Hier ook drama. Handjes forceren en de ander poetsen gaat gepaard met heel veel gekrijs... ze vind het niksquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 20:14 schreef Susie het volgende:
Grappig dat het over tanden poetsen gaat, want ik wilde juist vragen of het bij jullie ook een drama is.....alleen bij Fee dus. Als we alleen al tandjes poetsen zeggen duikt ze al weg en is het brullen, het is gewoon echt niet leuk meer. Iemand nog tips?
En wat zag ik leuke speel hoeken voorbij komen zeg! Dat keukentje van Zoë vind ik echt super! Zo gaaf gemaakt![]()
Ik heb geen mooie opruimbakken. Maar gelukkig wil mijn zus ook nog een keer naar de Ikea, dus daar maar eens kijken! Goed doel
Mijn tandarts zei gewoon vanaf het begin meenemen en vanaf 2-3 jaar rustig aan kijken of ze in de stoel durven. Lukt het niet, zijn ze bang oid, dan komt het de volgende keer wel weer. Niets wordt geforceerd en na afloop mogen ze een speeltje kiezen (ik ben al mijn hele leven bij deze tandarts en ik kan me dat nog herinneren, dat ik een speeltje mocht uitzoeken). Ik vind dat een fijne benaderingquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 16:08 schreef bitterend het volgende:
![]()
![]()
Herkenbaar...ze wil perse hier mijn beker water..ik zeg R je hebt precies hetzelfde in jou glas! maar nee hoor van mama/papa is beter![]()
Trouwens, wanneer nemen jullie de kleintjes naar de tandarts? ik zat te denken vanaf 2 jaar ofzo?
Mijn man heeft het tandenpoetsen ook overgenomen toen ik flink zwanger was inderdaad. En dat is er een beetje ingebleven.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 20:14 schreef Soempie het volgende:
Waarom is het advies tot aan 2 jaar om 1 keer per dag te poetsen? Weet iemand dat? Heeft dat te maken met het glazuur? Of is het gewoon niet zo nodig 2 keer te poetsen (weinig tandjes, drama?)?
Hier gaat het poetsen beter als M. in de spiegel kan kijken, maar ik krijg hem niet meer zo makkelijk opgetild (pijn in m'n bekken). Het krukje van IKEA hebben we ook staan, maar daarmee kan hij net niet zichzelf zien in de spiegel.Nu zet ik hem maar gewoon zittend op het krukje en dan laat ik hem mijn tanden poetsen, een leeuwtje nadoen, ik zing een liedje over poetsen, enz. Moet behoorlijk wat uit de kast halen om het gewoon leuk te laten zijn.
![]()
![]()
Leuke foto bitterend.
Gaat goed hoor, ze was alleen vandaag op het kdv wat stiller als normaal. Maar misschien komt dat omdat we weer in het zkh zijn geweest (controle, alles goed, ding zit er nog en groeit niet, dus ok!) Dat had ze afgelopen winter ook, viel de leidsters op toen. Die merkten een verandering in haar. Vlekjes vallen gelukkig mee, wel gezegd op het kdv, maar niets van gehoord.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 20:34 schreef Zoë23 het volgende:
tandenpoetsdrama's
Wij gebruiken elmex kindertandpasta en die vind S wel lekker. Nooit een andere gebruikt. En ze mag mijn tanden ook poetsen
Dankje Susie
Hoe gaat het met jou meisje?
Hier mort het ook elke dag. Dus hier gaat ze in de houdgreep. In de omgeving een kindje net zo oud als amber 3,5 die een half jaar geleden al haar tanden heeft moeten laten trekken omdat ze rot waren. Aangezien lisa snachts nog regelmatig melk krijgt word er hier verplicht 2 keer gepoets. Hoe zielig ik het ook vind.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 20:42 schreef Susie het volgende:
Pfff, ben blij dat er nog meer zijn met drama'sWe hebben ook een keer haar een tandenborstel gegeven en mocht zij ondertussen papa's tanden poetsen, dat was 1 keer leuk
![]()
Van mij hoeft het perse ook niet iedere dag, liever wel natuurlijk, maar mijn lief hamert er nogal op, aangezien hij weer een jochie kent van nu een jaar of 6, die geen tand in zijn mond en nee hij is niet aan het wisselenEn dat wil lief, begrijpelijk, niet.
Goeddddddddddddd ! Stats graagquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 21:30 schreef Phaidra het volgende:
Songaat hard ineens!
Wij zijn vandaag bij het CB geweest. Alles was helemaal prima en prikken waren zielig. Nu hopen dat hij er weinig last van heeft
Ja, ze denkt ik ben 1: opschieten!.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 21:30 schreef Phaidra het volgende:
Songaat hard ineens!
Wij zijn vandaag bij het CB geweest. Alles was helemaal prima en prikken waren zielig. Nu hopen dat hij er weinig last van heeft
U vraagt, wij draaien (crosspost uit bv-topic)!quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 21:31 schreef kleinzusje het volgende:
[..]
Goeddddddddddddd ! Stats graag![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |