abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129861125
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 12:44 schreef paddy het volgende:

[..]

Dat gevoel geeft het bericht mij ook. Lees ik tenminste uit de reden die werd opgegeven.
Anders had ik berichtgeving verwacht in de richting van:

'Naar aanleiding van de vele incidenten waar asielzoekers bij betrokken zijn geweest, is besloten om...'
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_129861196
Toch mooi dat asielzoekers altijd gezien worden als het as van het kwaad terwijl (afgezien van kleinburgerlijk gezeik en lokale problematiek in dorpjes) er eigenlijk helemaal nooit echte grootschalige problemen zijn met asielzoekers, afgezien van de opvang van asielzoekers an sich. Ik heb de indruk dat vluchtelingen (dus "voormalige" asielzoekers) over het algemeen vrij goed integreren. De meeste Servische/Bosnische jongens die ik ken zouden door de meeste mensen niet eens gezien worden als "allochtoon" totdat mensen hun achternaam zien.
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 12:49:04 #123
241662 Jian
Well, well, well
pi_129861201
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 12:40 schreef Ludd het volgende:

[..]

Ik zie dat echt anders. Als die mensen écht gevlucht zijn (en niet om economische redenen) zullen ze zeer dankbaar zijn dat ze goed opgevangen worden en een veilig heenkomen gevonden hebben. Tijdens deze procedure wordt beoordeeld of hun aanvraag terecht is. Als deze aanvraag terecht blijkt krijgen ze een verblijfsvergunning, en dan kunnen ze van alle voorzieningen gebruik maken. Ik snap echt niet wat daar niet billijk aan is.

Wat wil jij dan? Dat je ze eerst volledig opneemt in de maatschappij en dan alsnog het land uit zet? Want dan krijg je schrijnende situaties omdat die mensen dan al helemaal ingeburgerd zijn.
Ja, aardig, maar ho ho, nu ga je toch echt voorbij aan de redenen waarom die mensen het zwembad niet in mogen; "Dat zou tot „spanningen en vijandigheid” kunnen leiden. De regeling is bedoeld „om rekening te houden met de bedenkingen van de bevolking”." Zo staat het in de Op!

Eng!
pi_129861248
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 21:32 schreef LXIV het volgende:
Misschien is er al het een en ander voorgevallen. Voordat ze 'ineens' niet meer welkom waren in het zwembad.
Er is vast en zeker aan de Spaanse stranden ook wel eens wat voorgevallen met Nederlanders. )was zelfs aanwezig met een rel tussen Nederlandse jongeren en Spaanse jongeren) Dus mij als Nederlander met mijn gezin maar van het strand weren?

Ik begrijp trouwens net zo min de generalisatie naar asielzoekers toe als dat ik ook de generalisatie naar elke Zwitser niet begrijp in dit topic
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_129861249
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 12:45 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik heb er best problemen mee om iemand, in afwachting van de uitkomst van de procedure, op te sluiten in een of ander asielzoekerscentrum.
In dit geval wordt niemand opgesloten.

quote:
[q]
Maar goed, ik blijf m'n best doen, maar zie nog steeds niet in waarom het normaal zou moeten zijn om asielzoekers de toegang te ontzeggen tot publieke voorzieningen.
Dat is een overweging waar wij naar kunnen gissen. Wellicht is het omdat er gewoon geen resources zijn om uit te leggen hoe men zich moet gedragen in een zwembad, ik kan mij voorstellen dat het een aardige cultuurschok kan zijn voor mensen uit den vreemde.
pi_129861297
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 11:13 schreef betyar het volgende:

[..]

Rusland wil geen homo's in zwembaden. Krijg je spanningen van.
Net zo idioot
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
pi_129861330
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 12:45 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik heb er best problemen mee om iemand, in afwachting van de uitkomst van de procedure, op te sluiten in een of ander asielzoekerscentrum.
Ik weet zeker dat mensen die echt gevlucht zijn ook blij zijn dat een veilig onderkomen gevonden hebben waar ze tijdelijk moeten verblijven, en dat al het andere ondergeschikt is. Heb je enig idee hoe vluchtelingen in de regio van brandhaarden opgevangen worden?

quote:
En 'straks zijn ze geintegreerd', wat jij stelt, is natuurlijk ook onzin.
Dit is anders een zeer veel gehoord argument die gebruikt wordt tegen uitzetten van asielzoekers.

quote:
Of wil jij die mensen een jaar of tien opsluiten in zo'n centrum.
Nope, hoe korter hoe beter. Dat sommige procedures nu zo lang duren is de grondslag van veel van de schrijnende gevallen. Dit komt echter wel omdat de aanvraag dan snel afgewezen wordt, maar dat de aanvrager steeds in beroep blijft gaan. De aanvraag blijft dan onterecht, maar door al die beroepzaken zitten ze al wel in Nederland, en dat wordt dan gebruikt als argument op toch maar een verblijfsvergunning te geven.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ludd op 09-08-2013 13:03:06 ]
pi_129861336
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 12:50 schreef Wokkel het volgende:

[..]

In dit geval wordt niemand opgesloten.

[..]

Dat is een overweging waar wij naar kunnen gissen. Wellicht is het omdat er gewoon geen resources zijn om uit te leggen hoe men zich moet gedragen in een zwembad, ik kan mij voorstellen dat het een aardige cultuurschok kan zijn voor mensen uit den vreemde.
Ah, ja, het is wellicht voor de bestwil van asielzoekers!
pi_129861392
quote:
10s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 12:53 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ah, ja, het is wellicht voor de bestwil van asielzoekers!
Nee. Als in het thuisland andere normen en waarden gelden bij het zien van bloot kan het tot spanningen leiden. Nogmaals, het zou kunnen.
pi_129861438
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 12:55 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Nee. Als in het thuisland andere normen en waarden gelden bij het zien van bloot kan het tot spanningen leiden. Nogmaals, het zou kunnen.
Dan flikker je ze het zwembad uit als ze zich niet aan de regels houden.
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 12:59:00 #131
241662 Jian
Well, well, well
pi_129861493
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 12:57 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Als ze zich misdragen, zonder pardon, maar pas dan! (wij zijn het eens, ik ga snel naar een ander topic)
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 12:59:27 #132
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_129861505
En op individuele basis.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_129861508
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 12:57 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Voorkomen is beter dan genezen denkt men schijnbaar en ik kan mij daar wel iets bij voorstellen. Een beetje vluchteling heeft aardig wat (psychische) problemen en zal dus goed begeleid moeten worden voor ieders bestwil.
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 13:00:09 #134
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_129861520
Ik raad je What is the what van Dave Eggers aan als leesvoer.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 13:01:49 #135
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_129861561
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 12:59 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Voorkomen is beter dan genezen denkt men schijnbaar en ik kan mij daar wel iets bij voorstellen. Een beetje vluchteling heeft aardig wat (psychische) problemen en zal dus goed begeleid moeten worden voor ieders bestwil.
Bovendien spreken ze de taal niet wat in een zwembad kan leiden tot gevaarlijke situaties. Als er dadelijk een asielzoeker verdrinkt is krijgt het zwembad de schuld, dus dit is een practische oplossing.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_129861625
quote:

Er zijn in Bremgarten 32 zones waar de asielzoekers niet mogen komen en in 1 daarvan bevind zich het zwembad. Aardige theorie van je dat het met cultuurschok in het zwembad te maken heeft, maar die theorie kunnen we dus ook weggooien, aangezien het niet alleen het zwembad is waar ze worden geweerd, maar op veel meer plekken.

pi_129861651
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 13:03 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Er zijn in Bremgarten 32 zones waar de asielzoekers niet mogen komen en in 1 daarvan bevind zich het zwembad. Aardige theorie van je dat het met cultuurschok in het zwembad te maken heeft, maar die theorie kunnen we dus ook weggooien, aangezien het niet alleen het zwembad is waar ze worden geweerd, maar op veel meer plekken.
Heb ik ergens gezegd dat dat de enige overweging zou kunnen zijn?
pi_129861676
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 13:03 schreef Kingstown het volgende:

[..]

32 zones? :o Heb je een overzicht?
pi_129861703
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 13:04 schreef Ludd het volgende:

[..]

32 zones? :o Heb je een overzicht?
Overzichtsplaatje net toegevoegd. ;)
pi_129861708
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 13:01 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Bovendien spreken ze de taal niet wat in een zwembad kan leiden tot gevaarlijke situaties. Als er dadelijk een asielzoeker verdrinkt is krijgt het zwembad de schuld, dus dit is een practische oplossing.
Toeristen voortaan ook maar weren dan.
  Eindredactie Games vrijdag 9 augustus 2013 @ 13:05:52 #141
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_129861712
Er gaan nog steeds heel veel mensen voorbij aan het feit dat ze geweigerd worden omdat ze anders weleens afgetuigd zouden kunnen worden door agressieve Zwitser-tokkies. Niet omdat ze niet kunnen zwemmen, ruzie maken, of niet fris zouden ruiken.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 13:09:13 #142
56749 BlaZ
pi_129861822
Wat een prachtig dorp overigens, kan goed begrijpen dat ze het asielzoekervrij willen houden.

Lijkt me dat ze het asielzoekerscentrum gewoon weg willen en dat op deze manier proberen te bewerkstelligen.

vrijdag 9 augustus 2013 @ 13:10:52 #143
241662 Jian
Well, well, well
pi_129861892
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 13:05 schreef 2dope het volgende:
Er gaan nog steeds heel veel mensen voorbij aan het feit dat ze geweigerd worden omdat ze anders weleens afgetuigd zouden kunnen worden door agressieve Zwitser-tokkies. Niet omdat ze niet kunnen zwemmen, ruzie maken, of niet fris zouden ruiken.
Ik zou die agressieve Zwitser-tokkies op het hart drukken dat niet te doen en vertellen dat één ieder, tokkie of asielzoeker, die zich in het zwembad misdraagt, keihard wordt aangepakt door de daar aanwezige agenten, al dan niet in zwembroek.
pi_129861941
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 13:05 schreef 2dope het volgende:
Dat zou schokkend zijn, waar heb je dat feit vandaan gehaald?
pi_129861947
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 12:59 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Ik niet, want het heeft niets van doen met het zich bekommeren om asielzoekers, maar alles met de belangen van intolerante inwoners die asielzoekers vies, crimineel en eng vinden.
pi_129861950
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 13:09 schreef BlaZ het volgende:
Wat een prachtig dorp overigens, kan goed begrijpen dat ze het asielzoekervrij willen houden.

Lijkt me dat ze het asielzoekerscentrum gewoon weg willen en dat op deze manier proberen te bewerkstelligen.

[ afbeelding ]
Aparte architectuur, zeker qua combinatie. Het heeft wel iets sprookjesachtig.
pi_129861963
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 13:12 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik niet, want het heeft niets van doen met het zich bekommeren om asielzoekers, maar alles met de belangen van intolerante inwoners die asielzoekers vies, crimineel en eng vinden.
Aanname..neem ik aan?
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 13:12:54 #148
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_129861974
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 12:52 schreef paddy het volgende:

[..]

Net zo idioot
Weinig van te merken hier. Blijkbaar zijn er toch verschillen in de mens en de daartoe behorende rechten.
  Eindredactie Games vrijdag 9 augustus 2013 @ 13:13:09 #149
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_129861980
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 13:10 schreef Jian het volgende:

[..]

Ik zou die agressieve Zwitser-tokkies op het hart drukken dat niet te doen en vertellen dat één ieder, tokkie of asielzoeker, die zich in het zwembad misdraagt, keihard wordt aangepakt door de daar aanwezige agenten, al dan niet in zwembroek.
My thoughts.
Het gaat overigens niet alleen om zwembaden, maar ook publieke voorzieningen als sportclubs en scholen.

Feest gaat trouwens niet door:

quote:
Speaking on the issue for the first time on Friday, the justice minister said: “constitutional rights are for everyone and are not negotiable”, the Blick newspaper reported in its online edition.

“There is no general, preventive ban on using the pool. There are no grounds for this and no legal basis,” the minister said.

Sommaruga was responding to a decision by the authorities in Bremgarten in the canton of Aargau to bar residents in a new asylum centre there from public sport venues and schools.

Earlier this week the head of the Federal Office for Migration, Mario Gattiker, told the Tages-Anzeiger newspaper it was “totally normal” for the town authorities to limit asylum seekers’ freedom of movement.

Bremgarten in the canton of Aargau is hosting the first temporary federal asylum centre to open since June when voters approved changes to the law designed to speed up the asylum process.
http://www.thelocal.ch/20(...)negotiable-sommaruga
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_129861997
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 13:09 schreef BlaZ het volgende:

[ afbeelding ]
Heel zwitserland is prachtig, en hoewel ze ansich niets tegen asielzoekers hebben, hebben ze dat wel tegen profiteurs. Daarnaast kan de gemiddelde politieke vluchteling zich toch geen leven permiteren in het o zo dure zwitserland
pi_129862126
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 13:12 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Aanname..neem ik aan?
Nee. Er zijn geen logische of iig redelijke verklaringen voor te verzinnen, anders dan alle schijnargumenten die hier de revue zijn gepasseerd.
pi_129862168
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 13:16 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nee. Er zijn geen logische of iig redelijke verklaringen voor te verzinnen, anders dan alle schijnargumenten die hier de revue zijn gepasseerd.
Ah. Dus omdat je fantasie ophoudt moet het wel jouw argument zijn?

Logisch.
pi_129862172
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 13:10 schreef Jian het volgende:

[..]

Voor de verandering eens een keer eens met Jian, heeft er iemand drugs in m'n koffie gegooid? Oh wacht.
  Eindredactie Games vrijdag 9 augustus 2013 @ 13:18:22 #154
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_129862177
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 13:12 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Dat zou schokkend zijn, waar heb je dat feit vandaan gehaald?
Uit de OP.

Zie ook deze post van paddy.
pi_129862218
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 13:18 schreef 2dope het volgende:

[..]

Uit de OP.

Wijs even aan waar iets staat over aftuigen?
pi_129862262
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 13:18 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Logisch.
Jouw fantasie over mogelijke culturele problemen in het zwembad mocht er ook wel wezen trouwens.

Wel grappig dat Zwitserse reageerders Nederland als voorbeeld nemen. :7

quote:
Wir müssen das so machen wie die Holländer. Ein einziges Auffangzentrum, das eingezäunt ist. Asylgesuche in 8 Tagen abwickeln. Die echten Asylanten bekommen den Status, alle anderen werden wieder ausgewiesen. Das Modell Holland befürworten übrigens auch Menschenrechtsorganisationen.
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 13:21:02 #157
213215 Interloper
Verdomd gezellig hiero
pi_129862296
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 13:18 schreef 2dope het volgende:

[..]

Uit de OP.

Dus de afwezigheid van nadere toelichting is opeens bewijs voor een interpretatie die meer in jouw straatje past?

Hoe PVV-achtig.
Searchers after horror haunt strange, far places.
pi_129862305
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 13:13 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:

[..]

Heel zwitserland is prachtig, en hoewel ze ansich niets tegen asielzoekers hebben, hebben ze dat wel tegen profiteurs. Daarnaast kan de gemiddelde politieke vluchteling zich toch geen leven permiteren in het o zo dure zwitserland
Mmmm tegenwoordig de Zwitser zelf ook niet blijkt wel Update: dinsdag 2 aug 2011, 08:41
quote:
[.....lees rest in bron..]De branche vreest vooral voor het wintersportseizoen. Wie nu de berichten over de dure frank hoort, zal de komende maanden minder snel voor Zwitserland kiezen om een skivakantie te boeken. Bijkomend probleem is dat de Zwitsers zelf vaker naar het buitenland gaan: ze krijgen voor hun vakantiefrank veel meer euro's als ze kiezen voor een van de buurlanden, want die hebben allemaal de euro.

Ook de detailhandel lijdt eronder. Boodschappen doen in het veel goedkopere Duitsland werd lange tijd vooral stiekem gedaan. Maar nu ook de grootste boulevardkrant officieel verkondigt dat het geen landverraad meer is om je geld in het buitenland uit te geven, is het hek van de dam. "De schaamte zal u snel vergaan, als u ziet hoeveel landgenoten, net als u, aan de kassa in Euroland staan", aldus Blick.[....lees rest in bron...]
http://nos.nl/artikel/260062-zwitserland-ineens-veel-duurder.html
pi_129862306
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 13:18 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Logisch.
Er zal vast een logische verklaring zijn voor intolerantie, dat maakt intolerantie echter niet minder verwerpelijk.
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 13:21:29 #160
56749 BlaZ
pi_129862313
Ik heb het even na gelezen en de berichtgeving klopt helemaal niet, het gaat niet om het verbannen van asielzoekers van bepaalde plaatsen.

Men mag gewoon in het zwembad komen, maar men moet eerst toestemming vragen om te voorkomen dat alle asielzoekers tegelijkertijd van een bepaalde voorziening gebruiken maken.

Dat lijkt me toch een duidelijk nuance verschil.
  Eindredactie Games vrijdag 9 augustus 2013 @ 13:23:30 #161
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_129862402
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 13:19 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Wijs even aan waar iets staat over aftuigen?
Je hebt gelijk, spanningen en vijandigheid bij de lokale bevolking staat daar volledig los van :')

. Er staat 'zouden kunnen' trouwens, als je zo graag wil door jammeren over een woordje i.p.v. inhoudelijk er op ingaan.
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 13:25:39 #162
213215 Interloper
Verdomd gezellig hiero
pi_129862492
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 13:21 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Er zal vast een logische verklaring zijn voor intolerantie, dat maakt intolerantie echter niet minder verwerpelijk.
Eerst nog even aantonen dat er sprake is van intolerantie. Dat men een preemptief besluit neemt, betekent niet dat dat besluit ook een reflectie is van de werkelijkheid. Zie Amerika.
Searchers after horror haunt strange, far places.
pi_129862512
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 13:21 schreef BlaZ het volgende:
Ik heb het even na gelezen en de berichtgeving klopt helemaal niet, het gaat niet om het verbannen van asielzoekers van bepaalde plaatsen.

Men mag gewoon in het zwembad komen, maar men moet eerst toestemming vragen om te voorkomen dat alle asielzoekers tegelijkertijd van een bepaalde voorziening gebruiken maken.

Dat lijkt me toch een duidelijk nuance verschil.
Ook niet helemaal waar.
Ze mogen idd wel in de rode zones komen, mits onder begeleiding. Beetje zoals dat bij ons vaak bij kinderen geldt.

quote:
Der Zutritt in allen Zonen sei Asylsuchenden in Begleitung einer Betreuungsperson jederzeit möglich.
http://www.bernerzeitung.(...)ndnis/story/16009156
Het is gewoon een misverstandje. Niets aan de hand....allemaal doorlopen aub.
pi_129862553
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 13:23 schreef 2dope het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, spanningen en vijandigheid bij de lokale bevolking staat daar volledig los van :')

. Er staat 'zouden kunnen' trouwens, als je zo graag wil door jammeren over een woordje i.p.v. inhoudelijk er op ingaan.
Jij ben de persoon die een feit benoemt wat dus gebaseerd is op lucht. Eigenlijk zeg je dus
quote:
Er gaan nog steeds heel veel mensen voorbij aan het feit dat ze geweigerd worden
en is de rest erbij verzonnen om een bepaalde draai te geven?
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 13:28:52 #165
241662 Jian
Well, well, well
pi_129862612
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 13:13 schreef 2dope het volgende:

Feest gaat trouwens niet door:

http://www.thelocal.ch/20(...)negotiable-sommaruga
Nou, lijkt me duidelijk, Zwitserse justitie zegt geen enkele grond voor weigering, klaar, opgelost! ^O^
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 13:29:45 #166
56749 BlaZ
pi_129862647
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 13:26 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Ook niet helemaal waar.
Ze mogen idd wel in de rode zones komen, mits onder begeleiding. Beetje zoals dat bij ons vaak bij kinderen geldt.

[..]

Het is gewoon een misverstandje. Niets aan de hand....allemaal doorlopen aub.
Het ene artikel zegt onder begeleiding het andere enkel met toestemming. :P Lekker duidelijk.
pi_129862712
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 13:29 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Het ene artikel zegt onder begeleiding het andere enkel met toestemming. :P Lekker duidelijk.
True....dat is trouwens wel vaker een probleem bij media-berichtgeving. ;)

Ik probeer in dit soort gevallen dan maar media in het land van herkomst te checken in de hoop dat daar het meest betrouwbare nieuws staat, maar dat is natuurlijk ook niet altijd het geval.
pi_129862714
Zwitserland prachtland

http://www.volkskrant.nl/(...)te-duur-voor-u.dhtml

quote:
Oprah Winfrey is tijdens een recent bezoek aan Zwitserland naar eigen zeggen het slachtoffer geworden van racisme. Een verkoopster weigerde de talkshowhost, een van de rijkste vrouwen ter wereld, te helpen in een tassenzaak in Zurich. De tassen zouden 'te duur' zijn voor de presentatrice.

Winfrey sprak met Entertainment Tonight onder anderen over racisme in Amerika na gebruik van het woord nigger door tv-kok Paula Deen. Zelf is zij naar eigen zeggen nooit zo genoemd: 'Niemand met enig verstand haalt het in zijn hoofd het n-woord tegen mij te zeggen.'

Volgens Winfrey is het racisme waar zij mee te maken krijgt veel implicieter. 'Als ik een belangrijke vergadering heb waar ik de enige vrouw én enige donkere persoon ben, dan voel ik dat de energie in de zaal anders is. Of er sprake is van racisme of seksisme, kan ik moeilijk zeggen.'

Maar in het buitenland ervoer Oprah een wat explicieter vorm van racisme. Onlangs was zij in Zwitserland voor de bruiloft van Tina Turner. Toen zij besloot een tas voor zichzelf te kopen in een tassenwinkel in Zurich, kreeg zij een verrassend antwoord van de verkoopster: 'Deze tas is te duur voor u.'

Volgens Oprah herkende de winkelmedewerker haar niet, omdat haar show daar niet wordt uitgezonden. Na, zonder succes, herhaaldelijk vriendelijk verzocht te hebben de tas toch te mogen bekijken, besloot zij de winkel zonder veel ophef te verlaten. 'Ik had er op twee manieren mee om kunnen gaan: ik had heel kwaad kunnen worden, maar wat heeft dat voor zin.'
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 13:34:21 #169
241662 Jian
Well, well, well
pi_129862817
quote:
De vraag is natuurlijk wat kostte die tas nu? zolang we dat niet weten, weten we natuurlijk ook niet of die verkoopster wellicht gelijk had .......
pi_129862847
quote:
10s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 13:34 schreef Jian het volgende:

[..]

De vraag is natuurlijk wat kostte die tas nu? zolang we dat niet weten, weten we natuurlijk ook niet of die verkoopster wellicht gelijk had .......
25k
Wat an sich al klachtwaardig is.
  Eindredactie Games vrijdag 9 augustus 2013 @ 13:38:31 #171
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_129862963
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 13:27 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Jij ben de persoon die een feit benoemt wat dus gebaseerd is op lucht. Eigenlijk zeg je dus

[..]

en is de rest erbij verzonnen om een bepaalde draai te geven?
Het woordje aftuigen bedoel je? Sorry man, dat ging veel te ver inderdaad ;(
pi_129862976
quote:
En dan beschuldig je Xapt1 van het ophangen van fantasieverhaaltjes...
pi_129863257
quote:
15s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 13:39 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En dan beschuldig je Xapt1 van het ophangen van fantasieverhaaltjes...
Nee, ik zeg dat het slechts gissen is naar de werkelijke reden en dat het claimen dat elk argument anders dan het zijne een schijnargument is een gebrek aan fantasie is.
pi_129863313
quote:
9s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 13:38 schreef 2dope het volgende:

[..]

Het woordje aftuigen bedoel je? Sorry man, dat ging veel te ver inderdaad ;(
Waarom geef je niet gewoon toe dat je dit er allemaal bij verzint? Op zich niet erg, maar ga het dan niet verkopen als een feit.

quote:
omdat ze anders weleens afgetuigd zouden kunnen worden door agressieve Zwitser-tokkies. Niet omdat ze niet kunnen zwemmen, ruzie maken, of niet fris zouden ruiken.
pi_129863417
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 13:47 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Nee, ik zeg dat het slechts gissen is naar de werkelijke reden en dat het claimen dat elk argument anders dan het zijne een schijnargument is een gebrek aan fantasie is.
Overigens zijn er wat mij betreft geen goede redenen om hele groepen mensen op voorhand uit te sluiten, enkel omdat ze dezelfde achtergrond hebben.

Paddy haalde het voorbeeld al eerder aan: Als Spaanse discotheken massaal Nederlandse jongeren gaan weigeren omdat een aantal jonge landgenoten zich niet weet te gedragen tijdens hun vakantie, dan staan wij ook (terecht) op onze achterste poten.
  Eindredactie Games vrijdag 9 augustus 2013 @ 13:58:00 #176
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_129863614
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 13:49 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Waarom geef je niet gewoon toe dat je dit er allemaal bij verzint?

[..]

Waarom loop je zo door te zagen over een gechargeerde opmerking? En hoezo 'allemaal' bij verzint? Het enige wat ik verzonnen heb is aftuigen, wat een realistisch scenario is wanneer het gaat om 'vijandigheid en spanningen onder de lokale bevolking'.

quote:
Op zich niet erg, maar ga het dan niet verkopen als een feit.
Doe ik niet, lees nog eens goed. Wat begrijp je niet aan 'zou kunnen' ? Als jij een staatslot koopt, is het toch een feit dat je kans maakt om te winnen? :s)
pi_129863848
Gewoon alleen mensen een zwembad inlaten als ze in bezit zijn van een zwemdiploma, problem solved.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_129863911
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 13:52 schreef KoosVogels het volgende:

Paddy haalde het voorbeeld al eerder aan: Als Spaanse discotheken massaal Nederlandse jongeren gaan weigeren omdat een aantal jonge landgenoten zich niet weet te gedragen tijdens hun vakantie, dan staan wij ook (terecht) op onze achterste poten.
Mwah....ik vermoed dat het minder ophef zou veroorzaken en daarnaast kun je het als disco ook anders verkopen dmv leeftijdseisen te gaan stellen. Op basis van leeftijd mensen uitsluiten is namelijk wél toegestaan.
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 14:11:13 #179
56749 BlaZ
pi_129864103
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 14:04 schreef Boris_Karloff het volgende:
Gewoon alleen mensen een zwembad inlaten als ze in bezit zijn van een zwemdiploma, problem solved.
Dit lijkt me ook weer wat overdreven, genoeg mensen die goed kunnen zwemmen zonder zwemdiploma. Hoe moeilijk is zwemmen nou helemaal?
pi_129864288
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 14:11 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Dit lijkt me ook weer wat overdreven, genoeg mensen die goed kunnen zwemmen zonder zwemdiploma. Hoe moeilijk is zwemmen nou helemaal?
Vraag dat maar aan de Polen :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')