abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 12:56:09 #201
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_130014272
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 12:42 schreef PureEvil het volgende:
o, die S! Klimt ie dan niet de trap op fee-nix? Zou Cristel dus écht wel doen..

Handig hekje trouwens :) Kan bij ons jammergenoeg niet ivm ronde paal bij de trap :/
Ja, hij was wel met klimmen begonnen, maar ik hield m goed in de gaten en zette hem meteen weer terug, met een streng 'zitten blijven'. En toen zat hij dus braaf :D. Maar ik moet dus wel echt blijven kijken, hoor! Anders zit hij zo boven...

Ja hekje ben ik ook heel blij mee! Een open trap en S gaan niet goed samen... (Bij J hadden we nog geen hekje, was niet eens nodig!)
pi_130014304
Wat een leuke foto's en verhaaltjes O+ O+ ik geniet van het lezen :D
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 13:21:47 #203
30252 Soempie
Procreating
pi_130015273
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 12:50 schreef Kersjes het volgende:
Jullie speelgoedhoekjes!
Ik deed zo :) :D :@ :'( }:| :% :{ :@ :') :@

Hier al 6 jaar lang jongenskinderen in huis die veel te veel speelgoed hebben. Echt, als ik een foto plaats, denken jullie vast dat ik in de Bart Smit woon :@ :@
:D

Nu willen we een foto ook, natuurlijk. O-)
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_130015444
Ik vind alle speelhoekjes zo mooi opgeruimd! ik maak echt geen foto van onze bende hoor :@
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 13:37:57 #205
30252 Soempie
Procreating
pi_130015921
Ik heb door de foto's en verhalen hier zojuist onze bende uitgemest, dus dat kun je ook nog doen, Bitterend. :D Maar dan nog he..

Ik vind het hoekje bij CS heel erg leuk. Zo met dat tafeltje, het bankje en de poster. O+

Hier wil ik graag nog een keukentje en als ik die van Zoë zie gaat het wel kriebelen. Heb nu al een aantal keer sites gestart om te zoeken, maar ik kan best wachten tot Sinterklaas of de verjaardag. Heus wel. }:| :')
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_130016065
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 12:50 schreef Kersjes het volgende:
Jullie speelgoedhoekjes!
Ik deed zo :) :D :@ :'( }:| :% :{ :@ :') :@

Hier al 6 jaar lang jongenskinderen in huis die veel te veel speelgoed hebben. Echt, als ik een foto plaats, denken jullie vast dat ik in de Bart Smit woon :@ :@
:D

Mijn hoekje is toch niet zo netjes?!
Ik kan het trouwens ook niet zo opgeruimd hebben als Fee-nix en Zoë. Dat lukt mij gewoon niet :')
Zelfs als mijn huiskamer helemaal opgeruimd is dan is het niet zo opgeruimd :D
pi_130016069
Ja ik werd idd geïnspireerd en heb geprobeerd op te ruime...dat vond R stom en trok vervolgens de kast weer leeg :')

Die keukentje is erg leuk ja! jammer dat er hier geen plek voor is!
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 13:49:04 #208
30252 Soempie
Procreating
pi_130016307
Inderdaad, Fee, ik schaam me gewoon voor m'n hele huis en niet alleen de kinderhoek als ik jouw foto's zie. :D Heb wel ongeveer hetzelfde gedacht bij het opbergen: puzzels en knutselspullen zijn ook hier -grotendeels- opgeborgen in afgesloten bakken. Die geef ik dan bijvoorbeeld aan tafel, net na of voor we een tussendoortje gaan eten. En ik hou van poppenhoeken O+, maar daar is hier in de kamer geen ruimte voor.

Ik denk dat ik voor M. z'n nieuwe kamer ook maar zo'n opbergmeubel van IKEA ga halen (net zoiets als Zoë heeft).

Hoe bergen jullie badspeelgoed op eigenlijk? Daar zijn zoveel opbergsystemen voor en ik vroeg me af wat nu echt handig is en wat niet.
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 14:02:11 #209
30252 Soempie
Procreating
pi_130016763

Zo is het als hij in bed ligt. Als hij wakker is trekken we de bakfiets, de koe en de grote bak met duplo daar weg, zodat hij bij de drie plankjes kan. Hij trekt er gelukkig niet meer alles uit. :D En de bakken wissel ik regelmatig met de bakken speelgoed boven.
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 14:03:38 #210
30252 Soempie
Procreating
pi_130016822
Rechts staat trouwens de bank, dus het hoekje valt niet echt op verder.
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 14:04:33 #211
250838 Fee-nix
pi_130016861
Ja shame on all of you ~O> . Hehehe. Nee geintje. Ik ben gewoon Echt Heel Erg met opruimen, hoor. Dat weet ik ook van mezelf. Maar ik kan niet tegen troep. Zo ben ik ook heel erg van het weggooien (of op MP zetten). En alles heeft bij mij een eigen plekje, zodat opruimen ook heel makkelijk is. Zoals ik die speelgoedkast in categorieen heb ingedeeld, zo werk ik in mijn hele huis :).
Achja, ieder moet doen waar 'ie zich goed bij voelt! Als het voor je eigen gevoel 'goed genoeg' is, dan is het goed, toch?!

Tot Sinterklaas of verjaardag wachten, is een goed idee Soempie ;). Of tot je een aanbieding voorbij ziet komen. (Ons keukentje was van 80 euro naar 25 euro afgeprijsd!)
pi_130017709
Zier er best netjes uit Soempie!

badspeelgoed staat hier in een mand naast het bad, onder de wastafel.
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 14:31:51 #213
250838 Fee-nix
pi_130017812
Oja badspeelgoed... Wij hebben een netje met zuignappen die hangt in de douchecabine (we hebben een douchecabine met behoorlijk hoge rand, zodat er dus een bak ontstaat die de jongens als bad kunnen gebruiken). Dat netje en onze badspeeltjes hebben we van Klavertje gekregen O+ . Ze spelen er altijd mee als ze in bad zitten!
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 14:34:12 #214
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_130017894
Bij ons staat er zo'n (behoorlijk grote ) plastic speelgoedbak (met deksel) en daar zit van alles in, boten, action man, badeendjes....bekertjes
pi_130017907
Even in my defense hoor, die foto was van net na het opruimen van al het speelgoed in een dreumesvrijweekend :D Eerst zag het er zo'n beetje uit zoals bij Soempie, dat er dingen voor andere dingen stonden, maar ik merkte dat M daardoor het overzicht kwijt raakte en er niet 'doorheen' kon kijken ofzo. Ik had eerst nog een hele mand met speelgoed staan, terwijl het bankje leeg was, dat vond ik wat onzinnig :@ Dus mand weg, zodat alles tegen de muur kan staan en dan is het een stuk overzichtelijker. Dat tafeltje is natuurlijk je reinste flauwekul want hij kan er nog láng niet aan zitten , maar het staat zo lief O+ Tzt maak ik er een plankje of rekje boven met knutselspulletjes.

Ik ben oorspronkelijk de grootste sloddervos die er bestaat maar ik heb mezelf in de loop van de jaren aangeleerd om netter te zijn. Inmiddels word ik er ook wel echt kriebelig van als er troep om me heen is. Ik ruim M's speelgoed op voordat hij gaat slapen, 's middags en 's avonds en mijn eigen zooi ook elke avond. Maar ik ben wel het type met volgepropte kasten :@ Als ik het niet zie, is het netjes O-)

M zit in zijn babybadje wat ik dan in de douche zet en na afloop zet ik het badje met alle troep erin weer terug in het grote bad :@ Ik denk dat ik het over een tijdje in een bak doe die ik op de vensterbank zet.

[ Bericht 5% gewijzigd door Clubsoda op 13-08-2013 14:39:35 ]
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_130018215
Hier liggen inmiddels ook stapels kleding voor de verkoop, de camera's ed liggen op de eettafel omdat M er anders mee aan de haal gaat en ik nog geen tijd heb gehad om het dressoir anders in de te ruimen.... Ben al blij als de vloer leeg is s avonds zodat ik kan stofzuigen :D

We hebben trouwens wel een hele grote eettafel.
pi_130018217
Badspeelgoed ligt hier in het babybadje. Wij hebben geen bad verder.

Toen Floris 1 was hadden we sowieso een stuk minder. Toen was.die la, kastjes, garage en die blauwe bak het enige wat we hadden. In de loop der jaren is er het een en ander bijgekomen ;)
pi_130018246
CS ik vond die poster ZO leuk!

Oh ja ik had nog gelezen over sinterklaas..
Vorig jaar was mevrouw net 1 geworden, op mijn werk waren ze het aan het vieren om een woensdag middag. In die tijd sliep ze nog in de middag, en ik was sowieso aan het werk. Anderen hebben gewoon vrij gekregen om hun kinderen op te halen voor het feest maar ik dacht niet dat het iets voor haar zou zijn..zo'n drukte enzo...Dit jaar als het goed uit komt neem ik haar wel mee.
Tot 15 maanden heeft ze 2 slaapjes gedaan per dag. Maar omdat ze tussen 5 en 6 wakker is in de ochtend kon ze haar 10 slaapje niet missen...vanaf een maand ongeveer lukt het wel en nu slaapt ze rond 12-13 uur 2 uurtjes. Behalve vandaag natuurlijk...krap andere half uur :P en nu is ze gewoon gezellig aan het puzzelen!

Ik ben heel slecht in opruimen -O- ik zou willen dat ik helemaal netjes was maar hoe ik het ook probeer is alles weer een bende binnen 2 dagen :')
pi_130018284
Ohja Soempie die badstickers lijken me geweldig! ik ga ze opzoeken.
pi_130019050
Wij hebben een paar handed-by mandjes voor in de badkamer, kunnen goed tegen vocht!
Super leuk al die foto's van die dreumeshoekjes!

Wij hebben ook een 6 laden blok van stuva, en een tafeltje en 2 stoeltjes. Nu nog binnenkort een keukentje erbij hopelijk! Bij ons is het na het spelen en 's avonds wel weer netjes opgeruimd allemaal. Zal vanavond eens foto posten.

Club hoe oud is jouw dreumes dat ie nog niet aan het tafeltje zit? Hier wordt er veelvuldig gebruik gemaakt van zijn eigen tafeltje, ook om een broodje te eten etc.
pi_130019395
Hij is anderhalf nu maar is te klein om op het stoeltje te klimmen :+ Hij kan er nog niet zijn billen op laten zakken, dan dus moet hij er op zijn knietjes op en dan omdraaien en dan gaan zitten maar daar is de zitting te klein voor. Ik kan hem er wel opzetten, maar dan wil dhr. Wiebelkont er na drie minuten weer af en er dan weer op etc. :D
pi_130021155
Leuk om te zien! Ziet er erg gezellig uit allemaal :Y

Fee
Aww voor het eerst straf. :D

Soempie
S krijgt regelmatig iets 'gewoon' kan ook niet wachten tot verjaardag oid. En toch valt het wel mee zoals je in onze speelgoedhoek ziet :+ (ze had niet veel speelgoed op haar verjaardag gekregen, eerder 'nuttige' dingen als schoentjes enzo of een gezamenlijk groot cadeau)
Het keukentje was niet duur (kastje van 6euro) maar de echte kraan die erop zit was in verhouding wel duur. Pannetjes en groente bij de Ikea (2x 10euro) valt mee. En verf maar dat hebben we altijd wel in huis. Zo kom je misschien op 70euro (als je verf en schroeven en knopjes ook moet kopen).
pi_130021463
In het begin brachten oma en opa's elke keer wat mee...is al een paar maanden niet meer zo. Ik koop dus zelf wat voor haar altijd! vind ik leuk O+

Wij hebben zo'n kleine stoel van de ikea maar dat vind ze saai! ze wil zelf op de koffie tafel klimmen en op de grote stoelen zitten bij ons etenstafel :D
pi_130021618
Gisteravond had ik het eten al op tafel gezet, maar moest nog even wat uit de keuken pakken. Dus ik zeg tegen M "ga maar vast naar je stoel, het eten staat klaar". Kom ik uit de keuken, staat hij op mijn stoel vast de geitenkaas van mijn bord te pikken :+
pi_130021698
_O- _O-
Herkenbaar...ze wil perse hier mijn beker water..ik zeg R je hebt precies hetzelfde in jou glas! maar nee hoor van mama/papa is beter :+

Trouwens, wanneer nemen jullie de kleintjes naar de tandarts? ik zat te denken vanaf 2 jaar ofzo?
pi_130021714
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 14:31 schreef Fee-nix het volgende:
Oja badspeelgoed... Wij hebben een netje met zuignappen die hangt in de douchecabine (we hebben een douchecabine met behoorlijk hoge rand, zodat er dus een bak ontstaat die de jongens als bad kunnen gebruiken). Dat netje en onze badspeeltjes hebben we van Klavertje gekregen O+ . Ze spelen er altijd mee als ze in bad zitten!
Hee wat leuk om te lezen Fee! O+

*nu weer hard aan t werk :+
pi_130021908
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 16:08 schreef bitterend het volgende:
_O- _O-
Herkenbaar...ze wil perse hier mijn beker water..ik zeg R je hebt precies hetzelfde in jou glas! maar nee hoor van mama/papa is beter :+

Trouwens, wanneer nemen jullie de kleintjes naar de tandarts? ik zat te denken vanaf 2 jaar ofzo?
Lisa is er geweest vanaf haar eerste tanden. Ze gaat nu gewoon elk half jaar mee. Dan kijkt hij alleen om te laten wennrn. Ik dacht dat het pas echt hoeft vanaf 5 of 6 jaar
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_130022294
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 16:08 schreef bitterend het volgende:
_O- _O-

Bij mijn tandarts hing een poster dat ze vanaf 2 jaar mee 'moeten' om te wennen (en dat je twee keer per dag moet poetsen als ze al hun tanden hebben, dat vond ik ook al zo'n vraagstuk).
pi_130022409
Ja van het cb had ik ook begrepen dat je 2x moest poetsen vanaf 2 jaar...en als ze niet al hun tanden hebben? hoeven ze niet gepoetst te worden? :D

Nou goed ik zal haar meenemen als ik op controle ga dus! ben benieuwd of ze de ruimte heel zou laten met al die snoeren :X bij de huisarts trekt ze al aan alles wat los en vast zit :X ik kan haar zo moeilijk in bedwang houden dan! :@
pi_130022522
Dan pas poetsen? :o vanaf tandje 1 zijn we er al mee begonnen en ze vind het ook nog leuk.

Bitterend
Daarvoor is het ook wennen :* leren wat wel/niet kan. Begrijpt de tandarts ook wel dat het allemaal interessant is. Ik zou dan met 2 volwassenen gaan. (zodat ze op ontdekkingstocht kan en bij jou kan kijken terwijl je voor controle gaat)
pi_130022616
Eén keer per dag poetsen vanaf twee tanden, twee keer per dag vanaf een volledig melkgebit begreep ik.
pi_130022759
Ja tandenpoetsen vindt ze nu pas echt leuk...ze loopt soms ook met een tanden borstel rond en poetst zelf dr tanden!
We zijn begonnen met 7 maanden dacht ik de tandjes te poetsen..maar meer dan 30 seconden is het niet hoor ;)
pi_130022798
M gaat met papa mee naar de tandarts als ie 2 is. En dan gaan we ook wel 2x per dag poetsen.

Hoe wassen jullie trouwens de handjes van je dreumes? Heb je iets waar hij op kan staan om bij de kraan te komen? Ik zet M meestal op het aanrecht en dan verschuif ik hem zo dat hij steeds 1 handje onder de kraan kan houden maar is niet erg handig.

Klein speelgoed koop ik -ondanks de reeds aanwezige berg- ook zelf tussendoor. Laatst een bal bijvoorbeeld, hij vindt dat zo leuk en deze versie is makkelijk mee te nemen. En nu wil ik ook die badstickers.....
pi_130022897
Soms op een krukje bij het aanrecht, soms even snel met een lapje.
pi_130022910
Kyara ja in het begin deed ik het ook, vast houden en eerst 1 hand dan de andere. Nu zet ik een kleine ikea stoel en mag ze zelf wassen!

We hebben laatst samen de afwas gedaan O+
pi_130022923
Ik poets S haar tandjes altijd 2x :@ soms 3x als ik ook extra poets dan wil ze ook.
Dan mag ze zelf en das niet zo grondig dus dat telt misschien ook niet

Handen wassen, als ze staat zeep ik het in en daarna til ik haar op en dan dus poetsen..dan wil ze ook nog uit de kraan drinken. Dus handjes wassen is weer leuk ^O^ (vriend dronk ook uit de kraan toen hij klein was, grappig hoe je dat terug ziet in je kind)
pi_130022997
en nu drinkt hij nooit meer uit de kraan? :? Je doet het klinken alsof dat ie abnormaals is of zo :D

Denk dat het hier ook tijd wordt voor een krukje of zo. Ikea?
pi_130023070
Kyara: https://www.dropbox.com/s/tjt7vni7hz9h6a6/afwassen.jpg

Wij drinken ook uit de kraan gewoon!
pi_130023090
quote:
17s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 16:37 schreef Kyara het volgende:
en nu drinkt hij nooit meer uit de kraan? :? Je doet het klinken alsof dat ie abnormaals is of zo :D

Denk dat het hier ook tijd wordt voor een krukje of zo. Ikea?
Haha nee maar hij was ook zo klein O+ toen vond hij het ook leuk.
Nu is het 'normaal' voor hem..maar S kan er zo enthousiast van worden en gaat het handen wassen ook makkelijker :+

Had er zelf niet aan gedacht dat S het kon, dus vond het wel grappig om te zien.

Bitterend
O+ mooie keuken! En handig met het stoeltje
pi_130023187
:Y

Lieve foto Bitterend!
pi_130023263
Oh bedoel je het zo Zoe :D

Leuke foto Bitterend O+

Handig krukje CS. We hebben geloof ik nog een stoeltje zoals bij bitterend op de foto, die kan ik wel eens beneden zetten.
pi_130023357
Dank <3 ik vind het zo gezellig dat ze echt met alles participeert!
Ik ga denk ik nog een kruk halen voor boven, kan ze daar ook tanden poetsen ipv liggend op de commode..lijkt me fijner voor haar om ook te zien wat wordt gepoetst en zo..toch!
pi_130023485
Mijn man houdt M op de arm bij het tanden poetsen. Ik zet hem meestal op de wc. Staan is dan wel lastig omdat hij niet los staat dus hij moet zich echt aan je vasthouden.
pi_130025104
Tandenpoetsen is hier vaak drama, nu andere tandpasta (aardbei, juk) en het gaat beter. Zittend op badrand met kind op schoot meestal.

Zon krukje als Club hebben wij ook! En zo staan aan het aanrecht als Bitterends meisje gebeurde hier dus ook, totdat ie vorige week op een of andere manier eraf klapte met mond en tandjes op aanrecht en stukje tand eraf :(
pi_130025323
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 17:34 schreef Jipster het volgende:
Zon krukje als Club hebben wij ook! En zo staan aan het aanrecht als Bitterends meisje gebeurde hier dus ook, totdat ie vorige week op een of andere manier eraf klapte met mond en tandjes op aanrecht en stukje tand eraf
:X :X :X

dat is ook een beetje mijn angst.
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 17:44:50 #246
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_130025466
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 16:45 schreef bitterend het volgende:
Dank <3 ik vind het zo gezellig dat ze echt met alles participeert!
Ik ga denk ik nog een kruk halen voor boven, kan ze daar ook tanden poetsen ipv liggend op de commode..lijkt me fijner voor haar om ook te zien wat wordt gepoetst en zo..toch!
Ah leuk idee, ga ik maar eens van je pikken dat idee ;)

En die foto O+ Wij wassen precies zo af
Rayen 2½ jaar!
pi_130025611
TJ ga je gang :D

Oh Jip wat eng!! ;(
pi_130025737
Ja erg he :( het ging altijd goed en ineens kunnen ze toch iets onverwachts doen en dan is het letterlijk ik (nou ja vriendlief) sta er naast en ik kijk er naar :'(
pi_130029925
Leuk al die verhalen. Ben ook haar speelgoed uit gaan zoeken en op gaan ruimen :D
Hier nog geen tandjes, dus poetsen ???
Ben echt benieuwd hoe dat zal gaan. Alles aan dr hoofd vindt ze maar niks.
Ai Jipster :{
Mooie foto bitterend O+
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 19:59:10 #250
250838 Fee-nix
pi_130030313
Handjes wassen: soms doe ik het net als Kyara, dus S zit op het aanrecht en ik verschuif hem van de ene naar de andere kant van de spoelbak. Maar vaak doe ik het ook even snel met zo'n bacteriedodende handgel.

Jipster, oe dat is wel eng!

Tanden poetsen: ik doe het al twee keer per dag. S moet nog vier kiezen, maar ik vind het gewoon lekker fris. Hij eet immers ook gewoon helemaal met de pot mee dus de tandjes die hij heeft worden net zo 'vies' als die van ons. En hij haaaaaaat tanden poetsen. Het is echt een drama. Als ik het doe }:| .

Bitterend wat een lieve foto! O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')