abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 20:14:28 #251
30252 Soempie
Procreating
pi_130030911
Waarom is het advies tot aan 2 jaar om 1 keer per dag te poetsen? Weet iemand dat? Heeft dat te maken met het glazuur? Of is het gewoon niet zo nodig 2 keer te poetsen (weinig tandjes, drama?)?

Hier gaat het poetsen beter als M. in de spiegel kan kijken, maar ik krijg hem niet meer zo makkelijk opgetild (pijn in m'n bekken). Het krukje van IKEA hebben we ook staan, maar daarmee kan hij net niet zichzelf zien in de spiegel. -O- Nu zet ik hem maar gewoon zittend op het krukje en dan laat ik hem mijn tanden poetsen, een leeuwtje nadoen, ik zing een liedje over poetsen, enz. Moet behoorlijk wat uit de kast halen om het gewoon leuk te laten zijn. 8)7 :|W

Leuke foto bitterend. O+
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 20:14:43 #252
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_130030923
Grappig dat het over tanden poetsen gaat, want ik wilde juist vragen of het bij jullie ook een drama is.....alleen bij Fee dus. Als we alleen al tandjes poetsen zeggen duikt ze al weg en is het brullen, het is gewoon echt niet leuk meer. Iemand nog tips?

En wat zag ik leuke speel hoeken voorbij komen zeg! Dat keukentje van Zoë vind ik echt super! Zo gaaf gemaakt O+
Ik heb geen mooie opruimbakken. Maar gelukkig wil mijn zus ook nog een keer naar de Ikea, dus daar maar eens kijken! Goed doel O-)
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_130031111
Ik poets tegenwoordig de tanden van beide dames met een elektrische kinderborstel. Dat gaat eigenlijk verrassend goed, Mia laat het goed toe ^O^
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 20:19:41 #254
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_130031124
Hier ook drama hoor Susie, ze draait haar hoofd weg, en anders houdt ze dr mond dicht...lukt écht niet. Oh en vooral de tandenborstel willen afpakken..
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 20:25:22 #255
30252 Soempie
Procreating
pi_130031336
Werkt samen de tandenborstel vasthouden en poetsen dan ook niet, PE? Dat doet het hier ook nog wel goed.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_130031428
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 20:14 schreef Susie het volgende:
Grappig dat het over tanden poetsen gaat, want ik wilde juist vragen of het bij jullie ook een drama is.....alleen bij Fee dus. Als we alleen al tandjes poetsen zeggen duikt ze al weg en is het brullen, het is gewoon echt niet leuk meer. Iemand nog tips?

En wat zag ik leuke speel hoeken voorbij komen zeg! Dat keukentje van Zoë vind ik echt super! Zo gaaf gemaakt O+
Ik heb geen mooie opruimbakken. Maar gelukkig wil mijn zus ook nog een keer naar de Ikea, dus daar maar eens kijken! Goed doel O-)
Hier ook drama. Handjes forceren en de ander poetsen gaat gepaard met heel veel gekrijs... ze vind het niks
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_130031493
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 16:08 schreef bitterend het volgende:
_O- _O-
Herkenbaar...ze wil perse hier mijn beker water..ik zeg R je hebt precies hetzelfde in jou glas! maar nee hoor van mama/papa is beter :+

Trouwens, wanneer nemen jullie de kleintjes naar de tandarts? ik zat te denken vanaf 2 jaar ofzo?
Mijn tandarts zei gewoon vanaf het begin meenemen en vanaf 2-3 jaar rustig aan kijken of ze in de stoel durven. Lukt het niet, zijn ze bang oid, dan komt het de volgende keer wel weer. Niets wordt geforceerd en na afloop mogen ze een speeltje kiezen (ik ben al mijn hele leven bij deze tandarts en ik kan me dat nog herinneren, dat ik een speeltje mocht uitzoeken). Ik vind dat een fijne benadering :).

Mocht het echt nodig zijn (eerder gaatjes of stukje tand eraf, dan is het een ander verhaal. Maar mochten ze in paniek raken, wordt je doorverwezen naar de ACTA

Poetsen is ook draaaamaaaa!! :X Liefst met z'n tweeën om hem in de houdgreep te kunnen houden. Ik vind het vreselijk, maar tandenpoetsen is het enige dat echt moet van ons.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_130031727
-O- tandenpoetsdrama's

Wij gebruiken elmex kindertandpasta en die vind S wel lekker. Nooit een andere gebruikt. En ze mag mijn tanden ook poetsen :9

Dankje Susie
Hoe gaat het met jou meisje?
pi_130031791
Poetsen ging hier altijd goed, tot een week geleden. Ook drama. Tandenborstel willen afpakken en huilen als ze het zelf niet mag doen. Maar ja, dan gaat ze er op zitten kauwen :')
Soms werkt het om te doen alsof ik eerst mijn tanden poets en dan mag ik bij haar 3 seconden poetsen. Dat 20 keer herhalen :')
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 20:37:17 #260
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_130031842
Wij hebben het tandenpoets probleem al een jaar. Onze tandarts heeft ons aangeraden vooral niet te gaan forceren, om trauma's te voorkomen. Dus ik bied het 2x per dag aan: wil ze wel, dan poetsen we, wil ze niet, volgende keer beter.
pi_130032015
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 20:14 schreef Soempie het volgende:
Waarom is het advies tot aan 2 jaar om 1 keer per dag te poetsen? Weet iemand dat? Heeft dat te maken met het glazuur? Of is het gewoon niet zo nodig 2 keer te poetsen (weinig tandjes, drama?)?

Hier gaat het poetsen beter als M. in de spiegel kan kijken, maar ik krijg hem niet meer zo makkelijk opgetild (pijn in m'n bekken). Het krukje van IKEA hebben we ook staan, maar daarmee kan hij net niet zichzelf zien in de spiegel. -O- Nu zet ik hem maar gewoon zittend op het krukje en dan laat ik hem mijn tanden poetsen, een leeuwtje nadoen, ik zing een liedje over poetsen, enz. Moet behoorlijk wat uit de kast halen om het gewoon leuk te laten zijn. 8)7 :|W

Leuke foto bitterend. O+
Mijn man heeft het tandenpoetsen ook overgenomen toen ik flink zwanger was inderdaad. En dat is er een beetje ingebleven.

Wat leuk liedje zingen en leeuw na doen O+

Bij M gaat het wel goed, echt leuk vind ie het niet maar hij doet iig zijn mond (even) open.

Oei NTS, dat is wel andere koek dan. Hoe komt dat zo dat het zo'n drama is?
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 20:42:38 #262
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_130032073
Pfff, ben blij dat er nog meer zijn met drama's :D We hebben ook een keer haar een tandenborstel gegeven en mocht zij ondertussen papa's tanden poetsen, dat was 1 keer leuk :')
Van mij hoeft het perse ook niet iedere dag, liever wel natuurlijk, maar mijn lief hamert er nogal op, aangezien hij weer een jochie kent van nu een jaar of 6, die geen tand in zijn mond en nee hij is niet aan het wisselen ;) En dat wil lief, begrijpelijk, niet.
pi_130032106
Als ik I. de borstel geef, gaat hij op de verkeerde kant kauwen :') Spiegel geprobeerd, maar nog steeds direct kaken op elkaar en hoofd wegdraaien.
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 20:45:40 #264
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_130032223
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 20:34 schreef Zoë23 het volgende:
-O- tandenpoetsdrama's

Wij gebruiken elmex kindertandpasta en die vind S wel lekker. Nooit een andere gebruikt. En ze mag mijn tanden ook poetsen :9

Dankje Susie
Hoe gaat het met jou meisje?
Gaat goed hoor, ze was alleen vandaag op het kdv wat stiller als normaal. Maar misschien komt dat omdat we weer in het zkh zijn geweest (controle, alles goed, ding zit er nog en groeit niet, dus ok!) Dat had ze afgelopen winter ook, viel de leidsters op toen. Die merkten een verandering in haar. Vlekjes vallen gelukkig mee, wel gezegd op het kdv, maar niets van gehoord.
pi_130032227
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 20:42 schreef Susie het volgende:
Pfff, ben blij dat er nog meer zijn met drama's :D We hebben ook een keer haar een tandenborstel gegeven en mocht zij ondertussen papa's tanden poetsen, dat was 1 keer leuk :')
Van mij hoeft het perse ook niet iedere dag, liever wel natuurlijk, maar mijn lief hamert er nogal op, aangezien hij weer een jochie kent van nu een jaar of 6, die geen tand in zijn mond en nee hij is niet aan het wisselen ;) En dat wil lief, begrijpelijk, niet.
Hier mort het ook elke dag. Dus hier gaat ze in de houdgreep. In de omgeving een kindje net zo oud als amber 3,5 die een half jaar geleden al haar tanden heeft moeten laten trekken omdat ze rot waren. Aangezien lisa snachts nog regelmatig melk krijgt word er hier verplicht 2 keer gepoets. Hoe zielig ik het ook vind.
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_130033691
Tandenpoetsdrama's: check.
Uiteraard niet bij dreumes, maar bij peuter.
Hebben best een tijdje de nts methode toegepast en sinds een jaar consequent iedere avond en dan s.ochtends probeer ik het, maar wil dus niet altijd (wegrennen enzo, eigenlijk moet ik hem gewoon gelijk aankleden boven, maar vaak is zn zus al beneden, dus nja lastig).
Wat hier wel eens geholpen heeft is idd dieren nadoen waarbij zn mond wijd open moet, vragen stellen (en dan met antwoord.geven even wachten met poetsen en daarna verder poetsen), verhalen eromheen verzinnen (tanden zijn het spoor en daar zit.modder/blaadjes op, nav chuggington boekjes), liedjes zingen over tandenpoetsen, samen 'gillen', uitleggen waarom hij moet poetsen, opnoemen wat hij niet meer krijgt als ie niet poetst (die had ik vandaag).
Maar.goed hij is natuurlijk wat ouder. Maar ben benieuwd wanneer het drama over is.

Kleine vindt tandenpoetsen wel best, zit op de commode en ik poets alle 4 dr tanden een paar keer en dan gaat ze er zelf nog op kauwen.
pi_130034193
Oh en mijn dreumes stond vandaag 2 seconde los :o
Ze liep per ongeluk aan 1 hand (want nijntje in andere hand en dan heb je niet door dat je maar 1 hand vast heb) en toen stond ze dus los. Deed.ze 2x :o

Ze gaat sowieso hard, als ze een auto ziet (in boekje of auto van dr broer) dan zegt ze broem, broem (ook rijdt.ze.ermee), een vis herkent en benoemd.ze.ook, ze kan ijs zeggen.
Mn ukkie.
pi_130034358
Och Son wat schattig en knap *O*
Tandenpoetsen .................aaaaaaaaaarch. Ga voor electrisch als ik octo zo hoor :D
Maar als ik het goed begrijp is het de keuze tussen een trauma of een verrot gebitje ;(
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
pi_130034472
Son *O* gaat hard ineens!

Wij zijn vandaag bij het CB geweest. Alles was helemaal prima en prikken waren zielig. Nu hopen dat hij er weinig last van heeft :)
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_130034473
Oh ja elektrisch werkte hier ook wel, maar die is kapot (gratis ding op batterijen, na een week of.2 kapot)
pi_130034508
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 21:30 schreef Phaidra het volgende:

Wij zijn vandaag bij het CB geweest. Alles was helemaal prima en prikken waren zielig. Nu hopen dat hij er weinig last van heeft :)
Goeddddddddddddd ! Stats graag :D ^O^
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
pi_130034631
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 21:30 schreef Phaidra het volgende:

Ja, ze denkt ik ben 1: opschieten!.
(of.eigenlijk denkt.mama dat mbt lopen :@ Floris was slecht voor.mn referentiekader ;) ik blijf het zeggen)

En ik hoop het ook voor.je!
Floris heeft nergens last van gehad toen, dus hopelijk geldt dat ook voor I!

Wij mogen eind september...dubbele afspraak ook nog, dus heb dan 1x prikken voor.dreumes en 1x oogtest voor peuter....leuk....(maar beter dan in 2en :P)
pi_130035068
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 21:31 schreef kleinzusje het volgende:

[..]

Goeddddddddddddd ! Stats graag :D ^O^
U vraagt, wij draaien (crosspost uit bv-topic)!

8,86 kg bij 74 cm

Venus in pocketformaat
© loveli
pi_130035448
Goeie stats Phaidra!

Ohh Son! Leuk, grote meid :) En jouwes kan al praten! Mijnes zegt niks bewust, hele verhalen hoor! Maar onverstaanbaar. (Al zei ze afgelopzen zondag wel duidelijk 'mama', maar of ze dat bewust deed weet ik niet ;))
Losstaan gaat hier ook alleen als ze t niet door heeft, anders gaat ze snel weer zitten. Vanmiddag voor t eerst bewust los, ze stond bij dr poppenwagen en ging dansen. Toen liet ze los en stond ze vijf seconden zo om vervolgens ewer op dr bips te ploffen. Dat dansen is echt zo cute!

Tandenpoetsen was tot een paar maanden geleden lekker kauwen op de tandenborstel. Nu vind ze t niet zo leuk meer, maar ik ga niet forceren. Wil je wel, dan poetsen we, ga je moeilijk doen dan niet. Morgen weer een dag. Ivm met trauma's, tandenpoetsen moet nog voor de rest van je leven.

Maar dat heb ik met meer dingen, trauma's proberen voorkomen. Kinderstoel wil ze op dit moment ook vaak niet in, maar dan probeer ik haar af te leiden door alvast een stukje brood te geven oid of weer even op de grond te zetten om t later nog eens te proberen (hetzelfde met maxi cosi, of eten an sich) Enige trauma waar we niet vanaf komen is nageltjes knippen, en ik weet niet zo goed hoe ik het moet oplossen. Dat moet op dit moment wel echt met z'n tweeen, man houdt dr vast en ik probeer te knippen. En het moet echt minimaal elke week, arm kind.

Vanmiddag heb ik dr met koorts op moeten halen bij t kdv... T was een soort stil slap vaatdoekje, zo ken ik mijn boefje niet. Maar na wat eten ging het weer, en ik kwam er achter dat ze een snijtand heeft vanonder! Die zit er dus ineens :) Ze wordt zo groot, echt een kindje...
Morgen toevallig naar de dokter, even checken of ze geen oorontsteking heeft. Ze grijpt af en toe naar d'r oortje, doet ze anders nooit. Maar ik twijfel, wie weet is er niks. Ze kauwt ook op d'r wijsvinger en duim, zo op de plek van waar je kiezen zitten. Misschien heeft ze daar wel last van ofzo, gaat zo hard met die tanden ineens, elke keer twee tegelijk. De bovenste twee snijtanden staan ook op springen.

/langdradig
pi_130035773
Goed zo E *O* *O* *O*
Wat sliep ze snel al maar 1x per dag zeg!
Nena slaapt de ene dag 1x, de andere dag 2x, maar net hoe de nacht was en hoe laat we opstaan.
Mex ging met anderhalf naar 1, maar hij was altijd rond 5 uur wakker. Dronk ik 6 bakken koffie omdat ik echt in slaap viel en als ik dan eindelijk normaal wakker kon blijven viel hij rond 10 uur in slaap. Vreselijk was dat zeg.
Sinds zijn tweede verjaardag slaapt hij niet meer overdag.

Nette hoekjes hebben jullie hoor!! Zal morgen even mijn hoekjes laten zien. We hebben nieuwe stapelbakken gekregen en ik heb een hoop weg gedaan, dus het is er een stuk beter op geworden.

Ik forceer ook niet echt met tanden poetsen, gaf Mex vaak tandeborstel in bad met tandpasta en kauwde hij lekker op. Liet hij het toe om te laten poetsen door mij dan deed ik dat en anders niet.
Nu doe ik het eigenlijk vaak voor de tv met een Carstandenborstel en Carstandpasta.
Bij Nena moet ik er wat meer aan denken, die vergeet ik vaak te poetsen...nog even een routine voor hebben.

En als je zelf je nagels gaat knippen SE, wil ze dan ook niet? Mijn kinderen zijn gek op nagels knippen, gelukkig!
Mex kwam vaak zelf op het glinsterende ding af en dan deed ik 1 handje en een dag later de andere.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')