foto's Fee?

Wil ook een keer met M in de draaimolen. Hij vindt draaien zo ontzettend leuk. Gister was er ook zo'n ding:

M vond het prachtig, hij zat helemaal los en had mij met 1 vinger vast, en maar roepen dat het harder moest. Ik vond het vreselijk en werd kotsmisselijk en duizelig :') Was wel huilen toen hij er af moest.

Wat ik gister trouwens ook erg leuk vond was dat M weer de nodige aandacht genereerde. De laatste tijd gaan bijna alle aandacht van buitenstaanders naar de tweeling maar nu was er alleen maar 1 baby. En M vond al die aandacht prachtig! We zaten op een terras en daar kwam een Duits echtpaar. Die zagen bekenden dus riepen "hallo". Dus wie schalde er vervolgens "hallo" terug over het terras... :D
pi_129927408
Kz
Dit is echt de Reflux, als ze huilt etc door veel prikkels (drukke dag of veel nieuwe dingen gedaan) is het anders.
Ik herken het van andere keren en das niet prettig Maargoed we moeten we maar weer even doorheen :(

Kyara
Wat leuk!

Fee
Dankje :*
Leuk de kermis! Foto's?

Troeta
-O- vervelend dat je niet weet wat er is. Net als kz heb ik ook meegekregen dat koorts 'positief' is. Maar het is niet leuk.
pi_129927469
O vreselijk die dingen kyara, grappig dat M het zo leuk vind.
En dat is idd niet leuk voor M dat de tweeling meer aandacht krijgt, maar ik merkte het met 1 baby ook al hoor, zat iedereen koesjiekoesjie met Nena te doen en tegen Mex zeiden ze niks.

Fijn dat jullie zo goed op kunnen schieten met elkaar clubsoda, al zal het niet makkelijk zijn allemaal.

ik denk toch dat ze last heeft van haar tandjes, na dentinox is ze steeds minder pieperig. Mag niet goed in haar mond kijken, dus kan niet zien of er weer spruw is, maar daar kan je geen koorts van krijgen toch?

Ik begrijp best dat ze die boekjes eng vinden trouwens,haha
pi_129927530
Hier kreeg Floris.vaak meer aandacht dan Elise.
Nu allebei wel trouwens. Maar elise vraagt ook echt aandacht :') dat je in de rij bij de ah staat en dat ze dan naar de.persoon achter je blijft kijken tot diegene terugkijkt. Of.alvast wat beginnen te roepen naar die persoon. En als.je aandacht heb dan ga je lachen, kletsen enz.

Arme Nena, met haar koorts. Hopelijk is het idd vd tandjes.

Over tandjes gesproken, ben benieuwd wanneer de rest hier komt :D we zitten nog.steeds op 4 tanden. Hoewel ze wel wat mieperig is, dus wie weet.

Klinkt als een leuk,dagje weg kyara!

Fee, klinkt leuk de kermis!
Ik ben uiteindelijk niet geweest, want peurer sliep s middags niet dus leek me niet een heel goed plan (hij was een beetje prikkelbaar. Oh en druk pfff).

Zoe, vervelend van de refluxklachten weer.
pi_129927659
Hehe, mijn dreumes.zat net op haar gemak dr tuitbeker leeg te druppelen op de grond. Dus ik zeg: 'Elise'.
Schoot ze een meter de lucht in :') :D
Volgens mij stoorde ik haar :P
pi_129927755
Ja M is wat dat betreft weer een echte thrillseeker, het kan hem niet hard en hoog genoeg gaan. Helaas zijn papa en mama het tegenovergestelde :')

Met 1 baby vond ik het dus wel meevallen, misschien ook omdat zij in een kinderwagenbak lag te slapen of zo. Pas toen ik haar er uit haalde begonnen mensen te kijken.

:* voor de tandjes.
  zondag 11 augustus 2013 @ 09:21:33 #60
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_129927939
Haha Kyara kotsmisselijk in de draaimolen :r :P komt me heel bekend voor (helaas) . Ik stuur mijn vriend meestal maar mee.
Rayen is ook trouwens dol op die kleine botsautootjes dat is de hit hier *O* En natuurlijk visjes vangen :Y

Hij is trouwens een echt buitenkind, want wil het liefst om half zeven 's ochtends al naar buiten :{
Wij wonen vlakbij het station en bushalte, toen we vanochtend dus een ommetje maakten en de treinen bewonderd hadden liepen we langs de bus en mocht hij zomaar van die buschauffeur achter het stuur zitten. Haha mijn ventje was helemaal onder de indruk. Helemaal toen de chauffeur nog twee keer voor hem ging toeteren ;)
Zo heeft hij ook al op een politiemotor gezeten :+ En zo ook werd de sirene van een politieauto even voor hem aangezet.
Hij is helemaal idolaat van treinen en bussen en politieauto's

Trouwens nog een paar maanden en dan gaat hij naar de peuterspeelzaal. Ik heb al een klein rugzakje voor hem gekocht O+
Rayen 2½ jaar!
pi_129927945
Beterschap Troeta voor je meisje! Ik vond bijna 40 graden ook al heel hoog. Bij 6e ziekte krijgen ze trouwens eerst hoge koorts. Houd dus goed in de gaten of ze nog vlekjes krijgt.

Agos die angs voor die boekjes. Dat kennen we hier niet. Wel voor sommige geluiden vroeger zoals de keukenmachine of een boer.

Cs, echt tof hoe goed jullie met elkaar omgaan voor M.

Zoe, beterschap! Hoop dat het met S snel weer beter gast.

Kyara, dat ziet er leuk uit en klinkt leuk. Ik vind dat soort draaidingen wel tof. Maar ging onlangs ook hard onderuit op zo een open draaischijf bij Linnaeushof en had ook mijn dreumes op de arm. Gelukkig bleef hij in mijn armen, dus gebeurde hem niets bij de val.

Leuke blokken Bitterend.

Fee klinkt leuk de kermis.

Hier als het lukt vandaag gaan zwemmen met mijn dreumes.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_129928288
quote:
11s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 23:20 schreef kleinzusje het volgende:
Troeta: geen ervaring mee. Koorts staat meestal voor groei ! Mijn meisje is (bijna) nooit ziek. ( niet te hard zeggen) .
Het kan per kind verschillen. Koorts wordt dus ook als goed ervaren. Maken ze antistoffen aan, groeien ze en is er vooruitgang. O+
Dat wist ik niet!

Sowieso kan het best zo zijn dat koorts voldoende is om een infectie te bestrijden. Dan merk je verder niets van ziek zijn, behalve koorts.

Zoë wat rot -O-. De zoon van een kennis heeft ook erge reflux, bij hem werd het rond 18 maanden langzaam minder.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_129928410
quote:
17s.gif Op zondag 11 augustus 2013 07:28 schreef Kyara het volgende:
Kermis foto's Fee?

Wil ook een keer met M in de draaimolen. Hij vindt draaien zo ontzettend leuk. Gister was er ook zo'n ding:

[ afbeelding ]

M vond het prachtig, hij zat helemaal los en had mij met 1 vinger vast, en maar roepen dat het harder moest. Ik vond het vreselijk en werd kotsmisselijk en duizelig :') Was wel huilen toen hij er af moest.

Wat ik gister trouwens ook erg leuk vond was dat M weer de nodige aandacht genereerde. De laatste tijd gaan bijna alle aandacht van buitenstaanders naar de tweeling maar nu was er alleen maar 1 baby. En M vond al die aandacht prachtig! We zaten op een terras en daar kwam een Duits echtpaar. Die zagen bekenden dus riepen "hallo". Dus wie schalde er vervolgens "hallo" terug over het terras... :D
Fijn dat M ook opeens meer aandacht kreeg. Had me dat niet gerealiseerd idd. Sneu eigenlijk voor hem. :*
Venus in pocketformaat
© loveli
  zondag 11 augustus 2013 @ 10:22:34 #64
250838 Fee-nix
pi_129928710
Kyara, o zo'n draaiding vind ik ook vreselijk :D. Die kleintjes lijken er nog wel veel beter tegen te kunnen, he.
Fijn dat M ook weer eens in het middelpunt stond :).
(En dat hallo of haaaaaai tegen iedereen zeggen is heel herkenbaar!)

Kermisfoto's volgen nog :). M'n man heeft er een paar van de draaimolen op z'n telefoon staan. (Maar eigenlijk kun je foto's maken gewoon nooit aan hem overlaten :') .) En m'n zusje heeft de rest. Dus daar ga ik nog even achteraan :).

Troeta fijn dat ze na Dentinox minder last lijkt te hebben.

Sonnetje, o dan is het inderdaad misschien niet zo'n goed plan om te gaan ;). Maar de kermis staat er denk ik nog wel even? Hier nog 8 dagen nu.

Ah wat leuk van die chauffeur TJ! En visjes vangen is hier eendjes hengelen :). Dat hebben ze gisteren ook allebei gedaan.

Tinu veel plezier met zwemmen!

Wij gaan zo naar t Twiske rijden :D. Even een proefritje voor de meet.
pi_129929017
Succes Fee! Ik heb zo'n zin om alle kindjes en mama's te ontmoeten! Ik hoop dat ik gewoon kan komen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben trouwens ook geen held met ergens heen rijden waar ik de weg niet ken, maar vertrouw dan volledig op mijn - verouderde - tomtom. Zonder navigatie ga ik er niet aan beginnen, want dan kom ik nergens :D :')

De mini is niet zo lekker, hoektanden staan op springen en snotterig. Slechte timing, dinsdag BMR-prik... Slapen ging ook beroerd, met PCM geslapen tussen 12 en 3.45, verder steeds elke 30-60 min wakker :O

Hij heeft wel weer iets nieuws, eten met een vorkje! Avondeten ging de laatste dagen niet zo goed, en hij wees steeds naar onze vork. Dus hem een klein gebaksvorkje gegeven en toen was het goed :D. Het ging ook al best goed, al was prikken nog wel lastig. Maar wel grappig dat hij tussendoor ook met zijn handen van alles in z'n mond stopte, terwijl hij dus eerder zo moeilijk deed.

Plaatje bij dit verhaal:

Venus in pocketformaat
© loveli
pi_129929638
Oef, het lezen duurde even :D

Fee succes met rijden! je kan het!

Troeta beterschap voor je meisje!

Phaidra arme I! hopelijk snel beter en leuk die vork! hij groeit echt snel!

TJ wat lief van die chauffeur!! en de politie mensen hihi klinkt alsof hij prima naar zijn zin heeft zo dichtbij het bus/trein station!

Kyara goed geslaagd! R houdt ook wel van de draaimolen maar niet te hard, net als haar mama dus :9

Son stoute mama! zo je dreumes lastig vallen tijdens het geconcentreerd met water spelen :D

Tinu lekker zwemmen! veel plezier!

Zo. Niemand vergeten? :D
pi_129929711
Phaidra ik hoop dat het je lukt om te komen!!
pi_129930163
Ik ben lui vandaag, dus sluit me bij iedereen aan :)
Leuke verhalen weer !
Kermis, TJ geweldig dat je ventje bij de chauffeur mocht zitten en Speeldingen :D
^O^ en beterschap voor Troeta en Zoe :*
Heftig Phaidra. Hoop dat je kunt komen. :*
Fee succes ^O^
Tinu: lekker zwemmen ^O^
Vergeet ik vast de helft.
pi_129930296
Knap Phaidra ! Ziet er echt heel goed uit. Laat hij dat bord zo gewoon staan zonder er mee te gooien ? :) en ook beterschap.
Tinu: Waar gaan jullie zwemmen ? Buitenbad ?
pi_129930432
quote:
14s.gif Op zondag 11 augustus 2013 11:46 schreef kleinzusje het volgende:
Knap Phaidra ! Ziet er echt heel goed uit. Laat hij dat bord zo gewoon staan zonder er mee te gooien ? :) en ook beterschap.
Normaal gesproken heeft hij wel een plastic bordje, maar die waren allemaal vies. Hij laat het staan tot hij een beetje vol zit, dan tilt hij het bord op om al het eten eraf te gooien :D. Dan zetten we het bord weg en leggen de stukjes op tafel en eet hij nog even verder.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_129930906
Mijn kind heeft net een surimi stick op :Y)
pi_129932300
quote:
14s.gif Op zondag 11 augustus 2013 11:46 schreef kleinzusje het volgende:
Ik was sowieso naar het binnenbad gegaan. Maar nu net regende het, het weer ziet er hier niet zo leuk uit. De grote gaat straks naar een verjaardag en man is in de tuin bezig. Dus zwemmen verschuif ik wel en we gaan straks de grote wegbrengen en wat boodschapjes halen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zondag 11 augustus 2013 @ 13:47:33 #73
250838 Fee-nix
pi_129934025
Phaidra ik hoop ook dat je kunt komen :). Wat naar van je moeder...
En knappe I, eten met een vorkje!

Nou, het rijden ging goed, maar wel verdwaald, zelfs met navigatie :') . Ik zal het hele 'verhaal' in het dreumesmeet topic zetten zo.
pi_129934907
Fee :o _O- gelukkig heb je het vandaag al gedaan dan weet je het voor de 24! ben erg benieuwd waar je verdwaald was??
pi_129935004
Wij doen het net zo phaidra.
Lekker bitterend.
Hier was het ook wat minder qua weer tinu. We wilden gaan fietsen. Maar nu met de auto op pad.
Ben benieuwd fee. Ga even lezen.
pi_129935440
Het is nu zonnig KZ :P
pi_129936726
Phaidra, wat naar van je moeder. Knap van I zo met dat vorkje. En het lijkt nog in zijn mond te belanden ook.

Bitterend heeft R de surimi stick gesmaakt?

Terwijl ik vanochtend in de voortuin bezig was, liep mijn dreumes zo op de stoep onze straat door. Toen ik hem ging inzamelen was hij 2-3 huizen verder ennaar de buurvrouw aan het zwaaien ;)
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_129937942
Hahaah Tinu!! :D
Mijn mini doet dat ook..die loopt gewoon recht in de tuin van de buuf in :9
Ze heeft de surimi stick helemaal op :o
pi_129938021
Kon het eindelijk filmen! Nena aan de telefoon!
pi_129952041
Dat zijn de truukjes Phaidra, vork geven om mee te prutsen!
Die BMRprik kan je uitstellen hoor als je dat liever hebt.

ohhh loopt ie zo weg tinuviel, stiekem wel grappig.

ok, doordraaiende peuter, tot straks!
pi_129952113
Oooh wat een schattig filmpje Troeta!

En wat knap van I Phaidra!
  zondag 11 augustus 2013 @ 20:58:26 #82
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_129952403
Wat leuk Troeta :D. Bijdehand meiskje O+

Knap van I. Phaidra :Y. Grappig om te lezen dat bij jullie hetzelfde gaat als bij ons. Eerst wordt ze gevoerd door ons en als ze redelijk vol zit gaat ze zelf eten met haar vorkje/lepeltje :D. Ze doet goed haar best en er beland best wat in haar mond maar uiteindelijk zijn de handen toch beter gereedschap :Y) naar van je moeder :* . Oh en met haar bordje wordt ook regelmatig gegooid :Y. Het consequent 'nee' zeggen daarop lijkt wel te werken besef ik me nu, het is al een paar dagen niet meer voorgekomen!

Het lopen gaat hier echt goed :Y. Vandaag is de eerste dag dat ze meer heeft gelopen dan gekropen *O*. Ze liep ook gewoon de deur uit en liep gewoon weg :o _O- . Ook zegt ze nu de hele dag 'bi' of 'bie' en we begrepen het niet helemaal. Toch het kwartje viel... Boven onze bank hangt een canvas met allerlei foto's van haarzelf als kleine baby. Dit canvas vindt ze mega interessant en wij zeggen steeds 'dat is baby E'. 'Bi' of 'bie' is baby O+. Als ik ook aan haar vraag waar 'bi/bie' is wijst ze naar het doek :D.
pi_129954178
Bitterend : Ja, het was zonnig We zijn lekker op pad geweest naar vrienden. O+

Tinu: Wat leuk dat hij zo vrij kan lopen ! En dat zwaaien is zo schattig ! :W :*

Troeta: Wat een leuk filmpje ! Leuke dame heb je. O+

Soesa: Wat gaat ze hard joh ! meer lopen dan kruipen. Leuk joh ! O+ En dat praten !! Echt wat gaan ze rap die kleintjes. Elke dag iets erbij.

Hier: Na een heerlijke dag gegeten. Ze at niet veel maar wel met haar vorkje geoefend :D Meteen de tips van hier in de praktijk brengen !!. Gebadderd, pyjama aan , voorgelezen.... lig met haar op ons bed. Opeens overgeven, in golven achter elkaar. Ik schrok echt. Het was zo’n naar gezicht. alles zat onder. Samen weer onder de douche gegaan, man heeft bed verschoond en na het badderen opnieuw voorgelezen. Nu slaapt ze. Moest aan jou denken zoe ! Wat is overgeven een sneu gezicht zeg. Zo zielig.

Gelukkig geen koorts, wel nog moe en verkouden. Even in de gaten houden.
pi_129957603
oh wat zielig kleinzusje! eerste keer overgeven? Vies he! Was ze bang? Ik vind het ook altijd zo sneu die kleintjes die niet weten wat hun overkomt. Beterschap voor d'r!!

Zo ze gaat echt vlot Soesa!! Gewoon een lopend kind heb je! Binnenkort lekker op de kinderboerderij enzo rondscharrelen.
pi_129958119
Troeta: Dit was de eerste keer "echt overgeven". Wel eerder dat ze wat terug gaf of alleen melk, maar echt lang geleden. Of mn geheugen laat me in de steek ? Ze was niet bang denk ik. Maar stilletjes en wit. Ze gaf geen kick, niet huilen niks. Maar niet zorgelijk, ze ligt nu heerlijk te slapen O+ Ben (gelukkig) niks gewend. :@
  maandag 12 augustus 2013 @ 09:36:36 #86
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_129968768
Oh, wat sneu KZ! Hoe is het nu met KZbeeb?

Inderdaad Troeta, ze loopt gewoon :o O+. Nu langzaam op zoek naar schoenen in haar inieminiemaat... (17/18)

Wel grappig, hier wilde ze vanochtend (alsof ze meegelezen had) zelf haar boterhamstukjes aan haar vorkje prikken :D. Dat is nog wel wat lastig maar met wat hulp heeft ze weer heerlijk gegeten.

Ik vind deze leeftijd zo leuk he! Volgens mij denk ik dat iedere maand :') maar van mij mag ze wel even zo blijven O+
pi_129969192
Zo... Ondanks dat de snelheid van dit topic een stuk lager ligt dan de babies lukt het me niet om bij te houden!

Hoe is het met kz baby?
Kyara, jouw M lijkt me echt een grappig mannetje :)
Troeta wat leuk dat bellen!

Over vorkjes, volgens mij lopen we hier wat achter... Ze kan nog niet eens met een lepel eten. Is echt geen doen om dat te oefenen, ze snapt het gewoon nog niet. Ik denk dat ze er nog niet klaar voor is... Maar wanneer wel, geen idee? Vorkjes zijn hier nog niet aan de orde, of misschien snapt ze die wel! Hmm, misschien toch een keertje testen...

Gisteren verjaardag mini gevierd, blij dat t voorbij is. Ik ben echt niet goed in dat soort dingen. Ik vind er ook niks aan eigenlijk :@ Mini heeft zich goed gedragen ;). Van ons een pukylino fietsje gekregen, Toettoet vliegveld (leuk!) wat boekjes, centjes. En nog een loopfiets :{ van mn schoonouders. Ik vind dat dus jammer, tis best een leuk ding maar ze kan er nog niks mee want veel te groot en stond expres niet op t verlanglijstje want kreeg ze van ons dus al. Naja, de kast in en over een half jaar eens kijken of ze er wat mee kan...

Trouwens, had een heel verlanglijstje gemaakt op cadeauhints, echt... 2(!) mensen hebben er gebruik van gemaakt. Stom toch, komen ze alsnog met centjes aanzetten. Begrijp me niet verkeerd hoor, is altijd fijn voor de spaarpot, maar ze heeft nu drie kadootjes gehad. En voor een kinderverjaardag vind ik dat stom :6

Ik weet niet of ik nu als een zeikerd overkom, das niet de bedoeling... Naja,, enfin.. We zijn er weer vanaf voor een jaar :+
  maandag 12 augustus 2013 @ 10:05:56 #88
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_129969378
Nah, SE, dat is ook gewoon niet leuk -O- .

Wij hadden ook een lijstje gemaakt en de URL ook in het uitnodigingskaartje gezet. Daar hebben ook maar 2 mensen naar gekeken :'). Maar gelukkig heeft ze van de rest wel leuke cadeau's gekregen. Van mijn oma heeft ze ook geld gekregen, is toch iets minder leuk voor de eerste verjaardag vind ik. Maar goed, dat storten we op haar spaarrekening en daar heeft ze later wat aan.
Suf ook van je schoonouders zeg. Jullie relatie is vast nog dermate wankel dat je er ook niet echt iets van/over kon zeggen denk ik?

Volgend jaar weer een poging :+
pi_129970498
Wat jammer SE -O-

Kz :* aww wat sneu!
Overgeven is echt een naar gezicht :( arme meid.
pi_129970597
quote:
1s.gif Op maandag 12 augustus 2013 09:56 schreef SupremeEvil het volgende:
Zo... Ondanks dat de snelheid van dit topic een stuk lager ligt dan de babies lukt het me niet om bij te houden!

Hoe is het met kz baby?
Kyara, jouw M lijkt me echt een grappig mannetje :)
Troeta wat leuk dat bellen!

Over vorkjes, volgens mij lopen we hier wat achter... Ze kan nog niet eens met een lepel eten. Is echt geen doen om dat te oefenen, ze snapt het gewoon nog niet. Ik denk dat ze er nog niet klaar voor is... Maar wanneer wel, geen idee? Vorkjes zijn hier nog niet aan de orde, of misschien snapt ze die wel! Hmm, misschien toch een keertje testen...

Gisteren verjaardag mini gevierd, blij dat t voorbij is. Ik ben echt niet goed in dat soort dingen. Ik vind er ook niks aan eigenlijk :@ Mini heeft zich goed gedragen ;). Van ons een pukylino fietsje gekregen, Toettoet vliegveld (leuk!) wat boekjes, centjes. En nog een loopfiets :{ van mn schoonouders. Ik vind dat dus jammer, tis best een leuk ding maar ze kan er nog niks mee want veel te groot en stond expres niet op t verlanglijstje want kreeg ze van ons dus al. Naja, de kast in en over een half jaar eens kijken of ze er wat mee kan...

Trouwens, had een heel verlanglijstje gemaakt op cadeauhints, echt... 2(!) mensen hebben er gebruik van gemaakt. Stom toch, komen ze alsnog met centjes aanzetten. Begrijp me niet verkeerd hoor, is altijd fijn voor de spaarpot, maar ze heeft nu drie kadootjes gehad. En voor een kinderverjaardag vind ik dat stom :6

Ik weet niet of ik nu als een zeikerd overkom, das niet de bedoeling... Naja,, enfin.. We zijn er weer vanaf voor een jaar :+
Oh joh wat jammer dat je dat zo hebt ervaren. En wat jammer dat je schoonouders dat niet effe afstemmen. ;(

Toet Toet vliegveld én autogarage :@ staan hier klaar voor Sinterklaas trouwens, Billie ramde het vliegveld bijna kapot :'). Al kon ik me er prima mee vermaken trouwens.

Kun je niet aan je schoonouders vragen of ze het kunnen ruilen? Lullig, maar aan twee fietsjes heb je niks. Ze kan er maar op 1 tegelijk zitten.
Ik zou het wel je vent laten regelen denk ik.. onder het mom van ''t zijn jouw ouders'. :P

Oh! Billie loopt los O+. Telkens een paar meter om weer fanatiek door te kruipen, maar hij loopt. En hij heeft drie hoektanden ineens :').
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_129972110
Loslopende Billie (en sassefras)! *O* ineens heeft ie door dat t zo eng niet is maar best leuk en handig?

Als ik t zo lees lijkt t of ze t hele rijtje van ons heeft gekregen, maar van ons alleen t Pukylino fietsje, haha. Toet toet vliegveld van mn zus gekregen. Ik vind t zelf ook leuk, maar wel fijn dat die autootjes uit kunnen :)
Billie gaat dat ook tof vinden!

Schoonouders... Sja. Je krijgt ze erbij he ;) we liggen elkaar niet, ze zitten gewoon op een andere lijn. Het fietsje wat ze hebben gegeven is niet geschikt voor onder de 3 jaar, vanwege kleine onderdelen oid. Dus die leggen we gewoon in de kast voor over een paar maanden. Dan is de Pukylino vast te klein geworden en kan ze op die andere. Het andere kleine kadootje wat ze ook van mn schoonouders heeft gekregen was voor 18+ maanden. Dus daar kan ze ook niks mee, was een houten balanceer puzzel iets. Gisteravond had ze al zo'n houten stukje in dr mond, is ze gewoon nog echt te klein voor. (En ze eet alles op :+ ) Maar kijk dan ook gewoon voor welke leeftijd iets is }:|

En M ging steeds huilen als mn schoonouders dr vast hadden, en bij mijn ouders is t dikke pret. Zal best lullig om te zien zijn geweest voor mn schoonouders...
  maandag 12 augustus 2013 @ 11:46:39 #92
250838 Fee-nix
pi_129972280
Ah Tinu en Bitterend, jullie ook van die weglopertjes. Hier nog eentje... En als ik hem dan roep: niet op of om kijken, maar wel een stapje harder gaan lopen... :P.

Troeta lief filmpje! Hier is de telefoon ook een hit. Maar dan wel de echte :D. (Nou ok, z'n eigen speelgoed iPhone kan er ook nog meer door)

Soesa knap van het lopen en 'bi' O+ . En ik denk ook heel vaak 'ahhhh deze leeftijd is zo leuk!' :D

KZ wat zielig van dat overgeven :( . Gelukkig wel lekker slapen daarna. Hoe gaat het nu?

O SE, zoooo herkenbaar, ik hou ook helemaal niet van verjaardagen! En als mensen zich dan ook nog eens niks aantrekken van je lijstje :( , stom! Maar je bent er inderdaad mooi weer vanaf voor een jaartje ;).

Kuukske, loslopende Billie! *O*

S gaat zo lekker op tijd naar bed (hij moet er om half 3 al weer uit om z'n broer op te halen) en ik ga me voor de verandering eens op het huishouden storten :P.
  maandag 12 augustus 2013 @ 11:54:46 #93
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_129972567
Mogguh!

Ik ben er ook weer. Heerlijk een week op vakantie geweest :) Ik heb dus niet alles bijgelezen, las net wel dat billie kan los lopen ^O^ *O*

En SE, vervelend zeg, dat ze niet goed naar je willen luisteren, ik zou er persoonlijk niks van zeggen, en ff wegzetten idd. Ding komt vanzelf wel weer van pas... Wij hebben hier ook een driewieler gekregen van oma (met koninginnedag...) en van ons heeft ze ook een pukylino gekregen, maar daar zit ze nu pas goed op, en ze is 18 maanden nu. (en dat van die leeftijden op het speelgoed zou ik ook niet al te letterlijk nemen, gewoonn kijken naar je kind ;) , dus die puzzel nog maar ff weg leggen ;) )

Cristel heeft dr eigen goed gedragen op de camping, viel me alles mee (behalve de 1e en de laatste nacht, toen was ze aan het spoken tot half 3 's nachts }:| ) Ach ja....

Ik heb gister ook gelijk de box eruit gegooit, wil ze toch niet meer in :) Nu dus de hele tijd 'vangen' en nee zeggen :P Maar komt ook wel weer goed denk ik ;)
pi_129973060
Effe snel:
Kz beeb Heeft de hele nacht heerlijk geslapen en is weer helemaal beter en super zoet. We zijn net terug van Artis ! Heerlijk, wel druk maar met een jaarkaart maakt dat niks uit. :D Nu slaapt ze, ga even bij dr liggen en straks bijlezen. Lief zijn jullie !
pi_129973158
Maar iets voor 18 maanden is toch niet zo erg? Dat wordt ze vanzelf en dan heeft ze dan ook weer iets nieuws. Dingen geschikt voor 3 jaar vind ik dan weer minder handig......
pi_129973860
^^ M kreeg een wishbonebike voor zijn verjaardag en daar kan hij ook nu pas. Ik vind dat ook wel leuk, als het een beetje gespreid is. Hij is ook zo dichtbij kerst en sinterklaas jarig. Neemt niet weg dat het wel heel vervelend is als mensen je cadeausuggesties niet serieus nemen.

En go Billy! *O*
pi_129974595
Ik kan me voorstellen dat als je al iets krijgt waar ze niks aan heeft het wel leuk zou zijn om ook iets te krijgen waar ze wel wat mee kan.
Hier hadden mensen zich wel redelijk aan het lijstje gehouden :P
Nou hoeft dat natuurlijk niet per se, maar eigenlijk geen dingen gehad.waar.ze niks aan had.
Wel dingen voor als ze wat.groter is, maar dat is bij ons niet zo erg. Hebben al veel speelgoed voor nu.

Ik heb gisteren voor het eerst iets gevonden waar ze niet tegenkan :o
Vriend had appelmoes gemaakt van granny smiths. Heel dr gezicht werd rood.(op de.plekken waar de appel zat en aangezien ze zelf wilde eten...)

(inclusief speelgoedberg op de.achtergrond ;))

En s middags toen we bij mn schoonvader vandaan kwamen had mn vriend haar in de gang gezet toen ik nog binnen moest.komen. Ze kroop naar buiten en wilde niet meer naar binnen.

*O* voor loslopende Billy!
En arme spugende kz dreumes ;( gelukkig voelt ze zich nu beter.
pi_129974978
Fikse appelallergie dus Son?

Billie tuimelde net achterover van de bank op z'n achterhoofd. Flink huilen om daarna weer fanatiek te gaan spelen. Bink. :o spelen.. Eerder slopen. Blokken passen echt wel in de tv als et moet. :').
pi_129976257
Ah gossie, arme Billy.

Ik schrok wel van de reactie, althans ik zat opeens te kijken van he, wat heeft zij nou?! Ze heeft nog nooit een reactie gehad. Andere appels gaan gewoon goed.
  maandag 12 augustus 2013 @ 13:53:39 #100
30252 Soempie
Procreating
pi_129976491
Oei, billy!
En *O* voor het loslopen, natuurlijk.

Ach, Son, echt een heel duidelijke en snelle reactie he. :o Is het ook snel weer weggetrokken?

Nou, ik krijg het niet voor elkaar het hier goed bij te houden. Excuses hoor, ik lees wel alles terug en geniet echt wel van jullie verhalen. O+
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  maandag 12 augustus 2013 @ 14:06:45 #101
30252 Soempie
Procreating
pi_129976994
quote:
1s.gif Op maandag 12 augustus 2013 11:41 schreef SupremeEvil het volgende:
Ik vind t zelf ook leuk, maar wel fijn dat die autootjes uit kunnen :)

Tot ze ze zelf aan kunnen zetten. :'(

Hier kreeg M. de toet toet garage (+ tig onderdelen) van z'n tante en opa en oma. Ik vond het in eerste instantie echt helemaal niks (fantasieloos, liedjes zitten niet goed in elkaar, geluiden lopen door elkaar, enz), maar hij heeft er echt zoveel plezier mee. :D O+ Nouja, daar gaat het dan om, denk ik. :P

Ik voelde me vaak zo'n ondankbaar kreng, omdat ik veel cadeautjes niet zo leuk vond. Zelf ben ik 'bang' voor clowns bijvoorbeeld en dan krijg je iets met precies zo'n enge clown erop. :D Of ik bedenk me dat ik iets zelf graag wil geven, vervolgens vertel ik dat en een paar weken later krijg je dan een compleet andere versie van iets met de mededeling: 'jammer voor jullie, wij vonden deze leuk en wilden het ook graag geven'. Euh, oke, dankjewel. 8)7 -O- O+ (compleet tegenstrijdige gevoelens, elke keer).

Echt joh, dat eerste jaar was een grote cursus: laat maar gaan, maak je niet druk, ook leuk, enz.

:')
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_129977413
Billy *O*

quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 14:06 schreef Soempie het volgende:
Tot ze ze zelf aan kunnen zetten.
Batterijen eruit!

Wij komen om in het speelgoed. Opa en oma nemen zo vaak iets mee dat er nu gewoon echt vee te veel speelgoed is. En de meiden kunnen er straks ook mee spelen dus ik hoef echt geen speelgoed meer. En dan komt straks sinterklaas en de verjaardagen er ook nog aan....
pi_129977542
De deuntjes van de Toet Toet-auto's zingen we hier al vrolijk mee. :@. Zo heel hinderlijk vind ik ze ook niet.

quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 14:06 schreef Soempie het volgende:
Ik voelde me vaak zo'n ondankbaar kreng, omdat ik veel cadeautjes niet zo leuk vond. Zelf ben ik 'bang' voor clowns bijvoorbeeld en dan krijg je iets met precies zo'n enge clown erop. :D Of ik bedenk me dat ik iets zelf graag wil geven, vervolgens vertel ik dat en een paar weken later krijg je dan een compleet andere versie van iets met de mededeling: 'jammer voor jullie, wij vonden deze leuk en wilden het ook graag geven'. Euh, oke, dankjewel. 8)7 -O- O+ (compleet tegenstrijdige gevoelens, elke keer).

Echt joh, dat eerste jaar was een grote cursus: laat maar gaan, maak je niet druk, ook leuk, enz.

:')
Hier duurt die cursus bijna 17 maanden inmiddels. :P :@
pi_129977564
Ik ben dapper, slim en klein, boeven vangen vind ik fijn. Yeah!
  maandag 12 augustus 2013 @ 14:23:00 #105
30252 Soempie
Procreating
pi_129977569
Mja, batterijen eruit vind ik dan weer sneu. Er was er een leeg en heb dagen niks anders gehoord: 'aan?', 'mama, aan?'. :')
Nu wissel ik speelgoed af. Daar waar hij niet echt meer mee speelt zet ik op zolder en de rest wisselt tussen boven en beneden. Boven speelt hij minder, dus daar staat de garage nu voor altijd even. Anders weet ik ook echt niet meer waar ik alles moet laten. En dan komt er straks ook weer baby- en meisjesspeelgoed bij. :o Kan me voorstellen dat jullie wel genoeg hebben ja. :D
pi_129977581
Bel 1 2 3 en ik kom de boef vangen!
pi_129977603
Babyspeelgoed is hier gewoon blijven liggen. De rammelaar en de ringen worden nu ook weer met hernieuwde interesse bekeken.
pi_129977627
Aaah, Billy heeft Piet ook :D
pi_129977659
quote:
17s.gif Op maandag 12 augustus 2013 14:24 schreef Kyara het volgende:
Aaah, Billy heeft Piet ook :D
En Hetty. En Victor.. een mét en een zonder batterijen. En Vincent. En Simon. :@ Daar begon het mee. Met Simon :'). En Tim Takelwagen staat nog op zolder te wachten op Sinterklaas :+. Hij is ook zo verzot op auto's.

Buiten reed net een veegwagen voorbij en hij was niet bij de vensterbank/het raam weg te slaan.
  maandag 12 augustus 2013 @ 14:28:22 #110
30252 Soempie
Procreating
pi_129977775
quote:
14s.gif Op maandag 12 augustus 2013 14:25 schreef Kuukske het volgende:

Buiten reed net een veegwagen voorbij en hij was niet bij de vensterbank/het raam weg te slaan.
:D herkenbaar.

Dinsdag is hier de aller-aller-aller-tofste dag van de week. Dan komt de vuilniswagen! De vuilnismannen zwaaien ook altijd heel enthousiast terug als M. voor het raam staat te kijken, zwaaien en springen. :D
pi_129977797
:D!! Te schattig.
pi_129977890
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 14:28 schreef Soempie het volgende:

[..]

Dinsdag is hier de aller-aller-aller-tofste dag van de week. Dan komt de vuilniswagen! De vuilnismannen zwaaien ook altijd heel enthousiast terug als M. voor het raam staat te kijken, zwaaien en springen. :D
Herkenbaar :D
(alleen op woensdag en bij F dus)
pi_129977963
M heeft dat met bussen. Die wordt helemaal wild als hij een bus ziet :')
pi_129978443
ik heb die toet toet garage weer verkocht, Mex ging er steeds op staan en ik had maar 2 autootjes en had eigenlijk geen zin om al die autootjes en uitbreidingen te kopen. Plus we hebben al zoooooooooooooooveel!
Hier ook echt niks van het lijstje gehad, wel veel geld en bonnen. Geld gebruiken we gewoon voor de verjaardagsboodschappen en een leuk dagje uit.

Billy ook al lopen, goed zeg!! *O* *O*

Wat een reactie sonnetje! Had ze er zelf ook last van?

Fijn dat ze weer beter is kleinzusje!
pi_129981149
Oeh heftig sonnetje, wat een reactie!

Hier ook een grote fan van de toettoet garage en autootjes. Wij hebben Benny Bram Ans Tim en Victorzonderbatterijen ;)

Speelgoed op zolder doe ik ook vaak. Na een paar maanden weer eens wisselen en er wordt ineens weer volop mee gespeeld!

En Kyara jij zal inderdaad wel omkomen van het speelgoed! En dan eind van het jaar in twee maanden verdubbelt het misschien wel :o :+
  maandag 12 augustus 2013 @ 15:58:36 #116
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_129981527
Jemig, Son! Wat een heftige reactie meteen! Mijn E. heeft zondag garnalen gegeten en terwijl ze een cocktailgarnaal uit het knuistje zat te knagen bedacht ik me ineens dat dat ook wel eens een reactie zou kunnen geven! Gelukkig niks gemerkt.
pi_129982232
Sonnetje :o jeetje

Billie *G* !

Speelgoed.. vriend vind dat S veel heeft.
Ze heeft nu een trofast kast ( totaal 6bakken ) en die zitten nog lang niet tot de rand gevuld(tot de helft of minder). Hobbelpaard, poppenwagen, klein loopfietsje en haar keukentje. Valt wel mee denk ik? Is niet weinig maar ook niet veel. Vriend denkt er anders over :+
pi_129983769
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 14:28 schreef Soempie het volgende:

[..]

+1 Wat een mazzel dat bakkendag hier op woensdag (mijn dag thuis met M) is!

Wat een heftige reactie Son! Arm ding.

Ik heb ook nog al het speelgoed opgeruimd en uitgezocht. We hebben niet eens zo idioot veel maar het staat allemaal op elkaar gepropt en dat resulteerde erin dat M steeds maar met hetzelfde speelde. Nu heb ik ook een deel in de schuur gezet. Direct bij thuiskomst gisteren riep M vol bewondering "oooooh" bij het zien van zijn stukje in de buffetkast wat nu een stuk overzichtelijker was O+ En hij begon direct met zijn maanden verwaarloosde knikkerbaan te spelen. Maar ik heb ook nog wel 100 wensen hoor, een keukentje, meer duplo en blokken, een treinbaan... :@ Maar we hebben ook de speelotheek nog voor de nodige afwisseling.

Vandaag weer aan het werk na drie weken vakantie, en meteen een vette deadline. Maar die is behaald dus ik ga maar gauw naar huis en mijn dreumes knuffelen :W

[ Bericht 0% gewijzigd door Clubsoda op 12-08-2013 17:05:28 ]
pi_129984014
Ik probeer ook regelmatig de bakken te vullen met speelgoed uit de kisten. Uit de bakken haalt hij het zelf of hij zeurt net zo lang dat ik het voor hem pak. Maar op dit moment zijn blokken, duplo, trein en auto's wel favoriet. En zijn loophond.
pi_129984231
Oh Kyara, ik bedoel niet dat ik het erg vinden om iets 18mnd+ te krijgen, maar meer wat Sonnetje zei. Dat ze dus nu niks van schoonouders heeft waar ze mee kan spelen. Dus dat ik moet mededelen dat ze er nog niet mee speelt aan schoonouders. En dat ze dus waarschijnlijk gaan denken dat ik t expres niet geef omdat t cadeau van hun komt ofzo. Ik heb echt eigenlijk helemaal geen zin meer om nog contact met ze te hebben :@. Nep gezellig doen vind ik suf, dan ga ik liever niet mee :+. Ik ben ook gewoon niet zo'n mensen mens, sorry. Het jammere is dat schoonouders mijn/ons probleem met ze niet snappen, en hoe vaak je t probeert uit te leggen het dringt niet door.

En wij hebben geen zolder dus waar ze niet meer mee speelt gaat gewoon op v&a of mp :) is er tenminste nog iemand anders blij mee.

En soempie, das echt grappig, dat ze van zulke dingen zo blij worden he :)
Sonnetje is die uitslag weer snel weggetrokken?

Oh en Billie ineens zoveel tanden erbij :) veel last van gehad?
pi_129984569
Wat leuk, zo enthousiast over vuilniswagens en bussen! Bij ons wordt restafval en gft op 2 verschillende dagen opgehaald, dus I. zou zijn lol opkunnen. Alleen hebben wij geen direct uitzicht op de ophaalplek en weg :+

KZ, fijn dat je meisje weer beter is! En ik wil ook eens naar Artis, het is er nog niet van gekomen!

*O* voor lopende Billy en E van Soesa!! *O*

Rot dat de relatie met je schoonouders zo moeizaam is SE :{

Oh ja, Billy ook 3 nieuwe tanden opeens! Hier komen de hoektanden ook door, de nachten zijn meteen weer dramatisch slecht... Nou ja, hierna nog maar 4 kiezen en dan zijn we er klaar mee! *O*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_129987194
quote:
1s.gif Op maandag 12 augustus 2013 17:03 schreef SupremeEvil het volgende:
Oh Kyara, ik bedoel niet dat ik het erg vinden om iets 18mnd+ te krijgen, maar meer wat Sonnetje zei. Dat ze dus nu niks van schoonouders heeft waar ze mee kan spelen. Dus dat ik moet mededelen dat ze er nog niet mee speelt aan schoonouders. En dat ze dus waarschijnlijk gaan denken dat ik t expres niet geef omdat t cadeau van hun komt ofzo. Ik heb echt eigenlijk helemaal geen zin meer om nog contact met ze te hebben :@. Nep gezellig doen vind ik suf, dan ga ik liever niet mee :+. Ik ben ook gewoon niet zo'n mensen mens, sorry. Het jammere is dat schoonouders mijn/ons probleem met ze niet snappen, en hoe vaak je t probeert uit te leggen het dringt niet door.

En wij hebben geen zolder dus waar ze niet meer mee speelt gaat gewoon op v&a of mp :) is er tenminste nog iemand anders blij mee.

En soempie, das echt grappig, dat ze van zulke dingen zo blij worden he :)
Sonnetje is die uitslag weer snel weggetrokken?

Oh en Billie ineens zoveel tanden erbij :) veel last van gehad?
Je schoonouders snappen niet dat ze er nog niet mee speelt omdat ze nog geen 18 maanden is en er dus te klein voor is? Dat lijkt me wel vermoeiend. Jammer dat jullie het niet kunnen bewaren. Gelukkig is het tegen die tijd weer Sinterklaas ;)
pi_129989293
Mja... Ze zijn apart :+ waarschijnlijk heeft ze d'r niet eens op gelet, leeftijd. En nu hou ik dr over op, schoonouders. :)

Maar dit speelgoedje dingetje ga ik nog wel bewaren tot ze oud genoeg is om er mee te spelen/ geen dingen meer op eet. Gaat meer over als ze straks bijvoorbeeld dr pukylino fietsje niet meer past of niet leuk meer vind. Dan zetten we die gewoon op mp, en mocht er een tweede kindje komen hier dan kopen we voor dat kindje wel weer een andere. Scheelt wel, geen zolder/bergruimte hebben :+
pi_129990028
Billie heeft meer last gehad van de kiezen. Hij heeft nu wel meer zure broeken gehad -O-.
pi_129991082
Voor lopende Billy en E van Soesa *O*.

Billy ook gelijk weer 3 nieuwe tanden.

Leuk die auto en bussen fanatiek. Hier is grote gek op auto's, bij onze dreumes is het nog niet zo sterk.

Kz fijn dat het beter gaat.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  maandag 12 augustus 2013 @ 20:18:24 #126
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_129991247
Speelgoed! Hier valt het volgens mij wel mee. Heb gisteren toevallig de mand en de bak eens uitgezochten een hoop op zolder gezet ( zaten zelfs nog bijtringen en suks in :D ) Hier gek op little people! O+

Jeetje Son, wat een reactie op een appel zeg! Heeft ze er nog last van?

Verder net als Soempie; alles gelezen, maar kan niet overal op reageren....

Volgens mij komt er dus helemaal geen kies....ze heeft nu vlekken op haar romp, dus ik denk de 6de ziekte, alhoewel ze dus geen 3 tot 5 dagen koorts heeft gehad. Ik zou anders niet weten wat het is?
Edit; wat ook 'raar'is, is dat ik lees dat tussen besmetting en het krijgen zo 10 dagen zit. We zaten toen nogin de middle of nowhere in Frankrijk, zonder contact met andere kindjes? :?
Vraag het morgen wel ff op kdv, die hebben het vast vaker gezien....

[ Bericht 18% gewijzigd door Susie op 12-08-2013 20:24:56 ]
pi_129993617
Effe een paar daagjes niet lezen. Eens kijken of ik nog ergens in kan haken ;)

Kyara, grappig het verschil. Hier is Daan juist de mini, en degene die omver gelopen wordt. En M is gewoon de grote broer. Daan krijgt nu ook minder aandacht dan Chris destijds, maar ik heb geluk met 2 kids die zich best aardig zelf vermaken. Dus dat is redelijk te verdelen meestal.

Troeta, het ene kind heeft ook eerder koorts dan de ander. Chris heeft 1 keer de 40,3 gehaald bij de 6e ziekte. Daan is inmiddels 3 keer erover gegaan (inc 6e ziekte), en zit ook eerder over de 39. Terwijl Chris juist veel zieker was met oorontstekingen rond deze leeftijd.

Angst voor boekjes is wel sneu. Daan is alleen bang voor ballonen of andere dingen als ze opgeblazen worden. Dan is hij echt panisch. Maar eenmaal vol is er niks meer aan de hand. Verder is het een dapper geval. Dapperder dan zijn grote broer..

CS, fijn dat het zo goed gaat met jullie situatie.

Bitterend, leuk als ze van die " exotische" dingen gaan eten. Sushi vond Chris al snel lekker. Daan heeft het nog niet gehad. Maar dat zal niet zo lang meer duren denk ik..

KZ, naar is dat, van die grote mensen spuug. Dan liever die zure troep van de eerste maanden..

SE, hier gingen Daan en Chris allebei rond de 13 maand opeens het voeren weigeren. Ze hebben het daarvoor soms wel geprobeerd, maar dan lukte het ook niet echt. En allebei rond de verjaardag ging het beter, en al snel echt helemaal zelf.. Maar een van mijn neefjes was zeker voorbij de anderhalf voor hij het snapte..
En lastige situatie met je schoonouders. De jongens krijgen weleens iets waar ze nog te klein voor zijn. Soms vraag ik daar ook om (winterspul voor zomerjarige/zomerspul voor winterjarige). Maar dan wel in overleg met de gever. En soms geven mijn schoonouders/ouders iets, maar nooit scheve ogen als het iets later pas gebruikt wordt. Het verschilt ook erg per kind wanneer ze aan iets toe zijn. Mijn oudste is sneller dan die van mijn zusje, en Daan is nog een stukje vlotter met motorische dingen..
Verlanglijstjes heb ik meestal wel, en mensen vragen er ook wel om. Familie meestal dingen van het lijstje, vrienden/kennissen verzinnen vaker iets. Goede mix..

Son, Dat is een duidelijke allergie. Het kan ook nog per oogst verschillen, of als ze er veel gegeten heeft. Ik reageer soms op appel/tomaat/kiwi, maar lang niet altijd. Alleen als ik elke dag een kiwi eet gaat het wel mis..

Hard hoofd die Billie!

Susie, Chris heeft ook maar even koorts gehad, geloof 1,5/2 dagen. Daan wel iets langer, die 4 dagen. Maar de vlekken is dan zo typisch met de hoge koorts dat het wel de 6e moest zijn. Ze pikken het soms op op de gekste plekken. Bij Daan weet ik ook niet waar het vandaan komt. Niemand in de omgeving die het had, en geen KDV ofzo..

En nou vergeet ik vast mensen. Dus gewoon een *O* voor alle postieve berichten
En een -O- voor alle bulten, zieken en tanden die dwars zitten..

Daan heeft een mooi weekend gehad met Chris zijn verjaardag, bezoek verdeeld over 2 dagen. Gisteren heeft hij zijn bed overdag niet eens gezien. Gewoon door van 8 tot half 8 met weinig gemopper. Om daarna door te slapen tot half 9..
Hij heeft wel een heel dik oog, ontstoken en het zat gisterochtend echt helemaal dicht. Overdag werd het wel beter, en vanochtend weer half dicht. Net was het weer bijna weg, dus het lost zo wel op. Maar het ziet er niet uit. En zijn mimiek is opeens anders, dus ik kan iets minder goed inschatten wanneer iets gaat gebeuren ;)
Hij is gek op Chris zijn aquaplay baan. Lekker klooien met water. Of met ballonnen gooien, hij slaat nu ook over, en dan echt een paar keer heen en weer volley-ballonnen. Aardig balgevoel daar..

Misschien morgen eens de loopbakfiets van zolder halen, of de driewieler. Of allebei ;)
En dan weer wat anders de zolder op. We wisselen hier aardig af, en beide jongens hebben niet heel veel spul in de woonkamer. Ze hebben echt hun favorieten, dus dat blijft vaak wel rondzwerven..
pi_129995349
Soesa: Wat een kleine voetjes O+ ! Hoe lief ! Leuk hoor. Hoe is het nu verder met haar ?

SE: Knap dat je toch haar verjaardag hebt gevierd. ^O^ Lastig soms familie. Kan ze nu al op het Pukylinofietsje ?

Zoe: Respect ! ^O^

Kuukske: Loslopende Billie !!! *O* En dat vallen, naar !

Fee: S slaapt van 12.00 tot 14.30 ? heerlijk ! Leuk verhaal in het meettopic. :D

PE: Welkom terug ! Fijn dat jullie het leuk hebben gehad. ^O^
vangen ?

Kyara: Te veel speelgoed. Echt he ! *) Wat vraag/doe je dan voor/met al die feesten ?

CS: wishbonebike ! leuk ! ^O^

Sonnetje: Wat een reactie, heftig ! Was het meteen weer weg ?
Leuke lieve foto’s. O+

Soempie: Fijn dat je geniet van de verhalen. Ik ken die toetgarage niet. Ben ook bang voor clowns. :@ :+

Troeta: Geld voor een dagje uit ! leuk ! *O*

klavertje 4: Victorzonderbatterijen hahahaha :D

Phaidra: Straks bgint hij volgend jaar al met wisselen :+ Ga je lekker met me mee naar Artis O+

Tinu: Was je oudste O+ als dreumes ook al gek op auto’s ?

Susie: Beterschap, rare naam hoor, 6e ziekte. Geen ervaring mee. :*

DF: Fijn dat het een mooi weekend is geweest. En helemaal niet slapen overdag ? Wouw ! 8-)

Speelgoed: Vandaag lekker met de kleine meid bij de kringloop geweest. Daar halen wij (bijna) alles O+
pi_129995647
quote:
19s.gif Op maandag 12 augustus 2013 21:39 schreef kleinzusje het volgende:
Kyara: Te veel speelgoed. Echt he ! Wat vraag/doe je dan voor/met al die feesten ?
Geen idee nog. Waarschijnlijk net zoals vorig jaar: klein grut voor sinterklaas (en dan kijk ik dan wel waar behoefte aan is: die toettoet dingen, extra duplo, teken/knutsel spullen ofzo. En dan met de verjaardag geld vragen voor iets groters, bijvoorbeeld een loopfietsje.
pi_129996047
KZ: lijkt me leuk!! Maar ik ben bang dat ik ruzie krijg met z'n papa als ik de eerste keer zonder hem naar Artis ga :+. Maar zodra z'n Artisdoop-met-hele-gezin geweest is, graag! *O*

En _O_ voor je megapost!

Soesa, mijn mini zit ook rond maat 17/18 en het is echt moeilijk om goede loopschoenen in die maat te vinden :(. Het meeste is vanaf 19/20.

Sonnetje, ik zag he foto's nog! Heftige reactie op de appel :o. En de andere foto is gewoon O+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_129996237
Bij Van Haren verkopen ze elephants vanaf maat 17, echt leuke schoenen en zitten goed, vaak ook aanbiedingen.
  maandag 12 augustus 2013 @ 22:26:11 #132
250838 Fee-nix
pi_129997657
Zo, het gaat weer te lang duren om overal uitgebreid op te reageren, dus even snel.
Ik zag dat het ging over verjaardagen, auto's, schoonouders, en (een teveel aan) speelgoed...
Verjaardagen had ik m'n mening al over gegeven :). Auto's is S ook dol op. (Op de fiets is het constant: auto! jahaaaaaa :Y ). Schoonouders, achja :P. En speelgoed ja hier ook een klein overschot. Deel zit verspreid over twee kasten beneden, deel staat op zolder. En dan staat er los in de kamer een keukentje, een poppenbedje + buggy, een loopkarretje en een loopfietsje. Wel gezellig vind ik het staan :).

Sonnetje wat een reactie zeg. Had ze er veel last van?

Susie wat raar van die vlekjes :? .

KZ normaal slaapt S van 13.00 tot 16.00, maar tegenwoordig gaat hij op de dagen dat J naar de opvang gaat om 12.00 uur naar bed. Dan maak ik hem om 14.30 uur wakker en dan is hij maar een klein beetje chagrijnig :P.
Kringloop is ook leuk! Ik vergeet alleen altijd om daar te gaan kijken }:| .
pi_129997896
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 21:56 schreef Troeta het volgende:
Bij Van Haren verkopen ze elephants vanaf maat 17, echt leuke schoenen en zitten goed, vaak ook aanbiedingen.
Hier was alles vanaf 18, maar viel echt groot. Bijna 2 cm ruimte nog -O-
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_129998588
Ik heb maar weer een paar aapies besteld. Helaas nog geen echte schoenen nodig.
pi_129998704
Klinkt goed Kyara. Dingen die "op gaan" en geld voor wat groots ^O^
Phaidra: eerst lekker met jullie gezin gaan ;) Neem een jaarkaart :D
Fee: Kringloop heeft zo veel moois. Echt zo zonde om alles nieuw te kopen. Het ligt daar in bakken, ben steeds verbaasd. Vandaag een mooi houten trein met blokjes. Wel goed schoongemaakt :) Grote dingen haal ik graag op MP. De loopmuis. Prachtig. Veel is gekregen. Ik ben dol op hout en vintage FP.
pi_129999051
quote:
1s.gif Op maandag 12 augustus 2013 22:30 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Hier was alles vanaf 18, maar viel echt groot. Bijna 2 cm ruimte nog -O-
Bij durlinger gaan ze ook vanaf maat 17 en hier bij van haren ook elefanten maat 17. Wij hadden het probleem aneersom goede loopschoenen zoeken met een zachte zool. Ze liep veel beter oo blote voeten uiteindelijk ook elefanten.. nu bijna 16 maanden en al maat 22,5 :-o
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_129999239
Kennen jullie die plakdieren voor in de badkamer ? Op de tegels ? Hebben we gekregen voor haar verjaardag. Vind ze niet mooi, maar het is een hit _O_ Echt heel leuk !

Oh en schoenen, hier maat 19 maar alleen nog klompslofjes en Aapies. :)
  maandag 12 augustus 2013 @ 23:40:54 #138
30252 Soempie
Procreating
pi_130001418
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 23:00 schreef kleinzusje het volgende:
Kennen jullie die plakdieren voor in de badkamer ? Op de tegels ? Hebben we gekregen voor haar verjaardag. Vind ze niet mooi, maar het is een hit _O_ Echt heel leuk !

Ja, die hebben wij ook! Hier ook een groot succes. :Y
pi_130006567
Son, heftige uitslag zeg!

Teveel speelgoed valt hier mee. Ze hebben veel maar niet teveel vind ik. En met hun leeftijdsverschil spelen ze ook met best andere dingen. Toch hebben we een tijd geleden uitgebreid met een nieuwe kast en het zit alweer vol. En ons spul wordt verbannen van de onderste planken anders zit de dreumes er steeds alles uit te trekken.

Susie, raar die hoge koorts en vlekjes. Hier zat er ook minder tijd tussen koorts en vlekjes, ik dacht 3 dagen en ook hier geen idee waar hij het had opgepikt, op het kdv speelde het niet.

Fee, wat een lang slaapje zeg.

Hoe vaak en lang slapen jullie dreumessen van 15 maanden of sliepen ze rond die leeftijd? Hier ineens maar 1 slaapje, maar ik kan nog niet geloven dat hij echt over is. Gisteren had manlief hem ook zonder slaapzak ingelegd dus s'ochtends sliep hij 5 kwartier en s'middags niet. Weet alleen niet of hij s'middags had geprobeerd.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_130006637
Tinu
S sliep een tijdje 1x pd van 12-15 of 13-16 bijv maar in onze vakantie was ze smorgens ook moe (misschien omdat we meer op pad waren dan normaal) en sliep ze smorgens 1,5u en smiddags 1.5-2,5u.
We zijn een beetje zoekende want als ze smorgens niet slaapt is ze de hele ochtend moe en smiddags ook na het middagslaapje. Maar als ze 2x slaapt.. slaapt ze snachts slechter.
pi_130006751
quote:
1s.gif Op maandag 12 augustus 2013 22:57 schreef Sam1993 het volgende:

[..]

Bij durlinger gaan ze ook vanaf maat 17 en hier bij van haren ook elefanten maat 17. Wij hadden het probleem aneersom goede loopschoenen zoeken met een zachte zool. Ze liep veel beter oo blote voeten uiteindelijk ook elefanten.. nu bijna 16 maanden en al maat 22,5 :-o
durlinger ken ik niet, is dat iets zuiderlijks?

Nu loopt hij veel op blote voeten idd, dat is sowieso het allerbeste. En ik hoop dat hij over een maandje wel maat 18 goed past. Hij heeft nu Nikes met een heel summier zooltje, niet geschikt voor regen en kou in ieder geval.

Tinu, I. slaapt al zeker een maand nog maar 1x, meestal tussen 11.30 en 14 uur.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_130006773
Tinu: Sinds Faye een jaar is slaapt ze meestal nog maar 1x per dag :) en dan slaapt ze 2-2,5 uur.
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_130006894
Tinu, Chris ging met 15-17 maand(lange periode ivm oorontstekingen) ook over naar 1 slaapje. Daan was nog geen 10 maand geloof ik. En sloeg het weekend zelfs die over. Normaal slaapt daan wel 2-2,5 uur.
Het verschilt per kind..

Daan loopt meestal op blote voeten. En anders op oude schoenen van zijn neefje. Clarks geloof ik? Duurder merk.. Nu maat 22 al..
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 08:04:33 #144
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_130006957
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 07:04 schreef Tinuviel het volgende:
Son, heftige uitslag zeg!

Teveel speelgoed valt hier mee. Ze hebben veel maar niet teveel vind ik. En met hun leeftijdsverschil spelen ze ook met best andere dingen. Toch hebben we een tijd geleden uitgebreid met een nieuwe kast en het zit alweer vol. En ons spul wordt verbannen van de onderste planken anders zit de dreumes er steeds alles uit te trekken.

Susie, raar die hoge koorts en vlekjes. Hier zat er ook minder tijd tussen koorts en vlekjes, ik dacht 3 dagen en ook hier geen idee waar hij het had opgepikt, op het kdv speelde het niet.

Fee, wat een lang slaapje zeg.

Hoe vaak en lang slapen jullie dreumessen van 15 maanden of sliepen ze rond die leeftijd? Hier ineens maar 1 slaapje, maar ik kan nog niet geloven dat hij echt over is. Gisteren had manlief hem ook zonder slaapzak ingelegd dus s'ochtends sliep hij 5 kwartier en s'middags niet. Weet alleen niet of hij s'middags had geprobeerd.
Wij zitten nu ook net een beetje te prutten met de slaapjes. Ze slaapt nu nog 2x per dag, tussen 10 en half 12/12 en tussen 3 en 4/half 5. Sommige dagen wil ze echter alleen haar ochtendslaap doen en dan trekt ze het door tot 7 uur 's avonds. Ik zou alleen graag willen dat ze dan wat later naar bed gaat ipv 10 uur (bijv. 11 uur/half 12). Dan is ze nèt even wat gezelliger 's middags :+. Gister op het KDV ging ze om 10 uur naar bed en sliep ze tot 10 over 1. Dan gaat ze 's middags niet meer slapen uiteraard. Vandaag gaan ze proberen haar slaaptijd wat te rekken, ik ben benieuwd :). Ik zou het wel heel lekker vinden als ze naar 1 slaapje gaat :@. Voor het 's nachts slapen maakt het gelukkig niks uit of ze nog 2 x slaapt of maar 1x.

KZ, het gaat goed met de dame! Ze heeft idd kleine voetjes en loopt nu ook nog met name op leren slofjes of op blote voeten. Maar als we buiten gaan lopen wil ik wel dat ze echt schoenen draagt. Nu heb ik hele leuke, soepele gympen van de Zara dus die draagt ze soms maar ik wil wel echte leren schoentjes. Nog heel even wachten en dan hoop ik, net zoals Phaidra, dat ze over een week of 2 wel in maat 18 past. Ze is volgens mij enorm aan het groeispurten dus dat moet wel lukken ;) (echt, serieus, ze eet sommige dagen meer dan ik :') ) .
pi_130007011
Soesa, zo ging het hier ook met de overgang van 2 naar 1 slaapje. Het rekken van de ochtend ging eigenlijk heel goed. Het laatste uurtje was hij dan wel snel huilerig en had hij wat meer entertainment nodig, maar na een weekje was hij er helemaal aan gewend.
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 08:13:23 #146
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_130007051
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 23:00 schreef kleinzusje het volgende:

Oh en schoenen, hier maat 19 maar alleen nog klompslofjes en Aapies. :)
waar koop je die stickers? Klinkt erg leuk!

Anouk slaapt ook maar 1 keer, maar sinds wanneer dat is? Ik weet het niet meer? :@ Ze slaapr dan wel ruim 3 uur! :D Heerlijk :D :@
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 08:27:20 #147
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_130007234
Hier sliep Rayen altijd zo'n 2 á 2.5 uur maar ineens de laatste week slaapt hij steeds maar anderhalf uur. Pff vind ik wel erg kort maar ik kan hem moeilijk in slaap slaan ;)
Wanneer stoppen kinderen eigenlijk met overdag slapen? :@

En tsja het is nog wat vroeg maar het kwam ineens in me op. Vorig jaar "zeurden" ze van mijn vriend zijn werk al of R op het Sinterklaasfeest zou komen. Hij was toen net 1 :{
Nu verwacht ik dat ze dat weer gaan doen, maar dan is hij net 2. Het lijkt me gewoon ongelooflijk vroeg. Op 2 jaar heeft hij toch helemaal geen idee wat er speelt?
Of doen jullie er op die leeftijd thuis al iets aan, vraag ik me af :?
Rayen 2½ jaar!
pi_130007389
M slaapt meestal nog 2 keer, soms 1 keer en dan slaapt hij ook wel minimaal 3 uur. Met 2 slaapjes moet ik hem vaak ook al wakker maken.

Die elefanten, zijn die ook geschikt als allereerste schoentjes?

Sinterklaas doen wij wel aan. Vorig jaar heeft hij zijn schoen al gezet en we hebben ook nog 2 neefjes waarvan de jongste iig vorig jaar nog geloofde. Dus we gaan gewoon door.
pi_130007707
quote:
17s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 08:36 schreef Kyara het volgende:
Die elefanten, zijn die ook geschikt als allereerste schoentjes?
Ja, dat denk ik wel. De zool is heel dun en soepel! Er wordt wel aangeraden om te wachten met schoentjes tot ze een maand echt lopen. Dan kan je ook zien of ze hun voeten goed afwikkelen als je ze past.

TJ, vorig jaar niks gedaan nog (kind was 6 maanden :P), maar dit jaar willen we wel een kleine versie doen. Naar feest op het werk van mijn vriend en wat kleine cadeautjes op sinterklaasavond.
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 09:01:46 #150
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_130007778
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 08:10 schreef Phaidra het volgende:
Soesa, zo ging het hier ook met de overgang van 2 naar 1 slaapje. Het rekken van de ochtend ging eigenlijk heel goed. Het laatste uurtje was hij dan wel snel huilerig en had hij wat meer entertainment nodig, maar na een weekje was hij er helemaal aan gewend.
Ja, het rekken van de slaaptijd hebben we zaterdag geprobeerd en dat ging best even moeilijk. Uiteindelijk maar een dvd'tje opgezet want ze was doodmoe. Toen om 11 uur naar bed gebracht en toen sliep ze ook meteen 3 uur. We gaan het ook gewoon wel volhouden nu :Y

Ik heb vanochtend mijn baby vrolijk spelend in de box (waar ze al zeker een half jaar niet meer in gaat :D ) achtergelaten *O*. Dat gaat toch een stuk fijner werken dan als ik haar huilend achterlaat...

Oh, wij gaan wel wat aan Sinterklaas doen dit jaar. Vorig jaar niet, toen was ze net 4 maanden. E. is straks 16 maanden en haar neefje 2,5 dus dan wordt het al een stuk leuker. We hebben hier al een cadeautje liggen :') (Little People Sinterklaas + paard en piet). Ik denk een paar cadeautjes op Sinterklaasavond en misschien een keer haar schoentje zetten.
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 09:12:30 #151
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_130007963
Volgens mij is het gewoon proberen je kind wakker te houden 's ochtends, en dan na het brood eten 's middags op bed leggen. Bij ons ging dat al vrij snel, en dan deed ze ook nog wel eens een dutje in de box

Over speelgoed......Ik heb véél te veel :X Op zolder, op de kinderkamers, in de woonkamer, in de gang..... :X

Ik weet ook echt niet wat ze nog moeten krijgen van sint/kerst/verjaardag.....zó moeilijk -O- (nu hoop ik wel dat wesley nu niet meer 'gelooft' dit jaar, ben er wel een beetje klaar mee :@ )
pi_130008026
Hier zit ze vanaf 9/10 maanden op 1 slaapje. Soms slaapt ze 2x, maar das niet vaak.

Oh en weet niet meer wie t vroeg, maar ze had geen last van die reactie, gelukkig. Althans niet dat ik merkte. Na 1,5 uur was het allemaal weg. Blijf het gek vinden. Ze heeft nog nooit ergens een reactie op gehad. Andere appels ook niet.

Sinterklaas doen wij ook aan. Toen Floris 1,5 was waren we ook op het Sinterklaasfeest bij mn schoonvader. Jaar daarvoor nog niet. Maar we hebben ook een nichtje van 5,5 en haar eerste Sinterklaas zou zijn toen de jongens (f en neef) dus een half jaar waren, maar toen was ze echt een beetje bang ervoor, dus dat jaar overgeslagen :P

Schoenen zijn hier nog niet nodig, geen idee welke maat ze heeft ook. Ben wel benieuwd wanneer ze gaat lopen :P ze kan aan 1 hand lopen als ze het niet doorheeft :') tuttebol.

En over kado's, het eerste jaar maakte het me niet zo uit, omdat we toch nog niet veel hadden. Na een verjaardag, kerst/sinterklaas had ie al veeeeeel meer. Dus toen hebben we met zn verjaardag aan iedereen iets voor zn treinbaan gevraagd. Dus na zijn verjaardag hadden we weinig losse 'troep', maar een volledige treinbaan.
Mijn schoonouders doen eigenlijk altijd samen met zwager en schoonzus en dit jaar ook opa. Dus f kreeg bv een duplo brandweerkazerne en een uitbreiding op zn treinbaan en e een duplo poppenhuis.
Van mijn ouders kreeg f uitbreiding op zn treinbaan en e duplo.
Wij zelf geven meestal een groot.kado met een paar kleine kado's. Bij F dit jaar ook omdat hij zn fiets al eerder had gekregen. E had dan weer wat kleinere kado's maar dat is omdat we van f al veel hadden (zijn kado's waren met 1een zandbak, met 2 een auto en met drie zijn fiets dus).
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 09:17:44 #153
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_130008046
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 09:12 schreef PureEvil het volgende:
Volgens mij is het gewoon proberen je kind wakker te houden 's ochtends, en dan na het brood eten 's middags op bed leggen. Bij ons ging dat al vrij snel, en dan deed ze ook nog wel eens een dutje in de box

Over speelgoed......Ik heb véél te veel :X Op zolder, op de kinderkamers, in de woonkamer, in de gang..... :X

Ik weet ook echt niet wat ze nog moeten krijgen van sint/kerst/verjaardag.....zó moeilijk -O- (nu hoop ik wel dat wesley nu niet meer 'gelooft' dit jaar, ben er wel een beetje klaar mee :@ )
Nou, voorlopig lukt later dan 11 uur hier écht nog niet hoor :N. Hoeft ook niet van mij trouwens, dat komt nog wel. Ook niet zo gek trouwens, normaal stort ze rond half 10/10 uur al helemaal in. Dan lijkt het mij vrij normaal dat ik dat niet gerekt krijg tot een uur of 12 ;) Ik heb haar zaterdag rond kwart voor 11 een broodje aangeboden maar dat hoefde ze niet, ze at toen ze wakker werd.
pi_130008108
Hier ligt het er echt aan hoe laat hij wakker is geworden, hoe druk de dag er voor was en wat er op het programma staat. Met de nodige entertaiment buiten de deur lukt het wel om het ochtendslaapje te skippen maar op maandag gaat hij naar het kdv en vanochtend was hij om 8 uur wakker en om 9 uur begon hij al over boven, bed en tijger dus toen heb ik hem maar naar bed gebracht. En de kans is groot dat ik hem om 11 uur wakker moet maken....

Hij heeft het blijkbaar nodig dus ik ga niet rekken als daar geen reden voor is.
pi_130008218
E wordt natuurlijk ook vroeg.wakker (toch nog steeds?). Dan is rekken tot 12 uur best lang. Bij mijn E kan ik het makkelijk rekken als ik op pad ga. Ben ik thuis moet ze echt wel rond 11 uur naar bed.
Als ik ergens ben trekt ze wel wat langer door.
Maar zij wordt nu rond half 8/8 uur wakker, dus dat scheelt wel.

Oh en onze speelgoedberg :P
Bak duplo, bak treinen, in de grijze bak zitten boekjes, in de roze bak elise.spul, in de.la de houten treinbaan, grote auto's en bak met kleine auto's, in de kastjes zitten puzzles en kleurboeken, knutselspul enz.

Op zolder hebben we dan nog 2 vuilniszakken :') die moet ik even uitzoeken en wat naar beneden halen voor Elise. Maar daar zitten ook knuffels enzo in, dus moeten we ook even uitzoeken.
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 09:29:21 #156
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_130008250
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 09:27 schreef Sonnetje85 het volgende:
E wordt natuurlijk ook vroeg.wakker (toch nog steeds?). Dan is rekken tot 12 uur best lang. Bij mijn E kan ik het makkelijk rekken als ik op pad ga. Ben ik thuis moet ze echt wel rond 11 uur naar bed.
Als ik ergens ben trekt ze wel wat langer door.
Maar zij wordt nu rond half 8/8 uur wakker, dus dat scheelt wel.

Dat scheelt idd Son :Y. Mijn E is rond half 7 wel echt wakker.
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 09:40:34 #157
30252 Soempie
Procreating
pi_130008454
Susie, hier waren ze te krijgen bij onder andere de intertoys. Deze hebben wij:

Ik zie dat ze ook leuke badpuzzels hebben van Dikkie Dik.

TJ, hier doen we wel aan Sinterklaas. Vorig jaar heb ik vooral veel liedjes gezongen/ gedraaid. We hebben het toen met z'n neefje en nichtje gevierd (kleuter en peuter) en daarbij kreeg M. natuurlijk wel de gezelligheid en het enthousiasme van de andere twee mee (meelopen naar de deur, lachen, cadeautjes uit de zak trekken).
Ik denk dat hij dit jaar al heel wat meer mee zal krijgen. Dat zag ik in elk geval wel bij m'n oppaskindje. Toen zij twee was zong ze toch al woordjes mee, kon haar schoen zetten (met tekeningen en wortel) en vol blijdschap 's morgens kijken wat er nu in die schoen zat.
pi_130008468
Leuk om de speelgoed stapel te zien Sonnetje

Sinterklaas, vorig jr. wel aan gedaan O+ koekjestrommel speelt ze nogsteeds mee en boekjes vind ze nogsteeds leuk.
S haar speelgoedhoekjes (foto's net ff snel gemaakt)

pi_130008482
Dat handtasje O+

Wat lekker opgeruimd Zoe....
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 09:46:26 #160
30252 Soempie
Procreating
pi_130008550
quote:
17s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 09:42 schreef Kyara het volgende:
Dat handtasje O+

Dat was ook mijn eerste gedachte. :D Dat handtasje. O+

En dat keukentje is zo gaaf gemaakt, Zoë. _O_

Ik ga hier maar geen foto maken van de speelgoedhoekontploffing.
pi_130008577
quote:
17s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 09:42 schreef Kyara het volgende:
Dat handtasje O+

Handtasje is van mijn oma geweest. Vind het jammer dat ze S niet meer heeft gezien.
:@ netjes is het hier altijd wel. Voor het eten en slaapjes ruim ik altijd op. S mag wel rommel maken (net heeft ze nog een rol keukenpapier verscheurd..en netjes in de prullenbak gegooid :') )

Dankje soempie!
pi_130008658
Keukentje is inderdaad gaaf!

Wij ruimen hier 's avonds op maar open bakken dus dat oogt ook anders....

Speelgoedfoto (boven ook nog een boekenkast en knuffels)
pi_130008713
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 09:17 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Nou, voorlopig lukt later dan 11 uur hier écht nog niet hoor :N. Hoeft ook niet van mij trouwens, dat komt nog wel. Ook niet zo gek trouwens, normaal stort ze rond half 10/10 uur al helemaal in. Dan lijkt het mij vrij normaal dat ik dat niet gerekt krijg tot een uur of 12 ;) Ik heb haar zaterdag rond kwart voor 11 een broodje aangeboden maar dat hoefde ze niet, ze at toen ze wakker werd.
M gaat nog steeds zelden later naar bed dan 11 uur. Het kan wel, maar als het later dan 12 uur wordt, dan is hij zo overstuur van moeheid dat het slapen niet meer lukt. Meestal gaat hij er om half 11 in, en dan is hij om half 1 wakker en dan trekt hij het prima tot 20 uur. Het is dus ook maar net welk ritme bij je kind past.
pi_130008778
Hoe ga je dat dan doen met de dreumesmeet CS? Trekt hij dat dan wel?

Ik hoop dat M dan in de auto nog even slaapt.

Tot 20.00 uur, dat is ook een lange ruk zeg! M is als hij 2x slaapt nooit langer dan 4 uur achter elkaar wakker.
pi_130008887
Geen idee of hij het trekt. Hij kan op de heenweg in de auto een beetje spacen, daar rust hij ook altijd wel van uit. En hij stuitert wel door zolang hij afleiding heeft, en ik hoop dat hij dan op de terugweg in de auto slaapt. Dat is dan bijna een uur, dus daar heeft hij wel genoeg aan. Voor een keertje vind ik het niet zo erg dat hij wat minder slaapt. En als hij heel moe of overstuur is gaan we gewoon eerder weg. Hij houdt dat echt prima vol zonder te piepen tot 20 uur. Gisteravond legde ik hem er rond die tijd in en heeft hij zeker nog drie kwartier liggen babbelen.
pi_130009015
Dit is M's hoekje: Zijn speelgoed zit in het bankje. En dan staat er verderop nog een knikkerbaan en hij heeft twee planken in de kast met puzzels, boekje, knuffels en kleine frutsels.

Zoë, ik vind dat keukentje zo leuk O+
pi_130009174
Leuk om te zien, al die speelhoekjes! Meer!

Kz, ze past al best goed op de pukylino. Naja, met dr tenen goed bij de grond, ze komt nog niet vooruit maar zelf afstappen gaat al vlot! Ik wist niet eens dat ze dat kon, doet ze gewoon even. Wat ik ook niet wist is dat er een piep zit in het zadel, dus alleen erop wippen vind ze ook al leuk :)

Zo, nu in opruimmodus.
Bedje kan op de laagste stand :)
pi_130009347
Wat knap SE dat ze af kan stappen!

M begint een naam voor zichzelf te bedenken. We zaten te ontbijten en hij wees onze boterhammen aan. "Papa boot" (dat is dan weer een beetje jammer van die papa :') Hij vindt het weer even ingewikkeld wie wie is na een weekendje bij z'n vader) en toen "Mita oot boot" O+
pi_130009992
Wat een speelgoedbergen komen hier voorbij :D Erg leuk om te zien. Ik zie iets bij Kyara in de box hangen wat Cara ook heeft :) En mooie poster Clubsoda! Ook zo netjes opgeruimd..

Wij hebben nog niet echt een speelhoekje :@ Wel een kistje met speelgoed zodat ik kan wisselen af en toe.

Wil een tafeltje aanschaffen en opknappen, stoeltje hebben we al. En een kastje, iets wat Zoë heeft want ik ben ook zo'n opruimer.
pi_130010097
Die berg boeken dat is een klein hoekje waar ook alle dvd's staan. Een soort nis. En M vindt het zo fijn om daar de kast uit te pakken, dvd's te bekijken (de hoes dan ;) ) en boekjes te lezen O+ Als de box weg is dan komt daar tafeltje met stoeltjes. En misschien krijgen we binnenkort ook een keukentje van mijn neefje, die kan dan naast de kisten staan.
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 11:08:38 #171
250838 Fee-nix
pi_130010754
Kleine voetjes O+ . Die van mij heeft nu maat 21. En ik slaag altijd goed bij van Haren :Y .

Het slapen... Ik weet al niet eens meer wanneer hij overging naar 1 slaapje. Ik denk 13 maanden ofzo? En dan was het in het begin inderdaad eerst nog zo dat hij af en toe 's ochtends weer even moest bij slapen. Maar nu nooit meer. En ik weet niet meer wie het vroeg, wanneer kindjes overdag niet meer gaan slapen... maar m'n oudste van 3 jaar en 4 maanden slaapt overdag vaak nog steeds zo'n 1,5 uur. Hij kan op zich wel zonder, maar niet meerdere dagen achter elkaar.

TJ dat sinterklaasfeest: ik zou gewoon naar R kijken en als jij denkt dat hij het heel leuk vindt: gaan. Maar als jij denkt dat hij het nog niet snapt en er niks aan zal vinden: het is geen verplichting :). (Ook al kan het natuurlijk ook gewoon een leuk en gezellig uitje zijn zonder dat hij er iets van snapt ;) ).

Wat leuk om al die speelgoedhoekjes te zien! Zelf ben ik heel erg van het opruimen, dus geen open bakken voor mij :P.
Zoë: ziet er leuk en knus uit, wat een gaaf keukentje.
CS ik vind die poster ook leuk!!

Hier mijn bijdrage. Onder spoiler, want meerdere foto's. (In crap kwaliteit, want met telefoon gemaakt. Onze camera wil ineens niet meer opstarten :? )

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 11:09:57 #172
250838 Fee-nix
pi_130010796
O en SE knap van het afstappen!
En CS 'Mita' O+ .
pi_130010885
Susie: Die Soempie heeft gepost, dat zijn ze ! Erg leuk. Ze zit/staat in het babybadje op de grond naast de tegelmuur. Eerst snapte ze het niet en vond het wat eng zelfs. Ik heb ze op de tegels geplakt ( met water) en ze er 1 voor 1 afgehaald. Dit terwijl ik steeds de naam noemde van het dier :) Toen haalde ze ze zelf van de muur en nu kan ze ze er afhalen en ook weer opplakken. Zo leuk ! Ze herkent nog niet welk dier wat is. Ook wel grappig als we in artis zijn geweest. Dan pak ik de diertjes die ze heeft gezien. Gisteren alleen de vogels en de apen :D

SE: Hier net zo met dat Pykofietsje. Net met dr voetjes bij de grond :)

Speelgoed: wat leuk zeg die hoekjes ! En handig ook ^O^ Dat keukentje O+
Hier wonen we op 1 verdieping en is haar kamer ook haar speel "hoek". Daar staat een grote rieten mand met al haar dingen er in. Die sleep ik dan naar de kamer/gang en dan haalt ze er zelf spullen uit. Babyduplo zit in een mand ( staat in de box) en onder de box 2 schuifmanden waar ze dingen in en uit kan gooien :D

Elke keer als ze slaapt of als we weggaan ruim ik op :@ Bij anderen ziet het er zo "gezellig"uit, maar hier voelt het al snel als troep :@

Slapen: Net als bij Soesa aan het rommelen. Gisteren 1x omdat we de ochtend op stap waren. Maar vandaag 2x. Ze was net al zo moe dat ik haar weg heb gelegd. Per dag wisselt het, maar als we weg zijn kan ik het een beetje rekken. Ik pas me aan aan wat zij nodig heeft. Behalve als we echt hebben afgesproken ( de meet/ de dokter/bezoek)
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 11:16:09 #174
250838 Fee-nix
pi_130010991
O KZ, ik ruim meestal op voordat we gaan fruit eten, voordat we gaan lunchen, voordat we aan t avondeten gaan en als ze gaan slapen... En soms ook gewoon tussendoor als ik er niet meer tegenkan :@ . Zoals het er op de foto's uit ziet, zo heb ik het graag :P. (Had voor de foto ook even opgeruimd :D ). Maar ze spelen heerlijk, hoor. Ze pakken altijd meteen weer dingen :). En dat mag natuurlijk ook!
pi_130011048
He, Fee, heb je de lelijke garage (toch?) de deur uit gebonjourd? :+ Leuk dat je van die verschillende 'hoeken' hebt.

Die poster is lief he? Ik kreeg van de vriendin van een collega van mijn lief (volgt u hem nog?) een hele stapel kinderboeken. Ze werkt bij een uitgeverij en ze zouden weggegooid worden. Het zijn van die spelboeken met opdrachtjes (lekker praktisch in het Duits :P ) maar er zaten ook wat posters bij. Ik heb al een manshoog schilderij hangen, waar M altijd vrolijk alles staat aan te wijzen, dus deze leek me ook leuk voor het bekijken en ontdekken.

Ik ruim ook steeds op hoor KZ, ik word ook kriebelig van teveel rommels om me heen.
pi_130011142
Opruimers *O*
Netjes Fee :D
Ik ruim ook meer op, gewoon omdat ik het leuk vind :)
Ik ga haar ook leren opruimen :D

Fee: dat stofzuigertje O+
Cs: die poster idd, leuk !

Oh sinterklaas, help, nog niet over nagedacht. Schoen bij de cv ketel ?
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 11:23:09 #177
250838 Fee-nix
pi_130011216
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 11:17 schreef Clubsoda het volgende:
He, Fee, heb je de lelijke garage (toch?) de deur uit gebonjourd? :+ Leuk dat je van die verschillende 'hoeken' hebt.

Die poster is lief he? Ik kreeg van de vriendin van een collega van mijn lief (volgt u hem nog?) een hele stapel kinderboeken. Ze werkt bij een uitgeverij en ze zouden weggegooid worden. Het zijn van die spelboeken met opdrachtjes (lekker praktisch in het Duits :P ) maar er zaten ook wat posters bij. Ik heb al een manshoog schilderij hangen, waar M altijd vrolijk alles staat aan te wijzen, dus deze leek me ook leuk voor het bekijken en ontdekken.

Ik ruim ook steeds op hoor KZ, ik word ook kriebelig van teveel rommels om me heen.
Hahaha, nee de garage staat op zolder :P. Ze speelden er absoluut niet mee. Dus mijn redenatie naar manlief was: als ze straks groot genoeg zijn om er mee te spelen, zijn ze ook groot genoeg om er op zolder mee te spelen ;). Hehehe. Ik wil dan ook echt als ze wat ouder zijn, van de zolder een speelplek maken... maar t kwam me ook erg goed uit dat ik dan niet meer tegen dat ding aan hoef te kijken ;). (En het eveneens oerlelijke vliegtuig is stuk... ahhhhhhhh. Jammer he!)

Ja die poster is zo tof! Op S zijn kamer hebben we een behang'poster' van een boom met heel veel diertjes. Vind hij ook super leuk!
pi_130011383
Xanteh: je meisje *; Ik wil haar hebben :@
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 11:28:56 #179
250838 Fee-nix
pi_130011412
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 11:20 schreef kleinzusje het volgende:
Opruimers *O*
Netjes Fee :D
Ik ruim ook meer op, gewoon omdat ik het leuk vind :)
Ik ga haar ook leren opruimen :D

Fee: dat stofzuigertje O+
Cs: die poster idd, leuk !

Oh sinterklaas, help, nog niet over nagedacht. Schoen bij de cv ketel ?
^O^ Mijn jongens kunnen allebei heel goed opruimen :Y . Van wie zouden ze dat nou hebben O-) .
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 11:31:16 #180
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_130011496
Mooi, al die speelhoekjes O+ (zal maar geen foto maken van de kamer van de jongens :X )
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 11:33:27 #181
250838 Fee-nix
pi_130011580
CS jij hebt trouwens wel een hele leuke garage!
En mijn autistische brein wil trouwens dat je die poster ophangt met van die Tesa Powerstrips... die netjes aan de achterkant van de poster zitten :P.
pi_130011815
Garage is van de speelotheek! Goed idee, om de jouwe op zolder te zetten :D En wat jammer van dat vliegtuig O-)

Joh, da's masking tape, da's haske hip en happening o|O (Je hebt gelijk, het staat een beetje lullig hier, maar ik ben lui en had niets anders in huis, en de muren zijn hier zo lomp gestuckt dat ik met powerstripts de halve bovenlaag eraf trek)
pi_130011894
Speelhoek van onze mini:

Het kleine grut zit in het ladekastje, duplo los in de onderste lade (dat past nu nog :D)

En de box als opslagplaats van knuffels (waar I bijna nooit iets mee doet):

Als de box weggaat, wil ik daar een kastje, zoiets als Zoë. Lijkt me erg praktisch!

Ik ben helemaal niet zo van het opruimen (tot mijn spijt) dus vaak liggen de stapelbekers door de kamer, of duplo. Al probeer ik nu aan te wennen dat we samen voor of na het eten alles opruimen. Maar ik stop alles weg, I. pakt alles weer uit :').
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_130012392
Zo staat de box hier ook. Die mag wel worden afgebroken denk ik, ze wil er niet meer in ook. Maak ik er een cosy hoekje van, met zo'n kinder fauteuil als Soesa ook heeft. Misschien leert ze dan 'normaal' staan ipv over dr voetwreef rollen.

Leuk die xylofoon Phaidra! Tikt ie niet met t stokje op de tv? :+
En washi tape O+ jammer dat t niet blijft plakken op onze spack muren. Moet elke keer de kaarten terug plakken, maar ik hou stug vol.
pi_130012589
SE: nog niet, maar breng hem nou niet op ideeën :D
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_130012659
Hier dat wat phaidra zegt :P
TDit was in.opgeruimde staat ;)
moet sowieso naar de ikea voor een grotere bak voor de treinen, dat was voor zijn verjaardag een stuk minder (het spoor pastte in de bak met de zebra en de treinen zaten in een aparte bak en dat stond in de la).
Maar.goed het stoort me niet, er wordt mee gespeeld dus vind het wel best. Floris wil geen speelgoed op zijn kamer, dus alles staat beneden.
Oh en ik kijk er niet tegenaan ;)

Wel leuk al die hoekjes om te zien :D
pi_130012704
Trouwens, phaidra, wat een leuk kastje heb je staan!
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 12:08:28 #188
250838 Fee-nix
pi_130012717
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 11:39 schreef Clubsoda het volgende:

Joh, da's masking tape, da's haske hip en happening o|O (Je hebt gelijk, het staat een beetje lullig hier, maar ik ben lui en had niets anders in huis, en de muren zijn hier zo lomp gestuckt dat ik met powerstripts de halve bovenlaag eraf trek)
:* Trek je maar niks van mij aan ;).

Volgens mij hangt die tv van Phaidra toch veel te hoog voor I? Of niet? Onze tv wordt met enige regelmaat wel geslagen :X .

Even wat anders: S voor het eerst op de 'strafplek'. (Hij bleef maar op J z'n stoel klimmen terwijl dat niet mag en toen maakte hij ook nog een 'kunstwerk' kapot dat J net op z'n magneetbord had gemaakt.). Dat hoofd _O- . Hij snapte het trouwens wel, volgens mij!

We noemen hem trouwens 'Spock' na z'n knipbeurt :D.
pi_130012856
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 12:07 schreef Sonnetje85 het volgende:
Trouwens, phaidra, wat een leuk kastje heb je staan!
Ja hè? Dat kastje is beschilderd door mijn schoonmoeder en schoonzus, voor de geboorte van I O+. Overal voorstellingen uit prentenboeken en in de lades zaten cadeautjes die daar ook allemaal mee te maken hebben. Ze zijn er maanden mee bezig geweest :o.

Fee, klopt! Maar met stokje zou het misschien wel lukken...
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_130012887
Ach gos, die S :D
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_130012968
Wat lief zeg!
Hij is.echt heel gaaf!
pi_130013010
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 07:42 schreef Phaidra het volgende:

[..]

durlinger ken ik niet, is dat iets zuiderlijks?

Nu loopt hij veel op blote voeten idd, dat is sowieso het allerbeste. En ik hoop dat hij over een maandje wel maat 18 goed past. Hij heeft nu Nikes met een heel summier zooltje, niet geschikt voor regen en kou in ieder geval.

Tinu, I. slaapt al zeker een maand nog maar 1x, meestal tussen 11.30 en 14 uur.
Ik weet dat hij in tilburg en maastricht ligt dus dat zou zomaar kunnen. Ziengs zit ook noordelijk en daar hebben ze ook kleine maatjes.
pi_130013084
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 08:27 schreef TimeJumper het volgende:
Hier sliep Rayen altijd zo'n 2 á 2.5 uur maar ineens de laatste week slaapt hij steeds maar anderhalf uur. Pff vind ik wel erg kort maar ik kan hem moeilijk in slaap slaan ;)
Wanneer stoppen kinderen eigenlijk met overdag slapen? :@

En tsja het is nog wat vroeg maar het kwam ineens in me op. Vorig jaar "zeurden" ze van mijn vriend zijn werk al of R op het Sinterklaasfeest zou komen. Hij was toen net 1 :{
Nu verwacht ik dat ze dat weer gaan doen, maar dan is hij net 2. Het lijkt me gewoon ongelooflijk vroeg. Op 2 jaar heeft hij toch helemaal geen idee wat er speelt?
Of doen jullie er op die leeftijd thuis al iets aan, vraag ik me af :?
Hier is sint geweest met 1 cadeautje toen amber 1 was. Toen ze 2 werd zijn we bij de intocht geweest en wat kleins dat wist ze afgelopen jaar nog steeds! Ik zou het doen. Bij lisa komt dit jaar sinterklaas ook :-)
pi_130013129
Och wat leuk Phaidra O+ . Lijkt me wel erg als ze er maanden mee bezig zijn geweest en je het niet mooi vindt. :+ ( beetje rare zin, maar je snapt het wel ;) ) Dat zou hier zo maar kunnen :)

Och die S, wat sneu ! Was dit zn eerste x ?
pi_130013164
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 12:03 schreef Phaidra het volgende:
SE: nog niet, maar breng hem nou niet op ideeën :D
_O-
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 12:27:42 #196
250838 Fee-nix
pi_130013337
Ja eerste keer KZ!
pi_130013399
Die poster is inderdaad superleuk CS. Maar ik ben zelf ook niet van het masking tape dus ik begrijp Fee-nix wel :D

Fee, wat een handige kast! Zoiets is ook wel handig inderdaad :Y

Phaidra, kastje is idd gaaf!

Fee, volgens mij begrijpt hij het wel inderdaad, aan zijn gezicht te zien....
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 12:32:27 #198
250838 Fee-nix
pi_130013496
O ja en jongens, hij zit er amper een minuut he. Nu niet meteen de kinderbescherming gaan bellen ;).
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 12:42:58 #199
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_130013844
o, die S! Klimt ie dan niet de trap op fee-nix? Zou Cristel dus écht wel doen..

Handig hekje trouwens :) Kan bij ons jammergenoeg niet ivm ronde paal bij de trap :/
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 12:50:18 #200
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_130014077
Jullie speelgoedhoekjes!
Ik deed zo :) :D :@ :'( }:| :% :{ :@ :') :@

Hier al 6 jaar lang jongenskinderen in huis die veel te veel speelgoed hebben. Echt, als ik een foto plaats, denken jullie vast dat ik in de Bart Smit woon :@ :@
.... met gevoel voor drama....
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 12:56:09 #201
250838 Fee-nix
pi_130014272
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 12:42 schreef PureEvil het volgende:
o, die S! Klimt ie dan niet de trap op fee-nix? Zou Cristel dus écht wel doen..

Handig hekje trouwens :) Kan bij ons jammergenoeg niet ivm ronde paal bij de trap :/
Ja, hij was wel met klimmen begonnen, maar ik hield m goed in de gaten en zette hem meteen weer terug, met een streng 'zitten blijven'. En toen zat hij dus braaf :D. Maar ik moet dus wel echt blijven kijken, hoor! Anders zit hij zo boven...

Ja hekje ben ik ook heel blij mee! Een open trap en S gaan niet goed samen... (Bij J hadden we nog geen hekje, was niet eens nodig!)
pi_130014304
Wat een leuke foto's en verhaaltjes O+ O+ ik geniet van het lezen :D
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 13:21:47 #203
30252 Soempie
Procreating
pi_130015273
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 12:50 schreef Kersjes het volgende:
Jullie speelgoedhoekjes!

Hier al 6 jaar lang jongenskinderen in huis die veel te veel speelgoed hebben. Echt, als ik een foto plaats, denken jullie vast dat ik in de Bart Smit woon :@ :@
:D

Nu willen we een foto ook, natuurlijk. O-)
pi_130015444
Ik vind alle speelhoekjes zo mooi opgeruimd! ik maak echt geen foto van onze bende hoor :@
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 13:37:57 #205
30252 Soempie
Procreating
pi_130015921
Ik heb door de foto's en verhalen hier zojuist onze bende uitgemest, dus dat kun je ook nog doen, Bitterend. :D Maar dan nog he..

Ik vind het hoekje bij CS heel erg leuk. Zo met dat tafeltje, het bankje en de poster. O+

Hier wil ik graag nog een keukentje en als ik die van Zoë zie gaat het wel kriebelen. Heb nu al een aantal keer sites gestart om te zoeken, maar ik kan best wachten tot Sinterklaas of de verjaardag. Heus wel. }:| :')
pi_130016065
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 12:50 schreef Kersjes het volgende:
Jullie speelgoedhoekjes!

:D

Mijn hoekje is toch niet zo netjes?!
Ik kan het trouwens ook niet zo opgeruimd hebben als Fee-nix en Zoë. Dat lukt mij gewoon niet :')
Zelfs als mijn huiskamer helemaal opgeruimd is dan is het niet zo opgeruimd :D
pi_130016069
Ja ik werd idd geïnspireerd en heb geprobeerd op te ruime...dat vond R stom en trok vervolgens de kast weer leeg :')

Die keukentje is erg leuk ja! jammer dat er hier geen plek voor is!
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 13:49:04 #208
30252 Soempie
Procreating
pi_130016307
Inderdaad, Fee, ik schaam me gewoon voor m'n hele huis en niet alleen de kinderhoek als ik jouw foto's zie. :D Heb wel ongeveer hetzelfde gedacht bij het opbergen: puzzels en knutselspullen zijn ook hier -grotendeels- opgeborgen in afgesloten bakken. Die geef ik dan bijvoorbeeld aan tafel, net na of voor we een tussendoortje gaan eten. En ik hou van poppenhoeken O+, maar daar is hier in de kamer geen ruimte voor.

Ik denk dat ik voor M. z'n nieuwe kamer ook maar zo'n opbergmeubel van IKEA ga halen (net zoiets als Zoë heeft).

Hoe bergen jullie badspeelgoed op eigenlijk? Daar zijn zoveel opbergsystemen voor en ik vroeg me af wat nu echt handig is en wat niet.
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 14:02:11 #209
30252 Soempie
Procreating
pi_130016763

Zo is het als hij in bed ligt. Als hij wakker is trekken we de bakfiets, de koe en de grote bak met duplo daar weg, zodat hij bij de drie plankjes kan. Hij trekt er gelukkig niet meer alles uit. :D En de bakken wissel ik regelmatig met de bakken speelgoed boven.
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 14:03:38 #210
30252 Soempie
Procreating
pi_130016822
Rechts staat trouwens de bank, dus het hoekje valt niet echt op verder.
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 14:04:33 #211
250838 Fee-nix
pi_130016861
Ja shame on all of you ~O> . Hehehe. Nee geintje. Ik ben gewoon Echt Heel Erg met opruimen, hoor. Dat weet ik ook van mezelf. Maar ik kan niet tegen troep. Zo ben ik ook heel erg van het weggooien (of op MP zetten). En alles heeft bij mij een eigen plekje, zodat opruimen ook heel makkelijk is. Zoals ik die speelgoedkast in categorieen heb ingedeeld, zo werk ik in mijn hele huis :).
Achja, ieder moet doen waar 'ie zich goed bij voelt! Als het voor je eigen gevoel 'goed genoeg' is, dan is het goed, toch?!

Tot Sinterklaas of verjaardag wachten, is een goed idee Soempie ;). Of tot je een aanbieding voorbij ziet komen. (Ons keukentje was van 80 euro naar 25 euro afgeprijsd!)
pi_130017709
Zier er best netjes uit Soempie!

badspeelgoed staat hier in een mand naast het bad, onder de wastafel.
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 14:31:51 #213
250838 Fee-nix
pi_130017812
Oja badspeelgoed... Wij hebben een netje met zuignappen die hangt in de douchecabine (we hebben een douchecabine met behoorlijk hoge rand, zodat er dus een bak ontstaat die de jongens als bad kunnen gebruiken). Dat netje en onze badspeeltjes hebben we van Klavertje gekregen O+ . Ze spelen er altijd mee als ze in bad zitten!
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 14:34:12 #214
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_130017894
Bij ons staat er zo'n (behoorlijk grote ) plastic speelgoedbak (met deksel) en daar zit van alles in, boten, action man, badeendjes....bekertjes
pi_130017907
Even in my defense hoor, die foto was van net na het opruimen van al het speelgoed in een dreumesvrijweekend :D Eerst zag het er zo'n beetje uit zoals bij Soempie, dat er dingen voor andere dingen stonden, maar ik merkte dat M daardoor het overzicht kwijt raakte en er niet 'doorheen' kon kijken ofzo. Ik had eerst nog een hele mand met speelgoed staan, terwijl het bankje leeg was, dat vond ik wat onzinnig :@ Dus mand weg, zodat alles tegen de muur kan staan en dan is het een stuk overzichtelijker. Dat tafeltje is natuurlijk je reinste flauwekul want hij kan er nog láng niet aan zitten , maar het staat zo lief O+ Tzt maak ik er een plankje of rekje boven met knutselspulletjes.

Ik ben oorspronkelijk de grootste sloddervos die er bestaat maar ik heb mezelf in de loop van de jaren aangeleerd om netter te zijn. Inmiddels word ik er ook wel echt kriebelig van als er troep om me heen is. Ik ruim M's speelgoed op voordat hij gaat slapen, 's middags en 's avonds en mijn eigen zooi ook elke avond. Maar ik ben wel het type met volgepropte kasten :@ Als ik het niet zie, is het netjes O-)

M zit in zijn babybadje wat ik dan in de douche zet en na afloop zet ik het badje met alle troep erin weer terug in het grote bad :@ Ik denk dat ik het over een tijdje in een bak doe die ik op de vensterbank zet.

[ Bericht 5% gewijzigd door Clubsoda op 13-08-2013 14:39:35 ]
pi_130018215
Hier liggen inmiddels ook stapels kleding voor de verkoop, de camera's ed liggen op de eettafel omdat M er anders mee aan de haal gaat en ik nog geen tijd heb gehad om het dressoir anders in de te ruimen.... Ben al blij als de vloer leeg is s avonds zodat ik kan stofzuigen :D

We hebben trouwens wel een hele grote eettafel.
pi_130018217
Badspeelgoed ligt hier in het babybadje. Wij hebben geen bad verder.

Toen Floris 1 was hadden we sowieso een stuk minder. Toen was.die la, kastjes, garage en die blauwe bak het enige wat we hadden. In de loop der jaren is er het een en ander bijgekomen ;)
pi_130018246
CS ik vond die poster ZO leuk!

Oh ja ik had nog gelezen over sinterklaas..
Vorig jaar was mevrouw net 1 geworden, op mijn werk waren ze het aan het vieren om een woensdag middag. In die tijd sliep ze nog in de middag, en ik was sowieso aan het werk. Anderen hebben gewoon vrij gekregen om hun kinderen op te halen voor het feest maar ik dacht niet dat het iets voor haar zou zijn..zo'n drukte enzo...Dit jaar als het goed uit komt neem ik haar wel mee.
Tot 15 maanden heeft ze 2 slaapjes gedaan per dag. Maar omdat ze tussen 5 en 6 wakker is in de ochtend kon ze haar 10 slaapje niet missen...vanaf een maand ongeveer lukt het wel en nu slaapt ze rond 12-13 uur 2 uurtjes. Behalve vandaag natuurlijk...krap andere half uur :P en nu is ze gewoon gezellig aan het puzzelen!

Ik ben heel slecht in opruimen -O- ik zou willen dat ik helemaal netjes was maar hoe ik het ook probeer is alles weer een bende binnen 2 dagen :')
pi_130018284
Ohja Soempie die badstickers lijken me geweldig! ik ga ze opzoeken.
pi_130019050
Wij hebben een paar handed-by mandjes voor in de badkamer, kunnen goed tegen vocht!
Super leuk al die foto's van die dreumeshoekjes!

Wij hebben ook een 6 laden blok van stuva, en een tafeltje en 2 stoeltjes. Nu nog binnenkort een keukentje erbij hopelijk! Bij ons is het na het spelen en 's avonds wel weer netjes opgeruimd allemaal. Zal vanavond eens foto posten.

Club hoe oud is jouw dreumes dat ie nog niet aan het tafeltje zit? Hier wordt er veelvuldig gebruik gemaakt van zijn eigen tafeltje, ook om een broodje te eten etc.
pi_130019395
Hij is anderhalf nu maar is te klein om op het stoeltje te klimmen :+ Hij kan er nog niet zijn billen op laten zakken, dan dus moet hij er op zijn knietjes op en dan omdraaien en dan gaan zitten maar daar is de zitting te klein voor. Ik kan hem er wel opzetten, maar dan wil dhr. Wiebelkont er na drie minuten weer af en er dan weer op etc. :D
pi_130021155
Leuk om te zien! Ziet er erg gezellig uit allemaal :Y

Fee
Aww voor het eerst straf. :D

Soempie
S krijgt regelmatig iets 'gewoon' kan ook niet wachten tot verjaardag oid. En toch valt het wel mee zoals je in onze speelgoedhoek ziet :+ (ze had niet veel speelgoed op haar verjaardag gekregen, eerder 'nuttige' dingen als schoentjes enzo of een gezamenlijk groot cadeau)
Het keukentje was niet duur (kastje van 6euro) maar de echte kraan die erop zit was in verhouding wel duur. Pannetjes en groente bij de Ikea (2x 10euro) valt mee. En verf maar dat hebben we altijd wel in huis. Zo kom je misschien op 70euro (als je verf en schroeven en knopjes ook moet kopen).
pi_130021463
In het begin brachten oma en opa's elke keer wat mee...is al een paar maanden niet meer zo. Ik koop dus zelf wat voor haar altijd! vind ik leuk O+

Wij hebben zo'n kleine stoel van de ikea maar dat vind ze saai! ze wil zelf op de koffie tafel klimmen en op de grote stoelen zitten bij ons etenstafel :D
pi_130021618
Gisteravond had ik het eten al op tafel gezet, maar moest nog even wat uit de keuken pakken. Dus ik zeg tegen M "ga maar vast naar je stoel, het eten staat klaar". Kom ik uit de keuken, staat hij op mijn stoel vast de geitenkaas van mijn bord te pikken :+
pi_130021698
_O- _O-
Herkenbaar...ze wil perse hier mijn beker water..ik zeg R je hebt precies hetzelfde in jou glas! maar nee hoor van mama/papa is beter :+

Trouwens, wanneer nemen jullie de kleintjes naar de tandarts? ik zat te denken vanaf 2 jaar ofzo?
pi_130021714
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 14:31 schreef Fee-nix het volgende:
Oja badspeelgoed... Wij hebben een netje met zuignappen die hangt in de douchecabine (we hebben een douchecabine met behoorlijk hoge rand, zodat er dus een bak ontstaat die de jongens als bad kunnen gebruiken). Dat netje en onze badspeeltjes hebben we van Klavertje gekregen O+ . Ze spelen er altijd mee als ze in bad zitten!
Hee wat leuk om te lezen Fee! O+

*nu weer hard aan t werk :+
pi_130021908
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 16:08 schreef bitterend het volgende:
_O- _O-
Herkenbaar...ze wil perse hier mijn beker water..ik zeg R je hebt precies hetzelfde in jou glas! maar nee hoor van mama/papa is beter :+

Trouwens, wanneer nemen jullie de kleintjes naar de tandarts? ik zat te denken vanaf 2 jaar ofzo?
Lisa is er geweest vanaf haar eerste tanden. Ze gaat nu gewoon elk half jaar mee. Dan kijkt hij alleen om te laten wennrn. Ik dacht dat het pas echt hoeft vanaf 5 of 6 jaar
pi_130022294
quote:
_O- _O-

Bij mijn tandarts hing een poster dat ze vanaf 2 jaar mee 'moeten' om te wennen (en dat je twee keer per dag moet poetsen als ze al hun tanden hebben, dat vond ik ook al zo'n vraagstuk).
pi_130022409
Ja van het cb had ik ook begrepen dat je 2x moest poetsen vanaf 2 jaar...en als ze niet al hun tanden hebben? hoeven ze niet gepoetst te worden? :D

Nou goed ik zal haar meenemen als ik op controle ga dus! ben benieuwd of ze de ruimte heel zou laten met al die snoeren :X bij de huisarts trekt ze al aan alles wat los en vast zit :X ik kan haar zo moeilijk in bedwang houden dan! :@
pi_130022522
Dan pas poetsen? :o vanaf tandje 1 zijn we er al mee begonnen en ze vind het ook nog leuk.

Bitterend
Daarvoor is het ook wennen :* leren wat wel/niet kan. Begrijpt de tandarts ook wel dat het allemaal interessant is. Ik zou dan met 2 volwassenen gaan. (zodat ze op ontdekkingstocht kan en bij jou kan kijken terwijl je voor controle gaat)
pi_130022616
Eén keer per dag poetsen vanaf twee tanden, twee keer per dag vanaf een volledig melkgebit begreep ik.
pi_130022759
Ja tandenpoetsen vindt ze nu pas echt leuk...ze loopt soms ook met een tanden borstel rond en poetst zelf dr tanden!
We zijn begonnen met 7 maanden dacht ik de tandjes te poetsen..maar meer dan 30 seconden is het niet hoor ;)
pi_130022798
M gaat met papa mee naar de tandarts als ie 2 is. En dan gaan we ook wel 2x per dag poetsen.

Hoe wassen jullie trouwens de handjes van je dreumes? Heb je iets waar hij op kan staan om bij de kraan te komen? Ik zet M meestal op het aanrecht en dan verschuif ik hem zo dat hij steeds 1 handje onder de kraan kan houden maar is niet erg handig.

Klein speelgoed koop ik -ondanks de reeds aanwezige berg- ook zelf tussendoor. Laatst een bal bijvoorbeeld, hij vindt dat zo leuk en deze versie is makkelijk mee te nemen. En nu wil ik ook die badstickers.....
pi_130022897
Soms op een krukje bij het aanrecht, soms even snel met een lapje.
pi_130022910
Kyara ja in het begin deed ik het ook, vast houden en eerst 1 hand dan de andere. Nu zet ik een kleine ikea stoel en mag ze zelf wassen!

We hebben laatst samen de afwas gedaan O+
pi_130022923
Ik poets S haar tandjes altijd 2x :@ soms 3x als ik ook extra poets dan wil ze ook.
Dan mag ze zelf en das niet zo grondig dus dat telt misschien ook niet

Handen wassen, als ze staat zeep ik het in en daarna til ik haar op en dan dus poetsen..dan wil ze ook nog uit de kraan drinken. Dus handjes wassen is weer leuk ^O^ (vriend dronk ook uit de kraan toen hij klein was, grappig hoe je dat terug ziet in je kind)
pi_130022997
en nu drinkt hij nooit meer uit de kraan? :? Je doet het klinken alsof dat ie abnormaals is of zo :D

Denk dat het hier ook tijd wordt voor een krukje of zo. Ikea?
pi_130023070
Kyara: https://www.dropbox.com/s/tjt7vni7hz9h6a6/afwassen.jpg

Wij drinken ook uit de kraan gewoon!
pi_130023090
quote:
17s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 16:37 schreef Kyara het volgende:
en nu drinkt hij nooit meer uit de kraan? :? Je doet het klinken alsof dat ie abnormaals is of zo :D

Denk dat het hier ook tijd wordt voor een krukje of zo. Ikea?
Haha nee maar hij was ook zo klein O+ toen vond hij het ook leuk.
Nu is het 'normaal' voor hem..maar S kan er zo enthousiast van worden en gaat het handen wassen ook makkelijker :+

Had er zelf niet aan gedacht dat S het kon, dus vond het wel grappig om te zien.

Bitterend
O+ mooie keuken! En handig met het stoeltje
pi_130023187
:Y

Lieve foto Bitterend!
pi_130023263
Oh bedoel je het zo Zoe :D

Leuke foto Bitterend O+

Handig krukje CS. We hebben geloof ik nog een stoeltje zoals bij bitterend op de foto, die kan ik wel eens beneden zetten.
pi_130023357
Dank <3 ik vind het zo gezellig dat ze echt met alles participeert!
Ik ga denk ik nog een kruk halen voor boven, kan ze daar ook tanden poetsen ipv liggend op de commode..lijkt me fijner voor haar om ook te zien wat wordt gepoetst en zo..toch!
pi_130023485
Mijn man houdt M op de arm bij het tanden poetsen. Ik zet hem meestal op de wc. Staan is dan wel lastig omdat hij niet los staat dus hij moet zich echt aan je vasthouden.
pi_130025104
Tandenpoetsen is hier vaak drama, nu andere tandpasta (aardbei, juk) en het gaat beter. Zittend op badrand met kind op schoot meestal.

Zon krukje als Club hebben wij ook! En zo staan aan het aanrecht als Bitterends meisje gebeurde hier dus ook, totdat ie vorige week op een of andere manier eraf klapte met mond en tandjes op aanrecht en stukje tand eraf :(
pi_130025323
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 17:34 schreef Jipster het volgende:
Zon krukje als Club hebben wij ook! En zo staan aan het aanrecht als Bitterends meisje gebeurde hier dus ook, totdat ie vorige week op een of andere manier eraf klapte met mond en tandjes op aanrecht en stukje tand eraf
:X :X :X

dat is ook een beetje mijn angst.
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 17:44:50 #246
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_130025466
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 16:45 schreef bitterend het volgende:
Dank <3 ik vind het zo gezellig dat ze echt met alles participeert!
Ik ga denk ik nog een kruk halen voor boven, kan ze daar ook tanden poetsen ipv liggend op de commode..lijkt me fijner voor haar om ook te zien wat wordt gepoetst en zo..toch!
Ah leuk idee, ga ik maar eens van je pikken dat idee ;)

En die foto O+ Wij wassen precies zo af
Rayen 2½ jaar!
pi_130025611
TJ ga je gang :D

Oh Jip wat eng!! ;(
pi_130025737
Ja erg he :( het ging altijd goed en ineens kunnen ze toch iets onverwachts doen en dan is het letterlijk ik (nou ja vriendlief) sta er naast en ik kijk er naar :'(
pi_130029925
Leuk al die verhalen. Ben ook haar speelgoed uit gaan zoeken en op gaan ruimen :D
Hier nog geen tandjes, dus poetsen ???
Ben echt benieuwd hoe dat zal gaan. Alles aan dr hoofd vindt ze maar niks.
Ai Jipster :{
Mooie foto bitterend O+
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 19:59:10 #250
250838 Fee-nix
pi_130030313
Handjes wassen: soms doe ik het net als Kyara, dus S zit op het aanrecht en ik verschuif hem van de ene naar de andere kant van de spoelbak. Maar vaak doe ik het ook even snel met zo'n bacteriedodende handgel.

Jipster, oe dat is wel eng!

Tanden poetsen: ik doe het al twee keer per dag. S moet nog vier kiezen, maar ik vind het gewoon lekker fris. Hij eet immers ook gewoon helemaal met de pot mee dus de tandjes die hij heeft worden net zo 'vies' als die van ons. En hij haaaaaaat tanden poetsen. Het is echt een drama. Als ik het doe }:| .

Bitterend wat een lieve foto! O+
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 20:14:28 #251
30252 Soempie
Procreating
pi_130030911
Waarom is het advies tot aan 2 jaar om 1 keer per dag te poetsen? Weet iemand dat? Heeft dat te maken met het glazuur? Of is het gewoon niet zo nodig 2 keer te poetsen (weinig tandjes, drama?)?

Hier gaat het poetsen beter als M. in de spiegel kan kijken, maar ik krijg hem niet meer zo makkelijk opgetild (pijn in m'n bekken). Het krukje van IKEA hebben we ook staan, maar daarmee kan hij net niet zichzelf zien in de spiegel. -O- Nu zet ik hem maar gewoon zittend op het krukje en dan laat ik hem mijn tanden poetsen, een leeuwtje nadoen, ik zing een liedje over poetsen, enz. Moet behoorlijk wat uit de kast halen om het gewoon leuk te laten zijn. 8)7 :|W

Leuke foto bitterend. O+
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 20:14:43 #252
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_130030923
Grappig dat het over tanden poetsen gaat, want ik wilde juist vragen of het bij jullie ook een drama is.....alleen bij Fee dus. Als we alleen al tandjes poetsen zeggen duikt ze al weg en is het brullen, het is gewoon echt niet leuk meer. Iemand nog tips?

En wat zag ik leuke speel hoeken voorbij komen zeg! Dat keukentje van Zoë vind ik echt super! Zo gaaf gemaakt O+
Ik heb geen mooie opruimbakken. Maar gelukkig wil mijn zus ook nog een keer naar de Ikea, dus daar maar eens kijken! Goed doel O-)
pi_130031111
Ik poets tegenwoordig de tanden van beide dames met een elektrische kinderborstel. Dat gaat eigenlijk verrassend goed, Mia laat het goed toe ^O^
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 20:19:41 #254
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_130031124
Hier ook drama hoor Susie, ze draait haar hoofd weg, en anders houdt ze dr mond dicht...lukt écht niet. Oh en vooral de tandenborstel willen afpakken..
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 20:25:22 #255
30252 Soempie
Procreating
pi_130031336
Werkt samen de tandenborstel vasthouden en poetsen dan ook niet, PE? Dat doet het hier ook nog wel goed.
pi_130031428
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 20:14 schreef Susie het volgende:
Grappig dat het over tanden poetsen gaat, want ik wilde juist vragen of het bij jullie ook een drama is.....alleen bij Fee dus. Als we alleen al tandjes poetsen zeggen duikt ze al weg en is het brullen, het is gewoon echt niet leuk meer. Iemand nog tips?

En wat zag ik leuke speel hoeken voorbij komen zeg! Dat keukentje van Zoë vind ik echt super! Zo gaaf gemaakt O+
Ik heb geen mooie opruimbakken. Maar gelukkig wil mijn zus ook nog een keer naar de Ikea, dus daar maar eens kijken! Goed doel O-)
Hier ook drama. Handjes forceren en de ander poetsen gaat gepaard met heel veel gekrijs... ze vind het niks
pi_130031493
quote:
_O- _O-

Mijn tandarts zei gewoon vanaf het begin meenemen en vanaf 2-3 jaar rustig aan kijken of ze in de stoel durven. Lukt het niet, zijn ze bang oid, dan komt het de volgende keer wel weer. Niets wordt geforceerd en na afloop mogen ze een speeltje kiezen (ik ben al mijn hele leven bij deze tandarts en ik kan me dat nog herinneren, dat ik een speeltje mocht uitzoeken). Ik vind dat een fijne benadering :).

Mocht het echt nodig zijn (eerder gaatjes of stukje tand eraf, dan is het een ander verhaal. Maar mochten ze in paniek raken, wordt je doorverwezen naar de ACTA

Poetsen is ook draaaamaaaa!! :X Liefst met z'n tweeën om hem in de houdgreep te kunnen houden. Ik vind het vreselijk, maar tandenpoetsen is het enige dat echt moet van ons.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_130031727
-O- tandenpoetsdrama's

Wij gebruiken elmex kindertandpasta en die vind S wel lekker. Nooit een andere gebruikt. En ze mag mijn tanden ook poetsen :9

Dankje Susie
Hoe gaat het met jou meisje?
pi_130031791
Poetsen ging hier altijd goed, tot een week geleden. Ook drama. Tandenborstel willen afpakken en huilen als ze het zelf niet mag doen. Maar ja, dan gaat ze er op zitten kauwen :')
Soms werkt het om te doen alsof ik eerst mijn tanden poets en dan mag ik bij haar 3 seconden poetsen. Dat 20 keer herhalen :')
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 20:37:17 #260
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_130031842
Wij hebben het tandenpoets probleem al een jaar. Onze tandarts heeft ons aangeraden vooral niet te gaan forceren, om trauma's te voorkomen. Dus ik bied het 2x per dag aan: wil ze wel, dan poetsen we, wil ze niet, volgende keer beter.
pi_130032015
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 20:14 schreef Soempie het volgende:
Waarom is het advies tot aan 2 jaar om 1 keer per dag te poetsen? Weet iemand dat? Heeft dat te maken met het glazuur? Of is het gewoon niet zo nodig 2 keer te poetsen (weinig tandjes, drama?)?

Hier gaat het poetsen beter als M. in de spiegel kan kijken, maar ik krijg hem niet meer zo makkelijk opgetild (pijn in m'n bekken). Het krukje van IKEA hebben we ook staan, maar daarmee kan hij net niet zichzelf zien in de spiegel. -O- Nu zet ik hem maar gewoon zittend op het krukje en dan laat ik hem mijn tanden poetsen, een leeuwtje nadoen, ik zing een liedje over poetsen, enz. Moet behoorlijk wat uit de kast halen om het gewoon leuk te laten zijn. 8)7 :|W

Leuke foto bitterend. O+
Mijn man heeft het tandenpoetsen ook overgenomen toen ik flink zwanger was inderdaad. En dat is er een beetje ingebleven.

Wat leuk liedje zingen en leeuw na doen O+

Bij M gaat het wel goed, echt leuk vind ie het niet maar hij doet iig zijn mond (even) open.

Oei NTS, dat is wel andere koek dan. Hoe komt dat zo dat het zo'n drama is?
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 20:42:38 #262
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_130032073
Pfff, ben blij dat er nog meer zijn met drama's :D We hebben ook een keer haar een tandenborstel gegeven en mocht zij ondertussen papa's tanden poetsen, dat was 1 keer leuk :')
Van mij hoeft het perse ook niet iedere dag, liever wel natuurlijk, maar mijn lief hamert er nogal op, aangezien hij weer een jochie kent van nu een jaar of 6, die geen tand in zijn mond en nee hij is niet aan het wisselen ;) En dat wil lief, begrijpelijk, niet.
pi_130032106
Als ik I. de borstel geef, gaat hij op de verkeerde kant kauwen :') Spiegel geprobeerd, maar nog steeds direct kaken op elkaar en hoofd wegdraaien.
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 20:45:40 #264
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_130032223
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 20:34 schreef Zoë23 het volgende:
-O- tandenpoetsdrama's

Wij gebruiken elmex kindertandpasta en die vind S wel lekker. Nooit een andere gebruikt. En ze mag mijn tanden ook poetsen :9

Dankje Susie
Hoe gaat het met jou meisje?
Gaat goed hoor, ze was alleen vandaag op het kdv wat stiller als normaal. Maar misschien komt dat omdat we weer in het zkh zijn geweest (controle, alles goed, ding zit er nog en groeit niet, dus ok!) Dat had ze afgelopen winter ook, viel de leidsters op toen. Die merkten een verandering in haar. Vlekjes vallen gelukkig mee, wel gezegd op het kdv, maar niets van gehoord.
pi_130032227
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 20:42 schreef Susie het volgende:
Pfff, ben blij dat er nog meer zijn met drama's :D We hebben ook een keer haar een tandenborstel gegeven en mocht zij ondertussen papa's tanden poetsen, dat was 1 keer leuk :')
Van mij hoeft het perse ook niet iedere dag, liever wel natuurlijk, maar mijn lief hamert er nogal op, aangezien hij weer een jochie kent van nu een jaar of 6, die geen tand in zijn mond en nee hij is niet aan het wisselen ;) En dat wil lief, begrijpelijk, niet.
Hier mort het ook elke dag. Dus hier gaat ze in de houdgreep. In de omgeving een kindje net zo oud als amber 3,5 die een half jaar geleden al haar tanden heeft moeten laten trekken omdat ze rot waren. Aangezien lisa snachts nog regelmatig melk krijgt word er hier verplicht 2 keer gepoets. Hoe zielig ik het ook vind.
pi_130033691
Tandenpoetsdrama's: check.
Uiteraard niet bij dreumes, maar bij peuter.
Hebben best een tijdje de nts methode toegepast en sinds een jaar consequent iedere avond en dan s.ochtends probeer ik het, maar wil dus niet altijd (wegrennen enzo, eigenlijk moet ik hem gewoon gelijk aankleden boven, maar vaak is zn zus al beneden, dus nja lastig).
Wat hier wel eens geholpen heeft is idd dieren nadoen waarbij zn mond wijd open moet, vragen stellen (en dan met antwoord.geven even wachten met poetsen en daarna verder poetsen), verhalen eromheen verzinnen (tanden zijn het spoor en daar zit.modder/blaadjes op, nav chuggington boekjes), liedjes zingen over tandenpoetsen, samen 'gillen', uitleggen waarom hij moet poetsen, opnoemen wat hij niet meer krijgt als ie niet poetst (die had ik vandaag).
Maar.goed hij is natuurlijk wat ouder. Maar ben benieuwd wanneer het drama over is.

Kleine vindt tandenpoetsen wel best, zit op de commode en ik poets alle 4 dr tanden een paar keer en dan gaat ze er zelf nog op kauwen.
pi_130034193
Oh en mijn dreumes stond vandaag 2 seconde los :o
Ze liep per ongeluk aan 1 hand (want nijntje in andere hand en dan heb je niet door dat je maar 1 hand vast heb) en toen stond ze dus los. Deed.ze 2x :o

Ze gaat sowieso hard, als ze een auto ziet (in boekje of auto van dr broer) dan zegt ze broem, broem (ook rijdt.ze.ermee), een vis herkent en benoemd.ze.ook, ze kan ijs zeggen.
Mn ukkie.
pi_130034358
Och Son wat schattig en knap *O*
Tandenpoetsen .................aaaaaaaaaarch. Ga voor electrisch als ik octo zo hoor :D
Maar als ik het goed begrijp is het de keuze tussen een trauma of een verrot gebitje ;(
pi_130034472
Son *O* gaat hard ineens!

Wij zijn vandaag bij het CB geweest. Alles was helemaal prima en prikken waren zielig. Nu hopen dat hij er weinig last van heeft :)
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_130034473
Oh ja elektrisch werkte hier ook wel, maar die is kapot (gratis ding op batterijen, na een week of.2 kapot)
pi_130034508
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 21:30 schreef Phaidra het volgende:

Wij zijn vandaag bij het CB geweest. Alles was helemaal prima en prikken waren zielig. Nu hopen dat hij er weinig last van heeft :)
Goeddddddddddddd ! Stats graag :D ^O^
pi_130034631
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 21:30 schreef Phaidra het volgende:

Ja, ze denkt ik ben 1: opschieten!.
(of.eigenlijk denkt.mama dat mbt lopen :@ Floris was slecht voor.mn referentiekader ;) ik blijf het zeggen)

En ik hoop het ook voor.je!
Floris heeft nergens last van gehad toen, dus hopelijk geldt dat ook voor I!

Wij mogen eind september...dubbele afspraak ook nog, dus heb dan 1x prikken voor.dreumes en 1x oogtest voor peuter....leuk....(maar beter dan in 2en :P)
pi_130035068
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 21:31 schreef kleinzusje het volgende:

[..]

Goeddddddddddddd ! Stats graag :D ^O^
U vraagt, wij draaien (crosspost uit bv-topic)!

8,86 kg bij 74 cm

Venus in pocketformaat
© loveli
pi_130035448
Goeie stats Phaidra!

Ohh Son! Leuk, grote meid :) En jouwes kan al praten! Mijnes zegt niks bewust, hele verhalen hoor! Maar onverstaanbaar. (Al zei ze afgelopzen zondag wel duidelijk 'mama', maar of ze dat bewust deed weet ik niet ;))
Losstaan gaat hier ook alleen als ze t niet door heeft, anders gaat ze snel weer zitten. Vanmiddag voor t eerst bewust los, ze stond bij dr poppenwagen en ging dansen. Toen liet ze los en stond ze vijf seconden zo om vervolgens ewer op dr bips te ploffen. Dat dansen is echt zo cute!

Tandenpoetsen was tot een paar maanden geleden lekker kauwen op de tandenborstel. Nu vind ze t niet zo leuk meer, maar ik ga niet forceren. Wil je wel, dan poetsen we, ga je moeilijk doen dan niet. Morgen weer een dag. Ivm met trauma's, tandenpoetsen moet nog voor de rest van je leven.

Maar dat heb ik met meer dingen, trauma's proberen voorkomen. Kinderstoel wil ze op dit moment ook vaak niet in, maar dan probeer ik haar af te leiden door alvast een stukje brood te geven oid of weer even op de grond te zetten om t later nog eens te proberen (hetzelfde met maxi cosi, of eten an sich) Enige trauma waar we niet vanaf komen is nageltjes knippen, en ik weet niet zo goed hoe ik het moet oplossen. Dat moet op dit moment wel echt met z'n tweeen, man houdt dr vast en ik probeer te knippen. En het moet echt minimaal elke week, arm kind.

Vanmiddag heb ik dr met koorts op moeten halen bij t kdv... T was een soort stil slap vaatdoekje, zo ken ik mijn boefje niet. Maar na wat eten ging het weer, en ik kwam er achter dat ze een snijtand heeft vanonder! Die zit er dus ineens :) Ze wordt zo groot, echt een kindje...
Morgen toevallig naar de dokter, even checken of ze geen oorontsteking heeft. Ze grijpt af en toe naar d'r oortje, doet ze anders nooit. Maar ik twijfel, wie weet is er niks. Ze kauwt ook op d'r wijsvinger en duim, zo op de plek van waar je kiezen zitten. Misschien heeft ze daar wel last van ofzo, gaat zo hard met die tanden ineens, elke keer twee tegelijk. De bovenste twee snijtanden staan ook op springen.

/langdradig
pi_130035773
Goed zo E *O* *O* *O*
Wat sliep ze snel al maar 1x per dag zeg!
Nena slaapt de ene dag 1x, de andere dag 2x, maar net hoe de nacht was en hoe laat we opstaan.
Mex ging met anderhalf naar 1, maar hij was altijd rond 5 uur wakker. Dronk ik 6 bakken koffie omdat ik echt in slaap viel en als ik dan eindelijk normaal wakker kon blijven viel hij rond 10 uur in slaap. Vreselijk was dat zeg.
Sinds zijn tweede verjaardag slaapt hij niet meer overdag.

Nette hoekjes hebben jullie hoor!! Zal morgen even mijn hoekjes laten zien. We hebben nieuwe stapelbakken gekregen en ik heb een hoop weg gedaan, dus het is er een stuk beter op geworden.

Ik forceer ook niet echt met tanden poetsen, gaf Mex vaak tandeborstel in bad met tandpasta en kauwde hij lekker op. Liet hij het toe om te laten poetsen door mij dan deed ik dat en anders niet.
Nu doe ik het eigenlijk vaak voor de tv met een Carstandenborstel en Carstandpasta.
Bij Nena moet ik er wat meer aan denken, die vergeet ik vaak te poetsen...nog even een routine voor hebben.

En als je zelf je nagels gaat knippen SE, wil ze dan ook niet? Mijn kinderen zijn gek op nagels knippen, gelukkig!
Mex kwam vaak zelf op het glinsterende ding af en dan deed ik 1 handje en een dag later de andere.
pi_130036074
Nagels knippen doe ik met babytv aan. Dan wil hij wel 5 min stil zitten :+
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 22:09:10 #277
250838 Fee-nix
pi_130036564
O meer mensen met tandenpoetsdrama's dus. Ja wat Phaidra al zegt: van ons is dit het enige dat echt moet. En ik heb trouwens niet echt het idee dat je zo snel een trauma kan veroorzaken, hoor. Onze oudste maakte er ook altijd hele drama's om en die namen we dan ook in de houdgreep. Nu vindt hij het helemaal geen probleem meer.

Sonnetje wat knap!

Phaidra goeie stats!

SE hoop dat het geen oorontsteking is. Kiezen klinken ook wel logisch.

Nagels knippen vinden ze allebei niet zo erg gelukkig. Teennagels wel erger dan vingernagels. Maar het gaat over het algemeen wel goed (als ik een beetje snel ben).

S zijn mondhoekjes zijn trouwens stuk... Ik denk dat het komt omdat hij steeds zijn tong uit z'n mond doet (spelletje). Ik smeer goed met lippenbalsem, hoop dat het gauw over is.
pi_130036628
Jullie gaan te hard.

Ik heb nu echt weinig tijd om te reageren, moet flink studeren.

Son *O*

Phaidra, mooie stats.

Tof keukentje Zoë!

Mooie speelhoeken. En wat is het opgeruimd.

Tanden poetsen is hier ook drama, het lijkt wel erger sinds al die tandjes doorkomen.

Dit zijn onze speelhoeken, niet zo opgeruimd, komt ook door open kasten en geen manden. Dus dat is nog een goed idee. En onze box ziet er uit als die van Phaidra:

En hier vandaag een moe dreumes, die maar een uur tot anderhalf had geslapen. Hij was hangerig, wilde vooral bij leidster op het kdv en thuis bij ons op de arm. Bijna alles was drama.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_130037332
Oh sneu, arme M ;(
Misschien idd van die tanden! Kan je volgens mij ook oorpijn van krijgen, van kiezen, of iig dat zit ook aan die kant(en misschien dat ik dit zwaar uit mijn duim zuig hoor, maar ik dacht dat ik wel eens gehoord/gelezen had).

Ik ben heeeeel benieuwd wanneer er hier tanden door gaan komen.
Elise slaapt echt stukken minder dan Floris deed. Die sliep best lang nog 2x per dag 2 uur en dan om 7 uur instorten en doorslapen tot 8 uur de volgende dag :') (nou konden we ook wel slaapjes overslaan hoor, maar toch). Nu nog slaapt hij 2 tot 3 uur 's middags (in tegenstelling tot de 2 uur van Elise).
Die 1x slapen is er een beetje ingekomen door de vakantie, toen was ze bijna 10 maanden. Gingen we s ochtends weg en dan sliep ze als we terugkwamen. Dat is er een beetje ingebleven. Soms slaapt ze nog wel 2x hoor, maar meestal niet dus.
Maar goed ook omdat ik dus met Floris en slapen zit is het denk ik gekomen dat ze zo snel naar 1 slaapje ging. Op zich vind ik het prettiger hoe het nu gaat, nu gaan ze allebei ongeveer tegelijk naar bed. Eerst wisselden ze elkaar af.

SPOILER
pi_130039988
ahhhw baby Floris O+
pi_130041344
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 22:09 schreef Fee-nix het volgende:

S zijn mondhoekjes zijn trouwens stuk... Ik denk dat het komt omdat hij steeds zijn tong uit z'n mond doet (spelletje). Ik smeer goed met lippenbalsem, hoop dat het gauw over is.
Had begrepen dat je met droge lippen etc juist niet teveel moet smeren omdat het dan alleen maar erger word. Hier is t altijd zo over lisa heeft het ook regelmatig.
pi_130047208
Aww, Baby Floris was wel een durfal he :)

Zal mini maar eens wakker maken, ander loopt heel mn 'schema' in de soep :+
Eens kijken of ze nog koorts heeft ook
pi_130047228
Mini Floris!

Nou met het referentiekader + correctie hoop ik dat de tweeling voor hun 2e verjaardag loopt. Scheelt misschien ook wat verwachtingen.

Leuk Tinu, die houten trein hebben wij ook. M speelt er heel veel mee.
pi_130047267
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 20:45 schreef Susie het volgende:

[..]

Gaat goed hoor, ze was alleen vandaag op het kdv wat stiller als normaal. Maar misschien komt dat omdat we weer in het zkh zijn geweest (controle, alles goed, ding zit er nog en groeit niet, dus ok!) Dat had ze afgelopen winter ook, viel de leidsters op toen. Die merkten een verandering in haar. Vlekjes vallen gelukkig mee, wel gezegd op het kdv, maar niets van gehoord.
Lijkt me wel spannend allemaal en dat krijgt ze nu vast ook wat meer mee dan toen ze nog wat kleiner was.
Goed om te horen dat het niet gegroeid was.
pi_130047447
Oh Susie, ik heb jouw post helemaal over het hoofd gezien. Fijn dat het ding niet gegroeid is. Hopelijk is je meisje snel weer zichzelf. :*
pi_130047674
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 20:45 schreef Susie het volgende:

[..]

Fijn dat de controle goed was! En ik kan me voorstellen dat alle onderzoeken een indruk maken op je meisje :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_130047696
Mooie stats trouwens Phaidra. Hij volgt zijn lijntje mooi maar het is wel echt een mini he O+
pi_130047709
quote:
17s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 08:12 schreef Kyara het volgende:
Oh Susie, ik heb jouw post helemaal over het hoofd gezien. Fijn dat het ding niet gegroeid is. Hopelijk is je meisje snel weer zichzelf. :*
Dat idd!

En, Se, ja he. Nog steeds wel trouwens :P ben benieuwd hoe dat gaat als hij ouder is ;) (hij is geen brokkenpiloot gelukkig)

Oh en ik weet wel ieder zn kind zijn tempo hoor, tis meer dat ik verbaasd ben over het verschil ;) had ook bij haar niet verwacht dat ze nu al zou lopen. En ik ben bezig met fotoboeken dus vandaar dat ik die foto's nog wist :D
Maaaar er zit wel progressie in, vanochtend liep ze achter haar poppenwagen. Dat durfde ze eerder ook niet.
Floris was ten opzichte van zijn neefjes en nichtjes ook gewoon snel (16, 18/19 en 22 maanden).
pi_130047749
M loopt al bijna en half jaar langs de tafel en achter de loopwagen. Sinds een maandje of 1,5 ook aan 1 hand of alleen aan je rok.

Progressie kan soms ook heeeeeeeeel lannnnnnggggggggzaaaaaaaaaam gaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kyara op 14-08-2013 12:50:01 ]
pi_130048567
quote:
17s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 08:34 schreef Kyara het volgende:
Mooie stats trouwens Phaidra. Hij volgt zijn lijntje mooi maar het is wel echt een mini he O+
Jep. Als hij precies zo doorgroeit, komt hij later op 1.70 uit. Ik hoop voor hem dat hij dat hij als puber nog een goede groeispurt krijgt of zo, voor een jongen is het denk ik vervelender om klein te zijn dan als meisje. Voorlopig vind ik het vooral enorm schattig, zo'n klein jochie dat door het huis wandelt O+.
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 14 augustus 2013 @ 11:23:14 #291
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_130051199
Goeie stats hoor Phaidra! Misschien krijgt ie nog wel een groeispurt ergens ;)

*Mijn dochter steelt suikerklontjes uit de la*
En dan met zo'n vingertje erbij van 'mag niet'
pi_130051802
PE :D Gelukkig weet ze precies wat ze NIET mag _O-

Kyara, M's naam staat voluit in je laatste post!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_130052731
Toch lijkt baby Floris ook op E *;
Phaidra: Er zijn veel rijke kleine mannen :D O+
PE: foei !
Susie: Wat een impact ! :*
Tinu: Heerlijk al dat speelgoed !
Kyara: Lopen komt goed met M :*
SE: nog koorts ?
rest: c_/
pi_130053773
Thanx Phaidra!

En KZ, weet ik hoor. Hij zal heus ooit wel een keer gaan lopen ;)
  woensdag 14 augustus 2013 @ 13:12:23 #295
250838 Fee-nix
pi_130054248
Tinu, gaat het vandaag weer wat beter?

Die derde foto Sonnetje O+ . Zo geconcentreerd!

quote:
1s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 23:38 schreef Sam1993 het volgende:

[..]

Had begrepen dat je met droge lippen etc juist niet teveel moet smeren omdat het dan alleen maar erger word. Hier is t altijd zo over lisa heeft het ook regelmatig.
Nouja, bij S werd het dus steeds erger zonder lippenbalsem. Ik heb het idee dat het wel werkt. Bij mij helpt het ook altijd erg goed tegen droge lippen :). Maar verschilt wel per merk trouwens.

Susie ik had ook jouw post over het hoofd gezien!! Sorry. Wat fijn dat het niet gegroeid is!! En hoop ook dat het snel weer beter gaat met haar.

PE dat vingertje :D.

Hier vanochtend bij een vriendin op bezoek geweest met de jongens. Daarna broodje gegeten en nu zijn ze weer samen aan het boeven in de tuin. Ga dat feestje nu maar even verstoren, want bedtijd!
pi_130054374
Fee, jij bent naar de kermis geweest toch? Hoe werkt dat in de draaimolen, als je meegaat met je kind, moet je dan zelf ook een kaartje kopen?
pi_130054453
Ik heb me toch een strakke planning vandaag *O*
pi_130054717
quote:
17s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 13:15 schreef Kyara het volgende:
Fee, jij bent naar de kermis geweest toch? Hoe werkt dat in de draaimolen, als je meegaat met je kind, moet je dan zelf ook een kaartje kopen?
Dat licht aan de exploitant. Bij de meeste niet maar bij sommige wel...
pi_130054846
Susie, fijn dat de controle goed was.

Kyara de houten trein hebben we sinds L's 1e verjaardag. L vind de blokken leuk, maar kan het er nog niet zelf opzetten. Grote broer speelt er weleens mee.

Son echt een ontdekker jouw Floris zoals hij daar op de wagen staat. Is E ook een ontdekker, wellicht op een andere manier? Kan de uitslag van laatst trouwens aan ongediertemiddel liggen? Ik dacht weleens zoiets te hebben gehoord. Heeft ze de schil mee gegeten?

Phaidra, hoe weet je dat hoe groot hij later wordt?

Se is de koorts weg.

Pe hier ook weleens zo een boefje.

Fee slapen ze lekker?

Kz wat gaan jullie doen?

Fee, vanochtend was hij zijn eigen ondernemende, vrolijke zelf. Hij is wel op het kdv vandaag. Ik hoor na thuiskomst wel hoe het was. Papa gaat ophalen.
Gistermiddag was het denk ik moeheid en wellicht sterker last van tandjes dan s'ochtends.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_130054928
Tinu: Superoma van 90 komt en de kleine ligt al 2,5 uur te slapen + het huis is nu netjes :) :*
Fijn dat hij ok was vandaag !
  woensdag 14 augustus 2013 @ 13:56:28 #301
250838 Fee-nix
pi_130055600
quote:
17s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 13:15 schreef Kyara het volgende:
Bij ons op de kermis hoefde het niet. Alleen voor S een kaartje gekocht. Maar weet niet zeker of dat altijd zo is (denk haast van wel).

Tinu, ah mooi dat hij weer zichzelf leek, hoop dat het ook lekker gaat op de opvang vandaag!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')