Net zo idiootquote:Op vrijdag 9 augustus 2013 11:13 schreef betyar het volgende:
[..]
Rusland wil geen homo's in zwembaden. Krijg je spanningen van.
Ik weet zeker dat mensen die echt gevlucht zijn ook blij zijn dat een veilig onderkomen gevonden hebben waar ze tijdelijk moeten verblijven, en dat al het andere ondergeschikt is. Heb je enig idee hoe vluchtelingen in de regio van brandhaarden opgevangen worden?quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 12:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik heb er best problemen mee om iemand, in afwachting van de uitkomst van de procedure, op te sluiten in een of ander asielzoekerscentrum.
Dit is anders een zeer veel gehoord argument die gebruikt wordt tegen uitzetten van asielzoekers.quote:En 'straks zijn ze geintegreerd', wat jij stelt, is natuurlijk ook onzin.
Nope, hoe korter hoe beter. Dat sommige procedures nu zo lang duren is de grondslag van veel van de schrijnende gevallen. Dit komt echter wel omdat de aanvraag dan snel afgewezen wordt, maar dat de aanvrager steeds in beroep blijft gaan. De aanvraag blijft dan onterecht, maar door al die beroepzaken zitten ze al wel in Nederland, en dat wordt dan gebruikt als argument op toch maar een verblijfsvergunning te geven.quote:Of wil jij die mensen een jaar of tien opsluiten in zo'n centrum.
Ah, ja, het is wellicht voor de bestwil van asielzoekers!quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 12:50 schreef Wokkel het volgende:
[..]
In dit geval wordt niemand opgesloten.
[..]
Dat is een overweging waar wij naar kunnen gissen. Wellicht is het omdat er gewoon geen resources zijn om uit te leggen hoe men zich moet gedragen in een zwembad, ik kan mij voorstellen dat het een aardige cultuurschok kan zijn voor mensen uit den vreemde.
Nee. Als in het thuisland andere normen en waarden gelden bij het zien van bloot kan het tot spanningen leiden. Nogmaals, het zou kunnen.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 12:53 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ah, ja, het is wellicht voor de bestwil van asielzoekers!
Dan flikker je ze het zwembad uit als ze zich niet aan de regels houden.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 12:55 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Nee. Als in het thuisland andere normen en waarden gelden bij het zien van bloot kan het tot spanningen leiden. Nogmaals, het zou kunnen.
Als ze zich misdragen, zonder pardon, maar pas dan! (wij zijn het eens, ik ga snel naar een ander topic)quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 12:57 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dan flikker je ze het zwembad uit als ze zich niet aan de regels houden.
Voorkomen is beter dan genezen denkt men schijnbaar en ik kan mij daar wel iets bij voorstellen. Een beetje vluchteling heeft aardig wat (psychische) problemen en zal dus goed begeleid moeten worden voor ieders bestwil.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 12:57 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dan flikker je ze het zwembad uit als ze zich niet aan de regels houden.
Bovendien spreken ze de taal niet wat in een zwembad kan leiden tot gevaarlijke situaties. Als er dadelijk een asielzoeker verdrinkt is krijgt het zwembad de schuld, dus dit is een practische oplossing.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 12:59 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Voorkomen is beter dan genezen denkt men schijnbaar en ik kan mij daar wel iets bij voorstellen. Een beetje vluchteling heeft aardig wat (psychische) problemen en zal dus goed begeleid moeten worden voor ieders bestwil.
Er zijn in Bremgarten 32 zones waar de asielzoekers niet mogen komen en in 1 daarvan bevind zich het zwembad. Aardige theorie van je dat het met cultuurschok in het zwembad te maken heeft, maar die theorie kunnen we dus ook weggooien, aangezien het niet alleen het zwembad is waar ze worden geweerd, maar op veel meer plekken.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 12:50 schreef Wokkel het volgende:
Dat is een overweging waar wij naar kunnen gissen. Wellicht is het omdat er gewoon geen resources zijn om uit te leggen hoe men zich moet gedragen in een zwembad, ik kan mij voorstellen dat het een aardige cultuurschok kan zijn voor mensen uit den vreemde.
Heb ik ergens gezegd dat dat de enige overweging zou kunnen zijn?quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 13:03 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Er zijn in Bremgarten 32 zones waar de asielzoekers niet mogen komen en in 1 daarvan bevind zich het zwembad. Aardige theorie van je dat het met cultuurschok in het zwembad te maken heeft, maar die theorie kunnen we dus ook weggooien, aangezien het niet alleen het zwembad is waar ze worden geweerd, maar op veel meer plekken.
32 zones?quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 13:03 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Er zijn in Bremgarten 32 zones waar de asielzoekers niet mogen komen en in 1 daarvan bevind zich het zwembad. Aardige theorie van je dat het met cultuurschok in het zwembad te maken heeft, maar die theorie kunnen we dus ook weggooien, aangezien het niet alleen het zwembad is waar ze worden geweerd, maar op veel meer plekken.
Toeristen voortaan ook maar weren dan.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 13:01 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Bovendien spreken ze de taal niet wat in een zwembad kan leiden tot gevaarlijke situaties. Als er dadelijk een asielzoeker verdrinkt is krijgt het zwembad de schuld, dus dit is een practische oplossing.
Ik zou die agressieve Zwitser-tokkies op het hart drukken dat niet te doen en vertellen dat één ieder, tokkie of asielzoeker, die zich in het zwembad misdraagt, keihard wordt aangepakt door de daar aanwezige agenten, al dan niet in zwembroek.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 13:05 schreef 2dope het volgende:
Er gaan nog steeds heel veel mensen voorbij aan het feit dat ze geweigerd worden omdat ze anders weleens afgetuigd zouden kunnen worden door agressieve Zwitser-tokkies. Niet omdat ze niet kunnen zwemmen, ruzie maken, of niet fris zouden ruiken.
Dat zou schokkend zijn, waar heb je dat feit vandaan gehaald?quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 13:05 schreef 2dope het volgende:
Er gaan nog steeds heel veel mensen voorbij aan het feit dat ze geweigerd worden omdat ze anders weleens afgetuigd zouden kunnen worden door agressieve Zwitser-tokkies. Niet omdat ze niet kunnen zwemmen, ruzie maken, of niet fris zouden ruiken.
Ik niet, want het heeft niets van doen met het zich bekommeren om asielzoekers, maar alles met de belangen van intolerante inwoners die asielzoekers vies, crimineel en eng vinden.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 12:59 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Voorkomen is beter dan genezen denkt men schijnbaar en ik kan mij daar wel iets bij voorstellen. Een beetje vluchteling heeft aardig wat (psychische) problemen en zal dus goed begeleid moeten worden voor ieders bestwil.
Aparte architectuur, zeker qua combinatie. Het heeft wel iets sprookjesachtig.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 13:09 schreef BlaZ het volgende:
Wat een prachtig dorp overigens, kan goed begrijpen dat ze het asielzoekervrij willen houden.
Lijkt me dat ze het asielzoekerscentrum gewoon weg willen en dat op deze manier proberen te bewerkstelligen.
[ afbeelding ]
Aanname..neem ik aan?quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 13:12 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik niet, want het heeft niets van doen met het zich bekommeren om asielzoekers, maar alles met de belangen van intolerante inwoners die asielzoekers vies, crimineel en eng vinden.
Weinig van te merken hier. Blijkbaar zijn er toch verschillen in de mens en de daartoe behorende rechten.quote:
My thoughts.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 13:10 schreef Jian het volgende:
[..]
Ik zou die agressieve Zwitser-tokkies op het hart drukken dat niet te doen en vertellen dat één ieder, tokkie of asielzoeker, die zich in het zwembad misdraagt, keihard wordt aangepakt door de daar aanwezige agenten, al dan niet in zwembroek.
http://www.thelocal.ch/20(...)negotiable-sommarugaquote:Speaking on the issue for the first time on Friday, the justice minister said: “constitutional rights are for everyone and are not negotiable”, the Blick newspaper reported in its online edition.
“There is no general, preventive ban on using the pool. There are no grounds for this and no legal basis,” the minister said.
Sommaruga was responding to a decision by the authorities in Bremgarten in the canton of Aargau to bar residents in a new asylum centre there from public sport venues and schools.
Earlier this week the head of the Federal Office for Migration, Mario Gattiker, told the Tages-Anzeiger newspaper it was “totally normal” for the town authorities to limit asylum seekers’ freedom of movement.
Bremgarten in the canton of Aargau is hosting the first temporary federal asylum centre to open since June when voters approved changes to the law designed to speed up the asylum process.
Heel zwitserland is prachtig, en hoewel ze ansich niets tegen asielzoekers hebben, hebben ze dat wel tegen profiteurs. Daarnaast kan de gemiddelde politieke vluchteling zich toch geen leven permiteren in het o zo dure zwitserlandquote:Op vrijdag 9 augustus 2013 13:09 schreef BlaZ het volgende:
Wat een prachtig dorp overigens, kan goed begrijpen dat ze het asielzoekervrij willen houden.
Lijkt me dat ze het asielzoekerscentrum gewoon weg willen en dat op deze manier proberen te bewerkstelligen.
[ afbeelding ]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |