abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 12 augustus 2013 @ 20:18:24 #126
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_129991247
Speelgoed! Hier valt het volgens mij wel mee. Heb gisteren toevallig de mand en de bak eens uitgezochten een hoop op zolder gezet ( zaten zelfs nog bijtringen en suks in :D ) Hier gek op little people! O+

Jeetje Son, wat een reactie op een appel zeg! Heeft ze er nog last van?

Verder net als Soempie; alles gelezen, maar kan niet overal op reageren....

Volgens mij komt er dus helemaal geen kies....ze heeft nu vlekken op haar romp, dus ik denk de 6de ziekte, alhoewel ze dus geen 3 tot 5 dagen koorts heeft gehad. Ik zou anders niet weten wat het is?
Edit; wat ook 'raar'is, is dat ik lees dat tussen besmetting en het krijgen zo 10 dagen zit. We zaten toen nogin de middle of nowhere in Frankrijk, zonder contact met andere kindjes? :?
Vraag het morgen wel ff op kdv, die hebben het vast vaker gezien....

[ Bericht 18% gewijzigd door Susie op 12-08-2013 20:24:56 ]
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_129993617
Effe een paar daagjes niet lezen. Eens kijken of ik nog ergens in kan haken ;)

Kyara, grappig het verschil. Hier is Daan juist de mini, en degene die omver gelopen wordt. En M is gewoon de grote broer. Daan krijgt nu ook minder aandacht dan Chris destijds, maar ik heb geluk met 2 kids die zich best aardig zelf vermaken. Dus dat is redelijk te verdelen meestal.

Troeta, het ene kind heeft ook eerder koorts dan de ander. Chris heeft 1 keer de 40,3 gehaald bij de 6e ziekte. Daan is inmiddels 3 keer erover gegaan (inc 6e ziekte), en zit ook eerder over de 39. Terwijl Chris juist veel zieker was met oorontstekingen rond deze leeftijd.

Angst voor boekjes is wel sneu. Daan is alleen bang voor ballonen of andere dingen als ze opgeblazen worden. Dan is hij echt panisch. Maar eenmaal vol is er niks meer aan de hand. Verder is het een dapper geval. Dapperder dan zijn grote broer..

CS, fijn dat het zo goed gaat met jullie situatie.

Bitterend, leuk als ze van die " exotische" dingen gaan eten. Sushi vond Chris al snel lekker. Daan heeft het nog niet gehad. Maar dat zal niet zo lang meer duren denk ik..

KZ, naar is dat, van die grote mensen spuug. Dan liever die zure troep van de eerste maanden..

SE, hier gingen Daan en Chris allebei rond de 13 maand opeens het voeren weigeren. Ze hebben het daarvoor soms wel geprobeerd, maar dan lukte het ook niet echt. En allebei rond de verjaardag ging het beter, en al snel echt helemaal zelf.. Maar een van mijn neefjes was zeker voorbij de anderhalf voor hij het snapte..
En lastige situatie met je schoonouders. De jongens krijgen weleens iets waar ze nog te klein voor zijn. Soms vraag ik daar ook om (winterspul voor zomerjarige/zomerspul voor winterjarige). Maar dan wel in overleg met de gever. En soms geven mijn schoonouders/ouders iets, maar nooit scheve ogen als het iets later pas gebruikt wordt. Het verschilt ook erg per kind wanneer ze aan iets toe zijn. Mijn oudste is sneller dan die van mijn zusje, en Daan is nog een stukje vlotter met motorische dingen..
Verlanglijstjes heb ik meestal wel, en mensen vragen er ook wel om. Familie meestal dingen van het lijstje, vrienden/kennissen verzinnen vaker iets. Goede mix..

Son, Dat is een duidelijke allergie. Het kan ook nog per oogst verschillen, of als ze er veel gegeten heeft. Ik reageer soms op appel/tomaat/kiwi, maar lang niet altijd. Alleen als ik elke dag een kiwi eet gaat het wel mis..

Hard hoofd die Billie!

Susie, Chris heeft ook maar even koorts gehad, geloof 1,5/2 dagen. Daan wel iets langer, die 4 dagen. Maar de vlekken is dan zo typisch met de hoge koorts dat het wel de 6e moest zijn. Ze pikken het soms op op de gekste plekken. Bij Daan weet ik ook niet waar het vandaan komt. Niemand in de omgeving die het had, en geen KDV ofzo..

En nou vergeet ik vast mensen. Dus gewoon een *O* voor alle postieve berichten
En een -O- voor alle bulten, zieken en tanden die dwars zitten..

Daan heeft een mooi weekend gehad met Chris zijn verjaardag, bezoek verdeeld over 2 dagen. Gisteren heeft hij zijn bed overdag niet eens gezien. Gewoon door van 8 tot half 8 met weinig gemopper. Om daarna door te slapen tot half 9..
Hij heeft wel een heel dik oog, ontstoken en het zat gisterochtend echt helemaal dicht. Overdag werd het wel beter, en vanochtend weer half dicht. Net was het weer bijna weg, dus het lost zo wel op. Maar het ziet er niet uit. En zijn mimiek is opeens anders, dus ik kan iets minder goed inschatten wanneer iets gaat gebeuren ;)
Hij is gek op Chris zijn aquaplay baan. Lekker klooien met water. Of met ballonnen gooien, hij slaat nu ook over, en dan echt een paar keer heen en weer volley-ballonnen. Aardig balgevoel daar..

Misschien morgen eens de loopbakfiets van zolder halen, of de driewieler. Of allebei ;)
En dan weer wat anders de zolder op. We wisselen hier aardig af, en beide jongens hebben niet heel veel spul in de woonkamer. Ze hebben echt hun favorieten, dus dat blijft vaak wel rondzwerven..
pi_129995349
Soesa: Wat een kleine voetjes O+ ! Hoe lief ! Leuk hoor. Hoe is het nu verder met haar ?

SE: Knap dat je toch haar verjaardag hebt gevierd. ^O^ Lastig soms familie. Kan ze nu al op het Pukylinofietsje ?

Zoe: Respect ! ^O^

Kuukske: Loslopende Billie !!! *O* En dat vallen, naar !

Fee: S slaapt van 12.00 tot 14.30 ? heerlijk ! Leuk verhaal in het meettopic. :D

PE: Welkom terug ! Fijn dat jullie het leuk hebben gehad. ^O^
vangen ?

Kyara: Te veel speelgoed. Echt he ! *) Wat vraag/doe je dan voor/met al die feesten ?

CS: wishbonebike ! leuk ! ^O^

Sonnetje: Wat een reactie, heftig ! Was het meteen weer weg ?
Leuke lieve foto’s. O+

Soempie: Fijn dat je geniet van de verhalen. Ik ken die toetgarage niet. Ben ook bang voor clowns. :@ :+

Troeta: Geld voor een dagje uit ! leuk ! *O*

klavertje 4: Victorzonderbatterijen hahahaha :D

Phaidra: Straks bgint hij volgend jaar al met wisselen :+ Ga je lekker met me mee naar Artis O+

Tinu: Was je oudste O+ als dreumes ook al gek op auto’s ?

Susie: Beterschap, rare naam hoor, 6e ziekte. Geen ervaring mee. :*

DF: Fijn dat het een mooi weekend is geweest. En helemaal niet slapen overdag ? Wouw ! 8-)

Speelgoed: Vandaag lekker met de kleine meid bij de kringloop geweest. Daar halen wij (bijna) alles O+
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
pi_129995647
quote:
19s.gif Op maandag 12 augustus 2013 21:39 schreef kleinzusje het volgende:
Kyara: Te veel speelgoed. Echt he ! Wat vraag/doe je dan voor/met al die feesten ?
Geen idee nog. Waarschijnlijk net zoals vorig jaar: klein grut voor sinterklaas (en dan kijk ik dan wel waar behoefte aan is: die toettoet dingen, extra duplo, teken/knutsel spullen ofzo. En dan met de verjaardag geld vragen voor iets groters, bijvoorbeeld een loopfietsje.
pi_129996047
KZ: lijkt me leuk!! Maar ik ben bang dat ik ruzie krijg met z'n papa als ik de eerste keer zonder hem naar Artis ga :+. Maar zodra z'n Artisdoop-met-hele-gezin geweest is, graag! *O*

En _O_ voor je megapost!

Soesa, mijn mini zit ook rond maat 17/18 en het is echt moeilijk om goede loopschoenen in die maat te vinden :(. Het meeste is vanaf 19/20.

Sonnetje, ik zag he foto's nog! Heftige reactie op de appel :o. En de andere foto is gewoon O+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_129996237
Bij Van Haren verkopen ze elephants vanaf maat 17, echt leuke schoenen en zitten goed, vaak ook aanbiedingen.
  maandag 12 augustus 2013 @ 22:26:11 #132
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_129997657
Zo, het gaat weer te lang duren om overal uitgebreid op te reageren, dus even snel.
Ik zag dat het ging over verjaardagen, auto's, schoonouders, en (een teveel aan) speelgoed...
Verjaardagen had ik m'n mening al over gegeven :). Auto's is S ook dol op. (Op de fiets is het constant: auto! jahaaaaaa :Y ). Schoonouders, achja :P. En speelgoed ja hier ook een klein overschot. Deel zit verspreid over twee kasten beneden, deel staat op zolder. En dan staat er los in de kamer een keukentje, een poppenbedje + buggy, een loopkarretje en een loopfietsje. Wel gezellig vind ik het staan :).

Sonnetje wat een reactie zeg. Had ze er veel last van?

Susie wat raar van die vlekjes :? .

KZ normaal slaapt S van 13.00 tot 16.00, maar tegenwoordig gaat hij op de dagen dat J naar de opvang gaat om 12.00 uur naar bed. Dan maak ik hem om 14.30 uur wakker en dan is hij maar een klein beetje chagrijnig :P.
Kringloop is ook leuk! Ik vergeet alleen altijd om daar te gaan kijken }:| .
pi_129997896
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 21:56 schreef Troeta het volgende:
Bij Van Haren verkopen ze elephants vanaf maat 17, echt leuke schoenen en zitten goed, vaak ook aanbiedingen.
Hier was alles vanaf 18, maar viel echt groot. Bijna 2 cm ruimte nog -O-
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_129998588
Ik heb maar weer een paar aapies besteld. Helaas nog geen echte schoenen nodig.
pi_129998704
Klinkt goed Kyara. Dingen die "op gaan" en geld voor wat groots ^O^
Phaidra: eerst lekker met jullie gezin gaan ;) Neem een jaarkaart :D
Fee: Kringloop heeft zo veel moois. Echt zo zonde om alles nieuw te kopen. Het ligt daar in bakken, ben steeds verbaasd. Vandaag een mooi houten trein met blokjes. Wel goed schoongemaakt :) Grote dingen haal ik graag op MP. De loopmuis. Prachtig. Veel is gekregen. Ik ben dol op hout en vintage FP.
pi_129999051
quote:
1s.gif Op maandag 12 augustus 2013 22:30 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Hier was alles vanaf 18, maar viel echt groot. Bijna 2 cm ruimte nog -O-
Bij durlinger gaan ze ook vanaf maat 17 en hier bij van haren ook elefanten maat 17. Wij hadden het probleem aneersom goede loopschoenen zoeken met een zachte zool. Ze liep veel beter oo blote voeten uiteindelijk ook elefanten.. nu bijna 16 maanden en al maat 22,5 :-o
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_129999239
Kennen jullie die plakdieren voor in de badkamer ? Op de tegels ? Hebben we gekregen voor haar verjaardag. Vind ze niet mooi, maar het is een hit _O_ Echt heel leuk !

Oh en schoenen, hier maat 19 maar alleen nog klompslofjes en Aapies. :)
  maandag 12 augustus 2013 @ 23:40:54 #138
30252 Soempie
Procreating
pi_130001418
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 23:00 schreef kleinzusje het volgende:
Kennen jullie die plakdieren voor in de badkamer ? Op de tegels ? Hebben we gekregen voor haar verjaardag. Vind ze niet mooi, maar het is een hit _O_ Echt heel leuk !

Ja, die hebben wij ook! Hier ook een groot succes. :Y
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_130006567
Son, heftige uitslag zeg!

Teveel speelgoed valt hier mee. Ze hebben veel maar niet teveel vind ik. En met hun leeftijdsverschil spelen ze ook met best andere dingen. Toch hebben we een tijd geleden uitgebreid met een nieuwe kast en het zit alweer vol. En ons spul wordt verbannen van de onderste planken anders zit de dreumes er steeds alles uit te trekken.

Susie, raar die hoge koorts en vlekjes. Hier zat er ook minder tijd tussen koorts en vlekjes, ik dacht 3 dagen en ook hier geen idee waar hij het had opgepikt, op het kdv speelde het niet.

Fee, wat een lang slaapje zeg.

Hoe vaak en lang slapen jullie dreumessen van 15 maanden of sliepen ze rond die leeftijd? Hier ineens maar 1 slaapje, maar ik kan nog niet geloven dat hij echt over is. Gisteren had manlief hem ook zonder slaapzak ingelegd dus s'ochtends sliep hij 5 kwartier en s'middags niet. Weet alleen niet of hij s'middags had geprobeerd.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_130006637
Tinu
S sliep een tijdje 1x pd van 12-15 of 13-16 bijv maar in onze vakantie was ze smorgens ook moe (misschien omdat we meer op pad waren dan normaal) en sliep ze smorgens 1,5u en smiddags 1.5-2,5u.
We zijn een beetje zoekende want als ze smorgens niet slaapt is ze de hele ochtend moe en smiddags ook na het middagslaapje. Maar als ze 2x slaapt.. slaapt ze snachts slechter.
pi_130006751
quote:
1s.gif Op maandag 12 augustus 2013 22:57 schreef Sam1993 het volgende:

[..]

Bij durlinger gaan ze ook vanaf maat 17 en hier bij van haren ook elefanten maat 17. Wij hadden het probleem aneersom goede loopschoenen zoeken met een zachte zool. Ze liep veel beter oo blote voeten uiteindelijk ook elefanten.. nu bijna 16 maanden en al maat 22,5 :-o
durlinger ken ik niet, is dat iets zuiderlijks?

Nu loopt hij veel op blote voeten idd, dat is sowieso het allerbeste. En ik hoop dat hij over een maandje wel maat 18 goed past. Hij heeft nu Nikes met een heel summier zooltje, niet geschikt voor regen en kou in ieder geval.

Tinu, I. slaapt al zeker een maand nog maar 1x, meestal tussen 11.30 en 14 uur.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_130006773
Tinu: Sinds Faye een jaar is slaapt ze meestal nog maar 1x per dag :) en dan slaapt ze 2-2,5 uur.
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_130006894
Tinu, Chris ging met 15-17 maand(lange periode ivm oorontstekingen) ook over naar 1 slaapje. Daan was nog geen 10 maand geloof ik. En sloeg het weekend zelfs die over. Normaal slaapt daan wel 2-2,5 uur.
Het verschilt per kind..

Daan loopt meestal op blote voeten. En anders op oude schoenen van zijn neefje. Clarks geloof ik? Duurder merk.. Nu maat 22 al..
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 08:04:33 #144
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_130006957
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 07:04 schreef Tinuviel het volgende:
Son, heftige uitslag zeg!

Teveel speelgoed valt hier mee. Ze hebben veel maar niet teveel vind ik. En met hun leeftijdsverschil spelen ze ook met best andere dingen. Toch hebben we een tijd geleden uitgebreid met een nieuwe kast en het zit alweer vol. En ons spul wordt verbannen van de onderste planken anders zit de dreumes er steeds alles uit te trekken.

Susie, raar die hoge koorts en vlekjes. Hier zat er ook minder tijd tussen koorts en vlekjes, ik dacht 3 dagen en ook hier geen idee waar hij het had opgepikt, op het kdv speelde het niet.

Fee, wat een lang slaapje zeg.

Hoe vaak en lang slapen jullie dreumessen van 15 maanden of sliepen ze rond die leeftijd? Hier ineens maar 1 slaapje, maar ik kan nog niet geloven dat hij echt over is. Gisteren had manlief hem ook zonder slaapzak ingelegd dus s'ochtends sliep hij 5 kwartier en s'middags niet. Weet alleen niet of hij s'middags had geprobeerd.
Wij zitten nu ook net een beetje te prutten met de slaapjes. Ze slaapt nu nog 2x per dag, tussen 10 en half 12/12 en tussen 3 en 4/half 5. Sommige dagen wil ze echter alleen haar ochtendslaap doen en dan trekt ze het door tot 7 uur 's avonds. Ik zou alleen graag willen dat ze dan wat later naar bed gaat ipv 10 uur (bijv. 11 uur/half 12). Dan is ze nèt even wat gezelliger 's middags :+. Gister op het KDV ging ze om 10 uur naar bed en sliep ze tot 10 over 1. Dan gaat ze 's middags niet meer slapen uiteraard. Vandaag gaan ze proberen haar slaaptijd wat te rekken, ik ben benieuwd :). Ik zou het wel heel lekker vinden als ze naar 1 slaapje gaat :@. Voor het 's nachts slapen maakt het gelukkig niks uit of ze nog 2 x slaapt of maar 1x.

KZ, het gaat goed met de dame! Ze heeft idd kleine voetjes en loopt nu ook nog met name op leren slofjes of op blote voeten. Maar als we buiten gaan lopen wil ik wel dat ze echt schoenen draagt. Nu heb ik hele leuke, soepele gympen van de Zara dus die draagt ze soms maar ik wil wel echte leren schoentjes. Nog heel even wachten en dan hoop ik, net zoals Phaidra, dat ze over een week of 2 wel in maat 18 past. Ze is volgens mij enorm aan het groeispurten dus dat moet wel lukken ;) (echt, serieus, ze eet sommige dagen meer dan ik :') ) .
pi_130007011
Soesa, zo ging het hier ook met de overgang van 2 naar 1 slaapje. Het rekken van de ochtend ging eigenlijk heel goed. Het laatste uurtje was hij dan wel snel huilerig en had hij wat meer entertainment nodig, maar na een weekje was hij er helemaal aan gewend.
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 08:13:23 #146
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_130007051
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 23:00 schreef kleinzusje het volgende:

Oh en schoenen, hier maat 19 maar alleen nog klompslofjes en Aapies. :)
waar koop je die stickers? Klinkt erg leuk!

Anouk slaapt ook maar 1 keer, maar sinds wanneer dat is? Ik weet het niet meer? :@ Ze slaapr dan wel ruim 3 uur! :D Heerlijk :D :@
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 08:27:20 #147
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_130007234
Hier sliep Rayen altijd zo'n 2 á 2.5 uur maar ineens de laatste week slaapt hij steeds maar anderhalf uur. Pff vind ik wel erg kort maar ik kan hem moeilijk in slaap slaan ;)
Wanneer stoppen kinderen eigenlijk met overdag slapen? :@

En tsja het is nog wat vroeg maar het kwam ineens in me op. Vorig jaar "zeurden" ze van mijn vriend zijn werk al of R op het Sinterklaasfeest zou komen. Hij was toen net 1 :{
Nu verwacht ik dat ze dat weer gaan doen, maar dan is hij net 2. Het lijkt me gewoon ongelooflijk vroeg. Op 2 jaar heeft hij toch helemaal geen idee wat er speelt?
Of doen jullie er op die leeftijd thuis al iets aan, vraag ik me af :?
Rayen 2½ jaar!
pi_130007389
M slaapt meestal nog 2 keer, soms 1 keer en dan slaapt hij ook wel minimaal 3 uur. Met 2 slaapjes moet ik hem vaak ook al wakker maken.

Die elefanten, zijn die ook geschikt als allereerste schoentjes?

Sinterklaas doen wij wel aan. Vorig jaar heeft hij zijn schoen al gezet en we hebben ook nog 2 neefjes waarvan de jongste iig vorig jaar nog geloofde. Dus we gaan gewoon door.
pi_130007707
quote:
17s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 08:36 schreef Kyara het volgende:
Die elefanten, zijn die ook geschikt als allereerste schoentjes?
Ja, dat denk ik wel. De zool is heel dun en soepel! Er wordt wel aangeraden om te wachten met schoentjes tot ze een maand echt lopen. Dan kan je ook zien of ze hun voeten goed afwikkelen als je ze past.

TJ, vorig jaar niks gedaan nog (kind was 6 maanden :P), maar dit jaar willen we wel een kleine versie doen. Naar feest op het werk van mijn vriend en wat kleine cadeautjes op sinterklaasavond.
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 09:01:46 #150
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_130007778
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 08:10 schreef Phaidra het volgende:
Soesa, zo ging het hier ook met de overgang van 2 naar 1 slaapje. Het rekken van de ochtend ging eigenlijk heel goed. Het laatste uurtje was hij dan wel snel huilerig en had hij wat meer entertainment nodig, maar na een weekje was hij er helemaal aan gewend.
Ja, het rekken van de slaaptijd hebben we zaterdag geprobeerd en dat ging best even moeilijk. Uiteindelijk maar een dvd'tje opgezet want ze was doodmoe. Toen om 11 uur naar bed gebracht en toen sliep ze ook meteen 3 uur. We gaan het ook gewoon wel volhouden nu :Y

Ik heb vanochtend mijn baby vrolijk spelend in de box (waar ze al zeker een half jaar niet meer in gaat :D ) achtergelaten *O*. Dat gaat toch een stuk fijner werken dan als ik haar huilend achterlaat...

Oh, wij gaan wel wat aan Sinterklaas doen dit jaar. Vorig jaar niet, toen was ze net 4 maanden. E. is straks 16 maanden en haar neefje 2,5 dus dan wordt het al een stuk leuker. We hebben hier al een cadeautje liggen :') (Little People Sinterklaas + paard en piet). Ik denk een paar cadeautjes op Sinterklaasavond en misschien een keer haar schoentje zetten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')