Nu is het wachten op de moraalpolitie, je gaat toch niet iemand zijn foto ophangen. Dus als je een keer in een bad pist en wat hard roept heb je geen recht op privacy meer?quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 12:25 schreef paddy het volgende:
[..]
Nee, en zo denk ik ook over hier...knal die kutjeugd eruit. Hang hun foto inclusief ID overal neer en schakel meteen de politie in wanneer ze toch het zwembad in willen gaan nadat ze zich niet hebben gedragen. Ga je toch niet iedereen met hetzelfde kleurtje weren? Doe er gewoon wat aan i.p.v je als lafaard te gedragen.
Jij verzint ze ook waar je bij staat. Mensen die niets verkeerd gedaan hebben moeten volgens jou toch geweerd worden omdat je maar nooit weet of ze niet iets verkeerd doen. Dat is vreemde logica.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 12:26 schreef nolamoetblijven het volgende:
[..]
Het werkt dus wel, aardig is het niet, maar het werkt.
[..]
Ja, nogmaals het is niet netjes maar het werkt wel. Je zou kunnen zeggen dat ze het er zelf naar gemaakt hebben. Kán he, ik weet dat veel mensen dat liever niet doen.
Je kan ook nog meer onderscheid maken, bijvoorbeeld volwassenen van een bepaalde afkomst wel naar binnen maar pubers niet. Want het zijn natuurlijk niet de volwassenen die voor de problemen zorgen.
Alleen de vergelijking gaat compleet mank.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 11:52 schreef KoosVogels het volgende:
Ja, een dikke vette godwin. Niet meer dan terecht, wat mij betreft.
Als ze zich misdragen moet je ook gewoon keihard optreden, vooral aanpakken die hap, ... dan hebben ze namelijk iets misdaan, maar op voorhand mensen weren die niets gedaan hebben op grond van hun afkomst, omdat ze gevlucht zijn, dat is echt een beetje vreemd en vooral eng, vind ik dan.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 12:17 schreef bijdehand het volgende:
Hier hadden wij 2 asielzoekerscentra. Elke zomer kwamen die mensen massaal naar het zwembad toe, waardoor de Nederlanders allemaal naar natuurwater moesten uitwijken, omdat de sfeer compleet verziekt was. Meisjes werden lastiggevallen, jongens werden in elkaar geslagen en spullen werden gejat. Nu zijn die asielzoekerscentra weg en het is gewoon weer chill bij het zwembad
Uiteraard. Want joden waren toffe mensen en asielzoekers tuig.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 12:30 schreef Specularium het volgende:
[..]
Alleen de vergelijking gaat compleet mank.
Mensen weren op afkomst/kleur zou gewoon in alle landen verboden moeten zijn.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 12:28 schreef nolamoetblijven het volgende:
[..]
Nu is het wachten op de moraalpolitie, je gaat toch niet iemand zijn foto ophangen. Dus als je een keer in een bad pist en wat hard roept heb je geen recht op privacy meer?
(ben het met je eens hoor, maar bovenstaand is wat je hier kunt verwachten)
Nou, er werd niks aan gedaan, waardoor mensen dus naar natuurwater uit gingen wijken. Nu vind ik weigeren op voorhand ook niet de goede oplossing, maar dat is beter dan helemaal niks doen, zoals bij ons. Niet dat het nog uitmaakt, de azc's zijn gesloten en dat is wel te merken.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 12:32 schreef Jian het volgende:
[..]
Als ze zich misdragen moet je ook gewoon keihard optreden, vooral aanpakken die hap, ... dan hebben ze namelijk iets misdaan, maar op voorhand mensen weren die niets gedaan hebben op grond van hun afkomst, omdat ze gevlucht zijn, dat is echt een beetje vreemd en vooral eng, vind ik dan.
quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 12:33 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Uiteraard. Want joden waren toffe mensen en asielzoekers tuig.
Lol, 2 miljard euro? Waar heeft ze dat aan verdiend?quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 12:33 schreef DroogDok het volgende:
http://nos.nl/l/538226
Ach ja, Zwitserland.
Ik zie werkelijk niet in wat het onderscheid is als het om bibliotheek- of zwembadbezoek gaat. Het is alsof je mensen straft omdat ze asiel zoeken.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 12:35 schreef Ludd het volgende:
[..]Wie zegt dat?
Waar het omgaat is dat de ene groep burger/inwoner van het land was, en de andere niet. Jij lijkt het verschil niet in te willen zien tussen iemand als vluchteling net het land binnenkomt, en iemand die de procedure doorlopen heeft en een verblijfsvergunning gekregen heeft en daarmee dus burger/inwoner geworden is.
Ze zouden zo'n winkel met naam en toenaam onder de rijken der aarde moeten laten circuleren. 1 werknemer die racistisch is, maakt in mijn ogen nog niet elke Zwitser racistisch. Doe daar dus net zo min aan mee. Ben wel benieuwd of er verschil zit in wetten qua allochtoon/autochtoonquote:Op vrijdag 9 augustus 2013 12:33 schreef DroogDok het volgende:
Ach ja, Zwitserland.
Leuk dat jij kut-ervaringen hebt met asielzoekers, maar uit niets blijkt dat dit besluit is genomen naar aanleiding van incidenten met asielzoekers. Krijg meer het idee dat de dorpsbewoners gewoon geen trek hebben in die lui.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 12:34 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Nou, er werd niks aan gedaan, waardoor mensen dus naar natuurwater uit gingen wijken. Nu vind ik weigeren op voorhand ook niet de goede oplossing, maar dat is beter dan helemaal niks doen, zoals bij ons. Niet dat het nog uitmaakt, de azc's zijn gesloten en dat is wel te merken.
Dus als je vluchteling bent, is het normaal dat je geen gebruik mag maken van openbare voorzieningen?quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 12:35 schreef Ludd het volgende:
[..]Wie zegt dat?
Waar het omgaat is dat de ene groep burger/inwoner van het land was, en de andere niet. Jij lijkt het verschil niet in te willen zien tussen iemand als vluchteling net het land binnenkomt, en iemand die de procedure doorlopen heeft en een verblijfsvergunning gekregen heeft en daarmee dus burger/inwoner geworden is.
Ik zie dat echt anders. Als die mensen écht gevlucht zijn (en niet om economische redenen) zullen ze zeer dankbaar zijn dat ze goed opgevangen worden en een veilig heenkomen gevonden hebben. Tijdens deze procedure wordt beoordeeld of hun aanvraag terecht is. Als deze aanvraag terecht blijkt krijgen ze een verblijfsvergunning, en dan kunnen ze van alle voorzieningen gebruik maken. Ik snap echt niet wat daar niet billijk aan is.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 12:37 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik zie werkelijk niet in wat het onderscheid is als het om bibliotheek- of zwembadbezoek gaat. Het is alsof je mensen straft omdat ze asiel zoeken.
Misschien willen de Zwitsers ze juist tegen zichzelf beschermen. Veel zullen geen zwemdiploma hebben en lopen daarom een groot risico op verdrinking. Misschien moeten wij dat hier ook overwegen met Polen, hoor regelmatig items over verdronken polen.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 20:57 schreef LXIV het volgende:
Dat er ook ooit eens een keer rekening gehouden wordt met het autochtone deel van de bevolking, die dat zwembad tenminste gebouwd en gefinancierd hebben, is geen racisme.
Die asielzoekers zijn hier toch gekomen om te 'vluchten' uit hun eigen land, toch niet om te gaan zwemmen?
Ik vind je motivatie niet helemaal geloofwaardig: mensen weren om ze niet teleur te stellen. Bovendien maak ik nergens uit op dat dat in Zwitserland het geval is. Ik denk dat men zijn oren laat hangen naar de lokale bevolking die geen zin heeft in vreemdelingen.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 12:40 schreef Ludd het volgende:
[..]
Ik zie dat echt anders. Als die mensen écht gevlucht zijn (en niet om economische redenen) zullen ze zeer dankbaar zijn dat ze goed opgevangen worden en een veilig heenkomen gevonden hebben. Tijdens deze procedure wordt beoordeeld of hun aanvraag terecht is. Als deze aanvraag terecht blijkt krijgen ze een verblijfsvergunning, en dan kunnen ze van alle voorzieningen gebruik maken. Ik snap echt niet wat daar niet billijk aan is.
Wat wil jij dan? Dat je ze eerst volledig opneemt in de maatschappij en dan alsnog het land uit zet? Want dan krijg je schrijnende situaties omdat die mensen dan al helemaal ingeburgerd zijn.
Tja, we worden het daar niet over eens denk ik. Jij hebt het de hele tijd over vluchteling alsof iemand dat de rest van zijn leven is. Het gaat echter om de tijdelijke status die iemand heeft in afwachting op de uitkomst van de procedure die bepaalt of een asielaanvraag terecht is.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 12:40 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dus als je vluchteling bent, is het normaal dat je geen gebruik mag maken van openbare voorzieningen?
Ik doe m'n best, maar ik krijg het niet voor elkaar dat normaal te vinden.
Dat gevoel geeft het bericht mij ook. Lees ik tenminste uit de reden die werd opgegeven.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 12:39 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Krijg meer het idee dat de dorpsbewoners gewoon geen trek hebben in die lui.
Ik heb er best problemen mee om iemand, in afwachting van de uitkomst van de procedure, op te sluiten in een of ander asielzoekerscentrum.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 12:43 schreef Ludd het volgende:
[..]
Tja, we worden het daar niet over eens denk ik. Jij hebt het de hele tijd over vluchteling alsof iemand dat de rest van zijn leven is. Het gaat echter om de tijdelijke status die iemand heeft in afwachting op de uitkomst van de procedure die bepaalt of een asielaanvraag terecht is.
Anders had ik berichtgeving verwacht in de richting van:quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 12:44 schreef paddy het volgende:
[..]
Dat gevoel geeft het bericht mij ook. Lees ik tenminste uit de reden die werd opgegeven.
Ja, aardig, maar ho ho, nu ga je toch echt voorbij aan de redenen waarom die mensen het zwembad niet in mogen; "Dat zou tot „spanningen en vijandigheid” kunnen leiden. De regeling is bedoeld „om rekening te houden met de bedenkingen van de bevolking”." Zo staat het in de Op!quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 12:40 schreef Ludd het volgende:
[..]
Ik zie dat echt anders. Als die mensen écht gevlucht zijn (en niet om economische redenen) zullen ze zeer dankbaar zijn dat ze goed opgevangen worden en een veilig heenkomen gevonden hebben. Tijdens deze procedure wordt beoordeeld of hun aanvraag terecht is. Als deze aanvraag terecht blijkt krijgen ze een verblijfsvergunning, en dan kunnen ze van alle voorzieningen gebruik maken. Ik snap echt niet wat daar niet billijk aan is.
Wat wil jij dan? Dat je ze eerst volledig opneemt in de maatschappij en dan alsnog het land uit zet? Want dan krijg je schrijnende situaties omdat die mensen dan al helemaal ingeburgerd zijn.
Er is vast en zeker aan de Spaanse stranden ook wel eens wat voorgevallen met Nederlanders. )was zelfs aanwezig met een rel tussen Nederlandse jongeren en Spaanse jongeren) Dus mij als Nederlander met mijn gezin maar van het strand weren?quote:Op donderdag 8 augustus 2013 21:32 schreef LXIV het volgende:
Misschien is er al het een en ander voorgevallen. Voordat ze 'ineens' niet meer welkom waren in het zwembad.
In dit geval wordt niemand opgesloten.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 12:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik heb er best problemen mee om iemand, in afwachting van de uitkomst van de procedure, op te sluiten in een of ander asielzoekerscentrum.
Dat is een overweging waar wij naar kunnen gissen. Wellicht is het omdat er gewoon geen resources zijn om uit te leggen hoe men zich moet gedragen in een zwembad, ik kan mij voorstellen dat het een aardige cultuurschok kan zijn voor mensen uit den vreemde.quote:[q]
Maar goed, ik blijf m'n best doen, maar zie nog steeds niet in waarom het normaal zou moeten zijn om asielzoekers de toegang te ontzeggen tot publieke voorzieningen.
Net zo idiootquote:Op vrijdag 9 augustus 2013 11:13 schreef betyar het volgende:
[..]
Rusland wil geen homo's in zwembaden. Krijg je spanningen van.
Ik weet zeker dat mensen die echt gevlucht zijn ook blij zijn dat een veilig onderkomen gevonden hebben waar ze tijdelijk moeten verblijven, en dat al het andere ondergeschikt is. Heb je enig idee hoe vluchtelingen in de regio van brandhaarden opgevangen worden?quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 12:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik heb er best problemen mee om iemand, in afwachting van de uitkomst van de procedure, op te sluiten in een of ander asielzoekerscentrum.
Dit is anders een zeer veel gehoord argument die gebruikt wordt tegen uitzetten van asielzoekers.quote:En 'straks zijn ze geintegreerd', wat jij stelt, is natuurlijk ook onzin.
Nope, hoe korter hoe beter. Dat sommige procedures nu zo lang duren is de grondslag van veel van de schrijnende gevallen. Dit komt echter wel omdat de aanvraag dan snel afgewezen wordt, maar dat de aanvrager steeds in beroep blijft gaan. De aanvraag blijft dan onterecht, maar door al die beroepzaken zitten ze al wel in Nederland, en dat wordt dan gebruikt als argument op toch maar een verblijfsvergunning te geven.quote:Of wil jij die mensen een jaar of tien opsluiten in zo'n centrum.
Ah, ja, het is wellicht voor de bestwil van asielzoekers!quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 12:50 schreef Wokkel het volgende:
[..]
In dit geval wordt niemand opgesloten.
[..]
Dat is een overweging waar wij naar kunnen gissen. Wellicht is het omdat er gewoon geen resources zijn om uit te leggen hoe men zich moet gedragen in een zwembad, ik kan mij voorstellen dat het een aardige cultuurschok kan zijn voor mensen uit den vreemde.
Nee. Als in het thuisland andere normen en waarden gelden bij het zien van bloot kan het tot spanningen leiden. Nogmaals, het zou kunnen.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 12:53 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ah, ja, het is wellicht voor de bestwil van asielzoekers!
Dan flikker je ze het zwembad uit als ze zich niet aan de regels houden.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 12:55 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Nee. Als in het thuisland andere normen en waarden gelden bij het zien van bloot kan het tot spanningen leiden. Nogmaals, het zou kunnen.
Als ze zich misdragen, zonder pardon, maar pas dan! (wij zijn het eens, ik ga snel naar een ander topic)quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 12:57 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dan flikker je ze het zwembad uit als ze zich niet aan de regels houden.
Voorkomen is beter dan genezen denkt men schijnbaar en ik kan mij daar wel iets bij voorstellen. Een beetje vluchteling heeft aardig wat (psychische) problemen en zal dus goed begeleid moeten worden voor ieders bestwil.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 12:57 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dan flikker je ze het zwembad uit als ze zich niet aan de regels houden.
Bovendien spreken ze de taal niet wat in een zwembad kan leiden tot gevaarlijke situaties. Als er dadelijk een asielzoeker verdrinkt is krijgt het zwembad de schuld, dus dit is een practische oplossing.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 12:59 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Voorkomen is beter dan genezen denkt men schijnbaar en ik kan mij daar wel iets bij voorstellen. Een beetje vluchteling heeft aardig wat (psychische) problemen en zal dus goed begeleid moeten worden voor ieders bestwil.
Er zijn in Bremgarten 32 zones waar de asielzoekers niet mogen komen en in 1 daarvan bevind zich het zwembad. Aardige theorie van je dat het met cultuurschok in het zwembad te maken heeft, maar die theorie kunnen we dus ook weggooien, aangezien het niet alleen het zwembad is waar ze worden geweerd, maar op veel meer plekken.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 12:50 schreef Wokkel het volgende:
Dat is een overweging waar wij naar kunnen gissen. Wellicht is het omdat er gewoon geen resources zijn om uit te leggen hoe men zich moet gedragen in een zwembad, ik kan mij voorstellen dat het een aardige cultuurschok kan zijn voor mensen uit den vreemde.
Heb ik ergens gezegd dat dat de enige overweging zou kunnen zijn?quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 13:03 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Er zijn in Bremgarten 32 zones waar de asielzoekers niet mogen komen en in 1 daarvan bevind zich het zwembad. Aardige theorie van je dat het met cultuurschok in het zwembad te maken heeft, maar die theorie kunnen we dus ook weggooien, aangezien het niet alleen het zwembad is waar ze worden geweerd, maar op veel meer plekken.
32 zones?quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 13:03 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Er zijn in Bremgarten 32 zones waar de asielzoekers niet mogen komen en in 1 daarvan bevind zich het zwembad. Aardige theorie van je dat het met cultuurschok in het zwembad te maken heeft, maar die theorie kunnen we dus ook weggooien, aangezien het niet alleen het zwembad is waar ze worden geweerd, maar op veel meer plekken.
Toeristen voortaan ook maar weren dan.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 13:01 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Bovendien spreken ze de taal niet wat in een zwembad kan leiden tot gevaarlijke situaties. Als er dadelijk een asielzoeker verdrinkt is krijgt het zwembad de schuld, dus dit is een practische oplossing.
Ik zou die agressieve Zwitser-tokkies op het hart drukken dat niet te doen en vertellen dat één ieder, tokkie of asielzoeker, die zich in het zwembad misdraagt, keihard wordt aangepakt door de daar aanwezige agenten, al dan niet in zwembroek.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 13:05 schreef 2dope het volgende:
Er gaan nog steeds heel veel mensen voorbij aan het feit dat ze geweigerd worden omdat ze anders weleens afgetuigd zouden kunnen worden door agressieve Zwitser-tokkies. Niet omdat ze niet kunnen zwemmen, ruzie maken, of niet fris zouden ruiken.
Dat zou schokkend zijn, waar heb je dat feit vandaan gehaald?quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 13:05 schreef 2dope het volgende:
Er gaan nog steeds heel veel mensen voorbij aan het feit dat ze geweigerd worden omdat ze anders weleens afgetuigd zouden kunnen worden door agressieve Zwitser-tokkies. Niet omdat ze niet kunnen zwemmen, ruzie maken, of niet fris zouden ruiken.
Ik niet, want het heeft niets van doen met het zich bekommeren om asielzoekers, maar alles met de belangen van intolerante inwoners die asielzoekers vies, crimineel en eng vinden.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 12:59 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Voorkomen is beter dan genezen denkt men schijnbaar en ik kan mij daar wel iets bij voorstellen. Een beetje vluchteling heeft aardig wat (psychische) problemen en zal dus goed begeleid moeten worden voor ieders bestwil.
Aparte architectuur, zeker qua combinatie. Het heeft wel iets sprookjesachtig.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 13:09 schreef BlaZ het volgende:
Wat een prachtig dorp overigens, kan goed begrijpen dat ze het asielzoekervrij willen houden.
Lijkt me dat ze het asielzoekerscentrum gewoon weg willen en dat op deze manier proberen te bewerkstelligen.
[ afbeelding ]
Aanname..neem ik aan?quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 13:12 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik niet, want het heeft niets van doen met het zich bekommeren om asielzoekers, maar alles met de belangen van intolerante inwoners die asielzoekers vies, crimineel en eng vinden.
Weinig van te merken hier. Blijkbaar zijn er toch verschillen in de mens en de daartoe behorende rechten.quote:
My thoughts.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 13:10 schreef Jian het volgende:
[..]
Ik zou die agressieve Zwitser-tokkies op het hart drukken dat niet te doen en vertellen dat één ieder, tokkie of asielzoeker, die zich in het zwembad misdraagt, keihard wordt aangepakt door de daar aanwezige agenten, al dan niet in zwembroek.
http://www.thelocal.ch/20(...)negotiable-sommarugaquote:Speaking on the issue for the first time on Friday, the justice minister said: “constitutional rights are for everyone and are not negotiable”, the Blick newspaper reported in its online edition.
“There is no general, preventive ban on using the pool. There are no grounds for this and no legal basis,” the minister said.
Sommaruga was responding to a decision by the authorities in Bremgarten in the canton of Aargau to bar residents in a new asylum centre there from public sport venues and schools.
Earlier this week the head of the Federal Office for Migration, Mario Gattiker, told the Tages-Anzeiger newspaper it was “totally normal” for the town authorities to limit asylum seekers’ freedom of movement.
Bremgarten in the canton of Aargau is hosting the first temporary federal asylum centre to open since June when voters approved changes to the law designed to speed up the asylum process.
Heel zwitserland is prachtig, en hoewel ze ansich niets tegen asielzoekers hebben, hebben ze dat wel tegen profiteurs. Daarnaast kan de gemiddelde politieke vluchteling zich toch geen leven permiteren in het o zo dure zwitserlandquote:Op vrijdag 9 augustus 2013 13:09 schreef BlaZ het volgende:
Wat een prachtig dorp overigens, kan goed begrijpen dat ze het asielzoekervrij willen houden.
Lijkt me dat ze het asielzoekerscentrum gewoon weg willen en dat op deze manier proberen te bewerkstelligen.
[ afbeelding ]
Nee. Er zijn geen logische of iig redelijke verklaringen voor te verzinnen, anders dan alle schijnargumenten die hier de revue zijn gepasseerd.quote:
Ah. Dus omdat je fantasie ophoudt moet het wel jouw argument zijn?quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 13:16 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nee. Er zijn geen logische of iig redelijke verklaringen voor te verzinnen, anders dan alle schijnargumenten die hier de revue zijn gepasseerd.
Voor de verandering eens een keer eens met Jian, heeft er iemand drugs in m'n koffie gegooid? Oh wacht.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 13:10 schreef Jian het volgende:
[..]
Ik zou die agressieve Zwitser-tokkies op het hart drukken dat niet te doen en vertellen dat één ieder, tokkie of asielzoeker, die zich in het zwembad misdraagt, keihard wordt aangepakt door de daar aanwezige agenten, al dan niet in zwembroek.
Uit de OP.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 13:12 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Dat zou schokkend zijn, waar heb je dat feit vandaan gehaald?
Wijs even aan waar iets staat over aftuigen?quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 13:18 schreef 2dope het volgende:
[..]
Uit de OP.
Zie ook deze post van paddy.
Jouw fantasie over mogelijke culturele problemen in het zwembad mocht er ook wel wezen trouwens.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 13:18 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Ah. Dus omdat je fantasie ophoudt moet het wel jouw argument zijn?
Logisch.
quote:Wir müssen das so machen wie die Holländer. Ein einziges Auffangzentrum, das eingezäunt ist. Asylgesuche in 8 Tagen abwickeln. Die echten Asylanten bekommen den Status, alle anderen werden wieder ausgewiesen. Das Modell Holland befürworten übrigens auch Menschenrechtsorganisationen.
Dus de afwezigheid van nadere toelichting is opeens bewijs voor een interpretatie die meer in jouw straatje past?quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 13:18 schreef 2dope het volgende:
[..]
Uit de OP.
Zie ook deze post van paddy.
Mmmm tegenwoordig de Zwitser zelf ook niet blijkt wel Update: dinsdag 2 aug 2011, 08:41quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 13:13 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:
[..]
Heel zwitserland is prachtig, en hoewel ze ansich niets tegen asielzoekers hebben, hebben ze dat wel tegen profiteurs. Daarnaast kan de gemiddelde politieke vluchteling zich toch geen leven permiteren in het o zo dure zwitserland
http://nos.nl/artikel/260062-zwitserland-ineens-veel-duurder.htmlquote:[.....lees rest in bron..]De branche vreest vooral voor het wintersportseizoen. Wie nu de berichten over de dure frank hoort, zal de komende maanden minder snel voor Zwitserland kiezen om een skivakantie te boeken. Bijkomend probleem is dat de Zwitsers zelf vaker naar het buitenland gaan: ze krijgen voor hun vakantiefrank veel meer euro's als ze kiezen voor een van de buurlanden, want die hebben allemaal de euro.
Ook de detailhandel lijdt eronder. Boodschappen doen in het veel goedkopere Duitsland werd lange tijd vooral stiekem gedaan. Maar nu ook de grootste boulevardkrant officieel verkondigt dat het geen landverraad meer is om je geld in het buitenland uit te geven, is het hek van de dam. "De schaamte zal u snel vergaan, als u ziet hoeveel landgenoten, net als u, aan de kassa in Euroland staan", aldus Blick.[....lees rest in bron...]
Er zal vast een logische verklaring zijn voor intolerantie, dat maakt intolerantie echter niet minder verwerpelijk.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 13:18 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Ah. Dus omdat je fantasie ophoudt moet het wel jouw argument zijn?
Logisch.
Je hebt gelijk, spanningen en vijandigheid bij de lokale bevolking staat daar volledig los vanquote:Op vrijdag 9 augustus 2013 13:19 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Wijs even aan waar iets staat over aftuigen?
Eerst nog even aantonen dat er sprake is van intolerantie. Dat men een preemptief besluit neemt, betekent niet dat dat besluit ook een reflectie is van de werkelijkheid. Zie Amerika.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 13:21 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Er zal vast een logische verklaring zijn voor intolerantie, dat maakt intolerantie echter niet minder verwerpelijk.
Ook niet helemaal waar.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 13:21 schreef BlaZ het volgende:
Ik heb het even na gelezen en de berichtgeving klopt helemaal niet, het gaat niet om het verbannen van asielzoekers van bepaalde plaatsen.
Men mag gewoon in het zwembad komen, maar men moet eerst toestemming vragen om te voorkomen dat alle asielzoekers tegelijkertijd van een bepaalde voorziening gebruiken maken.
Dat lijkt me toch een duidelijk nuance verschil.
Het is gewoon een misverstandje. Niets aan de hand....allemaal doorlopen aub.quote:Der Zutritt in allen Zonen sei Asylsuchenden in Begleitung einer Betreuungsperson jederzeit möglich.
http://www.bernerzeitung.(...)ndnis/story/16009156
Jij ben de persoon die een feit benoemt wat dus gebaseerd is op lucht. Eigenlijk zeg je dusquote:Op vrijdag 9 augustus 2013 13:23 schreef 2dope het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, spanningen en vijandigheid bij de lokale bevolking staat daar volledig los van
. Er staat 'zouden kunnen' trouwens, als je zo graag wil door jammeren over een woordje i.p.v. inhoudelijk er op ingaan.
en is de rest erbij verzonnen om een bepaalde draai te geven?quote:Er gaan nog steeds heel veel mensen voorbij aan het feit dat ze geweigerd worden
Nou, lijkt me duidelijk, Zwitserse justitie zegt geen enkele grond voor weigering, klaar, opgelost!quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 13:13 schreef 2dope het volgende:
Feest gaat trouwens niet door:
http://www.thelocal.ch/20(...)negotiable-sommaruga
Het ene artikel zegt onder begeleiding het andere enkel met toestemming.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 13:26 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ook niet helemaal waar.
Ze mogen idd wel in de rode zones komen, mits onder begeleiding. Beetje zoals dat bij ons vaak bij kinderen geldt.
[..]
Het is gewoon een misverstandje. Niets aan de hand....allemaal doorlopen aub.
True....dat is trouwens wel vaker een probleem bij media-berichtgeving.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 13:29 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het ene artikel zegt onder begeleiding het andere enkel met toestemming.Lekker duidelijk.
quote:Oprah Winfrey is tijdens een recent bezoek aan Zwitserland naar eigen zeggen het slachtoffer geworden van racisme. Een verkoopster weigerde de talkshowhost, een van de rijkste vrouwen ter wereld, te helpen in een tassenzaak in Zurich. De tassen zouden 'te duur' zijn voor de presentatrice.
Winfrey sprak met Entertainment Tonight onder anderen over racisme in Amerika na gebruik van het woord nigger door tv-kok Paula Deen. Zelf is zij naar eigen zeggen nooit zo genoemd: 'Niemand met enig verstand haalt het in zijn hoofd het n-woord tegen mij te zeggen.'
Volgens Winfrey is het racisme waar zij mee te maken krijgt veel implicieter. 'Als ik een belangrijke vergadering heb waar ik de enige vrouw én enige donkere persoon ben, dan voel ik dat de energie in de zaal anders is. Of er sprake is van racisme of seksisme, kan ik moeilijk zeggen.'
Maar in het buitenland ervoer Oprah een wat explicieter vorm van racisme. Onlangs was zij in Zwitserland voor de bruiloft van Tina Turner. Toen zij besloot een tas voor zichzelf te kopen in een tassenwinkel in Zurich, kreeg zij een verrassend antwoord van de verkoopster: 'Deze tas is te duur voor u.'
Volgens Oprah herkende de winkelmedewerker haar niet, omdat haar show daar niet wordt uitgezonden. Na, zonder succes, herhaaldelijk vriendelijk verzocht te hebben de tas toch te mogen bekijken, besloot zij de winkel zonder veel ophef te verlaten. 'Ik had er op twee manieren mee om kunnen gaan: ik had heel kwaad kunnen worden, maar wat heeft dat voor zin.'
De vraag is natuurlijk wat kostte die tas nu? zolang we dat niet weten, weten we natuurlijk ook niet of die verkoopster wellicht gelijk had .......quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 13:31 schreef Evertjan het volgende:
Zwitserland prachtland
http://www.volkskrant.nl/(...)te-duur-voor-u.dhtml
[..]
25kquote:Op vrijdag 9 augustus 2013 13:34 schreef Jian het volgende:
[..]
De vraag is natuurlijk wat kostte die tas nu? zolang we dat niet weten, weten we natuurlijk ook niet of die verkoopster wellicht gelijk had .......
Het woordje aftuigen bedoel je? Sorry man, dat ging veel te ver inderdaadquote:Op vrijdag 9 augustus 2013 13:27 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Jij ben de persoon die een feit benoemt wat dus gebaseerd is op lucht. Eigenlijk zeg je dus
[..]
en is de rest erbij verzonnen om een bepaalde draai te geven?
En dan beschuldig je Xapt1 van het ophangen van fantasieverhaaltjes...quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 12:50 schreef Wokkel het volgende:
Nee, ik zeg dat het slechts gissen is naar de werkelijke reden en dat het claimen dat elk argument anders dan het zijne een schijnargument is een gebrek aan fantasie is.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 13:39 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En dan beschuldig je Xapt1 van het ophangen van fantasieverhaaltjes...
Waarom geef je niet gewoon toe dat je dit er allemaal bij verzint? Op zich niet erg, maar ga het dan niet verkopen als een feit.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 13:38 schreef 2dope het volgende:
[..]
Het woordje aftuigen bedoel je? Sorry man, dat ging veel te ver inderdaad
quote:omdat ze anders weleens afgetuigd zouden kunnen worden door agressieve Zwitser-tokkies. Niet omdat ze niet kunnen zwemmen, ruzie maken, of niet fris zouden ruiken.
Overigens zijn er wat mij betreft geen goede redenen om hele groepen mensen op voorhand uit te sluiten, enkel omdat ze dezelfde achtergrond hebben.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 13:47 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Nee, ik zeg dat het slechts gissen is naar de werkelijke reden en dat het claimen dat elk argument anders dan het zijne een schijnargument is een gebrek aan fantasie is.
Waarom loop je zo door te zagen over een gechargeerde opmerking? En hoezo 'allemaal' bij verzint? Het enige wat ik verzonnen heb is aftuigen, wat een realistisch scenario is wanneer het gaat om 'vijandigheid en spanningen onder de lokale bevolking'.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 13:49 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Waarom geef je niet gewoon toe dat je dit er allemaal bij verzint?
[..]
Doe ik niet, lees nog eens goed. Wat begrijp je niet aan 'zou kunnen' ? Als jij een staatslot koopt, is het toch een feit dat je kans maakt om te winnen?quote:Op zich niet erg, maar ga het dan niet verkopen als een feit.
Mwah....ik vermoed dat het minder ophef zou veroorzaken en daarnaast kun je het als disco ook anders verkopen dmv leeftijdseisen te gaan stellen. Op basis van leeftijd mensen uitsluiten is namelijk wél toegestaan.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 13:52 schreef KoosVogels het volgende:
Paddy haalde het voorbeeld al eerder aan: Als Spaanse discotheken massaal Nederlandse jongeren gaan weigeren omdat een aantal jonge landgenoten zich niet weet te gedragen tijdens hun vakantie, dan staan wij ook (terecht) op onze achterste poten.
Dit lijkt me ook weer wat overdreven, genoeg mensen die goed kunnen zwemmen zonder zwemdiploma. Hoe moeilijk is zwemmen nou helemaal?quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 14:04 schreef Boris_Karloff het volgende:
Gewoon alleen mensen een zwembad inlaten als ze in bezit zijn van een zwemdiploma, problem solved.
Vraag dat maar aan de Polenquote:Op vrijdag 9 augustus 2013 14:11 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dit lijkt me ook weer wat overdreven, genoeg mensen die goed kunnen zwemmen zonder zwemdiploma. Hoe moeilijk is zwemmen nou helemaal?
Ik heb het niet over leeftijdseisen of wat discotheken anders zouden kunnen doen. Simpel voorbeeld: Spaanse disco's weigeren Nederlandse jongeren. Hoe reageert men?quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 14:05 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Mwah....ik vermoed dat het minder ophef zou veroorzaken en daarnaast kun je het als disco ook anders verkopen dmv leeftijdseisen te gaan stellen. Op basis van leeftijd mensen uitsluiten is namelijk wél toegestaan.
Blijft hypothetisch, maar ik denk minder heftig als dat nu het geval is, omdat er in jouw voorbeeld al sprake is geweest van geweld/overlast e.d. en hier niet. Als mijn geheugen me niet in de steek laat, dan zijn er zelfs al campings in Frankrijk waar geen Nederlanders meer welkom zijn, maar dat zou ik eens moeten op gaan diepen.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 14:31 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik heb het niet over leeftijdseisen of wat discotheken anders zouden kunnen doen. Simpel voorbeeld: Spaanse disco's weigeren Nederlandse jongeren. Hoe reageert men?
Vind het tamelijk belachelijk dat je dan als natie over een kam wordt geschoren.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 14:37 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Blijft hypothetisch, maar ik denk minder heftig als dat nu het geval is, omdat er in jouw voorbeeld al sprake is geweest van geweld/overlast e.d. en hier niet. Als mijn geheugen me niet in de steek laat, dan zijn er zelfs al campings in Frankrijk waar geen Nederlanders meer welkom zijn, maar dat zou ik eens moeten op gaan diepen.
Als uitgangspunt ben ik het met je eens, maar als Nederlandse jongeren dag in, dag uit voor overlast/geweld zouden zorgen in disco's aan de Costa's, dan vind ik het minder vreemd dat men Nederlandsers gaat weigeren als dat men op voorhand al mensen gaat weren, terwijl er nog nooit iets gebeurd is.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 14:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Vind het tamelijk belachelijk dat je dan als natie over een kam wordt geschoren.
Maar die zuipen zich eerst lam en gaan daarna zwemmen, dat is weer een compleet andere discipline.quote:
En als die asielzoekers nou eens lelieblank waren geweest...? Zou er dan ook 'angst voor spanningen' zijn ontstaan?quote:Op donderdag 8 augustus 2013 19:41 schreef Wokkel het volgende:
[..]
http://www.nzz.ch/aktuell(...)agen-tabu-1.18128681
Kan mij wel voorstellen dat je niet zit te wachten op een zwembad vol asielzoekers in een dorpje. Dat zou inderdaad kunnen leiden tot spanningen.
Dit heeft natuurlijk niks met racisme te maken aangezien "asielzoekers geen ras is"quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 14:57 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
En als die asielzoekers nou eens lelieblank waren geweest...? Zou er dan ook 'angst voor spanningen' zijn ontstaan?
Natuurlijk is dit keihard racisme.
Wordt er eens iets democratisch besloten is het weer niet goed. Zeker politiek niet correct of iets in die geest?quote:Op donderdag 8 augustus 2013 19:31 schreef arjan1212 het volgende:
In Zwitserland is een rel ontstaan om een zwembadverbod voor asielzoekers. In de plaats Bremgarten, waar mensen uit Eritrea, Tibet en Sudan worden opgevangen, mogen die buitenlanders het openluchtbad niet in.
De gemeente zegt te willen voorkomen dat „50 asielzoekers tegelijk naar het 'Badi' gaan”. Dat zou tot „spanningen en vijandigheid” kunnen leiden. De regeling is bedoeld „om rekening te houden met de bedenkingen van de bevolking”.
Volgens de Zwitserse evenknie van Vluchtelingenwerk is het zwembadverbod „juridisch en humanitair onhoudbaar”. Andere critici reppen over „open discriminatie”. Over de rel is al bericht in kranten in Groot-Brittannië en Spanje, zo meldt weekblad Der Spiegel.
In Zwitserland wordt traditioneel een restrictief beleid jegens buitenlanders gevoerd. In juni stemde 79 procent van de bevolking voor strengere regels inzake politiek asiel.
In het Alpenland is er een groeiende tendens om „storende personen” te weren uit de openbare ruimte, meent kwaliteitskrant Neue Zürcher Zeitung. Zo haalt de politie bedelaars, hooligans, jongeren, drugsverslaafden en asielzoekers „preventief” weg van bepaalde plaatsen, ook als zij niets hebben misdaan.
is dit nou racisme of niet ?
http://www.telegraaf.nl/b(...)_asielzoekers__.html
Die verkoopster kende Oprah niet ?quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 12:33 schreef DroogDok het volgende:
Ach ja, Zwitserland.
Als die baggershow niet in je land wordt uitgezonden is het nogal wiedes dat je die vette pad niet kent.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 15:06 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
Die verkoopster kende Oprah niet ?
?quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 12:17 schreef bijdehand het volgende:
Hier hadden wij 2 asielzoekerscentra. Elke zomer kwamen die mensen massaal naar het zwembad toe, waardoor de Nederlanders allemaal naar natuurwater moesten uitwijken, omdat de sfeer compleet verziekt was. Meisjes werden lastiggevallen, jongens werden in elkaar geslagen en spullen werden gejat. Nu zijn die asielzoekerscentra weg en het is gewoon weer chill bij het zwembad
Geef een groep mensen te kennen dat er binnenkort een kudde met dronken (en blanke) Oost-blokkers komt binnenvallen, en de spanningen zijn gegarandeerd. Asielzoekers of niet.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 14:57 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
En als die asielzoekers nou eens lelieblank waren geweest...? Zou er dan ook 'angst voor spanningen' zijn ontstaan?
Natuurlijk is dit keihard racisme.
Leg eens uit? Er mogen bijvoorbeeld 3 asielzoekers het zwembad in, komt de 4de word ie geweigerd ??quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 13:21 schreef BlaZ het volgende:
Ik heb het even na gelezen en de berichtgeving klopt helemaal niet, het gaat niet om het verbannen van asielzoekers van bepaalde plaatsen.
Men mag gewoon in het zwembad komen, maar men moet eerst toestemming vragen om te voorkomen dat alle asielzoekers tegelijkertijd van een bepaalde voorziening gebruiken maken.
Dat lijkt me toch een duidelijk nuance verschil.
Het lijkt eerder een maatregel om te voorkomen dat er 50 asielzoekers tegelijk eenzelfde faciliteit betreden of enkel onder begeleiding om problemen te voorkomen.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 15:12 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
Leg eens uit? Er mogen bijvoorbeeld 3 asielzoekers het zwembad in, komt de 4de word ie geweigerd ??
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |