Ja hoor. Als jullie M op de meeting zien geloven jullie nooit dat hij überhaupt praat. Als jullie hem überhaupt zien en hij niet met zijn handen voor zijn ogen zit.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 22:00 schreef kleinzusje het volgende:
Het valt me op dat mijn meisje " zo stil/rustig" is in gezelschap. Ze heeft echt tijd nodig om te wennen en los te komen. Als ze alleen met ons is is ze veel meer aan het lachen, brabbelen etc. Ook op haar verjaardag merkte ik dat. Ze is dan een beetje " in haar eigen wereldje" . Herkenning ?
Ik lees dit nu pas, maar wat praat hij al goed zeg!! Hoe oud is hij??quote:Op woensdag 7 augustus 2013 21:33 schreef Clubsoda het volgende:
Hij is enorm vooruitgegaan ook, hij praat in tweewoordszinnen nu en sporadisch ook drie. Heel veel nieuwe woorden en ook wat moeilijkere concepten zoals 'heet' bij zijn eten en 'nat' als het geregend heeft. Hij gebruikt ook heel veel 'ook' nu. En hij kan feilloos vrachtwagens, bussen, motoren, tractors, auto's en fietsen benoemen. En hij is duidelijk in een soort genitale fase beland. Als ik zijn luier omdoe, roept hij steevast 'doei piemol!'![]()
Ik vind dat jullie vooral trots mogen zijn hoe goed jullie contact onderling isquote:Op vrijdag 9 augustus 2013 23:28 schreef Clubsoda het volgende:
18 maanden is hij nu, Troeta. Hij is heel hard gegaan de afgelopen weken.
Ik krijg trouwens de hele dag whatsappjes van zijn papa die verbaasd en vertederd is wat M allemaal geleerd tijdens onze vakantie "M rent rondjes door de tuin en roept 'henne, henne'"Lief vind ik dat, hoe hij zijn trots op M deelt.
+1!quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 23:35 schreef laziness het volgende:
[..]
Ik vind dat jullie vooral trots mogen zijn hoe goed jullie contact onderling is
quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 22:00 schreef kleinzusje het volgende:
Het valt me op dat mijn meisje " zo stil/rustig" is in gezelschap. Ze heeft echt tijd nodig om te wennen en los te komen. Als ze alleen met ons is is ze veel meer aan het lachen, brabbelen etc. Ook op haar verjaardag merkte ik dat. Ze is dan een beetje " in haar eigen wereldje" . Herkenning ?
Zelfde idee als elise dr angst boekje dusquote:Op zaterdag 10 augustus 2013 14:30 schreef kleinzusje het volgende:
[ afbeelding ]
Hier is ze bang voor
quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 23:35 schreef laziness het volgende:
[..]
Ik vind dat jullie vooral trots mogen zijn hoe goed jullie contact onderling is
Hier kwijlt ze sinds ze 6 maanden is niet meer lol en inderdaad geen pijl op te trekken!quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 20:49 schreef Susie het volgende:
Anouk had hier gisteren juist een keiharde keutel!![]()
zegt dus ook niets en kwijlen doet ze ook alweer een hele poos.....volgens mij is dat sinds haar geboorte nog nooit gestopt!
Geen pijl op te trekken volgens mij.
Nu ja, Miep heeft heel lang met maar 2 ondertanden gelopen (die zijn afgelopen maand er pas bijgekomen), dus deze dan maar eerder?quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 21:49 schreef Deepfreeze het volgende:
Zoé, Daan spuugde niet echt veel, maar we in fases meer/minder. Laatste keer was toen hij een maand of 15/16 was. Net even een dag of 2 aan het eind van een sprong met veel onrust. Misschien bij jullie ook een fase die overgaat?
Susie, dacht dat die kiezen pas na de 2e verjaardag kwamen. Maar er zit nogal wat variatie in. Kan ook met anderhalf of met 3..
Kz Bij Chris was dat op schoot hangen veel sterker dan bij Daan. Die is eerder los. Hij kijkt even rond, maar die kan ik wel op de grond zetten. Chris hing echt minuten aan ons, of kwam er niet eens af bij een bezoek. Blijkbaar had hij die behoefte heel erg, en wie ben ik dan om het niet te geven. Daan is wat dapperder. De is alleen bang voor het opblazen van ballonnen/strandballen/zwembandjes.. En ballonnen even, tot hij merkt dat ze niks doen en dan is het net zo leuk als een bal, of leuker omdat ze makkelijker gooien..
Chris heeft het steeds sterker gehad van anderhalf, toppunt rond de 2,5-3 jaar, en daarna steeds beter. Nu hij 6 is, is het echt wel weer goed..
Ja, moet je zeker doen. Het is heel kleinschalig, niet echt hele grote beestjes of zo maar wel lekker dichtbij de beestjes. En goedkoop (entree is ¤ 3,50 voor volwassenen). Ik was met mijn moeder en D. J was bij papa thuis. We gingen ook echt voor M en D moest mee ivm de borstvoeding.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 21:16 schreef Clubsoda het volgende:
Fijn dat het leuk was Kyara, waren jullie met z'n allen? Ik ga de dierentuin onthouden voor als M eens bij zijn tante logeert!
luiers, billendoekjes, toiletspulletjes, 2 broeken voor de meisjes, broek, trui en Bob de Bouwer shirt voor M (hij vindt Bob de Bouwer erg leuk en deze was maar 2 euro en ik vond de Duitse tekst erbij hilarisch.... normaal ben ik niet zo van dit soort merchandise).quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 21:28 schreef bitterend het volgende:
Kyara leuk! nog wat leuks gekocht?
Zie hierbovenquote:Op zaterdag 10 augustus 2013 22:45 schreef kleinzusje het volgende:
Kyara: Leuk Duitsland ! Nog goed ingeslagen ? Was het dierentuintje groter dan Artis ? Heb wel een jaarkaart, maar vind het toch zielig.
Beterschap voor je meisje! 40.2 is wel fors ja, maar nog niet zorgwekkend wat mij betreft. M heeft het ook wel eens, zo haast zonder aanleiding lijkt het dan.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 23:01 schreef Troeta het volgende:
Hoe zit het dan bij jullie Clubsoda? Als je geen antwoord wil geven, geen probleem hoor! Maar wist niet dat je niet meer met de vader was.
Thanks Susie, ik dacht eerst ook aan tandjes, ik voel 4 bobbels bovenin, maar 40,2 vond ik zo hoog! Of is dat niet zo hoog boven de 1 jaar?
Dat wist ik niet!quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 23:20 schreef kleinzusje het volgende:
Troeta: geen ervaring mee. Koorts staat meestal voor groei ! Mijn meisje is (bijna) nooit ziek. ( niet te hard zeggen) .
Het kan per kind verschillen. Koorts wordt dus ook als goed ervaren. Maken ze antistoffen aan, groeien ze en is er vooruitgang.![]()
Fijn dat M ook opeens meer aandacht kreeg. Had me dat niet gerealiseerd idd. Sneu eigenlijk voor hem.quote:Op zondag 11 augustus 2013 07:28 schreef Kyara het volgende:
Kermis foto's Fee?
Wil ook een keer met M in de draaimolen. Hij vindt draaien zo ontzettend leuk. Gister was er ook zo'n ding:
[ afbeelding ]
M vond het prachtig, hij zat helemaal los en had mij met 1 vinger vast, en maar roepen dat het harder moest. Ik vond het vreselijk en werd kotsmisselijk en duizeligWas wel huilen toen hij er af moest.
Wat ik gister trouwens ook erg leuk vond was dat M weer de nodige aandacht genereerde. De laatste tijd gaan bijna alle aandacht van buitenstaanders naar de tweeling maar nu was er alleen maar 1 baby. En M vond al die aandacht prachtig! We zaten op een terras en daar kwam een Duits echtpaar. Die zagen bekenden dus riepen "hallo". Dus wie schalde er vervolgens "hallo" terug over het terras...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben trouwens ook geen held met ergens heen rijden waar ik de weg niet ken, maar vertrouw dan volledig op mijn - verouderde - tomtom. Zonder navigatie ga ik er niet aan beginnen, want dan kom ik nergens![]()
De mini is niet zo lekker, hoektanden staan op springen en snotterig. Slechte timing, dinsdag BMR-prik... Slapen ging ook beroerd, met PCM geslapen tussen 12 en 3.45, verder steeds elke 30-60 min wakker![]()
Hij heeft wel weer iets nieuws, eten met een vorkje! Avondeten ging de laatste dagen niet zo goed, en hij wees steeds naar onze vork. Dus hem een klein gebaksvorkje gegeven en toen was het goed. Het ging ook al best goed, al was prikken nog wel lastig. Maar wel grappig dat hij tussendoor ook met zijn handen van alles in z'n mond stopte, terwijl hij dus eerder zo moeilijk deed.
Plaatje bij dit verhaal:
Venus in pocketformaat
© loveli
Normaal gesproken heeft hij wel een plastic bordje, maar die waren allemaal vies. Hij laat het staan tot hij een beetje vol zit, dan tilt hij het bord op om al het eten eraf te gooienquote:Op zondag 11 augustus 2013 11:46 schreef kleinzusje het volgende:
Knap Phaidra ! Ziet er echt heel goed uit. Laat hij dat bord zo gewoon staan zonder er mee te gooien ?en ook beterschap.
Tinu: Waar gaan jullie zwemmen ? Buitenbad ?
Ik was sowieso naar het binnenbad gegaan. Maar nu net regende het, het weer ziet er hier niet zo leuk uit. De grote gaat straks naar een verjaardag en man is in de tuin bezig. Dus zwemmen verschuif ik wel en we gaan straks de grote wegbrengen en wat boodschapjes halen.quote:Op zondag 11 augustus 2013 11:46 schreef kleinzusje het volgende:
Knap Phaidra ! Ziet er echt heel goed uit. Laat hij dat bord zo gewoon staan zonder er mee te gooien ?en ook beterschap.
Tinu: Waar gaan jullie zwemmen ? Buitenbad ?
Oh joh wat jammer dat je dat zo hebt ervaren. En wat jammer dat je schoonouders dat niet effe afstemmen.quote:Op maandag 12 augustus 2013 09:56 schreef SupremeEvil het volgende:
Zo... Ondanks dat de snelheid van dit topic een stuk lager ligt dan de babies lukt het me niet om bij te houden!
Hoe is het met kz baby?
Kyara, jouw M lijkt me echt een grappig mannetje
Troeta wat leuk dat bellen!
Over vorkjes, volgens mij lopen we hier wat achter... Ze kan nog niet eens met een lepel eten. Is echt geen doen om dat te oefenen, ze snapt het gewoon nog niet. Ik denk dat ze er nog niet klaar voor is... Maar wanneer wel, geen idee? Vorkjes zijn hier nog niet aan de orde, of misschien snapt ze die wel! Hmm, misschien toch een keertje testen...
Gisteren verjaardag mini gevierd, blij dat t voorbij is. Ik ben echt niet goed in dat soort dingen. Ik vind er ook niks aan eigenlijkMini heeft zich goed gedragen
. Van ons een pukylino fietsje gekregen, Toettoet vliegveld (leuk!) wat boekjes, centjes. En nog een loopfiets
van mn schoonouders. Ik vind dat dus jammer, tis best een leuk ding maar ze kan er nog niks mee want veel te groot en stond expres niet op t verlanglijstje want kreeg ze van ons dus al. Naja, de kast in en over een half jaar eens kijken of ze er wat mee kan...
Trouwens, had een heel verlanglijstje gemaakt op cadeauhints, echt... 2(!) mensen hebben er gebruik van gemaakt. Stom toch, komen ze alsnog met centjes aanzetten. Begrijp me niet verkeerd hoor, is altijd fijn voor de spaarpot, maar ze heeft nu drie kadootjes gehad. En voor een kinderverjaardag vind ik dat stom![]()
Ik weet niet of ik nu als een zeikerd overkom, das niet de bedoeling... Naja,, enfin.. We zijn er weer vanaf voor een jaar
Tot ze ze zelf aan kunnen zetten.quote:Op maandag 12 augustus 2013 11:41 schreef SupremeEvil het volgende:
Ik vind t zelf ook leuk, maar wel fijn dat die autootjes uit kunnen
Batterijen eruit!quote:
Hier duurt die cursus bijna 17 maanden inmiddels.quote:Op maandag 12 augustus 2013 14:06 schreef Soempie het volgende:
Ik voelde me vaak zo'n ondankbaar kreng, omdat ik veel cadeautjes niet zo leuk vond. Zelf ben ik 'bang' voor clowns bijvoorbeeld en dan krijg je iets met precies zo'n enge clown erop.Of ik bedenk me dat ik iets zelf graag wil geven, vervolgens vertel ik dat en een paar weken later krijg je dan een compleet andere versie van iets met de mededeling: 'jammer voor jullie, wij vonden deze leuk en wilden het ook graag geven'. Euh, oke, dankjewel.
![]()
![]()
(compleet tegenstrijdige gevoelens, elke keer).
Echt joh, dat eerste jaar was een grote cursus: laat maar gaan, maak je niet druk, ook leuk, enz.
En Hetty. En Victor.. een mét en een zonder batterijen. En Vincent. En Simon.quote:
quote:Op maandag 12 augustus 2013 14:25 schreef Kuukske het volgende:
Buiten reed net een veegwagen voorbij en hij was niet bij de vensterbank/het raam weg te slaan.
Herkenbaarquote:Op maandag 12 augustus 2013 14:28 schreef Soempie het volgende:
[..]herkenbaar.
Dinsdag is hier de aller-aller-aller-tofste dag van de week. Dan komt de vuilniswagen! De vuilnismannen zwaaien ook altijd heel enthousiast terug als M. voor het raam staat te kijken, zwaaien en springen.
+1 Wat een mazzel dat bakkendag hier op woensdag (mijn dag thuis met M) is!quote:Op maandag 12 augustus 2013 14:28 schreef Soempie het volgende:
[..]herkenbaar.
Dinsdag is hier de aller-aller-aller-tofste dag van de week. Dan komt de vuilniswagen! De vuilnismannen zwaaien ook altijd heel enthousiast terug als M. voor het raam staat te kijken, zwaaien en springen.
Je schoonouders snappen niet dat ze er nog niet mee speelt omdat ze nog geen 18 maanden is en er dus te klein voor is? Dat lijkt me wel vermoeiend. Jammer dat jullie het niet kunnen bewaren. Gelukkig is het tegen die tijd weer Sinterklaasquote:Op maandag 12 augustus 2013 17:03 schreef SupremeEvil het volgende:
Oh Kyara, ik bedoel niet dat ik het erg vinden om iets 18mnd+ te krijgen, maar meer wat Sonnetje zei. Dat ze dus nu niks van schoonouders heeft waar ze mee kan spelen. Dus dat ik moet mededelen dat ze er nog niet mee speelt aan schoonouders. En dat ze dus waarschijnlijk gaan denken dat ik t expres niet geef omdat t cadeau van hun komt ofzo. Ik heb echt eigenlijk helemaal geen zin meer om nog contact met ze te hebben. Nep gezellig doen vind ik suf, dan ga ik liever niet mee
. Ik ben ook gewoon niet zo'n mensen mens, sorry. Het jammere is dat schoonouders mijn/ons probleem met ze niet snappen, en hoe vaak je t probeert uit te leggen het dringt niet door.
En wij hebben geen zolder dus waar ze niet meer mee speelt gaat gewoon op v&a of mpis er tenminste nog iemand anders blij mee.
En soempie, das echt grappig, dat ze van zulke dingen zo blij worden he
Sonnetje is die uitslag weer snel weggetrokken?
Oh en Billie ineens zoveel tanden erbijveel last van gehad?
Geen idee nog. Waarschijnlijk net zoals vorig jaar: klein grut voor sinterklaas (en dan kijk ik dan wel waar behoefte aan is: die toettoet dingen, extra duplo, teken/knutsel spullen ofzo. En dan met de verjaardag geld vragen voor iets groters, bijvoorbeeld een loopfietsje.quote:Op maandag 12 augustus 2013 21:39 schreef kleinzusje het volgende:
Kyara: Te veel speelgoed. Echt he ! Wat vraag/doe je dan voor/met al die feesten ?
Hier was alles vanaf 18, maar viel echt groot. Bijna 2 cm ruimte nogquote:Op maandag 12 augustus 2013 21:56 schreef Troeta het volgende:
Bij Van Haren verkopen ze elephants vanaf maat 17, echt leuke schoenen en zitten goed, vaak ook aanbiedingen.
Bij durlinger gaan ze ook vanaf maat 17 en hier bij van haren ook elefanten maat 17. Wij hadden het probleem aneersom goede loopschoenen zoeken met een zachte zool. Ze liep veel beter oo blote voeten uiteindelijk ook elefanten.. nu bijna 16 maanden en al maat 22,5 :-oquote:Op maandag 12 augustus 2013 22:30 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Hier was alles vanaf 18, maar viel echt groot. Bijna 2 cm ruimte nog
Ja, die hebben wij ook! Hier ook een groot succes.quote:Op maandag 12 augustus 2013 23:00 schreef kleinzusje het volgende:
Kennen jullie die plakdieren voor in de badkamer ? Op de tegels ? Hebben we gekregen voor haar verjaardag. Vind ze niet mooi, maar het is een hitEcht heel leuk !
durlinger ken ik niet, is dat iets zuiderlijks?quote:Op maandag 12 augustus 2013 22:57 schreef Sam1993 het volgende:
[..]
Bij durlinger gaan ze ook vanaf maat 17 en hier bij van haren ook elefanten maat 17. Wij hadden het probleem aneersom goede loopschoenen zoeken met een zachte zool. Ze liep veel beter oo blote voeten uiteindelijk ook elefanten.. nu bijna 16 maanden en al maat 22,5 :-o
Wij zitten nu ook net een beetje te prutten met de slaapjes. Ze slaapt nu nog 2x per dag, tussen 10 en half 12/12 en tussen 3 en 4/half 5. Sommige dagen wil ze echter alleen haar ochtendslaap doen en dan trekt ze het door tot 7 uur 's avonds. Ik zou alleen graag willen dat ze dan wat later naar bed gaat ipv 10 uur (bijv. 11 uur/half 12). Dan is ze nèt even wat gezelliger 's middagsquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 07:04 schreef Tinuviel het volgende:
Son, heftige uitslag zeg!
Teveel speelgoed valt hier mee. Ze hebben veel maar niet teveel vind ik. En met hun leeftijdsverschil spelen ze ook met best andere dingen. Toch hebben we een tijd geleden uitgebreid met een nieuwe kast en het zit alweer vol. En ons spul wordt verbannen van de onderste planken anders zit de dreumes er steeds alles uit te trekken.
Susie, raar die hoge koorts en vlekjes. Hier zat er ook minder tijd tussen koorts en vlekjes, ik dacht 3 dagen en ook hier geen idee waar hij het had opgepikt, op het kdv speelde het niet.
Fee, wat een lang slaapje zeg.
Hoe vaak en lang slapen jullie dreumessen van 15 maanden of sliepen ze rond die leeftijd? Hier ineens maar 1 slaapje, maar ik kan nog niet geloven dat hij echt over is. Gisteren had manlief hem ook zonder slaapzak ingelegd dus s'ochtends sliep hij 5 kwartier en s'middags niet. Weet alleen niet of hij s'middags had geprobeerd.
waar koop je die stickers? Klinkt erg leuk!quote:Op maandag 12 augustus 2013 23:00 schreef kleinzusje het volgende:
Kennen jullie die plakdieren voor in de badkamer ? Op de tegels ? Hebben we gekregen voor haar verjaardag. Vind ze niet mooi, maar het is een hitEcht heel leuk !
Oh en schoenen, hier maat 19 maar alleen nog klompslofjes en Aapies.![]()
Ja, dat denk ik wel. De zool is heel dun en soepel! Er wordt wel aangeraden om te wachten met schoentjes tot ze een maand echt lopen. Dan kan je ook zien of ze hun voeten goed afwikkelen als je ze past.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 08:36 schreef Kyara het volgende:
Die elefanten, zijn die ook geschikt als allereerste schoentjes?
Ja, het rekken van de slaaptijd hebben we zaterdag geprobeerd en dat ging best even moeilijk. Uiteindelijk maar een dvd'tje opgezet want ze was doodmoe. Toen om 11 uur naar bed gebracht en toen sliep ze ook meteen 3 uur. We gaan het ook gewoon wel volhouden nuquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 08:10 schreef Phaidra het volgende:
Soesa, zo ging het hier ook met de overgang van 2 naar 1 slaapje. Het rekken van de ochtend ging eigenlijk heel goed. Het laatste uurtje was hij dan wel snel huilerig en had hij wat meer entertainment nodig, maar na een weekje was hij er helemaal aan gewend.
Nou, voorlopig lukt later dan 11 uur hier écht nog niet hoorquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 09:12 schreef PureEvil het volgende:
Volgens mij is het gewoon proberen je kind wakker te houden 's ochtends, en dan na het brood eten 's middags op bed leggen. Bij ons ging dat al vrij snel, en dan deed ze ook nog wel eens een dutje in de box
Over speelgoed......Ik heb véél te veelOp zolder, op de kinderkamers, in de woonkamer, in de gang.....
![]()
Ik weet ook echt niet wat ze nog moeten krijgen van sint/kerst/verjaardag.....zó moeilijk(nu hoop ik wel dat wesley nu niet meer 'gelooft' dit jaar, ben er wel een beetje klaar mee
)
Dat scheelt idd Sonquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 09:27 schreef Sonnetje85 het volgende:
E wordt natuurlijk ook vroeg.wakker (toch nog steeds?). Dan is rekken tot 12 uur best lang. Bij mijn E kan ik het makkelijk rekken als ik op pad ga. Ben ik thuis moet ze echt wel rond 11 uur naar bed.
Als ik ergens ben trekt ze wel wat langer door.
Maar zij wordt nu rond half 8/8 uur wakker, dus dat scheelt wel.
Dat was ook mijn eerste gedachte.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 09:42 schreef Kyara het volgende:
Dat handtasje
Wat lekker opgeruimd Zoe....
Handtasje is van mijn oma geweest. Vind het jammer dat ze S niet meer heeft gezien.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 09:42 schreef Kyara het volgende:
Dat handtasje
Wat lekker opgeruimd Zoe....
M gaat nog steeds zelden later naar bed dan 11 uur. Het kan wel, maar als het later dan 12 uur wordt, dan is hij zo overstuur van moeheid dat het slapen niet meer lukt. Meestal gaat hij er om half 11 in, en dan is hij om half 1 wakker en dan trekt hij het prima tot 20 uur. Het is dus ook maar net welk ritme bij je kind past.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 09:17 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Nou, voorlopig lukt later dan 11 uur hier écht nog niet hoor. Hoeft ook niet van mij trouwens, dat komt nog wel. Ook niet zo gek trouwens, normaal stort ze rond half 10/10 uur al helemaal in. Dan lijkt het mij vrij normaal dat ik dat niet gerekt krijg tot een uur of 12
Ik heb haar zaterdag rond kwart voor 11 een broodje aangeboden maar dat hoefde ze niet, ze at toen ze wakker werd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hahaha, nee de garage staat op zolderquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 11:17 schreef Clubsoda het volgende:
He, Fee, heb je de lelijke garage (toch?) de deur uit gebonjourd?Leuk dat je van die verschillende 'hoeken' hebt.
Die poster is lief he? Ik kreeg van de vriendin van een collega van mijn lief (volgt u hem nog?) een hele stapel kinderboeken. Ze werkt bij een uitgeverij en ze zouden weggegooid worden. Het zijn van die spelboeken met opdrachtjes (lekker praktisch in het Duits) maar er zaten ook wat posters bij. Ik heb al een manshoog schilderij hangen, waar M altijd vrolijk alles staat aan te wijzen, dus deze leek me ook leuk voor het bekijken en ontdekken.
Ik ruim ook steeds op hoor KZ, ik word ook kriebelig van teveel rommels om me heen.
quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 11:20 schreef kleinzusje het volgende:
Opruimers![]()
Netjes Fee![]()
Ik ruim ook meer op, gewoon omdat ik het leuk vind![]()
Ik ga haar ook leren opruimen![]()
Fee: dat stofzuigertje![]()
Cs: die poster idd, leuk !
Oh sinterklaas, help, nog niet over nagedacht. Schoen bij de cv ketel ?
quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 11:39 schreef Clubsoda het volgende:
Joh, da's masking tape, da's haske hip en happening(Je hebt gelijk, het staat een beetje lullig hier, maar ik ben lui en had niets anders in huis, en de muren zijn hier zo lomp gestuckt dat ik met powerstripts de halve bovenlaag eraf trek)
Ja hè? Dat kastje is beschilderd door mijn schoonmoeder en schoonzus, voor de geboorte van Iquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 12:07 schreef Sonnetje85 het volgende:
Trouwens, phaidra, wat een leuk kastje heb je staan!
Ik weet dat hij in tilburg en maastricht ligt dus dat zou zomaar kunnen. Ziengs zit ook noordelijk en daar hebben ze ook kleine maatjes.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 07:42 schreef Phaidra het volgende:
[..]
durlinger ken ik niet, is dat iets zuiderlijks?
Nu loopt hij veel op blote voeten idd, dat is sowieso het allerbeste. En ik hoop dat hij over een maandje wel maat 18 goed past. Hij heeft nu Nikes met een heel summier zooltje, niet geschikt voor regen en kou in ieder geval.
Tinu, I. slaapt al zeker een maand nog maar 1x, meestal tussen 11.30 en 14 uur.
Hier is sint geweest met 1 cadeautje toen amber 1 was. Toen ze 2 werd zijn we bij de intocht geweest en wat kleins dat wist ze afgelopen jaar nog steeds! Ik zou het doen. Bij lisa komt dit jaar sinterklaas ook :-)quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 08:27 schreef TimeJumper het volgende:
Hier sliep Rayen altijd zo'n 2 á 2.5 uur maar ineens de laatste week slaapt hij steeds maar anderhalf uur. Pff vind ik wel erg kort maar ik kan hem moeilijk in slaap slaan![]()
Wanneer stoppen kinderen eigenlijk met overdag slapen?![]()
En tsja het is nog wat vroeg maar het kwam ineens in me op. Vorig jaar "zeurden" ze van mijn vriend zijn werk al of R op het Sinterklaasfeest zou komen. Hij was toen net 1![]()
Nu verwacht ik dat ze dat weer gaan doen, maar dan is hij net 2. Het lijkt me gewoon ongelooflijk vroeg. Op 2 jaar heeft hij toch helemaal geen idee wat er speelt?
Of doen jullie er op die leeftijd thuis al iets aan, vraag ik me af
quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 12:03 schreef Phaidra het volgende:
SE: nog niet, maar breng hem nou niet op ideeën
Ja, hij was wel met klimmen begonnen, maar ik hield m goed in de gaten en zette hem meteen weer terug, met een streng 'zitten blijven'. En toen zat hij dus braafquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 12:42 schreef PureEvil het volgende:
o, die S! Klimt ie dan niet de trap op fee-nix? Zou Cristel dus écht wel doen..
Handig hekje trouwensKan bij ons jammergenoeg niet ivm ronde paal bij de trap :/
quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 12:50 schreef Kersjes het volgende:
Jullie speelgoedhoekjes!
Ik deed zo![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Hier al 6 jaar lang jongenskinderen in huis die veel te veel speelgoed hebben. Echt, als ik een foto plaats, denken jullie vast dat ik in de Bart Smit woon![]()
quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 12:50 schreef Kersjes het volgende:
Jullie speelgoedhoekjes!
Ik deed zo![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Hier al 6 jaar lang jongenskinderen in huis die veel te veel speelgoed hebben. Echt, als ik een foto plaats, denken jullie vast dat ik in de Bart Smit woon![]()
Hee wat leuk om te lezen Fee!quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 14:31 schreef Fee-nix het volgende:
Oja badspeelgoed... Wij hebben een netje met zuignappen die hangt in de douchecabine (we hebben een douchecabine met behoorlijk hoge rand, zodat er dus een bak ontstaat die de jongens als bad kunnen gebruiken). Dat netje en onze badspeeltjes hebben we van Klavertje gekregen. Ze spelen er altijd mee als ze in bad zitten!
Lisa is er geweest vanaf haar eerste tanden. Ze gaat nu gewoon elk half jaar mee. Dan kijkt hij alleen om te laten wennrn. Ik dacht dat het pas echt hoeft vanaf 5 of 6 jaarquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 16:08 schreef bitterend het volgende:
![]()
![]()
Herkenbaar...ze wil perse hier mijn beker water..ik zeg R je hebt precies hetzelfde in jou glas! maar nee hoor van mama/papa is beter![]()
Trouwens, wanneer nemen jullie de kleintjes naar de tandarts? ik zat te denken vanaf 2 jaar ofzo?
Bij mijn tandarts hing een poster dat ze vanaf 2 jaar mee 'moeten' om te wennen (en dat je twee keer per dag moet poetsen als ze al hun tanden hebben, dat vond ik ook al zo'n vraagstuk).quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 16:08 schreef bitterend het volgende:
![]()
![]()
Herkenbaar...ze wil perse hier mijn beker water..ik zeg R je hebt precies hetzelfde in jou glas! maar nee hoor van mama/papa is beter![]()
Trouwens, wanneer nemen jullie de kleintjes naar de tandarts? ik zat te denken vanaf 2 jaar ofzo?
Haha nee maar hij was ook zo kleinquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 16:37 schreef Kyara het volgende:
en nu drinkt hij nooit meer uit de kraan?Je doet het klinken alsof dat ie abnormaals is of zo
Denk dat het hier ook tijd wordt voor een krukje of zo. Ikea?
quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 17:34 schreef Jipster het volgende:
Zon krukje als Club hebben wij ook! En zo staan aan het aanrecht als Bitterends meisje gebeurde hier dus ook, totdat ie vorige week op een of andere manier eraf klapte met mond en tandjes op aanrecht en stukje tand eraf
Ah leuk idee, ga ik maar eens van je pikken dat ideequote:Op dinsdag 13 augustus 2013 16:45 schreef bitterend het volgende:
Dank <3 ik vind het zo gezellig dat ze echt met alles participeert!
Ik ga denk ik nog een kruk halen voor boven, kan ze daar ook tanden poetsen ipv liggend op de commode..lijkt me fijner voor haar om ook te zien wat wordt gepoetst en zo..toch!
Hier ook drama. Handjes forceren en de ander poetsen gaat gepaard met heel veel gekrijs... ze vind het niksquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 20:14 schreef Susie het volgende:
Grappig dat het over tanden poetsen gaat, want ik wilde juist vragen of het bij jullie ook een drama is.....alleen bij Fee dus. Als we alleen al tandjes poetsen zeggen duikt ze al weg en is het brullen, het is gewoon echt niet leuk meer. Iemand nog tips?
En wat zag ik leuke speel hoeken voorbij komen zeg! Dat keukentje van Zoë vind ik echt super! Zo gaaf gemaakt![]()
Ik heb geen mooie opruimbakken. Maar gelukkig wil mijn zus ook nog een keer naar de Ikea, dus daar maar eens kijken! Goed doel
Mijn tandarts zei gewoon vanaf het begin meenemen en vanaf 2-3 jaar rustig aan kijken of ze in de stoel durven. Lukt het niet, zijn ze bang oid, dan komt het de volgende keer wel weer. Niets wordt geforceerd en na afloop mogen ze een speeltje kiezen (ik ben al mijn hele leven bij deze tandarts en ik kan me dat nog herinneren, dat ik een speeltje mocht uitzoeken). Ik vind dat een fijne benaderingquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 16:08 schreef bitterend het volgende:
![]()
![]()
Mijn man heeft het tandenpoetsen ook overgenomen toen ik flink zwanger was inderdaad. En dat is er een beetje ingebleven.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 20:14 schreef Soempie het volgende:
Waarom is het advies tot aan 2 jaar om 1 keer per dag te poetsen? Weet iemand dat? Heeft dat te maken met het glazuur? Of is het gewoon niet zo nodig 2 keer te poetsen (weinig tandjes, drama?)?
Hier gaat het poetsen beter als M. in de spiegel kan kijken, maar ik krijg hem niet meer zo makkelijk opgetild (pijn in m'n bekken). Het krukje van IKEA hebben we ook staan, maar daarmee kan hij net niet zichzelf zien in de spiegel.Nu zet ik hem maar gewoon zittend op het krukje en dan laat ik hem mijn tanden poetsen, een leeuwtje nadoen, ik zing een liedje over poetsen, enz. Moet behoorlijk wat uit de kast halen om het gewoon leuk te laten zijn.
![]()
![]()
Leuke foto bitterend.
Gaat goed hoor, ze was alleen vandaag op het kdv wat stiller als normaal. Maar misschien komt dat omdat we weer in het zkh zijn geweest (controle, alles goed, ding zit er nog en groeit niet, dus ok!) Dat had ze afgelopen winter ook, viel de leidsters op toen. Die merkten een verandering in haar. Vlekjes vallen gelukkig mee, wel gezegd op het kdv, maar niets van gehoord.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 20:34 schreef Zoë23 het volgende:
tandenpoetsdrama's
Wij gebruiken elmex kindertandpasta en die vind S wel lekker. Nooit een andere gebruikt. En ze mag mijn tanden ook poetsen
Dankje Susie
Hoe gaat het met jou meisje?
Hier mort het ook elke dag. Dus hier gaat ze in de houdgreep. In de omgeving een kindje net zo oud als amber 3,5 die een half jaar geleden al haar tanden heeft moeten laten trekken omdat ze rot waren. Aangezien lisa snachts nog regelmatig melk krijgt word er hier verplicht 2 keer gepoets. Hoe zielig ik het ook vind.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 20:42 schreef Susie het volgende:
Pfff, ben blij dat er nog meer zijn met drama'sWe hebben ook een keer haar een tandenborstel gegeven en mocht zij ondertussen papa's tanden poetsen, dat was 1 keer leuk
![]()
Van mij hoeft het perse ook niet iedere dag, liever wel natuurlijk, maar mijn lief hamert er nogal op, aangezien hij weer een jochie kent van nu een jaar of 6, die geen tand in zijn mond en nee hij is niet aan het wisselenEn dat wil lief, begrijpelijk, niet.
Goeddddddddddddd ! Stats graagquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 21:30 schreef Phaidra het volgende:
Songaat hard ineens!
Wij zijn vandaag bij het CB geweest. Alles was helemaal prima en prikken waren zielig. Nu hopen dat hij er weinig last van heeft
Ja, ze denkt ik ben 1: opschieten!.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 21:30 schreef Phaidra het volgende:
Songaat hard ineens!
Wij zijn vandaag bij het CB geweest. Alles was helemaal prima en prikken waren zielig. Nu hopen dat hij er weinig last van heeft
U vraagt, wij draaien (crosspost uit bv-topic)!quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 21:31 schreef kleinzusje het volgende:
[..]
Goeddddddddddddd ! Stats graag![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Had begrepen dat je met droge lippen etc juist niet teveel moet smeren omdat het dan alleen maar erger word. Hier is t altijd zo over lisa heeft het ook regelmatig.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 22:09 schreef Fee-nix het volgende:
S zijn mondhoekjes zijn trouwens stuk... Ik denk dat het komt omdat hij steeds zijn tong uit z'n mond doet (spelletje). Ik smeer goed met lippenbalsem, hoop dat het gauw over is.
Lijkt me wel spannend allemaal en dat krijgt ze nu vast ook wat meer mee dan toen ze nog wat kleiner was.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 20:45 schreef Susie het volgende:
[..]
Gaat goed hoor, ze was alleen vandaag op het kdv wat stiller als normaal. Maar misschien komt dat omdat we weer in het zkh zijn geweest (controle, alles goed, ding zit er nog en groeit niet, dus ok!) Dat had ze afgelopen winter ook, viel de leidsters op toen. Die merkten een verandering in haar. Vlekjes vallen gelukkig mee, wel gezegd op het kdv, maar niets van gehoord.
Fijn dat de controle goed was! En ik kan me voorstellen dat alle onderzoeken een indruk maken op je meisjequote:Op dinsdag 13 augustus 2013 20:45 schreef Susie het volgende:
[..]
Gaat goed hoor, ze was alleen vandaag op het kdv wat stiller als normaal. Maar misschien komt dat omdat we weer in het zkh zijn geweest (controle, alles goed, ding zit er nog en groeit niet, dus ok!) Dat had ze afgelopen winter ook, viel de leidsters op toen. Die merkten een verandering in haar. Vlekjes vallen gelukkig mee, wel gezegd op het kdv, maar niets van gehoord.
Dat idd!quote:Op woensdag 14 augustus 2013 08:12 schreef Kyara het volgende:
Oh Susie, ik heb jouw post helemaal over het hoofd gezien. Fijn dat het ding niet gegroeid is. Hopelijk is je meisje snel weer zichzelf.
Jep. Als hij precies zo doorgroeit, komt hij later op 1.70 uit. Ik hoop voor hem dat hij dat hij als puber nog een goede groeispurt krijgt of zo, voor een jongen is het denk ik vervelender om klein te zijn dan als meisje. Voorlopig vind ik het vooral enorm schattig, zo'n klein jochie dat door het huis wandeltquote:Op woensdag 14 augustus 2013 08:34 schreef Kyara het volgende:
Mooie stats trouwens Phaidra. Hij volgt zijn lijntje mooi maar het is wel echt een mini he
Nouja, bij S werd het dus steeds erger zonder lippenbalsem. Ik heb het idee dat het wel werkt. Bij mij helpt het ook altijd erg goed tegen droge lippenquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 23:38 schreef Sam1993 het volgende:
[..]
Had begrepen dat je met droge lippen etc juist niet teveel moet smeren omdat het dan alleen maar erger word. Hier is t altijd zo over lisa heeft het ook regelmatig.
Dat licht aan de exploitant. Bij de meeste niet maar bij sommige wel...quote:Op woensdag 14 augustus 2013 13:15 schreef Kyara het volgende:
Fee, jij bent naar de kermis geweest toch? Hoe werkt dat in de draaimolen, als je meegaat met je kind, moet je dan zelf ook een kaartje kopen?
Bij ons op de kermis hoefde het niet. Alleen voor S een kaartje gekocht. Maar weet niet zeker of dat altijd zo is (denk haast van wel).quote:Op woensdag 14 augustus 2013 13:15 schreef Kyara het volgende:
Fee, jij bent naar de kermis geweest toch? Hoe werkt dat in de draaimolen, als je meegaat met je kind, moet je dan zelf ook een kaartje kopen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |