abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129840250
In Zwitserland is een rel ontstaan om een zwembadverbod voor asielzoekers. In de plaats Bremgarten, waar mensen uit Eritrea, Tibet en Sudan worden opgevangen, mogen die buitenlanders het openluchtbad niet in.

De gemeente zegt te willen voorkomen dat „50 asielzoekers tegelijk naar het 'Badi' gaan”. Dat zou tot „spanningen en vijandigheid” kunnen leiden. De regeling is bedoeld „om rekening te houden met de bedenkingen van de bevolking”.

Volgens de Zwitserse evenknie van Vluchtelingenwerk is het zwembadverbod „juridisch en humanitair onhoudbaar”. Andere critici reppen over „open discriminatie”. Over de rel is al bericht in kranten in Groot-Brittannië en Spanje, zo meldt weekblad Der Spiegel.

In Zwitserland wordt traditioneel een restrictief beleid jegens buitenlanders gevoerd. In juni stemde 79 procent van de bevolking voor strengere regels inzake politiek asiel.

In het Alpenland is er een groeiende tendens om „storende personen” te weren uit de openbare ruimte, meent kwaliteitskrant Neue Zürcher Zeitung. Zo haalt de politie bedelaars, hooligans, jongeren, drugsverslaafden en asielzoekers „preventief” weg van bepaalde plaatsen, ook als zij niets hebben misdaan.

is dit nou racisme of niet ?

http://www.telegraaf.nl/b(...)_asielzoekers__.html
  donderdag 8 augustus 2013 @ 19:32:34 #2
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_129840288
Ja, dat is racisme. En al die mensen niet gewoon een Zwitsers paspoort geven is ook racisme!
Graag op anoniem
pi_129840410
Nee joh, dat is volstrekt normaal. Net zoals dat een jaar of wat geleden geen trek hadden in joden in het openluchtbad. Dat zou immers alleen maar zorgen voor spanningen. Niet meer dan terecht dus.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_129840449
Nee dat is geen racisme de meerderheid van de zwitserse bevolking heeft er voor gekozen.
Ура для россии
pi_129840478
Nog even en ze maken speciale douches voor die mensen.
pi_129840503
quote:
14s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 19:37 schreef Woestijnvos het volgende:
Nee dat is geen racisme de meerderheid van de zwitserse bevolking heeft er voor gekozen.
Dat zei Goebbels ook.
pi_129840513
Nee, "asielzoeker" of "buitenlander" is geen ras. Het is discriminatie maar dat bestaat al in alle vormen en maten.
pi_129840562
Wat wil je dan? Ruzie in het zwembad of zo? :')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_129840568
quote:
Laut Gattiker braucht es Spielregeln, damit das Zusammenleben zwischen Asylsuchenden und der Bevölkerung geordnet und möglichst konfliktfrei verläuft. Die Grundrechte der Personen würden gewahrt.
http://www.nzz.ch/aktuell(...)agen-tabu-1.18128681

Kan mij wel voorstellen dat je niet zit te wachten op een zwembad vol asielzoekers in een dorpje. Dat zou inderdaad kunnen leiden tot spanningen.
pi_129840594
Rekening houden met bedenkingen van het volk. Wat een laffe manier weer om rekening te houden met kortzichtigheid.
pi_129840804
Waarom wordt er in Europa vooral over Wilders gesproken en niet over de politiek van de Gouden Dageraad of van Zwitserland? Of is dat een vertekend beeld?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_129840864
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 19:41 schreef Wokkel het volgende:

[..]

http://www.nzz.ch/aktuell(...)agen-tabu-1.18128681

Kan mij wel voorstellen dat je niet zit te wachten op een zwembad vol asielzoekers in een dorpje. Dat zou inderdaad kunnen leiden tot spanningen.
Op die manier kun je allerlei minderheden wel ergens weigeren, het is in ieder geval glad ijs waar je je op begeeft.
  donderdag 8 augustus 2013 @ 19:50:49 #13
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_129840904
Wat een drukte om niks terwijl in de wereld in het klein of groot dezelfde praktijken worden gehanteerd.

In SA mag je het land niet in met een bijbel.
In Marokko mag een geestelijke niet preken.
In Egypte mag een vrouw niet voorin de taxi.
In Afghanisten mogen meisjes niet studeren.
Je komt Mekka niet in als je geen moslim bent

En zo kan je nog heel wat discriminerende dingen oprakelen.
pi_129840920
quote:
9s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 19:39 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat zei Goebbels ook.
En als je het er mee eens bent zou je je eigenlijk niet moeten schamen, maar er openlijk voor uit moeten kunnen komen.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_129840958
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 19:50 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Op die manier kun je allerlei minderheden wel ergens weigeren, het is in ieder geval glad ijs waar je je op begeeft.
Het is het goede recht van zo'n dorp om voorwaarden te binden aan de gastvrijheid.
pi_129840964
Naar aanleiding van de laatste alinea, denk ik dat het vooral een uitwas is van een steeds verder individualiserende maatschappij die paradoxaal genoeg de vrijheden van de minderheid beknopt.

De ultieme vrijheid van de een gaat ten koste van de vrijheid van een ander. In een 'winnaarmaatschappij' is het duidelijk waar deze rekening neergelegd wordt.
pi_129840990
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 19:51 schreef Dr.Nikita het volgende:
Wat een drukte om niks terwijl in de wereld in het klein of groot dezelfde praktijken worden gehanteerd.

In Egypte mag een vrouw nier voorin de taxi.

En zo kan je nog heel wat discriminerende oprakelen.
Ik schat ons op dat gebied toch wel wat hoger in dan die onderontwikkelden in Afghanistan en SA.

Tevens gaat het hier om Tibetanen.
pi_129841025
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 19:51 schreef Dr.Nikita het volgende:

In Egypte mag een vrouw nier voorin de taxi.

En zo kan je nog heel wat discriminerende oprakelen.
Waarom toch altijd dat wijzen naar andere landen, wat hebben wij daarmee te maken? What's next, vrouw minder rechten toekennen want zo doet men dat ook in bepaalde landen in het M-O?
pi_129841063
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 19:53 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik schat ons op dat gebied toch wel wat hoger in dan die onderontwikkelden in Afghanistan en SA.

Tevens gaat het hier om Tibetanen.
Vertel dat maar aan de Roma zigeuners.
pi_129841094
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 19:55 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Ik doel met 'ons' uiteraard niet op die malloten in Hongarije.
pi_129841103
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 19:52 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Het is het goede recht van zo'n dorp om voorwaarden te binden aan de gastvrijheid.
Welke voorwaarden zijn er geschonden?
pi_129841133
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 19:57 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Welke voorwaarden zijn er geschonden?
Geen idee waar je het over hebt?
  donderdag 8 augustus 2013 @ 20:01:24 #24
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_129841230
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 19:55 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Weleens Roma zigeuners van dichtbij meegemaakt?
Graag op anoniem
  donderdag 8 augustus 2013 @ 20:02:34 #25
241662 Jian
Well, well, well
pi_129841283
Ik vind dat preventief optreden wel een beetje eng hoor, ik bedoel als die mensen zich nu niet gedragen in dat zwembad flikker je ze eruit, net als iedereen die zich niet gedraagt, maar preventief weren????
pi_129841299
[[/quote]
quote:
7s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 20:01 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Weleens Roma zigeuners van dichtbij meegemaakt?
:D
Nee, Vertel vertel.
pi_129841343
-

[ Bericht 100% gewijzigd door sp3c op 08-08-2013 20:17:00 ]
pi_129841367
-

[ Bericht 100% gewijzigd door sp3c op 08-08-2013 20:17:31 ]
pi_129841413
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 19:58 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Je bedoelt jezelf dus wat uiteraard een bekend gegeven is.
Leuk dit allemaal. Maar misschien kan je nog even uitleggen waarom er als er in andere landen discriminatie is, dit opeens niet erg is. Of iig niet belangrijk volgens jou.

Opvallend vind ik het, dat ik dit argument nooit hoor bij de nogal eenzijdige voorbeelden die je noemt.
pi_129841570
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 20:06 schreef stalybridge het volgende:

[..]

Leuk dit allemaal. Maar misschien kan je nog even uitleggen waarom er als er in andere landen discriminatie is, dit opeens niet erg is. Of iig niet belangrijk volgens jou.

Opvallend vind ik het, dat ik dit argument nooit hoor bij de nogal eenzijdige voorbeelden die je noemt.
Shit daar heb je me. als je mij ook nog quote dat ik geschreven heb dat ik dat niet erg vind dan mijn welgemeende excuses anders zie jouw excuses met belangstelling tegemoet.
pi_129841618
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 20:11 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Shit daar heb je me. als je mij ook nog quote dat ik geschreven heb dat ik dat niet erg vind dan mijn welgemeende excuses anders zie jouw excuses met belangstelling tegemoet.
Mij ontgaat eerlijk gezegd de relevantie van de door jou aangehaalde voorbeelden.
pi_129841647
Mij ontgaan je persoonlijke aanvallen elke keer inclusief je gestalk.
pi_129841695
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 20:14 schreef Dr.Nikita het volgende:
Mij ontgaan je persoonlijke aanvallen elke keer inclusief je gestalk.
Ik meen dat ik ons gesprek heel normaal begon. Jij gaf echter van die vreemde antwoorden.
  Moderator donderdag 8 augustus 2013 @ 20:16:16 #34
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_129841714
gezellig hier
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_129841735
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 19:58 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Geen idee waar je het over hebt?
Je hebt het over voorwaarden stellen. Ze zijn niet binnen gelaten, dus er zijn überhaupt geen voorwaarden waar ze niet aan hebben voldaan. Of bedoel je dat je asielzoekers wel mag weigeren omdat ze asielzoeker zijn?
pi_129841789
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 20:17 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je hebt het over voorwaarden stellen. Ze zijn niet binnen gelaten, dus er zijn überhaupt geen voorwaarden waar ze niet aan hebben voldaan. Of bedoel je dat je asielzoekers wel mag weigeren omdat ze asielzoeker zijn?
Ze worden opgevangen in dat dorp met dien verstande dat voor hen bepaalde voorwaarden gelden, is dat zo moeilijk te begrijpen?
pi_129841825
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 20:19 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Ze worden opgevangen in dat dorp met dien verstande dat voor hen bepaalde voorwaarden gelden, is dat zo moeilijk te begrijpen?
Zo van: je mag niet in het zwembad komen? Of welke voorwaarden bedoel je?
pi_129841942
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 20:11 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Als ik
quote:
volledig verkeerd heb geinterperteerd, als zijnde niet belangrijk voor jou mijn welgemeende excuses.

Bedankt voor de inhoudelijke reactie
pi_129841943
Het gaat om 50 mensen..... Het is niet dat het hele bad ineens vol negers zit ofzo.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_129841956
quote:
14s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 20:20 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Zo van: je mag niet in het zwembad komen? Of welke voorwaarden bedoel je?
Blijkbaar is de afspraak dat ze niet overal zomaar mogen komen.
pi_129842046
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 20:24 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Een afspraak impliceert wederzijdse instemming. Dit lijkt meer een besluit te zijn van iemand die toe gaf aan de intolerantie van een groep mensen.
  donderdag 8 augustus 2013 @ 20:27:29 #42
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_129842051
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 20:24 schreef DroogDok het volgende:
Het gaat om 50 mensen..... Het is niet dat het hele bad ineens vol negers zit ofzo.
Dan zou het er zwart van de mensen zien!
  donderdag 8 augustus 2013 @ 20:27:52 #43
241662 Jian
Well, well, well
pi_129842063
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 20:24 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Maar dat is op zich best wel raar toch. Ik bedoel ik heb zoiets van, de algemene voorwaarde van je gedraagt je in het zwembad (overal trouwens) normaal en houd desnoods rekening met de normen en waarden zoals die hier gelden en zo niet dan blijf je maar thuis, ala, daar kan ik dik mee leven, maar mensen op voorhand weren? waarom?
pi_129842071
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 20:24 schreef DroogDok het volgende:
Hoe groot is dat zwembad ? En trouwens.. er kunnen best tijden zijn waarop er alleen kinderen in mogen... enz
pi_129842124
quote:
7s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 20:27 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Een afspraak impliceert wederzijdse instemming. Dit lijkt meer een besluit te zijn van iemand die toe gaf aan de intolerantie van een groep mensen.
Afspraak, voorwaarde, whatever. Je wordt opgevangen dus je hebt je maar te schikken naar de huisregels van de omgeving waar je in terecht komt.

quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 20:27 schreef Jian het volgende:

[..]

Maar dat is op zich best wel raar toch. Ik bedoel ik heb zoiets van, de algemene voorwaarde van je gedraagt je in het zwembad (overal trouwens) normaal en houd desnoods rekening met de normen en waarden zoals die hier gelden en zo niet dan blijf je maar thuis, ala, daar kan ik dik mee leven, maar mensen op voorhand weren? waarom?
Keine ahnung, om de reden moet je de Zwitsers even bellen?
pi_129842251
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 20:29 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Afspraak, voorwaarde, whatever. Je wordt opgevangen dus je hebt je maar te schikken naar de huisregels van de omgeving waar je in terecht komt.

[..]
Mee eens
quote:
  donderdag 8 augustus 2013 @ 20:36:59 #47
241662 Jian
Well, well, well
pi_129842416
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 20:29 schreef Wokkel het volgende:

Okee, wat ik alleen wilde zeggen is dat ik me kan voorstellen dat er algemene regels zijn voor asielzoekers en als het financieel gelukszoekers blijken te zijn opdonderen en als ze narigheid veroorzaken opdonderen, ik ben wars van dat "linkse geknuffel", maar als het werkelijk vluchtelingen zijn die zich gewoon normaal gedragen, dan vind ik dat je die mensen ook menswaardig moet behandelen en dit riekt wat mij betreft naar "apartheid"
pi_129842438
Na alle goed onderbouwde argumenten heb ik het licht gezien.

Deze rechteloze huillies moet zich gewoon aan de huisregels houden! Anders gaan ze maar ergens anders wonen.
  donderdag 8 augustus 2013 @ 20:57:34 #49
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_129843191
Als je je ergens onuitgenodigd binnendringt is het logisch dat je dan rekening houdt met de regels die men daar voor je opstelt. Ik vind niet dat je het recht hebt om eisen te stellen en ook niet dat je de zelfde rechten hebt als de inwoners daar. Je bent daar immers uit eigen vrije wil gekomen en moet het dan maar nemen zoals het komt.

Het is overgens IMO toch wel een vorm van rascisme en dat is dan weer is minder...... Maar wat moet je als er anders gedonder van komt ? Daar zijn die asielzoekers dan ook weer de dupe van. Het is voor hun dus slikken of vertrekken. Beggars can't be choosers.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  donderdag 8 augustus 2013 @ 20:57:47 #50
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_129843201
Dat er ook ooit eens een keer rekening gehouden wordt met het autochtone deel van de bevolking, die dat zwembad tenminste gebouwd en gefinancierd hebben, is geen racisme.

Die asielzoekers zijn hier toch gekomen om te 'vluchten' uit hun eigen land, toch niet om te gaan zwemmen?
The End Times are wild
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')