abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 09:12:30 #151
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_130007963
Volgens mij is het gewoon proberen je kind wakker te houden 's ochtends, en dan na het brood eten 's middags op bed leggen. Bij ons ging dat al vrij snel, en dan deed ze ook nog wel eens een dutje in de box

Over speelgoed......Ik heb véél te veel :X Op zolder, op de kinderkamers, in de woonkamer, in de gang..... :X

Ik weet ook echt niet wat ze nog moeten krijgen van sint/kerst/verjaardag.....zó moeilijk -O- (nu hoop ik wel dat wesley nu niet meer 'gelooft' dit jaar, ben er wel een beetje klaar mee :@ )
pi_130008026
Hier zit ze vanaf 9/10 maanden op 1 slaapje. Soms slaapt ze 2x, maar das niet vaak.

Oh en weet niet meer wie t vroeg, maar ze had geen last van die reactie, gelukkig. Althans niet dat ik merkte. Na 1,5 uur was het allemaal weg. Blijf het gek vinden. Ze heeft nog nooit ergens een reactie op gehad. Andere appels ook niet.

Sinterklaas doen wij ook aan. Toen Floris 1,5 was waren we ook op het Sinterklaasfeest bij mn schoonvader. Jaar daarvoor nog niet. Maar we hebben ook een nichtje van 5,5 en haar eerste Sinterklaas zou zijn toen de jongens (f en neef) dus een half jaar waren, maar toen was ze echt een beetje bang ervoor, dus dat jaar overgeslagen :P

Schoenen zijn hier nog niet nodig, geen idee welke maat ze heeft ook. Ben wel benieuwd wanneer ze gaat lopen :P ze kan aan 1 hand lopen als ze het niet doorheeft :') tuttebol.

En over kado's, het eerste jaar maakte het me niet zo uit, omdat we toch nog niet veel hadden. Na een verjaardag, kerst/sinterklaas had ie al veeeeeel meer. Dus toen hebben we met zn verjaardag aan iedereen iets voor zn treinbaan gevraagd. Dus na zijn verjaardag hadden we weinig losse 'troep', maar een volledige treinbaan.
Mijn schoonouders doen eigenlijk altijd samen met zwager en schoonzus en dit jaar ook opa. Dus f kreeg bv een duplo brandweerkazerne en een uitbreiding op zn treinbaan en e een duplo poppenhuis.
Van mijn ouders kreeg f uitbreiding op zn treinbaan en e duplo.
Wij zelf geven meestal een groot.kado met een paar kleine kado's. Bij F dit jaar ook omdat hij zn fiets al eerder had gekregen. E had dan weer wat kleinere kado's maar dat is omdat we van f al veel hadden (zijn kado's waren met 1een zandbak, met 2 een auto en met drie zijn fiets dus).
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 09:17:44 #153
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_130008046
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 09:12 schreef PureEvil het volgende:
Volgens mij is het gewoon proberen je kind wakker te houden 's ochtends, en dan na het brood eten 's middags op bed leggen. Bij ons ging dat al vrij snel, en dan deed ze ook nog wel eens een dutje in de box

Over speelgoed......Ik heb véél te veel :X Op zolder, op de kinderkamers, in de woonkamer, in de gang..... :X

Ik weet ook echt niet wat ze nog moeten krijgen van sint/kerst/verjaardag.....zó moeilijk -O- (nu hoop ik wel dat wesley nu niet meer 'gelooft' dit jaar, ben er wel een beetje klaar mee :@ )
Nou, voorlopig lukt later dan 11 uur hier écht nog niet hoor :N. Hoeft ook niet van mij trouwens, dat komt nog wel. Ook niet zo gek trouwens, normaal stort ze rond half 10/10 uur al helemaal in. Dan lijkt het mij vrij normaal dat ik dat niet gerekt krijg tot een uur of 12 ;) Ik heb haar zaterdag rond kwart voor 11 een broodje aangeboden maar dat hoefde ze niet, ze at toen ze wakker werd.
pi_130008108
Hier ligt het er echt aan hoe laat hij wakker is geworden, hoe druk de dag er voor was en wat er op het programma staat. Met de nodige entertaiment buiten de deur lukt het wel om het ochtendslaapje te skippen maar op maandag gaat hij naar het kdv en vanochtend was hij om 8 uur wakker en om 9 uur begon hij al over boven, bed en tijger dus toen heb ik hem maar naar bed gebracht. En de kans is groot dat ik hem om 11 uur wakker moet maken....

Hij heeft het blijkbaar nodig dus ik ga niet rekken als daar geen reden voor is.
pi_130008218
E wordt natuurlijk ook vroeg.wakker (toch nog steeds?). Dan is rekken tot 12 uur best lang. Bij mijn E kan ik het makkelijk rekken als ik op pad ga. Ben ik thuis moet ze echt wel rond 11 uur naar bed.
Als ik ergens ben trekt ze wel wat langer door.
Maar zij wordt nu rond half 8/8 uur wakker, dus dat scheelt wel.

Oh en onze speelgoedberg :P
Bak duplo, bak treinen, in de grijze bak zitten boekjes, in de roze bak elise.spul, in de.la de houten treinbaan, grote auto's en bak met kleine auto's, in de kastjes zitten puzzles en kleurboeken, knutselspul enz.

Op zolder hebben we dan nog 2 vuilniszakken :') die moet ik even uitzoeken en wat naar beneden halen voor Elise. Maar daar zitten ook knuffels enzo in, dus moeten we ook even uitzoeken.
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 09:29:21 #156
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_130008250
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 09:27 schreef Sonnetje85 het volgende:
E wordt natuurlijk ook vroeg.wakker (toch nog steeds?). Dan is rekken tot 12 uur best lang. Bij mijn E kan ik het makkelijk rekken als ik op pad ga. Ben ik thuis moet ze echt wel rond 11 uur naar bed.
Als ik ergens ben trekt ze wel wat langer door.
Maar zij wordt nu rond half 8/8 uur wakker, dus dat scheelt wel.

Dat scheelt idd Son :Y. Mijn E is rond half 7 wel echt wakker.
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 09:40:34 #157
30252 Soempie
Procreating
pi_130008454
Susie, hier waren ze te krijgen bij onder andere de intertoys. Deze hebben wij:

Ik zie dat ze ook leuke badpuzzels hebben van Dikkie Dik.

TJ, hier doen we wel aan Sinterklaas. Vorig jaar heb ik vooral veel liedjes gezongen/ gedraaid. We hebben het toen met z'n neefje en nichtje gevierd (kleuter en peuter) en daarbij kreeg M. natuurlijk wel de gezelligheid en het enthousiasme van de andere twee mee (meelopen naar de deur, lachen, cadeautjes uit de zak trekken).
Ik denk dat hij dit jaar al heel wat meer mee zal krijgen. Dat zag ik in elk geval wel bij m'n oppaskindje. Toen zij twee was zong ze toch al woordjes mee, kon haar schoen zetten (met tekeningen en wortel) en vol blijdschap 's morgens kijken wat er nu in die schoen zat.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_130008468
Leuk om de speelgoed stapel te zien Sonnetje

Sinterklaas, vorig jr. wel aan gedaan O+ koekjestrommel speelt ze nogsteeds mee en boekjes vind ze nogsteeds leuk.
S haar speelgoedhoekjes (foto's net ff snel gemaakt)

pi_130008482
Dat handtasje O+

Wat lekker opgeruimd Zoe....
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 09:46:26 #160
30252 Soempie
Procreating
pi_130008550
quote:
17s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 09:42 schreef Kyara het volgende:
Dat handtasje O+

Dat was ook mijn eerste gedachte. :D Dat handtasje. O+

En dat keukentje is zo gaaf gemaakt, Zoë. _O_

Ik ga hier maar geen foto maken van de speelgoedhoekontploffing.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_130008577
quote:
17s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 09:42 schreef Kyara het volgende:
Dat handtasje O+

Handtasje is van mijn oma geweest. Vind het jammer dat ze S niet meer heeft gezien.
:@ netjes is het hier altijd wel. Voor het eten en slaapjes ruim ik altijd op. S mag wel rommel maken (net heeft ze nog een rol keukenpapier verscheurd..en netjes in de prullenbak gegooid :') )

Dankje soempie!
pi_130008658
Keukentje is inderdaad gaaf!

Wij ruimen hier 's avonds op maar open bakken dus dat oogt ook anders....

Speelgoedfoto (boven ook nog een boekenkast en knuffels)
pi_130008713
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 09:17 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Nou, voorlopig lukt later dan 11 uur hier écht nog niet hoor :N. Hoeft ook niet van mij trouwens, dat komt nog wel. Ook niet zo gek trouwens, normaal stort ze rond half 10/10 uur al helemaal in. Dan lijkt het mij vrij normaal dat ik dat niet gerekt krijg tot een uur of 12 ;) Ik heb haar zaterdag rond kwart voor 11 een broodje aangeboden maar dat hoefde ze niet, ze at toen ze wakker werd.
M gaat nog steeds zelden later naar bed dan 11 uur. Het kan wel, maar als het later dan 12 uur wordt, dan is hij zo overstuur van moeheid dat het slapen niet meer lukt. Meestal gaat hij er om half 11 in, en dan is hij om half 1 wakker en dan trekt hij het prima tot 20 uur. Het is dus ook maar net welk ritme bij je kind past.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_130008778
Hoe ga je dat dan doen met de dreumesmeet CS? Trekt hij dat dan wel?

Ik hoop dat M dan in de auto nog even slaapt.

Tot 20.00 uur, dat is ook een lange ruk zeg! M is als hij 2x slaapt nooit langer dan 4 uur achter elkaar wakker.
pi_130008887
Geen idee of hij het trekt. Hij kan op de heenweg in de auto een beetje spacen, daar rust hij ook altijd wel van uit. En hij stuitert wel door zolang hij afleiding heeft, en ik hoop dat hij dan op de terugweg in de auto slaapt. Dat is dan bijna een uur, dus daar heeft hij wel genoeg aan. Voor een keertje vind ik het niet zo erg dat hij wat minder slaapt. En als hij heel moe of overstuur is gaan we gewoon eerder weg. Hij houdt dat echt prima vol zonder te piepen tot 20 uur. Gisteravond legde ik hem er rond die tijd in en heeft hij zeker nog drie kwartier liggen babbelen.
pi_130009015
Dit is M's hoekje: Zijn speelgoed zit in het bankje. En dan staat er verderop nog een knikkerbaan en hij heeft twee planken in de kast met puzzels, boekje, knuffels en kleine frutsels.

Zoë, ik vind dat keukentje zo leuk O+
pi_130009174
Leuk om te zien, al die speelhoekjes! Meer!

Kz, ze past al best goed op de pukylino. Naja, met dr tenen goed bij de grond, ze komt nog niet vooruit maar zelf afstappen gaat al vlot! Ik wist niet eens dat ze dat kon, doet ze gewoon even. Wat ik ook niet wist is dat er een piep zit in het zadel, dus alleen erop wippen vind ze ook al leuk :)

Zo, nu in opruimmodus.
Bedje kan op de laagste stand :)
pi_130009347
Wat knap SE dat ze af kan stappen!

M begint een naam voor zichzelf te bedenken. We zaten te ontbijten en hij wees onze boterhammen aan. "Papa boot" (dat is dan weer een beetje jammer van die papa :') Hij vindt het weer even ingewikkeld wie wie is na een weekendje bij z'n vader) en toen "Mita oot boot" O+
pi_130009992
Wat een speelgoedbergen komen hier voorbij :D Erg leuk om te zien. Ik zie iets bij Kyara in de box hangen wat Cara ook heeft :) En mooie poster Clubsoda! Ook zo netjes opgeruimd..

Wij hebben nog niet echt een speelhoekje :@ Wel een kistje met speelgoed zodat ik kan wisselen af en toe.

Wil een tafeltje aanschaffen en opknappen, stoeltje hebben we al. En een kastje, iets wat Zoë heeft want ik ben ook zo'n opruimer.
pi_130010097
Die berg boeken dat is een klein hoekje waar ook alle dvd's staan. Een soort nis. En M vindt het zo fijn om daar de kast uit te pakken, dvd's te bekijken (de hoes dan ;) ) en boekjes te lezen O+ Als de box weg is dan komt daar tafeltje met stoeltjes. En misschien krijgen we binnenkort ook een keukentje van mijn neefje, die kan dan naast de kisten staan.
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 11:08:38 #171
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_130010754
Kleine voetjes O+ . Die van mij heeft nu maat 21. En ik slaag altijd goed bij van Haren :Y .

Het slapen... Ik weet al niet eens meer wanneer hij overging naar 1 slaapje. Ik denk 13 maanden ofzo? En dan was het in het begin inderdaad eerst nog zo dat hij af en toe 's ochtends weer even moest bij slapen. Maar nu nooit meer. En ik weet niet meer wie het vroeg, wanneer kindjes overdag niet meer gaan slapen... maar m'n oudste van 3 jaar en 4 maanden slaapt overdag vaak nog steeds zo'n 1,5 uur. Hij kan op zich wel zonder, maar niet meerdere dagen achter elkaar.

TJ dat sinterklaasfeest: ik zou gewoon naar R kijken en als jij denkt dat hij het heel leuk vindt: gaan. Maar als jij denkt dat hij het nog niet snapt en er niks aan zal vinden: het is geen verplichting :). (Ook al kan het natuurlijk ook gewoon een leuk en gezellig uitje zijn zonder dat hij er iets van snapt ;) ).

Wat leuk om al die speelgoedhoekjes te zien! Zelf ben ik heel erg van het opruimen, dus geen open bakken voor mij :P.
Zoë: ziet er leuk en knus uit, wat een gaaf keukentje.
CS ik vind die poster ook leuk!!

Hier mijn bijdrage. Onder spoiler, want meerdere foto's. (In crap kwaliteit, want met telefoon gemaakt. Onze camera wil ineens niet meer opstarten :? )

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 11:09:57 #172
250838 Fee-nix
pi_130010796
O en SE knap van het afstappen!
En CS 'Mita' O+ .
pi_130010885
Susie: Die Soempie heeft gepost, dat zijn ze ! Erg leuk. Ze zit/staat in het babybadje op de grond naast de tegelmuur. Eerst snapte ze het niet en vond het wat eng zelfs. Ik heb ze op de tegels geplakt ( met water) en ze er 1 voor 1 afgehaald. Dit terwijl ik steeds de naam noemde van het dier :) Toen haalde ze ze zelf van de muur en nu kan ze ze er afhalen en ook weer opplakken. Zo leuk ! Ze herkent nog niet welk dier wat is. Ook wel grappig als we in artis zijn geweest. Dan pak ik de diertjes die ze heeft gezien. Gisteren alleen de vogels en de apen :D

SE: Hier net zo met dat Pykofietsje. Net met dr voetjes bij de grond :)

Speelgoed: wat leuk zeg die hoekjes ! En handig ook ^O^ Dat keukentje O+
Hier wonen we op 1 verdieping en is haar kamer ook haar speel "hoek". Daar staat een grote rieten mand met al haar dingen er in. Die sleep ik dan naar de kamer/gang en dan haalt ze er zelf spullen uit. Babyduplo zit in een mand ( staat in de box) en onder de box 2 schuifmanden waar ze dingen in en uit kan gooien :D

Elke keer als ze slaapt of als we weggaan ruim ik op :@ Bij anderen ziet het er zo "gezellig"uit, maar hier voelt het al snel als troep :@

Slapen: Net als bij Soesa aan het rommelen. Gisteren 1x omdat we de ochtend op stap waren. Maar vandaag 2x. Ze was net al zo moe dat ik haar weg heb gelegd. Per dag wisselt het, maar als we weg zijn kan ik het een beetje rekken. Ik pas me aan aan wat zij nodig heeft. Behalve als we echt hebben afgesproken ( de meet/ de dokter/bezoek)
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 11:16:09 #174
250838 Fee-nix
pi_130010991
O KZ, ik ruim meestal op voordat we gaan fruit eten, voordat we gaan lunchen, voordat we aan t avondeten gaan en als ze gaan slapen... En soms ook gewoon tussendoor als ik er niet meer tegenkan :@ . Zoals het er op de foto's uit ziet, zo heb ik het graag :P. (Had voor de foto ook even opgeruimd :D ). Maar ze spelen heerlijk, hoor. Ze pakken altijd meteen weer dingen :). En dat mag natuurlijk ook!
pi_130011048
He, Fee, heb je de lelijke garage (toch?) de deur uit gebonjourd? :+ Leuk dat je van die verschillende 'hoeken' hebt.

Die poster is lief he? Ik kreeg van de vriendin van een collega van mijn lief (volgt u hem nog?) een hele stapel kinderboeken. Ze werkt bij een uitgeverij en ze zouden weggegooid worden. Het zijn van die spelboeken met opdrachtjes (lekker praktisch in het Duits :P ) maar er zaten ook wat posters bij. Ik heb al een manshoog schilderij hangen, waar M altijd vrolijk alles staat aan te wijzen, dus deze leek me ook leuk voor het bekijken en ontdekken.

Ik ruim ook steeds op hoor KZ, ik word ook kriebelig van teveel rommels om me heen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')