Dat zei Goebbels ook.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 19:37 schreef Woestijnvos het volgende:
Nee dat is geen racisme de meerderheid van de zwitserse bevolking heeft er voor gekozen.
http://www.nzz.ch/aktuell(...)agen-tabu-1.18128681quote:Laut Gattiker braucht es Spielregeln, damit das Zusammenleben zwischen Asylsuchenden und der Bevölkerung geordnet und möglichst konfliktfrei verläuft. Die Grundrechte der Personen würden gewahrt.
Op die manier kun je allerlei minderheden wel ergens weigeren, het is in ieder geval glad ijs waar je je op begeeft.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 19:41 schreef Wokkel het volgende:
[..]
http://www.nzz.ch/aktuell(...)agen-tabu-1.18128681
Kan mij wel voorstellen dat je niet zit te wachten op een zwembad vol asielzoekers in een dorpje. Dat zou inderdaad kunnen leiden tot spanningen.
En als je het er mee eens bent zou je je eigenlijk niet moeten schamen, maar er openlijk voor uit moeten kunnen komen.quote:
Het is het goede recht van zo'n dorp om voorwaarden te binden aan de gastvrijheid.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 19:50 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Op die manier kun je allerlei minderheden wel ergens weigeren, het is in ieder geval glad ijs waar je je op begeeft.
Ik schat ons op dat gebied toch wel wat hoger in dan die onderontwikkelden in Afghanistan en SA.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 19:51 schreef Dr.Nikita het volgende:
Wat een drukte om niks terwijl in de wereld in het klein of groot dezelfde praktijken worden gehanteerd.
In SA mag je het land niet in met een bijbel.
In Marokko mag een geestelijke niet preken.
In Egypte mag een vrouw nier voorin de taxi.
In Afghanisten mogen meisjes niet studeren.
Je komt Mekka niet in als je geen moslim bent
En zo kan je nog heel wat discriminerende oprakelen.
Waarom toch altijd dat wijzen naar andere landen, wat hebben wij daarmee te maken? What's next, vrouw minder rechten toekennen want zo doet men dat ook in bepaalde landen in het M-O?quote:Op donderdag 8 augustus 2013 19:51 schreef Dr.Nikita het volgende:
Wat een drukte om niks terwijl in de wereld in het klein of groot dezelfde praktijken worden gehanteerd.
In SA mag je het land niet in met een bijbel.
In Marokko mag een geestelijke niet preken.
In Egypte mag een vrouw nier voorin de taxi.
In Afghanisten mogen meisjes niet studeren.
Je komt Mekka niet in als je geen moslim bent
En zo kan je nog heel wat discriminerende oprakelen.
Vertel dat maar aan de Roma zigeuners.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 19:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik schat ons op dat gebied toch wel wat hoger in dan die onderontwikkelden in Afghanistan en SA.
Tevens gaat het hier om Tibetanen.
Ik doel met 'ons' uiteraard niet op die malloten in Hongarije.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 19:55 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Vertel dat maar aan de Roma zigeuners.
Welke voorwaarden zijn er geschonden?quote:Op donderdag 8 augustus 2013 19:52 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Het is het goede recht van zo'n dorp om voorwaarden te binden aan de gastvrijheid.
Geen idee waar je het over hebt?quote:Op donderdag 8 augustus 2013 19:57 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Welke voorwaarden zijn er geschonden?
Weleens Roma zigeuners van dichtbij meegemaakt?quote:Op donderdag 8 augustus 2013 19:55 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Vertel dat maar aan de Roma zigeuners.
quote:Op donderdag 8 augustus 2013 20:01 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Weleens Roma zigeuners van dichtbij meegemaakt?
Leuk dit allemaal. Maar misschien kan je nog even uitleggen waarom er als er in andere landen discriminatie is, dit opeens niet erg is. Of iig niet belangrijk volgens jou.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 19:58 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Je bedoelt jezelf dus wat uiteraard een bekend gegeven is.
Shit daar heb je me. als je mij ook nog quote dat ik geschreven heb dat ik dat niet erg vind dan mijn welgemeende excuses anders zie jouw excuses met belangstelling tegemoet.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 20:06 schreef stalybridge het volgende:
[..]
Leuk dit allemaal. Maar misschien kan je nog even uitleggen waarom er als er in andere landen discriminatie is, dit opeens niet erg is. Of iig niet belangrijk volgens jou.
Opvallend vind ik het, dat ik dit argument nooit hoor bij de nogal eenzijdige voorbeelden die je noemt.
Mij ontgaat eerlijk gezegd de relevantie van de door jou aangehaalde voorbeelden.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 20:11 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Shit daar heb je me. als je mij ook nog quote dat ik geschreven heb dat ik dat niet erg vind dan mijn welgemeende excuses anders zie jouw excuses met belangstelling tegemoet.
Ik meen dat ik ons gesprek heel normaal begon. Jij gaf echter van die vreemde antwoorden.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 20:14 schreef Dr.Nikita het volgende:
Mij ontgaan je persoonlijke aanvallen elke keer inclusief je gestalk.
Je hebt het over voorwaarden stellen. Ze zijn niet binnen gelaten, dus er zijn überhaupt geen voorwaarden waar ze niet aan hebben voldaan. Of bedoel je dat je asielzoekers wel mag weigeren omdat ze asielzoeker zijn?quote:
Ze worden opgevangen in dat dorp met dien verstande dat voor hen bepaalde voorwaarden gelden, is dat zo moeilijk te begrijpen?quote:Op donderdag 8 augustus 2013 20:17 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je hebt het over voorwaarden stellen. Ze zijn niet binnen gelaten, dus er zijn überhaupt geen voorwaarden waar ze niet aan hebben voldaan. Of bedoel je dat je asielzoekers wel mag weigeren omdat ze asielzoeker zijn?
Zo van: je mag niet in het zwembad komen? Of welke voorwaarden bedoel je?quote:Op donderdag 8 augustus 2013 20:19 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Ze worden opgevangen in dat dorp met dien verstande dat voor hen bepaalde voorwaarden gelden, is dat zo moeilijk te begrijpen?
Als ikquote:Op donderdag 8 augustus 2013 20:11 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Shit daar heb je me. als je mij ook nog quote dat ik geschreven heb dat ik dat niet erg vind dan mijn welgemeende excuses anders zie jouw excuses met belangstelling tegemoet.
volledig verkeerd heb geinterperteerd, als zijnde niet belangrijk voor jou mijn welgemeende excuses.quote:Wat een drukte om niks terwijl in de wereld in het klein of groot dezelfde praktijken worden gehanteerd.
Blijkbaar is de afspraak dat ze niet overal zomaar mogen komen.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 20:20 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Zo van: je mag niet in het zwembad komen? Of welke voorwaarden bedoel je?
Een afspraak impliceert wederzijdse instemming. Dit lijkt meer een besluit te zijn van iemand die toe gaf aan de intolerantie van een groep mensen.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 20:24 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Blijkbaar is de afspraak dat ze niet overal zomaar mogen komen.
Dan zou het er zwart van de mensen zien!quote:Op donderdag 8 augustus 2013 20:24 schreef DroogDok het volgende:
Het gaat om 50 mensen..... Het is niet dat het hele bad ineens vol negers zit ofzo.
Maar dat is op zich best wel raar toch. Ik bedoel ik heb zoiets van, de algemene voorwaarde van je gedraagt je in het zwembad (overal trouwens) normaal en houd desnoods rekening met de normen en waarden zoals die hier gelden en zo niet dan blijf je maar thuis, ala, daar kan ik dik mee leven, maar mensen op voorhand weren? waarom?quote:Op donderdag 8 augustus 2013 20:24 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Blijkbaar is de afspraak dat ze niet overal zomaar mogen komen.
Hoe groot is dat zwembad ? En trouwens.. er kunnen best tijden zijn waarop er alleen kinderen in mogen... enzquote:Op donderdag 8 augustus 2013 20:24 schreef DroogDok het volgende:
Het gaat om 50 mensen..... Het is niet dat het hele bad ineens vol negers zit ofzo.
Afspraak, voorwaarde, whatever. Je wordt opgevangen dus je hebt je maar te schikken naar de huisregels van de omgeving waar je in terecht komt.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 20:27 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Een afspraak impliceert wederzijdse instemming. Dit lijkt meer een besluit te zijn van iemand die toe gaf aan de intolerantie van een groep mensen.
Keine ahnung, om de reden moet je de Zwitsers even bellen?quote:Op donderdag 8 augustus 2013 20:27 schreef Jian het volgende:
[..]
Maar dat is op zich best wel raar toch. Ik bedoel ik heb zoiets van, de algemene voorwaarde van je gedraagt je in het zwembad (overal trouwens) normaal en houd desnoods rekening met de normen en waarden zoals die hier gelden en zo niet dan blijf je maar thuis, ala, daar kan ik dik mee leven, maar mensen op voorhand weren? waarom?
Mee eensquote:Op donderdag 8 augustus 2013 20:29 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Afspraak, voorwaarde, whatever. Je wordt opgevangen dus je hebt je maar te schikken naar de huisregels van de omgeving waar je in terecht komt.
[..]
quote:Keine ahnung, om de reden moet je de Zwitsers even bellen?
Okee, wat ik alleen wilde zeggen is dat ik me kan voorstellen dat er algemene regels zijn voor asielzoekers en als het financieel gelukszoekers blijken te zijn opdonderen en als ze narigheid veroorzaken opdonderen, ik ben wars van dat "linkse geknuffel", maar als het werkelijk vluchtelingen zijn die zich gewoon normaal gedragen, dan vind ik dat je die mensen ook menswaardig moet behandelen en dit riekt wat mij betreft naar "apartheid"quote:Op donderdag 8 augustus 2013 20:29 schreef Wokkel het volgende:
Keine ahnung, om de reden moet je de Zwitsers even bellen?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |